abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114877711
Allemaal tekenen.

https://petities.nl/petitie/geen-apk-voor-motorfietsen

Ik ben tegen de APK voor motoren.

De Europese Commissie stelt voor om alle gemotoriseerde tweewielers op te nemen in een verordening voor periodieke technische controle. Er moet een jaarlijkse inspectie komen voor alle voertuigen ouder dan zes jaar. Dat meldt de MAG.

Het nieuwe voorstel zal naar verwachting op vrijdag 13 juli officieel worden gepubliceerd door de Europese Commissie. Pas in het najaar wordt er door het Europees Parlement beslist. Deze maatregel zal motorrijders meer dan 1,2 miljard euro extra per jaar gaan kosten. MAG en FEMA hebben kritiek op het voorstel en noemen het overbodig en nutteloos. De motorrijdersorganisaties roepen op tot intrekking van de plannen.

APK voor alle motorvoertuigen op twee of drie wielen
Tot nu toe werden alleen "motorvoertuigen op ten minste vier wielen" gedekt door de EU-richtlijn 2009/40/EG die voorziet in periodieke technische controle (lees: APK). Daarin is voor auto's vastgesteld dat ze voor het eerst na vier jaar en vervolgens om de twee jaar moeten worden gekeurd. Het voorstel van de Commissie vermeldt uitdrukkelijk dat het niet alleen gaat over motoren, maar dat alle motorvoertuigen op twee of drie wielen aan regime moeten worden onderworpen van periodieke controles. Daaraan zullen ook de negen lidstaten van de Europese Unie (EU) moeten voldoen die nog geen periodieke keuring voor motoren kennen, zoals Nederland. Ook Noorwegen wordt beïnvloed door deze nieuwe regelgeving. Voor de meeste andere landen is het waarschijnlijk dat de frequentie van de keuringen zal worden opgevoerd. Voor nieuwe auto's stelt de Commissie voor de eerste controle na vier jaar te laten plaatsvinden, gevolgd door een tweede inspectie twee jaar later en daarna jaarlijks. De voorgestelde 4-2-1-1-1 regeling zal van toepassing zijn op alle auto's, motorfietsen, bromfietsen, scooters en quads.

Technisch mankement zeer zelden oorzaak ongeval
De Commissie motiveert haar voorstel met bezorgdheid over de veiligheid, maar negeert dat slechts in zeer zeldzame gevallen technische mankementen de oorzaak zijn geweest van een ongeval. Voor motorongevallen spelen technische gebreken een nog minder belangrijke rol. Tegelijkertijd kan worden geconstateerd dat, met betrekking tot de motorongevallen met fatale afloop, Europese landen mét periodieke controles voor motorfietsen niet beter presteren dan de landen waar de periodieke inspecties niet verplicht zijn voor motorfietsen.

Het enige echte voordeel voor de Europese burgers zou zijn geweest de harmonisatie en wederzijdse erkenning van nationale keuringen, waardoor elke voertuigeigenaar zijn of haar auto kan laten keuren in iedere lidstaat van de Europese Unie. Helaas is dit niet het geval en wij Europeanen worden gewoon gevraagd om hogere kosten te betalen voor een keuringssysteem dat niets toevoegt.

Hoge kosten
Met het oog op het verbeteren van de verkeersveiligheid in Europa, moeten de juiste maatregelen worden genomen. Voor motorfietsen hebben verplichte periodieke inspecties geen enkel bewezen verkeersveiligheidseffect, terwijl tegelijkertijd de kosten volledig voor rekening van de consument komen.

In dit geval zullen de kosten naar verwachting escaleren voor mensen die zich niet kunnen veroorloven iedere drie jaar een nieuw voertuig aan te schaffen. Zo'n 35 miljoen gemotoriseerde tweewielers zijn geregistreerd in de Europese Unie. Als de prijs voor een inspectie wordt vastgesteld op 50 euro, zou motorrijders 1,7 miljard euro op tweejaarlijkse basis betalen voor hun voertuigkeuring. Op basis van een geschatte voorraad van 70 procent van motor- en bromfietsen ouder dan zes jaar, zou de voorgestelde jaarlijkse keuring voor die oudere motoren per jaar leiden tot een extra 1,2 miljard euro aan uitgaven! En deze cijfers vermelden nog niet eens de sociale kosten die voortvloeien uit het feit dat de voertuigeigenaar normaliter minstens een halve dag vrij moet nemen om zijn of haar voertuig naar een erkende keuringsinstantie te brengen.

De grote winnaars van dit voorstel zijn de keuringssinstanties, omdat ze op zijn minst een 50 procent toename van de omzet verwachten. Voertuigfabrikanten zullen naar verwachting ook profiteren, omdat de jaarlijkse keuringen een stimulans zijn voor eigenaren van oudere voertuigen om een nieuwe motor of auto te kopen.

Onaanvaardbaar
"Dit is niets minder dan een belasting op armoede voor hen die zich niet iedere drie jaar kunnen veroorloven een nieuw voertuig te kopen", zegt FEMA's secretaris-generaal Aline Delhaye. "In termen van tijd en geld, zullen de kosten voor de burger astronomisch zijn, zonder dat er ook maar een voordeelen tegenover staat. Dit is niet aanvaardbaar."

Nu moet het voorstel worden besproken en goedgekeurd door het Europees Parlement en de Raad. Deze vrijdag is de laatste officiële werkdag voor de leden van het Europees Parlement in Brussel voor het zomerreces. De Commissie heeft er duidelijk met een vooropgezet doel voor gekozen het voorstel die dag te publiceren; zo vlak voor de zomervakantie neemt men de critici de wind uit de zeilen.

Bron: MAG

ANWB vindt APK voor motoren zinloos

deel 1: Zeg NEE tegen de APK voor motoren
  dinsdag 31 juli 2012 @ 00:09:16 #2
256666 leeell
I know you're lonely
pi_114877755
tvp
en inderdaad, geen betutteling van de overheid, je neemt een risico zonder pak, best

dan geen vergoeding ontvangen
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 00:16:52 #3
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114878142
Iedereen al getekend? Ik wel.
pi_114878165
jep
  dinsdag 31 juli 2012 @ 00:17:45 #5
256666 leeell
I know you're lonely
pi_114878190
Uw ondertekening is opgeslagen
pi_114878613
ik ben benieuwd.... buiten de keuringskosten: waarom zou je niet willen dat je voertuig een jaarlijkse keuring krijgt?

Ze checken je voertuig op onveilige punten en verplichten je onveiligheden aan te passen. wat is daar mis mee?
  dinsdag 31 juli 2012 @ 00:27:25 #7
256666 leeell
I know you're lonely
pi_114878637
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 00:26 schreef CarltonBanks het volgende:
ik ben benieuwd.... buiten de keuringskosten: waarom zou je niet willen dat je voertuig een jaarlijkse keuring krijgt?

Ze checken je voertuig op onveilige punten en verplichten je onveiligheden aan te passen. wat is daar mis mee?
noem eens iets wat onveilig zou kunnen zijn
pi_114878650
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 00:27 schreef leeell het volgende:

[..]

noem eens iets wat onveilig zou kunnen zijn
te dunne rem schijven / blokken, gladde banden?

edit: dat zijn 2 ietsen :')

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2012 00:28:43 ]
  dinsdag 31 juli 2012 @ 00:29:15 #9
256666 leeell
I know you're lonely
pi_114878714
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 00:27 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

remmen, banden?
punt is, als die 2 ondeugdelijk zijn dat er niet eens op te rijden valt, banden kan hoogstens profiel gecheckt worden.

met een auto kan je nog wel met brakke remmen en banden door, motor stuk lastiger, een schijfrem is een schijfrem, de remblokjes kunnen versleten zijn, maar dat merk je wel, en dan rijd je er echt niet op
pi_114878765
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 00:29 schreef leeell het volgende:

[..]

punt is, als die 2 ondeugdelijk zijn dat er niet eens op te rijden valt, banden kan hoogstens profiel gecheckt worden.

met een auto kan je nog wel met brakke remmen en banden door, motor stuk lastiger, een schijfrem is een schijfrem, de remblokjes kunnen versleten zijn, maar dat merk je wel, en dan rijd je er echt niet op
wat checken ze bij een autoband anders dna het profiel?

er zijn genoeg apen die rond rijden op gladde banden (schijven/blokken kan ik niet over oordelen)... de kans dat je onderuit gaat is vele malen groter... de kans dat je in de vangrail beland dus ook

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2012 00:31:02 ]
  dinsdag 31 juli 2012 @ 00:31:56 #11
256666 leeell
I know you're lonely
pi_114878831
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 00:30 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

wat checken ze bij een autoband anders dna het profiel?

er zijn genoeg apen die rond rijden op gladde banden (schijven/blokken kan ik niet over oordelen)... de kans dat je onderuit gaat is vele malen groter... de kans dat je in de vangrail beland dus ook
dus een hele bureaucratische, dure check die 1 mogelijk probleem zou kunnen aanwijzen ?
pi_114878911
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 00:31 schreef leeell het volgende:

[..]

dus een hele bureaucratische, dure check die 1 mogelijk probleem zou kunnen aanwijzen ?
wat lul je? je kan al een apk krijgen voor een auto vanaf 19euro :')

een motor is 3x zo klein... ga je nu lopen huilen over een 10tje per jaar?
pi_114878937
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 00:26 schreef CarltonBanks het volgende:

vanaf morgen moet je je hele huis elke dag volledig schoonmaken. de kans dat je dan een bacterie oploopt wordt dan verkleind! wat is er mis mee.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 00:37:37 #14
256666 leeell
I know you're lonely
pi_114879111
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 00:33 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

niet enkel voor de bestuuder, overheid en dergelijke meegeteld, of gaan we alle betuttelende regeltjes nu gewoon implementeren omdat het toch zo weinig kost voor een periodieke check
  dinsdag 31 juli 2012 @ 00:47:18 #15
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114879465
quote:

[..]

Wiellagers, achterbruglagers, balhoofdlagers, vering (lagering, demping, keerringen), linksystemen, spanning en staat van spaken bij spaakwielen, verlichting (r.a.w., achterlicht, koplampen op reflectoren en lenzen incl afstelling en eventuele extra verlichting), elektra, uitlaatsysteem (evt op E-keur), en alle eventuele modificaties puur op veiligheid.

en dan vergeet ik vast nog het één en ander :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_114880002
quote:

[..]

Met een motor zullen ze misschien eerder klaar zijn - als er niet eerst een kuip af moet o.i.d. - maar ik geloof er niks van dat het daarom ook goedkoper zou worden.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 07:47:54 #17
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_114883978
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 00:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

vanaf morgen moet je je hele huis elke dag volledig schoonmaken. de kans dat je dan een bacterie oploopt wordt dan verkleind! wat is er mis mee.
Als mijn huis 130 kan en ik er mensen mee voor hun flikker kan rijden lijkt een APK voor een huis mij een prima idee.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 31 juli 2012 @ 07:59:55 #18
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_114884021
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 00:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Drama-queen.
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 00:29 schreef leeell het volgende:

[..]

Dat jij er dan niet op zou rijden betekend niet dat anderen dan niet zouden doen ;)
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 31 juli 2012 @ 09:55:12 #19
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_114885726
Als er geen 2 tientjes per jaar af kan voor een apk'tje (waarbij je voertuig dus gecontroleerd wordt of het nog aan de wettelijke eisen voldoet) kun je beter een buskaart kopen.

Aangezien de motorrijders allemaal zulkse handige sleutelaars zijn dat ze alles zelf kunnen en doen kunnen ze eventuele reparaties toch zelf uitvoeren om daarna de motor alsnog af te laten melden.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_114892255
Nou mijn motor is niet meer apk goedkeur waardig, heeft me zus hem laten vallen...
  dinsdag 31 juli 2012 @ 13:25:35 #21
256666 leeell
I know you're lonely
pi_114893039
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 13:06 schreef Bozz187 het volgende:
Nou mijn motor is niet meer apk goedkeur waardig, heeft me zus hem laten vallen...
van een berg ofwat ?

als je je motor laat vallen heb *ik* niet meer schade dan wat kapschade, wat krassen en mn carburateur die benzinelekt :P
pi_114894550
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 13:25 schreef leeell het volgende:

[..]

van een berg ofwat ?

als je je motor laat vallen heb *ik* niet meer schade dan wat kapschade, wat krassen en mn carburateur die benzinelekt :P
ja ter hoogte van een stoeprand :') , maar de handrem is afgebroken zei ze, andere schade weet ik niet. Kan donderdag pas bekijken als ik weer in NL ben
pi_114897100
Aan de ene kant begrijp ik het. Als ik soms zie hoe, vooral beginnende rijders, hun fiets voor elkaar hebben, is het droevig. Kale achterband, versleten schijf en blokken, knippers die niet doen wat ze moeten doen, achterspatbord verwijderd en kentekenplaat ergens verstopt achter een veerpoot..

Aan de andere kant is het merendeel zuinig op zijn fiets, is zich bewust van het gevaar door achterstallig onderhoud.

Ik vind het moeilijk om te oordelen. Een gulden middenweg zou zijn om APK voor fietsen in te voeren, maar dan wel om het jaar tegen een redelijke vergoeding.

Overigens, ik ben motorrijder. Mijn fiets('89) is perfect in orde.
pi_114902361
Voor de APK voor brommers 8)7 8)7

Waarom ik dit nou moet laten checken.. het gaat, of het gaat niet.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 19:42:43 #25
157922 fathank
pi_114909538
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 15:00 schreef Gummiebeer het volgende:
Aan de ene kant begrijp ik het. Als ik soms zie hoe, vooral beginnende rijders, hun fiets voor elkaar hebben, is het droevig. Kale achterband, versleten schijf en blokken, knippers die niet doen wat ze moeten doen, achterspatbord verwijderd en kentekenplaat ergens verstopt achter een veerpoot..

Aan de andere kant is het merendeel zuinig op zijn fiets, is zich bewust van het gevaar door achterstallig onderhoud.

Ik vind het moeilijk om te oordelen. Een gulden middenweg zou zijn om APK voor fietsen in te voeren, maar dan wel om het jaar tegen een redelijke vergoeding.

Overigens, ik ben motorrijder. Mijn fiets('89) is perfect in orde.
Een apk heb je al voor 3 tientjes voor je auto bij een willekeurige garage. Een motor hoeft niks duurder te zijn natuurlijk. Dus die onzin over torenhoge kosten is gewoon kwats. Tenzij je natuurlijk op een rotte fiets rondrijdt en zelf niks kunt.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 21:11:33 #26
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114915114
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 17:01 schreef Yreal het volgende:

[ afbeelding ]

Bouw dr een 160+ mm trommelrem in :D
  dinsdag 31 juli 2012 @ 21:12:39 #27
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114915179
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 09:55 schreef fathank het volgende:
Als er geen 2 tientjes per jaar af kan voor een apk'tje (waarbij je voertuig dus gecontroleerd wordt of het nog aan de wettelijke eisen voldoet) kun je beter een buskaart kopen.

Aangezien de motorrijders allemaal zulkse handige sleutelaars zijn dat ze alles zelf kunnen en doen kunnen ze eventuele reparaties toch zelf uitvoeren om daarna de motor alsnog af te laten melden.
Dat ik het kan betalen betekend niet dat ik het maar gewoon doe.. en daarna weer, en weer en weer, zonder er ene flying fuck mee op te schieten; dat heet melken :{w
  dinsdag 31 juli 2012 @ 21:13:44 #28
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114915259
quote:

[..]

Na hoe veel km moeten je schijven vervangen worden? :D !

En welke motorrijder rijdt er nou met gladde banden :|W
  dinsdag 31 juli 2012 @ 21:16:37 #29
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114915460
quote:

[..]

Waarom zou je het bij de motor goedkoop maken? Het zijn toch extra inkomsten die verplicht zijn, een pasport kost toch ook geen 1 euro?
  dinsdag 31 juli 2012 @ 21:17:52 #30
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114915534
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 09:55 schreef fathank het volgende:

Als wij toch zo goed sleutelen hoeft niemand mijn motor meer na te lopen.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 23:10:32 #31
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_114922297
Ingevuld.

De regelzucht van Nederland en Europa :r
heitieh
  dinsdag 31 juli 2012 @ 23:40:38 #32
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_114924110
Als eigenares van drie motoren uiteraard ondertekend.

Ik snap het ergens wel hoor, het geld om de Grieken en Spanjaarden aan het vreten te houden moet toch ergens vandaan komen. ;)
pi_114924300
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 23:40 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Als eigenares van drie motoren uiteraard ondertekend.

Ik snap het ergens wel hoor, het geld om de Grieken en Spanjaarden aan het vreten te houden moet toch ergens vandaan komen. ;)
Hoe zie je dat precies voor je? De BTW van de garages?
  dinsdag 31 juli 2012 @ 23:51:17 #34
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_114924688
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 23:44 schreef Yreal het volgende:

[..]

Hoe zie je dat precies voor je? De BTW van de garages?
Het was sarcastisch bedoeld om aan te geven dat het in mijn ogen een puur economische maatregel is...
  woensdag 1 augustus 2012 @ 08:36:52 #35
157922 fathank
pi_114934851
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 21:16 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Waarom zou je het bij de motor goedkoop maken? Het zijn toch extra inkomsten die verplicht zijn, een pasport kost toch ook geen 1 euro?
Omdat de overheid een monopoliepositie heeft op het gebied van paspoorten. Of koop jij je paspoort bij de paspoort en rijbewijs discounter op de hoek?

En waarom het bij de motor goedkoper zou zijn? Omdat het minder werk is als bij een auto en er een hoop concurrentie is. Dat is het principe van marktwerking.
quote:
17s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 21:17 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Als wij toch zo goed sleutelen hoeft niemand mijn motor meer na te lopen.
En wie controleert dat? Genoeg beunhazen die rotzooien met hun fiets en er allerlei ongekeurde aftermarket prul op bouwen.

quote:
4s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 23:51 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Het was sarcastisch bedoeld om aan te geven dat het in mijn ogen een puur economische maatregel is...
Wat zal het opleveren, zo'n 30 miljoen euro ongeveer. Nou wat zal de Minister van Financiën een gat in de lucht springen zeg.

[ Bericht 18% gewijzigd door fathank op 01-08-2012 08:42:17 ]
  woensdag 1 augustus 2012 @ 09:00:29 #36
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_114935177
quote:
4s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 23:51 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

En waarom denk je dat? Puur omdat mensen die hier posten beweren dat hun motor perfect is? Ik kan ook roepen dat mijn auto perfect is, wordt onderhouden door een specialist van dit model, maar 1 keer per jaar kijkt een onafhankelijk iemand er naar om te zien of er bepaalde zaken toch niet helemaal up to standard zijn. Nou, dat kost me dan 35 euri, maar daarna weet ik wel waar ik aan toe ben.

Goh, wat erg zeg.

En ik zie genoeg motoren rondrijden, waarvan ik denk: Hoort dat achterwiel zo te wiebelen? Horen die oranje lampjes continu te branden als hij een hoek omgaat? Hee, hoort dat achterlicht niet op een zichtbare plaats? Moet die kentekenplaat niet gewoon leesbaar zijn? Een stuur dat omwikkeld is met tape? Is dat een accessoire?

Ik snap echt niet, dat mensen moeilijk gaan doen als er iets bedacht wordt, dat de verkeersveiligheid, hoe marginaal ook, kan vergroten. Al haalt het maar 1 potentieel dodelijk wapen van de weg, dan heeft het zijn nut al bewezen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 1 augustus 2012 @ 09:01:46 #37
53151 T42
Pinball Wizard
pi_114935194
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 17:01 schreef Yreal het volgende:

[ afbeelding ]

ken mensen die daarom wel reden zonder remmen... ofjah de schoenen waren de remmen...
  woensdag 1 augustus 2012 @ 09:02:21 #38
53151 T42
Pinball Wizard
pi_114935209
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 21:13 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

die op meetings elke keer een burn out maken..
  woensdag 1 augustus 2012 @ 14:37:45 #39
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114947919
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 09:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En waarom denk je dat? Puur omdat mensen die hier posten beweren dat hun motor perfect is? Ik kan ook roepen dat mijn auto perfect is, wordt onderhouden door een specialist van dit model, maar 1 keer per jaar kijkt een onafhankelijk iemand er naar om te zien of er bepaalde zaken toch niet helemaal up to standard zijn. Nou, dat kost me dan 35 euri, maar daarna weet ik wel waar ik aan toe ben.

Goh, wat erg zeg.

En ik zie genoeg motoren rondrijden, waarvan ik denk: Hoort dat achterwiel zo te wiebelen? Horen die oranje lampjes continu te branden als hij een hoek omgaat? Hee, hoort dat achterlicht niet op een zichtbare plaats? Moet die kentekenplaat niet gewoon leesbaar zijn? Een stuur dat omwikkeld is met tape? Is dat een accessoire?

Ik snap echt niet, dat mensen moeilijk gaan doen als er iets bedacht wordt, dat de verkeersveiligheid, hoe marginaal ook, kan vergroten. Al haalt het maar 1 potentieel dodelijk wapen van de weg, dan heeft het zijn nut al bewezen.
En daar hebben wij dus de politie voor; om rijdende foutjes te bekeuren, een een/vijf jaarlijkse controle doet daar niets aan (laat staan dat 99 van de motoren te oud zijn om mee te doen met een apk, een motor is na 10 jaar pas opgewarmd, een auto afgeschreven

Ik hoef jou het nut van kosten&baten toch niet uit te leggen? 500 duizend motorrijders x de kosten van zon keuring, laat zeggen 50 euro (verandering kost geld) dat zijn weer een hoop kosten die motorrijden (he was dat niet goed voor het mileu, verkeersveiligheid, filevorming en parkeeroverlast?) onaantrekkelijk maken, waarom? Gewoon omdat een of andere domme lul in een kantoor het wilt
  woensdag 1 augustus 2012 @ 14:56:39 #40
157922 fathank
pi_114948752
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:37 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

En daar hebben wij dus de politie voor; om rijdende foutjes te bekeuren, een een/vijf jaarlijkse controle doet daar niets aan (laat staan dat 99 van de motoren te oud zijn om mee te doen met een apk, een motor is na 10 jaar pas opgewarmd, een auto afgeschreven

Ik hoef jou het nut van kosten&baten toch niet uit te leggen? 500 duizend motorrijders x de kosten van zon keuring, laat zeggen 50 euro (verandering kost geld) dat zijn weer een hoop kosten die motorrijden (he was dat niet goed voor het mileu, verkeersveiligheid, filevorming en parkeeroverlast?) onaantrekkelijk maken, waarom? Gewoon omdat een of andere domme lul in een kantoor het wilt
Ja een hoop kosten inderdaad, die paar tientjes per jaar. Motorrijden wordt nu echt onbetaalbaar.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 14:57:22 #41
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114948786
Met die beredenatie kun je alles wel paar tientjes duurder maken.

:|W
pi_114949331
Nee brommer rijden dan. De jaarlijkse vaste kosten voor zo'n ding zijn 30 euro :')
  woensdag 1 augustus 2012 @ 15:13:39 #43
157922 fathank
pi_114949453
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:57 schreef Life2.0 het volgende:
Met die beredenatie kun je alles wel paar tientjes duurder maken.

:|W
Ik onderhoud mijn auto ook helemaal perfect. Hoef ik nu ook geen apk meer te doen?
pi_114949661
quote:
14s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 15:13 schreef fathank het volgende:

[..]

Ik onderhoud mijn auto ook helemaal perfect. Hoef ik nu ook geen apk meer te doen?
Van mij niet
  woensdag 1 augustus 2012 @ 15:25:04 #45
53151 T42
Pinball Wizard
pi_114949974
quote:

[..]

na 10 jaar afgeschreven? juh ik rij pas in auto's als ze 25jaar zijn!
  woensdag 1 augustus 2012 @ 15:27:23 #46
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114950067
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 15:10 schreef Yreal het volgende:
Nee brommer rijden dan. De jaarlijkse vaste kosten voor zo'n ding zijn 30 euro :')
Van mijn motor ook :@ 35 per jaar
  woensdag 1 augustus 2012 @ 15:27:37 #47
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114950076
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 15:18 schreef Yreal het volgende:

[..]

Van mij niet
Mij ook niet.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 15:28:05 #48
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_114950093
quote:

[..]

En daar hebben wij dus de politie voor; om rijdende foutjes te bekeuren,
Ja, en als die je dan aanhouden en een prent uitschrijven, wemelt het hier van de topics 'Kunnen ze geen boeven gaan vangen?'
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 1 augustus 2012 @ 15:33:21 #49
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114950308
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 15:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja, en als die je dan aanhouden en een prent uitschrijven, wemelt het hier van de topics 'Kunnen ze geen boeven gaan vangen?'
Daar heb jij geen last van toch? Kost jou ook geen geld verder.. Als ik zonder licht ga rijden kan ik daar een boete voor krijgen, moet ik zelf weten.
pi_114950450
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 21:13 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Mijn vader had tot voor kort nog de originele banden op zijn motor.. een Kawa uit '97 geloof ik.. Waren nog niet vlak, maar begonnen droogtescheuren in te komen.

Ben zelf opzich wel voor een dergelijke keuring. Als je je motor toch 1 keer(of vaker) per jaar laat nakijken/beurten door de garage, waarom zou een apk dan niet erbij kunnen? Als je het zo plant dat dat tegelijk kan is er niks aan de hand imho, en zorgt het er voor dat mensen die hun motor amper onderhouden, het toch moeten gaan doen, en dat er dus meer controle komt op dingen als banden en remwerking wat imho zeker op een motor erg belangrijk is.
En ach, voor die 3-4 tientjes... Dan moet je maar geen motor rijden.

Goed, ik rij zelf dan nog geen motor, maar zit er wel over te denken om te gaan lessen, en dus te gaan rijden.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')