DWDD muziek heeft dan ook voornamelijk als overeenkomst dat het nederlands is....quote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:47 schreef ranja het volgende:
[..]
Van alles. Van Eefje de Visser en Roosbeef tot Triggerfinger en Peter Pan Speedrock en van Ali B en Giovanca tot Aux Raux en Daily Bread en alles wat daar tussenin zit zeker ook.
antagonistquote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:40 schreef Gillingham het volgende:
Aan de andere kant zijn er maar weinig Nederlandse bands die me echt weten te bekoren. (ken er ook niet bijzonder veel, maar toch.)
Klopt vandaar snap ik ook de aversie tegen 'dwdd-muziek' nietquote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:48 schreef Bosbeetle het volgende:
DWDD muziek heeft dan ook voornamelijk als overeenkomst dat het nederlands is....
Excelsior bandje:quote:
Van die anti-mensen (antagonistenquote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:50 schreef ranja het volgende:
[..]
Klopt vandaar snap ik ook de aversie tegen 'dwdd-muziek' niet
Kijk, dat is tenminste een beetje een omschrijving. Geen idee wat die bandjes met hipster te maken hebben. Een deel ken ik niet, een deel vind ik mwoah en een deel vind ik helemaal niks (PPS en Ali B).quote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:47 schreef ranja het volgende:
[..]
Van alles. Van Eefje de Visser en Roosbeef tot Triggerfinger en Peter Pan Speedrock en van Ali B en Giovanca tot Aux Raux en Daily Bread en alles wat daar tussenin zit zeker ook.
En ik vind 1 minuut ruimschoots genoeg om te bepalen of ik een nummer helemaal wil luisteren of blij ben dat het afgelopen is. En dat helemaal luisteren lukt ook wel want elk optreden staat ook in de soundcheckversie op youtube en dan wel volledig.
Het is inderdaad niet alsof bovengenoemde acts één soort muziek vormen.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:50 schreef ranja het volgende:
[..]
Klopt vandaar snap ik ook de aversie tegen 'dwdd-muziek' niet
quote:
quote:
4 dusquote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:53 schreef Felagund het volgende:
Friends who listen to Half Way Station
bosbeetle
20
Norrage
4
Dat geldt voor mij ook wel, wat ik op lp/cd heb komt bijna niet meer in lastfm.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:56 schreef Bosbeetle het volgende:
20 is trouwens een beetje vertekend want ik heb de plaat dus heb het wel meer geluisterd.
Your musical compatibility with Karina5000 is VERY LOWquote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:21 schreef Karina het volgende:
Ik denk iedereen in het garagepunk/rock topic, de meeste nummers die daar gepost worden vind ik geen moer aan
oh onder flauwe popmuziek vind ik eerder bertolf, die kerel met de derde in zijn naam en go back to the zooquote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:06 schreef ralfseltje het volgende:
Niet alle muziek die ze laten horen bij DWDD is in mijn ogen DWDD-muziek. Eefje de Visser, Roosbeef en Chef Special vind ik typische DWDD-muziek, dat soort, in mijn ogen, flauwe popmuziek trek ik heel slecht.
Die ook. Ik gebruik DWDD-muziek ook niet echt als een genre, meer als diskwalificatie, muziek die alle moeders in Nederland ook 'heel leuk' vinden.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
oh onder flauwe popmuziek vind ik eerder bertolf, die kerel met de derde in zijn naam en go back to the zoo
met andere woorden DWDD muziek is veel te breed om onder 1 kopje te scharen.
Dat valt wel tegen met aux raux en textures die er ook stonden.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:10 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
Die ook. Ik gebruik DWDD-muziek ook niet echt als een genre, meer als diskwalificatie, muziek die alle moeders in Nederland ook 'heel leuk' vinden.
Norrage, moet je ons iets vertellen?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:10 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
Die ook. Ik gebruik DWDD-muziek ook niet echt als een genre, meer als diskwalificatie, muziek die alle moeders in Nederland ook 'heel leuk' vinden.
Mijn moeder vindt DWDD muziek doorgaans kut hoorquote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:13 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Norrage, moet je ons iets vertellen?
quote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:10 schreef ralfseltje het volgende:
Dan kun je de flauwe popbandjes die er niet spelen ook wel dwdd muziek noemen. Of misschien de flauwe popbandjes die er wel spelen gewoon flauwe popbandjes noemen ipv dwdd muziek.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:30 schreef ralfseltje het volgende:
Huh, ik zeg toch juist dat ik niet alle bands die in DWDD spelen in dat 'genre' vallen. Die flauwe popbandjes die er spelen noem ik DWDD muziek.
Wilde enkel rafseltje's generalisaties een beetje ridiculiseren.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:18 schreef Norrage het volgende:
[..]
Mijn moeder vindt DWDD muziek doorgaans kut hoor
Dat is mijn hele punt... Dat is in mijn ogen DWDDmuziek-bandjes, alles lekker veilig omdat anders mensen wegzappen. In DWDD spelen best ook prima bands verder.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:32 schreef ranja het volgende:
[..]
Dan kun je de flauwe popbandjes die er niet spelen ook wel dwdd muziek noemen. Of misschien de flauwe popbandjes die er wel spelen gewoon flauwe popbandjes noemen ipv dwdd muziek.
Waarom is die ene minuut in een tv programma zo belangrijk voor een omschrijving...
Dat vind ik juist niet. Ook die simpele bandjes die jij noemt zijn wegzap-bandjes. Als er iets is wat DWDD goed doet is het gewaagde bandjes programmeren.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:35 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
Dat is mijn hele punt... Dat is in mijn ogen DWDDmuziek-bandjes, alles lekker veilig omdat anders mensen wegzappen. Zie die algemene reacties... Alles is kut. (niet alleen op dit forum, kijk maar eens op twitter bij een gemiddelde aflevering )In DWDD spelen best ook prima bands verder.
Ja jij bent duidelijk mijn antagonist. Ik HAAATTT disco en funk.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:29 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik luister meestal naar de radio op mijn pc, dat zal wel niet werken gok ik
[..]
Ik heb sowieso een beetje rare smaak, waarschijnlijk zijn er niet veel in dit subforum die van disco houden, soul misschien wel.
En in elk geval ook nog niet zo bekende bandjes. Afgezien van De Staat en GBTTZ en triggerfinger dan.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:37 schreef Norrage het volgende:
Dat vind ik juist niet. Ook die simpele bandjes die jij noemt zijn wegzap-bandjes. Als er iets is wat DWDD goed doet is het gewaagde bandjes programmeren.
quote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:37 schreef LuciferRising het volgende:
[..]
Ja jij bent duidelijk mijn antagonist. Ik HAAATTT disco en funk.
Sommige Northern soul trek ik nog net.
GO back to the zoo is toch wel een van de beroerdste bandjes die oooit bij de DWDD hebben gespeeld. Wat een bagger!quote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:30 schreef ralfseltje het volgende:
Huh, ik zeg toch juist dat ik niet alle bands die in DWDD spelen in dat 'genre' vallen. Die flauwe popbandjes die er spelen noem ik DWDD muziek.
Pps is ook een onwijze zaadband trouwens, maar dat terzijde
Ik haat alleen schlager denk ik schlager die ik wel leuk vind noem ik namelijk gewoon duitse muziekquote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:39 schreef Karina het volgende:
[..]Ik haat geen een genre, bij elk genre is er wel iets dat ik leuk vind.
Over de DWDD bandjes: voor mijn gevoel lijkt het allemaal op elkaar en het gaat ook het ene oor in het andere meteen weer uit.
vraag ik me af hoe Blaudzun en De Wolff op elkaar lijken...quote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:39 schreef Karina het volgende:
Over de DWDD bandjes: voor mijn gevoel lijkt het allemaal op elkaar en het gaat ook het ene oor in het andere meteen weer uit.
allebei 1 minuutje muziek op de achtergrond terwijl je aan het fokken bent.... dan lijkt alles op elkaarquote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:41 schreef ranja het volgende:
[..]
vraag ik me af hoe Blaudzun en De Wolff op elkaar lijken...
Dat lijkt mij ook.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:42 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
allebei 1 minuutje muziek op de achtergrond terwijl je aan het fokken bent.... dan lijkt alles op elkaar
dat zal het zijnquote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:42 schreef Bosbeetle het volgende:
allebei 1 minuutje muziek op de achtergrond terwijl je aan het fokken bent.... dan lijkt alles op elkaar
Heb ik ook hoor maar als je ziet hoe snel het DWDD topic loopt denk ik dat er weinigen daar zijn die echt aandachtig luisteren en opletten.. Het komt op mij over als een wedstrijdje adrem zijn n.a.v. uitspraken op tv. (quote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:43 schreef ranja het volgende:
[..]
dat zal het zijnterwijl ik bij de een denk 'wat een láááánge minuut' en bij de ander 'laat ik op youtube eens meer gaan zoeken'.
dat topic staat ook niet in MUZ hequote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:45 schreef Bosbeetle het volgende:
Heb ik ook hoor maar als je ziet hoe snel het DWDD topic loopt denk ik dat er weinigen daar zijn die echt aandachtig luisteren en opletten.. Het komt op mij over als een wedstrijdje adrem zijn n.a.v. uitspraken op tv. (en ik doe er wel eens aan mee
)
Kloptquote:
Ik denk dat het allebei mijn aandacht niet kan vasthouden, vandaar dat het voor mij op elkaar lijktquote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:41 schreef ranja het volgende:
[..]
vraag ik me af hoe Blaudzun en De Wolff op elkaar lijken...
Dat speelt ook meequote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:45 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Heb ik ook hoor maar als je ziet hoe snel het DWDD topic loopt denk ik dat er weinigen daar zijn die echt aandachtig luisteren en opletten.. Het komt op mij over als een wedstrijdje adrem zijn n.a.v. uitspraken op tv. (en ik doe er wel eens aan mee
)
Nouquote:Op dinsdag 24 juli 2012 17:03 schreef female81 het volgende:
Als antwoord op de topictitel: Er zijn er aardig wat, maar Ranja is wel de eerst die in me opkomt. Ik ontwaar weinig funk in z'n smaak (in wat voor vorm dan ook, terwijl funk/hiphop/jazz/exotisch spul/enz/tig mengvormen ervan híer vrij sterk aanwezig zijn), en enige hints van een dance-verleden zijn niet te bespeuren. Daarbij lijkt Ranja vooral op tekst te focussen, en ik juist op de algehele klank.
quote:Op dinsdag 24 juli 2012 17:17 schreef Aikara het volgende:
Ik heb zo'n vermoeden dat dit mijn muzikale antagonist is:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The smell of piss is so strong it smells like decent bacon
tong80quote:Op dinsdag 24 juli 2012 14:10 schreef Bosbeetle het volgende:
Hebben jullie ook muzikale antagonisten?
Wij zijn in ieder geval Very Highquote:Op donderdag 26 juli 2012 15:44 schreef On het volgende:
Geen idee eigenlijk. Hou zelf totaal niet van die nietszeggende indiemeuk, maar ik kan mezelf ook weer niet bedenken wie daarvan de belichaming op dit forum is. Maar als iemand mij wil testen:
http://www.last.fm/user/lausawdrones
http://rateyourmusic.com/~Lauphex
Ja, dat viel wel te verwachten:quote:Op donderdag 26 juli 2012 15:44 schreef On het volgende:
Geen idee eigenlijk. Hou zelf totaal niet van die nietszeggende indiemeuk, maar ik kan mezelf ook weer niet bedenken wie daarvan de belichaming op dit forum is. Maar als iemand mij wil testen:
http://www.last.fm/user/lausawdrones
http://rateyourmusic.com/~Lauphex
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |