abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116309695
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 16:38 schreef Manke het volgende:

[..]

Er zijn talloze 'Jezus' channelers/channelings allemaal met een andere boodschap, ik zou zeggen, google het als je me niet gelooft ;)
Bertha Dudde is een leuke, en nederlands.
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 18:50 schreef Manke het volgende:

[..]

Oh, dat bedoel je.
Ze (en aanhangers) denken allemaal zelf dat wat ze doorkrijgen de absolute waarheid is, terwijl de boodschappen allemaal verschillen.
Nee, niet alle boodschappers geloven dat ze de absolute waarheid doorgeven. Deze bijvoorbeeld niet en hij legt ook uit waarom dat niet zo kan zijn.

In mijn vorige links werd al uitgelegd waar verschillen tussen boodschappers vandaan kunnen komen: een entiteit uit het astrale gebied kan zich bijvoorbeeld presenteren onder een valse naam, er kan sprake zijn van “ruis” in het doorkomen van de informatie, en er kan sprake zijn van inmenging van onwelwillende entiteiten.

Hieronder wordt een verklaring gegeven voor de mogelijkheid dat ook boodschappen van boodschappers die in contact staan met dezelfde geascendeerde meester verschillen kunnen vertonen:

quote:
Het ligt voor de hand dat de komst van meerdere boodschappers de mogelijkheid opent dat ze elkaar misschien tegenspreken. De wezenlijke vraag in dit verband is de volgende: “Beschouw jij jezelf als een zoeker naar waarheid of een volgeling van een doctrine?

Als je een zoeker bent, dan ben je altijd op zoek naar een hoger inzicht dan je op dit moment hebt. Je laat jezelf nooit denken dat je een of andere allerhoogste lering of een absoluut inzicht in het leven hebt gevonden. De simpele waarheid van deze uitspraak is dat er op deze wereld geen absolute lering bestaat. De beperkingen van woorden en beelden en de beperkingen van de bewustzijnsstaat van mensen, maken het onmogelijk een absolute doctrine naar buiten te brengen.

Je kunt dit zelfs op een hoger niveau brengen en beseffen dat er in de Hemel geen tegenstrijdigheden bestaan. Daar bestaat slecht één waarheid, maar er zijn vele manieren om die waarheid uit te drukken. Wanneer je in de relativiteit van het menselijke denken gevangen zit, ben je geneigd te denken dat vanwege het feit dat er slechts één waarheid is, er ook slechts één manier is om die waarheid uit te drukken. Je bent geneigd te denken dat tegenstrijdigheden in twee verschillende spirituele leringen bewijst dat de één goed is en de andere verkeerd. Een verschil van mening leidt altijd tot conflicten.

Als je boven die staat van bewustzijn uitstijgt, besef je de nutteloosheid om te bewijzen welke leer de enig echte leer is. In plaats daarvan zou je al je tijd en aandacht moeten gebruiken om meer inzicht te krijgen, een hogere bewustzijnsstaat, die het schijnbare conflict zal oplossen.

quote:
Een andere optie is te beseffen, zoals je zelf zegt, dat geen enkele boodschapper een ‘volkomen doorzichtig stuk glas is.’ Wij, de Opgevaren Schare, proberen voortdurend nieuwe ideeën en nieuwe spirituele leringen naar voren te brengen. Door dit te doen, proberen wij met mensen te werken die als de open deur kunnen dienen om dergelijke ideeën naar voren te brengen. De ideeën komen echter altijd door het bewustzijn van een individu. Daarom is er altijd een mogelijkheid dat de leringen enigszins door het bewustzijn van de boodschapper gekleurd zullen worden. In feite worden de leringen altijd een beetje door het bewustzijn van de boodschapper gekleurd.

Als je in het lagere bewustzijnsstaat vastzit, zul je veronderstellen dat dit elke boodschapper waardeloos maakt. Je kunt zelfs het idee van het contact hebben met de Opgevaren Schare afwijzen en je aan een orthodoxe leer vastklampen waarvan je om de een of andere reden gelooft dat die onfeilbaar is. God heeft mensen vrije wil gegeven en ik accepteer het recht van mensen de keuze te maken zich aan een orthodoxe leer vast te houden. Deze website is echter gericht op mensen die naar de waarheid zoeken en die open staan voor meer inzichten.

Wanneer je naar de waarheid zoekt, besef je dat er eigenlijk niets verkeerd is aan het feit dat een spirituele boodschap door het bewustzijn van de boodschapper gekleurd wordt. Er zijn verschillende redenen waarom dit geheel in orde is:

*Wij, als Opgevaren Schare, geven altijd een boodschap uit met de bedoeling een specifieke groep mensen te bereiken. Wanneer we een boodschapper selecteren, zoeken we naar iemand die acceptabel voor onze doelgroep is. Als mensen zich met de boodschapper kunnen vereenzelvigen, is het waarschijnlijker dat ze de boodschap zullen accepteren. Wanneer de boodschap door het bewustzijn van de boodschapper wordt gegeven, neemt de boodschap automatisch een bepaalde toon en uitdrukkingsvorm aan die het voor de doelgroep meer aanvaardbaar maakt. Met andere woorden, de kleuring van de boodschap maakt de boodschap meer acceptabel.

*Wij, als Opgevaren Schare, proberen nooit een absolute doctrine naar buiten te brengen. Wij proberen een lering te brengen die een bepaalde groep mensen naar een hoger bewustzijnsniveau zal helpen te brengen. Onze boodschap is daarom altijd aangepast aan het bewustzijn van de mensen, zodat zij hem kunnen accepteren en als ladder gebruiken om hogerop te klimmen.
quote:
Dit verklaart waarom iemand met de spirituele verworvenheid als Padre Pio reïncarnatie kon ontkennen. Padre Pio’s missie was om binnen de context van de Katholieke kerk te werken. Het was niet zijn opdracht de katholieke kerk als instituut aan te vechten en daarom was het niet zijn rol de kerkdoctrines aan te vechten.

Een andere factor is dat Padre Pio een orthodoxe katholiek was en daarom kon hij simpelweg niet als boodschapper worden gebruikt voor een missie die verder ging dan de doctrines van de katholieke kerk. Hij kon bijvoorbeeld niet als boodschapper voor deze website worden gebruikt.

Dus wat je hier ziet, is dat het heel goed mogelijk is dat een boodschapper bepaalde fundamentele overtuigingen kan hebben die die persoon als onbetwistbaar beschouwt. Wanneer iemand dan een spirituele lering van Boven ontvangt, zal die spirituele lering op een wijze worden uitgedrukt die niet met de fundamentele overtuigingen in conflict staat en kan die basisovertuigingen zelfs lijken te bevestigen.

In veel gevallen moesten wij, de Opgevaren Schare, werken met boodschappers die bepaalde fundamentele overtuigingen hadden die ze niet in twijfel wilden trekken. We hebben met deze mensen gewerkt, omdat het voor ons toch een nuttig resultaat opleverde. Toch zouden we liever met boodschappers werken die niet zo een persoonlijk agenda of zulke onbetwistbare overtuigingen hebben
De elkaar Tegensprekende Boodschappen en Boodschappers
  zondag 2 september 2012 @ 20:06:40 #252
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_116318286
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 16:48 schreef kleinduimpje3 het volgende:

[..]

[..]

Nee, niet alle boodschappers geloven dat ze de absolute waarheid doorgeven. Deze bijvoorbeeld niet en hij legt ook uit waarom dat niet zo kan zijn.

In mijn vorige links werd al uitgelegd waar verschillen tussen boodschappers vandaan kunnen komen: een entiteit uit het astrale gebied kan zich bijvoorbeeld presenteren onder een valse naam, er kan sprake zijn van “ruis” in het doorkomen van de informatie, en er kan sprake zijn van inmenging van onwelwillende entiteiten.

Hieronder wordt een verklaring gegeven voor de mogelijkheid dat ook boodschappen van boodschappers die in contact staan met dezelfde geascendeerde meester verschillen kunnen vertonen:

[..]

[..]

[..]

De elkaar Tegensprekende Boodschappen en Boodschappers
Maar waar haal jij die kennis vandaan? Askrealjesus?

Het heeft gewoon een te hoge new age gehalte al die channelings, Aquariustijdperk bijvoorbeeld. Ik geloof niet dat het de echte jezus is die daar gechanneld wordt,, Jezus=God als ie bestaat, geen verheven meester.. Ik ga toch ff lezen :)

Wel grappig dat ie de bijbel aanhaalt met quotes, maar dat die channelings de bijbel tegenspreken. Spreekt die jezus ook over de kruisiging en zonde en de maagdelijke geboorte?
pi_116321443
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 20:06 schreef Manke het volgende:

[..]

Maar waar haal jij die kennis vandaan? Askrealjesus?

Het heeft gewoon een te hoge new age gehalte al die channelings, Aquariustijdperk bijvoorbeeld. Ik geloof niet dat het de echte jezus is die daar gechanneld wordt,, Jezus=God als ie bestaat, geen verheven meester.. Ik ga toch ff lezen :)

Wel grappig dat ie de bijbel aanhaalt met quotes, maar dat die channelings de bijbel tegenspreken. Spreekt die jezus ook over de kruisiging en zonde en de maagdelijke geboorte?
Het valt wel mee hoor met dat tegenspreken van het Nieuwe Testament.

Hij zegt zelfs dat hij water in wijn veranderd heeft, zieken genezen, doden opgewekt en over water gelopen!

Ook dat hij is opgestaan uit de dood en de functie van Verlosser voor deze planeet bekleedt.

Dit is een interessant antwoord op de vraag of hij de kruisiging heeft overleefd:

De Kruisiging overleven

In de bijbel zegt Jezus trouwens nergens dat hij God is, maar de Zoon van God. Dat is iets anders. Hij noemt God ook zijn Vader, en het zou wel vreemd zijn als hij zichzelf zijn Vader zou noemen.

Jezus ontkent de maagdelijke geboorte, maar zegt er verder niet zoveel over.

Er is wel een channeling van Maria die er meer over zegt, maar die channelings vind ik niet zo goed als die van Jezus.

Voor degenen die het interessant vinden: De waarheid over de maagdelijke geboorte
  zondag 2 september 2012 @ 20:57:01 #254
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_116321803
Hij zei "de vader en ik zijn 1" en het begin van johannes verklaart ook dat ie god is.

quote:
Als iemand sterft voor die schuld terugbetaald is, moet de ziel naar de aarde terugkeren. De ziel krijgt de kans, zelfs vele kansen als dat nodig is, om haar schuld aan het leven terug te betalen door opnieuw te incarneren.
De bijbel zegt duidelijk dat de dood een slaap is en na de wederopstanding is het veroordeling en daarna hemel of hel.
pi_116323379
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 20:57 schreef Manke het volgende:
Hij zei "de vader en ik zijn 1" en het begin van johannes verklaart ook dat ie god is.

Een zijn met iemand is niet hetzelfde als gelijk zijn aan iemand.

Enkele citaten die weerleggen dat Jezus gelijk aan God is:

Johannes 14
28 Jullie hebben toch gehoord dat ik zei dat ik wegga en bij jullie terug zal komen? Als je me liefhad zou je blij zijn dat ik naar mijn Vader ga, want de Vader is meer dan ik.

1Korintiërs 11
3 Ik moet u echter nog het volgende zeggen.
Christus is het hoofd van de man, de man het hoofd van de vrouw en God het hoofd van Christus.

1 Korintiërs 8
6 wij weten: er is één God, de Vader, uit wie alles is ontstaan en voor wie wij zijn bestemd, en één Heer, Jezus Christus, door wie alles bestaat en door wie wij leven.

Johannes 5
19 Jezus reageerde hierop met de volgende woorden: ‘Waarachtig, ik verzeker u: de Zoon kan niets uit zichzelf doen, hij kan alleen doen wat hij de Vader ziet doen; en wat de Vader doet, dat doet de Zoon op dezelfde manier.

Marcus 10
18 Jezus antwoordde: ‘Waarom noemt u mij goed? Niemand is goed, behalve God.

En de proloog van het evangelie van Johannes zijn geen woorden van Jezus, en is een nogal mystieke tekst.

Er staat ook in:

Johannes 1
12 Wie hem wel ontvingen en in zijn naam geloven, heeft hij het voorrecht gegeven om kinderen van God te worden. 13 Zij zijn niet op natuurlijke wijze geboren, niet uit lichamelijk verlangen of uit de wil van een man, maar uit God.

En dat nemen we ook niet letterlijk.
  zondag 2 september 2012 @ 21:26:49 #256
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_116324003
Ik ken ze :)
ALLE Christenen zien Jezus als God (vader, zoon, heilige geest drie-eenheid), zeg dat maar tegen hun ;)
Ik vind de bijbel maar tegenstrijdig, ook worden er in 3 verschillende evangelien 3 verschillende dingen gezegd door jezus op het moment dat ie stierf.

Johannes spreekt over Het woord was god en was met god en werd vlees

Ook zo stom, jezus zei "vraag het mij in mijn naam en ik doe het", maar ergens anders zegt ie dat iemand alleen mag bidden tot de vader in naam van jezus.
  zondag 2 september 2012 @ 21:36:38 #257
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_116324705
Ik begin het idee te krijgen dat askrealjesus gewoon verzonnen channelings zijn :P
pi_116325327
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 21:36 schreef Manke het volgende:
Ik begin het idee te krijgen dat askrealjesus gewoon verzonnen channelings zijn :P
Het figuur Kim Michaels is gewoon een heel bizarre verschijning, hij was eerder ook lid van een andere organisatie die beweert in naam van Jezus te spreken. Maar daar is hij inmiddels in ongenade gevallen.
Ik heb de linkjes al eerder gepost maar mocht je er over gelezen hebben:

http://www.shangrala.org/(...)im_Michaels_Ego.html
http://www.petitions24.com/shangrala
  zondag 2 september 2012 @ 22:11:29 #259
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_116326917
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 21:45 schreef Supertolll het volgende:

[..]

Het figuur Kim Michaels is gewoon een heel bizarre verschijning, hij was eerder ook lid van een andere organisatie die beweert in naam van Jezus te spreken. Maar daar is hij inmiddels in ongenade gevallen.

hehe thanks
die hele organisatie is new age, ascended masters, de IK BEN (gejat van JHVH de naam van god), ook veel hindoesime zoals karma, terwijl de veda's vol wetenschappelijke fouten zit :P

Originally presented by Helena P. Blavatsky in the 1870s, the idea of the Masters of the Ancient Wisdom or Mahatmas was adopted by people who at some point had had a connection with the Theosophical movement, such as Alice Bailey, Helena Roerich, and Manly P. Hall. Later on many other organizations, especially in the United States, developed the concept of Ascended Masters, which departs from the theosophical one in several aspects.

Genoeg reden om te geloven dat acended masters duivels zijn, Blavatsky zei zelf "Satan is God van deze wereld, Adonai helaas ook" .
  zondag 2 september 2012 @ 23:21:15 #260
40150 Manke
'tis but a scratch
  dinsdag 4 september 2012 @ 02:24:59 #262
338096 Mxx
the best u ever had
pi_116373319
Enkele weken geleden heb ik een docu gezien over een man die uitlegde hoe de bijbel is ontstaan. Ja, zeker. Onze voorouders aanbaden 'God'. Maar met God bedoelden ze de zon. De zon gaf hen licht; dat stond voor leven, vruchtbare grond etc. De sterren wezen hen de weg (de drie koningen zijn in de wetenschap drie sterren die lijnrecht naar de zon toe staan en vanuit die drie sterren kun je het noorden bepalen, de drie koningen die richting de zon gaan dus eigenlijk)

Onze voorouders beschreven het proces van de zon. Er zijn 3 dagen in het jaar waarop de zon lager staat dan normaal, en hij blijft zakken tot de 3de dag. Na die 3 dagen komt de zon weer hoger aan de hemel te staan en is het de herrijzing (Jezus herrezen).

Dit hele proces is opgeschreven met karakters en benamingen (Zoals Zonnegod, bekijk afbeeldingen, altijd een zon. Boven of achter Jezus' hoofd afgebeeld: ALTIJD een zon, omdat Jezus ook voor de zon staat! Het is de zons positie het hele jaar door. Het beschrijft astronomie.

Ik kan nog veel meer uitweiden. Dit is wel voldoende. Het is een heel groot besef om te bedenken dat een bijbelverhaal niet van echte personen is. Aangezien de Nederlandse bijbelversie in elk ander land overeenkomt op verschillende manieren als je het zou vertalen (qua aantallen personen, namen, verhaal, reis, maagd etc.) Heel interessant.
  dinsdag 4 september 2012 @ 02:26:17 #263
338096 Mxx
the best u ever had
pi_116373328
Moest dat even kwijt. Verder was mijn beste vriendinnetjes haar tante ook overtuigd van kabouters en elfjes. Ze is gewoon goed bij zinnen en in de 40. Ook ging ze altijd als ze bij dat vriendinnetje kwam in haar beboste achtertuin (en wel op meerdere plekken) kabouters en elfjes zoeken. Ja hoor, ze gelooft het. En wie weet is het nog echt waar ook.

Ze houdt het al vanaf jongs af aan stug vol!
  dinsdag 4 september 2012 @ 03:26:27 #264
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_116373494
Zeitgeist vertelt precies het zelfde verhaal en gaat alleen over het jezus verhaal, maar dat was al ontkracht ofzo, het oude testament vd bijbel heeft niks met zonne aanbidding of astrologie te maken, wel een best achterlijk boek verder het oude testament.
pi_116376512
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 03:26 schreef Manke het volgende:
Zeitgeist vertelt precies het zelfde verhaal en gaat alleen over het jezus verhaal, maar dat was al ontkracht ofzo, het oude testament vd bijbel heeft niks met zonne aanbidding of astrologie te maken, wel een best achterlijk boek verder het oude testament.
Met Zeitgeist, gooien ze een heleboel verschillende theorien/religies op een hoop en maken daar een nieuw NIET kloppende theorie van.
Het oude testament is best freaky ja dat klopt , al heb ik nog niet alles gelezen ben ergens halverwege afgehaakt. In t oude testament is God me veels te bozig :)
pi_116380137
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 03:26 schreef Manke het volgende:
Het Nieuwe Testament ook niet hoor, hoogstens wat er later bij is verzonnen.

De analogie tussen het gedrag van de zon tijdens de winterzonnewende op 25 December en de dood en opstanding van Jezus is bijvoorbeeld gebaseerd op de datum van de geboorte van Jezus, die 25 December zou zijn.

Dat staat echter helemaal nergens in de bijbel.

En dat de halo waarmee heiligen worden afgebeeld de zon zou voorstellen is ook uit de lucht gegrepen, andere heiligen dan Jezus worden hier ook mee afgebeeld, en deze duidt op de schittering van de binding met de Geest in het hoofd, en niet op zonneaanbidding.
pi_116380627
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 21:45 schreef Supertolll het volgende:

[..]

Wat jij bizar noemt heeft betrekking op meningsverschillen en geruzie tussen Kim en zijn ex-vrouw Lorraine, waarbij het geruzie voornamelijk van een kant komt, namelijk die van zijn ex-vrouw, die geen mogelijkheid onbenut laat om hem zwart te maken.

Die breuk heeft plaatsgevonden in Juli 2009. Voor die tijd gaven ze samen leiding aan de stichting Shangra-la, waarbij de channelings van Kim werden ontvangen tijdens conferenties van deze stichting.

Het grootste deel van de leden van Shangra-la kon de echtscheiding niet accepteren en koos de kant van Lorraine, en betwist de authenticiteit van de channelings van Kim na Juli 2009.

De channelings voor die datum worden echter niet betwist, afgezien hiervan dat Kim later op bepaalde plaatsen wijzigingen heeft aangebracht in zijn eerdere channelings op plaatsen die naar zijn mening (of naar hij zegt de mening van de Meesters) te positief spraken over de geestelijke verdiensten van Lorraine. Voor wie niet in deze persoonlijke zaken is geïnteresseerd is dat echter irrelevant.

Misschien dat er waarheid zit in de mening dat de channelings na Juli 2009 niet betrouwbaar zijn. Ik vind die zelf, voor zover ik er enkele gelezen heb niet erg interessant.

Het grootste deel van de interessante channelings dateert echter van voor die tijd.

Alle niet-gedateerde channelings, en dat zijn er veel en vaak de interessantste, dateren uit de jaren 2002 t/m 2005, en verder zijn er nog enkele channelings tussen 2006 en Juli 2009.

Men kan de channelings na Juli 2009 dus laten voor wat ze zijn, of extra kritisch lezen.
pi_117140843
  maandag 24 december 2012 @ 07:05:48 #270
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_120707192
Mi gado, jezus en Boeddha hebben hun eigen site! Dat is fantastisch!
pi_120713696
quote:
Leven we in 2012, bijna 2013 en dan kunnen ze nog geen foto's maken met wat meer pixels?
Ohnee wacht dan ziet iedereen dat het dikke onzin is. :P
pi_120713771
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 12:36 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Leven we in 2012, bijna 2013 en dan kunnen ze nog geen foto's maken met wat meer pixels?
Ohnee wacht dan ziet iedereen dat het dikke onzin is. :P
Had je het geloofd als ie scherper was geweest? :P
pi_120713779
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 12:39 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Had je het geloofd als ie scherper was geweest? :P
Geen idee, hangt er vanaf wat er op te zien is.
pi_120713843
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 12:39 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Geen idee, hangt er vanaf wat er op te zien is.
Ja maar alles kan getrukeerd worden, tegenwoordig.
pi_120713882
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 12:42 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ja maar alles kan getrukeerd worden, tegenwoordig.
Ja, dus een lowpixel foto voldoet niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')