Misschien moet dan eerst de boekhoudersmentaliteit bij de bevolking verdwijnen. Want reken maar dat men staat te steigeren als de zorgverzekering flink duurder wordt.quote:Op maandag 30 juli 2012 22:15 schreef dawg het volgende:
ik persoonlijk zie geen enkele heil in een boekhoudersmaatschappij, waarbij letterlijk alles een kosten-baten analyse wordt.
En het zelfde medicijn is in de US de helft goedkoper...quote:Op maandag 30 juli 2012 19:54 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Toekomstige projecten moeten daar ook gefinancierd van worden he? Werknemers moeten betaald worden, etc.
die maatschappelijke discussie wordt veel te eenzijdig belicht.quote:Op maandag 30 juli 2012 22:14 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Misschien probeert men wel de maatschappelijke discussie aan te zwengelen, dat kan ook. Denk overigens niet dat het CVZ een soort belangenclubje voor zorgverzekeraars is. Het is, om Wikipedia te citeren:
Het berekenen is de meest objectieve, effectieve en eerlijke methode om te bepalen hoe je het geld verdeelt. Daar kun je wel morele bezwaren bij hebben, maar doe je het niet dan kom je dus tot een sub-optimale verdeling van dat geld en aan er dus meer mensen dood of wordt er onnodig veel geleden.quote:Op maandag 30 juli 2012 22:15 schreef dawg het volgende:
[..]
rot toch op man, met je kwalificatie.
ik persoonlijk zie geen enkele heil in een boekhoudersmaatschappij, waarbij letterlijk alles een kosten-baten analyse wordt. een discussie enkel over kosten is namelijk een oversimplificatie want er komen veel meer factoren bij een dergelijke discussie kijken. moraal, ethiek, prijsbepaling, wie de autoriteit heeft om te bepalen waar de grenzen komen te liggen, wie heeft daar inspraak in, wanneer mogen ze er vanaf wijken, wanneer mogen ze het veranderen, etc etc.
als dit plan doorgaat mag wat mij betreft iedereen die het met dit plan eens is zelf de stekker bij de mensen eruit trekken. het is namelijk nogal makkelijk om een doodvonnis te vellen als het een ver van je bed show is.
bij de bevolking?quote:Op maandag 30 juli 2012 22:17 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Misschien moet dan eerst de boekhoudersmentaliteit bij de bevolking verdwijnen. Want reken maar dat men staat te steigeren als de zorgverzekering flink duurder wordt.
onzin. er zijn veel meer mogelijkheden om zorg anders (efficienter) te organiseren.quote:Op maandag 30 juli 2012 22:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het berekenen is de meest objectieve, effectieve en eerlijke methode om te bepalen hoe je het geld verdeelt. Daar kun je wel morele bezwaren bij hebben, maar doe je het niet dan kom je dus tot een sub-optimale verdeling van dat geld en aan er dus meer mensen dood of wordt er onnodig veel geleden.
Nogal wiedes dat het CVZ zich daar niet mee bezig houdt, dat doen de zorgverzekeraars. Dat is het hele principe van het zorgstelsel zoals dat er nu is in Nederland.quote:Op maandag 30 juli 2012 22:19 schreef dawg het volgende:
daarnaast is hetzelfde medicijn in de vs de helft goedkoper dan hier. dus er klopt iets niet aan de prijsstelling. ipv daarvan kiest het cvz liever voor de kop in het zand steken.
Natuurlijk kan er links en rechts nog wel wat efficientie behaald worden. En die medicijnen zijn in de VS misschien goedkoper omdat alles daar goedkoper is vanwege de hoge belastingtarieven hier. Maar die belastingen zijn weer nodig om de zorg te betalen. En vergeet vooral niet dat de meeste mensen in de VS die medicijnen wel zelf mogen betalen. Vind je dat dan beter?quote:Op maandag 30 juli 2012 22:19 schreef dawg het volgende:
[..]
onzin. er zijn veel meer mogelijkheden om zorg anders (efficienter) te organiseren.
daarnaast is hetzelfde medicijn in de vs de helft goedkoper dan hier. dus er klopt iets niet aan de prijsstelling. ipv daarvan kiest het cvz liever voor de kop in het zand steken.
Het gaat er niet om welke partij. Dat boeit me niet want het is een pot nat. Het gaat mij om de visie. Een US visie maar dan wel met verplichtingen. Waar de Yanks keuzes kunnen maken werkt dat prima. Maar hier met alle verplichtingen moet je veel betalen en ontvangt uiteindelijk niets. Het gaat mij niet om het uitsluiten van het medicijn, maar het verdere verloop van deze nonsens. En als je eenmaal een begin hebt komt er vast nog meer.quote:Op maandag 30 juli 2012 22:12 schreef nikk het volgende:
[..]
En dat is een oversimplificatie van de discussie. PVV-style.
dan kunnen ze die organisatie dus opdoeken. niemand heeft wat aan halve slecht onderzochte en doordachte 'adviezen'.quote:Op maandag 30 juli 2012 22:21 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Nogal wiedes dat het CVZ zich daar niet mee bezig houdt, dat doen de zorgverzekeraars. Dat is het hele principe van het zorgstelsel zoals dat er nu is in Nederland.
Het CVZ stelt vast wat er in het basispakket zit, belangrijke taak dunkt me. En in die hoedanigheid moet je dit advies van het CVZ dan ook zien.quote:Op maandag 30 juli 2012 22:22 schreef dawg het volgende:
[..]
dan kunnen ze die organisatie dus opdoeken. niemand heeft wat aan halve slecht onderzochte en doordachte 'adviezen'.
dat kan wel kloppen, maar op zo'n duur medicijn is een verschil in prijs van 50% niet te rechtvaardigen.quote:Op maandag 30 juli 2012 22:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Natuurlijk kan er links en rechts nog wel wat efficientie behaald worden. En die medicijnen zijn in de VS misschien goedkoper omdat alles daar goedkoper is vanwege de hoge belastingtarieven hier. Maar die belastingen zijn weer nodig om de zorg te betalen. En vergeet vooral niet dat de meeste mensen in de VS die medicijnen wel zelf mogen betalen. Vind je dat dan beter?
Het gaat niet om het reorganiseren van de zorg, het gaat om het zo effectief mogelijk aanwenden van middelen.
Precies. De macht aan zorgverzekeraars geven. Hoe kun je het verzinnen.quote:Op maandag 30 juli 2012 22:22 schreef dawg het volgende:
[..]
dan kunnen ze die organisatie dus opdoeken. niemand heeft wat aan halve slecht onderzochte en doordachte 'adviezen'.
dat is onmogelijk vast te stellen als je enkel afgaat op prijs (die ook nog eens dubieus tot stand is gekomen gezien de mondiale prijsverschillen) in relatie tot het aantal patienten.quote:Op maandag 30 juli 2012 22:23 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Het CVZ stelt vast wat er in het basispakket zit, belangrijke taak dunkt me. En in die hoedanigheid moet je dit advies van het CVZ dan ook zien.
Gewoon op de SP stemmen; Alles is gratis en je kunt gewoon als een achterlijke verder leven.quote:Op maandag 30 juli 2012 22:35 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Boete voor buitenlandse studenten zonder zorgpolis
Gaat echt de verkeerde kant op!!
Ik ben SP lidquote:Op maandag 30 juli 2012 22:47 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Gewoon op de SP stemmen; Alles is gratis en je kunt gewoon als een achterlijke verder leven.
Jij moet een komiek worden.quote:Op maandag 30 juli 2012 23:14 schreef Knip het volgende:
"Eerst pakten ze de mensen met zeldzame ziekten, maar ik deed niets, want ik had geen zeldzame ziekte..."
Hij heeft gewoon gelijk, dit is een slippery slope, eerst de mensen met een zeldzame ziekte, dan bejaarden boven de 80, dan mensen met kanker, wie weet wanneer het eindigt? Voor een toekomstvisie raad ik je aan 'Sicko' te kijken.quote:
Tja dat is ook mijn punt. Maar je word voor gek verklaart als je anders denkt. En daar hoef je niet toekomstgericht voor te denken of allerlei series voor gaan te bekijken. Zo is het tijdens een crisis altijd al gegaan. Je hoeft maar de geschiedenis in te duiken dan weet je genoeg.quote:Op maandag 30 juli 2012 23:33 schreef Reuzelbek het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon gelijk, dit is een slippery slope, eerst de mensen met een zeldzame ziekte, dan bejaarden boven de 80, dan mensen met kanker, wie weet wanneer het eindigt? Voor een toekomstvisie raad ik je aan 'Sicko' te kijken.
Je moet niet naar film kijken maar zelf maken; Michael Moore kan daardoor nu zelf zijn broek ophouden en elke behandeling betalen die hij nodig acht.quote:Op maandag 30 juli 2012 23:33 schreef Reuzelbek het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon gelijk, dit is een slippery slope, eerst de mensen met een zeldzame ziekte, dan bejaarden boven de 80, dan mensen met kanker, wie weet wanneer het eindigt? Voor een toekomstvisie raad ik je aan 'Sicko' te kijken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |