quote:Op zaterdag 1 september 2012 16:38 schreef Manke het volgende:
[..]
Er zijn talloze 'Jezus' channelers/channelings allemaal met een andere boodschap, ik zou zeggen, google het als je me niet gelooft
Bertha Dudde is een leuke, en nederlands.
Nee, niet alle boodschappers geloven dat ze de absolute waarheid doorgeven. Deze bijvoorbeeld niet en hij legt ook uit waarom dat niet zo kan zijn.quote:Op zaterdag 1 september 2012 18:50 schreef Manke het volgende:
[..]
Oh, dat bedoel je.
Ze (en aanhangers) denken allemaal zelf dat wat ze doorkrijgen de absolute waarheid is, terwijl de boodschappen allemaal verschillen.
quote:Het ligt voor de hand dat de komst van meerdere boodschappers de mogelijkheid opent dat ze elkaar misschien tegenspreken. De wezenlijke vraag in dit verband is de volgende: “Beschouw jij jezelf als een zoeker naar waarheid of een volgeling van een doctrine?
Als je een zoeker bent, dan ben je altijd op zoek naar een hoger inzicht dan je op dit moment hebt. Je laat jezelf nooit denken dat je een of andere allerhoogste lering of een absoluut inzicht in het leven hebt gevonden. De simpele waarheid van deze uitspraak is dat er op deze wereld geen absolute lering bestaat. De beperkingen van woorden en beelden en de beperkingen van de bewustzijnsstaat van mensen, maken het onmogelijk een absolute doctrine naar buiten te brengen.
Je kunt dit zelfs op een hoger niveau brengen en beseffen dat er in de Hemel geen tegenstrijdigheden bestaan. Daar bestaat slecht één waarheid, maar er zijn vele manieren om die waarheid uit te drukken. Wanneer je in de relativiteit van het menselijke denken gevangen zit, ben je geneigd te denken dat vanwege het feit dat er slechts één waarheid is, er ook slechts één manier is om die waarheid uit te drukken. Je bent geneigd te denken dat tegenstrijdigheden in twee verschillende spirituele leringen bewijst dat de één goed is en de andere verkeerd. Een verschil van mening leidt altijd tot conflicten.
Als je boven die staat van bewustzijn uitstijgt, besef je de nutteloosheid om te bewijzen welke leer de enig echte leer is. In plaats daarvan zou je al je tijd en aandacht moeten gebruiken om meer inzicht te krijgen, een hogere bewustzijnsstaat, die het schijnbare conflict zal oplossen.
quote:Een andere optie is te beseffen, zoals je zelf zegt, dat geen enkele boodschapper een ‘volkomen doorzichtig stuk glas is.’ Wij, de Opgevaren Schare, proberen voortdurend nieuwe ideeën en nieuwe spirituele leringen naar voren te brengen. Door dit te doen, proberen wij met mensen te werken die als de open deur kunnen dienen om dergelijke ideeën naar voren te brengen. De ideeën komen echter altijd door het bewustzijn van een individu. Daarom is er altijd een mogelijkheid dat de leringen enigszins door het bewustzijn van de boodschapper gekleurd zullen worden. In feite worden de leringen altijd een beetje door het bewustzijn van de boodschapper gekleurd.
Als je in het lagere bewustzijnsstaat vastzit, zul je veronderstellen dat dit elke boodschapper waardeloos maakt. Je kunt zelfs het idee van het contact hebben met de Opgevaren Schare afwijzen en je aan een orthodoxe leer vastklampen waarvan je om de een of andere reden gelooft dat die onfeilbaar is. God heeft mensen vrije wil gegeven en ik accepteer het recht van mensen de keuze te maken zich aan een orthodoxe leer vast te houden. Deze website is echter gericht op mensen die naar de waarheid zoeken en die open staan voor meer inzichten.
Wanneer je naar de waarheid zoekt, besef je dat er eigenlijk niets verkeerd is aan het feit dat een spirituele boodschap door het bewustzijn van de boodschapper gekleurd wordt. Er zijn verschillende redenen waarom dit geheel in orde is:
*Wij, als Opgevaren Schare, geven altijd een boodschap uit met de bedoeling een specifieke groep mensen te bereiken. Wanneer we een boodschapper selecteren, zoeken we naar iemand die acceptabel voor onze doelgroep is. Als mensen zich met de boodschapper kunnen vereenzelvigen, is het waarschijnlijker dat ze de boodschap zullen accepteren. Wanneer de boodschap door het bewustzijn van de boodschapper wordt gegeven, neemt de boodschap automatisch een bepaalde toon en uitdrukkingsvorm aan die het voor de doelgroep meer aanvaardbaar maakt. Met andere woorden, de kleuring van de boodschap maakt de boodschap meer acceptabel.
*Wij, als Opgevaren Schare, proberen nooit een absolute doctrine naar buiten te brengen. Wij proberen een lering te brengen die een bepaalde groep mensen naar een hoger bewustzijnsniveau zal helpen te brengen. Onze boodschap is daarom altijd aangepast aan het bewustzijn van de mensen, zodat zij hem kunnen accepteren en als ladder gebruiken om hogerop te klimmen.
De elkaar Tegensprekende Boodschappen en Boodschappersquote:Dit verklaart waarom iemand met de spirituele verworvenheid als Padre Pio reïncarnatie kon ontkennen. Padre Pio’s missie was om binnen de context van de Katholieke kerk te werken. Het was niet zijn opdracht de katholieke kerk als instituut aan te vechten en daarom was het niet zijn rol de kerkdoctrines aan te vechten.
Een andere factor is dat Padre Pio een orthodoxe katholiek was en daarom kon hij simpelweg niet als boodschapper worden gebruikt voor een missie die verder ging dan de doctrines van de katholieke kerk. Hij kon bijvoorbeeld niet als boodschapper voor deze website worden gebruikt.
Dus wat je hier ziet, is dat het heel goed mogelijk is dat een boodschapper bepaalde fundamentele overtuigingen kan hebben die die persoon als onbetwistbaar beschouwt. Wanneer iemand dan een spirituele lering van Boven ontvangt, zal die spirituele lering op een wijze worden uitgedrukt die niet met de fundamentele overtuigingen in conflict staat en kan die basisovertuigingen zelfs lijken te bevestigen.
In veel gevallen moesten wij, de Opgevaren Schare, werken met boodschappers die bepaalde fundamentele overtuigingen hadden die ze niet in twijfel wilden trekken. We hebben met deze mensen gewerkt, omdat het voor ons toch een nuttig resultaat opleverde. Toch zouden we liever met boodschappers werken die niet zo een persoonlijk agenda of zulke onbetwistbare overtuigingen hebben
Maar waar haal jij die kennis vandaan? Askrealjesus?quote:Op zondag 2 september 2012 16:48 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
[..]
Nee, niet alle boodschappers geloven dat ze de absolute waarheid doorgeven. Deze bijvoorbeeld niet en hij legt ook uit waarom dat niet zo kan zijn.
In mijn vorige links werd al uitgelegd waar verschillen tussen boodschappers vandaan kunnen komen: een entiteit uit het astrale gebied kan zich bijvoorbeeld presenteren onder een valse naam, er kan sprake zijn van “ruis” in het doorkomen van de informatie, en er kan sprake zijn van inmenging van onwelwillende entiteiten.
Hieronder wordt een verklaring gegeven voor de mogelijkheid dat ook boodschappen van boodschappers die in contact staan met dezelfde geascendeerde meester verschillen kunnen vertonen:
[..]
[..]
[..]
De elkaar Tegensprekende Boodschappen en Boodschappers
Het valt wel mee hoor met dat tegenspreken van het Nieuwe Testament.quote:Op zondag 2 september 2012 20:06 schreef Manke het volgende:
[..]
Maar waar haal jij die kennis vandaan? Askrealjesus?
Het heeft gewoon een te hoge new age gehalte al die channelings, Aquariustijdperk bijvoorbeeld. Ik geloof niet dat het de echte jezus is die daar gechanneld wordt,, Jezus=God als ie bestaat, geen verheven meester.. Ik ga toch ff lezen
Wel grappig dat ie de bijbel aanhaalt met quotes, maar dat die channelings de bijbel tegenspreken. Spreekt die jezus ook over de kruisiging en zonde en de maagdelijke geboorte?
De bijbel zegt duidelijk dat de dood een slaap is en na de wederopstanding is het veroordeling en daarna hemel of hel.quote:Als iemand sterft voor die schuld terugbetaald is, moet de ziel naar de aarde terugkeren. De ziel krijgt de kans, zelfs vele kansen als dat nodig is, om haar schuld aan het leven terug te betalen door opnieuw te incarneren.
Een zijn met iemand is niet hetzelfde als gelijk zijn aan iemand.quote:Op zondag 2 september 2012 20:57 schreef Manke het volgende:
Hij zei "de vader en ik zijn 1" en het begin van johannes verklaart ook dat ie god is.
Het figuur Kim Michaels is gewoon een heel bizarre verschijning, hij was eerder ook lid van een andere organisatie die beweert in naam van Jezus te spreken. Maar daar is hij inmiddels in ongenade gevallen.quote:Op zondag 2 september 2012 21:36 schreef Manke het volgende:
Ik begin het idee te krijgen dat askrealjesus gewoon verzonnen channelings zijn
hehe thanksquote:Op zondag 2 september 2012 21:45 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Het figuur Kim Michaels is gewoon een heel bizarre verschijning, hij was eerder ook lid van een andere organisatie die beweert in naam van Jezus te spreken. Maar daar is hij inmiddels in ongenade gevallen.
Ik heb de linkjes al eerder gepost maar mocht je er over gelezen hebben:
http://www.shangrala.org/(...)im_Michaels_Ego.html
http://www.petitions24.com/shangrala
Met Zeitgeist, gooien ze een heleboel verschillende theorien/religies op een hoop en maken daar een nieuw NIET kloppende theorie van.quote:Op dinsdag 4 september 2012 03:26 schreef Manke het volgende:
Zeitgeist vertelt precies het zelfde verhaal en gaat alleen over het jezus verhaal, maar dat was al ontkracht ofzo, het oude testament vd bijbel heeft niks met zonne aanbidding of astrologie te maken, wel een best achterlijk boek verder het oude testament.
Het Nieuwe Testament ook niet hoor, hoogstens wat er later bij is verzonnen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 03:26 schreef Manke het volgende:
Zeitgeist vertelt precies het zelfde verhaal en gaat alleen over het jezus verhaal, maar dat was al ontkracht ofzo, het oude testament vd bijbel heeft niks met zonne aanbidding of astrologie te maken, wel een best achterlijk boek verder het oude testament.
Wat jij bizar noemt heeft betrekking op meningsverschillen en geruzie tussen Kim en zijn ex-vrouw Lorraine, waarbij het geruzie voornamelijk van een kant komt, namelijk die van zijn ex-vrouw, die geen mogelijkheid onbenut laat om hem zwart te maken.quote:Op zondag 2 september 2012 21:45 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Het figuur Kim Michaels is gewoon een heel bizarre verschijning, hij was eerder ook lid van een andere organisatie die beweert in naam van Jezus te spreken. Maar daar is hij inmiddels in ongenade gevallen.
Ik heb de linkjes al eerder gepost maar mocht je er over gelezen hebben:
http://www.shangrala.org/(...)im_Michaels_Ego.html
http://www.petitions24.com/shangrala
Leven we in 2012, bijna 2013 en dan kunnen ze nog geen foto's maken met wat meer pixels?quote:Op maandag 24 december 2012 06:35 schreef valandil25 het volgende:
http://www.niburu.co/inde(...)aranormaal&Itemid=40
Had je het geloofd als ie scherper was geweest?quote:Op maandag 24 december 2012 12:36 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Leven we in 2012, bijna 2013 en dan kunnen ze nog geen foto's maken met wat meer pixels?
Ohnee wacht dan ziet iedereen dat het dikke onzin is.
Geen idee, hangt er vanaf wat er op te zien is.quote:Op maandag 24 december 2012 12:39 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Had je het geloofd als ie scherper was geweest?
Ja maar alles kan getrukeerd worden, tegenwoordig.quote:Op maandag 24 december 2012 12:39 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Geen idee, hangt er vanaf wat er op te zien is.
Ja, dus een lowpixel foto voldoet niet.quote:Op maandag 24 december 2012 12:42 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ja maar alles kan getrukeerd worden, tegenwoordig.
Maar een foto met meer pixels dus ook niet. En dat klopt. 1 foto of 1 video voldoet niet. Iets laten onderzoeken en documenteren door meerdere onafhankelijke wetenschappers. Dat voldoet. Dan geloven we iets. Namelijk de overlappende conclusies van die wetenschappers.quote:Op maandag 24 december 2012 12:43 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Ja, dus een lowpixel foto voldoet niet.
Dat bedoel ik... Het hangt niet echt van een foto af.quote:Op maandag 24 december 2012 12:45 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Maar een foto met meer pixels dus ook niet. En dat klopt. 1 foto of 1 video voldoet niet. Iets laten onderzoeken en documenteren door meerdere onafhankelijke wetenschappers. Dat voldoet. Dan geloven we iets. Namelijk de overlappende conclusies van die wetenschappers.
Ik ging er ook vanuit dat dat jouw punt ging zijn.quote:Op maandag 24 december 2012 12:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat bedoel ik... Het hangt niet echt van een foto af.
Dit bedoelde ik ookquote:Op maandag 24 december 2012 12:45 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Maar een foto met meer pixels dus ook niet. En dat klopt. 1 foto of 1 video voldoet niet. Iets laten onderzoeken en documenteren door meerdere onafhankelijke wetenschappers. Dat voldoet. Dan geloven we iets. Namelijk de overlappende conclusies van die wetenschappers.
Geen flauw idee.quote:Op maandag 24 december 2012 13:12 schreef Tism het volgende:
[..]
Hoe spelen die Kraai of Raaf hier een rol in?..
Niemand kijkt in 3D.quote:Op maandag 24 december 2012 12:55 schreef Smack10 het volgende:
Ik heb nog nooit een kabouter gezien door mijn ogen, behalve op televisie.
Kan ook komen dat ik maar in 3-D kan kijken en niet in 11-D ofzo, my bad
Omdat je in stereo 2D ziet, maakt je brein er diepte van.quote:Op maandag 24 december 2012 14:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik zie wel degelijk diepte hoor
ja alleen boeddha en jezus beheren de site niet samen, al zou je dat wel denken.quote:Op maandag 24 december 2012 07:05 schreef RickoKun het volgende:
Mi gado, jezus en Boeddha hebben hun eigen site! Dat is fantastisch!
ja ze overwogen 3 pixels, maar te riskant..quote:Op maandag 24 december 2012 12:36 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Leven we in 2012, bijna 2013 en dan kunnen ze nog geen foto's maken met wat meer pixels?
Ohnee wacht dan ziet iedereen dat het dikke onzin is.
Ja dan zie je toch diepte?quote:Op maandag 24 december 2012 15:41 schreef Gray het volgende:
[..]
Omdat je in stereo 2D ziet, maakt je brein er diepte van.
Nope, dat maakt je brein ervan. Het kan evengoed zijn dat wat jij ziet oneindig lang doorgaat in de diepte. Met 3D visie zou je dat zien, maar met stereoscopisch 2D zie je alleen de voorkant en eventueel twee zijden (bv boven en zijkant). Je ervaringen vullen de rest in.quote:Op maandag 24 december 2012 18:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ja dan zie je toch diepte?
Wat je ziet is altijd een interpretatie van je brein. Dat je niet de achterkant van voorwerpen kan zien wil niet zeggen dat je niet drie ruimtelijke dimensies waarneemt.quote:Op maandag 24 december 2012 19:33 schreef Gray het volgende:
[..]
Nope, dat maakt je brein ervan. Het kan evengoed zijn dat wat jij ziet oneindig lang doorgaat in de diepte. Met 3D visie zou je dat zien, maar met stereoscopisch 2D zie je alleen de voorkant en eventueel twee zijden (bv boven en zijkant). Je ervaringen vullen de rest in.
[ afbeelding ]
Jawel, onze brein berekenen de diepte aan de hand van de vergelijking van de twee beelden. Daarom is het ook zo last om met 1 oog gesloten het tafelzout te pakken.quote:Op dinsdag 25 december 2012 13:03 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Wat je ziet is altijd een interpretatie van je brein. Dat je niet de achterkant van voorwerpen kan zien wil niet zeggen dat je niet drie ruimtelijke dimensies waarneemt.
True. En zou je dominante oog er ook iets mee te maken kunnen hebben? Dat vraag ik me dan ook meteen afquote:Op dinsdag 25 december 2012 13:32 schreef Gray het volgende:
[..]
Jawel, onze brein berekenen de diepte aan de hand van de vergelijking van de twee beelden. Daarom is het ook zo last om met 1 oog gesloten het tafelzout te pakken.
Dat weet ik niet, maar goede vraag.quote:Op zondag 30 december 2012 09:33 schreef Natalie het volgende:
[..]
True. En zou je dominante oog er ook iets mee te maken kunnen hebben? Dat vraag ik me dan ook meteen af
Beide denk ik, aangezien we als mensen snel patronen herkennen en toepassen om een beter beeld van de wereld te krijgen. Illusionisten maken hiervan vaak misbruik om de toeschouwers te misleiden.quote:Als ik zo'n vierkant zie, dan... nou, dat zegt het eigelijk meteen al: met wat ik zie, kan ik opmaken dat het een vierkant is, en hoe de structuur er aan de achterkant (de zijde die we niet kunnen zien) eruit ziet. Maar of dat interpretatie of ervaring is? Misschien iets van beide.
Ik heb ook verhalen gehoord van mensen die paddo's namen en vliegende roze olifantjes zagen, welke dimensie is dat?quote:Op maandag 30 juli 2012 16:12 schreef AartBakkebaard het volgende:
Bij het roken van het hallucinogene middel DMT (Dimethyltryptamine), wordt beweerd dat je derde oog geopend wordt (net zoals bij andere hallucinogene middelen, alleen is DMT veruit het heftigst) en dat je tijdelijk in een andere dimensie terecht komt / een andere dimensie kan waarnemen. Veel mensen die DMT roken nemen dan ook vaak hetzelfde waar, een van deze waarnemingen die men vaak tegenkomt is het zien van gnomen (ook wel machine elfjes genoemd).
DMT wordt door elk levend zoogdier aangemaakt, waaronder de mens. Dit gebeurd in de pijnappelklier.
De pijnappelklier wordt in vele culturen beschouwd als de deur naar een andere wereld.
Bijna dood ervaringen lijken ook vaak op elkaar, men denkt ook dat dit met de pijnappelklier te maken heeft. Bovendien heeft men een vermoeden dat de pijnappelklier ook invloed heeft op de dingen die we dromen.
Wellicht dus dat deze gnomen en andere (natuur)wezens inderdaad in een andere dimensie leven, zoals de ts aangeeft.
Een interessant boek hierover is 'Het Oermysterie' van Graham Hancock. Het gaat niet over gnomen en elven op zich, maar wel over deze dimensie en hoe met daar in verschillende culturen vaak dezelfde beschrijvingen / tekeningen etc over terugvind. Ook het gebruik van DMT komt terug in dit boek omdat dit een van de manieren is om de andere dimensie te betreden. Een andere welbekende manier om dit te bereiken is via een ritmische dans zoals je vaak bij indianen ziet. Een oeroude gewoonte dus.
Het nummer 'The Gnome' van Pink Floyd zou ook een verwijzing zijn naar een DMT trip. Shpongle gebruikte dit nummer weer voor hun nummer 'A New Way To Say Hooray'.
En dan hebben we natuurlijk nog Terence McKenna, die hier prachtige verhalen over vertelde en ook het nummer van Pink Floyd nog eens aanhaalt in zijn beschrijvingen.
Dat denk ik niet... Als je één oog afdekt kun je veel moeilijker diepte schatten. Dat geldt voor beide ogen. Als je je hoofd beweegt, zie je hoe een voorwerp tov. de achtergrond beweegt en dan lukt het weer wel.quote:Op zondag 30 december 2012 09:33 schreef Natalie het volgende:
[..]
True. En zou je dominante oog er ook iets mee te maken kunnen hebben? Dat vraag ik me dan ook meteen af
Als ik zo'n vierkant zie, dan... nou, dat zegt het eigelijk meteen al: met wat ik zie, kan ik opmaken dat het een vierkant is, en hoe de structuur er aan de achterkant (de zijde die we niet kunnen zien) eruit ziet. Maar of dat interpretatie of ervaring is? Misschien iets van beide.
En van wie heb je dat gehoord? Echt weer zo'n standaard onzin verhaaltje..quote:Op zondag 30 december 2012 10:31 schreef GoobyPls het volgende:
[..]
Ik heb ook verhalen gehoord van mensen die paddo's namen en vliegende roze olifantjes zagen, welke dimensie is dat?
Een hallucinatie is een zintuiglijke beleving die niet overeenkomt met wat er in werkelijkheid gebeurt.quote:Op zondag 30 december 2012 12:55 schreef AartBakkebaard het volgende:
[..]
En van wie heb je dat gehoord? Echt weer zo'n standaard onzin verhaaltje..
Van paddo´s ga je geen roze olifantjes zien, dus die mensen lullen uit hun nek. Triest volk.
Dus wie weet kun je wel vliegende roze olifantjes gaan zien van paddo's, maar het hoeft beslist niet.quote:Op zondag 30 december 2012 13:03 schreef GoobyPls het volgende:
[..]
Een hallucinatie is een zintuiglijke beleving die niet overeenkomt met wat er in werkelijkheid gebeurt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |