Waarom niet? Mensen zijn zo gewend aan 'luxe' en 'hoe het hoort', een beetje avontuur op z'n tijd is toch leukquote:Op dinsdag 31 juli 2012 10:31 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Waarom op deze manier reizen ? Ik heb dit een paar keer gedaan, NOOIT MEER !! Op de 1 of andere manier word ik er ook altijd uitgehaald voor drugscontrole.. Zit je tussen 32 nationaliteiten in zo'n bus, nemen ze alleen de Hollander mee .. Dat terwijl ik niet eens ooit een sigaret gerookt heb in mijn leven en niet bepaald het uiterlijk van een smokkelaar heb(Nouja, hoe zien die er eigenlijk wel uit
) .. Geef mij maar de auto of het vliegtuig ..
Dit zou ik ook graag willen weten Met name sushi tentjes.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 16:23 schreef wormtrein het volgende:
[..]
Waarom niet? Mensen zijn zo gewend aan 'luxe' en 'hoe het hoort', een beetje avontuur op z'n tijd is toch leukIk zou het ook zó doen!
Maar, gelukkig voor nu ga ik wel wat langer. Vrijdag neem ik de megabus, ben benieuwd! Weekje Parijs, laat me verrassen. Eindelijk de tijd om wat langer rond te slenteren en een de nodige musea te bekijken (ook de minder bekende), filmpje pakken, fotootjes maken..
Overigens heb ik ook graag nog tips m.b.t. eten. Lunchen in La Defense is dus een goeie, nog meer? Waar zitten de Japanse must-go-to's?
Ik heb hier gewoond ..quote:Op dinsdag 31 juli 2012 17:04 schreef Rnnz het volgende:
Vanaf 17 september ben ik waarschijnlijk in Parijs te vinden tot eind januari. Mocht iemand tips hebben voor een studio, let me know!
Binnen 10 minuutjes sta je op de Champs Ellysees .. Dus totaal niet "uit" de stad in vergelijking tot andere delen van Parijs die wel binnen de 75 vallenquote:Op dinsdag 31 juli 2012 18:43 schreef Rnnz het volgende:
Ziet er leuk uit, heb je toevallig zelf nog meer foto's?
Wel jammer dat het buiten Parijs zelf ligt. Plus; frais, betekent dat zoiets als bemiddelingskosten?
Ga zelf overigens stage lopen bij een bedrijf in het 15e. Is dat goed te bereizen allemaal?
Je kunt altijd contact opnemen, wellicht dat ze alternatieven kunnen aanbieden. Kijk ook eens naar Residentie Modigliani. Een iets goedkoper segment (had ik daar maar gezetenquote:Op dinsdag 31 juli 2012 18:58 schreef Rnnz het volgende:
Of het beschikbaar is, is echter een tweede. Ziet er naar uit van niet, als ik het goed heb bekeken.
Betalen met een Nederlandse pinpas werkt volgens mij al jaren goed in Frankrijk. In heel Europa trouwens.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:38 schreef T_Killer het volgende:
Hoe zit het trouwens met pinnen in Parijs? Ik lees op veel plekken dat betalen met creditcard mogelijk is, maar kun je daarnaast ook nog pinnen?
Dat verschilt heel erg, de prijzen lopen uiteen van goedkoop in een rustig straatje tot stervensduur naast de eiffeltoren.quote:Op zondag 12 augustus 2012 11:24 schreef elcastel het volgende:
Ik ben erg benieuwd, ik ga het binnenkort ook voor het eerst eens bekijken daar. Hoor er veel mooie verhalen over, ook verhalen over dat alles er erg duur is (consumpties) ?
je kan beter lijn B pakken dan stap je op het zelfde perron over bij chateletquote:Op maandag 13 augustus 2012 13:13 schreef greatgonzo het volgende:
Hoe werken die parnet's nu precies? Is dit één rit per kaartje, of één route? Van andere metropools weet ik dat je gewoon bij ingang van de metro een kaartje invoert, en vervolgens uitstapt op de plaats van bestemming. Dit allemaal met één kaart.
Voorbeeld: we komen met de trein op de Gare du nord, en moeten naar Torcy. Bij de Gare du nord dus opstappen op de D1, en vervolgens bij Chatelet les halles overstappen op de A4.
Betaal ik dan twee kaartjes, één kaartje of nog meer (Torcy is immers de 11e halte)?
voor eten bij Flunch, vanaf 5,45 warme hap, zoveel friet en groenten pakken als op je bord past.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:25 schreef Rnnz het volgende:
Hebben mensen nog budgettips voor Parijs? Gaat een duur halfjaar worden ben ik bang. :p
Haha leuk he, wel ideaal voor het Bois de Boulogne enzo.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 12:00 schreef wormtrein het volgende:
Leuk die Velib, heb er aardig mee rondgecrosst voor 1,70 op één dagIk voelde me helemaal in m'n element tussen de scheurende taxi's en bussen, totdat ik dacht 'even' naar de Arc de Triomphe te fietsen en midden op Place de la Concorde terecht kwam in de spits.
Waar haal je die betaalkaart voor die dingen nou ? Wij zijn er niet aan toe gekomen, maar ik zou nog achterhalen hoe het werkt, ben het vergeten ...quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 12:00 schreef wormtrein het volgende:
Leuk die Velib, heb er aardig mee rondgecrosst voor 1,70 op één dagIk voelde me helemaal in m'n element tussen de scheurende taxi's en bussen, totdat ik dacht 'even' naar de Arc de Triomphe te fietsen en midden op Place de la Concorde terecht kwam in de spits.
Gewoon telefoonnummer bellen toch wat er bijstaat en je CC gegevens invullen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 15:32 schreef elcastel het volgende:
[..]
Waar haal je die betaalkaart voor die dingen nou ? Wij zijn er niet aan toe gekomen, maar ik zou nog achterhalen hoe het werkt, ben het vergeten ...
je kan RER C nemen naar Versailles Rive Gauche , je kan 2 losse kaartjes kopen (geen gewoon metro kaartje) of een Mobile Card voor 1-4 zones (Versailles ligt in zone 4)quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 20:50 schreef QEX het volgende:
iemand ervaring met bezoeken kasteel versaille vanuit centrum parijs? (evt eigen gelegenheid met ov?) En evt hop on hop off bussen?
Bedankt, is zo;n mobile card zoiets als de oyster card in Londen? Bedoelde eigenlijk algemene ervaringen met hop on/off in parijs.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 20:56 schreef macca728 het volgende:
[..]
je kan RER C nemen naar Versailles Rive Gauche , je kan 2 losse kaartjes kopen (geen gewoon metro kaartje) of een Mobile Card voor 1-4 zones (Versailles ligt in zone 4)
Hop on/off buss komt daar niet
oh ok, zal het laatste niet doen, met de metro kan je overal wel makkelijk komen, maar voor 1ste keer kan je het doen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 21:00 schreef QEX het volgende:
[..]
Bedankt, is zo;n mobile card zoiets als de oyster card in Londen? Bedoelde eigenlijk algemene ervaringen met hop on/off in parijs.
Ja als je van lopen houdt, kan je ook best veel zien en de metro zie je echt overal bijna. Alleen even de kaart bestuderenquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 21:12 schreef QEX het volgende:
ik ga waarschijnlijk 3 dagen en heb een hotel in het 9 e arrondissement. Dus meeste is begreep ik wel dichtbij. En tegen ov en lopen heb ik niets, mits het te doen is. Vind het wel altijd erg fijn om ervaringen van anderen te horen, zeker als ze vaker geweest zijn.
Wij hebben hop on/hop off wel gedaan. Je krijgt er een goed beeld door waar alles ligt en kunt t beter in perspectief plaatsen. Voor de volgende keer zou ik niet meer doen maar dan weet je al waar alles ligt. Enige is de prijs die best hoog is (68 euro voor 2 personen voor 2 dagen, 1 dag is maar 5 euro pp goedkoper)quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 21:04 schreef macca728 het volgende:
[..]
oh ok, zal het laatste niet doen, met de metro kan je overal wel makkelijk komen, maar voor 1ste keer kan je het doen.
nee Mobilis is een dagkaart, iets goedkoper vaak, je kan ook Paris Visite card nemen
Ja voor de eerste keer kan je het zeker doen.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 07:45 schreef Jackal_Omega het volgende:
[..]
Wij hebben hop on/hop off wel gedaan. Je krijgt er een goed beeld door waar alles ligt en kunt t beter in perspectief plaatsen. Voor de volgende keer zou ik niet meer doen maar dan weet je al waar alles ligt. Enige is de prijs die best hoog is (68 euro voor 2 personen voor 2 dagen, 1 dag is maar 5 euro pp goedkoper)
Allereerste keer met de metro gegaan en dan heb je te weinig idee van de stad imho
Volgens mij moet je ook gewoon geluk hebben. Ik zat pas in een 3 sterren hotel tegenover de Tour Montparnasse voor 70 euro per nacht. Gevonden via Hotels.com.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 18:35 schreef QEX het volgende:
nog tips waar je het best online kan zoeken? vind namelijk best butget hotels maar als ik dan kijk naar beoordeling dan zijn die vaak slecht. (wil liever niet in hostel )
of in een rustige buurt gaan zitten buiten Parijs, La Defense bv. Heb je vaak beter voor minder geld dan centrum.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 18:42 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Volgens mij moet je ook gewoon geluk hebben. Ik zat pas in een 3 sterren hotel tegenover de Tour Montparnasse voor 70 euro per nacht. Gevonden via Hotels.com.
ja je moet best goed rondkijken, hetzelfde hotel kan ergens anders stuk goedkoper zijn !quote:Op donderdag 30 augustus 2012 19:05 schreef QEX het volgende:
zo dan. ik ga gelijk kijken. wel grappig. leuk hotel gevonden, midden in centrum. ene site 140 euro voor 2 nachten en andere site, zelfde reisdagen zelfde hotel 170 euro.
Oceania Porte de Versailles, ziet er gaaf uit, zelfde prijs als dat andere hotel wat ik gezien had.
Die Velib staan op veel plaatsen, maar vaak best wel achteraf dat is wel lastig.quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:52 schreef Jappe90 het volgende:
Het hotel is geboekt! In oktober lekker naar Parijs. Die Velib lijkt me zeker leuk om een keer te gebruiken, neem aan dat die dingen op veel plaatsen in de stad staan?
In Londen heb ik veel gebruik gemaakt van '2 for 1' acties, is er in Parijs ook zoiets verkrijgbaar? vouchers etc.
Wat voor een antwoord verwacht je nou?quote:Op zondag 16 september 2012 12:13 schreef Iwanius het volgende:
Aan alle Parijs liefhebbers hier.
Ik ben al in geen jaren meer in Parijs geweest vanwege de vaak onbeschofte manier van optreden aldaar door de mensen in vooral de horeca. Klinkt flauw maar als ik ergens niet tegenkan is op vakantie personeel dat gewoonweg grof en soms onbeschoft tegen jou als toerist is en je soms probeert op te lichten. Parijs is daar nogal bekend om.
Mijn vraag is dan ook of dit helemaal is verdwenen of tenminste iets is veranderd of dat het gewoon hetzelfde is gebleven
Ik kom regelmatig in Parijs en heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met het horeca personeel. Ik vind ze over het algemeen vriendelijker dan in NL.quote:Op zondag 16 september 2012 12:13 schreef Iwanius het volgende:
Aan alle Parijs liefhebbers hier.
Ik ben al in geen jaren meer in Parijs geweest vanwege de vaak onbeschofte manier van optreden aldaar door de mensen in vooral de horeca. Klinkt flauw maar als ik ergens niet tegenkan is op vakantie personeel dat gewoonweg grof en soms onbeschoft tegen jou als toerist is en je soms probeert op te lichten. Parijs is daar nogal bekend om.
Mijn vraag is dan ook of dit helemaal is verdwenen of tenminste iets is veranderd of dat het gewoon hetzelfde is gebleven
je bent allang weg ,maar misschien handig voor anderen dan maarquote:Op donderdag 27 september 2012 18:18 schreef Ahoy- het volgende:
Ik heb een klein reisdilemma en hoop dat iemand mij kan helpen:
Morgen gaan we naar Parijs met de auto. We slapen in hotel Val d' Europe, willen overdag en tijdens eten naar Parijs, en gaan in de avond naar Disney (538 feest). Daarna gaan we (met de auto) naar het hotel.
Onze auto willen we in de eerste instantie op de parkeerplaats van Disney zetten (er even vanuit gaande dat dat mogelijk is, als het goed is wel). Kun je makkelijk met de metro/trein/bus van Disney naar Parijs? En kun je makkelijk vanuit Val d' Europe naar Parijs met het ov? Ik hoorde iets over metrokaartjes voor een dag, die dan weer niet geldig zouden zijn voor de zones buiten Parijs, kan iemand me dit uitleggen? En kun je bij het (eventuele) station van Disney gewoon een dagkaart kopen?
Alvast bedankt!
Je kan goedkoop eten bij Flunch, een soort zelfbedieningsrestaurant.quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:19 schreef Jappe90 het volgende:
Eind deze week lekker 4 dagen naar Parijs! Heel veel zin in.
Iemand nog tips wat betreft bezienswaardigheden? En dan vooral de wat minder bekende plekken. We hebben een capitool gids dus de grote bezienswaardigheden weten we. Ik zie trouwens dat alle musea gratis zijn als je tussen de 18 en 26 jaar bent?
dat scheelt enorm!
Nog tips wat betreft eten en drinken?
Bedankt! Centre Pompidou staat sowieso op de planningquote:Op maandag 15 oktober 2012 19:31 schreef macca728 het volgende:
[..]
Je kan goedkoop eten bij Flunch, een soort zelfbedieningsrestaurant.
Ze zitten naast Centre Pompidou en bij Place de Clichy (vlakbij Pigalle)
Makkelijk als je snel wat warms wilt eten en goedkoop !!
De Eiffeltoren niet beklimmen, de Tour Montparnasse en Montmartre wel, maar dat wist je vast al.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 19:36 schreef Jappe90 het volgende:
Nog meer tips? We gaan 4 dagen, we willen het Louvre, Eiffeltoren, Sacre Coeur, Montparnasse, Centre Pompidoe etc aandoen.
Wat OV betreft. We zitten net in zone 2. Ik denk dat we het met de gewone metrokaartjes wel afkunnen of raden jullie een Paris Visite kaart aan?
Ja als hij in zone 2 zit, het meeste kan je ook wel lopen of een enkel metroritje.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 20:28 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De Eiffeltoren niet beklimmen, de Tour Montparnasse en Montmartre wel, maar dat wist je vast al.
Wel gewoon uitgebreid om, onder en bij de Eiffeltoren gaan lopen hoor!
Verder is een bezoekje aan La Defence de moeite waard, voor de aparte moderne gebouwen, de relaxte sfeer en het mooie uitzicht over de rest van Parijs. Bois de Boulogne is ook leuk bij mooi weer, evenals de Jardins du Luxembourg en Jardins des Plantes. Sowieso zijn de parken leuk!
Voor de metro kun je geloof ik het beste die setjes van 10 gebruiken.
Je houdt niet van parken?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:47 schreef k_man het volgende:
Lemans24 en ik moeten maar nooit samen naar Parijs gaan.
Inderdaad, ik vond de Eiffeltoren op toch wel een van de highlights in Parijs. Tegen zonsondergang inderdaad. Maar misschien is het gewoon een kwestie van smaak, ik kan me alleen niet voorstellen dat iemand het niet mooi vindt, laat staan afraadt.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 00:12 schreef k_man het volgende:
Ik zou wél tegen zonsondergang de Eiffeltoren op gaan, touristtrap Montmartre vermijden als de pest en niet voor het (tegenvallende) uitzicht naar La Défense gaan. Binnen het centrum zijn veel interessantere moderne gebouwen te vinden.
Ik ben nog nooit op de Eiffeltoren geweest, omdat de rijen er enorm zijn en het reteduur is. Je verdoet je tijd in Parijs toch als je daar twee uur gaat wachten?quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 11:12 schreef elcastel het volgende:
[..]
Inderdaad, ik vond de Eiffeltoren op toch wel een van de highlights in Parijs. Tegen zonsondergang inderdaad. Maar misschien is het gewoon een kwestie van smaak, ik kan me alleen niet voorstellen dat iemand het niet mooi vindt, laat staan afraadt.
Uitzicht vanaf de Montparnasse is mooier, Je kunt de Eiffeltoren zien en t is minder druk (hoewel daar ook een rij staat).quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 11:24 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik ben nog nooit op de Eiffeltoren geweest, omdat de rijen er enorm zijn en het reteduur is. Je verdoet je tijd in Parijs toch als je daar twee uur gaat wachten?
Daarnaast: in een uitzicht over Parijs bij zonsondergang, hoort de Eiffeltoren. Het is een prachtige toren, die wil ik wel kunnen zien!
Ik kon zo doorlopen bij de Tour Montparnasse toen het regende. Ook 4 euro ipv 10, geloof ik. Is alweer een paar jaar geleden. Je ziet geen klap als het regentquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 11:26 schreef T_Killer het volgende:
[..]
Uitzicht vanaf de Montparnasse is mooier, Je kunt de Eiffeltoren zien en t is minder druk (hoewel daar ook een rij staat).
Eiffeltoren is 's avonds mooier (en ook minder druk)
4 dus voor mij. Uitzicht was crap, zoals gezegd door de regen, maar de beleving daar is top met alle foto's en informatie over andere wolkenkrabbers. Een aanrader dus met regen, maar die 15 euro zou ik er nooit voor over hebben.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 13:39 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Tour Montparnasse kost 15 euro aan entree en ik vond het ook lang niet zo magisch als de Eiffeltoren.
Mee eens. Ik had vorige maand via-via vrijkaartjes voor de Tour Montparnasse, en hoewel het uitzicht absoluut fraai is, zou ik er nooit 15 euro per persoon voor over hebben.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 13:39 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Tour Montparnasse kost 15 euro aan entree en ik vond het ook lang niet zo magisch als de Eiffeltoren.
Kost toch max maar 13 ? En met Paris Visite krijg je 30% korting.quote:Op zondag 21 oktober 2012 00:02 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Mee eens. Ik had vorige maand via-via vrijkaartjes voor de Tour Montparnasse, en hoewel het uitzicht absoluut fraai is, zou ik er nooit 15 euro per persoon voor over hebben.
Ik heb er toen niet op gelet, maar volgens de website is het inderdaad 13 euro. Maar dat vind ik nog steeds vrij prijzig.quote:Op zondag 21 oktober 2012 00:12 schreef macca728 het volgende:
[..]
Kost toch max maar 13 ? En met Paris Visite krijg je 30% korting.
Absurd duur inderdaad.quote:Op zondag 21 oktober 2012 11:56 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik heb er toen niet op gelet, maar volgens de website is het inderdaad 13 euro. Maar dat vind ik nog steeds vrij prijzig.
Je vergeet het beroemdste kerkhof van Parijs. Misschien zelfs het beroemdste kerkhof ter wereld.quote:Op zondag 21 oktober 2012 14:30 schreef Lemans24 het volgende:
Ook in de buurt van Montparnasse is het kerkhof, ook mooi om even overheen te lopen. Dat andere beroemde kerkhof, bij Montmartre, heb ik nog nooit bezocht, maar schijnt ook de moeite waard te zijn.
Eerlijk gezegd had ik daar nog nooit van gehoord...quote:Op maandag 22 oktober 2012 01:36 schreef k_man het volgende:
[..]
Je vergeet het beroemdste kerkhof van Parijs. Misschien zelfs het beroemdste kerkhof ter wereld.
Hint: het begint met een P en eindigt op ère Lachaise.
En welke dingen hebben jullie bezocht?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:00 schreef Jappe90 het volgende:
Bedankt voor de tips! We hebben het echt super naar ons zin gehad, wat een heerlijke stad!
We hebben de grote bezienswaardigheden bezocht zoals de Eiffeltoren (ook naar boven geweest), het Louvre, Musee d'Orsay (Van Gogh), Centre Pompidou (erg leuk!), Sacre Coeur, Notre Dame, etc. Verder heerlijk door de stad geslenterd. Zondag en maandag was het echt prachtig weer, dus toen lekker in een park kunnen picknicken!quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:03 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
En welke dingen hebben jullie bezocht?
Is het een honeymoon in Parijs geworden, Flipsen?quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 15:36 schreef flipsen het volgende:
Vorig jaar op onze eerste dag waren we al in de buurt van de eiffeltoren, in de namiddag. Mijn vrouw wilde direct naar boven, maar ik ben een wijs man en zei "Nee, we gaan morgen heel vroeg, dan hoeven we niet zo lang te wachten". Uiteindelijk liepen we toch maar even door en bleek er totaal geen rij te staan en konden we letterlijk direct doorlopen naar de lift
Je bent wel heel lang weggeweest hier he?quote:Op vrijdag 9 november 2012 00:40 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Is het een honeymoon in Parijs geworden, Flipsen?
2 uurtjes en 37 minuutjesquote:Op maandag 12 november 2012 09:25 schreef buishuis het volgende:
Treinreis duurt ongeveer 2 uurtjes vanuit R'dam
Beetje vage buurt zelfs, die aandoet alsof het een grensplaats is. Maar er zitten wel een goedkope (eet)cafees, op een paar blokken van het station.quote:Op zondag 11 november 2012 14:39 schreef k_man het volgende:
De Thalys stopt in Parijs op Gare du Nord. Dat is in het centrum, maar verder geen heel boeiende buurt.
De grens met Algerije dan ofzoquote:Op maandag 12 november 2012 11:55 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Beetje vage buurt zelfs, die aandoet alsof het een grensplaats is. Maar er zitten wel een goedkope (eet)cafees, op een paar blokken van het station.
gelijk de metro in.quote:Op maandag 12 november 2012 20:40 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De grens met Algerije dan ofzo
Hoewel het er wel lekker goedkoop is, vind ik het toch wel een buurt om zo snel mogelijk weer te verlaten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |