Ik zei alleen kon je bij de 1 niet meer lopen van de bekkenklachten dat het nu niet meer zo hoeft te zijn. Ik heb het niet in het algemeen over alle klachten
 Ik zei alleen kon je bij de 1 niet meer lopen van de bekkenklachten dat het nu niet meer zo hoeft te zijn. Ik heb het niet in het algemeen over alle klachten Dat zou voor mij de reden zijn om er hulp bij te zoeken.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:54 schreef Pvoesss het volgende:
Want voor wij hier allemaal zwanger waren wisten we ook wat er kon gebeuren en wat de klachten waren en dat hield ons toen ook niet tegen. Dan denk ik dat je bepaalde ervaringen het beste los kan laten.

Het is me nog steeds een raadsel aan wat voor klachten je nu denkt, maar blijkbaar heb je geen zin om je standpunt wat concreter te maken, dus laat maar zitten.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:43 schreef Pvoesss het volgende:
Ik zei alleen kon je bij de 1 niet meer lopen van de bekkenklachten dat het nu niet meer zo hoeft te zijn. Ik heb het niet in het algemeen over alle klachten

Ik onderschrijf heel erg wat je zegt dat keuzes maken uit angst zonde is, ik zou zéker niet zwanger zijn nu als ik me door angst had laten leiden. Echter, er speelt ook een afweging mee: weegt het opzij zetten van de angst op tegen wat je ervoor terugkrijgt? Ik heb ooit gezegd dat ik 3 kindjes heel heel mooi zou vinden, maar geloof mij dat zodra dit kindje levend en wel geboren is, mijn lief direct een afspraak gaat maken met de arts voor een ingreep. De droom van nog een kindje erbij weegt voor ons niet meer op tegen de eventuele ellende, de angst, de spanning en de druk die dit alles op ons gezin legt bij een eventuele volgende zwangerschap. Als dit kindje er gezond en wel mag komen ben ik, net als Son, volmaakt gelukkigquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:43 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Dat zou voor mij de reden zijn om er hulp bij te zoeken.
Eventueel extra gesprekken met een gyn of het bevalplan op de vorige zwangerschap afstellen.
Gesprekken met een psycholoog of meer controles.
Maar bepaalde dingen van een eerste zwangerschap hoeven niet altijd te herhalen.
En alleen een keuze maken uit angst bijvoorbeeld vind ik jammer.
Dat ik die mening heb is dan toch prima, ik ben niet degene die de keuzes maakt en ook maar een beetje zeggenschap heeft.

En jij neemt de woorden alleen maar braken in je mond en niet ik..quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:25 schreef _evenstar_ het volgende:
Pvoesss sorry maar ik denk dat je bepaalde dingen te rooskleurig ziet.. En ook met "alleen maar" braken kun je fysiek best flinke gevolgen hebben..'.
Ja soms moet je een risico nemen maar soms ook niet !!

Maar jij kunt op basis van één post toch niet bepalen of deze bevalling wellicht extreem was?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:38 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
En jij neemt de woorden alleen maar braken in je mond en niet ik..
En dat wat jij zegt heb ik ook nooit tegen gesproken
Ik heb het idee dat jullie nu denken in extremen maar er zijn ook minder extreme dingen, of bepaalde angsten die zich niet hoeven te herhalen en dan zou ik het daar niet zomaar op af laten ketsen er zijn namelijk prima dingen te voorkomen of dingen die anders kunnen zonder dat je dat zelf weet. Wat ik zeg is een bevalling kan zo anders gaan.. En dat ik dat eerst even los van de beslissing zou laten.

Daar ben ik het helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:32 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Ik onderschrijf heel erg wat je zegt dat keuzes maken uit angst zonde is, ik zou zéker niet zwanger zijn nu als ik me door angst had laten leiden. Echter, er speelt ook een afweging mee: weegt het opzij zetten van de angst op tegen wat je ervoor terugkrijgt? Ik heb ooit gezegd dat ik 3 kindjes heel heel mooi zou vinden, maar geloof mij dat zodra dit kindje levend en wel geboren is, mijn lief direct een afspraak gaat maken met de arts voor een ingreep. De droom van nog een kindje erbij weegt voor ons niet meer op tegen de eventuele ellende, de angst, de spanning en de druk die dit alles op ons gezin legt bij een eventuele volgende zwangerschap. Als dit kindje er gezond en wel mag komen ben ik, net als Son, volmaakt gelukkig
/toevallige passant

Dat vind ik ook prima dat andere dat wel een juiste reden vinden.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar jij kunt op basis van één post toch niet bepalen of deze bevalling wellicht extreem was?
Bovendien vind ik, zoals ik al eerder postte, dat als iemand dat wel een legitieme reden vindt voor zichzelf, dat goed genoeg is.

