Ik heb de historische spiegels per OS bekeken en Nederland presteerde vroeger gewoon slecht. Bijna geen medailles.quote:Op zondag 29 juli 2012 17:46 schreef Waaghals het volgende:
Als je kijkt naar de historische medaillespiegel.
Dan zie je dat een land als Zweden, dat ongeveer de helft van Nederland is wel bijna 2 x zoveel goud heeft gewonnen![]()
Hongarije ook trouwens, maar dat zal wel niet helemaal eerlijk zijn gegaan
Zweden is voornamelijk winterspelen denk ik.quote:Op zondag 29 juli 2012 17:46 schreef Waaghals het volgende:
Als je kijkt naar de historische medaillespiegel.
Dan zie je dat een land als Zweden, dat ongeveer de helft van Nederland is wel bijna 2 x zoveel goud heeft gewonnen![]()
Hongarije ook trouwens, maar dat zal wel niet helemaal eerlijk zijn gegaan
nee Zomerspelen alleen die medaillespiegelquote:Op zondag 29 juli 2012 17:50 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Zweden is voornamelijk winterspelen denk ik.
Maar ze winnen dan wel weer bij het zwemmen...quote:Op zondag 29 juli 2012 18:38 schreef Beregd het volgende:
goed begonnen, maar als je de bvb het turnen ziet, denk ik toch dat ze ver van hun totaal van vorige keer gaan zitten.
Waar zijn naast Duitsland... Rusland, Groot-Brittannië, Australië?quote:Op zondag 29 juli 2012 18:39 schreef TheVulture het volgende:
Ze hebben natuurlijk ook nog steeds plezier van hun eigen organisatie in 2008... toen hebben ze in veel sporten flinke stappen gemaakt
Italie doet het ook verrassend goed de eerste 2 dagen, terwijl het bij de Duitsers wel erg mager is allemaal
rusland ookquote:
Ze hebben bijna brons, als ze Japan verslaan bij het handboogschieten (is bijna klaar) 156-155 voor Rusland met nog 6 pijlen voor beide landen.quote:Op zondag 29 juli 2012 18:44 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
rusland ook
2 medailles had wel meer verwacht
Opvallend dat ze juist in Amerika op totaal aantal medailles ordenen in plaats van op goud.quote:Op zondag 29 juli 2012 18:48 schreef Beregd het volgende:
en dan radcliff die wegvalt en het falken van cav...
Ik was ff aan het googlen naar de medaillespiegel van vorig jaar, en kwam op zo'n Ameikaanse versie waarbij ze zichzelf op e eerste plaats zetten vanwege het "aantal"
Nu gaan we zien of voor de eerste keer in 14 jaar de Koreaanse vrouwen een wedstrijd gaat verliezen op de OS. Het zou nu kunnen gebeuren, gezien Hyeonju niet in vorm is.quote:Op zondag 29 juli 2012 18:49 schreef Nober het volgende:
[..]
Ze hebben bijna brons, als ze Japan verslaan bij het handboogschieten (is bijna klaar) 156-155 voor Rusland met nog 6 pijlen voor beide landen.
Update:
209-207 Japan brons.
Dit was dus geen verrassing in Zuid-Korea.quote:Op zondag 29 juli 2012 19:20 schreef Thas het volgende:
2e goud Zuid-Korea binnen, Vrouwen team boogschieten, 1 punt verschil.
Onverslagen sinds 1988.
China zilver.
Was erg goede wedstrijd, ook door de regen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |