abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115114046
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 22:33 schreef Dekatria het volgende:
Een AT verlagen, wat hoor ik hier voor waanzin o|O
lekker stug afveren enzo _O-
pi_115114145
ik denk dat ik mijn voorjaarsverlof (jaja ik ben er op tijd bij :+ ) in luxemburg ga spenderen. zit ik even te kijken voor de prijs van een camping daar kun je ook in een youthhostel gaan zitten _O-
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 22:47:23 #228
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_115114419
Ik denk dat ik morgen eens een ritje ga maken :Y
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 22:48:24 #229
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_115114478
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 20:41 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Crosspost mislukt _O-

Radicaal aanpakken en zijn motor verlagen :P
Care to get ur ass kicked? }:|
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_115116466
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 22:25 schreef Salatrel het volgende:

[..]

weest welkom :) voor lessers is ook een extraspeciaalsuperdeluxetopic

Motorrijles #57 - Nog steeds met 8-jes
Ah, dank!
  zondag 5 augustus 2012 @ 00:54:09 #231
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_115121546
quote:
5s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 22:48 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Je bent het land nog niet uit of zie watvoor ideeën men krijgt!
pi_115122263
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 22:04 schreef Salatrel het volgende:
pirelli's? dus volgende week weer nieuwe banden halen? :+
Slijten die dingen zo erg dan? Heb sinds aanschaf van mijn motor dragon supercorsa pro eronder zitten en 3000 km gereden. en ze zien er nog steeds naar mijn gevoel uit als sinds ik de motor heb.

Wel komt er over 3 weken een nieuw setje onder ivm herfst en rijden in de regen. Het is ook super kut dat het dit jaar bijna elke dag regent in de zomer terwijl ik op deze circuit banden rij die met warm weer al amper warm worden.

Zit te denken aan Bridgestone S20. Opvolger van de bt016 pro
  zondag 5 augustus 2012 @ 01:24:31 #233
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_115122958
Zo, vandaag even wat onderhoud gedaan.
Wilde even de kleppen stellen, stond er water bij de bougies, alle 4 verroest.
4-5000km geleden gekocht, kon gelijk voor 11euro per stuk nieuwe bougies kopen......
Kleppen waren wel in orde gelukkig.
pi_115123506
Hoe leer ik trouwens de basisonderhoud uit te voeren op de motor? Ik heb werkelijk totaal geen technische achtergrond...

Ik was het type meisje dat altijd haar lekke banden liet plakken door de dichtstbijzijnde man/jongen, aangezien ik het zelf niet kon.. of.. beter: er geen noodzaak was om het te leren. :P
pi_115124012
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 01:38 schreef Lilliesleaf het volgende:
Hoe leer ik trouwens de basisonderhoud uit te voeren op de motor? Ik heb werkelijk totaal geen technische achtergrond...

Ik was het type meisje dat altijd haar lekke banden liet plakken door de dichtstbijzijnde man/jongen, aangezien ik het zelf niet kon.. of.. beter: er geen noodzaak was om het te leren. :P
Iets met vrouw en aanrecht...

Niemand is geboren met een steeksleutel. Je begint langzamerhand met kleine dingen te vervangen. Zo plakte ik bandjes op mn 9e jaar en vervangde ik cilinders en krukas van scooter op mn 16e en was ik de enige uit mn buurt die zn scooter 140 liet gaan :P.
Voor motoren vind je vaak service manuals waarin alles stap voor stap staat uitgelegd en de benodigde materiaal en gereedschap. Dat scheelt al een stuk.
Probleem met motoren is dat het zo compact is dat het per motor anders in elkaar zit en daardoor de service manual nodig hebt. Zo moet bij mijn R6 de radiator eruit als je bij de bougies wilt komen.
pi_115124137
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 01:52 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Iets met vrouw en aanrecht...

Niemand is geboren met een steeksleutel. Je begint langzamerhand met kleine dingen te vervangen. Zo plakte ik bandjes op mn 9e jaar en vervangde ik cilinders en krukas van scooter op mn 16e en was ik de enige uit mn buurt die zn scooter 140 liet gaan :P.
Voor motoren vind je vaak service manuals waarin alles stap voor stap staat uitgelegd en de benodigde materiaal en gereedschap. Dat scheelt al een stuk.
Probleem met motoren is dat het zo compact is dat het per motor anders in elkaar zit en daardoor de service manual nodig hebt. Zo moet bij mijn R6 de radiator eruit als je bij de bougies wilt komen.
Ik ben echt erg op dit gebied.

Ik bedoel.. als je een willekeurig onderdeel van m'n motor aan zou wijzen dat van de buitenkant zichtbaar is.. dan zou ik het werkelijk niet weten. Ik bedoel.. ik herken de ketting en misschien nog 2-3 andere overduidelijke componenten.. maar daar houdt het op.

Edit: Daar komt bij dat ik eigenlijk ook gewoon geen idee heb hoe een motor daadwerkelijk wérkt. Ik weet hoe ik het ding moet gebruiken, maar wat er nou gebeurt als ik het gas open draai.. geen idee.

(En dan te bedenken dat ik een technische studie ga doen. :') )
pi_115124309
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 01:55 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Ik ben echt erg op dit gebied.

Ik bedoel.. als je een willekeurig onderdeel van m'n motor aan zou wijzen dat van de buitenkant zichtbaar is.. dan zou ik het werkelijk niet weten. Ik bedoel.. ik herken de ketting en misschien nog 2-3 andere overduidelijke componenten.. maar daar houdt het op.

Edit: Daar komt bij dat ik eigenlijk ook gewoon geen idee heb hoe een motor daadwerkelijk wérkt. Ik weet hoe ik het ding moet gebruiken, maar wat er nou gebeurt als ik het gas open draai.. geen idee.

(En dan te bedenken dat ik een technische studie ga doen. :') )
De vraag is of je dat echt wilt of niet. Er zijn ook veel mannen/jongens die ook technisch niets willen begrijpen. Zelf ben ik zo n geek wat alles zelf probeert op te lossen voordat ik hulp in ga schakelen.
Heb mijn 1e onderhoudsbeurt voor de motor ook zelf gedaan. Ik heb nooit eerder aan een motor gesleuteld maar even de manual doornemen en ik wist precies wat ik moest doen.
Natuurlijk maak je zo nu en dan fouten, of sloop je zelfs dingen. Maar zo leer je wel.
Bij het ontluchten van mijn radiator gaf ik even gas omdat ik geen koelvloeistof zag komen. Spoot zo n halve liter koelvloeistof van 95 graden uit :P

Welke studie?
pi_115124621
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 02:00 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Welke studie?
Scheikundige technologie.
  zondag 5 augustus 2012 @ 02:23:48 #239
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_115125100
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 00:54 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Je bent het land nog niet uit of zie watvoor ideeën men krijgt!
Ja, slechte :+

Anne d'r Alp moest al een flink eind zakken; ik denk dat de AT alleen maar passend te krijgen is door de achterveer voortaan in de topkoffer te laten liggen _O-

Mogguh trouwens :W ; het is hier net half 9 :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_115128158
quote:
14s.gif Op zondag 5 augustus 2012 02:23 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Anne d'r Alp moest al een flink eind zakken; ik denk dat de AT alleen maar passend te krijgen is door de achterveer voortaan in de topkoffer te laten liggen _O-

dat zeg ik :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 22:41 schreef Salatrel het volgende:

[..]

lekker stug afveren enzo _O-
pi_115128167
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 01:08 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Slijten die dingen zo erg dan?
pirelli staat in mijn boekje nou niet echt onder het kopje lange levensduur :+

bij autobanden ook niet trouwens. maar goed het is ook maar net hoe je er mee omgaat
pi_115128175
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 22:43 schreef Salatrel het volgende:
ik denk dat ik mijn voorjaarsverlof (jaja ik ben er op tijd bij :+ ) in luxemburg ga spenderen. zit ik even te kijken voor de prijs van een camping daar kun je ook in een youthhostel gaan zitten _O-
Leuke wegen daar hoor! En een youthhostel is inderdaad geen geld _O- Eurotje of 25 ofzo was het en dat is inclusief ontbijt :P. Tankiej en ik zaten in Wiltz en Echternach in een youthhostel, was wel goed geregeld vond ik :)

quote:
5s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 22:48 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

_O-
quote:

Zoiets valt altijd te leren! Belangrijkste is eigenlijk dat je weet dat je remmen werken, dat je kunt zien hoe ver de remblokken zijn (even op je knieën gaan zitten en tussen de langs de schijf op kijken) en dat je de ketting kunt smeren.

Kan je pa hierbij niet helpen? :P

BTW, scheikundige technologie is heel anders dan motorfietsonderhoud :P
quote:
14s.gif Op zondag 5 augustus 2012 02:23 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Carterplaat op de grond en dan ken ze net rijden :P

Ook goeie morgen. Door het ritme van van de week, werd ik net om half 9 wakker :') En dat terwijl ik uit wilde slapen. Al is 5 uur en half 9 wel een aardig verschil :P
  zondag 5 augustus 2012 @ 08:53:47 #243
170585 peterzx9r
buiten honger thuis eten
pi_115128179
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 08:51 schreef Salatrel het volgende:

[..]

pirelli staat in mijn boekje nou niet echt onder het kopje lange levensduur :+

bij autobanden ook niet trouwens. maar goed het is ook maar net hoe je er mee omgaat
levensduur maak me niet uit ik wil grip en daar zijn ze super in
sorry voor mn taal ik ben dyslectisch
pi_115128212
Heb je veel aan als het 7/10x regent in Nederland :')
  zondag 5 augustus 2012 @ 09:08:38 #245
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_115128269
quote:
12s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 20:17 schreef Anne het volgende:

[..]
En ik pas niet op zijn gevaarte hoor :D. SD is 1.88m en ik ben 1.64m.
Niemand die deze even unit zijn context trek en in kopt? :`)
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_115128276
Ik zweer nog steeds bij mijn roadsmart2. Warm of koud, nat of droog. Doet het altijd en gaat gewoon altijd als een trein.

Zelfs in de meest debiele stormen dat ik bijna van de motor word getrokken hebben ze geweldige grip.
pi_115128308
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2012 09:08 schreef Paxlie het volgende:

[..]

Niet eens bij nagedacht, maar nu je het zegt _O-
pi_115128322
quote:

[..]

:D !!!
  zondag 5 augustus 2012 @ 09:49:07 #249
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_115128638
quote:

Zoek een Haynes of ander werkplaatshandboek op van je motor, en begin met de makkelijkste klusjes. Is veel minder moeilijk dan je zou denken.
pi_115129014
quote:

[..]

Smeerpijp :').
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')