En ik heb ook nooit gemeld dat ik dat een keuze uit angst zou vindenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:41 schreef Cantare het volgende:
Nog ter aanvulling: als iemand bijvoorbeeld bekkenklachten heeft en het risico niet wil lopen dit verhevigd terug te krijgen vanwege de problemen die dat meebrengt, vind ik dat je niet kunt spreken van 'een keuze uit angst' maar van een weloverwogen keuze op basis van realiteitszin.

ik vind het allemaal best zwaar! Zo dacht ik vanmiddag nog toen we op visite bij mijn ouders waren en onze dochter wat aan het uittesten was op ons, ietsje vervelend (ze is 2...), wat als ik nu ook nog een mini baby moest gaan voeden? Hoe vermaak ik die 2 tegelijk hahaha, dat went natuurlijk ook wel weer en dat leer je vanzelf maar het lijkt mij makkelijker als onze dochter wat ouder/zelfstandiger is.
 ik vind het allemaal best zwaar! Zo dacht ik vanmiddag nog toen we op visite bij mijn ouders waren en onze dochter wat aan het uittesten was op ons, ietsje vervelend (ze is 2...), wat als ik nu ook nog een mini baby moest gaan voeden? Hoe vermaak ik die 2 tegelijk hahaha, dat went natuurlijk ook wel weer en dat leer je vanzelf maar het lijkt mij makkelijker als onze dochter wat ouder/zelfstandiger is.  misschien dan ook wat beter te begrijpen.
  misschien dan ook wat beter te begrijpen. 

, fluxus. Helaas zeer slechte/bijna geen begeleiding gehad bij m'n bevalling, niet serieus genomen, en daar heb ik het meer dan twee jaar later nog steeds vreselijk moeilijk mee. Herstel na bevalling wilde niet, nog steeds flink bekkenklachten en daar bovenop een depressie en andere psychische problemen. Een jaar later ging het lichamelijk weer en was ik niet meer depressief, maar nog wel een flinke tijd in therapie. Ondanks dat geen zwangerschap en bevalling gelijk zijn was ik wel vreselijk bang voor herhaling. Voor we voor een tweede gingen zijn we bij de verloskundige langsgeweest om over m'n bevalling te praten en over wat zij voor me zou kunnen betekenen (ook als ik weer overgedragen moet worden; sowieso indicatie voor ziekenhuis). Dat gaf wel wat geruststelling. Ik had de hoop dat ik bij de therapie genoeg geleerd zou hebben om niet weer in een depressie te zakken als m'n lijf echt niet meer zou willen (ik heb nooit de diagnose ppd gehad, ondanks dat m'n dochter pas 3,5 maand oud was op moment van intake, wel dus oa depressie). Bekkenklachten had ik al ingecalculeerd.
 , fluxus. Helaas zeer slechte/bijna geen begeleiding gehad bij m'n bevalling, niet serieus genomen, en daar heb ik het meer dan twee jaar later nog steeds vreselijk moeilijk mee. Herstel na bevalling wilde niet, nog steeds flink bekkenklachten en daar bovenop een depressie en andere psychische problemen. Een jaar later ging het lichamelijk weer en was ik niet meer depressief, maar nog wel een flinke tijd in therapie. Ondanks dat geen zwangerschap en bevalling gelijk zijn was ik wel vreselijk bang voor herhaling. Voor we voor een tweede gingen zijn we bij de verloskundige langsgeweest om over m'n bevalling te praten en over wat zij voor me zou kunnen betekenen (ook als ik weer overgedragen moet worden; sowieso indicatie voor ziekenhuis). Dat gaf wel wat geruststelling. Ik had de hoop dat ik bij de therapie genoeg geleerd zou hebben om niet weer in een depressie te zakken als m'n lijf echt niet meer zou willen (ik heb nooit de diagnose ppd gehad, ondanks dat m'n dochter pas 3,5 maand oud was op moment van intake, wel dus oa depressie). Bekkenklachten had ik al ingecalculeerd.  ). Ik had het idee dat het zwaar zou gaan worden, maar dat ik het wel aan zou kunnen.....en toen bloedverlies, een missed abortion....zelfs een molazwangerschap... een enorme achtbaan.
 ). Ik had het idee dat het zwaar zou gaan worden, maar dat ik het wel aan zou kunnen.....en toen bloedverlies, een missed abortion....zelfs een molazwangerschap... een enorme achtbaan.  

de enige raad die ik kan geven is om met de tijd alles rustig op een rijtje te zetten,heel planmatig naar de mogelijkheden kijken voor wat als....quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 22:21 schreef Kursor het volgende:
Rekening houden met andere betrokkenen (man, kind, (groot)ouders, werk) is hier ook een flink issue. Wat doe ik mezelf en anderen aan voor zo'n lange tijd...alles beredeneren, afwegen. Het is geen formule, ik kom er niet uit wat wijsheid is, ik weet alleen wat ik graag zou willen, maar ik heb geen idee van wat ik kan. En wat is wijsheid?

maar niet (enkel?) de basis voor een fijn en liefdevol gezin.
 maar niet (enkel?) de basis voor een fijn en liefdevol gezin. 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |