en bronsquote:
Dat denk ik ja. Misschien met judo, maar ik weet niet hoe laat die finales zijn.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 12:32 schreef Falco het volgende:
Volgende update kunnen we verwachten met de wegwedstrijd wielrennen?
Hm op NOS staat 3 uur.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 12:37 schreef Nober het volgende:
[..]
17:00 volgens de officiële site, kun je dus geld mee verdienen.
mannen of vrouwen?quote:
bedankt manquote:Op zaterdag 28 juli 2012 12:40 schreef Nober het volgende:
[..]
Eerst vrouwen, 10 minuten later de mannen maar Mooren is al uitgejudoot.
En hoe laat komt Birgit Ente? Volgens de site 12:15 (NL tijd) maar ze moet nog. Die Kitadai, die nu bezig is, zou om 12:29 beginnen dus d'r klopt iets niet.quote:
ik heb geen ideequote:Op zaterdag 28 juli 2012 12:45 schreef Nober het volgende:
[..]
En hoe laat komt Birgit Ente? Volgens de site 12:15 (NL tijd) maar ze moet nog. Die Kitadai, die nu bezig is, zou om 12:29 beginnen dus d'r klopt iets niet.
Zilver Italie en brons voor Servië dacht ik.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 16:57 schreef Thas het volgende:
1e goud Zuid-Korea is binnen, Jin Jong-Oh 10m pistool mannen![]()
Klopt, maar hun namen ben ik alweer kwijtquote:Op zaterdag 28 juli 2012 16:59 schreef truedestiny het volgende:
[..]
Zilver Italie en brons voor Servië dacht ik.
Nu Rusland bij Judo, Galstyan met een ippon in de finale.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 17:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
Goud voor China, Kazachstan, Brazilie en Korea voorlopig.
In diezelfde klasse won Brazilie een van de 2 bronzen plakken en leidt Brazilie zodoende het medailleklassement samen met China.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 18:24 schreef Thas het volgende:
[..]
Nu Rusland bij Judo, Galstyan met een ippon in de finale.
Korea nu ook brons (mannen team boogschieten), 3 op 1?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 18:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
In diezelfde klasse won Brazilie een van de 2 bronzen plakken en leidt Brazilie zodoende het medailleklassement samen met China.
Lijkt me dan wel.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 18:55 schreef Thas het volgende:
[..]
Korea nu ook brons (mannen team boogschieten), 3 op 1?
Yup, gewichtheffen, met Noord-Korea bronsquote:Op zaterdag 28 juli 2012 18:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Lijkt me dan wel.
Of heeft China al een 2e goud?
Allemaal aziaten die daar medailles hebben gepakt zeker?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 18:56 schreef Thas het volgende:
[..]
Yup, gewichtheffen, met Noord-Korea brons
Zal wel weer gepakt worden voor doping achteraf
Top 7 was Aziatisch (ik reken Turkije daaronder), dus jaquote:Op zaterdag 28 juli 2012 18:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Allemaal aziaten die daar medailles hebben gepakt zeker?
Als je hier een beetje spieren hebt zit je daar normaal wel bovenquote:Op zaterdag 28 juli 2012 19:00 schreef Thas het volgende:
[..]
Top 7 was Aziatisch (ik reken Turkije daaronder), dus ja
Het is al onmogelijk om hier vrouwen onder de 48 kilo te vinden, laat staan dat ze kunnen gewichtheffen
Ja die hadden het zilverquote:Op zaterdag 28 juli 2012 19:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als je hier een beetje spieren hebt zit je daar normaal wel boven
Japan valt trouwens wel wat tegen. Hebben die al een medaille?
1. Klein volk, past goed bij de gewichtsklassequote:Op zaterdag 28 juli 2012 19:04 schreef Leatherface het volgende:
Thailand vierde? Is dat zo'n gewichthef-land dan?
Okay, dat klinkt wel plausibel.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 19:08 schreef Thas het volgende:
[..]
1. Klein volk, past goed bij de gewichtsklasse
2. Kost niks
3. Relatief makkelijk medaille te behalen
Noord-Koreaanse tafarelenquote:Op zaterdag 28 juli 2012 19:10 schreef kilon het volgende:
OP de NOS site staat bij gewichtheffen alleen maar het brons. Alsof zilver en goud nooit vergeven zijn.
Jeetje. Vezzalli.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 19:39 schreef Thas het volgende:
Italië heeft een lekkere openingsdag, sowieso 2x goud.
Of zij het wordt is nog niet zeker, maar d'r tegenstander is ook Italiaanse dus tsja.quote:
Zij heeft wel een enorme waslijst medailles.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 19:40 schreef Thas het volgende:
[..]
Of zij het wordt is nog niet zeker, maar d'r tegenstander is ook Italiaanse dus tsja.
Die had vorige keer zilver dus was wel een beetje verwacht. Over de hele dag valt het tegen, vooral boogschieten drama en schermen was toch ook wel minstens zilver verwacht.. Misschien kan Park het nog redden.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 19:44 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Zij heeft wel een enorme waslijst medailles.
Z-Korea ook al goud las ik. Pistoolschieten heb ik niks van gezien.
Dat is het inderdaad. Eerlijk gezegd wel verwacht, 10 keer de herhaling gekeken en het is echt niet te zien.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 19:50 schreef Leatherface het volgende:
Huh, is het protest van Park dan gehonoreerd?
Met het team boogschieten.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 20:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
Waar komt de tweede Italiaanse gouden plak dan vandaan?
Boogschieten?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 20:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
Waar komt de tweede Italiaanse gouden plak dan vandaan?
Ah, uiteraard.quote:
4 goud.quote:
China opent al jaren sterker dan de USA, en die komen dan later terug, oa op atletiekonderdelen. Maar als dit zo doorgaat..quote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:23 schreef Falco het volgende:
China gaat gewoon verder zoals vier jaar geleden?
Vindt je het gek met 1.338.612.968 inwoners ?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:23 schreef Falco het volgende:
China gaat gewoon verder zoals vier jaar geleden?
Die was zeer verwacht. Alle bookmakers hadden haar op 1 staan al voordat de OS begon, vorig WK zwom ze iedereen er op haar 15e al uit en tussen je 15e en 16e maak je natuurlijk vrij veel progressie.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:35 schreef SuperHarregarre het volgende:
Die zwemmedailles van China waren anders niet echt verwacht. Zeker niet die van die 16-jarige die meteen even een seconde van het WR afhaalt.
I stand corrected.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:38 schreef Thas het volgende:
[..]
Die was zeer verwacht. Alle bookmakers hadden haar op 1 staan al voordat de OS begon, vorig WK zwom ze iedereen er op haar 15e al uit en tussen je 15e en 16e maak je natuurlijk vrij veel progressie.
Sun Yang was ook grotendeels verwacht.
Ik proef al een klein beetje frustratie in de Britse pers. Dat gaat de komende dagen nog vele malen erger worden.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:42 schreef Anonymousz het volgende:
UK geen enkele plak vandaag
ach het is pas dag 1
Hebben die gast ook met teveel bombarie binnengehaald tijdens de ceremonie, daar zag je gewoon de overschatting en te hoge verwachtingen aan af.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:44 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik proef al een klein beetje frustratie in de Britse pers. Dat gaat de komende dagen nog vele malen erger worden.
Mooie race was datquote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:55 schreef Bruce117 het volgende:
Het eerste zilver is binnen voor Nederland
Italië zit normaal zo rond de acht tot tien keer goud, maar nu beginnen ze inderdaad super.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:40 schreef marcodej het volgende:
Italie gaat ook hard, met een triple bij het schermen, zilver bij schieten en goud bij het handboogschieten.
Team GB nog geen medaille volgens mij.
Nee hoor, Beisel was ruim favoriet.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:38 schreef Thas het volgende:
[..]
Die was zeer verwacht. Alle bookmakers hadden haar op 1 staan al voordat de OS begon, vorig WK zwom ze iedereen er op haar 15e al uit en tussen je 15e en 16e maak je natuurlijk vrij veel progressie.
Sun Yang was ook grotendeels verwacht.
Dat het hier op Fok niet zo verwacht was zegt vrij weinig.
Normaalgesproken hadden ze alleen met Cavendish een medaille gehad na vandaag? Niets aan de hand dus.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:47 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Hebben die gast ook met teveel bombarie binnengehaald tijdens de ceremonie, daar zag je gewoon de overschatting en te hoge verwachtingen aan af.
Gewoon al op 6 medailles China, ongelovelijkquote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:51 schreef Anonymousz het volgende:
medaille stand dag 1
http://www.london2012.com/medals/medal-count/
Bij William Hill stond Ye volgens mij toch echt op 1.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:44 schreef wimderon het volgende:
[..]
Nee hoor, Beisel was ruim favoriet.
En op het WK vorig jaar zwom Beisel de rest op 2,5 seconde en was Ye pas 5e.
Kleiduif voor vrouwen.quote:Op zondag 29 juli 2012 15:38 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Waarbij? Ik zie 'm nog niet op de spiegel.
Chinezen beginnen altijd sterk (Schieten, Synchroonspringen) maar 6 is toch wel ongehoord.quote:Op zondag 29 juli 2012 16:46 schreef Columbiafan het volgende:
Duitsland valt vies tegen. Chinezen toch ongelooflijk hoor
Zilver met schieten alleenquote:Op zondag 29 juli 2012 16:55 schreef Anonymousz het volgende:
frankrijk heeft ook goud maar ik weet niet welke sport
ik keek verkeerdquote:
Ook al brons, even vergessen waar.quote:
Dan staat het nog niet goed op NOS-sitequote:Op zondag 29 juli 2012 16:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ook al brons, even vergessen waar.
voorlopig welquote:
morgen dex elmont?quote:Op zondag 29 juli 2012 17:00 schreef Fok-it het volgende:
Iemand enig idee wanneer de volgende medaillekansen zijn voor Nederland?
welke sportquote:Op zondag 29 juli 2012 17:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
DPRK na eerder brons ook al goud, komt in de buurt van hun geliefde zuiderburen.
Judo. Volgende goud wordt ook Judo, dan Gewichtheffen, Schermen en Boogschieten.quote:
welke land heeft zilver en brons?quote:Op zondag 29 juli 2012 17:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Judo. Volgende goud wordt ook Judo, dan Gewichtheffen, Schermen en Boogschieten.
Ik heb de historische spiegels per OS bekeken en Nederland presteerde vroeger gewoon slecht. Bijna geen medailles.quote:Op zondag 29 juli 2012 17:46 schreef Waaghals het volgende:
Als je kijkt naar de historische medaillespiegel.
Dan zie je dat een land als Zweden, dat ongeveer de helft van Nederland is wel bijna 2 x zoveel goud heeft gewonnen![]()
Hongarije ook trouwens, maar dat zal wel niet helemaal eerlijk zijn gegaan
Zweden is voornamelijk winterspelen denk ik.quote:Op zondag 29 juli 2012 17:46 schreef Waaghals het volgende:
Als je kijkt naar de historische medaillespiegel.
Dan zie je dat een land als Zweden, dat ongeveer de helft van Nederland is wel bijna 2 x zoveel goud heeft gewonnen![]()
Hongarije ook trouwens, maar dat zal wel niet helemaal eerlijk zijn gegaan
nee Zomerspelen alleen die medaillespiegelquote:Op zondag 29 juli 2012 17:50 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Zweden is voornamelijk winterspelen denk ik.
Maar ze winnen dan wel weer bij het zwemmen...quote:Op zondag 29 juli 2012 18:38 schreef Beregd het volgende:
goed begonnen, maar als je de bvb het turnen ziet, denk ik toch dat ze ver van hun totaal van vorige keer gaan zitten.
Waar zijn naast Duitsland... Rusland, Groot-Brittannië, Australië?quote:Op zondag 29 juli 2012 18:39 schreef TheVulture het volgende:
Ze hebben natuurlijk ook nog steeds plezier van hun eigen organisatie in 2008... toen hebben ze in veel sporten flinke stappen gemaakt
Italie doet het ook verrassend goed de eerste 2 dagen, terwijl het bij de Duitsers wel erg mager is allemaal
rusland ookquote:
Ze hebben bijna brons, als ze Japan verslaan bij het handboogschieten (is bijna klaar) 156-155 voor Rusland met nog 6 pijlen voor beide landen.quote:Op zondag 29 juli 2012 18:44 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
rusland ook
2 medailles had wel meer verwacht
Opvallend dat ze juist in Amerika op totaal aantal medailles ordenen in plaats van op goud.quote:Op zondag 29 juli 2012 18:48 schreef Beregd het volgende:
en dan radcliff die wegvalt en het falken van cav...
Ik was ff aan het googlen naar de medaillespiegel van vorig jaar, en kwam op zo'n Ameikaanse versie waarbij ze zichzelf op e eerste plaats zetten vanwege het "aantal"
Nu gaan we zien of voor de eerste keer in 14 jaar de Koreaanse vrouwen een wedstrijd gaat verliezen op de OS. Het zou nu kunnen gebeuren, gezien Hyeonju niet in vorm is.quote:Op zondag 29 juli 2012 18:49 schreef Nober het volgende:
[..]
Ze hebben bijna brons, als ze Japan verslaan bij het handboogschieten (is bijna klaar) 156-155 voor Rusland met nog 6 pijlen voor beide landen.
Update:
209-207 Japan brons.
Dit was dus geen verrassing in Zuid-Korea.quote:Op zondag 29 juli 2012 19:20 schreef Thas het volgende:
2e goud Zuid-Korea binnen, Vrouwen team boogschieten, 1 punt verschil.
Onverslagen sinds 1988.
China zilver.
Was erg goede wedstrijd, ook door de regen.
Inderdaad, zeker geen verrassing. Toch stond er wat meer druk op dit jaar, vorige OS ging de individuele vrouwentitel naar China, Hyeonju (1 van de 3 schutsters van Korea) had een erg slechte eerste wedstrijd en zo'n finale met regen maakt het toch onvoorspelbaarder. Dat het maar 1 punt verschil was zegt ook wel wat.quote:Op zondag 29 juli 2012 19:22 schreef Nober het volgende:
[..]
Dit was dus geen verrassing in Zuid-Korea.
quote:
niet janken het komt goedquote:
Het is een bespreking.quote:Op zondag 29 juli 2012 19:54 schreef Graslul het volgende:
Is dit een vingeroefening? De medaille score wordt natuurlijk gewoon op de officiele website bijgehouden.
En dan moet schoonspringen nog komen.quote:Op zondag 29 juli 2012 20:17 schreef BlaZ het volgende:
Chinezen gaan bij het tafeltennis normaal gezien ook alle medailles pakken
Al 1 goud op behaald hoor.quote:
quote:Op zondag 29 juli 2012 21:47 schreef sausagin het volgende:
Chinese vind ik zo emotieloos en robotachtig
Spanje is nooit écht een OS land geweest. Ook in Peking hadden ze minder medailles dan Nederland, terwijl ze toen een geweldige sportzomer beleefden.quote:
quote:Op zondag 29 juli 2012 21:47 schreef sausagin het volgende:
Chinese vind ik zo emotieloos en robotachtig
Duitsland, Frankrijk, Italiëquote:Op zondag 29 juli 2012 21:56 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Spanje is nooit écht een OS land geweest. Ook in Peking hadden ze minder medailles dan Nederland, terwijl ze toen een geweldige sportzomer beleefden.
Ik denk bij OS-landen meer aan China, de VS, Australië, Zuid-Korea, Oost-Europese landen en toch ook wel Nederland.
1984 was mede door het ontbreken van de Oostblok landen ook al een behoorlijk toernooi. Pas in Sydney werd er meer goud gewonnen dan in 1984 en 1948 als je de na-oorlogs toernooien meeneemt.quote:Op zondag 29 juli 2012 17:58 schreef marcodej het volgende:
Zweden won een hele sloot goud in 1912 (toen waren ze gastland) en op de twee OS'en na WOII. De laatste jaren is het niet veel meer. Nederland is eigenlijk pas sinds de jaren '90 echt gaan scoren.
Record is 4, ze zouden er nog wel eens overheen kunnen gaan.quote:
Ook wel ja. Meer dan het VK vind ik (ondanks het feit dat het VK nu de spelen houdt)quote:
Afwachten is op antwoord van Zuid-Korea.quote:Op zondag 29 juli 2012 21:58 schreef Thas het volgende:
[..]
Record is 4, ze zouden er nog wel eens overheen kunnen gaan.
Boogschieten mannen individueel, boogschieten vrouwen individueel, Taekwondo 3-4, bij mannenvoetbal liggen ook kansen, vrouwen gewichtheffen, 50m pistool mannen, judo ook nog wel wat zilver komt allemaal nogquote:Op zondag 29 juli 2012 22:00 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Afwachten is op antwoord van Zuid-Korea.
Nja, het is ook een beetje genaaid, ze hebben drie topturnsters en dan mag er één niet meedoen in de finale omdat er maar twee per land mogen.quote:Op zondag 29 juli 2012 22:13 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Vroege conclusie, maar in het zwemmen hebben ze al wat laten liggen misschien.
Chinezen bij het tafeltennis/badminton danquote:Op zondag 29 juli 2012 22:20 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Nja, het is ook een beetje genaaid, ze hebben drie topturnsters en dan mag er één niet meedoen in de finale omdat er maar twee per land mogen.
Ja, maar tafeltennis zouden ze helemaal moeten afschaffen.quote:Op zondag 29 juli 2012 22:21 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Chinezen bij het tafeltennis/badminton dan
Hele veld met Kenianen.quote:Op zondag 29 juli 2012 22:22 schreef Columbiafan het volgende:
Of de Kenianen bij de marathon, die lopen met 200 de Olympische limiet![]()
Denk het welquote:Op zondag 29 juli 2012 22:32 schreef Leatherface het volgende:
Zijn alle medailles voor vandaag verdeeld?
Dat zijn eigenlijk allemaal min of meer ingecalculeerde medailles. Daardoor lijkt het nu dat Italië, Noord-Korea en Kazachstan dé sensaties van de Spelen zijn tot nu toe, maar dat is toch wat vertekend.quote:Op zondag 29 juli 2012 22:53 schreef Thas het volgende:
Koreanen bij taekwondo en boogschieten, Italianen bij schermen, Kazakken bij gewichtheffen, Chinezen bij schoonspringen en badminton (en zoals genoemd tafeltennis) zouden allemaal wel de helft van het deelnemersveld kunnen vullen.
Toevallig een judogoud, winst in de wielrenwedstrijd en geluk van de Italianen bij het boogschieten.quote:Op zondag 29 juli 2012 22:56 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat zijn eigenlijk allemaal min of meer ingecalculeerde medailles. Daardoor lijkt het nu dat Italië, Noord-Korea en Kazachstan dé sensaties van de Spelen zijn tot nu toe, maar dat is toch wat vertekend.
België zilver? Met welke sport?quote:Op zondag 29 juli 2012 23:45 schreef Anonymousz het volgende:
na dag 2
http://www.london2012.com/medals/medal-count/
nl gezakt naar de 11e plek maar dat was te verwachten
Njah, toevallig. Die An won al zilver in Peking. Dat zo'n Noord-Koreaanse een gouden judomedaille wint... Je weet dat het erin zit, maar je gokt er vooraf niet echt op. Net als met Vino eigenlijk.quote:Op zondag 29 juli 2012 23:49 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Toevallig een judogoud, winst in de wielrenwedstrijd en geluk van de Italianen bij het boogschieten.
Top 15 is inderdaad prima. Top 10 zou mooi zijn, maar lijkt me toch wat hoog gegrepen.quote:Op zondag 29 juli 2012 23:51 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik vind dat als NL bij eerste 15 eindigt we gewoon tevreden mogen zijn hoor. Japan, Rusland, Groot-Brittanië komen sowieso nog hoger. Heb je nog Duitsland die waarschijnlijk nog links en rechts wat pakken.
Precies ja. En Vino had je helemaal geen rekening mee gehouden. Eerder een Greipel of zoquote:Op zondag 29 juli 2012 23:51 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Njah, toevallig. Die An won al zilver in Peking. Dat zo'n Noord-Koreaanse een gouden judomedaille wint... Je weet dat het erin zit, maar je gokt er vooraf niet echt op. Net als met Vino eigenlijk.
Vos heeft de juiste weg ingezet, gewoon alleen gouden plakken halen vanaf nu. Geen bronzen want daar heb je niets aan ook al ziet Hendriks ze graag.quote:Op zondag 29 juli 2012 23:52 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Top 15 is inderdaad prima. Top 10 zou mooi zijn, maar lijkt me toch wat hoog gegrepen.
schrijf jij nou werkelijk bij elke posting eenquote:Op zondag 29 juli 2012 23:53 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Precies ja. En Vino had je helemaal geen rekening mee gehouden. Eerder een Greipel of zo
Judobrons zal nog wel gebeuren. Is vrij makkelijkquote:Op zondag 29 juli 2012 23:53 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Vos heeft de juiste weg ingezet, gewoon alleen gouden plakken halen vanaf nu. Geen bronzen want daar heb je niets aan ook al ziet Hendriks ze graag.
Ranomi.quote:Op zondag 29 juli 2012 23:53 schreef Oidipous het volgende:
Prognose:
Epke ==> goud
Dameshockey ==> goud
Schermen ==> goud
Nog meer?
Derde keer dat je me dat vraagt.quote:Op zondag 29 juli 2012 23:54 schreef Leatherface het volgende:
[..]
schrijf jij nou werkelijk bij elke posting een?
Wel erg optimistisch voor een "prognose".quote:Op zondag 29 juli 2012 23:53 schreef Oidipous het volgende:
Prognose:
Epke ==> goud
Dameshockey ==> goud
Schermen ==> goud
Nog meer?
Enkel Dex Elmont, met judo.quote:Op zondag 29 juli 2012 23:56 schreef tralalala het volgende:
Morgen nog medaillekansen? Ik snap niks meer van al die schema's'
Zo ben ik ook. Maar veel kennis heb ik er ook niet van; zoveel volg ik die sporten niet om te weten wat de individuele verhoudingen zijn tussen landen/deelnemers. Vraag me af in welke sporten we nog meer reële kansen hebben vandaar, mijn post.quote:Op zondag 29 juli 2012 23:56 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Wel erg optimistisch voor een "prognose".
Maar met al die hartjes wil ik proberen om de mensen te paaien die mij mod kunnen makenquote:Op zondag 29 juli 2012 23:56 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat zou me eigenlijk niks verbazen zo onderhand.
Geen echte kans. Mulder nog de grootste kans.quote:Op zondag 29 juli 2012 23:57 schreef Keauning het volgende:
Maakt Nederland eigenlijk nog kans op een medaille bij het baanwielrennen?
Eerst hadden we Leontien, Bos, Vos en nu doet Wild mee, is dat wat? En Mulder, Kanis en Hijgenaar zijn toch ook al ervaren (voor een medaille te pakken?)
Zeilen, roeien.quote:Op zondag 29 juli 2012 23:58 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Zo ben ik ook. Maar veel kennis heb ik er ook niet van. Vraag me af in welke sporten we nog meer reële kansen hebben.
Sydney kwam vooral van één supertrio. Aangevuld dan met een hockeyteam dat er nog een gouden medaille uitschraapte en enkele meevallers. Maar vooral dat supertrio dus.quote:Op zondag 29 juli 2012 23:58 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik verwacht wel wat van Ranomi maar een top 10 is gewoon niet te doen. Dat haalden we in 2000 toen we de beste zwemmers ter wereld hadden met de Bruin en vd Hoogenband, en de beste vrouwelijke wielrenster in Zijlaard (van Moorsel) die ook nog eens veel meer races mocht fietsen, gewoon 3x goud en 1x zilver, alleen al met de fiets.
Precies, een paar waarvan we goud konden verwachten en een aantal "gelukjes" in 2008.quote:Op maandag 30 juli 2012 00:00 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Sydney kwam vooral van één supertrio. Aangevuld dan met een hockeyteam dat er nog een gouden medaille uitschraapte en enkele meevallers. Maar vooral dat supertrio dus.
2000 is ook totaal niet representatief voor de Nederlandse sport. Ik neem Peking liever als graadmeter. Toen was het in de breedte beter, denk ik.
Ik ben niet omkoopbaar.quote:Op zondag 29 juli 2012 23:58 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Maar met al die hartjes wil ik proberen om de mensen te paaien die mij mod kunnen maken
Goud wat minder denk ik ja... nou ja, judo dus.quote:Op maandag 30 juli 2012 00:00 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Roeien niet echt toch? Op goud bedoel ik.
Inderdaad, vlaggendrager Van Rijsselberghe is naar het schijnt ook een van de beste. Roeien? Vrouwen of mannen? Waar heb je het over?quote:
NK wordt verward met ZK. Geheel in de stijl van deze olympiade dus.quote:Op zondag 29 juli 2012 23:49 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Toevallig een judogoud, winst in de wielrenwedstrijd en geluk van de Italianen bij het boogschieten.
Dat zou wel baas zijn. Zou je de sporten/discipline erachter kunnen vermelden? Dan heb ik een mooi overzicht.quote:Op maandag 30 juli 2012 00:10 schreef Nober het volgende:
Het goud ligt voor het oprapen
Dex Elmont
Guillaime Elmont
Henk Grol
Edith Bosch
Elisabeth Willeboordse
Epke Zonderland
Ranomi Kromowidjojo (tweemaal)
Anky van Grunsven
Adelinde Cornelissen, Edward Gal, Anky van Grunsven
Gerco Schröder
Hockey (dames)
Marit Bouwmeester
Lobke Berkhout/Lisa Westerhof
Eelco Sintnicolaas
Lornah Kiplagat
Dafne Schippers
Willy Kanis/Yvonne Hijgenaar
Bas Verwijlen
BMX Goud, sowieso
Top 5 dus met gemak.
Verwijlen en Epke zijn echt ´hit or miss´ mogelijkheden. Ze kunnen goud pakken ja, maar ook zesde worden ofzo. Net als Van Rijsselberghe, ook gewoon een kanshebber voor goud, maar kan er ook zomaar naast staan.quote:Op zondag 29 juli 2012 23:53 schreef Oidipous het volgende:
Prognose:
Epke ==> goud
Dameshockey ==> goud
Schermen ==> goud
Nog meer?
Je vergeet Vos in de tijdritquote:Op maandag 30 juli 2012 00:10 schreef Nober het volgende:
Het goud ligt voor het oprapen
Dex Elmont (Judo)
Guillaime Elmont (Judo)
Henk Grol (Judo)
Edith Bosch (Judo)
Elisabeth Willeboordse (Judo)
Epke Zonderland (Turnen, rek)
Ranomi Kromowidjojo (Tweemaal, 50m en 100m freestyle)
Anky van Grunsven (Dressuur)
Adelinde Cornelissen, Edward Gal, Anky van Grunsven (Team iets)
Gerco Schröder (Paardspringen)
Hockey (Dames)
Marit Bouwmeester (Laser Radial, zeilen)
Lobke Berkhout/Lisa Westerhof (470, zeilen)
Eelco Sintnicolaas (Decathlon)
Lornah Kiplagat (Marathon)
Dafne Schippers (Heptathlon)
Willy Kanis/Yvonne Hijgenaar (Women's team sprint)
Bas Verwijlen (Schermen)
BMX Goud, sowieso
Top 5 dus met gemak.
Ehh, Noord-Korea heeft hier niks mee te makenquote:Op zondag 29 juli 2012 22:56 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat zijn eigenlijk allemaal min of meer ingecalculeerde medailles. Daardoor lijkt het nu dat Italië, Noord-Korea en Kazachstan dé sensaties van de Spelen zijn tot nu toe, maar dat is toch wat vertekend.
Waarom niet Vos is in de winning mood.quote:Op maandag 30 juli 2012 00:23 schreef Nober het volgende:
[..]
Gaat 'm niet worden, slechts 21 keer Goud helaas maar wel top 5.
je bent te optimistischquote:Op maandag 30 juli 2012 00:23 schreef Nober het volgende:
[..]
Gaat 'm niet worden, slechts 21 keer Goud helaas maar wel top 5.
+quote:Op maandag 30 juli 2012 00:12 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Dat zou wel baas zijn. Zou je de sporten/discipline erachter kunnen vermelden? Dan heb ik een mooi overzicht.
Het is dat ik geen verstand heb van roeien en een aantal sporters niet ken, laatstaan diens kansen anders had ik het wel op 25 keer Goud gekregen.quote:
Je vergeet Noor Korea (2 0 1)quote:Op maandag 30 juli 2012 09:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
China 6 4 2
USA 3 5 3
Italië 2 3 2
ZKorea 2 1 2
Frankrijk 2 1 1
Australië 1 1 1
Rusland 1 0 3
Japan 0 2 3
VK 0 1 1
Duitsland 0 0 0
Nederland 1 1 0
België 0 0 1
Ik vergeet zoveel landen. De dagelijkse medaillespiegel kun je gewoon op de officiële site bekijken.quote:
Cuba ook al zilver.quote:Op maandag 30 juli 2012 10:34 schreef Levione het volgende:
Gisteren helaas net geen medailles voor Luxemburg, Vietnam en Indonesie, wel een voor Taiwan en Moldavie. Hopelijk vandaag meer succes voor kleinere sportlanden.
Cuba is toch niet echt een klein sportland, hadden meer medailles als Nederland in Bejing (24, maar maar 2x goud)quote:Op maandag 30 juli 2012 10:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Cuba ook al zilver.
Taipei en Moldavië ook nog in dezelfde match.
Hebben discipline, maar geen sportland bij uitstek hoor.quote:Op maandag 30 juli 2012 10:40 schreef Levione het volgende:
[..]
Cuba is toch niet echt een klein sportland, hadden meer medailles als Nederland in Bejing (24, maar maar 2x goud)
Ik vind Cuba een typisch Olympische Spelen-land. Daar is het echt nog een nationale prestigekwestie.quote:Op maandag 30 juli 2012 10:40 schreef Levione het volgende:
[..]
Cuba is toch niet echt een klein sportland, hadden meer medailles als Nederland in Bejing (24, maar maar 2x goud)
Cuba is zeer zeker een sportland, maar het zijn bijna allemaal staatsamateurs.quote:Op maandag 30 juli 2012 10:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hebben discipline, maar geen sportland bij uitstek hoor.
Absoluut. Doorgaans eindigen ze grofweg tussen de acht en twaalf gouden medailles. Benieuwd of ze er nu boven komen.quote:
Koreanen zullen ook wel om Japan lachen.quote:Op maandag 30 juli 2012 14:27 schreef SuperHarregarre het volgende:
Japan is wel pijnlijk. Daar gaan de Chinezen echt keihard om lachen. Is een beetje hetzelfde als Nederland-Duitsland hier.
Goed geradenquote:Op maandag 30 juli 2012 14:29 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Koreanen zullen ook wel om Japan lachen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
Indonesiërs moeten vaak ook weinig van Japanners hebben. De hond is vertrokken, het varken is er voor in de plaats gekomen. Iets in die trant was een veelgebruikt gezegde in de oorlog.quote:Op maandag 30 juli 2012 14:35 schreef Thas het volgende:
[..]
Goed geraden
Japan
hoewel ik wel hoop dat ze in voetbal zo ver mogelijk komen zonder Korea tot last te zijn
Sinds de embargos op culturele export tussen de landen een jaar of 10 geleden is opgeheven is het best wel afgenomen voor zover ik weet. In Japan zijn iig genoeg Koreaanse dingen populair (omgekeerd minder, maar toch wel wat)quote:Op maandag 30 juli 2012 14:37 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Indonesiërs moeten vaak ook weinig van Japanners hebben. De hond is vertrokken, het varken is er voor in de plaats gekomen. Iets in die trant was een veelgebruikt gezegde in de oorlog.
Maar misschien is dat anti-Japanse sentiment iets bekoeld daar.
Wat vinden Koreanen eigenlijk van Nederland? Is dat een belangrijke handelspartner, of een tamelijk irrelevant land?quote:Op maandag 30 juli 2012 14:38 schreef Thas het volgende:
[..]
Sinds de embargos op culturele export tussen de landen een jaar of 10 geleden is opgeheven is het best wel afgenomen voor zover ik weet. In Japan zijn iig genoeg Koreaanse dingen populair (omgekeerd minder, maar toch wel wat)
Hi Ding Gu blijft een held daar.quote:Op maandag 30 juli 2012 14:49 schreef SuperHarregarre het volgende:
Irrelevant natuurlijk al zal er nog wel wat krediet van Guus Hiddink openstaan.
Hebben de Britten anders weinig plezier van tot nu toe.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:02 schreef Koudewinter het volgende:
Bekokstoofd? Eigenlijk verbaast het natuurlijk niet dat de Britse atleten de beste appartementen in het olympisch dorp hebben gekregen. Of toch wel? Last van geluidsoverlast her en der rond de arena en stadions hebben ze daarom ook niet. Dat hebben de Duitsers wel, meldt The Sun. De Duitse olympische delegatie in Londen heeft flats die uitkijken op de gigantische basketbalarena. Daar staan gedurende elf dagen tot in de late uurtjes wedstrijden op het programma, waardoor duizenden sportliefhebbers tot ver na middernacht rond de basketbalarena circuleren. In The Sun klaagt een anonieme bron - dat dan weer wel - van sporters die de slaap maar niet kunnen vatten.
Zouden de Duitsers daarom nog geen medailles hebben gewonnen?
Vergezocht.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:02 schreef Koudewinter het volgende:
Bekokstoofd? Eigenlijk verbaast het natuurlijk niet dat de Britse atleten de beste appartementen in het olympisch dorp hebben gekregen. Of toch wel? Last van geluidsoverlast her en der rond de arena en stadions hebben ze daarom ook niet. Dat hebben de Duitsers wel, meldt The Sun. De Duitse olympische delegatie in Londen heeft flats die uitkijken op de gigantische basketbalarena. Daar staan gedurende elf dagen tot in de late uurtjes wedstrijden op het programma, waardoor duizenden sportliefhebbers tot ver na middernacht rond de basketbalarena circuleren. In The Sun klaagt een anonieme bron - dat dan weer wel - van sporters die de slaap maar niet kunnen vatten.
Zouden de Duitsers daarom nog geen medailles hebben gewonnen?
kleine japan?quote:
iemand anders had het al gezegdquote:Op maandag 30 juli 2012 15:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
Roemenië heeft vandaag goud gepakt, ItalIë zilver.
Italië nu op 242, nog altijd 3e in het medallieklassement.
Alleen dat Roemenië goud heeft gepakt.quote:
Geen idee, ik had later nog in m'n post geedit dat ik geen Koreaan benquote:Op maandag 30 juli 2012 14:40 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Wat vinden Koreanen eigenlijk van Nederland? Is dat een belangrijke handelspartner, of een tamelijk irrelevant land?
Klopt ook. Maar goede honkballers ook altijd weer. En krachtsporten.quote:Op maandag 30 juli 2012 11:16 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Cuba is zeer zeker een sportland, maar het zijn bijna allemaal staatsamateurs.
Boksen, judo, atletiek en soms gewichtheffen en worstelen. Daar haalt Cuba de medailles vandaan. Het is wel jammer voor ze dat honkbal is afgeschaft.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:25 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Klopt ook. Maar goede honkballers ook altijd weer. En krachtsporten.
je houdt het allemaal goed bijquote:Op maandag 30 juli 2012 15:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Alleen dat Roemenië goud heeft gepakt.
India overigens brons, eerste medaille voor India.
Zouden Ballast Nedam of Haskoning hebben geholpen bij het bouwen van Incheon Airport? Was toch een grootschalig project waarvoor zee is drooggelegd. Veel projecten in Dubai zijn blijkbaar ook aan Nederlandse bedrijven uitbesteed.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:24 schreef Thas het volgende:
[..]
Geen idee, ik had later nog in m'n post geedit dat ik geen Koreaan ben
Ik nijg wel sterk naar het laatste. Ze zullen het vooral kennen van de stereotype tulpen/zaanse schans gok ik. De enige handel die ik kan bedenken is dat ze hier elektronica verkopen (en relatief veel marktaandeel hebben) en de Koreaanse scheepsbouw (grootste in de wereld) wat natuurlijk ook veel in Rotterdam wordt gebruikt.
Zou best goed kunnen, denk dat via de schepen ze (iig de relevante mensen) daar wel bekend zijn met bedrijven als Ballast Nedam. Weet niet of Samsung/Hyundai ook dat soort projecten doet, hoewel ik eigenlijk denk van wel gezien ze heel veel van die machines maken, ook bruggen bouwen, etc.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:29 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Zouden Ballast Nedam of Haskoning hebben geholpen bij het bouwen van Incheon Airport? Was toch een grootschalig project waarvoor zee is drooggelegd. Veel projecten in Dubai zijn blijkbaar ook aan Nederlandse bedrijven uitbesteed.
Nee joh. Ik heb Vos al 6 medailles zien winnenquote:Op maandag 30 juli 2012 15:31 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dan loop je standaard een medaille of drie achter.
De huiskamerkneuterigheid van de NOS blijft wel top natuurlijk.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:33 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Nee joh. Ik heb Vos al 6 medailles zien winnen
Ik vind het verschrikkelijk. Ik kijk daar alleen als de sport me aanstaat en omdat ze commentaar hebben. Anders kijk ik streams. Zonder commentaar is toch wel een nadeel.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:34 schreef Leatherface het volgende:
[..]
De huiskamerkneuterigheid van de NOS blijft wel top natuurlijk.
De toonzetting van de NOS ís gewoon de dominee. Nederlandse kneuterigheid ten top.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:37 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik vind het verschrikkelijk. Ik kijk daar alleen als de sport me aanstaat en omdat ze commentaar hebben. Anders kijk ik streams. Zonder commentaar is toch wel een nadeel.
Maar voor de gevorderde volger is het ook niet leuk om voor de 80e keer de uitleg van judo te horen. Maar ik snap wel dat de NOS dat doet.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:38 schreef Leatherface het volgende:
[..]
De toonzetting van de NOS ís gewoon de dominee. Nederlandse kneuterigheid ten top.
We zijn toch maar kleinburgerlijke boertjes. Die vreemde, grote, onbekende buitenwereld is toch een mysterie voor ons? Dat moet toch uitgelegd worden?quote:Op maandag 30 juli 2012 15:42 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Maar voor de gevorderde volger is het ook niet leuk om voor de 80e keer de uitleg van judo te horen. Maar ik snap wel dat de NOS dat doet.
Op z'n Martiaans ook nogquote:Op maandag 30 juli 2012 15:44 schreef Leatherface het volgende:
[..]
We zijn toch maar kleinburgerlijke boertjes. Die vreemde, grote, onbekende buitenwereld is toch een mysterie voor ons? Dat moet toch uitgelegd worden?
Ja, want stel je toch voor dat mevrouw Van Zetten uit Tiel het niet snapt. Oh neee.....quote:
Het is een soort van voortzetting van de tour de France. Renner ..... die kent u niet.quote:Op maandag 30 juli 2012 15:48 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ja, want stel je toch voor dat mevrouw Van Zetten uit Tiel het niet snapt. Oh neee.....
Het is toch de morele plicht van de grote Mart, de cosmopoliet bij uitstek, om het aan de Nederlandse wereldvreemde boertjes uit te leggen? Die malle Angelsaksen, Latijnen en Aziaten. Dat begrijpen wij toch niet?
Wij zijn maar domme, wereldvreemde boeren. Wat weten wij sukkels uit de provincie nu?quote:Op maandag 30 juli 2012 15:57 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is een soort van voortzetting van de tour de France. Renner ..... die kent u niet.
Mart voelt zich inderdaad wel verhevenquote:Op maandag 30 juli 2012 15:58 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Wij zijn maar domme, wereldvreemde boeren. Wat weten wij sukkels uit de provincie nu?
Hij is de wereldburger. Hij snapt die Amerikanen, Britten en Italianen wél. Wij zijn maar simpele kneuterige boertjes.quote:
Inderdaad, zijn kennisniveau bij enkele sporten is helaas wel ver beneden peilquote:Op maandag 30 juli 2012 16:00 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Hij is de wereldburger. Hij snapt die Amerikanen, Britten en Italianen wél. Wij zijn maar simpele kneuterige boertjes.
Maar er moet wel huiskamergezelligheid zijn.quote:Op maandag 30 juli 2012 16:01 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Bij de NOS zit ook zón superirritant journalist die altijd met hele domme vragen weet te komen.
Jij legt in ongeveer 1 regel uit waarom ik ongeveer een half uur per jaar naar de NOS op tv kijkquote:Op maandag 30 juli 2012 16:07 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Maar er moet wel huiskamergezelligheid zijn.Een formele en moderne huisstijl, nee kom nou. Daar doen wij niet aan.
Alles moet kneuterigheid uitstralen en alles moet een paternalistische uitlegstijl hebben. Het publiek voor zichzelf laten denken en zelf informatie laten interpreteren. Neuh, dat kun je ze niet toevertrouwen. Zelfs bij de weerberichten. Wees gerust, ome Erwin legt het wel uit. Flyovers, daar doen we niet aan.quote:Op maandag 30 juli 2012 16:11 schreef Thas het volgende:
[..]
Jij legt in ongeveer 1 regel uit waarom ik ongeveer een half uur per jaar naar de NOS op tv kijk![]()
Omroep Brabantquote:Op maandag 30 juli 2012 16:13 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Alles moet kneuterigheid uitstralen en alles moet een paternalistische uitlegstijl hebben. Het publiek voor zichzelf laten denken en zelf informatie laten interpreteren. Neuh, dat kun je ze niet toevertrouwen. Zelfs bij de weerberichten. Wees gerust, ome Erwin legt het wel uit. Flyovers, daar doen we niet aan.
Zelfs Omroep Brabant is nog minder schoolmeester-achtig dan de NOS.
Dat is driekwart van de tijd tuinpad van mijn vader nieuws.quote:
Het commentaar bij het turnen was overigens wel aardig bij de NOS. De meeste tijd kijk ik de OL via livestream of Eurosport echter.quote:Op maandag 30 juli 2012 16:18 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat is driekwart van de tijd tuinpad van mijn vader nieuws.Maar de toonzetting is dan nog minder belerend dan bij de NOS.
Hans van Zetten is een topper.quote:Op maandag 30 juli 2012 16:20 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het commentaar bij het turnen was overigens wel aardig bij de NOS. De meeste tijd kijk ik de OL via livestream of Eurosport echter.
Wie is die journalist eigenlijk? Enorm irritante stem en hele stomme vragen vaakquote:
Joep Schreuder misschien?quote:Op maandag 30 juli 2012 16:21 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wie is die journalist eigenlijk? Enorm irritante stem en hele stomme vragen vaak
voor wat?quote:
Judo vrouwen, en inmiddels ook 10m synchroonspringen mannen.quote:
stuk of 10 volgens mijquote:Op maandag 30 juli 2012 17:13 schreef Leatherface het volgende:
Chinezen zevende goud. Hoeveel hadden ze er in 2008 na drie dagen?
En Duitsland eerste medaille?quote:
quote:
Deze post geeft wel wat inzicht:quote:Op maandag 30 juli 2012 18:58 schreef qwerty-nl het volgende:
In welke sporten hebben we grote kansen op medailles? En kan iemand ook namen noemen bij individuele sporten?
quote:Op maandag 30 juli 2012 00:34 schreef Nober het volgende:
Het is dat ik geen verstand heb van roeien en een aantal sporters niet ken, laatstaan diens kansen anders had ik het wel op 25 keer Goud gekregen.
Realistisch dan.
Henk Grol (Judo)
Edith Bosch (Judo)
Elisabeth Willeboordse (Judo)
Epke Zonderland (Turnen, rek)
Ranomi Kromowidjojo (Tweemaal Eenmaal, 50m of 100m freestyle)
Anky van Grunsven of Adelinde Cornelissen (Dressuur)
Adelinde Cornelissen, Edward Gal, Anky van Grunsven (Team iets)
Hockey (Dames)
Marit Bouwmeester (Laser Radial, zeilen)
Lobke Berkhout/Lisa Westerhof (470, zeilen)
Kom ik toch nog op 11 uit (want we hebben er al een), Zonderland moet wel perfect turnen dus beetje flauw om mij daar straks op af te rekenen terwijl hij die fout maakte.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |