abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115245249
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 17:01 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Niet vergeten dat vacature makers in principe hetzelfde zijn als sollicitanten ze proberen zichzelf van de best mogelijke kant te verkopen. Je moet dus advertenties zeker met een korreltje zout nemen. Als je in eerste instantie denkt leuk zou ik met die gut feeling aan de gang gaan. Je weet toch pas wat het daadwerkelijk inhoud als je bij het gesprek zit.
Dat is een feit, maar het is mij al overkomen dat ze op een vacature zeiden dat je een goede opleiding zou krijgen. Ik dacht; leuk, dat zeggen ze niet vaak.

Bellen ze dan terug om te zeggen dat je geen ervaring genoeg hebt (dat woord hé)... :X ;(
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 17:03:45 #252
47102 Elvi
miemkwien
pi_115245286
Als CMV-er kan ik beamen dat er geen werk is. De meeste ex-klasgenoten werken bij een kinderdagverblijf en ik werk nu bij een klantenservice :) Achteraf gezien heb ik er spijt van dat ik 10 jaar geleden met de pabo gestopt ben.
pi_115245295
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 17:01 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Niet vergeten dat vacature makers in principe hetzelfde zijn als sollicitanten ze proberen zichzelf van de best mogelijke kant te verkopen. Je moet dus advertenties zeker met een korreltje zout nemen. Als je in eerste instantie denkt leuk zou ik met die gut feeling aan de gang gaan. Je weet toch pas wat het daadwerkelijk inhoud als je bij het gesprek zit.
Volgens mij weet je precies wat het inhoud als je het werk ook daadwerkelijk aan het doen bent. :P
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 17:05:09 #254
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_115245414
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 17:03 schreef Kekaa het volgende:
@automatic_ Komt niet lullig over, ik snap de beredenering. Het is inderdaad te globaal, maar wel leuk. Ik kan heel veel van alles een beetje. Vooral organiseren en plannen van activiteiten e.d. Doelgroep maakt daarbij niet uit.
Ik werk nu 12 uur per week op een BSO (mbo niveau), ook veel plannen en organiseren. Had liever jongerenwerk o.i.d. gedaan, maar dat lukt bijna niet als er genoeg mensen met meer ervaring zijn.
Juist, dat zag ik ook bij ex-klasgenoten. Juist dat creatieve en "alles kunnen" is echt wel een aanwinst, maar daar laat men het eerst mensen gaan heb ik het idee.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_115245459
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 17:03 schreef Elvi het volgende:
Als CMV-er kan ik beamen dat er geen werk is. De meeste ex-klasgenoten werken bij een kinderdagverblijf en ik werk nu bij een klantenservice :) Achteraf gezien heb ik er spijt van dat ik 10 jaar geleden met de pabo gestopt ben.
Pabo is ook huilen met de pet op. Als je al aan de slag komt, dan is het als invaller, niet zo gauw als vaste leerkracht.
  Moderator dinsdag 7 augustus 2012 @ 17:11:19 #256
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_115246008
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 17:03 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Dat is een feit, maar het is mij al overkomen dat ze op een vacature zeiden dat je een goede opleiding zou krijgen. Ik dacht; leuk, dat zeggen ze niet vaak.

Bellen ze dan terug om te zeggen dat je geen ervaring genoeg hebt (dat woord hé)... :X ;(
Dat is kut maar het enige dat je kunt doen is het vergeten positieve dingen meenemen en doorgaan..
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_115246156
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 17:11 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat is kut maar het enige dat je kunt doen is het vergeten positieve dingen meenemen en doorgaan..
Het was ook van een verkoopsvacature, dus eigenlijk interesseert het me niet veel meer. ;)

Het gaat enkel om dat principe dat je overal maar ervaring voor nodig hebt. Willen ze de onervarenen nu echt geen kansen geven?
pi_115246257
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 17:13 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Het was ook van een verkoopsvacature, dus eigenlijk interesseert het me niet veel meer. ;)

Het gaat enkel om dat principe dat je overal maar ervaring voor nodig hebt. Willen ze de onervarenen nu echt geen kansen geven?
Als jij een eigen bedrijf hebt, zou je dan liever iemand met ervaring willen of een heel nieuw iemand die je nog alles moet leren wat je allemaal extra tijd/geld kost?

Maakt het niet minder vervelend.
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
pi_115246309
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 17:13 schreef Joysa het volgende:

[..]

Als jij een eigen bedrijf hebt, zou je dan liever iemand met ervaring willen of een heel nieuw iemand die je nog alles moet leren wat je allemaal extra tijd/geld kost?

Maakt het niet minder vervelend.
Ik zou onervaren werkzoekenden best een kans willen geven! Dat meen ik.
pi_115254086
Weet iemand wat het verschil is tussen een uitvoerend, administratief en algemeen bediende?
Dat lijkt allemaal zo hard op elkaar...
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 20:28:37 #261
289550 Paarse_Kiwi
Mét roze lakschoentjes!
pi_115256181
Ik kan me gelukkig afmelden voor dit topic. Na 3 maanden en zo'n 50 sollicitaties op allerlei functies (van schoonmaak tot functies die aansluiten op mijn opleiding) heb ik per september een baan! Met een flink aantal contracturen dus gelukkig geen 0-uren ofzo. Leuke baan die redelijk in de lijn ligt van waarvoor ik ben opgeleid(welzijnswerk). Tevens bij een grote organisatie dus voldoende ruimte om door te groeien als ik wat anders wil. Leuke leidinggevende dus ik heb er echt zin in!

Het was niet altijd makkelijk om positief te blijven. Elke keer weer moed verzamelen voor een nieuwe sollicitatiebrief, of om een telefoontje te plegen. Van zeker 30 heb ik nooit een reactie gehad, zelfs niet nadat ik telefonisch/per mail contact op heb genomen. 'Die persoon is op vakantie' of 'bel maandag maar terug' etc.

Ik wens iedereen heeeeel veel succes bij het vinden van een (passende) baan. Je hoeft niet elke dag superpositief te blijven maar blijf het wel proberen, als je er negatief ingaat gaat het zeker niks worden. Neem zo nu en dan een 'vrije dag' of een baaldagje maar daarna gewoon door blijven gaan.
Klinkt makkelijker gezegd dan gedaan maar als je bij de pakken neer gaat zitten lukt het sowieso niet. Blijf in jezelf geloven en probeer dingen te blijven doen waarvan je zelfvertrouwen krijgt en waardoor het leven leuk blijft. Probeer ook je netwerk op peil te houden, wie weet wat je aan iemand kan hebben. De mensen om je heen kunnen met je meedenken en je natuurlijk helpen gemotiveerd te blijven.
Je gevoel is er om keuzes te maken. Je verstand om de keuzes te begrijpen.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 20:46:13 #262
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_115257094
Gefeliciteerd *O*
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_115260266
jeeeej zo zie je maar
pi_115260340
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 20:28 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
Ik kan me gelukkig afmelden voor dit topic. Na 3 maanden en zo'n 50 sollicitaties op allerlei functies (van schoonmaak tot functies die aansluiten op mijn opleiding) heb ik per september een baan! Met een flink aantal contracturen dus gelukkig geen 0-uren ofzo. Leuke baan die redelijk in de lijn ligt van waarvoor ik ben opgeleid(welzijnswerk). Tevens bij een grote organisatie dus voldoende ruimte om door te groeien als ik wat anders wil. Leuke leidinggevende dus ik heb er echt zin in!

Het was niet altijd makkelijk om positief te blijven. Elke keer weer moed verzamelen voor een nieuwe sollicitatiebrief, of om een telefoontje te plegen. Van zeker 30 heb ik nooit een reactie gehad, zelfs niet nadat ik telefonisch/per mail contact op heb genomen. 'Die persoon is op vakantie' of 'bel maandag maar terug' etc.

Ik wens iedereen heeeeel veel succes bij het vinden van een (passende) baan. Je hoeft niet elke dag superpositief te blijven maar blijf het wel proberen, als je er negatief ingaat gaat het zeker niks worden. Neem zo nu en dan een 'vrije dag' of een baaldagje maar daarna gewoon door blijven gaan.
Klinkt makkelijker gezegd dan gedaan maar als je bij de pakken neer gaat zitten lukt het sowieso niet. Blijf in jezelf geloven en probeer dingen te blijven doen waarvan je zelfvertrouwen krijgt en waardoor het leven leuk blijft. Probeer ook je netwerk op peil te houden, wie weet wat je aan iemand kan hebben. De mensen om je heen kunnen met je meedenken en je natuurlijk helpen gemotiveerd te blijven.
Zo mensen, precies hetzelfde als ik. Ik was toch zo negatief hé en ik had geen reden en het was toch allemaal mijn eigen schuld? Wel, bij Paarse_Kiwi ook precies!

Maar waarschijnlijk hebben nog een heleboel mensen hier die houding! Dat mag niet hoor! Oh, wat een negativiteit toch!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd hoor, van harte! O+ Welzijnswerk is heel mooi! _O_
pi_115260475
kap even met je punt maken allebei dan kunnen degenen die elkaar willen helpen weer gewoon verder daarmee
pi_115260833
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 21:41 schreef agentstarling het volgende:
kap even met je punt maken allebei dan kunnen degenen die elkaar willen helpen weer gewoon verder daarmee
Waar lees jij dat ik anderen niet wil helpen?
Ik breek anderen trouwens niet af en zeg hen niet dat het maar hun eigen schuld is.
pi_115260881
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 21:46 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Waar lees jij dat ik anderen niet wil helpen?
Ik breek anderen trouwens niet af en zeg hen niet dat het maar hun eigen schuld is.
nee maar die discussie tussen jou en maanvis duurt maar voort en overspoeld het hele topic. Ik snap jullie standpunten wel maar zoek dat anders even via PM uit
pi_115261021
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 21:39 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Zo mensen, precies hetzelfde als ik. Ik was toch zo negatief hé en ik had geen reden en het was toch allemaal mijn eigen schuld? Wel, bij Paarse_Kiwi ook precies!

Maar waarschijnlijk hebben nog een heleboel mensen hier die houding! Dat mag niet hoor! Oh, wat een negativiteit toch!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd hoor, van harte! O+ Welzijnswerk is heel mooi! _O_
Wel even verder lezen hoor.
quote:
Je hoeft niet elke dag superpositief te blijven maar blijf het wel proberen, als je er negatief ingaat gaat het zeker niks worden.
Volgende maand kan ik ook weer beginnen met werkzoeken. Echter heb ik alleen maar een vwo-diploma. Ik ga beginnen aan de universiteit en mijn contracten lopen allebei ook af, een omdat ik geen tijd meer heb om daar te werken, en de ander omdat ze geen mensen aannemen alleen in het weekend. Jammer, hopelijk kan ik nog wel iets vinden :)
pi_115261051
Hmm, ziet er naar uit dat er een leuke interne vacature is. Het kriebelt wel, het ligt veel meer bij m'n roots en wat ik leuk vind. Misschien kan ik zelfs ook nog de ploegendienst uit. Veel meer passend bij mijn wensen en wat ik kan dus. Ik heb een deel van m'n brief al af.

Ben wel alweer een tijdje uit de sollicitatiebusiness. Ik heb hier wel een redelijke kans op vast en na een aantal jaarcontracten die om economische redenen niet zijn verlengd vereist het ook wel weer lef om weg te gaan en alweer op de sollicitatietoer te gaan.
pi_115261210
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 21:47 schreef agentstarling het volgende:

[..]

nee maar die discussie tussen jou en maanvis duurt maar voort en overspoeld het hele topic. Ik snap jullie standpunten wel maar zoek dat anders even via PM uit
Ik ben de discussie anders niet begonnen en je moet de schuld niet bij mij leggen. Ik wou met niemand discussiëren, alleen even mijn verhaal doen. Ik was verder ook niet van plan hier nog heel lange verhalen te posten.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 22:12:11 #271
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_115262602
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 14:54 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Na gisteren weer iemand met een goed bericht! Gefeliciteerd! w/
Dank je :)
pi_115262864
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 21:50 schreef Daboman het volgende:
Hmm, ziet er naar uit dat er een leuke interne vacature is. Het kriebelt wel, het ligt veel meer bij m'n roots en wat ik leuk vind. Misschien kan ik zelfs ook nog de ploegendienst uit. Veel meer passend bij mijn wensen en wat ik kan dus. Ik heb een deel van m'n brief al af.

Ben wel alweer een tijdje uit de sollicitatiebusiness. Ik heb hier wel een redelijke kans op vast en na een aantal jaarcontracten die om economische redenen niet zijn verlengd vereist het ook wel weer lef om weg te gaan en alweer op de sollicitatietoer te gaan.
Welke job zou je dan willen doen?
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 22:17:40 #273
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_115262995
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 20:28 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
Netwerk moet je ook maar net hebben - maar verder ben ik het wel met je eens. Ik werd vaak moedeloos van het uitzichtloze maar ondanks dat ik al lang zonder werk zat en ook geen 21 meer ben, kon ik toch een leuke job vinden (althans dat is mijn indruk na de sollicitatieprocedure, hoe het is weet je pas als je er een tijdje echt gewerkt hebt)

Paarse_Kiwi, gefeliciteerd en veel succes in je nieuwe job!
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 23:27:47 #274
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115268316
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:17 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Netwerk moet je ook maar net hebben
Niemand 'heeft zo maar net een netwerk', iedereen die dat heeft heeft er actief aan meegewerkt.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 8 augustus 2012 @ 01:13:04 #275
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_115274271
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 23:27 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Niemand 'heeft zo maar net een netwerk', iedereen die dat heeft heeft er actief aan meegewerkt.
Toch heb je daar in de ene branche meer aan dan in de andere.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')