Dit zeggen Margriet Rijsenbrij en haar echtgenoot Johan Buurman van Centrum Nieuwe Tijd in Purmerend. Dat iedere crimineel onder het mom van zijn of haar leerproces dan de meest verschrikkelijke dingen kan uitvreten, bestrijden zij.
"Je hebt altijd de keuze voor het goede te gaan", redeneert Rijsenbrij. "Wie kiest voor het kwade verdient dus gewoon straf, ook al is de misdaad te verklaren als je kijkt naar het leerproces dat iemand doorloopt."
Spiritueel ei
In Centrum Nieuwe Tijd kunnen Buurman en Rijsebrij hun spirituele ei helemaal kwijt. Beiden verzorgen er cursussen en workshops, Rijsebrij voltijds, haar man naast zijn gewone baan. De healingsessies en meditatiebijeenkomsten leveren het stel nog niet genoeg op om ervan rond te komen. Ze hebben goede hoop over een paar jaar wel van Nieuwe Tijd te kunnen leven.
Oude nieuwetijdskinderen noemen ze zichzelf. Deze term is in newagekringen sinds een jaar of vijf een begrip. Het staat voor "gevoelige kinderen uit hogere lichtsferen met een bijzonder zielendoel op aarde".
Begeleiding
Volgens de newageaanhangers worden er de laatste jaren steeds meer van dit soort "intuïtieve kinderen", soms behept met paranormale gaven, geboren. Vandaar ook de groeiende aandacht en begeleiding voor de sterrenkinderen.
"Toen wij jong waren, had nog niemand van nieuwetijdskinderen gehoord", vertelt Rijsenbrij. "Familieleden en vrienden noemden je een fantast of een toneelspeler. Je voelde je totaal onbegrepen en eenzaam in je ervaringen." Toen ze elf jaar geleden in contact kwamen met andere nieuwetijdskinderen, was dat snel voorbij. "Alsof ik thuis kwam", verzucht ze.
Winst
Naast de verkoop van vooral oosterse artikelen zal in het bijzonder het reinigen van woonhuizen en kantoren de komende jaren winst opleveren, verwachten zij. Daar komt geen schoonmaakmiddel aan te pas.
"Ruimten waar mensen werken en wonen, zitten vol met energie, positieve en negatieve. Wij halen met bijvoorbeeld edelstenen, wierook of met het kruid salie de afvalenergie weg, zodat de straling daarvan geen slechte invloed meer kan uitoefenen", legt Buurman uit. "Dat levert een heleboel minder stress op voor de mensen in zo'n ruimte. En daar hebben veel bedrijven baat bij."
Het zal wel weer de schuld van extreem-rechts zijn geweest.
Dit soort redenaties zijn te simpel voor woorden, om niet te vergeten ontdaan van ook maar een enkel realiteitsbesef.
Ik vind het leuk als mensen nadenken over de diepere zaken des levens, en misschien wel denken een nieuwe manier van denken gevonden te hebben, maar je kan ook gewoon doordraven in zweverig gezever.
Tsk, Hitler niks te verwijten
Toch fijn dat voor de zielerust van 1 (!) persoon in totaal 50.000.000 mensen de dood hebben gevonden (totaal aantal doden in WO2 in Europa)
[Dit bericht is gewijzigd door Ron_Jeremy op 24-08-2001 10:12]
quote:Mijn maag draait zich even om als je het niet erg vindt?
Op vrijdag 24 augustus 2001 10:06 schreef Koekepan het volgende:
Ik geef ze niet eens ongelijk.
Blij dat hun bolwerk aan de prins hendrikkade dicht is.
quote:Tot mijn grote verbazing kwam ik dit bericht gisteren ook tegen bij de ANP berichten-update.
Op vrijdag 24 augustus 2001 10:03 schreef Frutsel het volgende:PURMEREND - "Je kunt Hitler niet verwijten dat hij blablablabla
Dit zeggen Margriet Rijsenbrij en haar echtgenoot Johan Buurman van Centrum Nieuwe Tijd in Purmerend.
Het ANP verstrekt tegenwoordig kennelijk iedere broodmongool, die meer dan twee woorden kan spreken, gratis publiciteit
Wat zou het doel van een leerproces zijn waarbij zoveel mensen sterven? Walgelijk!
quote:*Ook een teiltje nodig heeft*
Op vrijdag 24 augustus 2001 10:10 schreef shmoopy het volgende:[..]
Mijn maag draait zich even om als je het niet erg vindt?
quote:Dus jij gaat er net zoals dit dynamische duo vanuit dat Hitler vanuit zijn onbewuste de noodzaak voelde zich van een aantal bevolkingsgroepen te ontdoen ? Het lijkt mij duidelijk dat dat niet getuigt van enige realiteitszin.
Op vrijdag 24 augustus 2001 10:06 schreef Koekepan het volgende:
Ik geef ze niet eens ongelijk.
Ik geloof niet dat dit koppel zichzelf in het hokje 'nieuwetijdskinderen' zou moeten mogen kunnen plaatsen.
Waar jij te plaatsen bent, weet ik nog niet. Ik zou zeggen, lees dit stukje nog een keer, laat het tot je doordringen, en geef dan een gefundeerde reactie ....
Maar dat die misdaden deel uitmaken van een leerproces, ja dat hoeven zij me niet te vertellen hoor! Ieder mens is toch zn leven lang met een leerproces bezig? Maar dat is geen excuus! En dat staat er ook, hij verdient dus wel gewoon straf.
quote:Het is natuurlijk wel de vraag of hij zijn straf nu wel in dit leven danwel het volgende gekregen heeft .... maar dat is weer een heel andere discussie
Op vrijdag 24 augustus 2001 10:18 schreef Troeltje het volgende:
Maar dat die misdaden deel uitmaken van een leerproces, ja dat hoeven zij me niet te vertellen hoor! Ieder mens is toch zn leven lang met een leerproces bezig? Maar dat is geen excuus! En dat staat er ook, hij verdient dus wel gewoon straf.
quote:Er staat ook dat hem niks te verwijten valt.
Op vrijdag 24 augustus 2001 10:18 schreef Troeltje het volgende:
En dat staat er ook, hij verdient dus wel gewoon straf.
Als jouw niks te verwijten valt, verdien je volgens het Nederlands strafrecht ook geen straf.
Dom geneuzel dus van New-Age types. Maar dat is niet vreemd, want er komt zelden een zinnig woord over de lippen van dat soort lieden.
[Dit bericht is gewijzigd door R@b op 24-08-2001 10:26]
quote:Een groeiproces dat tientallen miljoenen de dood in jaagt verklaar ik bij voorbaat al tot walgelijk.
Op vrijdag 24 augustus 2001 10:22 schreef Vivi het volgende:
Koekepan beweert toch niet dat hij vind dat Hitler niet fout is geweest; de stelling is dat Hitler gedreven werd door een bepaald iets in zijn "wezen" waardoor hij de dingen deed die hij deed. En dat hij, als "spiritueel wezen" daardoor een groeiproces moest doormaken. Dat kan je onzin vinden of niet, maar Ik zie hier niemand die zijn DADEN goedpraat hoor. Het een (het "groeiproces") staat toch los van het ander(de slechtheid van zijn daden)?
Buiten dat, Hitler was gewoon een geschift genie die nu al lang tot stof en as is vergaan. Niks leren en "ander leven" dus.
Pardon, ik ga even een vlieg doodmeppen zodat die ook kan groeien en een ander leven kan gaan krijgen.
Nog ff en ze geven Hitler posthuum een holocaust-diploma
quote:Probleem is wel dat het strafrecht min of meer is ingesteld op dit 'leerproces'.
Op vrijdag 24 augustus 2001 10:26 schreef Gia het volgende:
Kunnen ze ook even aan Dutroux vragen of hij klaar is met zijn leerproces? Dan kunnen ze hem een paar jaartjes straf geven, zijn daden vergeven en iedereen is weer blij en gelukkig.
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2001 10:30 schreef shmoopy het volgende:[..]
Probleem is wel dat het strafrecht min of meer is ingesteld op dit 'leerproces'.
Hitler heeft geen straf gehad,
geen spijt betuigt,
en heeft dus niets geleerd van zijn daden.
Misschien mag hij het in een nieuw leven nog eens proberen
[Dit bericht is gewijzigd door Ron_Jeremy op 24-08-2001 10:31]
quote:Nee, maar hij mag wel weggestopt worden omdat hij een gevaar voor de samenleving is. Bovendien was Hitler een voortbrengsel van de toenmalige samenleving. Als hij vandaag de dag geboren werd zou echt niet meer aan de macht komen. Net zoals Mozart in de hedendaagse samenleving misschien eerder chirurg zou zijn geworden dan componist. Ik weet verder niets van deze mensen (ze klinken inderdaad wel arrogant om Hitler een soort van pardon te verlenen), maar ik denk wel dat een moreel oordeel niet van toepassing is.
Op vrijdag 24 augustus 2001 10:25 schreef R@b het volgende:
Als jouw niks te verwijten valt, verdien je volgens het Nederlands strafrecht ook geen straf.
Als hij ter dood was veroordeeld na '45 zou men niet gezegd hebben: dat was niet aardig van u. Dat zou nog veel meer een klap in het gezicht van de Joden geweest zijn. Hij was gewoon een staatsgevaarlijk mens.
quote:Als je inderdaad alleen maar leest dat hem niets te verwijten valt, ja dat klinkt erg fout. Maar dan zie je over het hoofd dat er OOK staat dat iedereen de keus heeft goed of kwaad te doen en als je kiest voor kwaad (zoals Hitler) mag dat niet onbestraft blijven.
Op vrijdag 24 augustus 2001 10:25 schreef R@b het volgende:[..]
Er staat ook dat hem niks te verwijten valt.
Dom geneuzel dus van New-Age types. Maar dat is niet vreemd, want er komt zelden een zinnig woord over de lippen van dat soort lieden.
quote:Zoiets zal het wel zijn. Goed voor het leerproces van de mensheid in zijn algemeen.
Op vrijdag 24 augustus 2001 10:25 schreef Re het volgende:zoiets als.. hij was goed voor de mensheid als geheel... ?
Probleem met New-Agers achtige lieden is dat ze geloven in geesteswerelden, reincarnatie en weet ik nog meer. Dat maakt serieus discussiëren altijd vrij lastig, omdat ze zaken koppelen aan onzichtbare zweverijen, die mij als weldenkend mens in ieder geval niets zeggen.
Met gelovigen heb ik dat ook wel eens, tijdens discussies over de zin van het leven , wanneer zij dan op het hiernamaals gaan wijzen of de wil van God.
[Dit bericht is gewijzigd door R@b op 24-08-2001 10:35]
quote:Ik denk niet dat ze dat bedoelen, maar zo is het wel.
Op vrijdag 24 augustus 2001 10:34 schreef R@b het volgende:
Zoiets zal het wel zijn. Goed voor het leerproces van de menseid in zijn algemeen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |