abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114877711
Allemaal tekenen.

https://petities.nl/petitie/geen-apk-voor-motorfietsen

Ik ben tegen de APK voor motoren.

De Europese Commissie stelt voor om alle gemotoriseerde tweewielers op te nemen in een verordening voor periodieke technische controle. Er moet een jaarlijkse inspectie komen voor alle voertuigen ouder dan zes jaar. Dat meldt de MAG.

Het nieuwe voorstel zal naar verwachting op vrijdag 13 juli officieel worden gepubliceerd door de Europese Commissie. Pas in het najaar wordt er door het Europees Parlement beslist. Deze maatregel zal motorrijders meer dan 1,2 miljard euro extra per jaar gaan kosten. MAG en FEMA hebben kritiek op het voorstel en noemen het overbodig en nutteloos. De motorrijdersorganisaties roepen op tot intrekking van de plannen.

APK voor alle motorvoertuigen op twee of drie wielen
Tot nu toe werden alleen "motorvoertuigen op ten minste vier wielen" gedekt door de EU-richtlijn 2009/40/EG die voorziet in periodieke technische controle (lees: APK). Daarin is voor auto's vastgesteld dat ze voor het eerst na vier jaar en vervolgens om de twee jaar moeten worden gekeurd. Het voorstel van de Commissie vermeldt uitdrukkelijk dat het niet alleen gaat over motoren, maar dat alle motorvoertuigen op twee of drie wielen aan regime moeten worden onderworpen van periodieke controles. Daaraan zullen ook de negen lidstaten van de Europese Unie (EU) moeten voldoen die nog geen periodieke keuring voor motoren kennen, zoals Nederland. Ook Noorwegen wordt beïnvloed door deze nieuwe regelgeving. Voor de meeste andere landen is het waarschijnlijk dat de frequentie van de keuringen zal worden opgevoerd. Voor nieuwe auto's stelt de Commissie voor de eerste controle na vier jaar te laten plaatsvinden, gevolgd door een tweede inspectie twee jaar later en daarna jaarlijks. De voorgestelde 4-2-1-1-1 regeling zal van toepassing zijn op alle auto's, motorfietsen, bromfietsen, scooters en quads.

Technisch mankement zeer zelden oorzaak ongeval
De Commissie motiveert haar voorstel met bezorgdheid over de veiligheid, maar negeert dat slechts in zeer zeldzame gevallen technische mankementen de oorzaak zijn geweest van een ongeval. Voor motorongevallen spelen technische gebreken een nog minder belangrijke rol. Tegelijkertijd kan worden geconstateerd dat, met betrekking tot de motorongevallen met fatale afloop, Europese landen mét periodieke controles voor motorfietsen niet beter presteren dan de landen waar de periodieke inspecties niet verplicht zijn voor motorfietsen.

Het enige echte voordeel voor de Europese burgers zou zijn geweest de harmonisatie en wederzijdse erkenning van nationale keuringen, waardoor elke voertuigeigenaar zijn of haar auto kan laten keuren in iedere lidstaat van de Europese Unie. Helaas is dit niet het geval en wij Europeanen worden gewoon gevraagd om hogere kosten te betalen voor een keuringssysteem dat niets toevoegt.

Hoge kosten
Met het oog op het verbeteren van de verkeersveiligheid in Europa, moeten de juiste maatregelen worden genomen. Voor motorfietsen hebben verplichte periodieke inspecties geen enkel bewezen verkeersveiligheidseffect, terwijl tegelijkertijd de kosten volledig voor rekening van de consument komen.

In dit geval zullen de kosten naar verwachting escaleren voor mensen die zich niet kunnen veroorloven iedere drie jaar een nieuw voertuig aan te schaffen. Zo'n 35 miljoen gemotoriseerde tweewielers zijn geregistreerd in de Europese Unie. Als de prijs voor een inspectie wordt vastgesteld op 50 euro, zou motorrijders 1,7 miljard euro op tweejaarlijkse basis betalen voor hun voertuigkeuring. Op basis van een geschatte voorraad van 70 procent van motor- en bromfietsen ouder dan zes jaar, zou de voorgestelde jaarlijkse keuring voor die oudere motoren per jaar leiden tot een extra 1,2 miljard euro aan uitgaven! En deze cijfers vermelden nog niet eens de sociale kosten die voortvloeien uit het feit dat de voertuigeigenaar normaliter minstens een halve dag vrij moet nemen om zijn of haar voertuig naar een erkende keuringsinstantie te brengen.

De grote winnaars van dit voorstel zijn de keuringssinstanties, omdat ze op zijn minst een 50 procent toename van de omzet verwachten. Voertuigfabrikanten zullen naar verwachting ook profiteren, omdat de jaarlijkse keuringen een stimulans zijn voor eigenaren van oudere voertuigen om een nieuwe motor of auto te kopen.

Onaanvaardbaar
"Dit is niets minder dan een belasting op armoede voor hen die zich niet iedere drie jaar kunnen veroorloven een nieuw voertuig te kopen", zegt FEMA's secretaris-generaal Aline Delhaye. "In termen van tijd en geld, zullen de kosten voor de burger astronomisch zijn, zonder dat er ook maar een voordeelen tegenover staat. Dit is niet aanvaardbaar."

Nu moet het voorstel worden besproken en goedgekeurd door het Europees Parlement en de Raad. Deze vrijdag is de laatste officiële werkdag voor de leden van het Europees Parlement in Brussel voor het zomerreces. De Commissie heeft er duidelijk met een vooropgezet doel voor gekozen het voorstel die dag te publiceren; zo vlak voor de zomervakantie neemt men de critici de wind uit de zeilen.

Bron: MAG

ANWB vindt APK voor motoren zinloos

deel 1: Zeg NEE tegen de APK voor motoren
  dinsdag 31 juli 2012 @ 00:09:16 #2
256666 leeell
I know you're lonely
pi_114877755
tvp
en inderdaad, geen betutteling van de overheid, je neemt een risico zonder pak, best

dan geen vergoeding ontvangen
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 00:16:52 #3
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114878142
Iedereen al getekend? Ik wel.
pi_114878165
jep
  dinsdag 31 juli 2012 @ 00:17:45 #5
256666 leeell
I know you're lonely
pi_114878190
Uw ondertekening is opgeslagen
pi_114878613
ik ben benieuwd.... buiten de keuringskosten: waarom zou je niet willen dat je voertuig een jaarlijkse keuring krijgt?

Ze checken je voertuig op onveilige punten en verplichten je onveiligheden aan te passen. wat is daar mis mee?
  dinsdag 31 juli 2012 @ 00:27:25 #7
256666 leeell
I know you're lonely
pi_114878637
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 00:26 schreef CarltonBanks het volgende:
ik ben benieuwd.... buiten de keuringskosten: waarom zou je niet willen dat je voertuig een jaarlijkse keuring krijgt?

Ze checken je voertuig op onveilige punten en verplichten je onveiligheden aan te passen. wat is daar mis mee?
noem eens iets wat onveilig zou kunnen zijn
pi_114878650
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 00:27 schreef leeell het volgende:

[..]

noem eens iets wat onveilig zou kunnen zijn
te dunne rem schijven / blokken, gladde banden?

edit: dat zijn 2 ietsen :')

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2012 00:28:43 ]
  dinsdag 31 juli 2012 @ 00:29:15 #9
256666 leeell
I know you're lonely
pi_114878714
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 00:27 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

remmen, banden?
punt is, als die 2 ondeugdelijk zijn dat er niet eens op te rijden valt, banden kan hoogstens profiel gecheckt worden.

met een auto kan je nog wel met brakke remmen en banden door, motor stuk lastiger, een schijfrem is een schijfrem, de remblokjes kunnen versleten zijn, maar dat merk je wel, en dan rijd je er echt niet op
pi_114878765
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 00:29 schreef leeell het volgende:

[..]

punt is, als die 2 ondeugdelijk zijn dat er niet eens op te rijden valt, banden kan hoogstens profiel gecheckt worden.

met een auto kan je nog wel met brakke remmen en banden door, motor stuk lastiger, een schijfrem is een schijfrem, de remblokjes kunnen versleten zijn, maar dat merk je wel, en dan rijd je er echt niet op
wat checken ze bij een autoband anders dna het profiel?

er zijn genoeg apen die rond rijden op gladde banden (schijven/blokken kan ik niet over oordelen)... de kans dat je onderuit gaat is vele malen groter... de kans dat je in de vangrail beland dus ook

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2012 00:31:02 ]
  dinsdag 31 juli 2012 @ 00:31:56 #11
256666 leeell
I know you're lonely
pi_114878831
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 00:30 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

wat checken ze bij een autoband anders dna het profiel?

er zijn genoeg apen die rond rijden op gladde banden (schijven/blokken kan ik niet over oordelen)... de kans dat je onderuit gaat is vele malen groter... de kans dat je in de vangrail beland dus ook
dus een hele bureaucratische, dure check die 1 mogelijk probleem zou kunnen aanwijzen ?
pi_114878911
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 00:31 schreef leeell het volgende:

[..]

dus een hele bureaucratische, dure check die 1 mogelijk probleem zou kunnen aanwijzen ?
wat lul je? je kan al een apk krijgen voor een auto vanaf 19euro :')

een motor is 3x zo klein... ga je nu lopen huilen over een 10tje per jaar?
pi_114878937
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 00:26 schreef CarltonBanks het volgende:

vanaf morgen moet je je hele huis elke dag volledig schoonmaken. de kans dat je dan een bacterie oploopt wordt dan verkleind! wat is er mis mee.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 00:37:37 #14
256666 leeell
I know you're lonely
pi_114879111
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 00:33 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

niet enkel voor de bestuuder, overheid en dergelijke meegeteld, of gaan we alle betuttelende regeltjes nu gewoon implementeren omdat het toch zo weinig kost voor een periodieke check
  dinsdag 31 juli 2012 @ 00:47:18 #15
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114879465
quote:

[..]

Wiellagers, achterbruglagers, balhoofdlagers, vering (lagering, demping, keerringen), linksystemen, spanning en staat van spaken bij spaakwielen, verlichting (r.a.w., achterlicht, koplampen op reflectoren en lenzen incl afstelling en eventuele extra verlichting), elektra, uitlaatsysteem (evt op E-keur), en alle eventuele modificaties puur op veiligheid.

en dan vergeet ik vast nog het één en ander :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_114880002
quote:

[..]

Met een motor zullen ze misschien eerder klaar zijn - als er niet eerst een kuip af moet o.i.d. - maar ik geloof er niks van dat het daarom ook goedkoper zou worden.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 07:47:54 #17
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_114883978
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 00:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

vanaf morgen moet je je hele huis elke dag volledig schoonmaken. de kans dat je dan een bacterie oploopt wordt dan verkleind! wat is er mis mee.
Als mijn huis 130 kan en ik er mensen mee voor hun flikker kan rijden lijkt een APK voor een huis mij een prima idee.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 31 juli 2012 @ 07:59:55 #18
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_114884021
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 00:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Drama-queen.
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 00:29 schreef leeell het volgende:

[..]

Dat jij er dan niet op zou rijden betekend niet dat anderen dan niet zouden doen ;)
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 31 juli 2012 @ 09:55:12 #19
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_114885726
Als er geen 2 tientjes per jaar af kan voor een apk'tje (waarbij je voertuig dus gecontroleerd wordt of het nog aan de wettelijke eisen voldoet) kun je beter een buskaart kopen.

Aangezien de motorrijders allemaal zulkse handige sleutelaars zijn dat ze alles zelf kunnen en doen kunnen ze eventuele reparaties toch zelf uitvoeren om daarna de motor alsnog af te laten melden.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_114892255
Nou mijn motor is niet meer apk goedkeur waardig, heeft me zus hem laten vallen...
  dinsdag 31 juli 2012 @ 13:25:35 #21
256666 leeell
I know you're lonely
pi_114893039
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 13:06 schreef Bozz187 het volgende:
Nou mijn motor is niet meer apk goedkeur waardig, heeft me zus hem laten vallen...
van een berg ofwat ?

als je je motor laat vallen heb *ik* niet meer schade dan wat kapschade, wat krassen en mn carburateur die benzinelekt :P
pi_114894550
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 13:25 schreef leeell het volgende:

[..]

van een berg ofwat ?

als je je motor laat vallen heb *ik* niet meer schade dan wat kapschade, wat krassen en mn carburateur die benzinelekt :P
ja ter hoogte van een stoeprand :') , maar de handrem is afgebroken zei ze, andere schade weet ik niet. Kan donderdag pas bekijken als ik weer in NL ben
pi_114897100
Aan de ene kant begrijp ik het. Als ik soms zie hoe, vooral beginnende rijders, hun fiets voor elkaar hebben, is het droevig. Kale achterband, versleten schijf en blokken, knippers die niet doen wat ze moeten doen, achterspatbord verwijderd en kentekenplaat ergens verstopt achter een veerpoot..

Aan de andere kant is het merendeel zuinig op zijn fiets, is zich bewust van het gevaar door achterstallig onderhoud.

Ik vind het moeilijk om te oordelen. Een gulden middenweg zou zijn om APK voor fietsen in te voeren, maar dan wel om het jaar tegen een redelijke vergoeding.

Overigens, ik ben motorrijder. Mijn fiets('89) is perfect in orde.
pi_114902361
Voor de APK voor brommers 8)7 8)7

Waarom ik dit nou moet laten checken.. het gaat, of het gaat niet.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 19:42:43 #25
157922 fathank
pi_114909538
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 15:00 schreef Gummiebeer het volgende:
Aan de ene kant begrijp ik het. Als ik soms zie hoe, vooral beginnende rijders, hun fiets voor elkaar hebben, is het droevig. Kale achterband, versleten schijf en blokken, knippers die niet doen wat ze moeten doen, achterspatbord verwijderd en kentekenplaat ergens verstopt achter een veerpoot..

Aan de andere kant is het merendeel zuinig op zijn fiets, is zich bewust van het gevaar door achterstallig onderhoud.

Ik vind het moeilijk om te oordelen. Een gulden middenweg zou zijn om APK voor fietsen in te voeren, maar dan wel om het jaar tegen een redelijke vergoeding.

Overigens, ik ben motorrijder. Mijn fiets('89) is perfect in orde.
Een apk heb je al voor 3 tientjes voor je auto bij een willekeurige garage. Een motor hoeft niks duurder te zijn natuurlijk. Dus die onzin over torenhoge kosten is gewoon kwats. Tenzij je natuurlijk op een rotte fiets rondrijdt en zelf niks kunt.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 21:11:33 #26
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114915114
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 17:01 schreef Yreal het volgende:

[ afbeelding ]

Bouw dr een 160+ mm trommelrem in :D
  dinsdag 31 juli 2012 @ 21:12:39 #27
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114915179
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 09:55 schreef fathank het volgende:
Als er geen 2 tientjes per jaar af kan voor een apk'tje (waarbij je voertuig dus gecontroleerd wordt of het nog aan de wettelijke eisen voldoet) kun je beter een buskaart kopen.

Aangezien de motorrijders allemaal zulkse handige sleutelaars zijn dat ze alles zelf kunnen en doen kunnen ze eventuele reparaties toch zelf uitvoeren om daarna de motor alsnog af te laten melden.
Dat ik het kan betalen betekend niet dat ik het maar gewoon doe.. en daarna weer, en weer en weer, zonder er ene flying fuck mee op te schieten; dat heet melken :{w
  dinsdag 31 juli 2012 @ 21:13:44 #28
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114915259
quote:

[..]

Na hoe veel km moeten je schijven vervangen worden? :D !

En welke motorrijder rijdt er nou met gladde banden :|W
  dinsdag 31 juli 2012 @ 21:16:37 #29
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114915460
quote:

[..]

Waarom zou je het bij de motor goedkoop maken? Het zijn toch extra inkomsten die verplicht zijn, een pasport kost toch ook geen 1 euro?
  dinsdag 31 juli 2012 @ 21:17:52 #30
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114915534
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 09:55 schreef fathank het volgende:

Als wij toch zo goed sleutelen hoeft niemand mijn motor meer na te lopen.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 23:10:32 #31
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_114922297
Ingevuld.

De regelzucht van Nederland en Europa :r
heitieh
  dinsdag 31 juli 2012 @ 23:40:38 #32
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_114924110
Als eigenares van drie motoren uiteraard ondertekend.

Ik snap het ergens wel hoor, het geld om de Grieken en Spanjaarden aan het vreten te houden moet toch ergens vandaan komen. ;)
pi_114924300
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 23:40 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Als eigenares van drie motoren uiteraard ondertekend.

Ik snap het ergens wel hoor, het geld om de Grieken en Spanjaarden aan het vreten te houden moet toch ergens vandaan komen. ;)
Hoe zie je dat precies voor je? De BTW van de garages?
  dinsdag 31 juli 2012 @ 23:51:17 #34
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_114924688
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 23:44 schreef Yreal het volgende:

[..]

Hoe zie je dat precies voor je? De BTW van de garages?
Het was sarcastisch bedoeld om aan te geven dat het in mijn ogen een puur economische maatregel is...
  woensdag 1 augustus 2012 @ 08:36:52 #35
157922 fathank
pi_114934851
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 21:16 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Waarom zou je het bij de motor goedkoop maken? Het zijn toch extra inkomsten die verplicht zijn, een pasport kost toch ook geen 1 euro?
Omdat de overheid een monopoliepositie heeft op het gebied van paspoorten. Of koop jij je paspoort bij de paspoort en rijbewijs discounter op de hoek?

En waarom het bij de motor goedkoper zou zijn? Omdat het minder werk is als bij een auto en er een hoop concurrentie is. Dat is het principe van marktwerking.
quote:
17s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 21:17 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Als wij toch zo goed sleutelen hoeft niemand mijn motor meer na te lopen.
En wie controleert dat? Genoeg beunhazen die rotzooien met hun fiets en er allerlei ongekeurde aftermarket prul op bouwen.

quote:
4s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 23:51 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Het was sarcastisch bedoeld om aan te geven dat het in mijn ogen een puur economische maatregel is...
Wat zal het opleveren, zo'n 30 miljoen euro ongeveer. Nou wat zal de Minister van Financiën een gat in de lucht springen zeg.

[ Bericht 18% gewijzigd door fathank op 01-08-2012 08:42:17 ]
  woensdag 1 augustus 2012 @ 09:00:29 #36
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_114935177
quote:
4s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 23:51 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

En waarom denk je dat? Puur omdat mensen die hier posten beweren dat hun motor perfect is? Ik kan ook roepen dat mijn auto perfect is, wordt onderhouden door een specialist van dit model, maar 1 keer per jaar kijkt een onafhankelijk iemand er naar om te zien of er bepaalde zaken toch niet helemaal up to standard zijn. Nou, dat kost me dan 35 euri, maar daarna weet ik wel waar ik aan toe ben.

Goh, wat erg zeg.

En ik zie genoeg motoren rondrijden, waarvan ik denk: Hoort dat achterwiel zo te wiebelen? Horen die oranje lampjes continu te branden als hij een hoek omgaat? Hee, hoort dat achterlicht niet op een zichtbare plaats? Moet die kentekenplaat niet gewoon leesbaar zijn? Een stuur dat omwikkeld is met tape? Is dat een accessoire?

Ik snap echt niet, dat mensen moeilijk gaan doen als er iets bedacht wordt, dat de verkeersveiligheid, hoe marginaal ook, kan vergroten. Al haalt het maar 1 potentieel dodelijk wapen van de weg, dan heeft het zijn nut al bewezen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 1 augustus 2012 @ 09:01:46 #37
53151 T42
Pinball Wizard
pi_114935194
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 17:01 schreef Yreal het volgende:

[ afbeelding ]

ken mensen die daarom wel reden zonder remmen... ofjah de schoenen waren de remmen...
  woensdag 1 augustus 2012 @ 09:02:21 #38
53151 T42
Pinball Wizard
pi_114935209
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 21:13 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

die op meetings elke keer een burn out maken..
  woensdag 1 augustus 2012 @ 14:37:45 #39
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114947919
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 09:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En waarom denk je dat? Puur omdat mensen die hier posten beweren dat hun motor perfect is? Ik kan ook roepen dat mijn auto perfect is, wordt onderhouden door een specialist van dit model, maar 1 keer per jaar kijkt een onafhankelijk iemand er naar om te zien of er bepaalde zaken toch niet helemaal up to standard zijn. Nou, dat kost me dan 35 euri, maar daarna weet ik wel waar ik aan toe ben.

Goh, wat erg zeg.

En ik zie genoeg motoren rondrijden, waarvan ik denk: Hoort dat achterwiel zo te wiebelen? Horen die oranje lampjes continu te branden als hij een hoek omgaat? Hee, hoort dat achterlicht niet op een zichtbare plaats? Moet die kentekenplaat niet gewoon leesbaar zijn? Een stuur dat omwikkeld is met tape? Is dat een accessoire?

Ik snap echt niet, dat mensen moeilijk gaan doen als er iets bedacht wordt, dat de verkeersveiligheid, hoe marginaal ook, kan vergroten. Al haalt het maar 1 potentieel dodelijk wapen van de weg, dan heeft het zijn nut al bewezen.
En daar hebben wij dus de politie voor; om rijdende foutjes te bekeuren, een een/vijf jaarlijkse controle doet daar niets aan (laat staan dat 99 van de motoren te oud zijn om mee te doen met een apk, een motor is na 10 jaar pas opgewarmd, een auto afgeschreven

Ik hoef jou het nut van kosten&baten toch niet uit te leggen? 500 duizend motorrijders x de kosten van zon keuring, laat zeggen 50 euro (verandering kost geld) dat zijn weer een hoop kosten die motorrijden (he was dat niet goed voor het mileu, verkeersveiligheid, filevorming en parkeeroverlast?) onaantrekkelijk maken, waarom? Gewoon omdat een of andere domme lul in een kantoor het wilt
  woensdag 1 augustus 2012 @ 14:56:39 #40
157922 fathank
pi_114948752
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:37 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

En daar hebben wij dus de politie voor; om rijdende foutjes te bekeuren, een een/vijf jaarlijkse controle doet daar niets aan (laat staan dat 99 van de motoren te oud zijn om mee te doen met een apk, een motor is na 10 jaar pas opgewarmd, een auto afgeschreven

Ik hoef jou het nut van kosten&baten toch niet uit te leggen? 500 duizend motorrijders x de kosten van zon keuring, laat zeggen 50 euro (verandering kost geld) dat zijn weer een hoop kosten die motorrijden (he was dat niet goed voor het mileu, verkeersveiligheid, filevorming en parkeeroverlast?) onaantrekkelijk maken, waarom? Gewoon omdat een of andere domme lul in een kantoor het wilt
Ja een hoop kosten inderdaad, die paar tientjes per jaar. Motorrijden wordt nu echt onbetaalbaar.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 14:57:22 #41
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114948786
Met die beredenatie kun je alles wel paar tientjes duurder maken.

:|W
pi_114949331
Nee brommer rijden dan. De jaarlijkse vaste kosten voor zo'n ding zijn 30 euro :')
  woensdag 1 augustus 2012 @ 15:13:39 #43
157922 fathank
pi_114949453
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:57 schreef Life2.0 het volgende:
Met die beredenatie kun je alles wel paar tientjes duurder maken.

Ik onderhoud mijn auto ook helemaal perfect. Hoef ik nu ook geen apk meer te doen?
pi_114949661
quote:
14s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 15:13 schreef fathank het volgende:

[..]

Ik onderhoud mijn auto ook helemaal perfect. Hoef ik nu ook geen apk meer te doen?
Van mij niet
  woensdag 1 augustus 2012 @ 15:25:04 #45
53151 T42
Pinball Wizard
pi_114949974
quote:

[..]

na 10 jaar afgeschreven? juh ik rij pas in auto's als ze 25jaar zijn!
  woensdag 1 augustus 2012 @ 15:27:23 #46
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114950067
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 15:10 schreef Yreal het volgende:
Nee brommer rijden dan. De jaarlijkse vaste kosten voor zo'n ding zijn 30 euro :')
Van mijn motor ook :@ 35 per jaar
  woensdag 1 augustus 2012 @ 15:27:37 #47
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114950076
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 15:18 schreef Yreal het volgende:

[..]

Van mij niet
Mij ook niet.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 15:28:05 #48
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_114950093
quote:

[..]

En daar hebben wij dus de politie voor; om rijdende foutjes te bekeuren,
Ja, en als die je dan aanhouden en een prent uitschrijven, wemelt het hier van de topics 'Kunnen ze geen boeven gaan vangen?'
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 1 augustus 2012 @ 15:33:21 #49
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114950308
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 15:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja, en als die je dan aanhouden en een prent uitschrijven, wemelt het hier van de topics 'Kunnen ze geen boeven gaan vangen?'
Daar heb jij geen last van toch? Kost jou ook geen geld verder.. Als ik zonder licht ga rijden kan ik daar een boete voor krijgen, moet ik zelf weten.
pi_114950450
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 21:13 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Mijn vader had tot voor kort nog de originele banden op zijn motor.. een Kawa uit '97 geloof ik.. Waren nog niet vlak, maar begonnen droogtescheuren in te komen.

Ben zelf opzich wel voor een dergelijke keuring. Als je je motor toch 1 keer(of vaker) per jaar laat nakijken/beurten door de garage, waarom zou een apk dan niet erbij kunnen? Als je het zo plant dat dat tegelijk kan is er niks aan de hand imho, en zorgt het er voor dat mensen die hun motor amper onderhouden, het toch moeten gaan doen, en dat er dus meer controle komt op dingen als banden en remwerking wat imho zeker op een motor erg belangrijk is.
En ach, voor die 3-4 tientjes... Dan moet je maar geen motor rijden.

Goed, ik rij zelf dan nog geen motor, maar zit er wel over te denken om te gaan lessen, en dus te gaan rijden.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  woensdag 1 augustus 2012 @ 15:41:46 #51
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114950625
EN wat lost het op, welk gevaar perken we in? Ik ben wel voor veiligheid maar met deze regel schieten we gewoon niets op, symboolwerking..
Als je je motor na laat kijken, wat heef teen apk dan nog voor nut, een motorzaak controleert alles echt wel beter dan een apktoerk. En als je zelf zo handig bent ga je ook niet met gescheurde banden rijden; doe ik op de fiets ook niet.

We kunnen ook de verzekering nog 200 euro duurder maken; ach voor die 200, moet je maar geen motor rijden? :{
pi_114950658
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 15:27 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Van mijn motor ook :@ 35 per jaar
brommer kent geen wegenbelasting ;)
  woensdag 1 augustus 2012 @ 15:43:24 #53
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114950684
Oldtimers ook niet
pi_114950701
quote:
6s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 15:43 schreef Life2.0 het volgende:
Oldtimers ook niet
true :P
pi_114951208
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 15:41 schreef Life2.0 het volgende:
EN wat lost het op, welk gevaar perken we in? Ik ben wel voor veiligheid maar met deze regel schieten we gewoon niets op, symboolwerking..
Als je je motor na laat kijken, wat heef teen apk dan nog voor nut, een motorzaak controleert alles echt wel beter dan een apktoerk. En als je zelf zo handig bent ga je ook niet met gescheurde banden rijden; doe ik op de fiets ook niet.

We kunnen ook de verzekering nog 200 euro duurder maken; ach voor die 200, moet je maar geen motor rijden? :{
Tja, die 34,- die ik nu zou betalen voor een all risk verzekering voor een Ducati M696(die ik dan ook wil)stelt niks voor i.t.t. de premie die ik betaal voor mijn 9.5 jaar oude auto, die nog niet eens de helft van die motor waard is.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 15:56:41 #56
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114951242
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 15:55 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Tja, die 34,- die ik nu zou betalen voor een all risk verzekering voor een Ducati M696(die ik dan ook wil)stelt niks voor i.t.t. de premie die ik betaal voor mijn 9.5 jaar oude auto, die nog niet eens de helft van die motor waard is.
Nou, dus maar 200 euro duurder maken? Gewoon omdat het kan? Dat is toch geen politiek (laat staan veiligheid) bedrijven?!
pi_114951508
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 15:56 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Nou, dus maar 200 euro duurder maken? Gewoon omdat het kan? Dat is toch geen politiek (laat staan veiligheid) bedrijven?!
Nee, dat natuurlijk niet. maar ik had het meer als voorbeeld dat een motor qua vaste lasten al absurd veel goedkoper is als een auto, ook al is de motor stukken duurder.
Als ik de Duc alleen WA zou verzekeren, kost me dat zelfs maar 2,79 per maand! i.t.t. de 35,- die mijn auto dan zou kosten.
Er zijn ook mensen die motor rijden, maar al het onderhoud zelf doen wanneer het hun uitkomt. Voor dat soort mensen zou het imho goed zijn een APK te hebben, zodat hun werk af en toe word gecontroleerd en de fiets gewoon veilig blijft.
Ik heb hier in de omgeving wel eens een motor zien rijden die grotendeels onder de ducttape zat en een slingerend achterwiel had.. Lijkt me niet echt veilig.

In Duitsland hebben ze al een APK voor motoren trouwens.

[ Bericht 2% gewijzigd door Marco001 op 01-08-2012 16:08:48 ]
  woensdag 1 augustus 2012 @ 16:11:39 #58
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114951887
Zou een apk daar iets aan veranderen? Of zou hij zonder apk ook gewoon met een wrak rijden? Ik denk dat je die vraag goed kunt gebruiken om te bepalen of een apk nut heeft of niet ;)

En het is toch juist goed dat motorrijden goedkoper is dan autorijden? Ten eerste is een motor in elk opzicht beter ten tweede is de motor voor de meeste geen primair voertuig.
pi_114952077
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 16:11 schreef Life2.0 het volgende:
Zou een apk daar iets aan veranderen? Of zou hij zonder apk ook gewoon met een wrak rijden? Ik denk dat je die vraag goed kunt gebruiken om te bepalen of een apk nut heeft of niet ;)

En het is toch juist goed dat motorrijden goedkoper is dan autorijden? Ten eerste is een motor in elk opzicht beter ten tweede is de motor voor de meeste geen primair voertuig.
Gezien het feit dat die kerel nu, een jaar later, nog met dat kromme achterwiel rijd zou een apk wellicht wel helpen.
En tuurlijk, het is geen primair voertuig, maar dat is een hobby-auto/cabrio voor erbij ook niet. En die moeten, tenzij je ze alleen op het circuit gebruikt en dus niet straat legaal houd, ook gewoon apk gekeurd worden.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 16:30:28 #60
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114952725
Dus een apk voor het ene voortuig verantwoordelijkt een apk voor een ander voertuig?
  woensdag 1 augustus 2012 @ 16:38:17 #61
53151 T42
Pinball Wizard
pi_114953072
hildo heeft dan wel pech...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_114953190
het grote probleem is niet eens die mogelijke APK vanwege veiligheid, maar ze zullen ook gaan miepen over aftermarket spullen. Zo was ik mijn kentekenplaat en knippers al erg snel kwijt op mijn enduro :')

ook willen ze beperkingen leggen aan aanpassing in de aandrijflijn: mijn tandwielverhouding is niet origineel meer. was 13/43 is nu 13/48: want wat heb ik aan een 250cc enduro zonder trekkracht maar die wel 160km/u kan :')

heeft allemaal niet met veiligheid te maken, maar deze simpele aanpassingen zouden zometeen dus niet meer mogen :{
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  woensdag 1 augustus 2012 @ 16:50:40 #63
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114953780
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 16:40 schreef Leipo666 het volgende:
het grote probleem is niet eens die mogelijke APK vanwege veiligheid, maar ze zullen ook gaan miepen over aftermarket spullen. Zo was ik mijn kentekenplaat en knippers al erg snel kwijt op mijn enduro :')

ook willen ze beperkingen leggen aan aanpassing in de aandrijflijn: mijn tandwielverhouding is niet origineel meer. was 13/43 is nu 13/48: want wat heb ik aan een 250cc enduro zonder trekkracht maar die wel 160km/u kan :')

heeft allemaal niet met veiligheid te maken, maar deze simpele aanpassingen zouden zometeen dus niet meer mogen :{
Vaderje eu weet wat goed voor ons is ;(
  woensdag 1 augustus 2012 @ 16:51:16 #64
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114953854
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 16:38 schreef T42 het volgende:
hildo heeft dan wel pech...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan niet zien of er putten in het verend gedeeltje van zijn voorvork zitten :P
  woensdag 1 augustus 2012 @ 17:09:34 #65
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114954788
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 16:11 schreef Life2.0 het volgende:

Bij mij wel, en ik kan je vertellen dat als je serieus kilometers maakt met een motor, dat het bepaald niet goedkoper is als autorijden, da's een broodje aap speciaal, mét uitjes mosterd, augurk en alles erop en eraan. :)

Setje banden -> 15K max als je je gedraagt -> 200 - 300¤, helmpje, meijertje of 4 - 5, gaat 5 jaar mee, en in de tussentijd een paar viziertjes @ 40¤/st, beurtje om de 10K, kettingsetje @ 225¤ om de 30K, bougietjes en filtertjes tellen we niet, da's peanuts, owja, en je wilt ook wel elke 3 - 5 jaar een nieuw pak van ergens tussen de 500 en 1500¤..

Goedkoop heah, motorrijden? Als je goedkoop wilt, moet je gaan fietsen. 8-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_114956525
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 07:47 schreef eleusis het volgende:

[..]

Als mijn huis 130 kan en ik er mensen mee voor hun flikker kan rijden lijkt een APK voor een huis mij een prima idee.
ok dus je hebt een doel met die apk. maar waar zijn de cijfers dat een apk voor motoren verkeersdoden zou schelen - en hoeveel zouden het er schelen.
pi_114956697
quote:
14s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 17:09 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Bij mij wel, en ik kan je vertellen dat als je serieus kilometers maakt met een motor, dat het bepaald niet goedkoper is als autorijden, da's een broodje aap speciaal, mét uitjes mosterd, augurk en alles erop en eraan. :)

Setje banden -> 15K max als je je gedraagt -> 200 - 300¤, helmpje, meijertje of 4 - 5, gaat 5 jaar mee, en in de tussentijd een paar viziertjes @ 40¤/st, beurtje om de 10K, kettingsetje @ 225¤ om de 30K, bougietjes en filtertjes tellen we niet, da's peanuts, owja, en je wilt ook wel elke 3 - 5 jaar een nieuw pak van ergens tussen de 500 en 1500¤..

ja en jij doet zo goed als alles zelf, ik ben niet zo handig en 2jaar arnhem-utrecht heen en weer haalde ik er met 350e reiskosten vergoeding het er nog steeds niet uit, nu heb ik natuurlijk ook wel een slechter benzine verbruik dan die van jou
  woensdag 1 augustus 2012 @ 18:07:15 #68
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114956887
quote:
14s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 17:09 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Het draait voor mij om de vaste lasten, daar heeft iedereen mee te maken, als je veel rijd komen er mee kosten, dat snapt iedereen.. Maar het niet in de file staan en het motorrijden zelf maakt het het waard, ook als ik 3 euro per liter benzine moet betalen, maar dat hoeft niet en dus daar ben ik ook geen voorstander van.

En fietsen doe ik al, heb dr 6 en ik maak 99% van alle ritjes gewoon op de fiets, woonwerk gewoon met de brommer, stukje sneller, owja een auto heb ik niet eens
  woensdag 1 augustus 2012 @ 18:15:03 #69
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114957140
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 18:01 schreef Bozz187 het volgende:

[..]

ja en jij doet zo goed als alles zelf, ik ben niet zo handig en 2jaar arnhem-utrecht heen en weer haalde ik er met 350e reiskosten vergoeding het er nog steeds niet uit, nu heb ik natuurlijk ook wel een slechter benzine verbruik dan die van jou
En dan doe ik idd alles zelf, anders komt er nog minimaal een keer die bedragen bij voor montage, plus dat als je het zelf doet, je de onderdelen daar kunt halen waar ze het goedkoopst zijn, want daar legt de motorzaak ook nog eens een winstpercentage op.
En dan nog; zijn dit alleen maar onderhoudsdingetjes; een tijdje geleden had ik een lager en keerringetje kapot van 40¤ aan de tandwielas. Blok uitbouwen, halve dag werk, zelf gedaan, carbs en cilinders eraf, blok splitsen, ALLES eruit, lagertje van binnenuit vervangen, alles weer in elkaar zetten, laten doen, blok weer terugbouwen, dag werk, schade: 900¤. en anderhalve dag zwaar sleutelen :') Als je dit moet láten doen, ben je 2300¤ kwijt.. er zijn mensen die kopen daar 3 auto's voor.
SPOILER
Motorrijden goedkoop :') me balluh _O-

[ Bericht 11% gewijzigd door Sounddragon op 01-08-2012 18:25:07 ]
  woensdag 1 augustus 2012 @ 18:24:05 #70
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114957449
quote:
14s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 18:07 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Het draait voor mij om de vaste lasten, daar heeft iedereen mee te maken, als je veel rijd komen er mee kosten, dat snapt iedereen.. Maar het niet in de file staan en het motorrijden zelf maakt het het waard, ook als ik 3 euro per liter benzine moet betalen, maar dat hoeft niet en dus daar ben ik ook geen voorstander van.

En fietsen doe ik al, heb dr 6 en ik maak 99% van alle ritjes gewoon op de fiets, woonwerk gewoon met de brommer, stukje sneller, owja een auto heb ik niet eens
Mjah, de vaste lasten en het verbruik vallen wel mee idd, als je alleen daar naar kijkt is motorrijden best cheapo, maar dat probeer ik nou juist te verduidelijken; als je het onderhoud erbij pakt valt het allemaal smerig tegen. En die kleding he, daar gaat serieus geld in zitten. Je kunt voor 300 EYPO een pakkie kopen, alleen verzuip je dan als een rat zodra het iets serieuzer gaat regenen, dan moet je aan de GoreTex; dan begin je met 500¤ voor het membraam en de merknaam, en dan komt daar nog je pak bij. serieus; 1000¤ is niks voor een beetje fatsoenlijk pak. helmpje erbij en je zit aan 1½k, en dan maar bidden dat je niet op je smoel gaat, want dan kun je het zó weggooien..

Vaste lasten; daar hoort ook je onderhoud en afschrijving van je brommer, pak en helm bij, anders vergelijk je appels met peren..

SPOILER
  woensdag 1 augustus 2012 @ 18:35:02 #71
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114957796
Maar dat heeft toch verder compleet niets te maken met de apk? Je kunt het zo duur maken als je wilt maar niemand heeft ooit gezegt dat motorrijden een goedkope hobby is :P
Ik heb ook 3 outfits en een doos handschoenen maar dat maakt het niet okay om dus maar nog wat extra kosten erbij te bedenken voor de EU

Het gaat er om dat wanneer je een motor hebt of meerdere (ik ben van 3 naar 1 gegaan :') ) je voor enkele motor opnieuw die kosten kwijt bent, en nu voor de gemiddelde motorrijder een motor op de tweede plek komt is het gewoon melken, niets veiligheid het draait 100% om de kosten.
pi_114965705
Ik ben bij de protestrit in ieder geval. Stelletje zwendelaars. Omwille van "veiligheid" geld uit mijn zakken kloppen terwijl er aantoonbaar 0,0 effect op de veiligheid van motorrijders is vind ik prinicipieel niet kunnen.

Over de kosten van motorrijden, ik heb toevallig zitten uitrekenen dat mijn BMW R65 uit '83 me 80 euro per maand kost, als ik uitga van afschrijving in 5 jaar, en 30.000 kilometer over diezelfde 5 jaar, een verbruik van 1:20, x E1,80. Kleding, onderdelen, banden en verzekering zijn meegenomen.

Afgerond naar boven E 0,15 de kilometer.
Fotografie -> www.masque-obscura.nl
  woensdag 1 augustus 2012 @ 21:24:28 #73
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_114966419
Als het dan toch echt om de verkeersveiligheid te doen is, laten we dan beginnen met het niet toelaten van buitenlandse auto's die niet aan de APK-normen van NL voldoen op de nationale wegen. Ik zie toch echt veel vaker een oostblokbak in embarmelijke staat op de weg rijden, dan een motor.
pi_114967656
quote:
3s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 21:24 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Als het dan toch echt om de verkeersveiligheid te doen is, laten we dan beginnen met het niet toelaten van buitenlandse auto's die niet aan de APK-normen van NL voldoen op de nationale wegen. Ik zie toch echt veel vaker een oostblokbak in embarmelijke staat op de weg rijden, dan een motor.
dan kan je ook niet meer met de motor door Duitsland crossen
pi_114967811
quote:

het levert veiligheid op, dat is heel wat waard.

het kan me werkelijk geen drol interesseren of jij met een onveilige motor de weg op gaat en jezelf vervolgens kapot rijd omdat je voorvork doorgerot is en je jezelf in een bocht om een lantaarnpaal vouwt.

Wat me wel kan interesseren is dat je eventuele revalidatie (als je geluk hebt) de samenleving een berg geld gaat kosten (en nog meer bij blijvende invaliditeit), en wat me nog meer kan interesseren is dat je motor een mogelijk moordwapen kan worden doordat het doorschuift en iemand omver schuift, of dat een tegenligger in een uitwijk poging van de weg raakt en dodelijk gewond
  woensdag 1 augustus 2012 @ 21:48:12 #76
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114967915
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 21:46 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

het kan me werkelijk geen drol interesseren of jij met een onveilige motor de weg op gaat en jezelf vervolgens kapot rijd omdat je voorvork doorgerot is en je jezelf in een bocht om een lantaarnpaal vouwt.

Wat me wel kan interesseren is dat je eventuele revalidatie (als je geluk hebt) de samenleving een berg geld gaat kosten (en nog meer bij blijvende invaliditeit), en wat me nog meer kan interesseren is dat je motor een mogelijk moordwapen kan worden doordat het doorschuift en iemand omver schuift, of dat een tegenligger in een uitwijk poging van de weg raakt en dodelijk gewond
Blijf jij maar thuis, en gooi je keukentrapje maar weg, en pas op voor de cv ketel, straks stik je
pi_114968345
quote:

[..]

cijfers svp? ik geloof er namelijk niets van dat het er significant veiliger op wordt op de weg. als motorrijder ben je suïcidaal als je op een slecht onderhouden motor deelneemt aan het nl verkeer.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 22:05:00 #78
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114968836
quote:

[..]

Hmkay, dus de situatie's die jij omschrijft zouden niet meer, of iig minder vaak voorkomen als de desbetreffende motorfiets APK gekeurd is? steek gerust je kop weer terug in het zand :')
pi_114969640
quote:
10s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:05 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Hmkay, dus de situatie's die jij omschrijft zouden niet meer, of iig minder vaak voorkomen als de desbetreffende motorfiets APK gekeurd is? steek gerust je kop weer terug in het zand :')
misschien het afbreken van een voorvork niet nee, de strekking van mijn post is iets wat overdreven :)

het niet zichtbaar zijn, slechte remmen, slechte banden zijn wel gevaarzetters
  woensdag 1 augustus 2012 @ 22:20:54 #80
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114969746
Maar die kun je al rijder niet missen dus wat gaat een apk daar aan doen?

Misschien anders te verwoorden: als de staat van de 3 enige redenen die jouw in leven houden jou niets uitmaken, ten eerste: hoe is het mogelijk dat je dan nog leeft. Tweede: waarom zou je je iets van een apk aantrekken? Jouw veiligheid maakte het niet uit. De wet maakte het niets uit. Maar voor de apk zou je dan alles laten maken?

Seriously?
  woensdag 1 augustus 2012 @ 22:21:47 #81
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114969796
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:18 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

misschien het afbreken van een voorvork niet nee, de strekking van mijn post is iets wat overdreven :)

het niet zichtbaar zijn, slechte remmen, slechte banden zijn wel gevaarzetters
Banden en remmen checken is 2 minuten werk, en dat doet de gemiddelde motorrijder minstens één keer per week als je elke dag rijdt.. piece of cake. Hoeveel koekblikkers ken je die OOIT wel eens een wiel van hun auto afschroeven om hun remmen te checken? O-)
pi_114972704
Uit betrouwbare statistiek blijkt dat nog geen 1% van de motorongelukken te wijten is aan een technisch mankement. (MAIDS onderzoek)

Verder blijkt ook dat het aantal motordoden/ongevallen sinds de motorenkeuring in Duitsland met 0% is veranderd.

Vertel mij eens hoe APK verkoopbaar is als veiligheidsverbetering? Het is pure zwendel, gestimuleerd door lobby-organisaties als een RAI en een BOVAG, om geld te kunnen kloppen.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 23:17:55 #83
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_114973342
En wat betreft veiligheid zijn er andere maatregelen/eisen te bedenken die veel effectiever zijn. Mensen die bijvoorbeeld gerust op hun teenslippers op een motor klimmen zullen een gevaar op de weg blijven, APK of niet. Als ze daar nou iets aan zouden doen...
  woensdag 1 augustus 2012 @ 23:23:37 #84
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114973704
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:17 schreef TheSilentEnigma het volgende:
En wat betreft veiligheid zijn er andere maatregelen/eisen te bedenken die veel effectiever zijn. Mensen die bijvoorbeeld gerust op hun teenslippers op een motor klimmen zullen een gevaar op de weg blijven, APK of niet. Als ze daar nou iets aan zouden doen...
En pothelmpjes niet toestaan, geen bescherming en zonder visier, je zou ze een bromvlieg toewensen..
  woensdag 1 augustus 2012 @ 23:30:58 #85
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_114974152
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:23 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

En pothelmpjes niet toestaan, geen bescherming en zonder visier, je zou ze een bromvlieg toewensen..
Ik weet nog goed dat tijdens mijn lesperiode (ruim 9 jaar geleden) hoog van de toren geblazen werd met betrekking tot de superstrenge kledingeisen die er aan zaten te komen. Ondertussen zijn deze er nog steeds niet en mag je in je nakie op een motor stappen, zolang je maar een goedgekeurde helm draagt. Vreemd eigenlijk als je bedenkt dat het CBR wel al jaren eisen stelt aan kleding voor examenkandidaten.

Nogmaals, willen ze de veiligheid verhogen en het aantal dodelijke en/of zwaargewonde motorrijders verminderen, lijkt me dat een veel logischere stap dan het invoeren van een APK-plicht.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 23:33:32 #86
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114974302
Meer het brengt minder geld op, en daar wringt de schoen
  woensdag 1 augustus 2012 @ 23:41:33 #87
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_114974721
quote:
18s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:33 schreef Life2.0 het volgende:
Meer het brengt minder geld op, en daar wringt de schoen
En het feit dat het een Europese aangelegenheid is natuurlijk. Wel weer bijzonder dat zaken als pensioenleeftijd en BTW niet gelijk hoeven te zijn voor Europa, maar zoiets triviaals als APK voor motoren en brommers wel.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 23:53:12 #88
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114975321
Brommers ook niet, want nederland gaat dat niet invoeren, toch niemand die er iets van zegt,. behalve wat groepjes brommerraceclubjes, wat motorvereniginen en wat boze pubers ;(
  donderdag 2 augustus 2012 @ 08:20:08 #89
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_114983935
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:41 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

En het feit dat het een Europese aangelegenheid is natuurlijk. Wel weer bijzonder dat zaken als pensioenleeftijd en BTW niet gelijk hoeven te zijn voor Europa, maar zoiets triviaals als APK voor motoren en brommers wel.
Inderdaad :')

De weg van de minste weerstand en dan hebben "ze" toch weer even iets besloten _O- :'(
heitieh
  donderdag 2 augustus 2012 @ 10:57:35 #90
53151 T42
Pinball Wizard
pi_114987278
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 16:51 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Ik kan niet zien of er putten in het verend gedeeltje van zijn voorvork zitten :P
hildo rijd zonder voorrem ;)
  donderdag 2 augustus 2012 @ 11:00:04 #91
53151 T42
Pinball Wizard
pi_114987360
quote:
14s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 18:15 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

En dan doe ik idd alles zelf, anders komt er nog minimaal een keer die bedragen bij voor montage, plus dat als je het zelf doet, je de onderdelen daar kunt halen waar ze het goedkoopst zijn, want daar legt de motorzaak ook nog eens een winstpercentage op.
En dan nog; zijn dit alleen maar onderhoudsdingetjes; een tijdje geleden had ik een lager en keerringetje kapot van 40¤ aan de tandwielas. Blok uitbouwen, halve dag werk, zelf gedaan, carbs en cilinders eraf, blok splitsen, ALLES eruit, lagertje van binnenuit vervangen, alles weer in elkaar zetten, laten doen, blok weer terugbouwen, dag werk, schade: 900¤. en anderhalve dag zwaar sleutelen :') Als je dit moet láten doen, ben je 2300¤ kwijt.. er zijn mensen die kopen daar 3 auto's voor.
SPOILER
Motorrijden goedkoop :') me balluh _O-
2300 euro daar kan ik bijna 20 auto's van kopen ;) okeey 15 dan mensen vragen laaste tijd meer voor hun oudjes..
  woensdag 8 augustus 2012 @ 13:16:21 #92
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_115285701
Hoe kon ik deze missen.
Ik ben er in ieder geval bij de 22ste
pi_115285879
quote:
een motorzaak controleert alles echt wel beter dan een apktoerk.
nou mijn ervaring met verschillende motorzaken is een stuk minder rooskleurig :')

daar zou ik mijn leven echt niet meer aan toevertrouwen :N
  woensdag 8 augustus 2012 @ 22:55:50 #94
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_115313348
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:21 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

nou mijn ervaring met verschillende motorzaken is een stuk minder rooskleurig :')

daar zou ik mijn leven echt niet meer aan toevertrouwen :N
Dus je laat liever Ali van de lokale -apk voor een tientje- garage aan je remmen knutselen?
  woensdag 8 augustus 2012 @ 23:12:46 #95
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_115314479
quote:
11s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 22:55 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Dus je laat liever Ali van de lokale -apk voor een tientje- garage aan je remmen knutselen?
Ik onderhoud mijn motoren perfect. Ik kan zelf niet veel, dus breng ik ze op tijd weg naar een fatsoenlijke zaak en op onderhoud en veiligheid wordt geen cent bespaard.
Echter, ik heb twee oldtimers waar ik soms nog geen 1000 km per jaar mee rijd. Die zou ik straks dus verplicht ieder jaar naar de garage moet brengen, terwijl dat nu allesbehalve nodig is.
pi_115316900
quote:

[..]

Om wat te zeggen van je denigrerende toon. Die ali waar jij het over hebt heeft dezelfde papieren als henk van de dealer.
pi_115325883
quote:

[..]

niet 'liever' maar de kwaliteit van het werk zal hetzelfde zijn: bagger

ik doe het dus zelf wel: dan weet ik tenminste zeker dat alle bouten weer aangedraait zijn en alles weer vast zit zoals het hoort
  donderdag 9 augustus 2012 @ 09:35:11 #98
157922 fathank
pi_115325970
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 21:12 schreef Masque-Obscura het volgende:
Ik ben bij de protestrit in ieder geval. Stelletje zwendelaars. Omwille van "veiligheid" geld uit mijn zakken kloppen terwijl er aantoonbaar 0,0 effect op de veiligheid van motorrijders is vind ik prinicipieel niet kunnen.

Over de kosten van motorrijden, ik heb toevallig zitten uitrekenen dat mijn BMW R65 uit '83 me 80 euro per maand kost, als ik uitga van afschrijving in 5 jaar, en 30.000 kilometer over diezelfde 5 jaar, een verbruik van 1:20, x E1,80. Kleding, onderdelen, banden en verzekering zijn meegenomen.

Afgerond naar boven E 0,15 de kilometer.
Afschrijving op een hok van 30 jaar oud :').
  donderdag 9 augustus 2012 @ 12:34:07 #99
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_115331149
quote:
14s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 09:35 schreef fathank het volgende:

[..]

Ten eerste weet je niet wat 'ie ervoor heeft betaald en ten tweede geeft 'ie aan dat ook kleding e.d. erbij inbegrepen is. Zo gek is het dus niet.
pi_115338678
quote:
14s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 09:35 schreef fathank het volgende:

[..]

"kom ik ga eens uitrekenen wat mijn motor kost, maar ik neem daarin de kosten van de motor zelf niet mee? "

:P

Ik heb 1700 betaald, is na benzine de grootste kostenpost die ik eraan heb.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 12:39:10 #101
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_115592757
Zojuist binnen:

Motorrijders tegen APK schreef: We vertrekken op zaterdag 22 september om ongeveer 11:00 uur vanaf Hazeldonk aan de A16 onder Breda (vlak voor de grensovergang). Verzamelen vanaf 8:30 uur. Je kunt daar ook tanken, maar als je slim bent doe je dat al voor Breda, zodat niet iedereen op elkaar hoeft te wachten. Meer informatie volgt, dus blijf deze pagina in de gaten houden

Link:
http://www.facebook.com/m(...)osts/324479460978279
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:10:14 #102
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_115953471
Bumpie

Bron MAG-BE:

Plaats van afspraak is aan het Atomium, met om 13.00 uur het hoogtepunt (speeches).

Tevens
quote:
"Our slogan: RWT for motorcycles? No, thank you!"

MAG Netherlands is organising a demo run to Brussels in cooperation with MAG Belgium. The FEMA members from Germany (BU and BVDM), France (FFMC), Sweden (SMC), Norway (NMCU) and Ireland (MAG Ireland) have already announced their support.
:D
pi_115953887
Hallo beste vrienden,
Er beweegt wat in het Belgische motorwereldje vanaf 1 september 2011

Wet Schouppe vanaf 1 september
Bart De Schampheleire | 24.06.11
Op maandag 20 juni verscheen in het Belgisch Staatsblad het ‘Koninklijk besluit ter bevordering van de veiligheid van de motorrijders’,
een KB dat er kwam op initiatief van staatssecretaris van mobiliteit Etienne Schouppe en dat op 1 september 2011 in voege gaat.
Dit verandert er concreet voor wie zich met een motor op de Belgische openbare weg begeeft.

1) Filefilteren
Filefilteren is vanaf 1 september toegestaan op voorwaarde dat de motorrijder niet sneller dan vijftig kilometer per uur rijdt
en het snelheidsverschil met de andere voertuigen die hij passeert niet groter is dan twintig kilometer per uur.
Motorrijders die tussen de traag rijdende of stilstaande rijen auto’s door willen rijden moet daarvoor de ruimte tussen de twee meest linkse rijstroken gebruiken.

2) Parkeren op het trottoir
Binnen de bebouwde kom mogen motorfietsen op het trottoir en op de verhoogde berm worden geparkeerd op voorwaarde dat ze de andere weggebruikers niet hinderen en een begaanbare strook van minstens 1,50 meter vrij laten.
3) Transport van kinderen op de motor
Vanaf 1 september mogen kinderen vanaf acht jaar op om het even welke motor als passagier worden meegenomen.
Kinderen tussen drie en acht jaar mogen als passagier enkel plaats nemen op een 125cc tweewieler die voorzien is van een speciaal kinderzitje.
Kinderen jonger dan drie jaar mogen niet worden vervoerd op een motorfiets.

4) Beschermende kledij
De verplichting voor motorrijders om een valhelm te dragen wordt uitgebreid en omschreven als de verplichting om beschermende kledij te dragen.
Naast een valhelm bestaat die beschermende kledij uit handschoenen, een jas met lange mouwen en een lange broek of overall.
Het schoeisel – laarzen of bottines - moet de enkels beschermen.

5) Busbanen
Motoren mogen vanaf 1 september op de busbaan rijden.

Voor volledige tekst:
http://www.ejustice.just.fgov.be/wet/wet.htm
vul in bij Woord(en) : Motorfiets en druk op Enter
In de lijst krijgt ge 64 resultaten
Klik dan op
11 JUNI 2011. - Koninklijk besluit ter bevordering van de veiligheid en de mobiliteit van motorrijders

Gepubliceerd op : 20-06-2011
Bron : MOBILITEIT EN VERVOER

U weze gewaarschuwd
Grts François

hadden ze in belgie ook niet zo'n onzin regel over reflectoren op jassen en helmen?
of is dat frankrijk?
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:21:41 #104
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_115953962
Dat is dus alleen frankrijk.
pi_115954019
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 15:21 schreef lipjes het volgende:
Dat is dus alleen frankrijk.
mooi, heb al een lelijke sticker op mijn helm zitten, heb geen zin om er nog meer op te moeten plakken.
de regels voor file rijden zijn btw wel chiller in belgie
  maandag 3 september 2012 @ 13:49:48 #106
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_116343415
quote:
Nederlandse regering contra APK voor motoren

Nederland zal zich binnenkort in Brussel uitspreken tegen het voorstel om een verplichte APK voor motoren in te voeren! De KNMV ziet resultaat van haar lobby.

In een brief aan de Tweede Kamer heeft de regering haar standpunt kenbaar gemaakt ten aanzien van diverse voorstellen die binnenkort in Brussel behandeld zullen worden. ``Nederland is geen voorstander van het uitbreiden van de APK-plicht naar twee en driewielers, caravans en snelle trekkers in combinatie met een enorme toename aan geadministreerde wegkantcontroles, omdat de positieve effecten voor de verkeersveiligheid en milieu naar verwachting niet in verhouding staan tot de toename in administratieve lasten voor burger en bedrijfsleven`` staat in het advies te lezen.``

Met name de zinsnede waarin de motorfietsen worden genoemd geeft aanleiding tot optimisme bij de KNMV, die altijd een fervent tegenstander van dit voorstel is geweest en vorige week over dit onderwerp nog een open brief aan minister Schultz heeft gestuurd.

Patrice Assendelft reageerde namens de overkoepelende motorbond, die al jaren een lobby voert om de politici ervan te overtuigen dat het hier gaan om een ‘schijnmaatregel’ die slechts tot nodeloze lastenverzwaring voor motorrijders leidt: ``Het is goed om te zien dat de minister onze mening deelt en het zou helemaal geweldig zijn als in Brussel een meerderheid zou ontstaan voor dit Nederlandse standpunt.”

Verder is in de brief te lezen: “Nederland is ervan overtuigd dat het huidige Nederlandse APK-systeem voldoet aan de eisen in het kader van verkeersveiligheid.” Het APK-voorstel zal later worden behandeld door de Transportraad waarin minister Schultz van Infrastructuur en Milieu samen met 27 collega’s uit Europa zitting heeft. “Met dit dossier op Europees niveau wordt ook bevestigd dat wij er goed aan hebben gedaan om in Brussel te lobbyen. Daar zal de KNMV namens motorrijdend Nederland volop mee doorgaan”, aldus Assendelft.
http://www.knmv.nl/knmv/n(...)tra-apk-voor-motoren

^O^
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  maandag 3 september 2012 @ 14:54:41 #107
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_116345185
Ik ga er niet vanuit.
NL is altijd al het braafste jongetje van de klas geweest, ik ga nog steeds gewoon demonstreren de 22ste
  maandag 3 september 2012 @ 15:00:07 #108
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_116345334
quote:
7s.gif Op maandag 3 september 2012 14:54 schreef lipjes het volgende:
Ik ga er niet vanuit.
NL is altijd al het braafste jongetje van de klas geweest, ik ga nog steeds gewoon demonstreren de 22ste
Ok.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  woensdag 5 september 2012 @ 13:14:18 #109
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_116417785
Nieuwe updates:

Nieuwe updates

quote:
Nieuw vragen en antwoorden:
1. Rijdt de stoet onder politiebegeleiding?
Ja, zoals het er nu naar uitziet rijden we onder begeleiding van
Belgische en Nederlandse routebegeleiders en Belgische politie.
Lees meer op:
http://www.facebook.com/e(...)ink/377129775691595/

quote:
Volgende week hebben we overleg met Rijkswaterstaat, MAG België, politie België en politie NL. Daarnaast krijgen we ondersteuning van ANWB-Wegenwacht en Rode Kruis-EHBO Breda. Ook een aantal ondernemers en gewone motorrijders hebben hulp geboden. Mooi om te zien, hoe we van alle kanten medewerking krijgen om 22 september goed en veilig te laten verlopen. Maar: we kunnen nog steeds hulp gebruiken! We zijn vooral nog op zoek naar folderaars en (liefst ervaren) verkeersregelaars. Je kunt je opgeven via secretaris@mag-nl.org.
http://www.facebook.com/e(...)ink/377123555692217/
  woensdag 19 september 2012 @ 15:27:12 #110
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_116982561
En we gaan weer omhoog.
Nog een paar dagen te gaan, heb al een prognose gehoord van 3000 vanuit hazeldonk die zich aansluiten bij 5000 man in brussel
  donderdag 20 september 2012 @ 16:53:01 #111
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_117029131
Dat ik deze nog niet eerder zag. Ik ben er alst goed is ook bij :) puur voor de ervaring maar ook omdat ik tegen de apk ben en eigenlijk ook een beetje anti-eu :@
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  woensdag 10 oktober 2012 @ 08:32:06 #112
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_117803896
quote:
Gele kaart voor Euro-APK

DEN HAAG - De Tweede Kamer wil niks weten van een plan van de Europese Commissie om de APK-controles voor motorvoertuigen uit te breiden. De Kamer heeft de Commissie daarom een 'negatief oordeel' gestuurd. Als genoeg nationale parlementen dat doen, moet de Commissie het plan heroverwegen.

De Kamer vindt aanvullende Europese regels bovenop de Nederlandse APK onnodig. Brussel heeft onvoldoende onderbouwd waarom dat wel zou moeten. Eerder keerde ook minister Melanie Schultz (Infrastructuur en Milieu) zich al tegen het voorstel.
In het Brusselse plan wordt de APK-plicht uitgebreid naar meer categorieën voertuigen (zoals motoren, bromfietsen en aanhangwagens) en de frequentie van keuring wordt opgehoogd.
Eerder trok de Franse Senaat al een gele kaart voor het plan. Andere nationale parlementen, waaronder in Zweden en Cyprus, hebben het voorstel nog in onderzoek.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)pees_APK-plan__.html
heitieh
  woensdag 20 maart 2013 @ 10:00:23 #113
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_124283424
:( :( :( :'(

quote:
Alleen Nederlands verzet tegen Europese APK

Op 19 maart 2013 heeft de Europese vervoerscommissie gesproken over het verslag van rapporteur Kuhn over de invoering van een Europees geregelde APK voor motorvoertuigen en aanhangers.
Dit rapport is de reactie van de commissie op het voorstel van Europees commissaris voor transport Siim Kallas. Hoewel een aantal commissieleden een Europese richtlijn niet nodig vond en zij pleitten voor een minder vergaande richtlijn was de algemene teneur wel, dat vrijwel alle commissieleden vonden, dat een verplichte periodieke keuring ook voor (onder andere) motorfietsen zou moeten gelden.

De Nederlandse europarlementariër en motorrijder Peter van Dalen (Christen Unie) was het enige commissielid die zich luid en duidelijk tegen een verplichte APK voor motorfietsen uitsprak. Hij riep rapporteur Kuhn op om zijn verslag in te trekken, omdat de huidige praktijk volgens hem geen verandering behoeft en de voorgestelde wetgeving geen verbetering is.

Tot 26 maart 2013 kunnen de commissieleden nog amendementen indienen en op 22/23 april volgt het definitieve debat binnen de commissie.

Het debat is te bekijken via deze link: www.europarl.europa.eu/vo(...)t=wmv&type=2&lang=NL.

Het stuk over de APK begint bij 1:11:20. De bijdrage van Van Dalen begint bij 1:53:45.
Tevens ook de MAG aangesproken om 20/21 april naar brussel te trekken
  woensdag 20 maart 2013 @ 10:03:19 #114
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_124283484
Ik wist het... EU-style... iets roepen, protesten wegen, tijdje kop onder het maaiveld, en dan ineens er tóch doordrukken... let maar op ;(

Net als met die hoerige klote grondwet.. :X
  woensdag 20 maart 2013 @ 10:04:56 #115
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_124283530
quote:
13s.gif Op woensdag 20 maart 2013 10:03 schreef Sounddragon het volgende:
Ik wist het... EU-style... iets roepen, protesten wegen, tijdje kop onder het maaiveld, en dan ineens er tóch doordrukken... let maar op ;(

Net als met die hoerige klote grondwet.. :X
Vandaar dat ik ook de MAG probeer de mobiliseren om nog meer te doen en weer een protest op te zetten.
Is het voor de MAG te kort tijd (wat ik best begrijp) dan ga ik zelf wat proberen.
  woensdag 20 maart 2013 @ 10:08:26 #116
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_124283626
Op de barricaden zeg ik >:)

Ik denk alleen dat het weinig nut heeft.. zeker niet als NL idd de enige is die tegenspartelt. Ik hoop eigenlijk meer dat onze eigen regeering nou eens ballen toont en zegt dat we gewoon niet mee gaan doen... laat ze lekker de schijt krijgen daar in Brussel :W
  woensdag 20 maart 2013 @ 10:10:04 #117
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_124283658
quote:
14s.gif Op woensdag 20 maart 2013 10:08 schreef Sounddragon het volgende:

Ik denk alleen dat het weinig nut heeft.. zeker niet als NL idd de enige is die tegenspartelt. Ik hoop eigenlijk meer dat onze eigen regeering nou eens ballen toont en zegt dat we gewoon niet mee gaan doen... laat ze lekker de schijt krijgen daar in Brussel :W
Ja ik ook, hoop persoonlijk dat de MAG het nog op zo'n korte termijn kan organiseren.
Deze hebben net wat meer contacten.

Zo niet, dan doen we het zonder politieescorte e.d. zoals de vorige keer.
En naar mijn mening trekken we ook naar een punt waar het pijn doet.
  woensdag 20 maart 2013 @ 10:32:38 #118
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_124284228
Dat politie-escorte komt vanzelf als het bekend wordt :P

Maar wat heb je in gedachten dan? Half Brussel stagneren, of iets ludieks in NL? Let wel, dat als je economische schade gaat berokkenen, dat je stevig in je schoenen moet staan, anders is het gezeik achteraf niet te overzien.
  woensdag 20 maart 2013 @ 10:36:15 #119
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_124284339
quote:
14s.gif Op woensdag 20 maart 2013 10:32 schreef Sounddragon het volgende:
Dat politie-escorte komt vanzelf als het bekend wordt :P

Maar wat heb je in gedachten dan? Half Brussel stagneren, of iets ludieks in NL? Let wel, dat als je economische schade gaat berokkenen, dat je stevig in je schoenen moet staan, anders is het gezeik achteraf niet te overzien.
Mijn voorkeur heeft dan de Wetstraat in brussel.
Die is ook al een keer dichtgegooid toen wij naar het atomium trokken.
Een andere club is toen naar de Wetstraat gegaan.

Denk dat Den Haag weinig nut heeft als NL toch al tegen is.
  woensdag 20 maart 2013 @ 10:55:13 #120
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_124284873
quote:
7s.gif Op woensdag 20 maart 2013 10:36 schreef lipjes het volgende:

[..]

Mijn voorkeur heeft dan de Wetstraat in brussel.
Die is ook al een keer dichtgegooid toen wij naar het atomium trokken.
Een andere club is toen naar de Wetstraat gegaan.

Denk dat Den Haag weinig nut heeft als NL toch al tegen is.
Ik ben niet bekend in Brussel, maar hebben ze daar geen ringweg die je net voor- of in de spits op diverse plekken dicht kan pletteren? 40 motorfietsen per locatie en je maakt er een dikke vette puinhoop van, en dan niet helemaal dicht-dicht, maar 3 rijstroken reduceren naar 1 is al genoeg om de boel vet te stagneren.

Dan Haag kan gewoon zeggen dat NL niet meedoet met die APK, maar iets in mij zegt me, dat ze gewoon als makke schaapies mee gaan doen, net als altijd. :r
  woensdag 20 maart 2013 @ 11:00:04 #121
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_124285034
quote:
7s.gif Op woensdag 20 maart 2013 10:55 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik ben niet bekend in Brussel, maar hebben ze daar geen ringweg die je net voor- of in de spits op diverse plekken dicht kan pletteren? 40 motorfietsen per locatie en je maakt er een dikke vette puinhoop van, en dan niet helemaal dicht-dicht, maar 3 rijstroken reduceren naar 1 is al genoeg om de boel vet te stagneren.

Dan Haag kan gewoon zeggen dat NL niet meedoet met die APK, maar iets in mij zegt me, dat ze gewoon als makke schaapies mee gaan doen, net als altijd. :r
zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Wetstraat

Maar dat doe ik graag, het liefste op een vrijdagmiddag als iedereen naar huis wilt.
Maar het nadeel is dat je doordeweeks geen 400 motorrijders actief gaat krijgen.

Dus het zal sowieso in het weekend moeten gebeuren.
en dan kan je beter zo een straat afzetten dan het verkeer op de snelweg gaan irriteren
  woensdag 20 maart 2013 @ 11:01:29 #122
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_124285085
APK voor motoren is idioot, de APK draagt niets bij aan de veiligheid, alleen aan de kassen van de autobranche! De APK voor auto's heeft allang aangetoond dat dit geen enkel effect heeft op de verkeersveiligheid. Bijna geen enkel ongeluk komt voort uit technische gebreken die bij de APK verholpen zouden zijn. Ik zeg afschaffen die hele APK , voor alle voertuigen!!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 20 maart 2013 @ 11:11:20 #123
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_124285370
Ik mag er vanuit gaan dat dergelijke idiote regelgeving er niet door gaat komen. Waarom regels verzinnen als ze geen enkel effect hebben? In Europa kan men toch ook nadenken, zeg anders eerlijk dat het niet is voor de veiligheid, maar puur een verkapte steunmaatregel voor de zieltogende garagebranche. Ik heb dan nog liever dat ze extra belasting heffen dan zoo'n nepmaatregel erdoor voeren.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 20 maart 2013 @ 11:11:28 #124
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_124285375
quote:
7s.gif Op woensdag 20 maart 2013 11:00 schreef lipjes het volgende:

[..]

zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Wetstraat

Maar dat doe ik graag, het liefste op een vrijdagmiddag als iedereen naar huis wilt.
Maar het nadeel is dat je doordeweeks geen 400 motorrijders actief gaat krijgen.

Dus het zal sowieso in het weekend moeten gebeuren.
en dan kan je beter zo een straat afzetten dan het verkeer op de snelweg gaan irriteren
Motorrijders helpen de files heel het jaar door korter te houden; het lijkt me juist een goede statement om dat dan eens een keertje andersom te doen. Met het afsluiten van één enkele straat ga je geen opzien baren of aandacht trekken, met het veroorzaken van een file dus wel. Jij riep; 'waar het pijn doet' ikke niet :+ Als je wilt slaan, sla dan, en ga niet eerst een zak watjes ertussen doen o|O
  woensdag 20 maart 2013 @ 11:13:06 #125
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_124285427
quote:
14s.gif Op woensdag 20 maart 2013 11:11 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Motorrijders helpen de files heel het jaar door korter te houden; het lijkt me juist een goede statement om dat dan eens een keertje andersom te doen. Met het afsluiten van één enkele straat ga je geen opzien baren of aandacht trekken, met het veroorzaken van een file dus wel. Jij riep; 'waar het pijn doet' ikke niet :+ Als je wilt slaan, sla dan, en ga niet eerst een zak watjes ertussen doen o|O
Wetstraat doet hoe dan ook pijn.
quote:
Het is een van de drukste invalswegen van Brussel
Maar als er voldoende animo voor is, wil ik gerust op vrijdag 19 april of maandag 22 april naar Brussel trekken om ze te stangen.
Maar voor zo een blokkade heb je wel een paar 100 motorrijders nodig
  woensdag 20 maart 2013 @ 11:13:40 #126
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_124285442
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 11:01 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
APK voor motoren is idioot, de APK draagt niets bij aan de veiligheid, alleen aan de kassen van de autobranche! De APK voor auto's heeft allang aangetoond dat dit geen enkel effect heeft op de verkeersveiligheid. Bijna geen enkel ongeluk komt voort uit technische gebreken die bij de APK verholpen zouden zijn. Ik zeg afschaffen die hele APK , voor alle voertuigen!!
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 11:11 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik mag er vanuit gaan dat dergelijke idiote regelgeving er niet door gaat komen. Waarom regels verzinnen als ze geen enkel effect hebben? In Europa kan men toch ook nadenken, zeg anders eerlijk dat het niet is voor de veiligheid, maar puur een verkapte steunmaatregel voor de zieltogende garagebranche. Ik heb dan nog liever dat ze extra belasting heffen dan zoo'n nepmaatregel erdoor voeren.
Obvious = obvious..
  woensdag 20 maart 2013 @ 11:16:15 #127
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_124285517
Tevens zojuist op FB een directe post naar de MAG geplaatst met de vraag of hun een protestactie gaan opzetten.
  woensdag 20 maart 2013 @ 11:16:22 #128
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_124285522
quote:
7s.gif Op woensdag 20 maart 2013 11:13 schreef lipjes het volgende:

[..]

Wetstraat doet hoe dan ook pijn.

[..]

Maar als er voldoende animo voor is, wil ik gerust op vrijdag 19 april of maandag 22 april naar Brussel trekken om ze te stangen.
Maar voor zo een blokkade heb je wel een paar 100 motorrijders nodig
As said; 40 per locatie is zat als je wilt stagneren op een snelweg ofzo. voor zo'n lange straat heb je er ook aardig wat nodig :Y
  woensdag 20 maart 2013 @ 11:16:59 #129
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_124285548
quote:
7s.gif Op woensdag 20 maart 2013 11:16 schreef lipjes het volgende:
Tevens zojuist op FB een directe post naar de MAG geplaatst met de vraag of hun een protestactie gaan opzetten.
Ik hep nie feestboek niej :+
  woensdag 20 maart 2013 @ 11:17:54 #130
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_124285581
Yep, ik ga in ieder geval kijken wat er mogelijk is en of de MAG wat doet.
Zo niet, dan ga ik zelf maar aan de slag denk ik zo :+

Ik neem het de MAG ook niet kwalijk als ze deze keer niks kunnen opzetten.
1 maand is kort dag om een hoop legaal te regelen (politie escorte e.d.)
  woensdag 20 maart 2013 @ 11:32:59 #131
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_124286202
Welnee man, plisie escorte krijg je on the fly; zodra ze doorhebben dat er zoiets gaande is, krijg jij een paar zwaantjes mee, geloof me..
  woensdag 20 maart 2013 @ 11:37:29 #132
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_124286342
quote:
12s.gif Op woensdag 20 maart 2013 11:32 schreef Sounddragon het volgende:
Welnee man, plisie escorte krijg je on the fly; zodra ze doorhebben dat er zoiets gaande is, krijg jij een paar zwaantjes mee, geloof me..
Ja maar dan is het al niet meer via de legale weg zoals de MAG het de vorige keer had gedaan :+
  woensdag 20 maart 2013 @ 11:58:52 #133
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_124287084
quote:
7s.gif Op woensdag 20 maart 2013 11:37 schreef lipjes het volgende:

[..]

Ja maar dan is het al niet meer via de legale weg zoals de MAG het de vorige keer had gedaan :+
Semi-legaal; je kunt gewoon even melden bij de AIVD dat er zoiets gaat plaatsvinden; route erbij, moet je eens kijken of dat geregeld is :P
  woensdag 20 maart 2013 @ 12:03:00 #134
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_124287215
quote:
14s.gif Op woensdag 20 maart 2013 11:58 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Semi-legaal; je kunt gewoon even melden bij de AIVD dat er zoiets gaat plaatsvinden; route erbij, moet je eens kijken of dat geregeld is :P
Naar belgie moet ik dat bij de belgische tegenhanger melden he, dat we vanuit hazeldonk vertrekken zal hun aan hun reet roesten, we zijn snel genoeg de grens over :+
  woensdag 20 maart 2013 @ 12:06:16 #135
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_124287318
Kan op dezelfde manier toch? gewoon melden, de rest is aan hen :P

Ik weet alleen niet of het wijs is om meteen aan te geven dat je de boel wilt gaan blokkeren in Bruxxeles, denk niet dat ze daar vrolijk van gaan worden :P
  woensdag 20 maart 2013 @ 12:43:07 #136
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_124288601
quote:
14s.gif Op woensdag 20 maart 2013 12:06 schreef Sounddragon het volgende:
Kan op dezelfde manier toch? gewoon melden, de rest is aan hen :P

Ik weet alleen niet of het wijs is om meteen aan te geven dat je de boel wilt gaan blokkeren in Bruxxeles, denk niet dat ze daar vrolijk van gaan worden :P
Tja, om weer ergens afgelegen te gaan staan schieten we denk ik ook weer niks mee op
  woensdag 20 maart 2013 @ 12:59:53 #137
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_124289166
Psies.. ik zou dan voor een underground georganiseerde aktie gaan, en helemaal niks inlichten.. anders word je op voorhand al ergens het bos ingestuurd, want ze zullen er niet blij van worden denk ik :P

Project X tegen de motor APK; met een paar duizend man in de vroege ochtend naar Brussel, in de ochtendspits meteen de boel platgooien en hinderen, daarna als het onhoudbaar wordt ivbm politie bemoeienis, die wetstraat helemaal vol parkeren met motoren voor de rest van de dag.. dán maak je een punt 8-)

Als je wilt slaan moet je slaan, niet aaien.
  woensdag 20 maart 2013 @ 13:01:15 #138
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_124289216
En zoek een sponsor die 5000 gele hesjes met opdruk wil doneren (MAG?)

SPOILER
  woensdag 20 maart 2013 @ 13:05:36 #139
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_124289354
Locatie waar ik dan heen wil om dicht te gooien.
http://goo.gl/maps/0vOvf

Zit alleen nog te twijfelen of er genoeg animo is voor vrijdag/maandag
Bezwaar tegen als ik dat zo even peil in het MC topic?
  woensdag 20 maart 2013 @ 13:08:46 #140
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_124289465
Op een zaterdagochtend heeft effect zat denk ik, tevens heb je dan de minste economische schade.

edit: Gooi maar een linkje naar hier daar neer, anders hebben we straks daar de discussie ipv hier :)
  woensdag 20 maart 2013 @ 13:09:23 #141
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_124289489
Denk het ook, rijd je ook mee SD ? :P
  woensdag 20 maart 2013 @ 13:10:00 #142
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_124289512
Who knows..
  woensdag 20 maart 2013 @ 13:50:30 #143
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_124290991
Event staat klaar, wacht nog even een reactie van de MAG af en anders gaat deze op actief.
pi_124301799
quote:
14s.gif Op woensdag 20 maart 2013 12:59 schreef Sounddragon het volgende:
Psies.. ik zou dan voor een underground georganiseerde aktie gaan, en helemaal niks inlichten.. anders word je op voorhand al ergens het bos ingestuurd, want ze zullen er niet blij van worden denk ik :P

Project X tegen de motor APK; met een paar duizend man in de vroege ochtend naar Brussel, in de ochtendspits meteen de boel platgooien en hinderen, daarna als het onhoudbaar wordt ivbm politie bemoeienis, die wetstraat helemaal vol parkeren met motoren voor de rest van de dag.. dán maak je een punt 8-)

Als je wilt slaan moet je slaan, niet aaien.
Dat is wel wat er moet gebeuren ja. Beetje huilen rondom het Atomium zoals we een paar maanden terug hebben gedaan werkt niet. Er moet met hooivorken over straat gerend worden, en de hele handel moet platgebrand worden. :9

Dat moest sowieso al een aantal jaar geleden gebeuren na het doorpersen van de grondwet waar wij 'nee' tegen hadden gezegd, maar vooruit.

Protesten is (wonder boven wonder!) nog steeds legaal in de EU, dus inderdaad slaan en niet aaien. Ik ga ook maar eens zeiken dat het MAG iets moet gaan doen, hun aansporen om iets te regelen zal allicht meer effect hebben dan zelf iets proberen te organiseren. En anders MF even mee zien te trekken :7
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_124301921
quote:
14s.gif Op woensdag 20 maart 2013 10:08 schreef Sounddragon het volgende:

dat mag dus niet
pi_124301997
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2013 18:20 schreef Yreal het volgende:

[..]

dat mag dus niet
Ja, boo fucking hoo.

Daar gaat het dus al mis. :N Schultz zevert nu nog dat er echt niks gaat veranderen aan de Nederlandse APK regels, maar die belofte is medium-rare gebakken lucht natuurlijk.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  woensdag 20 maart 2013 @ 18:23:11 #147
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_124302032
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 18:16 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dat is wel wat er moet gebeuren ja. Beetje huilen rondom het Atomium zoals we een paar maanden terug hebben gedaan werkt niet. Er moet met hooivorken over straat gerend worden, en de hele handel moet platgebrand worden. :9

Dat moest sowieso al een aantal jaar geleden gebeuren na het doorpersen van de grondwet waar wij 'nee' tegen hadden gezegd, maar vooruit.

Protesten is (wonder boven wonder!) nog steeds legaal in de EU, dus inderdaad slaan en niet aaien. Ik ga ook maar eens zeiken dat het MAG iets moet gaan doen, hun aansporen om iets te regelen zal allicht meer effect hebben dan zelf iets proberen te organiseren. En anders MF even mee zien te trekken :7
MFMM brussel :p
pi_124302059
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2013 18:23 schreef lipjes het volgende:

[..]

MFMM brussel :p
_O_
pi_124306195
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 18:16 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Kun je dat atomium niet gewoon wegrollen?
  woensdag 20 maart 2013 @ 23:48:08 #150
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_124319766
Tot op heden nog niks van de MAG gehoord.
Denk dat ik dus morgenavond een event ga aanmaken op facebook.

Project MotorX Brussel :P
  donderdag 21 maart 2013 @ 11:03:45 #151
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_124327433
quote:
MAG Beste Lipjes, wij achten dit niet het juiste moment voor een nieuwe Demo maar zijn met onze Europese motorcollega's in overleg over de beste "politieke" aanpak. We zitten zeker niet stil!
28 minuten geleden · Vind ik leuk
Damn, oke, dan ga ik maar eens kijken
pi_124327684
quote:
7s.gif Op donderdag 21 maart 2013 11:03 schreef lipjes het volgende:

[..]

Damn, oke, dan ga ik maar eens kijken
Weet je zeker dat dat bericht niet van de KNMV kwam? Halftamme onzin.
  donderdag 21 maart 2013 @ 11:13:26 #153
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_124327762
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2013 11:10 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Weet je zeker dat dat bericht niet van de KNMV kwam? Halftamme onzin.
Ik begrijp de MAG ook wel.
Een maand is voor hun kort tijd om alles legaal te regelen.

Daarnaast van de MAG weten we ook dan hun politiek druk bezig zijn.
En de MAG is ook echt niet vies van een protest.

Heb hun tevens ook gevraagd om als ik zelf wat op zet, of hun dat willen ondersteunen.

Maar nu dus ff denken.
Zit zelf te denken om dan een rit op te zetten, digitaal handtekeningen op te halen, dan de wetstraat te blokkeren in brussel om deze handtekeningen te overhandigen aan persoon X die ook bij het debat aanwezig is.
  donderdag 21 maart 2013 @ 11:26:36 #154
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_124328168
En nieuwe reactie:

quote:
Lipjes Beste MAG, indien wij iets zelf organiseren. Kunnen jullie dit dan onder de aandacht brengen?
20 minuten geleden · Vind ik leuk

MAG Beste Lipjes, wij kiezen nu voor de bovengenoemde aanpak en acties/initiatieven die daarbij aansluiten. Initiatieven kunnen altijd bij ons worden gemeld, op voorhand doen wij echter nooit toezeggingen met betrekking tot de paatsing daarvan.
  donderdag 21 maart 2013 @ 11:30:31 #155
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_124328296
Ik denk dat een maand ook wel heel kort is om zoiets goed in elkaar te flanzen; zelfs om handtekeningen op te halen is het al erg kort, en als je daar met 100 man en 500 handtekeningen staat sta je ook een beetje voor paal natuurlijk.

Moeilijk moeilijk.

Ik ben trouwens wel benieuwd wat de MAG qua politiek nog wil gaan verhapstukken; ik denk dat we het straks EU-style, gewoon door onze strot geramd krijgen, en wat ga je er dan nog aan doen?
  donderdag 21 maart 2013 @ 11:32:08 #156
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_124328345
Ja dat is waar.
Denk dat ik gewoon een facebook event aan maak, in het engels, en dan kijk wat de animo is.
En dan gewoon: bij voldoende opkomst zullen we naar brussel trekken

Want zoals het er nu uitziet gaat het er door komen.

Ik kan natuurlijk altijd FEMA nog aanschrijven........

FEMA maar even een mail gestuurd

[ Bericht 12% gewijzigd door lipjes op 21-03-2013 11:39:04 ]
pi_124329856
Ik ga bij een mogelijke rit mee.
pi_124329904
Wat heeft de politie er mee te maken?
  donderdag 21 maart 2013 @ 12:35:41 #159
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_124330256
quote:
11s.gif Op donderdag 21 maart 2013 12:23 schreef Anne het volgende:
Eigenlijk helemaal niks.
En bij de vorige rit waren ze erg behulpzaam met het afzetten van wegen.

ALS ik inderdaad een rit opzet, dan licht ik de belgische politie wel in, maar verwacht geen escorte.
pi_124333756
quote:
11s.gif Op donderdag 21 maart 2013 12:23 schreef Anne het volgende:
quote:
“Fuck The Police” (sometimes spelled Fuck Tha Police) is a catchphrase commonly used in times of contempt for authority figures and/or general disregard for public opinion in similar vein to the expression Haters Gonna Hate.
Bron: NSFW. (1988). Herkomst Fuck The Police. Verkregen op 23-01-2013. Verkregen van http://knowyourmeme.com/memes/fuck-the-police

Het gaat dus niet alleen over de politie, het is een algemeen gezegde omtrent het niet respecteren van het heersende gezag, in dit geval het heersende rapaille in Brussel.. - Universiteitsmodus uit
  donderdag 21 maart 2013 @ 23:32:38 #161
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_124359276
Motoren zijn "dodenvervoerders" aldus de heer "Brian Simpson"

donderdag 21 maart 2013 @ 23:49:40 #162
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_127199503
quote:
Europese APK voor motoren van de baan
Een Europese APK voor motorfietsen lijkt het niet te gaan halen. Ook het Europees Parlement (EP) is tegen het plan.

De Transportcommissie van het EP verwees het APK-voorstel donderdag naar de prullenmand. Er is geen enkel onderzoek dat aantoont dat de invoering van een verplichte periodieke technische keuring van motoren bijdraagt aan de verkeersveiligheid, aldus Europarlementariër Peter van Dalen (ChristenUnie) in een verklaring. Hij spreekt over een volstrekt onnodig en bureaucratisch voorstel.

Eerder vormden ook al de lidstaten van de Europese Unie een front tegen het plan uit Brussel.
bron: Trouw
pi_127200427
Ja, dat bericht heb ik het afgelopen jaar al 5 keer gezien.

Helaas enkele weken daarna gevolgd door een bericht "Europese APK voor motoren komt er toch".

Blijft jammer dat de EU zo'n naar clubje is. Teveel protest? Terugtrekken, naampje veranderen en alsnog doordouwen. Rinse and repeat tot het een keer niet opgepikt wordt door de media en dan is het er ineens. :r

Maar laten we het beste ervan hopen :)
  donderdag 30 mei 2013 @ 19:42:34 #165
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_127217714
quote:
7s.gif Op donderdag 21 maart 2013 23:32 schreef lipjes het volgende:

Stel je voor dat je nog een activiteit uitvoert waarbij je nog een beetje het gevoel heb dat je leeft. Dat kan natuurlijk niet.

Europa :r :(
  donderdag 30 mei 2013 @ 20:47:02 #166
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_127220696
quote:
7s.gif Op donderdag 21 maart 2013 23:32 schreef lipjes het volgende:

Laat de man eerst maar aantonen dat er een rechtstreeks verband is tussen een relatief hoog dodelijke ongevallen met motoren en slecht onderhoud aan motoren. Dat is er namelijk niet.

heitieh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')