abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114576221
Topic mag nog wel even doorlopen!

Laatste post:

quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 17:32 schreef TPOD het volgende:

[..]

Dat zegt niemand. En dat zou kunnen. Maar misschien is het ook uiteindelijk wel te herleiden tot één fenomeen, en misschien niet. Het is vaak wel te herleiden tot geesten in de zin van dat veel ervaringen vaak met elkaar overeenkomen en het vaak gaat over een overleden, wellicht dierbaar, persoon. In die zin praten we dus over geesten. Wanneer het gaat over een persoon die al is overleden.
edit: originele OP toegevoegd:

quote:
15s.gif Op donderdag 12 april 2012 12:20 schreef deVerdeler het volgende:
Vertel je ervaringen hier.

Enige keer dat ik wat heb meegemaakt is al weer een hele tijd terug. Ik ben nu 24 en toen was ik 12 ofzo. Ik was met m'n broertje en een vriend in een bos naast ons dorp. We waren diep in het bos een hut aan het bouwen. Ik hoorde m'n naam vallen alsof diegene vlak naast me stond, maar het vreemde is dat ik toen hoog in een boom zat en feitelijk niemand naast me kan staan :') .
Dus ik riep naar beneden of iemand mij had geroepen. M'n broertje was wat verder in het bos en zei dat hij niks gehoord had, noch dat hij me geroepen had. M'n maatje ook niet.

M'n maatje klom ook een boom in die naast de boom stond waarin ik geklommen was. Hij klom tot op dezelfde hoogte als waar ik zat. En plots hoorde we beide zijn naam. Het was geen geroep of iets dergelijks. Echt alsof iemand tussen ons in zat. We keken elkaar aan. We dachten letterlijk dat het gewoon iets natuurlijks was.

Op een gegeven moment kwam mijn broertje aangerend en riep naar boven "Wat is er?". Ik zei toen "Waarom?". Hij zei dat ik hem geroepen had. Nou echt niet dus.
Vervolgens zei die vriend van me dus dat als we nog één keer ons naam horen dat we er dan van door gingen. En ja hoor.... dit keer heel hard in ons oor. Je wilt niet weten hoe hard we naar m'n huis gingen fietsen en op mijn kamer bleven. M'n maatje durfde niet meer naar buiten, dus moest zijn vader hem komen ophalen :')

We lachen er nu nog om.

Ik heb nooit een geest gezien, maar dit vond ik wel genoeg. :')

Bekijk deze YouTube-video
Het was zo gezellig in het vorige topic, dat we vrolijk doorgaan.
pi_114577133
Interessant. Ik ga dit topic volgen.
Ook in moeilijke tijden.
pi_114579934
quote:
wtf enge schijtzooi. :r
Digo
pi_114580260
Best freaky inderdaad. Honden draaien ook helemaal door wanneer 'het' er is.
pi_114581717
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 20:11 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Jij moet je hier niet begeven als je om bewijs en allerlei onzin gaat vragen, en dat weet je dondersgoed. En toch doe je het. Dus wat wil je nou? Etteren? Ga je gang, maar dan mag je voor mij de bloedtyphus krijgen. Wil je hier blijven posten? Mag ook, maar opdonderen met dat gezuig en gezanik van je, want ik word 't spuugzat.

Ik heb bewust niet weer wat filmpjes gepost waar dit verschijnsel voorkwam, want dan ga je toch zaniken dat dat niet 'peer reviewed' of iets dergelijks is. Dus, daarom is er geen discussie met je te voeren, en verder, stik erin, vervelend eng ventje.
Jij hebt het over EM straling. Als jij het over geesten wil hebben moet je het niet over EM straling gaan hebben.
Dat is gewoon belediging aan de wetenschap en vooral natuurkundigen.
Of je moet met bewijzen komen.

Je zegt ze dat ik niet met wetenschap en bewijzen mag komen maar je gebruikt zelf wel wetenschappelijke termen.

Ja ik ben een heel eng ventje, omdat ik rationeel ben? lol laat me lachen.

edit:

En ja ik mag jou vragen om bewijzen omdat het enige wat jij kan doen is op de man spelen. ;)
  dinsdag 24 juli 2012 @ 01:00:34 #7
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114589774
Ik wou ook bewijs, ik vroeg het niet aan anderen maar heb het zelf onderzocht en ik heb het geweten :)
Zoiets kan je gewoon niet aan een ander bewijzen, dit moet je zelf meemaken.
Ik vind die ghost hunting programma's wel met overtuigend bewijs komen inde vorm van EVPs, uit het niets hoor je duidelijk gepraat, maakt niet uit of je het verstaat, er is wat te horen uit het niets.
Dit is ook wel vermakelijk, hoe krijgen mensen demonen in zich en hoe komen ze er van af en een indrukwekkende massa exorcisme:
pi_114591178
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 22:09 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Jij hebt het over EM straling. Als jij het over geesten wil hebben moet je het niet over EM straling gaan hebben.
Dat is gewoon belediging aan de wetenschap en vooral natuurkundigen.
Of je moet met bewijzen komen.

Je zegt ze dat ik niet met wetenschap en bewijzen mag komen maar je gebruikt zelf wel wetenschappelijke termen.

Ja ik ben een heel eng ventje, omdat ik rationeel ben? lol laat me lachen.

edit:

En ja ik mag jou vragen om bewijzen omdat het enige wat jij kan doen is op de man spelen. ;)

Bandstemmen is een fenomeen dat zelfs op door de cynici van Skepsis niet bevredigend verklaard kan worden. En dit topic gaat over ervaringen, zoals gezegd.
Op de man spelen is inderdaad ook niet aan de orde.

[ Bericht 0% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 24-07-2012 02:38:46 ]
pi_114593142
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 11:41 schreef Manke het volgende:

[..]

Dus je hoort ook stemmen?
Ze hebben een aards lichaam zei je, maar dat betekent niks, ze kunnen zich vertonen hoe ze willen. Ik heb gehoord over een satanist/heks die ze zag, de geesten die ze zag hadden het onderlijf van een bok.
Ja, veel dingen die deze man omschrijft herken ik. Maar heb ook nog een heleboel dingen die hij niet heeft en een aantal dingen die hij heeft (meegemaakt) heb ik niet.

Zoals deze man ook met een groep te maken had, heb ik ook met een groep te maken die dus in een aards lichaam op aarde zijn (deze man had het over mensen van spirituele groepen).

Ja, hoe ze zich vertonen zegt waarschijnlijk niks, maar de mensen die ik heb gezien en gesproken, daarvan weet ik dat ze een aards lichaam hebben zeg maar.

Ik denk niet dat ze een vorm hebben, maar allerlei vormen aannemen of je eigen bewustzijn kan ook de energie interpreteren in een vorm.
Als je niet graag doet wat je doet en niet doet wat je wél graag doet, dan heb je wanklank boven muziek verkozen.
Schildpadden kunnen meer over de weg vertellen dan hazen
pi_114611150
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 01:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Bandstemmen is een fenomeen dat zelfs op door de cynici van Skepsis niet bevredigend verklaard kan worden. En dit topic gaat over ervaringen, zoals gezegd.
Op de man spelen is inderdaad ook niet aan de orde.
Hij zei dat geesten EM straling uitzonden, dit is een claim. En als je een claim maakt moet je met bewijzen komen.

En bandstemmen, ik heb zo ook nog nooit gehoord. Kan iemand mij dit eens laten horen?
Daarbij ook graag hoe en waar opgenomen.

En op de man spelen kon hij eerder alleen maar doen.
pi_114611782
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 18:32 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

En bandstemmen, ik heb zo ook nog nooit gehoord. Kan iemand mij dit eens laten horen?
Daarbij ook graag hoe en waar opgenomen.
http://www.evpuk.com/evp_history.html < hier een historie van EVP's.

< hier aan het eind van het filmpje een EVP. Wel opgenomen door een team waar je waarschijnlijk weinig vertrouwen in hebt maar goed, er zijn er duizenden te vinden via Google.

< ook een goeie aflevering voor enkele EVP's. Ze zijn daar in Salem waar een heks is opgehangen met de beroemde Salem witch trials. Toeval of niet, ze vragen om een naam, en krijgen een naam te horen van juist, een heks die destijds is vermoord. (niet letten op die 2 lokale gekkies met hun rare kleding en dergelijke, die neem ik niet serieus)

Bij Ghost Adventures (ja, een TV serie, maar wat mij betreft betrouwbaar) zijn er vaak gebeurtenissen waarbij een EMF spike optreed op het moment dat een EVP te horen is, of iets anders gebeurt.

ik zal me vanaf nu inhouden en als iets me niet bevalt, reageer ik gewoon niet op je taartje

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2012 18:53:06 ]
pi_114623107
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 18:32 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Hij zei dat geesten EM straling uitzonden, dit is een claim. En als je een claim maakt moet je met bewijzen komen.

Dat is op zich wel waar. Ondanks dat dit topic over ervaringen gaat, moet je claims idd. kunnen bewijzen. Ik denk eigenlijk niet dat er ooit behoorlijk onderzoek naar is gedaan.
pi_114634133
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 23:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat is op zich wel waar. Ondanks dat dit topic over ervaringen gaat, moet je claims idd. kunnen bewijzen. Ik denk eigenlijk niet dat er ooit behoorlijk onderzoek naar is gedaan.
Goed om te weten dat het zo werkt! :)

Manke, jij claimt dat alle geesten demonen zijn. Kan je daar een peer reviewed bewijs voor overhandigen?

t4rt4rus; jij claimt dat je rationeel bent. Kan je daar bewijs voor aandragen?
  woensdag 25 juli 2012 @ 12:35:39 #14
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114639220
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 09:32 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Goed om te weten dat het zo werkt! :)

Manke, jij claimt dat alle geesten demonen zijn. Kan je daar een peer reviewed bewijs voor overhandigen?

deze peer heeft het zelf gereviewd en het blijkt dat het zo is, het bewijs zit in m'n hoofd. ;)
pi_114639794
Het bestaan van geesten ed. is sowieso niet te bewijzen. Dit was dan ook primair een ervaringstopic.
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 12:35 schreef Manke het volgende:

[..]

deze peer heeft het zelf gereviewd en het blijkt dat het zo is, het bewijs zit in m'n hoofd. ;)
Dat noemt men een overtuiging :P
pi_114640732
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 12:57 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Het bestaan van geesten ed. is sowieso niet te bewijzen. Dit was dan ook primair een ervaringstopic.

[..]

Dat noemt men een overtuiging :P
Alles is te bewijzen (of misschien is verklaren een beter woord). De vraag is alleen wanneer. We zijn nu nog niet in staat bepaalde dingen te verklaren, maar over 20 jaar kan alles anders zijn.
pi_114641805
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 13:29 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Alles is te bewijzen (of misschien is verklaren een beter woord). De vraag is alleen wanneer. We zijn nu nog niet in staat bepaalde dingen te verklaren, maar over 20 jaar kan alles anders zijn.
Nou ja, het is jouw topic, als je het toch over bewijzen wilt hebben..
Ik denk wel dat je een probleem hebt als je het bestaan van geesten aan wilt tonen. Tegenwoordig hebben we gevoelige apparatuur. Als een geest zich in onze wereld kan manifesteren zodat we hem gewoon zintuiglijk kunnnen waarnemen, dan zou je denken dat zijn aanwezigheid te meten is, ook.
pi_114643450
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 13:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Nou ja, het is jouw topic, als je het toch over bewijzen wilt hebben..
Ik denk wel dat je een probleem hebt als je het bestaan van geesten aan wilt tonen. Tegenwoordig hebben we gevoelige apparatuur. Als een geest zich in onze wereld kan manifesteren zodat we hem gewoon zintuiglijk kunnnen waarnemen, dan zou je denken dat zijn aanwezigheid te meten is, ook.
Is niet mijn topic hoor, ik heb alleen de 2 opvolgende draadjes gemaakt. En ik wil niets bewijzen, ik probeer alleen maar af en toe interessante beelden te plaatsen van wat mensen voor ervaringen (!) hebben met geesten en wat er toen gebeurde/gemeten is. Iemand anders wil wel bewijs, peer-reviewed als het kan. Misschien dat je in de war bent..
pi_114649831
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 09:32 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ik vraag toch om bewijzen ;)
Dat ik volledig rationeel ben, kan ik niet bewijzen... want dat ben ik waarschijnlijk toch niet.
pi_114650698
Dit ga ik volgen. :)
Ура для россии
pi_114669332
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 11:41 schreef Manke het volgende:

Dus je hoort ook stemmen?
Vond zo net deze site, heb er nog niet veel van gelezen, het is iniedergeval een iets andere manier om naar het horen van stemmen te kijken. Er staan ook een aantal bekende personen bij. En je kunt dus met andere mensen in contact komen.

http://www.intervoiceonline.org/about-voices/famous-people
Als je niet graag doet wat je doet en niet doet wat je wél graag doet, dan heb je wanklank boven muziek verkozen.
pi_114671517
Ik ben het inmiddels, na mijn laatste ervaring afgelopen nacht, eens met Manke geworden. Geesten zijn demonen die je alleen maar angst willen bezorgen, nou dat is ze wederom gelukt...... Ze hebben me namelijk de gelegenheid gegeven om zichzelf eens te laten zien...

Hier mijn ervaring:

Ik werd vannacht wakker van een droom. Deze droom ging over stormchasen, dus niet iets wat betrekking heeft tot demonen. Daar kan de link dus ook niet mee liggen. Vervolgens werd ik wakker van de droom en zag dat het nog ergens in de nacht was. Wist dus nog geen tijd. Ik keek even rond in m'n kamer en zag achter m'n versterker iets vaags, roodachtig. Toen bleef ik met volle verbazing kijken en wreef ik door m'n ogen, omdat ik dacht dat ik dingen aan het verbeelden was e.d. Maar dat hielp echter niet, want dat geval (demon) bleef daar gewoon staan.

Vervolgens stak die demon z'n ''hand'' op en begon die op en neer te bewegen. Toen werd het mij wat te veel en naderhand mijn hart flink tekeer ging, verdween hij uit het niets en was de rust teruggekeerd in mijn kamer. Zodra ik wakker werd had ik ook al een gevoel dat er iets niet pluis was. En dat gevoel klopte. Ik zat natuurlijk meteen rechtop in m'n bed en heb de uren daarna niet meer kunnen slapen. Achteraf gezien werd ik om 4:59 wakker....

Wat dat ding was? Ik weet het niet... Maar wat ik wel weet is dat ze me lastig vallen en dat ze iets van mij moeten.... Bizarre ervaring.... Durf het eigenlijk ook aan geen enkel familielid te vertellen. Die zullen me allemaal voor gek verklaren!

Op dat moment dacht ik trouwens wal dat ik direct m'n telefoon moest pakken en een foto proberen te maken van wat ik zag. Maar mijn verbazing hield me tegen... Heb dus uiteindelijk niets kunnen schieten.
  donderdag 26 juli 2012 @ 13:27:00 #23
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114678980
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 02:55 schreef sientelo het volgende:

[..]

Vond zo net deze site, heb er nog niet veel van gelezen, het is iniedergeval een iets andere manier om naar het horen van stemmen te kijken. Er staan ook een aantal bekende personen bij. En je kunt dus met andere mensen in contact komen.

http://www.intervoiceonline.org/about-voices/famous-people
cool, ga ik lezen. Zag al iets van spirit guide voorbij komen daar, demonisch gewoon :P

Narasan: Damn, wat een ervaring. dat bolletje was dus toch een geest he.
Ik sprak met een meisje die ook soms lastig wordt gevallen door verschijningen en fysiek, dat besefte ze toen ik m'n verhaal had verteld. Demonen zijn heel actief vandaag.

Moet je dat filmpje bekijken die ik als laatste postte, dan zie je hoe veel mensen demonen hebben en dat ze zich verbergen in mensen, als je geen geduld hebt, deel 1 wordt uitgelegd wat demonen uitnodigt, de zaal is rustig, deel 2 worden de demonen in de zaal aangesproken en wordt het chaos met geschreeuw.

Ik hoor vaak hoge pieptonen in 1 van m'n oren, dat doen zij, alleen geen idee wat het betekent. Ook hoor ik vaak een plop in m'n linker oor, dan weet ik dat er weer 1 bij is gekomen.

Hier een heel verhaal van iemand die 20 jaar geleden stemmen hoorde en schizofreen was en hoe hij is genezen en nog steeds is genezen: http://www.schizophreniadefeated.com/6.html

Ook wel leuk, hoe muzikanten worden overgenomen als ze optreden:
http://www.jesus-is-savio(...)-Roll/rock_curse.htm
pi_114679643
Een piepje in je oren is vrij normaal en te verklaren, die heb ik en heeft iedereen wel eens, zelfde als een plopje. Dat zou ik niet linken aan demonen of geesten.
  donderdag 26 juli 2012 @ 13:50:45 #25
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114679741
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 13:47 schreef Scrummie het volgende:
Een piepje in je oren is vrij normaal en te verklaren, die heb ik en heeft iedereen wel eens, zelfde als een plopje. Dat zou ik niet linken aan demonen of geesten.
Ja dat hoor ik vaker, maar ik heb het sinds ik die stemmen heb en niet soms maar heel vaak de laatste tijd.
Vaak is die piep keihard en suizen m'n oren erdoor.
pi_114680695
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 08:16 schreef Narasan het volgende:
Ik ben het inmiddels, na mijn laatste ervaring afgelopen nacht, eens met Manke geworden. Geesten zijn demonen die je alleen maar angst willen bezorgen, nou dat is ze wederom gelukt...... Ze hebben me namelijk de gelegenheid gegeven om zichzelf eens te laten zien...

Hier mijn ervaring:

Ik werd vannacht wakker van een droom. Deze droom ging over stormchasen, dus niet iets wat betrekking heeft tot demonen. Daar kan de link dus ook niet mee liggen. Vervolgens werd ik wakker van de droom en zag dat het nog ergens in de nacht was. Wist dus nog geen tijd. Ik keek even rond in m'n kamer en zag achter m'n versterker iets vaags, roodachtig. Toen bleef ik met volle verbazing kijken en wreef ik door m'n ogen, omdat ik dacht dat ik dingen aan het verbeelden was e.d. Maar dat hielp echter niet, want dat geval (demon) bleef daar gewoon staan.

Vervolgens stak die demon z'n ''hand'' op en begon die op en neer te bewegen. Toen werd het mij wat te veel en naderhand mijn hart flink tekeer ging, verdween hij uit het niets en was de rust teruggekeerd in mijn kamer. Zodra ik wakker werd had ik ook al een gevoel dat er iets niet pluis was. En dat gevoel klopte. Ik zat natuurlijk meteen rechtop in m'n bed en heb de uren daarna niet meer kunnen slapen. Achteraf gezien werd ik om 4:59 wakker....

Wat dat ding was? Ik weet het niet... Maar wat ik wel weet is dat ze me lastig vallen en dat ze iets van mij moeten.... Bizarre ervaring.... Durf het eigenlijk ook aan geen enkel familielid te vertellen. Die zullen me allemaal voor gek verklaren!

Op dat moment dacht ik trouwens wal dat ik direct m'n telefoon moest pakken en een foto proberen te maken van wat ik zag. Maar mijn verbazing hield me tegen... Heb dus uiteindelijk niets kunnen schieten.
Wat ik me afvraag. Je voelde dat er iets niet pluis was. Betekent dat dat je iets van een aanwezigheid voelde en daar van schrok, dat er iets anders dan anders was en dat je op je hoede liet voelen. Of voelde je meteen een bedreiging van iets.

Overigens ben ik het niet met Manke eens dat alles demonisch hoeft te zijn. Zoals je het beschrijft doet de entiteit nl. niets en zwaait alleen wat. Dat zou ook een overgegane (gestorvene) kunnen zijn die zich even aan je kenbaar wil maken. Zoals er goed en kwaad in deze wereld is, is die er ook in het hiernamaals (vertelde een spiritueel leidster me ooit).
  donderdag 26 juli 2012 @ 14:56:15 #27
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114681932
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 14:20 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Wat ik me afvraag. Je voelde dat er iets niet pluis was. Betekent dat dat je iets van een aanwezigheid voelde en daar van schrok, dat er iets anders dan anders was en dat je op je hoede liet voelen. Of voelde je meteen een bedreiging van iets.

Overigens ben ik het niet met Manke eens dat alles demonisch hoeft te zijn. Zoals je het beschrijft doet de entiteit nl. niets en zwaait alleen wat. Dat zou ook een overgegane (gestorvene) kunnen zijn die zich even aan je kenbaar wil maken. Zoals er goed en kwaad in deze wereld is, is die er ook in het hiernamaals (vertelde een spiritueel leidster me ooit).
Zulke mensen (zoals die spiritueel leidster) hebben zelf niet eens door dat ze beet worden genomen, het is zo mooi, hoe kan het demonisch zijn :)
lees dit maar over hoe demonen de doden imiteren:
http://www.staciespielman.com/TalkingToTheDead.htm

Zie hier, onderin bij reacties hoe demonisch en hatelijk stemmen zijn:
http://www.intervoiceonline.org/support-recovery

[ Bericht 3% gewijzigd door Manke op 26-07-2012 15:01:41 ]
pi_114683096
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 14:20 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

De aanwezigheid van dat ''ding'' voelde zodra ik wakker werd niet pluis aan. Weet niet waarom, maar ik vertrouwde het niet. Ja, het zwaaide maar wat.. Kunnen anderen makkelijk zeggen, maar als je het zelf meemaakt dan zit je toch even rechtop in bed van de enorme schrik die je dan krijgt!
pi_114683485
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 14:56 schreef Manke het volgende:

[..]

Zulke mensen (zoals die spiritueel leidster) hebben zelf niet eens door dat ze beet worden genomen, het is zo mooi, hoe kan het demonisch zijn :)
lees dit maar over hoe demonen de doden imiteren:
http://www.staciespielman.com/TalkingToTheDead.htm

Zie hier, onderin bij reacties hoe demonisch en hatelijk stemmen zijn:
http://www.intervoiceonline.org/support-recovery
Zou het wel kloppen, wat er op die eerste site wordt beweerd?
  donderdag 26 juli 2012 @ 16:00:34 #30
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114683897
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 15:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Zou het wel kloppen, wat er op die eerste site wordt beweerd?
Het is raar, maar ze heeft het niet verzonnen, die hele site staat vol met haar ervaringen, heb al een hele tijd contact met haar en ze is eerlijk.
pi_114684225
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 16:00 schreef Manke het volgende:

[..]

Het is raar, maar ze heeft het niet verzonnen, die hele site staat vol met haar ervaringen, heb al een hele tijd contact met haar en ze is eerlijk.
De uitspraak dat alle mensen die last hebben van demonen eerst weleens iets zeiden tegen een overleden dierbare, verbaasde me een beetje. Dat is zo'n beetje hetzelfde als stellen dat alle alcoholisten vroeger moedermelk hebben gedronken.
  donderdag 26 juli 2012 @ 16:20:47 #32
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114684629
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 16:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

De uitspraak dat alle mensen die last hebben van demonen eerst weleens iets zeiden tegen een overleden dierbare, verbaasde me een beetje. Dat is zo'n beetje hetzelfde als stellen dat alle alcoholisten vroeger moedermelk hebben gedronken.
Dat zal vast niet altijd gebeuren als iemand tegen een dooie praat, maar het is een open uitnodiging blijkbaar, die demonen vinden het dan leuk om de overledene na te doen.
Ik sprak met m'n oma's en ik begon ze te horen
pi_114684714
Ik vind het vrij kortzichtig om alle geesten demonen te noemen. Zou hetzelfde zijn als je zegt dat alle Marokkanen criminelen zijn, alle Nederlanders gierig, etc.
  donderdag 26 juli 2012 @ 16:44:51 #34
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114685446
Ik vind het wishful thinking dat geesten overledenen zijn, ook al beweren de geesten dat ze dat wel zijn via mediums. Mij werd ook door mediums verteld dat het overledenen zijn die stoer proberen te doen. Wat de waarheid is weet ik ook niet, dat weet niemand, maar mijn ervaring is dat geesten=demonen die een spelletje spelen.

Ik vraag me af of mensen wel een geest hebben of dat we gewoon ons brein zijn en dat er na de dood niks is.
pi_114703107
Ik snap het echt niet meer...... Zit ik hier achter m'n pc terwijl het doodstil is, hoor ik 2x achter elkaar iemand op een hoge toon fluiten, en de 3e keer op een iets lagere toon. Manke, is dit herkenbaar voor jou? Daarbij is er ook werkelijk niemand in huis... Alleen ik..
  vrijdag 27 juli 2012 @ 12:24:11 #36
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114715430
Ik hoor ook regelmatig gefluit, hoor je het in je oor of ergens om je heen?
pi_114715916
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 12:24 schreef Manke het volgende:
Ik hoor ook regelmatig gefluit, hoor je het in je oor of ergens om je heen?
Eerste keer in me oor, de andere keren om me heen.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 12:45:12 #38
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114716193
Ik denk dat zij dat zijn, ze zijn met je bezig, heb geen idee hoe je het kan stoppen :(
pi_114716830
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 12:45 schreef Manke het volgende:
Ik denk dat zij dat zijn, ze zijn met je bezig, heb geen idee hoe je het kan stoppen :(
Trek je niet iets te snel je conclusies en projecteer je je eigen 'problemen' niet te snel op andermans problemen? Ik vind het een beetje gevaarlijk wat je doet..
  vrijdag 27 juli 2012 @ 13:08:46 #40
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114716906
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 13:05 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Trek je niet iets te snel je conclusies en projecteer je je eigen 'problemen' niet te snel op andermans problemen? Ik vind het een beetje gevaarlijk wat je doet..
Ik zeg toch "ik denk", gebaseerd op wat hij al eerder schreef en PB'de.
En geesten zijn niet gevaarlijk.
pi_114718095
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 16:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik weet wel dat er veel waarschuwingen zijn voor het spreken met de doden zonder hele gedegen beschermingen.

Ik denk dat we er in deze tijd soms wat te makkelijk over denken, het te rooskleurig zien.
Dat hoeft niet te betekenen dat waarmee we dan expres of perongelijk in contact komen perse kwade bedoelingen heeft, maar dat betekend ook weer niet dat het jou geen kwaad kan doen.
Een paard dat schrikt en over je heen denderd heeft geen kwade bedoelingen, toch kan je er ernstig gewond of erger van raken.

Dit gaat niet alleen op voor het praten met de doden, maar ook met allerlei entiteiten, alleen in deze tijd zie je een kusje kroel gedachte daarbij, in alle andere tijden staan er grote waarschuwingen bij, alleen voor gevordenen die erg goed weten hoe ze zich moeten beschermen en dan ook alleen nog spaarzaam, niet als algemene hobby.

Ik denk dat mensen die een talent hebben voor oa dit soort contacten zo snel mogelijk moeten leren zich te beschermen, om mijn en dijn van elkaar te scheiden, om heel sterk in zichzelf te staan, zichelf schoon te houden van invloeden van buitenaf.
Dat mist in deze tijd ook, of er wordt niet in gelooft, of er wordt teveel met de mantel van liefde bedekt, maar het universum werkt niet zo, dus ook het contact met die andere wereld werkt niet zo, er is niet 1 grote kosmische liefde die overal in doordringt, er is balans, ja, maar dat bevat ook zaken die slecht voor je zijn.
Vingerhoedskruid hoort op deze aarde en is prachtig, toch ga je er dood aan als je het eet en moet je dus weten wat je kan eten en wat je niet kan eten. Zo is het hier ook wat mij betrefd.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 13:44:50 #42
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114718110
Of moest ik zeggen: heet het welkom, benader het met liefde, vraag waarom het bij je is, zeg dat ie dood is en stuur het naar het licht.

dat is bullsh*t
pi_114759245
Vreemd....Heb het ook al aan Manke in PB's verteld, maar zodra het heel stil is en ik alleen ben en goed luister, begin ik stemmen te horen die wat zeggen. Alleen weet ik nog niet precies wat ze zeggen. Het zijn er dus meerdere die me iets willen aandoen, vermoed ik...
pi_114759274
Hoe klinken die stemmen?
pi_114759753
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 12:07 schreef Peunage het volgende:
Hoe klinken die stemmen?
Dat vraag ik me ook wel eens af. Zijn het echt stemmen? Of meer gedachten in je hoofd?
pi_114759872
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 12:06 schreef Narasan het volgende:
Vreemd....Heb het ook al aan Manke in PB's verteld, maar zodra het heel stil is en ik alleen ben en goed luister, begin ik stemmen te horen die wat zeggen. Alleen weet ik nog niet precies wat ze zeggen. Het zijn er dus meerdere die me iets willen aandoen, vermoed ik...
Hoezo willen aandoen? Ik snap echt niet die negatieve insteek van zowel jou als Manke.
pi_114761153
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 12:23 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook wel eens af. Zijn het echt stemmen? Of meer gedachten in je hoofd?
Ik kan ze nog niet heel duidelijk horen. Zijn nog echt maar heel zachtjes en als ik goed luister. Bij mij klinken ze niet vrolijk.

@Scrummie: wat betreft het aandoen. Ik weet het niet precies, maar ik kan je wel vertellen dat ze steeds meer activiteit laten zien in dit huis en dat telkens ook op mijn kamer waar ik slaap.
pi_114761821
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 13:12 schreef Narasan het volgende:

[..]

Ik kan ze nog niet heel duidelijk horen. Zijn nog echt maar heel zachtjes en als ik goed luister. Bij mij klinken ze niet vrolijk.

@Scrummie: wat betreft het aandoen. Ik weet het niet precies, maar ik kan je wel vertellen dat ze steeds meer activiteit laten zien in dit huis en dat telkens ook op mijn kamer waar ik slaap.
Je hoort ze dus echt in de ruimte, zeg maar? Je zou naar de plek toe kunnen lopen waarvandaan het stemgeluid komt?

Wat bedoel je met activiteit?
pi_114761957
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 13:30 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Je hoort ze dus echt in de ruimte, zeg maar? Je zou naar de plek toe kunnen lopen waarvandaan het stemgeluid komt?

Wat bedoel je met activiteit?
Dat bedoel ik inderdaad. Ik heb het al eens uitgeprobeerd, maar als je dan op de plek komt is er niets. Ook heb ik al eens aan m'n moeder gevraagd of zij wat tegen mij zei. Maar daar kreeg ik: 'nee' als antwoordt op. Gewoon om eens te testen.

Met activiteit moet je even teruglezen in dit topic. Heb hier een aantal ervaringen beschreven van de verleden twee weken ;).
pi_114763822
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 13:12 schreef Narasan het volgende:

[..]

Oke, onthoud dat het heel veel energie en moeite kost voor een geest om te communiceren met deze dimensie. Daardoor kan het ook onduidelijk of helemaal niet te verstaan zijn of anders klinken dan het bedoeld is. Heeft die kamer een geschiedenis? Oud huis? Kan er iets gebeurt zijn wat je niet weet (en dan bedoel ik voor jullie er woonden).
pi_114764036
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 14:27 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Oke, onthoud dat het heel veel energie en moeite kost voor een geest om te communiceren met deze dimensie. Daardoor kan het ook onduidelijk of helemaal niet te verstaan zijn of anders klinken dan het bedoeld is. Heeft die kamer een geschiedenis? Oud huis? Kan er iets gebeurt zijn wat je niet weet (en dan bedoel ik voor jullie er woonden).
Dankje.

Tja, het huis staat sinds 1930 dus zo enorm oud is het nou ook weer niet. Hiervoor hebben wel een aantal mensen gewoond, maar ik heb geen flauw idee of er ook bewoners zijn die hier in dit huis zijn overleden...

Een paar jaar terug is wel mijn opa overleden. Misschien dat hij op een of andere manier contact met mij wil maken, maar dan doet hij het op dit moment verkeerd. En ik zelf denk dat opa het dan dus niet kan zijn...

Ik weet het echt niet meer wat er allemaal aan de hand is en waarom het eigenlijk begonnen is....
Vroeger had ik er nooit last van. 'T is sinds een jaar alleen maar 'erger' geworden...
pi_114765631
Als jij de enige bent die de stemmen hoort is dat misschien een hallucinatie?
pi_114765649
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 15:23 schreef Peunage het volgende:
Als jij de enige bent die de stemmen hoort is dat misschien een hallucinatie?
Een hallucinatie van wat? De stemmen hoor ik meermaals per dag dus het kan denk ik niet dat zijn?
pi_114765705
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 15:23 schreef Narasan het volgende:

[..]

Een hallucinatie van wat? De stemmen hoor ik meermaals per dag dus het kan denk ik niet dat zijn?
Waarom kan dat geen hallucinatiezijn?
Als jij die stemmen wel hoort en een ander niet, hoe kun je dat verklaren?
pi_114766299
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 15:25 schreef Peunage het volgende:

[..]

Vrij simpel te verklaren; niet iedereen is hetzelfde. De ene persoon is er gevoeliger voor als de ander.
pi_114766331
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 15:25 schreef Peunage het volgende:

[..]

Volgens mij kun je dat ook niet verklaren waarom je de stemmen hoort.
Zo'n dingen vertel ik ook alleen hier, want stel dat ik het aan m'n familie zou vertellen....
Nou die verklaren mij hartstikke voor gek en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Ik hoor dit allemaal serieus en wil weten waarom het bij mij is gekomen.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 16:07:04 #57
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114767080
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 12:06 schreef Narasan het volgende:
Damn, zo begon het ook precies bij mij, nou welkom bij de gekken club :P
Ik hoop voor je dat het niet erger wordt en wees niet bang dat ze je wat aandoen, daar was ik ook bang voor, ze kunnen je niks maken, alleen maar praten en intimideren, laat je daar niet door gekmaken zoals ik.
Jij merkt dus ook dat ze kwaadaardig zijn, bij mensen die ze horen laten ze hun ware aard zien, niks gemene overledenen, het zijn groepen demonen, ze werken nooit alleen. Het zijn geen mensen die even langskomen of vorige bewoners, ik dacht eerst ook dat het mensen waren, maar zodra ik ze goed hoorde wist ik wel beter.

Als ik de tijd terug kon draaien, was ik niet naar de psychiater gegaan om een zombie te worden van de medicijnen. Maak ook de fout niet om naar een (zogenaamd goede) medium te gaan, helpt niks en het kan alleen maar erger worden, zij brengen ze zogenaamd naar het licht en je moet visualisatie oefeningen doen van ze, helpt allemaal voor geen meter en dat nodigt er alleen maar meer uit.

Lees de ervaringen hier:
http://www.intervoiceonline.org/about-voices
Allemaal stemmenhoorders en de stemmen zijn allemaal kwaadaardig en haatdragend.
Er zijn daar meer mensen die beweren dat het demonen zijn.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 16:09:07 #58
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114767175
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 12:27 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Hoezo willen aandoen? Ik snap echt niet die negatieve insteek van zowel jou als Manke.
Dat zal je ook nooit snappen, niemand snapt het die ze niet hoort.
pi_114767559
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 16:09 schreef Manke het volgende:

[..]

Dat zal je ook nooit snappen, niemand snapt het die ze niet hoort.
Ik vraag me af of jij het wel snapt..
  zaterdag 28 juli 2012 @ 16:20:46 #60
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114767666
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 16:18 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ik vraag me af of jij het wel snapt..
Zelfs ik snap het niet, maar jij helemaal niet.

Het enige dat ik snap is dat het GEEN mensenzielen zijn, jammer voor velen.
Het h3eeft ook niks met gevoeligheid te maken _O-
pi_114767910
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 16:20 schreef Manke het volgende:

[..]

Zelfs ik snap het niet, maar jij helemaal niet.

Het enige dat ik snap is dat het GEEN mensenzielen zijn, jammer voor velen.
Het h3eeft ook niks met gevoeligheid te maken _O-
Dan niet joh. Ik vind jou apart. Jij zegt er niets van te snappen, maar je weet dondersgoed voor jezelf wat het allemaal niet is, en dat ze allemaal boosaardig zijn en kwaad en demonen en je doet je uiterste best om anderen met 'soortgelijke' ervaringen gelijk op te wijzen dat hij of zij bang moet zijn. Onzin dus. Jij ervaart het op jou manier en dat is niet prettig voor je, maar ga anderen geen problemen aanpraten die er totaal niet lijken te zijn.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 16:31:20 #62
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114768153
Ik zeg juist dat ie niet bang moet zijn en het woord demon is volgens mij nog niet gevallen :)
Verder lijkt het bij hem te beginnen op exact de zelfde manier als bij mij, ik hoorde ze ook heel zacht voordat ik EVP deed, daarna werd het pas erg.
Ieders ervaringen met stemmen is het zelfde als je de ervaringen leest in de link die ik gaf, dus ga ik er van uit dat zijn ervaring ongeveer gelijk is.
pi_114772346
Maar wat zeggen ze dan precies :?
Ik heb zoiets nooit meegemaakt en ik ken niemand die zoiets heeft meegemaakt. Het engste wat mij is overkomen is een slaapverlamming :D
pi_114772575
Ja, het is inderdaad zo dat je het eerst moet ervaren om te weten wat het is. Telepathie kennen we haast niet in deze tijd. Toch zijn er mensen die wel bewust zijn van telepathie. Als je via telepathie communiceert "weet"je gewoon dat het een stem van een ander is. Ik denk dat kinderen die tegen fantasie vriendjes praten ook gewoon telepathisch communiceren. En soms zeggen ze dan dingen hardop. Baby's ook.

Over die mensen. Er zijn "demonen" aanwezig op aarde als mensen. (bij de conspiracys hebben ze het over reptielen, maar dan noemen ze politieke leiders of hoge piefen maar die zijn dat niet, sommige staan wel onder invloed ervan (bewust of onbewust) denk ik.) Deze zitten echt alleen achter de schermen, hun namen zijn niet bekend. Ze beïnvloeden wel veel bekende namen, volgens mij. Omdat ze veel verstand hebben van uittreden, magie, telepathie, gedachtenlezen, ect. Ze kunnen je verleden helemaal uitpluizen. Ze proberen mensen tegen elkaar uit te spelen. Sommige zitten misschien niet ook nog in een aards lichaam. Andere wel. Maar zijn maar weinig mensen hoor die zo zijn. Ze zijn zeldzaam en vaak niet herkenbaar. De meeste mensen zijn niet zo. En de meeste mensen hebben haast geen verstand van deze zaken. Er zijn wel wat mensen die wel iets weten, in deze tijd vooral een aantal jongeren is me opgevallen.
pi_114772651
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 16:31 schreef Manke het volgende:
Ik zeg juist dat ie niet bang moet zijn en het woord demon is volgens mij nog niet gevallen :)
Verder lijkt het bij hem te beginnen op exact de zelfde manier als bij mij, ik hoorde ze ook heel zacht voordat ik EVP deed, daarna werd het pas erg.
Ieders ervaringen met stemmen is het zelfde als je de ervaringen leest in de link die ik gaf, dus ga ik er van uit dat zijn ervaring ongeveer gelijk is.
Ik hoor ook wel eens stemmen. Ik word daar niet bang van hoor.
Jouw probleem is dat je EVP bent gaan doen, op een als ik me niet vergis, nogal obsessieve manier.
Je sluit je niet af en je bent alleen maar bang. Die angst, dat is een batterij voor kwaadwillenden. Je voedt ze gewoon zelf. En met andere mensen bang maken, voedt je ze nog meer.
pi_114772959
op msn stond iets over "spoken" zo net:

http://nieuws.nl.msn.com/gallery-section/hier-spookt-het
  zaterdag 28 juli 2012 @ 18:36:08 #67
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114773060
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 18:23 schreef lezzer het volgende:

[..]

Ik hoor ook wel eens stemmen. Ik word daar niet bang van hoor.
Jouw probleem is dat je EVP bent gaan doen, op een als ik me niet vergis, nogal obsessieve manier.
Je sluit je niet af en je bent alleen maar bang. Die angst, dat is een batterij voor kwaadwillenden. Je voedt ze gewoon zelf. En met andere mensen bang maken, voedt je ze nog meer.
Het begon al voor EVP. Voordat ik met EVP ging spelen had ik al het idee dat er wat bij me zat door verschillende dingen, zoals briesjes in m'n gezicht, wakker schrikken omdat iets aan m'n schouders of benen trok, ook hoorde ik heel zacht praten als ik m'n oren sloot, wat Narasan nu lijkt te hebben.
Daarna speelde ik met EVP, het wat meteen raak was, kon het niet geloven en ging er (maar) 3 dagen mee door, toen hadden ze er genoeg van en vlogen ze naar m'n hoofd en hoorde ze hard en constant, daar wordt je dus wel bang van en dat was ik ook (het werd veel enger de maanden naarna), maar weet nu dat dat nergens voor nodig is. Speelde daarna nooit meer met EVP, dus niet echt obsessief.
Ik ben dus niet bang, maar ze zijn er toch nog, dat ze zich voeden met emoties of andere energie geloof ik niet, ze hebben zelf energie genoeg. Ook probeer ik niemand bang te maken, dat blijkt volgens mij ook nergens uit.
pi_114773142
Met EVP heb je gewoon hetzelfde gedaan als met glaasje draaien. De deur wagenwijd open gezet. Doe die deur eerst eens dicht...
pi_114773176
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 18:36 schreef Manke het volgende:
Ik ben dus niet bang, maar ze zijn er toch nog, dat ze zich voeden met emoties of andere energie geloof ik niet, ze hebben zelf energie genoeg.
moet je helemaal zelf weten. Het is maar een tip :)
  zaterdag 28 juli 2012 @ 18:41:20 #70
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114773232
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 18:38 schreef lezzer het volgende:
Met EVP heb je gewoon hetzelfde gedaan als met glaasje draaien. De deur wagenwijd open gezet. Doe die deur eerst eens dicht...
Weet jij hoe? :P
Iets anders heeft ze uitgenodigd, niet EVP, want ze waren er al.
pi_114773236
Ik denk niet dat je ze voedt, maar ze willen graag winnen, dus hoe meer negativiteit er gezaaid wordt hoe beter voor hen.

Ik denk dat je niet kan weten wat het is, als je er niet mee te maken hebt. Als je er wel mee te maken hebt, snap je ook veel niet, omdat je wereldbeeld opeens verandert, en je nog steeds niet weet hoe het allemaal precies zit...
pi_114773320
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 18:41 schreef sientelo het volgende:
Ik denk niet dat je ze voedt, maar ze willen graag winnen, dus hoe meer negativiteit er gezaaid wordt hoe beter voor hen.

Ik denk dat je niet kan weten wat het is, als je er niet mee te maken hebt. Als je er wel mee te maken hebt, snap je ook veel niet, omdat je wereldbeeld opeens verandert, en je nog steeds niet weet hoe het allemaal precies zit...
Ik neem aan dat je niet beweert dat ik er nooit mee te maken gehad heb hoop ik hè? :o
pi_114773380
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 18:44 schreef lezzer het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je niet beweert dat ik er nooit mee te maken gehad heb hoop ik hè? :o
Ik weet niet waar jij mee te maken hebt. Ik weet dat het bij mij niet zomaar kan; de deur sluiten. Dus weet niet waar dat advies op gebasseerd is.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 18:47:25 #74
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114773408
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 18:41 schreef sientelo het volgende:

Ja klopt wel
Van geesten zelf wordt je ook niet wijzer, ze liegen en misleiden alleen maar.
Ik denk na veel lezen en horen dat het demonen zijn, ze praten kwaadaardig tegen iedereen die stemmen hoort en dwingen sommige mensen tot gevaarlijke dingen zoals op de snelweg lopen, zelfmoord of bloedbad aanrichten.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 18:49:45 #75
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114773468
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 18:44 schreef lezzer het volgende:

[..]

Of je vertelt er wat over, maar daar had je geen zin in.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 19:02:46 #76
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_114773802
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 18:41 schreef Manke het volgende:

[..]

Weet jij hoe? :P
Iets anders heeft ze uitgenodigd, niet EVP, want ze waren er al.
Je hebt ze zelf uitgenodigd, anders hadden ze nooit binnen kunnen komen bij je.
Jij zette de deur open.
  Moderator zaterdag 28 juli 2012 @ 19:06:08 #77
249559 crew  Lavenderr
pi_114773888
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 19:02 schreef Blaadje11 het volgende:

[..]

Jij zette de deur open.
Vandaar ook beter niet 'spelen' met dit soort dingen.

Glaasje draaien, geesten oproepen. Beter niet doen :N
Je weet gewoon niet wie of wat je binnenhaalt.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 19:08:29 #78
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114773934
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 19:02 schreef Blaadje11 het volgende:

[..]

Jij zette de deur open.
Hoeft niet, als ouders glaasje draaien hebben gedaan, dan hebben de kinderen er vaak ook last van.
Ik heb ze waarschijnlijk uitgenodigd ja, maar hoe, niet met EVP.
pi_114774584
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 19:08 schreef Manke het volgende:

[..]

Hoeft niet, als ouders glaasje draaien hebben gedaan, dan hebben de kinderen er vaak ook last van.
Misschien wel, je staat open dan. Wat de gevolgen zijn kon je niet inschatten. Zo is het ook met glaasje draaien, iedereen die denkt dat het spelen is, think again.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 19:35:04 #80
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_114774666
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 19:08 schreef Manke het volgende:

[..]

Jij bent ten alle tijde verantwoordelijk voor wat er in jouw leven speelt.
Zelfs als jouw ouders de deur open hebben gezet, kun jij die weer dicht doen.
Als je dat wilt (soms willen mensen dat niet want aandacht is wel heel fijn).
  zaterdag 28 juli 2012 @ 19:38:09 #81
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114774746
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 19:35 schreef Blaadje11 het volgende:

[..]

Jij bent ten alle tijde verantwoordelijk voor wat er in jouw leven speelt.
Zelfs als jouw ouders de deur open hebben gezet, kun jij die weer dicht doen.
Als je dat wilt (soms willen mensen dat niet want aandacht is wel heel fijn).
Klopt helemaal, alleen weet niemand hoe. Ik niet in ieder geval. Aandacht van geesten bedoel je? Is niet zo fijn :)

Eigenlijk slaat het nergens op dat oproepen deuren opent, want als je antwoord krijgt dan betekent het dat de geest(en) al aanwezig zijn.
pi_114775020
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 19:38 schreef Manke het volgende:

[..]

Klopt helemaal, alleen weet niemand hoe. Ik niet in ieder geval. Aandacht van geesten bedoel je? Is niet zo fijn :)

Eigenlijk slaat het nergens op dat oproepen deuren opent, want als je antwoord krijgt dan betekent het dat de geest(en) al aanwezig zijn.
Ja, ik begin daar steeds meer aan te twijfelen. Of het wel zo is dat je deuren opent. Misschien kiezen ze wel mensen uit, en ook de mensen die dus zoiets als glaasje draaien gaan doen. Er zijn volgens mij ook mensen die zoiets als glaasje draaien deden en niks kregen.

Als het gaat over deuren openen, kan er een soort schuldgevoel worden gekweekt. Alsof het je eigen schuld is, had je maar iets anders moeten kiezen.

Zowel de verhalen van Jezus als de verhalen van boeddha, die voor velen een voorbeeld waren/zijn, beschrijven hun strijd met demonen.

[ Bericht 12% gewijzigd door sientelo op 28-07-2012 19:56:16 ]
  zaterdag 28 juli 2012 @ 20:04:44 #83
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_114775522
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 19:38 schreef Manke het volgende:

[..]

Ja (omdat je ze wel al binnenliet he, anders waren ze er niet) en net zoals je visite de deur uit kan zetten, kun je dat met 'geesten' ook.
Net zo simpel.
Desnoods met schop onder de kont, eruit gooien met bezem, matteklopper, what ever.

Als je dat wilt dan tenmiste :)
pi_114775557
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 19:47 schreef sientelo het volgende:
Als het gaat over deuren openen, kan er een soort schuldgevoel worden gekweekt. Alsof het je eigen schuld is, had je maar iets anders moeten kiezen.
Ah. Je bent er!
Nou, denk hier maar eens goed over na en dat in combinatie met verantwoordelijkheid nemen voor jezelf :)
pi_114775626
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 20:05 schreef lezzer het volgende:

[..]

Ah. Je bent er!
Nou, denk hier maar eens goed over na en dat in combinatie met verantwoordelijkheid nemen voor jezelf :)
Ik ben het voor een groot deel met het idee over eigen verantwoordelijkheid eens, maar niet helemaal. Niet alles wat je overkomt, in de breedste zin van het woord, is je eigen schuld.
  Moderator zaterdag 28 juli 2012 @ 20:13:23 #86
249559 crew  Lavenderr
pi_114775775
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 20:08 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik ben het voor een groot deel met het idee over eigen verantwoordelijkheid eens, maar niet helemaal. Niet alles wat je overkomt, in de breedste zin van het woord, is je eigen schuld.
Gedeeltelijk mee eens, maar als je je in het schimmige gebied gaat begeven moet je natuurlijk niet verbaasd zijn als de schimmen ook daadwerkelijk tot leven komen.
pi_114775800
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 20:13 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Gedeeltelijk mee eens, maar als je je in het schimmige gebied gaat begeven moet je natuurlijk niet verbaasd zijn als de schimmen ook daadwerkelijk tot leven komen.
Ja, in die zin klopt het.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 20:20:42 #88
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_114775970
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 20:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ja, in die zin klopt het.
Niet alleen in die zin. Alles wat je overkomt is eigen verantwoordelijkheid.
Je koos er (op wat voor manier dan ook, om welke reden dan ookm (groei?)) voor, anders was het er niet.
Want je creëert je eigen leven.
En verwar het niet met schuld.
Schuld bestaat niet, er bestaan alleen keuzes met hun consequenties.
Waarvoor jij de verantwoordelijkheid hebt.

IMO.
pi_114776016
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 20:05 schreef lezzer het volgende:

[..]

Ah. Je bent er!
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 20:20 schreef Blaadje11 het volgende:

[..]

Niet alleen in die zin. Alles wat je overkomt is eigen verantwoordelijkheid.
Je koos er (op wat voor manier dan ook, om welke reden dan ookm (groei?)) voor, anders was het er niet.
Want je creëert je eigen leven.
En verwar het niet met schuld.
Schuld bestaat niet, er bestaan alleen keuzes met hun consequenties.
Waarvoor jij de verantwoordelijkheid hebt.

IMO.
Dus de joden kozen voor de holocaust?
  zaterdag 28 juli 2012 @ 20:22:40 #90
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114776022
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 20:04 schreef Blaadje11 het volgende:

[..]

Ja (omdat je ze wel al binnenliet he, anders waren ze er niet) en net zoals je visite de deur uit kan zetten, kun je dat met 'geesten' ook.
Net zo simpel.
Desnoods met schop onder de kont, eruit gooien met bezem, matteklopper, what ever.

Als je dat wilt dan tenmiste :)
Ik wou niets liever, nu ook wel, maar ik kan er nu mee leven.
Ik ben me niet bewust dat ik ze heb uitgenodigd, ze hebben me gewoon gevonden, het oproepen heeft ze alleen geopenbaard.
Geesten (demonen in mijn geval) laten zich niet wegsturen (is wat anders dan deuren sluiten), heb al van alles geprobeerd, zelfs schreeuwen. Als ze weg lijken door bijvoorbeeld salierook dan spelen ze het spelletje gewoon mee.
pi_114776033
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 20:08 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Het gaat er mij meer om dat er hier twee users zijn die roepen dat ze heel erg last hebben van vreselijke demonen, en de oplossing buiten zichzelf zoeken.

Ik was jaren doodsbang in mijn huis, stampvol negatieve energieën van allerlei aard. Je kan dat weg laten halen (wat ik gedaan heb uiteraard), maar het wordt pas echt beter als je echt kan zeggen "dit is mijn huis, en ik wil dat je weg gaat".
Je moet het zélf doen, niemand anders kan dat voor je doen.

Wij zijn niet alleen op aarde, het stikt er van de volken, waarvan we de meesten helemaal niet zien. Die die we liever niet zouden ontmoeten, die die ons willen besturen, of ons misbruiken, die haken aan op onze emoties, op onze zwakke beschermingslaag.
We zijn in rap tempo "rotzooi aan het ruimen" op aarde (waarom zou iedereen zo geïrriteerd zijn?), en er zijn inderdaad wel figuren die daar niet zo'n belang bij hebben.
Blijf bij jezelf, blijf op je eigen koers, en ben vooral niet zo angstig bezig met geesten. Hou die beschermingslaag intact.

Ik lees hier in TRU wel eens topics van mensen die dan naar een spookhuis willen, en dan denk ik "je zou eens moeten kijken wat er zoal in je slaapkamer rond hangt. Of achter de bank staat terwijl je dit leest :P "
  zaterdag 28 juli 2012 @ 20:23:52 #92
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114776058
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 20:22 schreef sientelo het volgende:

[..]

[..]

Dat was de keuze van hun ziel voordat ze geboren werden, om door te groeien 8)7
  zaterdag 28 juli 2012 @ 20:24:32 #93
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_114776075
quote:

[..]

[..]

Erg cru maar ja.
Die zielen (let wel, ik heb het over zielen en niet over mensen/ego's) kozen voor die ervaring ja.
Anders was die ervaring er niet geweest.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 20:25:37 #94
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_114776109
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 20:23 schreef Manke het volgende:

[..]

Dat was de keuze van hun ziel voordat ze geboren werden, om door te groeien 8)7
Zie, je snapt het wel.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 20:27:50 #95
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114776180
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 20:22 schreef lezzer het volgende:

[..]

Het gaat er mij meer om dat er hier twee users zijn die roepen dat ze heel erg last hebben van vreselijke demonen, en de oplossing buiten zichzelf zoeken.

Ik was jaren doodsbang in mijn huis, stampvol negatieve energieën van allerlei aard. Je kan dat weg laten halen (wat ik gedaan heb uiteraard), maar het wordt pas echt beter als je echt kan zeggen "dit is mijn huis, en ik wil dat je weg gaat".

Wij zijn niet alleen op aarde, het stikt er van de volken, waarvan we de meesten helemaal niet zien. Die die we liever niet zouden ontmoeten, die die ons willen besturen, of ons misbruiken, die haken aan op onze emoties, op onze zwakke beschermingslaag.
We zijn in rap tempo "rotzooi aan het ruimen" op aarde (waarom zou iedereen zo geïrriteerd zijn?), en er zijn inderdaad wel figuren die daar niet zo'n belang bij hebben.
Blijf bij jezelf, blijf op je eigen koers, en ben vooral niet zo angstig bezig met geesten. Hou die beschermingslaag intact.

Ik lees hier in TRU wel eens topics van mensen die dan naar een spookhuis willen, en dan denk ik "je zou eens moeten kijken wat er zoal in je slaapkamer rond hangt. Of achter de bank staat terwijl je dit leest :P "
Ik roep juist dat ik er geen last meer van heb :)
Ze zitten idd overal :)
Wegsturen hielp bij jou wel? Heb het zo vaak geprobeerd. Hoe heb je je huis laten reinigen van negatieve 'energieën'
Voor mij is alles demonisch, weet niks over die onzichtbare volken waar je het over hebt. Zitten er naar jouw ervaring ook goede bij?
quote:
0s.gif
Op zaterdag 28 juli 2012 20:25 schreef Blaadje11 het volgende:

[..]

Zie, je snapt het wel.
Ik snap de new age gedachte wel, alleen is er niks nieuws aan de new age. Ik geloof er ook niet in.
pi_114776254
Wie heeft het hier over New Age?
  zaterdag 28 juli 2012 @ 20:32:26 #97
8372 Bastard
Persona non grata
pi_114776311
quote:

[..]

[..]

Die mensen, zielen , wel ja. Misschien wel het mooiste wat je kan doen, zelfopoffering opdat de rest van de zielen kunnen leren.
The truth was in here.
  Moderator zaterdag 28 juli 2012 @ 20:32:31 #98
249559 crew  Lavenderr
pi_114776316
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 20:22 schreef lezzer het volgende:

[..]

Waarom zeg je dit soort enge dingen ;( oO<
  Moderator zaterdag 28 juli 2012 @ 20:32:56 #99
249559 crew  Lavenderr
pi_114776332
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 20:24 schreef Blaadje11 het volgende:

[..]

Erg cru maar ja.
Die zielen (let wel, ik heb het over zielen en niet over mensen/ego's) kozen voor die ervaring ja.
Doe normaal.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 20:36:55 #100
8372 Bastard
Persona non grata
pi_114776490
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 20:32 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Doe normaal.
Je kan het moeilijk indenken misschien.
The truth was in here.
pi_114776522
quote:

[..]

Doe normaal.
Misschien moet deze discussie nu wel niet gevoerd worden (hier).
  Moderator zaterdag 28 juli 2012 @ 20:38:25 #102
249559 crew  Lavenderr
pi_114776577
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 20:36 schreef Bastard het volgende:

[..]

Je kan het moeilijk indenken misschien.
Ik vind het een schande .
Laat ik er maar niks meer over zeggen, dit gaat zover over de schreef.
pi_114776600
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 20:38 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nogmaals, misschien moet deze discussie hier nu wel niet gevoerd worden...

Overigens lijkt het er op dat het vooral jouw schreef betreft.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 20:40:18 #104
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114776653
quote:

[..]

Het is ook onzin, die theorie is onderdeel van de new age (niks nieuws aan, veel gejat van bijv boeddhisme en hindoeïsme en nog veel meer), dat zeiden ze zelfs in een new age winkel waar ze me probeerde te helpen.
pi_114776714
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 20:40 schreef Manke het volgende:

[..]

Het is ook onzin, die theorie is onderdeel van de new age, dat zeiden ze zelfs in een new age winkel.
Dat klinkt als "Ik las het op internet dus het is waar" ;)
  zaterdag 28 juli 2012 @ 20:44:34 #106
8372 Bastard
Persona non grata
pi_114776774
quote:

[..]

Het is hooguit een andere kijk op het leven dan jij hebt denk ik.
The truth was in here.
pi_114776789
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 20:24 schreef Blaadje11 het volgende:

[..]

Erg cru maar ja.
Vanuit die gedachte kun je nog onmogelijk boos worden op een ander. Wat je ook overkomt, het is altijd je eigen schuld.
'Blaming the victim' is geen nieuw idee overigens. Je ziet dit vaker bij hardere regimes, zoals in de VS, daar ben je zelf verantwoordelijk voor je prestatie en dus ook voor je eigen pech, en zeer zeker bij fascisten, als onderdeel van het superioriteitsdenken.
Ik vind het een gevaalrijk idee, wat makkelijk uit de hand kan lopen en verkeerd gebruikt kan worden.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 20:48:53 #108
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114776898
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 20:42 schreef lezzer het volgende:

[..]

Dat klinkt als "Ik las het op internet dus het is waar" ;)
Dat het onzin is, is mijn mening, reïncarnatie bestaat volgens mij niet.
Ik heb het op internet gelezen en deze theorie (je leven kiezen voor je geboren wordt) valt idd onder de new age, dat is waar :)
  zaterdag 28 juli 2012 @ 20:50:10 #109
8372 Bastard
Persona non grata
pi_114776932
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 20:48 schreef Manke het volgende:

[..]

Dat het onzin is, is mijn mening, reïncarnatie bestaat volgens mij niet.
Ik heb het op internet gelezen en deze theorie (je leven kiezen voor je geboren wordt) valt idd onder de new age, dat is waar :)
Wat is 'new age' voor jou?
The truth was in here.
pi_114777139
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 20:45 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Vanuit die gedachte kun je nog onmogelijk boos worden op een ander. Wat je ook overkomt, het is altijd je eigen schuld.
'Blaming the victim' is geen nieuw idee overigens. Je ziet dit vaker bij hardere regimes, zoals in de VS, daar ben je zelf verantwoordelijk voor je prestatie en dus ook voor je eigen pech, en zeer zeker bij fascisten, als onderdeel van het superioriteitsdenken.
Ik vind het een gevaalrijk idee, wat makkelijk uit de hand kan lopen en verkeerd gebruikt kan worden.
Niemand is blaming the victim hoor ;) Het heeft ook meer met liefde te maken dan met superioriteitsdenken.
Maar de filosofie waar die uitspraak onderdeel van is, die leg je niet in drie zinnen uit, en begrijp je niet in een dag. Daarom is er geen beginnen aan om die discussie hier te voeren.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 20:57:23 #111
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_114777162
quote:

[..]

Doe normaal.
Pardon??

Omdat ik anders denk dan jij ben ik niet normaal?

begint het nu alweer?
  zaterdag 28 juli 2012 @ 20:58:38 #112
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114777204
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 20:50 schreef Bastard het volgende:

[..]

Wat is 'new age' voor jou?
Heel breed gebied.
Voor mij is het (wat me te binnen schiet) reis van de ziel, reïncarnatie, lichtwezens, hoger zelf, reiki, hypnose, meditatie, nlp, iedereen is god, iedereen creëert z'n eigen realiteit, kristallen, gidsen.
pi_114777326
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 20:56 schreef lezzer het volgende:

[..]

Niemand is blaming the victim hoor ;) Het heeft ook meer met liefde te maken dan met superioriteitsdenken.
Maar de filosofie waar die uitspraak onderdeel van is, die leg je niet in drie zinnen uit, en begrijp je niet in een dag. Daarom is er geen beginnen aan om die discussie hier te voeren.
Ik vind het kwetsend voor de nabestaanden van de ongeveer 72 mln slachtoffers die de Tweede Wereldoorlog heeft geëist.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 21:02:38 #114
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114777343
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 20:57 schreef Blaadje11 het volgende:

[..]

Pardon??

begint het nu alweer?
Je bent niet de enige die het denkt:
'Dood miljoenen joden is Hitler niet te verwijten'

PURMEREND - "Je kunt Hitler niet verwijten dat hij miljoenen joden de dood injoeg. Zijn misdaden maken deel uit van het leerproces dat ieder mens gedurende zijn leven doorloopt. Om uiteindelijke vrede te vinden, kan iemand het nodig hebben om een of, zoals Hitler, duizenden moorden te plegen."

Dit zeggen Margriet Rijsenbrij en haar echtgenoot Johan Buurman van Centrum Nieuwe Tijd in Purmerend. Dat iedere crimineel onder het mom van zijn of haar leerproces dan de meest verschrikkelijke dingen kan uitvreten, bestrijden zij.

"Je hebt altijd de keuze voor het goede te gaan", redeneert Rijsenbrij. "Wie kiest voor het kwade verdient dus gewoon straf, ook al is de misdaad te verklaren als je kijkt naar het leerproces dat iemand doorloopt."

Spiritueel ei

In Centrum Nieuwe Tijd kunnen Buurman en Rijsebrij hun spirituele ei helemaal kwijt. Beiden verzorgen er cursussen en workshops, Rijsebrij voltijds, haar man naast zijn gewone baan. De healingsessies en meditatiebijeenkomsten leveren het stel nog niet genoeg op om ervan rond te komen. Ze hebben goede hoop over een paar jaar wel van Nieuwe Tijd te kunnen leven.

Oude nieuwetijdskinderen noemen ze zichzelf. Deze term is in newagekringen sinds een jaar of vijf een begrip. Het staat voor "gevoelige kinderen uit hogere lichtsferen met een bijzonder zielendoel op aarde".

Begeleiding

Volgens de newageaanhangers worden er de laatste jaren steeds meer van dit soort "intuïtieve kinderen", soms behept met paranormale gaven, geboren. Vandaar ook de groeiende aandacht en begeleiding voor de sterrenkinderen.

"Toen wij jong waren, had nog niemand van nieuwetijdskinderen gehoord", vertelt Rijsenbrij. "Familieleden en vrienden noemden je een fantast of een toneelspeler. Je voelde je totaal onbegrepen en eenzaam in je ervaringen." Toen ze elf jaar geleden in contact kwamen met andere nieuwetijdskinderen, was dat snel voorbij. "Alsof ik thuis kwam", verzucht ze.

Winst

Naast de verkoop van vooral oosterse artikelen zal in het bijzonder het reinigen van woonhuizen en kantoren de komende jaren winst opleveren, verwachten zij. Daar komt geen schoonmaakmiddel aan te pas.

"Ruimten waar mensen werken en wonen, zitten vol met energie, positieve en negatieve. Wij halen met bijvoorbeeld edelstenen, wierook of met het kruid salie de afvalenergie weg, zodat de straling daarvan geen slechte invloed meer kan uitoefenen", legt Buurman uit. "Dat levert een heleboel minder stress op voor de mensen in zo'n ruimte. En daar hebben veel bedrijven baat bij."

[ Bericht 66% gewijzigd door Manke op 28-07-2012 21:10:04 ]
pi_114777344
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 20:58 schreef Manke het volgende:

[..]

Heel breed gebied.
Voor mij is het (wat me te binnen schiet) reis van de ziel, reïncarnatie, lichtwezens, hoger zelf, reiki, hypnose, meditatie, nlp, iedereen is god, iedereen creëert z'n eigen realiteit, kristallen, gidsen.
Daar geloof je allemaal niet in, maar wel in demonen?
Okeej :?
pi_114777388
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:01 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik vind het kwetsend voor de nabestaanden van de ongeveer 72 mln slachtoffers die de Tweede Wereldoorlog heeft geëist.
En dat begrijp ik volkomen, dat je dat vindt.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 21:04:19 #117
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_114777392
quote:

[..]

Ook die hadden hun plek in het geheel.
Hebben zelfs want tijd bestaat niet.
Daar, waar ze nu zijn, glimlachen ze om jouw medeleven, want zij weten (ook) :)
  zaterdag 28 juli 2012 @ 21:04:34 #118
8372 Bastard
Persona non grata
pi_114777400
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 20:58 schreef Manke het volgende:

[..]

Heel breed gebied.
Wow.
Dus, het hele spectrum van zaken buiten de sluier van de geldende werkelijkheid, is onzin, onmogelijk.
Maar jij hebt daarbuiten wel last van demonen, hoe past dat dan?
The truth was in here.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 21:06:21 #119
8372 Bastard
Persona non grata
pi_114777446
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:04 schreef Blaadje11 het volgende:

[..]

Ook die hadden hun plek in het geheel.
Hebben zelfs want tijd bestaat niet.
Daar, waar ze nu zijn, glimlachen ze om jouw medeleven, want zij weten (ook) :)
Ik denk niet dat we dit in 10 posts uitgelegd krijgen..
The truth was in here.
pi_114777451
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 20:57 schreef Blaadje11 het volgende:

[..]

Pardon??

begint het nu alweer?
Ik vind het idee dat deze mensen zelf gekozen hebben voor hun ellende volkomen absurd. Anderen hebben die veroorzaakt en die zouden dan door die theorie gelijk vrijgepleit worden.

Overigens is dit erg offtopic. Laten we het weer over ervaringen met geesten hebben.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 21:07:27 #121
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114777482
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:02 schreef lezzer het volgende:
Daar geloof je allemaal niet in, maar wel in demonen?
Okeej :?
Demonen zijn voor mij een realiteit, ik denk dat de new age doctrines het werk is van demonen.
Zo zijn er mensen die stemmen horen die zeggen dat ze god zijn of geesten die beweren geliefden te zijn uit een vorig leven, een verhaal dat ik had gehoord was dat het een demon bleek te zijn en noemde reïncarnatie onzin.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 21:07:44 #122
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_114777491
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik vind het idee dat deze mensen zelf gekozen hebben voor hun ellende volkomen absurd. Anderen hebben die veroorzaakt en die zouden dan door die theorie gelijk vrijgepleit worden.

Overigens is dit erg offtopic. Laten we het weer over ervaringen met geesten hebben.
Als jij het zo absurd vindt dat je er zo tegenin gaat en toch zegt dat het niet past in dit topic, terwijl er wel over gepraat wordt, open er eens een topic over :)
  zaterdag 28 juli 2012 @ 21:08:21 #123
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_114777515
quote:
12s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:06 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ik denk niet dat we dit in 10 posts uitglegd krijgen..
Ik weet het, zelfs niet in een nieuw topic.
Jammer.
pi_114777601
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:08 schreef Blaadje11 het volgende:

[..]

Ik weet het, zelfs niet in een nieuw topic.
Jammer.
Wat denk je dat ik hier niet open ben over wat ik meegemaakt heb :D ;)
  zaterdag 28 juli 2012 @ 21:14:03 #125
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_114777696
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:11 schreef lezzer het volgende:

[..]

Wat denk je dat ik hier niet open ben over wat ik meegemaakt heb :D ;)
Jij bent (geloof ik) wel open, ik ook, Bastard ook, maar daar ging het niet om :)
pi_114777716
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

en dat is het hem nou net, niemand pleit iemand vrij in die theorie, dat wordt er altijd bij verzonnen.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 21:15:10 #127
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_114777751
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:14 schreef lezzer het volgende:

[..]

en dat is het hem nou net, niemand pleit iemand vrij in die theorie, dat wordt er altijd bij verzonnen.
^O^
  zaterdag 28 juli 2012 @ 21:15:30 #128
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114777767
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:04 schreef Bastard het volgende:

[..]

Wow.
Dus, het hele spectrum van zaken buiten de sluier van de geldende werkelijkheid, is onzin, onmogelijk.
Maar jij hebt daarbuiten wel last van demonen, hoe past dat dan?
De meeste zaken uit het rijtje zijn aanwijzingen voor dat het echt is of werkt, reiki werkt, regressietherapie laat herinneringen zien van vorige levens, hypnose werkt ook, ook al weet niemand hoe, (chakra)meditatie werkt, kristallen hebben krachten,het is allemaal wel echt, maar overal zit wat achter dat niet goed is (volgens mij dan, en vele anderen)

Ik zag een keer beelden tijdens meditatie (zoals een rennende tijger of panter, een ufo in de wolken, struikgewas, heel scherp allemaal, nu weet ik wat er achter zat)
pi_114777774
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:07 schreef Blaadje11 het volgende:

[..]

Als jij het zo absurd vindt dat je er zo tegenin gaat en toch zegt dat het niet past in dit topic, terwijl er wel over gepraat wordt, open er eens een topic over :)
Het idee om mensen die dat soort gruwelijkheden hebben meegemaakt daar zelf verantwoordelijk voor te houden, terwijl ze niets hebben gedaan is weerzinwekkend.
pi_114777835
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:14 schreef lezzer het volgende:

[..]

Die 'theorie' gaat snel misbruikt worden...
  zaterdag 28 juli 2012 @ 21:17:21 #131
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_114777838
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Het idee om mensen die dat soort gruwelijkheden hebben meegemaakt daar zelf verantwoordelijk voor te houden, terwijl ze niets hebben gedaan is weerzinwekkend.
Dat vind jij ja.
Weleens afgevraagd waarom je dat vindt??
  Moderator zaterdag 28 juli 2012 @ 21:18:48 #132
249559 crew  Lavenderr
pi_114777890
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Echt om te kotsen.
Waar haalt men de gore moed vandaan om zo te spreken over 6 miljoen vermoorde Joden en te zeggen dat ze er zelf voor gekozen hebben?
En dan nog op een toontje dat 'ze het wel niet aan ons uitgelegd zullen krijgen in 10 posts' . Nee, idd, nog met geen duizend.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 21:20:27 #133
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_114777939
quote:

[..]

Doe normaal.
Ik zit op mijn handen.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 21:21:28 #134
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_114778003
Als het gaat over verantwoordelijkheid nemen (over eigen leven) dan willen mensen niets meer weten nee.
En daarom past deze discussie juist wel in dit topic, want iemand die (zegt dat hij) demonen op bezoek heeft, heeft daar ook zijn verantwoordelijkheid in.

Jammer dat zo weinig mensen hun verantwoordelijkheid nemen, het zou de wereld enorm ten goede komen als niet steeds anderen de schuld krijgen...
pi_114778023
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:17 schreef Blaadje11 het volgende:

[..]

Dat vind jij ja.
Weleens afgevraagd waarom je dat vindt??
De feiten zijn er gewoon.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 21:22:02 #136
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114778036
Hitler zat ook diep in het occulte en had contact met 'geesten'.
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:18 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Echt om te kotsen.
Waar haalt men de gore moed vandaan om zo te spreken over 6 miljoen vermoorde Joden en te zeggen dat ze er zelf voor gekozen hebben?
En dan nog op een toontje dat 'ze het wel niet aan ons uitgelegd zullen krijgen in 10 posts' . Nee, idd, nog met geen duizend.
Het slaat ook nergens op
  zaterdag 28 juli 2012 @ 21:22:49 #137
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_114778070
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:21 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

De feiten zijn er gewoon.
Dat vind jij.
Anderen zijn het niet met jou eens.

Zelfs de gestorven Joden niet...
  zaterdag 28 juli 2012 @ 21:23:43 #138
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_114778105
En ik ga maar slapen voor ik weer een mod op mn dak krijg omdat ik alleen maar mijn waarheid uit durf te spreken.

Trusten!
pi_114778121
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:21 schreef Blaadje11 het volgende:
Als het gaat over verantwoordelijkheid nemen (over eigen leven) dan willen mensen niets meer weten nee.
En daarom past deze discussie juist wel in dit topic, want iemand die (zegt dat hij) demonen op bezoek heeft, heeft daar ook zijn verantwoordelijkheid in.

Jammer dat zo weinig mensen hun verantwoordelijkheid nemen, het zou de wereld enorm ten goede komen als niet steeds anderen de schuld krijgen...
Dit heeft niets te maken met schuldeloze oorlogsslachtoffers.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 21:24:26 #140
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_114778139
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:22 schreef Blaadje11 het volgende:

[..]

Dat vind jij.

Oh vertel eens, wat vinden de gestorven joden ervan?
pi_114778143
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Die 'theorie' gaat snel misbruikt worden...
Ja, ik zei het eerder, je kunt dat niet zo kort uitleggen. Ik ga er ook niet an beginnen. Dit is zo'n discussie die al honderd keer gevoerd is, en die nooit eindigt.
Er is een groots verschil tussen beslissingen op zielsniveau en beslissingen op aards niveau.
En iedereen neemt ze op beide niveau's of je dat nou weet of niet.
pi_114778207
Oh, daar heb je het al lees ik nu. :'(
  Moderator zaterdag 28 juli 2012 @ 21:25:36 #143
249559 crew  Lavenderr
pi_114778208
quote:

[..]

Dat vind jij.

Hoe krijg je het je bek uit . Echt. Ga je diep schamen :r
pi_114778292
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:25 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

nou nou, ga effe drie minuten wat anders doen.... :D
  zaterdag 28 juli 2012 @ 21:28:54 #145
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114778337
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:23 schreef Blaadje11 het volgende:
En ik ga maar slapen voor ik weer een mod op mn dak krijg omdat ik alleen maar mijn waarheid uit durf te spreken.

Trusten!
Zo vroeg? :P
quote:

[..]

Je snapt het gewoon niet, misschien in een volgend leven :z
Er zijn echt heel veel mensen die deze (duivelse O-) ) ideeën geloven.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 21:29:46 #146
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_114778382
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:22 schreef Manke het volgende:
Hitler zat ook diep in het occulte en had contact met 'geesten'.

[..]

Het slaat ook nergens op
Bedoel je de ariosofie? dat is niet anders dan racistische/nazistische pseudowetenschap.
pi_114778389
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:24 schreef lezzer het volgende:

[..]

Ja, ik zei het eerder, je kunt dat niet zo kort uitleggen. Ik ga er ook niet an beginnen. Dit is zo'n discussie die al honderd keer gevoerd is, en die nooit eindigt.
Er is een groots verschil tussen beslissingen op zielsniveau en beslissingen op aards niveau.
En iedereen neemt ze op beide niveau's of je dat nou weet of niet.
Ik snap dat dat idee ongeveer zo werkt. Ik denk toch dat het vaak verkeerd opgevat zal worden, vóórdat het bestaan van de ziel bewezen is.
En dan nog, wat er eventueel 'op zielsniveau' gebeurt heeft niets met het aardse te maken. Anders zou je bv. het strafrecht niet meer kunnen toepassen.
pi_114778405
quote:

[..]

Dat vind jij.

Ik denk dat je veel mensen blij maakt als je kan vertellen wat de gestorven joden vonden...
pi_114778423
Sjeezus Manke, je lijkt wel zo'n gereformeerde Biblebelt bewoner. Verbrand je ook Harry Potterboeken? :D
  zaterdag 28 juli 2012 @ 21:31:56 #150
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114778479
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:29 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Bedoel je de ariosofie? dat is niet anders dan racistische/nazistische pseudowetenschap.
Nee
zomaar een linkje dat me wel informatief lijkt hierover
http://stargods.org/Nazis_and_the_Occult.html
  zaterdag 28 juli 2012 @ 21:35:37 #151
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114778627
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:30 schreef lezzer het volgende:
Sjeezus Manke, je lijkt wel zo'n gereformeerde Biblebelt bewoner. Verbrand je ook Harry Potterboeken? :D
Nee, ik zie gewoon overal de duivel en z'n knechtjes achter, helemaal achter de new age :P
  Moderator zaterdag 28 juli 2012 @ 21:35:42 #152
249559 crew  Lavenderr
pi_114778630
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:30 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ik denk dat je veel mensen blij maakt als je kan vertellen wat de gestorven joden vonden...
Echt he :')
pi_114778645
quote:

[..]

Dat vind jij.

Aan de feiten valt niets te ontkennen. En die laatste opmerking.. 8)7
  zaterdag 28 juli 2012 @ 21:37:21 #154
8372 Bastard
Persona non grata
pi_114778699
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:29 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik snap dat dat idee ongeveer zo werkt. Ik denk toch dat het vaak verkeerd opgevat zal worden, vóórdat het bestaan van de ziel bewezen is.
En dan nog, wat er eventueel 'op zielsniveau' gebeurt heeft niets met het aardse te maken. Anders zou je bv. het strafrecht niet meer kunnen toepassen.
Verkeerd opgevat, dat zie je nu al. Als je geen geloof hebt in de ziel en de rede van reïncarnatie dan is dit niet uit te leggen.
Maar neemt niet weg dat er ook een andere kijk op de betekenis van het leven kan bestaan anders dan die je zelf hebt.
The truth was in here.
pi_114778793
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:29 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Daarom ga je dat zielsniveau ook niet bij strafrecht betrekken. Ik heb ook nog nooit iemand daarom zien vragen.
En dat het verkeerd opgevat wordt lees je hier wel weer.
Iemand wordt zo'n beetje verantwoordelijk gemaakt voor 72 miljoen holocaust slachtoffers. Mensen tuimelen en schreeuwen over elkaar heen espresso schande.

Wat er op aarde met een ziel gebeurt heeft wel alles met het zielsniveau te maken trouwens, en andersom ook.

De filosofie/theorie is dat je voor je op aarde terug keert een globaal pad en een doel voor Het leven uitkiest. Dat kan ook iets zijn voor de aarde, voor het collectief. We zijn met z'n allen één.
Na de natuurrampen op Haïti waren er ook wel mensen die dat benoemden als een liefdevolle daad, van die slachtoffers dus.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 21:39:46 #156
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114778796
Ik vraag me af hoe het met Narasan gaat nu hij ook stemmen hoort, die zit zeker te zuipen met z'n vrienden, oid hoop ik.
pi_114778890
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
En die laatste opmerking.. 8)7
Heb je ooit iemand ervaren die dood is?
  zaterdag 28 juli 2012 @ 21:43:12 #158
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114778926
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:42 schreef lezzer het volgende:

[..]

:?
op wat voor manier?
  zaterdag 28 juli 2012 @ 21:43:36 #159
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_114778940
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:39 schreef lezzer het volgende:

Iemand wordt zo'n beetje verantwoordelijk gemaakt voor 72 miljoen holocaust slachtoffers. Mensen tuimelen en schreeuwen over elkaar heen espresso schande.

Vind je het heel gek met zo'n infantiele opmerking? En wut, 72 miljoen?
pi_114778973
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:43 schreef Manke het volgende:

[..]

:?
op wat voor manier?
Ik vroeg het niet aan jou ;)
  zaterdag 28 juli 2012 @ 21:47:15 #161
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114779095
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:44 schreef lezzer het volgende:

[..]

Ik vroeg het niet aan jou ;)
EO snapt de vraag niet :P
maar serieus
ik heb wel stemmen gehoord van overledenen die geen overledenen bleken. Ze waren wel dood, maar niet hun geest
pi_114779134
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:43 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Vind je het heel gek met zo'n infantiele opmerking?
Ik begrijp dat jij er zo over denkt, maar ik heb niet het idee dat je gelezen hebt wat ik schred of er verder maar iets over gelezen hebt.
quote:
En wut, 72 miljoen?
quote:

[..]

pi_114779161
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:47 schreef Manke het volgende:

[..]

EO snapt de vraag niet :P
maar serieus
ik heb wel stemmen gehoord van overledenen die geen overledenen bleken.
Ja, maar ik vroeg het niet aan jou dus :{
pi_114779185
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:39 schreef lezzer het volgende:

[..]

Daarom ga je dat zielsniveau ook niet bij strafrecht betrekken. Ik heb ook nog nooit iemand daarom zien vragen.
En dat het verkeerd opgevat wordt lees je hier wel weer.

Wat er op aarde met een ziel gebeurt heeft wel alles met het zielsniveau te maken trouwens, en andersom ook.

De filosofie/theorie is dat je voor je op aarde terug keert een globaal pad en een doel voor Het leven uitkiest. Dat kan ook iets zijn voor de aarde, voor het collectief. We zijn met z'n allen één.
Na de natuurrampen op Haïti waren er ook wel mensen die dat benoemden als een liefdevolle daad, van die slachtoffers dus.
Kan het een zinvol doel zijn om gruwelijk vermoord te worden?
  zaterdag 28 juli 2012 @ 21:48:54 #165
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114779188
Je zei 72 miljoen holocaust slachtoffers, waren er maar iets van 6
  zaterdag 28 juli 2012 @ 21:49:33 #166
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_114779219
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:48 schreef Manke het volgende:
Je zei 72 miljoen holocaust slachtoffers, waren er maar iets van 6
'maar'. Dat zijn alleen de joodse slachtoffers.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 21:50:46 #167
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114779301
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:49 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

'maar'. Dat zijn alleen de joodse slachtoffers.
En ze hebben er allemaal voor gekozen 8)7
  zaterdag 28 juli 2012 @ 21:52:59 #168
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114779468
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:48 schreef lezzer het volgende:

[..]

Ja, maar ik vroeg het niet aan jou dus :{
Weet ik
Maar hoe kan je iemand ervaren die dood is?
pi_114779474
Zullen wel anders teruggaan naar het onderwerp? Het idee dat je globaal een levensweg uitkiest, kan onderwerp zijn voor een boeiende discussie.. Ondanks de pijnlijke implicaties van dat idee, als het tot in het absurde wordt doorgetrokken, maar dat is toch meer iets voor een apart topic.
pi_114779508
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:48 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Waar heb je het meest van geleerd in je leven? Echt, oprecht?
  zaterdag 28 juli 2012 @ 21:53:53 #171
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_114779536
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:50 schreef Manke het volgende:

[..]

En ze hebben er allemaal voor gekozen 8)7
Ik ga wel weer op m'n handen zitten.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 21:54:21 #172
8372 Bastard
Persona non grata
pi_114779562
quote:

[..]

Ja dat kan. Is het leven zinloos nee.

Baby's kunnen dood geboren worden, maar niet zinloos. Dat is het punt.
The truth was in here.
pi_114779669
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:53 schreef lezzer het volgende:

[..]

Waar heb je het meest van geleerd in je leven? Echt, oprecht?
Beweer je nu serieus dat het leerzaam is om gruwelijk vermoord te worden?
pi_114779679
quote:
9s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:53 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Ik ga wel weer op m'n handen zitten.
Doe dat, kun je straks plezier van hebben :+
  zaterdag 28 juli 2012 @ 21:57:13 #175
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_114779741
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:56 schreef lezzer het volgende:

[..]

Doe dat, kun je straks plezier van hebben :+
Geestig.
pi_114779761
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:55 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Beweer je nu serieus dat het leerzaam is om gruwelijk vermoord te worden?
Heb je überhaupt wel ooit iets over reïncarnatie gelezen? :o

Zou je je kunnen voorstellen dat wij er iets van geleerd hebben? Dat de mensheid er iets van geleerd heeft? Dat het daad van liefde is van deze mensen? Dat het misschien henzelf en de mensheid iets oplevert?
pi_114779796
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:57 schreef lezzer het volgende:

[..]

Jawel, maar nooit dat het zinvol was om gruwelijk vermoord te worden..
pi_114779960
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Wat vreemd.
Waarom zou je reïncarneren? Toch niet om hier 120 keer achter elkaar in een bloemenwei te huppelen en onnozel te sterven?
  zaterdag 28 juli 2012 @ 22:01:28 #179
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114779993
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:57 schreef lezzer het volgende:

[..]

Zou je je kunnen voorstellen dat wij er iets van geleerd hebben? Dat de mensheid er iets van geleerd heeft? Dat het daad van liefde is van deze mensen? Dat het misschien henzelf en de mensheid iets oplevert?

Ik beweer van elke prachtige bovennatuurlijke ervaring dat er demonen achter zitten en daar :r je op, maar beweren dat de joden er voor gekozen hebben is mooi en hoort bij de ontwikkeling van de ziel.
pi_114780008
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 22:00 schreef lezzer het volgende:

[..]

Wat vreemd.
Waarom zou je reïncarneren? Toch niet om hier 120 keer achter elkaar in een bloemenwei te huppelen en onnozel te sterven?
Sterf je dan minder onnozel als je vermoord wordt?
  zaterdag 28 juli 2012 @ 22:03:32 #181
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114780090
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 22:01 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dan duurt het langer voor je in nirvana bent :')
  Moderator zaterdag 28 juli 2012 @ 22:03:58 #182
249559 crew  Lavenderr
pi_114780110
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Nee, hoe men het ook probeert te verpakken in new age blabla, dat is NOOIT zinvol.
Echt, wat ik hier vanavond lees zakt mijn broek van af.
pi_114780169
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 22:01 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Het gaat niet over de moord, het gaat om de weg er maar toe.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 22:05:29 #184
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_114780187
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 22:05 schreef lezzer het volgende:

[..]

Met de trein?
  zaterdag 28 juli 2012 @ 22:06:04 #185
8372 Bastard
Persona non grata
pi_114780215
Ik ben ook een geest.
The truth was in here.
pi_114780336
quote:
9s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 22:05 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Met de trein?
:')

Tot zover mijn poging tot uitleg.

Oh, en Lavenderr, jij bent toch geen mod op TRU hè? :o
pi_114780343
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 22:00 schreef lezzer het volgende:

[..]

Wat vreemd.
prachtig argument..
pi_114780401
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 22:08 schreef valandil25 het volgende:

[..]

prachtig argument..
Als jij daar beter van wordt kun je er voor kiezen hè ;)
  zaterdag 28 juli 2012 @ 22:10:12 #189
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114780408
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 22:08 schreef lezzer het volgende:

[..]

Ik heb nog geen poging gezien, ben wel benieuwd waarom jullie denken dat het zinvol is.
pi_114780412
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 22:05 schreef lezzer het volgende:

[..]

ok, dat je leert door conflicten en en confrontaties (waarom eigenlijk, wat moet de ziel dan leren) kan ik me ergens wel voorstellen. Maar hoe zit het dan met fabrieksmatige vernietiging van mensen?
pi_114780571
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 22:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

ok, dat je leert door conflicten en en confrontaties (waarom eigenlijk, wat moet de ziel dan leren) kan ik me ergens wel voorstellen. Maar hoe zit het dan met fabrieksmatige vernietiging van mensen?
Zeg, ik ben geen alwetend orakel.

Bovendien zei ik 1,5 uur geleden tot twee keer toe dat je deze discussie beter niet kan voeren, omdat er altijd weer mensen op af komen die op basis van wat uitspraken hier conclusies trekken. En dat gaat dan mis.
pi_114780715
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 22:13 schreef lezzer het volgende:

[..]

Bovendien zei ik 1,5 uur geleden tot twee keer toe dat je deze discussie beter niet kan voeren, omdat er altijd weer mensen op af komen die op basis van wat uitspraken hier conclusies trekken. En dat gaat dan mis.
Dat ben ik wel met je eens ja :P
pi_114780723
er is 1 bewustzijn wat zich gewoon afgescheiden wil ervaren in allerlei situaties..zo zou je reincarnatie kunnen zien..

en aangezien je niet alles in 1 leven kan ervaren is het incarnatie systeem er.
  Moderator zaterdag 28 juli 2012 @ 22:18:20 #194
249559 crew  Lavenderr
pi_114780836
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 22:08 schreef lezzer het volgende:

[..]

Nee hoor. Op BNW.
pi_114780901
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 22:18 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee hoor. Op BNW.
Nog beter _O-
  Moderator zaterdag 28 juli 2012 @ 22:21:16 #196
249559 crew  Lavenderr
pi_114780979
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 22:13 schreef lezzer het volgende:

[..]

Nou, het gaat al mis als mensen een (in mijn ogen) abjecte stelling poneren. Niet zo vreemd dat daar dan verontwaardigde reacties op komen. Als je een beetje de holocaust afwentelt op de schouders van de slachtoffers en zelfs zo ver gaat om te verklaren dat ze zelf voor dat onbeschrijfelijke leed gekozen hebben roept dat boze en gekwetste reacties op.
pi_114781072
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 22:21 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou, het gaat al mis als mensen een (in mijn ogen) abjecte stelling poneren. Niet zo vreemd dat daar dan verontwaardigde reacties op komen. Als je een beetje de holocaust afwentelt op de schouders van de slachtoffers en zelfs zo ver gaat om te verklaren dat ze zelf voor dat onbeschrijfelijke leed gekozen hebben roept dat boze en gekwetste reacties op.
ja dat komt omdat deze mensen niet uitzoemen, en dus alles persoonlijk nemen.

maargoed wie ben ik haha
  Moderator zaterdag 28 juli 2012 @ 22:23:30 #198
249559 crew  Lavenderr
pi_114781099
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 22:22 schreef valandil25 het volgende:

[..]

ja dat komt omdat deze mensen niet uitzoemen, en dus alles persoonlijk nemen.
Vertel mij hoe je 6 miljoen vermoorde mensen niet persoonlijk kan nemen.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 22:25:16 #199
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114781179
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 22:15 schreef valandil25 het volgende:
er is 1 bewustzijn wat zich gewoon afgescheiden wil ervaren in allerlei situaties..zo zou je reincarnatie kunnen zien..

en aangezien je niet alles in 1 leven kan ervaren is het incarnatie systeem er.
Waarom herinneren we niks van vorige ervaringen?
Of komt dat pas als je je lichaam weer verlaat?

Systeem? Dan moet er ook een bedenker zijn.
pi_114781215
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 22:21 schreef Lavenderr het volgende:Als je een beetje de holocaust afwentelt op de schouders van de slachtoffers en zelfs zo ver gaat om te verklaren dat ze zelf voor dat onbeschrijfelijke leed gekozen hebben roept dat boze en gekwetste reacties op.
Je doet alsof er beweerd wordt dat de slachtoffers die holocaust verzonnen zouden hebben. Wie beweert dat?
Men heeft gekozen om in die holocaust te leven en te sterven.
Op zielsniveau.
Dat is de theorie/overtuiging/filosofie.

Zielen maken keuzes over hun eigen leven, niet over dat van een ander.
pi_114781227
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 22:23 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

als je ver genoeg uitzoemt zie je dat er geen oordeel is van goed en fout en er geen personen zijn maar bewustzijn wat zichzelf wil ervaren.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 22:27:48 #202
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114781302
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 22:26 schreef valandil25 het volgende:

[..]

als je ver genoeg uitzoemt zie je dat er geen oordeel is van goed en fout en er geen personen zijn maar bewustzijn wat zichzelf wil ervaren.
Dta zie jij, hoe zie je dat?
Ik zie dat niet.
Maandag ff naar de nieuwe tijds winkel voor wat boekjes hierover.
pi_114781445
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 22:25 schreef Manke het volgende:

[..]

Waarom herinneren we niks van vorige ervaringen?
Of komt dat pas als je je lichaam weer verlaat?

Systeem? Dan moet er ook een bedenker zijn.
ja alles is 1 en dat ene of afsplitsingen van dat ene is de bedenker van het systeem.

veel van je geheugen zit opgeslagen in je hersens en dat vergaat natuurlijk als je fysieke lichaam dood gaat.
het geheugen van vorige levens hebben we wel, maar dit geheugen ligt niet aan de oppervlakte.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 22:31:50 #204
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114781505
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:42 schreef lezzer het volgende:

[..]

Je vroeg het niet aan mij, maar ben wel benieuwd wat je hier bedoelde.
pi_114781579
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 22:27 schreef Manke het volgende:

[..]

Dta zie jij, hoe zie je dat?
Ik zie dat niet.
Maandag ff naar de nieuwe tijds winkel voor wat boekjes hierover.
het gaat in deze om perspectief,,een bewustzijn gaat door een bepaalde evolutie van onbewust naar bewust een veelal zelf gekozen pad
pi_114781743
je zou dit alles gewoon kunnen zien als een film, maar sommige scenes zijn naar op het moment dat ze gespeeld worden, later ziet men in dat ze gewoon in de film horen en dat de film anders lang niet zo mooi zou zijn zonder de diepte punten ;)
  zaterdag 28 juli 2012 @ 22:37:34 #207
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114781767
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 22:30 schreef valandil25 het volgende:

[..]

ja alles is 1 en dat ene of afsplitsingen van dat ene is de bedenker van het systeem.

veel van je geheugen zit opgeslagen in je hersens en dat vergaat natuurlijk als je fysieke lichaam dood gaat.
het geheugen van vorige levens hebben we wel, maar dit geheugen ligt niet aan de oppervlakte.
In akashic records oid wordt het opgeslagen.
Vind het maar vaag allemaal
  Moderator zaterdag 28 juli 2012 @ 22:37:44 #208
249559 crew  Lavenderr
pi_114781776
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 22:26 schreef valandil25 het volgende:

[..]

Laat ook maar.
pi_114783016
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 22:37 schreef Manke het volgende:

[..]

ja maar je zit wel op het goede spoor idd met die akasha kronieken..

ach ja gewoon lekker googelen en waar je een goed gevoel bij hebt(intuitie) raad ik je aan dat is verder te gaan onderzoeken, en dan komt van het 1 het ander en vallen alle puzzelstukjes vanzelf op hun plaats.

en heb je dr geen zin in ook prima natuurlijk ;)
  zaterdag 28 juli 2012 @ 23:19:41 #210
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114783811
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 23:04 schreef valandil25 het volgende:

[..]

ja maar je zit wel op het goede spoor idd met die akasha kronieken..

ach ja gewoon lekker googelen en waar je een goed gevoel bij hebt(intuitie) raad ik je aan dat is verder te gaan onderzoeken, en dan komt van het 1 het ander en vallen alle puzzelstukjes vanzelf op hun plaats.

en heb je dr geen zin in ook prima natuurlijk ;)
Had ff niks te doen en had gezocht, kwam al gauw uit bij new age, theosofie, Blavatsky. Blavatsky zei "Lucifer is God", dan weet ik al genoeg eigenlijk :)
pi_114784133
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 23:19 schreef Manke het volgende:

[..]

Had ff niks te doen en had gezocht, kwam al gauw uit bij new age, theosofie, Blavatsky. Blavatsky zei "Lucifer is God", dan weet ik al genoeg eigenlijk :)
nou ja alles is bewustzijn wat weer een ander woordje is voor brahman of god, dus hij heeft uiteindelijk wel gelijk..

maar goed deze info kan allemaal heel verwarrend werken, wat logisch is..
als je meer over de materie wil weten en snappen dan moet je ergens beginnen en heel veel mensen(waaronder ik) vonden ''de kracht van het nu'' van eckhart tolle een goed boek om is te kopen.. ;)
pi_114784608
Ik heb zojuist weer diep geluisterd naar de vage stemmen die ik hoor en kon nu welgeteld 2 woorden verstaan. Het leek op: 'ik' en 'wil'. Wat die daarna zij weet ik niet meer...
pi_114785341
goed topic
pi_114787162
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 23:26 schreef valandil25 het volgende:

[..]

nou ja alles is bewustzijn wat weer een ander woordje is voor brahman of god, dus hij heeft uiteindelijk wel gelijk..

maar goed deze info kan allemaal heel verwarrend werken, wat logisch is..
als je meer over de materie wil weten en snappen dan moet je ergens beginnen en heel veel mensen(waaronder ik) vonden ''de kracht van het nu'' van eckhart tolle een goed boek om is te kopen.. ;)
Blavatsky is was een zij ;)

Maar even over bewustzijn, laten we het splitsen, bewust zijn, we leren, doormiddel van onze zintuigen nemen we waar en worden we ons bewust van onze omgeving.
Dat is een pure vorm van waarnemen en leren, alles is verwonderend.
Maar is dat bewust worden nu god? mij lijkt dat bewustzijn niets anders is dan het veld van kennis dat van oud naar jong over geleverd word.
Dat kan van mond tot oor, via schrift, beeld en symboliek.
Is het niet geest, beweging dat de onderliggende werkelijkheid is van al het ontstaan.
Ik zie het bewustzijn niet als iets dat zichzelf wil ervaren maar als een subjectief gegroeide aanwas van individueel bewustzijn dat overigens verschillend is omdat smaken verschillen.
Maar geest, beweging, daar zie ik meer in en zelfs dan is het mischien nog niets anders dan een spel van de elementen waarin alles voortdurend transformeert.
stof tot stof, geest tot geest, of daar nou bewustzijn achter zit? volgens mij is het gewoon voortgang tot een meteoriet onze aarde eens vind.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_114788348
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 00:37 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Blavatsky is was een zij ;)

Maar even over bewustzijn, laten we het splitsen, bewust zijn, we leren, doormiddel van onze zintuigen nemen we waar en worden we ons bewust van onze omgeving.
Dat is een pure vorm van waarnemen en leren, alles is verwonderend.
Maar is dat bewust worden nu god? mij lijkt dat bewustzijn niets anders is dan het veld van kennis dat van oud naar jong over geleverd word.
Dat kan van mond tot oor, via schrift, beeld en symboliek.
Is het niet geest, beweging dat de onderliggende werkelijkheid is van al het ontstaan.
Ik zie het bewustzijn niet als iets dat zichzelf wil ervaren maar als een subjectief gegroeide aanwas van individueel bewustzijn dat overigens verschillend is omdat smaken verschillen.
Maar geest, beweging, daar zie ik meer in en zelfs dan is het mischien nog niets anders dan een spel van de elementen waarin alles voortdurend transformeert.
stof tot stof, geest tot geest, of daar nou bewustzijn achter zit? volgens mij is het gewoon voortgang tot een meteoriet onze aarde eens vind.
ik had het niet over blavatsky, dit was niet mijn uitspraak.

ja ik heb je tekst gelezen,, dank je voor het posten trouwens,vind het leuk om er over te ouwehoeren! maar ik zie het toch ietsje anders, dat dan weer wel haha..

het woordje bewustzijn gebruik ik om te omschrijven dat ik vind dat het alles is, en dus 1 iets.
maar omdat dit ene alleen die ervaring kende wil het zich ook afgescheiden ervaren.
en vele zielen brengen veel info binnen de ze vergaart hebben, maargoed dit is ook een beetje jouw theorie.

maar dat sluit ook wel weer een beetje aan bij de theorie van jou met energie in beweging..

maargoed het lichtlichaam wat je hebt dat is multidimensionaal en dat gaat dus verder ook dan materie, dus laat die komeet maar komen ;)

ik hoorde dan millman pas zeggen dat god/ bewustzijn/ de bron gewoon gek is op verhalen, en daar kan ik me ook wel in vinden..

[ Bericht 0% gewijzigd door valandil25 op 29-07-2012 01:26:26 ]
pi_114789392
We zien het inderdaad anders :)

Het klinkt mooi een lichtlichaam, en het gaat verder dan de materie, maar het stoffelijk lichaam is toch de tempel ervan.
Wanneer dat kapot is, of door ouderdom het begeeft, dan is er niets dat zonder die tempel verder leeft.
Nou ja, dat is dan mijn mening. ;)
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_114790040
quote:
14s.gif Op zondag 29 juli 2012 01:33 schreef bedachtzaam het volgende:
We zien het inderdaad anders :)

Het klinkt mooi een lichtlichaam, en het gaat verder dan de materie, maar het stoffelijk lichaam is toch de tempel ervan.
Wanneer dat kapot is, of door ouderdom het begeeft, dan is er niets dat zonder die tempel verder leeft.
Nou ja, dat is dan mijn mening. ;)
ja ach we geven allemaal onze mening toch en ik dus ook,,prima toch..

dat lichtlichaam heeft een hogere trillingsfreqeuntie dan materie dat op een langzamer niveau vibreert.
denk aan moleculen atomen enz.

het trilt dus zo snel dat we het met onze huidige zintuigen niet kunnen zien(sommige wel, derde oog)

verder, wat heel veel mensen als onmogelijk achten, heeft het menselijk dna het potentieel om uit te groeien tot 12 helixen,,en dus twaalf dimensies(als in bewustzijnswerkelijkheden).
pi_114790511
die 12 dna komt van de kryon channelingen

Dat ik hier ooit naar geluisterd heb 8)7

Ik was zo op zoek naar diepgang dat ik dit allemaal absorbeerde...

Maar ze zeggen ook veel dingen die aanspreken...en de stem van de man en meestal de vertaler zijn prettig om te horen...

oja het begrip nieuwetijdskinderen indigo en kristalkinderen komt ook hier vandaan...

en waarschijnlijk nog een hele boel new age geloof

[ Bericht 3% gewijzigd door sientelo op 29-07-2012 02:23:34 ]
pi_114790931
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 02:16 schreef sientelo het volgende:
die 12 dna komt van de kryon channelingen

Dat ik hier ooit naar geluisterd heb 8)7

Ik was zo op zoek naar diepgang dat ik dit allemaal absorbeerde...

Maar ze zeggen ook veel dingen die aanspreken...en de stem van de man en meestal de vertaler zijn prettig om te horen...

oja het begrip nieuwetijdskinderen indigo en kristalkinderen komt ook hier vandaan...

en waarschijnlijk nog een hele boel new age geloof
klopt idd komt van kryon, maar er zijn meerdere bronnen die het bevestigen, waaronder de belangrijkste voor mij, mijn intuitie..

de annunaki hebben met ons dna zitten kloten en is op die manier terug gegaan naar 2 strengen zo gaan de verhalen in ieder geval..

ik had de filmpjes trouwens nog nooit gezien, waarvoor dank ;)
pi_114791044
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 22:37 schreef Manke het volgende:

[..]

De Akashakroniek, van het Sanskriet akasha (ether, hemel of uitspansel), is een van oorsprong hindoeïstische opvatting over het bestaan van een allesdoordringend medium, 'ether' genoemd of het 'vijfde element' waar de term kroniek in de theosofie aan toegevoegd is.

In de Hindoe mystiek wordt deze Akasha beschouwd als het eerste principe van de natuur waaruit de andere vier: vuur, lucht, water en aarde, worden geschapen, maar zonder het begrip 'kroniek' daarbij te hanteren. Deze vijf principes vertegenwoordigen ook de vijf zintuigen van de mens.

Wie zaten bij de theosofie en voegden het begrip van de kroniek(in de 19e eeuw) toe?

Helena Petrovna Blavatsky, Rudolf Steiner, Alice Ann Bailey, Edgar Cayce, en nog aantal mensen uit dat cicuit.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Akashakroniek

Wat er over een man staat is voor mij wel interessant. Want die groep waar ik mee te maken had/heb is bezig met de golden dawn en kan inderdaad jou persoonlijke verleden bekijken.

William Butler Yeats' opvatting
W.B. Yeats

William Butler Yeats, de Ierse visionair en dichter, maakte korte tijd deel uit van de Orde van de Golden Dawn. Hierbij kwam hij in aanraking met de leerstellingen van Samuel Liddell MacGregor Mathers over de kabbala. Jaren vóór C.G. Jung formuleerde hij naar aanleiding van zijn occulte studie zijn geloof in het bestaan van iets dat Jung later het collectief onbewuste zou noemen. Yeats noemde het ofwel anima mundi, ofwel 'racial memory' (raciaal geheugen, waarbij de mens als ras wordt gezien). Hij beschreef het als een soort geheugen dat werkt met symbolen (zie Jungs 'archetypen') en waar je toegang tot krijgt door je geest te 'stillen'. (Hushing the unquiet mind) [4] Hij achtte ook primitieve volken in staat om via magie uit die 'Great Mind' of 'Great Memory' te putten en daardoor genezingen te kunnen verrichten. [4] Net zoals Aldous Huxley in 'The Doors of Perception' zei, dacht Yeats dat het gebruik van mescaline en andere drugs dit proces zou faciliteren.
pi_114791194
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 02:43 schreef sientelo het volgende:

[..]

De Akashakroniek, van het Sanskriet akasha (ether, hemel of uitspansel), is een van oorsprong hindoeïstische opvatting over het bestaan van een allesdoordringend medium, 'ether' genoemd of het 'vijfde element' waar de term kroniek in de theosofie aan toegevoegd is.

In de Hindoe mystiek wordt deze Akasha beschouwd als het eerste principe van de natuur waaruit de andere vier: vuur, lucht, water en aarde, worden geschapen, maar zonder het begrip 'kroniek' daarbij te hanteren. Deze vijf principes vertegenwoordigen ook de vijf zintuigen van de mens.

Wie zaten bij de theosofie en voegden het begrip van de kroniek(in de 19e eeuw) toe?

Helena Petrovna Blavatsky, Rudolf Steiner, Alice Ann Bailey, Edgar Cayce, en nog aantal mensen uit dat cicuit.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Akashakroniek

Wat er over een man staat is voor mij wel interessant. Want die groep waar ik mee te maken had/heb is bezig met de golden dawn en kan inderdaad jou persoonlijke verleden bekijken.

William Butler Yeats' opvatting
W.B. Yeats

William Butler Yeats, de Ierse visionair en dichter, maakte korte tijd deel uit van de Orde van de Golden Dawn. Hierbij kwam hij in aanraking met de leerstellingen van Samuel Liddell MacGregor Mathers over de kabbala. Jaren vóór C.G. Jung formuleerde hij naar aanleiding van zijn occulte studie zijn geloof in het bestaan van iets dat Jung later het collectief onbewuste zou noemen. Yeats noemde het ofwel anima mundi, ofwel 'racial memory' (raciaal geheugen, waarbij de mens als ras wordt gezien). Hij beschreef het als een soort geheugen dat werkt met symbolen (zie Jungs 'archetypen') en waar je toegang tot krijgt door je geest te 'stillen'. (Hushing the unquiet mind) [4] Hij achtte ook primitieve volken in staat om via magie uit die 'Great Mind' of 'Great Memory' te putten en daardoor genezingen te kunnen verrichten. [4] Net zoals Aldous Huxley in 'The Doors of Perception' zei, dacht Yeats dat het gebruik van mescaline en andere drugs dit proces zou faciliteren.
Steiner heeft idd. een heel boek aan de Akasha Kroniek gewijdt. Heb het hier nog ergens liggen. Pittige kost.
pi_114791236
Het is best wel creepy om dit topic te lezen als je in het donker in je nest ligt met een smartfoon in je hand xD Zelf overigens ook wel iets mee gemaakt maar dat post ik wel als ik op de pc zit. Leuk topic wel.
pi_114791244
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 02:38 schreef valandil25 het volgende:

[..]

klopt idd komt van kryon, maar er zijn meerdere bronnen die het bevestigen, waaronder de belangrijkste voor mij, mijn intuitie..

de annunaki hebben met ons dna zitten kloten en is op die manier terug gegaan naar 2 strengen zo gaan de verhalen in ieder geval..

Weet je wat het volgens mij is met deze dingen..het zijn halve waarheden en verder wordt je soort van gerustgesteld... dus is het best logisch dat het aanspreekt...maar eigenlijk als je de bron niet weet...zou je al je geld overmaken naar een anonieme verkoper op internet die beloofd je prachtige spullen te sturen?

Ach ja, als je wilt kijken ga je gang, ik kan je niet tegenhouden natuurlijk, voor mij is het hersenspoeling deze filmpjes
pi_114791280
quote:
Wat een onzin.
If not now, then when.
pi_114791331
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 02:55 schreef sientelo het volgende:

[..]

Weet je wat het volgens mij is met deze dingen..het zijn halve waarheden en verder wordt je soort van gerustgesteld... dus is het best logisch dat het aanspreekt...maar eigenlijk als je de bron niet weet...zou je al je geld overmaken naar een anonieme verkoper op internet die beloofd je prachtige spullen te sturen?

Ach ja, als je wilt kijken ga je gang, ik kan je niet tegenhouden natuurlijk, voor mij is het hersenspoeling deze filmpjes
wederom een kwestie van perspectief,,besef kun je niet kopen net zoals inzichten ze komen gewoon wanneer de tijd daarvoor rijp is.

dus of dit nu wel of niet juist is, dat ligt helemaal aan welk besef of inzicht we nu gekoppeld zijn ;) .
pi_114791405
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 02:51 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Steiner heeft idd. een heel boek aan de Akasha Kroniek gewijdt. Heb het hier nog ergens liggen. Pittige kost.
Heb ooit eens een boekje van Steiner voor 1 euro op de rommelmarkt gehaald. Weet het onderwerp niet meer. Kon er echt niet doorheen komen. Na paar bladzijden mee opgehouden.

oja, heb ook op de vrije school gezeten, maar daar leerde we niet de theorieën verder van Steiner, althans niet bewust...
pi_114791520
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 03:01 schreef valandil25 het volgende:

[..]

wederom een kwestie van perspectief,,besef kun je niet kopen net zoals inzichten ze komen gewoon wanneer de tijd daarvoor rijp is.

dus of dit nu wel of niet juist is, dat ligt helemaal aan welk besef of inzicht we nu gekoppeld zijn ;) .
ja ik weet.. ik doe betweterig...
pi_114791526
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 03:05 schreef sientelo het volgende:

[..]

Heb ooit eens een boekje van Steiner voor 1 euro op de rommelmarkt gehaald. Weet het onderwerp niet meer. Kon er echt niet doorheen komen. Na paar bladzijden mee opgehouden.

oja, heb ook op de vrije school gezeten, maar daar leerde we niet de theorieën verder van Steiner, althans niet bewust...
ik heb ook ooit wat over rudolf steiner gelezen met betrekking tot natuurwezens in andere dimensies, veel mensen vinden het kwats, maar ik vond/vind van niet.
pi_114791597
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 03:12 schreef valandil25 het volgende:

[..]

ik heb ook ooit wat over rudolf steiner gelezen met betrekking tot natuurwezens in andere dimensies, veel mensen vinden het kwats, maar ik vond/vind van niet.
Ja, geen idee dus, dat ene boek wat ik las kon ik niet doorheen komen, heb daarna nooit meer iets van Steiner uitgezocht, dus ken zijn theorieën verder niet...behalve dat we er op de vrije school mee te maken hadden (die zijn op zijn leer gebaseerd)
  zondag 29 juli 2012 @ 03:18:17 #230
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_114791600
Ik las Geester.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  One tough cookie zondag 29 juli 2012 @ 03:19:52 #231
169210 liesje1979
pi_114791621
Ik las ONZ voor je gebagger.
  zondag 29 juli 2012 @ 07:53:52 #232
8372 Bastard
Persona non grata
pi_114793473
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 23:56 schreef badabingie het volgende:
goed topic
Zo ver de mensen zaken niet bewust persoonlijk opvatten wel ja.
The truth was in here.
  zondag 29 juli 2012 @ 11:40:28 #233
37769 erodome
Zweefteef
pi_114796182
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:15 schreef Manke het volgende:

[..]

De meeste zaken uit het rijtje zijn aanwijzingen voor dat het echt is of werkt, reiki werkt, regressietherapie laat herinneringen zien van vorige levens, hypnose werkt ook, ook al weet niemand hoe, (chakra)meditatie werkt, kristallen hebben krachten,het is allemaal wel echt, maar overal zit wat achter dat niet goed is (volgens mij dan, en vele anderen)

Ik zag een keer beelden tijdens meditatie (zoals een rennende tijger of panter, een ufo in de wolken, struikgewas, heel scherp allemaal, nu weet ik wat er achter zat)
Hypnose hoort niet in dat rijtje thuis, we weten vrij goed hoe dat werkt eigenlijk en daar is niets zweverigs of raars aan.
Dat is gewoon het nemen van een shortcut waardoor je de filters van je bewustzijn even uitschakelt. Het is werken met de instinctieve kant van jezelf, met het onderbewustzijn.
De gehele uitleg is wat langer als dit trouwens, maar nogmaals, niets zweverigs aan.

Meditatie is ook al niets vaags, alles wat je evt ervaart tijdens een meditatie is niet meer en minder dan je eigen geest, je blijft daar gewoon bij jezelf.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zondag 29 juli 2012 @ 11:46:52 #234
37769 erodome
Zweefteef
pi_114796354
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 23:37 schreef Narasan het volgende:
Ik heb zojuist weer diep geluisterd naar de vage stemmen die ik hoor en kon nu welgeteld 2 woorden verstaan. Het leek op: 'ik' en 'wil'. Wat die daarna zij weet ik niet meer...
Waarom luister je?
Je wil het niet, toch geef je het aandacht...

Heb je met geesten "gespeeld"? Zonder de oude wetten van bescherming en betaling? Als je daarmee heb gespeeld, heb je toen heel specifiek een bepaalde entiteit opgeroepen en zo ja, hoe heb je ervoor gezorgt dat je met die bepaalde entiteit in aanraking kwam, alleen door te vragen of die aub wilde komen, of anders?

Hoe is je zelfbeeld, je zelfvertrouwen, sta je in je eigen kracht?
Ben je in balans in jezelf?
pi_114796535
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 11:40 schreef erodome het volgende:

[..]

Hypnose hoort niet in dat rijtje thuis, we weten vrij goed hoe dat werkt eigenlijk en daar is niets zweverigs of raars aan.
Dat is gewoon het nemen van een shortcut waardoor je de filters van je bewustzijn even uitschakelt. Het is werken met de instinctieve kant van jezelf, met het onderbewustzijn.
De gehele uitleg is wat langer als dit trouwens, maar nogmaals, niets zweverigs aan.

Meditatie is ook al niets vaags, alles wat je evt ervaart tijdens een meditatie is niet meer en minder dan je eigen geest, je blijft daar gewoon bij jezelf.
Jij bent ook onder hypnose onder de seks wss :P
Rustig aan.
  zondag 29 juli 2012 @ 12:25:47 #236
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114797497
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 11:40 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het vaag is of niet werkt, alleen dat het bij de new age hoort.
  zondag 29 juli 2012 @ 12:30:44 #237
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114797644
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 02:38 schreef valandil25 het volgende:

[..]

Ah, Sitchin :P
Hij heeft de hele annunaki theorie bedacht, geloofde er ook in, vind het nu onzin.
Channeling is een methode om voor geesten door mensen te spreken (duh), maar niet voor aliens, wat ze vaak beweren te zijn, die kryon is gewoon een misinfo demon net zoals alle entiteiten die door channelings doorkomen.
  zondag 29 juli 2012 @ 12:32:42 #238
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114797698
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 23:37 schreef Narasan het volgende:
Het valt dus wel mee, dacht dat het erger was
pi_114798124
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 12:25 schreef Manke het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het vaag is of niet werkt, alleen dat het bij de new age hoort.
Meditatie is van alle tijden, en vele geloven ook trouwens. Bidden is een vorm van mediteren, maar dan afhankelijk opgesteld jegens een identiteit waarvan je niet weet dat die bestaat.
  zondag 29 juli 2012 @ 12:48:45 #240
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114798176
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 02:43 schreef sientelo het volgende:

...
Dat zijn allemaal 'Luciferaanbidders' (google het er maar op na)

Wat bedoel je met groep die je verleden kan bekijken?
Bedoel je geesten?
Heb die ervaring ook bij mij bekeken ze ook m'n hele verleden.
  zondag 29 juli 2012 @ 12:49:43 #241
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114798210
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 12:46 schreef Gray het volgende:

[..]

Meditatie is van alle tijden, en vele geloven ook trouwens. Bidden is een vorm van mediteren, maar dan afhankelijk opgesteld jegens een identiteit waarvan je niet weet dat die bestaat.
Klopt, is ook niks nieuws aan de new age, het meeste is gejat van oudere ideeën.
pi_114798416
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 12:32 schreef Manke het volgende:

[..]

Het valt dus wel mee, dacht dat het erger was
Tot nu toe nog wel, maar heb een vermoeden dat het langzaam erger wordt...
  zondag 29 juli 2012 @ 13:00:05 #243
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114798540
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 12:56 schreef Narasan het volgende:

[..]

Kutzooi
Als je het aandacht geeft door te luisteren (uit nieuwschierigheid zoals ik toen) dan gaat het ook erger worden.
pi_114798545
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 12:56 schreef Narasan het volgende:

[..]

Is dat ook niet omdat je er aandacht aan besteed en dus energie in stopt?
pi_114798722
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 13:00 schreef Gray het volgende:

[..]

Ja, je zet dan "de deur open".
Wat gisteren ook al meerdere malen is proberen uit te leggen.
Maar neeeeeee, dat was niet waar. :')
pi_114798816
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 13:00 schreef Gray het volgende:

[..]

Aandacht besteden eraan doe ik maar af en toe. En dat was dus gisteren voor het laatst het geval.
Ik snap wel dat andere mensen me nu 'raar' of iets dergelijks vinden, maar zoals al zo vaak gezegd is:

'Als je het pas zelf ervaart, weet je hoe het voelt'.
pi_114798968
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 13:07 schreef Narasan het volgende:

[..]

Aandacht besteden eraan doe ik maar af en toe. En dat was dus gisteren voor het laatst het geval.
Ik snap wel dat andere mensen me nu 'raar' of iets dergelijks vinden, maar zoals al zo vaak gezegd is:

Nee hoor, niet raar. Wellicht verschillend qua beoordelingsvermogen, maar niet raar.
  Moderator zondag 29 juli 2012 @ 13:14:58 #248
249559 crew  Lavenderr
pi_114799167
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 13:07 schreef Narasan het volgende:

[..]

Vandaar dat ik het dus nooit ga opzoeken. Blijf verre van dat soort dingen. Ik lees hier wat er gebeurt met oa jou en Manke en zie wat een zogenaamd simpel spelletje met geesten kan doen.
  zondag 29 juli 2012 @ 13:18:45 #249
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114799339
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 13:14 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Vandaar dat ik het dus nooit ga opzoeken. Blijf verre van dat soort dingen. Ik lees hier wat er gebeurt met oa jou en Manke en zie wat een zogenaamd simpel spelletje met geesten kan doen.
Het grappige is dat hij ze niet opgeroepen heeft en geen deuren heeft geopend. Ik hoorde ze ook uit het niets zonder ze opgeroepen te hebben, EVP heeft het alleen erger gemaakt.
pi_114799377
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 13:18 schreef Manke het volgende:

[..]

Het grappige is dat hij ze niet opgeroepen heeft en geen deuren heeft geopend. Ik hoorde ze ook uit het niets zonder ze opgeroepen te hebben, EVP heeft het alleen erger gemaakt.
Ik heb inderdaad geen spelletje gedaan. Het kwam 'zomaar'. En gaat nu niet meer weg voorlopig...
  Moderator zondag 29 juli 2012 @ 13:19:49 #251
249559 crew  Lavenderr
pi_114799393
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 13:18 schreef Manke het volgende:

[..]

Ik weet dat jij er al lange tijd mee worstelt en vind het heel erg voor je. Hoop dat het eens stopt.
En datzelfde hoop ik voor Narasan.
  zondag 29 juli 2012 @ 13:23:47 #252
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114799548
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 13:19 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik weet dat jij er al lange tijd mee worstelt en vind het heel erg voor je. Hoop dat het eens stopt.
En datzelfde hoop ik voor Narasan.
Ik kan er nu wel mee leven, ik heb het geaccepteerd en negeer ze compleet maar ben bang dat het nooit meer stopt.
pi_114799628
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 13:23 schreef Manke het volgende:

[..]

Ik kan er nu wel mee leven, ik heb het geaccepteerd en negeer ze compleet maar ben bang dat het nooit meer stopt.
Ik moet kennelijk leren mezelf beter te gaan beheersen over de situatie waarin ik nu leef. Dit gaat me uiteindelijk wel lukken.
pi_114800589
quote:
10s.gif Op zondag 29 juli 2012 02:58 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Wat een onzin.
Het is dat het met een crappy 0.3Mp camera opgenomen is ofzo. Wat denk jij dat hier te zien is dan? Masker en bijbehorende handschoenen?
pi_114801964
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 12:30 schreef Manke het volgende:

[..]

Ah, Sitchin :P
Hij heeft de hele annunaki theorie bedacht, geloofde er ook in, vind het nu onzin.
Channeling is een methode om voor geesten door mensen te spreken (duh), maar niet voor aliens, wat ze vaak beweren te zijn, die kryon is gewoon een misinfo demon net zoals alle entiteiten die door channelings doorkomen.
aliens zitten vaak ook in hogere dimensies dus waarom niet..
  zondag 29 juli 2012 @ 14:55:13 #256
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114803294
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 14:20 schreef valandil25 het volgende:

[..]

aliens zitten vaak ook in hogere dimensies dus waarom niet..
Vroeger zeiden ze door channelers dat ze van mars en venus kwamen, nu weten we dat dat niet kan en nu zeggen ze dat ze van de pleiades of sirius komen.
Annunaki bestonden volgens mij wel, maar volgens mij kwamen ze niet van een andere planeet maar van een 'andere dimensie', het boek van enoch vertelt volgens mij het verhaal.
pi_114803768
di
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 14:55 schreef Manke het volgende:

[..]

Vroeger zeiden ze door channelers dat ze van mars en venus kwamen, nu weten we dat dat niet kan en nu zeggen ze dat ze van de pleiades of sirius komen.
Annunaki bestonden volgens mij wel, maar volgens mij kwamen ze niet van een andere planeet maar van een 'andere dimensie', het boek van enoch vertelt volgens mij het verhaal.
die planeten waar jij het over hebt(sirius,pleiaden) zitten in andere dimensies, het zijn namelijk sterren.

en de annunaki komen van de planeet niburu.
  zondag 29 juli 2012 @ 15:18:07 #258
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114804226
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 15:07 schreef valandil25 het volgende:
di

[..]

die planeten waar jij het over hebt(sirius,pleiaden) zitten in andere dimensies, het zijn namelijk sterren.

en de annunaki komen van de planeet niburu.
Het zijn onbewoonbare sterren ja, geen planeten :) en ze zijn zichtbaar, hoe kunnen ze dan in andere dimensies zitten?
Nibiru is geen planeet, die theorie heeft Sitchin bedacht maar is allang ontkracht.
pi_114804683
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 12:48 schreef Manke het volgende:

[..]

Dat zijn allemaal 'Luciferaanbidders' (google het er maar op na)

Wat bedoel je met groep die je verleden kan bekijken?
Bedoel je geesten?
Heb die ervaring ook bij mij bekeken ze ook m'n hele verleden.
Ik ken ze eigenlijk niet goed. Heb er weinig over gelezen. Op Wikipedia vind je niet heel veel info. Blijft onduidelijk voor mij. Ik heb wel op de vrije school gezeten, wat gebaseerd is op de leer van Rudolf Steiner, en dat was volgens mij niet het aanbidden van Lucifer. We vierden bijvoorbeeld Michaels feest. Dat Michael de draak versloeg. Verder vierden we Kerst en Pasen, Pinksteren. Er waren ook allerlei toneelstukken, ook het paradijsspel, ging dan over adam en eva en de duivel enzo. Verder kregen we verhalen over verschillende geloven. Germanen, Noren, ect.

Die groep bestaat uit mensen en misschien wel geesten zonder lichamelijk lichaam. Dat weet ik niet. Ik weet dat een aantal wel een lichamelijk lichaam hebben en ook die kennis kunnen krijgen.

Ze kunnen ook uittreden. Dus met hun geestelijk lichaam op bezoek komen. Dus als ze langskomen weet ik niet of het een mens is die uittreed of een geest.
pi_114804734
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 15:18 schreef Manke het volgende:

[..]

Het zijn onbewoonbare sterren ja, geen planeten :) en ze zijn zichtbaar, hoe kunnen ze dan in andere dimensies zitten?
Nibiru is geen planeet, die theorie heeft Sitchin bedacht maar is allang ontkracht.
die ster heeft een veel hogere trilling dan een planeet, wezens daarop ascenderen mee met de planeet of gaan naar een andere planeet..

de pleiadiers zijn zelfs vanuit een ander universum gekomen.
  zondag 29 juli 2012 @ 15:40:11 #261
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114805238
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 15:29 schreef valandil25 het volgende:

[..]

die ster heeft een veel hogere trilling dan een planeet, wezens daarop ascenderen mee met de planeet of gaan naar een andere planeet..

de pleiadiers zijn zelfs vanuit een ander universum gekomen.
Hoe kom je aan die informatie? :D
pi_114805371
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 15:40 schreef Manke het volgende:

[..]

haha gewoon een beetje googelen, en als het goed voelt(intuitie) door gaan spitten.. :)
pi_114805696
hier een site over uittreden:

http://www.anja-mystery.be/Uittreding.html
pi_114806076
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 15:40 schreef Manke het volgende:

[..]

je kan trouwens ook je gids(en) om hulp vragen. O-)
  zondag 29 juli 2012 @ 16:06:14 #265
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114806405
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 15:29 schreef sientelo het volgende:

[..]

Ik ken ze eigenlijk niet goed. Heb er weinig over gelezen. Op Wikipedia vind je niet heel veel info. Blijft onduidelijk voor mij. Ik heb wel op de vrije school gezeten, wat gebaseerd is op de leer van Rudolf Steiner, en dat was volgens mij niet het aanbidden van Lucifer. We vierden bijvoorbeeld Michaels feest. Dat Michael de draak versloeg. Verder vierden we Kerst en Pasen, Pinksteren. Er waren ook allerlei toneelstukken, ook het paradijsspel, ging dan over adam en eva en de duivel enzo. Verder kregen we verhalen over verschillende geloven. Germanen, Noren, ect.

Die groep bestaat uit mensen en misschien wel geesten zonder lichamelijk lichaam. Dat weet ik niet. Ik weet dat een aantal wel een lichamelijk lichaam hebben en ook die kennis kunnen krijgen.

Ze kunnen ook uittreden. Dus met hun geestelijk lichaam op bezoek komen. Dus als ze langskomen weet ik niet of het een mens is die uittreed of een geest.
Hier een stukje over Blavatsky die theosofie begon.
http://www.jesus-is-savio(...)%20Age/theosophy.htm
Van Steiner weet ik eigenlijk niks, hij begon antroposofie, heb daar ook in gezocht voor hulp, maar het hielp niks.
En door die groep word jij lastig gevallen? Waar ken je die uittreders van?
  zondag 29 juli 2012 @ 16:07:51 #266
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114806476
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 15:59 schreef valandil25 het volgende:

[..]

je kan trouwens ook je gids(en) om hulp vragen. O-)
Toen ik daar in geloofde deed ik dat, een medium/energiewerkster zei dat ik hulp moest vragen aan Truus, mijn gids, deed ik ook, maar het hielp niks :P
Nu zie ik gidsen en geleidegeesten als demonen, lees dit verhaal maar:
http://www.staciespielman.com/SpiritGuides.htm

(al zo vaak gepost :))
pi_114806784
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 16:07 schreef Manke het volgende:

[..]

Toen ik daar in geloofde deed ik dat, een medium/energiewerkster zei dat ik hulp moest vragen aan Truus, mijn gids, deed ik ook, maar het hielp niks :P
Nu zie ik gidsen en geleidegeesten als demonen, lees dit verhaal maar:
http://www.staciespielman.com/SpiritGuides.htm

(al zo vaak gepost :))
nou, die site voelt lekker vertrouwd hey haha :P meer een frustratie site..
vergeet niet, dat dat haar ervaring is..
weet je hoe het voelt als een gids contact met je maakt?

mijn ervaring met gidsen is in ieder geval anders.
pi_114807085
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 16:06 schreef Manke het volgende:

[..]

Hier een stukje over Blavatsky die theosofie begon.
http://www.jesus-is-savio(...)%20Age/theosophy.htm
Van Steiner weet ik eigenlijk niks, hij begon antroposofie, heb daar ook in gezocht voor hulp, maar het hielp niks.
En door die groep word jij lastig gevallen? Waar ken je die uittreders van?
Ja, je weet alleen niet of ze gewoon andere theorien had of dat ze echt een kracht aanbad. Zoals mensen hier soms ook bepaade theorien hebben zonder dat ze het slecht bedoelen.

Ja, antroposofie, ik had ook een antroposofische huisarts ooit, toen ik bij mn moeder woonde. Maar merkte weinig verschil met een gewone huisarts eigenlijk. Ligt misschien ook aan de persoon en wat hij/zij precies geloofd. Ik vind biologisch dynamische landbouw wel een goed iets. Stond op wikipedia dat dat ook van de antroposofie is. Zoveel mogelijk in harmonie met de omgeving.

Ja, een groep die in me woonplaats woont. Althans een aantal wonen in de woonplaats. Ik weet ook nog steeds niet hoe het allemaal zit. En wie er precies allemaal wel en niet bijzitten en met welke krachten ze precies werken. Welke wezens. Ect. Ik weet er gewoon weinig van allemaal. Ze praten dus ook tegen me. Het begon eerst met kleine stopwoorden. Soms zijn het hele zinnen. Meestal proberen ze gewoon me te stoppen zodra ik positief ga voelen en denken.
  zondag 29 juli 2012 @ 16:48:03 #269
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114808703
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 16:14 schreef valandil25 het volgende:

[..]

nou, die site voelt lekker vertrouwd hey haha :P meer een frustratie site..
vergeet niet, dat dat haar ervaring is..
weet je hoe het voelt als een gids contact met je maakt?

mijn ervaring met gidsen is in ieder geval anders.
Dat is idd haar ervaring, die gidsen voelden bij haar zo goed en liefdevol, het bleken kwade geesten te zijn en nu waarschuwt ze mensen.
Geen idee hoe het voelt heb er geen ervaring mee, ben wel benieuwd naar jouw ervaring.
  zondag 29 juli 2012 @ 16:49:33 #270
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114808780
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 16:20 schreef sientelo het volgende:

Ja, een groep die in me woonplaats woont. Althans een aantal wonen in de woonplaats. Ik weet ook nog steeds niet hoe het allemaal zit. En wie er precies allemaal wel en niet bijzitten en met welke krachten ze precies werken. Welke wezens. Ect. Ik weet er gewoon weinig van allemaal. Ze praten dus ook tegen me. Het begon eerst met kleine stopwoorden. Soms zijn het hele zinnen. Meestal proberen ze gewoon me te stoppen zodra ik positief ga voelen en denken.
Bizar, misschien satanisten?
Waarom denk je dat het uittreders zijn die je hoort? Ik lees vaak verhalen dat mensen stemmen horen van bekenden die nog leven.
pi_114811582
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 16:48 schreef Manke het volgende:

[..]

Dat is idd haar ervaring, die gidsen voelden bij haar zo goed en liefdevol, het bleken kwade geesten te zijn en nu waarschuwt ze mensen.
Hoe kwam zij er achter dat het kwade geesten waren?
  zondag 29 juli 2012 @ 17:58:15 #272
8372 Bastard
Persona non grata
pi_114811800
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 17:51 schreef lezzer het volgende:

[..]

Omdat ze dat antwoorden. Totaal niet de ervaringen die ik heb met gidsen in ieder geval. :)
The truth was in here.
pi_114811969
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 17:58 schreef Bastard het volgende:

[..]

Omdat ze dat antwoorden. Totaal niet de ervaringen die ik heb met gidsen in ieder geval. :)
Ik bedoel die vrouw waar Manke dat van aanneemt eigenlijk.
Of jij ook?
pi_114812285
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 13:47 schreef Peunage het volgende:

[..]

Het is dat het met een crappy 0.3Mp camera opgenomen is ofzo. Wat denk jij dat hier te zien is dan? Masker en bijbehorende handschoenen?
Waarom zou dit in godsnaam echt zijn?
If not now, then when.
  zondag 29 juli 2012 @ 18:11:57 #275
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114812305
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 17:51 schreef lezzer het volgende:

[..]

Ze had contact met ze via de pendel, daarna telepathisch. Eerst waren ze liefdevol en 1 beweerde haar man te zijn uit een vorig leven. Later begonnen ze te schelden en haar uit te lachen dat ze geloofde in reïncarnatie.
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 17:58 schreef Bastard het volgende:

[..]

Nog niet, nee :P bij haar was het ook heel lang zo, zoals het nu bij jou is (positief, behulpzaam, begripvol, liefdevol)
Je hebt een e-reader, je zou haar gratis ebook moeten lezen (betrayed by her guardian angel), vond het wel vermakelijk en het is zo uit.
pi_114812319
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 18:11 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Waarom zou dit in godsnaam echt zijn?
Ik weet het niet, ik vraag het aan jou.
pi_114812511
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2012 18:12 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ik weet het niet, ik vraag het aan jou.
Ik denk dat het gewoon een hoax is, stunt.
If not now, then when.
  zondag 29 juli 2012 @ 18:21:54 #278
8372 Bastard
Persona non grata
pi_114812637
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 18:11 schreef Manke het volgende:

[..]

Ze had contact met ze via de pendel, daarna telepathisch. Eerst waren ze liefdevol en 1 beweerde haar man te zijn uit een vorig leven. Later begonnen ze te schelden en haar uit te lachen dat ze geloofde in reïncarnatie.

[..]

Nog niet, nee :P bij haar was het ook heel lang zo, zoals het nu bij jou is (positief, behulpzaam, begripvol, liefdevol)
Je hebt een e-reader, je zou haar gratis ebook moeten lezen (betrayed by her guardian angel), vond het wel vermakelijk en het is zo uit.
Het is heel vervelend voor die vrouw maar het is jammer dat ze zo groots verkondigd dat iedere aanraking met een gids een demonische kracht is die je zou moeten voorkomen.
Dat is totaal niet te rijmen met mijn ervaringen, ik vermoed ook dat de insteek anders is die zij wilde, ze wilde er iets uithalen om zichzelf hoger op de spirituele ladder te plaatsen, of ander gewin voor ogen. Als je die insteek hebt dan ga je ook krijgen wat je wilt, als je prestaties zoekt om je huidige leven op te krikken voor uiterlijk vertoon dan roep je de lagere aardsgebonden geesten aan.
The truth was in here.
pi_114813086
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 16:48 schreef Manke het volgende:

[..]

Geen idee hoe het voelt heb er geen ervaring mee, ben wel benieuwd naar jouw ervaring.
ik krijg altijd een heel fijn gevoel en tranen in mijn ogen als er contact is.
ik hoef ze alleen maar via gedachten te roepen :)
  zondag 29 juli 2012 @ 19:13:19 #280
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114814314
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 18:21 schreef Bastard het volgende:

[..]

Het is heel vervelend voor die vrouw maar het is jammer dat ze zo groots verkondigd dat iedere aanraking met een gids een demonische kracht is die je zou moeten voorkomen.
Dat is totaal niet te rijmen met mijn ervaringen, ik vermoed ook dat de insteek anders is die zij wilde, ze wilde er iets uithalen om zichzelf hoger op de spirituele ladder te plaatsen, of ander gewin voor ogen. Als je die insteek hebt dan ga je ook krijgen wat je wilt, als je prestaties zoekt om je huidige leven op te krikken voor uiterlijk vertoon dan roep je de lagere aardsgebonden geesten aan.
Nee, zo is ze niet. Ze kreeg dacht ik als eerste contact met haar gids via een psychic, ze geloofde ook in de new age ideeën. Lees d'r boek (als je zin hebt), gaat over haar wandel met haar gidsen, pas aan het eind wordt het negatief.

quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 18:36 schreef valandil25 het volgende:

[..]

Serieus? :) Kan me er niks bij voorstellen, als ik dat doe word ik uitgescholden door m'n stemmen :P
pi_114814355
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 18:11 schreef Manke het volgende:

[..]

En dan is het wel waar?
Sorry hoor...
pi_114814384
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 18:36 schreef valandil25 het volgende:

[..]

Ja, ik ook O+
Onmiskenbaar ook.
  zondag 29 juli 2012 @ 19:18:26 #283
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114814504
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 19:14 schreef lezzer het volgende:

[..]

En dan is het wel waar?
Sorry hoor...
Dan is wat waar? :?
Haar verhaal? Ja, hoef je niet te geloven natuurlijk.
pi_114814514
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 19:13 schreef Manke het volgende:

[..]

Nee, zo is ze niet. Ze kreeg dacht ik als eerste contact met haar gids via een psychic, ze geloofde ook in de new age ideeën. Lees d'r boek (als je zin hebt), gaat over haar wandel met haar gidsen, pas aan het eind wordt het negatief.

[..]

Serieus? :) Kan me er niks bij voorstellen, als ik dat doe word ik uitgescholden door m'n stemmen :P
en als je slechte ervaringen hebt, waren het niet je gidsen in ieder geval..

probeer het eens, en als je ergens nog angst hebt doe het dan smiddags als je gewoon op de bank zit..
pi_114814568
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 19:15 schreef lezzer het volgende:

[..]

Ja, ik ook O+
Onmiskenbaar ook.
oh tof om te horen! heb nog nooit wat gehoord over hoe andere mensen het ervaren :)
jij ook precies hetzelfde dus?
pi_114814749
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 19:18 schreef Manke het volgende:

[..]

Dan is wat waar? :?
Haar verhaal? Ja, hoef je niet te geloven natuurlijk.
Je gelooft elke keer wat je uit komt lijkt het wel.
Waarom geloof je haar?
  zondag 29 juli 2012 @ 19:25:40 #287
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114814755
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 19:18 schreef valandil25 het volgende:

[..]

en als je slechte ervaringen hebt, waren het niet je gidsen in ieder geval..

probeer het eens, en als je ergens nog angst hebt doe het dan smiddags als je gewoon op de bank zit..
Nee, dat waren ze ook niet :)
Ik heb het in het verleden heel vaak geprobeerd, zonder resultaat. M'n gids zou Truus heten volgens een medium en kon die gewoon aanroepen voor hulp volgens haar, deed dat, maar kreeg geen antwoord of hulp.
  zondag 29 juli 2012 @ 19:25:48 #288
8372 Bastard
Persona non grata
pi_114814763
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 19:20 schreef valandil25 het volgende:

[..]

oh tof om te horen! heb nog nooit wat gehoord over hoe andere mensen het ervaren :)
Ja, een heel liefdevolle aanwezigheid.
The truth was in here.
pi_114814780
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 19:20 schreef valandil25 het volgende:

[..]

Ja, ik vraag op bepaalde momenten ook echt om bijstand, en dan krijg ik dat ook. Ook bevestiging.
Veel activiteit aan m'n hoofd, en dat hele heftige liefdesgevoel. Ik kan het eigenlijk niet anders omschrijven.
pi_114814820
quote:
17s.gif Op zondag 29 juli 2012 19:25 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ja, een heel liefdevolle aanwezigheid.
ja mooi is dat, je barst gelijk van de energie..
  zondag 29 juli 2012 @ 19:28:14 #291
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114814832
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 19:25 schreef lezzer het volgende:

[..]

Je gelooft elke keer wat je uit komt lijkt het wel.
Waarom geloof je haar?
Waarom zou het me uitkomen? Omdat ik zou willen dat alles demonisch is? Nee, juist niet.
Ik geloof wat ik ervaar, net zoals jullie allemaal.
Ik geloof haar, omdat ik contact met haar heb en d'r boek heb gelezen en zij veel meer ervaring heeft met demonen dan ik.
  zondag 29 juli 2012 @ 19:28:53 #292
8372 Bastard
Persona non grata
pi_114814854
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 19:26 schreef lezzer het volgende:

[..]

Ja, ik vraag op bepaalde momenten ook echt om bijstand, en dan krijg ik dat ook. Ook bevestiging.
Veel activiteit aan m'n hoofd, en dat hele heftige liefdesgevoel. Ik kan het eigenlijk niet anders omschrijven.
Iemand waar je meteen verliefd op werd. Heel zachtaardig.
Helpt ook echt als je om wat vraagt!
The truth was in here.
pi_114814977
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 19:26 schreef lezzer het volgende:

[..]

ja ik vraag ze ook wel eens om bevestiging, in mijn beleving als ze dingen bevestigen, dan sturen ze een overweldigend liefdes gevoel op je af.

ja dat met je hoofd, heb ook wel is tintelingen daar, volgens mij zitten ze dan met je chakras te kloten ofzo en geven ze nieuwe energie denk ik.
pi_114815173
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 19:28 schreef Manke het volgende:

[..]

Waarom zou het me uitkomen? Omdat ik zou willen dat alles demonisch is? Nee, juist niet.
Ik geloof wat ik ervaar, net zoals jullie allemaal.
Ik geloof haar, omdat ik contact met haar heb en d'r boek heb gelezen en zij veel meer ervaring heeft met demonen dan ik.
je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik zou je niet al te veel aan naampjes als demonen en new age hechten..
dit zijn slechts woorden en dat plaatst dingen al snel in hokjes.

er zijn nu eenmaal bewuste wezens en onbewuste, maar uiteindelijk zijn we ook deel van elkaar, dus laat t idee van demonen lekker varen is mijn tip..
  zondag 29 juli 2012 @ 19:42:01 #295
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_114815348
quote:

[..]

Schamen omdat jij dat nodig vindt?
Laat me niet lachen :)
  zondag 29 juli 2012 @ 19:45:00 #296
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_114815478
quote:

[..]

Ja, dat kan.
Zelfs als het buiten jouw bevattingsvermogen valt.
  zondag 29 juli 2012 @ 19:45:24 #297
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_114815496
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 19:38 schreef valandil25 het volgende:

[..]

je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik zou je niet al te veel aan naampjes als demonen en new age hechten..
dit zijn slechts woorden en dat plaatst dingen al snel in hokjes.

er zijn nu eenmaal bewuste wezens en onbewuste, maar uiteindelijk zijn we ook deel van elkaar, dus laat t idee van demonen lekker varen is mijn tip..
New Age is de religie van vandaag ;)
Zodra ik ook maar 1 goede geest of mensgeest of gids tegenkom, doe ik dat.
  zondag 29 juli 2012 @ 19:46:44 #298
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_114815542
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 22:23 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hoe kun jij 6 miljoen mensen dioe je niet kent, persoonlijk nemen???
Vertel mij dat eens
  zondag 29 juli 2012 @ 19:48:16 #299
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_114815593
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 22:37 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Laat ook maar.
Daarom, om dat antwoord (...) zou je je niet eens moeten moeien in dit soort discussies.
pi_114815661
Apart, zo'n topic over geesten en dan gaat het over de holocaust -.-
  zondag 29 juli 2012 @ 20:00:12 #301
8372 Bastard
Persona non grata
pi_114815982
Vol
The truth was in here.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: