abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114804119
natuurwezens zijn wezens die gekoppeld zitten aan de elementen .ze zitten in een andere dimensie vandaar dat we ze niet kunnen zien.

wij kennen ze als elven, kabouters, trollen etc..
ze zijn algemeen bekend in sprookjesboeken en in mythes en oude volksverhalen..
men zegt dat de feiten over deze wezens zijn verloochent door de katholieke kerk.
maarja waar komen de verhalen dan vandaan?

wie kan er wat over vertellen? of wie heeft ervaringen gehad met deze wezens?

[ Bericht 4% gewijzigd door valandil25 op 29-07-2012 20:47:27 ]
pi_114804381
ik heb ooit eens een boek van Steiner gelezen dat daarover ging.. Maar dat is lang geleden.
pi_114804487
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 15:22 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
ik heb ooit eens een boek van Steiner gelezen dat daarover ging.. Maar dat is lang geleden.
ja ik heb ook ooit wat van steiner gelezen wat daarover ging haha het schijnt dat in de tijd van atlantis de mensen deze wezens wel konden zien vanwege het derde oog..
pi_114807535
Kabouters.
Ура для россии
  zondag 29 juli 2012 @ 16:37:52 #5
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_114808177
Deze wezens werden vooral met regelmaat waargenomen door mensen in de periode dat men brood ging bakken en consumeren, dat had te maken met een schimmel genaamd "Moederkoorn" dat groeide op de aren van granen als rogge en tarwe.. :)

Moederkoorn produceert giftige alkaloïden, zoals ergotamine, die kunnen leiden tot darmkrampen, doorbloedingsproblemen, waardoor vingers en tenen afsterven, en hallucinaties.. :)

Vooral in de Middeleeuwen kwamen vaak vergiftigingen voor met besmet meel en wellicht is een aantal van deze waarnemingen te wijten aan de hallucinatoire werking van de aan LSD verwante stoffen in moederkoorn.. :)
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_114812397
quote:
7s.gif Op zondag 29 juli 2012 16:37 schreef Tism het volgende:
Deze wezens werden vooral met regelmaat waargenomen door mensen in de periode dat men brood ging bakken en consumeren, dat had te maken met een schimmel genaamd "Moederkoorn" dat groeide op de aren van granen als rogge en tarwe.. :)

Moederkoorn produceert giftige alkaloïden, zoals ergotamine, die kunnen leiden tot darmkrampen, doorbloedingsproblemen, waardoor vingers en tenen afsterven, en hallucinaties.. :)

Vooral in de Middeleeuwen kwamen vaak vergiftigingen voor met besmet meel en wellicht is een aantal van deze waarnemingen te wijten aan de hallucinatoire werking van de aan LSD verwante stoffen in moederkoorn.. :)
Ik geloof niet dat die uitspraak geheel juist is. Het geloof in natuurwezens is veel en veel ouder dan de tijd dat St. Antoniusvuur veel voorkwam. Bovendien waren de patienten bedlegerig, dus buiten zullen ze geen wezentjes hebben zien lopen. :P
pi_114813290
quote:
7s.gif Op zondag 29 juli 2012 16:37 schreef Tism het volgende:

:) intressant nog nooit gehoord dat verhaal..
toch geloof ik dat ze er echt zijn, weliswaar in een andere dimensie, dat dan weer wel..jij?
pi_114813380
pas bij de show branding van lebbis(caberatier) die had het er ook nog over.
  zondag 29 juli 2012 @ 19:34:46 #9
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_114815049
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 18:42 schreef valandil25 het volgende:

[..]

:) intressant nog nooit gehoord dat verhaal..
toch geloof ik dat ze er echt zijn, weliswaar in een andere dimensie, dat dan weer wel..jij?
Ik fantaseer wel eens over erotische avontuurtjes met elfen en/of nimfen, schijnen de ultieme sexpartners te zijn, verder geloof ik er niet zo in.. :P
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_114815712
Mijn opa is er heilig van overtuigd dat kabouters bestaan, in het bos hier iets verder. Ook al jaren, ook voor dat ie 'oud' werd. Vind 't altijd grappig om te horen maar eigenlijk wel bizar. Die man is goed bij geest, totaal niet raar of gek of wat dan ook, maar die kabouters blijft hij volhouden.
pi_114815836
quote:
7s.gif Op zondag 29 juli 2012 19:34 schreef Tism het volgende:

[..]

Ik fantaseer wel eens over erotische avontuurtjes met elfen en/of nimfen, schijnen de ultieme sexpartners te zijn, verder geloof ik er niet zo in.. :P
:) zon geile bosnimf is naturrlijk nooit weg haha

arwen van l.o.t.r ;)
  zondag 29 juli 2012 @ 19:57:20 #12
8372 Bastard
Persona non grata
pi_114815893
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 19:51 schreef Scrummie het volgende:
Mijn opa is er heilig van overtuigd dat kabouters bestaan, in het bos hier iets verder. Ook al jaren, ook voor dat ie 'oud' werd. Vind 't altijd grappig om te horen maar eigenlijk wel bizar. Die man is goed bij geest, totaal niet raar of gek of wat dan ook, maar die kabouters blijft hij volhouden.
Zo'n oude vrouw ken ik ook. Jaar of 80 inmiddels, kien van geest maar bloedserieus over het bestaan van kabouters.
The truth was in here.
pi_114816064
quote:
ok mooi verhaal..hoe wist hij het ,heb je dat wel eens gevraagd?

ik hoorde pas dat iets van 10 procent van de kinderen de wezens echt zien, maar ik helaas nooit als kind..
voordat ik van de vele dimensies afwist, ben ik als experiment een keer naar buiten geweest en heb ik gewoon gevraagd of ze een teken wilde geven of ze bestaan..
op het moment dat ik mn ogen dicht deed om te wachten op het teken viel er een groot brok sneeuw van de takken, dit kan natuurlijk toeval zijn, maar toch..
pi_114816211
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 20:02 schreef valandil25 het volgende:

[..]

ok mooi verhaal..hoe wist hij het ,heb je dat wel eens gevraagd?

ik hoorde pas dat iets van 10 procent van de kinderen de wezens echt zien, maar ik helaas nooit als kind..
voordat ik van de vele dimensies afwist, ben ik als experiment een keer naar buiten geweest en heb ik gewoon gevraagd of ze een teken wilde geven of ze bestaan..
op het moment dat ik mn ogen dicht deed om te wachten op het teken viel er een groot brok sneeuw van de takken, dit kan natuurlijk toeval zijn, maar toch..
Wel gevraagd tijdje terug, hij heeft er 1 gezien. Een mannetje van pakweg 30 centimeter hoog, die vanaf de weg kant (hij fietste 'vroeger' vaak ter ontspanning langs de bosrand) het bos in liep.
pi_114816222
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 19:57 schreef Bastard het volgende:

[..]

Zo'n oude vrouw ken ik ook. Jaar of 80 inmiddels, kien van geest maar bloedserieus over het bestaan van kabouters.
ja dr zijn best veel mensen, maar ja in deze maatschappij wordt je natuurlijk al snel belachelijk gemaakt als je dat zegt..

ik raad iedereen trouwens aan om natuur wezens te googelen, is best veel informatie over te vinden..
pi_114816364
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 20:05 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Wel gevraagd tijdje terug, hij heeft er 1 gezien. Een mannetje van pakweg 30 centimeter hoog, die vanaf de weg kant (hij fietste 'vroeger' vaak ter ontspanning langs de bosrand) het bos in liep.
haha briljant om te horen! ik hoorde dat veel kabouters in het echt ook een puntmuts op hebben,,deze ook?

en waar was het?
pi_114816439
Tellen Moeder Aarde en Vadertje Tijd ook?
pi_114816469
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 19:57 schreef Bastard het volgende:

[..]

heeft zij ook wat gezien?
pi_114816525
quote:
3s.gif Op zondag 29 juli 2012 20:11 schreef Gray het volgende:
Tellen Moeder Aarde en Vadertje Tijd ook?
haha volgens mij ben je in de war met de smurfen,,maar vooruit,, ik tel m goed ;)
  zondag 29 juli 2012 @ 20:14:02 #20
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_114816554
TS snapt dat "De 4 elementen" primitieve pre-middeleeuwse onzin is dat al sinds 1661 op zijn retour is?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  zondag 29 juli 2012 @ 20:19:01 #21
8372 Bastard
Persona non grata
pi_114816767
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 20:12 schreef valandil25 het volgende:

[..]

heeft zij ook wat gezien?
Ze zegt van wel ja. Eerst moest ik er een beetje om lachen maar ze heeft het wel vaker verteld.
The truth was in here.
  zondag 29 juli 2012 @ 20:21:15 #22
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_114816890
quote:
7s.gif Op zondag 29 juli 2012 20:14 schreef SpecialK het volgende:
TS snapt dat "De 4 elementen" primitieve pre-middeleeuwse onzin is dat al sinds 1661 op zijn retour is?
Waarom zo laatdunkend over andersmans geloof?

Wat ik hier veel te vaak lees, niet alleen van jou.

Waar is respect gebleven hier in TRU?
  zondag 29 juli 2012 @ 20:27:50 #23
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_114817260
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 20:21 schreef Blaadje11 het volgende:

[..]

Waarom zo laatdunkend over andersmans geloof?

Wat ik hier veel te vaak lees, niet alleen van jou.
Ik stel een vraag. Wat is jouw probleem?

quote:
Waar is respect gebleven hier in TRU?
1. Respect moet je verdienen. Dat krijg je niet automatisch.
2. Als jij je ideeën neer kwakt op een openbaar forum dan moet je er rekening mee houden dat er mensen op gaan reageren die wellicht kritisch zijn. Als je niet wil dat jouw geloof / ideeën bekritiseerd worden dan hou je het voor je of zoek je een select clubje mensen op die jouw mening compleet delen.
3. Nogmaals. Ik stel een vraag. Juist om er zeker van te zijn dat de TS snapt dat een bepaald concept wat hij opnoemt niks meer met de realiteit te maken heeft. Daar is niks "gemeens" aan.
4. Reality-checks zijn een dienst waar je dankbaar voor moet zijn. Geen ongemak waar je boos om moet worden.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_114817353
quote:
14s.gif Op zondag 29 juli 2012 20:27 schreef SpecialK het volgende:

[..]

[..]

2. Als jij je ideeën neer kwakt op een openbaar forum dan moet je er rekening mee houden dat er mensen op gaan reageren die wellicht kritisch zijn. Als je niet wil dat jouw geloof / ideeën bekritiseerd worden dan hou je het voor je of zoek je een select clubje mensen op die jouw mening compleet delen.
3. Nogmaals. Ik stel een vraag. Juist om er zeker van te zijn dat de TS snapt dat een bepaald concept wat hij opnoemt niks meer met de realiteit te maken heeft. Daar is niks "gemeens" aan.
4. Reality-checks zijn een dienst waar je dankbaar voor moet zijn. Geen ongemak waar je boos om moet worden.
hey maar als je dit topic niks vind,, dan ga je toch weg?
  zondag 29 juli 2012 @ 20:30:15 #25
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_114817378
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 20:29 schreef valandil25 het volgende:

[..]

hey maar als je dit topic niks vind,, dan ga je toch weg?
Ik vind dit topic prima. Hoe kom jij er bij dat ik het topic niks vind?
pi_114817851
quote:
7s.gif Op zondag 29 juli 2012 20:30 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik vind dit topic prima. Hoe kom jij er bij dat ik het topic niks vind?
misschien komt dat omdat ik je reacties wat cynisch geschreven vond, wat ook prima is.. maar dan krijg je zulke vragen.

maar leg het vooral uit van de 4 elementen,,zijn het er meer of minder?of bedoel je iwat anders?

had wel eens op discovery gezien dat ze beweerden dat er meer elementen waren..
  zondag 29 juli 2012 @ 20:39:44 #27
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_114817889
Ik vind het vooral interessant dat mensen in een subforum (niet specifiek TS en consorten overigens) waar geroepen wordt dat men meer open-minded moeten zijn zichzelf op de meest (verbaal) agressieve manier compleet afsluiten van elke vorm van kritiek of tegengeluid.

Iedereen gelooft in dingen. Hoe gegrond of ongegrond dat geloof ook is.
Hoewel we hier in TRU zitten ga ik er vanuit dat iedereen hier gewoon wil dat datgene wat ze geloven ook daadwerkelijk de waar is. Of in ieder geval een zo goed mogelijke benadering is van de realiteit.

Dus als ik hier soms iets lees waarvan ik weet dat dat iets is dat al eeuwen geleden losgelaten is omdat het oversimplistische onzin is dan deel ik die informatie graag. Nou kan je wellicht zeggen dat ik daar regelmatig bij vergeet mijn fluwelen handschoentjes aan te trekken maar ik denk dat de inhoud van wat ik presenteer schokkender voor die persoon zou moeten zijn dan de vorm waarin ik het presenteer.
  zondag 29 juli 2012 @ 20:42:56 #28
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_114818054
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 20:38 schreef valandil25 het volgende:

[..]

misschien komt dat omdat ik je reacties wat cynisch geschreven vond, wat ook prima is.. maar dan krijg je zulke vragen.

maar leg het vooral uit van de 4 elementen,,zijn het er meer of minder?of bedoel je iwat anders?

had wel eens op discovery gezien dat ze beweerden dat er meer elementen waren..
Dit zijn alle tot nu toe bekende elementen:

De 4 "klassieke elementen" zoals ze heten komen voort uit de misvatting dat alle materie op aarde een mix in verschillende verhoudingen zijn van die elementen. Dus een kaars bevat water (vloeibaar kaarsvet), aarde (de harde kaars zelf), vuur (als je het aansteekt) en lucht (de rook die er vanaf komt).

Dat beeld is echter hopeloos achterhaald.
  zondag 29 juli 2012 @ 20:46:17 #29
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_114818206
quote:
14s.gif Op zondag 29 juli 2012 20:27 schreef SpecialK het volgende:

[..]

[..]

Sjonge :)

Zoals ik al schreef, niet alleen van jou. Het was dus niets persoonlijks.
Dus nr 1,2 en 4, mee eens.

Maar met jouw nummer 3 heb ik wel moeite, wie ben jij dat jij uitmaakt of iets met realiteit te maken heeft of niet.
pi_114818234
quote:
7s.gif Op zondag 29 juli 2012 20:42 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dit zijn alle tot nu toe bekende elementen:

[ afbeelding ]

De 4 "klassieke elementen" zoals ze heten komen voort uit de misvatting dat alle materie op aarde een mix in verschillende verhoudingen zijn van die elementen. Dus een kaars bevat water (vloeibaar kaarsvet), aarde (de harde kaars zelf), vuur (als je het aansteekt) en lucht (de rook die er vanaf komt).

Dat beeld is echter hopeloos achterhaald.
passen we dat aan.
  zondag 29 juli 2012 @ 20:54:59 #31
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_114818626
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 20:46 schreef Blaadje11 het volgende:

[..]

Sjonge :)

Zoals ik al schreef, niet alleen van jou. Het was dus niets persoonlijks.
Dus nr 1,2 en 4, mee eens.

Maar met jouw nummer 3 heb ik wel moeite, wie ben jij dat jij uitmaakt of iets met realiteit te maken heeft of niet.
Ik maak dat niet uit. Wetenschappers en hun gigantisch lichaam aan peer-reviewed data over een geschiedenis van bijna 400 jaar aan onderzoek binnen een framework van intersubjectiviteit, reproduceerbaarheid en falsifieerbaarheid "maken dat uit". Of maken het in ieder geval hoogst aannemelijk dat de realiteit -ongeveer- zo is en niet heel anders.

Nou mag je tegen jezelf zeggen: "meh... wetenschap schmetenschap". Prima. Maar ik ga er vanuit dat de meeste mensen snappen dat het in ieder geval onze beste poging is tot het begrijpen van ons universum. Dus daarom geef ik dit stukje data door.
  zondag 29 juli 2012 @ 20:57:58 #32
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_114818796
quote:
7s.gif Op zondag 29 juli 2012 20:54 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik maak dat niet uit. Wetenschappers en hun gigantisch lichaam aan peer-reviewed data over een geschiedenis van bijna 400 jaar aan onderzoek binnen een framework van intersubjectiviteit, reproduceerbaarheid en falsifieerbaarheid "maken dat uit". Of maken het in ieder geval hoogst aannemelijk dat de -ongeveer- realiteit zo is en niet heel anders.

Nou mag je tegen jezelf zeggen: "meh... wetenschap schmetenschap". Prima. Maar ik ga er vanuit dat de meeste mensen snappen dat het in ieder geval onze beste poging is tot het begrijpen van ons universum. Dus daarom geef ik dit stukje data door.
Niets mis mee dat je het doorgeeft.
Vergeet alleen niet dat wetenschap ook steeds achterhaald wordt.
Elke dag weer.

Zeg dus niet dat wetenschap de wijsheid in pacht heeft.

Want dat heb alleen ik, en jij, en elk ander persoon.

Als je snapt wat ik bedoel.
  zondag 29 juli 2012 @ 20:59:51 #33
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_114818919
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 20:46 schreef valandil25 het volgende:

[..]

passen we dat aan.
Tof dat je open staat voor correctie. Kunnen een hoop fokkers nog van leren.

Graag zou ik willen weten hoe jij denkt dat dat precies werkt met die kabouters. Ik kan het mij niet supergoed voorstellen namelijk.
  zondag 29 juli 2012 @ 21:06:41 #34
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_114819310
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 20:57 schreef Blaadje11 het volgende:

[..]

Niets mis mee dat je het doorgeeft.
Vergeet alleen niet dat wetenschap ook steeds achterhaald wordt.
Elke dag weer.
Dat zou ik niet zeggen. Details worden elke dag verfijnder maar echte complete 180 graden revoluties in de wetenschap hebben we al een tijd niet meer meegemaakt. Zelfs Einsteins werk (wat door veel mensen onterecht gezien wordt als een verwerping van Newtons werk) is slechts een aanvulling op Newtons werk. Evolutie wordt al decennia lang vanuit bijna elk verschillend wetenschappelijk vakgebied door daarbinnen weer veel verschillende wetenschappers ondersteund. Denk je dat dat een "wetenschappelijke waarheid" is waarbij je morgen in de krant te lezen krijgt "oeps we zaten er naast". Nee. Er is te veel data wat je eerst moet wegverklaren voordat je dat kan doen.

De wetenschap is lang niet zo wispelturig als jij doet voorkomen. Over de details zie je binnen de wetenschappelijke gemeenschap vaak onenigheid maar hoe verder we komen en naarmate er meer onderzoek gedaan wordt is ook dat steeds meer uitgekristalliseerd.

quote:
Zeg dus niet dat wetenschap de wijsheid in pacht heeft.

Want dat heb alleen ik, en jij, en elk ander persoon.

Als je snapt wat ik bedoel.
Nee dat snap ik niet. Als elk persoon de waarheid in pacht heeft dan betekend dat dat de waarheid compleet subjectief is. Terwijl het aantoonbaar is dat wij dezelfde realiteit delen en dat wij dingen kunnen leren over die realiteit los van onze eigen voorkeuren.

Dus leg uit. :)
pi_114819571
quote:
14s.gif Op zondag 29 juli 2012 20:59 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Tof dat je open staat voor correctie. Kunnen een hoop fokkers nog van leren.

Graag zou ik willen weten hoe jij denkt dat dat precies werkt met die kabouters. Ik kan het mij niet supergoed voorstellen namelijk.
dank je ;)

nou mijn visie op dit moment is dat er meerdere dimensies zijn en zij zitten in een andere dan ons.

ik heb ook gehoord dat de natuurwezens vast zitten aan de elementen en dat ze geen vrije wil hebben.
  zondag 29 juli 2012 @ 21:13:30 #36
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_114819695
quote:
7s.gif Op zondag 29 juli 2012 21:06 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nee dat snap ik niet. Als elk persoon de waarheid in pacht heeft dan betekend dat dat de waarheid compleet subjectief is. Terwijl het aantoonbaar is dat wij dezelfde realiteit delen en dat wij dingen kunnen leren over die realiteit los van onze eigen voorkeuren.

Dus leg uit. :)
Waarheid is subjectief.
Dat blijkt uit elke post zowat hier.
Ieder heeft zn eigen waarheid.
We delen niet dezelfde realiteit.
Kijk maar naar alle verschillende antwoorden en denk/zienswijzen.
Dus dring de jouwe niet op aan een ander.
Op welke manier dan ook.
  zondag 29 juli 2012 @ 21:15:04 #37
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_114819789
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 21:11 schreef valandil25 het volgende:

[..]

dank je ;)

nou mijn visie op dit moment is dat er meerdere dimensies zijn en zij zitten in een andere dan ons.
Wat is een dimensie precies. Leg uit. Want ik zie deze term vaak op meerdere manieren terug.

quote:
ik heb ook gehoord dat de natuurwezens vast zitten aan de elementen en dat ze geen vrije wil hebben.
In welke zin zitten natuurwezens vast aan elementen en waarom zitten wij dat niet. Wij zijn ook opgebouwd uit elementen. Alles wat we doen en hoe wij werken is uiteindelijk verklaar vanuit het feit dat wij een prachtig samenspel zijn van een zooi koolstof, waterstof, zuurstof, sulfide, etc.. atomen die in de juiste rangschikking bewustzijn ondersteunen. Waarom zou dit anders werken voor natuurwezens terwijl ze tegelijkerheid wel "vast zitten aan de elementen"?
  zondag 29 juli 2012 @ 21:18:20 #38
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_114820007
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 21:13 schreef Blaadje11 het volgende:

[..]

Waarheid is subjectief.
Als wij niet dezelfde realiteit delen hoe komt het dan dat ik contact met jou kan opnemen. Dat ik informatie met jou kan delen? Dat wij beiden naar iets kunnen kijken en in ieder geval over bepaalde feiten het eens kunnen worden onafhankelijk van elkaar?

Of ben ik (en ieder ander persoon in jouw leven) slechts een hersenspinsel?

quote:
Ik onderken dat mensen conflicterende conclusies trekken over de realiteit. Maar dat is an sich nog geen bewijs voor het feit dat wij geen realiteit delen.

quote:
Op welke manier dan ook.
Ik dring niks op aan niemand. Ik maak gebruik van mijn Nederlandse rechten om mijn mening te uiten en binnen dit forum mijn rechten om te posten in een topic. Net zoals jij.
pi_114820071
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 21:13 schreef Blaadje11 het volgende:

[..]

Waarheid is subjectief.
Op welke manier dan ook.
Tot op zekere hoogte is bestaat er wel objectiviteit, we zouden bv. nooit met elkaar kunnen communiceren als we niet hetzelfde concept hadden van taal en je hebt natuurlijk de wetten van de logica, zodat allerlei zienswijzen wel aan elkaar getoetst kunnen worden.
Gelukkig, anders leefden we echt allemaal in onze eigen wereld.
pi_114820384
quote:
7s.gif Op zondag 29 juli 2012 21:15 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Wat is een dimensie precies. Leg uit. Want ik zie deze term vaak op meerdere manieren terug.

[..]

In welke zin zitten natuurwezens vast aan elementen en waarom zitten wij dat niet. Wij zijn ook opgebouwd uit elementen. Alles wat we doen en hoe wij werken is uiteindelijk verklaar vanuit het feit dat wij een prachtig samenspel zijn van een zooi koolstof, waterstof, zuurstof, sulfide, etc.. atomen die in de juiste rangschikking bewustzijn ondersteunen. Waarom zou dit anders werken voor natuurwezens terwijl ze tegelijkerheid wel "vast zitten aan de elementen"?
goeie vragen :)

dimensie als in bewustzijns werkelijkheden, in hogere dimensies ervaar je tijd niet meer en ruimte wordt ook anders, en ook de universele wet van oorzaak en gevolg verandert, en vast nog veel meer.

wij zitten dat niet omdat wij in een ander proces van evolutie zitten, wij zijn er om ervaringen op te doen en daarvan te leren om bewuster terug te keren naar de bron, hun hebben gewoon een andere functie in dit verhaal in mijn optiek..
pi_114820537
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 20:09 schreef valandil25 het volgende:

[..]

haha briljant om te horen! ik hoorde dat veel kabouters in het echt ook een puntmuts op hebben,,deze ook?

en waar was het?
Yep, inclusief puntmuts :). Was in het bos hier, in Vroomshoop: http://goo.gl/maps/dciJA
pi_114820830
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 21:27 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Yep, inclusief puntmuts :). Was in het bos hier, in Vroomshoop: http://goo.gl/maps/dciJA
ok lache, toevallig pas in ommen op vakantie geweest, licht er niet ver vandaan..
  zondag 29 juli 2012 @ 21:44:56 #43
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_114821503
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 21:24 schreef valandil25 het volgende:

[..]

goeie vragen :)

dimensie als in bewustzijns werkelijkheden, in hogere dimensies ervaar je tijd niet meer en ruimte wordt ook anders, en ook de universele wet van oorzaak en gevolg verandert, en vast nog veel meer.
Oke. Spirituele verlichting dus? En wat voor ervaring (persoonlijk of van andere mensen) heb jij om te geloven dat zoiets bestaat?

quote:
wij zitten dat niet omdat wij in een ander proces van evolutie zitten, wij zijn er om ervaringen op te doen en daarvan te leren om bewuster terug te keren naar de bron, hun hebben gewoon een andere functie in dit verhaal in mijn optiek..
Ik neem aan dat je met "evolutie" bedoeld "spirituele evolutie" en niet biologische evolutie aangezien dat fundamenteel anders is?

Je hebt het over reïncarnatie?
pi_114822193
quote:
7s.gif Op zondag 29 juli 2012 21:44 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Oke. Spirituele verlichting dus? En wat voor ervaring (persoonlijk of van andere mensen) heb jij om te geloven dat zoiets bestaat?

[..]

Ik neem aan dat je met "evolutie" bedoeld "spirituele evolutie" en niet biologische evolutie aangezien dat fundamenteel anders is?

ja woorden als spiritueel en verlichting gebruik ik niet al te veel.
maar zie het idd als een soort van evolutie van bewustzijn en incarnatie idd.

ja toch zijn ze wel een beetje met elkaar te vergelijken, ze leren allebei in die evolutie maar dan op een ander niveau.

ja das verder moelijk uit te leggen, dan ga je het hebben over besef en inzichten en die kan je niet kopen,die komen gewoon wanneer de tijd daarvoor rijp is, dus het ligt er aan aan welk besef we nu gekoppeld zijn.

maar in mijn besef isreincarnatie 100 procent waar.
pi_114822242
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 21:33 schreef valandil25 het volgende:

[..]

ok lache, toevallig pas in ommen op vakantie geweest, licht er niet ver vandaan..
Nope, dat bos bij Ommen is ook erg gaaf, waar kasteel Eerde ook staat (intussen internationale school, maar de verhalen van vroeger zijn gaaf :P)
  zondag 29 juli 2012 @ 22:02:08 #46
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_114822451
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 21:57 schreef valandil25 het volgende:

[..]

ja woorden als spiritueel en verlichting gebruik ik niet al te veel.
maar zie het idd als een soort van evolutie van bewustzijn en incarnatie idd.
Oke. Wat voor reden(en) heb je om te geloven in reïncarnatie?

quote:
ja toch zijn ze wel een beetje met elkaar te vergelijken, ze leren allebei in die evolutie maar dan op een ander niveau.
Hmmm. Is dat wel zo? Biologische evolutie heeft namelijk geen doel waar het heen werkt. Geen eindstation waarin iets klaar is. Geen "dit is hoger/beter dan dat". Het lijkt mij dat je met spirituele evolutie temaken hebt met niveaus van slecht naar beter naar best en dat het beste het einddoel is.

Toch wel fundamenteel anders.

quote:
ja das verder moelijk uit te leggen, dan ga je het hebben over besef en inzichten en die kan je niet kopen,die komen gewoon wanneer de tijd daarvoor rijp is, dus het ligt er aan aan welk besef we nu gekoppeld zijn.

maar in mijn besef is reincarnatie 100 procent waar.
Je claimt kennis te hebben. Dus ik zie graag waar die kennis vandaan komt zodat ik het voor mijzelf kan evalueren.
pi_114822533
quote:
7s.gif Op zondag 29 juli 2012 21:44 schreef SpecialK het volgende:

[..]

[..]

ook veel boeken gelezen,internet sites, en eigen intuitie, maar dat is een proces van jaren, dus om nu dit of dat aan te wijzen als mijn bewijs daarvoor dat gaat wat ver.
pi_114822872
quote:
7s.gif Op zondag 29 juli 2012 22:02 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Oke. Wat voor reden(en) heb je om te geloven in reïncarnatie?

[..]

Hmmm. Is dat wel zo? Biologische evolutie heeft namelijk geen doel waar het heen werkt. Geen eindstation waarin iets klaar is. Geen "dit is hoger/beter dan dat". Het lijkt mij dat je met spirituele evolutie temaken hebt met niveaus van slecht naar beter naar best en dat het beste het einddoel is.

Toch wel fundamenteel anders.

[..]

Je claimt kennis te hebben. Dus ik zie graag waar die kennis vandaan komt zodat ik het voor mijzelf kan evalueren.
incarnatie, mijn visie: ik geloof dat alles wat is 1 bewustzijn is, wat zich graag gescheiden wil ervaren.

ja in dat opzicht is het wel anders ja, maargoed van neandertalers zijn we volgens de evoltie ook doorgegaan naar bewustere mensen.

nee er is geen beter in mijn optiek alleen bewust en onbewust, daar zit voor de rest geen orrdeel van goed of slecht aan vast.
  zondag 29 juli 2012 @ 22:22:25 #49
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_114823612
quote:
7s.gif Op zondag 29 juli 2012 21:18 schreef SpecialK het volgende:

Als wij niet dezelfde realiteit delen hoe komt het dan dat ik contact met jou kan opnemen.
Er is geen realiteit. Er is alleen een waarneming daarvan. En iedereen heeft een andere waarneming van die realiteit.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  zondag 29 juli 2012 @ 22:23:33 #50
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_114823677
quote:
7s.gif Op zondag 29 juli 2012 22:02 schreef SpecialK het volgende:

Alle kennis is persoonlijk en kan eventueel worden overgedragen, maar dan ligt het nog aan de interpretatie van de ontvanger hoe die kennis bij hem binnenkomt.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  zondag 29 juli 2012 @ 22:42:30 #51
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114824648
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 15:15 schreef valandil25 het volgende:
natuurwezens zijn wezens die gekoppeld zitten aan de elementen .ze zitten in een andere dimensie vandaar dat we ze niet kunnen zien.

ze zijn algemeen bekend in sprookjesboeken en in mythes en oude volksverhalen..?
Als je ze niet kan zien, hoe wil je dan weten dat er elven, kabouters, trollen etc zijn?
De volksverhalen over kabouters komen trouwens van mijnwerkers uit de middeleeuwen en vroeger.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_114824782
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2012 22:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je ze niet kan zien, hoe wil je dan weten dat er elven, kabouters, trollen etc zijn?
De volksverhalen over kabouters komen trouwens van mijnwerkers uit de middeleeuwen en vroeger.
valt ook niet te bewijzen..maar check hier de posts en kijk welke ervaringen er staan.
pi_114824821
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2012 22:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik meen dat zelfs de Germanen al in natuurwezens geloofden, hoor..
pi_114824897
check deze site anders ff,,staat veel info op http://www.natuurwezens.nl/pages/98486/NATUURWEZENS.html

zoiezo als je natuurwezens googled krijg je veel sites die er info over geven.

[ Bericht 19% gewijzigd door valandil25 op 29-07-2012 22:55:43 ]
  zondag 29 juli 2012 @ 23:42:28 #55
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_114828082
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 22:08 schreef valandil25 het volgende:

[..]

incarnatie, mijn visie: ik geloof dat alles wat is 1 bewustzijn is, wat zich graag gescheiden wil ervaren.
Waarom geloof je dat?

quote:
ja in dat opzicht is het wel anders ja, maargoed van neandertalers zijn we volgens de evoltie ook doorgegaan naar bewustere mensen.
Nee. Neandertalers zijn uitgestorven. Wij zijn niet afstammelingen hoewel er wel wat interbreeding plaats heeft gevonden. maar dat zie je terug in kleine gen markers.

quote:
nee er is geen beter in mijn optiek alleen bewust en onbewust, daar zit voor de rest geen orrdeel van goed of slecht aan vast.
Waarom kiest dit bewustzijn er voor om zich te manifesteren als individuen in een wereld die zo overduidelijk naturalistisch in elkaar zit? En wat is het mechanisme hier achter?
  zondag 29 juli 2012 @ 23:45:34 #56
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_114828239
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 22:22 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Er is geen realiteit. Er is alleen een waarneming daarvan. En iedereen heeft een andere waarneming van die realiteit.
Contradictie. Je zegt eerst er is geen realiteit. Vervolgens zeg je "iedereen heeft een andere waarneming van die realiteit".

Wat is het nou. Bestaat de realiteit nou wel of niet (afgezien van het feit dat wij deze anders ervaren of niet?)

quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 22:23 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Alle kennis is persoonlijk en kan eventueel worden overgedragen, maar dan ligt het nog aan de interpretatie van de ontvanger hoe die kennis bij hem binnenkomt.
Dat maakt niet uit. Zolang wij als mensen gezamenlijk observaties kunnen doen en het op basis van die observaties over bepaalde dingen eens kunnen zijn. Sterker nog. Onafhankelijk van elkaar tot dezelfde conclusies kunnen komen, lijkt het er op dat er een separate realiteit is waar wij iets over kunnen leren.
pi_114828614
quote:
7s.gif Op zondag 29 juli 2012 23:42 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Waarom geloof je dat?

[..]

Nee. Neandertalers zijn voor het grootste gedeelte uitgestorven. Wij zijn niet afstammelingen hoewel er wel wat interbreeding plaats heeft gevonden.

[..]

Waarom kiest dit bewustzijn er voor om zich te manifesteren als individuen in een wereld die zo overduidelijk naturalistisch in elkaar zit? En wat is het mechanisme hier achter?
omdat als je ik gedachtes wegneemt er geen ik idee meer bestaat.
en deze toestand zou je kunnen zien als waarnemend.

het bewustzijn koos daarvoor omdat het alleen eenheid/liefde kende en wilde ook de andere kanten ervaren.
en buiten dit bewustzijn is er geen wereld, het bewustzijn is de wereld en de natuur en de gehele levensstroom van mensen dieren etc.

nogmaals mijn visie natuurlijk ;)

ok ja zo leerden we het vroeger althans in geschiedenis boeken over neandertalers, dus kan er naast zitten.
  zondag 29 juli 2012 @ 23:59:00 #58
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_114828840
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 23:53 schreef valandil25 het volgende:

[..]

omdat als je gedachtes wegneemt er geen ik idee meer bestaat.
en deze toestand zou je kunnen zien als waarnemend.

het bewustzijn koos daarvoor omdat het alleen eenheid/liefde kende en wilde ook de andere kanten ervaren.
en buiten dit bewustzijn is er geen wereld, het bewustzijn is de wereld en de natuur en de gehele levensstroom van mensen dieren etc.

nogmaals mijn visie natuurlijk ;)
Als er buiten het bewustzijn geen wereld is hoe komt het dan dat het universum in ieder geval al 10 miljard jaar zonder leven bestaat. En daarna nog eens iets meer dan 3 miljard jaar met leven zonder enige vorm van zenuwstelsel heeft bestaan. Tot 600 miljoen jaar geleden.

Waar was al die tijd goed voor als het bewustzijn realiteit creëert. Waar waren al die levensvormen goed voor die miljarden jaren die overduidelijk geen bewustzijn vertonen.

Sterker nog. Waar is al die ruimte en materie goed voor? Er is overduidelijk van alles aanwezig in dit universum dat niks te maken heeft met onze alledaagse realiteit. En waar wij ons totaal niet bewust van waren.

Verklaar.
pi_114829125
quote:
7s.gif Op zondag 29 juli 2012 23:59 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Als er buiten het bewustzijn geen wereld is hoe komt het dan dat het universum in ieder geval al 10 miljard jaar zonder leven bestaat. En daarna nog eens iets meer dan 3 miljard jaar met leven zonder enige vorm van zenuwstelsel heeft bestaan. Tot 600 miljoen jaar geleden.

Waar was al die tijd goed voor als het bewustzijn realiteit creëert. Waar waren al die levensvormen goed voor die miljarden jaren die overduidelijk geen bewustzijn vertonen.

Sterker nog. Waar is al die ruimte en materie goed voor? Er is overduidelijk van alles aanwezig in dit universum dat niks te maken heeft met onze alledaagse realiteit. En waar wij ons totaal niet bewust van waren.

Verklaar.
:) haha ik zal mijn best doen.

een steen leeft ook, ook al ademt het niet, de kleine deeltjes die de steen maken hebben een bepaalde vibratie die gecreeerd wordt door energie/bewustzijn.

er zijn al miljarden jaren buitenaardsen.
  maandag 30 juli 2012 @ 00:10:15 #60
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_114829256
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 00:05 schreef valandil25 het volgende:

[..]

:) haha ik zal mijn best doen.

een steen leeft ook, ook al ademt het niet, de kleine deeltjes die de steen maken hebben een bepaalde vibratie die gecreeerd wordt door energie/bewustzijn.
Wat is dit voor vibratie / energie. Is dit meetbaar? Een eigenschap van energie is dat het altijd meetbaar is. Ik krijg het gevoel dat als je denkt dat bewustzijn een vorm van energie is dat jij het over een heel ander iets hebt dan wat de conventionele definitie van energie is.
pi_114829619
quote:
7s.gif Op maandag 30 juli 2012 00:10 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Wat is dit voor vibratie / energie. Is dit meetbaar? Een eigenschap van energie is dat het altijd meetbaar is. Ik krijg het gevoel dat als je denkt dat bewustzijn een vorm van energie is dat jij het over een heel ander iets hebt dan wat de conventionele definitie van energie is.
ja ik moet het beestje een naam geven, maar je zou het ook energie kunnen noemen. ;)

materie is alleen zichtbaar omdat de trillingsfreqeuntie zo laag is.

het bruist van het leven overal om ons heen alleen geven onze zintuigen maar een beperkt deel prijs.
pi_114829859
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 15:15 schreef valandil25 het volgende:
Wat versta je onder elementen?

quote:
Net zei je nog dat we ze niet konden zien...

quote:
wie kan er wat over vertellen? of wie heeft ervaringen gehad met deze wezens?
Je zei dat ze in een andere dimensie zaten, dus dan kan je er ook geen ervaringen mee hebben gehad.
pi_114829993
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 00:24 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Wat versta je onder elementen?

[..]

Net zei je nog dat we ze niet konden zien...

[..]

Je zei dat ze in een andere dimensie zaten, dus dan kan je er ook geen ervaringen mee hebben gehad.
de elementen staan beschreven in posts van kellog.

ik heb al gezegd dat ik er geen ervaring mee heb gehad.

er staat ook al een post dat sommige mensen ze wel hebben gezien, vroeger konden mensen ze wel zien(derde oog-pijnappelklier)
pi_114830004
quote:
Je vind het gek dat je opa denkt dat er kabouters zijn maar niet gek dat jij denkt dat er geesten zijn...?
pi_114830131
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 00:28 schreef valandil25 het volgende:

[..]

de elementen staan beschreven in posts van kellog.

ik heb al gezegd dat ik er geen ervaring mee heb gehad.

er staat ook al een post dat sommige mensen ze wel hebben gezien, vroeger konden mensen ze wel zien(derde oog-pijnappelklier)
De mens heeft nooit een "derde" oog gehad.
Verre voorvaders hebben die we gehad en er zijn nu ook nog dieren die hem hebben.

Die is echter alleen een spot die licht intensiteit waarneemt.
pi_114830373
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 21:11 schreef valandil25 het volgende:

[..]

dank je ;)

Dus het is een soort van quarks kern met electronen eromheen met in een andere dimensie een wezen zonder wil die we niet kunne waarnemen.
Waarom dan niet gewoon dat "wezen" weglaten?
Als we hem niet kunnen waarnemen bestaat hij ook niet in onze realiteit.
pi_114830414
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 00:31 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

De mens heeft nooit een "derde" oog gehad.
Verre voorvaders hebben die we gehad en er zijn nu ook nog dieren die hem hebben.

Die is echter alleen een spot die licht intensiteit waarneemt.
wat over de pijnappelklier
http://www.niburu.nl/bewu(...)nt-van-je-brein.html
pi_114830535
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 00:37 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Dus het is een soort van quarks kern met electronen eromheen met in een andere dimensie een wezen zonder wil die we niet kunne waarnemen.
Waarom dan niet gewoon dat "wezen" weglaten?
Als we hem niet kunnen waarnemen bestaat hij ook niet in onze realiteit.
ja maar daarom vind ik het nog wel boeiend om over te praten.
  maandag 30 juli 2012 @ 00:42:28 #69
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_114830550
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 00:18 schreef valandil25 het volgende:

[..]

ja ik moet het beestje een naam geven, maar je zou het ook energie kunnen noemen. ;)
Wel een beetje verwarrend allemaal, vind je niet? Namen gebruiken die echte naturalistische concepten aanduiden. Ik kan mij voorstellen dat mensen definities door elkaar gaan halen en denken "oeh dit klinkt erg wetenschappelijk allemaal". Terwijl dat het niet is.

quote:
materie is alleen zichtbaar omdat de trillingsfreqeuntie zo laag is.
Wat? Heb je wel eens richting de zon gekeken? Dat is materie die pas "trilt" van energie. En goed zichtbaar ook.

quote:
het bruist van het leven overal om ons heen alleen geven onze zintuigen maar een beperkt deel prijs.
Dus hoe kom jij aan die informatie over dit alles als jouw zintuigen het niet kunnen registreren?
pi_114830558
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 00:42 schreef valandil25 het volgende:

[..]

ja maar daarom vind ik het nog wel boeiend om over te praten.
Maar hoe kan je over iets praten dat er niet is in onze realiteit?
  maandag 30 juli 2012 @ 00:43:25 #71
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_114830587
quote:
Oud fabeltje.

quote:
Claim: We use only ten percent of our brains.
Status: False.
http://www.snopes.com/science/stats/10percent.asp
pi_114830622
[..]

Maar hoe kan je over iets praten dat er niet is in onze realiteit?
[/quote]
we doen het al een paar paginas lang dus dat gaat prima haha
pi_114830735
quote:
quote:
Het licht van het Galactische Centrum
wat?
quote:
bereikt de aarde en ons aardse lichaam in toenemende mate.
Wat is dat..?
quote:
De pijnappelklier accepteert dit licht
Hoe?
quote:
en deelt deze frequentie met de hypofyse.
Hoe?
quote:
De hypofyse deelt de nieuwe frequentie op haar beurt weer met de endocriene klieren. De endocriene klieren van je endocrien systeem delen deze frequentie van licht met je hele lichaam.
etc...
pi_114830796
quote:
7s.gif Op maandag 30 juli 2012 00:42 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Wel een beetje verwarrend allemaal, vind je niet? Namen gebruiken die echte naturalistische concepten aanduiden. Ik kan mij voorstellen dat mensen definities door elkaar gaan halen en denken "oeh dit klinkt erg wetenschappelijk allemaal". Terwijl dat het niet is.

[..]

Wat? Heb je wel eens richting de zon gekeken? Dat is materie die pas "trilt" van energie. En goed zichtbaar ook.

[..]

Dus hoe kom jij aan die informatie over dit alles als jouw zintuigen het niet kunnen registreren?
is ook verwarrend, maargoed het is wat het is..

ja hoe kom ik aan die info?liefde is ook energie, maar zie je ook niet, om maar is een voorbeeld te noemen ;)
pi_114830857
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 00:48 schreef valandil25 het volgende:

[..]

ja hoe kom ik aan die info?liefde is ook energie, maar zie je ook niet, om maar is een voorbeeld te noemen ;)
Liefde energie die we niet kunnen zien...?

Euh incorrect. Als iemand verliefd is kan je dat aan meerdere dingen zien.
Hormonen bijvoorbeeld, maar ook ogen, blozen, etc.

Gebruik a.u.b. niet altijd het woord "energie" alsof het iets magisch is...
Dat is namelijk wat die mensen doe die je iets wijs proberen te maken.
Zoals die mensen van die cachra's, heilige driehoek, derde oog en licht van het galactische centrum.
  maandag 30 juli 2012 @ 00:51:33 #76
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_114830889
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 00:48 schreef valandil25 het volgende:

[..]

Het is nog altijd wat (oa.) jij er van maakt wat betreft taalgebruik. Toch? :)

quote:
1. Je geeft geen antwoord op mijn vraag
2. Dat liefde energie is heet ook wel "begging the question". Liefde is een emotie. Een neurologisch & fysiologisch verklaarbare toestand van het lichaam en brein.

Ik zou toch graag willen weten hoe jij of andere mensen waar jij dit van hoort aan hun informatie komen.

Seriously. :)
pi_114831119
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 00:50 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Liefde energie die we niet kunnen zien...?

Euh incorrect. Als iemand verliefd is kan je dat aan meerdere dingen zien.
Hormonen bijvoorbeeld, maar ook ogen, blozen, etc.

Gebruik a.u.b. niet altijd het woord "energie" alsof het iets magisch is...
Dat is namelijk wat die mensen doe die je iets wijs proberen te maken.
Zoals die mensen van die cachra's, heilige driehoek, derde oog en licht van het galactische centrum.
ja liefde komt inderdaad tot uitdrukking in dingen ja

je mag het allemaal niets vinden en je hoeft er niet in te geloven, ook prima..
pi_114831316
quote:
7s.gif Op maandag 30 juli 2012 00:51 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Het is nog altijd wat (oa.) jij er van maakt wat betreft taalgebruik. Toch? :)

[..]

1. Je geeft geen antwoord op mijn vraag
2. Dat liefde energie is heet ook wel "begging the question". Liefde is een emotie. Een neurologisch & fysiologisch verklaarbare toestand van het lichaam en brein.

Ik zou toch graag willen weten hoe jij of andere mensen waar jij dit van hoort aan hun informatie komen.

Seriously. :)
ok nog een voorbeeld, een kamer met mensen die allemaal die allemaal negatief zijn zullen een ander energie veld te weeg brengen dan positieve mensen. er zal een betere sfeer zijn.
en ja dit kan je allemaal zo ver wetenschappelijk doortrekken maar je kan het ook voelen.

veel boeken lezen, internet etc plus intuitie.
  maandag 30 juli 2012 @ 01:15:50 #79
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_114831638
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 01:05 schreef valandil25 het volgende:

[..]

ok nog een voorbeeld, een kamer met mensen die allemaal die allemaal negatief zijn zullen een ander energie veld te weeg brengen dan positieve mensen. er zal een betere sfeer zijn.
Betere of slechtere sfeer is gewoon het resultaat van hoe mensen zich voelen binnen een sociale situatie. Het is sowieso geen factor die buiten mensen speelt en iets wat wordt overgedragen door woordkeuze en non-verbale communicatie. Daar komt geen energieveld aan te pas.

quote:
en ja dit kan je allemaal zo ver wetenschappelijk doortrekken maar je kan het ook voelen.

veel boeken lezen, internet etc plus intuitie.
Niet alle boeken zijn evenveel waard. En je intuitie is niet betrouwbaar. Wat wel betrouwbaar is; Als experts onafhankelijk van elkaar tot dezelfde conclusies komen.

En dat moet ik nog voor het eerst zien gebeuren in dit soort bewegingen/kringen.

Een beetje op basis van je intuitie beredeneren is hetzelfde als in een vacuum beredeneren. Je kan allemaal logisch consistente onzin bedenken die totaal geen vat heeft op de werkelijkheid maar het klinkt allemaal prachtig.
pi_114831774
quote:
7s.gif Op maandag 30 juli 2012 01:15 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Betere of slechtere sfeer is gewoon het resultaat van hoe mensen zich voelen binnen een sociale situatie. Het is sowieso geen factor die buiten mensen speelt en iets wat wordt overgedragen door woordkeuze en non-verbale communicatie. Daar komt geen energieveld aan te pas.

[..]

Niet alle boeken zijn evenveel waard. En je intuitie is niet betrouwbaar. Wat wel betrouwbaar is; Als experts onafhankelijk van elkaar tot dezelfde conclusies komen.

En dat moet ik nog voor het eerst zien gebeuren in dit soort bewegingen/kringen.

Een beetje op basis van je intuitie beredeneren is hetzelfde als in een vacuum beredeneren. Je kan allemaal logisch consistente onzin bedenken die totaal geen vat heeft op de werkelijkheid maar het klinkt allemaal prachtig.
dat eerste is simpelweg niet waar, maar goed die energie is niet te zien dus ja..

en dat tweede,,daar verschillen we ook weer van perspectief, mijne ervaring en het jouwe..
  maandag 30 juli 2012 @ 01:22:04 #81
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_114831817
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 01:20 schreef valandil25 het volgende:

[..]

dat eerste is simpelweg niet waar, maar goed die energie is niet te zien dus ja..
Het is onzichtbaar. En onmeetbaar?

quote:
en dat tweede,,daar verschillen we ook weer van perspectief, mijne ervaring en het jouwe..
Jij bent het dus met mij oneens. Jij zie intuïtie als een kennisbron?
pi_114831913
quote:
7s.gif Op maandag 30 juli 2012 01:22 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Het is onzichtbaar. En onmeetbaar?

[..]

Jij bent het dus met mij oneens. Jij zie intuïtie als een kennisbron?
je kan het toch voelen?

ja je intuitie zie ik als bewustzijn.
  maandag 30 juli 2012 @ 01:26:29 #83
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_114831964
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 01:24 schreef valandil25 het volgende:

[..]

je kan het toch voelen?
Prima. Dus het is meetbaar. Hoe komt het dan dat dit nooit wetenschappelijk aangetoond is?

quote:
ja je intuitie zie ik als bewustzijn.
Snap je wel wat een kennisbron is?
pi_114832240
quote:
7s.gif Op maandag 30 juli 2012 01:26 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Prima. Dus het is meetbaar. Hoe komt het dan dat dit nooit wetenschappelijk aangetoond is?

[..]

Snap je wel wat een kennisbron is?
slangen kunnen met hun toch toch ook trillingen waarnemen met hun tong?

en er zijn toch ook magnetische velden?

kortom hoe je het ook wilt noemen, ik noem dat energie.

als je wilt weten waarom ik het ook bewustzijn noem kijk dan op waarheid.com
of koop de kracht van het nu van eckhart tolle..
.
  maandag 30 juli 2012 @ 01:40:40 #85
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_114832365
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 01:36 schreef valandil25 het volgende:

[..]

slangen kunnen met hun toch toch ook trillingen waarnemen met hun tong?
Trillingen? Dat is elektromagnetische straling in het infrarood spectrum. Dat kan je gewoon meten met de juiste apparatuur. In principe werken onze ogen hetzelfde. Wat is je punt?

quote:
en er zijn toch ook magnetische velden?

kortom hoe je het ook wilt noemen, ik noem dat energie.
Magnetisme zelf is geen energie maar een potentiaal. Zoals zwaartekracht.

quote:
als je wilt weten waarom ik het ook bewustzijn noem kijk dan op waarheid.com
of koop de kracht van het nu van eckhart tolle..
.
Wat dacht je er van dat jij het eens in je eigen woorden ging brengen in plaats van iemand een boek dwingen te lezen of een ongetwijfeld vervelende wazige website.
pi_114832703
quote:
7s.gif Op maandag 30 juli 2012 01:40 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Trillingen? Dat is elektromagnetische straling in het infrarood spectrum. Dat kan je gewoon meten met de juiste apparatuur. In principe werken onze ogen hetzelfde. Wat is je punt?

[..]

Magnetisme zelf is geen energie maar een potentiaal. Zoals zwaartekracht.

[..]

Wat dacht je er van dat jij het eens in je eigen woorden ging brengen in plaats van iemand een boek dwingen te lezen of een ongetwijfeld vervelende wazige website.
jij had het net over een kennis bron,,het geen dat bijvoorbeeld dna heeft gecreeerd hoe je dat dan ook wil noemen(ik noem het bewustzijn), denk jij niet dat dat een veel hogere intelligentie is dan het verstand en de wetenschap waar jij het zo graag over hebt?

maar wat je mening ook is, ik vind m prima..

en of dat vervelende of wazige dingen zijn weet je niet en ook al zou je het weten is dat nog altijd afhankelijk van perspectief.

[ Bericht 5% gewijzigd door valandil25 op 30-07-2012 01:57:47 ]
  maandag 30 juli 2012 @ 02:00:50 #87
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_114832923
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 01:51 schreef valandil25 het volgende:

[..]

jij had het net over een kennis bron,,
Ik bedoel afgezien van dingen die iemand anders schrijft. Dat is niet interessant. Hoe komen deze mensen aan hun kennis. Wat voor experimenten doen ze om hun bevindingen te ondersteunen. Wat voor data is er aanwezig. Dat is waar ik naar vraag.

quote:
het geen dat bijvoorbeeld dna heeft gecreeerd hoe je dat dan ook wil noemen(ik noem het bewustzijn), denk jij niet dat dat een veel hogere intelligentie is dan het verstand en de wetenschap waar jij het zo graag over hebt?
Nee. Alles wijst er op dat dit soort systemen prima zonder een ontwerper of hogere intelligentie kunnen ontstaan.

quote:
maar wat je mening ook is, ik vind m prima..

en of dat vervelende of wazige dingen zijn weet je niet en ook al zou je het weten is dat nog altijd afhankelijk van perspectief.
Het is wel aantoonbaar wazig. Er worden regelmatig worden gebruikt waarmee alternatieve betekenissen worden geduid. Er worden claims gemaakt zonder deze te ondersteunen. Er worden dingen geroepen die aantoonbaar anders zijn dan wat wij in onze realiteit kunnen meten.

Dat is toch echt wel wazig.
  Moderator maandag 30 juli 2012 @ 10:49:58 #88
249559 crew  Lavenderr
pi_114838357
Leuke discussie.
Het is dus toch mogelijk om zonder elkaar in de haren te vliegen over dit soort dingen te praten.
pi_114838545
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2012 10:49 schreef Lavenderr het volgende:
Leuke discussie.
Het is dus toch mogelijk om zonder elkaar in de haren te vliegen over dit soort dingen te praten.
Dit een leuke discussie?!
  maandag 30 juli 2012 @ 10:59:39 #90
8372 Bastard
Persona non grata
pi_114838602
Word in ieder geval vriendelijker gevoerd dan wat ik zaterdagavond in een topic las.
The truth was in here.
pi_114839060
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 10:57 schreef Scrummie het volgende:
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator maandag 30 juli 2012 @ 11:27:17 #92
249559 crew  Lavenderr
pi_114839326
quote:
10s.gif Op maandag 30 juli 2012 11:19 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Nu niet zelf gaan zitten klieren Uncle S.
pi_114839508
Leuk onderwerp

[ Bericht 97% gewijzigd door UncleScorp op 30-07-2012 12:04:00 ]
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_114844772
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 10:57 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Het kreeg toch nog een wat positievere spin en plots zijn 4 pagina's gevuld met inhoudelijke on-topic posts en vragen over en weer. :Y
  maandag 30 juli 2012 @ 16:12:02 #95
123578 AartBakkebaard
Divine Moments of Truth
pi_114851474
Bij het roken van het hallucinogene middel DMT (Dimethyltryptamine), wordt beweerd dat je derde oog geopend wordt (net zoals bij andere hallucinogene middelen, alleen is DMT veruit het heftigst) en dat je tijdelijk in een andere dimensie terecht komt / een andere dimensie kan waarnemen. Veel mensen die DMT roken nemen dan ook vaak hetzelfde waar, een van deze waarnemingen die men vaak tegenkomt is het zien van gnomen (ook wel machine elfjes genoemd).

DMT wordt door elk levend zoogdier aangemaakt, waaronder de mens. Dit gebeurd in de pijnappelklier.
De pijnappelklier wordt in vele culturen beschouwd als de deur naar een andere wereld.
Bijna dood ervaringen lijken ook vaak op elkaar, men denkt ook dat dit met de pijnappelklier te maken heeft. Bovendien heeft men een vermoeden dat de pijnappelklier ook invloed heeft op de dingen die we dromen.

Wellicht dus dat deze gnomen en andere (natuur)wezens inderdaad in een andere dimensie leven, zoals de ts aangeeft.

Een interessant boek hierover is 'Het Oermysterie' van Graham Hancock. Het gaat niet over gnomen en elven op zich, maar wel over deze dimensie en hoe met daar in verschillende culturen vaak dezelfde beschrijvingen / tekeningen etc over terugvind. Ook het gebruik van DMT komt terug in dit boek omdat dit een van de manieren is om de andere dimensie te betreden. Een andere welbekende manier om dit te bereiken is via een ritmische dans zoals je vaak bij indianen ziet. Een oeroude gewoonte dus.

Het nummer 'The Gnome' van Pink Floyd zou ook een verwijzing zijn naar een DMT trip. Shpongle gebruikte dit nummer weer voor hun nummer 'A New Way To Say Hooray'.
En dan hebben we natuurlijk nog Terence McKenna, die hier prachtige verhalen over vertelde en ook het nummer van Pink Floyd nog eens aanhaalt in zijn beschrijvingen.
He has one dreadlock, that's in honour of Shiva... I ask "then why don't you have dreadlocks all over?"
He said "because, you know I'm uh... pupupupu ap tepepep un nenenenn umndibdibdib dsedsedse de ann ktsingngngng to have dreadlocks all over".
  Moderator maandag 30 juli 2012 @ 16:14:36 #96
249559 crew  Lavenderr
pi_114851627
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 16:12 schreef AartBakkebaard het volgende:
Bij het roken van het hallucinogene middel DMT (Dimethyltryptamine), wordt beweerd dat je derde oog geopend wordt (net zoals bij andere hallucinogene middelen, alleen is DMT veruit het heftigst) en dat je tijdelijk in een andere dimensie terecht komt / een andere dimensie kan waarnemen. Veel mensen die DMT roken nemen dan ook vaak hetzelfde waar, een van deze waarnemingen die men vaak tegenkomt is het zien van gnomen (ook wel machine elfjes genoemd).

DMT wordt door elk levend zoogdier aangemaakt, waaronder de mens. Dit gebeurd in de pijnappelklier.
De pijnappelklier wordt in vele culturen beschouwd als de deur naar een andere wereld.
Bijna dood ervaringen lijken ook vaak op elkaar, men denkt ook dat dit met de pijnappelklier te maken heeft. Bovendien heeft men een vermoeden dat de pijnappelklier ook invloed heeft op de dingen die we dromen.

Wellicht dus dat deze gnomen en andere wezens inderdaad in een andere dimensie leven, zoals de ts aangeeft.

Een interessant boek hierover is 'Het Oermysterie' van Graham Hancock. Het gaat niet over gnomen en elven op zich, maar wel over deze dimensie en hoe met daar in verschillende culturen vaak dezelfde beschrijvingen / tekeningen etc over terugvind. Ook het gebruik van DMT komt terug in dit boek (omdat dit een van de manieren is om de andere dimensie te betreden).

Het nummer 'The Gnome' van Pink Floyd zou ook een verwijzing zijn naar een DMT trip. Shpongle gebruikte dit nummer weer voor hun nummer 'A New Way To Say Hooray'.
En dan hebben we natuurlijk nog Terence McKenna, die hier prachtige verhalen over vertelde en ook het nummer van Pink Floyd nog eens aanhaalt in zijn beschrijvingen.
Dus in feite hoeven we geen DMT tot ons te nemen want we maken het zelf aan?
Vandaar dan ook de soms bizarre dromen die ieder mens weleens droomt.
  maandag 30 juli 2012 @ 16:20:56 #97
123578 AartBakkebaard
Divine Moments of Truth
pi_114851941
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 16:14 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dus in feite hoeven we geen DMT tot ons te nemen want we maken het zelf aan?
Vandaar dan ook de soms bizarre dromen die ieder mens weleens droomt.
We maken het inderdaad zelf aan.
Als we wakker zijn echter, is de pijnappelklier niet zo actief qua productie van DMT als wanneer we slapen, omdat ons lichaam zich dan in een andere staat bevindt. DMT wordt alleen geproduceerd als ons lichaam zich in een droomstaat bevindt.
Dus als je wakker bent en je DMT bewust wil ervaren, dan zou je toch wat tot je moeten nemen.
He has one dreadlock, that's in honour of Shiva... I ask "then why don't you have dreadlocks all over?"
He said "because, you know I'm uh... pupupupu ap tepepep un nenenenn umndibdibdib dsedsedse de ann ktsingngngng to have dreadlocks all over".
  Moderator maandag 30 juli 2012 @ 16:23:59 #98
249559 crew  Lavenderr
pi_114852094
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 16:20 schreef AartBakkebaard het volgende:

[..]

Als we wakker zijn echter, is de pijnappelklier niet zo actief qua productie van DMT als wanneer we slapen, omdat ons lichaam zich dan in een andere staat bevindt. DMT wordt alleen geproduceerd als ons lichaam zich in een droomstaat bevindt.
Dus als je wakker bent en je DMT bewust wil ervaren, dan zou je toch wat tot je moeten nemen.
Ah, dankje. Duidelijk ^O^
pi_114852635
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2012 11:32 schreef UncleScorp het volgende:
Leuk onderwerp
ja toch..

heb jij dr ervaring mee?
pi_114853130
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 16:20 schreef AartBakkebaard het volgende:

[..]

Wellicht dat ook meditatie de aanmaak van DMT stimuleert. Ik weet wel dat veel oude beschavingen met geluid andere staten van bewustzijn betraden, met name door het 'Om'-geluid:

Vanaf 6:10:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')