abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114560229

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stlen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous - jpjedi - Littlecreep - marcodej - Superher0 - Tommeke - ultra_ivo - FJD - Gripper - Oksel - Yankee - Pritt - ursel - dutch_cyclist / Wielracer - No-P - Jakkop - hetsjhokleek - rockin_the_lowland - Cyclinggirl - Freddeh - Blik - SuperWeber - actuele_vertrektijd - Narcotical - Kaasplankje - Sciter - nodisch18 - 1-2 - eentwee

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

De marmotte in 2013?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fietsmeet Vreeswijk bij Gripper

Op zaterdag 11 of 25 augustus wil ik weer een Vreeswijk-meet doen. Een stukkie fietsen (110-120 km max) + daarna BBQ-en in de tuin.

Voor sfeerimpressie van vorig jaar zie: Fietsmeet vreeswijk 2011, zaterdag 9 juli
Discussies over de meet van 2012 kunnen we ook weer gewoon daar voorzetten.

en om je beschikbaarheid in te vullen:
http://www.doodle.com/bqpfgy6fhs7kcfdg

al aangemeld:
Gripper
Patroon
kaasplankje en zn 30 pseudoniemen
Blik (& blikchick + blikbaby)
Captain_fabulous

misschien:
Erik92
Oksel & Okselchick
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 23 juli 2012 @ 11:42:51 #2
11102 knep
Mountainfreak
pi_114560304
Hatsee, gisteren voor het eerst sinds 8 weken weer een tripje gemaakt met de ATB met slicks.
Dit keer rond om Aken, kleine 110 km met 1400 hoogtemeters, giga afgezien :@.
pi_114560466
Ik ben aan het balen. Ik wil graag van die teamkleding kopen van Trek Leopard of iets dergelijks maar het lijkt erop alsof ze nergens mijn maat hebben :( Het is allemaal te groot.
Haters gonna hate.
  maandag 23 juli 2012 @ 11:49:24 #4
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_114560483
Waarom wil je teamkleding? Vind het er altijd zo nep uitzien.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_114562228
Ik vind het wel leuk en ik ben even klaar met mijn eigen teamkleding. Daarbij houd ik niet van die kleding die speciaal voor vrouwen is.
Haters gonna hate.
  maandag 23 juli 2012 @ 13:35:05 #6
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_114563541
Ik mag vanmezelf geen teamkleding tot ik slank genoeg ben om er fatsoenlijk in te passen, maar als ik het nu zou kopen, ging ik denk ik voor dit nootjespak. Denk niet dat er veel anderen in rondrijden!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_114563894
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:35 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik mag vanmezelf geen teamkleding tot ik slank genoeg ben om er fatsoenlijk in te passen, maar als ik het nu zou kopen, ging ik denk ik voor dit nootjespak. Denk niet dat er veel anderen in rondrijden!
:r Lijkt wel wat op dat spruitjepak van angenent

Ik heb zelf lang gezocht naar dit shirt maar deze zijn nergens meer te krijgen
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  maandag 23 juli 2012 @ 13:46:49 #8
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_114563922
quote:
3s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:46 schreef Deetch het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Om te verbranden? Dat shirt?
pi_114563950
ach ja smaken verschillen, ik zou dus nooit in een team shirt willen rijden.
Supra Groningam Nihil
  maandag 23 juli 2012 @ 13:52:24 #10
153506 Captain_Fabulous
pi_114564130
Tja, uit smaak oogpunt zou ik nog niet dood gevonden willen worden in dat neon-gele Farnese Vini[/url] shirt. Verkeerstechnisch zou ik het best willen hebben. Als ze je dan nog niet opmerken, helpt niets.
  maandag 23 juli 2012 @ 13:56:18 #11
62913 Blik
The one and Only!
pi_114564268
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:52 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Tja, uit smaak oogpunt zou ik nog niet dood gevonden willen worden in dat neon-gele Farnese Vini[/url] shirt. Verkeerstechnisch zou ik het best willen hebben. Als ze je dan nog niet opmerken, helpt niets.
[ afbeelding ]
In combinatie met die MCipollini fiets is wel helemaal soigné :)
  maandag 23 juli 2012 @ 13:59:42 #12
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_114564397
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 11:10 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ik heb niet die stuursensor-voetplaat erbij, dat vind ik zo suf: in je huiskamer meesturen. gelukkig kun je die functie ook uitzetten.

Nou, in de Nibali modus mee van een berg afdonderen kan je misschien je stuurkunsten ook nog mee verbeteren.

Anekdote:
Vent op de club had ook ooit eens een hometrainer aangeschaft, zo een met 3 rollen. Veel trainen in de bijkeuken maar dat was ongezellig dus zegt vrouwtje ik kom er bij zitten maar was weer te koud dus CV omhoog. Krijgt die gast een klapband en dondert zo tegen de verwarming aan. Ze hebben het lycra van z'n been en schouder af moeten pellen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 23 juli 2012 @ 14:00:00 #13
153506 Captain_Fabulous
pi_114564406
Nee, daar hoort een zebra streep fassa bortolo pakje bij :7
  maandag 23 juli 2012 @ 14:01:16 #14
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_114564445
quote:
99s.gif Op maandag 23 juli 2012 11:48 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik ben aan het balen. Ik wil graag van die teamkleding kopen van Trek Leopard of iets dergelijks maar het lijkt erop alsof ze nergens mijn maat hebben :( Het is allemaal te groot.
Hopmans in Bergen op Zoom heeft zeker wel maat XS.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 23 juli 2012 @ 14:05:15 #15
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_114564549
quote:
3s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:46 schreef Deetch het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Misschien niet helemaal hetzelfde shirt, maar zoek maar eens op eBay op "cycling jersey". Dan kom je nogal wat gekken dingen tegen die door een maffe Amerikaan of een Hong Kong Chinees worden aangeboden.
pi_114564641
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:59 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Nou, in de Nibali modus mee van een berg afdonderen kan je misschien je stuurkunsten ook nog mee verbeteren.

Anekdote:
Vent op de club had ook ooit eens een hometrainer aangeschaft, zo een met 3 rollen. Veel trainen in de bijkeuken maar dat was ongezellig dus zegt vrouwtje ik kom er bij zitten maar was weer te koud dus CV omhoog. Krijgt die gast een klapband en dondert zo tegen de verwarming aan. Ze hebben het lycra van z'n been en schouder af moeten pellen.
naar verhaal, zit ik toch liever op een tacx of een spinning fiets.
Supra Groningam Nihil
  maandag 23 juli 2012 @ 14:17:07 #17
130803 Gripper
Get a grip
pi_114564846
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:59 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Anekdote:
_O-
Ben ik toch blij dat de hele fiets veilig in het frame vaststaat!

Japanse keirin renners, de cadans die die gasten trappen, ziek :o

Je zal maar van de rollers afstuiteren en op de vaste ondergrond komen te staan terwijl je benen nog met 180 rpm ronddraaien op een fixie baanfiets....
Mijn foto's op Flickr!
pi_114567217
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 14:01 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Hopmans in Bergen op Zoom heeft zeker wel maat XS.
lol dan moet ik daar weer naar toe, wilde eigenlijk online.
Haters gonna hate.
pi_114568513
Net weer een uurtje wezen fietsen, het blijft heerlijk weer. Ongeveer 28 kilometer en 500 hoogtemeters. :) Het is toch wel erg leuk om te zien dat je beter klimt dan de meesten. ^^
  maandag 23 juli 2012 @ 20:03:10 #20
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_114575778
Ik ben na een uur pas warm. :')
pi_114575878
Morgen en overmorgen lekker 2 duurtrainingen van 4uur per stuk. Vanaf donderdag begin ik met mijn nieuwe bijbaan. Bijrijder voor de bezorging voor een groot warenhuis haha. Prachtig baantje, de provincie wat door en na de zomer 2 dagen per week, ideaal naast studie.
Maar ik kan 't mis hebben...
  maandag 23 juli 2012 @ 20:08:52 #22
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_114576034
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 20:05 schreef Patroon het volgende:
Morgen en overmorgen lekker 2 duurtrainingen van 4uur per stuk. Vanaf donderdag begin ik met mijn nieuwe bijbaan. Bijrijder voor de bezorging voor een groot warenhuis haha. Prachtig baantje, de provincie wat door en na de zomer 2 dagen per week, ideaal naast studie.
Mooi.

Ik voel me eigenlijk best klote. Ik heb slecht geslapen, het was druk op 't werk en 't was warm. Nu heb ik last van mijn reet en pijn in mijn hoofd.

Vanavond dus vroehoeg naar bed en hopelijk morgen betere benen.
pi_114576267
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 11:49 schreef kanovinnie het volgende:
Wat doe jij zelf altijd aan dan? Vind deze van Radioshack zelf wel erg mooi:

Heeft iemand hier wel eens kleding gekocht en zo ja: wat vind je van de kwaliteit?
http://www.bike-mall.com/
pi_114576477
Ik heb gisterenavond deze besteld via Chainreaction, en deze ochtend kreeg ik al een mail dat die verzonden was... de bip kan ik 8 augustus pas bestellen omdat mijn maat niet in stock was op dit moment.

Deze heb ik ook nog gekocht trouwens, een goede multitool met alles er op en er aan.

http://www.topeak.com/products/Tools/mini20pro_black
pi_114576481
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 20:03 schreef kaasplankje het volgende:
Ik ben na een uur pas warm. :')
Daar heb ik ook last van op koudere dagen (temp <17 graden), al merk ik wel het verschil na een kwartier ongeveer.
  maandag 23 juli 2012 @ 20:20:51 #26
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_114576707
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 20:16 schreef Erik92 het volgende:

[..]

Daar heb ik ook last van op koudere dagen (temp <17 graden), al merk ik wel het verschil na een kwartier ongeveer.
Heeft ook wel met leeftijd te maken vrees ik. Ik ben helaas geen 20 meer. :')
  maandag 23 juli 2012 @ 20:26:39 #27
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_114576987
Ach ja, hoe ouwer hoe taaier. O-)
pi_114577315
Ik zal het wel zien in Vreeswijk haha (ik denk wel dat ik er ben). Moet ik nog wel even mijn beentjes scheren, want de tondeuse is verdwenen. :@ Anders ben ik niet gesoigneerd genoeg.
  maandag 23 juli 2012 @ 20:39:37 #29
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_114577602
Ik krijg vandaag een verkeersboete van de Polizei te Basel in de bus van een keer dat ik geflitst ben op weg naar Italië augustus vorig jaar.

19km te hard, 119 ipv 100 wat toegestaan is op de snelweg.

180 CHF, 153 Euro. :')
  FOK!fotograaf maandag 23 juli 2012 @ 20:42:12 #30
73911 ultra_ivo
pi_114577724
Na een uurtje wordt ik vanzelf wakker, de controleurs hoeven me niet wakker te maken. Ik kleed me goed aan, regenkleren werken ook goed tegen de muggen die nu op oorlogssterkte aanwezig zijn. Ik eet en bekijk mijn bagagetas die naar hier vervoerd is door de bagage. Ik vul mijn etensvoorraden aan. Een extra jack is ook welkom, het was flink fris tijdens de nacht. Ik vertrek rond de tijd dat de anderen uit het achterveld vertrekken. Na een dag is er al tekening in de groep gekomen. Achterin kom ik nu continu dezelfde mensen tegen. Katja K., met haar reed ik delen van PBP en de Witte Nachten 1200. Katja U. en Konstantin rijden samen. Konstantin kan veel harder maar heeft besloten bij zijn vriendin te blijven. Dima, eveneens uit St. Petersburg en Claus uit Hamburg maken samen met mij het achterveld vol. Iedereen is gemotiveerd om toch aan te komen, dat maakt het rijden in het achterveld veel makkelijker. Vorige keer gaven veel mensen die achterin reden te snel op. Nu rijden we in losse formatie verder. Regelmatig komen we elkaar tegen, soms rijden we met elkaar op, soms niet. Zo rijdt het prima.

Niet ver na de controle verlaat ik de Oblast Vologda en rij ik de autonome Republiek Karelië binnen. Een Autonome Republiek is in Rusland het hoogste niveau aan territoriale eenheid. Nogal wat eigen rechten en meestal ook een eigen taal, de taal van het titulaire volk. De Kareliers in dit geval. Niet dat je daar iets van merkt aan de rand van Karelië, hier is alles nog in het Russisch, geen Karelisch te zien of horen. Voor de begrippen van deze streek is er nu aardig wat bebouwing. Zo om de 15-20km een dorpje met winkels. Na 60km zelfs een stadje, Pudozh. Het is marktdag hier, de straat waar we doorheen moeten is afgezet. Een politieagent bemant de wegafzetting. Tussen de flats door rij ik om de markt heen. Vlak voor de laatste wegafzetting kom ik weer op de weg. De agent daar heeft al door dat de fietsers met de VOL framenummers een controle zoeken. Hij spreekt me aan en wijst me de weg naar de controle. Voor de eerste keer een controle in een school. Ook hier ligt weer een tas van me. Dit keer kleed ik me om en fris me wat op. Terwijl Dima en Katja al wegrijden koop ik wat nieuwe voorraden bij de winkel tegenover de school. Of de volgende winkel over 80km open is weet ik niet, ik gok er niet op.

Het is inmiddels weer erg heet geworden. En vlak is het ook niet. De hitte trekt het ongedierte aan. Nu niet in de vorm van muggen maar steekvliegen. Bergop rij ik net niet snel genoeg om hun af te schudden. Sta ik stil is het helemaal een ellende. Toch verbaas ik me erover dat ik zo door kan blijven rijden. In het verleden raakte ik in grote problemen bij deze temperaturen, mijn maag sloeg dan af en op een gegeven moment kon ik zelfs blijven drinken. Sinds ik de voor mij juiste sportdrank heb gevonden kan ik gewoon door blijven drinken en zelfs redelijk blijven eten. Dit alles zonder maagklachten. Mijn bidons en de grote fles cola zijn net leeg als ik aankom bij de volgende controle, een soort camping met hutjes langs de rand van de weg. Eigenlijk zijn de controles hier te dicht bij elkaar. Op een Russische controle kom je niet snel weg. De controleurs zijn erg gastvrij. Er wordt direct voor je gekookt en je wordt helemaal vertroeteld. In een hutje zitten Katja, Katja, Dima en Konstantin te eten. Ik wordt naar het andere hutje geleid, hier zitten wat plaatselijke vegetariers. Voor mij is hier fatsoenlijk te eten. Na een tijdje gaat een van de controleurs aan de slag met het verbeteren van het kampement. Niet dat er nog veel rijders te verwachten zijn. Even verderop kom ik wat typische borden voor deze rit tegen. 'Volgende tankstation 60km, komende 5km uithollingen overdwars'. Dergelijke afstanden zijn hier normaal. Voor de Japanners is het helemaal wennen. Zij zijn gewend aan dicht bevolkte gebieden, niet aan een eenzaam landschap met om de paar uur een nederzetting.

20km verderop rij ik het dorpje Pudozhgorsky. Een winkel, zelfs op een halve kilometer van de route, is niet te missen. Ik koop hier ijs en cola in. Die waren er niet op de controle. Terug op de weg kom ik Dima weer tegen. Samen met hem rij ik verder naar de volgende controle. Voor dev erandering is de weg hier redelijk goed, we kunnen soepel verder rijden. Zonder problemen bereiken we de Sjolivana rivier. Aan de monding daarvan bevindt zich een controle. Via een deels overstroomde modderweg moeten we naar een houten bruggetje. Aan de andere kant daarvan is de controle. 2 tenten aan het meer. Een van de controleurs komt net van het meer, de hengels in de hand. Hij probeerde nog wat eten te regelen. Boven het kampvuur pruttelt de grote ketel. Net niet groot genoeg om missionarissen in te koken, maar veel tekort komt ie niet.

De goede weg houdt aan tot Novaja Gabelga. Hier begint de zon al wat te zakken. Bij de ingang van het dorp staat een bord dat er hier een motel een café is. Ik rij net samen met Katja en Konstantin. We rijden het dorpje in om te kijken of we er warm eten kunnen vinden. Helaas niet. Ik zoek wat langer door dan zij. Alleen rij ik verder tot Povenets. Hier kruisen we het Belomoro-Baltiskij kanaal. Een van de vele kanalen in deze streek. Vlak voor de sluizen staat een bordje met fotograferen verboden. Van de vorige keer weet ik nog dat er hier ook op gelet wordt. Na Povenets kleed ik me wat warmer aan, de nacht kan fris worden. Achteraf gezien heb ik me mischien wat te warm aangekleed. Ik kom niet meer vooruit, moet af en toe stoppen voor een hazeslaapje op het stuur. De 25km tussen Povonets en Medvezhegorsk verlopen tergend langzaam. Ik verlies tijd die ik niet heb. In Medvezhegorsk stop ik bij een tankstation. Gelukkig is hier thee. Langzaam kom ik weer bij de mensen.
Dit keer vindt ik makkelijk de weg in het stadje, een GPS is toch makkelijk als je op een onmogelijk tijdstip de weg moet vinden. Ik verlaat het stadje in zuidelijke richting. Hier moeten we 25km naar de controle rijden, en direct daarna weer terug. Ik kom direct de eerste rijder tegen die al op de controle geweest is. Dat zal de komende 25km zo doorgaan. Tussen hier en de controle liggen een aantal stevige klimmetjes. Mooi in de schaduw voor diegenen die er overdag komen. Voor mij is het toch wat minder, ik ben langzaam aan slaap toe. Halverwege de controle stopt er een auto met. Tanja zit achterin en vertelt me dat de sluitingstijd verruimd wordt. Dat is ook logisch, ik ben inmiddels voorbij het 600km punt, het voorgeschreven gemiddelde wordt nu relaxter. Grofweg gezegd krijg je op een 1200 met start in de ochtend in zowel de 2e als de 3e nacht 5 uur bonus erbij. Hou je je snelheid kun je die 5 uur omzetten in slaap, wordt je langzamer dan moet je minder slapen. De controle is nog vol in bedrijf als ik aankom. 4 jaar geleden was dat anders. Ik lig dus beter in koers dan toen. Ik besluit eerst te slapen en dan te eten, het tankstation was dik 25km geleden, daar heb ik al gegeten. Ik kruip een tent in en val in slaap.

pi_114577736
Zonde. :') Daar had je twee setjes Continental 4000s van kunnen kopen. :')
  maandag 23 juli 2012 @ 20:52:22 #32
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_114578153
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 11:49 schreef kanovinnie het volgende:
Stukje moraal. Ik heb een zomer- en een winterset van Androni. Ik vind het mooie kleding en verbaas me altijd er over hoeveel sponsors ze er op kwijt kunnen. Daarnaast zie je heel weinig mensen met deze kleding en weet de gemiddelde sportkijker amper wat voor team het is of welke renners ze op hun rooster hebben.

That's...Montgomery Clift, honey!
  maandag 23 juli 2012 @ 20:55:59 #33
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_114578307
quote:
14s.gif Op maandag 23 juli 2012 20:52 schreef Bismarck het volgende:

[..]

Stukje moraal. Ik heb een zomer- en een winterset van Androni. Ik vind het mooie kleding en verbaas me altijd er over hoeveel sponsors ze er op kwijt kunnen. Daarnaast zie je heel weinig mensen met deze kleding en weet de gemiddelde sportkijker amper wat voor team het is of welke renners ze op hun rooster hebben.

[ afbeelding ]
Ik heb dat setje, ben erg blij met shirt en shirt lange mouw. De broek is al versleten. Eigenlijk had ik er 2 broeken bij moeten nemen.
pi_114581759
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 20:42 schreef ultra_ivo het volgende:
Mooi verslag weer! Ben benieuwd hoe het afloopt.
eten!!!
  maandag 23 juli 2012 @ 22:44:22 #35
130803 Gripper
Get a grip
pi_114583825
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 20:33 schreef Erik92 het volgende:
Ik zal het wel zien in Vreeswijk haha (ik denk wel dat ik er ben). Moet ik nog wel even mijn beentjes scheren, want de tondeuse is verdwenen. :@ Anders ben ik niet gesoigneerd genoeg.
Als je het maar uiterlijk de donderdagavond zeker laat weten, ik moet tenslotte voor de BBQ inkopen :)

Er zullen uiteindelijk meer harige (onverzorgde) yeti's dan gesoigneerde en blinkende haantjes aan de start staan hoor... Kom gewoon lekker als jezelf, das het best zittende wielrenpakje.
Mijn foto's op Flickr!
  maandag 23 juli 2012 @ 22:45:36 #36
308981 Narcotical
Best in the World
pi_114583902
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2012 22:44 schreef Gripper het volgende:

[..]

Als je het maar uiterlijk de donderdagavond zeker laat weten, ik moet tenslotte voor de BBQ inkopen :)

Er zullen uiteindelijk meer harige (onverzorgde) yeti's dan gesoigneerde en blinkende haantjes aan de start staan hoor... Kom gewoon lekker als jezelf, das het best zittende wielrenpakje.
Weet je al wanneer het is Gripper? :)
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
  maandag 23 juli 2012 @ 23:00:24 #37
130803 Gripper
Get a grip
pi_114584743
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 22:45 schreef Narcotical het volgende:

[..]

Weet je al wanneer het is Gripper? :)
Bijna alle aanmeldingen zijn voor 11 augustus, dus da's 99% zeker de datum!
Mijn foto's op Flickr!
  maandag 23 juli 2012 @ 23:02:02 #38
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_114584846
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 20:12 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

Wat doe jij zelf altijd aan dan? Vind deze van Radioshack zelf wel erg mooi:

[ afbeelding ]

Heeft iemand hier wel eens kleding gekocht en zo ja: wat vind je van de kwaliteit?
http://www.bike-mall.com/
Bike-mall.com is chinese namaak. En als ik zo naar een paar shirts kijk is het net zoiets als zoek de verschillen want de prints zijn namelijk niet helemaal gelijk aan de originele. En een Oakley Jawbone voor 80 dollar. In Bangkok of Hong Kong waarschijnlijk voor een tientje te koop. Zal over een paar weken eens kijken voor zo'n fake Oakley. Ik zou er niet aan beginnen.
pi_114584851
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2012 23:00 schreef Gripper het volgende:

[..]

Omdat ik net een nieuw baantje heb gekregen kan ik helaas niet meer op zaterdag. Ik moet dus helaas afzeggen voor de meet...
  maandag 23 juli 2012 @ 23:02:43 #40
62913 Blik
The one and Only!
pi_114584889
Scheren is alleen voor mensen die standaard 30+ rijden, dus wellicht vanaf volgend jaar ;)
  maandag 23 juli 2012 @ 23:05:34 #41
308981 Narcotical
Best in the World
pi_114585078
quote:

[..]

Dan zit ik in Parijs, dus dan moet ik helaas voorbij laten gaan
pi_114585325
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 23:02 schreef Blik het volgende:
Scheren is alleen voor mensen die standaard 30+ rijden, dus wellicht vanaf volgend jaar ;)
Meer trainen! :P
pi_114587251
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 23:02 schreef Blik het volgende:
Baby's schijnen de nodige tijd te kosten. :P
  maandag 23 juli 2012 @ 23:52:54 #44
62913 Blik
The one and Only!
pi_114587320
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 23:51 schreef eentwee het volgende:

[..]

Baby's schijnen de nodige tijd te kosten. :P
ja, dat is natuurlijk waar. Wellicht ga ik het nooit halen...
  dinsdag 24 juli 2012 @ 06:40:38 #45
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_114593932
Mandje aan 't stuur, baby erin? :P
pi_114594428
Mooi verslag Ivo!
  dinsdag 24 juli 2012 @ 09:56:25 #47
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_114596291
quote:

[..]

Heeft het nog wel zin de meet op zaterdag de 11e te houden als er bijna niemand kan?

Of heb ik iedereen schrikvrees aangejaagd met mijn 30 pseudoniemen? O-)
  dinsdag 24 juli 2012 @ 10:03:33 #48
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_114596446
De belegen randonneur?
  dinsdag 24 juli 2012 @ 10:05:22 #49
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_114596487
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 10:03 schreef kanovinnie het volgende:
De belegen randonneur?
Als je nou naar de meet komt ga ik er voor jou ook 30 verzinnen.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 10:08:29 #50
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_114596548
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 10:05 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Als je nou naar de meet komt ga ik er voor jou ook 30 verzinnen.
Sorry, dan zit ik in Spanje aan de wijn, vis en appelcider :P
  dinsdag 24 juli 2012 @ 10:25:48 #51
130803 Gripper
Get a grip
pi_114596948
quote:
5s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 09:56 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Heeft het nog wel zin de meet op zaterdag de 11e te houden als er bijna niemand kan?

Of heb ik iedereen schrikvrees aangejaagd met mijn 30 pseudoniemen? O-)
captain, jij, ik, oksel&chick, blik...
kunnen allen gewoon op zaterdag hoor.

Ik zal zondag 12-8 erbij zetten in Doodle, kunnen mensen daar ook nog even hun beschikbaarheid voor opgeven.
Mijn foto's op Flickr!
pi_114597360
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 23:02 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Bike-mall.com is chinese namaak. En als ik zo naar een paar shirts kijk is het net zoiets als zoek de verschillen want de prints zijn namelijk niet helemaal gelijk aan de originele. En een Oakley Jawbone voor 80 dollar. In Bangkok of Hong Kong waarschijnlijk voor een tientje te koop. Zal over een paar weken eens kijken voor zo'n fake Oakley. Ik zou er niet aan beginnen.
Ja ben ik na wat communicatie ook achter :+ Heb maar effe een shirtje bij de LIDL gekocht :+ Maar even voor in het begin, zit altijd beter dan een voetbalshirt :+
  dinsdag 24 juli 2012 @ 10:56:37 #53
130803 Gripper
Get a grip
pi_114597734
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 10:42 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

Ja ben ik na wat communicatie ook achter :+ Heb maar effe een shirtje bij de LIDL gekocht :+ Maar even voor in het begin, zit altijd beter dan een voetbalshirt :+
Kijk anders even bij decathlon, daar heb je ook redelijke wielerkleding voor OK prijzen.
Mijn foto's op Flickr!
pi_114597782
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 10:56 schreef Gripper het volgende:

[..]

Kijk anders even bij decathlon, daar heb je ook redelijke wielerkleding voor OK prijzen.
Zal ik doen, maar wilde nu even snel wat hebben. Drukke werkweek voor de rest namelijk
  dinsdag 24 juli 2012 @ 11:04:20 #55
62913 Blik
The one and Only!
pi_114597963
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 10:25 schreef Gripper het volgende:

[..]

captain, jij, ik, oksel&chick, blik...
kunnen allen gewoon op zaterdag hoor.

Ik zal zondag 12-8 erbij zetten in Doodle, kunnen mensen daar ook nog even hun beschikbaarheid voor opgeven.
Dan kan ik in ieder geval niet :)
  dinsdag 24 juli 2012 @ 11:04:58 #56
62913 Blik
The one and Only!
pi_114597981
Waar is Freddeh trouwens, vakantie?
pi_114599636
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 10:42 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

http://www.cyclewear.eu/

ook fietskleding voor aardig lage prijzen
pi_114599795
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 12:02 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

http://www.cyclewear.eu/

ook fietskleding voor aardig lage prijzen
Thanks! Kijk ik van de week nog wel even. Shirtje van LIDL past ook goed en zit lekker. Een van de twee tenminste, andere ff ruilen straks.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 12:51:10 #59
153506 Captain_Fabulous
pi_114600955
Lidl heeft best goed fietsspul om mee te beginnen.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 14:41:02 #60
545 dop
:copyright: dop
pi_114604527
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 12:51 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Lidl heeft best goed fietsspul om mee te beginnen.
heb een 3/4 broek van lidl. niets mis mee
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_114604668
Had vanmorgen bij de ene twee shirts gekocht (zwarte en rode), maar de rode zat niet zo lekker. Was gek genoeg dezelfde maat, maargoed :) Net ff omgeruild voor nog een zwarte. Heb verder een korte en 3/4 broek van Lidl. Voor een beginner als ik is het volgens mij prima spul inderdaad!
pi_114605600
Wat een verschrikkelijk warm weer om te fietsen zeg. :') Ik heb drie bidons leeggedronken over 72 km. :')
  dinsdag 24 juli 2012 @ 15:53:53 #63
153506 Captain_Fabulous
pi_114606745
Is het puberaal dat ik zit te kijken hoe ik via deze plaats eens een keer op vakantiefietsreis kan? Vanwege de foto oportunity bij het bordje?
Of gewoon een teken dat een mens met dit weer niet moet werken, maar spijbelend op het strand moet zitten?
  dinsdag 24 juli 2012 @ 16:05:47 #64
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_114607126
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 15:16 schreef Erik92 het volgende:
Wat een verschrikkelijk warm weer om te fietsen zeg. :') Ik heb drie bidons leeggedronken over 72 km. :')
Ja, 't is minder eten en veel meer drinken nu. Vandaag vind ik het alweer lekker, gisteren moest ik nog even acclimatiseren.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 16:08:27 #65
130803 Gripper
Get a grip
pi_114607206
Moet je nou toch eens kijken. Waarom doet iemand toch zoiets foeilelijks met een op zich nette racefiets? http://link.marktplaats.nl/579431272
ratjetoe van componenten, t is een halve mountainbike. Zadel ook lekker achterover, goed voor je familiejuwelen :')

Zal ik m voor max 500 ¤ kopen voor het reserveframe en de wielen, en de rest van dat idiote spul weer terug op marktplaats?
Mijn foto's op Flickr!
  dinsdag 24 juli 2012 @ 16:10:21 #66
308981 Narcotical
Best in the World
pi_114607278
Jammer van die fiets idd, wel een mooi frame en wielen :)
pi_114607288
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 16:08 schreef Gripper het volgende:
Moet je nou toch eens kijken. Waarom doet iemand toch zoiets foeilelijks met een op zich nette racefiets? http://link.marktplaats.nl/579431272
ratjetoe van componenten, t is een halve mountainbike. Zadel ook lekker achterover, goed voor je familiejuwelen :')

Zal ik m voor max 500 ¤ kopen voor het reserveframe en de wielen, en de rest van dat idiote spul weer terug op marktplaats?
8)7

Zag vandaag ook nog een fiets met z'n zadel zo staan. Pinarello Dogma met een kettingslot tegen een lantaarnpaal gekwakt _O-
  dinsdag 24 juli 2012 @ 16:11:44 #68
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_114607325
Max 500.- doet ie toch niet Gripper, hij zal er misschien minstens 800.- voor willen vangen.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 16:13:36 #69
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_114607399
Als je die stuurnok omdraait en je zet 't zadel gewoon recht is het best een coole fiets.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 16:15:38 #70
153506 Captain_Fabulous
pi_114607467
Gripper, wil je in het vervolg even beter waarschuwen, die fiets laat spontaan m'n netvliezen knappen. Kannonen wat een ratjetoe!
pi_114607473
Morgen 35 graden en 80 tot 90% luchtvochtigheid trouwens _O- Nog nooit meegemaakt en ga ook nog fietsen. Ben benieuwd of ik het trek.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 16:20:03 #72
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
  dinsdag 24 juli 2012 @ 16:21:03 #73
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_114607625
http://link.marktplaats.nl/580370711

Ook fraai. Het is mijn maat niet maar dat frame rijdt zó lekker. _O_
  dinsdag 24 juli 2012 @ 16:28:04 #74
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_114607819
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 16:15 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Morgen 35 graden en 80 tot 90% luchtvochtigheid trouwens _O- Nog nooit meegemaakt en ga ook nog fietsen. Ben benieuwd of ik het trek.
Gewoon een beetje rustig aan, drinken kan je in principe overal bijvullen op je route.
pi_114607839
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 16:15 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Vorig jaar een keer in die omstandigheden gefietst. Na 25 kilometer beide bidons leeg. :') Ik denk dat ik morgen rustig aan doe, ben ook wel verbrand van vandaag. Mijn huid kleurt langzaam rood.
pi_114608007
Lol, net een rondje van 70km gedaan, maar na 50km ofzo een pondje gepakt... Resultaat dat RunKeeper dat stukje 'fietspad' niet herkende en compleet vastliep _O_

http://runkeeper.com/user/537263848/activity/104226186

Let dus op het stukje bij Rijsenhout. Ging ik daar gewoon 200km/u jonguh! Bam!

Edit: heb ook 2 bidons leeggedronken na 55 km ofzo, toch nog maar even bijgevuld. Uiteindelijk nog een halve leeggedronken.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  dinsdag 24 juli 2012 @ 16:34:53 #77
130803 Gripper
Get a grip
pi_114608028
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 16:11 schreef kaasplankje het volgende:
Max 500.- doet ie toch niet Gripper, hij zal er misschien minstens 800.- voor willen vangen.
Tja. vrees het ook...

Ik zit langzaamaan alweer rond te kijken naar een 2e frame (hoeft natuurlijk niet persé hetzelfde frame als k nu heb), die ga ik dan met SRAM red afmonteren.

Een mooie Specialized Allez, of misschien loop ik in Frankrijk of Italië nog eens tegen een leuke Lapierre (ben ik wel aan mn naam verplicht) op :)
Een stijve maatje 58 knalbak, mocht jij ergens in jouw kringen iets interessants tegenkomen!
Mijn foto's op Flickr!
pi_114609698
Net terug van 104km Lauwersmeer om. Gelijk onder de koude douche gestapt om af te koelen. Ging nog in de laatste 20km een zomersnokker met ligstuur, oordopjes in en zonder helm in mijn wiel zitten. Vriendelijk aangegeven dat ik daar niet van gediend ben ivm geen helm en ligstuur, wat niet hielp. Toen heb ik maar ff een broodje gegeten rustig gefietst en ging hij er vandoor haha
pi_114610169
Ik zag een tijdje geleden een Cervélo R2.5 met een ATB voorvork :')
  dinsdag 24 juli 2012 @ 18:38:14 #80
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_114611349
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 16:34 schreef Gripper het volgende:

Tja. vrees het ook...

Ik zit langzaamaan alweer rond te kijken naar een 2e frame (hoeft natuurlijk niet persé hetzelfde frame als k nu heb), die ga ik dan met SRAM red afmonteren.

Een mooie Specialized Allez, of misschien loop ik in Frankrijk of Italië nog eens tegen een leuke Lapierre (ben ik wel aan mn naam verplicht) op :)
Een stijve maatje 58 knalbak, mocht jij ergens in jouw kringen iets interessants tegenkomen!
Jij verslijt fietsen bijna nog harder dan ik!

Ik zal kijken, is een Storck niet iets voor jou? Enne moet ie zwart zijn? Jij houd niet zo van flashy decals toch?

http://link.marktplaats.nl/575296497

Storck scenario 1.1 1100 gram voor 't frame geloof ik. 1000 Euro full carbon monocoque en ragstijf.

[ Bericht 1% gewijzigd door kaasplankje op 24-07-2012 19:02:18 ]
  dinsdag 24 juli 2012 @ 19:27:59 #81
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_114613037

Frame los 790 gram :9~
  FOK!fotograaf dinsdag 24 juli 2012 @ 19:29:28 #82
73911 ultra_ivo
pi_114613080
Dat alle onderdelen van dezelfde groep moeten zijn is een nieuwerwetse gedachte. Tot diep in de jaren '80 was het gebruikelijk om te mengen en mixen. Ik doe het nog altijd op nieuwe fietsen van me. Gewoon gebruiken wat op die positie het beste is, niet wat een marketing man van een bepaalde onderdelenfirma heeft uitgedacht.
pi_114613161
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 19:29 schreef ultra_ivo het volgende:
Dat alle onderdelen van dezelfde groep moeten zijn is een nieuwerwetse gedachte. Tot diep in de jaren '80 was het gebruikelijk om te mengen en mixen. Ik doe het nog altijd op nieuwe fietsen van me. Gewoon gebruiken wat op die positie het beste is, niet wat een marketing man van een bepaalde onderdelenfirma heeft uitgedacht.
Maar Ivo... Jij bent toch ook anders dan anders ;)
  FOK!fotograaf dinsdag 24 juli 2012 @ 19:37:33 #84
73911 ultra_ivo
pi_114613312
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 19:32 schreef Patroon het volgende:

[..]

Maar Ivo... Jij bent toch ook anders dan anders ;)
Je hebt m'n Bob Jackson zien staan. Daar meng ik ook race en cyclocross onderdelen met een triple schakeling (en wat je minder goed zag, campa 9-speed op 9 speed Hyperglide cassette). Werkt prima.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 19:37:49 #85
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_114613326
Die Ivo dat is me een speciale. Uit zulk hout zijn maar weinig fietsers gesneden.

En ik heb je Bob Jackson zien staan, niet Patroon.
pi_114614095
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 19:29 schreef ultra_ivo het volgende:
Klopt. Ik heb op m'n crosser bewust een vierkante as ivm duurzaamheid en het feit dat het niet veel kost om 'm te vervangen. Bij hollowtech heb je de kans dat je de as kapotdraait in versleten lagers.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 20:07:08 #87
545 dop
pi_114614538
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 19:56 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Klopt. Ik heb op m'n crosser bewust een vierkante as ivm duurzaamheid en het feit dat het niet veel kost om 'm te vervangen. Bij hollowtech heb je de kans dat je de as kapotdraait in versleten lagers.
haal dat kans maar weg , op den duur heb je de garantie dat het kapot draait.
Hollowtech is technisch gezien gewoon Fout geconstrueerd.
puur vanuit de duurzaamheid bekeken het verkeerde uitgangspunt.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
pi_114615083
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 19:37 schreef kaasplankje het volgende:
Die Ivo dat is me een speciale. Uit zulk hout zijn maar weinig fietsers gesneden.

En ik heb je Bob Jackson zien staan, niet Patroon.
Op de foto zag ik wel een mooie oldtimer, weet me god niet of het een legendarische Bob Jackson was. Dat waren nog eens tijden :P
  dinsdag 24 juli 2012 @ 20:30:43 #89
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_114615559
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 20:07 schreef dop het volgende:

[..]

haal dat kans maar weg , op den duur heb je de garantie dat het kapot draait.
Hollowtech is technisch gezien gewoon Fout geconstrueerd.
puur vanuit de duurzaamheid bekeken het verkeerde uitgangspunt.
Dus eigenlijk juist heel goed, het is lichter, stijver en sneller kapot.
  FOK!fotograaf dinsdag 24 juli 2012 @ 21:28:37 #90
73911 ultra_ivo
pi_114617761
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 20:19 schreef Patroon het volgende:

[..]

Op de foto zag ik wel een mooie oldtimer, weet me god niet of het een legendarische Bob Jackson was. Dat waren nog eens tijden :P
Ehm, de Bob Jackson dateert van 2007. Dus hooguit een KOF ;).
  dinsdag 24 juli 2012 @ 21:32:14 #91
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_114617936
Ivo, wat moet jij met zulke nieuwewetse rommel? Ik dacht dat het minimaal 20 jaar oud moest zijn? :P
  FOK!fotograaf dinsdag 24 juli 2012 @ 22:45:43 #92
73911 ultra_ivo
pi_114621856
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 21:32 schreef kanovinnie het volgende:
Ivo, wat moet jij met zulke nieuwewetse rommel? Ik dacht dat het minimaal 20 jaar oud moest zijn? :P
Soms mag modern wel, maar wel naar oude snit ;) Je moet de vlam brandende houden ;).
  FOK!fotograaf dinsdag 24 juli 2012 @ 22:45:54 #93
73911 ultra_ivo
pi_114621873
Dit keer slaap ik dik 2 uur. Gezien de problemen in de voornacht heb ik die 2 uur nodig. Ik vertrek met de laatsten vanuit de controle. Erg goed loopt het niet, ik heb nogal wat moeilijkheden om op gang te komen. Als ik Medvezhegorsk inrij zijn de winkels in de buitenwijken nog dicht. Ik weet dat ik hier alles moet halen wat ik nodig heb tot aan de volgende controle, dik 100km verderop. Langs de grote weg is er zo goed als niets. De detailkaart die ik bij het pompstation kocht geeft 1 wegrestaurantje op het hele stuk van 65km over de M18. Of de pompstations aan het begin of het eind iets hebben weet ik niet. Daar gok ik niet op. Ik rij dus een kilometer het centrum in en vindt daar een vroege winkel. De grote supermarkt is nog lang niet open. Ik haal voorraden en eet wat. Het eten op de controles is niet echt mijn gading, ik moet het hebben van de winkels en 1 of 2x per dag een wegrestaurantje. Vlak voor de grote weg rij ik langs het pompstation. Deze bleek toch een kleine winkel te hebben. Ik haal er nieuwe batterijen. De voorraad daarvan begint flink te slinken. Mijn GPS kliert de hele tijd al. Bij ieder slecht stuk weg valt hij uit, wat ik ook probeer aan trucs. Voor de batterijen is het ook niet goed om continu opnieuw een positie te zoeken, ik verbruik ze sneller dan gepland. Ik kan natuurlijk de batterijen uit m'n lamp gaan gebruiken maar dan moet ik met de dynamo op rijden, dat kost weer extra weerstand in de nacht.

De M18 is weer dodelijk saai. Zo saai dat ik amper vooruit kom. Op dit stuk kon ik me vorige keer ook al amper motiveren. Er is een doorgang door de bossen gekapt van een meter of 100 breed. Daar dan een brede strook asfalt over met onverharde vluchtstrook en daarnaast een flink stuk kaal land. De wind heeft hier vrij spel. Vorige keer vond ik op de M18 mijn Waterloo. Toen moesten we veel verder erop doorrijden. Het stuk waar ik vorige keer helemaal kapot ging zit er dit keer niet in. Toch is het noordelijke stuk vervelend genoeg. Ik ben blij als het wegrestaurantje opduikt. De service is hier gebruikelijk snel. Ik geniet van mijn gebakken ei. Toch wat anders dan de ewige boekweitpap op de controles.
Over de saaie weg rij ik verder. Vlak voor de afslag naar Girvas gaat mijn telefoon. Vladimir aan de lijn van de controle in Girvas. Hij vraagt me hoe ver ik ben. Wat de uitwerkingen van het verruimen van de openingstijden van de vorige controle op zijn controle hebben merkt hij nu pas. Ik geef hem aan dat ik nog zo'n 15km van zijn controle verwijderd ben. Ik vertel hem maar niet dat ik zo goed als zonder water zit. Bij de afslag koop ik vlug cola bij het pompstation. Hiermee moet ik het maar doen. De aangekondigde douchemogelijkheid laat ik maar liggen, dat was wel lekker geweest gezien de hitte. Direct na het pompstation zie ik Konstantin en Katja. De ander Katja komt me tegemoet als ik naar Girvas rij. Zo gruwelijk ver achter ben ik dus ook niet. In Girvas wacht er al iemand op me zodat ik makkelijk de controle kan vinden in de plaatselijke school.

Op de controle overleg ik met de helpers over de route. Vorige keer ging de route over de oude weg door de dorpen. Nu gaat de route over de M18. Iets dat me niet zo zint. Ik vraag of ze weten of Mikhail een speciale reden had om de route om te gooien. Vladimir begrijpt mijn voorkeur voor de oude route en vraagt na bij Mikhail. Die heeft er geen enkel probleem mee als ik de oude weg neem, die is net zo goed toegankelijk als vorige keer. Ik wijs Vladimir op een andere weg op de kaart waarmee het eerste stuk M18 omzeild kan worden. Als de controle ten zuiden van Medvezhegorsk ten noorde van de plaats gelegd wordt kost dat ook nog eens geen extra kilometers. Of dit realistisch is weet ik niet, dat hangt van de staat van deze weg af, over 4 jaar.

Op de oude weg rij ik direct een stuk beter. Deze weg komt regelmatig langs dorpjes, ik kan gewoon aan eten en drinken komen als ik het nodig heb en niet als er toevallig een winkel is. Er is veel meer te zien en de bossen zijn tot vlak bij het asfalt. Van de wind heb ik amper nog last. Met veel plezier rij ik verder, dit is waar ik voor kom, dit soort wegen. Het wat slechtere asfalt neem ik voor lief, daar heb ik mijn materiaal op aangepast. Vlak voor Petrozavodsk komt de oude weg weer uit op de M18. Via wat fly-overs en klaverbladen kom ik bij de buitenwijk van Petrozavodsk uit waar de controle is. Ik zie gelijk wat andere fietsen staan. Claus slaapt zelfs op de controle. Een fors deel van de opgelopen achterstand van deze ochtend heb ik al weer ingelopen. Niet veel later wordt Claus wakker. We eten samen. Ik geef hem nog even een tip, in Prjazha zijn er een hotel en diverse café-restaurants. Gericht op autoverkeer en de hele nacht open.
Na Peterozavodsk wordt het verkeer een stuk minder. Het is ook al wat later op de avond. Direct is te merken dat de M18 hier de loop van de oude weg volgt, het is een natuurlijke weg die door de dorpen komt. Dat rijdt veel beter. Vorige keer werd de weg flink op de schop genomen, zo'n 20km was toen een grote bouwput. Nu is het perfect asfalt. Zoals gebruikelijk is de eerste meter van de vluchtstrook geasfalteerd en vormt zo een prima fietsstrook. Na een tijdje zie ik een aankondiging staan voor een waterpunt. Dat betekent echt goed water. Ik stop en loop ernaartoe. Diverse mensen sjouwen jerrycans met water terug naar hun auto's. Benedenstrooms fris ik me op en steek m'n voeten even in het heerlijk frisse water. Dat is wat ik nodig heb op zo'n warme dag.
Ik rij rustig door naar Prjazha, Dit keer rij ik er even door het dorpje en stop bij de kruising voor wat eten. Voor de eerste keer zie ik in dit café aankondigingen in het Karelisch. Dit moet handig zijn geweest voor Claus, zijn vrouw is Finse en Karelisch lijkt erg op Fins. Naast het café ligt het hotel (nou ja, barak), waar ik vorige keer sliep. Uit noodzaak, ik moest toen mijn schouder rust gunnen. Nu is mijn lichaam in een betere staat en kan ik doorrijen. 30Km verderop is de volgende controle. Deze weg was 4 jaar geleden helemaal opgebroken. Nu is het een prettige weg die vaak de loop van kleine riviertjes volgt. Soepel rij ik door, donker is het niet echt en het weer blijft prettig. Zonder problemen bereik ik dan ook de controle van Krozhnozero. Ik besluit hier te gaan slapen. De problemen van de vorige nacht staan me nog bij, toen moest ik te lang doorrijden. De volgende controle is welliswaar maar 56km verderop maar dat zal waarschijnlijk net teveel zijn.
pi_114625156
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 19:27 schreef kaasplankje het volgende:
[ afbeelding ]

Frame los 790 gram :9~
Mooi :Y
  dinsdag 24 juli 2012 @ 23:42:47 #95
62913 Blik
The one and Only!
pi_114625468
Leuk verhaal weer Ivo!
pi_114625920
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 20:30 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Dus eigenlijk juist heel goed, het is lichter, stijver en sneller kapot.
Ja, commercieel gezien wel haha.

@dop: Daarom check ik de lagers van m'n koersfiets ook regelmatig. Bij m'n crosser wil ik dat niet doen, omdat dat zo snel gaat qua slijtage.
pi_114634064
Zelfde rondje als zondag gefiets, dit keer met een andere App. Runkeeper gaf aan dat het rondje 36km was, terwijl Roadbike 27 aangaf. Flink verschil zeg! Roadbike heeft het bij het rechte eind, als ik online de route uitstippel...

Welke app gebruiken jullie?
pi_114634120
RunKeeper.

Gebruik hem pas net en nog geen volledig rondje kunnen rijden dat helemaal gemeten wordt :P.
Zal eens controleren dit weekend.
pi_114634251
Oke. Ja ik vond het wel raar dat er zo'n groot verschil in zat :+
  woensdag 25 juli 2012 @ 09:47:13 #100
62913 Blik
The one and Only!
pi_114634436
Strava!

Wat leuk is aan Strava dat er segmenten zijn waarop je tijd gemeten wordt met andere mensen die hetzelfde segment hebben gereden. Zo ontstaat er een soort van virtuele mini-competitie. Ook met jezelf want de app geeft ook aan of je voor jezelf een PR hebt gereden op een segment waar je al eerder een tijd op hebt gezet.

Bij mij verschilt het rondje trouwens ook standaard 0.1 km. Is altijd verschillend. 9 km is echter wel heel erg veel, dan moet de GPS een stuk niet gemeten hebben lijkt het wel
pi_114634517
Okselalert! 27/36*32,5=24,38 km/u. Gelukkig. Ik begon al aan mezelf te twijfelen. ;)

@P-A: niet persoonlijk hoor ;)
pi_114634617
quote:
3s.gif Op woensdag 25 juli 2012 09:51 schreef eentwee het volgende:
Okselalert! 27/36*32,5=24,38 km/u. Gelukkig. Ik begon al aan mezelf te twijfelen. ;)

Haha
  FOK!fotograaf woensdag 25 juli 2012 @ 09:59:11 #103
245494 Peter_Aragorn
pi_114634708
quote:

Haha neem het ook niet persoonlijk op hoor ;) Vond het ook wel erg hard voor de eerste keer :p Dit keer stukje korter over gedaan wel... Moet mijn racebanden er ook van de week even opleggen, zal ook wel iets schelen nog :+

Weet btw nog niet precies hoe groot het rondjen nu was :p
Strava ziet er goed uit idd!
pi_114634787
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2012 09:59 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

Haha neem het ook niet persoonlijk op hoor ;) Vond het ook wel erg hard voor de eerste keer :p Dit keer stukje korter over gedaan wel... Moet mijn racebanden er ook van de week even opleggen, zal ook wel iets schelen nog :+

Weet btw nog niet precies hoe groot het rondjen nu was :p
Geen kmteller op je fiets? Dan zie je toch wat je steeds ongeveer rijdt? Voor 32,5gem moet je eigenlijk op de rechte stukken steeds op 37 zitten. Gisteren had ik 29,1 gem over 100km terwijl ik eigenlijk steeds rond de 32 reed.
  FOK!fotograaf woensdag 25 juli 2012 @ 10:07:34 #105
245494 Peter_Aragorn
pi_114634906
Nee nog niet. Gebruik voorlopig even mijn iPhone om alles bij te houden. Wil met een paar maandjes dan een fietscomputer met GPS halen, maar vind die dingen vrij duur. Kan het verschil komen doordat ik de eerste keer mijn iPhone om mijn arm had en vanmorgen achter in een van de zakken van mijn shirt? Moet eigenlijk gewoon een iPhone-houder op de fiets zetten en dan de iPhone in een extra batterijcase ofzo. Ben ik voorlopig ook goed klaar mee.
pi_114635051
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2012 10:03 schreef Patroon het volgende:

[..]

Geen kmteller op je fiets? Dan zie je toch wat je steeds ongeveer rijdt? Voor 32,5gem moet je eigenlijk op de rechte stukken steeds op 37 zitten. Gisteren had ik 29,1 gem over 100km terwijl ik eigenlijk steeds rond de 32 reed.
Dat blijf je houden inderdaad, bij mij stond er gisteren ook 29,1 terwijl ik bijna constant 32 reed. Een klein stukje door Lisse was vooral de dooddoener denk ik. Heb jij ook zo'n teller die stopt met de tijd tellen nadat je ongeveer 4 seconden stil staat?
pi_114635242
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 10:07 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Nee nog niet. Gebruik voorlopig even mijn iPhone om alles bij te houden. Wil met een paar maandjes dan een fietscomputer met GPS halen, maar vind die dingen vrij duur. Kan het verschil komen doordat ik de eerste keer mijn iPhone om mijn arm had en vanmorgen achter in een van de zakken van mijn shirt? Moet eigenlijk gewoon een iPhone-houder op de fiets zetten en dan de iPhone in een extra batterijcase ofzo. Ben ik voorlopig ook goed klaar mee.
Van alle apps die ik heb gebruikt is Strava nu veruit het beste. Telefoon zit altijd in mijn achterzak en nooit problemen mee gehad. Hij geeft routes altijd qua afstand hetzelfde, kan achter de komma iets schelen. Waarom niet een gewone teller ipv gelijk met GPS? GPS is vooral handig wanneer je veel in onbekend terrein fietst. Qua snelheid is het minder nauwkeurig dan gewoon een wielmeting.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 10:13 schreef Erik92 het volgende:

[..]

Dat blijf je houden inderdaad, bij mij stond er gisteren ook 29,1 terwijl ik bijna constant 32 reed. Een klein stukje door Lisse was vooral de dooddoener denk ik. Heb jij ook zo'n teller die stopt met de tijd tellen nadat je ongeveer 4 seconden stil staat?
Ja, maar soms als ik even verkeerd rij of iets leuks zie dan draai ik rustig om en fiets ik er rustig nog eens langs, zoals gisteren in de haven van Lauwersoog. Dat gemiddelde kan me echt niets schelen en even rustig fietsen om iets te zien of wat doet niets af aan mijn training.
  woensdag 25 juli 2012 @ 10:26:14 #108
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_114635417
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 10:20 schreef Patroon het volgende:

Ja, maar soms als ik even verkeerd rij of iets leuks zie dan draai ik rustig om en fiets ik er rustig nog eens langs, zoals gisteren in de haven van Lauwersoog. Dat gemiddelde kan me echt niets schelen en even rustig fietsen om iets te zien of wat doet niets af aan mijn training.
Pffffffffffff... Amateur!! Je moet gewoon keihard doorknallen om dat gemiddelde maar zo hoog mogelijk te houden... En onder de 35 gemiddeld tel je sowieso niet mee...

8-)
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_114635494
quote:
12s.gif Op woensdag 25 juli 2012 10:26 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Pffffffffffff... Amateur!! Je moet gewoon keihard doorknallen om dat gemiddelde maar zo hoog mogelijk te houden... En onder de 35 gemiddeld tel je sowieso niet mee...

8-)
Ik tel toch sowieso niet mee? ;(
  woensdag 25 juli 2012 @ 10:30:09 #110
27167 SuperWeber
pi_114635528
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 10:28 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik tel toch sowieso niet mee? ;(
Owja, dat was ik even vergeten...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_114635601
quote:
Zou er niet aan beginnen. Kost het nodige voor een allesbehalve goede oplossing. iPhones kunnen er niet tegen: schokken, accu snel leeg, water, scherm niet te lezen, snelheden onnauwkeurig. GPS in iPhones is niet best. 4G gaat maar ook niet de beste van de pda's. Ik zou gewoon een tellertje kopen met de functies die je wilt en voor de gein routes tracken met strava e.d.

Ik hoef voorlopig ook geen Garmin. De 800 is te groot en te duur, de 500 te beperkt qua functies en met fouten in de software en ik heb ook al teveel tracks gezien op Strava die me niet bevallen. Onnauwkeurig enzo, vooral onder de bomen. Mijn bluetooth gps dingetje werkt behoorlijk, ben alleen nog met wat apps aan het stoeien omdat het signaal op willekeurige momenten niet meer doorgegeven werd. Routes narijden doe ik niet zo vaak maar is redelijk te doen met RunGPS.
  FOK!fotograaf woensdag 25 juli 2012 @ 10:41:31 #112
245494 Peter_Aragorn
pi_114635796
Tellers werken die met zo'n dingetje aan je wiel of kan dat ook zonder draad? Zou misschien in het begin dan wel handig zijn, puur voor snelheid en afstand per rit idd...
pi_114635902
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 10:33 schreef eentwee het volgende:

[..]

Zou er niet aan beginnen. Kost het nodige voor een allesbehalve goede oplossing. iPhones kunnen er niet tegen: schokken, accu snel leeg, water, scherm niet te lezen, snelheden onnauwkeurig. GPS in iPhones is niet best. 4G gaat maar ook niet de beste van de pda's. Ik zou gewoon een tellertje kopen met de functies die je wilt en voor de gein routes tracken met strava e.d.

Ik hoef voorlopig ook geen Garmin. De 800 is te groot en te duur, de 500 te beperkt qua functies en met fouten in de software en ik heb ook al teveel tracks gezien op Strava die me niet bevallen. Onnauwkeurig enzo, vooral onder de bomen. Mijn bluetooth gps dingetje werkt behoorlijk, ben alleen nog met wat apps aan het stoeien omdat het signaal op willekeurige momenten niet meer doorgegeven werd. Routes narijden doe ik niet zo vaak maar is redelijk te doen met RunGPS.
Ik zat ook na te denken over een Garmin Edge 800 of Bryton rider 50. Maar ben tot de conclusie gekomen dat ik het momenteel zonde geld vind voor de max 4x per jaar dat ik in onbekend terrein fiets, daar komt bij dat ze qua training interface (interval etc) een stuk minder werken dan een Polar. Als ik in Frankrijk ga fietsen neem ik van te voren wel even de route door op de kaart en kan ik onderweg altijd even de kaart raadplegen, met die bergen is een stop momentje wel even prettig ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 10:41 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Tellers werken die met zo'n dingetje aan je wiel of kan dat ook zonder draad? Zou misschien in het begin dan wel handig zijn, puur voor snelheid en afstand per rit idd...
Ja mageneet in je wiel en sensor aan je voorvork. Zijn tegenwoordig bijna allemaal draadloos. Kosten nog geen 50 euro.
pi_114635918
Je hebt altijd een sensor + magneetje nodig, al dan niet met draad naar de (ontvanger van de) computer. Tenzij je een GPS computer koopt (Garmin, Bryton, VDO etc) en de eventuele sensor niet gebruikt. Zulke computers kunnen de snelheid ook meten mbv GPS, maar dat is eveneens onnauwkeuriger (en trager) dan een klassieke teller, vooral bij lage snelheid en in beboste gebieden.
  FOK!fotograaf woensdag 25 juli 2012 @ 10:47:37 #115
245494 Peter_Aragorn
pi_114635936
Oh dat valt nog mee. Had deze ook gezien, maar dat lijkt me niet echt wat eigenlijk...

Maar dan dus een draadloze fietscomputer kopen en de route eventueel bijhouden met iPhone (RunKeeper/Strava). Nog tips voor een leuk fietscomputertje dan? Of maakt dat vrij weinig uit?
  woensdag 25 juli 2012 @ 10:50:53 #116
62913 Blik
The one and Only!
pi_114636026
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 10:41 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Ik zou gewoon een simpel ding kopen om te beginnen. Max 20 euro. Eventueel iets duurder waarbij je dan ook cadans kunt meten. Met draad is nauwkeuriger en goedkoper. GPS is erg leuk maar alleen echt handig op onbekend terrein.

Of je moet nu al direct weten dat je ook op hartslag e.d. wilt gaan trainen, dan kun je een Polar ofzoiets dergelijke nemen.
  FOK!fotograaf woensdag 25 juli 2012 @ 10:51:39 #117
245494 Peter_Aragorn
pi_114636045
Neuj hartslag trainen hoeft niet :) Wil gewoon lekker fietsen :)
pi_114636052
Ben wel te spreken over de modelletjes van Cateye (Strada serie) en Sigma. Heb je in allerlei variaties, al dan niet met cadans, hartslag en hoogtemeter.
  woensdag 25 juli 2012 @ 10:53:46 #119
62913 Blik
The one and Only!
pi_114636095
Ik heb ook een Cateye incl. cadans. Was rond de 30 euro en werkt uitstekend
  FOK!fotograaf woensdag 25 juli 2012 @ 11:01:50 #120
245494 Peter_Aragorn
pi_114636311
Dit zal wel niks wezen he: http://www.conrad.nl/ce/n(...)ger/0609052&ref=list

:+ Kan niet veel zijn voor die prijs :+
pi_114636356
Ik ga Strava wel eens proberen, maar dan word ik helemaal gek als ik 1x een stoplicht tegenkom die een halve minuut op rood staat :P.

Teller is ook echt ideaal, heb een Polar setje met teller, hartslagmeter en polshorloge.
pi_114636371
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 11:01 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Dit zal wel niks wezen he: http://www.conrad.nl/ce/n(...)ger/0609052&ref=list

:+ Kan niet veel zijn voor die prijs :+
Heb je oogkk ofzo? Hierboven krijg je toch genoeg alternatieven, je blijft maar die troep posten.. :')
pi_114636383
Segmenten met stoplichten erin moet je ook flaggen, die zijn gevaarlijk.
  woensdag 25 juli 2012 @ 11:10:15 #124
62913 Blik
The one and Only!
pi_114636530
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 11:03 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik ga Strava wel eens proberen, maar dan word ik helemaal gek als ik 1x een stoplicht tegenkom die een halve minuut op rood staat :P.

Bijna alle segmenten zijn ook segmenten zonder stoplicht, dus stoplichten moeten niks uitmaken. Strava maakt ook onderscheidt tussen de tijd die je stilstaat en de tijd die je aan het rijden bent in de berekening van de snelheid (op je totaalroute, niet binnen je segment. Zo heb ik eens 35 minuten gedaan over de Cauberg :P)
pi_114636654
Aha, duidelijk. Dat verschilt dan wel van Runkeeper.
Zal het eens testen.

Maar zoals je zegt, je kunt dan wel gewoon om de 100 m ff stoppen en dan weer volgas?
pi_114636911
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 11:15 schreef ThePlaneteer het volgende:
Aha, duidelijk. Dat verschilt dan wel van Runkeeper.
Zal het eens testen.

Maar zoals je zegt, je kunt dan wel gewoon om de 100 m ff stoppen en dan weer volgas?
Nee juist niet want voor de segmenten gebruikt strava de bruto tijd.
  woensdag 25 juli 2012 @ 11:33:28 #127
130803 Gripper
Get a grip
pi_114637207
Ik had net ook weer zoiets aparts op Strava. Ik wilde een segment aanmaken van het stuk tussen Rhenen en de veerweg naar Amerongen, de rijnbandijk aan de zuidkant van de rijn.
Daar hebben we zondag met die groep van EP volle bak 45 kop over kop gereden, dus ik zag mezelf al met 1 of 2 anderen KOM staan :)

Als je het segment wilt aanmaken, zegt ie dat er al een paar gelijksoortige segmenten zijn, waarvan 1 exact hetzelfde (eindigt misschien 50 meter eerder of later, maar goed: ik heb volgens mij het begin en eindpunt van dat bestaande segment allebei meegepakt)

Waarom zou mijn tijd dan toch niet op dat al bestaande segment geregistreerd worden?
Mijn foto's op Flickr!
  woensdag 25 juli 2012 @ 11:35:35 #128
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_114637288
Omdat je daar dan net niet over heen rijd? Heb je een linkje?
  woensdag 25 juli 2012 @ 11:37:48 #129
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_114637388
quote:

Ik had ook al het idee dat ik tot het leger krabbelaars gedegradeerd was en vanaf nu door alles en iedereen voorbij gereden zou gaan worden.

Maar ik had dus wel gelijk met die E-Penis opmerking blijkt nu.
pi_114637407
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 11:33 schreef Gripper het volgende:
Ik had net ook weer zoiets aparts op Strava. Ik wilde een segment aanmaken van het stuk tussen Rhenen en de veerweg naar Amerongen, de rijnbandijk aan de zuidkant van de rijn.
Daar hebben we zondag met die groep van EP volle bak 45 kop over kop gereden, dus ik zag mezelf al met 1 of 2 anderen KOM staan :)

Als je het segment wilt aanmaken, zegt ie dat er al een paar gelijksoortige segmenten zijn, waarvan 1 exact hetzelfde (eindigt misschien 50 meter eerder of later, maar goed: ik heb volgens mij het begin en eindpunt van dat bestaande segment allebei meegepakt)

Waarom zou mijn tijd dan toch niet op dat al bestaande segment geregistreerd worden?
Ik zie daar een segment maar dat loopt de andere kant op..
  woensdag 25 juli 2012 @ 11:40:56 #131
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_114637478
quote:
Nee nog niet. Gebruik voorlopig even mijn iPhone om alles bij te houden.
Hoe werkt dat dan? Is dat een App die alle GPS data over een bepaalde tijd opslaat oid? En is er ook zo'n app voor een Blackberry?
pi_114637619
Koop nooit een Polar. Ding valt om de haverklap 5sec weg. Polar zegt letterlijk "kan gebeuren bij spanningsvelden, moet je maar een duurdere kopen.

Heb even boekje gekeken, daar staat aangeven wanneer er interventie kan plaatsvinden, letterlijk alles hebben ze genoemd..

Stelletje faalhazen.
  FOK!fotograaf woensdag 25 juli 2012 @ 11:45:46 #133
245494 Peter_Aragorn
pi_114637624
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 11:03 schreef Patroon het volgende:

[..]

Heb je oogkk ofzo? Hierboven krijg je toch genoeg alternatieven, je blijft maar die troep posten.. :')
Ik was gewoon een beetje aan het zoeken :) Oogkk slaat nergens op btw, vind dat je niet zo met kk om moet gaan...

Maargoed :+

Apps werken gewoon via GPS idd
pi_114637758
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 11:45 schreef Patroon het volgende:
Koop nooit een Polar. Ding valt om de haverklap 5sec weg. Polar zegt letterlijk "kan gebeuren bij spanningsvelden, moet je maar een duurdere kopen.

Heb even boekje gekeken, daar staat aangeven wanneer er interventie kan plaatsvinden, letterlijk alles hebben ze genoemd..

Stelletje faalhazen.
Polar is matig ja. Duurdere zijn net zo matig. Als de batterij leeg is moet je 'm opsturen om te laten vervangen :')

Gokje: spoorwegen, hoogspanningskabels, stoplichten, industrieterreinen, zendmasten, boerderijen? :P
  woensdag 25 juli 2012 @ 11:50:46 #135
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_114637800
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 11:40 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Hoe werkt dat dan? Is dat een App die alle GPS data over een bepaalde tijd opslaat oid? En is er ook zo'n app voor een Blackberry?
Apps als strava, runkeeper, runtastic enzoovorts ja.
  woensdag 25 juli 2012 @ 11:51:30 #136
130803 Gripper
Get a grip
pi_114637837
Dit was ons rondje (plus mn eigen rit daarna vanaf Zeist met omweg naar huis)
http://app.strava.com/rides/14128440#achievements

bij rhenen de brug over, en dan de marsdijk + rijnbandijk tot aan de veerweg naar Amerongen.
Er loopt een segment vanaf rijswijk helemaal naar Rhenen, tegengestelde richting dus. En een segment in precies dezelfde richting, met nagenoeg de lengte als ik wil aanmaken.

Zou het een privé segment kunnen zijn? het wordt namelijk niet op de kaart getoond bij Explore
Mijn foto's op Flickr!
  woensdag 25 juli 2012 @ 11:51:33 #137
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_114637839
Oja, je kan op strava ook al je routes neerzetten als zijnde private.
pi_114637879
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 11:49 schreef eentwee het volgende:

[..]

Polar is matig ja. Duurdere zijn net zo matig. Als de batterij leeg is moet je 'm opsturen om te laten vervangen :')

Gokje: spoorwegen, hoogspanningskabels, stoplichten, industrieterreinen, zendmasten, boerderijen? :P
Klopt en dan nog een hele lijst met tv's, auto's, mobiele telefoons, schuifdeuren, windturbines en ga zo maar door..
  woensdag 25 juli 2012 @ 11:52:23 #139
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_114637880
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 11:51 schreef Gripper het volgende:
Dit was ons rondje (plus mn eigen rit daarna vanaf Zeist met omweg naar huis)
http://app.strava.com/rides/14128440#achievements

bij rhenen de brug over, en dan de marsdijk + rijnbandijk tot aan de veerweg naar Amerongen.
Er loopt een segment vanaf rijswijk helemaal naar Rhenen, tegengestelde richting dus. En een segment in precies dezelfde richting, met nagenoeg de lengte als ik wil aanmaken.

Zou het een privé segment kunnen zijn? het wordt namelijk niet op de kaart getoond bij Explore
Zou kunnen, of iemand anders heeft 'm aangemaakt. Kan je kijken wie de snelste is?
pi_114637927
Hm heb zelf toch geen problemen met mn Polar.. Heb een CS100.
pi_114638065
@Gripper: hoe weet je dan dat het segment er is? Privesegmenten van anderen worden nooit getoond, niet bij explore en ook niet in je rit. Je eigen privesegmenten uiteraard wel. Je kunt behalve gewone segmenten ook privesegmenten aanmaken met de track van iemand anders, dan zie je de tijden van jullie beiden, maar die ander merkt er dus niks van. Ze zouden die functies uit moeten breiden, zodat je privesegmenten voor bepaalde clubs kunnen maken enzo.
  woensdag 25 juli 2012 @ 12:00:00 #142
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_114638153
Die CS200CAD bevalt anders prima. Oké valt (heel) soms een paar seconden uit maar so what. En aleen die Polars uit het stenentijdperk moest je toch opsturen om de batterijen te laten vervangen, want bij deze zijn dat de meest simpele batterijen en die vervang ik altijd eens in het jaar voor een paar euro bij de Hema.
pi_114638161
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 11:57 schreef eentwee het volgende:
@Gripper: hoe weet je dan dat het segment er is? Privesegmenten van anderen worden nooit getoond, niet bij explore en ook niet in je rit. Je eigen privesegmenten uiteraard wel. Je kunt behalve gewone segmenten ook privesegmenten aanmaken met de track van iemand anders, dan zie je de tijden van jullie beiden, maar die ander merkt er dus niks van. Ze zouden die functies uit moeten breiden, zodat je privesegmenten voor bepaalde clubs kunnen maken enzo.
Zodra je zelf een segment aanmaakt dan geeft hij opties van andere segmenten die daar al lopen.
pi_114638175
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 12:00 schreef buzz1291 het volgende:
Die CS200CAD bevalt anders prima. Oké valt (heel) soms een paar seconden uit maar so what. En aleen die Polars uit het stenentijdperk moest je toch opsturen om de batterijen te laten vervangen, want bij deze zijn dat de meest simpele batterijen en die vervang ik altijd eens in het jaar voor een paar euro bij de Hema.
Die van mij valt wel 4x per uur uit.
pi_114638242
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 12:00 schreef Patroon het volgende:

[..]

Zodra je zelf een segment aanmaakt dan geeft hij opties van andere segmenten die daar al lopen.
Ohja dat bedoelt-ie natuurlijk :) Hm dat is wel een goede. Normaal gesproken valt het te verklaren uit het missen van begin en/of eindpunt of GPS drift, dus dat de track naast de weg loopt of juist het bestaande segment (mensen die zulke segmenten aanmaken hebben er niks van begrepen).
Of het een privesegment is zouden we kunnen testen. Wat verder nog kan is dat iemand anders dat segment pas net heeft aangemaakt en nog niet alle tijden erin staan.
  woensdag 25 juli 2012 @ 12:05:01 #146
130803 Gripper
Get a grip
pi_114638303
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 11:52 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Zou kunnen, of iemand anders heeft 'm aangemaakt. Kan je kijken wie de snelste is?
Dit is dat bestaande segment. Ik heb toch echt precies datzelfde stuk gereden.
http://app.strava.com/segments/1548591

Maarten de Groot is daar nu de snelste, en het zal erom houden of we hem met zn 42,7 gemiddeld van de troon stoten, dus het is belangrijk voor me ;)
Mijn foto's op Flickr!
  woensdag 25 juli 2012 @ 12:05:18 #147
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_114638315
https://strava.zendesk.com/.../21455978-new-unsupported-devices-an...
16 May 2012 – Blackberry Phones: Similarly, we do not have a Strava App for Blackberry phones, and at this time we do not have plans to head in this ...

www.berryreview.com › ... › General BlackBerry Discussion
10 posts - 6 authors - 23 May
Runkeeper is another premium app that, unlike others, has been able to fly under the radar as there hasn't been much of a BB outcry for it.

blog.runtastic.com/en/tag/blackberry-runtastic/
7 Feb 2012 – We are very excited to present you our new runtastic BlackBerry App (LITE and PRO) which is now available for the BlackBerry device in the ...

Die moet het dan maar worden en zal voor een knaak die Runtastic Pro maar eens installeren vanmiddag.
pi_114638339
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 12:05 schreef Gripper het volgende:

[..]

Dit is dat bestaande segment. Ik heb toch echt precies datzelfde stuk gereden.
http://app.strava.com/segments/1548591

Maarten de Groot is daar nu de snelste, en het zal erom houden of we hem met zn 42,7 gemiddeld van de troon stoten, dus het is belangrijk voor me ;)
Die loopt de andere kant op! Dus je kunt die van jou gewoon aanmaken. Een achievement krijg je er niet meer voor, dat is alleen voor reeds bestaande segmenten.
pi_114638391
@buzz: vanuit sommige apps kun je gpx/tcx bestanden krijgen, die je kunt uploaden naar Strava. Omslachtig maar het kan werken.
  woensdag 25 juli 2012 @ 12:08:52 #150
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_114638423
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 12:05 schreef Gripper het volgende:

[..]

En anders leen je toch de brommer van je zus, zet je vriendin achterop om je hartslag een beetje op peil te houden en dat zou toch ook moeten werken als ik het goed begrijp.......
  woensdag 25 juli 2012 @ 12:09:36 #151
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_114638447
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 12:07 schreef eentwee het volgende:
@buzz: vanuit sommige apps kun je gpx/tcx bestanden krijgen, die je kunt uploaden naar Strava. Omslachtig maar het kan werken.
Thanks, ik ga er eens mee aan de slag..... en nee, ik heb geen brommert!
  woensdag 25 juli 2012 @ 12:23:02 #152
130803 Gripper
Get a grip
pi_114638854
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 12:06 schreef eentwee het volgende:

[..]

Die loopt de andere kant op! Dus je kunt die van jou gewoon aanmaken. Een achievement krijg je er niet meer voor, dat is alleen voor reeds bestaande segmenten.
OK, doe je best er maar op :P
http://app.strava.com/segments/1828461

Ondanks dat we dik boven de 40 gereden hebben volgens Strava toch "maar" 39,7 gemiddeld... Zijn we waarschijnlijk net iets later aangegaan dan ik de start nu heb gezet: pas na de houtzagerij.
Deze snelheid kan ik in mn eentje niet meer zo snel verbeteren, alleen met een snelle groep....
Mijn foto's op Flickr!
  woensdag 25 juli 2012 @ 12:25:38 #153
130803 Gripper
Get a grip
pi_114638935
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 12:08 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

En anders leen je toch de brommer van je zus, zet je vriendin achterop om je hartslag een beetje op peil te houden en dat zou toch ook moeten werken als ik het goed begrijp.......
Die zijn er wel hoor. Er heeft iemand de brug in Breukelen opgereden met 62 km/u. :')
http://app.strava.com/segments/1150821
Ed Dijkers rijdt niet vaak, dit jaar 1 ritje in maart, maar als ie rijdt, dan gaat ie als de brandweer!
Mijn foto's op Flickr!
pi_114638957
Je kunt het beter iets later laten beginnen na de kruising met de Rhenenseweg, dan komen er veel meer tijden.
  woensdag 25 juli 2012 @ 12:35:20 #155
130803 Gripper
Get a grip
pi_114639207
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 12:26 schreef eentwee het volgende:
Je kunt het beter iets later laten beginnen na de kruising met de Rhenenseweg, dan komen er veel meer tijden.
Ietsje aangepast, nu zijn er 52 deelnemers, ben ik 3e, en heeft alleen Sven me eraf gesprint op dezelfde rit. Hij 39,8 en ik 39,7 gemiddeld gereden.
Mijn foto's op Flickr!
  woensdag 25 juli 2012 @ 13:19:40 #156
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_114640420
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 12:25 schreef Gripper het volgende:

[..]

Die zijn er wel hoor. Er heeft iemand de brug in Breukelen opgereden met 62 km/u. :')
Ed Dijkers rijdt niet vaak, dit jaar 1 ritje in maart, maar als ie rijdt, dan gaat ie als de brandweer!
Dat soort gasten flag ik altijd. :P
  woensdag 25 juli 2012 @ 13:19:59 #157
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_114640430
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 12:25 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ed Dijkers is dus een loser.

Het is een leuke gadget. Nu Runtastic aan het downloaden en vanavond eens een trainingsritje loggen. Lijkt me leuk totdat het oud grijs op die electrische fietsen deze gadget ook ontdekt hebben.
pi_114640583
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 12:35 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ietsje aangepast, nu zijn er 52 deelnemers, ben ik 3e, en heeft alleen Sven me eraf gesprint op dezelfde rit. Hij 39,8 en ik 39,7 gemiddeld gereden.
Ik zie dat je 40gem hebt
  woensdag 25 juli 2012 @ 13:30:45 #159
130803 Gripper
Get a grip
pi_114640772
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2012 13:25 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik zie dat je 40gem hebt
Ja, dat werd later veranderd, omdat ik de start iets verlegd heb denk ik. Nu begint het segment ook op de plek waar wij besloten dat we op dat stukje dijk wel even volle bak konden.
Mijn foto's op Flickr!
pi_114641088
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 12:23 schreef Gripper het volgende:

[..]

OK, doe je best er maar op :P
http://app.strava.com/segments/1828461

Ondanks dat we dik boven de 40 gereden hebben volgens Strava toch "maar" 39,7 gemiddeld... Zijn we waarschijnlijk net iets later aangegaan dan ik de start nu heb gezet: pas na de houtzagerij.
Deze snelheid kan ik in mn eentje niet meer zo snel verbeteren, alleen met een snelle groep....
Ik wacht wel tot het OZO5 is. :P Groepjes zijn inderdaad een heel ander verhaal dan solo. Maar dat 'probleem' heb je op elk segment. Als er een elitepeloton overheen dendert heb je als local hero twee problemen: elite en peloton. ;)

Zo ben ik al enkele KOMs kwijtgeraakt, bijv op de Defensieweg (door Veenendaal-Veenendaal) en ergens in Oosterbeek (door Olympia's Tour).
pi_114641118
Wel grappig om bv Laurens te Dam te volgen, die heeft gewoon z'n Tour etappes ook geupload :).
pi_114641230
Ja dat is wel leuk, omdat je ook de hoogtemeters in die etappes ziet kun je de moeilijkheid aardig inschatten. :) Lance Armstrong zit er ook op trouwens.
  woensdag 25 juli 2012 @ 13:44:42 #163
62913 Blik
The one and Only!
pi_114641262
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 13:39 schreef eentwee het volgende:

[..]

Ik wacht wel tot het OZO5 is. :P Groepjes zijn inderdaad een heel ander verhaal dan solo. Maar dat 'probleem' heb je op elk segment. Als er een elitepeloton overheen dendert heb je als local hero twee problemen: elite en peloton. ;)

Zo ben ik al enkele KOMs kwijtgeraakt, bijv op de Defensieweg (door Veenendaal-Veenendaal) en ergens in Oosterbeek (door Olympia's Tour).
Dat soort zaken hou je toch. Als ik met een westerstorm een segment rij die richting het oosten gaat dan zit je al erg snel in de top van het klassement.

Het is dan ook voornamelijk interessant om de segmenten te bekijken die heuvelop gaan, waar de weerselementen je minder voordeel geven
pi_114641309
Inderdaad, die vlakke segmenten kunnen mij om die reden ook niet echt boeien. Naarmate de populariteit toeneemt zal het meer en meer strijden worden tegen jezelf en je fietsmaatjes. Dat komt nu al op veelgereden segmenten. Want wat heb ik eraan om op de Amerongse berg van de 140e naar de 120e plaats te stijgen :')
pi_114641340
Wat heeft het in godsnaam voor zin om te vergelijken hoe snel je bent bij totaal andere omstandigheden? Als je wind mee hebt of bv met een groepje kop om kop rijdt heb je totaal andere tijden.
pi_114641388
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 13:46 schreef 1299 het volgende:
Wat heeft het in godsnaam voor zin om te vergelijken hoe snel je bent bij totaal andere omstandigheden? Als je wind mee hebt of bv met een groepje kop om kop rijdt heb je totaal andere tijden.
Klopt, heeft ook geen zin. Alleen de segmenten in de bergen hebben echt waarde voor mij.
pi_114641437
Het heeft nauwelijks zin. Maar het is wel leuk :) Dus in die zin heeft het zin ;) Als er duizenden tijden geregistreerd staan mag je er wel van uitgaan dat de top onder goede omstandigheden (weer/peloton) gereden heeft.
  woensdag 25 juli 2012 @ 13:51:13 #168
130803 Gripper
Get a grip
pi_114641513
quote:
Heeft ook geen zin, maar je kijkt toch naar verschillende ritten, niet naar die ene keer met geweldige omstandigheden? Ik vind het leuk als ik ergens op een bekend segment weer een nieuw PR haal, want dan heb ik mezelf verbeterd. Maar inderdaad, een geweldige tijd neerzetten met wind mee is leuk, het is pas echt een prestatie als je dat de keer daarna zonder wind mee toch nog weet te overtreffen.
Mijn foto's op Flickr!
  woensdag 25 juli 2012 @ 13:52:56 #169
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_114641584
En gripper, dat allemaal zonder in D3 te duiken :P
pi_114642363
Gisteren 65km gefietst, volgens Endomondo moest ik 5 liter water gedronken hebben, leuke nieuwe feature maar zoveel ga ik niet zuipen :p
pi_114642701
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 14:13 schreef 1299 het volgende:
Gisteren 65km gefietst, volgens Endomondo moest ik 5 liter water gedronken hebben, leuke nieuwe feature maar zoveel ga ik niet zuipen :p
1 bidon per kwartier is ook wel erg veel. :P
  woensdag 25 juli 2012 @ 14:31:01 #172
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_114643013
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 10:47 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Oh dat valt nog mee. Had deze ook gezien, maar dat lijkt me niet echt wat eigenlijk...

Maar dan dus een draadloze fietscomputer kopen en de route eventueel bijhouden met iPhone (RunKeeper/Strava). Nog tips voor een leuk fietscomputertje dan? Of maakt dat vrij weinig uit?
Cateye is wel goed, je hebt ze al voor 25.- maar dan moet je wel even netjes het draadje wikkelen en wegwerken met tyribs.
  woensdag 25 juli 2012 @ 14:38:19 #173
130803 Gripper
Get a grip
pi_114643276
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 14:31 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Cateye is wel goed, je hebt ze al voor 25.- maar dan moet je wel even netjes het draadje wikkelen en wegwerken met tyribs.
zijn dat spareribs van Mike Tyson ofzo? ;)

Een tie-wrap (ook wel ladderstrip, kabelbinder, bundelbandje, bindbandje, colsonbandje of sjorbandje) is een type bevestigingsmateriaal dat in het bijzonder bedoeld is voor het snel en eenvoudig aan elkaar bevestigen van elektriciteitskabels.
Mijn foto's op Flickr!
  woensdag 25 juli 2012 @ 14:41:30 #174
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_114643378
quote:
QFT
  woensdag 25 juli 2012 @ 14:42:40 #175
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_114643409
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 14:38 schreef Gripper het volgende:

[..]

zijn dat spareribs van Mike Tyson ofzo? ;)

Een tie-wrap (ook wel ladderstrip, kabelbinder, bundelbandje, bindbandje, colsonbandje of sjorbandje) is een type bevestigingsmateriaal dat in het bijzonder bedoeld is voor het snel en eenvoudig aan elkaar bevestigen van elektriciteitskabels.
Ja die bedoelt ik :P
  woensdag 25 juli 2012 @ 14:50:53 #176
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_114643669
Strava is eigenlijk een manier om te bewijzen aan je vrienden dat je hard kunt fietsen terwijl dat niet zo is.

Er staat nooit bij dat je windkracht 6 in de rug had, of in 't wiel van een bromfiets hing.

Ergo, Strava is dikke bullshit, maar misschien wel leuk speelgoed.
  woensdag 25 juli 2012 @ 14:53:19 #177
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_114643752
Fuck de shit man, vanmorgen zo hard gereden dat de testosteron uit mijn oren spuit. :P
  woensdag 25 juli 2012 @ 14:56:40 #178
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
  woensdag 25 juli 2012 @ 14:58:45 #179
130803 Gripper
Get a grip
pi_114643951
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 14:53 schreef kaasplankje het volgende:
Fuck de shit man, vanmorgen zo hard gereden dat de testosteron uit mijn oren spuit. :P
Arme Leintjeuh, die zal het dan wel weer moeten ontgelden vanavond als je dan nog steeds zo strak staat?
Mijn foto's op Flickr!
pi_114643987
Strava log or it didn't happen :P

Het is gewoon de sportieve equivalent van Facebook. Als FB is "kijk hoe ik mooi ben, veel vrienden heb, leuke dingen doe en gelukkig ben", dan is Strava "kijk eens hoe ik stoer ben, veel fietsvrienden heb, hard kan fietsen en dat op veel plekken doe." Nu alleen nog een optie om te linken aan je FB en LinkedIn zodat je ook kunt laten zien hoe goed je je sportieve activiteiten kunt combineren met veel niet-fietsende vrienden, leuke dingen en andere trivialiteiten zoals een carrière. ;)
pi_114644131
Wat kan die app uberhaupt wat bv endomondo niet kan? Behalve patsen over een stukkie weg vs anderen?
  woensdag 25 juli 2012 @ 15:07:26 #182
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_114644297
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 14:59 schreef eentwee het volgende:
Strava log or it didn't happen :P

Het is gewoon de sportieve equivalent van Facebook. Als FB is "kijk hoe ik mooi ben, veel vrienden heb, leuke dingen doe en gelukkig ben", dan is Strava "kijk eens hoe ik stoer ben, veel fietsvrienden heb, hard kan fietsen en dat op veel plekken doe." Nu alleen nog een optie om te linken aan je FB en LinkedIn zodat je ook kunt laten zien hoe goed je je sportieve activiteiten kunt combineren met veel niet-fietsende vrienden, leuke dingen en andere trivialiteiten zoals een carrière. ;)
Je kan het linken aan FB :P
  woensdag 25 juli 2012 @ 15:07:44 #183
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_114644312
En twitter, en je kan twitter vervolgens op linkedin aansluiten
  woensdag 25 juli 2012 @ 15:10:14 #184
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_114644401
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 14:58 schreef Gripper het volgende:

[..]

Arme Leintjeuh, die zal het dan wel weer moeten ontgelden vanavond als je dan nog steeds zo strak staat?
Neehoor, 10 uur lampen uit boeken toe en handen boven de dekens. O-)
  woensdag 25 juli 2012 @ 15:14:34 #185
62913 Blik
The one and Only!
pi_114644549
Kunnen we niet een Fok-club maken op Strava?
  woensdag 25 juli 2012 @ 15:15:12 #186
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_114644577
Is er al.
FOK! recreatieve wielrenners oid.
  woensdag 25 juli 2012 @ 15:15:30 #187
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_114644590
  woensdag 25 juli 2012 @ 15:15:40 #188
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_114644598
Ik reed vanmorgen langs een FM waar ik wel eens kom en daar staat een originele Bianchi Oltre Vacansoleil teamfiets in de etalage met Dura ace Di2 en fulcrum carbon tubewielen. Zo uit de koers maar wel nog hagelnieuw. Best een tof ding.

[ Bericht 5% gewijzigd door kaasplankje op 25-07-2012 15:20:52 ]
  woensdag 25 juli 2012 @ 15:23:04 #189
62913 Blik
The one and Only!
pi_114644877
eentwee, ben jij el pistocerocerocero?
pi_114644902
quote:
14s.gif Op woensdag 25 juli 2012 15:15 schreef kaasplankje het volgende:
Ik reed vanmorgen langs een FM waar ik wel eens kom en daar staat een originele Bianchi Oltre Vacansoleil teamfiets in de etalage met Dura ace Di2 en fulcrum carbon tubewielen. Zo uit de koers maar wel nog hagelnieuw. Best een tof ding.
Kaasplankje en shimanko :?

Ik heb veel tuinfoto's gemaakt vandaag :P En nog een mooie cinelli gezien met Veloce, maar moest nogal wat kosten..
  woensdag 25 juli 2012 @ 15:25:25 #191
62913 Blik
The one and Only!
pi_114644956
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 15:15 schreef kanovinnie het volgende:
Is er al.
FOK! recreatieve wielrenners oid.
top, heb me aangemeld
  woensdag 25 juli 2012 @ 15:28:13 #192
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_114645065
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 15:24 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Kaasplankje en shimanko :?

Ik heb veel tuinfoto's gemaakt vandaag :P En nog een mooie cinelli gezien met Veloce, maar moest nogal wat kosten..
Dat was dan het enige minpuntje, al vind ik dura ace best mooi hoor. Ik loop altijd wel af te geven maar dat is wel met een kwinkslag.

Het is bij die FM waar jij ook laatst was.
pi_114645212
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 15:28 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Dat was dan het enige minpuntje, al vind ik dura ace best mooi hoor. Ik loop altijd wel af te geven maar dat is wel met een kwinkslag.

Het is bij die FM waar jij ook laatst was.
Nieuwe dura-ace groep is helemaal mooi. Bijzondere crank. En DI2 groep lichter dan de mechanische ;)
  woensdag 25 juli 2012 @ 15:34:43 #194
545 dop
pi_114645277
quote:
14s.gif Op woensdag 25 juli 2012 15:15 schreef kaasplankje het volgende:
welke FM?
pi_114646218
Snapt iemand hier hoe een iBike fietscomputer wattages meet?

quote:
Power measurement is really about the measurement of force:Power = Force x Bike Speed. Cyclists apply forces to bike pedals in order to overcome the forces resisting forward motion (hill climbs, wind resistance, rolling resistance, acceleration, etc.).Traditional power meters measure the forces applied by the cyclist.The iBike is the only power meter that measures the opposing forces that resist the cyclist⤙s forward motion. According to Newton's Third Law, applied and opposing forces must be EXACTLY equal. So, by measuring the opposing forces the iBike gets the same answer as traditional power meters, but with less weight, cost, complexity, and more simplicity and flexibility.
bron: http://www.ibikesports.com/faq.html#2

Ja we meten niet de power aan de trapas maar we meten alle tegenwerkende krachten. Hoe weet dat ding bv hoeveel weerstand mijn banden leveren?
  woensdag 25 juli 2012 @ 16:02:28 #196
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_114646374
Geen idee. Net als dat je de rolweerstand niet kan voorspellen of de luchtweerstand. 10 km/uur tegenwind met een laminaire stroming is minder weerstand dan wanneer het turbulente stroming is.
pi_114646562
Misbruik van het woord 'meten'. Schatten is beter.
  woensdag 25 juli 2012 @ 16:33:11 #198
545 dop
pi_114647567
lol in vergelijking met de ouderwetse fietscomputer die snelheid om rekenen naar watt is het natuurlijk een kleine vooruitgang , maar het blijft een gimmik die doet als of.

op een home trainer kun je nog redelijk betrouwbaar wattages meten omdat je daar alle factoren weet.
onderweg op de fiets is dat een stuk lastiger om betrouwbaar te meten , zijn speciale cranks voor maar doe kosten een aardige cent
  woensdag 25 juli 2012 @ 16:35:14 #199
130803 Gripper
Get a grip
pi_114647638
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 16:33 schreef dop het volgende:
lol in vergelijking met de ouderwetse fietscomputer die snelheid om rekenen naar watt is het natuurlijk een kleine vooruitgang , maar het blijft een gimmik die doet als of.

op een home trainer kun je nog redelijk betrouwbaar wattages meten omdat je daar alle factoren weet.
onderweg op de fiets is dat een stuk lastiger om betrouwbaar te meten , zijn speciale cranks voor maar doe kosten een aardige cent
Mn nieuwe Tacx kan ook vermogen meten, maar niet alleen dat: ook hoeveel je op de linker en hoeveel op de rechtercrank. En hoe ze dat nou kunnen meten door dat ene contactpunt met de achterband.... Geen flauw idee hoe dat werkt!
Mijn foto's op Flickr!
pi_114647909
Hij zit ook nog vast bij de snelspanner? ;) In die contactpunten kun je ook sensoren plaatsen. De krachtverdeling links/recht in percentage is dan misschien wel redelijk in te schatten. Een absoluut wattage is al wat moeilijker. Hoe calibreer je dat ding voor de aanspankracht en bandendruk enzo?
  woensdag 25 juli 2012 @ 18:42:45 #201
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_114651727
Jongens wat een gemiddeldes _O_ Ik krijg spontaan een klein stijfje ):O
.
pi_114653068
quote:
6s.gif Op woensdag 25 juli 2012 18:42 schreef Yankee het volgende:
:D
  woensdag 25 juli 2012 @ 20:00:14 #203
545 dop
pi_114654400
quote:
swaffelen
  woensdag 25 juli 2012 @ 20:06:05 #204
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_114654582
We kunnen nog wel even doorgaan hoor Yank, kan je daarna je squirtlube weer bijvullen :P
pi_114654886
wat zijn de verschillen in de garmin 200/500/800 en de 305/605/705... wat is er anders bij de 05 series?
  woensdag 25 juli 2012 @ 20:16:31 #206
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_114654908
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 20:15 schreef fetss het volgende:
wat zijn de verschillen in de garmin 200/500/800 en de 305/605/705... wat is er anders bij de 05 series?
Oudere versies
  woensdag 25 juli 2012 @ 20:16:56 #207
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_114654926
iig 705 is oude versie van 800. Dus ik ga er van uit dat dat bij de andere ook zo is. Al klopt de nummering van 605 en 500 niet.
  woensdag 25 juli 2012 @ 21:36:23 #208
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_114658539
quote:
30.6 km/h, 55km.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  woensdag 25 juli 2012 @ 21:36:57 #209
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_114658572
Ik kwam thuis met maar liefst 28 gemiddeld. Over 14 km.
  woensdag 25 juli 2012 @ 21:52:37 #210
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_114659267
Vandaag GPSLoggerII op m'n Blackberry Torch gedownload en uitgeprobeerd. Werkt wel en redelijk nauwkeurig met gemiddelde snelheid afwijking 0,1 km over 1:45 uur en afstand 200 meter verschil. Maar ik vind de applicatie niet echt fijn dus nu ook maar de Endomondo Free versie eerst eens proberen voordat ik een Pro app koop. Ben nog niet helemaal overtuigd, dus waarschijnlijk wordt het toch wel een all-in-one zwart-rode Garmin 500.

En van mijn gemiddelde van vanavond kon ik geen HP krijgen. Misschien later nog.
  woensdag 25 juli 2012 @ 21:54:07 #211
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_114659345
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 21:52 schreef buzz1291 het volgende:
Vandaag GPSLoggerII op m'n Blackberry Torch gedownload en uitgeprobeerd. Werkt wel en redelijk nauwkeurig met gemiddelde snelheid afwijking 0,1 km over 1:45 uur en afstand 200 meter verschil. Maar ik vind de applicatie niet echt fijn dus nu ook maar de Endomondo Free versie eerst eens proberen voordat ik een Pro app koop. Ben nog niet helemaal overtuigd, dus waarschijnlijk wordt het toch wel een all-in-one zwart-rode Garmin 500.
Grooste voordeel van een garmin is IMO de batterijduur. Een smartphone gaat 10 uur oid mee terwijl je veel langer dan dat doet met een garmin.
  woensdag 25 juli 2012 @ 21:54:11 #212
308981 Narcotical
Best in the World
pi_114659348
quote:

En van mijn gemiddelde van vanavond ko ik geen harde plasser krijgen. Misschien later nog.
Ik heb ook een zwart-rode Edge 500, mooi apparaat! En kleurt goed bij m'n fiets :)
  woensdag 25 juli 2012 @ 21:55:22 #213
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_114659398
Ook dat laatste is belangrijk natuurlijk. Ik heb een zwart hoesje eromheen zodat hij goed bij mijn prachtige zwarte ritchey stuurpen enzovoorts past.
  woensdag 25 juli 2012 @ 21:55:41 #214
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_114659411
quote:

En van mijn gemiddelde van vanavond kon ik geen HP krijgen. Misschien later nog.
HP = Harde Porno of Harde Piem0l ofwa? :?
  woensdag 25 juli 2012 @ 21:56:15 #215
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_114659440
Harde Penis?
  woensdag 25 juli 2012 @ 21:56:53 #216
308981 Narcotical
Best in the World
pi_114659463
quote:
11s.gif Op woensdag 25 juli 2012 21:55 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

HP = Harde Porno of Harde Piem0l ofwa? :?
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 21:56 schreef kanovinnie het volgende:
Harde Penis?
Harde Plasser, ik quotte nog de post zonder afkorting :P
  woensdag 25 juli 2012 @ 21:57:19 #217
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_114659482
Dat zeg ik toch!
  woensdag 25 juli 2012 @ 21:57:59 #218
308981 Narcotical
Best in the World
pi_114659515
quote:
8s.gif Op woensdag 25 juli 2012 21:57 schreef kaasplankje het volgende:
Dat zeg ik toch!
Komt op hetzelfde neer, maar ik vind plasser toch altijd wat kinderlijker klinken
  woensdag 25 juli 2012 @ 21:58:04 #219
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_114659522
Och mijn waarde Buzz, al ben je niet zo snel, er is iig iets wat hard gaat bij je :+
  woensdag 25 juli 2012 @ 22:01:08 #220
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_114659631
quote:
10s.gif Op woensdag 25 juli 2012 21:57 schreef Narcotical het volgende:

[..]

Komt op hetzelfde neer, maar ik vind plasser toch altijd wat kinderlijker klinken
Ja, je zegt tegen je matties ook "Hee ouwe pik!" en niet "Hee ouwe plasser!"
  woensdag 25 juli 2012 @ 22:01:24 #221
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_114659647
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 21:56 schreef Narcotical het volgende:

[..]

[..]

Harde Plasser, ik quotte nog de post zonder afkorting :P
En ik dacht nog, goh laat ik het aanpassen om het een beetje netjes te houden hier.............. verraaier!
  woensdag 25 juli 2012 @ 22:02:18 #222
308981 Narcotical
Best in the World
pi_114659680
quote:
7s.gif Op woensdag 25 juli 2012 22:01 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ja, je zegt tegen je matties ook "Hee ouwe pik!" en niet "Hee ouwe plasser!"
En als je opschept tegen een vrouwtje dan heb je het ook niet over je plasser, over het algemeen :P

quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 22:01 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

En ik dacht nog, goh laat ik het aanpassen om het een beetje netjes te houden hier.............. verraaier!
:*
  woensdag 25 juli 2012 @ 22:06:16 #223
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_114659848
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 22:02 schreef Narcotical het volgende:

[..]

En als je opschept tegen een vrouwtje dan heb je het ook niet over je plasser, over het algemeen :P

[..]

:*
Tja, ik heb dus een hele grote piem0l maar schep daar niet graag over op. Immers, praatjes vullen geen gaatjes.
pi_114660572
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 21:54 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Grooste voordeel van een garmin is IMO de batterijduur. Een smartphone gaat 10 uur oid mee terwijl je veel langer dan dat doet met een garmin.
Erg belangrijk als je altijd afstanden van <30km fietst ;) :P
  woensdag 25 juli 2012 @ 22:29:43 #225
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_114660742
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2012 22:25 schreef Patroon het volgende:

[..]

:D
pi_114662101
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 21:54 schreef Narcotical het volgende:

[..]

Ik heb ook een zwart-rode Edge 500, mooi apparaat! En kleurt goed bij m'n fiets :)
Wat is het verschil tussen de 500 en de 305?
  woensdag 25 juli 2012 @ 23:01:38 #227
308981 Narcotical
Best in the World
pi_114662325
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2012 22:57 schreef fetss het volgende:

[..]

Geen idee, ik heb hiervoor nooit een Garmin gehad dus heb geen idee wat de 305 kan
pi_114666449
Hoe wippen jullie een nieuw binnenbandje in een wiel zonder deze meteen te slopen omdat je met bandenlichters (of andere middelen) je buitenband er weer op probeert te krijgen? Tips zijn van harte welkom
pi_114667587
quote:
2s.gif Op donderdag 26 juli 2012 00:31 schreef no1uknow het volgende:
Hoe wippen jullie een nieuw binnenbandje in een wiel zonder deze meteen te slopen omdat je met bandenlichters (of andere middelen) je buitenband er weer op probeert te krijgen? Tips zijn van harte welkom
Met een lekke band of als je net je buitenband verwisseleld hebt?
  donderdag 26 juli 2012 @ 06:02:07 #230
545 dop
pi_114670960
quote:
2s.gif Op donderdag 26 juli 2012 00:31 schreef no1uknow het volgende:
neem aan dat je de buitenband bedoeld ?
met je vingers , velg een klein beetje vochtig maken kan helpen.en als je zorgt dat de band niet gelijk rond om helemaal strak tegen de velg ligt hou je iets meer ruimte over
  donderdag 26 juli 2012 @ 06:19:51 #231
545 dop
pi_114670992
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2012 22:57 schreef fetss het volgende:

[..]

500 is ant+ kan dus ook andere sensoren aan
heeft temperatuur meter
30gram lichter
gebruikt minder baterij 18uur tegen 12 uur
  donderdag 26 juli 2012 @ 06:38:47 #232
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_114671032
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2012 22:25 schreef Patroon het volgende:

[..]

Och, als ik daardoor meer km's maak dan een wedstrijdfietser vind ik 't allemaal wel best :P
pi_114671358
Gisteren naar 8 van chaam geweest om te koersen. Wordt ik voor de koers door een wesp gestoken, ben super allergisch. Na prik toch maar gestart maar ging voor geen meter, werd door ehbo uit koers gehaald :') Daarna maar even in de schaduw bij de profs gekeken.
Haters gonna hate.
pi_114671393
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 06:38 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Och, als ik daardoor meer km's maak dan een wedstrijdfietser vind ik 't allemaal wel best :P
Ik heb een paar maanden in her voorjaar strava niet gebruikt, jammer joh!
  donderdag 26 juli 2012 @ 08:02:37 #235
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_114671405
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2012 08:01 schreef Patroon het volgende:

[..]

Dat zou ik ook zeggen. :{w
  donderdag 26 juli 2012 @ 08:02:48 #236
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_114671406
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2012 08:01 schreef Patroon het volgende:

[..]

Of was het te koud om te fietsen? :P
pi_114671449
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 08:02 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Of was het te koud om te fietsen? :P
Voor Februari wel. Maar je ziet dat in april ook niets is opgenomen, zag toen het nut van Strava nog niet zo in.. nu is het veel actiever en dus leuker. En afgelopen 8 weken niets gedaan maar dat was combi druk met tentamens en luiheid. :P

Maar mijn klokje zegt nu een totaal van 3500 km dit jaar, Kano zit op 4500 zie ik, dat gaat ook snel als je dagelijks 14km naar werk en terug meetelt, terwijl dat geen effectieve trainingskilometers zijn ;) haha, laat maar...

Zo beginnen met 1e werkdag...
  donderdag 26 juli 2012 @ 08:12:07 #238
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_114671482
Ik zit recreatief pas op een paar 1000km's hooguit dit jaar.
pi_114671491
quote:
6s.gif Op donderdag 26 juli 2012 08:12 schreef kaasplankje het volgende:
Ik zit recreatief pas op een paar 1000km's hooguit dit jaar.
haha, ja er is wel een verschil tussen kwantiteit en kwaliteit ;)

14km ritjes meetellen, omkleden duurt nog langer... :{w
  donderdag 26 juli 2012 @ 08:14:31 #240
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_114671498
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 08:13 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik zou niet eens weten wat het precies is, ik gok het.
  donderdag 26 juli 2012 @ 08:15:55 #241
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_114671508
Ik heb alleen een teller op de koersfiets, en die vergeet ik altijd op nul te zetten. De odo is ook nog van vorig jaar dus geen idee.
  donderdag 26 juli 2012 @ 08:16:20 #242
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_114671511
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 08:13 schreef Patroon het volgende:

[..]

Krijg ik nou een steek in de rug omdat ik recreatief naar mijn werk fiets? :')
pi_114671524
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 08:16 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Haha wat maakt het uit, lekker fietsen.
  donderdag 26 juli 2012 @ 09:20:24 #244
130803 Gripper
Get a grip
pi_114672392
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 08:16 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Zou niet moeten hoor, ik ben gisteravond naar huis en vanochtend naar het werk ook lekker recreatief onderweg geweest. (ging kut trouwens, gisteren te warm en zware poten, vandaag zware poten omdat ik gisteren ook zware poten had. Desondanks wel 3e op een segment in Rhenen)

Maar jij gaat toch niet echt voor die 14 km helemaal je wielrenpakje aandoen he? zeg me dat je dat gewoon in je spijkerbroek doet?
Mijn foto's op Flickr!
pi_114672435
Pfoe ik had net ook een partijtje zware benen zeg, niet normaal. Wat kun je hieraan doen?
  donderdag 26 juli 2012 @ 09:26:52 #246
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_114672498
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 09:20 schreef Gripper het volgende:

[..]

Zou niet moeten hoor, ik ben gisteravond naar huis en vanochtend naar het werk ook lekker recreatief onderweg geweest. (ging kut trouwens, gisteren te warm en zware poten, vandaag zware poten omdat ik gisteren ook zware poten had. Desondanks wel 3e op een segment in Rhenen)

Maar jij gaat toch niet echt voor die 14 km helemaal je wielrenpakje aandoen he? zeg me dat je dat gewoon in je spijkerbroek doet?
Doe ik wel. 50 km/uur in een spijkerbroek vind ik niet zo relaxt :+
  donderdag 26 juli 2012 @ 09:27:03 #247
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_114672505
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 09:23 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Pfoe ik had net ook een partijtje zware benen zeg, niet normaal. Wat kun je hieraan doen?
Niet miepen, meer fietsen :P
pi_114672518
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 09:27 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Of uitrusten.
pi_114672537
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 09:27 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Joah dat snap ik ;) Misschien iets eerder naar bed en ietsjes later de fiets opstappen. Als ik iets langer wakker ben :+

Ennuh: ik miep niet ;) Viel me gewoon vanmorgen ineens op dat het iets meer moeite kostte. Terwijl ik 'mijn rondje' wel sneller heb gereden :p Volgende week ga ik maar eens de andere kant op fietsen denk ik, dit stuk ken ik nu wel.
  donderdag 26 juli 2012 @ 09:31:32 #250
130803 Gripper
Get a grip
pi_114672580
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 09:26 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Doe ik wel. 50 km/uur in een spijkerbroek vind ik niet zo relaxt :+
En dan op je werk weer omkleden en evt. douchen?

Moet je eigenlijk elke rit op Strava uploaden om m te laten meetellen voor je jaar-ODO, of kun je ook volstaan met alleen de "leuke" ritten?
Als ik in het voorjaar mn saaie kilometers langs de dijk aan het malen ben, hoef ik dat niet perse op strava te zetten, zoveel spannends gebeurt er niet in februari-maart. :)

P_A: je bent net pas begonnen toch? Niet te snel van stapel. Zeker na een harde rit kun je wel 3 of meer dagen moe zijn. Zoek het begrip supercompensatie maar eens op. Te snel na een zware rit weer gaan rijden is slecht! Goed aanvoelen wanneer het wel of niet kan.

Ik voelde de 190 km van zondag ook nog goed, dus gisteren ging niet zo makkelijk. En met de warmte moet je lichaam harder werken om het alleen al koel te houden, dus dan kun je ook al minder hard fietsen. Je blaast je met dit weer snel op.

[ Bericht 20% gewijzigd door Gripper op 26-07-2012 09:41:44 ]
Mijn foto's op Flickr!
pi_114672873
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 09:31 schreef Gripper het volgende:

[..]

Moet je eigenlijk elke rit op Strava uploaden om m te laten meetellen voor je jaar-ODO, of kun je ook volstaan met alleen de "leuke" ritten?
Als ik in het voorjaar mn saaie kilometers langs de dijk aan het malen ben, hoef ik dat niet perse op strava te zetten, zoveel spannends gebeurt er niet in februari-maart. :)

P_A: je bent net pas begonnen toch? Niet te snel van stapel. Zeker na een harde rit kun je wel 3 of meer dagen moe zijn. Zoek het begrip supercompensatie maar eens op. Te snel na een zware rit weer gaan rijden is slecht! Goed aanvoelen wanneer het wel of niet kan.

Ik voelde de 190 km van zondag ook nog goed, dus gisteren ging niet zo makkelijk. En met de warmte moet je lichaam harder werken om het alleen al koel te houden, dus dan kun je ook al minder hard fietsen. Je blaast je met dit weer snel op.

Klopt, zondag pas eerste rit gehad. Gisteren en vanmorgen dan ook gereden. Misschien iets te vaak ja.
pi_114673156
Maar de een herstelt sneller dan de ander. Daarnaast zin hersteltrainingen juist goed. Toen ik vorig jaar besloot naar familie te fietsen die op de grens met Duitsland wonen, was ik helemaal kapot na die 250 kilometer. De volgende dag samen met mijn opa een rondje van 45 kilometer gedaan, aan het einde van die 45 kilometer was ik alweer een stuk sterker dan ervoor.

Ik ga het straks ook weer meemaken. Nog even naar de winkel voor eten en drinken en dan een rondje van 150 a 180 kilometer ongeveer. :P
pi_114673392
Ja dat is waar. Ik fietste vroeger altijd heel erg veel, moest iedere dag zo'n 36km fietsen om naar school te komen. Toen sportte ik ook een stuk meer, daar is het afgelopen jaar wat minder tijd voor geweest/gemaakt. Denk dat ik gewoon ff moet herstellen :)
  donderdag 26 juli 2012 @ 10:33:19 #254
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_114673974
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 09:28 schreef eentwee het volgende:

[..]

Of uitrusten.
Klopt, maar in het begin is het vooral wennen.
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 09:29 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

Joah dat snap ik ;) Misschien iets eerder naar bed en ietsjes later de fiets opstappen. Als ik iets langer wakker ben :+

Ennuh: ik miep niet ;) Viel me gewoon vanmorgen ineens op dat het iets meer moeite kostte. Terwijl ik 'mijn rondje' wel sneller heb gereden :p Volgende week ga ik maar eens de andere kant op fietsen denk ik, dit stuk ken ik nu wel.
Wat gripper zegt klopt wel, je moet er een beetje aan wennen en niet al te hard van stapel lopen.
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 09:31 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ik zet al mijn km's erop.
En ja, op mijn werk douche ik en kleed ik me om. 's ochtends douche ik thuis niet.
pi_114674379
@ Kano: moet morgen, zaterdag en zondag werken, dus heb dan eigenlijk geen tijd. Kan ik ff uitrusten :+
  donderdag 26 juli 2012 @ 11:11:26 #256
27167 SuperWeber
pi_114675000
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 11:49 schreef eentwee het volgende:

[..]

Tsssssssssk, da's allemaal van vroegâh, van mijn heulemaal blitse en up to date Polar kan ik de batterijen gewoon zelf vervangen en uitvallen vanwege "spanningsvelden" oid doet hij al helemaal niet... Het enige probleem is dat de GPS wel eens wat slecht bereik heeft in een bos oid, maar goed wie gaat er dan ook in het bos fietsen. Normaliter fiets ik zo hard dat ik ook op de snelweg mag 8-)
pi_114675202
quote:
99s.gif Op donderdag 26 juli 2012 07:57 schreef CyclingGirl het volgende:
Gisteren naar 8 van chaam geweest om te koersen. Wordt ik voor de koers door een wesp gestoken, ben super allergisch. Na prik toch maar gestart maar ging voor geen meter, werd door ehbo uit koers gehaald :') Daarna maar even in de schaduw bij de profs gekeken.
Zonde zeg!
  donderdag 26 juli 2012 @ 11:23:35 #258
130803 Gripper
Get a grip
pi_114675394
quote:
6s.gif Op donderdag 26 juli 2012 11:11 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Tsssssssssk, da's allemaal van vroegâh, van mijn heulemaal blitse en up to date Polar kan ik de batterijen gewoon zelf vervangen en uitvallen vanwege "spanningsvelden" oid doet hij al helemaal niet... Het enige probleem is dat de GPS wel eens wat slecht bereik heeft in een bos oid, maar goed wie gaat er dan ook in het bos fietsen. Normaliter fiets ik zo hard dat ik ook op de snelweg mag 8-)
Volgens mij haal je nu gewoon je gemiddelde hartslag en je snelheid door elkaar hoor. :P
Mijn foto's op Flickr!
  donderdag 26 juli 2012 @ 14:20:20 #259
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_114680683
Ik rijd weer goed vandaag zeg. Weinig wind, heerlijke temperatuur; de rug en de spieren zijn soepel, én ik heb nieuwe ijzertabletten.
  donderdag 26 juli 2012 @ 14:22:20 #260
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_114680764
Ik ging vanmorgen ook lekker naar mijn werk toe. Moet vanavond ff de stad in dus met de trein terug. Morgenmiddag pas weer fietsen ;(
  donderdag 26 juli 2012 @ 14:24:00 #261
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_114680831
En als iemand hier een gemiddelde noemt dan ging ik nog net iets harderder. :6
  donderdag 26 juli 2012 @ 14:42:39 #262
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_114681487
Laat maar zien op Strava belegen kaaskoerier!
  donderdag 26 juli 2012 @ 14:46:45 #263
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_114681614
Ik heb geen aaifoon
pi_114681665
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 14:42 schreef kanovinnie het volgende:
Laat maar zien op Strava belegen kaaskoerier!
Omdat mijn km teller ff stuk is gebruik ik nu Strava om mijn totaal voor de ketting te weten. Zodra mijn teller het weer doet ga ik niet meer elke vlakke rit op Strava opnemen.

In voorjaar heb ik dat ook niet gedaan.
  donderdag 26 juli 2012 @ 14:49:33 #265
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_114681717
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2012 14:48 schreef Patroon het volgende:

[..]

Omdat mijn km teller ff stuk is gebruik ik nu Strava om mijn totaal voor de ketting te weten. Zodra mijn teller het weer doet ga ik niet meer elke vlakke rit op Strava opnemen.
Als je een sprint trekt en hij breekt niet, is ie nog goed. :{w
pi_114682655
Waarom zou je niet je rit opnemen? Kost toch geen moeite?

Segments aanmaken op dijkjes omdat je daar toevallig in een groepje hard reed is trouwens echt :') Sowieso vind ik vlakke segments kut. Inderdaad omdat je daar door een groepje of meewind een goede tijd kan neerzetten. Klimmetjes is gewoon ieder voor zich, mee/tegenwind of groepje effect is daar veel kleiner en dus veel eerlijker.
pi_114682750
Wat een kloteweer zondag :')
pi_114682822
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 15:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Waarom zou je niet je rit opnemen? Kost toch geen moeite?

Segments aanmaken op dijkjes omdat je daar toevallig in een groepje hard reed is trouwens echt :') Sowieso vind ik vlakke segments kut. Inderdaad omdat je daar door een groepje of meewind een goede tijd kan neerzetten. Klimmetjes is gewoon ieder voor zich, mee/tegenwind of groepje effect is daar veel kleiner en dus veel eerlijker.
Omdat ik vaak een oude kleine mobiel mee heb en vergeet vaak aan te zetten waar ik halverwege pas achterkom. Totaal kms zegt me ook minder dan leuke bergritten met segmenten. Op het vlakke is toch niet boeiend
pi_114682869
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2012 15:27 schreef Patroon het volgende:

[..]

Omdat ik vaak een oude kleine mobiel mee heb en vergeet vaak aan te zetten waar ik halverwege pas achterkom.
Dat gebeurd mij ook nog wel eens ja :P gelukkig nog maar maandje tot garmin edge. Ik heb trouwens vooral dat ik bij een koffiestop vergeet op pauze te drukken of juist wel op pauze druk maar daarna vergeet opnieuw aan te zetten.
pi_114682892
quote:

[..]

Omdat ik vaak een oude kleine mobiel mee heb en vergeet vaak aan te zetten waar ik halverwege pas achterkom. Totaal kms zegt me ook minder dan leuke bergritten met segmenten. Op het vlakke is toch niet boeiend
Wel kut dat je dan in Friesland woont :P
  donderdag 26 juli 2012 @ 15:46:56 #271
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_114683407
quote:

[..]

Waarom zijn vlakke km's niet boeiend?
  donderdag 26 juli 2012 @ 15:47:12 #272
130803 Gripper
Get a grip
pi_114683418
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 15:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Wel kut dat je dan in Friesland woont :P
Ze hebben terpen heur.
En de brug over het Haringsmakanaal, en het bruggetje van Bartlehiem :P
Mijn foto's op Flickr!
  donderdag 26 juli 2012 @ 15:49:31 #273
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_114683503
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 15:23 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wat een kloteweer zondag :')
:? Hoezo? 20 graden, verwachte hoeveelheid neerslag tussen 1 en 3mm wat niks is. en wind NW3.

Prima fietsweertje.
pi_114683592
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 15:49 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

:? Hoezo? 20 graden, verwachte hoeveelheid neerslag tussen 1 en 3mm wat niks is. en wind NW3.

Prima fietsweertje.
Ik zet al een paar weken de airco op 26 graden en dan heb ik het nog koud :') Bovendien is het daar nu eindelijk mooi weer en ik wou ook nog wat :( Toch maar fietsen inderdaad :P
  donderdag 26 juli 2012 @ 15:53:29 #275
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_114683638
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 15:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik zet al een paar weken de airco op 26 graden en dan heb ik het nog koud :') Bovendien is het daar nu eindelijk mooi weer en ik wou ook nog wat :( Toch maar fietsen inderdaad :P
kasplantje
pi_114683659
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 15:46 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Waarom zijn vlakke km's niet boeiend?
Als je op de computer je hele training kan uitlezen, is het niet nodig om anderen nog te laten zien dat ik 3uren tussen de weilanden heb gefietst, niet boeiend dus.
  donderdag 26 juli 2012 @ 16:10:12 #277
130803 Gripper
Get a grip
pi_114684250
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2012 15:53 schreef Patroon het volgende:

[..]

Als je op de computer je hele training kan uitlezen, is het niet nodig om anderen nog te laten zien dat ik 3uren tussen de weilanden heb gefietst, niet boeiend dus.
Daarom zou ik dus wel eens willen weten of Strava ook al mn ritjes optelt (moet ik natuurlijk wel tijdens die niet boeiende 3 uur tussen de weilanden een track opnemen) , maar dat ik ze niet persé hoef te uploaden en ze toch wel voor mn jaartotaal + aantal ritjes meetellen.
Mijn foto's op Flickr!
pi_114684568
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 16:10 schreef Gripper het volgende:

[..]

Daarom zou ik dus wel eens willen weten of Strava ook al mn ritjes optelt (moet ik natuurlijk wel tijdens die niet boeiende 3 uur tussen de weilanden een track opnemen) , maar dat ik ze niet persé hoef te uploaden en ze toch wel voor mn jaartotaal + aantal ritjes meetellen.
Als je een rit met strava opneemt komt ie automatisch in je totalen te staan.

Ik snap de redenatie van Patroon niet echt, een tochtje van iemand anders door Friesland vind ik niet boeiender dan een tochtje door een vakantiebestemming. Je doet het toch vooral voor jezelf.
  donderdag 26 juli 2012 @ 16:21:26 #279
130803 Gripper
Get a grip
pi_114684652
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 16:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Dus als ik m na het opnemen "discard" en niet "save" , dan komt ie niet op het dashboard, maar wel bij mn totalen?
Mijn foto's op Flickr!
pi_114684697
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 16:21 schreef Gripper het volgende:

[..]

Dus als ik m na het opnemen "discard" en niet "save" , dan komt ie niet op het dashboard, maar wel bij mn totalen?
Zo goed als zeker van niet, maar waarom zou je dat doen :P Als je niet zeker weet ff een mailtje naar strava, ze antwoorden binnen 2 dagen.
pi_114684745
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 16:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik snap de redenatie van Patroon niet echt, een tochtje van iemand anders door Friesland vind ik niet boeiender dan een tochtje door een vakantiebestemming. Je doet het toch vooral voor jezelf.
Je begrijpt me verkeerd. Misschien ben ik niet duidelijk genoeg. Ik vind het niet boeiend voor mezelf om een rit na te kijken die vlak is en ik paar x per week doe. Daarintegen vind ik het wel leuk om een heuvelrit of bergrit terug te zien en te vergelijken met de segmenten. Ik doe het dus niet voor een ander.
  donderdag 26 juli 2012 @ 16:32:25 #282
62913 Blik
The one and Only!
pi_114685070
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2012 16:23 schreef Patroon het volgende:

[..]

Je begrijpt me verkeerd. Misschien ben ik niet duidelijk genoeg. Ik vind het niet boeiend voor mezelf om een rit na te kijken die vlak is en ik paar x per week doe. Daarintegen vind ik het wel leuk om een heuvelrit of bergrit terug te zien en te vergelijken met de segmenten. Ik doe het dus niet voor een ander.
Dat begrijp ik wel, de enige reden waarom mijn 30 km rondje boeiend is, is vanwege 2 viaducten die ik zo hard mogelijk probeer omhoog te knallen.
  donderdag 26 juli 2012 @ 17:56:03 #283
168576 Idioteque
take the money and run
pi_114687467
Ik zit er aan te denken om te gaan fietsen. Het lijkt me echt leuk en ik denk dat ik het ook wel eens redelijk zou kunnen. Nu is het idee om een fiets te gaan kopen. Wat is een redelijke fiets om mee te beginnen?

Mocht ik het echt leuk vinden en meerdere keren per week willen fietsen dan is het niet de bedoeling dat ik dan eigenlijk al een betere fiets zou moeten kopen. Het moet dus een soort instapmodel voor langere tijd zijn. Aan wat voor bedrag moet ik dan ongeveer denken?
  donderdag 26 juli 2012 @ 18:10:20 #284
308981 Narcotical
Best in the World
pi_114687909
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 17:56 schreef Idioteque het volgende:
Ik zit er aan te denken om te gaan fietsen. Het lijkt me echt leuk en ik denk dat ik het ook wel eens redelijk zou kunnen. Nu is het idee om een fiets te gaan kopen. Wat is een redelijke fiets om mee te beginnen?

Mocht ik het echt leuk vinden en meerdere keren per week willen fietsen dan is het niet de bedoeling dat ik dan eigenlijk al een betere fiets zou moeten kopen. Het moet dus een soort instapmodel voor langere tijd zijn. Aan wat voor bedrag moet ik dan ongeveer denken?
Nieuw of tweedehands? Welke maat? etc ;). Om mee te beginnen is Shimano Tiagra afmontage als minimaal toch wel aan te raden.

Kijk ook eens hier voor nuttige informatie: Racefiets kopen / Beginnen met wielrennen #9 Hopen op beter weer!
pi_114687987
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 17:56 schreef Idioteque het volgende:

Ik heb zelf net een nieuwe fiets gekocht. Ik heb een Cannondale Caad 8 genomen, vorig jaar had ik een fiets geleend waarop ik de zomer door heb gefietst. Sinds het voorjaar jeukt het toch wel om weer te gaan fietsen maar toen had ik geen fiets meer.... De Caad 8 is het instapmodel van Cannondale voor 1200 euro. Daar nog bij de kleding, schoenen, pedalen, helmp enz.... was ik nog een keer 350 euro kwijt. Het kan natuurlijk altijd voor minder maar deze fietste erg lekker en net zoals jij wilt is het voor mij een instapmodel voor langere tijd. Ik heb zelf nog gekeken naar de Bulls Harier gekeken, die zijn er al voor 900 euro met dezelfde Shimano afwerking als de mijne.
I want to break free from your lies
Youre so self satisfied I don't need you
I've got to break free
God knows God knows I want to break free
  donderdag 26 juli 2012 @ 18:15:01 #286
308981 Narcotical
Best in the World
pi_114688078
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 18:12 schreef hollander87 het volgende:

[..]

Ik heb zelf net een nieuwe fiets gekocht. Ik heb een Cannondale Caad 8 genomen, vorig jaar had ik een fiets geleend waarop ik de zomer door heb gefietst. Sinds het voorjaar jeukt het toch wel om weer te gaan fietsen maar toen had ik geen fiets meer.... De Caad 8 is het instapmodel van Cannondale voor 1200 euro. Daar nog bij de kleding, schoenen, pedalen, helmp enz.... was ik nog een keer 350 euro kwijt. Het kan natuurlijk altijd voor minder maar deze fietste erg lekker en net zoals jij wilt is het voor mij een instapmodel voor langere tijd. Ik heb zelf nog gekeken naar de Bulls Harier gekeken, die zijn er al voor 900 euro met dezelfde Shimano afwerking als de mijne.
Ik heb de Bulls Harrier 2010, die was 800 euro. Fietst prima :). Wellicht dat ik een keer de wielen ga upgraden, maar voorlopig houden ze zich nog prima
pi_114688390
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 16:10 schreef Gripper het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 16:21 schreef Gripper het volgende:

[..]

Nee dan gaat de rit verloren. Ik gebruik voor m'n totalen gewoon Excel. Je kunt je herstelritjes, of andere niet-boeiende, wel private maken. De route en segmenttijden worden dan gewoon weergegeven, maar niet voor anderen. Ook handig als je uit je werk even langs je minnares wipt. :') (Wie gokt op de eerste echtscheiding a.g.v. Strava? :P)
Ik weet niet of je priveritten via de totalen zichtbaar zijn voor anderen. Dat zouden we wel even kunnen checken want ik heb wel een aantal priveritten. Moet je maar even een DM sturen als je dat wilt weten.
  donderdag 26 juli 2012 @ 18:35:32 #288
168576 Idioteque
take the money and run
pi_114688750
Ik zit hier nu te kijken: http://vosfietsen.nl/inde(...)icle&id=19&Itemid=45

Daar twijfel ik een beetje tussen de 2012 Bianchi via Nirone 7 van 1099 euro en de 2012 Bianchi Impulso van 1399 euro. Ik hoorde dat de shimano 105 en tiagra wel goed zijn.
  donderdag 26 juli 2012 @ 18:38:33 #289
308981 Narcotical
Best in the World
pi_114688857
Shimano Tiagra (of een gelijkwaardige groep van Campa of Sram) is inderdaad wel een beetje minimaal voor leuk en langdurig fietsplezier, 105 is net weer een stapje hoger maar wel iets betere prijs/kwaliteit. Ultegra en Dura Ace zijn echt overkill voor een beginnend recreant ;).

Die Bianchi Oltre 2011 in matzwart trouwens :9~

Als je toch die Bianchi Impulso van 1399 overweegt, waarbij dan niet met Campa Veloce?
pi_114689086
Hoi :)
  donderdag 26 juli 2012 @ 19:18:56 #291
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_114690143
Hoe gaat 't Freddeh?
pi_114690193
Prima. Druk met werk, klussen thuis en af en toe wat woon-/werkverkeer. :)
Hoe is het hier?
pi_114690611
Hey Fred, nog gefietst?
Haters gonna hate.
pi_114690669
Heb net weer 3 weken in Zoetermeer gezeten dus wel wat km's gereden ja. Gisterochtend naar kantoor, vanmiddag naar huis. Was goed warm.
  donderdag 26 juli 2012 @ 19:46:25 #295
62913 Blik
The one and Only!
pi_114691128
Freddeh, 11 augustus fietsmeet. Mooi plan toch?
pi_114691194
Is idd een mooi plan, maar ga er dit jaar niet bij zijn. Was er volledig van overtuigd dat hij dit jaar bij mij zou zijn, maar echt niets lijkt mee te zitten. Overigens wel weer een 2e ronde maandag bij een bedrijf, wie weet wordt dat wat. Zou heel fijn zijn, kunnen we volgend jaar misschien Friesland onveilig maken ;)
  donderdag 26 juli 2012 @ 20:26:36 #297
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_114692616
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 18:35 schreef Idioteque het volgende:
Ik zit hier nu te kijken: http://vosfietsen.nl/inde(...)icle&id=19&Itemid=45

Daar twijfel ik een beetje tussen de 2012 Bianchi via Nirone 7 van 1099 euro en de 2012 Bianchi Impulso van 1399 euro. Ik hoorde dat de shimano 105 en tiagra wel goed zijn.
Voor dat geld zou ik ook even op marktplaats kijken.

Bianchi zit trouwens wel heel raceachtig, misschien is het verstandiger om eerst met een minder sportief frame te beginnen?
pi_114696561
Realiseer je ook dat je bij Bianchi betaald voor die exacte 7 letters op je frame. IMHO is frame niet bepaldn, maar wielen en groepen des te meer. Dus zoals gemeld, een Bulls 105 oid (andere Duitsers als Canyon of Red Bull zijn ook dikke prima) met een setje leuke wielen (wat je bespaart op het frame) is IMHO een betere start dan een Bianchi (met tiagra onderdelen).

Nogmaals, in mijn ogen he.
  donderdag 26 juli 2012 @ 22:06:38 #299
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_114697062
In complete Bianchi's, instapmodellen, zitten best wel kutwielen.
  donderdag 26 juli 2012 @ 22:24:03 #300
168576 Idioteque
take the money and run
pi_114697946
Bedankt voor de hulp tot nu toe. Ik moet zeggen dat het alleen maar moeilijker wordt nog. Ik heb totaal geen verstand van goede wielen. Het merk interesseert me echt niks, wat mij betreft staat er Euroshopper op. Het gaat mij er om dat ik gewoon een knappe fiets heb.

Ik vind 500 euro betalen voor een fiets een prachtig bedrag, maar als ik voor 1000 euro een fiets kan kopen die meer dan twee keer zo goed is en waar je ook nog wat aan hebt wanneer je iets fanatieker wilt gaan fietsen, dan doe ik dat graag.

Moet ik alleen wel de juiste combinatie vinden merk ik, en da's zo makkelijk nog niet ;)
  donderdag 26 juli 2012 @ 22:28:19 #301
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_114698166
Dan zou ik zeker bij merken als Canyon, bulls etc kijken. Niet de mooiste of uniekste fietsen, wel de beste prijs/kwaliteit verhouding.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')