Momenteel zit ik op mijn werk, deze persco's zijn vast wel ergens terug te zien straks?quote:Op maandag 6 augustus 2012 08:55 schreef xzaz het volgende:
[..]
Hij is echt geniaal, zijn humor in de vorige persco's was echt geweldig. Hij kan ook heel goed uitleggen.
Zoiets hoorde ik ookquote:Op maandag 6 augustus 2012 09:07 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Over 25/30 minuten nieuwe foto's waarschijnlijk.
Commfimedquote:Op maandag 6 augustus 2012 08:59 schreef xzaz het volgende:
[..]
Er zitten kleppen op die opengaan, eenmaal open kunnen ze niet meer dicht.
in het jouwe zeker?quote:Op maandag 6 augustus 2012 08:57 schreef Renderclippur het volgende:
Moet die meid niet in bed liggen?
Ik wacht op foto's van de MARDIquote:Op maandag 6 augustus 2012 09:07 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Over 25/30 minuten nieuwe foto's waarschijnlijk.
Mars Descent Imagerquote:
Dr. Charles Elachiquote:Op maandag 6 augustus 2012 09:09 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Weet niemand nou wie die 2de man van links met dat accent is?
Bijvoorbeeld.quote:Op maandag 6 augustus 2012 09:11 schreef Roolio het volgende:
Hoe kan het stof op de lens van een neerwaards gerichte camera blijven zitten? Er is geen vocht toch? Statische electriciteit?
Je dacht dat ze even whoohoo de grand prix van Monaco gingen rijden?quote:Op maandag 6 augustus 2012 09:11 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Lol, een paar weken om alles aan de Curi te testen en daarna pas rijden en over 1 jaar zitten ze pas bij de berg.
Op mars is idd ook water(vocht), ijs, wolken aanwezigquote:Op maandag 6 augustus 2012 09:11 schreef Roolio het volgende:
Hoe kan het stof op de lens van een neerwaards gerichte camera blijven zitten? Er is geen vocht toch? Statische electriciteit?
Die lijken me ook interessant ja!quote:
Die ja, dankje.quote:
Nee joh, maar ik had wel verwacht dat het iets sneller ging.quote:Op maandag 6 augustus 2012 09:12 schreef Pek het volgende:
[..]
Je dacht dat ze even whoohoo de grand prix van Monaco gingen rijden?
Iemand?quote:Op maandag 6 augustus 2012 09:08 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Momenteel zit ik op mijn werk, deze persco's zijn vast wel ergens terug te zien straks?
"Pardon my french"quote:Op maandag 6 augustus 2012 09:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Zei hij nu echt " Not let the French screw it up" ?
wordt wel later herhaald op NASA TVquote:
quote:Op maandag 6 augustus 2012 09:15 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ja, NASATV op youtube. JPLnews op youtube. Worden allemaal geupload.
Thanksquote:Op maandag 6 augustus 2012 09:15 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
wordt wel later herhaald op NASA TV
Komende uren...quote:Op maandag 6 augustus 2012 09:17 schreef Renderclippur het volgende:
Hoelaat kwam de volgende reeks foto's?
Komende minuten moeten er nog wat komen want de Odyssey zit dan weer op de goeie positie.quote:
MARS - De Missies! Deel 8quote:Op maandag 6 augustus 2012 09:26 schreef MrNiles het volgende:
gaan wij nog meemaken dat er bemande vluchten naar mars (of andere planeten dan de maan) gaan?
en is het moreel verantwoord dat de eerste (paar?) vluchten een enkele reis is?
ben toevallig nu de serie Taken van Steven Spielberg aan het kijken..je vraagt je toch af wat er nog meer is in dat enorme heelal
Hangt er vanaf hoe oud je bent, Ik iig niet meer ben ik bangquote:Op maandag 6 augustus 2012 09:26 schreef MrNiles het volgende:
gaan wij nog meemaken dat er bemande vluchten naar mars (of andere planeten dan de maan) gaan?
Als het aan deze Nederlanders ligt wel.quote:Op maandag 6 augustus 2012 09:26 schreef MrNiles het volgende:
ben toevallig nu de serie Taken van Steven Spielberg aan het kijken..je vraagt je toch af wat er nog meer is in dat enorme heelal
Nederlands team gaat voor 2025 nederzetting op Mars stichtenquote:Op maandag 6 augustus 2012 09:26 schreef MrNiles het volgende:
Nee was ik niet maar toch bedankt. 7 wagentjes al?quote:Op maandag 6 augustus 2012 09:29 schreef -CRASH- het volgende:
@Yuri_Boyka
Jij vroeg toch of Curi bij een andere rover zou kunnen komen....
Curi is het dichts in de buurt van Spirit.
So close but so far away......
[ afbeelding ]
serieus?quote:Op maandag 6 augustus 2012 09:30 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Als het aan deze Nederlanders ligt wel.
http://mars-one.com/en/
4 met wielenquote:Op maandag 6 augustus 2012 09:31 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Nee was ik niet maar toch bedankt. 7 wagentjes al?
Weten ze nog niet (correct me if I'm wrong). In de planning staat dat in 2018 een boorplatform op Mars gaat boren naar grondstoffen.quote:Op maandag 6 augustus 2012 09:34 schreef MrNiles het volgende:
[..]
serieus?
zit er interessante grondstoffen in de grond? wat heb je anders te zoeken daar?
als tussenstop verder de ruimte in..maar dan is een shell of bp wel handig op mars
Spirit is dood en die andere werken nog? Wat zijn die Vikings?quote:Op maandag 6 augustus 2012 09:34 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
4 met wielen
- Pathfinder
- Spirit
- Oppotunity
- En Curi
http://en.wikipedia.org/wiki/Viking_programquote:Op maandag 6 augustus 2012 09:37 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Weten ze nog niet (correct me if I'm wrong). In de planning staat dat in 2018 een boorplatform op Mars gaat boren naar grondstoffen.
[..]
Spirit is dood en die andere werken nog? Wat zijn die Vikings?
Ja Spirit is doodquote:Op maandag 6 augustus 2012 09:37 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Weten ze nog niet (correct me if I'm wrong). In de planning staat dat in 2018 een boorplatform op Mars gaat boren naar grondstoffen.
[..]
Spirit is dood en die andere werken nog? Wat zijn die Vikings?
Mensen, lees toch eensquote:Op maandag 6 augustus 2012 09:37 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
MARS - De Missies! Deel 8quote:De planning
Mars One heeft te maken met een strak schema. Dat ziet er ongeveer als volg uit: 2013: selectie van de eerste vier astronauten die naar Mars gaan, start. Conceptuele studies worden afgerond. 2014: de voorbereidingen voor de bevoorradingsmissie beginnen, astronauten bereiden zich voor op hun missie. Die voorbereidingen zijn overigens op de voet te volgen: het is de bedoeling dat het een soort reality show wordt. 2016: de lander met voorraden (vooral lang houdbaar voedsel) vertrekt naar Mars. 2018: een rover landt op Mars en zoekt naar de beste plek om een nederzetting te starten, de beelden die de rover maakt, worden wederom live uitgezonden. 2021: de eerste modules die samen de nederzetting gaan vormen, landen op Mars. In 2022 is de nederzetting ‘af’ en in staat om water, zuurstof en atmosfeer te creëren. De eerste astronauten vertrekken naar Mars en arriveren daar in het jaar 2023.SpaceX
Over welke leveranciers en organisaties hebben we het dan? Nou, bijvoorbeeld SpaceX: het bedrijf dat vorige week nog als eerste commerciele partij ooit een ruimtecapsule naar het ISS stuurde. Maar ook Thales Alenia Space is betrokken bij Mars One. Het bedrijf ontwikkelde verschillende delen van het internationale ruimtestation. De missie is daarmee al aardig concreet. En dat moet ook wel: als de eerste mensen in 2023 op Mars moeten landen, dan betekent dat dat we nog maar tien jaar de tijd hebben om alle voorbereidingen te treffen. “Natuurlijk bestaan de meeste onderdelen nog niet precies zoals wij ze nodig hebben, maar er hoeft niets nieuws te worden uitgevonden om ze te bouwen. Onze leveranciers bevestigen dat zij alles voor ons kunnen bouwen.”
Ik heb alles gelezen van die site, wat heb ik niet goed gelezen?quote:Op maandag 6 augustus 2012 09:40 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
Mensen, lees toch eens
[..]
MARS - De Missies! Deel 8
10 Minuten horen we weer van Curiosityquote:
Het gaat erom dat Curiosity maar een onderdeel is binnen een groot project met uiteindelijke doel; een mens op Mars.quote:
Ja, maar ik zie niks in mijn post wat daar van af wijkt? Ik las gisteren een post in het Mars Missies topic dat NASA een boorplatform naar Mars wilt sturen in 2018? om in de grond te gaan boren.quote:Op maandag 6 augustus 2012 09:42 schreef xzaz het volgende:
[..]
10 Minuten horen we weer van Curiosity
[..]
Het gaat erom dat Curiosity maar een onderdeel is binnen een groot project met uiteindelijke doel; een mens op Mars.
Het was eigenlijk gericht aan MNilesquote:Op maandag 6 augustus 2012 09:42 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik heb alles gelezen van die site, wat heb ik niet goed gelezen?
Ah.quote:Op maandag 6 augustus 2012 09:46 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
Het was eigenlijk gericht aan MNiles
quote:Op maandag 6 augustus 2012 09:48 schreef xzaz het volgende:
Valt er bijna een snoepje op de "Destroy" button.
Dan zal het hoogstwaarschijnlijk een artikel zijn dat ik geplaatst heb, kan t me alleen niet herinneren en vind het ook niet terug als ik er vlug doorheen blader. Kun je me even de link geven?quote:Op maandag 6 augustus 2012 09:43 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ja, maar ik zie niks in mijn post wat daar van af wijkt? Ik las gisteren een post in het Mars Missies topic dat NASA een boorplatform naar Mars wilt sturen in 2018? om in de grond te gaan boren.
Hup de hele pot over de vloer...quote:Op maandag 6 augustus 2012 09:48 schreef xzaz het volgende:
Valt er bijna een snoepje op de "Destroy" button.
Plaatjes eerst... niet vergeten; de bottleneck is eigenlijk de datastroom 200mb per seconde dacht ik.quote:Op maandag 6 augustus 2012 09:53 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Hebben ze eigenlijk ook video of alleen plaatjes?
2016quote:Op maandag 6 augustus 2012 09:50 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
Dan zal het hoogstwaarschijnlijk een artikel zijn dat ik geplaatst heb, kan t me alleen niet herinneren en vind het ook niet terug als ik er vlug doorheen blader. Kun je me even de link geven?
Dat is toch best snel?quote:Op maandag 6 augustus 2012 09:54 schreef xzaz het volgende:
[..]
Plaatjes eerst... niet vergeten; de bottleneck is eigenlijk de datastroom 200mb per seconde dacht ik.
200mb per seconde!quote:Op maandag 6 augustus 2012 09:54 schreef xzaz het volgende:
[..]
Plaatjes eerst... niet vergeten; de bottleneck is eigenlijk de datastroom 200mb per seconde dacht ik.
Video zullen ze dit keer ook niet hebbenquote:Op maandag 6 augustus 2012 09:54 schreef xzaz het volgende:
[..]
http://www.spaceflight101.com/msl-rover-information.htmlquote:Another factor are data rates. When communicating directly Earth, Uplink/Downlink data rates are between 500 Bits per second and 32,000 Bits per second. When the Rover is connected to an orbiter, data rates of up to 2 Million Bits per second for MRO and 128,000 or 256,000 Bits per second for Odyssey. During daily Orbiter passes of 8 Minutes, 250 megabits of data can be exchanged. Data rates from the orbiters to Earth are also fairly high as the orbiting spacecraft have a larger power capability and much bigger antennas. MSL will have Communication passes with Earth for several hours per sol exchanging data mainly before beginning operations and after the sol's activities have concluded.
Dat is ook wel fokking lijp dat de rover gebruikt maakt van de aanwezige satellieten om data te versturen. Alleen daarom al is het nuttig om satellieten naar planeten te sturen, zodat je het grondwerk kunt leggen voor volgende missies.quote:Op maandag 6 augustus 2012 09:57 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
http://www.spaceflight101.com/msl-rover-information.html
oh jaquote:
Het is een deel van een groter geheel he; eerst satellieten dan rovers, dan ervaring en wetenschap doen en dan pas mensen sturen. Als dit dus niet goed was gegaan hadden we weer 10 jaar moeten wachten.quote:Op maandag 6 augustus 2012 10:00 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Dat is ook wel fokking lijp dat de rover gebruikt maakt van de aanwezige satellieten om data te versturen. Alleen daarom al is het nuttig om satellieten naar planeten te sturen, zodat je het grondwerk kunt leggen voor volgende missies.
Heb je alle 8 delen doorgenomen?quote:Op maandag 6 augustus 2012 09:42 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik heb alles gelezen van die site, wat heb ik niet goed gelezen?
Ik weet nu niet of dat de voor of achterkant is.quote:Op maandag 6 augustus 2012 10:04 schreef Pakspul het volgende:
Dus ze hebben de rover ook nog eens met de neus naar de plek neergezet waar ze naar toe willen?
Welke 8 delen bedoel je precies?quote:Op maandag 6 augustus 2012 10:04 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
Heb je alle 8 delen doorgenomen?
Volgens mij staat ie met de kont naar de craterquote:Op maandag 6 augustus 2012 10:04 schreef Pakspul het volgende:
Dus ze hebben de rover ook nog eens met de neus naar de plek neergezet waar ze naar toe willen?
Als je in t 'mars missies topic 8 'de OP leest zie je de links naar de 7 vorige delenquote:Op maandag 6 augustus 2012 10:05 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Welke 8 delen bedoel je precies?
quote:Op maandag 6 augustus 2012 10:08 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
Als je in t 'mars missies topic 8 'de OP leest zie je de links naar de 7 vorige delen
Aah op die manier. Nee dat nog niet, ga ik vanmiddag/vanavond doen.quote:Op maandag 6 augustus 2012 10:08 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
Als je in t 'mars missies topic 8 'de OP leest zie je de links naar de 7 vorige delen
Ze gaan zo naar bed denk ik.. ik ga ook ff wat slaap pakken. Morgen weer een persco.quote:Op maandag 6 augustus 2012 10:09 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Voor hoelang gaan ze eruit? Dan ga ik nog even wat slaap pakken.
Tot vanmiddag dan jongens.quote:Op maandag 6 augustus 2012 10:09 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ze gaan zo naar bed denk ik.. ik ga ook ff wat slaap pakken. Morgen weer een persco.
Ik dacht dat hij dat al had gedaan aangezien hij (naar eigen zeggen) de hele 'site' had gelezen. Ik was nlk ook al impressed :-)quote:
8 uur volgens mij, dan is de volgende presco pas.quote:Op maandag 6 augustus 2012 10:09 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Voor hoelang gaan ze eruit? Dan ga ik nog even wat slaap pakken.
Okquote:Op maandag 6 augustus 2012 10:08 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Aah op die manier. Nee dat nog niet, ga ik vanmiddag/vanavond doen.
De mars-one site had ik het over.quote:Op maandag 6 augustus 2012 10:10 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
Ik dacht dat hij dat al had gedaan aangezien hij (naar eigen zeggen) de hele 'site' had gelezen. Ik was nlk ook al impressed :-)
ik vond het al een beetje vreemd dat je het woord 'site' gebruikte toen ik naar het topic verwees :-)quote:Op maandag 6 augustus 2012 10:11 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
De mars-one site had ik het over.![]()
De mens beslistquote:Op maandag 6 augustus 2012 10:14 schreef Troonwoord het volgende:
Wat ik me afvraag, gaat Curiosity nu autonoom onderzoek doen of sturen ze commando's door om dingen te doen ?
Dat is nog toekomst, maar zal zeker komen. Mij stofzuiger loopt ook zelfstandig door de woonkamer.quote:Op maandag 6 augustus 2012 10:14 schreef Troonwoord het volgende:
Wat ik me afvraag, gaat Curiosity nu autonoom onderzoek doen of sturen ze commando's door om dingen te doen ?
Curiosity vergelijken met een Roomba, epicquote:Op maandag 6 augustus 2012 10:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is nog toekomst, maar zal zeker komen. Mij stofzuiger loopt ook zelfstandig door de woonkamer.
Die van mij ook. Maar dat is toch heel wat anders dan zo'n robot op mars?quote:Op maandag 6 augustus 2012 10:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is nog toekomst, maar zal zeker komen. Mij stofzuiger loopt ook zelfstandig door de woonkamer.
Ik snap dat jij hier aan denktquote:Op maandag 6 augustus 2012 10:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die van mij ook. Maar dat is toch heel wat anders dan zo'n robot op mars?
[ afbeelding ]
Haha. Inderdaad dacht ik bij jou aan " I want to break free"quote:Op maandag 6 augustus 2012 10:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik snap dat jij hier aan denkt
Maar ik bedoel
Anywayquote:Op maandag 6 augustus 2012 10:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Haha. Inderdaad dacht ik bij jou aan " I want to break free"
Zoiets is best wel te programmeren natuurlijk. Alleen, als het even fout gaat en het ding komt klem te staan tussen een steen, dan kun je er niet even een schop tegen geven. Dat is het probleem. Vandaar dat alles wat die robot doet eerst hier uitgebreid besproken wordt op aarde.quote:Op maandag 6 augustus 2012 10:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Anyway
We hebben dus een goede kans dat we binnen een aantal jaar een zelfstandig functionerende rover op mars zullen zien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |