noem eens iets wat onveilig zou kunnen zijnquote:Op dinsdag 31 juli 2012 00:26 schreef CarltonBanks het volgende:
ik ben benieuwd.... buiten de keuringskosten: waarom zou je niet willen dat je voertuig een jaarlijkse keuring krijgt?
Ze checken je voertuig op onveilige punten en verplichten je onveiligheden aan te passen. wat is daar mis mee?
te dunne rem schijven / blokken, gladde banden?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 00:27 schreef leeell het volgende:
[..]
noem eens iets wat onveilig zou kunnen zijn
punt is, als die 2 ondeugdelijk zijn dat er niet eens op te rijden valt, banden kan hoogstens profiel gecheckt worden.quote:
wat checken ze bij een autoband anders dna het profiel?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 00:29 schreef leeell het volgende:
[..]
punt is, als die 2 ondeugdelijk zijn dat er niet eens op te rijden valt, banden kan hoogstens profiel gecheckt worden.
met een auto kan je nog wel met brakke remmen en banden door, motor stuk lastiger, een schijfrem is een schijfrem, de remblokjes kunnen versleten zijn, maar dat merk je wel, en dan rijd je er echt niet op
dus een hele bureaucratische, dure check die 1 mogelijk probleem zou kunnen aanwijzen ?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 00:30 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
wat checken ze bij een autoband anders dna het profiel?
er zijn genoeg apen die rond rijden op gladde banden (schijven/blokken kan ik niet over oordelen)... de kans dat je onderuit gaat is vele malen groter... de kans dat je in de vangrail beland dus ook
wat lul je? je kan al een apk krijgen voor een auto vanaf 19euroquote:Op dinsdag 31 juli 2012 00:31 schreef leeell het volgende:
[..]
dus een hele bureaucratische, dure check die 1 mogelijk probleem zou kunnen aanwijzen ?
vanaf morgen moet je je hele huis elke dag volledig schoonmaken. de kans dat je dan een bacterie oploopt wordt dan verkleind! wat is er mis mee.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 00:26 schreef CarltonBanks het volgende:
ik ben benieuwd.... buiten de keuringskosten: waarom zou je niet willen dat je voertuig een jaarlijkse keuring krijgt?
Ze checken je voertuig op onveilige punten en verplichten je onveiligheden aan te passen. wat is daar mis mee?
niet enkel voor de bestuuder, overheid en dergelijke meegeteld, of gaan we alle betuttelende regeltjes nu gewoon implementeren omdat het toch zo weinig kost voor een periodieke checkquote:Op dinsdag 31 juli 2012 00:33 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
wat lul je? je kan al een apk krijgen voor een auto vanaf 19euro
een motor is 3x zo klein... ga je nu lopen huilen over een 10tje per jaar?
Wiellagers, achterbruglagers, balhoofdlagers, vering (lagering, demping, keerringen), linksystemen, spanning en staat van spaken bij spaakwielen, verlichting (r.a.w., achterlicht, koplampen op reflectoren en lenzen incl afstelling en eventuele extra verlichting), elektra, uitlaatsysteem (evt op E-keur), en alle eventuele modificaties puur op veiligheid.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 00:27 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
te dunne rem schijven / blokken, gladde banden?
edit: dat zijn 2 ietsen
Met een motor zullen ze misschien eerder klaar zijn - als er niet eerst een kuip af moet o.i.d. - maar ik geloof er niks van dat het daarom ook goedkoper zou worden.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 00:33 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
wat lul je? je kan al een apk krijgen voor een auto vanaf 19euro
een motor is 3x zo klein... ga je nu lopen huilen over een 10tje per jaar?
Als mijn huis 130 kan en ik er mensen mee voor hun flikker kan rijden lijkt een APK voor een huis mij een prima idee.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 00:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
vanaf morgen moet je je hele huis elke dag volledig schoonmaken. de kans dat je dan een bacterie oploopt wordt dan verkleind! wat is er mis mee.
Drama-queen.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 00:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
vanaf morgen moet je je hele huis elke dag volledig schoonmaken. de kans dat je dan een bacterie oploopt wordt dan verkleind! wat is er mis mee.
Dat jij er dan niet op zou rijden betekend niet dat anderen dan niet zouden doenquote:Op dinsdag 31 juli 2012 00:29 schreef leeell het volgende:
[..]
punt is, als die 2 ondeugdelijk zijn dat er niet eens op te rijden valt, banden kan hoogstens profiel gecheckt worden.
met een auto kan je nog wel met brakke remmen en banden door, motor stuk lastiger, een schijfrem is een schijfrem, de remblokjes kunnen versleten zijn, maar dat merk je wel, en dan rijd je er echt niet op
van een berg ofwat ?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 13:06 schreef Bozz187 het volgende:
Nou mijn motor is niet meer apk goedkeur waardig, heeft me zus hem laten vallen...
ja ter hoogte van een stoeprandquote:Op dinsdag 31 juli 2012 13:25 schreef leeell het volgende:
[..]
van een berg ofwat ?
als je je motor laat vallen heb *ik* niet meer schade dan wat kapschade, wat krassen en mn carburateur die benzinelekt
Een apk heb je al voor 3 tientjes voor je auto bij een willekeurige garage. Een motor hoeft niks duurder te zijn natuurlijk. Dus die onzin over torenhoge kosten is gewoon kwats. Tenzij je natuurlijk op een rotte fiets rondrijdt en zelf niks kunt.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:00 schreef Gummiebeer het volgende:
Aan de ene kant begrijp ik het. Als ik soms zie hoe, vooral beginnende rijders, hun fiets voor elkaar hebben, is het droevig. Kale achterband, versleten schijf en blokken, knippers die niet doen wat ze moeten doen, achterspatbord verwijderd en kentekenplaat ergens verstopt achter een veerpoot..
Aan de andere kant is het merendeel zuinig op zijn fiets, is zich bewust van het gevaar door achterstallig onderhoud.
Ik vind het moeilijk om te oordelen. Een gulden middenweg zou zijn om APK voor fietsen in te voeren, maar dan wel om het jaar tegen een redelijke vergoeding.
Overigens, ik ben motorrijder. Mijn fiets('89) is perfect in orde.
Bouw dr een 160+ mm trommelrem inquote:Op dinsdag 31 juli 2012 17:01 schreef Yreal het volgende:
Voor de APK voor brommers![]()
![]()
[ afbeelding ]
Waarom ik dit nou moet laten checken.. het gaat, of het gaat niet.
Dat ik het kan betalen betekend niet dat ik het maar gewoon doe.. en daarna weer, en weer en weer, zonder er ene flying fuck mee op te schieten; dat heet melkenquote:Op dinsdag 31 juli 2012 09:55 schreef fathank het volgende:
Als er geen 2 tientjes per jaar af kan voor een apk'tje (waarbij je voertuig dus gecontroleerd wordt of het nog aan de wettelijke eisen voldoet) kun je beter een buskaart kopen.
Aangezien de motorrijders allemaal zulkse handige sleutelaars zijn dat ze alles zelf kunnen en doen kunnen ze eventuele reparaties toch zelf uitvoeren om daarna de motor alsnog af te laten melden.
Na hoe veel km moeten je schijven vervangen worden?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 00:27 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
te dunne rem schijven / blokken, gladde banden?
edit: dat zijn 2 ietsen
Waarom zou je het bij de motor goedkoop maken? Het zijn toch extra inkomsten die verplicht zijn, een pasport kost toch ook geen 1 euro?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 00:33 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
wat lul je? je kan al een apk krijgen voor een auto vanaf 19euro
een motor is 3x zo klein... ga je nu lopen huilen over een 10tje per jaar?
Als wij toch zo goed sleutelen hoeft niemand mijn motor meer na te lopen.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 09:55 schreef fathank het volgende:
Als er geen 2 tientjes per jaar af kan voor een apk'tje (waarbij je voertuig dus gecontroleerd wordt of het nog aan de wettelijke eisen voldoet) kun je beter een buskaart kopen.
Aangezien de motorrijders allemaal zulkse handige sleutelaars zijn dat ze alles zelf kunnen en doen kunnen ze eventuele reparaties toch zelf uitvoeren om daarna de motor alsnog af te laten melden.
Hoe zie je dat precies voor je? De BTW van de garages?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 23:40 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Als eigenares van drie motoren uiteraard ondertekend.
Ik snap het ergens wel hoor, het geld om de Grieken en Spanjaarden aan het vreten te houden moet toch ergens vandaan komen.
Het was sarcastisch bedoeld om aan te geven dat het in mijn ogen een puur economische maatregel is...quote:Op dinsdag 31 juli 2012 23:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
Hoe zie je dat precies voor je? De BTW van de garages?
Omdat de overheid een monopoliepositie heeft op het gebied van paspoorten. Of koop jij je paspoort bij de paspoort en rijbewijs discounter op de hoek?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:16 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Waarom zou je het bij de motor goedkoop maken? Het zijn toch extra inkomsten die verplicht zijn, een pasport kost toch ook geen 1 euro?
En wie controleert dat? Genoeg beunhazen die rotzooien met hun fiets en er allerlei ongekeurde aftermarket prul op bouwen.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:17 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Als wij toch zo goed sleutelen hoeft niemand mijn motor meer na te lopen.
Wat zal het opleveren, zo'n 30 miljoen euro ongeveer. Nou wat zal de Minister van Financiën een gat in de lucht springen zeg.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 23:51 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Het was sarcastisch bedoeld om aan te geven dat het in mijn ogen een puur economische maatregel is...
En waarom denk je dat? Puur omdat mensen die hier posten beweren dat hun motor perfect is? Ik kan ook roepen dat mijn auto perfect is, wordt onderhouden door een specialist van dit model, maar 1 keer per jaar kijkt een onafhankelijk iemand er naar om te zien of er bepaalde zaken toch niet helemaal up to standard zijn. Nou, dat kost me dan 35 euri, maar daarna weet ik wel waar ik aan toe ben.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 23:51 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Het was sarcastisch bedoeld om aan te geven dat het in mijn ogen een puur economische maatregel is...
ken mensen die daarom wel reden zonder remmen... ofjah de schoenen waren de remmen...quote:Op dinsdag 31 juli 2012 17:01 schreef Yreal het volgende:
Voor de APK voor brommers![]()
![]()
[ afbeelding ]
Waarom ik dit nou moet laten checken.. het gaat, of het gaat niet.
die op meetings elke keer een burn out maken..quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:13 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Na hoe veel km moeten je schijven vervangen worden?!
En welke motorrijder rijdt er nou met gladde banden
En daar hebben wij dus de politie voor; om rijdende foutjes te bekeuren, een een/vijf jaarlijkse controle doet daar niets aan (laat staan dat 99 van de motoren te oud zijn om mee te doen met een apk, een motor is na 10 jaar pas opgewarmd, een auto afgeschrevenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 09:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En waarom denk je dat? Puur omdat mensen die hier posten beweren dat hun motor perfect is? Ik kan ook roepen dat mijn auto perfect is, wordt onderhouden door een specialist van dit model, maar 1 keer per jaar kijkt een onafhankelijk iemand er naar om te zien of er bepaalde zaken toch niet helemaal up to standard zijn. Nou, dat kost me dan 35 euri, maar daarna weet ik wel waar ik aan toe ben.
Goh, wat erg zeg.
En ik zie genoeg motoren rondrijden, waarvan ik denk: Hoort dat achterwiel zo te wiebelen? Horen die oranje lampjes continu te branden als hij een hoek omgaat? Hee, hoort dat achterlicht niet op een zichtbare plaats? Moet die kentekenplaat niet gewoon leesbaar zijn? Een stuur dat omwikkeld is met tape? Is dat een accessoire?
Ik snap echt niet, dat mensen moeilijk gaan doen als er iets bedacht wordt, dat de verkeersveiligheid, hoe marginaal ook, kan vergroten. Al haalt het maar 1 potentieel dodelijk wapen van de weg, dan heeft het zijn nut al bewezen.
Ja een hoop kosten inderdaad, die paar tientjes per jaar. Motorrijden wordt nu echt onbetaalbaar.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:37 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
En daar hebben wij dus de politie voor; om rijdende foutjes te bekeuren, een een/vijf jaarlijkse controle doet daar niets aan (laat staan dat 99 van de motoren te oud zijn om mee te doen met een apk, een motor is na 10 jaar pas opgewarmd, een auto afgeschreven
Ik hoef jou het nut van kosten&baten toch niet uit te leggen? 500 duizend motorrijders x de kosten van zon keuring, laat zeggen 50 euro (verandering kost geld) dat zijn weer een hoop kosten die motorrijden (he was dat niet goed voor het mileu, verkeersveiligheid, filevorming en parkeeroverlast?) onaantrekkelijk maken, waarom? Gewoon omdat een of andere domme lul in een kantoor het wilt
Ik onderhoud mijn auto ook helemaal perfect. Hoef ik nu ook geen apk meer te doen?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:57 schreef Life2.0 het volgende:
Met die beredenatie kun je alles wel paar tientjes duurder maken.
Van mij nietquote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:13 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik onderhoud mijn auto ook helemaal perfect. Hoef ik nu ook geen apk meer te doen?
na 10 jaar afgeschreven? juh ik rij pas in auto's als ze 25jaar zijn!quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:37 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
En daar hebben wij dus de politie voor; om rijdende foutjes te bekeuren, een een/vijf jaarlijkse controle doet daar niets aan (laat staan dat 99 van de motoren te oud zijn om mee te doen met een apk, een motor is na 10 jaar pas opgewarmd, een auto afgeschreven
Ik hoef jou het nut van kosten&baten toch niet uit te leggen? 500 duizend motorrijders x de kosten van zon keuring, laat zeggen 50 euro (verandering kost geld) dat zijn weer een hoop kosten die motorrijden (he was dat niet goed voor het mileu, verkeersveiligheid, filevorming en parkeeroverlast?) onaantrekkelijk maken, waarom? Gewoon omdat een of andere domme lul in een kantoor het wilt
Van mijn motor ookquote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:10 schreef Yreal het volgende:
Nee brommer rijden dan. De jaarlijkse vaste kosten voor zo'n ding zijn 30 euro
Ja, en als die je dan aanhouden en een prent uitschrijven, wemelt het hier van de topics 'Kunnen ze geen boeven gaan vangen?'quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:37 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
En daar hebben wij dus de politie voor; om rijdende foutjes te bekeuren,
Daar heb jij geen last van toch? Kost jou ook geen geld verder.. Als ik zonder licht ga rijden kan ik daar een boete voor krijgen, moet ik zelf weten.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, en als die je dan aanhouden en een prent uitschrijven, wemelt het hier van de topics 'Kunnen ze geen boeven gaan vangen?'
Mijn vader had tot voor kort nog de originele banden op zijn motor.. een Kawa uit '97 geloof ik.. Waren nog niet vlak, maar begonnen droogtescheuren in te komen.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:13 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Na hoe veel km moeten je schijven vervangen worden?!
En welke motorrijder rijdt er nou met gladde banden
Tja, die 34,- die ik nu zou betalen voor een all risk verzekering voor een Ducati M696(die ik dan ook wil)stelt niks voor i.t.t. de premie die ik betaal voor mijn 9.5 jaar oude auto, die nog niet eens de helft van die motor waard is.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:41 schreef Life2.0 het volgende:
EN wat lost het op, welk gevaar perken we in? Ik ben wel voor veiligheid maar met deze regel schieten we gewoon niets op, symboolwerking..
Als je je motor na laat kijken, wat heef teen apk dan nog voor nut, een motorzaak controleert alles echt wel beter dan een apktoerk. En als je zelf zo handig bent ga je ook niet met gescheurde banden rijden; doe ik op de fiets ook niet.
We kunnen ook de verzekering nog 200 euro duurder maken; ach voor die 200, moet je maar geen motor rijden?
Nou, dus maar 200 euro duurder maken? Gewoon omdat het kan? Dat is toch geen politiek (laat staan veiligheid) bedrijven?!quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:55 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Tja, die 34,- die ik nu zou betalen voor een all risk verzekering voor een Ducati M696(die ik dan ook wil)stelt niks voor i.t.t. de premie die ik betaal voor mijn 9.5 jaar oude auto, die nog niet eens de helft van die motor waard is.
Nee, dat natuurlijk niet. maar ik had het meer als voorbeeld dat een motor qua vaste lasten al absurd veel goedkoper is als een auto, ook al is de motor stukken duurder.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:56 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Nou, dus maar 200 euro duurder maken? Gewoon omdat het kan? Dat is toch geen politiek (laat staan veiligheid) bedrijven?!
Gezien het feit dat die kerel nu, een jaar later, nog met dat kromme achterwiel rijd zou een apk wellicht wel helpen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:11 schreef Life2.0 het volgende:
Zou een apk daar iets aan veranderen? Of zou hij zonder apk ook gewoon met een wrak rijden? Ik denk dat je die vraag goed kunt gebruiken om te bepalen of een apk nut heeft of niet
En het is toch juist goed dat motorrijden goedkoper is dan autorijden? Ten eerste is een motor in elk opzicht beter ten tweede is de motor voor de meeste geen primair voertuig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vaderje eu weet wat goed voor ons isquote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:40 schreef Leipo666 het volgende:
het grote probleem is niet eens die mogelijke APK vanwege veiligheid, maar ze zullen ook gaan miepen over aftermarket spullen. Zo was ik mijn kentekenplaat en knippers al erg snel kwijt op mijn enduro![]()
ook willen ze beperkingen leggen aan aanpassing in de aandrijflijn: mijn tandwielverhouding is niet origineel meer. was 13/43 is nu 13/48: want wat heb ik aan een 250cc enduro zonder trekkracht maar die wel 160km/u kan
heeft allemaal niet met veiligheid te maken, maar deze simpele aanpassingen zouden zometeen dus niet meer mogen
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:38 schreef T42 het volgende:
hildo heeft dan wel pech...Ik kan niet zien of er putten in het verend gedeeltje van zijn voorvork zittenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Bij mij wel, en ik kan je vertellen dat als je serieus kilometers maakt met een motor, dat het bepaald niet goedkoper is als autorijden, da's een broodje aap speciaal, mét uitjes mosterd, augurk en alles erop en eraan.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:11 schreef Life2.0 het volgende:
Zou een apk daar iets aan veranderen? Of zou hij zonder apk ook gewoon met een wrak rijden? Ik denk dat je die vraag goed kunt gebruiken om te bepalen of een apk nut heeft of niet
En het is toch juist goed dat motorrijden goedkoper is dan autorijden? Ten eerste is een motor in elk opzicht beter ten tweede is de motor voor de meeste geen primair voertuig.
ok dus je hebt een doel met die apk. maar waar zijn de cijfers dat een apk voor motoren verkeersdoden zou schelen - en hoeveel zouden het er schelen.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 07:47 schreef eleusis het volgende:
[..]
Als mijn huis 130 kan en ik er mensen mee voor hun flikker kan rijden lijkt een APK voor een huis mij een prima idee.
ja en jij doet zo goed als alles zelf, ik ben niet zo handig en 2jaar arnhem-utrecht heen en weer haalde ik er met 350e reiskosten vergoeding het er nog steeds niet uit, nu heb ik natuurlijk ook wel een slechter benzine verbruik dan die van jouquote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Bij mij wel, en ik kan je vertellen dat als je serieus kilometers maakt met een motor, dat het bepaald niet goedkoper is als autorijden, da's een broodje aap speciaal, mét uitjes mosterd, augurk en alles erop en eraan.![]()
Setje banden -> 15K max als je je gedraagt -> 200 - 300¤, helmpje, meijertje of 4 - 5, gaat 5 jaar mee, en in de tussentijd een paar viziertjes @ 40¤/st, beurtje om de 10K, kettingsetje @ 225¤ om de 30K, bougietjes en filtertjes tellen we niet, da's peanuts, owja, en je wilt ook wel elke 3 - 5 jaar een nieuw pak van ergens tussen de 500 en 1500¤..
Goedkoop heah, motorrijden? Als je goedkoop wilt, moet je gaan fietsen.
Het draait voor mij om de vaste lasten, daar heeft iedereen mee te maken, als je veel rijd komen er mee kosten, dat snapt iedereen.. Maar het niet in de file staan en het motorrijden zelf maakt het het waard, ook als ik 3 euro per liter benzine moet betalen, maar dat hoeft niet en dus daar ben ik ook geen voorstander van.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 17:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Bij mij wel, en ik kan je vertellen dat als je serieus kilometers maakt met een motor, dat het bepaald niet goedkoper is als autorijden, da's een broodje aap speciaal, mét uitjes mosterd, augurk en alles erop en eraan.![]()
Setje banden -> 15K max als je je gedraagt -> 200 - 300¤, helmpje, meijertje of 4 - 5, gaat 5 jaar mee, en in de tussentijd een paar viziertjes @ 40¤/st, beurtje om de 10K, kettingsetje @ 225¤ om de 30K, bougietjes en filtertjes tellen we niet, da's peanuts, owja, en je wilt ook wel elke 3 - 5 jaar een nieuw pak van ergens tussen de 500 en 1500¤..
Goedkoop heah, motorrijden? Als je goedkoop wilt, moet je gaan fietsen.
En dan doe ik idd alles zelf, anders komt er nog minimaal een keer die bedragen bij voor montage, plus dat als je het zelf doet, je de onderdelen daar kunt halen waar ze het goedkoopst zijn, want daar legt de motorzaak ook nog eens een winstpercentage op.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:01 schreef Bozz187 het volgende:
[..]
ja en jij doet zo goed als alles zelf, ik ben niet zo handig en 2jaar arnhem-utrecht heen en weer haalde ik er met 350e reiskosten vergoeding het er nog steeds niet uit, nu heb ik natuurlijk ook wel een slechter benzine verbruik dan die van jou
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Motorrijden goedkoopme balluh
[ Bericht 11% gewijzigd door Sounddragon op 01-08-2012 18:25:07 ]De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Mjah, de vaste lasten en het verbruik vallen wel mee idd, als je alleen daar naar kijkt is motorrijden best cheapo, maar dat probeer ik nou juist te verduidelijken; als je het onderhoud erbij pakt valt het allemaal smerig tegen. En die kleding he, daar gaat serieus geld in zitten. Je kunt voor 300 EYPO een pakkie kopen, alleen verzuip je dan als een rat zodra het iets serieuzer gaat regenen, dan moet je aan de GoreTex; dan begin je met 500¤ voor het membraam en de merknaam, en dan komt daar nog je pak bij. serieus; 1000¤ is niks voor een beetje fatsoenlijk pak. helmpje erbij en je zit aan 1½k, en dan maar bidden dat je niet op je smoel gaat, want dan kun je het zó weggooien..quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:07 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Het draait voor mij om de vaste lasten, daar heeft iedereen mee te maken, als je veel rijd komen er mee kosten, dat snapt iedereen.. Maar het niet in de file staan en het motorrijden zelf maakt het het waard, ook als ik 3 euro per liter benzine moet betalen, maar dat hoeft niet en dus daar ben ik ook geen voorstander van.
En fietsen doe ik al, heb dr 6 en ik maak 99% van alle ritjes gewoon op de fiets, woonwerk gewoon met de brommer, stukje sneller, owja een auto heb ik niet eens
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
dan kan je ook niet meer met de motor door Duitsland crossenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:24 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Als het dan toch echt om de verkeersveiligheid te doen is, laten we dan beginnen met het niet toelaten van buitenlandse auto's die niet aan de APK-normen van NL voldoen op de nationale wegen. Ik zie toch echt veel vaker een oostblokbak in embarmelijke staat op de weg rijden, dan een motor.
het levert veiligheid op, dat is heel wat waard.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:41 schreef Life2.0 het volgende:
EN wat lost het op, welk gevaar perken we in? Ik ben wel voor veiligheid maar met deze regel schieten we gewoon niets op, symboolwerking..
Als je je motor na laat kijken, wat heef teen apk dan nog voor nut, een motorzaak controleert alles echt wel beter dan een apktoerk. En als je zelf zo handig bent ga je ook niet met gescheurde banden rijden; doe ik op de fiets ook niet.
We kunnen ook de verzekering nog 200 euro duurder maken; ach voor die 200, moet je maar geen motor rijden?
Blijf jij maar thuis, en gooi je keukentrapje maar weg, en pas op voor de cv ketel, straks stik jequote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:46 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
het levert veiligheid op, dat is heel wat waard.
het kan me werkelijk geen drol interesseren of jij met een onveilige motor de weg op gaat en jezelf vervolgens kapot rijd omdat je voorvork doorgerot is en je jezelf in een bocht om een lantaarnpaal vouwt.
Wat me wel kan interesseren is dat je eventuele revalidatie (als je geluk hebt) de samenleving een berg geld gaat kosten (en nog meer bij blijvende invaliditeit), en wat me nog meer kan interesseren is dat je motor een mogelijk moordwapen kan worden doordat het doorschuift en iemand omver schuift, of dat een tegenligger in een uitwijk poging van de weg raakt en dodelijk gewond
cijfers svp? ik geloof er namelijk niets van dat het er significant veiliger op wordt op de weg. als motorrijder ben je suïcidaal als je op een slecht onderhouden motor deelneemt aan het nl verkeer.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:46 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
het levert veiligheid op, dat is heel wat waard.
het kan me werkelijk geen drol interesseren of jij met een onveilige motor de weg op gaat en jezelf vervolgens kapot rijd omdat je voorvork doorgerot is en je jezelf in een bocht om een lantaarnpaal vouwt.
Wat me wel kan interesseren is dat je eventuele revalidatie (als je geluk hebt) de samenleving een berg geld gaat kosten (en nog meer bij blijvende invaliditeit), en wat me nog meer kan interesseren is dat je motor een mogelijk moordwapen kan worden doordat het doorschuift en iemand omver schuift, of dat een tegenligger in een uitwijk poging van de weg raakt en dodelijk gewond
Hmkay, dus de situatie's die jij omschrijft zouden niet meer, of iig minder vaak voorkomen als de desbetreffende motorfiets APK gekeurd is? steek gerust je kop weer terug in het zandquote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:46 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
het levert veiligheid op, dat is heel wat waard.
het kan me werkelijk geen drol interesseren of jij met een onveilige motor de weg op gaat en jezelf vervolgens kapot rijd omdat je voorvork doorgerot is en je jezelf in een bocht om een lantaarnpaal vouwt.
Wat me wel kan interesseren is dat je eventuele revalidatie (als je geluk hebt) de samenleving een berg geld gaat kosten (en nog meer bij blijvende invaliditeit), en wat me nog meer kan interesseren is dat je motor een mogelijk moordwapen kan worden doordat het doorschuift en iemand omver schuift, of dat een tegenligger in een uitwijk poging van de weg raakt en dodelijk gewond
misschien het afbreken van een voorvork niet nee, de strekking van mijn post is iets wat overdrevenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hmkay, dus de situatie's die jij omschrijft zouden niet meer, of iig minder vaak voorkomen als de desbetreffende motorfiets APK gekeurd is? steek gerust je kop weer terug in het zand
Banden en remmen checken is 2 minuten werk, en dat doet de gemiddelde motorrijder minstens één keer per week als je elke dag rijdt.. piece of cake. Hoeveel koekblikkers ken je die OOIT wel eens een wiel van hun auto afschroeven om hun remmen te checken?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:18 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
misschien het afbreken van een voorvork niet nee, de strekking van mijn post is iets wat overdreven
het niet zichtbaar zijn, slechte remmen, slechte banden zijn wel gevaarzetters
En pothelmpjes niet toestaan, geen bescherming en zonder visier, je zou ze een bromvlieg toewensen..quote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:17 schreef TheSilentEnigma het volgende:
En wat betreft veiligheid zijn er andere maatregelen/eisen te bedenken die veel effectiever zijn. Mensen die bijvoorbeeld gerust op hun teenslippers op een motor klimmen zullen een gevaar op de weg blijven, APK of niet. Als ze daar nou iets aan zouden doen...
Ik weet nog goed dat tijdens mijn lesperiode (ruim 9 jaar geleden) hoog van de toren geblazen werd met betrekking tot de superstrenge kledingeisen die er aan zaten te komen. Ondertussen zijn deze er nog steeds niet en mag je in je nakie op een motor stappen, zolang je maar een goedgekeurde helm draagt. Vreemd eigenlijk als je bedenkt dat het CBR wel al jaren eisen stelt aan kleding voor examenkandidaten.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:23 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
En pothelmpjes niet toestaan, geen bescherming en zonder visier, je zou ze een bromvlieg toewensen..
En het feit dat het een Europese aangelegenheid is natuurlijk. Wel weer bijzonder dat zaken als pensioenleeftijd en BTW niet gelijk hoeven te zijn voor Europa, maar zoiets triviaals als APK voor motoren en brommers wel.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:33 schreef Life2.0 het volgende:
Meer het brengt minder geld op, en daar wringt de schoen
Inderdaadquote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:41 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
En het feit dat het een Europese aangelegenheid is natuurlijk. Wel weer bijzonder dat zaken als pensioenleeftijd en BTW niet gelijk hoeven te zijn voor Europa, maar zoiets triviaals als APK voor motoren en brommers wel.
hildo rijd zonder voorremquote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:51 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ik kan niet zien of er putten in het verend gedeeltje van zijn voorvork zitten
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En dan doe ik idd alles zelf, anders komt er nog minimaal een keer die bedragen bij voor montage, plus dat als je het zelf doet, je de onderdelen daar kunt halen waar ze het goedkoopst zijn, want daar legt de motorzaak ook nog eens een winstpercentage op.
En dan nog; zijn dit alleen maar onderhoudsdingetjes; een tijdje geleden had ik een lager en keerringetje kapot van 40¤ aan de tandwielas. Blok uitbouwen, halve dag werk, zelf gedaan, carbs en cilinders eraf, blok splitsen, ALLES eruit, lagertje van binnenuit vervangen, alles weer in elkaar zetten, laten doen, blok weer terugbouwen, dag werk, schade: 900¤. en anderhalve dag zwaar sleutelenAls je dit moet láten doen, ben je 2300¤ kwijt.. er zijn mensen die kopen daar 3 auto's voor.
2300 euro daar kan ik bijna 20 auto's van kopenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Motorrijden goedkoopme balluh
![]()
okeey 15 dan mensen vragen laaste tijd meer voor hun oudjes..
nou mijn ervaring met verschillende motorzaken is een stuk minder rooskleurigquote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:41 schreef Life2.0 het volgende:
een motorzaak controleert alles echt wel beter dan een apktoerk.
Dus je laat liever Ali van de lokale -apk voor een tientje- garage aan je remmen knutselen?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:21 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
nou mijn ervaring met verschillende motorzaken is een stuk minder rooskleurig
daar zou ik mijn leven echt niet meer aan toevertrouwen
Ik onderhoud mijn motoren perfect. Ik kan zelf niet veel, dus breng ik ze op tijd weg naar een fatsoenlijke zaak en op onderhoud en veiligheid wordt geen cent bespaard.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:55 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dus je laat liever Ali van de lokale -apk voor een tientje- garage aan je remmen knutselen?
Om wat te zeggen van je denigrerende toon. Die ali waar jij het over hebt heeft dezelfde papieren als henk van de dealer.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:55 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dus je laat liever Ali van de lokale -apk voor een tientje- garage aan je remmen knutselen?
niet 'liever' maar de kwaliteit van het werk zal hetzelfde zijn: baggerquote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:55 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dus je laat liever Ali van de lokale -apk voor een tientje- garage aan je remmen knutselen?
Afschrijving op een hok van 30 jaar oudquote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:12 schreef Masque-Obscura het volgende:
Ik ben bij de protestrit in ieder geval. Stelletje zwendelaars. Omwille van "veiligheid" geld uit mijn zakken kloppen terwijl er aantoonbaar 0,0 effect op de veiligheid van motorrijders is vind ik prinicipieel niet kunnen.
Over de kosten van motorrijden, ik heb toevallig zitten uitrekenen dat mijn BMW R65 uit '83 me 80 euro per maand kost, als ik uitga van afschrijving in 5 jaar, en 30.000 kilometer over diezelfde 5 jaar, een verbruik van 1:20, x E1,80. Kleding, onderdelen, banden en verzekering zijn meegenomen.
Afgerond naar boven E 0,15 de kilometer.
Ten eerste weet je niet wat 'ie ervoor heeft betaald en ten tweede geeft 'ie aan dat ook kleding e.d. erbij inbegrepen is. Zo gek is het dus niet.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 09:35 schreef fathank het volgende:
[..]
Afschrijving op een hok van 30 jaar oud.
"kom ik ga eens uitrekenen wat mijn motor kost, maar ik neem daarin de kosten van de motor zelf niet mee? "quote:Op donderdag 9 augustus 2012 09:35 schreef fathank het volgende:
[..]
Afschrijving op een hok van 30 jaar oud.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |