Ah.quote:Op maandag 6 augustus 2012 09:46 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
Het was eigenlijk gericht aan MNiles
quote:Op maandag 6 augustus 2012 09:48 schreef xzaz het volgende:
Valt er bijna een snoepje op de "Destroy" button.
Dan zal het hoogstwaarschijnlijk een artikel zijn dat ik geplaatst heb, kan t me alleen niet herinneren en vind het ook niet terug als ik er vlug doorheen blader. Kun je me even de link geven?quote:Op maandag 6 augustus 2012 09:43 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ja, maar ik zie niks in mijn post wat daar van af wijkt? Ik las gisteren een post in het Mars Missies topic dat NASA een boorplatform naar Mars wilt sturen in 2018? om in de grond te gaan boren.
Hup de hele pot over de vloer...quote:Op maandag 6 augustus 2012 09:48 schreef xzaz het volgende:
Valt er bijna een snoepje op de "Destroy" button.
Plaatjes eerst... niet vergeten; de bottleneck is eigenlijk de datastroom 200mb per seconde dacht ik.quote:Op maandag 6 augustus 2012 09:53 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Hebben ze eigenlijk ook video of alleen plaatjes?
2016quote:Op maandag 6 augustus 2012 09:50 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
Dan zal het hoogstwaarschijnlijk een artikel zijn dat ik geplaatst heb, kan t me alleen niet herinneren en vind het ook niet terug als ik er vlug doorheen blader. Kun je me even de link geven?
Dat is toch best snel?quote:Op maandag 6 augustus 2012 09:54 schreef xzaz het volgende:
[..]
Plaatjes eerst... niet vergeten; de bottleneck is eigenlijk de datastroom 200mb per seconde dacht ik.
200mb per seconde!quote:Op maandag 6 augustus 2012 09:54 schreef xzaz het volgende:
[..]
Plaatjes eerst... niet vergeten; de bottleneck is eigenlijk de datastroom 200mb per seconde dacht ik.
Video zullen ze dit keer ook niet hebbenquote:Op maandag 6 augustus 2012 09:54 schreef xzaz het volgende:
[..]
http://www.spaceflight101.com/msl-rover-information.htmlquote:Another factor are data rates. When communicating directly Earth, Uplink/Downlink data rates are between 500 Bits per second and 32,000 Bits per second. When the Rover is connected to an orbiter, data rates of up to 2 Million Bits per second for MRO and 128,000 or 256,000 Bits per second for Odyssey. During daily Orbiter passes of 8 Minutes, 250 megabits of data can be exchanged. Data rates from the orbiters to Earth are also fairly high as the orbiting spacecraft have a larger power capability and much bigger antennas. MSL will have Communication passes with Earth for several hours per sol exchanging data mainly before beginning operations and after the sol's activities have concluded.
Dat is ook wel fokking lijp dat de rover gebruikt maakt van de aanwezige satellieten om data te versturen. Alleen daarom al is het nuttig om satellieten naar planeten te sturen, zodat je het grondwerk kunt leggen voor volgende missies.quote:Op maandag 6 augustus 2012 09:57 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
http://www.spaceflight101.com/msl-rover-information.html
oh jaquote:
Het is een deel van een groter geheel he; eerst satellieten dan rovers, dan ervaring en wetenschap doen en dan pas mensen sturen. Als dit dus niet goed was gegaan hadden we weer 10 jaar moeten wachten.quote:Op maandag 6 augustus 2012 10:00 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Dat is ook wel fokking lijp dat de rover gebruikt maakt van de aanwezige satellieten om data te versturen. Alleen daarom al is het nuttig om satellieten naar planeten te sturen, zodat je het grondwerk kunt leggen voor volgende missies.
Heb je alle 8 delen doorgenomen?quote:Op maandag 6 augustus 2012 09:42 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik heb alles gelezen van die site, wat heb ik niet goed gelezen?
Ik weet nu niet of dat de voor of achterkant is.quote:Op maandag 6 augustus 2012 10:04 schreef Pakspul het volgende:
Dus ze hebben de rover ook nog eens met de neus naar de plek neergezet waar ze naar toe willen?
Welke 8 delen bedoel je precies?quote:Op maandag 6 augustus 2012 10:04 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
Heb je alle 8 delen doorgenomen?
Volgens mij staat ie met de kont naar de craterquote:Op maandag 6 augustus 2012 10:04 schreef Pakspul het volgende:
Dus ze hebben de rover ook nog eens met de neus naar de plek neergezet waar ze naar toe willen?
Als je in t 'mars missies topic 8 'de OP leest zie je de links naar de 7 vorige delenquote:Op maandag 6 augustus 2012 10:05 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Welke 8 delen bedoel je precies?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |