ja ik heb ook ooit wat van steiner gelezen wat daarover ging haha het schijnt dat in de tijd van atlantis de mensen deze wezens wel konden zien vanwege het derde oog..quote:Op zondag 29 juli 2012 15:22 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
ik heb ooit eens een boek van Steiner gelezen dat daarover ging.. Maar dat is lang geleden.
Ik geloof niet dat die uitspraak geheel juist is. Het geloof in natuurwezens is veel en veel ouder dan de tijd dat St. Antoniusvuur veel voorkwam. Bovendien waren de patienten bedlegerig, dus buiten zullen ze geen wezentjes hebben zien lopen.quote:Op zondag 29 juli 2012 16:37 schreef Tism het volgende:
Deze wezens werden vooral met regelmaat waargenomen door mensen in de periode dat men brood ging bakken en consumeren, dat had te maken met een schimmel genaamd "Moederkoorn" dat groeide op de aren van granen als rogge en tarwe..![]()
Moederkoorn produceert giftige alkaloïden, zoals ergotamine, die kunnen leiden tot darmkrampen, doorbloedingsproblemen, waardoor vingers en tenen afsterven, en hallucinaties..![]()
Vooral in de Middeleeuwen kwamen vaak vergiftigingen voor met besmet meel en wellicht is een aantal van deze waarnemingen te wijten aan de hallucinatoire werking van de aan LSD verwante stoffen in moederkoorn..
quote:Op zondag 29 juli 2012 16:37 schreef Tism het volgende:
Deze wezens werden vooral met regelmaat waargenomen door mensen in de periode dat men brood ging bakken en consumeren, dat had te maken met een schimmel genaamd "Moederkoorn" dat groeide op de aren van granen als rogge en tarwe..![]()
Moederkoorn produceert giftige alkaloïden, zoals ergotamine, die kunnen leiden tot darmkrampen, doorbloedingsproblemen, waardoor vingers en tenen afsterven, en hallucinaties..![]()
Vooral in de Middeleeuwen kwamen vaak vergiftigingen voor met besmet meel en wellicht is een aantal van deze waarnemingen te wijten aan de hallucinatoire werking van de aan LSD verwante stoffen in moederkoorn..
Ik fantaseer wel eens over erotische avontuurtjes met elfen en/of nimfen, schijnen de ultieme sexpartners te zijn, verder geloof ik er niet zo in..quote:Op zondag 29 juli 2012 18:42 schreef valandil25 het volgende:
[..]intressant nog nooit gehoord dat verhaal..
toch geloof ik dat ze er echt zijn, weliswaar in een andere dimensie, dat dan weer wel..jij?
quote:Op zondag 29 juli 2012 19:34 schreef Tism het volgende:
[..]
Ik fantaseer wel eens over erotische avontuurtjes met elfen en/of nimfen, schijnen de ultieme sexpartners te zijn, verder geloof ik er niet zo in..
Zo'n oude vrouw ken ik ook. Jaar of 80 inmiddels, kien van geest maar bloedserieus over het bestaan van kabouters.quote:Op zondag 29 juli 2012 19:51 schreef Scrummie het volgende:
Mijn opa is er heilig van overtuigd dat kabouters bestaan, in het bos hier iets verder. Ook al jaren, ook voor dat ie 'oud' werd. Vind 't altijd grappig om te horen maar eigenlijk wel bizar. Die man is goed bij geest, totaal niet raar of gek of wat dan ook, maar die kabouters blijft hij volhouden.
ok mooi verhaal..hoe wist hij het ,heb je dat wel eens gevraagd?quote:Op zondag 29 juli 2012 19:51 schreef Scrummie het volgende:
Mijn opa is er heilig van overtuigd dat kabouters bestaan, in het bos hier iets verder. Ook al jaren, ook voor dat ie 'oud' werd. Vind 't altijd grappig om te horen maar eigenlijk wel bizar. Die man is goed bij geest, totaal niet raar of gek of wat dan ook, maar die kabouters blijft hij volhouden.
Wel gevraagd tijdje terug, hij heeft er 1 gezien. Een mannetje van pakweg 30 centimeter hoog, die vanaf de weg kant (hij fietste 'vroeger' vaak ter ontspanning langs de bosrand) het bos in liep.quote:Op zondag 29 juli 2012 20:02 schreef valandil25 het volgende:
[..]
ok mooi verhaal..hoe wist hij het ,heb je dat wel eens gevraagd?
ik hoorde pas dat iets van 10 procent van de kinderen de wezens echt zien, maar ik helaas nooit als kind..
voordat ik van de vele dimensies afwist, ben ik als experiment een keer naar buiten geweest en heb ik gewoon gevraagd of ze een teken wilde geven of ze bestaan..
op het moment dat ik mn ogen dicht deed om te wachten op het teken viel er een groot brok sneeuw van de takken, dit kan natuurlijk toeval zijn, maar toch..
ja dr zijn best veel mensen, maar ja in deze maatschappij wordt je natuurlijk al snel belachelijk gemaakt als je dat zegt..quote:Op zondag 29 juli 2012 19:57 schreef Bastard het volgende:
[..]
Zo'n oude vrouw ken ik ook. Jaar of 80 inmiddels, kien van geest maar bloedserieus over het bestaan van kabouters.
haha briljant om te horen! ik hoorde dat veel kabouters in het echt ook een puntmuts op hebben,,deze ook?quote:Op zondag 29 juli 2012 20:05 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wel gevraagd tijdje terug, hij heeft er 1 gezien. Een mannetje van pakweg 30 centimeter hoog, die vanaf de weg kant (hij fietste 'vroeger' vaak ter ontspanning langs de bosrand) het bos in liep.
heeft zij ook wat gezien?quote:Op zondag 29 juli 2012 19:57 schreef Bastard het volgende:
[..]
Zo'n oude vrouw ken ik ook. Jaar of 80 inmiddels, kien van geest maar bloedserieus over het bestaan van kabouters.
Ze zegt van wel ja. Eerst moest ik er een beetje om lachen maar ze heeft het wel vaker verteld.quote:
Waarom zo laatdunkend over andersmans geloof?quote:Op zondag 29 juli 2012 20:14 schreef SpecialK het volgende:
TS snapt dat "De 4 elementen" primitieve pre-middeleeuwse onzin is dat al sinds 1661 op zijn retour is?
Ik stel een vraag. Wat is jouw probleem?quote:Op zondag 29 juli 2012 20:21 schreef Blaadje11 het volgende:
[..]
Waarom zo laatdunkend over andersmans geloof?
Wat ik hier veel te vaak lees, niet alleen van jou.
1. Respect moet je verdienen. Dat krijg je niet automatisch.quote:Waar is respect gebleven hier in TRU?
hey maar als je dit topic niks vind,, dan ga je toch weg?quote:Op zondag 29 juli 2012 20:27 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik stel een vraag. Wat is jouw probleem?
[..]
1. Respect moet je verdienen. Dat krijg je niet automatisch.
2. Als jij je ideeën neer kwakt op een openbaar forum dan moet je er rekening mee houden dat er mensen op gaan reageren die wellicht kritisch zijn. Als je niet wil dat jouw geloof / ideeën bekritiseerd worden dan hou je het voor je of zoek je een select clubje mensen op die jouw mening compleet delen.
3. Nogmaals. Ik stel een vraag. Juist om er zeker van te zijn dat de TS snapt dat een bepaald concept wat hij opnoemt niks meer met de realiteit te maken heeft. Daar is niks "gemeens" aan.
4. Reality-checks zijn een dienst waar je dankbaar voor moet zijn. Geen ongemak waar je boos om moet worden.
Ik vind dit topic prima. Hoe kom jij er bij dat ik het topic niks vind?quote:Op zondag 29 juli 2012 20:29 schreef valandil25 het volgende:
[..]
hey maar als je dit topic niks vind,, dan ga je toch weg?
misschien komt dat omdat ik je reacties wat cynisch geschreven vond, wat ook prima is.. maar dan krijg je zulke vragen.quote:Op zondag 29 juli 2012 20:30 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik vind dit topic prima. Hoe kom jij er bij dat ik het topic niks vind?
Dit zijn alle tot nu toe bekende elementen:quote:Op zondag 29 juli 2012 20:38 schreef valandil25 het volgende:
[..]
misschien komt dat omdat ik je reacties wat cynisch geschreven vond, wat ook prima is.. maar dan krijg je zulke vragen.
maar leg het vooral uit van de 4 elementen,,zijn het er meer of minder?of bedoel je iwat anders?
had wel eens op discovery gezien dat ze beweerden dat er meer elementen waren..
Sjongequote:Op zondag 29 juli 2012 20:27 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik stel een vraag. Wat is jouw probleem?
[..]
1. Respect moet je verdienen. Dat krijg je niet automatisch.
2. Als jij je ideeën neer kwakt op een openbaar forum dan moet je er rekening mee houden dat er mensen op gaan reageren die wellicht kritisch zijn. Als je niet wil dat jouw geloof / ideeën bekritiseerd worden dan hou je het voor je of zoek je een select clubje mensen op die jouw mening compleet delen.
3. Nogmaals. Ik stel een vraag. Juist om er zeker van te zijn dat de TS snapt dat een bepaald concept wat hij opnoemt niks meer met de realiteit te maken heeft. Daar is niks "gemeens" aan.
4. Reality-checks zijn een dienst waar je dankbaar voor moet zijn. Geen ongemak waar je boos om moet worden.
passen we dat aan.quote:Op zondag 29 juli 2012 20:42 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dit zijn alle tot nu toe bekende elementen:
[ afbeelding ]
De 4 "klassieke elementen" zoals ze heten komen voort uit de misvatting dat alle materie op aarde een mix in verschillende verhoudingen zijn van die elementen. Dus een kaars bevat water (vloeibaar kaarsvet), aarde (de harde kaars zelf), vuur (als je het aansteekt) en lucht (de rook die er vanaf komt).
Dat beeld is echter hopeloos achterhaald.
Ik maak dat niet uit. Wetenschappers en hun gigantisch lichaam aan peer-reviewed data over een geschiedenis van bijna 400 jaar aan onderzoek binnen een framework van intersubjectiviteit, reproduceerbaarheid en falsifieerbaarheid "maken dat uit". Of maken het in ieder geval hoogst aannemelijk dat de realiteit -ongeveer- zo is en niet heel anders.quote:Op zondag 29 juli 2012 20:46 schreef Blaadje11 het volgende:
[..]
Sjonge
Zoals ik al schreef, niet alleen van jou. Het was dus niets persoonlijks.
Dus nr 1,2 en 4, mee eens.
Maar met jouw nummer 3 heb ik wel moeite, wie ben jij dat jij uitmaakt of iets met realiteit te maken heeft of niet.
Niets mis mee dat je het doorgeeft.quote:Op zondag 29 juli 2012 20:54 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik maak dat niet uit. Wetenschappers en hun gigantisch lichaam aan peer-reviewed data over een geschiedenis van bijna 400 jaar aan onderzoek binnen een framework van intersubjectiviteit, reproduceerbaarheid en falsifieerbaarheid "maken dat uit". Of maken het in ieder geval hoogst aannemelijk dat de -ongeveer- realiteit zo is en niet heel anders.
Nou mag je tegen jezelf zeggen: "meh... wetenschap schmetenschap". Prima. Maar ik ga er vanuit dat de meeste mensen snappen dat het in ieder geval onze beste poging is tot het begrijpen van ons universum. Dus daarom geef ik dit stukje data door.
Tof dat je open staat voor correctie. Kunnen een hoop fokkers nog van leren.quote:
Dat zou ik niet zeggen. Details worden elke dag verfijnder maar echte complete 180 graden revoluties in de wetenschap hebben we al een tijd niet meer meegemaakt. Zelfs Einsteins werk (wat door veel mensen onterecht gezien wordt als een verwerping van Newtons werk) is slechts een aanvulling op Newtons werk. Evolutie wordt al decennia lang vanuit bijna elk verschillend wetenschappelijk vakgebied door daarbinnen weer veel verschillende wetenschappers ondersteund. Denk je dat dat een "wetenschappelijke waarheid" is waarbij je morgen in de krant te lezen krijgt "oeps we zaten er naast". Nee. Er is te veel data wat je eerst moet wegverklaren voordat je dat kan doen.quote:Op zondag 29 juli 2012 20:57 schreef Blaadje11 het volgende:
[..]
Niets mis mee dat je het doorgeeft.
Vergeet alleen niet dat wetenschap ook steeds achterhaald wordt.
Elke dag weer.
Nee dat snap ik niet. Als elk persoon de waarheid in pacht heeft dan betekend dat dat de waarheid compleet subjectief is. Terwijl het aantoonbaar is dat wij dezelfde realiteit delen en dat wij dingen kunnen leren over die realiteit los van onze eigen voorkeuren.quote:Zeg dus niet dat wetenschap de wijsheid in pacht heeft.
Want dat heb alleen ik, en jij, en elk ander persoon.
Als je snapt wat ik bedoel.
dank jequote:Op zondag 29 juli 2012 20:59 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Tof dat je open staat voor correctie. Kunnen een hoop fokkers nog van leren.
Graag zou ik willen weten hoe jij denkt dat dat precies werkt met die kabouters. Ik kan het mij niet supergoed voorstellen namelijk.
Waarheid is subjectief.quote:Op zondag 29 juli 2012 21:06 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Nee dat snap ik niet. Als elk persoon de waarheid in pacht heeft dan betekend dat dat de waarheid compleet subjectief is. Terwijl het aantoonbaar is dat wij dezelfde realiteit delen en dat wij dingen kunnen leren over die realiteit los van onze eigen voorkeuren.
Dus leg uit.
Wat is een dimensie precies. Leg uit. Want ik zie deze term vaak op meerdere manieren terug.quote:Op zondag 29 juli 2012 21:11 schreef valandil25 het volgende:
[..]
dank je![]()
nou mijn visie op dit moment is dat er meerdere dimensies zijn en zij zitten in een andere dan ons.
In welke zin zitten natuurwezens vast aan elementen en waarom zitten wij dat niet. Wij zijn ook opgebouwd uit elementen. Alles wat we doen en hoe wij werken is uiteindelijk verklaar vanuit het feit dat wij een prachtig samenspel zijn van een zooi koolstof, waterstof, zuurstof, sulfide, etc.. atomen die in de juiste rangschikking bewustzijn ondersteunen. Waarom zou dit anders werken voor natuurwezens terwijl ze tegelijkerheid wel "vast zitten aan de elementen"?quote:ik heb ook gehoord dat de natuurwezens vast zitten aan de elementen en dat ze geen vrije wil hebben.
Als wij niet dezelfde realiteit delen hoe komt het dan dat ik contact met jou kan opnemen. Dat ik informatie met jou kan delen? Dat wij beiden naar iets kunnen kijken en in ieder geval over bepaalde feiten het eens kunnen worden onafhankelijk van elkaar?quote:Op zondag 29 juli 2012 21:13 schreef Blaadje11 het volgende:
[..]
Waarheid is subjectief.
Dat blijkt uit elke post zowat hier.
Ieder heeft zn eigen waarheid.
We delen niet dezelfde realiteit.
Ik onderken dat mensen conflicterende conclusies trekken over de realiteit. Maar dat is an sich nog geen bewijs voor het feit dat wij geen realiteit delen.quote:Kijk maar naar alle verschillende antwoorden en denk/zienswijzen.
Ik dring niks op aan niemand. Ik maak gebruik van mijn Nederlandse rechten om mijn mening te uiten en binnen dit forum mijn rechten om te posten in een topic. Net zoals jij.quote:Dus dring de jouwe niet op aan een ander.
Op welke manier dan ook.
Tot op zekere hoogte is bestaat er wel objectiviteit, we zouden bv. nooit met elkaar kunnen communiceren als we niet hetzelfde concept hadden van taal en je hebt natuurlijk de wetten van de logica, zodat allerlei zienswijzen wel aan elkaar getoetst kunnen worden.quote:Op zondag 29 juli 2012 21:13 schreef Blaadje11 het volgende:
[..]
Waarheid is subjectief.
Dat blijkt uit elke post zowat hier.
Ieder heeft zn eigen waarheid.
We delen niet dezelfde realiteit.
Kijk maar naar alle verschillende antwoorden en denk/zienswijzen.
Dus dring de jouwe niet op aan een ander.
Op welke manier dan ook.
goeie vragenquote:Op zondag 29 juli 2012 21:15 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Wat is een dimensie precies. Leg uit. Want ik zie deze term vaak op meerdere manieren terug.
[..]
In welke zin zitten natuurwezens vast aan elementen en waarom zitten wij dat niet. Wij zijn ook opgebouwd uit elementen. Alles wat we doen en hoe wij werken is uiteindelijk verklaar vanuit het feit dat wij een prachtig samenspel zijn van een zooi koolstof, waterstof, zuurstof, sulfide, etc.. atomen die in de juiste rangschikking bewustzijn ondersteunen. Waarom zou dit anders werken voor natuurwezens terwijl ze tegelijkerheid wel "vast zitten aan de elementen"?
Yep, inclusief puntmutsquote:Op zondag 29 juli 2012 20:09 schreef valandil25 het volgende:
[..]
haha briljant om te horen! ik hoorde dat veel kabouters in het echt ook een puntmuts op hebben,,deze ook?
en waar was het?
ok lache, toevallig pas in ommen op vakantie geweest, licht er niet ver vandaan..quote:Op zondag 29 juli 2012 21:27 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Yep, inclusief puntmuts. Was in het bos hier, in Vroomshoop: http://goo.gl/maps/dciJA
Oke. Spirituele verlichting dus? En wat voor ervaring (persoonlijk of van andere mensen) heb jij om te geloven dat zoiets bestaat?quote:Op zondag 29 juli 2012 21:24 schreef valandil25 het volgende:
[..]
goeie vragen![]()
dimensie als in bewustzijns werkelijkheden, in hogere dimensies ervaar je tijd niet meer en ruimte wordt ook anders, en ook de universele wet van oorzaak en gevolg verandert, en vast nog veel meer.
Ik neem aan dat je met "evolutie" bedoeld "spirituele evolutie" en niet biologische evolutie aangezien dat fundamenteel anders is?quote:wij zitten dat niet omdat wij in een ander proces van evolutie zitten, wij zijn er om ervaringen op te doen en daarvan te leren om bewuster terug te keren naar de bron, hun hebben gewoon een andere functie in dit verhaal in mijn optiek..
ja woorden als spiritueel en verlichting gebruik ik niet al te veel.quote:Op zondag 29 juli 2012 21:44 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Oke. Spirituele verlichting dus? En wat voor ervaring (persoonlijk of van andere mensen) heb jij om te geloven dat zoiets bestaat?
[..]
Ik neem aan dat je met "evolutie" bedoeld "spirituele evolutie" en niet biologische evolutie aangezien dat fundamenteel anders is?
Je hebt het over reïncarnatie?
Nope, dat bos bij Ommen is ook erg gaaf, waar kasteel Eerde ook staat (intussen internationale school, maar de verhalen van vroeger zijn gaafquote:Op zondag 29 juli 2012 21:33 schreef valandil25 het volgende:
[..]
ok lache, toevallig pas in ommen op vakantie geweest, licht er niet ver vandaan..
Oke. Wat voor reden(en) heb je om te geloven in reïncarnatie?quote:Op zondag 29 juli 2012 21:57 schreef valandil25 het volgende:
[..]
ja woorden als spiritueel en verlichting gebruik ik niet al te veel.
maar zie het idd als een soort van evolutie van bewustzijn en incarnatie idd.
Hmmm. Is dat wel zo? Biologische evolutie heeft namelijk geen doel waar het heen werkt. Geen eindstation waarin iets klaar is. Geen "dit is hoger/beter dan dat". Het lijkt mij dat je met spirituele evolutie temaken hebt met niveaus van slecht naar beter naar best en dat het beste het einddoel is.quote:ja toch zijn ze wel een beetje met elkaar te vergelijken, ze leren allebei in die evolutie maar dan op een ander niveau.
Je claimt kennis te hebben. Dus ik zie graag waar die kennis vandaan komt zodat ik het voor mijzelf kan evalueren.quote:ja das verder moelijk uit te leggen, dan ga je het hebben over besef en inzichten en die kan je niet kopen,die komen gewoon wanneer de tijd daarvoor rijp is, dus het ligt er aan aan welk besef we nu gekoppeld zijn.
maar in mijn besef is reincarnatie 100 procent waar.
ook veel boeken gelezen,internet sites, en eigen intuitie, maar dat is een proces van jaren, dus om nu dit of dat aan te wijzen als mijn bewijs daarvoor dat gaat wat ver.quote:Op zondag 29 juli 2012 21:44 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Oke. Spirituele verlichting dus? En wat voor ervaring (persoonlijk of van andere mensen) heb jij om te geloven dat zoiets bestaat?
[..]
Ik neem aan dat je met "evolutie" bedoeld "spirituele evolutie" en niet biologische evolutie aangezien dat fundamenteel anders is?
Je hebt het over reïncarnatie?
incarnatie, mijn visie: ik geloof dat alles wat is 1 bewustzijn is, wat zich graag gescheiden wil ervaren.quote:Op zondag 29 juli 2012 22:02 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Oke. Wat voor reden(en) heb je om te geloven in reïncarnatie?
[..]
Hmmm. Is dat wel zo? Biologische evolutie heeft namelijk geen doel waar het heen werkt. Geen eindstation waarin iets klaar is. Geen "dit is hoger/beter dan dat". Het lijkt mij dat je met spirituele evolutie temaken hebt met niveaus van slecht naar beter naar best en dat het beste het einddoel is.
Toch wel fundamenteel anders.
[..]
Je claimt kennis te hebben. Dus ik zie graag waar die kennis vandaan komt zodat ik het voor mijzelf kan evalueren.
Er is geen realiteit. Er is alleen een waarneming daarvan. En iedereen heeft een andere waarneming van die realiteit.quote:Op zondag 29 juli 2012 21:18 schreef SpecialK het volgende:
Als wij niet dezelfde realiteit delen hoe komt het dan dat ik contact met jou kan opnemen.
Alle kennis is persoonlijk en kan eventueel worden overgedragen, maar dan ligt het nog aan de interpretatie van de ontvanger hoe die kennis bij hem binnenkomt.quote:Op zondag 29 juli 2012 22:02 schreef SpecialK het volgende:
Je claimt kennis te hebben. Dus ik zie graag waar die kennis vandaan komt zodat ik het voor mijzelf kan evalueren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |