50 euro zal wel de adviesprijs zijn.quote:Op maandag 30 juli 2012 20:41 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Inderdaad. MAG gebruikt in hun propaganda 50 euro voor een APK keuring. Maar bij de Kwikfit oid kost je dat 19,95 voor de auto? Waarom zou het bij een motor dan opeens 30 euro duurder zijn
Kleiner voertuig, minder tijd kwijt met inspecteren maar wel duurder.. Logisch
De kwikfit hier is voor alleen APK wel goed. Alleen zodra er iets afgekeurd is dan betaal je de hoofdprijs als je het bij hun laat vervangenquote:Op maandag 30 juli 2012 20:55 schreef lipjes het volgende:
[..]
50 euro zal wel de adviesprijs zijn.
De kwikfit gaat daaronder zitten maar daar hoor ik dan ook niet echt de beste verhalen over met apk.
In het voordeel of nadeel van jezelf?quote:Op maandag 30 juli 2012 20:55 schreef lipjes het volgende:
[..]
50 euro zal wel de adviesprijs zijn.
De kwikfit gaat daaronder zitten maar daar hoor ik dan ook niet echt de beste verhalen over met apk.
Ff checken!quote:Op maandag 30 juli 2012 21:01 schreef Dekatria het volgende:
Hij staat dan eindelijk online hoor
Zie ook de website voor het laatste verslag
Als motorrijder let je neem ik aan goed op je eigen spullen (al zijn er soms mensenquote:Op maandag 30 juli 2012 21:08 schreef lipjes het volgende:
Waarschijnlijk zo dat ze naar jou toe komen en daar is niks mis mee.
Nadeel is dan alleen dat ze dat compenseren op andere dingen, zoals onderdelen en klantvriendelijkheid.
Klopt, als de keurmeester echter zegt dat iets niet goed is dan is het aan jou om het te verbeteren.quote:Op maandag 30 juli 2012 21:20 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Als motorrijder let je neem ik aan goed op je eigen spullen (al zijn er soms mensen), dus het is alleen formaliteit dat APK keuren.
Als je een beetje kan sleutelen zorg je gewoon dat je motor in orde is als je erheen gaat. Waarschijnlijk komen de eisen van de APK wel online te staan (staan ze van auto ook), dus kun je de hele lijst doorlopen.quote:Op maandag 30 juli 2012 21:24 schreef lipjes het volgende:
[..]
Klopt, als de keurmeester echter zegt dat iets niet goed is dan is het aan jou om het te verbeteren.
Tuurlijk, die van mij gaat zijn grote beurt 3000km te vroeg krijgen.quote:Op maandag 30 juli 2012 21:33 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Als je een beetje kan sleutelen zorg je gewoon dat je motor in orde is als je erheen gaat. Waarschijnlijk komen de eisen van de APK wel online te staan (staan ze van auto ook), dus kun je de hele lijst doorlopen.
Tering, voor het weer hoef je daar dus ook niet heen, een moerassige bedoeling.quote:Op maandag 30 juli 2012 21:01 schreef Dekatria het volgende:
Waarom een beurt geven? Je kan hem toch gewoon zelf checken aan de hand van die eisen? Weet niet zeker maar dacht zelfs dat er een checklist voor de keurmeester online staat (wederom auto's).quote:Op maandag 30 juli 2012 21:42 schreef lipjes het volgende:
[..]
Tuurlijk, die van mij gaat zijn grote beurt 3000km te vroeg krijgen.
Daarom vind ik apk ook volledig onnodig.
Ik ga niet op een slechte motor rijden.
Apk kost me weer geld en een vrije dag.
2 uurtjes apk + gemiddeld een uur reistijd en dan hebben we het over een meevallertje als de motor niets mankeert. Daar gaat je dag.quote:Op maandag 30 juli 2012 21:46 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Waarom een beurt geven? Je kan hem toch gewoon zelf checken aan de hand van die eisen? Weet niet zeker maar dacht zelfs dat er een checklist voor de keurmeester online staat (wederom auto's).
APK kost waarschijnlijk hooguit 50 euro, en 2 uurtjes. Zou niet weten waarom je een hele dag vrij moet nemen daarvoor, daarnaast zou het ook wel op zaterdag of koopavond kunnen. Als je nou half NL door moet rijden, oke dan heb je een punt, maar in jouw geval is dat niet zo
Overigens, hoe weet jij dat er geen (niet direct opmerkbare) mankementen zijn?
Volgens mij klink als een koekblikker nu, maar ik heb niet eens een koekblikpasje![]()
Maar bekijk het van een ander oogpunt.
quote:Op maandag 30 juli 2012 21:01 schreef Dekatria het volgende:
Volgens een snelle google-actie duurt een auto-APK 20 minuten ongeveer. Een motor heeft een stuk minder onderdelen om op te controleren dus dat duurt ongeveer de helft van de tijd. Laten we zeggen dat het even lang duurt, dan heb je aan die 2 uur dus meer dan genoeg voor de keuring + heen/terug reis.quote:Op maandag 30 juli 2012 22:35 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
2 uurtjes apk + gemiddeld een uur reistijd en dan hebben we het over een meevallertje als de motor niets mankeert. Daar gaat je dag.
Zelfs een controle bij de tandarts kost mij zo n 3 uur terwijl ik daar maar 10 minuten zit.
APK kan je je wel goede dingen bij bedenken maar zoals ik in de andere topic ook al zei, al die jaren gaat het goed en nu moeten we opeens APK invoeren voor motoren. Waarom?
Nog zo n voorbeeld die ik kan bedenken:
We voeren ook wel een jaarlijkse controle in voor woningen om te kijken of ze nog in goede staat zijn. Dit zorgt voor een betere veiligheid en voorkomt ongevallen.
Zo kan je voor alles wel regeltjes bedenken "omdat het veiliger" is. We gaan echt in een tijdperk in dat we regels voor regels hebben. Dit zorgt ook voor meer stress.
quote:Op maandag 30 juli 2012 22:38 schreef mstx het volgende:
Iemand nog zin om te lachen?
http://www.motormeuk.nl/b(...)1199-met-Termis.html
http://www.motormeuk.nl/bekijken/9076/filmpje/Brag-Boost.html
http://www.motormeuk.nl/b(...)aan-het-oefenen.html
Even de comments lezen (of bij een van de andere foto's/filmpjes van die lutsers)![]()
Respect, zou zoon ding niet eens op kunnen zetten.quote:Op maandag 30 juli 2012 21:49 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ja, wat denk jij nou, ik ga toch niet kamperen zegkamperen is voor boelers
Cheers!quote:
Je gelooft het niet, maar als ik in 8 dagen touren een half uurtje regen onderweg heb gehad, dan is het veel. En dat in fokking Groot Brittanniëquote:Op maandag 30 juli 2012 23:57 schreef Geerd het volgende:
[..]
Respect, zou zoon ding niet eens op kunnen zetten.
Met dat weer, heb je toch gewoon de schimmel op je lul staan als je weer wakker word?\
En dan die klamme kleding weer aan.
Leuk gefilmd/gemonteerd! En leuk om voor je opa te doen!quote:Op maandag 30 juli 2012 21:01 schreef Dekatria het volgende:
Ik heb zelf nogal wat steigerwerk op de Alp zitten, dat helpt voor leuke camerapositiesquote:Op dinsdag 31 juli 2012 10:54 schreef JK het volgende:
Dekatria, ben wel benieuwd wat voor camera je gebruikt en belangrijker; je mounts.
Heb zelf een 720p camera van Midland met wat mounts gekocht in Amerika een paar maanden terug, maar ik zoek nog steeds leuke tip mbt mount-plekken.
mooi manquote:Op maandag 30 juli 2012 21:01 schreef Dekatria het volgende:
Thanks!quote:
Neotecquote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:47 schreef Vinniiee het volgende:
Welke is die nieuwe shoei? Wil tzt ook een nieuwe helm, wordt gek van de windruis (met doppen in).
Dan kan ik nog een paar jaar, mijne heb ik nu sinds de motorbeurs van vorig jaar geloof ik.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:13 schreef Yreal het volgende:
Eigenlijk zou het om de klap moeten, of na 5 jaar.
Maar goed, ik heb geen geld voor een nieuwe, ik kan amper tanken. En ik pas dus enkel shoei en arai helmen![]()
quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:23 schreef Dekatria het volgende:
Ik had me vantevoren al voorgenomen dat na de reis door Groot Brittannië ik m'n helm zou vervangen - kwam er tijdens de reis al snel achter dat dat een goeie keuze was, want hij is echt ontelbare keren op de grond gelazerd![]()
Zo lang heb ik 'm nog niet eens... pas sinds Oktober jl. Zo ziet'ie er nu uit![]()
[ afbeelding ]
Tussen al die insectenresten zitten ook nog een hele rits beschadigingen. Zet 'm zo op de kast, mooi relikwie
Cheersquote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:38 schreef Skv het volgende:
[..]![]()
Ik heb net allemaal van die anticondensspray en autowax gekocht om mn vizier wat schoon te krijgen. Die kutbeesten zitten op mijn helm ook overal knettervast op. Nadeel van een witte (heb zelf een HJC FS-MAX). Gaaf filmpje btw.
Ik kreeg laatst zo'n enorme klootzak vol in mn oog toen ik met open vizier 50 reed. Er zou een gaasje moeten zitten voor m'n ogen als het warm is.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:42 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Cheers
De helm ging brandschoon mee naar Groot Brittannië... nu hebben die paar spaarzame keren regen wel enigszins geholpen (ik had nog 1 monster-splatterkill bovenop, maar die is er nu half afgespoeld), maar ergens vind ik deze aanblik wel veter zit nu een ander vizier op zodat ik er nog mee kan rijden, maar anders
Ik heb een of andere veel te dure autowax. Dat helpt imho beter als het regent, die druppels hechten dan totaal niet meer aan het oppervlak van het vizier. Dan zie ik een stuk meer iig.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:46 schreef Dekatria het volgende:
Ik gebruik altijd Glassex voor m'n vizier (en de rest van helm ook, overigens), werkt primavizier openzetten, duizend-dingen-doekie natmaken met warm water, erop leggen en daar dan van dat spul op spuiten. Krijgt alles er wel af
Dan wil je niet weten hoe vaak die van mij al van de motor is gestuiterdquote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:23 schreef Dekatria het volgende:
Ik had me vantevoren al voorgenomen dat na de reis door Groot Brittannië ik m'n helm zou vervangen - kwam er tijdens de reis al snel achter dat dat een goeie keuze was, want hij is echt ontelbare keren op de grond gelazerd![]()
Zo lang heb ik 'm nog niet eens... pas sinds Oktober jl. Zo ziet'ie er nu uit![]()
[ afbeelding ]
Tussen al die insectenresten zitten ook nog een hele rits beschadigingen. Zet 'm zo op de kast, mooi relikwie
Als ik eraan denk; in de praktijk ongeveer 1 op 500 km, ik heb ook een scottoiler, maar als het regent of ik heb modder of zand gezien smeer ik effe bij met de spuitbus.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:48 schreef Skv het volgende:
Om de hoeveel km smeren jullie overigens de ketting? Ik vind het lastig om te bepalen of ie weer aan kettingspray toe is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |