SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fietsmeet Vreeswijk bij Gripper
Op zaterdag 11 of 25 augustus wil ik weer een Vreeswijk-meet doen. Een stukkie fietsen (110-120 km max) + daarna BBQ-en in de tuin.
Voor sfeerimpressie van vorig jaar zie: Fietsmeet vreeswijk 2011, zaterdag 9 juli
Discussies over de meet van 2012 kunnen we ook weer gewoon daar voorzetten.
en om je beschikbaarheid in te vullen:
http://www.doodle.com/bqpfgy6fhs7kcfdg
al aangemeld:
Gripper
Patroon
kaasplankje en zn 30 pseudoniemen
Blik (& blikchick + blikbaby)
Captain_fabulous
misschien:
Erik92
Oksel & OkselchickMijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
quote:Op maandag 23 juli 2012 13:35 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik mag vanmezelf geen teamkleding tot ik slank genoeg ben om er fatsoenlijk in te passen, maar als ik het nu zou kopen, ging ik denk ik voor dit nootjespak. Denk niet dat er veel anderen in rondrijden!
Om te verbranden? Dat shirt?quote:Op maandag 23 juli 2012 13:46 schreef Deetch het volgende:
[..]Lijkt wel wat op dat spruitjepak van angenent
[ afbeelding ]
Ik heb zelf lang gezocht naar dit shirt maar deze zijn nergens meer te krijgen
[ afbeelding ]
In combinatie met die MCipollini fiets is wel helemaal soignéquote:Op maandag 23 juli 2012 13:52 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Tja, uit smaak oogpunt zou ik nog niet dood gevonden willen worden in dat neon-gele Farnese Vini[/url] shirt. Verkeerstechnisch zou ik het best willen hebben. Als ze je dan nog niet opmerken, helpt niets.
[ afbeelding ]
Nou, in de Nibali modus mee van een berg afdonderen kan je misschien je stuurkunsten ook nog mee verbeteren.quote:Op maandag 23 juli 2012 11:10 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik heb niet die stuursensor-voetplaat erbij, dat vind ik zo suf: in je huiskamer meesturen. gelukkig kun je die functie ook uitzetten.
Hopmans in Bergen op Zoom heeft zeker wel maat XS.quote:Op maandag 23 juli 2012 11:48 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik ben aan het balen. Ik wil graag van die teamkleding kopen van Trek Leopard of iets dergelijks maar het lijkt erop alsof ze nergens mijn maat hebbenHet is allemaal te groot.
Misschien niet helemaal hetzelfde shirt, maar zoek maar eens op eBay op "cycling jersey". Dan kom je nogal wat gekken dingen tegen die door een maffe Amerikaan of een Hong Kong Chinees worden aangeboden.quote:Op maandag 23 juli 2012 13:46 schreef Deetch het volgende:
[..]Lijkt wel wat op dat spruitjepak van angenent
[ afbeelding ]
Ik heb zelf lang gezocht naar dit shirt maar deze zijn nergens meer te krijgen
[ afbeelding ]
naar verhaal, zit ik toch liever op een tacx of een spinning fiets.quote:Op maandag 23 juli 2012 13:59 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nou, in de Nibali modus mee van een berg afdonderen kan je misschien je stuurkunsten ook nog mee verbeteren.
Anekdote:
Vent op de club had ook ooit eens een hometrainer aangeschaft, zo een met 3 rollen. Veel trainen in de bijkeuken maar dat was ongezellig dus zegt vrouwtje ik kom er bij zitten maar was weer te koud dus CV omhoog. Krijgt die gast een klapband en dondert zo tegen de verwarming aan. Ze hebben het lycra van z'n been en schouder af moeten pellen.
quote:Op maandag 23 juli 2012 13:59 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nou, in de Nibali modus mee van een berg afdonderen kan je misschien je stuurkunsten ook nog mee verbeteren.
Anekdote:
Vent op de club had ook ooit eens een hometrainer aangeschaft, zo een met 3 rollen. Veel trainen in de bijkeuken maar dat was ongezellig dus zegt vrouwtje ik kom er bij zitten maar was weer te koud dus CV omhoog. Krijgt die gast een klapband en dondert zo tegen de verwarming aan. Ze hebben het lycra van z'n been en schouder af moeten pellen.
lol dan moet ik daar weer naar toe, wilde eigenlijk online.quote:Op maandag 23 juli 2012 14:01 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Hopmans in Bergen op Zoom heeft zeker wel maat XS.
Mooi.quote:Op maandag 23 juli 2012 20:05 schreef Patroon het volgende:
Morgen en overmorgen lekker 2 duurtrainingen van 4uur per stuk. Vanaf donderdag begin ik met mijn nieuwe bijbaan. Bijrijder voor de bezorging voor een groot warenhuis haha. Prachtig baantje, de provincie wat door en na de zomer 2 dagen per week, ideaal naast studie.
Wat doe jij zelf altijd aan dan? Vind deze van Radioshack zelf wel erg mooi:quote:Op maandag 23 juli 2012 11:49 schreef kanovinnie het volgende:
Waarom wil je teamkleding? Vind het er altijd zo nep uitzien.
Daar heb ik ook last van op koudere dagen (temp <17 graden), al merk ik wel het verschil na een kwartier ongeveer.quote:
Heeft ook wel met leeftijd te maken vrees ik. Ik ben helaas geen 20 meer.quote:Op maandag 23 juli 2012 20:16 schreef Erik92 het volgende:
[..]
Daar heb ik ook last van op koudere dagen (temp <17 graden), al merk ik wel het verschil na een kwartier ongeveer.
Stukje moraal. Ik heb een zomer- en een winterset van Androni. Ik vind het mooie kleding en verbaas me altijd er over hoeveel sponsors ze er op kwijt kunnen. Daarnaast zie je heel weinig mensen met deze kleding en weet de gemiddelde sportkijker amper wat voor team het is of welke renners ze op hun rooster hebben.quote:Op maandag 23 juli 2012 11:49 schreef kanovinnie het volgende:
Waarom wil je teamkleding? Vind het er altijd zo nep uitzien.
Ik heb dat setje, ben erg blij met shirt en shirt lange mouw. De broek is al versleten. Eigenlijk had ik er 2 broeken bij moeten nemen.quote:Op maandag 23 juli 2012 20:52 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Stukje moraal. Ik heb een zomer- en een winterset van Androni. Ik vind het mooie kleding en verbaas me altijd er over hoeveel sponsors ze er op kwijt kunnen. Daarnaast zie je heel weinig mensen met deze kleding en weet de gemiddelde sportkijker amper wat voor team het is of welke renners ze op hun rooster hebben.
[ afbeelding ]
Als je het maar uiterlijk de donderdagavond zeker laat weten, ik moet tenslotte voor de BBQ inkopenquote:Op maandag 23 juli 2012 20:33 schreef Erik92 het volgende:
Ik zal het wel zien in Vreeswijk haha (ik denk wel dat ik er ben). Moet ik nog wel even mijn beentjes scheren, want de tondeuse is verdwenen.Anders ben ik niet gesoigneerd genoeg.
Weet je al wanneer het is Gripper?quote:Op maandag 23 juli 2012 22:44 schreef Gripper het volgende:
[..]
Als je het maar uiterlijk de donderdagavond zeker laat weten, ik moet tenslotte voor de BBQ inkopen
Er zullen uiteindelijk meer harige (onverzorgde) yeti's dan gesoigneerde en blinkende haantjes aan de start staan hoor... Kom gewoon lekker als jezelf, das het best zittende wielrenpakje.
Bijna alle aanmeldingen zijn voor 11 augustus, dus da's 99% zeker de datum!quote:Op maandag 23 juli 2012 22:45 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Weet je al wanneer het is Gripper?
Bike-mall.com is chinese namaak. En als ik zo naar een paar shirts kijk is het net zoiets als zoek de verschillen want de prints zijn namelijk niet helemaal gelijk aan de originele. En een Oakley Jawbone voor 80 dollar. In Bangkok of Hong Kong waarschijnlijk voor een tientje te koop. Zal over een paar weken eens kijken voor zo'n fake Oakley. Ik zou er niet aan beginnen.quote:Op maandag 23 juli 2012 20:12 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Wat doe jij zelf altijd aan dan? Vind deze van Radioshack zelf wel erg mooi:
[ afbeelding ]
Heeft iemand hier wel eens kleding gekocht en zo ja: wat vind je van de kwaliteit?
http://www.bike-mall.com/
Omdat ik net een nieuw baantje heb gekregen kan ik helaas niet meer op zaterdag. Ik moet dus helaas afzeggen voor de meet...quote:Op maandag 23 juli 2012 23:00 schreef Gripper het volgende:
[..]
Bijna alle aanmeldingen zijn voor 11 augustus, dus da's 99% zeker de datum!
Dan zit ik in Parijs, dus dan moet ik helaas voorbij laten gaanquote:Op maandag 23 juli 2012 23:00 schreef Gripper het volgende:
[..]
Meer trainen!quote:Op maandag 23 juli 2012 23:02 schreef Blik het volgende:
Scheren is alleen voor mensen die standaard 30+ rijden, dus wellicht vanaf volgend jaar
Baby's schijnen de nodige tijd te kosten.quote:Op maandag 23 juli 2012 23:02 schreef Blik het volgende:
Scheren is alleen voor mensen die standaard 30+ rijden, dus wellicht vanaf volgend jaar
ja, dat is natuurlijk waar. Wellicht ga ik het nooit halen...quote:Op maandag 23 juli 2012 23:51 schreef eentwee het volgende:
[..]
Baby's schijnen de nodige tijd te kosten.
Heeft het nog wel zin de meet op zaterdag de 11e te houden als er bijna niemand kan?quote:Op maandag 23 juli 2012 23:00 schreef Gripper het volgende:
[..]
Sorry, dan zit ik in Spanje aan de wijn, vis en appelciderquote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:05 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als je nou naar de meet komt ga ik er voor jou ook 30 verzinnen.
captain, jij, ik, oksel&chick, blik...quote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:56 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Heeft het nog wel zin de meet op zaterdag de 11e te houden als er bijna niemand kan?
Of heb ik iedereen schrikvrees aangejaagd met mijn 30 pseudoniemen?
Ja ben ik na wat communicatie ook achterquote:Op maandag 23 juli 2012 23:02 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Bike-mall.com is chinese namaak. En als ik zo naar een paar shirts kijk is het net zoiets als zoek de verschillen want de prints zijn namelijk niet helemaal gelijk aan de originele. En een Oakley Jawbone voor 80 dollar. In Bangkok of Hong Kong waarschijnlijk voor een tientje te koop. Zal over een paar weken eens kijken voor zo'n fake Oakley. Ik zou er niet aan beginnen.
Kijk anders even bij decathlon, daar heb je ook redelijke wielerkleding voor OK prijzen.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:42 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Ja ben ik na wat communicatie ook achterHeb maar effe een shirtje bij de LIDL gekocht
Maar even voor in het begin, zit altijd beter dan een voetbalshirt
Zal ik doen, maar wilde nu even snel wat hebben. Drukke werkweek voor de rest namelijkquote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:56 schreef Gripper het volgende:
[..]
Kijk anders even bij decathlon, daar heb je ook redelijke wielerkleding voor OK prijzen.
Dan kan ik in ieder geval nietquote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:25 schreef Gripper het volgende:
[..]
captain, jij, ik, oksel&chick, blik...
kunnen allen gewoon op zaterdag hoor.
Ik zal zondag 12-8 erbij zetten in Doodle, kunnen mensen daar ook nog even hun beschikbaarheid voor opgeven.
http://www.cyclewear.eu/quote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:42 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Ja ben ik na wat communicatie ook achterHeb maar effe een shirtje bij de LIDL gekocht
Maar even voor in het begin, zit altijd beter dan een voetbalshirt
Thanks! Kijk ik van de week nog wel even. Shirtje van LIDL past ook goed en zit lekker. Een van de twee tenminste, andere ff ruilen straks.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 12:02 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
http://www.cyclewear.eu/
ook fietskleding voor aardig lage prijzen
heb een 3/4 broek van lidl. niets mis meequote:Op dinsdag 24 juli 2012 12:51 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Lidl heeft best goed fietsspul om mee te beginnen.
Ja, 't is minder eten en veel meer drinken nu. Vandaag vind ik het alweer lekker, gisteren moest ik nog even acclimatiseren.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:16 schreef Erik92 het volgende:
Wat een verschrikkelijk warm weer om te fietsen zeg.Ik heb drie bidons leeggedronken over 72 km.
quote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:08 schreef Gripper het volgende:
Moet je nou toch eens kijken. Waarom doet iemand toch zoiets foeilelijks met een op zich nette racefiets? http://link.marktplaats.nl/579431272
ratjetoe van componenten, t is een halve mountainbike. Zadel ook lekker achterover, goed voor je familiejuwelen![]()
Zal ik m voor max 500 ¤ kopen voor het reserveframe en de wielen, en de rest van dat idiote spul weer terug op marktplaats?
Gewoon een beetje rustig aan, drinken kan je in principe overal bijvullen op je route.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:15 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Morgen 35 graden en 80 tot 90% luchtvochtigheid trouwensNog nooit meegemaakt en ga ook nog fietsen. Ben benieuwd of ik het trek.
Vorig jaar een keer in die omstandigheden gefietst. Na 25 kilometer beide bidons leeg.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:15 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Morgen 35 graden en 80 tot 90% luchtvochtigheid trouwensNog nooit meegemaakt en ga ook nog fietsen. Ben benieuwd of ik het trek.
Tja. vrees het ook...quote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:11 schreef kaasplankje het volgende:
Max 500.- doet ie toch niet Gripper, hij zal er misschien minstens 800.- voor willen vangen.
Jij verslijt fietsen bijna nog harder dan ik!quote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:34 schreef Gripper het volgende:
Tja. vrees het ook...
Ik zit langzaamaan alweer rond te kijken naar een 2e frame (hoeft natuurlijk niet persé hetzelfde frame als k nu heb), die ga ik dan met SRAM red afmonteren.
Een mooie Specialized Allez, of misschien loop ik in Frankrijk of Italië nog eens tegen een leuke Lapierre (ben ik wel aan mn naam verplicht) op![]()
Een stijve maatje 58 knalbak, mocht jij ergens in jouw kringen iets interessants tegenkomen!
Maar Ivo... Jij bent toch ook anders dan andersquote:Op dinsdag 24 juli 2012 19:29 schreef ultra_ivo het volgende:
Dat alle onderdelen van dezelfde groep moeten zijn is een nieuwerwetse gedachte. Tot diep in de jaren '80 was het gebruikelijk om te mengen en mixen. Ik doe het nog altijd op nieuwe fietsen van me. Gewoon gebruiken wat op die positie het beste is, niet wat een marketing man van een bepaalde onderdelenfirma heeft uitgedacht.
Je hebt m'n Bob Jackson zien staan. Daar meng ik ook race en cyclocross onderdelen met een triple schakeling (en wat je minder goed zag, campa 9-speed op 9 speed Hyperglide cassette). Werkt prima.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 19:32 schreef Patroon het volgende:
[..]
Maar Ivo... Jij bent toch ook anders dan anders
Klopt. Ik heb op m'n crosser bewust een vierkante as ivm duurzaamheid en het feit dat het niet veel kost om 'm te vervangen. Bij hollowtech heb je de kans dat je de as kapotdraait in versleten lagers.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 19:29 schreef ultra_ivo het volgende:
Dat alle onderdelen van dezelfde groep moeten zijn is een nieuwerwetse gedachte. Tot diep in de jaren '80 was het gebruikelijk om te mengen en mixen. Ik doe het nog altijd op nieuwe fietsen van me. Gewoon gebruiken wat op die positie het beste is, niet wat een marketing man van een bepaalde onderdelenfirma heeft uitgedacht.
haal dat kans maar weg , op den duur heb je de garantie dat het kapot draait.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 19:56 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Klopt. Ik heb op m'n crosser bewust een vierkante as ivm duurzaamheid en het feit dat het niet veel kost om 'm te vervangen. Bij hollowtech heb je de kans dat je de as kapotdraait in versleten lagers.
Op de foto zag ik wel een mooie oldtimer, weet me god niet of het een legendarische Bob Jackson was. Dat waren nog eens tijdenquote:Op dinsdag 24 juli 2012 19:37 schreef kaasplankje het volgende:
Die Ivo dat is me een speciale. Uit zulk hout zijn maar weinig fietsers gesneden.
En ik heb je Bob Jackson zien staan, niet Patroon.
Dus eigenlijk juist heel goed, het is lichter, stijver en sneller kapot.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:07 schreef dop het volgende:
[..]
haal dat kans maar weg , op den duur heb je de garantie dat het kapot draait.
Hollowtech is technisch gezien gewoon Fout geconstrueerd.
puur vanuit de duurzaamheid bekeken het verkeerde uitgangspunt.
Ehm, de Bob Jackson dateert van 2007. Dus hooguit een KOFquote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:19 schreef Patroon het volgende:
[..]
Op de foto zag ik wel een mooie oldtimer, weet me god niet of het een legendarische Bob Jackson was. Dat waren nog eens tijden
Soms mag modern wel, maar wel naar oude snitquote:Op dinsdag 24 juli 2012 21:32 schreef kanovinnie het volgende:
Ivo, wat moet jij met zulke nieuwewetse rommel? Ik dacht dat het minimaal 20 jaar oud moest zijn?
Ja, commercieel gezien wel haha.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:30 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dus eigenlijk juist heel goed, het is lichter, stijver en sneller kapot.
Hahaquote:Op woensdag 25 juli 2012 09:51 schreef eentwee het volgende:
Okselalert! 27/36*32,5=24,38 km/u. Gelukkig. Ik begon al aan mezelf te twijfelen.
@P-A: niet persoonlijk hoor
Haha neem het ook niet persoonlijk op hoorquote:Op woensdag 25 juli 2012 09:51 schreef eentwee het volgende:
Okselalert! 27/36*32,5=24,38 km/u. Gelukkig. Ik begon al aan mezelf te twijfelen.
Geen kmteller op je fiets? Dan zie je toch wat je steeds ongeveer rijdt? Voor 32,5gem moet je eigenlijk op de rechte stukken steeds op 37 zitten. Gisteren had ik 29,1 gem over 100km terwijl ik eigenlijk steeds rond de 32 reed.quote:Op woensdag 25 juli 2012 09:59 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Haha neem het ook niet persoonlijk op hoorVond het ook wel erg hard voor de eerste keer :p Dit keer stukje korter over gedaan wel... Moet mijn racebanden er ook van de week even opleggen, zal ook wel iets schelen nog
Weet btw nog niet precies hoe groot het rondjen nu was :p
Dat blijf je houden inderdaad, bij mij stond er gisteren ook 29,1 terwijl ik bijna constant 32 reed. Een klein stukje door Lisse was vooral de dooddoener denk ik. Heb jij ook zo'n teller die stopt met de tijd tellen nadat je ongeveer 4 seconden stil staat?quote:Op woensdag 25 juli 2012 10:03 schreef Patroon het volgende:
[..]
Geen kmteller op je fiets? Dan zie je toch wat je steeds ongeveer rijdt? Voor 32,5gem moet je eigenlijk op de rechte stukken steeds op 37 zitten. Gisteren had ik 29,1 gem over 100km terwijl ik eigenlijk steeds rond de 32 reed.
Van alle apps die ik heb gebruikt is Strava nu veruit het beste. Telefoon zit altijd in mijn achterzak en nooit problemen mee gehad. Hij geeft routes altijd qua afstand hetzelfde, kan achter de komma iets schelen. Waarom niet een gewone teller ipv gelijk met GPS? GPS is vooral handig wanneer je veel in onbekend terrein fietst. Qua snelheid is het minder nauwkeurig dan gewoon een wielmeting.quote:Op woensdag 25 juli 2012 10:07 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Nee nog niet. Gebruik voorlopig even mijn iPhone om alles bij te houden. Wil met een paar maandjes dan een fietscomputer met GPS halen, maar vind die dingen vrij duur. Kan het verschil komen doordat ik de eerste keer mijn iPhone om mijn arm had en vanmorgen achter in een van de zakken van mijn shirt? Moet eigenlijk gewoon een iPhone-houder op de fiets zetten en dan de iPhone in een extra batterijcase ofzo. Ben ik voorlopig ook goed klaar mee.
Ja, maar soms als ik even verkeerd rij of iets leuks zie dan draai ik rustig om en fiets ik er rustig nog eens langs, zoals gisteren in de haven van Lauwersoog. Dat gemiddelde kan me echt niets schelen en even rustig fietsen om iets te zien of wat doet niets af aan mijn training.quote:Op woensdag 25 juli 2012 10:13 schreef Erik92 het volgende:
[..]
Dat blijf je houden inderdaad, bij mij stond er gisteren ook 29,1 terwijl ik bijna constant 32 reed. Een klein stukje door Lisse was vooral de dooddoener denk ik. Heb jij ook zo'n teller die stopt met de tijd tellen nadat je ongeveer 4 seconden stil staat?
Pffffffffffff... Amateur!! Je moet gewoon keihard doorknallen om dat gemiddelde maar zo hoog mogelijk te houden... En onder de 35 gemiddeld tel je sowieso niet mee...quote:Op woensdag 25 juli 2012 10:20 schreef Patroon het volgende:
Ja, maar soms als ik even verkeerd rij of iets leuks zie dan draai ik rustig om en fiets ik er rustig nog eens langs, zoals gisteren in de haven van Lauwersoog. Dat gemiddelde kan me echt niets schelen en even rustig fietsen om iets te zien of wat doet niets af aan mijn training.
Ik tel toch sowieso niet mee?quote:Op woensdag 25 juli 2012 10:26 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Pffffffffffff... Amateur!! Je moet gewoon keihard doorknallen om dat gemiddelde maar zo hoog mogelijk te houden... En onder de 35 gemiddeld tel je sowieso niet mee...
Owja, dat was ik even vergeten...quote:
Zou er niet aan beginnen. Kost het nodige voor een allesbehalve goede oplossing. iPhones kunnen er niet tegen: schokken, accu snel leeg, water, scherm niet te lezen, snelheden onnauwkeurig. GPS in iPhones is niet best. 4G gaat maar ook niet de beste van de pda's. Ik zou gewoon een tellertje kopen met de functies die je wilt en voor de gein routes tracken met strava e.d.quote:Op woensdag 25 juli 2012 10:07 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Nee nog niet. Gebruik voorlopig even mijn iPhone om alles bij te houden. Wil met een paar maandjes dan een fietscomputer met GPS halen, maar vind die dingen vrij duur. Kan het verschil komen doordat ik de eerste keer mijn iPhone om mijn arm had en vanmorgen achter in een van de zakken van mijn shirt? Moet eigenlijk gewoon een iPhone-houder op de fiets zetten en dan de iPhone in een extra batterijcase ofzo. Ben ik voorlopig ook goed klaar mee.
Ik zat ook na te denken over een Garmin Edge 800 of Bryton rider 50. Maar ben tot de conclusie gekomen dat ik het momenteel zonde geld vind voor de max 4x per jaar dat ik in onbekend terrein fiets, daar komt bij dat ze qua training interface (interval etc) een stuk minder werken dan een Polar. Als ik in Frankrijk ga fietsen neem ik van te voren wel even de route door op de kaart en kan ik onderweg altijd even de kaart raadplegen, met die bergen is een stop momentje wel even prettigquote:Op woensdag 25 juli 2012 10:33 schreef eentwee het volgende:
[..]
Zou er niet aan beginnen. Kost het nodige voor een allesbehalve goede oplossing. iPhones kunnen er niet tegen: schokken, accu snel leeg, water, scherm niet te lezen, snelheden onnauwkeurig. GPS in iPhones is niet best. 4G gaat maar ook niet de beste van de pda's. Ik zou gewoon een tellertje kopen met de functies die je wilt en voor de gein routes tracken met strava e.d.
Ik hoef voorlopig ook geen Garmin. De 800 is te groot en te duur, de 500 te beperkt qua functies en met fouten in de software en ik heb ook al teveel tracks gezien op Strava die me niet bevallen. Onnauwkeurig enzo, vooral onder de bomen. Mijn bluetooth gps dingetje werkt behoorlijk, ben alleen nog met wat apps aan het stoeien omdat het signaal op willekeurige momenten niet meer doorgegeven werd. Routes narijden doe ik niet zo vaak maar is redelijk te doen met RunGPS.
Ja mageneet in je wiel en sensor aan je voorvork. Zijn tegenwoordig bijna allemaal draadloos. Kosten nog geen 50 euro.quote:Op woensdag 25 juli 2012 10:41 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Tellers werken die met zo'n dingetje aan je wiel of kan dat ook zonder draad? Zou misschien in het begin dan wel handig zijn, puur voor snelheid en afstand per rit idd...
Ik zou gewoon een simpel ding kopen om te beginnen. Max 20 euro. Eventueel iets duurder waarbij je dan ook cadans kunt meten. Met draad is nauwkeuriger en goedkoper. GPS is erg leuk maar alleen echt handig op onbekend terrein.quote:Op woensdag 25 juli 2012 10:41 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Tellers werken die met zo'n dingetje aan je wiel of kan dat ook zonder draad? Zou misschien in het begin dan wel handig zijn, puur voor snelheid en afstand per rit idd...
Heb je oogkk ofzo? Hierboven krijg je toch genoeg alternatieven, je blijft maar die troep posten..quote:Op woensdag 25 juli 2012 11:01 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Dit zal wel niks wezen he: http://www.conrad.nl/ce/n(...)ger/0609052&ref=listKan niet veel zijn voor die prijs
Bijna alle segmenten zijn ook segmenten zonder stoplicht, dus stoplichten moeten niks uitmaken. Strava maakt ook onderscheidt tussen de tijd die je stilstaat en de tijd die je aan het rijden bent in de berekening van de snelheid (op je totaalroute, niet binnen je segment. Zo heb ik eens 35 minuten gedaan over de Caubergquote:Op woensdag 25 juli 2012 11:03 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik ga Strava wel eens proberen, maar dan word ik helemaal gek als ik 1x een stoplicht tegenkom die een halve minuut op rood staat.
Nee juist niet want voor de segmenten gebruikt strava de bruto tijd.quote:Op woensdag 25 juli 2012 11:15 schreef ThePlaneteer het volgende:
Aha, duidelijk. Dat verschilt dan wel van Runkeeper.
Zal het eens testen.
Maar zoals je zegt, je kunt dan wel gewoon om de 100 m ff stoppen en dan weer volgas?
Ik had ook al het idee dat ik tot het leger krabbelaars gedegradeerd was en vanaf nu door alles en iedereen voorbij gereden zou gaan worden.quote:Op woensdag 25 juli 2012 09:51 schreef eentwee het volgende:
Ik zie daar een segment maar dat loopt de andere kant op..quote:Op woensdag 25 juli 2012 11:33 schreef Gripper het volgende:
Ik had net ook weer zoiets aparts op Strava. Ik wilde een segment aanmaken van het stuk tussen Rhenen en de veerweg naar Amerongen, de rijnbandijk aan de zuidkant van de rijn.
Daar hebben we zondag met die groep van EP volle bak 45 kop over kop gereden, dus ik zag mezelf al met 1 of 2 anderen KOM staan
Als je het segment wilt aanmaken, zegt ie dat er al een paar gelijksoortige segmenten zijn, waarvan 1 exact hetzelfde (eindigt misschien 50 meter eerder of later, maar goed: ik heb volgens mij het begin en eindpunt van dat bestaande segment allebei meegepakt)
Waarom zou mijn tijd dan toch niet op dat al bestaande segment geregistreerd worden?
Hoe werkt dat dan? Is dat een App die alle GPS data over een bepaalde tijd opslaat oid? En is er ook zo'n app voor een Blackberry?quote:Op woensdag 25 juli 2012 10:07 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Nee nog niet. Gebruik voorlopig even mijn iPhone om alles bij te houden.
Ik was gewoon een beetje aan het zoekenquote:Op woensdag 25 juli 2012 11:03 schreef Patroon het volgende:
[..]
Heb je oogkk ofzo? Hierboven krijg je toch genoeg alternatieven, je blijft maar die troep posten..
Polar is matig ja. Duurdere zijn net zo matig. Als de batterij leeg is moet je 'm opsturen om te laten vervangenquote:Op woensdag 25 juli 2012 11:45 schreef Patroon het volgende:
Koop nooit een Polar. Ding valt om de haverklap 5sec weg. Polar zegt letterlijk "kan gebeuren bij spanningsvelden, moet je maar een duurdere kopen.
Heb even boekje gekeken, daar staat aangeven wanneer er interventie kan plaatsvinden, letterlijk alles hebben ze genoemd..
Stelletje faalhazen.
Apps als strava, runkeeper, runtastic enzoovorts ja.quote:Op woensdag 25 juli 2012 11:40 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Hoe werkt dat dan? Is dat een App die alle GPS data over een bepaalde tijd opslaat oid? En is er ook zo'n app voor een Blackberry?
Klopt en dan nog een hele lijst met tv's, auto's, mobiele telefoons, schuifdeuren, windturbines en ga zo maar door..quote:Op woensdag 25 juli 2012 11:49 schreef eentwee het volgende:
[..]
Polar is matig ja. Duurdere zijn net zo matig. Als de batterij leeg is moet je 'm opsturen om te laten vervangen
Gokje: spoorwegen, hoogspanningskabels, stoplichten, industrieterreinen, zendmasten, boerderijen?
Zou kunnen, of iemand anders heeft 'm aangemaakt. Kan je kijken wie de snelste is?quote:Op woensdag 25 juli 2012 11:51 schreef Gripper het volgende:
Dit was ons rondje (plus mn eigen rit daarna vanaf Zeist met omweg naar huis)
http://app.strava.com/rides/14128440#achievements
bij rhenen de brug over, en dan de marsdijk + rijnbandijk tot aan de veerweg naar Amerongen.
Er loopt een segment vanaf rijswijk helemaal naar Rhenen, tegengestelde richting dus. En een segment in precies dezelfde richting, met nagenoeg de lengte als ik wil aanmaken.
Zou het een privé segment kunnen zijn? het wordt namelijk niet op de kaart getoond bij Explore
Zodra je zelf een segment aanmaakt dan geeft hij opties van andere segmenten die daar al lopen.quote:Op woensdag 25 juli 2012 11:57 schreef eentwee het volgende:
@Gripper: hoe weet je dan dat het segment er is? Privesegmenten van anderen worden nooit getoond, niet bij explore en ook niet in je rit. Je eigen privesegmenten uiteraard wel. Je kunt behalve gewone segmenten ook privesegmenten aanmaken met de track van iemand anders, dan zie je de tijden van jullie beiden, maar die ander merkt er dus niks van. Ze zouden die functies uit moeten breiden, zodat je privesegmenten voor bepaalde clubs kunnen maken enzo.
Die van mij valt wel 4x per uur uit.quote:Op woensdag 25 juli 2012 12:00 schreef buzz1291 het volgende:
Die CS200CAD bevalt anders prima. Oké valt (heel) soms een paar seconden uit maar so what. En aleen die Polars uit het stenentijdperk moest je toch opsturen om de batterijen te laten vervangen, want bij deze zijn dat de meest simpele batterijen en die vervang ik altijd eens in het jaar voor een paar euro bij de Hema.
Ohja dat bedoelt-ie natuurlijkquote:Op woensdag 25 juli 2012 12:00 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zodra je zelf een segment aanmaakt dan geeft hij opties van andere segmenten die daar al lopen.
Dit is dat bestaande segment. Ik heb toch echt precies datzelfde stuk gereden.quote:Op woensdag 25 juli 2012 11:52 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zou kunnen, of iemand anders heeft 'm aangemaakt. Kan je kijken wie de snelste is?
Die loopt de andere kant op! Dus je kunt die van jou gewoon aanmaken. Een achievement krijg je er niet meer voor, dat is alleen voor reeds bestaande segmenten.quote:Op woensdag 25 juli 2012 12:05 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dit is dat bestaande segment. Ik heb toch echt precies datzelfde stuk gereden.
http://app.strava.com/segments/1548591
Maarten de Groot is daar nu de snelste, en het zal erom houden of we hem met zn 42,7 gemiddeld van de troon stoten, dus het is belangrijk voor me
En anders leen je toch de brommer van je zus, zet je vriendin achterop om je hartslag een beetje op peil te houden en dat zou toch ook moeten werken als ik het goed begrijp.......quote:Op woensdag 25 juli 2012 12:05 schreef Gripper het volgende:
[..]
Maarten de Groot is daar nu de snelste, en het zal erom houden of we hem met zn 42,7 gemiddeld van de troon stoten, dus het is belangrijk voor me
Thanks, ik ga er eens mee aan de slag..... en nee, ik heb geen brommert!quote:Op woensdag 25 juli 2012 12:07 schreef eentwee het volgende:
@buzz: vanuit sommige apps kun je gpx/tcx bestanden krijgen, die je kunt uploaden naar Strava. Omslachtig maar het kan werken.
OK, doe je best er maar opquote:Op woensdag 25 juli 2012 12:06 schreef eentwee het volgende:
[..]
Die loopt de andere kant op! Dus je kunt die van jou gewoon aanmaken. Een achievement krijg je er niet meer voor, dat is alleen voor reeds bestaande segmenten.
Die zijn er wel hoor. Er heeft iemand de brug in Breukelen opgereden met 62 km/u.quote:Op woensdag 25 juli 2012 12:08 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En anders leen je toch de brommer van je zus, zet je vriendin achterop om je hartslag een beetje op peil te houden en dat zou toch ook moeten werken als ik het goed begrijp.......
Ietsje aangepast, nu zijn er 52 deelnemers, ben ik 3e, en heeft alleen Sven me eraf gesprint op dezelfde rit. Hij 39,8 en ik 39,7 gemiddeld gereden.quote:Op woensdag 25 juli 2012 12:26 schreef eentwee het volgende:
Je kunt het beter iets later laten beginnen na de kruising met de Rhenenseweg, dan komen er veel meer tijden.
Dat soort gasten flag ik altijd.quote:Op woensdag 25 juli 2012 12:25 schreef Gripper het volgende:
[..]
Die zijn er wel hoor. Er heeft iemand de brug in Breukelen opgereden met 62 km/u.
http://app.strava.com/segments/1150821
Ed Dijkers rijdt niet vaak, dit jaar 1 ritje in maart, maar als ie rijdt, dan gaat ie als de brandweer!
Ed Dijkers is dus een loser.quote:Op woensdag 25 juli 2012 12:25 schreef Gripper het volgende:
[..]
Die zijn er wel hoor. Er heeft iemand de brug in Breukelen opgereden met 62 km/u.
http://app.strava.com/segments/1150821
Ed Dijkers rijdt niet vaak, dit jaar 1 ritje in maart, maar als ie rijdt, dan gaat ie als de brandweer!
Ik zie dat je 40gem hebtquote:Op woensdag 25 juli 2012 12:35 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ietsje aangepast, nu zijn er 52 deelnemers, ben ik 3e, en heeft alleen Sven me eraf gesprint op dezelfde rit. Hij 39,8 en ik 39,7 gemiddeld gereden.
Ja, dat werd later veranderd, omdat ik de start iets verlegd heb denk ik. Nu begint het segment ook op de plek waar wij besloten dat we op dat stukje dijk wel even volle bak konden.quote:
Ik wacht wel tot het OZO5 is.quote:Op woensdag 25 juli 2012 12:23 schreef Gripper het volgende:
[..]
OK, doe je best er maar op
http://app.strava.com/segments/1828461
Ondanks dat we dik boven de 40 gereden hebben volgens Strava toch "maar" 39,7 gemiddeld... Zijn we waarschijnlijk net iets later aangegaan dan ik de start nu heb gezet: pas na de houtzagerij.
Deze snelheid kan ik in mn eentje niet meer zo snel verbeteren, alleen met een snelle groep....
Dat soort zaken hou je toch. Als ik met een westerstorm een segment rij die richting het oosten gaat dan zit je al erg snel in de top van het klassement.quote:Op woensdag 25 juli 2012 13:39 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ik wacht wel tot het OZO5 is.Groepjes zijn inderdaad een heel ander verhaal dan solo. Maar dat 'probleem' heb je op elk segment. Als er een elitepeloton overheen dendert heb je als local hero twee problemen: elite en peloton.
Zo ben ik al enkele KOMs kwijtgeraakt, bijv op de Defensieweg (door Veenendaal-Veenendaal) en ergens in Oosterbeek (door Olympia's Tour).
Klopt, heeft ook geen zin. Alleen de segmenten in de bergen hebben echt waarde voor mij.quote:Op woensdag 25 juli 2012 13:46 schreef 1299 het volgende:
Wat heeft het in godsnaam voor zin om te vergelijken hoe snel je bent bij totaal andere omstandigheden? Als je wind mee hebt of bv met een groepje kop om kop rijdt heb je totaal andere tijden.
Heeft ook geen zin, maar je kijkt toch naar verschillende ritten, niet naar die ene keer met geweldige omstandigheden? Ik vind het leuk als ik ergens op een bekend segment weer een nieuw PR haal, want dan heb ik mezelf verbeterd. Maar inderdaad, een geweldige tijd neerzetten met wind mee is leuk, het is pas echt een prestatie als je dat de keer daarna zonder wind mee toch nog weet te overtreffen.quote:Op woensdag 25 juli 2012 13:46 schreef 1299 het volgende:
Wat heeft het in godsnaam voor zin om te vergelijken hoe snel je bent bij totaal andere omstandigheden? Als je wind mee hebt of bv met een groepje kop om kop rijdt heb je totaal andere tijden.
1 bidon per kwartier is ook wel erg veel.quote:Op woensdag 25 juli 2012 14:13 schreef 1299 het volgende:
Gisteren 65km gefietst, volgens Endomondo moest ik 5 liter water gedronken hebben, leuke nieuwe feature maar zoveel ga ik niet zuipen :p
Cateye is wel goed, je hebt ze al voor 25.- maar dan moet je wel even netjes het draadje wikkelen en wegwerken met tyribs.quote:Op woensdag 25 juli 2012 10:47 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Oh dat valt nog mee. Had deze ook gezien, maar dat lijkt me niet echt wat eigenlijk...
Maar dan dus een draadloze fietscomputer kopen en de route eventueel bijhouden met iPhone (RunKeeper/Strava). Nog tips voor een leuk fietscomputertje dan? Of maakt dat vrij weinig uit?
zijn dat spareribs van Mike Tyson ofzo?quote:Op woensdag 25 juli 2012 14:31 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Cateye is wel goed, je hebt ze al voor 25.- maar dan moet je wel even netjes het draadje wikkelen en wegwerken met tyribs.
QFTquote:Op woensdag 25 juli 2012 13:46 schreef 1299 het volgende:
Ja die bedoelt ikquote:Op woensdag 25 juli 2012 14:38 schreef Gripper het volgende:
[..]
zijn dat spareribs van Mike Tyson ofzo?
Een tie-wrap (ook wel ladderstrip, kabelbinder, bundelbandje, bindbandje, colsonbandje of sjorbandje) is een type bevestigingsmateriaal dat in het bijzonder bedoeld is voor het snel en eenvoudig aan elkaar bevestigen van elektriciteitskabels.
Arme Leintjeuh, die zal het dan wel weer moeten ontgelden vanavond als je dan nog steeds zo strak staat?quote:Op woensdag 25 juli 2012 14:53 schreef kaasplankje het volgende:
Fuck de shit man, vanmorgen zo hard gereden dat de testosteron uit mijn oren spuit.
Je kan het linken aan FBquote:Op woensdag 25 juli 2012 14:59 schreef eentwee het volgende:
Strava log or it didn't happen
Het is gewoon de sportieve equivalent van Facebook. Als FB is "kijk hoe ik mooi ben, veel vrienden heb, leuke dingen doe en gelukkig ben", dan is Strava "kijk eens hoe ik stoer ben, veel fietsvrienden heb, hard kan fietsen en dat op veel plekken doe." Nu alleen nog een optie om te linken aan je FB en LinkedIn zodat je ook kunt laten zien hoe goed je je sportieve activiteiten kunt combineren met veel niet-fietsende vrienden, leuke dingen en andere trivialiteiten zoals een carrière.
Neehoor, 10 uur lampen uit boeken toe en handen boven de dekens.quote:Op woensdag 25 juli 2012 14:58 schreef Gripper het volgende:
[..]
Arme Leintjeuh, die zal het dan wel weer moeten ontgelden vanavond als je dan nog steeds zo strak staat?
Kaasplankje en shimankoquote:Op woensdag 25 juli 2012 15:15 schreef kaasplankje het volgende:
Ik reed vanmorgen langs een FM waar ik wel eens kom en daar staat een originele Bianchi Oltre Vacansoleil teamfiets in de etalage met Dura ace Di2 en fulcrum carbon tubewielen. Zo uit de koers maar wel nog hagelnieuw. Best een tof ding.
top, heb me aangemeldquote:Op woensdag 25 juli 2012 15:15 schreef kanovinnie het volgende:
Is er al.
FOK! recreatieve wielrenners oid.
Dat was dan het enige minpuntje, al vind ik dura ace best mooi hoor. Ik loop altijd wel af te geven maar dat is wel met een kwinkslag.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:24 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Kaasplankje en shimanko![]()
Ik heb veel tuinfoto's gemaakt vandaagEn nog een mooie cinelli gezien met Veloce, maar moest nogal wat kosten..
Nieuwe dura-ace groep is helemaal mooi. Bijzondere crank. En DI2 groep lichter dan de mechanischequote:Op woensdag 25 juli 2012 15:28 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat was dan het enige minpuntje, al vind ik dura ace best mooi hoor. Ik loop altijd wel af te geven maar dat is wel met een kwinkslag.
Het is bij die FM waar jij ook laatst was.
welke FM?quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:15 schreef kaasplankje het volgende:
Ik reed vanmorgen langs een FM waar ik wel eens kom en daar staat een originele Bianchi Oltre Vacansoleil teamfiets in de etalage met Dura ace Di2 en fulcrum carbon tubewielen. Zo uit de koers maar wel nog hagelnieuw. Best een tof ding.
bron: http://www.ibikesports.com/faq.html#2quote:Power measurement is really about the measurement of force:Power = Force x Bike Speed. Cyclists apply forces to bike pedals in order to overcome the forces resisting forward motion (hill climbs, wind resistance, rolling resistance, acceleration, etc.).Traditional power meters measure the forces applied by the cyclist.The iBike is the only power meter that measures the opposing forces that resist the cyclist⤙s forward motion. According to Newton's Third Law, applied and opposing forces must be EXACTLY equal. So, by measuring the opposing forces the iBike gets the same answer as traditional power meters, but with less weight, cost, complexity, and more simplicity and flexibility.
Mn nieuwe Tacx kan ook vermogen meten, maar niet alleen dat: ook hoeveel je op de linker en hoeveel op de rechtercrank. En hoe ze dat nou kunnen meten door dat ene contactpunt met de achterband.... Geen flauw idee hoe dat werkt!quote:Op woensdag 25 juli 2012 16:33 schreef dop het volgende:
lol in vergelijking met de ouderwetse fietscomputer die snelheid om rekenen naar watt is het natuurlijk een kleine vooruitgang , maar het blijft een gimmik die doet als of.
op een home trainer kun je nog redelijk betrouwbaar wattages meten omdat je daar alle factoren weet.
onderweg op de fiets is dat een stuk lastiger om betrouwbaar te meten , zijn speciale cranks voor maar doe kosten een aardige cent
quote:Op woensdag 25 juli 2012 18:42 schreef Yankee het volgende:
Jongens wat een gemiddeldesIk krijg spontaan een klein stijfje
swaffelenquote:Op woensdag 25 juli 2012 18:42 schreef Yankee het volgende:
Oudere versiesquote:Op woensdag 25 juli 2012 20:15 schreef fetss het volgende:
wat zijn de verschillen in de garmin 200/500/800 en de 305/605/705... wat is er anders bij de 05 series?
30.6 km/h, 55km.quote:Op woensdag 25 juli 2012 18:42 schreef Yankee het volgende:
Grooste voordeel van een garmin is IMO de batterijduur. Een smartphone gaat 10 uur oid mee terwijl je veel langer dan dat doet met een garmin.quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:52 schreef buzz1291 het volgende:
Vandaag GPSLoggerII op m'n Blackberry Torch gedownload en uitgeprobeerd. Werkt wel en redelijk nauwkeurig met gemiddelde snelheid afwijking 0,1 km over 1:45 uur en afstand 200 meter verschil. Maar ik vind de applicatie niet echt fijn dus nu ook maar de Endomondo Free versie eerst eens proberen voordat ik een Pro app koop. Ben nog niet helemaal overtuigd, dus waarschijnlijk wordt het toch wel een all-in-one zwart-rode Garmin 500.
Ik heb ook een zwart-rode Edge 500, mooi apparaat! En kleurt goed bij m'n fietsquote:Op woensdag 25 juli 2012 21:52 schreef buzz1291 het volgende:
Vandaag GPSLoggerII op m'n Blackberry Torch gedownload en uitgeprobeerd. Werkt wel en redelijk nauwkeurig met gemiddelde snelheid afwijking 0,1 km over 1:45 uur en afstand 200 meter verschil. Maar ik vind de applicatie niet echt fijn dus nu ook maar de Endomondo Free versie eerst eens proberen voordat ik een Pro app koop. Ben nog niet helemaal overtuigd, dus waarschijnlijk wordt het toch wel een all-in-one zwart-rode Garmin 500.
En van mijn gemiddelde van vanavond ko ik geen harde plasser krijgen. Misschien later nog.
HP = Harde Porno of Harde Piem0l ofwa?quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:52 schreef buzz1291 het volgende:
En van mijn gemiddelde van vanavond kon ik geen HP krijgen. Misschien later nog.
quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:55 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
HP = Harde Porno of Harde Piem0l ofwa?
Harde Plasser, ik quotte nog de post zonder afkortingquote:
Komt op hetzelfde neer, maar ik vind plasser toch altijd wat kinderlijker klinkenquote:
Ja, je zegt tegen je matties ook "Hee ouwe pik!" en niet "Hee ouwe plasser!"quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:57 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Komt op hetzelfde neer, maar ik vind plasser toch altijd wat kinderlijker klinken
En ik dacht nog, goh laat ik het aanpassen om het een beetje netjes te houden hier.............. verraaier!quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:56 schreef Narcotical het volgende:
[..]
[..]
Harde Plasser, ik quotte nog de post zonder afkorting
En als je opschept tegen een vrouwtje dan heb je het ook niet over je plasser, over het algemeenquote:Op woensdag 25 juli 2012 22:01 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, je zegt tegen je matties ook "Hee ouwe pik!" en niet "Hee ouwe plasser!"
quote:Op woensdag 25 juli 2012 22:01 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En ik dacht nog, goh laat ik het aanpassen om het een beetje netjes te houden hier.............. verraaier!
Tja, ik heb dus een hele grote piem0l maar schep daar niet graag over op. Immers, praatjes vullen geen gaatjes.quote:Op woensdag 25 juli 2012 22:02 schreef Narcotical het volgende:
[..]
En als je opschept tegen een vrouwtje dan heb je het ook niet over je plasser, over het algemeen
[..]
Erg belangrijk als je altijd afstanden van <30km fietstquote:Op woensdag 25 juli 2012 21:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Grooste voordeel van een garmin is IMO de batterijduur. Een smartphone gaat 10 uur oid mee terwijl je veel langer dan dat doet met een garmin.
quote:Op woensdag 25 juli 2012 22:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Erg belangrijk als je altijd afstanden van <30km fietst![]()
Wat is het verschil tussen de 500 en de 305?quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:54 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ik heb ook een zwart-rode Edge 500, mooi apparaat! En kleurt goed bij m'n fiets
Geen idee, ik heb hiervoor nooit een Garmin gehad dus heb geen idee wat de 305 kanquote:Op woensdag 25 juli 2012 22:57 schreef fetss het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen de 500 en de 305?
Met een lekke band of als je net je buitenband verwisseleld hebt?quote:Op donderdag 26 juli 2012 00:31 schreef no1uknow het volgende:
Hoe wippen jullie een nieuw binnenbandje in een wiel zonder deze meteen te slopen omdat je met bandenlichters (of andere middelen) je buitenband er weer op probeert te krijgen? Tips zijn van harte welkom
neem aan dat je de buitenband bedoeld ?quote:Op donderdag 26 juli 2012 00:31 schreef no1uknow het volgende:
Hoe wippen jullie een nieuw binnenbandje in een wiel zonder deze meteen te slopen omdat je met bandenlichters (of andere middelen) je buitenband er weer op probeert te krijgen? Tips zijn van harte welkom
500 is ant+ kan dus ook andere sensoren aanquote:Op woensdag 25 juli 2012 22:57 schreef fetss het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen de 500 en de 305?
Och, als ik daardoor meer km's maak dan een wedstrijdfietser vind ik 't allemaal wel bestquote:Op woensdag 25 juli 2012 22:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Erg belangrijk als je altijd afstanden van <30km fietst![]()
Ik heb een paar maanden in her voorjaar strava niet gebruikt, jammer joh!quote:Op donderdag 26 juli 2012 06:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Och, als ik daardoor meer km's maak dan een wedstrijdfietser vind ik 't allemaal wel best
Dat zou ik ook zeggen.quote:Op donderdag 26 juli 2012 08:01 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik heb een paar maanden in her voorjaar strava niet gebruikt, jammer joh!
Of was het te koud om te fietsen?quote:Op donderdag 26 juli 2012 08:01 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik heb een paar maanden in her voorjaar strava niet gebruikt, jammer joh!
Voor Februari wel. Maar je ziet dat in april ook niets is opgenomen, zag toen het nut van Strava nog niet zo in.. nu is het veel actiever en dus leuker. En afgelopen 8 weken niets gedaan maar dat was combi druk met tentamens en luiheid.quote:Op donderdag 26 juli 2012 08:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Of was het te koud om te fietsen?
haha, ja er is wel een verschil tussen kwantiteit en kwaliteitquote:Op donderdag 26 juli 2012 08:12 schreef kaasplankje het volgende:
Ik zit recreatief pas op een paar 1000km's hooguit dit jaar.
Ik zou niet eens weten wat het precies is, ik gok het.quote:Op donderdag 26 juli 2012 08:13 schreef Patroon het volgende:
[..]
haha, ja er is wel een verschil tussen kwantiteit en kwaliteit
14km ritjes meetellen, omkleden duurt nog langer...
Krijg ik nou een steek in de rug omdat ik recreatief naar mijn werk fiets?quote:Op donderdag 26 juli 2012 08:13 schreef Patroon het volgende:
[..]
haha, ja er is wel een verschil tussen kwantiteit en kwaliteit
14km ritjes meetellen, omkleden duurt nog langer...
Haha wat maakt het uit, lekker fietsen.quote:Op donderdag 26 juli 2012 08:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Krijg ik nou een steek in de rug omdat ik recreatief naar mijn werk fiets?
Zou niet moeten hoor, ik ben gisteravond naar huis en vanochtend naar het werk ook lekker recreatief onderweg geweest. (ging kut trouwens, gisteren te warm en zware poten, vandaag zware poten omdat ik gisteren ook zware poten had. Desondanks wel 3e op een segment in Rhenen)quote:Op donderdag 26 juli 2012 08:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Krijg ik nou een steek in de rug omdat ik recreatief naar mijn werk fiets?
Doe ik wel. 50 km/uur in een spijkerbroek vind ik niet zo relaxtquote:Op donderdag 26 juli 2012 09:20 schreef Gripper het volgende:
[..]
Zou niet moeten hoor, ik ben gisteravond naar huis en vanochtend naar het werk ook lekker recreatief onderweg geweest. (ging kut trouwens, gisteren te warm en zware poten, vandaag zware poten omdat ik gisteren ook zware poten had. Desondanks wel 3e op een segment in Rhenen)
Maar jij gaat toch niet echt voor die 14 km helemaal je wielrenpakje aandoen he? zeg me dat je dat gewoon in je spijkerbroek doet?
Niet miepen, meer fietsenquote:Op donderdag 26 juli 2012 09:23 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Pfoe ik had net ook een partijtje zware benen zeg, niet normaal. Wat kun je hieraan doen?
Joah dat snap ikquote:
En dan op je werk weer omkleden en evt. douchen?quote:Op donderdag 26 juli 2012 09:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Doe ik wel. 50 km/uur in een spijkerbroek vind ik niet zo relaxt
Klopt, zondag pas eerste rit gehad. Gisteren en vanmorgen dan ook gereden. Misschien iets te vaak ja.quote:Op donderdag 26 juli 2012 09:31 schreef Gripper het volgende:
[..]
En dan op je werk weer omkleden en evt. douchen?
Moet je eigenlijk elke rit op Strava uploaden om m te laten meetellen voor je jaar-ODO, of kun je ook volstaan met alleen de "leuke" ritten?
Als ik in het voorjaar mn saaie kilometers langs de dijk aan het malen ben, hoef ik dat niet perse op strava te zetten, zoveel spannends gebeurt er niet in februari-maart.
P_A: je bent net pas begonnen toch? Niet te snel van stapel. Zeker na een harde rit kun je wel 3 of meer dagen moe zijn. Zoek het begrip supercompensatie maar eens op. Te snel na een zware rit weer gaan rijden is slecht! Goed aanvoelen wanneer het wel of niet kan.
Ik voelde de 190 km van zondag ook nog goed, dus gisteren ging niet zo makkelijk. En met de warmte moet je lichaam harder werken om het alleen al koel te houden, dus dan kun je ook al minder hard fietsen. Je blaast je met dit weer snel op.
Klopt, maar in het begin is het vooral wennen.quote:
Wat gripper zegt klopt wel, je moet er een beetje aan wennen en niet al te hard van stapel lopen.quote:Op donderdag 26 juli 2012 09:29 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Joah dat snap ikMisschien iets eerder naar bed en ietsjes later de fiets opstappen. Als ik iets langer wakker ben
Ennuh: ik miep nietViel me gewoon vanmorgen ineens op dat het iets meer moeite kostte. Terwijl ik 'mijn rondje' wel sneller heb gereden :p Volgende week ga ik maar eens de andere kant op fietsen denk ik, dit stuk ken ik nu wel.
Ik zet al mijn km's erop.quote:Op donderdag 26 juli 2012 09:31 schreef Gripper het volgende:
[..]
En dan op je werk weer omkleden en evt. douchen?
Moet je eigenlijk elke rit op Strava uploaden om m te laten meetellen voor je jaar-ODO, of kun je ook volstaan met alleen de "leuke" ritten?
Als ik in het voorjaar mn saaie kilometers langs de dijk aan het malen ben, hoef ik dat niet perse op strava te zetten, zoveel spannends gebeurt er niet in februari-maart.
P_A: je bent net pas begonnen toch? Niet te snel van stapel. Zeker na een harde rit kun je wel 3 of meer dagen moe zijn. Zoek het begrip supercompensatie maar eens op. Te snel na een zware rit weer gaan rijden is slecht! Goed aanvoelen wanneer het wel of niet kan.
Ik voelde de 190 km van zondag ook nog goed, dus gisteren ging niet zo makkelijk. En met de warmte moet je lichaam harder werken om het alleen al koel te houden, dus dan kun je ook al minder hard fietsen. Je blaast je met dit weer snel op.
Tsssssssssk, da's allemaal van vroegâh, van mijn heulemaal blitse en up to date Polar kan ik de batterijen gewoon zelf vervangen en uitvallen vanwege "spanningsvelden" oid doet hij al helemaal niet... Het enige probleem is dat de GPS wel eens wat slecht bereik heeft in een bos oid, maar goed wie gaat er dan ook in het bos fietsen. Normaliter fiets ik zo hard dat ik ook op de snelweg magquote:Op woensdag 25 juli 2012 11:49 schreef eentwee het volgende:
[..]
Polar is matig ja. Duurdere zijn net zo matig. Als de batterij leeg is moet je 'm opsturen om te laten vervangen
Gokje: spoorwegen, hoogspanningskabels, stoplichten, industrieterreinen, zendmasten, boerderijen?
Zonde zeg!quote:Op donderdag 26 juli 2012 07:57 schreef CyclingGirl het volgende:
Gisteren naar 8 van chaam geweest om te koersen. Wordt ik voor de koers door een wesp gestoken, ben super allergisch. Na prik toch maar gestart maar ging voor geen meter, werd door ehbo uit koers gehaaldDaarna maar even in de schaduw bij de profs gekeken.
Volgens mij haal je nu gewoon je gemiddelde hartslag en je snelheid door elkaar hoor.quote:Op donderdag 26 juli 2012 11:11 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Tsssssssssk, da's allemaal van vroegâh, van mijn heulemaal blitse en up to date Polar kan ik de batterijen gewoon zelf vervangen en uitvallen vanwege "spanningsvelden" oid doet hij al helemaal niet... Het enige probleem is dat de GPS wel eens wat slecht bereik heeft in een bos oid, maar goed wie gaat er dan ook in het bos fietsen. Normaliter fiets ik zo hard dat ik ook op de snelweg mag
Omdat mijn km teller ff stuk is gebruik ik nu Strava om mijn totaal voor de ketting te weten. Zodra mijn teller het weer doet ga ik niet meer elke vlakke rit op Strava opnemen.quote:Op donderdag 26 juli 2012 14:42 schreef kanovinnie het volgende:
Laat maar zien op Strava belegen kaaskoerier!
Als je een sprint trekt en hij breekt niet, is ie nog goed.quote:Op donderdag 26 juli 2012 14:48 schreef Patroon het volgende:
[..]
Omdat mijn km teller ff stuk is gebruik ik nu Strava om mijn totaal voor de ketting te weten. Zodra mijn teller het weer doet ga ik niet meer elke vlakke rit op Strava opnemen.
Omdat ik vaak een oude kleine mobiel mee heb en vergeet vaak aan te zetten waar ik halverwege pas achterkom. Totaal kms zegt me ook minder dan leuke bergritten met segmenten. Op het vlakke is toch niet boeiendquote:Op donderdag 26 juli 2012 15:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Waarom zou je niet je rit opnemen? Kost toch geen moeite?
Segments aanmaken op dijkjes omdat je daar toevallig in een groepje hard reed is trouwens echtSowieso vind ik vlakke segments kut. Inderdaad omdat je daar door een groepje of meewind een goede tijd kan neerzetten. Klimmetjes is gewoon ieder voor zich, mee/tegenwind of groepje effect is daar veel kleiner en dus veel eerlijker.
Dat gebeurd mij ook nog wel eens jaquote:Op donderdag 26 juli 2012 15:27 schreef Patroon het volgende:
[..]
Omdat ik vaak een oude kleine mobiel mee heb en vergeet vaak aan te zetten waar ik halverwege pas achterkom.
Wel kut dat je dan in Friesland woontquote:Op donderdag 26 juli 2012 15:27 schreef Patroon het volgende:
[..]
Omdat ik vaak een oude kleine mobiel mee heb en vergeet vaak aan te zetten waar ik halverwege pas achterkom. Totaal kms zegt me ook minder dan leuke bergritten met segmenten. Op het vlakke is toch niet boeiend
Waarom zijn vlakke km's niet boeiend?quote:Op donderdag 26 juli 2012 15:27 schreef Patroon het volgende:
[..]
Omdat ik vaak een oude kleine mobiel mee heb en vergeet vaak aan te zetten waar ik halverwege pas achterkom. Totaal kms zegt me ook minder dan leuke bergritten met segmenten. Op het vlakke is toch niet boeiend
Ze hebben terpen heur.quote:Op donderdag 26 juli 2012 15:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Wel kut dat je dan in Friesland woont
quote:
Ik zet al een paar weken de airco op 26 graden en dan heb ik het nog koudquote:Op donderdag 26 juli 2012 15:49 schreef kaasplankje het volgende:
[..]Hoezo? 20 graden, verwachte hoeveelheid neerslag tussen 1 en 3mm wat niks is. en wind NW3.
Prima fietsweertje.
kasplantjequote:Op donderdag 26 juli 2012 15:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik zet al een paar weken de airco op 26 graden en dan heb ik het nog koudBovendien is het daar nu eindelijk mooi weer en ik wou ook nog wat
Toch maar fietsen inderdaad
Als je op de computer je hele training kan uitlezen, is het niet nodig om anderen nog te laten zien dat ik 3uren tussen de weilanden heb gefietst, niet boeiend dus.quote:Op donderdag 26 juli 2012 15:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom zijn vlakke km's niet boeiend?
Daarom zou ik dus wel eens willen weten of Strava ook al mn ritjes optelt (moet ik natuurlijk wel tijdens die niet boeiende 3 uur tussen de weilanden een track opnemen) , maar dat ik ze niet persé hoef te uploaden en ze toch wel voor mn jaartotaal + aantal ritjes meetellen.quote:Op donderdag 26 juli 2012 15:53 schreef Patroon het volgende:
[..]
Als je op de computer je hele training kan uitlezen, is het niet nodig om anderen nog te laten zien dat ik 3uren tussen de weilanden heb gefietst, niet boeiend dus.
Als je een rit met strava opneemt komt ie automatisch in je totalen te staan.quote:Op donderdag 26 juli 2012 16:10 schreef Gripper het volgende:
[..]
Daarom zou ik dus wel eens willen weten of Strava ook al mn ritjes optelt (moet ik natuurlijk wel tijdens die niet boeiende 3 uur tussen de weilanden een track opnemen) , maar dat ik ze niet persé hoef te uploaden en ze toch wel voor mn jaartotaal + aantal ritjes meetellen.
Dus als ik m na het opnemen "discard" en niet "save" , dan komt ie niet op het dashboard, maar wel bij mn totalen?quote:Op donderdag 26 juli 2012 16:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Als je een rit met strava opneemt komt ie automatisch in je totalen te staan.
Zo goed als zeker van niet, maar waarom zou je dat doenquote:Op donderdag 26 juli 2012 16:21 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dus als ik m na het opnemen "discard" en niet "save" , dan komt ie niet op het dashboard, maar wel bij mn totalen?
Je begrijpt me verkeerd. Misschien ben ik niet duidelijk genoeg. Ik vind het niet boeiend voor mezelf om een rit na te kijken die vlak is en ik paar x per week doe. Daarintegen vind ik het wel leuk om een heuvelrit of bergrit terug te zien en te vergelijken met de segmenten. Ik doe het dus niet voor een ander.quote:Op donderdag 26 juli 2012 16:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Als je een rit met strava opneemt komt ie automatisch in je totalen te staan.
Ik snap de redenatie van Patroon niet echt, een tochtje van iemand anders door Friesland vind ik niet boeiender dan een tochtje door een vakantiebestemming. Je doet het toch vooral voor jezelf.
Dat begrijp ik wel, de enige reden waarom mijn 30 km rondje boeiend is, is vanwege 2 viaducten die ik zo hard mogelijk probeer omhoog te knallen.quote:Op donderdag 26 juli 2012 16:23 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je begrijpt me verkeerd. Misschien ben ik niet duidelijk genoeg. Ik vind het niet boeiend voor mezelf om een rit na te kijken die vlak is en ik paar x per week doe. Daarintegen vind ik het wel leuk om een heuvelrit of bergrit terug te zien en te vergelijken met de segmenten. Ik doe het dus niet voor een ander.
Nieuw of tweedehands? Welke maat? etcquote:Op donderdag 26 juli 2012 17:56 schreef Idioteque het volgende:
Ik zit er aan te denken om te gaan fietsen. Het lijkt me echt leuk en ik denk dat ik het ook wel eens redelijk zou kunnen. Nu is het idee om een fiets te gaan kopen. Wat is een redelijke fiets om mee te beginnen?
Mocht ik het echt leuk vinden en meerdere keren per week willen fietsen dan is het niet de bedoeling dat ik dan eigenlijk al een betere fiets zou moeten kopen. Het moet dus een soort instapmodel voor langere tijd zijn. Aan wat voor bedrag moet ik dan ongeveer denken?
Ik heb zelf net een nieuwe fiets gekocht. Ik heb een Cannondale Caad 8 genomen, vorig jaar had ik een fiets geleend waarop ik de zomer door heb gefietst. Sinds het voorjaar jeukt het toch wel om weer te gaan fietsen maar toen had ik geen fiets meer.... De Caad 8 is het instapmodel van Cannondale voor 1200 euro. Daar nog bij de kleding, schoenen, pedalen, helmp enz.... was ik nog een keer 350 euro kwijt. Het kan natuurlijk altijd voor minder maar deze fietste erg lekker en net zoals jij wilt is het voor mij een instapmodel voor langere tijd. Ik heb zelf nog gekeken naar de Bulls Harier gekeken, die zijn er al voor 900 euro met dezelfde Shimano afwerking als de mijne.quote:Op donderdag 26 juli 2012 17:56 schreef Idioteque het volgende:
Ik zit er aan te denken om te gaan fietsen. Het lijkt me echt leuk en ik denk dat ik het ook wel eens redelijk zou kunnen. Nu is het idee om een fiets te gaan kopen. Wat is een redelijke fiets om mee te beginnen?
Mocht ik het echt leuk vinden en meerdere keren per week willen fietsen dan is het niet de bedoeling dat ik dan eigenlijk al een betere fiets zou moeten kopen. Het moet dus een soort instapmodel voor langere tijd zijn. Aan wat voor bedrag moet ik dan ongeveer denken?
Ik heb de Bulls Harrier 2010, die was 800 euro. Fietst primaquote:Op donderdag 26 juli 2012 18:12 schreef hollander87 het volgende:
[..]
Ik heb zelf net een nieuwe fiets gekocht. Ik heb een Cannondale Caad 8 genomen, vorig jaar had ik een fiets geleend waarop ik de zomer door heb gefietst. Sinds het voorjaar jeukt het toch wel om weer te gaan fietsen maar toen had ik geen fiets meer.... De Caad 8 is het instapmodel van Cannondale voor 1200 euro. Daar nog bij de kleding, schoenen, pedalen, helmp enz.... was ik nog een keer 350 euro kwijt. Het kan natuurlijk altijd voor minder maar deze fietste erg lekker en net zoals jij wilt is het voor mij een instapmodel voor langere tijd. Ik heb zelf nog gekeken naar de Bulls Harier gekeken, die zijn er al voor 900 euro met dezelfde Shimano afwerking als de mijne.
quote:Op donderdag 26 juli 2012 16:10 schreef Gripper het volgende:
[..]
Daarom zou ik dus wel eens willen weten of Strava ook al mn ritjes optelt (moet ik natuurlijk wel tijdens die niet boeiende 3 uur tussen de weilanden een track opnemen) , maar dat ik ze niet persé hoef te uploaden en ze toch wel voor mn jaartotaal + aantal ritjes meetellen.
Nee dan gaat de rit verloren. Ik gebruik voor m'n totalen gewoon Excel. Je kunt je herstelritjes, of andere niet-boeiende, wel private maken. De route en segmenttijden worden dan gewoon weergegeven, maar niet voor anderen. Ook handig als je uit je werk even langs je minnares wipt.quote:Op donderdag 26 juli 2012 16:21 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dus als ik m na het opnemen "discard" en niet "save" , dan komt ie niet op het dashboard, maar wel bij mn totalen?
Voor dat geld zou ik ook even op marktplaats kijken.quote:Op donderdag 26 juli 2012 18:35 schreef Idioteque het volgende:
Ik zit hier nu te kijken: http://vosfietsen.nl/inde(...)icle&id=19&Itemid=45
Daar twijfel ik een beetje tussen de 2012 Bianchi via Nirone 7 van 1099 euro en de 2012 Bianchi Impulso van 1399 euro. Ik hoorde dat de shimano 105 en tiagra wel goed zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |