Het zijn twee verschillende oefeningen. Dit is de snatch, waarbij ze inderdaad in 1x omhoog moeten. De volgende is clean & press. Die gaat eerst naar de schouders (clean) en dan boven het hoofd (press).quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:17 schreef Greenpeas het volgende:
Moeten ze bij de eerst keer tillen gelijk omhoog en bij de tweede keer eerst vasthouden?
clean & press is wat anders dan clean & jerkquote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:20 schreef Snakey het volgende:
[..]
Het zijn twee verschillende oefeningen. Dit is de snatch, waarbij ze inderdaad in 1x omhoog moeten. De volgende is clean & press. Die gaat eerst naar de schouders (clean) en dan boven het hoofd (press).
Oeps, je hebt gelijk.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:22 schreef seto het volgende:
[..]
clean & press is wat anders dan clean & jerk
Waarom mag het publiek dat niet zien?quote:
Ja, verbaasde mij ook al hoe snel ze alles afschermden. Zetten ze uit de kom geschoten lichaamsdelen er ter plekke weer in ofzo?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:24 schreef SiIk het volgende:
[..]
Waarom mag het publiek dat niet zien?
Geen idee eigenlijk.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:24 schreef SiIk het volgende:
[..]
Waarom mag het publiek dat niet zien?
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:30 schreef seto het volgende:
Was het nou een WR of niet? De NOS stream was nogal blokkerig ineens.
Inderdaad ik schakel net in!quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:36 schreef Greenpeas het volgende:
Wat is er gebeurd? Want m'n stream is er even mee gestopt.
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:38 schreef seto het volgende:
Ok, dit gaan jullie niet geloven.
Normaal krijg je 2 minuten rust na een vorige lifter, en 1 minuut als je na jezelf moet. Hij kreeg 2 minuten rust terwijl hij er eigenlijk maar één mocht (fout van de organisatie) en nu mag hij zijn 3e lift niet doen.
Oke maar moet de atleet/coach dat ook niet zelf in de gaten houden?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:38 schreef seto het volgende:
Normaal krijg je 2 minuten rust na een vorige lifter, en 1 minuut als je na jezelf moet. Hij kreeg 2 minuten rust terwijl hij er eigenlijk maar één mocht (fout van de organisatie) en nu mag hij zijn 3e lift niet doen.
Ben je dan gediskwalificeerd?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:38 schreef seto het volgende:
Oke dat zuigt helemaal natuurlijk voor die man!quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:41 schreef seto het volgende:
Nee ik zeg het verkeerd. Je krijgt 2 minuten rust als je na jezelf moet, maar er werd maar 1 minuut rust gegeven en toen verliep de timer,
Ongelovelijkquote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:51 schreef seto het volgende:
Wat is er met die andere Chinees?
Holy shit, met een pijnlijke elleboog nog steeds 190kg jerken.
Dat maakt gewichtheffen imo ook een stukje aangenamer om te kijken, dan bijvoorbeeld voetbal waar de supporters fluiten.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:00 schreef seto het volgende:
Wat heeft gewichtheffen toch altijd een geweldig publiek.
Overmorgen,quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:18 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Alles gemist, wanneer komt de volgende?
Gedaan, wat dan?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:39 schreef seto het volgende:
[..]
Zou hem snel ergens anders hosten, voor je het weet is hij weg.
Hmm, apart.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:43 schreef seto het volgende:
Je linkte direct van 4chan, dingen blijven niet zo lang staan daar.
Ik zie helemaal geen gewichthefstreamquote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:26 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik bedoelde die man op de stream (Lu haojie)
Ik ook niet. Maar dat zou eerder komen omdat het al afgelopen is.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:56 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik zie helemaal geen gewichthefstream
Owquote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:05 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik ook niet. Maar dat zou eerder komen omdat het al afgelopen is.
Vanaf 11 uur ook op de NOS stream. M'n laptop staat klaar naast mijn werk PC.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:43 schreef 1517 het volgende:
-85 begint zometeen.
Live te volgen op bbc.co.uk met vpn
Ja die doet het erg goed ja!quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:15 schreef Snakey het volgende:
Hte gaat die Irakees (?) wel makkelijk af zo te zien.
Nee groep B. Daar zit de huidige wereldkampioen, de Iranier Kianoush Rostami, de nummer 3 en kampioen in 2010 de Pool Adrian Zieliński en ook de huidige olympische kampioen de Chinees Lu Yongquote:
Oke ik zie het nu ja, dan zitten de kanshebbers dus in groep a. Die Wit-Rus is echt een klasse beter dan de rest trouwens!quote:
Ik heb dit meermaals zien gebeuren op eurosport. Mensen gaan soms te ver. Gebeurt volgens mij nog echt vaak.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:37 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ah fuck. Dat ziet er vreselijk pijnlijk uit.
Wordt de A groep niet live uitgezonden dan ?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:45 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Oke ik zie het nu ja, dan zitten de kanshebbers dus in groep a. Die Wit-Rus is echt een klasse beter dan de rest trouwens!
Ze is pas 17, dat verklaart een hoop denk ik:quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:32 schreef abdalfawaz het volgende:
En ja hoor, ze heeft hem!! 47 KG Dames en Heren!
Khadija Mohammed.. Onthoud die naam
Ja maar waarom doen er 80 atleten mee op de 100 meter hardlopen? De meeste hebben totaal geen kans, maar meedoen is belangrijker dan winnen voor die mensen. Hetzelfde is natuurlijk ook bij gewichtheffen. Die Irakees en zijn coaches waren door het dollen heen, omdat hij 200 kilo kon tillen op de spelen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:19 schreef hiburg het volgende:
Is het nou zo dat er alleen in de A groep de medailles gewonnen kunnen worden ?
Ik dacht dat het zo was dat je eerst een A groep kreeg, dan een B groep en dat dan de beste doorgingen voor de medailles, maar dat is dus kennelijk niet zo.
Wat is dan het nut van de B groep als je toch geen medaille kunt winnen ?
Klopt. En om het aantrekkelijk te houden is het verdeeld in 2 groepen. B-groep zou in theorie overigens ook medailles kunnen halen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 17:34 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Ja maar waarom doen er 80 atleten mee op de 100 meter hardlopen? De meeste hebben totaal geen kans, maar meedoen is belangrijker dan winnen voor die mensen. Hetzelfde is natuurlijk ook bij gewichtheffen. Die Irakees en zijn coaches waren door het dollen heen, omdat hij 200 kilo kon tillen op de spelen.
Er word denk ik maar een ronde gespeeld, omdat het gewichtheffen een enorme aanslag is op het lichaam.
Neequote:
Brons net, maar ik volg het niet intensief.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 17:41 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Heeft ze nog kans op brons of zilver?
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 17:53 schreef Doler12 het volgende:
Zo wat een verschil met de nr 3 en net niet voor Spanje!
Ze dachten dat ze anabolen had gebruikt, maar uit de sperma test kwam niks...quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:06 schreef SuperHarregarre het volgende:
[ afbeelding ]
Deze kerel toch netjes tweede bij de vrouwen.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:07 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ze dachten dat ze anabolen had gebruikt, maar uit de sperma test kwam niks...
[..]
[..]
[..]
Ik dacht dat ie de barbell op de jury tafel zou gaan leggen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 20:14 schreef Doler12 het volgende:
Ik dacht even dat ging mis maar hij houd hem!
Ben ik vergeten, maar hij ging ineens zo mooi achteruit toen die zag dat z'n trainee het gewicht niet omhoog kreeg.quote:
Deze?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:51 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ben ik vergeten, maar hij ging ineens zo mooi achteruit toen die zag dat z'n trainee het gewicht niet omhoog kreeg.
Ok, dank voor de info, weer wat geleerd. Is overigens een hele leuke sport om naar te kijken.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 17:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Klopt. En om het aantrekkelijk te houden is het verdeeld in 2 groepen. B-groep zou in theorie overigens ook medailles kunnen halen.
Was gelukkig maar het enige evenement op de Spelen waar ik zwaar op zat te wachtenquote:Russian weightlifters Dmitry Klokov and Khadzhimurat Akkaev, both medal favorites in the men's 105-kilogram category, have withdrawn from the Olympics.
Poor you.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 18:34 schreef seto het volgende:
http://www.therepublic.co(...)TL-Russians-Withdraw
[..]
Was gelukkig maar het enige evenement op de Spelen waar ik zwaar op zat te wachten
Lol Marcin Dołęga had vast niet verwacht dat hij op zijn leeftijd en de met grote tegenstand nog olympisch kampioen kon worden, nu heeft hij misschien nog een kans!quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 18:34 schreef seto het volgende:
http://www.therepublic.co(...)TL-Russians-Withdraw
[..]
Was gelukkig maar het enige evenement op de Spelen waar ik zwaar op zat te wachten
Kijk je via de NOS ?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 20:59 schreef Doler12 het volgende:
Leuk als de stream uitvalt en dat je gelijk een reclame moet zien als je opnieuw start
Eeeeh dat kunnen de super zwaargewicht mannen ook niet hoor bij de Snatch?quote:Op zondag 5 augustus 2012 17:01 schreef ZwarteMaan het volgende:
Waarom kunnen deze dames niet 2x hun lichaamsgewicht trekken?
Die Opeloge (SAM) wil je ook niet tegenkomen in een donker steegje
Zwakjesquote:Op zondag 5 augustus 2012 17:05 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Eeeeh dat kunnen de super zwaargewicht mannen ook niet hoor bij de Snatch?
Waar is de Kazakistan coach .. dat is inmiddels wel mijn favo coach van de gehele OSquote:Op zondag 5 augustus 2012 17:07 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Ik denk dat 300 kilo iets te veel is voor homo sapiens lol
Kazachstan doet niet mee aan deze klassequote:Op zondag 5 augustus 2012 17:08 schreef ZwarteMaan het volgende:
[..]
Waar is de Kazakistan coach .. dat is inmiddels wel mijn favo coach van de gehele OS
#%@%@$$%$#@quote:Op zondag 5 augustus 2012 17:10 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Kazachstan doet niet mee aan deze klasse
Ach, genoeg drank en de kilootjes vliegen eraf. Die Nieve nogwat zou ik ook sober nog wel een rolletje mee maken.quote:Op zondag 5 augustus 2012 17:10 schreef ZwarteMaan het volgende:
Denk je dat deze dames ook een verzetje hebben in het OS dorp? Zo ja, met WIE?
Om de MEGA tieten ban hun niet te laten zakkenquote:Op zondag 5 augustus 2012 17:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
Waarom hebben ze nu bij de snatch al een riempje?
quote:Op zondag 5 augustus 2012 17:33 schreef ZwarteMaan het volgende:
[..]
Om de MEGA tieten ban hun niet te laten zakken
Even een WR.quote:
lolquote:Op zondag 5 augustus 2012 18:12 schreef kilon het volgende:
Die Amerikaanse zag er lekker sportief uit zeg
Die twee vrouwen zijn een klasse apart ja. Helemaal aan het einde komen ze weer aanbod. Zal er een WR sneuvelen?quote:
3 WR's in 1 score zou mooi zijn.quote:Op zondag 5 augustus 2012 18:27 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Die twee vrouwen zijn een klasse apart ja. Helemaal aan het einde komen ze weer aanbod. Zal er een WR sneuvelen?
Ik zeg ook niet dat ik het niet knap vind, want dat is het wel.quote:Op zondag 5 augustus 2012 18:51 schreef seto het volgende:
Boeie, ze doen wat ze leuk vinden en op hoog niveau, ik vind het knap.
Hij squat, hij tilt niksquote:Op zondag 5 augustus 2012 21:04 schreef Kowloon het volgende:
Hmmm, zou kunnen, maar ik heb altijd begrepen dat de omzetting van vet in energie zeer traag gaat. Pas als al je andere energievoorraden op zijn, dan ga je vet verbranden, daarom moet je ook lang bewegen voordat je vet gaat verbranden. Gewichtheffen lijkt mij echter juist een heel explosieve sport waarbij je spieren juist snel beschikbare suikers moeten verbranden. En wat betreft het energieverbruik, ik heb wel eens begrepen dat professionele wielrenners op 10000 calorieen per dag zitten qua energieverbruik en dat zijn juist ranke mannetjes.
Ik snap het dus eigenlijk nog steeds niet.
Ik heb ook even gegoogled net, en volgens sommige sites lijken ze alleen maar dik (wat je ziet zouden voornamelijk spieren zijn stellen ze, lijkt mij ook een vreemde conclusie want velen hebben een onderkin). Andere sites zeggen weer dat het niet mogelijk is om enkel spieren op te bouwen, maar dan vraag ik mij weer af hoe baanwielrenner Robert Förstemann aan deze bovenbenen komt (rechts) (een flinke spiermassa maar je ziet zijn aderen lopen):
[ afbeelding ]
De bovenbenen links zijn van Andre Greipel (wegwielrenner).
Edit: Hier tilt Forstemann trouwens 260 kg op:
Lekker dan.quote:Op maandag 6 augustus 2012 04:14 schreef wimderon het volgende:
Akkaev wil toch meedoen ondanks dat hij vier dagen geleden geopereerd is aan een hernia
quote:Op maandag 6 augustus 2012 04:14 schreef wimderon het volgende:
Akkaev wil toch meedoen ondanks dat hij vier dagen geleden geopereerd is aan een hernia
Jupquote:Op maandag 6 augustus 2012 21:16 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Als die andere gast het niet haalt ja
twitter:ironmind twitterde op maandag 06-08-2012 om 20:54:00Klokov was positive, a Russian colleague just told me - exactly what everyone suspected - and he said that Akkaev really was injured. reageer retweet
Dat gaat nog een shitstorm opleveren!quote:Op maandag 6 augustus 2012 21:34 schreef seto het volgende:
twitter:ironmind twitterde op maandag 06-08-2012 om 20:54:00Klokov was positive, a Russian colleague just told me - exactly what everyone suspected - and he said that Akkaev really was injured. reageer retweet
Dit geloof ik niet. A Russian colleague told me, zulke dingen gebeuren niet met olympische lifters.quote:Op maandag 6 augustus 2012 21:34 schreef seto het volgende:
Ja klopt. Op dit moment is de teleurstelling van dat geouwehoer rond de 177kg lift van Xiaojun nog te grootquote:Op woensdag 8 augustus 2012 09:52 schreef seto het volgende:
Nouja, het WK is dit jaar ook nog toch?
Onee, zelfs dat niet eens
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |