abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114865253
DB killer weer terug op de MIvv GP. Werd te gek dit. Nu is het geluid hard genoeg en normaal.
Zonder DB killer kan je een woonwijk niet normaal in rijden.

Maat van me heeft ook een uitlaat(merk weet ik even niet) zonder db killer maar bij hem is de eindstuk smaller. Scheelt bijna 2 keer zo veel maar die maakt een stuk minder geluid. Bij mij word je gek als je op de snelweg me 100 gaat.
  maandag 30 juli 2012 @ 20:53:17 #252
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_114865355
Bewegende delen en remmen van een motorfiets check je binnen 10 minuten, zeker op brommers met een middenbok.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 30 juli 2012 @ 20:55:47 #253
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_114865531
quote:
6s.gif Op maandag 30 juli 2012 20:41 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Inderdaad. MAG gebruikt in hun propaganda 50 euro voor een APK keuring. Maar bij de Kwikfit oid kost je dat 19,95 voor de auto? Waarom zou het bij een motor dan opeens 30 euro duurder zijn :')

Kleiner voertuig, minder tijd kwijt met inspecteren maar wel duurder.. Logisch :+
50 euro zal wel de adviesprijs zijn.
De kwikfit gaat daaronder zitten maar daar hoor ik dan ook niet echt de beste verhalen over met apk.
  maandag 30 juli 2012 @ 21:01:11 #254
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_114865935
Hij staat dan eindelijk online hoor *D

Zie ook de website voor het laatste verslag ^O^
pi_114865993
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 20:55 schreef lipjes het volgende:

[..]

De kwikfit gaat daaronder zitten maar daar hoor ik dan ook niet echt de beste verhalen over met apk.
De kwikfit hier is voor alleen APK wel goed. Alleen zodra er iets afgekeurd is dan betaal je de hoofdprijs als je het bij hun laat vervangen :')

Maar ok, even een paar websites bekijken van garages waar je APK kan laten keuren hier in de buurt; prijzen varieren van 19,95 (Kwikfit en nog 2 eenmanszaakjes) tot 39,95 (merkdealers).
pi_114866163
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 20:55 schreef lipjes het volgende:

[..]

In het voordeel of nadeel van jezelf?
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 21:01 schreef Dekatria het volgende:

Ff checken!
  maandag 30 juli 2012 @ 21:08:10 #257
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_114866431
Waarschijnlijk zo dat ze naar jou toe komen en daar is niks mis mee.
Nadeel is dan alleen dat ze dat compenseren op andere dingen, zoals onderdelen en klantvriendelijkheid.
pi_114867294
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 21:08 schreef lipjes het volgende:
Waarschijnlijk zo dat ze naar jou toe komen en daar is niks mis mee.
Nadeel is dan alleen dat ze dat compenseren op andere dingen, zoals onderdelen en klantvriendelijkheid.
Als motorrijder let je neem ik aan goed op je eigen spullen (al zijn er soms mensen 8)7 ), dus het is alleen formaliteit dat APK keuren.
  maandag 30 juli 2012 @ 21:24:30 #259
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_114867621
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 21:20 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Als motorrijder let je neem ik aan goed op je eigen spullen (al zijn er soms mensen 8)7 ), dus het is alleen formaliteit dat APK keuren.
Klopt, als de keurmeester echter zegt dat iets niet goed is dan is het aan jou om het te verbeteren.
pi_114868350
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 21:24 schreef lipjes het volgende:

[..]

Klopt, als de keurmeester echter zegt dat iets niet goed is dan is het aan jou om het te verbeteren.
Als je een beetje kan sleutelen zorg je gewoon dat je motor in orde is als je erheen gaat. Waarschijnlijk komen de eisen van de APK wel online te staan (staan ze van auto ook), dus kun je de hele lijst doorlopen.
  maandag 30 juli 2012 @ 21:42:28 #261
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_114868957
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 21:33 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Als je een beetje kan sleutelen zorg je gewoon dat je motor in orde is als je erheen gaat. Waarschijnlijk komen de eisen van de APK wel online te staan (staan ze van auto ook), dus kun je de hele lijst doorlopen.
Tuurlijk, die van mij gaat zijn grote beurt 3000km te vroeg krijgen.
Daarom vind ik apk ook volledig onnodig.
Ik ga niet op een slechte motor rijden.
Apk kost me weer geld en een vrije dag.
pi_114869187
quote:

Tering, voor het weer hoef je daar dus ook niet heen, een moerassige bedoeling.
Heb je die tent nou voor de sier opgezet?
pi_114869211
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 21:42 schreef lipjes het volgende:

[..]

Tuurlijk, die van mij gaat zijn grote beurt 3000km te vroeg krijgen.
Daarom vind ik apk ook volledig onnodig.
Ik ga niet op een slechte motor rijden.
Apk kost me weer geld en een vrije dag.
Waarom een beurt geven? Je kan hem toch gewoon zelf checken aan de hand van die eisen? Weet niet zeker maar dacht zelfs dat er een checklist voor de keurmeester online staat (wederom auto's).
APK kost waarschijnlijk hooguit 50 euro, en 2 uurtjes. Zou niet weten waarom je een hele dag vrij moet nemen daarvoor, daarnaast zou het ook wel op zaterdag of koopavond kunnen. Als je nou half NL door moet rijden, oke dan heb je een punt, maar in jouw geval is dat niet zo ;)

Overigens, hoe weet jij dat er geen (niet direct opmerkbare) mankementen zijn?

Volgens mij klink als een koekblikker nu, maar ik heb niet eens een koekblikpasje :P
Maar bekijk het van een ander oogpunt.
  maandag 30 juli 2012 @ 21:49:01 #264
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_114869367
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 21:46 schreef Geerd het volgende:
Heb je die tent nou voor de sier opgezet?
Ja, wat denk jij nou, ik ga toch niet kamperen zeg 8)7 kamperen is voor boelers :Y
pi_114872386
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 21:46 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Waarom een beurt geven? Je kan hem toch gewoon zelf checken aan de hand van die eisen? Weet niet zeker maar dacht zelfs dat er een checklist voor de keurmeester online staat (wederom auto's).
APK kost waarschijnlijk hooguit 50 euro, en 2 uurtjes. Zou niet weten waarom je een hele dag vrij moet nemen daarvoor, daarnaast zou het ook wel op zaterdag of koopavond kunnen. Als je nou half NL door moet rijden, oke dan heb je een punt, maar in jouw geval is dat niet zo ;)

Overigens, hoe weet jij dat er geen (niet direct opmerkbare) mankementen zijn?

Volgens mij klink als een koekblikker nu, maar ik heb niet eens een koekblikpasje :P
Maar bekijk het van een ander oogpunt.
2 uurtjes apk + gemiddeld een uur reistijd en dan hebben we het over een meevallertje als de motor niets mankeert. Daar gaat je dag.

Zelfs een controle bij de tandarts kost mij zo n 3 uur terwijl ik daar maar 10 minuten zit.

APK kan je je wel goede dingen bij bedenken maar zoals ik in de andere topic ook al zei, al die jaren gaat het goed en nu moeten we opeens APK invoeren voor motoren. Waarom?

Nog zo n voorbeeld die ik kan bedenken:
We voeren ook wel een jaarlijkse controle in voor woningen om te kijken of ze nog in goede staat zijn. Dit zorgt voor een betere veiligheid en voorkomt ongevallen.

Zo kan je voor alles wel regeltjes bedenken "omdat het veiliger" is. We gaan echt in een tijdperk in dat we regels voor regels hebben. Dit zorgt ook voor meer stress.
pi_114872387
quote:

^O^ Nice :Y
  maandag 30 juli 2012 @ 22:38:36 #267
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_114872644
Iemand nog zin om te lachen?
http://www.motormeuk.nl/b(...)1199-met-Termis.html
http://www.motormeuk.nl/bekijken/9076/filmpje/Brag-Boost.html
http://www.motormeuk.nl/b(...)aan-het-oefenen.html
Even de comments lezen (of bij een van de andere foto's/filmpjes van die lutsers) _O- _O-

Misschien dat die hier al gepost zijn want ik zag wat bekende namen voorbij komen :+
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_114873306
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 22:35 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

2 uurtjes apk + gemiddeld een uur reistijd en dan hebben we het over een meevallertje als de motor niets mankeert. Daar gaat je dag.

Zelfs een controle bij de tandarts kost mij zo n 3 uur terwijl ik daar maar 10 minuten zit.

APK kan je je wel goede dingen bij bedenken maar zoals ik in de andere topic ook al zei, al die jaren gaat het goed en nu moeten we opeens APK invoeren voor motoren. Waarom?

Nog zo n voorbeeld die ik kan bedenken:
We voeren ook wel een jaarlijkse controle in voor woningen om te kijken of ze nog in goede staat zijn. Dit zorgt voor een betere veiligheid en voorkomt ongevallen.

Zo kan je voor alles wel regeltjes bedenken "omdat het veiliger" is. We gaan echt in een tijdperk in dat we regels voor regels hebben. Dit zorgt ook voor meer stress.
Volgens een snelle google-actie duurt een auto-APK 20 minuten ongeveer. Een motor heeft een stuk minder onderdelen om op te controleren dus dat duurt ongeveer de helft van de tijd. Laten we zeggen dat het even lang duurt, dan heb je aan die 2 uur dus meer dan genoeg voor de keuring + heen/terug reis.

Alles kan tegenvallen, als ik 3 uur bij de tandarts moet zitten zwaai ik met mijn handje en kom ik de volgende keer wel terug.

Waarom APK? Zodat de overheid weer geldt kan innen. Het tegenovergestelde van bezuinigen.

Jaarlijkse controle mbt huizen slaat nergens op, eens in 5/10 jaar lijkt me geen slecht plan voor sommige bouwvallen :X

Regels zijn er om te overtreden, hoe meer regels, hoe meer overtredingen, hoe meer kans op een (hoge) boete, waar de staatskas weer van gevuld wordt.
Alles draait om geld :W
  maandag 30 juli 2012 @ 23:29:06 #269
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_114875715
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 22:38 schreef mstx het volgende:
Iemand nog zin om te lachen?
http://www.motormeuk.nl/b(...)1199-met-Termis.html
http://www.motormeuk.nl/bekijken/9076/filmpje/Brag-Boost.html
http://www.motormeuk.nl/b(...)aan-het-oefenen.html
Even de comments lezen (of bij een van de andere foto's/filmpjes van die lutsers) _O- _O-
_O-

Squids :')
pi_114877180
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 21:49 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Ja, wat denk jij nou, ik ga toch niet kamperen zeg 8)7 kamperen is voor boelers :Y
Respect, zou zoon ding niet eens op kunnen zetten.
Met dat weer, heb je toch gewoon de schimmel op je lul staan als je weer wakker word?\
En dan die klamme kleding weer aan.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 00:03:21 #271
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_114877488
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 22:35 schreef Roderick2085 het volgende:

[..]

^O^ Nice :Y
Cheers! ^O^
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 23:57 schreef Geerd het volgende:

[..]

Respect, zou zoon ding niet eens op kunnen zetten.
Met dat weer, heb je toch gewoon de schimmel op je lul staan als je weer wakker word?\
En dan die klamme kleding weer aan.
Je gelooft het niet, maar als ik in 8 dagen touren een half uurtje regen onderweg heb gehad, dan is het veel. En dat in fokking Groot Brittanniė _O- heb enorm veel mazzel gehad met het weer.

Ik kan de nationale parken daar (Lake District, Snowdonia, Loch Lomond, Cairngorms... en eigenlijk wel heel Schotland :+ ) echt aanbevelen voor op de motor - speeltuinen zijn het, 1 voor 1. Kijk wel uit voor sommige bochten... dat je overal 100 mag wil nog niet zeggen dat het ook kan :X
pi_114883719
Zelfde als in Luxemburg, je mag bijna overal 70 of harder. Maar met een afgrond van weet ik hoeveel meter en een weg van 2m breed haal je dat nooit :P. Dat is ook iets om rekening mee te houden mocht je een keer op vakantie gaan, routes van te voren plant.
pi_114883881
Godver, 7 uur @ de zaak. Zegt collega dat het niet had gehoeven, schip ligt niet op de plaats waar hij zou moeten liggen en op de plek waar die ligt mogen we niet komen :') Oftewel, voor niet zo vroeg op gestaan :')
  dinsdag 31 juli 2012 @ 10:04:37 #274
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_114885982
quote:

Leuk gefilmd/gemonteerd! En leuk om voor je opa te doen!

Had je nou wel je koplamp iets afgeplakt of een Engelse koplamp gemonteerd op je motor of ben je andere weggebruikers gaan irriteren? :)
pi_114886303
Een transalp heeft maar 1 koplamp, dan heb je dat probleem niet volgens mij. Correct me if i'm wrong.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')