ja ik heb ook ooit wat van steiner gelezen wat daarover ging haha het schijnt dat in de tijd van atlantis de mensen deze wezens wel konden zien vanwege het derde oog..quote:Op zondag 29 juli 2012 15:22 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
ik heb ooit eens een boek van Steiner gelezen dat daarover ging.. Maar dat is lang geleden.
Ik geloof niet dat die uitspraak geheel juist is. Het geloof in natuurwezens is veel en veel ouder dan de tijd dat St. Antoniusvuur veel voorkwam. Bovendien waren de patienten bedlegerig, dus buiten zullen ze geen wezentjes hebben zien lopen.quote:Op zondag 29 juli 2012 16:37 schreef Tism het volgende:
Deze wezens werden vooral met regelmaat waargenomen door mensen in de periode dat men brood ging bakken en consumeren, dat had te maken met een schimmel genaamd "Moederkoorn" dat groeide op de aren van granen als rogge en tarwe..![]()
Moederkoorn produceert giftige alkaloïden, zoals ergotamine, die kunnen leiden tot darmkrampen, doorbloedingsproblemen, waardoor vingers en tenen afsterven, en hallucinaties..![]()
Vooral in de Middeleeuwen kwamen vaak vergiftigingen voor met besmet meel en wellicht is een aantal van deze waarnemingen te wijten aan de hallucinatoire werking van de aan LSD verwante stoffen in moederkoorn..
quote:Op zondag 29 juli 2012 16:37 schreef Tism het volgende:
Deze wezens werden vooral met regelmaat waargenomen door mensen in de periode dat men brood ging bakken en consumeren, dat had te maken met een schimmel genaamd "Moederkoorn" dat groeide op de aren van granen als rogge en tarwe..![]()
Moederkoorn produceert giftige alkaloïden, zoals ergotamine, die kunnen leiden tot darmkrampen, doorbloedingsproblemen, waardoor vingers en tenen afsterven, en hallucinaties..![]()
Vooral in de Middeleeuwen kwamen vaak vergiftigingen voor met besmet meel en wellicht is een aantal van deze waarnemingen te wijten aan de hallucinatoire werking van de aan LSD verwante stoffen in moederkoorn..
Ik fantaseer wel eens over erotische avontuurtjes met elfen en/of nimfen, schijnen de ultieme sexpartners te zijn, verder geloof ik er niet zo in..quote:Op zondag 29 juli 2012 18:42 schreef valandil25 het volgende:
[..]intressant nog nooit gehoord dat verhaal..
toch geloof ik dat ze er echt zijn, weliswaar in een andere dimensie, dat dan weer wel..jij?
quote:Op zondag 29 juli 2012 19:34 schreef Tism het volgende:
[..]
Ik fantaseer wel eens over erotische avontuurtjes met elfen en/of nimfen, schijnen de ultieme sexpartners te zijn, verder geloof ik er niet zo in..
Zo'n oude vrouw ken ik ook. Jaar of 80 inmiddels, kien van geest maar bloedserieus over het bestaan van kabouters.quote:Op zondag 29 juli 2012 19:51 schreef Scrummie het volgende:
Mijn opa is er heilig van overtuigd dat kabouters bestaan, in het bos hier iets verder. Ook al jaren, ook voor dat ie 'oud' werd. Vind 't altijd grappig om te horen maar eigenlijk wel bizar. Die man is goed bij geest, totaal niet raar of gek of wat dan ook, maar die kabouters blijft hij volhouden.
ok mooi verhaal..hoe wist hij het ,heb je dat wel eens gevraagd?quote:Op zondag 29 juli 2012 19:51 schreef Scrummie het volgende:
Mijn opa is er heilig van overtuigd dat kabouters bestaan, in het bos hier iets verder. Ook al jaren, ook voor dat ie 'oud' werd. Vind 't altijd grappig om te horen maar eigenlijk wel bizar. Die man is goed bij geest, totaal niet raar of gek of wat dan ook, maar die kabouters blijft hij volhouden.
Wel gevraagd tijdje terug, hij heeft er 1 gezien. Een mannetje van pakweg 30 centimeter hoog, die vanaf de weg kant (hij fietste 'vroeger' vaak ter ontspanning langs de bosrand) het bos in liep.quote:Op zondag 29 juli 2012 20:02 schreef valandil25 het volgende:
[..]
ok mooi verhaal..hoe wist hij het ,heb je dat wel eens gevraagd?
ik hoorde pas dat iets van 10 procent van de kinderen de wezens echt zien, maar ik helaas nooit als kind..
voordat ik van de vele dimensies afwist, ben ik als experiment een keer naar buiten geweest en heb ik gewoon gevraagd of ze een teken wilde geven of ze bestaan..
op het moment dat ik mn ogen dicht deed om te wachten op het teken viel er een groot brok sneeuw van de takken, dit kan natuurlijk toeval zijn, maar toch..
ja dr zijn best veel mensen, maar ja in deze maatschappij wordt je natuurlijk al snel belachelijk gemaakt als je dat zegt..quote:Op zondag 29 juli 2012 19:57 schreef Bastard het volgende:
[..]
Zo'n oude vrouw ken ik ook. Jaar of 80 inmiddels, kien van geest maar bloedserieus over het bestaan van kabouters.
haha briljant om te horen! ik hoorde dat veel kabouters in het echt ook een puntmuts op hebben,,deze ook?quote:Op zondag 29 juli 2012 20:05 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wel gevraagd tijdje terug, hij heeft er 1 gezien. Een mannetje van pakweg 30 centimeter hoog, die vanaf de weg kant (hij fietste 'vroeger' vaak ter ontspanning langs de bosrand) het bos in liep.
heeft zij ook wat gezien?quote:Op zondag 29 juli 2012 19:57 schreef Bastard het volgende:
[..]
Zo'n oude vrouw ken ik ook. Jaar of 80 inmiddels, kien van geest maar bloedserieus over het bestaan van kabouters.
Ze zegt van wel ja. Eerst moest ik er een beetje om lachen maar ze heeft het wel vaker verteld.quote:
Waarom zo laatdunkend over andersmans geloof?quote:Op zondag 29 juli 2012 20:14 schreef SpecialK het volgende:
TS snapt dat "De 4 elementen" primitieve pre-middeleeuwse onzin is dat al sinds 1661 op zijn retour is?
Ik stel een vraag. Wat is jouw probleem?quote:Op zondag 29 juli 2012 20:21 schreef Blaadje11 het volgende:
[..]
Waarom zo laatdunkend over andersmans geloof?
Wat ik hier veel te vaak lees, niet alleen van jou.
1. Respect moet je verdienen. Dat krijg je niet automatisch.quote:Waar is respect gebleven hier in TRU?
hey maar als je dit topic niks vind,, dan ga je toch weg?quote:Op zondag 29 juli 2012 20:27 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik stel een vraag. Wat is jouw probleem?
[..]
1. Respect moet je verdienen. Dat krijg je niet automatisch.
2. Als jij je ideeën neer kwakt op een openbaar forum dan moet je er rekening mee houden dat er mensen op gaan reageren die wellicht kritisch zijn. Als je niet wil dat jouw geloof / ideeën bekritiseerd worden dan hou je het voor je of zoek je een select clubje mensen op die jouw mening compleet delen.
3. Nogmaals. Ik stel een vraag. Juist om er zeker van te zijn dat de TS snapt dat een bepaald concept wat hij opnoemt niks meer met de realiteit te maken heeft. Daar is niks "gemeens" aan.
4. Reality-checks zijn een dienst waar je dankbaar voor moet zijn. Geen ongemak waar je boos om moet worden.
Ik vind dit topic prima. Hoe kom jij er bij dat ik het topic niks vind?quote:Op zondag 29 juli 2012 20:29 schreef valandil25 het volgende:
[..]
hey maar als je dit topic niks vind,, dan ga je toch weg?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |