143,3 mm/u komt erin voorquote:Op zondag 5 augustus 2012 20:47 schreef Toto69 het volgende:
Bui ligt steeds meer op ramkoers en steeds meer rood!
[ afbeelding ]
Dat plaatje mot in de OP.quote:
Dat is de stand van zaken nu in Limburg/Noordbrabant. Het is natuurlijk maar de vraag of het zo actief blijft.quote:
quote:
Ik zie dat nergens staan overigensquote:Op zondag 5 augustus 2012 20:54 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat is de stand van zaken nu in Limburg/Noordbrabant. Het is natuurlijk maar de vraag of het zo actief blijft.
Het lijkt wel te activeren, dus wie weetquote:Op zondag 5 augustus 2012 21:07 schreef MaLo het volgende:
Kommaarrrr met een dikke paarse pit naar N-O Twente
*wishfull thinking*
Heerlijke bloemkolen die de lucht in schietenquote:Op zondag 5 augustus 2012 21:08 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het lijkt wel te activeren, dus wie weet
Cell zit precies op de hoogte van mij als ik naar het oosten kijk. Helaas valt er weinig te zienquote:Op zondag 5 augustus 2012 21:08 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Heerlijke bloemkolen die de lucht in schieten
Hoe kom je daar aan?quote:Op zondag 5 augustus 2012 21:17 schreef ACT-F het volgende:
Ik zit op mijn gepersonaliseerde radar af te wachten wat er komen gaat![]()
[ afbeelding ]
Dat is een app op het intranetpagina van het KNMI, dus niet vrij toegankelijkquote:
Ooh.. Ziet er mooi uit. Moeten ze algemeen beschikbaar stellen.quote:Op zondag 5 augustus 2012 21:21 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat is een app op het intranetpagina van het KNMI, dus niet vrij toegankelijkBuienradar haalt zijn gegevens ook hier vandaan.
De reden dat ze het afschermen is dat het beschikbaar moet zijn bij grote drukte.quote:Op zondag 5 augustus 2012 21:23 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ooh.. Ziet er mooi uit. Moeten ze algemeen beschikbaar stellen.
vanmiddag was bij mij " zwaar" op de plek waar bij jou gematigd staatquote:
Zo beter?quote:Op zondag 5 augustus 2012 21:27 schreef marcel-o het volgende:
[..]
vanmiddag was bij mij " zwaar" op de plek waar bij jou gematigd staat
Dat dacht ik wel. Maar ze kunnen toch een apparte server plaatsen.quote:Op zondag 5 augustus 2012 21:24 schreef ACT-F het volgende:
[..]
De reden dat ze het afschermen is dat het beschikbaar moet zijn bij grote drukte.
quote:Op zondag 5 augustus 2012 21:31 schreef Dven het volgende:
Vies heet nog, half elf, 31 graden en zwaar benauwd
Komende dagen gaan we weer lekker over de 40 graden heenquote:
Dat zou beter zijn, we betalen er belasting voorquote:Op zondag 5 augustus 2012 21:32 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Dat dacht ik wel. Maar ze kunnen toch een apparte server plaatsen.
Leuk hequote:Op zondag 5 augustus 2012 21:21 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat is een app op het intranetpagina van het KNMI, dus niet vrij toegankelijkBuienradar haalt zijn gegevens ook hier vandaan.
quote:Op zondag 5 augustus 2012 21:41 schreef SpeedyGJ het volgende:
Oja:
GODVERDOMME![]()
![]()
Ben ik even op pad, besluit ik in het bushokje het onweer op te wachten en wat krijg je dan? Niks!
Kom ik thuis, heeft mijn vriendin dood leuk de buienradar ervoorACH WRIJF HET ER NOG EFFE IN
Zwembadquote:Op zondag 5 augustus 2012 21:41 schreef marcel-o het volgende:
bij die hagelfilmpjes moet k altijd weer denken aan dat hagelfilmpje uit de US, dat heel dat tuintje verwoest wordt
Kijk als ze dat dan allemaal beschikbaar stellen kunnen "wij" het ook allemaal aan zien komen.quote:Op zondag 5 augustus 2012 21:39 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Leuk heje kan er veel mee doen zoals hagel kansen / wolken toppen etc
Ook overige pluimen van LWD / Maastricht etc kun je bekijken
Wat een ijsklompenquote:
Gouden combiquote:Op zondag 5 augustus 2012 21:48 schreef Toto69 het volgende:
Buienalarm in de playstore inderdaad, niet de playstorm, en ook niet de playboy.
(Download gelijk Rainy Days erbij!)
Doe me denken aan mijn tijd in Oklahoma. In de middag de gehele dag regen 10C.. wind draait en vervolgens is het -10 + één grote schaatsbaan 2cm ijs. 4 dagen ijsvrij gehadquote:
Daar hebben we buienradar voorquote:Op zondag 5 augustus 2012 21:44 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Kijk als ze dat dan allemaal beschikbaar stellen kunnen "wij" het ook allemaal aan zien komen.
Ja die berekent de hele zooi en doet een voorspelling maar das ook niet lang altijd juist.quote:
Ooh en wat ik heb wel?quote:Op zondag 5 augustus 2012 22:04 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ja die berekent de hele zooi en doet een voorspelling maar das ook niet lang altijd juist.
Offcourse. Maar meer info is altijd goed.quote:Op zondag 5 augustus 2012 22:26 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ooh en wat ik heb wel?geloof me, alle weersverwachtingen / Radars etc zijn allemaal actueel, wil je verder in de tijd kijken (3/4/5/6/7 uren / dagen / maanden / jaren) dan kan zelfs de aller beste computer niet mee aankomen.
Zelfs de pluimverwachtingen veranderen bij elke run.
Wat voor dode mussen?quote:Op zondag 5 augustus 2012 22:33 schreef marcel-o het volgende:
de berg dode mussen is hier ook weer aangevuld
quote:Op zondag 5 augustus 2012 22:33 schreef marcel-o het volgende:
quote:Op zondag 5 augustus 2012 22:33 schreef marcel-o het volgende:
quote:Op zondag 5 augustus 2012 23:08 schreef marcel-o het volgende:
dat ding bij Zeeland draait naar links trouwes
Was op ramkoers met Leiden, maar dat wordt niks zo vrees ik.quote:Op zondag 5 augustus 2012 22:33 schreef marcel-o het volgende:
quote:Op zondag 5 augustus 2012 23:19 schreef k0fferbak het volgende:
Foto's van de schade in Putten
http://112barneveld.nl/pa(...)os-trekt-over-putten
Vorige week toch ergens drie dagen achter elkaar mooi, warm weer?quote:Op maandag 6 augustus 2012 01:02 schreef Dibble het volgende:
We zitten bijna halverwege augustus en nog geen enkele keer paar dagen op rij echt zomerweer gehad dit jaar. Wat een teringzooi
Hier in het oosten wel hoor, niks te klagenquote:Op maandag 6 augustus 2012 01:02 schreef Dibble het volgende:
We zitten bijna halverwege augustus en nog geen enkele keer paar dagen op rij echt zomerweer gehad dit jaar. Wat een teringzooi
Ja, van die drie dagen heb ik ook volop gebruik gemaakt. Begon net lekker een tintje te krijgen houdt het op!quote:Op maandag 6 augustus 2012 01:03 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Vorige week toch ergens drie dagen achter elkaar mooi, warm weer?
Waren ze nog te eten?quote:Op maandag 6 augustus 2012 01:13 schreef Igen het volgende:
Het weer is dit jaar tenminste beter dan vorig jaar. De overgebleven ijsjes van twee jaar geleden heb ik intussen tenminste op.
Niet echt.quote:
Respect!quote:Op maandag 6 augustus 2012 01:18 schreef Igen het volgende:
[..]
Niet echt.
Maar ik heb ze toch maar opgegeten, uit principe, om te kunnen zeggen wat ik in m'n vorige post schreef.
Zes dagen eind juli.quote:Op maandag 6 augustus 2012 01:02 schreef Dibble het volgende:
Whut, ben ik dan de enige bij wie het de afgelopen dagen prima weer was? Zonnetje, lekker buiten gezeten, temp ook lekker tussen de 23 en 25?quote:Op maandag 6 augustus 2012 01:02 schreef Dibble het volgende:
Een 'zomerse dag' is het pas vanaf 25 graden. Maar goed, daarvan hebben we er eind juli wel vijf gehad.quote:Op maandag 6 augustus 2012 06:02 schreef Klonk het volgende:
[..]
Whut, ben ik dan de enige bij wie het de afgelopen dagen prima weer was? Zonnetje, lekker buiten gezeten, temp ook lekker tussen de 23 en 25?
De temperaturen en het aantal tropische dagen is tot nu toe onder het klimatoligisch gemiddelde hoor.quote:Ik snap echt niet waarom veel mensen weer wat nauwelijks voorkomt in Nederland, lees hoge temperaturen als een echte zomer zien. We zitten niet in. Zuid Spanje ofzo
quote:Op maandag 6 augustus 2012 06:02 schreef Klonk het volgende:
[..]
Whut, ben ik dan de enige bij wie het de afgelopen dagen prima weer was? Zonnetje, lekker buiten gezeten, temp ook lekker tussen de 23 en 25?
Ik snap echt niet waarom veel mensen weer wat nauwelijks voorkomt in Nederland, lees hoge temperaturen als een echte zomer zien. We zitten niet in. Zuid Spanje ofzo
En die regen van afgelopen nacht, kwam keurig op tijd, plantjes hebben weer water
En vandaag wordt het weer prima zomerweer, graadje of 24 in het binnenland, prima ijsjes en lekker in de zon zit weer en als extra bonus kun je ook nog wat doen terwijl je buiten bent, lekker fietsen of als je pech hebt straatjes leggen en dat kun je allemaal doen zonder een zonnesteek te krijgen, wat een verwennerij
Neuh, dat grijze natte weer van een tijdje terug dat het 15/16 graden overdag was, dat was echt reden tot klagen, dit is geneuzel, gewoon naar buiten gaan (als je daar de mogelijkheid toe hebt natuurlijk) en genieten van een lekker zomerdagje
Nope, in het westen en NW schijnt de zon het meest..quote:Op maandag 6 augustus 2012 11:37 schreef Djeez het volgende:
De zuidelijke helft van Nederland heeft dan ook geen klagen. Daar schijnt bijna altijd de zon en is het een graad of vijf warmer dan in het noorden. Hier in Assen regent het al de hele ochtend
En zo nu en dan gedonder...quote:Op maandag 6 augustus 2012 11:37 schreef Djeez het volgende:
De zuidelijke helft van Nederland heeft dan ook geen klagen. Daar schijnt bijna altijd de zon en is het een graad of vijf warmer dan in het noorden. Hier in Assen regent het al de hele ochtend
Geen klagen? Wij hebben ook al menig donderbui gehad hoorquote:Op maandag 6 augustus 2012 11:37 schreef Djeez het volgende:
Ik ook.. misschien kunnen we naar het werk roeien.. ik vaar je wel af.quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:19 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Helaas geen tijd, moet werken
Ik werk vandaag vanaf huis dus ik hoef niet heel ver te roeienquote:Op maandag 6 augustus 2012 12:19 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik ook.. misschien kunnen we naar het werk roeien.. ik vaar je wel af.
Kom maar gezellig naar het zuiden van Limburg! Daar is het altijd zwoelquote:Op maandag 6 augustus 2012 12:39 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik zou willen dat het gewoon eens een week zonnig was zonder dreiging van regen. Dat je niet elke dag al of niet tevergeefs alle kussens binnen moet leggen en gewoon iets kunt organiseren zonder extra partytenten en zeilen en dat soort dingen. En zwoele avonden, die heb ik ook al lang niet meegemaakt in Nederland.
Ik woon in Limburg, maar dan in het noorden. En hier ook 21 graden en zonnig, maar wel met dreiging van regen (en die gaat vanmiddag ook komen). En vorige week ook best mooi, maar wel altijd voorspellingen met regen, dus steeds alles opruimen buiten en zwoele avonden ('s avonds rond 20 graden) heb ik echt nog niet gehad hier hoor.quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:55 schreef Narasan het volgende:
[..]
Kom maar gezellig naar het zuiden van Limburg! Daar is het altijd zwoel. Nu ook weer 21 graden en een lekker zonnetje
.
Ook is er geen dreiging van regen. Deze hele week hebben we alleen gisterenavond een onweersbui gehad. Verder was het dus droog en flink wat zon met temperaturen nabij de 25 graden!
Zwoele avonden zijn opzicht niet zo heel fijn hoorquote:Op maandag 6 augustus 2012 12:59 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik woon in Limburg, maar dan in het noorden. En hier ook 21 graden en zonnig, maar wel met dreiging van regen (en die gaat vanmiddag ook komen). En vorige week ook best mooi, maar wel altijd voorspellingen met regen, dus steeds alles opruimen buiten en zwoele avonden ('s avonds rond 20 graden) heb ik echt nog niet gehad hier hoor.
Ja, dat maak ik zelf wel uitquote:Op maandag 6 augustus 2012 13:01 schreef Narasan het volgende:
[..]
Zwoele avonden zijn opzicht niet zo heel fijn hoor. Je kunt bijna niet slapen als het buiten rond 20 graden is.. Vanmiddag verwacht ik niet zo veel voor Limburg.. Afwachten maar weer
.
Kan een valse echo zijnquote:Op maandag 6 augustus 2012 13:03 schreef MaLo het volgende:
Volgens buienradar regende het hier net, maar behalve een iewat donker luchtje was er niets aan de hand.
Dat je lang buiten kunt zitten is wel fijn, maar als je wilt slapen mag het toch wat koeler zijnquote:Op maandag 6 augustus 2012 13:03 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja, dat maak ik zelf wel uitIk vind ze wel heel fijn!
Airco of ventilator een optie?quote:Op maandag 6 augustus 2012 13:04 schreef Narasan het volgende:
[..]
Kan een valse echo zijn. Die zijn wel vaker op de radar te zien.
[..]
Dat je lang buiten kunt zitten is wel fijn, maar als je wilt slapen mag het toch wat koeler zijn.
Ging net even naar de supermarkt. Daar regende het welquote:Op maandag 6 augustus 2012 13:04 schreef Narasan het volgende:
[..]
Kan een valse echo zijn. Die zijn wel vaker op de radar te zien.
[..]
Dat je lang buiten kunt zitten is wel fijn, maar als je wilt slapen mag het toch wat koeler zijn.
Dan moet het wel heel lokaal zijn...quote:Op maandag 6 augustus 2012 13:24 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ging net even naar de supermarkt. Daar regende het wel
Je bent niet de enige FOK!ker die niet op een zolder zit hoor.quote:
De andere helft zit in de kelderquote:Op maandag 6 augustus 2012 13:31 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Je bent niet de enige FOK!ker die niet op een zolder zit hoor.
Dat rode lijntje gaat ook precies over Assenquote:Op maandag 6 augustus 2012 13:48 schreef Djeez het volgende:
[ afbeelding ]
Nou, ze moeten het Noorden wel weer hebben vandaag! Het is vandaag verdomme nog geen seconde droog geweest! Wie beweerde ook weer dat het in het Noordwesten droger is dan in het Zuiden?
quote:Op maandag 6 augustus 2012 13:48 schreef Djeez het volgende:
[ afbeelding ]
Nou, ze moeten het Noorden wel weer hebben vandaag! Het is vandaag verdomme nog geen seconde droog geweest! Wie beweerde ook weer dat het in het Noordwesten droger is dan in het Zuiden?
Mijn vriendin zit nu in de speeltuin met de kinderenquote:Op maandag 6 augustus 2012 13:52 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Dat rode lijntje gaat ook precies over Assen
Bij helder weer kan je inderdaad bliksem waarnemen +150km.quote:Op maandag 6 augustus 2012 13:55 schreef Drugshond het volgende:
Gisteren op het werk (01:00) zag ik heel in de verte weerlicht van een stevige onweersbui.
Gekeken op Blitzortung... en wat me opviel is dat de afstand zo groot was.
Tilburg - Amsterdam. Gewoon de stralen nog kunnen zien op +92 km afstand.
Dat zeker. Voor mijn gevoel heeft het vorig jaar de hele zomer geregend.quote:Op maandag 6 augustus 2012 01:13 schreef Igen het volgende:
Het weer is dit jaar tenminste beter dan vorig jaar. De overgebleven ijsjes van twee jaar geleden heb ik intussen tenminste op.
Best apart plaatje als je het zo ziet, landelijk plaatselijke buien...quote:Op maandag 6 augustus 2012 13:48 schreef Djeez het volgende:
[ afbeelding ]
Die onweerwolken zullen dan ook best hoog in de lucht gehangen hebben, hoe hoger de wolk hoe verder je 'm kan zien.quote:Op maandag 6 augustus 2012 13:55 schreef Drugshond het volgende:
Gisteren op het werk (01:00) zag ik heel in de verte weerlicht van een stevige onweersbui.
Gekeken op Blitzortung... en wat me opviel is dat de afstand zo groot was.
Tilburg - Amsterdam. Gewoon de stralen nog kunnen zien op +92 km afstand.
Die zaten ook hoog... je zag de stralen tussen onder en bovendek in. Was erg mooi om te zien.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:07 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Die onweerwolken zullen dan ook best hoog in de lucht gehangen hebben, hoe hoger de wolk hoe verder je 'm kan zien.
Lake effect.quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:27 schreef Narasan het volgende:
Neerslagkaart augustus tot nu toe:
[ afbeelding ]
En met stralen bedoel ik ook War of the Worlds stralen echt dikke pipelines. Vanaf een afstand.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:07 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Die onweerwolken zullen dan ook best hoog in de lucht gehangen hebben, hoe hoger de wolk hoe verder je 'm kan zien.
Jep. De buien kregen boven het IJsselmeer meer kracht door het warme water.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:19 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Lake effect.
(kan je dat zeggen met regen?)
10 september vorig jaar ook.quote:Op maandag 6 augustus 2012 15:07 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik zag het geflits hier nog in zuid-Limburg!quote:Op maandag 6 augustus 2012 16:36 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
10 september vorig jaar ook.
Kon ik in oost Brabant het weerlicht van het onweer boven west brabant zien
En weer een klein buitje netquote:Op maandag 6 augustus 2012 16:17 schreef MaLo het volgende:
Hier net een stevige bui, de regenpijpen konden het nauwelijks aan. En nu breekt het zonnetje alweer voorzichtig door.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |