Dankje.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:27 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Oke, onthoud dat het heel veel energie en moeite kost voor een geest om te communiceren met deze dimensie. Daardoor kan het ook onduidelijk of helemaal niet te verstaan zijn of anders klinken dan het bedoeld is. Heeft die kamer een geschiedenis? Oud huis? Kan er iets gebeurt zijn wat je niet weet (en dan bedoel ik voor jullie er woonden).
Een hallucinatie van wat? De stemmen hoor ik meermaals per dag dus het kan denk ik niet dat zijn?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 15:23 schreef Peunage het volgende:
Als jij de enige bent die de stemmen hoort is dat misschien een hallucinatie?
Waarom kan dat geen hallucinatiezijn?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 15:23 schreef Narasan het volgende:
[..]
Een hallucinatie van wat? De stemmen hoor ik meermaals per dag dus het kan denk ik niet dat zijn?
Vrij simpel te verklaren; niet iedereen is hetzelfde. De ene persoon is er gevoeliger voor als de ander.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 15:25 schreef Peunage het volgende:
[..]
Waarom kan dat geen hallucinatiezijn?
Als jij die stemmen wel hoort en een ander niet, hoe kun je dat verklaren?
Volgens mij kun je dat ook niet verklaren waarom je de stemmen hoort.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 15:25 schreef Peunage het volgende:
[..]
Waarom kan dat geen hallucinatiezijn?
Als jij die stemmen wel hoort en een ander niet, hoe kun je dat verklaren?
Damn, zo begon het ook precies bij mij, nou welkom bij de gekken clubquote:Op zaterdag 28 juli 2012 12:06 schreef Narasan het volgende:
Vreemd....Heb het ook al aan Manke in PB's verteld, maar zodra het heel stil is en ik alleen ben en goed luister, begin ik stemmen te horen die wat zeggen. Alleen weet ik nog niet precies wat ze zeggen. Het zijn er dus meerdere die me iets willen aandoen, vermoed ik...
Dat zal je ook nooit snappen, niemand snapt het die ze niet hoort.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 12:27 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Hoezo willen aandoen? Ik snap echt niet die negatieve insteek van zowel jou als Manke.
Ik vraag me af of jij het wel snapt..quote:Op zaterdag 28 juli 2012 16:09 schreef Manke het volgende:
[..]
Dat zal je ook nooit snappen, niemand snapt het die ze niet hoort.
Zelfs ik snap het niet, maar jij helemaal niet.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 16:18 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik vraag me af of jij het wel snapt..
Dan niet joh. Ik vind jou apart. Jij zegt er niets van te snappen, maar je weet dondersgoed voor jezelf wat het allemaal niet is, en dat ze allemaal boosaardig zijn en kwaad en demonen en je doet je uiterste best om anderen met 'soortgelijke' ervaringen gelijk op te wijzen dat hij of zij bang moet zijn. Onzin dus. Jij ervaart het op jou manier en dat is niet prettig voor je, maar ga anderen geen problemen aanpraten die er totaal niet lijken te zijn.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 16:20 schreef Manke het volgende:
[..]
Zelfs ik snap het niet, maar jij helemaal niet.
Het enige dat ik snap is dat het GEEN mensenzielen zijn, jammer voor velen.
Het h3eeft ook niks met gevoeligheid te maken![]()
Ik hoor ook wel eens stemmen. Ik word daar niet bang van hoor.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 16:31 schreef Manke het volgende:
Ik zeg juist dat ie niet bang moet zijn en het woord demon is volgens mij nog niet gevallen
Verder lijkt het bij hem te beginnen op exact de zelfde manier als bij mij, ik hoorde ze ook heel zacht voordat ik EVP deed, daarna werd het pas erg.
Ieders ervaringen met stemmen is het zelfde als je de ervaringen leest in de link die ik gaf, dus ga ik er van uit dat zijn ervaring ongeveer gelijk is.
Het begon al voor EVP. Voordat ik met EVP ging spelen had ik al het idee dat er wat bij me zat door verschillende dingen, zoals briesjes in m'n gezicht, wakker schrikken omdat iets aan m'n schouders of benen trok, ook hoorde ik heel zacht praten als ik m'n oren sloot, wat Narasan nu lijkt te hebben.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 18:23 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ik hoor ook wel eens stemmen. Ik word daar niet bang van hoor.
Jouw probleem is dat je EVP bent gaan doen, op een als ik me niet vergis, nogal obsessieve manier.
Je sluit je niet af en je bent alleen maar bang. Die angst, dat is een batterij voor kwaadwillenden. Je voedt ze gewoon zelf. En met andere mensen bang maken, voedt je ze nog meer.
moet je helemaal zelf weten. Het is maar een tipquote:Op zaterdag 28 juli 2012 18:36 schreef Manke het volgende:
Ik ben dus niet bang, maar ze zijn er toch nog, dat ze zich voeden met emoties of andere energie geloof ik niet, ze hebben zelf energie genoeg.
Weet jij hoe?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 18:38 schreef lezzer het volgende:
Met EVP heb je gewoon hetzelfde gedaan als met glaasje draaien. De deur wagenwijd open gezet. Doe die deur eerst eens dicht...
Ik neem aan dat je niet beweert dat ik er nooit mee te maken gehad heb hoop ik hè?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 18:41 schreef sientelo het volgende:
Ik denk niet dat je ze voedt, maar ze willen graag winnen, dus hoe meer negativiteit er gezaaid wordt hoe beter voor hen.
Ik denk dat je niet kan weten wat het is, als je er niet mee te maken hebt. Als je er wel mee te maken hebt, snap je ook veel niet, omdat je wereldbeeld opeens verandert, en je nog steeds niet weet hoe het allemaal precies zit...
Ik weet niet waar jij mee te maken hebt. Ik weet dat het bij mij niet zomaar kan; de deur sluiten. Dus weet niet waar dat advies op gebasseerd is.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 18:44 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je niet beweert dat ik er nooit mee te maken gehad heb hoop ik hè?
Ja klopt welquote:Op zaterdag 28 juli 2012 18:41 schreef sientelo het volgende:
Ik denk niet dat je ze voedt, maar ze willen graag winnen, dus hoe meer negativiteit er gezaaid wordt hoe beter voor hen.
Ik denk dat je niet kan weten wat het is, als je er niet mee te maken hebt. Als je er wel mee te maken hebt, snap je ook veel niet, omdat je wereldbeeld opeens verandert, en je nog steeds niet weet hoe het allemaal precies zit...
Of je vertelt er wat over, maar daar had je geen zin in.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 18:44 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je niet beweert dat ik er nooit mee te maken gehad heb hoop ik hè?
Je hebt ze zelf uitgenodigd, anders hadden ze nooit binnen kunnen komen bij je.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 18:41 schreef Manke het volgende:
[..]
Weet jij hoe?![]()
Iets anders heeft ze uitgenodigd, niet EVP, want ze waren er al.
Vandaar ook beter niet 'spelen' met dit soort dingen.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 19:02 schreef Blaadje11 het volgende:
[..]
Je hebt ze zelf uitgenodigd, anders hadden ze nooit binnen kunnen komen bij je.
Jij zette de deur open.
Hoeft niet, als ouders glaasje draaien hebben gedaan, dan hebben de kinderen er vaak ook last van.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 19:02 schreef Blaadje11 het volgende:
[..]
Je hebt ze zelf uitgenodigd, anders hadden ze nooit binnen kunnen komen bij je.
Jij zette de deur open.
Misschien wel, je staat open dan. Wat de gevolgen zijn kon je niet inschatten. Zo is het ook met glaasje draaien, iedereen die denkt dat het spelen is, think again.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 19:08 schreef Manke het volgende:
[..]
Hoeft niet, als ouders glaasje draaien hebben gedaan, dan hebben de kinderen er vaak ook last van.
Ik heb ze waarschijnlijk uitgenodigd ja, maar hoe, niet met EVP.
Jij bent ten alle tijde verantwoordelijk voor wat er in jouw leven speelt.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 19:08 schreef Manke het volgende:
[..]
Hoeft niet, als ouders glaasje draaien hebben gedaan, dan hebben de kinderen er vaak ook last van.
Ik heb ze waarschijnlijk uitgenodigd ja, maar hoe, niet met EVP.
Klopt helemaal, alleen weet niemand hoe. Ik niet in ieder geval. Aandacht van geesten bedoel je? Is niet zo fijnquote:Op zaterdag 28 juli 2012 19:35 schreef Blaadje11 het volgende:
[..]
Jij bent ten alle tijde verantwoordelijk voor wat er in jouw leven speelt.
Zelfs als jouw ouders de deur open hebben gezet, kun jij die weer dicht doen.
Als je dat wilt (soms willen mensen dat niet want aandacht is wel heel fijn).
Ja, ik begin daar steeds meer aan te twijfelen. Of het wel zo is dat je deuren opent. Misschien kiezen ze wel mensen uit, en ook de mensen die dus zoiets als glaasje draaien gaan doen. Er zijn volgens mij ook mensen die zoiets als glaasje draaien deden en niks kregen.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 19:38 schreef Manke het volgende:
[..]
Klopt helemaal, alleen weet niemand hoe. Ik niet in ieder geval. Aandacht van geesten bedoel je? Is niet zo fijn
Eigenlijk slaat het nergens op dat oproepen deuren opent, want als je antwoord krijgt dan betekent het dat de geest(en) al aanwezig zijn.
Ja (omdat je ze wel al binnenliet he, anders waren ze er niet) en net zoals je visite de deur uit kan zetten, kun je dat met 'geesten' ook.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 19:38 schreef Manke het volgende:
[..]
Klopt helemaal, alleen weet niemand hoe. Ik niet in ieder geval. Aandacht van geesten bedoel je? Is niet zo fijn
Eigenlijk slaat het nergens op dat oproepen deuren opent, want als je antwoord krijgt dan betekent het dat de geest(en) al aanwezig zijn.
Ah. Je bent er!quote:Op zaterdag 28 juli 2012 19:47 schreef sientelo het volgende:
Als het gaat over deuren openen, kan er een soort schuldgevoel worden gekweekt. Alsof het je eigen schuld is, had je maar iets anders moeten kiezen.
Ik ben het voor een groot deel met het idee over eigen verantwoordelijkheid eens, maar niet helemaal. Niet alles wat je overkomt, in de breedste zin van het woord, is je eigen schuld.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 20:05 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ah. Je bent er!
Nou, denk hier maar eens goed over na en dat in combinatie met verantwoordelijkheid nemen voor jezelf
Gedeeltelijk mee eens, maar als je je in het schimmige gebied gaat begeven moet je natuurlijk niet verbaasd zijn als de schimmen ook daadwerkelijk tot leven komen.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 20:08 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik ben het voor een groot deel met het idee over eigen verantwoordelijkheid eens, maar niet helemaal. Niet alles wat je overkomt, in de breedste zin van het woord, is je eigen schuld.
Ja, in die zin klopt het.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 20:13 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Gedeeltelijk mee eens, maar als je je in het schimmige gebied gaat begeven moet je natuurlijk niet verbaasd zijn als de schimmen ook daadwerkelijk tot leven komen.
Niet alleen in die zin. Alles wat je overkomt is eigen verantwoordelijkheid.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 20:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ja, in die zin klopt het.
quote:Op zaterdag 28 juli 2012 20:05 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ah. Je bent er!
Nou, denk hier maar eens goed over na en dat in combinatie met verantwoordelijkheid nemen voor jezelf
Dus de joden kozen voor de holocaust?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 20:20 schreef Blaadje11 het volgende:
[..]
Niet alleen in die zin. Alles wat je overkomt is eigen verantwoordelijkheid.
Je koos er (op wat voor manier dan ook, om welke reden dan ookm (groei?)) voor, anders was het er niet.
Want je creëert je eigen leven.
En verwar het niet met schuld.
Schuld bestaat niet, er bestaan alleen keuzes met hun consequenties.
Waarvoor jij de verantwoordelijkheid hebt.
IMO.
Ik wou niets liever, nu ook wel, maar ik kan er nu mee leven.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 20:04 schreef Blaadje11 het volgende:
[..]
Ja (omdat je ze wel al binnenliet he, anders waren ze er niet) en net zoals je visite de deur uit kan zetten, kun je dat met 'geesten' ook.
Net zo simpel.
Desnoods met schop onder de kont, eruit gooien met bezem, matteklopper, what ever.
Als je dat wilt dan tenmiste
Het gaat er mij meer om dat er hier twee users zijn die roepen dat ze heel erg last hebben van vreselijke demonen, en de oplossing buiten zichzelf zoeken.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 20:08 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik ben het voor een groot deel met het idee over eigen verantwoordelijkheid eens, maar niet helemaal. Niet alles wat je overkomt, in de breedste zin van het woord, is je eigen schuld.
Dat was de keuze van hun ziel voordat ze geboren werden, om door te groeienquote:Op zaterdag 28 juli 2012 20:22 schreef sientelo het volgende:
[..]
[..]
Dus de joden kozen voor de holocaust?
Erg cru maar ja.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 20:22 schreef sientelo het volgende:
[..]
[..]
Zie, je snapt het wel.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 20:23 schreef Manke het volgende:
[..]
Dat was de keuze van hun ziel voordat ze geboren werden, om door te groeien
Ik roep juist dat ik er geen last meer van hebquote:Op zaterdag 28 juli 2012 20:22 schreef lezzer het volgende:
[..]
Het gaat er mij meer om dat er hier twee users zijn die roepen dat ze heel erg last hebben van vreselijke demonen, en de oplossing buiten zichzelf zoeken.
Ik was jaren doodsbang in mijn huis, stampvol negatieve energieën van allerlei aard. Je kan dat weg laten halen (wat ik gedaan heb uiteraard), maar het wordt pas echt beter als je echt kan zeggen "dit is mijn huis, en ik wil dat je weg gaat".
Je moet het zélf doen, niemand anders kan dat voor je doen.
Wij zijn niet alleen op aarde, het stikt er van de volken, waarvan we de meesten helemaal niet zien. Die die we liever niet zouden ontmoeten, die die ons willen besturen, of ons misbruiken, die haken aan op onze emoties, op onze zwakke beschermingslaag.
We zijn in rap tempo "rotzooi aan het ruimen" op aarde (waarom zou iedereen zo geïrriteerd zijn?), en er zijn inderdaad wel figuren die daar niet zo'n belang bij hebben.
Blijf bij jezelf, blijf op je eigen koers, en ben vooral niet zo angstig bezig met geesten. Hou die beschermingslaag intact.
Ik lees hier in TRU wel eens topics van mensen die dan naar een spookhuis willen, en dan denk ik "je zou eens moeten kijken wat er zoal in je slaapkamer rond hangt. Of achter de bank staat terwijl je dit leest"
Ik snap de new age gedachte wel, alleen is er niks nieuws aan de new age. Ik geloof er ook niet in.quote:
Die mensen, zielen , wel ja. Misschien wel het mooiste wat je kan doen, zelfopoffering opdat de rest van de zielen kunnen leren.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 20:22 schreef sientelo het volgende:
[..]
[..]
Waarom zeg je dit soort enge dingenquote:Op zaterdag 28 juli 2012 20:22 schreef lezzer het volgende:
[..]
Het gaat er mij meer om dat er hier twee users zijn die roepen dat ze heel erg last hebben van vreselijke demonen, en de oplossing buiten zichzelf zoeken.
Ik was jaren doodsbang in mijn huis, stampvol negatieve energieën van allerlei aard. Je kan dat weg laten halen (wat ik gedaan heb uiteraard), maar het wordt pas echt beter als je echt kan zeggen "dit is mijn huis, en ik wil dat je weg gaat".
Je moet het zélf doen, niemand anders kan dat voor je doen.
Wij zijn niet alleen op aarde, het stikt er van de volken, waarvan we de meesten helemaal niet zien. Die die we liever niet zouden ontmoeten, die die ons willen besturen, of ons misbruiken, die haken aan op onze emoties, op onze zwakke beschermingslaag.
We zijn in rap tempo "rotzooi aan het ruimen" op aarde (waarom zou iedereen zo geïrriteerd zijn?), en er zijn inderdaad wel figuren die daar niet zo'n belang bij hebben.
Blijf bij jezelf, blijf op je eigen koers, en ben vooral niet zo angstig bezig met geesten. Hou die beschermingslaag intact.
Ik lees hier in TRU wel eens topics van mensen die dan naar een spookhuis willen, en dan denk ik "je zou eens moeten kijken wat er zoal in je slaapkamer rond hangt. Of achter de bank staat terwijl je dit leest"
Doe normaal.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 20:24 schreef Blaadje11 het volgende:
[..]
Erg cru maar ja.
Die zielen (let wel, ik heb het over zielen en niet over mensen/ego's) kozen voor die ervaring ja.
Anders was die ervaring er niet geweest.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |