noem eens iets wat onveilig zou kunnen zijnquote:Op dinsdag 31 juli 2012 00:26 schreef CarltonBanks het volgende:
ik ben benieuwd.... buiten de keuringskosten: waarom zou je niet willen dat je voertuig een jaarlijkse keuring krijgt?
Ze checken je voertuig op onveilige punten en verplichten je onveiligheden aan te passen. wat is daar mis mee?
te dunne rem schijven / blokken, gladde banden?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 00:27 schreef leeell het volgende:
[..]
noem eens iets wat onveilig zou kunnen zijn
punt is, als die 2 ondeugdelijk zijn dat er niet eens op te rijden valt, banden kan hoogstens profiel gecheckt worden.quote:
wat checken ze bij een autoband anders dna het profiel?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 00:29 schreef leeell het volgende:
[..]
punt is, als die 2 ondeugdelijk zijn dat er niet eens op te rijden valt, banden kan hoogstens profiel gecheckt worden.
met een auto kan je nog wel met brakke remmen en banden door, motor stuk lastiger, een schijfrem is een schijfrem, de remblokjes kunnen versleten zijn, maar dat merk je wel, en dan rijd je er echt niet op
dus een hele bureaucratische, dure check die 1 mogelijk probleem zou kunnen aanwijzen ?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 00:30 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
wat checken ze bij een autoband anders dna het profiel?
er zijn genoeg apen die rond rijden op gladde banden (schijven/blokken kan ik niet over oordelen)... de kans dat je onderuit gaat is vele malen groter... de kans dat je in de vangrail beland dus ook
wat lul je? je kan al een apk krijgen voor een auto vanaf 19euroquote:Op dinsdag 31 juli 2012 00:31 schreef leeell het volgende:
[..]
dus een hele bureaucratische, dure check die 1 mogelijk probleem zou kunnen aanwijzen ?
vanaf morgen moet je je hele huis elke dag volledig schoonmaken. de kans dat je dan een bacterie oploopt wordt dan verkleind! wat is er mis mee.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 00:26 schreef CarltonBanks het volgende:
ik ben benieuwd.... buiten de keuringskosten: waarom zou je niet willen dat je voertuig een jaarlijkse keuring krijgt?
Ze checken je voertuig op onveilige punten en verplichten je onveiligheden aan te passen. wat is daar mis mee?
niet enkel voor de bestuuder, overheid en dergelijke meegeteld, of gaan we alle betuttelende regeltjes nu gewoon implementeren omdat het toch zo weinig kost voor een periodieke checkquote:Op dinsdag 31 juli 2012 00:33 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
wat lul je? je kan al een apk krijgen voor een auto vanaf 19euro
een motor is 3x zo klein... ga je nu lopen huilen over een 10tje per jaar?
Wiellagers, achterbruglagers, balhoofdlagers, vering (lagering, demping, keerringen), linksystemen, spanning en staat van spaken bij spaakwielen, verlichting (r.a.w., achterlicht, koplampen op reflectoren en lenzen incl afstelling en eventuele extra verlichting), elektra, uitlaatsysteem (evt op E-keur), en alle eventuele modificaties puur op veiligheid.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 00:27 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
te dunne rem schijven / blokken, gladde banden?
edit: dat zijn 2 ietsen
Met een motor zullen ze misschien eerder klaar zijn - als er niet eerst een kuip af moet o.i.d. - maar ik geloof er niks van dat het daarom ook goedkoper zou worden.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 00:33 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
wat lul je? je kan al een apk krijgen voor een auto vanaf 19euro
een motor is 3x zo klein... ga je nu lopen huilen over een 10tje per jaar?
Als mijn huis 130 kan en ik er mensen mee voor hun flikker kan rijden lijkt een APK voor een huis mij een prima idee.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 00:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
vanaf morgen moet je je hele huis elke dag volledig schoonmaken. de kans dat je dan een bacterie oploopt wordt dan verkleind! wat is er mis mee.
Drama-queen.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 00:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
vanaf morgen moet je je hele huis elke dag volledig schoonmaken. de kans dat je dan een bacterie oploopt wordt dan verkleind! wat is er mis mee.
Dat jij er dan niet op zou rijden betekend niet dat anderen dan niet zouden doenquote:Op dinsdag 31 juli 2012 00:29 schreef leeell het volgende:
[..]
punt is, als die 2 ondeugdelijk zijn dat er niet eens op te rijden valt, banden kan hoogstens profiel gecheckt worden.
met een auto kan je nog wel met brakke remmen en banden door, motor stuk lastiger, een schijfrem is een schijfrem, de remblokjes kunnen versleten zijn, maar dat merk je wel, en dan rijd je er echt niet op
van een berg ofwat ?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 13:06 schreef Bozz187 het volgende:
Nou mijn motor is niet meer apk goedkeur waardig, heeft me zus hem laten vallen...
ja ter hoogte van een stoeprandquote:Op dinsdag 31 juli 2012 13:25 schreef leeell het volgende:
[..]
van een berg ofwat ?
als je je motor laat vallen heb *ik* niet meer schade dan wat kapschade, wat krassen en mn carburateur die benzinelekt
Een apk heb je al voor 3 tientjes voor je auto bij een willekeurige garage. Een motor hoeft niks duurder te zijn natuurlijk. Dus die onzin over torenhoge kosten is gewoon kwats. Tenzij je natuurlijk op een rotte fiets rondrijdt en zelf niks kunt.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:00 schreef Gummiebeer het volgende:
Aan de ene kant begrijp ik het. Als ik soms zie hoe, vooral beginnende rijders, hun fiets voor elkaar hebben, is het droevig. Kale achterband, versleten schijf en blokken, knippers die niet doen wat ze moeten doen, achterspatbord verwijderd en kentekenplaat ergens verstopt achter een veerpoot..
Aan de andere kant is het merendeel zuinig op zijn fiets, is zich bewust van het gevaar door achterstallig onderhoud.
Ik vind het moeilijk om te oordelen. Een gulden middenweg zou zijn om APK voor fietsen in te voeren, maar dan wel om het jaar tegen een redelijke vergoeding.
Overigens, ik ben motorrijder. Mijn fiets('89) is perfect in orde.
Bouw dr een 160+ mm trommelrem inquote:Op dinsdag 31 juli 2012 17:01 schreef Yreal het volgende:
Voor de APK voor brommers![]()
![]()
[ afbeelding ]
Waarom ik dit nou moet laten checken.. het gaat, of het gaat niet.
Dat ik het kan betalen betekend niet dat ik het maar gewoon doe.. en daarna weer, en weer en weer, zonder er ene flying fuck mee op te schieten; dat heet melkenquote:Op dinsdag 31 juli 2012 09:55 schreef fathank het volgende:
Als er geen 2 tientjes per jaar af kan voor een apk'tje (waarbij je voertuig dus gecontroleerd wordt of het nog aan de wettelijke eisen voldoet) kun je beter een buskaart kopen.
Aangezien de motorrijders allemaal zulkse handige sleutelaars zijn dat ze alles zelf kunnen en doen kunnen ze eventuele reparaties toch zelf uitvoeren om daarna de motor alsnog af te laten melden.
Na hoe veel km moeten je schijven vervangen worden?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 00:27 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
te dunne rem schijven / blokken, gladde banden?
edit: dat zijn 2 ietsen
Waarom zou je het bij de motor goedkoop maken? Het zijn toch extra inkomsten die verplicht zijn, een pasport kost toch ook geen 1 euro?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 00:33 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
wat lul je? je kan al een apk krijgen voor een auto vanaf 19euro
een motor is 3x zo klein... ga je nu lopen huilen over een 10tje per jaar?
Als wij toch zo goed sleutelen hoeft niemand mijn motor meer na te lopen.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 09:55 schreef fathank het volgende:
Als er geen 2 tientjes per jaar af kan voor een apk'tje (waarbij je voertuig dus gecontroleerd wordt of het nog aan de wettelijke eisen voldoet) kun je beter een buskaart kopen.
Aangezien de motorrijders allemaal zulkse handige sleutelaars zijn dat ze alles zelf kunnen en doen kunnen ze eventuele reparaties toch zelf uitvoeren om daarna de motor alsnog af te laten melden.
Hoe zie je dat precies voor je? De BTW van de garages?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 23:40 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Als eigenares van drie motoren uiteraard ondertekend.
Ik snap het ergens wel hoor, het geld om de Grieken en Spanjaarden aan het vreten te houden moet toch ergens vandaan komen.
Het was sarcastisch bedoeld om aan te geven dat het in mijn ogen een puur economische maatregel is...quote:Op dinsdag 31 juli 2012 23:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
Hoe zie je dat precies voor je? De BTW van de garages?
Omdat de overheid een monopoliepositie heeft op het gebied van paspoorten. Of koop jij je paspoort bij de paspoort en rijbewijs discounter op de hoek?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:16 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Waarom zou je het bij de motor goedkoop maken? Het zijn toch extra inkomsten die verplicht zijn, een pasport kost toch ook geen 1 euro?
En wie controleert dat? Genoeg beunhazen die rotzooien met hun fiets en er allerlei ongekeurde aftermarket prul op bouwen.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:17 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Als wij toch zo goed sleutelen hoeft niemand mijn motor meer na te lopen.
Wat zal het opleveren, zo'n 30 miljoen euro ongeveer. Nou wat zal de Minister van Financiën een gat in de lucht springen zeg.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 23:51 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Het was sarcastisch bedoeld om aan te geven dat het in mijn ogen een puur economische maatregel is...
En waarom denk je dat? Puur omdat mensen die hier posten beweren dat hun motor perfect is? Ik kan ook roepen dat mijn auto perfect is, wordt onderhouden door een specialist van dit model, maar 1 keer per jaar kijkt een onafhankelijk iemand er naar om te zien of er bepaalde zaken toch niet helemaal up to standard zijn. Nou, dat kost me dan 35 euri, maar daarna weet ik wel waar ik aan toe ben.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 23:51 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Het was sarcastisch bedoeld om aan te geven dat het in mijn ogen een puur economische maatregel is...
ken mensen die daarom wel reden zonder remmen... ofjah de schoenen waren de remmen...quote:Op dinsdag 31 juli 2012 17:01 schreef Yreal het volgende:
Voor de APK voor brommers![]()
![]()
[ afbeelding ]
Waarom ik dit nou moet laten checken.. het gaat, of het gaat niet.
die op meetings elke keer een burn out maken..quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:13 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Na hoe veel km moeten je schijven vervangen worden?!
En welke motorrijder rijdt er nou met gladde banden
En daar hebben wij dus de politie voor; om rijdende foutjes te bekeuren, een een/vijf jaarlijkse controle doet daar niets aan (laat staan dat 99 van de motoren te oud zijn om mee te doen met een apk, een motor is na 10 jaar pas opgewarmd, een auto afgeschrevenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 09:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En waarom denk je dat? Puur omdat mensen die hier posten beweren dat hun motor perfect is? Ik kan ook roepen dat mijn auto perfect is, wordt onderhouden door een specialist van dit model, maar 1 keer per jaar kijkt een onafhankelijk iemand er naar om te zien of er bepaalde zaken toch niet helemaal up to standard zijn. Nou, dat kost me dan 35 euri, maar daarna weet ik wel waar ik aan toe ben.
Goh, wat erg zeg.
En ik zie genoeg motoren rondrijden, waarvan ik denk: Hoort dat achterwiel zo te wiebelen? Horen die oranje lampjes continu te branden als hij een hoek omgaat? Hee, hoort dat achterlicht niet op een zichtbare plaats? Moet die kentekenplaat niet gewoon leesbaar zijn? Een stuur dat omwikkeld is met tape? Is dat een accessoire?
Ik snap echt niet, dat mensen moeilijk gaan doen als er iets bedacht wordt, dat de verkeersveiligheid, hoe marginaal ook, kan vergroten. Al haalt het maar 1 potentieel dodelijk wapen van de weg, dan heeft het zijn nut al bewezen.
Ja een hoop kosten inderdaad, die paar tientjes per jaar. Motorrijden wordt nu echt onbetaalbaar.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:37 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
En daar hebben wij dus de politie voor; om rijdende foutjes te bekeuren, een een/vijf jaarlijkse controle doet daar niets aan (laat staan dat 99 van de motoren te oud zijn om mee te doen met een apk, een motor is na 10 jaar pas opgewarmd, een auto afgeschreven
Ik hoef jou het nut van kosten&baten toch niet uit te leggen? 500 duizend motorrijders x de kosten van zon keuring, laat zeggen 50 euro (verandering kost geld) dat zijn weer een hoop kosten die motorrijden (he was dat niet goed voor het mileu, verkeersveiligheid, filevorming en parkeeroverlast?) onaantrekkelijk maken, waarom? Gewoon omdat een of andere domme lul in een kantoor het wilt
Ik onderhoud mijn auto ook helemaal perfect. Hoef ik nu ook geen apk meer te doen?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:57 schreef Life2.0 het volgende:
Met die beredenatie kun je alles wel paar tientjes duurder maken.
Van mij nietquote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:13 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik onderhoud mijn auto ook helemaal perfect. Hoef ik nu ook geen apk meer te doen?
na 10 jaar afgeschreven? juh ik rij pas in auto's als ze 25jaar zijn!quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:37 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
En daar hebben wij dus de politie voor; om rijdende foutjes te bekeuren, een een/vijf jaarlijkse controle doet daar niets aan (laat staan dat 99 van de motoren te oud zijn om mee te doen met een apk, een motor is na 10 jaar pas opgewarmd, een auto afgeschreven
Ik hoef jou het nut van kosten&baten toch niet uit te leggen? 500 duizend motorrijders x de kosten van zon keuring, laat zeggen 50 euro (verandering kost geld) dat zijn weer een hoop kosten die motorrijden (he was dat niet goed voor het mileu, verkeersveiligheid, filevorming en parkeeroverlast?) onaantrekkelijk maken, waarom? Gewoon omdat een of andere domme lul in een kantoor het wilt
Van mijn motor ookquote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:10 schreef Yreal het volgende:
Nee brommer rijden dan. De jaarlijkse vaste kosten voor zo'n ding zijn 30 euro
Ja, en als die je dan aanhouden en een prent uitschrijven, wemelt het hier van de topics 'Kunnen ze geen boeven gaan vangen?'quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:37 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
En daar hebben wij dus de politie voor; om rijdende foutjes te bekeuren,
Daar heb jij geen last van toch? Kost jou ook geen geld verder.. Als ik zonder licht ga rijden kan ik daar een boete voor krijgen, moet ik zelf weten.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, en als die je dan aanhouden en een prent uitschrijven, wemelt het hier van de topics 'Kunnen ze geen boeven gaan vangen?'
Mijn vader had tot voor kort nog de originele banden op zijn motor.. een Kawa uit '97 geloof ik.. Waren nog niet vlak, maar begonnen droogtescheuren in te komen.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:13 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Na hoe veel km moeten je schijven vervangen worden?!
En welke motorrijder rijdt er nou met gladde banden
Tja, die 34,- die ik nu zou betalen voor een all risk verzekering voor een Ducati M696(die ik dan ook wil)stelt niks voor i.t.t. de premie die ik betaal voor mijn 9.5 jaar oude auto, die nog niet eens de helft van die motor waard is.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:41 schreef Life2.0 het volgende:
EN wat lost het op, welk gevaar perken we in? Ik ben wel voor veiligheid maar met deze regel schieten we gewoon niets op, symboolwerking..
Als je je motor na laat kijken, wat heef teen apk dan nog voor nut, een motorzaak controleert alles echt wel beter dan een apktoerk. En als je zelf zo handig bent ga je ook niet met gescheurde banden rijden; doe ik op de fiets ook niet.
We kunnen ook de verzekering nog 200 euro duurder maken; ach voor die 200, moet je maar geen motor rijden?
Nou, dus maar 200 euro duurder maken? Gewoon omdat het kan? Dat is toch geen politiek (laat staan veiligheid) bedrijven?!quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:55 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Tja, die 34,- die ik nu zou betalen voor een all risk verzekering voor een Ducati M696(die ik dan ook wil)stelt niks voor i.t.t. de premie die ik betaal voor mijn 9.5 jaar oude auto, die nog niet eens de helft van die motor waard is.
Nee, dat natuurlijk niet. maar ik had het meer als voorbeeld dat een motor qua vaste lasten al absurd veel goedkoper is als een auto, ook al is de motor stukken duurder.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:56 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Nou, dus maar 200 euro duurder maken? Gewoon omdat het kan? Dat is toch geen politiek (laat staan veiligheid) bedrijven?!
Gezien het feit dat die kerel nu, een jaar later, nog met dat kromme achterwiel rijd zou een apk wellicht wel helpen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:11 schreef Life2.0 het volgende:
Zou een apk daar iets aan veranderen? Of zou hij zonder apk ook gewoon met een wrak rijden? Ik denk dat je die vraag goed kunt gebruiken om te bepalen of een apk nut heeft of niet
En het is toch juist goed dat motorrijden goedkoper is dan autorijden? Ten eerste is een motor in elk opzicht beter ten tweede is de motor voor de meeste geen primair voertuig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vaderje eu weet wat goed voor ons isquote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:40 schreef Leipo666 het volgende:
het grote probleem is niet eens die mogelijke APK vanwege veiligheid, maar ze zullen ook gaan miepen over aftermarket spullen. Zo was ik mijn kentekenplaat en knippers al erg snel kwijt op mijn enduro![]()
ook willen ze beperkingen leggen aan aanpassing in de aandrijflijn: mijn tandwielverhouding is niet origineel meer. was 13/43 is nu 13/48: want wat heb ik aan een 250cc enduro zonder trekkracht maar die wel 160km/u kan
heeft allemaal niet met veiligheid te maken, maar deze simpele aanpassingen zouden zometeen dus niet meer mogen
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:38 schreef T42 het volgende:
hildo heeft dan wel pech...Ik kan niet zien of er putten in het verend gedeeltje van zijn voorvork zittenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Bij mij wel, en ik kan je vertellen dat als je serieus kilometers maakt met een motor, dat het bepaald niet goedkoper is als autorijden, da's een broodje aap speciaal, mét uitjes mosterd, augurk en alles erop en eraan.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:11 schreef Life2.0 het volgende:
Zou een apk daar iets aan veranderen? Of zou hij zonder apk ook gewoon met een wrak rijden? Ik denk dat je die vraag goed kunt gebruiken om te bepalen of een apk nut heeft of niet
En het is toch juist goed dat motorrijden goedkoper is dan autorijden? Ten eerste is een motor in elk opzicht beter ten tweede is de motor voor de meeste geen primair voertuig.
ok dus je hebt een doel met die apk. maar waar zijn de cijfers dat een apk voor motoren verkeersdoden zou schelen - en hoeveel zouden het er schelen.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 07:47 schreef eleusis het volgende:
[..]
Als mijn huis 130 kan en ik er mensen mee voor hun flikker kan rijden lijkt een APK voor een huis mij een prima idee.
ja en jij doet zo goed als alles zelf, ik ben niet zo handig en 2jaar arnhem-utrecht heen en weer haalde ik er met 350e reiskosten vergoeding het er nog steeds niet uit, nu heb ik natuurlijk ook wel een slechter benzine verbruik dan die van jouquote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Bij mij wel, en ik kan je vertellen dat als je serieus kilometers maakt met een motor, dat het bepaald niet goedkoper is als autorijden, da's een broodje aap speciaal, mét uitjes mosterd, augurk en alles erop en eraan.![]()
Setje banden -> 15K max als je je gedraagt -> 200 - 300¤, helmpje, meijertje of 4 - 5, gaat 5 jaar mee, en in de tussentijd een paar viziertjes @ 40¤/st, beurtje om de 10K, kettingsetje @ 225¤ om de 30K, bougietjes en filtertjes tellen we niet, da's peanuts, owja, en je wilt ook wel elke 3 - 5 jaar een nieuw pak van ergens tussen de 500 en 1500¤..
Goedkoop heah, motorrijden? Als je goedkoop wilt, moet je gaan fietsen.
Het draait voor mij om de vaste lasten, daar heeft iedereen mee te maken, als je veel rijd komen er mee kosten, dat snapt iedereen.. Maar het niet in de file staan en het motorrijden zelf maakt het het waard, ook als ik 3 euro per liter benzine moet betalen, maar dat hoeft niet en dus daar ben ik ook geen voorstander van.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Bij mij wel, en ik kan je vertellen dat als je serieus kilometers maakt met een motor, dat het bepaald niet goedkoper is als autorijden, da's een broodje aap speciaal, mét uitjes mosterd, augurk en alles erop en eraan.![]()
Setje banden -> 15K max als je je gedraagt -> 200 - 300¤, helmpje, meijertje of 4 - 5, gaat 5 jaar mee, en in de tussentijd een paar viziertjes @ 40¤/st, beurtje om de 10K, kettingsetje @ 225¤ om de 30K, bougietjes en filtertjes tellen we niet, da's peanuts, owja, en je wilt ook wel elke 3 - 5 jaar een nieuw pak van ergens tussen de 500 en 1500¤..
Goedkoop heah, motorrijden? Als je goedkoop wilt, moet je gaan fietsen.
En dan doe ik idd alles zelf, anders komt er nog minimaal een keer die bedragen bij voor montage, plus dat als je het zelf doet, je de onderdelen daar kunt halen waar ze het goedkoopst zijn, want daar legt de motorzaak ook nog eens een winstpercentage op.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:01 schreef Bozz187 het volgende:
[..]
ja en jij doet zo goed als alles zelf, ik ben niet zo handig en 2jaar arnhem-utrecht heen en weer haalde ik er met 350e reiskosten vergoeding het er nog steeds niet uit, nu heb ik natuurlijk ook wel een slechter benzine verbruik dan die van jou
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Motorrijden goedkoopme balluh
[ Bericht 11% gewijzigd door Sounddragon op 01-08-2012 18:25:07 ]De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Mjah, de vaste lasten en het verbruik vallen wel mee idd, als je alleen daar naar kijkt is motorrijden best cheapo, maar dat probeer ik nou juist te verduidelijken; als je het onderhoud erbij pakt valt het allemaal smerig tegen. En die kleding he, daar gaat serieus geld in zitten. Je kunt voor 300 EYPO een pakkie kopen, alleen verzuip je dan als een rat zodra het iets serieuzer gaat regenen, dan moet je aan de GoreTex; dan begin je met 500¤ voor het membraam en de merknaam, en dan komt daar nog je pak bij. serieus; 1000¤ is niks voor een beetje fatsoenlijk pak. helmpje erbij en je zit aan 1½k, en dan maar bidden dat je niet op je smoel gaat, want dan kun je het zó weggooien..quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:07 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Het draait voor mij om de vaste lasten, daar heeft iedereen mee te maken, als je veel rijd komen er mee kosten, dat snapt iedereen.. Maar het niet in de file staan en het motorrijden zelf maakt het het waard, ook als ik 3 euro per liter benzine moet betalen, maar dat hoeft niet en dus daar ben ik ook geen voorstander van.
En fietsen doe ik al, heb dr 6 en ik maak 99% van alle ritjes gewoon op de fiets, woonwerk gewoon met de brommer, stukje sneller, owja een auto heb ik niet eens
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
dan kan je ook niet meer met de motor door Duitsland crossenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:24 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Als het dan toch echt om de verkeersveiligheid te doen is, laten we dan beginnen met het niet toelaten van buitenlandse auto's die niet aan de APK-normen van NL voldoen op de nationale wegen. Ik zie toch echt veel vaker een oostblokbak in embarmelijke staat op de weg rijden, dan een motor.
het levert veiligheid op, dat is heel wat waard.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:41 schreef Life2.0 het volgende:
EN wat lost het op, welk gevaar perken we in? Ik ben wel voor veiligheid maar met deze regel schieten we gewoon niets op, symboolwerking..
Als je je motor na laat kijken, wat heef teen apk dan nog voor nut, een motorzaak controleert alles echt wel beter dan een apktoerk. En als je zelf zo handig bent ga je ook niet met gescheurde banden rijden; doe ik op de fiets ook niet.
We kunnen ook de verzekering nog 200 euro duurder maken; ach voor die 200, moet je maar geen motor rijden?
Blijf jij maar thuis, en gooi je keukentrapje maar weg, en pas op voor de cv ketel, straks stik jequote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:46 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
het levert veiligheid op, dat is heel wat waard.
het kan me werkelijk geen drol interesseren of jij met een onveilige motor de weg op gaat en jezelf vervolgens kapot rijd omdat je voorvork doorgerot is en je jezelf in een bocht om een lantaarnpaal vouwt.
Wat me wel kan interesseren is dat je eventuele revalidatie (als je geluk hebt) de samenleving een berg geld gaat kosten (en nog meer bij blijvende invaliditeit), en wat me nog meer kan interesseren is dat je motor een mogelijk moordwapen kan worden doordat het doorschuift en iemand omver schuift, of dat een tegenligger in een uitwijk poging van de weg raakt en dodelijk gewond
cijfers svp? ik geloof er namelijk niets van dat het er significant veiliger op wordt op de weg. als motorrijder ben je suïcidaal als je op een slecht onderhouden motor deelneemt aan het nl verkeer.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:46 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
het levert veiligheid op, dat is heel wat waard.
het kan me werkelijk geen drol interesseren of jij met een onveilige motor de weg op gaat en jezelf vervolgens kapot rijd omdat je voorvork doorgerot is en je jezelf in een bocht om een lantaarnpaal vouwt.
Wat me wel kan interesseren is dat je eventuele revalidatie (als je geluk hebt) de samenleving een berg geld gaat kosten (en nog meer bij blijvende invaliditeit), en wat me nog meer kan interesseren is dat je motor een mogelijk moordwapen kan worden doordat het doorschuift en iemand omver schuift, of dat een tegenligger in een uitwijk poging van de weg raakt en dodelijk gewond
Hmkay, dus de situatie's die jij omschrijft zouden niet meer, of iig minder vaak voorkomen als de desbetreffende motorfiets APK gekeurd is? steek gerust je kop weer terug in het zandquote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:46 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
het levert veiligheid op, dat is heel wat waard.
het kan me werkelijk geen drol interesseren of jij met een onveilige motor de weg op gaat en jezelf vervolgens kapot rijd omdat je voorvork doorgerot is en je jezelf in een bocht om een lantaarnpaal vouwt.
Wat me wel kan interesseren is dat je eventuele revalidatie (als je geluk hebt) de samenleving een berg geld gaat kosten (en nog meer bij blijvende invaliditeit), en wat me nog meer kan interesseren is dat je motor een mogelijk moordwapen kan worden doordat het doorschuift en iemand omver schuift, of dat een tegenligger in een uitwijk poging van de weg raakt en dodelijk gewond
misschien het afbreken van een voorvork niet nee, de strekking van mijn post is iets wat overdrevenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hmkay, dus de situatie's die jij omschrijft zouden niet meer, of iig minder vaak voorkomen als de desbetreffende motorfiets APK gekeurd is? steek gerust je kop weer terug in het zand
Banden en remmen checken is 2 minuten werk, en dat doet de gemiddelde motorrijder minstens één keer per week als je elke dag rijdt.. piece of cake. Hoeveel koekblikkers ken je die OOIT wel eens een wiel van hun auto afschroeven om hun remmen te checken?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:18 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
misschien het afbreken van een voorvork niet nee, de strekking van mijn post is iets wat overdreven
het niet zichtbaar zijn, slechte remmen, slechte banden zijn wel gevaarzetters
En pothelmpjes niet toestaan, geen bescherming en zonder visier, je zou ze een bromvlieg toewensen..quote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:17 schreef TheSilentEnigma het volgende:
En wat betreft veiligheid zijn er andere maatregelen/eisen te bedenken die veel effectiever zijn. Mensen die bijvoorbeeld gerust op hun teenslippers op een motor klimmen zullen een gevaar op de weg blijven, APK of niet. Als ze daar nou iets aan zouden doen...
Ik weet nog goed dat tijdens mijn lesperiode (ruim 9 jaar geleden) hoog van de toren geblazen werd met betrekking tot de superstrenge kledingeisen die er aan zaten te komen. Ondertussen zijn deze er nog steeds niet en mag je in je nakie op een motor stappen, zolang je maar een goedgekeurde helm draagt. Vreemd eigenlijk als je bedenkt dat het CBR wel al jaren eisen stelt aan kleding voor examenkandidaten.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:23 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
En pothelmpjes niet toestaan, geen bescherming en zonder visier, je zou ze een bromvlieg toewensen..
En het feit dat het een Europese aangelegenheid is natuurlijk. Wel weer bijzonder dat zaken als pensioenleeftijd en BTW niet gelijk hoeven te zijn voor Europa, maar zoiets triviaals als APK voor motoren en brommers wel.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:33 schreef Life2.0 het volgende:
Meer het brengt minder geld op, en daar wringt de schoen
Inderdaadquote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:41 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
En het feit dat het een Europese aangelegenheid is natuurlijk. Wel weer bijzonder dat zaken als pensioenleeftijd en BTW niet gelijk hoeven te zijn voor Europa, maar zoiets triviaals als APK voor motoren en brommers wel.
hildo rijd zonder voorremquote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:51 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ik kan niet zien of er putten in het verend gedeeltje van zijn voorvork zitten
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En dan doe ik idd alles zelf, anders komt er nog minimaal een keer die bedragen bij voor montage, plus dat als je het zelf doet, je de onderdelen daar kunt halen waar ze het goedkoopst zijn, want daar legt de motorzaak ook nog eens een winstpercentage op.
En dan nog; zijn dit alleen maar onderhoudsdingetjes; een tijdje geleden had ik een lager en keerringetje kapot van 40¤ aan de tandwielas. Blok uitbouwen, halve dag werk, zelf gedaan, carbs en cilinders eraf, blok splitsen, ALLES eruit, lagertje van binnenuit vervangen, alles weer in elkaar zetten, laten doen, blok weer terugbouwen, dag werk, schade: 900¤. en anderhalve dag zwaar sleutelenAls je dit moet láten doen, ben je 2300¤ kwijt.. er zijn mensen die kopen daar 3 auto's voor.
2300 euro daar kan ik bijna 20 auto's van kopenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Motorrijden goedkoopme balluh
![]()
okeey 15 dan mensen vragen laaste tijd meer voor hun oudjes..
nou mijn ervaring met verschillende motorzaken is een stuk minder rooskleurigquote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:41 schreef Life2.0 het volgende:
een motorzaak controleert alles echt wel beter dan een apktoerk.
Dus je laat liever Ali van de lokale -apk voor een tientje- garage aan je remmen knutselen?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:21 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
nou mijn ervaring met verschillende motorzaken is een stuk minder rooskleurig
daar zou ik mijn leven echt niet meer aan toevertrouwen
Ik onderhoud mijn motoren perfect. Ik kan zelf niet veel, dus breng ik ze op tijd weg naar een fatsoenlijke zaak en op onderhoud en veiligheid wordt geen cent bespaard.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:55 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dus je laat liever Ali van de lokale -apk voor een tientje- garage aan je remmen knutselen?
Om wat te zeggen van je denigrerende toon. Die ali waar jij het over hebt heeft dezelfde papieren als henk van de dealer.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:55 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dus je laat liever Ali van de lokale -apk voor een tientje- garage aan je remmen knutselen?
niet 'liever' maar de kwaliteit van het werk zal hetzelfde zijn: baggerquote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:55 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dus je laat liever Ali van de lokale -apk voor een tientje- garage aan je remmen knutselen?
Afschrijving op een hok van 30 jaar oudquote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:12 schreef Masque-Obscura het volgende:
Ik ben bij de protestrit in ieder geval. Stelletje zwendelaars. Omwille van "veiligheid" geld uit mijn zakken kloppen terwijl er aantoonbaar 0,0 effect op de veiligheid van motorrijders is vind ik prinicipieel niet kunnen.
Over de kosten van motorrijden, ik heb toevallig zitten uitrekenen dat mijn BMW R65 uit '83 me 80 euro per maand kost, als ik uitga van afschrijving in 5 jaar, en 30.000 kilometer over diezelfde 5 jaar, een verbruik van 1:20, x E1,80. Kleding, onderdelen, banden en verzekering zijn meegenomen.
Afgerond naar boven E 0,15 de kilometer.
Ten eerste weet je niet wat 'ie ervoor heeft betaald en ten tweede geeft 'ie aan dat ook kleding e.d. erbij inbegrepen is. Zo gek is het dus niet.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 09:35 schreef fathank het volgende:
[..]
Afschrijving op een hok van 30 jaar oud.
"kom ik ga eens uitrekenen wat mijn motor kost, maar ik neem daarin de kosten van de motor zelf niet mee? "quote:Op donderdag 9 augustus 2012 09:35 schreef fathank het volgende:
[..]
Afschrijving op een hok van 30 jaar oud.
quote:"Our slogan: RWT for motorcycles? No, thank you!"
MAG Netherlands is organising a demo run to Brussels in cooperation with MAG Belgium. The FEMA members from Germany (BU and BVDM), France (FFMC), Sweden (SMC), Norway (NMCU) and Ireland (MAG Ireland) have already announced their support.
mooi, heb al een lelijke sticker op mijn helm zitten, heb geen zin om er nog meer op te moeten plakken.quote:
http://www.knmv.nl/knmv/n(...)tra-apk-voor-motorenquote:Nederlandse regering contra APK voor motoren
Nederland zal zich binnenkort in Brussel uitspreken tegen het voorstel om een verplichte APK voor motoren in te voeren! De KNMV ziet resultaat van haar lobby.
In een brief aan de Tweede Kamer heeft de regering haar standpunt kenbaar gemaakt ten aanzien van diverse voorstellen die binnenkort in Brussel behandeld zullen worden. ``Nederland is geen voorstander van het uitbreiden van de APK-plicht naar twee en driewielers, caravans en snelle trekkers in combinatie met een enorme toename aan geadministreerde wegkantcontroles, omdat de positieve effecten voor de verkeersveiligheid en milieu naar verwachting niet in verhouding staan tot de toename in administratieve lasten voor burger en bedrijfsleven`` staat in het advies te lezen.``
Met name de zinsnede waarin de motorfietsen worden genoemd geeft aanleiding tot optimisme bij de KNMV, die altijd een fervent tegenstander van dit voorstel is geweest en vorige week over dit onderwerp nog een open brief aan minister Schultz heeft gestuurd.
Patrice Assendelft reageerde namens de overkoepelende motorbond, die al jaren een lobby voert om de politici ervan te overtuigen dat het hier gaan om een ‘schijnmaatregel’ die slechts tot nodeloze lastenverzwaring voor motorrijders leidt: ``Het is goed om te zien dat de minister onze mening deelt en het zou helemaal geweldig zijn als in Brussel een meerderheid zou ontstaan voor dit Nederlandse standpunt.”
Verder is in de brief te lezen: “Nederland is ervan overtuigd dat het huidige Nederlandse APK-systeem voldoet aan de eisen in het kader van verkeersveiligheid.” Het APK-voorstel zal later worden behandeld door de Transportraad waarin minister Schultz van Infrastructuur en Milieu samen met 27 collega’s uit Europa zitting heeft. “Met dit dossier op Europees niveau wordt ook bevestigd dat wij er goed aan hebben gedaan om in Brussel te lobbyen. Daar zal de KNMV namens motorrijdend Nederland volop mee doorgaan”, aldus Assendelft.
Ok.quote:Op maandag 3 september 2012 14:54 schreef lipjes het volgende:
Ik ga er niet vanuit.
NL is altijd al het braafste jongetje van de klas geweest, ik ga nog steeds gewoon demonstreren de 22ste
Lees meer op:quote:Nieuw vragen en antwoorden:
1. Rijdt de stoet onder politiebegeleiding?
Ja, zoals het er nu naar uitziet rijden we onder begeleiding van
Belgische en Nederlandse routebegeleiders en Belgische politie.
http://www.facebook.com/e(...)ink/377123555692217/quote:Volgende week hebben we overleg met Rijkswaterstaat, MAG België, politie België en politie NL. Daarnaast krijgen we ondersteuning van ANWB-Wegenwacht en Rode Kruis-EHBO Breda. Ook een aantal ondernemers en gewone motorrijders hebben hulp geboden. Mooi om te zien, hoe we van alle kanten medewerking krijgen om 22 september goed en veilig te laten verlopen. Maar: we kunnen nog steeds hulp gebruiken! We zijn vooral nog op zoek naar folderaars en (liefst ervaren) verkeersregelaars. Je kunt je opgeven via secretaris@mag-nl.org.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)pees_APK-plan__.htmlquote:Gele kaart voor Euro-APK
DEN HAAG - De Tweede Kamer wil niks weten van een plan van de Europese Commissie om de APK-controles voor motorvoertuigen uit te breiden. De Kamer heeft de Commissie daarom een 'negatief oordeel' gestuurd. Als genoeg nationale parlementen dat doen, moet de Commissie het plan heroverwegen.
De Kamer vindt aanvullende Europese regels bovenop de Nederlandse APK onnodig. Brussel heeft onvoldoende onderbouwd waarom dat wel zou moeten. Eerder keerde ook minister Melanie Schultz (Infrastructuur en Milieu) zich al tegen het voorstel.
In het Brusselse plan wordt de APK-plicht uitgebreid naar meer categorieën voertuigen (zoals motoren, bromfietsen en aanhangwagens) en de frequentie van keuring wordt opgehoogd.
Eerder trok de Franse Senaat al een gele kaart voor het plan. Andere nationale parlementen, waaronder in Zweden en Cyprus, hebben het voorstel nog in onderzoek.
Tevens ook de MAG aangesproken om 20/21 april naar brussel te trekkenquote:Alleen Nederlands verzet tegen Europese APK
Op 19 maart 2013 heeft de Europese vervoerscommissie gesproken over het verslag van rapporteur Kuhn over de invoering van een Europees geregelde APK voor motorvoertuigen en aanhangers.
Dit rapport is de reactie van de commissie op het voorstel van Europees commissaris voor transport Siim Kallas. Hoewel een aantal commissieleden een Europese richtlijn niet nodig vond en zij pleitten voor een minder vergaande richtlijn was de algemene teneur wel, dat vrijwel alle commissieleden vonden, dat een verplichte periodieke keuring ook voor (onder andere) motorfietsen zou moeten gelden.
De Nederlandse europarlementariër en motorrijder Peter van Dalen (Christen Unie) was het enige commissielid die zich luid en duidelijk tegen een verplichte APK voor motorfietsen uitsprak. Hij riep rapporteur Kuhn op om zijn verslag in te trekken, omdat de huidige praktijk volgens hem geen verandering behoeft en de voorgestelde wetgeving geen verbetering is.
Tot 26 maart 2013 kunnen de commissieleden nog amendementen indienen en op 22/23 april volgt het definitieve debat binnen de commissie.
Het debat is te bekijken via deze link: www.europarl.europa.eu/vo(...)t=wmv&type=2&lang=NL.
Het stuk over de APK begint bij 1:11:20. De bijdrage van Van Dalen begint bij 1:53:45.
Vandaar dat ik ook de MAG probeer de mobiliseren om nog meer te doen en weer een protest op te zetten.quote:Op woensdag 20 maart 2013 10:03 schreef Sounddragon het volgende:
Ik wist het... EU-style... iets roepen, protesten wegen, tijdje kop onder het maaiveld, en dan ineens er tóch doordrukken... let maar op![]()
Net als met die hoerige klote grondwet..
Ja ik ook, hoop persoonlijk dat de MAG het nog op zo'n korte termijn kan organiseren.quote:Op woensdag 20 maart 2013 10:08 schreef Sounddragon het volgende:
Op de barricaden zeg ik![]()
Ik denk alleen dat het weinig nut heeft.. zeker niet als NL idd de enige is die tegenspartelt. Ik hoop eigenlijk meer dat onze eigen regeering nou eens ballen toont en zegt dat we gewoon niet mee gaan doen... laat ze lekker de schijt krijgen daar in Brussel
Mijn voorkeur heeft dan de Wetstraat in brussel.quote:Op woensdag 20 maart 2013 10:32 schreef Sounddragon het volgende:
Dat politie-escorte komt vanzelf als het bekend wordt
Maar wat heb je in gedachten dan? Half Brussel stagneren, of iets ludieks in NL? Let wel, dat als je economische schade gaat berokkenen, dat je stevig in je schoenen moet staan, anders is het gezeik achteraf niet te overzien.
Ik ben niet bekend in Brussel, maar hebben ze daar geen ringweg die je net voor- of in de spits op diverse plekken dicht kan pletteren? 40 motorfietsen per locatie en je maakt er een dikke vette puinhoop van, en dan niet helemaal dicht-dicht, maar 3 rijstroken reduceren naar 1 is al genoeg om de boel vet te stagneren.quote:Op woensdag 20 maart 2013 10:36 schreef lipjes het volgende:
[..]
Mijn voorkeur heeft dan de Wetstraat in brussel.
Die is ook al een keer dichtgegooid toen wij naar het atomium trokken.
Een andere club is toen naar de Wetstraat gegaan.
Denk dat Den Haag weinig nut heeft als NL toch al tegen is.
zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Wetstraatquote:Op woensdag 20 maart 2013 10:55 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik ben niet bekend in Brussel, maar hebben ze daar geen ringweg die je net voor- of in de spits op diverse plekken dicht kan pletteren? 40 motorfietsen per locatie en je maakt er een dikke vette puinhoop van, en dan niet helemaal dicht-dicht, maar 3 rijstroken reduceren naar 1 is al genoeg om de boel vet te stagneren.
Dan Haag kan gewoon zeggen dat NL niet meedoet met die APK, maar iets in mij zegt me, dat ze gewoon als makke schaapies mee gaan doen, net als altijd.
Motorrijders helpen de files heel het jaar door korter te houden; het lijkt me juist een goede statement om dat dan eens een keertje andersom te doen. Met het afsluiten van één enkele straat ga je geen opzien baren of aandacht trekken, met het veroorzaken van een file dus wel. Jij riep; 'waar het pijn doet' ikke nietquote:Op woensdag 20 maart 2013 11:00 schreef lipjes het volgende:
[..]
zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Wetstraat
Maar dat doe ik graag, het liefste op een vrijdagmiddag als iedereen naar huis wilt.
Maar het nadeel is dat je doordeweeks geen 400 motorrijders actief gaat krijgen.
Dus het zal sowieso in het weekend moeten gebeuren.
en dan kan je beter zo een straat afzetten dan het verkeer op de snelweg gaan irriteren
Wetstraat doet hoe dan ook pijn.quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:11 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Motorrijders helpen de files heel het jaar door korter te houden; het lijkt me juist een goede statement om dat dan eens een keertje andersom te doen. Met het afsluiten van één enkele straat ga je geen opzien baren of aandacht trekken, met het veroorzaken van een file dus wel. Jij riep; 'waar het pijn doet' ikke nietAls je wilt slaan, sla dan, en ga niet eerst een zak watjes ertussen doen
Maar als er voldoende animo voor is, wil ik gerust op vrijdag 19 april of maandag 22 april naar Brussel trekken om ze te stangen.quote:Het is een van de drukste invalswegen van Brussel
quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:01 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
APK voor motoren is idioot, de APK draagt niets bij aan de veiligheid, alleen aan de kassen van de autobranche! De APK voor auto's heeft allang aangetoond dat dit geen enkel effect heeft op de verkeersveiligheid. Bijna geen enkel ongeluk komt voort uit technische gebreken die bij de APK verholpen zouden zijn. Ik zeg afschaffen die hele APK , voor alle voertuigen!!
Obvious = obvious..quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:11 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik mag er vanuit gaan dat dergelijke idiote regelgeving er niet door gaat komen. Waarom regels verzinnen als ze geen enkel effect hebben? In Europa kan men toch ook nadenken, zeg anders eerlijk dat het niet is voor de veiligheid, maar puur een verkapte steunmaatregel voor de zieltogende garagebranche. Ik heb dan nog liever dat ze extra belasting heffen dan zoo'n nepmaatregel erdoor voeren.
As said; 40 per locatie is zat als je wilt stagneren op een snelweg ofzo. voor zo'n lange straat heb je er ook aardig wat nodigquote:Op woensdag 20 maart 2013 11:13 schreef lipjes het volgende:
[..]
Wetstraat doet hoe dan ook pijn.
[..]
Maar als er voldoende animo voor is, wil ik gerust op vrijdag 19 april of maandag 22 april naar Brussel trekken om ze te stangen.
Maar voor zo een blokkade heb je wel een paar 100 motorrijders nodig
Ik hep nie feestboek niejquote:Op woensdag 20 maart 2013 11:16 schreef lipjes het volgende:
Tevens zojuist op FB een directe post naar de MAG geplaatst met de vraag of hun een protestactie gaan opzetten.
Ja maar dan is het al niet meer via de legale weg zoals de MAG het de vorige keer had gedaanquote:Op woensdag 20 maart 2013 11:32 schreef Sounddragon het volgende:
Welnee man, plisie escorte krijg je on the fly; zodra ze doorhebben dat er zoiets gaande is, krijg jij een paar zwaantjes mee, geloof me..
Semi-legaal; je kunt gewoon even melden bij de AIVD dat er zoiets gaat plaatsvinden; route erbij, moet je eens kijken of dat geregeld isquote:Op woensdag 20 maart 2013 11:37 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ja maar dan is het al niet meer via de legale weg zoals de MAG het de vorige keer had gedaan
Naar belgie moet ik dat bij de belgische tegenhanger melden he, dat we vanuit hazeldonk vertrekken zal hun aan hun reet roesten, we zijn snel genoeg de grens overquote:Op woensdag 20 maart 2013 11:58 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Semi-legaal; je kunt gewoon even melden bij de AIVD dat er zoiets gaat plaatsvinden; route erbij, moet je eens kijken of dat geregeld is
Tja, om weer ergens afgelegen te gaan staan schieten we denk ik ook weer niks mee opquote:Op woensdag 20 maart 2013 12:06 schreef Sounddragon het volgende:
Kan op dezelfde manier toch? gewoon melden, de rest is aan hen
Ik weet alleen niet of het wijs is om meteen aan te geven dat je de boel wilt gaan blokkeren in Bruxxeles, denk niet dat ze daar vrolijk van gaan worden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Dat is wel wat er moet gebeuren ja. Beetje huilen rondom het Atomium zoals we een paar maanden terug hebben gedaan werkt niet. Er moet met hooivorken over straat gerend worden, en de hele handel moet platgebrand worden.quote:Op woensdag 20 maart 2013 12:59 schreef Sounddragon het volgende:
Psies.. ik zou dan voor een underground georganiseerde aktie gaan, en helemaal niks inlichten.. anders word je op voorhand al ergens het bos ingestuurd, want ze zullen er niet blij van worden denk ik![]()
Project X tegen de motor APK; met een paar duizend man in de vroege ochtend naar Brussel, in de ochtendspits meteen de boel platgooien en hinderen, daarna als het onhoudbaar wordt ivbm politie bemoeienis, die wetstraat helemaal vol parkeren met motoren voor de rest van de dag.. dán maak je een punt![]()
Als je wilt slaan moet je slaan, niet aaien.
dat mag dus nietquote:Op woensdag 20 maart 2013 10:08 schreef Sounddragon het volgende:
Op de barricaden zeg ik![]()
Ik denk alleen dat het weinig nut heeft.. zeker niet als NL idd de enige is die tegenspartelt. Ik hoop eigenlijk meer dat onze eigen regeering nou eens ballen toont en zegt dat we gewoon niet mee gaan doen... laat ze lekker de schijt krijgen daar in Brussel
Ja, boo fucking hoo.quote:
MFMM brussel :pquote:Op woensdag 20 maart 2013 18:16 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat is wel wat er moet gebeuren ja. Beetje huilen rondom het Atomium zoals we een paar maanden terug hebben gedaan werkt niet. Er moet met hooivorken over straat gerend worden, en de hele handel moet platgebrand worden.![]()
Dat moest sowieso al een aantal jaar geleden gebeuren na het doorpersen van de grondwet waar wij 'nee' tegen hadden gezegd, maar vooruit.
Protesten is (wonder boven wonder!) nog steeds legaal in de EU, dus inderdaad slaan en niet aaien. Ik ga ook maar eens zeiken dat het MAG iets moet gaan doen, hun aansporen om iets te regelen zal allicht meer effect hebben dan zelf iets proberen te organiseren. En anders MF even mee zien te trekken
Kun je dat atomium niet gewoon wegrollen?quote:Op woensdag 20 maart 2013 18:16 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat is wel wat er moet gebeuren ja. Beetje huilen rondom het Atomium zoals we een paar maanden terug hebben gedaan werkt niet. Er moet met hooivorken over straat gerend worden, en de hele handel moet platgebrand worden.![]()
Dat moest sowieso al een aantal jaar geleden gebeuren na het doorpersen van de grondwet waar wij 'nee' tegen hadden gezegd, maar vooruit.
Protesten is (wonder boven wonder!) nog steeds legaal in de EU, dus inderdaad slaan en niet aaien. Ik ga ook maar eens zeiken dat het MAG iets moet gaan doen, hun aansporen om iets te regelen zal allicht meer effect hebben dan zelf iets proberen te organiseren. En anders MF even mee zien te trekken
Damn, oke, dan ga ik maar eens kijkenquote:MAG Beste Lipjes, wij achten dit niet het juiste moment voor een nieuwe Demo maar zijn met onze Europese motorcollega's in overleg over de beste "politieke" aanpak. We zitten zeker niet stil!
28 minuten geleden · Vind ik leuk
Weet je zeker dat dat bericht niet van de KNMV kwam? Halftamme onzin.quote:Op donderdag 21 maart 2013 11:03 schreef lipjes het volgende:
[..]
Damn, oke, dan ga ik maar eens kijken
Ik begrijp de MAG ook wel.quote:Op donderdag 21 maart 2013 11:10 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Weet je zeker dat dat bericht niet van de KNMV kwam? Halftamme onzin.
quote:Lipjes Beste MAG, indien wij iets zelf organiseren. Kunnen jullie dit dan onder de aandacht brengen?
20 minuten geleden · Vind ik leuk
MAG Beste Lipjes, wij kiezen nu voor de bovengenoemde aanpak en acties/initiatieven die daarbij aansluiten. Initiatieven kunnen altijd bij ons worden gemeld, op voorhand doen wij echter nooit toezeggingen met betrekking tot de paatsing daarvan.
Eigenlijk helemaal niks.quote:
quote:
Bron: NSFW. (1988). Herkomst Fuck The Police. Verkregen op 23-01-2013. Verkregen van http://knowyourmeme.com/memes/fuck-the-policequote:“Fuck The Police” (sometimes spelled Fuck Tha Police) is a catchphrase commonly used in times of contempt for authority figures and/or general disregard for public opinion in similar vein to the expression Haters Gonna Hate.
bron: Trouwquote:Europese APK voor motoren van de baan
Een Europese APK voor motorfietsen lijkt het niet te gaan halen. Ook het Europees Parlement (EP) is tegen het plan.
De Transportcommissie van het EP verwees het APK-voorstel donderdag naar de prullenmand. Er is geen enkel onderzoek dat aantoont dat de invoering van een verplichte periodieke technische keuring van motoren bijdraagt aan de verkeersveiligheid, aldus Europarlementariër Peter van Dalen (ChristenUnie) in een verklaring. Hij spreekt over een volstrekt onnodig en bureaucratisch voorstel.
Eerder vormden ook al de lidstaten van de Europese Unie een front tegen het plan uit Brussel.
Stel je voor dat je nog een activiteit uitvoert waarbij je nog een beetje het gevoel heb dat je leeft. Dat kan natuurlijk niet.quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:32 schreef lipjes het volgende:
Motoren zijn "dodenvervoerders" aldus de heer "Brian Simpson"
Laat de man eerst maar aantonen dat er een rechtstreeks verband is tussen een relatief hoog dodelijke ongevallen met motoren en slecht onderhoud aan motoren. Dat is er namelijk niet.quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:32 schreef lipjes het volgende:
Motoren zijn "dodenvervoerders" aldus de heer "Brian Simpson"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |