"Pardon my french"quote:Op maandag 6 augustus 2012 09:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Zei hij nu echt " Not let the French screw it up" ?
wordt wel later herhaald op NASA TVquote:
quote:Op maandag 6 augustus 2012 09:15 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ja, NASATV op youtube. JPLnews op youtube. Worden allemaal geupload.
Thanksquote:Op maandag 6 augustus 2012 09:15 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
wordt wel later herhaald op NASA TV
Komende uren...quote:Op maandag 6 augustus 2012 09:17 schreef Renderclippur het volgende:
Hoelaat kwam de volgende reeks foto's?
Komende minuten moeten er nog wat komen want de Odyssey zit dan weer op de goeie positie.quote:
MARS - De Missies! Deel 8quote:Op maandag 6 augustus 2012 09:26 schreef MrNiles het volgende:
gaan wij nog meemaken dat er bemande vluchten naar mars (of andere planeten dan de maan) gaan?
en is het moreel verantwoord dat de eerste (paar?) vluchten een enkele reis is?
ben toevallig nu de serie Taken van Steven Spielberg aan het kijken..je vraagt je toch af wat er nog meer is in dat enorme heelal
Hangt er vanaf hoe oud je bent, Ik iig niet meer ben ik bangquote:Op maandag 6 augustus 2012 09:26 schreef MrNiles het volgende:
gaan wij nog meemaken dat er bemande vluchten naar mars (of andere planeten dan de maan) gaan?
Als het aan deze Nederlanders ligt wel.quote:Op maandag 6 augustus 2012 09:26 schreef MrNiles het volgende:
ben toevallig nu de serie Taken van Steven Spielberg aan het kijken..je vraagt je toch af wat er nog meer is in dat enorme heelal
Nederlands team gaat voor 2025 nederzetting op Mars stichtenquote:Op maandag 6 augustus 2012 09:26 schreef MrNiles het volgende:
Nee was ik niet maar toch bedankt. 7 wagentjes al?quote:Op maandag 6 augustus 2012 09:29 schreef -CRASH- het volgende:
@Yuri_Boyka
Jij vroeg toch of Curi bij een andere rover zou kunnen komen....
Curi is het dichts in de buurt van Spirit.
So close but so far away......
[ afbeelding ]
serieus?quote:Op maandag 6 augustus 2012 09:30 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Als het aan deze Nederlanders ligt wel.
http://mars-one.com/en/
4 met wielenquote:Op maandag 6 augustus 2012 09:31 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Nee was ik niet maar toch bedankt. 7 wagentjes al?
Weten ze nog niet (correct me if I'm wrong). In de planning staat dat in 2018 een boorplatform op Mars gaat boren naar grondstoffen.quote:Op maandag 6 augustus 2012 09:34 schreef MrNiles het volgende:
[..]
serieus?
zit er interessante grondstoffen in de grond? wat heb je anders te zoeken daar?
als tussenstop verder de ruimte in..maar dan is een shell of bp wel handig op mars
Spirit is dood en die andere werken nog? Wat zijn die Vikings?quote:Op maandag 6 augustus 2012 09:34 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
4 met wielen
- Pathfinder
- Spirit
- Oppotunity
- En Curi
http://en.wikipedia.org/wiki/Viking_programquote:Op maandag 6 augustus 2012 09:37 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Weten ze nog niet (correct me if I'm wrong). In de planning staat dat in 2018 een boorplatform op Mars gaat boren naar grondstoffen.
[..]
Spirit is dood en die andere werken nog? Wat zijn die Vikings?
Ja Spirit is doodquote:Op maandag 6 augustus 2012 09:37 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Weten ze nog niet (correct me if I'm wrong). In de planning staat dat in 2018 een boorplatform op Mars gaat boren naar grondstoffen.
[..]
Spirit is dood en die andere werken nog? Wat zijn die Vikings?
Mensen, lees toch eensquote:Op maandag 6 augustus 2012 09:37 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
MARS - De Missies! Deel 8quote:De planning
Mars One heeft te maken met een strak schema. Dat ziet er ongeveer als volg uit: 2013: selectie van de eerste vier astronauten die naar Mars gaan, start. Conceptuele studies worden afgerond. 2014: de voorbereidingen voor de bevoorradingsmissie beginnen, astronauten bereiden zich voor op hun missie. Die voorbereidingen zijn overigens op de voet te volgen: het is de bedoeling dat het een soort reality show wordt. 2016: de lander met voorraden (vooral lang houdbaar voedsel) vertrekt naar Mars. 2018: een rover landt op Mars en zoekt naar de beste plek om een nederzetting te starten, de beelden die de rover maakt, worden wederom live uitgezonden. 2021: de eerste modules die samen de nederzetting gaan vormen, landen op Mars. In 2022 is de nederzetting ‘af’ en in staat om water, zuurstof en atmosfeer te creëren. De eerste astronauten vertrekken naar Mars en arriveren daar in het jaar 2023.SpaceX
Over welke leveranciers en organisaties hebben we het dan? Nou, bijvoorbeeld SpaceX: het bedrijf dat vorige week nog als eerste commerciele partij ooit een ruimtecapsule naar het ISS stuurde. Maar ook Thales Alenia Space is betrokken bij Mars One. Het bedrijf ontwikkelde verschillende delen van het internationale ruimtestation. De missie is daarmee al aardig concreet. En dat moet ook wel: als de eerste mensen in 2023 op Mars moeten landen, dan betekent dat dat we nog maar tien jaar de tijd hebben om alle voorbereidingen te treffen. “Natuurlijk bestaan de meeste onderdelen nog niet precies zoals wij ze nodig hebben, maar er hoeft niets nieuws te worden uitgevonden om ze te bouwen. Onze leveranciers bevestigen dat zij alles voor ons kunnen bouwen.”
Ik heb alles gelezen van die site, wat heb ik niet goed gelezen?quote:Op maandag 6 augustus 2012 09:40 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
Mensen, lees toch eens
[..]
MARS - De Missies! Deel 8
10 Minuten horen we weer van Curiosityquote:
Het gaat erom dat Curiosity maar een onderdeel is binnen een groot project met uiteindelijke doel; een mens op Mars.quote:
Ja, maar ik zie niks in mijn post wat daar van af wijkt? Ik las gisteren een post in het Mars Missies topic dat NASA een boorplatform naar Mars wilt sturen in 2018? om in de grond te gaan boren.quote:Op maandag 6 augustus 2012 09:42 schreef xzaz het volgende:
[..]
10 Minuten horen we weer van Curiosity
[..]
Het gaat erom dat Curiosity maar een onderdeel is binnen een groot project met uiteindelijke doel; een mens op Mars.
Het was eigenlijk gericht aan MNilesquote:Op maandag 6 augustus 2012 09:42 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik heb alles gelezen van die site, wat heb ik niet goed gelezen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |