abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114838957
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 10:40 schreef Levione het volgende:

[..]

Cuba is toch niet echt een klein sportland, hadden meer medailles als Nederland in Bejing (24, maar maar 2x goud)
Ik vind Cuba een typisch Olympische Spelen-land. Daar is het echt nog een nationale prestigekwestie.
pi_114838971
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 10:49 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Hebben discipline, maar geen sportland bij uitstek hoor.
Cuba is zeer zeker een sportland, maar het zijn bijna allemaal staatsamateurs. ;)
pi_114844325
Schietgoud voor Roemenië.

Eerste goud voor Roemenië deze Spelen.
pi_114844450
Italië doet het goed!
sd
pi_114844662
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 13:45 schreef sausagin het volgende:
Italië doet het goed!
Absoluut. Doorgaans eindigen ze grofweg tussen de acht en twaalf gouden medailles. Benieuwd of ze er nu boven komen.
pi_114846426
Japan is wel pijnlijk. Daar gaan de Chinezen echt keihard om lachen. Is een beetje hetzelfde als Nederland-Duitsland hier.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_114846522
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 14:27 schreef SuperHarregarre het volgende:
Japan is wel pijnlijk. Daar gaan de Chinezen echt keihard om lachen. Is een beetje hetzelfde als Nederland-Duitsland hier.
Koreanen zullen ook wel om Japan lachen.
pi_114846926
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 14:29 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Koreanen zullen ook wel om Japan lachen.
Goed geraden :D

Japan _O-

hoewel ik wel hoop dat ze in voetbal zo ver mogelijk komen zonder Korea tot last te zijn

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
pi_114847035
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 14:35 schreef Thas het volgende:

[..]

Goed geraden :D

Japan _O-

hoewel ik wel hoop dat ze in voetbal zo ver mogelijk komen zonder Korea tot last te zijn
Indonesiërs moeten vaak ook weinig van Japanners hebben. De hond is vertrokken, het varken is er voor in de plaats gekomen. Iets in die trant was een veelgebruikt gezegde in de oorlog.

Maar misschien is dat anti-Japanse sentiment iets bekoeld daar.
pi_114847058
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 14:37 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Indonesiërs moeten vaak ook weinig van Japanners hebben. De hond is vertrokken, het varken is er voor in de plaats gekomen. Iets in die trant was een veelgebruikt gezegde in de oorlog.

Maar misschien is dat anti-Japanse sentiment iets bekoeld daar.
Sinds de embargos op culturele export tussen de landen een jaar of 10 geleden is opgeheven is het best wel afgenomen voor zover ik weet. In Japan zijn iig genoeg Koreaanse dingen populair (omgekeerd minder, maar toch wel wat)
pi_114847185
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 14:38 schreef Thas het volgende:

[..]

Sinds de embargos op culturele export tussen de landen een jaar of 10 geleden is opgeheven is het best wel afgenomen voor zover ik weet. In Japan zijn iig genoeg Koreaanse dingen populair (omgekeerd minder, maar toch wel wat)
Wat vinden Koreanen eigenlijk van Nederland? Is dat een belangrijke handelspartner, of een tamelijk irrelevant land?
pi_114847545
Irrelevant natuurlijk al zal er nog wel wat krediet van Guus Hiddink openstaan. :P

In China kun je je trouwens snel geliefd maken als je Japanners () noemt. Beetje a la 'moffen' in Nederland.

Edit: Gek, kan opeens geen Chinese karakters posten. Moest staan: Xiao Riben (Guizi). (Little Japanese, Little Japanese Devils).
pi_114847632
小日本鬼子
pi_114847921
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 14:49 schreef SuperHarregarre het volgende:
Irrelevant natuurlijk al zal er nog wel wat krediet van Guus Hiddink openstaan. :P

Hi Ding Gu blijft een held daar. ;)
pi_114848013
Bekokstoofd? Eigenlijk verbaast het natuurlijk niet dat de Britse atleten de beste appartementen in het olympisch dorp hebben gekregen. Of toch wel? Last van geluidsoverlast her en der rond de arena en stadions hebben ze daarom ook niet. Dat hebben de Duitsers wel, meldt The Sun. De Duitse olympische delegatie in Londen heeft flats die uitkijken op de gigantische basketbalarena. Daar staan gedurende elf dagen tot in de late uurtjes wedstrijden op het programma, waardoor duizenden sportliefhebbers tot ver na middernacht rond de basketbalarena circuleren. In The Sun klaagt een anonieme bron - dat dan weer wel - van sporters die de slaap maar niet kunnen vatten.

Zouden de Duitsers daarom nog geen medailles hebben gewonnen?
pi_114848114
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:02 schreef Koudewinter het volgende:
Bekokstoofd? Eigenlijk verbaast het natuurlijk niet dat de Britse atleten de beste appartementen in het olympisch dorp hebben gekregen. Of toch wel? Last van geluidsoverlast her en der rond de arena en stadions hebben ze daarom ook niet. Dat hebben de Duitsers wel, meldt The Sun. De Duitse olympische delegatie in Londen heeft flats die uitkijken op de gigantische basketbalarena. Daar staan gedurende elf dagen tot in de late uurtjes wedstrijden op het programma, waardoor duizenden sportliefhebbers tot ver na middernacht rond de basketbalarena circuleren. In The Sun klaagt een anonieme bron - dat dan weer wel - van sporters die de slaap maar niet kunnen vatten.

Hebben de Britten anders weinig plezier van tot nu toe. :P
pi_114848133
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:02 schreef Koudewinter het volgende:

Vergezocht.
  maandag 30 juli 2012 @ 15:18:35 #243
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_114848703
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 14:51 schreef SuperHarregarre het volgende:
小日本鬼子
kleine japan?
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_114848737
quote:
15s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:18 schreef Anonymousz het volgende:

[..]

kleine japan?
Kleine Japanse duivels.
  Redactie Sport maandag 30 juli 2012 @ 15:20:07 #245
274204 crew  Mexicanobakker
pi_114848783
Roemenië heeft vandaag goud gepakt, ItalIë zilver.

Italië nu op 242, nog altijd 3e in het medallieklassement.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 30 juli 2012 @ 15:20:53 #246
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_114848828
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
Roemenië heeft vandaag goud gepakt, ItalIë zilver.

Italië nu op 242, nog altijd 3e in het medallieklassement.
iemand anders had het al gezegd :)
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_114848831
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:19 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Kleine Japanse duivels.
Mijn Aziatische talenkennis is zwaar onder niveau. :{ Ik versta alleen een klein beetje Bahasa.
  Redactie Sport maandag 30 juli 2012 @ 15:23:46 #248
274204 crew  Mexicanobakker
pi_114848961
quote:
15s.gif Op maandag 30 juli 2012 15:20 schreef Anonymousz het volgende:

[..]

iemand anders had het al gezegd :)
Alleen dat Roemenië goud heeft gepakt.

India overigens brons, eerste medaille voor India.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_114849008
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 14:40 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Wat vinden Koreanen eigenlijk van Nederland? Is dat een belangrijke handelspartner, of een tamelijk irrelevant land?
Geen idee, ik had later nog in m'n post geedit dat ik geen Koreaan ben :P
Ik nijg wel sterk naar het laatste. Ze zullen het vooral kennen van de stereotype tulpen/zaanse schans gok ik. De enige handel die ik kan bedenken is dat ze hier elektronica verkopen (en relatief veel marktaandeel hebben) en de Koreaanse scheepsbouw (grootste in de wereld) wat natuurlijk ook veel in Rotterdam wordt gebruikt.
pi_114849047
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 11:16 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Cuba is zeer zeker een sportland, maar het zijn bijna allemaal staatsamateurs. ;)
Klopt ook. Maar goede honkballers ook altijd weer. En krachtsporten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')