abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114877711
Allemaal tekenen.



https://petities.nl/petitie/geen-apk-voor-motorfietsen

Ik ben tegen de APK voor motoren.

De Europese Commissie stelt voor om alle gemotoriseerde tweewielers op te nemen in een verordening voor periodieke technische controle. Er moet een jaarlijkse inspectie komen voor alle voertuigen ouder dan zes jaar. Dat meldt de MAG.

Het nieuwe voorstel zal naar verwachting op vrijdag 13 juli officieel worden gepubliceerd door de Europese Commissie. Pas in het najaar wordt er door het Europees Parlement beslist. Deze maatregel zal motorrijders meer dan 1,2 miljard euro extra per jaar gaan kosten. MAG en FEMA hebben kritiek op het voorstel en noemen het overbodig en nutteloos. De motorrijdersorganisaties roepen op tot intrekking van de plannen.

APK voor alle motorvoertuigen op twee of drie wielen
Tot nu toe werden alleen "motorvoertuigen op ten minste vier wielen" gedekt door de EU-richtlijn 2009/40/EG die voorziet in periodieke technische controle (lees: APK). Daarin is voor auto's vastgesteld dat ze voor het eerst na vier jaar en vervolgens om de twee jaar moeten worden gekeurd. Het voorstel van de Commissie vermeldt uitdrukkelijk dat het niet alleen gaat over motoren, maar dat alle motorvoertuigen op twee of drie wielen aan regime moeten worden onderworpen van periodieke controles. Daaraan zullen ook de negen lidstaten van de Europese Unie (EU) moeten voldoen die nog geen periodieke keuring voor motoren kennen, zoals Nederland. Ook Noorwegen wordt beïnvloed door deze nieuwe regelgeving. Voor de meeste andere landen is het waarschijnlijk dat de frequentie van de keuringen zal worden opgevoerd. Voor nieuwe auto's stelt de Commissie voor de eerste controle na vier jaar te laten plaatsvinden, gevolgd door een tweede inspectie twee jaar later en daarna jaarlijks. De voorgestelde 4-2-1-1-1 regeling zal van toepassing zijn op alle auto's, motorfietsen, bromfietsen, scooters en quads.

Technisch mankement zeer zelden oorzaak ongeval
De Commissie motiveert haar voorstel met bezorgdheid over de veiligheid, maar negeert dat slechts in zeer zeldzame gevallen technische mankementen de oorzaak zijn geweest van een ongeval. Voor motorongevallen spelen technische gebreken een nog minder belangrijke rol. Tegelijkertijd kan worden geconstateerd dat, met betrekking tot de motorongevallen met fatale afloop, Europese landen mét periodieke controles voor motorfietsen niet beter presteren dan de landen waar de periodieke inspecties niet verplicht zijn voor motorfietsen.

Het enige echte voordeel voor de Europese burgers zou zijn geweest de harmonisatie en wederzijdse erkenning van nationale keuringen, waardoor elke voertuigeigenaar zijn of haar auto kan laten keuren in iedere lidstaat van de Europese Unie. Helaas is dit niet het geval en wij Europeanen worden gewoon gevraagd om hogere kosten te betalen voor een keuringssysteem dat niets toevoegt.

Hoge kosten
Met het oog op het verbeteren van de verkeersveiligheid in Europa, moeten de juiste maatregelen worden genomen. Voor motorfietsen hebben verplichte periodieke inspecties geen enkel bewezen verkeersveiligheidseffect, terwijl tegelijkertijd de kosten volledig voor rekening van de consument komen.

In dit geval zullen de kosten naar verwachting escaleren voor mensen die zich niet kunnen veroorloven iedere drie jaar een nieuw voertuig aan te schaffen. Zo'n 35 miljoen gemotoriseerde tweewielers zijn geregistreerd in de Europese Unie. Als de prijs voor een inspectie wordt vastgesteld op 50 euro, zou motorrijders 1,7 miljard euro op tweejaarlijkse basis betalen voor hun voertuigkeuring. Op basis van een geschatte voorraad van 70 procent van motor- en bromfietsen ouder dan zes jaar, zou de voorgestelde jaarlijkse keuring voor die oudere motoren per jaar leiden tot een extra 1,2 miljard euro aan uitgaven! En deze cijfers vermelden nog niet eens de sociale kosten die voortvloeien uit het feit dat de voertuigeigenaar normaliter minstens een halve dag vrij moet nemen om zijn of haar voertuig naar een erkende keuringsinstantie te brengen.

De grote winnaars van dit voorstel zijn de keuringssinstanties, omdat ze op zijn minst een 50 procent toename van de omzet verwachten. Voertuigfabrikanten zullen naar verwachting ook profiteren, omdat de jaarlijkse keuringen een stimulans zijn voor eigenaren van oudere voertuigen om een nieuwe motor of auto te kopen.

Onaanvaardbaar
"Dit is niets minder dan een belasting op armoede voor hen die zich niet iedere drie jaar kunnen veroorloven een nieuw voertuig te kopen", zegt FEMA's secretaris-generaal Aline Delhaye. "In termen van tijd en geld, zullen de kosten voor de burger astronomisch zijn, zonder dat er ook maar een voordeelen tegenover staat. Dit is niet aanvaardbaar."

Nu moet het voorstel worden besproken en goedgekeurd door het Europees Parlement en de Raad. Deze vrijdag is de laatste officiële werkdag voor de leden van het Europees Parlement in Brussel voor het zomerreces. De Commissie heeft er duidelijk met een vooropgezet doel voor gekozen het voorstel die dag te publiceren; zo vlak voor de zomervakantie neemt men de critici de wind uit de zeilen.

Bron: MAG

ANWB vindt APK voor motoren zinloos

deel 1: Zeg NEE tegen de APK voor motoren
  dinsdag 31 juli 2012 @ 00:09:16 #2
256666 leeell
I know you're lonely
pi_114877755
tvp
en inderdaad, geen betutteling van de overheid, je neemt een risico zonder pak, best

dan geen vergoeding ontvangen
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 00:16:52 #3
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114878142
Iedereen al getekend? Ik wel.
pi_114878165
jep
  dinsdag 31 juli 2012 @ 00:17:45 #5
256666 leeell
I know you're lonely
pi_114878190
Uw ondertekening is opgeslagen
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_114878613
ik ben benieuwd.... buiten de keuringskosten: waarom zou je niet willen dat je voertuig een jaarlijkse keuring krijgt?

Ze checken je voertuig op onveilige punten en verplichten je onveiligheden aan te passen. wat is daar mis mee?
  dinsdag 31 juli 2012 @ 00:27:25 #7
256666 leeell
I know you're lonely
pi_114878637
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 00:26 schreef CarltonBanks het volgende:
ik ben benieuwd.... buiten de keuringskosten: waarom zou je niet willen dat je voertuig een jaarlijkse keuring krijgt?

Ze checken je voertuig op onveilige punten en verplichten je onveiligheden aan te passen. wat is daar mis mee?
noem eens iets wat onveilig zou kunnen zijn
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_114878650
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 00:27 schreef leeell het volgende:

[..]

noem eens iets wat onveilig zou kunnen zijn
te dunne rem schijven / blokken, gladde banden?

edit: dat zijn 2 ietsen :')

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2012 00:28:43 ]
  dinsdag 31 juli 2012 @ 00:29:15 #9
256666 leeell
I know you're lonely
pi_114878714
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 00:27 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

remmen, banden?
punt is, als die 2 ondeugdelijk zijn dat er niet eens op te rijden valt, banden kan hoogstens profiel gecheckt worden.

met een auto kan je nog wel met brakke remmen en banden door, motor stuk lastiger, een schijfrem is een schijfrem, de remblokjes kunnen versleten zijn, maar dat merk je wel, en dan rijd je er echt niet op
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_114878765
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 00:29 schreef leeell het volgende:

[..]

punt is, als die 2 ondeugdelijk zijn dat er niet eens op te rijden valt, banden kan hoogstens profiel gecheckt worden.

met een auto kan je nog wel met brakke remmen en banden door, motor stuk lastiger, een schijfrem is een schijfrem, de remblokjes kunnen versleten zijn, maar dat merk je wel, en dan rijd je er echt niet op
wat checken ze bij een autoband anders dna het profiel?


er zijn genoeg apen die rond rijden op gladde banden (schijven/blokken kan ik niet over oordelen)... de kans dat je onderuit gaat is vele malen groter... de kans dat je in de vangrail beland dus ook

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2012 00:31:02 ]
  dinsdag 31 juli 2012 @ 00:31:56 #11
256666 leeell
I know you're lonely
pi_114878831
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 00:30 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

wat checken ze bij een autoband anders dna het profiel?

er zijn genoeg apen die rond rijden op gladde banden (schijven/blokken kan ik niet over oordelen)... de kans dat je onderuit gaat is vele malen groter... de kans dat je in de vangrail beland dus ook
dus een hele bureaucratische, dure check die 1 mogelijk probleem zou kunnen aanwijzen ?
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_114878911
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 00:31 schreef leeell het volgende:

[..]

dus een hele bureaucratische, dure check die 1 mogelijk probleem zou kunnen aanwijzen ?
wat lul je? je kan al een apk krijgen voor een auto vanaf 19euro :')

een motor is 3x zo klein... ga je nu lopen huilen over een 10tje per jaar?
pi_114878937
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 00:26 schreef CarltonBanks het volgende:
ik ben benieuwd.... buiten de keuringskosten: waarom zou je niet willen dat je voertuig een jaarlijkse keuring krijgt?

Ze checken je voertuig op onveilige punten en verplichten je onveiligheden aan te passen. wat is daar mis mee?
vanaf morgen moet je je hele huis elke dag volledig schoonmaken. de kans dat je dan een bacterie oploopt wordt dan verkleind! wat is er mis mee.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 00:37:37 #14
256666 leeell
I know you're lonely
pi_114879111
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 00:33 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

wat lul je? je kan al een apk krijgen voor een auto vanaf 19euro :')

een motor is 3x zo klein... ga je nu lopen huilen over een 10tje per jaar?
niet enkel voor de bestuuder, overheid en dergelijke meegeteld, of gaan we alle betuttelende regeltjes nu gewoon implementeren omdat het toch zo weinig kost voor een periodieke check
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 00:47:18 #15
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114879465
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 00:27 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

te dunne rem schijven / blokken, gladde banden?

edit: dat zijn 2 ietsen :')
Wiellagers, achterbruglagers, balhoofdlagers, vering (lagering, demping, keerringen), linksystemen, spanning en staat van spaken bij spaakwielen, verlichting (r.a.w., achterlicht, koplampen op reflectoren en lenzen incl afstelling en eventuele extra verlichting), elektra, uitlaatsysteem (evt op E-keur), en alle eventuele modificaties puur op veiligheid.

en dan vergeet ik vast nog het één en ander :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_114880002
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 00:33 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

wat lul je? je kan al een apk krijgen voor een auto vanaf 19euro :')

een motor is 3x zo klein... ga je nu lopen huilen over een 10tje per jaar?
Met een motor zullen ze misschien eerder klaar zijn - als er niet eerst een kuip af moet o.i.d. - maar ik geloof er niks van dat het daarom ook goedkoper zou worden.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 07:47:54 #17
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_114883978
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 00:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

vanaf morgen moet je je hele huis elke dag volledig schoonmaken. de kans dat je dan een bacterie oploopt wordt dan verkleind! wat is er mis mee.
Als mijn huis 130 kan en ik er mensen mee voor hun flikker kan rijden lijkt een APK voor een huis mij een prima idee.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 31 juli 2012 @ 07:59:55 #18
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_114884021
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 00:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

vanaf morgen moet je je hele huis elke dag volledig schoonmaken. de kans dat je dan een bacterie oploopt wordt dan verkleind! wat is er mis mee.
Drama-queen.
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 00:29 schreef leeell het volgende:

[..]

punt is, als die 2 ondeugdelijk zijn dat er niet eens op te rijden valt, banden kan hoogstens profiel gecheckt worden.

met een auto kan je nog wel met brakke remmen en banden door, motor stuk lastiger, een schijfrem is een schijfrem, de remblokjes kunnen versleten zijn, maar dat merk je wel, en dan rijd je er echt niet op
Dat jij er dan niet op zou rijden betekend niet dat anderen dan niet zouden doen ;)
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 31 juli 2012 @ 09:55:12 #19
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_114885726
Als er geen 2 tientjes per jaar af kan voor een apk'tje (waarbij je voertuig dus gecontroleerd wordt of het nog aan de wettelijke eisen voldoet) kun je beter een buskaart kopen.

Aangezien de motorrijders allemaal zulkse handige sleutelaars zijn dat ze alles zelf kunnen en doen kunnen ze eventuele reparaties toch zelf uitvoeren om daarna de motor alsnog af te laten melden.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_114892255
Nou mijn motor is niet meer apk goedkeur waardig, heeft me zus hem laten vallen...
  dinsdag 31 juli 2012 @ 13:25:35 #21
256666 leeell
I know you're lonely
pi_114893039
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 13:06 schreef Bozz187 het volgende:
Nou mijn motor is niet meer apk goedkeur waardig, heeft me zus hem laten vallen...
van een berg ofwat ?

als je je motor laat vallen heb *ik* niet meer schade dan wat kapschade, wat krassen en mn carburateur die benzinelekt :P
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_114894550
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 13:25 schreef leeell het volgende:

[..]

van een berg ofwat ?

als je je motor laat vallen heb *ik* niet meer schade dan wat kapschade, wat krassen en mn carburateur die benzinelekt :P
ja ter hoogte van een stoeprand :') , maar de handrem is afgebroken zei ze, andere schade weet ik niet. Kan donderdag pas bekijken als ik weer in NL ben
pi_114897100
Aan de ene kant begrijp ik het. Als ik soms zie hoe, vooral beginnende rijders, hun fiets voor elkaar hebben, is het droevig. Kale achterband, versleten schijf en blokken, knippers die niet doen wat ze moeten doen, achterspatbord verwijderd en kentekenplaat ergens verstopt achter een veerpoot..

Aan de andere kant is het merendeel zuinig op zijn fiets, is zich bewust van het gevaar door achterstallig onderhoud.

Ik vind het moeilijk om te oordelen. Een gulden middenweg zou zijn om APK voor fietsen in te voeren, maar dan wel om het jaar tegen een redelijke vergoeding.

Overigens, ik ben motorrijder. Mijn fiets('89) is perfect in orde.
pi_114902361
Voor de APK voor brommers 8)7 8)7



Waarom ik dit nou moet laten checken.. het gaat, of het gaat niet.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 19:42:43 #25
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_114909538
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 15:00 schreef Gummiebeer het volgende:
Aan de ene kant begrijp ik het. Als ik soms zie hoe, vooral beginnende rijders, hun fiets voor elkaar hebben, is het droevig. Kale achterband, versleten schijf en blokken, knippers die niet doen wat ze moeten doen, achterspatbord verwijderd en kentekenplaat ergens verstopt achter een veerpoot..

Aan de andere kant is het merendeel zuinig op zijn fiets, is zich bewust van het gevaar door achterstallig onderhoud.

Ik vind het moeilijk om te oordelen. Een gulden middenweg zou zijn om APK voor fietsen in te voeren, maar dan wel om het jaar tegen een redelijke vergoeding.

Overigens, ik ben motorrijder. Mijn fiets('89) is perfect in orde.
Een apk heb je al voor 3 tientjes voor je auto bij een willekeurige garage. Een motor hoeft niks duurder te zijn natuurlijk. Dus die onzin over torenhoge kosten is gewoon kwats. Tenzij je natuurlijk op een rotte fiets rondrijdt en zelf niks kunt.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 31 juli 2012 @ 21:11:33 #26
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114915114
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 17:01 schreef Yreal het volgende:
Voor de APK voor brommers 8)7 8)7

[ afbeelding ]

Waarom ik dit nou moet laten checken.. het gaat, of het gaat niet.
Bouw dr een 160+ mm trommelrem in :D
  dinsdag 31 juli 2012 @ 21:12:39 #27
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114915179
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 09:55 schreef fathank het volgende:
Als er geen 2 tientjes per jaar af kan voor een apk'tje (waarbij je voertuig dus gecontroleerd wordt of het nog aan de wettelijke eisen voldoet) kun je beter een buskaart kopen.

Aangezien de motorrijders allemaal zulkse handige sleutelaars zijn dat ze alles zelf kunnen en doen kunnen ze eventuele reparaties toch zelf uitvoeren om daarna de motor alsnog af te laten melden.
Dat ik het kan betalen betekend niet dat ik het maar gewoon doe.. en daarna weer, en weer en weer, zonder er ene flying fuck mee op te schieten; dat heet melken :{w
  dinsdag 31 juli 2012 @ 21:13:44 #28
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114915259
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 00:27 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

te dunne rem schijven / blokken, gladde banden?

edit: dat zijn 2 ietsen :')
Na hoe veel km moeten je schijven vervangen worden? :D !

En welke motorrijder rijdt er nou met gladde banden :|W
  dinsdag 31 juli 2012 @ 21:16:37 #29
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114915460
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 00:33 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

wat lul je? je kan al een apk krijgen voor een auto vanaf 19euro :')

een motor is 3x zo klein... ga je nu lopen huilen over een 10tje per jaar?
Waarom zou je het bij de motor goedkoop maken? Het zijn toch extra inkomsten die verplicht zijn, een pasport kost toch ook geen 1 euro?
  dinsdag 31 juli 2012 @ 21:17:52 #30
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114915534
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 09:55 schreef fathank het volgende:
Als er geen 2 tientjes per jaar af kan voor een apk'tje (waarbij je voertuig dus gecontroleerd wordt of het nog aan de wettelijke eisen voldoet) kun je beter een buskaart kopen.

Aangezien de motorrijders allemaal zulkse handige sleutelaars zijn dat ze alles zelf kunnen en doen kunnen ze eventuele reparaties toch zelf uitvoeren om daarna de motor alsnog af te laten melden.
Als wij toch zo goed sleutelen hoeft niemand mijn motor meer na te lopen.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 23:10:32 #31
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_114922297
Ingevuld.

De regelzucht van Nederland en Europa :r
heitieh
  dinsdag 31 juli 2012 @ 23:40:38 #32
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_114924110
Als eigenares van drie motoren uiteraard ondertekend.

Ik snap het ergens wel hoor, het geld om de Grieken en Spanjaarden aan het vreten te houden moet toch ergens vandaan komen. ;)
pi_114924300
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 23:40 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Als eigenares van drie motoren uiteraard ondertekend.

Ik snap het ergens wel hoor, het geld om de Grieken en Spanjaarden aan het vreten te houden moet toch ergens vandaan komen. ;)
Hoe zie je dat precies voor je? De BTW van de garages?
  dinsdag 31 juli 2012 @ 23:51:17 #34
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_114924688
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 23:44 schreef Yreal het volgende:

[..]

Hoe zie je dat precies voor je? De BTW van de garages?
Het was sarcastisch bedoeld om aan te geven dat het in mijn ogen een puur economische maatregel is...
  woensdag 1 augustus 2012 @ 08:36:52 #35
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_114934851
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 21:16 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Waarom zou je het bij de motor goedkoop maken? Het zijn toch extra inkomsten die verplicht zijn, een pasport kost toch ook geen 1 euro?
Omdat de overheid een monopoliepositie heeft op het gebied van paspoorten. Of koop jij je paspoort bij de paspoort en rijbewijs discounter op de hoek?

En waarom het bij de motor goedkoper zou zijn? Omdat het minder werk is als bij een auto en er een hoop concurrentie is. Dat is het principe van marktwerking.
quote:
17s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 21:17 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Als wij toch zo goed sleutelen hoeft niemand mijn motor meer na te lopen.
En wie controleert dat? Genoeg beunhazen die rotzooien met hun fiets en er allerlei ongekeurde aftermarket prul op bouwen.


quote:
4s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 23:51 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Het was sarcastisch bedoeld om aan te geven dat het in mijn ogen een puur economische maatregel is...
Wat zal het opleveren, zo'n 30 miljoen euro ongeveer. Nou wat zal de Minister van Financiën een gat in de lucht springen zeg.

[ Bericht 18% gewijzigd door fathank op 01-08-2012 08:42:17 ]
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 1 augustus 2012 @ 09:00:29 #36
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_114935177
quote:
4s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 23:51 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Het was sarcastisch bedoeld om aan te geven dat het in mijn ogen een puur economische maatregel is...
En waarom denk je dat? Puur omdat mensen die hier posten beweren dat hun motor perfect is? Ik kan ook roepen dat mijn auto perfect is, wordt onderhouden door een specialist van dit model, maar 1 keer per jaar kijkt een onafhankelijk iemand er naar om te zien of er bepaalde zaken toch niet helemaal up to standard zijn. Nou, dat kost me dan 35 euri, maar daarna weet ik wel waar ik aan toe ben.

Goh, wat erg zeg.

En ik zie genoeg motoren rondrijden, waarvan ik denk: Hoort dat achterwiel zo te wiebelen? Horen die oranje lampjes continu te branden als hij een hoek omgaat? Hee, hoort dat achterlicht niet op een zichtbare plaats? Moet die kentekenplaat niet gewoon leesbaar zijn? Een stuur dat omwikkeld is met tape? Is dat een accessoire?

Ik snap echt niet, dat mensen moeilijk gaan doen als er iets bedacht wordt, dat de verkeersveiligheid, hoe marginaal ook, kan vergroten. Al haalt het maar 1 potentieel dodelijk wapen van de weg, dan heeft het zijn nut al bewezen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 1 augustus 2012 @ 09:01:46 #37
53151 T42
Pinball Wizard
pi_114935194
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 17:01 schreef Yreal het volgende:
Voor de APK voor brommers 8)7 8)7

[ afbeelding ]

Waarom ik dit nou moet laten checken.. het gaat, of het gaat niet.
ken mensen die daarom wel reden zonder remmen... ofjah de schoenen waren de remmen...
  woensdag 1 augustus 2012 @ 09:02:21 #38
53151 T42
Pinball Wizard
pi_114935209
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 21:13 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Na hoe veel km moeten je schijven vervangen worden? :D !

En welke motorrijder rijdt er nou met gladde banden :|W
die op meetings elke keer een burn out maken..
  woensdag 1 augustus 2012 @ 14:37:45 #39
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114947919
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 09:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En waarom denk je dat? Puur omdat mensen die hier posten beweren dat hun motor perfect is? Ik kan ook roepen dat mijn auto perfect is, wordt onderhouden door een specialist van dit model, maar 1 keer per jaar kijkt een onafhankelijk iemand er naar om te zien of er bepaalde zaken toch niet helemaal up to standard zijn. Nou, dat kost me dan 35 euri, maar daarna weet ik wel waar ik aan toe ben.

Goh, wat erg zeg.

En ik zie genoeg motoren rondrijden, waarvan ik denk: Hoort dat achterwiel zo te wiebelen? Horen die oranje lampjes continu te branden als hij een hoek omgaat? Hee, hoort dat achterlicht niet op een zichtbare plaats? Moet die kentekenplaat niet gewoon leesbaar zijn? Een stuur dat omwikkeld is met tape? Is dat een accessoire?

Ik snap echt niet, dat mensen moeilijk gaan doen als er iets bedacht wordt, dat de verkeersveiligheid, hoe marginaal ook, kan vergroten. Al haalt het maar 1 potentieel dodelijk wapen van de weg, dan heeft het zijn nut al bewezen.
En daar hebben wij dus de politie voor; om rijdende foutjes te bekeuren, een een/vijf jaarlijkse controle doet daar niets aan (laat staan dat 99 van de motoren te oud zijn om mee te doen met een apk, een motor is na 10 jaar pas opgewarmd, een auto afgeschreven

Ik hoef jou het nut van kosten&baten toch niet uit te leggen? 500 duizend motorrijders x de kosten van zon keuring, laat zeggen 50 euro (verandering kost geld) dat zijn weer een hoop kosten die motorrijden (he was dat niet goed voor het mileu, verkeersveiligheid, filevorming en parkeeroverlast?) onaantrekkelijk maken, waarom? Gewoon omdat een of andere domme lul in een kantoor het wilt
  woensdag 1 augustus 2012 @ 14:56:39 #40
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_114948752
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:37 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

En daar hebben wij dus de politie voor; om rijdende foutjes te bekeuren, een een/vijf jaarlijkse controle doet daar niets aan (laat staan dat 99 van de motoren te oud zijn om mee te doen met een apk, een motor is na 10 jaar pas opgewarmd, een auto afgeschreven

Ik hoef jou het nut van kosten&baten toch niet uit te leggen? 500 duizend motorrijders x de kosten van zon keuring, laat zeggen 50 euro (verandering kost geld) dat zijn weer een hoop kosten die motorrijden (he was dat niet goed voor het mileu, verkeersveiligheid, filevorming en parkeeroverlast?) onaantrekkelijk maken, waarom? Gewoon omdat een of andere domme lul in een kantoor het wilt
Ja een hoop kosten inderdaad, die paar tientjes per jaar. Motorrijden wordt nu echt onbetaalbaar.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 1 augustus 2012 @ 14:57:22 #41
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114948786
Met die beredenatie kun je alles wel paar tientjes duurder maken.

:|W
pi_114949331
Nee brommer rijden dan. De jaarlijkse vaste kosten voor zo'n ding zijn 30 euro :')
  woensdag 1 augustus 2012 @ 15:13:39 #43
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_114949453
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:57 schreef Life2.0 het volgende:
Met die beredenatie kun je alles wel paar tientjes duurder maken.

:|W
Ik onderhoud mijn auto ook helemaal perfect. Hoef ik nu ook geen apk meer te doen?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_114949661
quote:
14s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 15:13 schreef fathank het volgende:

[..]

Ik onderhoud mijn auto ook helemaal perfect. Hoef ik nu ook geen apk meer te doen?
Van mij niet
  woensdag 1 augustus 2012 @ 15:25:04 #45
53151 T42
Pinball Wizard
pi_114949974
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:37 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

En daar hebben wij dus de politie voor; om rijdende foutjes te bekeuren, een een/vijf jaarlijkse controle doet daar niets aan (laat staan dat 99 van de motoren te oud zijn om mee te doen met een apk, een motor is na 10 jaar pas opgewarmd, een auto afgeschreven

Ik hoef jou het nut van kosten&baten toch niet uit te leggen? 500 duizend motorrijders x de kosten van zon keuring, laat zeggen 50 euro (verandering kost geld) dat zijn weer een hoop kosten die motorrijden (he was dat niet goed voor het mileu, verkeersveiligheid, filevorming en parkeeroverlast?) onaantrekkelijk maken, waarom? Gewoon omdat een of andere domme lul in een kantoor het wilt
na 10 jaar afgeschreven? juh ik rij pas in auto's als ze 25jaar zijn!
  woensdag 1 augustus 2012 @ 15:27:23 #46
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114950067
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 15:10 schreef Yreal het volgende:
Nee brommer rijden dan. De jaarlijkse vaste kosten voor zo'n ding zijn 30 euro :')
Van mijn motor ook :@ 35 per jaar
  woensdag 1 augustus 2012 @ 15:27:37 #47
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114950076
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 15:18 schreef Yreal het volgende:

[..]

Van mij niet
Mij ook niet.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 15:28:05 #48
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_114950093
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:37 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

En daar hebben wij dus de politie voor; om rijdende foutjes te bekeuren,
Ja, en als die je dan aanhouden en een prent uitschrijven, wemelt het hier van de topics 'Kunnen ze geen boeven gaan vangen?'
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 1 augustus 2012 @ 15:33:21 #49
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114950308
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 15:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja, en als die je dan aanhouden en een prent uitschrijven, wemelt het hier van de topics 'Kunnen ze geen boeven gaan vangen?'
Daar heb jij geen last van toch? Kost jou ook geen geld verder.. Als ik zonder licht ga rijden kan ik daar een boete voor krijgen, moet ik zelf weten.
pi_114950450
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 21:13 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Na hoe veel km moeten je schijven vervangen worden? :D !

En welke motorrijder rijdt er nou met gladde banden :|W
Mijn vader had tot voor kort nog de originele banden op zijn motor.. een Kawa uit '97 geloof ik.. Waren nog niet vlak, maar begonnen droogtescheuren in te komen.

Ben zelf opzich wel voor een dergelijke keuring. Als je je motor toch 1 keer(of vaker) per jaar laat nakijken/beurten door de garage, waarom zou een apk dan niet erbij kunnen? Als je het zo plant dat dat tegelijk kan is er niks aan de hand imho, en zorgt het er voor dat mensen die hun motor amper onderhouden, het toch moeten gaan doen, en dat er dus meer controle komt op dingen als banden en remwerking wat imho zeker op een motor erg belangrijk is.
En ach, voor die 3-4 tientjes... Dan moet je maar geen motor rijden.

Goed, ik rij zelf dan nog geen motor, maar zit er wel over te denken om te gaan lessen, en dus te gaan rijden.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  woensdag 1 augustus 2012 @ 15:41:46 #51
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114950625
EN wat lost het op, welk gevaar perken we in? Ik ben wel voor veiligheid maar met deze regel schieten we gewoon niets op, symboolwerking..
Als je je motor na laat kijken, wat heef teen apk dan nog voor nut, een motorzaak controleert alles echt wel beter dan een apktoerk. En als je zelf zo handig bent ga je ook niet met gescheurde banden rijden; doe ik op de fiets ook niet.

We kunnen ook de verzekering nog 200 euro duurder maken; ach voor die 200, moet je maar geen motor rijden? :{
pi_114950658
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 15:27 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Van mijn motor ook :@ 35 per jaar
brommer kent geen wegenbelasting ;)
  woensdag 1 augustus 2012 @ 15:43:24 #53
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114950684
Oldtimers ook niet
pi_114950701
quote:
6s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 15:43 schreef Life2.0 het volgende:
Oldtimers ook niet
true :P
pi_114951208
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 15:41 schreef Life2.0 het volgende:
EN wat lost het op, welk gevaar perken we in? Ik ben wel voor veiligheid maar met deze regel schieten we gewoon niets op, symboolwerking..
Als je je motor na laat kijken, wat heef teen apk dan nog voor nut, een motorzaak controleert alles echt wel beter dan een apktoerk. En als je zelf zo handig bent ga je ook niet met gescheurde banden rijden; doe ik op de fiets ook niet.

We kunnen ook de verzekering nog 200 euro duurder maken; ach voor die 200, moet je maar geen motor rijden? :{
Tja, die 34,- die ik nu zou betalen voor een all risk verzekering voor een Ducati M696(die ik dan ook wil)stelt niks voor i.t.t. de premie die ik betaal voor mijn 9.5 jaar oude auto, die nog niet eens de helft van die motor waard is.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  woensdag 1 augustus 2012 @ 15:56:41 #56
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114951242
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 15:55 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Tja, die 34,- die ik nu zou betalen voor een all risk verzekering voor een Ducati M696(die ik dan ook wil)stelt niks voor i.t.t. de premie die ik betaal voor mijn 9.5 jaar oude auto, die nog niet eens de helft van die motor waard is.
Nou, dus maar 200 euro duurder maken? Gewoon omdat het kan? Dat is toch geen politiek (laat staan veiligheid) bedrijven?!
pi_114951508
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 15:56 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Nou, dus maar 200 euro duurder maken? Gewoon omdat het kan? Dat is toch geen politiek (laat staan veiligheid) bedrijven?!
Nee, dat natuurlijk niet. maar ik had het meer als voorbeeld dat een motor qua vaste lasten al absurd veel goedkoper is als een auto, ook al is de motor stukken duurder.
Als ik de Duc alleen WA zou verzekeren, kost me dat zelfs maar 2,79 per maand! i.t.t. de 35,- die mijn auto dan zou kosten.
Er zijn ook mensen die motor rijden, maar al het onderhoud zelf doen wanneer het hun uitkomt. Voor dat soort mensen zou het imho goed zijn een APK te hebben, zodat hun werk af en toe word gecontroleerd en de fiets gewoon veilig blijft.
Ik heb hier in de omgeving wel eens een motor zien rijden die grotendeels onder de ducttape zat en een slingerend achterwiel had.. Lijkt me niet echt veilig.

In Duitsland hebben ze al een APK voor motoren trouwens.

[ Bericht 2% gewijzigd door Marco001 op 01-08-2012 16:08:48 ]
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  woensdag 1 augustus 2012 @ 16:11:39 #58
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114951887
Zou een apk daar iets aan veranderen? Of zou hij zonder apk ook gewoon met een wrak rijden? Ik denk dat je die vraag goed kunt gebruiken om te bepalen of een apk nut heeft of niet ;)

En het is toch juist goed dat motorrijden goedkoper is dan autorijden? Ten eerste is een motor in elk opzicht beter ten tweede is de motor voor de meeste geen primair voertuig.
pi_114952077
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 16:11 schreef Life2.0 het volgende:
Zou een apk daar iets aan veranderen? Of zou hij zonder apk ook gewoon met een wrak rijden? Ik denk dat je die vraag goed kunt gebruiken om te bepalen of een apk nut heeft of niet ;)

En het is toch juist goed dat motorrijden goedkoper is dan autorijden? Ten eerste is een motor in elk opzicht beter ten tweede is de motor voor de meeste geen primair voertuig.
Gezien het feit dat die kerel nu, een jaar later, nog met dat kromme achterwiel rijd zou een apk wellicht wel helpen.
En tuurlijk, het is geen primair voertuig, maar dat is een hobby-auto/cabrio voor erbij ook niet. En die moeten, tenzij je ze alleen op het circuit gebruikt en dus niet straat legaal houd, ook gewoon apk gekeurd worden.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  woensdag 1 augustus 2012 @ 16:30:28 #60
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114952725
Dus een apk voor het ene voortuig verantwoordelijkt een apk voor een ander voertuig?
  woensdag 1 augustus 2012 @ 16:38:17 #61
53151 T42
Pinball Wizard
pi_114953072
hildo heeft dan wel pech...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_114953190
het grote probleem is niet eens die mogelijke APK vanwege veiligheid, maar ze zullen ook gaan miepen over aftermarket spullen. Zo was ik mijn kentekenplaat en knippers al erg snel kwijt op mijn enduro :')

ook willen ze beperkingen leggen aan aanpassing in de aandrijflijn: mijn tandwielverhouding is niet origineel meer. was 13/43 is nu 13/48: want wat heb ik aan een 250cc enduro zonder trekkracht maar die wel 160km/u kan :')

heeft allemaal niet met veiligheid te maken, maar deze simpele aanpassingen zouden zometeen dus niet meer mogen :{
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  woensdag 1 augustus 2012 @ 16:50:40 #63
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114953780
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 16:40 schreef Leipo666 het volgende:
het grote probleem is niet eens die mogelijke APK vanwege veiligheid, maar ze zullen ook gaan miepen over aftermarket spullen. Zo was ik mijn kentekenplaat en knippers al erg snel kwijt op mijn enduro :')

ook willen ze beperkingen leggen aan aanpassing in de aandrijflijn: mijn tandwielverhouding is niet origineel meer. was 13/43 is nu 13/48: want wat heb ik aan een 250cc enduro zonder trekkracht maar die wel 160km/u kan :')

heeft allemaal niet met veiligheid te maken, maar deze simpele aanpassingen zouden zometeen dus niet meer mogen :{
Vaderje eu weet wat goed voor ons is ;(
  woensdag 1 augustus 2012 @ 16:51:16 #64
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114953854
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 16:38 schreef T42 het volgende:
hildo heeft dan wel pech...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan niet zien of er putten in het verend gedeeltje van zijn voorvork zitten :P
  woensdag 1 augustus 2012 @ 17:09:34 #65
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114954788
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 16:11 schreef Life2.0 het volgende:
Zou een apk daar iets aan veranderen? Of zou hij zonder apk ook gewoon met een wrak rijden? Ik denk dat je die vraag goed kunt gebruiken om te bepalen of een apk nut heeft of niet ;)

En het is toch juist goed dat motorrijden goedkoper is dan autorijden? Ten eerste is een motor in elk opzicht beter ten tweede is de motor voor de meeste geen primair voertuig.
Bij mij wel, en ik kan je vertellen dat als je serieus kilometers maakt met een motor, dat het bepaald niet goedkoper is als autorijden, da's een broodje aap speciaal, mét uitjes mosterd, augurk en alles erop en eraan. :)

Setje banden -> 15K max als je je gedraagt -> 200 - 300¤, helmpje, meijertje of 4 - 5, gaat 5 jaar mee, en in de tussentijd een paar viziertjes @ 40¤/st, beurtje om de 10K, kettingsetje @ 225¤ om de 30K, bougietjes en filtertjes tellen we niet, da's peanuts, owja, en je wilt ook wel elke 3 - 5 jaar een nieuw pak van ergens tussen de 500 en 1500¤..

Goedkoop heah, motorrijden? Als je goedkoop wilt, moet je gaan fietsen. 8-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_114956525
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 07:47 schreef eleusis het volgende:

[..]

Als mijn huis 130 kan en ik er mensen mee voor hun flikker kan rijden lijkt een APK voor een huis mij een prima idee.
ok dus je hebt een doel met die apk. maar waar zijn de cijfers dat een apk voor motoren verkeersdoden zou schelen - en hoeveel zouden het er schelen.
pi_114956697
quote:
14s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 17:09 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Bij mij wel, en ik kan je vertellen dat als je serieus kilometers maakt met een motor, dat het bepaald niet goedkoper is als autorijden, da's een broodje aap speciaal, mét uitjes mosterd, augurk en alles erop en eraan. :)

Setje banden -> 15K max als je je gedraagt -> 200 - 300¤, helmpje, meijertje of 4 - 5, gaat 5 jaar mee, en in de tussentijd een paar viziertjes @ 40¤/st, beurtje om de 10K, kettingsetje @ 225¤ om de 30K, bougietjes en filtertjes tellen we niet, da's peanuts, owja, en je wilt ook wel elke 3 - 5 jaar een nieuw pak van ergens tussen de 500 en 1500¤..

Goedkoop heah, motorrijden? Als je goedkoop wilt, moet je gaan fietsen. 8-)
ja en jij doet zo goed als alles zelf, ik ben niet zo handig en 2jaar arnhem-utrecht heen en weer haalde ik er met 350e reiskosten vergoeding het er nog steeds niet uit, nu heb ik natuurlijk ook wel een slechter benzine verbruik dan die van jou
  woensdag 1 augustus 2012 @ 18:07:15 #68
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114956887
quote:
14s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 17:09 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Bij mij wel, en ik kan je vertellen dat als je serieus kilometers maakt met een motor, dat het bepaald niet goedkoper is als autorijden, da's een broodje aap speciaal, mét uitjes mosterd, augurk en alles erop en eraan. :)

Setje banden -> 15K max als je je gedraagt -> 200 - 300¤, helmpje, meijertje of 4 - 5, gaat 5 jaar mee, en in de tussentijd een paar viziertjes @ 40¤/st, beurtje om de 10K, kettingsetje @ 225¤ om de 30K, bougietjes en filtertjes tellen we niet, da's peanuts, owja, en je wilt ook wel elke 3 - 5 jaar een nieuw pak van ergens tussen de 500 en 1500¤..

Goedkoop heah, motorrijden? Als je goedkoop wilt, moet je gaan fietsen. 8-)
Het draait voor mij om de vaste lasten, daar heeft iedereen mee te maken, als je veel rijd komen er mee kosten, dat snapt iedereen.. Maar het niet in de file staan en het motorrijden zelf maakt het het waard, ook als ik 3 euro per liter benzine moet betalen, maar dat hoeft niet en dus daar ben ik ook geen voorstander van.

En fietsen doe ik al, heb dr 6 en ik maak 99% van alle ritjes gewoon op de fiets, woonwerk gewoon met de brommer, stukje sneller, owja een auto heb ik niet eens
  woensdag 1 augustus 2012 @ 18:15:03 #69
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114957140
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 18:01 schreef Bozz187 het volgende:

[..]

ja en jij doet zo goed als alles zelf, ik ben niet zo handig en 2jaar arnhem-utrecht heen en weer haalde ik er met 350e reiskosten vergoeding het er nog steeds niet uit, nu heb ik natuurlijk ook wel een slechter benzine verbruik dan die van jou
En dan doe ik idd alles zelf, anders komt er nog minimaal een keer die bedragen bij voor montage, plus dat als je het zelf doet, je de onderdelen daar kunt halen waar ze het goedkoopst zijn, want daar legt de motorzaak ook nog eens een winstpercentage op.
En dan nog; zijn dit alleen maar onderhoudsdingetjes; een tijdje geleden had ik een lager en keerringetje kapot van 40¤ aan de tandwielas. Blok uitbouwen, halve dag werk, zelf gedaan, carbs en cilinders eraf, blok splitsen, ALLES eruit, lagertje van binnenuit vervangen, alles weer in elkaar zetten, laten doen, blok weer terugbouwen, dag werk, schade: 900¤. en anderhalve dag zwaar sleutelen :') Als je dit moet láten doen, ben je 2300¤ kwijt.. er zijn mensen die kopen daar 3 auto's voor.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Motorrijden goedkoop :') me balluh _O-

[ Bericht 11% gewijzigd door Sounddragon op 01-08-2012 18:25:07 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 1 augustus 2012 @ 18:24:05 #70
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114957449
quote:
14s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 18:07 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Het draait voor mij om de vaste lasten, daar heeft iedereen mee te maken, als je veel rijd komen er mee kosten, dat snapt iedereen.. Maar het niet in de file staan en het motorrijden zelf maakt het het waard, ook als ik 3 euro per liter benzine moet betalen, maar dat hoeft niet en dus daar ben ik ook geen voorstander van.

En fietsen doe ik al, heb dr 6 en ik maak 99% van alle ritjes gewoon op de fiets, woonwerk gewoon met de brommer, stukje sneller, owja een auto heb ik niet eens
Mjah, de vaste lasten en het verbruik vallen wel mee idd, als je alleen daar naar kijkt is motorrijden best cheapo, maar dat probeer ik nou juist te verduidelijken; als je het onderhoud erbij pakt valt het allemaal smerig tegen. En die kleding he, daar gaat serieus geld in zitten. Je kunt voor 300 EYPO een pakkie kopen, alleen verzuip je dan als een rat zodra het iets serieuzer gaat regenen, dan moet je aan de GoreTex; dan begin je met 500¤ voor het membraam en de merknaam, en dan komt daar nog je pak bij. serieus; 1000¤ is niks voor een beetje fatsoenlijk pak. helmpje erbij en je zit aan 1½k, en dan maar bidden dat je niet op je smoel gaat, want dan kun je het zó weggooien..

Vaste lasten; daar hoort ook je onderhoud en afschrijving van je brommer, pak en helm bij, anders vergelijk je appels met peren..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 1 augustus 2012 @ 18:35:02 #71
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114957796
Maar dat heeft toch verder compleet niets te maken met de apk? Je kunt het zo duur maken als je wilt maar niemand heeft ooit gezegt dat motorrijden een goedkope hobby is :P
Ik heb ook 3 outfits en een doos handschoenen maar dat maakt het niet okay om dus maar nog wat extra kosten erbij te bedenken voor de EU

Het gaat er om dat wanneer je een motor hebt of meerdere (ik ben van 3 naar 1 gegaan :') ) je voor enkele motor opnieuw die kosten kwijt bent, en nu voor de gemiddelde motorrijder een motor op de tweede plek komt is het gewoon melken, niets veiligheid het draait 100% om de kosten.
pi_114965705
Ik ben bij de protestrit in ieder geval. Stelletje zwendelaars. Omwille van "veiligheid" geld uit mijn zakken kloppen terwijl er aantoonbaar 0,0 effect op de veiligheid van motorrijders is vind ik prinicipieel niet kunnen.

Over de kosten van motorrijden, ik heb toevallig zitten uitrekenen dat mijn BMW R65 uit '83 me 80 euro per maand kost, als ik uitga van afschrijving in 5 jaar, en 30.000 kilometer over diezelfde 5 jaar, een verbruik van 1:20, x E1,80. Kleding, onderdelen, banden en verzekering zijn meegenomen.

Afgerond naar boven E 0,15 de kilometer.
Fotografie -> www.masque-obscura.nl
  woensdag 1 augustus 2012 @ 21:24:28 #73
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_114966419
Als het dan toch echt om de verkeersveiligheid te doen is, laten we dan beginnen met het niet toelaten van buitenlandse auto's die niet aan de APK-normen van NL voldoen op de nationale wegen. Ik zie toch echt veel vaker een oostblokbak in embarmelijke staat op de weg rijden, dan een motor.
pi_114967656
quote:
3s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 21:24 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Als het dan toch echt om de verkeersveiligheid te doen is, laten we dan beginnen met het niet toelaten van buitenlandse auto's die niet aan de APK-normen van NL voldoen op de nationale wegen. Ik zie toch echt veel vaker een oostblokbak in embarmelijke staat op de weg rijden, dan een motor.
dan kan je ook niet meer met de motor door Duitsland crossen
pi_114967811
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 15:41 schreef Life2.0 het volgende:
EN wat lost het op, welk gevaar perken we in? Ik ben wel voor veiligheid maar met deze regel schieten we gewoon niets op, symboolwerking..
Als je je motor na laat kijken, wat heef teen apk dan nog voor nut, een motorzaak controleert alles echt wel beter dan een apktoerk. En als je zelf zo handig bent ga je ook niet met gescheurde banden rijden; doe ik op de fiets ook niet.

We kunnen ook de verzekering nog 200 euro duurder maken; ach voor die 200, moet je maar geen motor rijden? :{
het levert veiligheid op, dat is heel wat waard.

het kan me werkelijk geen drol interesseren of jij met een onveilige motor de weg op gaat en jezelf vervolgens kapot rijd omdat je voorvork doorgerot is en je jezelf in een bocht om een lantaarnpaal vouwt.

Wat me wel kan interesseren is dat je eventuele revalidatie (als je geluk hebt) de samenleving een berg geld gaat kosten (en nog meer bij blijvende invaliditeit), en wat me nog meer kan interesseren is dat je motor een mogelijk moordwapen kan worden doordat het doorschuift en iemand omver schuift, of dat een tegenligger in een uitwijk poging van de weg raakt en dodelijk gewond
  woensdag 1 augustus 2012 @ 21:48:12 #76
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114967915
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 21:46 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

het levert veiligheid op, dat is heel wat waard.

het kan me werkelijk geen drol interesseren of jij met een onveilige motor de weg op gaat en jezelf vervolgens kapot rijd omdat je voorvork doorgerot is en je jezelf in een bocht om een lantaarnpaal vouwt.

Wat me wel kan interesseren is dat je eventuele revalidatie (als je geluk hebt) de samenleving een berg geld gaat kosten (en nog meer bij blijvende invaliditeit), en wat me nog meer kan interesseren is dat je motor een mogelijk moordwapen kan worden doordat het doorschuift en iemand omver schuift, of dat een tegenligger in een uitwijk poging van de weg raakt en dodelijk gewond
Blijf jij maar thuis, en gooi je keukentrapje maar weg, en pas op voor de cv ketel, straks stik je
pi_114968345
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 21:46 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

het levert veiligheid op, dat is heel wat waard.

het kan me werkelijk geen drol interesseren of jij met een onveilige motor de weg op gaat en jezelf vervolgens kapot rijd omdat je voorvork doorgerot is en je jezelf in een bocht om een lantaarnpaal vouwt.

Wat me wel kan interesseren is dat je eventuele revalidatie (als je geluk hebt) de samenleving een berg geld gaat kosten (en nog meer bij blijvende invaliditeit), en wat me nog meer kan interesseren is dat je motor een mogelijk moordwapen kan worden doordat het doorschuift en iemand omver schuift, of dat een tegenligger in een uitwijk poging van de weg raakt en dodelijk gewond
cijfers svp? ik geloof er namelijk niets van dat het er significant veiliger op wordt op de weg. als motorrijder ben je suïcidaal als je op een slecht onderhouden motor deelneemt aan het nl verkeer.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 22:05:00 #78
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114968836
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 21:46 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

het levert veiligheid op, dat is heel wat waard.

het kan me werkelijk geen drol interesseren of jij met een onveilige motor de weg op gaat en jezelf vervolgens kapot rijd omdat je voorvork doorgerot is en je jezelf in een bocht om een lantaarnpaal vouwt.

Wat me wel kan interesseren is dat je eventuele revalidatie (als je geluk hebt) de samenleving een berg geld gaat kosten (en nog meer bij blijvende invaliditeit), en wat me nog meer kan interesseren is dat je motor een mogelijk moordwapen kan worden doordat het doorschuift en iemand omver schuift, of dat een tegenligger in een uitwijk poging van de weg raakt en dodelijk gewond
Hmkay, dus de situatie's die jij omschrijft zouden niet meer, of iig minder vaak voorkomen als de desbetreffende motorfiets APK gekeurd is? steek gerust je kop weer terug in het zand :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_114969640
quote:
10s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:05 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Hmkay, dus de situatie's die jij omschrijft zouden niet meer, of iig minder vaak voorkomen als de desbetreffende motorfiets APK gekeurd is? steek gerust je kop weer terug in het zand :')
misschien het afbreken van een voorvork niet nee, de strekking van mijn post is iets wat overdreven :)

het niet zichtbaar zijn, slechte remmen, slechte banden zijn wel gevaarzetters
  woensdag 1 augustus 2012 @ 22:20:54 #80
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114969746
Maar die kun je al rijder niet missen dus wat gaat een apk daar aan doen?

Misschien anders te verwoorden: als de staat van de 3 enige redenen die jouw in leven houden jou niets uitmaken, ten eerste: hoe is het mogelijk dat je dan nog leeft. Tweede: waarom zou je je iets van een apk aantrekken? Jouw veiligheid maakte het niet uit. De wet maakte het niets uit. Maar voor de apk zou je dan alles laten maken?

Seriously?
  woensdag 1 augustus 2012 @ 22:21:47 #81
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114969796
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:18 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

misschien het afbreken van een voorvork niet nee, de strekking van mijn post is iets wat overdreven :)

het niet zichtbaar zijn, slechte remmen, slechte banden zijn wel gevaarzetters
Banden en remmen checken is 2 minuten werk, en dat doet de gemiddelde motorrijder minstens één keer per week als je elke dag rijdt.. piece of cake. Hoeveel koekblikkers ken je die OOIT wel eens een wiel van hun auto afschroeven om hun remmen te checken? O-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_114972704
Uit betrouwbare statistiek blijkt dat nog geen 1% van de motorongelukken te wijten is aan een technisch mankement. (MAIDS onderzoek)

Verder blijkt ook dat het aantal motordoden/ongevallen sinds de motorenkeuring in Duitsland met 0% is veranderd.

Vertel mij eens hoe APK verkoopbaar is als veiligheidsverbetering? Het is pure zwendel, gestimuleerd door lobby-organisaties als een RAI en een BOVAG, om geld te kunnen kloppen.
Fotografie -> www.masque-obscura.nl
  woensdag 1 augustus 2012 @ 23:17:55 #83
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_114973342
En wat betreft veiligheid zijn er andere maatregelen/eisen te bedenken die veel effectiever zijn. Mensen die bijvoorbeeld gerust op hun teenslippers op een motor klimmen zullen een gevaar op de weg blijven, APK of niet. Als ze daar nou iets aan zouden doen...
  woensdag 1 augustus 2012 @ 23:23:37 #84
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114973704
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:17 schreef TheSilentEnigma het volgende:
En wat betreft veiligheid zijn er andere maatregelen/eisen te bedenken die veel effectiever zijn. Mensen die bijvoorbeeld gerust op hun teenslippers op een motor klimmen zullen een gevaar op de weg blijven, APK of niet. Als ze daar nou iets aan zouden doen...
En pothelmpjes niet toestaan, geen bescherming en zonder visier, je zou ze een bromvlieg toewensen..
  woensdag 1 augustus 2012 @ 23:30:58 #85
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_114974152
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:23 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

En pothelmpjes niet toestaan, geen bescherming en zonder visier, je zou ze een bromvlieg toewensen..
Ik weet nog goed dat tijdens mijn lesperiode (ruim 9 jaar geleden) hoog van de toren geblazen werd met betrekking tot de superstrenge kledingeisen die er aan zaten te komen. Ondertussen zijn deze er nog steeds niet en mag je in je nakie op een motor stappen, zolang je maar een goedgekeurde helm draagt. Vreemd eigenlijk als je bedenkt dat het CBR wel al jaren eisen stelt aan kleding voor examenkandidaten.

Nogmaals, willen ze de veiligheid verhogen en het aantal dodelijke en/of zwaargewonde motorrijders verminderen, lijkt me dat een veel logischere stap dan het invoeren van een APK-plicht.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 23:33:32 #86
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114974302
Meer het brengt minder geld op, en daar wringt de schoen
  woensdag 1 augustus 2012 @ 23:41:33 #87
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_114974721
quote:
18s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:33 schreef Life2.0 het volgende:
Meer het brengt minder geld op, en daar wringt de schoen
En het feit dat het een Europese aangelegenheid is natuurlijk. Wel weer bijzonder dat zaken als pensioenleeftijd en BTW niet gelijk hoeven te zijn voor Europa, maar zoiets triviaals als APK voor motoren en brommers wel.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 23:53:12 #88
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114975321
Brommers ook niet, want nederland gaat dat niet invoeren, toch niemand die er iets van zegt,. behalve wat groepjes brommerraceclubjes, wat motorvereniginen en wat boze pubers ;(
  donderdag 2 augustus 2012 @ 08:20:08 #89
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_114983935
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:41 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

En het feit dat het een Europese aangelegenheid is natuurlijk. Wel weer bijzonder dat zaken als pensioenleeftijd en BTW niet gelijk hoeven te zijn voor Europa, maar zoiets triviaals als APK voor motoren en brommers wel.
Inderdaad :')

De weg van de minste weerstand en dan hebben "ze" toch weer even iets besloten _O- :'(
heitieh
  donderdag 2 augustus 2012 @ 10:57:35 #90
53151 T42
Pinball Wizard
pi_114987278
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 16:51 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Ik kan niet zien of er putten in het verend gedeeltje van zijn voorvork zitten :P
hildo rijd zonder voorrem ;)
  donderdag 2 augustus 2012 @ 11:00:04 #91
53151 T42
Pinball Wizard
pi_114987360
quote:
14s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 18:15 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

En dan doe ik idd alles zelf, anders komt er nog minimaal een keer die bedragen bij voor montage, plus dat als je het zelf doet, je de onderdelen daar kunt halen waar ze het goedkoopst zijn, want daar legt de motorzaak ook nog eens een winstpercentage op.
En dan nog; zijn dit alleen maar onderhoudsdingetjes; een tijdje geleden had ik een lager en keerringetje kapot van 40¤ aan de tandwielas. Blok uitbouwen, halve dag werk, zelf gedaan, carbs en cilinders eraf, blok splitsen, ALLES eruit, lagertje van binnenuit vervangen, alles weer in elkaar zetten, laten doen, blok weer terugbouwen, dag werk, schade: 900¤. en anderhalve dag zwaar sleutelen :') Als je dit moet láten doen, ben je 2300¤ kwijt.. er zijn mensen die kopen daar 3 auto's voor.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Motorrijden goedkoop :') me balluh _O-
2300 euro daar kan ik bijna 20 auto's van kopen ;) okeey 15 dan mensen vragen laaste tijd meer voor hun oudjes..
  woensdag 8 augustus 2012 @ 13:16:21 #92
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_115285701
Hoe kon ik deze missen.
Ik ben er in ieder geval bij de 22ste
pi_115285879
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 15:41 schreef Life2.0 het volgende:
een motorzaak controleert alles echt wel beter dan een apktoerk.
nou mijn ervaring met verschillende motorzaken is een stuk minder rooskleurig :')

daar zou ik mijn leven echt niet meer aan toevertrouwen :N
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  woensdag 8 augustus 2012 @ 22:55:50 #94
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_115313348
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:21 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

nou mijn ervaring met verschillende motorzaken is een stuk minder rooskleurig :')

daar zou ik mijn leven echt niet meer aan toevertrouwen :N
Dus je laat liever Ali van de lokale -apk voor een tientje- garage aan je remmen knutselen?
  woensdag 8 augustus 2012 @ 23:12:46 #95
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_115314479
quote:
11s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 22:55 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Dus je laat liever Ali van de lokale -apk voor een tientje- garage aan je remmen knutselen?
Ik onderhoud mijn motoren perfect. Ik kan zelf niet veel, dus breng ik ze op tijd weg naar een fatsoenlijke zaak en op onderhoud en veiligheid wordt geen cent bespaard.
Echter, ik heb twee oldtimers waar ik soms nog geen 1000 km per jaar mee rijd. Die zou ik straks dus verplicht ieder jaar naar de garage moet brengen, terwijl dat nu allesbehalve nodig is.
pi_115316900
quote:
11s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 22:55 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Dus je laat liever Ali van de lokale -apk voor een tientje- garage aan je remmen knutselen?
Om wat te zeggen van je denigrerende toon. Die ali waar jij het over hebt heeft dezelfde papieren als henk van de dealer.
pi_115325883
quote:
11s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 22:55 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Dus je laat liever Ali van de lokale -apk voor een tientje- garage aan je remmen knutselen?
niet 'liever' maar de kwaliteit van het werk zal hetzelfde zijn: bagger

ik doe het dus zelf wel: dan weet ik tenminste zeker dat alle bouten weer aangedraait zijn en alles weer vast zit zoals het hoort
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  donderdag 9 augustus 2012 @ 09:35:11 #98
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_115325970
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 21:12 schreef Masque-Obscura het volgende:
Ik ben bij de protestrit in ieder geval. Stelletje zwendelaars. Omwille van "veiligheid" geld uit mijn zakken kloppen terwijl er aantoonbaar 0,0 effect op de veiligheid van motorrijders is vind ik prinicipieel niet kunnen.

Over de kosten van motorrijden, ik heb toevallig zitten uitrekenen dat mijn BMW R65 uit '83 me 80 euro per maand kost, als ik uitga van afschrijving in 5 jaar, en 30.000 kilometer over diezelfde 5 jaar, een verbruik van 1:20, x E1,80. Kleding, onderdelen, banden en verzekering zijn meegenomen.

Afgerond naar boven E 0,15 de kilometer.
Afschrijving op een hok van 30 jaar oud :').
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 9 augustus 2012 @ 12:34:07 #99
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_115331149
quote:
14s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 09:35 schreef fathank het volgende:

[..]

Afschrijving op een hok van 30 jaar oud :').
Ten eerste weet je niet wat 'ie ervoor heeft betaald en ten tweede geeft 'ie aan dat ook kleding e.d. erbij inbegrepen is. Zo gek is het dus niet.
pi_115338678
quote:
14s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 09:35 schreef fathank het volgende:

[..]

Afschrijving op een hok van 30 jaar oud :').
"kom ik ga eens uitrekenen wat mijn motor kost, maar ik neem daarin de kosten van de motor zelf niet mee? "

:P

Ik heb 1700 betaald, is na benzine de grootste kostenpost die ik eraan heb.
Fotografie -> www.masque-obscura.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')