143,3 mm/u komt erin voorquote:Op zondag 5 augustus 2012 20:47 schreef Toto69 het volgende:
Bui ligt steeds meer op ramkoers en steeds meer rood!
[ afbeelding ]
Dat plaatje mot in de OP.quote:
Dat is de stand van zaken nu in Limburg/Noordbrabant. Het is natuurlijk maar de vraag of het zo actief blijft.quote:
quote:
Ik zie dat nergens staan overigensquote:Op zondag 5 augustus 2012 20:54 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat is de stand van zaken nu in Limburg/Noordbrabant. Het is natuurlijk maar de vraag of het zo actief blijft.
Het lijkt wel te activeren, dus wie weetquote:Op zondag 5 augustus 2012 21:07 schreef MaLo het volgende:
Kommaarrrr met een dikke paarse pit naar N-O Twente
*wishfull thinking*
Heerlijke bloemkolen die de lucht in schietenquote:Op zondag 5 augustus 2012 21:08 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het lijkt wel te activeren, dus wie weet
Cell zit precies op de hoogte van mij als ik naar het oosten kijk. Helaas valt er weinig te zienquote:Op zondag 5 augustus 2012 21:08 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Heerlijke bloemkolen die de lucht in schieten
Hoe kom je daar aan?quote:Op zondag 5 augustus 2012 21:17 schreef ACT-F het volgende:
Ik zit op mijn gepersonaliseerde radar af te wachten wat er komen gaat![]()
[ afbeelding ]
Dat is een app op het intranetpagina van het KNMI, dus niet vrij toegankelijkquote:
Ooh.. Ziet er mooi uit. Moeten ze algemeen beschikbaar stellen.quote:Op zondag 5 augustus 2012 21:21 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat is een app op het intranetpagina van het KNMI, dus niet vrij toegankelijkBuienradar haalt zijn gegevens ook hier vandaan.
De reden dat ze het afschermen is dat het beschikbaar moet zijn bij grote drukte.quote:Op zondag 5 augustus 2012 21:23 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ooh.. Ziet er mooi uit. Moeten ze algemeen beschikbaar stellen.
vanmiddag was bij mij " zwaar" op de plek waar bij jou gematigd staatquote:
Zo beter?quote:Op zondag 5 augustus 2012 21:27 schreef marcel-o het volgende:
[..]
vanmiddag was bij mij " zwaar" op de plek waar bij jou gematigd staat
Dat dacht ik wel. Maar ze kunnen toch een apparte server plaatsen.quote:Op zondag 5 augustus 2012 21:24 schreef ACT-F het volgende:
[..]
De reden dat ze het afschermen is dat het beschikbaar moet zijn bij grote drukte.
quote:Op zondag 5 augustus 2012 21:31 schreef Dven het volgende:
Vies heet nog, half elf, 31 graden en zwaar benauwd
Komende dagen gaan we weer lekker over de 40 graden heenquote:
Dat zou beter zijn, we betalen er belasting voorquote:Op zondag 5 augustus 2012 21:32 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Dat dacht ik wel. Maar ze kunnen toch een apparte server plaatsen.
Leuk hequote:Op zondag 5 augustus 2012 21:21 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat is een app op het intranetpagina van het KNMI, dus niet vrij toegankelijkBuienradar haalt zijn gegevens ook hier vandaan.
quote:Op zondag 5 augustus 2012 21:41 schreef SpeedyGJ het volgende:
Oja:
GODVERDOMME![]()
![]()
Ben ik even op pad, besluit ik in het bushokje het onweer op te wachten en wat krijg je dan? Niks!
Kom ik thuis, heeft mijn vriendin dood leuk de buienradar ervoorACH WRIJF HET ER NOG EFFE IN
Zwembadquote:Op zondag 5 augustus 2012 21:41 schreef marcel-o het volgende:
bij die hagelfilmpjes moet k altijd weer denken aan dat hagelfilmpje uit de US, dat heel dat tuintje verwoest wordt
Kijk als ze dat dan allemaal beschikbaar stellen kunnen "wij" het ook allemaal aan zien komen.quote:Op zondag 5 augustus 2012 21:39 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Leuk heje kan er veel mee doen zoals hagel kansen / wolken toppen etc
Ook overige pluimen van LWD / Maastricht etc kun je bekijken
Wat een ijsklompenquote:
Gouden combiquote:Op zondag 5 augustus 2012 21:48 schreef Toto69 het volgende:
Buienalarm in de playstore inderdaad, niet de playstorm, en ook niet de playboy.
(Download gelijk Rainy Days erbij!)
Doe me denken aan mijn tijd in Oklahoma. In de middag de gehele dag regen 10C.. wind draait en vervolgens is het -10 + één grote schaatsbaan 2cm ijs. 4 dagen ijsvrij gehadquote:
Daar hebben we buienradar voorquote:Op zondag 5 augustus 2012 21:44 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Kijk als ze dat dan allemaal beschikbaar stellen kunnen "wij" het ook allemaal aan zien komen.
Ja die berekent de hele zooi en doet een voorspelling maar das ook niet lang altijd juist.quote:
Ooh en wat ik heb wel?quote:Op zondag 5 augustus 2012 22:04 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ja die berekent de hele zooi en doet een voorspelling maar das ook niet lang altijd juist.
Offcourse. Maar meer info is altijd goed.quote:Op zondag 5 augustus 2012 22:26 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ooh en wat ik heb wel?geloof me, alle weersverwachtingen / Radars etc zijn allemaal actueel, wil je verder in de tijd kijken (3/4/5/6/7 uren / dagen / maanden / jaren) dan kan zelfs de aller beste computer niet mee aankomen.
Zelfs de pluimverwachtingen veranderen bij elke run.
Wat voor dode mussen?quote:Op zondag 5 augustus 2012 22:33 schreef marcel-o het volgende:
de berg dode mussen is hier ook weer aangevuld
quote:Op zondag 5 augustus 2012 22:33 schreef marcel-o het volgende:
quote:Op zondag 5 augustus 2012 22:33 schreef marcel-o het volgende:
quote:Op zondag 5 augustus 2012 23:08 schreef marcel-o het volgende:
dat ding bij Zeeland draait naar links trouwes
Was op ramkoers met Leiden, maar dat wordt niks zo vrees ik.quote:Op zondag 5 augustus 2012 22:33 schreef marcel-o het volgende:
quote:Op zondag 5 augustus 2012 23:19 schreef k0fferbak het volgende:
Foto's van de schade in Putten
http://112barneveld.nl/pa(...)os-trekt-over-putten
Vorige week toch ergens drie dagen achter elkaar mooi, warm weer?quote:Op maandag 6 augustus 2012 01:02 schreef Dibble het volgende:
We zitten bijna halverwege augustus en nog geen enkele keer paar dagen op rij echt zomerweer gehad dit jaar. Wat een teringzooi
Hier in het oosten wel hoor, niks te klagenquote:Op maandag 6 augustus 2012 01:02 schreef Dibble het volgende:
We zitten bijna halverwege augustus en nog geen enkele keer paar dagen op rij echt zomerweer gehad dit jaar. Wat een teringzooi
Ja, van die drie dagen heb ik ook volop gebruik gemaakt. Begon net lekker een tintje te krijgen houdt het op!quote:Op maandag 6 augustus 2012 01:03 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Vorige week toch ergens drie dagen achter elkaar mooi, warm weer?
Waren ze nog te eten?quote:Op maandag 6 augustus 2012 01:13 schreef Igen het volgende:
Het weer is dit jaar tenminste beter dan vorig jaar. De overgebleven ijsjes van twee jaar geleden heb ik intussen tenminste op.
Niet echt.quote:
Respect!quote:Op maandag 6 augustus 2012 01:18 schreef Igen het volgende:
[..]
Niet echt.
Maar ik heb ze toch maar opgegeten, uit principe, om te kunnen zeggen wat ik in m'n vorige post schreef.
Zes dagen eind juli.quote:Op maandag 6 augustus 2012 01:02 schreef Dibble het volgende:
Whut, ben ik dan de enige bij wie het de afgelopen dagen prima weer was? Zonnetje, lekker buiten gezeten, temp ook lekker tussen de 23 en 25?quote:Op maandag 6 augustus 2012 01:02 schreef Dibble het volgende:
Een 'zomerse dag' is het pas vanaf 25 graden. Maar goed, daarvan hebben we er eind juli wel vijf gehad.quote:Op maandag 6 augustus 2012 06:02 schreef Klonk het volgende:
[..]
Whut, ben ik dan de enige bij wie het de afgelopen dagen prima weer was? Zonnetje, lekker buiten gezeten, temp ook lekker tussen de 23 en 25?
De temperaturen en het aantal tropische dagen is tot nu toe onder het klimatoligisch gemiddelde hoor.quote:Ik snap echt niet waarom veel mensen weer wat nauwelijks voorkomt in Nederland, lees hoge temperaturen als een echte zomer zien. We zitten niet in. Zuid Spanje ofzo
quote:Op maandag 6 augustus 2012 06:02 schreef Klonk het volgende:
[..]
Whut, ben ik dan de enige bij wie het de afgelopen dagen prima weer was? Zonnetje, lekker buiten gezeten, temp ook lekker tussen de 23 en 25?
Ik snap echt niet waarom veel mensen weer wat nauwelijks voorkomt in Nederland, lees hoge temperaturen als een echte zomer zien. We zitten niet in. Zuid Spanje ofzo
En die regen van afgelopen nacht, kwam keurig op tijd, plantjes hebben weer water
En vandaag wordt het weer prima zomerweer, graadje of 24 in het binnenland, prima ijsjes en lekker in de zon zit weer en als extra bonus kun je ook nog wat doen terwijl je buiten bent, lekker fietsen of als je pech hebt straatjes leggen en dat kun je allemaal doen zonder een zonnesteek te krijgen, wat een verwennerij
Neuh, dat grijze natte weer van een tijdje terug dat het 15/16 graden overdag was, dat was echt reden tot klagen, dit is geneuzel, gewoon naar buiten gaan (als je daar de mogelijkheid toe hebt natuurlijk) en genieten van een lekker zomerdagje
Nope, in het westen en NW schijnt de zon het meest..quote:Op maandag 6 augustus 2012 11:37 schreef Djeez het volgende:
De zuidelijke helft van Nederland heeft dan ook geen klagen. Daar schijnt bijna altijd de zon en is het een graad of vijf warmer dan in het noorden. Hier in Assen regent het al de hele ochtend
En zo nu en dan gedonder...quote:Op maandag 6 augustus 2012 11:37 schreef Djeez het volgende:
De zuidelijke helft van Nederland heeft dan ook geen klagen. Daar schijnt bijna altijd de zon en is het een graad of vijf warmer dan in het noorden. Hier in Assen regent het al de hele ochtend
Geen klagen? Wij hebben ook al menig donderbui gehad hoorquote:Op maandag 6 augustus 2012 11:37 schreef Djeez het volgende:
Ik ook.. misschien kunnen we naar het werk roeien.. ik vaar je wel af.quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:19 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Helaas geen tijd, moet werken
Ik werk vandaag vanaf huis dus ik hoef niet heel ver te roeienquote:Op maandag 6 augustus 2012 12:19 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik ook.. misschien kunnen we naar het werk roeien.. ik vaar je wel af.
Kom maar gezellig naar het zuiden van Limburg! Daar is het altijd zwoelquote:Op maandag 6 augustus 2012 12:39 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik zou willen dat het gewoon eens een week zonnig was zonder dreiging van regen. Dat je niet elke dag al of niet tevergeefs alle kussens binnen moet leggen en gewoon iets kunt organiseren zonder extra partytenten en zeilen en dat soort dingen. En zwoele avonden, die heb ik ook al lang niet meegemaakt in Nederland.
Ik woon in Limburg, maar dan in het noorden. En hier ook 21 graden en zonnig, maar wel met dreiging van regen (en die gaat vanmiddag ook komen). En vorige week ook best mooi, maar wel altijd voorspellingen met regen, dus steeds alles opruimen buiten en zwoele avonden ('s avonds rond 20 graden) heb ik echt nog niet gehad hier hoor.quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:55 schreef Narasan het volgende:
[..]
Kom maar gezellig naar het zuiden van Limburg! Daar is het altijd zwoel. Nu ook weer 21 graden en een lekker zonnetje
.
Ook is er geen dreiging van regen. Deze hele week hebben we alleen gisterenavond een onweersbui gehad. Verder was het dus droog en flink wat zon met temperaturen nabij de 25 graden!
Zwoele avonden zijn opzicht niet zo heel fijn hoorquote:Op maandag 6 augustus 2012 12:59 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik woon in Limburg, maar dan in het noorden. En hier ook 21 graden en zonnig, maar wel met dreiging van regen (en die gaat vanmiddag ook komen). En vorige week ook best mooi, maar wel altijd voorspellingen met regen, dus steeds alles opruimen buiten en zwoele avonden ('s avonds rond 20 graden) heb ik echt nog niet gehad hier hoor.
Ja, dat maak ik zelf wel uitquote:Op maandag 6 augustus 2012 13:01 schreef Narasan het volgende:
[..]
Zwoele avonden zijn opzicht niet zo heel fijn hoor. Je kunt bijna niet slapen als het buiten rond 20 graden is.. Vanmiddag verwacht ik niet zo veel voor Limburg.. Afwachten maar weer
.
Kan een valse echo zijnquote:Op maandag 6 augustus 2012 13:03 schreef MaLo het volgende:
Volgens buienradar regende het hier net, maar behalve een iewat donker luchtje was er niets aan de hand.
Dat je lang buiten kunt zitten is wel fijn, maar als je wilt slapen mag het toch wat koeler zijnquote:Op maandag 6 augustus 2012 13:03 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja, dat maak ik zelf wel uitIk vind ze wel heel fijn!
Airco of ventilator een optie?quote:Op maandag 6 augustus 2012 13:04 schreef Narasan het volgende:
[..]
Kan een valse echo zijn. Die zijn wel vaker op de radar te zien.
[..]
Dat je lang buiten kunt zitten is wel fijn, maar als je wilt slapen mag het toch wat koeler zijn.
Ging net even naar de supermarkt. Daar regende het welquote:Op maandag 6 augustus 2012 13:04 schreef Narasan het volgende:
[..]
Kan een valse echo zijn. Die zijn wel vaker op de radar te zien.
[..]
Dat je lang buiten kunt zitten is wel fijn, maar als je wilt slapen mag het toch wat koeler zijn.
Dan moet het wel heel lokaal zijn...quote:Op maandag 6 augustus 2012 13:24 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ging net even naar de supermarkt. Daar regende het wel
Je bent niet de enige FOK!ker die niet op een zolder zit hoor.quote:
De andere helft zit in de kelderquote:Op maandag 6 augustus 2012 13:31 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Je bent niet de enige FOK!ker die niet op een zolder zit hoor.
Dat rode lijntje gaat ook precies over Assenquote:Op maandag 6 augustus 2012 13:48 schreef Djeez het volgende:
[ afbeelding ]
Nou, ze moeten het Noorden wel weer hebben vandaag! Het is vandaag verdomme nog geen seconde droog geweest! Wie beweerde ook weer dat het in het Noordwesten droger is dan in het Zuiden?
quote:Op maandag 6 augustus 2012 13:48 schreef Djeez het volgende:
[ afbeelding ]
Nou, ze moeten het Noorden wel weer hebben vandaag! Het is vandaag verdomme nog geen seconde droog geweest! Wie beweerde ook weer dat het in het Noordwesten droger is dan in het Zuiden?
Mijn vriendin zit nu in de speeltuin met de kinderenquote:Op maandag 6 augustus 2012 13:52 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Dat rode lijntje gaat ook precies over Assen
Bij helder weer kan je inderdaad bliksem waarnemen +150km.quote:Op maandag 6 augustus 2012 13:55 schreef Drugshond het volgende:
Gisteren op het werk (01:00) zag ik heel in de verte weerlicht van een stevige onweersbui.
Gekeken op Blitzortung... en wat me opviel is dat de afstand zo groot was.
Tilburg - Amsterdam. Gewoon de stralen nog kunnen zien op +92 km afstand.
Dat zeker. Voor mijn gevoel heeft het vorig jaar de hele zomer geregend.quote:Op maandag 6 augustus 2012 01:13 schreef Igen het volgende:
Het weer is dit jaar tenminste beter dan vorig jaar. De overgebleven ijsjes van twee jaar geleden heb ik intussen tenminste op.
Best apart plaatje als je het zo ziet, landelijk plaatselijke buien...quote:Op maandag 6 augustus 2012 13:48 schreef Djeez het volgende:
[ afbeelding ]
Die onweerwolken zullen dan ook best hoog in de lucht gehangen hebben, hoe hoger de wolk hoe verder je 'm kan zien.quote:Op maandag 6 augustus 2012 13:55 schreef Drugshond het volgende:
Gisteren op het werk (01:00) zag ik heel in de verte weerlicht van een stevige onweersbui.
Gekeken op Blitzortung... en wat me opviel is dat de afstand zo groot was.
Tilburg - Amsterdam. Gewoon de stralen nog kunnen zien op +92 km afstand.
Die zaten ook hoog... je zag de stralen tussen onder en bovendek in. Was erg mooi om te zien.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:07 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Die onweerwolken zullen dan ook best hoog in de lucht gehangen hebben, hoe hoger de wolk hoe verder je 'm kan zien.
Lake effect.quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:27 schreef Narasan het volgende:
Neerslagkaart augustus tot nu toe:
[ afbeelding ]
En met stralen bedoel ik ook War of the Worlds stralen echt dikke pipelines. Vanaf een afstand.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:07 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Die onweerwolken zullen dan ook best hoog in de lucht gehangen hebben, hoe hoger de wolk hoe verder je 'm kan zien.
Jep. De buien kregen boven het IJsselmeer meer kracht door het warme water.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:19 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Lake effect.
(kan je dat zeggen met regen?)
10 september vorig jaar ook.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:07 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik zag het geflits hier nog in zuid-Limburg!quote:Op maandag 6 augustus 2012 16:36 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
10 september vorig jaar ook.
Kon ik in oost Brabant het weerlicht van het onweer boven west brabant zien
En weer een klein buitje netquote:Op maandag 6 augustus 2012 16:17 schreef MaLo het volgende:
Hier net een stevige bui, de regenpijpen konden het nauwelijks aan. En nu breekt het zonnetje alweer voorzichtig door.
Dit.quote:
Venlo iets voor 20:00quote:Op maandag 6 augustus 2012 21:15 schreef SoldMayor het volgende:
Zonet een dubbele regenboog gezien met daar door heen een bliksem boven Oss.
's nachts gaan werken iets?quote:Op maandag 6 augustus 2012 21:44 schreef Adelante het volgende:
Overdag schitterend weer @ Arnhem, ben je klaar met werken: hele avond flutweer met buien
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:02 schreef Djeez het volgende:
Ik word niet goed van de weersvoorspellingen. Hadden ze het er eerst over dat het vanaf morgen mooi weer zou zijn, zeggen ze nu dat er morgen in het Noorden weer veel regen valt. Leuk, de vakantie valt weer mooi in het water zo
Omg. Tilburg heeft een redelijk randje meegekregen. Hier was het vooral erg veel regen en een sporadische donder. Maar het was een best buitje inderdaadquote:Op maandag 6 augustus 2012 19:25 schreef Narasan het volgende:
[..]
Beste bui daar inderdaad!
[ afbeelding ]
Hier in Oost Brabant net het staartje van meegekregen: korte hoosbui en een flits met donder.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:08 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Omg. Tilburg heeft een redelijk randje meegekregen. Hier was het vooral erg veel regen en een sporadische donder. Maar het was een best buitje inderdaad
Ik was niet in Breda, dan stijgen de onweerskansen daar wel jaquote:
Gebruik ik ook al een tijdje, goede app inderdaad. Uitgebreider dan de rest in ieder geval.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:33 schreef Toto69 het volgende:
Mooie app voor android voor weerliefhebbers: Weer & zo. Kreeg hem via een vriend aangeraden.
Thanks voor de tip, ik heb hem gedownloadquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:33 schreef Toto69 het volgende:
Mooie app voor android voor weerliefhebbers: Weer & zo. Kreeg hem via een vriend aangeraden.
Thanks die had ik nog niet en heeft alles wat ik normaal apart opzoekquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:33 schreef Toto69 het volgende:
Android is wel te emuleren maar waarom wil je dat? Alle gegevens zijn makkelijk te browsen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:01 schreef kaatje50 het volgende:
Is die app ook op een pc te installeren?? Ik heb geen internet op mijn telefoon...
jullie hebben het over het plaatselijk te verwachten weer. Dat lijkt me wel handigquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:16 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Android is wel te emuleren maar waarom wil je dat? Alle gegevens zijn makkelijk te browsen.
Heb je een barbecue-fixatie?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:41 schreef tomaat52 het volgende:
Barbecue stond net weer lekker in de hens.
We hadden nog vlees over van de laatste keer.quote:
Oh, sorry hoor!quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:09 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
We hadden nog vlees over van de laatste keer.
Geeft niet hoor. Had je mee willen eten?quote:
Ik ben wel een grote vleesfanquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:22 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Geeft niet hoor. Had je mee willen eten?
Heldin!quote:
Dank je!quote:
Ik zie een barbecuemeet aankomen in mijn glazen bolquote:
Meat meetquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 21:23 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik zie een barbecuemeet aankomen in mijn glazen bol![]()
Jammer dat ik niet aan meets doe
Zou aardig zijn, ik krijg volgende week vakantiequote:Op woensdag 8 augustus 2012 12:17 schreef WeerServies het volgende:
Best een nieuw topic openen met de zomerse periode in het verschiet?
ZOMERWEER YOEHOE
Same here!!quote:Op woensdag 8 augustus 2012 12:21 schreef minthy het volgende:
[..]
Zou aardig zijn, ik krijg volgende week vakantie
Ziet eruit als een omegablokkade, inderdaad goede kans op langduriger mooi weerquote:Op woensdag 8 augustus 2012 12:40 schreef Narasan het volgende:
Vanaf zondag zomer. Onderstaande kaarten gelden voor donderdag 16 augustus
.
[ afbeelding ]
Dat dacht ik!quote:
Mijn man en ik hebben al jaren zo laat vakantie. altijd week 34-35-36. We hebben bijna altijd best mooi weerquote:Op woensdag 8 augustus 2012 12:48 schreef minthy het volgende:
[..]
Dat dacht ik!![]()
Als dit uitkomt ga ik m'n collega's zooo hard uitlachen ook. Omdat het kan. Was een groot gelazer om het vakantierooster rond te krijgen en iedereen wilde eind juli/begin augustus. Ik heb geen kinderen, geen man die afhankelijk is van de bouwvak, dus ik moest schuiven. Ha.
Koffie met vlaai staat klaarquote:Op woensdag 8 augustus 2012 14:31 schreef Djeez het volgende:
Zal het ooit nog droog worden in het Noorden? Hier regent het al drie dagen onafgebroken, het is weer eens oneerlijk verdeeld. Denk dat ik maar ga emigreren naar Limburg ofzo
Ik woon in het noorden van Groningen maar ik heb echt al 3 dagen zon met af en toe een spatje hoor.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 14:31 schreef Djeez het volgende:
Zal het ooit nog droog worden in het Noorden? Hier regent het al drie dagen onafgebroken, het is weer eens oneerlijk verdeeld. Denk dat ik maar ga emigreren naar Limburg ofzo
Inderdaad. In woon in de stad Groningen en het valt best mee? Vandaag nog geen regen gezien en gisteren alleen vroeg in de ochtend.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 17:05 schreef themauster het volgende:
[..]
Ik woon in het noorden van Groningen maar ik heb echt al 3 dagen zon met af en toe een spatje hoor.
Die positieve CG ziet er creepy uit in het begin en vervolgens zie je hoeveel energie er in zo'n inslag zit.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 18:47 schreef kaatje50 het volgende:
Voor de bliksemliefhebbers. (gejat van Reinier van den Berg)
http://www.ztresearch.com/projects/highspeed/index.html
Zeer vet.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 18:47 schreef kaatje50 het volgende:
Die laatste is wel apart.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 18:47 schreef kaatje50 het volgende:
Nee.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 00:36 schreef minthy het volgende:
Heeft iemand met meer verstand van zaken dan ik een mening?
We krijgen zon.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 00:36 schreef minthy het volgende:
Heeft iemand met meer verstand van zaken dan ik een mening?
Kijk, jij bent tenminste aardig, Mart!quote:Op donderdag 9 augustus 2012 01:27 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
We krijgen zon.
Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen!
Is dat mooi? Ja, dat is mooi. Dit is misschien raar wat ik nu ga zeggen maar die gekke rare hete zon doet wat 'ie wil en WE mogen geweldig blij zijn dat WE weer met zijn allen in de zon kunnen gaan zitten. Senk joe mister sunshine, senk joe!quote:Op donderdag 9 augustus 2012 01:27 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
We krijgen zon.
quote:Op donderdag 9 augustus 2012 01:51 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Is dat mooi? Ja, dat is mooi. Dit is misschien raar wat ik nu ga zeggen maar die gekke rare hete zon doet wat 'ie wil en WE mogen geweldig blij zijn dat WE weer met zijn allen in de zon kunnen gaan zitten. Senk joe mister sunshine, senk joe!
[..]
Is dat mooi? Ja, dat is mooi. Dit is misschien raar wat ik nu ga zeggen maar die gekke rare hete zon doet wat 'ie wil en WE mogen geweldig blij zijn dat WE weer met zijn allen in de zon kunnen gaan zitten. Senk joe mister sunshine, senk joe!
Poëzie.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 01:51 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Eindelijk?!? In het weekend wordt het hier tussen de 23 en 26 graden!quote:Op donderdag 9 augustus 2012 05:05 schreef Lemans24 het volgende:
Het wordt gewoon 20 tot 22 graden en iets droger. Meer niet.
Oh ja, het wordt ook minder warm in Oost Europa, eindelijk.
En het blijft even warm in Zuid Europa.
dat het gaat vriezen in de winter, regenen in de herfst en de zon schijnt elke dag, zelfs achter de wolkenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 00:36 schreef minthy het volgende:
Ik las op Twitter dat het stabiele zomerweer mogelijk toch niet zo stabiel gaat zijn... Heeft iemand met meer verstand van zaken dan ik een mening?
En best mistig. In het Oosten dan.quote:
[..]
Toen ik met de trein Breda binnenreed, was het ook een vrij kleine wereld.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 09:47 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
En best mistig. In het Oosten dan.
Op een gegeven moment reed ik zo mistbank in met 20/30m zicht.
Sluit alle ramen en deuren, straks lopen ze nog weg.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:55 schreef Narasan het volgende:
Nieuwe kaarten lopen binnen. Ben benieuwd.
....................................Je bedoelt: de zomer....................................?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:14 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Sluit alle ramen en deuren, straks lopen ze nog weg.
Ook.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:17 schreef Narasan het volgende:
[..]
....................................Je bedoelt: de zomer....................................?
Je hebt je bingokaart zeker ook al volquote:Op donderdag 9 augustus 2012 01:27 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
We krijgen zon.
Extreme hitte verwacht in Spanje en Portugalquote:Op donderdag 9 augustus 2012 12:17 schreef Narasan het volgende:
[..]
....................................Je bedoelt: de zomer....................................?
Precies. Niks te klagenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:53 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Extreme hitte verwacht in Spanje en Portugal
Heerlijk weer hebben wij
Tof!quote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:27 schreef Toto69 het volgende:
Blijft zover ik weet in het gehele land droog.*Glazen bol modus uit*
De wind houd zich rustigquote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:30 schreef admiraal_anaal het volgende:
Iemand die weet hoe het met de wind gaat vanavond in Scheveningen? Vanavond vuurwerfestival namelijk
Jij zit wat mij betreft in Zuid Europa.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 06:41 schreef Dven het volgende:
[..]
Eindelijk?!? In het weekend wordt het hier tussen de 23 en 26 graden!![]()
Maar dat zal vooral door die paar buitjes komen. Zaterdag 20 mm, zondag 60 en maandag 20
Daarna weer stabiel weer met een dagtemperatuur zo rond de 30 graden
Richt je ook maar op zuidoost europa, kan hier behoorlijk interessant worden komend weekend!quote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:40 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Jij zit wat mij betreft in Zuid Europa.
Ik hou vooral het weer in Polen in de gaten.
He, gemist... maar de Veen staat er nog en heb echt niks gemerkt! Heb wel donkere wolken gezien maar ik zie nu dat het boven de Kaag zat.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:34 schreef Ener-G het volgende:
Slurfje gespot onder een donkere wolk toen ik bij Roelofarendsveen over de A4 richting Amsterdam reed
Hoe tof. De donkere wolk zag ik wel, maar ik wist niet dat het zo serieus was.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 14:38 schreef Ener-G het volgende:
Wazige twitter foto's:
http://twitpic.com/ah9q1x
http://t.co/tzzd0Nrz
En ik was toch niet gek, want ik dacht er al meerdere te zien, 2 of 3:
https://twitter.com/saskya/status/233531011890294784/photo/1
Ik hoop dat daar ook een flinke partij onweer bij hoort. Dat er zo'n dikke buienlucht komt dat het overdag nog steeds duisternis lijkt, net als op 23 augustus 2011 in Eindhoven.quote:
Het zal niet veel zijn denk ik. Woensdag/donderdag is ook nog een mogelijkheid.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 20:19 schreef aloa het volgende:
Maandag weer kans op onweer
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
dit?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 21:26 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ik hoop dat daar ook een flinke partij onweer bij hoort. Dat er zo'n dikke buienlucht komt dat het overdag nog steeds duisternis lijkt, net als op 23 augustus 2011 in Eindhoven.
Dat ja... helaas zat ik in Tilburg op mijn werk die dag, maar ook daar was duidelijk te merken dat de lucht "dik" was van de buien. Toen was in NL ook hele mooie Undulatus Asperatus bewolking te zien.quote:
ik vind het ook wel lekker zo hoor. Oké, voor de liefhebbers...tot 23 graden mag ook nog welquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:05 schreef Narasan het volgende:
Ook al is het slechts 19 graden... Het is heel aangenaam buiten. Veel warmer hoeft het voor mij niet te zijn.
[ afbeelding ]
Precies. Boven de 25C wordt het al gauw dat onaangename plakweer..quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:32 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
ik vind het ook wel lekker zo hoor. Oké, voor de liefhebbers...tot 23 graden mag ook nog wel
Dan zul je heel lang op vakantie moeten gaan.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:17 schreef Scrummie het volgende:
Ik kan me zomers herinneren van 35+ graden. Heerlijk, ik wil dat.
eens perfect weertjequote:Op vrijdag 10 augustus 2012 13:05 schreef Narasan het volgende:
Ook al is het slechts 19 graden... Het is heel aangenaam buiten. Veel warmer hoeft het voor mij niet te zijn.
[ afbeelding ]
Die zomers waren gewoon in NLquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:19 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
Dan zul je heel lang op vakantie moeten gaan.Dat gaat je hier niet lukken
Inderdaad, en dat dagen lang om vervolgens afgesloten te worden met pittige onweersbuienquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:17 schreef Scrummie het volgende:
moet je bij Dven gaan wonenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:17 schreef Scrummie het volgende:
quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:17 schreef Scrummie het volgende:
quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:19 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
Dan zul je heel lang op vakantie moeten gaan.Dat gaat je hier niet lukken
quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:24 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Die zomers waren gewoon in NL. Maar de laatste jaren wil dat niet meer helaas.
Ja die hebben we wel gehad ja.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:32 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Inderdaad, en dat dagen lang om vervolgens afgesloten te worden met pittige onweersbuien
Statistisch gezien kan je beter spreken over 30+ graden inderdaad, maar ik weet gewoon nog heel goed dat als je destijds de temperatuur op je meter bekeek, die geregeld (en ik geloof echt een langere periode, 2 weken ofzo) boven de 35 ging, en zelfs de 40 aantikt.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:40 schreef Lemans24 het volgende:
Meerdere dagen achter elkaar 35+ graden? Dat is extreem zeldzaam in Nederland.
Dat hoeft van mij helemaal niet. Zeker als er geen droge lucht wordt meegevoerd.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:40 schreef Lemans24 het volgende:
Meerdere dagen achter elkaar 35+ graden? Dat is extreem zeldzaam in Nederland.
Niet overdriijven hèquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:45 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Statistisch gezien kan je beter spreken over 30+ graden inderdaad, maar ik weet gewoon nog heel goed dat als je destijds de temperatuur op je meter bekeek, die geregeld (en ik geloof echt een langere periode, 2 weken ofzo) boven de 35 ging, en zelfs de 40 aantikt.
Was dat niet in de zomer van 2010? Ik kan me de datum niet meer goed herinneren ^^. Please, tell me.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:55 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Niet overdriijven hèHet record staat volgens mij op 36 of 37 graden
Nee, volgens mij veel langer geleden.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:58 schreef Narasan het volgende:
[..]
Was dat niet in de zomer van 2010? Ik kan me de datum niet meer goed herinneren ^^. Please, tell me.
Volgens mij was dat eerder halverwege vorige eeuwquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:58 schreef Narasan het volgende:
[..]
Was dat niet in de zomer van 2010? Ik kan me de datum niet meer goed herinneren ^^. Please, tell me.
Volgens mij 2010 ja, de dag van Nederland-Brazilië. Ik stond toen weg te bakken op Rock Werchterquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:58 schreef Narasan het volgende:
Oh, hahaha. Dan zat ik dus verkeerd met m'n gedachtens...quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:59 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Nee, volgens mij veel langer geleden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |