Ik snap je wel, je hebt blind vertrouwen in je vader. Mooie gedachte trouwens.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:23 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Ik snap hem eigenlijk ook niet. Hij heeft namelijk vanaf het begin dat ik zei dat ik zelf motor wou gaan rijden constant lopen zeggen: Je moet op tijd een pak kopen, kom laten we langs de motorwinkel gaan om kleding te passen etc. Nu heb ik m'n nieuwe pak (bijna) compleet en dan doet hij er weer laconiek over als ik bij hem achterop ga.
Maar, behalve dat, zoals ik zei: Als dochter ga ik niet constant tegen m'n vader in.
Het klinkt stom, zoals ik het hier opschrijf.. alleen.. het gevoel/idee wat er achter zit, krijg ik niet echt op papier.
Ik denk niet dat je vader het erg vindt als je aangeeft dat je toch liever wel een pak draagt. Dat is niet er tegenin gaan, vind ik.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:23 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Ik snap hem eigenlijk ook niet. Hij heeft namelijk vanaf het begin dat ik zei dat ik zelf motor wou gaan rijden constant lopen zeggen: Je moet op tijd een pak kopen, kom laten we langs de motorwinkel gaan om kleding te passen etc. Nu heb ik m'n nieuwe pak (bijna) compleet en dan doet hij er weer laconiek over als ik bij hem achterop ga.
Maar, behalve dat, zoals ik zei: Als dochter ga ik niet constant tegen m'n vader in.
Het klinkt stom, zoals ik het hier opschrijf.. alleen.. het gevoel/idee wat er achter zit, krijg ik niet echt op papier.
Het punt is alleen dat je zelf nog zo veilig kunt rijden .quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:58 schreef Lilliesleaf het volgende:
Uiteindelijk nog wel een spijkerbroek aangedaan, maar toch.. weetje.. je gaat er als kind wel vanuit dat je vader weet wat hij doet en wat de grenzen zijn.. zeker bij iemand als mijn vader, met 30 jaar rijervaring. Als hij zegt dat hij dat 'veilig' genoeg vindt, dan ga ik daar niet tegen in en moeilijk doen alsof ik het beter weet dan hij.
Handigquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 19:24 schreef Tankiej het volgende:
Ik werd gister gebeld door de garage dat mn bestelde bandjes binnen zijn. Nu nog even tijd vinden om er langs te gaan..
Ik doe even crossposten, mag wel voor een keertjequote:Op zaterdag 4 augustus 2012 20:14 schreef Vinniiee het volgende:
Is ie goed aangekomen btw ? Voorzieningen een beetje goed?
Je zal 'm nu al wel missen.
Neem zijn gevaarte eens mee zou ik zeggen
En ik pas niet op zijn gevaarte hoorquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 01:13 schreef Sounddragon het volgende:
Ja hoi
Dikke vette poep, vliegen is zwaar OK, alleen is 9 uur een beetje langHet laatste stukkie was helemaal geweldig in een duoproppie helemaal afgeladen met een mannetje 15 knieën in je nek, en bidden dat het ding van de grond komt..
Net aangekomen @ Statia, zit in een soort van ghetto hier, maar afgesloten terreintje, eigen huissie met airco, webz, badkamer, TV, fridge, keukentje, oventje, tron, king size bed met knarsmatras. en een fokking zwembadTis geen centerparks, maar heel prima te doen. pics will follow.
TIs hier nu bijna half 8, zometeen worden we opgehaald om te gaan eten in een resto, en introductie bij de clan, morgen safetyshit en intro op de plant. En als het goed is krijgen we een eigen 'auto'![]()
Will get back to you; gotta run; hungry as a bitch; Air France food sucks
Crosspost misluktquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 20:17 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik doe even crossposten, mag wel voor een keertje
[..]
En ik pas niet op zijn gevaarte hoor. SD is 1.88m en ik ben 1.64m.
weest welkomquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:18 schreef picodealion het volgende:
Ik kom dit topic vast in de gaten houden. Maandag mijn eerste les.
lekker stug afveren enzoquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:33 schreef Dekatria het volgende:
Een AT verlagen, wat hoor ik hier voor waanzin
Care to get ur ass kicked?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 20:41 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Crosspost mislukt
Radicaal aanpakken en zijn motor verlagen
Ah, dank!quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:25 schreef Salatrel het volgende:
[..]
weest welkomvoor lessers is ook een extraspeciaalsuperdeluxetopic
Motorrijles #57 - Nog steeds met 8-jes
Slijten die dingen zo erg dan? Heb sinds aanschaf van mijn motor dragon supercorsa pro eronder zitten en 3000 km gereden. en ze zien er nog steeds naar mijn gevoel uit als sinds ik de motor heb.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:04 schreef Salatrel het volgende:
pirelli's? dus volgende week weer nieuwe banden halen?
Iets met vrouw en aanrecht...quote:Op zondag 5 augustus 2012 01:38 schreef Lilliesleaf het volgende:
Hoe leer ik trouwens de basisonderhoud uit te voeren op de motor? Ik heb werkelijk totaal geen technische achtergrond...
Ik was het type meisje dat altijd haar lekke banden liet plakken door de dichtstbijzijnde man/jongen, aangezien ik het zelf niet kon.. of.. beter: er geen noodzaak was om het te leren.
Ik ben echt erg op dit gebied.quote:Op zondag 5 augustus 2012 01:52 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Iets met vrouw en aanrecht...
Niemand is geboren met een steeksleutel. Je begint langzamerhand met kleine dingen te vervangen. Zo plakte ik bandjes op mn 9e jaar en vervangde ik cilinders en krukas van scooter op mn 16e en was ik de enige uit mn buurt die zn scooter 140 liet gaan.
Voor motoren vind je vaak service manuals waarin alles stap voor stap staat uitgelegd en de benodigde materiaal en gereedschap. Dat scheelt al een stuk.
Probleem met motoren is dat het zo compact is dat het per motor anders in elkaar zit en daardoor de service manual nodig hebt. Zo moet bij mijn R6 de radiator eruit als je bij de bougies wilt komen.
De vraag is of je dat echt wilt of niet. Er zijn ook veel mannen/jongens die ook technisch niets willen begrijpen. Zelf ben ik zo n geek wat alles zelf probeert op te lossen voordat ik hulp in ga schakelen.quote:Op zondag 5 augustus 2012 01:55 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Ik ben echt erg op dit gebied.
Ik bedoel.. als je een willekeurig onderdeel van m'n motor aan zou wijzen dat van de buitenkant zichtbaar is.. dan zou ik het werkelijk niet weten. Ik bedoel.. ik herken de ketting en misschien nog 2-3 andere overduidelijke componenten.. maar daar houdt het op.
Edit: Daar komt bij dat ik eigenlijk ook gewoon geen idee heb hoe een motor daadwerkelijk wérkt. Ik weet hoe ik het ding moet gebruiken, maar wat er nou gebeurt als ik het gas open draai.. geen idee.
(En dan te bedenken dat ik een technische studie ga doen.)
Ja, slechtequote:Op zondag 5 augustus 2012 00:54 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Je bent het land nog niet uit of zie watvoor ideeën men krijgt!
dat zeg ikquote:Op zondag 5 augustus 2012 02:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, slechte![]()
Anne d'r Alp moest al een flink eind zakken; ik denk dat de AT alleen maar passend te krijgen is door de achterveer voortaan in de topkoffer te laten liggen![]()
Mogguh trouwens; het is hier net half 9
quote:
pirelli staat in mijn boekje nou niet echt onder het kopje lange levensduurquote:
Leuke wegen daar hoor! En een youthhostel is inderdaad geen geldquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:43 schreef Salatrel het volgende:
ik denk dat ik mijn voorjaarsverlof (jaja ik ben er op tijd bij) in luxemburg ga spenderen. zit ik even te kijken voor de prijs van een camping daar kun je ook in een youthhostel gaan zitten
quote:
Zoiets valt altijd te leren! Belangrijkste is eigenlijk dat je weet dat je remmen werken, dat je kunt zien hoe ver de remblokken zijn (even op je knieën gaan zitten en tussen de langs de schijf op kijken) en dat je de ketting kunt smeren.quote:Op zondag 5 augustus 2012 01:38 schreef Lilliesleaf het volgende:
Hoe leer ik trouwens de basisonderhoud uit te voeren op de motor? Ik heb werkelijk totaal geen technische achtergrond...
Ik was het type meisje dat altijd haar lekke banden liet plakken door de dichtstbijzijnde man/jongen, aangezien ik het zelf niet kon.. of.. beter: er geen noodzaak was om het te leren.
Carterplaat op de grond en dan ken ze net rijdenquote:Op zondag 5 augustus 2012 02:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, slechte![]()
Anne d'r Alp moest al een flink eind zakken; ik denk dat de AT alleen maar passend te krijgen is door de achterveer voortaan in de topkoffer te laten liggen![]()
Mogguh trouwens; het is hier net half 9
levensduur maak me niet uit ik wil grip en daar zijn ze super inquote:Op zondag 5 augustus 2012 08:51 schreef Salatrel het volgende:
[..]
pirelli staat in mijn boekje nou niet echt onder het kopje lange levensduur![]()
bij autobanden ook niet trouwens. maar goed het is ook maar net hoe je er mee omgaat
Niemand die deze even unit zijn context trek en in kopt?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 20:17 schreef Anne het volgende:
[..]
En ik pas niet op zijn gevaarte hoor. SD is 1.88m en ik ben 1.64m.
Niet eens bij nagedacht, maar nu je het zegtquote:Op zondag 5 augustus 2012 09:08 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Niemand die deze even unit zijn context trek en in kopt?
quote:Op zondag 5 augustus 2012 09:08 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Zoek een Haynes of ander werkplaatshandboek op van je motor, en begin met de makkelijkste klusjes. Is veel minder moeilijk dan je zou denken.quote:Op zondag 5 augustus 2012 01:38 schreef Lilliesleaf het volgende:
Smeerpijpquote:Op zondag 5 augustus 2012 09:08 schreef Paxlie het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |