edit: originele OP toegevoegd:quote:Op donderdag 21 juni 2012 17:32 schreef TPOD het volgende:
[..]
Dat zegt niemand. En dat zou kunnen. Maar misschien is het ook uiteindelijk wel te herleiden tot één fenomeen, en misschien niet. Het is vaak wel te herleiden tot geesten in de zin van dat veel ervaringen vaak met elkaar overeenkomen en het vaak gaat over een overleden, wellicht dierbaar, persoon. In die zin praten we dus over geesten. Wanneer het gaat over een persoon die al is overleden.
Het was zo gezellig in het vorige topic, dat we vrolijk doorgaan.quote:Op donderdag 12 april 2012 12:20 schreef deVerdeler het volgende:
Vertel je ervaringen hier.
Enige keer dat ik wat heb meegemaakt is al weer een hele tijd terug. Ik ben nu 24 en toen was ik 12 ofzo. Ik was met m'n broertje en een vriend in een bos naast ons dorp. We waren diep in het bos een hut aan het bouwen. Ik hoorde m'n naam vallen alsof diegene vlak naast me stond, maar het vreemde is dat ik toen hoog in een boom zat en feitelijk niemand naast me kan staan.
Dus ik riep naar beneden of iemand mij had geroepen. M'n broertje was wat verder in het bos en zei dat hij niks gehoord had, noch dat hij me geroepen had. M'n maatje ook niet.
M'n maatje klom ook een boom in die naast de boom stond waarin ik geklommen was. Hij klom tot op dezelfde hoogte als waar ik zat. En plots hoorde we beide zijn naam. Het was geen geroep of iets dergelijks. Echt alsof iemand tussen ons in zat. We keken elkaar aan. We dachten letterlijk dat het gewoon iets natuurlijks was.
Op een gegeven moment kwam mijn broertje aangerend en riep naar boven "Wat is er?". Ik zei toen "Waarom?". Hij zei dat ik hem geroepen had. Nou echt niet dus.
Vervolgens zei die vriend van me dus dat als we nog één keer ons naam horen dat we er dan van door gingen. En ja hoor.... dit keer heel hard in ons oor. Je wilt niet weten hoe hard we naar m'n huis gingen fietsen en op mijn kamer bleven. M'n maatje durfde niet meer naar buiten, dus moest zijn vader hem komen ophalen![]()
We lachen er nu nog om.
Ik heb nooit een geest gezien, maar dit vond ik wel genoeg.![]()
Bekijk deze YouTube-video
wtf enge schijtzooi.quote:Op maandag 23 juli 2012 21:09 schreef Peunage het volgende:
Nog een keer.
Vanaf 4:28 is het interessant.
Jij hebt het over EM straling. Als jij het over geesten wil hebben moet je het niet over EM straling gaan hebben.quote:Op maandag 23 juli 2012 20:11 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Jij moet je hier niet begeven als je om bewijs en allerlei onzin gaat vragen, en dat weet je dondersgoed. En toch doe je het. Dus wat wil je nou? Etteren? Ga je gang, maar dan mag je voor mij de bloedtyphus krijgen. Wil je hier blijven posten? Mag ook, maar opdonderen met dat gezuig en gezanik van je, want ik word 't spuugzat.
Ik heb bewust niet weer wat filmpjes gepost waar dit verschijnsel voorkwam, want dan ga je toch zaniken dat dat niet 'peer reviewed' of iets dergelijks is. Dus, daarom is er geen discussie met je te voeren, en verder, stik erin, vervelend eng ventje.
Bandstemmen is een fenomeen dat zelfs op door de cynici van Skepsis niet bevredigend verklaard kan worden. En dit topic gaat over ervaringen, zoals gezegd.quote:Op maandag 23 juli 2012 22:09 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Jij hebt het over EM straling. Als jij het over geesten wil hebben moet je het niet over EM straling gaan hebben.
Dat is gewoon belediging aan de wetenschap en vooral natuurkundigen.
Of je moet met bewijzen komen.
Je zegt ze dat ik niet met wetenschap en bewijzen mag komen maar je gebruikt zelf wel wetenschappelijke termen.
Ja ik ben een heel eng ventje, omdat ik rationeel ben? lol laat me lachen.
edit:
En ja ik mag jou vragen om bewijzen omdat het enige wat jij kan doen is op de man spelen.
Ja, veel dingen die deze man omschrijft herken ik. Maar heb ook nog een heleboel dingen die hij niet heeft en een aantal dingen die hij heeft (meegemaakt) heb ik niet.quote:Op maandag 23 juli 2012 11:41 schreef Manke het volgende:
[..]
Dus je hoort ook stemmen?
Ze hebben een aards lichaam zei je, maar dat betekent niks, ze kunnen zich vertonen hoe ze willen. Ik heb gehoord over een satanist/heks die ze zag, de geesten die ze zag hadden het onderlijf van een bok.
Hij zei dat geesten EM straling uitzonden, dit is een claim. En als je een claim maakt moet je met bewijzen komen.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 01:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Bandstemmen is een fenomeen dat zelfs op door de cynici van Skepsis niet bevredigend verklaard kan worden. En dit topic gaat over ervaringen, zoals gezegd.
Op de man spelen is inderdaad ook niet aan de orde.
http://www.evpuk.com/evp_history.html < hier een historie van EVP's.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 18:32 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
En bandstemmen, ik heb zo ook nog nooit gehoord. Kan iemand mij dit eens laten horen?
Daarbij ook graag hoe en waar opgenomen.
Dat is op zich wel waar. Ondanks dat dit topic over ervaringen gaat, moet je claims idd. kunnen bewijzen. Ik denk eigenlijk niet dat er ooit behoorlijk onderzoek naar is gedaan.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 18:32 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Hij zei dat geesten EM straling uitzonden, dit is een claim. En als je een claim maakt moet je met bewijzen komen.
Goed om te weten dat het zo werkt!quote:Op dinsdag 24 juli 2012 23:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat is op zich wel waar. Ondanks dat dit topic over ervaringen gaat, moet je claims idd. kunnen bewijzen. Ik denk eigenlijk niet dat er ooit behoorlijk onderzoek naar is gedaan.
deze peer heeft het zelf gereviewd en het blijkt dat het zo is, het bewijs zit in m'n hoofd.quote:Op woensdag 25 juli 2012 09:32 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Goed om te weten dat het zo werkt!
Manke, jij claimt dat alle geesten demonen zijn. Kan je daar een peer reviewed bewijs voor overhandigen?
t4rt4rus; jij claimt dat je rationeel bent. Kan je daar bewijs voor aandragen?
Dat noemt men een overtuigingquote:Op woensdag 25 juli 2012 12:35 schreef Manke het volgende:
[..]
deze peer heeft het zelf gereviewd en het blijkt dat het zo is, het bewijs zit in m'n hoofd.
Alles is te bewijzen (of misschien is verklaren een beter woord). De vraag is alleen wanneer. We zijn nu nog niet in staat bepaalde dingen te verklaren, maar over 20 jaar kan alles anders zijn.quote:Op woensdag 25 juli 2012 12:57 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Het bestaan van geesten ed. is sowieso niet te bewijzen. Dit was dan ook primair een ervaringstopic.
[..]
Dat noemt men een overtuiging
Nou ja, het is jouw topic, als je het toch over bewijzen wilt hebben..quote:Op woensdag 25 juli 2012 13:29 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Alles is te bewijzen (of misschien is verklaren een beter woord). De vraag is alleen wanneer. We zijn nu nog niet in staat bepaalde dingen te verklaren, maar over 20 jaar kan alles anders zijn.
Is niet mijn topic hoor, ik heb alleen de 2 opvolgende draadjes gemaakt. En ik wil niets bewijzen, ik probeer alleen maar af en toe interessante beelden te plaatsen van wat mensen voor ervaringen (!) hebben met geesten en wat er toen gebeurde/gemeten is. Iemand anders wil wel bewijs, peer-reviewed als het kan. Misschien dat je in de war bent..quote:Op woensdag 25 juli 2012 13:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Nou ja, het is jouw topic, als je het toch over bewijzen wilt hebben..
Ik denk wel dat je een probleem hebt als je het bestaan van geesten aan wilt tonen. Tegenwoordig hebben we gevoelige apparatuur. Als een geest zich in onze wereld kan manifesteren zodat we hem gewoon zintuiglijk kunnnen waarnemen, dan zou je denken dat zijn aanwezigheid te meten is, ook.
Ik vraag toch om bewijzenquote:Op woensdag 25 juli 2012 09:32 schreef Scrummie het volgende:
[..]
t4rt4rus; jij claimt dat je rationeel bent. Kan je daar bewijs voor aandragen?
Vond zo net deze site, heb er nog niet veel van gelezen, het is iniedergeval een iets andere manier om naar het horen van stemmen te kijken. Er staan ook een aantal bekende personen bij. En je kunt dus met andere mensen in contact komen.quote:
cool, ga ik lezen. Zag al iets van spirit guide voorbij komen daar, demonisch gewoonquote:Op donderdag 26 juli 2012 02:55 schreef sientelo het volgende:
[..]
Vond zo net deze site, heb er nog niet veel van gelezen, het is iniedergeval een iets andere manier om naar het horen van stemmen te kijken. Er staan ook een aantal bekende personen bij. En je kunt dus met andere mensen in contact komen.
http://www.intervoiceonline.org/about-voices/famous-people
Ja dat hoor ik vaker, maar ik heb het sinds ik die stemmen heb en niet soms maar heel vaak de laatste tijd.quote:Op donderdag 26 juli 2012 13:47 schreef Scrummie het volgende:
Een piepje in je oren is vrij normaal en te verklaren, die heb ik en heeft iedereen wel eens, zelfde als een plopje. Dat zou ik niet linken aan demonen of geesten.
Wat ik me afvraag. Je voelde dat er iets niet pluis was. Betekent dat dat je iets van een aanwezigheid voelde en daar van schrok, dat er iets anders dan anders was en dat je op je hoede liet voelen. Of voelde je meteen een bedreiging van iets.quote:Op donderdag 26 juli 2012 08:16 schreef Narasan het volgende:
Ik ben het inmiddels, na mijn laatste ervaring afgelopen nacht, eens met Manke geworden. Geesten zijn demonen die je alleen maar angst willen bezorgen, nou dat is ze wederom gelukt...... Ze hebben me namelijk de gelegenheid gegeven om zichzelf eens te laten zien...
Hier mijn ervaring:
Ik werd vannacht wakker van een droom. Deze droom ging over stormchasen, dus niet iets wat betrekking heeft tot demonen. Daar kan de link dus ook niet mee liggen. Vervolgens werd ik wakker van de droom en zag dat het nog ergens in de nacht was. Wist dus nog geen tijd. Ik keek even rond in m'n kamer en zag achter m'n versterker iets vaags, roodachtig. Toen bleef ik met volle verbazing kijken en wreef ik door m'n ogen, omdat ik dacht dat ik dingen aan het verbeelden was e.d. Maar dat hielp echter niet, want dat geval (demon) bleef daar gewoon staan.
Vervolgens stak die demon z'n ''hand'' op en begon die op en neer te bewegen. Toen werd het mij wat te veel en naderhand mijn hart flink tekeer ging, verdween hij uit het niets en was de rust teruggekeerd in mijn kamer. Zodra ik wakker werd had ik ook al een gevoel dat er iets niet pluis was. En dat gevoel klopte. Ik zat natuurlijk meteen rechtop in m'n bed en heb de uren daarna niet meer kunnen slapen. Achteraf gezien werd ik om 4:59 wakker....
Wat dat ding was? Ik weet het niet... Maar wat ik wel weet is dat ze me lastig vallen en dat ze iets van mij moeten.... Bizarre ervaring.... Durf het eigenlijk ook aan geen enkel familielid te vertellen. Die zullen me allemaal voor gek verklaren!
Op dat moment dacht ik trouwens wal dat ik direct m'n telefoon moest pakken en een foto proberen te maken van wat ik zag. Maar mijn verbazing hield me tegen... Heb dus uiteindelijk niets kunnen schieten.
Zulke mensen (zoals die spiritueel leidster) hebben zelf niet eens door dat ze beet worden genomen, het is zo mooi, hoe kan het demonisch zijnquote:Op donderdag 26 juli 2012 14:20 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Wat ik me afvraag. Je voelde dat er iets niet pluis was. Betekent dat dat je iets van een aanwezigheid voelde en daar van schrok, dat er iets anders dan anders was en dat je op je hoede liet voelen. Of voelde je meteen een bedreiging van iets.
Overigens ben ik het niet met Manke eens dat alles demonisch hoeft te zijn. Zoals je het beschrijft doet de entiteit nl. niets en zwaait alleen wat. Dat zou ook een overgegane (gestorvene) kunnen zijn die zich even aan je kenbaar wil maken. Zoals er goed en kwaad in deze wereld is, is die er ook in het hiernamaals (vertelde een spiritueel leidster me ooit).
De aanwezigheid van dat ''ding'' voelde zodra ik wakker werd niet pluis aan. Weet niet waarom, maar ik vertrouwde het niet. Ja, het zwaaide maar wat.. Kunnen anderen makkelijk zeggen, maar als je het zelf meemaakt dan zit je toch even rechtop in bed van de enorme schrik die je dan krijgt!quote:Op donderdag 26 juli 2012 14:20 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Wat ik me afvraag. Je voelde dat er iets niet pluis was. Betekent dat dat je iets van een aanwezigheid voelde en daar van schrok, dat er iets anders dan anders was en dat je op je hoede liet voelen. Of voelde je meteen een bedreiging van iets.
Overigens ben ik het niet met Manke eens dat alles demonisch hoeft te zijn. Zoals je het beschrijft doet de entiteit nl. niets en zwaait alleen wat. Dat zou ook een overgegane (gestorvene) kunnen zijn die zich even aan je kenbaar wil maken. Zoals er goed en kwaad in deze wereld is, is die er ook in het hiernamaals (vertelde een spiritueel leidster me ooit).
Zou het wel kloppen, wat er op die eerste site wordt beweerd?quote:Op donderdag 26 juli 2012 14:56 schreef Manke het volgende:
[..]
Zulke mensen (zoals die spiritueel leidster) hebben zelf niet eens door dat ze beet worden genomen, het is zo mooi, hoe kan het demonisch zijn
lees dit maar over hoe demonen de doden imiteren:
http://www.staciespielman.com/TalkingToTheDead.htm
Zie hier, onderin bij reacties hoe demonisch en hatelijk stemmen zijn:
http://www.intervoiceonline.org/support-recovery
Het is raar, maar ze heeft het niet verzonnen, die hele site staat vol met haar ervaringen, heb al een hele tijd contact met haar en ze is eerlijk.quote:Op donderdag 26 juli 2012 15:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Zou het wel kloppen, wat er op die eerste site wordt beweerd?
De uitspraak dat alle mensen die last hebben van demonen eerst weleens iets zeiden tegen een overleden dierbare, verbaasde me een beetje. Dat is zo'n beetje hetzelfde als stellen dat alle alcoholisten vroeger moedermelk hebben gedronken.quote:Op donderdag 26 juli 2012 16:00 schreef Manke het volgende:
[..]
Het is raar, maar ze heeft het niet verzonnen, die hele site staat vol met haar ervaringen, heb al een hele tijd contact met haar en ze is eerlijk.
Dat zal vast niet altijd gebeuren als iemand tegen een dooie praat, maar het is een open uitnodiging blijkbaar, die demonen vinden het dan leuk om de overledene na te doen.quote:Op donderdag 26 juli 2012 16:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
De uitspraak dat alle mensen die last hebben van demonen eerst weleens iets zeiden tegen een overleden dierbare, verbaasde me een beetje. Dat is zo'n beetje hetzelfde als stellen dat alle alcoholisten vroeger moedermelk hebben gedronken.
Eerste keer in me oor, de andere keren om me heen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:24 schreef Manke het volgende:
Ik hoor ook regelmatig gefluit, hoor je het in je oor of ergens om je heen?
Trek je niet iets te snel je conclusies en projecteer je je eigen 'problemen' niet te snel op andermans problemen? Ik vind het een beetje gevaarlijk wat je doet..quote:Op vrijdag 27 juli 2012 12:45 schreef Manke het volgende:
Ik denk dat zij dat zijn, ze zijn met je bezig, heb geen idee hoe je het kan stoppen
Ik zeg toch "ik denk", gebaseerd op wat hij al eerder schreef en PB'de.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 13:05 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Trek je niet iets te snel je conclusies en projecteer je je eigen 'problemen' niet te snel op andermans problemen? Ik vind het een beetje gevaarlijk wat je doet..
Ik weet wel dat er veel waarschuwingen zijn voor het spreken met de doden zonder hele gedegen beschermingen.quote:Op donderdag 26 juli 2012 16:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
De uitspraak dat alle mensen die last hebben van demonen eerst weleens iets zeiden tegen een overleden dierbare, verbaasde me een beetje. Dat is zo'n beetje hetzelfde als stellen dat alle alcoholisten vroeger moedermelk hebben gedronken.
Hoezo willen aandoen? Ik snap echt niet die negatieve insteek van zowel jou als Manke.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 12:06 schreef Narasan het volgende:
Vreemd....Heb het ook al aan Manke in PB's verteld, maar zodra het heel stil is en ik alleen ben en goed luister, begin ik stemmen te horen die wat zeggen. Alleen weet ik nog niet precies wat ze zeggen. Het zijn er dus meerdere die me iets willen aandoen, vermoed ik...
Ik kan ze nog niet heel duidelijk horen. Zijn nog echt maar heel zachtjes en als ik goed luister. Bij mij klinken ze niet vrolijk.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 12:23 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook wel eens af. Zijn het echt stemmen? Of meer gedachten in je hoofd?
Je hoort ze dus echt in de ruimte, zeg maar? Je zou naar de plek toe kunnen lopen waarvandaan het stemgeluid komt?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:12 schreef Narasan het volgende:
[..]
Ik kan ze nog niet heel duidelijk horen. Zijn nog echt maar heel zachtjes en als ik goed luister. Bij mij klinken ze niet vrolijk.
@Scrummie: wat betreft het aandoen. Ik weet het niet precies, maar ik kan je wel vertellen dat ze steeds meer activiteit laten zien in dit huis en dat telkens ook op mijn kamer waar ik slaap.
Dat bedoel ik inderdaad. Ik heb het al eens uitgeprobeerd, maar als je dan op de plek komt is er niets. Ook heb ik al eens aan m'n moeder gevraagd of zij wat tegen mij zei. Maar daar kreeg ik: 'nee' als antwoordt op. Gewoon om eens te testen.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:30 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Je hoort ze dus echt in de ruimte, zeg maar? Je zou naar de plek toe kunnen lopen waarvandaan het stemgeluid komt?
Wat bedoel je met activiteit?
Oke, onthoud dat het heel veel energie en moeite kost voor een geest om te communiceren met deze dimensie. Daardoor kan het ook onduidelijk of helemaal niet te verstaan zijn of anders klinken dan het bedoeld is. Heeft die kamer een geschiedenis? Oud huis? Kan er iets gebeurt zijn wat je niet weet (en dan bedoel ik voor jullie er woonden).quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:12 schreef Narasan het volgende:
[..]
Ik kan ze nog niet heel duidelijk horen. Zijn nog echt maar heel zachtjes en als ik goed luister. Bij mij klinken ze niet vrolijk.
@Scrummie: wat betreft het aandoen. Ik weet het niet precies, maar ik kan je wel vertellen dat ze steeds meer activiteit laten zien in dit huis en dat telkens ook op mijn kamer waar ik slaap.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |