abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114560229

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stlen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous - jpjedi - Littlecreep - marcodej - Superher0 - Tommeke - ultra_ivo - FJD - Gripper - Oksel - Yankee - Pritt - ursel - dutch_cyclist / Wielracer - No-P - Jakkop - hetsjhokleek - rockin_the_lowland - Cyclinggirl - Freddeh - Blik - SuperWeber - actuele_vertrektijd - Narcotical - Kaasplankje - Sciter - nodisch18 - 1-2 - eentwee

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

De marmotte in 2013?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fietsmeet Vreeswijk bij Gripper

Op zaterdag 11 of 25 augustus wil ik weer een Vreeswijk-meet doen. Een stukkie fietsen (110-120 km max) + daarna BBQ-en in de tuin.

Voor sfeerimpressie van vorig jaar zie: Fietsmeet vreeswijk 2011, zaterdag 9 juli
Discussies over de meet van 2012 kunnen we ook weer gewoon daar voorzetten.

en om je beschikbaarheid in te vullen:
http://www.doodle.com/bqpfgy6fhs7kcfdg

al aangemeld:
Gripper
Patroon
kaasplankje en zn 30 pseudoniemen
Blik (& blikchick + blikbaby)
Captain_fabulous

misschien:
Erik92
Oksel & Okselchick
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 23 juli 2012 @ 11:42:51 #2
11102 knep
Mountainfreak
pi_114560304
Hatsee, gisteren voor het eerst sinds 8 weken weer een tripje gemaakt met de ATB met slicks.
Dit keer rond om Aken, kleine 110 km met 1400 hoogtemeters, giga afgezien :@.
pi_114560466
Ik ben aan het balen. Ik wil graag van die teamkleding kopen van Trek Leopard of iets dergelijks maar het lijkt erop alsof ze nergens mijn maat hebben :( Het is allemaal te groot.
Haters gonna hate.
  maandag 23 juli 2012 @ 11:49:24 #4
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_114560483
Waarom wil je teamkleding? Vind het er altijd zo nep uitzien.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_114562228
Ik vind het wel leuk en ik ben even klaar met mijn eigen teamkleding. Daarbij houd ik niet van die kleding die speciaal voor vrouwen is.
Haters gonna hate.
  maandag 23 juli 2012 @ 13:35:05 #6
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_114563541
Ik mag vanmezelf geen teamkleding tot ik slank genoeg ben om er fatsoenlijk in te passen, maar als ik het nu zou kopen, ging ik denk ik voor dit nootjespak. Denk niet dat er veel anderen in rondrijden!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_114563894
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:35 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik mag vanmezelf geen teamkleding tot ik slank genoeg ben om er fatsoenlijk in te passen, maar als ik het nu zou kopen, ging ik denk ik voor dit nootjespak. Denk niet dat er veel anderen in rondrijden!
:r Lijkt wel wat op dat spruitjepak van angenent

Ik heb zelf lang gezocht naar dit shirt maar deze zijn nergens meer te krijgen
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  maandag 23 juli 2012 @ 13:46:49 #8
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_114563922
quote:
3s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:46 schreef Deetch het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Om te verbranden? Dat shirt?
pi_114563950
ach ja smaken verschillen, ik zou dus nooit in een team shirt willen rijden.
Supra Groningam Nihil
  maandag 23 juli 2012 @ 13:52:24 #10
153506 Captain_Fabulous
pi_114564130
Tja, uit smaak oogpunt zou ik nog niet dood gevonden willen worden in dat neon-gele Farnese Vini[/url] shirt. Verkeerstechnisch zou ik het best willen hebben. Als ze je dan nog niet opmerken, helpt niets.
  maandag 23 juli 2012 @ 13:56:18 #11
62913 Blik
The one and Only!
pi_114564268
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:52 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Tja, uit smaak oogpunt zou ik nog niet dood gevonden willen worden in dat neon-gele Farnese Vini[/url] shirt. Verkeerstechnisch zou ik het best willen hebben. Als ze je dan nog niet opmerken, helpt niets.
[ afbeelding ]
In combinatie met die MCipollini fiets is wel helemaal soigné :)
  maandag 23 juli 2012 @ 13:59:42 #12
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_114564397
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 11:10 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ik heb niet die stuursensor-voetplaat erbij, dat vind ik zo suf: in je huiskamer meesturen. gelukkig kun je die functie ook uitzetten.

Nou, in de Nibali modus mee van een berg afdonderen kan je misschien je stuurkunsten ook nog mee verbeteren.

Anekdote:
Vent op de club had ook ooit eens een hometrainer aangeschaft, zo een met 3 rollen. Veel trainen in de bijkeuken maar dat was ongezellig dus zegt vrouwtje ik kom er bij zitten maar was weer te koud dus CV omhoog. Krijgt die gast een klapband en dondert zo tegen de verwarming aan. Ze hebben het lycra van z'n been en schouder af moeten pellen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 23 juli 2012 @ 14:00:00 #13
153506 Captain_Fabulous
pi_114564406
Nee, daar hoort een zebra streep fassa bortolo pakje bij :7
  maandag 23 juli 2012 @ 14:01:16 #14
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_114564445
quote:
99s.gif Op maandag 23 juli 2012 11:48 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik ben aan het balen. Ik wil graag van die teamkleding kopen van Trek Leopard of iets dergelijks maar het lijkt erop alsof ze nergens mijn maat hebben :( Het is allemaal te groot.
Hopmans in Bergen op Zoom heeft zeker wel maat XS.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 23 juli 2012 @ 14:05:15 #15
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_114564549
quote:
3s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:46 schreef Deetch het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Misschien niet helemaal hetzelfde shirt, maar zoek maar eens op eBay op "cycling jersey". Dan kom je nogal wat gekken dingen tegen die door een maffe Amerikaan of een Hong Kong Chinees worden aangeboden.
pi_114564641
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:59 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Nou, in de Nibali modus mee van een berg afdonderen kan je misschien je stuurkunsten ook nog mee verbeteren.

Anekdote:
Vent op de club had ook ooit eens een hometrainer aangeschaft, zo een met 3 rollen. Veel trainen in de bijkeuken maar dat was ongezellig dus zegt vrouwtje ik kom er bij zitten maar was weer te koud dus CV omhoog. Krijgt die gast een klapband en dondert zo tegen de verwarming aan. Ze hebben het lycra van z'n been en schouder af moeten pellen.
naar verhaal, zit ik toch liever op een tacx of een spinning fiets.
Supra Groningam Nihil
  maandag 23 juli 2012 @ 14:17:07 #17
130803 Gripper
Get a grip
pi_114564846
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:59 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Anekdote:
_O-
Ben ik toch blij dat de hele fiets veilig in het frame vaststaat!

Japanse keirin renners, de cadans die die gasten trappen, ziek :o

Je zal maar van de rollers afstuiteren en op de vaste ondergrond komen te staan terwijl je benen nog met 180 rpm ronddraaien op een fixie baanfiets....
Mijn foto's op Flickr!
pi_114567217
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 14:01 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Hopmans in Bergen op Zoom heeft zeker wel maat XS.
lol dan moet ik daar weer naar toe, wilde eigenlijk online.
Haters gonna hate.
pi_114568513
Net weer een uurtje wezen fietsen, het blijft heerlijk weer. Ongeveer 28 kilometer en 500 hoogtemeters. :) Het is toch wel erg leuk om te zien dat je beter klimt dan de meesten. ^^
  maandag 23 juli 2012 @ 20:03:10 #20
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_114575778
Ik ben na een uur pas warm. :')
pi_114575878
Morgen en overmorgen lekker 2 duurtrainingen van 4uur per stuk. Vanaf donderdag begin ik met mijn nieuwe bijbaan. Bijrijder voor de bezorging voor een groot warenhuis haha. Prachtig baantje, de provincie wat door en na de zomer 2 dagen per week, ideaal naast studie.
Maar ik kan 't mis hebben...
  maandag 23 juli 2012 @ 20:08:52 #22
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_114576034
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 20:05 schreef Patroon het volgende:
Morgen en overmorgen lekker 2 duurtrainingen van 4uur per stuk. Vanaf donderdag begin ik met mijn nieuwe bijbaan. Bijrijder voor de bezorging voor een groot warenhuis haha. Prachtig baantje, de provincie wat door en na de zomer 2 dagen per week, ideaal naast studie.
Mooi.

Ik voel me eigenlijk best klote. Ik heb slecht geslapen, het was druk op 't werk en 't was warm. Nu heb ik last van mijn reet en pijn in mijn hoofd.

Vanavond dus vroehoeg naar bed en hopelijk morgen betere benen.
pi_114576267
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 11:49 schreef kanovinnie het volgende:
Wat doe jij zelf altijd aan dan? Vind deze van Radioshack zelf wel erg mooi:

Heeft iemand hier wel eens kleding gekocht en zo ja: wat vind je van de kwaliteit?
http://www.bike-mall.com/
pi_114576477
Ik heb gisterenavond deze besteld via Chainreaction, en deze ochtend kreeg ik al een mail dat die verzonden was... de bip kan ik 8 augustus pas bestellen omdat mijn maat niet in stock was op dit moment.

Deze heb ik ook nog gekocht trouwens, een goede multitool met alles er op en er aan.

http://www.topeak.com/products/Tools/mini20pro_black
pi_114576481
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 20:03 schreef kaasplankje het volgende:
Ik ben na een uur pas warm. :')
Daar heb ik ook last van op koudere dagen (temp <17 graden), al merk ik wel het verschil na een kwartier ongeveer.
  maandag 23 juli 2012 @ 20:20:51 #26
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_114576707
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 20:16 schreef Erik92 het volgende:

[..]

Daar heb ik ook last van op koudere dagen (temp <17 graden), al merk ik wel het verschil na een kwartier ongeveer.
Heeft ook wel met leeftijd te maken vrees ik. Ik ben helaas geen 20 meer. :')
  maandag 23 juli 2012 @ 20:26:39 #27
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_114576987
Ach ja, hoe ouwer hoe taaier. O-)
pi_114577315
Ik zal het wel zien in Vreeswijk haha (ik denk wel dat ik er ben). Moet ik nog wel even mijn beentjes scheren, want de tondeuse is verdwenen. :@ Anders ben ik niet gesoigneerd genoeg.
  maandag 23 juli 2012 @ 20:39:37 #29
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_114577602
Ik krijg vandaag een verkeersboete van de Polizei te Basel in de bus van een keer dat ik geflitst ben op weg naar Italië augustus vorig jaar.

19km te hard, 119 ipv 100 wat toegestaan is op de snelweg.

180 CHF, 153 Euro. :')
  FOK!fotograaf maandag 23 juli 2012 @ 20:42:12 #30
73911 ultra_ivo
pi_114577724
Na een uurtje wordt ik vanzelf wakker, de controleurs hoeven me niet wakker te maken. Ik kleed me goed aan, regenkleren werken ook goed tegen de muggen die nu op oorlogssterkte aanwezig zijn. Ik eet en bekijk mijn bagagetas die naar hier vervoerd is door de bagage. Ik vul mijn etensvoorraden aan. Een extra jack is ook welkom, het was flink fris tijdens de nacht. Ik vertrek rond de tijd dat de anderen uit het achterveld vertrekken. Na een dag is er al tekening in de groep gekomen. Achterin kom ik nu continu dezelfde mensen tegen. Katja K., met haar reed ik delen van PBP en de Witte Nachten 1200. Katja U. en Konstantin rijden samen. Konstantin kan veel harder maar heeft besloten bij zijn vriendin te blijven. Dima, eveneens uit St. Petersburg en Claus uit Hamburg maken samen met mij het achterveld vol. Iedereen is gemotiveerd om toch aan te komen, dat maakt het rijden in het achterveld veel makkelijker. Vorige keer gaven veel mensen die achterin reden te snel op. Nu rijden we in losse formatie verder. Regelmatig komen we elkaar tegen, soms rijden we met elkaar op, soms niet. Zo rijdt het prima.

Niet ver na de controle verlaat ik de Oblast Vologda en rij ik de autonome Republiek Karelië binnen. Een Autonome Republiek is in Rusland het hoogste niveau aan territoriale eenheid. Nogal wat eigen rechten en meestal ook een eigen taal, de taal van het titulaire volk. De Kareliers in dit geval. Niet dat je daar iets van merkt aan de rand van Karelië, hier is alles nog in het Russisch, geen Karelisch te zien of horen. Voor de begrippen van deze streek is er nu aardig wat bebouwing. Zo om de 15-20km een dorpje met winkels. Na 60km zelfs een stadje, Pudozh. Het is marktdag hier, de straat waar we doorheen moeten is afgezet. Een politieagent bemant de wegafzetting. Tussen de flats door rij ik om de markt heen. Vlak voor de laatste wegafzetting kom ik weer op de weg. De agent daar heeft al door dat de fietsers met de VOL framenummers een controle zoeken. Hij spreekt me aan en wijst me de weg naar de controle. Voor de eerste keer een controle in een school. Ook hier ligt weer een tas van me. Dit keer kleed ik me om en fris me wat op. Terwijl Dima en Katja al wegrijden koop ik wat nieuwe voorraden bij de winkel tegenover de school. Of de volgende winkel over 80km open is weet ik niet, ik gok er niet op.

Het is inmiddels weer erg heet geworden. En vlak is het ook niet. De hitte trekt het ongedierte aan. Nu niet in de vorm van muggen maar steekvliegen. Bergop rij ik net niet snel genoeg om hun af te schudden. Sta ik stil is het helemaal een ellende. Toch verbaas ik me erover dat ik zo door kan blijven rijden. In het verleden raakte ik in grote problemen bij deze temperaturen, mijn maag sloeg dan af en op een gegeven moment kon ik zelfs blijven drinken. Sinds ik de voor mij juiste sportdrank heb gevonden kan ik gewoon door blijven drinken en zelfs redelijk blijven eten. Dit alles zonder maagklachten. Mijn bidons en de grote fles cola zijn net leeg als ik aankom bij de volgende controle, een soort camping met hutjes langs de rand van de weg. Eigenlijk zijn de controles hier te dicht bij elkaar. Op een Russische controle kom je niet snel weg. De controleurs zijn erg gastvrij. Er wordt direct voor je gekookt en je wordt helemaal vertroeteld. In een hutje zitten Katja, Katja, Dima en Konstantin te eten. Ik wordt naar het andere hutje geleid, hier zitten wat plaatselijke vegetariers. Voor mij is hier fatsoenlijk te eten. Na een tijdje gaat een van de controleurs aan de slag met het verbeteren van het kampement. Niet dat er nog veel rijders te verwachten zijn. Even verderop kom ik wat typische borden voor deze rit tegen. 'Volgende tankstation 60km, komende 5km uithollingen overdwars'. Dergelijke afstanden zijn hier normaal. Voor de Japanners is het helemaal wennen. Zij zijn gewend aan dicht bevolkte gebieden, niet aan een eenzaam landschap met om de paar uur een nederzetting.

20km verderop rij ik het dorpje Pudozhgorsky. Een winkel, zelfs op een halve kilometer van de route, is niet te missen. Ik koop hier ijs en cola in. Die waren er niet op de controle. Terug op de weg kom ik Dima weer tegen. Samen met hem rij ik verder naar de volgende controle. Voor dev erandering is de weg hier redelijk goed, we kunnen soepel verder rijden. Zonder problemen bereiken we de Sjolivana rivier. Aan de monding daarvan bevindt zich een controle. Via een deels overstroomde modderweg moeten we naar een houten bruggetje. Aan de andere kant daarvan is de controle. 2 tenten aan het meer. Een van de controleurs komt net van het meer, de hengels in de hand. Hij probeerde nog wat eten te regelen. Boven het kampvuur pruttelt de grote ketel. Net niet groot genoeg om missionarissen in te koken, maar veel tekort komt ie niet.

De goede weg houdt aan tot Novaja Gabelga. Hier begint de zon al wat te zakken. Bij de ingang van het dorp staat een bord dat er hier een motel een café is. Ik rij net samen met Katja en Konstantin. We rijden het dorpje in om te kijken of we er warm eten kunnen vinden. Helaas niet. Ik zoek wat langer door dan zij. Alleen rij ik verder tot Povenets. Hier kruisen we het Belomoro-Baltiskij kanaal. Een van de vele kanalen in deze streek. Vlak voor de sluizen staat een bordje met fotograferen verboden. Van de vorige keer weet ik nog dat er hier ook op gelet wordt. Na Povenets kleed ik me wat warmer aan, de nacht kan fris worden. Achteraf gezien heb ik me mischien wat te warm aangekleed. Ik kom niet meer vooruit, moet af en toe stoppen voor een hazeslaapje op het stuur. De 25km tussen Povonets en Medvezhegorsk verlopen tergend langzaam. Ik verlies tijd die ik niet heb. In Medvezhegorsk stop ik bij een tankstation. Gelukkig is hier thee. Langzaam kom ik weer bij de mensen.
Dit keer vindt ik makkelijk de weg in het stadje, een GPS is toch makkelijk als je op een onmogelijk tijdstip de weg moet vinden. Ik verlaat het stadje in zuidelijke richting. Hier moeten we 25km naar de controle rijden, en direct daarna weer terug. Ik kom direct de eerste rijder tegen die al op de controle geweest is. Dat zal de komende 25km zo doorgaan. Tussen hier en de controle liggen een aantal stevige klimmetjes. Mooi in de schaduw voor diegenen die er overdag komen. Voor mij is het toch wat minder, ik ben langzaam aan slaap toe. Halverwege de controle stopt er een auto met. Tanja zit achterin en vertelt me dat de sluitingstijd verruimd wordt. Dat is ook logisch, ik ben inmiddels voorbij het 600km punt, het voorgeschreven gemiddelde wordt nu relaxter. Grofweg gezegd krijg je op een 1200 met start in de ochtend in zowel de 2e als de 3e nacht 5 uur bonus erbij. Hou je je snelheid kun je die 5 uur omzetten in slaap, wordt je langzamer dan moet je minder slapen. De controle is nog vol in bedrijf als ik aankom. 4 jaar geleden was dat anders. Ik lig dus beter in koers dan toen. Ik besluit eerst te slapen en dan te eten, het tankstation was dik 25km geleden, daar heb ik al gegeten. Ik kruip een tent in en val in slaap.

pi_114577736
Zonde. :') Daar had je twee setjes Continental 4000s van kunnen kopen. :')
  maandag 23 juli 2012 @ 20:52:22 #32
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_114578153
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 11:49 schreef kanovinnie het volgende:
Stukje moraal. Ik heb een zomer- en een winterset van Androni. Ik vind het mooie kleding en verbaas me altijd er over hoeveel sponsors ze er op kwijt kunnen. Daarnaast zie je heel weinig mensen met deze kleding en weet de gemiddelde sportkijker amper wat voor team het is of welke renners ze op hun rooster hebben.

That's...Montgomery Clift, honey!
  maandag 23 juli 2012 @ 20:55:59 #33
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_114578307
quote:
14s.gif Op maandag 23 juli 2012 20:52 schreef Bismarck het volgende:

[..]

Stukje moraal. Ik heb een zomer- en een winterset van Androni. Ik vind het mooie kleding en verbaas me altijd er over hoeveel sponsors ze er op kwijt kunnen. Daarnaast zie je heel weinig mensen met deze kleding en weet de gemiddelde sportkijker amper wat voor team het is of welke renners ze op hun rooster hebben.

[ afbeelding ]
Ik heb dat setje, ben erg blij met shirt en shirt lange mouw. De broek is al versleten. Eigenlijk had ik er 2 broeken bij moeten nemen.
pi_114581759
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 20:42 schreef ultra_ivo het volgende:
Mooi verslag weer! Ben benieuwd hoe het afloopt.
eten!!!
  maandag 23 juli 2012 @ 22:44:22 #35
130803 Gripper
Get a grip
pi_114583825
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 20:33 schreef Erik92 het volgende:
Ik zal het wel zien in Vreeswijk haha (ik denk wel dat ik er ben). Moet ik nog wel even mijn beentjes scheren, want de tondeuse is verdwenen. :@ Anders ben ik niet gesoigneerd genoeg.
Als je het maar uiterlijk de donderdagavond zeker laat weten, ik moet tenslotte voor de BBQ inkopen :)

Er zullen uiteindelijk meer harige (onverzorgde) yeti's dan gesoigneerde en blinkende haantjes aan de start staan hoor... Kom gewoon lekker als jezelf, das het best zittende wielrenpakje.
Mijn foto's op Flickr!
  maandag 23 juli 2012 @ 22:45:36 #36
308981 Narcotical
Best in the World
pi_114583902
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2012 22:44 schreef Gripper het volgende:

[..]

Als je het maar uiterlijk de donderdagavond zeker laat weten, ik moet tenslotte voor de BBQ inkopen :)

Er zullen uiteindelijk meer harige (onverzorgde) yeti's dan gesoigneerde en blinkende haantjes aan de start staan hoor... Kom gewoon lekker als jezelf, das het best zittende wielrenpakje.
Weet je al wanneer het is Gripper? :)
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
  maandag 23 juli 2012 @ 23:00:24 #37
130803 Gripper
Get a grip
pi_114584743
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 22:45 schreef Narcotical het volgende:

[..]

Weet je al wanneer het is Gripper? :)
Bijna alle aanmeldingen zijn voor 11 augustus, dus da's 99% zeker de datum!
Mijn foto's op Flickr!
  maandag 23 juli 2012 @ 23:02:02 #38
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_114584846
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 20:12 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

Wat doe jij zelf altijd aan dan? Vind deze van Radioshack zelf wel erg mooi:

[ afbeelding ]

Heeft iemand hier wel eens kleding gekocht en zo ja: wat vind je van de kwaliteit?
http://www.bike-mall.com/
Bike-mall.com is chinese namaak. En als ik zo naar een paar shirts kijk is het net zoiets als zoek de verschillen want de prints zijn namelijk niet helemaal gelijk aan de originele. En een Oakley Jawbone voor 80 dollar. In Bangkok of Hong Kong waarschijnlijk voor een tientje te koop. Zal over een paar weken eens kijken voor zo'n fake Oakley. Ik zou er niet aan beginnen.
pi_114584851
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2012 23:00 schreef Gripper het volgende:

[..]

Omdat ik net een nieuw baantje heb gekregen kan ik helaas niet meer op zaterdag. Ik moet dus helaas afzeggen voor de meet...
  maandag 23 juli 2012 @ 23:02:43 #40
62913 Blik
The one and Only!
pi_114584889
Scheren is alleen voor mensen die standaard 30+ rijden, dus wellicht vanaf volgend jaar ;)
  maandag 23 juli 2012 @ 23:05:34 #41
308981 Narcotical
Best in the World
pi_114585078
quote:

[..]

Dan zit ik in Parijs, dus dan moet ik helaas voorbij laten gaan
pi_114585325
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 23:02 schreef Blik het volgende:
Scheren is alleen voor mensen die standaard 30+ rijden, dus wellicht vanaf volgend jaar ;)
Meer trainen! :P
pi_114587251
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 23:02 schreef Blik het volgende:
Baby's schijnen de nodige tijd te kosten. :P
  maandag 23 juli 2012 @ 23:52:54 #44
62913 Blik
The one and Only!
pi_114587320
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 23:51 schreef eentwee het volgende:

[..]

Baby's schijnen de nodige tijd te kosten. :P
ja, dat is natuurlijk waar. Wellicht ga ik het nooit halen...
  dinsdag 24 juli 2012 @ 06:40:38 #45
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_114593932
Mandje aan 't stuur, baby erin? :P
pi_114594428
Mooi verslag Ivo!
  dinsdag 24 juli 2012 @ 09:56:25 #47
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_114596291
quote:

[..]

Heeft het nog wel zin de meet op zaterdag de 11e te houden als er bijna niemand kan?

Of heb ik iedereen schrikvrees aangejaagd met mijn 30 pseudoniemen? O-)
  dinsdag 24 juli 2012 @ 10:03:33 #48
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_114596446
De belegen randonneur?
  dinsdag 24 juli 2012 @ 10:05:22 #49
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_114596487
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 10:03 schreef kanovinnie het volgende:
De belegen randonneur?
Als je nou naar de meet komt ga ik er voor jou ook 30 verzinnen.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 10:08:29 #50
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_114596548
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 10:05 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Als je nou naar de meet komt ga ik er voor jou ook 30 verzinnen.
Sorry, dan zit ik in Spanje aan de wijn, vis en appelcider :P
  dinsdag 24 juli 2012 @ 10:25:48 #51
130803 Gripper
Get a grip
pi_114596948
quote:
5s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 09:56 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Heeft het nog wel zin de meet op zaterdag de 11e te houden als er bijna niemand kan?

Of heb ik iedereen schrikvrees aangejaagd met mijn 30 pseudoniemen? O-)
captain, jij, ik, oksel&chick, blik...
kunnen allen gewoon op zaterdag hoor.

Ik zal zondag 12-8 erbij zetten in Doodle, kunnen mensen daar ook nog even hun beschikbaarheid voor opgeven.
Mijn foto's op Flickr!
pi_114597360
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 23:02 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Bike-mall.com is chinese namaak. En als ik zo naar een paar shirts kijk is het net zoiets als zoek de verschillen want de prints zijn namelijk niet helemaal gelijk aan de originele. En een Oakley Jawbone voor 80 dollar. In Bangkok of Hong Kong waarschijnlijk voor een tientje te koop. Zal over een paar weken eens kijken voor zo'n fake Oakley. Ik zou er niet aan beginnen.
Ja ben ik na wat communicatie ook achter :+ Heb maar effe een shirtje bij de LIDL gekocht :+ Maar even voor in het begin, zit altijd beter dan een voetbalshirt :+
  dinsdag 24 juli 2012 @ 10:56:37 #53
130803 Gripper
Get a grip
pi_114597734
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 10:42 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

Ja ben ik na wat communicatie ook achter :+ Heb maar effe een shirtje bij de LIDL gekocht :+ Maar even voor in het begin, zit altijd beter dan een voetbalshirt :+
Kijk anders even bij decathlon, daar heb je ook redelijke wielerkleding voor OK prijzen.
Mijn foto's op Flickr!
pi_114597782
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 10:56 schreef Gripper het volgende:

[..]

Kijk anders even bij decathlon, daar heb je ook redelijke wielerkleding voor OK prijzen.
Zal ik doen, maar wilde nu even snel wat hebben. Drukke werkweek voor de rest namelijk
  dinsdag 24 juli 2012 @ 11:04:20 #55
62913 Blik
The one and Only!
pi_114597963
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 10:25 schreef Gripper het volgende:

[..]

captain, jij, ik, oksel&chick, blik...
kunnen allen gewoon op zaterdag hoor.

Ik zal zondag 12-8 erbij zetten in Doodle, kunnen mensen daar ook nog even hun beschikbaarheid voor opgeven.
Dan kan ik in ieder geval niet :)
  dinsdag 24 juli 2012 @ 11:04:58 #56
62913 Blik
The one and Only!
pi_114597981
Waar is Freddeh trouwens, vakantie?
pi_114599636
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 10:42 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

http://www.cyclewear.eu/

ook fietskleding voor aardig lage prijzen
pi_114599795
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 12:02 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

http://www.cyclewear.eu/

ook fietskleding voor aardig lage prijzen
Thanks! Kijk ik van de week nog wel even. Shirtje van LIDL past ook goed en zit lekker. Een van de twee tenminste, andere ff ruilen straks.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 12:51:10 #59
153506 Captain_Fabulous
pi_114600955
Lidl heeft best goed fietsspul om mee te beginnen.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 14:41:02 #60
545 dop
:copyright: dop
pi_114604527
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 12:51 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Lidl heeft best goed fietsspul om mee te beginnen.
heb een 3/4 broek van lidl. niets mis mee
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_114604668
Had vanmorgen bij de ene twee shirts gekocht (zwarte en rode), maar de rode zat niet zo lekker. Was gek genoeg dezelfde maat, maargoed :) Net ff omgeruild voor nog een zwarte. Heb verder een korte en 3/4 broek van Lidl. Voor een beginner als ik is het volgens mij prima spul inderdaad!
pi_114605600
Wat een verschrikkelijk warm weer om te fietsen zeg. :') Ik heb drie bidons leeggedronken over 72 km. :')
  dinsdag 24 juli 2012 @ 15:53:53 #63
153506 Captain_Fabulous
pi_114606745
Is het puberaal dat ik zit te kijken hoe ik via deze plaats eens een keer op vakantiefietsreis kan? Vanwege de foto oportunity bij het bordje?
Of gewoon een teken dat een mens met dit weer niet moet werken, maar spijbelend op het strand moet zitten?
  dinsdag 24 juli 2012 @ 16:05:47 #64
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_114607126
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 15:16 schreef Erik92 het volgende:
Wat een verschrikkelijk warm weer om te fietsen zeg. :') Ik heb drie bidons leeggedronken over 72 km. :')
Ja, 't is minder eten en veel meer drinken nu. Vandaag vind ik het alweer lekker, gisteren moest ik nog even acclimatiseren.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 16:08:27 #65
130803 Gripper
Get a grip
pi_114607206
Moet je nou toch eens kijken. Waarom doet iemand toch zoiets foeilelijks met een op zich nette racefiets? http://link.marktplaats.nl/579431272
ratjetoe van componenten, t is een halve mountainbike. Zadel ook lekker achterover, goed voor je familiejuwelen :')

Zal ik m voor max 500 ¤ kopen voor het reserveframe en de wielen, en de rest van dat idiote spul weer terug op marktplaats?
Mijn foto's op Flickr!
  dinsdag 24 juli 2012 @ 16:10:21 #66
308981 Narcotical
Best in the World
pi_114607278
Jammer van die fiets idd, wel een mooi frame en wielen :)
pi_114607288
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 16:08 schreef Gripper het volgende:
Moet je nou toch eens kijken. Waarom doet iemand toch zoiets foeilelijks met een op zich nette racefiets? http://link.marktplaats.nl/579431272
ratjetoe van componenten, t is een halve mountainbike. Zadel ook lekker achterover, goed voor je familiejuwelen :')

Zal ik m voor max 500 ¤ kopen voor het reserveframe en de wielen, en de rest van dat idiote spul weer terug op marktplaats?
8)7

Zag vandaag ook nog een fiets met z'n zadel zo staan. Pinarello Dogma met een kettingslot tegen een lantaarnpaal gekwakt _O-
  dinsdag 24 juli 2012 @ 16:11:44 #68
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_114607325
Max 500.- doet ie toch niet Gripper, hij zal er misschien minstens 800.- voor willen vangen.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 16:13:36 #69
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_114607399
Als je die stuurnok omdraait en je zet 't zadel gewoon recht is het best een coole fiets.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 16:15:38 #70
153506 Captain_Fabulous
pi_114607467
Gripper, wil je in het vervolg even beter waarschuwen, die fiets laat spontaan m'n netvliezen knappen. Kannonen wat een ratjetoe!
pi_114607473
Morgen 35 graden en 80 tot 90% luchtvochtigheid trouwens _O- Nog nooit meegemaakt en ga ook nog fietsen. Ben benieuwd of ik het trek.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 16:20:03 #72
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
  dinsdag 24 juli 2012 @ 16:21:03 #73
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_114607625
http://link.marktplaats.nl/580370711

Ook fraai. Het is mijn maat niet maar dat frame rijdt zó lekker. _O_
  dinsdag 24 juli 2012 @ 16:28:04 #74
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_114607819
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 16:15 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Morgen 35 graden en 80 tot 90% luchtvochtigheid trouwens _O- Nog nooit meegemaakt en ga ook nog fietsen. Ben benieuwd of ik het trek.
Gewoon een beetje rustig aan, drinken kan je in principe overal bijvullen op je route.
pi_114607839
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 16:15 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Vorig jaar een keer in die omstandigheden gefietst. Na 25 kilometer beide bidons leeg. :') Ik denk dat ik morgen rustig aan doe, ben ook wel verbrand van vandaag. Mijn huid kleurt langzaam rood.
pi_114608007
Lol, net een rondje van 70km gedaan, maar na 50km ofzo een pondje gepakt... Resultaat dat RunKeeper dat stukje 'fietspad' niet herkende en compleet vastliep _O_

http://runkeeper.com/user/537263848/activity/104226186

Let dus op het stukje bij Rijsenhout. Ging ik daar gewoon 200km/u jonguh! Bam!

Edit: heb ook 2 bidons leeggedronken na 55 km ofzo, toch nog maar even bijgevuld. Uiteindelijk nog een halve leeggedronken.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  dinsdag 24 juli 2012 @ 16:34:53 #77
130803 Gripper
Get a grip
pi_114608028
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 16:11 schreef kaasplankje het volgende:
Max 500.- doet ie toch niet Gripper, hij zal er misschien minstens 800.- voor willen vangen.
Tja. vrees het ook...

Ik zit langzaamaan alweer rond te kijken naar een 2e frame (hoeft natuurlijk niet persé hetzelfde frame als k nu heb), die ga ik dan met SRAM red afmonteren.

Een mooie Specialized Allez, of misschien loop ik in Frankrijk of Italië nog eens tegen een leuke Lapierre (ben ik wel aan mn naam verplicht) op :)
Een stijve maatje 58 knalbak, mocht jij ergens in jouw kringen iets interessants tegenkomen!
Mijn foto's op Flickr!
pi_114609698
Net terug van 104km Lauwersmeer om. Gelijk onder de koude douche gestapt om af te koelen. Ging nog in de laatste 20km een zomersnokker met ligstuur, oordopjes in en zonder helm in mijn wiel zitten. Vriendelijk aangegeven dat ik daar niet van gediend ben ivm geen helm en ligstuur, wat niet hielp. Toen heb ik maar ff een broodje gegeten rustig gefietst en ging hij er vandoor haha
pi_114610169
Ik zag een tijdje geleden een Cervélo R2.5 met een ATB voorvork :')
  dinsdag 24 juli 2012 @ 18:38:14 #80
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_114611349
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 16:34 schreef Gripper het volgende:

Tja. vrees het ook...

Ik zit langzaamaan alweer rond te kijken naar een 2e frame (hoeft natuurlijk niet persé hetzelfde frame als k nu heb), die ga ik dan met SRAM red afmonteren.

Een mooie Specialized Allez, of misschien loop ik in Frankrijk of Italië nog eens tegen een leuke Lapierre (ben ik wel aan mn naam verplicht) op :)
Een stijve maatje 58 knalbak, mocht jij ergens in jouw kringen iets interessants tegenkomen!
Jij verslijt fietsen bijna nog harder dan ik!

Ik zal kijken, is een Storck niet iets voor jou? Enne moet ie zwart zijn? Jij houd niet zo van flashy decals toch?

http://link.marktplaats.nl/575296497

Storck scenario 1.1 1100 gram voor 't frame geloof ik. 1000 Euro full carbon monocoque en ragstijf.

[ Bericht 1% gewijzigd door kaasplankje op 24-07-2012 19:02:18 ]
  dinsdag 24 juli 2012 @ 19:27:59 #81
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_114613037

Frame los 790 gram :9~
  FOK!fotograaf dinsdag 24 juli 2012 @ 19:29:28 #82
73911 ultra_ivo
pi_114613080
Dat alle onderdelen van dezelfde groep moeten zijn is een nieuwerwetse gedachte. Tot diep in de jaren '80 was het gebruikelijk om te mengen en mixen. Ik doe het nog altijd op nieuwe fietsen van me. Gewoon gebruiken wat op die positie het beste is, niet wat een marketing man van een bepaalde onderdelenfirma heeft uitgedacht.
pi_114613161
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 19:29 schreef ultra_ivo het volgende:
Dat alle onderdelen van dezelfde groep moeten zijn is een nieuwerwetse gedachte. Tot diep in de jaren '80 was het gebruikelijk om te mengen en mixen. Ik doe het nog altijd op nieuwe fietsen van me. Gewoon gebruiken wat op die positie het beste is, niet wat een marketing man van een bepaalde onderdelenfirma heeft uitgedacht.
Maar Ivo... Jij bent toch ook anders dan anders ;)
  FOK!fotograaf dinsdag 24 juli 2012 @ 19:37:33 #84
73911 ultra_ivo
pi_114613312
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 19:32 schreef Patroon het volgende:

[..]

Maar Ivo... Jij bent toch ook anders dan anders ;)
Je hebt m'n Bob Jackson zien staan. Daar meng ik ook race en cyclocross onderdelen met een triple schakeling (en wat je minder goed zag, campa 9-speed op 9 speed Hyperglide cassette). Werkt prima.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 19:37:49 #85
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_114613326
Die Ivo dat is me een speciale. Uit zulk hout zijn maar weinig fietsers gesneden.

En ik heb je Bob Jackson zien staan, niet Patroon.
pi_114614095
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 19:29 schreef ultra_ivo het volgende:
Klopt. Ik heb op m'n crosser bewust een vierkante as ivm duurzaamheid en het feit dat het niet veel kost om 'm te vervangen. Bij hollowtech heb je de kans dat je de as kapotdraait in versleten lagers.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 20:07:08 #87
545 dop
:copyright: dop
pi_114614538
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 19:56 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Klopt. Ik heb op m'n crosser bewust een vierkante as ivm duurzaamheid en het feit dat het niet veel kost om 'm te vervangen. Bij hollowtech heb je de kans dat je de as kapotdraait in versleten lagers.
haal dat kans maar weg , op den duur heb je de garantie dat het kapot draait.
Hollowtech is technisch gezien gewoon Fout geconstrueerd.
puur vanuit de duurzaamheid bekeken het verkeerde uitgangspunt.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_114615083
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 19:37 schreef kaasplankje het volgende:
Die Ivo dat is me een speciale. Uit zulk hout zijn maar weinig fietsers gesneden.

En ik heb je Bob Jackson zien staan, niet Patroon.
Op de foto zag ik wel een mooie oldtimer, weet me god niet of het een legendarische Bob Jackson was. Dat waren nog eens tijden :P
  dinsdag 24 juli 2012 @ 20:30:43 #89
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_114615559
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 20:07 schreef dop het volgende:

[..]

haal dat kans maar weg , op den duur heb je de garantie dat het kapot draait.
Hollowtech is technisch gezien gewoon Fout geconstrueerd.
puur vanuit de duurzaamheid bekeken het verkeerde uitgangspunt.
Dus eigenlijk juist heel goed, het is lichter, stijver en sneller kapot.
  FOK!fotograaf dinsdag 24 juli 2012 @ 21:28:37 #90
73911 ultra_ivo
pi_114617761
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 20:19 schreef Patroon het volgende:

[..]

Op de foto zag ik wel een mooie oldtimer, weet me god niet of het een legendarische Bob Jackson was. Dat waren nog eens tijden :P
Ehm, de Bob Jackson dateert van 2007. Dus hooguit een KOF ;).
  dinsdag 24 juli 2012 @ 21:32:14 #91
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_114617936
Ivo, wat moet jij met zulke nieuwewetse rommel? Ik dacht dat het minimaal 20 jaar oud moest zijn? :P
  FOK!fotograaf dinsdag 24 juli 2012 @ 22:45:43 #92
73911 ultra_ivo
pi_114621856
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 21:32 schreef kanovinnie het volgende:
Ivo, wat moet jij met zulke nieuwewetse rommel? Ik dacht dat het minimaal 20 jaar oud moest zijn? :P
Soms mag modern wel, maar wel naar oude snit ;) Je moet de vlam brandende houden ;).
  FOK!fotograaf dinsdag 24 juli 2012 @ 22:45:54 #93
73911 ultra_ivo
pi_114621873
Dit keer slaap ik dik 2 uur. Gezien de problemen in de voornacht heb ik die 2 uur nodig. Ik vertrek met de laatsten vanuit de controle. Erg goed loopt het niet, ik heb nogal wat moeilijkheden om op gang te komen. Als ik Medvezhegorsk inrij zijn de winkels in de buitenwijken nog dicht. Ik weet dat ik hier alles moet halen wat ik nodig heb tot aan de volgende controle, dik 100km verderop. Langs de grote weg is er zo goed als niets. De detailkaart die ik bij het pompstation kocht geeft 1 wegrestaurantje op het hele stuk van 65km over de M18. Of de pompstations aan het begin of het eind iets hebben weet ik niet. Daar gok ik niet op. Ik rij dus een kilometer het centrum in en vindt daar een vroege winkel. De grote supermarkt is nog lang niet open. Ik haal voorraden en eet wat. Het eten op de controles is niet echt mijn gading, ik moet het hebben van de winkels en 1 of 2x per dag een wegrestaurantje. Vlak voor de grote weg rij ik langs het pompstation. Deze bleek toch een kleine winkel te hebben. Ik haal er nieuwe batterijen. De voorraad daarvan begint flink te slinken. Mijn GPS kliert de hele tijd al. Bij ieder slecht stuk weg valt hij uit, wat ik ook probeer aan trucs. Voor de batterijen is het ook niet goed om continu opnieuw een positie te zoeken, ik verbruik ze sneller dan gepland. Ik kan natuurlijk de batterijen uit m'n lamp gaan gebruiken maar dan moet ik met de dynamo op rijden, dat kost weer extra weerstand in de nacht.

De M18 is weer dodelijk saai. Zo saai dat ik amper vooruit kom. Op dit stuk kon ik me vorige keer ook al amper motiveren. Er is een doorgang door de bossen gekapt van een meter of 100 breed. Daar dan een brede strook asfalt over met onverharde vluchtstrook en daarnaast een flink stuk kaal land. De wind heeft hier vrij spel. Vorige keer vond ik op de M18 mijn Waterloo. Toen moesten we veel verder erop doorrijden. Het stuk waar ik vorige keer helemaal kapot ging zit er dit keer niet in. Toch is het noordelijke stuk vervelend genoeg. Ik ben blij als het wegrestaurantje opduikt. De service is hier gebruikelijk snel. Ik geniet van mijn gebakken ei. Toch wat anders dan de ewige boekweitpap op de controles.
Over de saaie weg rij ik verder. Vlak voor de afslag naar Girvas gaat mijn telefoon. Vladimir aan de lijn van de controle in Girvas. Hij vraagt me hoe ver ik ben. Wat de uitwerkingen van het verruimen van de openingstijden van de vorige controle op zijn controle hebben merkt hij nu pas. Ik geef hem aan dat ik nog zo'n 15km van zijn controle verwijderd ben. Ik vertel hem maar niet dat ik zo goed als zonder water zit. Bij de afslag koop ik vlug cola bij het pompstation. Hiermee moet ik het maar doen. De aangekondigde douchemogelijkheid laat ik maar liggen, dat was wel lekker geweest gezien de hitte. Direct na het pompstation zie ik Konstantin en Katja. De ander Katja komt me tegemoet als ik naar Girvas rij. Zo gruwelijk ver achter ben ik dus ook niet. In Girvas wacht er al iemand op me zodat ik makkelijk de controle kan vinden in de plaatselijke school.

Op de controle overleg ik met de helpers over de route. Vorige keer ging de route over de oude weg door de dorpen. Nu gaat de route over de M18. Iets dat me niet zo zint. Ik vraag of ze weten of Mikhail een speciale reden had om de route om te gooien. Vladimir begrijpt mijn voorkeur voor de oude route en vraagt na bij Mikhail. Die heeft er geen enkel probleem mee als ik de oude weg neem, die is net zo goed toegankelijk als vorige keer. Ik wijs Vladimir op een andere weg op de kaart waarmee het eerste stuk M18 omzeild kan worden. Als de controle ten zuiden van Medvezhegorsk ten noorde van de plaats gelegd wordt kost dat ook nog eens geen extra kilometers. Of dit realistisch is weet ik niet, dat hangt van de staat van deze weg af, over 4 jaar.

Op de oude weg rij ik direct een stuk beter. Deze weg komt regelmatig langs dorpjes, ik kan gewoon aan eten en drinken komen als ik het nodig heb en niet als er toevallig een winkel is. Er is veel meer te zien en de bossen zijn tot vlak bij het asfalt. Van de wind heb ik amper nog last. Met veel plezier rij ik verder, dit is waar ik voor kom, dit soort wegen. Het wat slechtere asfalt neem ik voor lief, daar heb ik mijn materiaal op aangepast. Vlak voor Petrozavodsk komt de oude weg weer uit op de M18. Via wat fly-overs en klaverbladen kom ik bij de buitenwijk van Petrozavodsk uit waar de controle is. Ik zie gelijk wat andere fietsen staan. Claus slaapt zelfs op de controle. Een fors deel van de opgelopen achterstand van deze ochtend heb ik al weer ingelopen. Niet veel later wordt Claus wakker. We eten samen. Ik geef hem nog even een tip, in Prjazha zijn er een hotel en diverse café-restaurants. Gericht op autoverkeer en de hele nacht open.
Na Peterozavodsk wordt het verkeer een stuk minder. Het is ook al wat later op de avond. Direct is te merken dat de M18 hier de loop van de oude weg volgt, het is een natuurlijke weg die door de dorpen komt. Dat rijdt veel beter. Vorige keer werd de weg flink op de schop genomen, zo'n 20km was toen een grote bouwput. Nu is het perfect asfalt. Zoals gebruikelijk is de eerste meter van de vluchtstrook geasfalteerd en vormt zo een prima fietsstrook. Na een tijdje zie ik een aankondiging staan voor een waterpunt. Dat betekent echt goed water. Ik stop en loop ernaartoe. Diverse mensen sjouwen jerrycans met water terug naar hun auto's. Benedenstrooms fris ik me op en steek m'n voeten even in het heerlijk frisse water. Dat is wat ik nodig heb op zo'n warme dag.
Ik rij rustig door naar Prjazha, Dit keer rij ik er even door het dorpje en stop bij de kruising voor wat eten. Voor de eerste keer zie ik in dit café aankondigingen in het Karelisch. Dit moet handig zijn geweest voor Claus, zijn vrouw is Finse en Karelisch lijkt erg op Fins. Naast het café ligt het hotel (nou ja, barak), waar ik vorige keer sliep. Uit noodzaak, ik moest toen mijn schouder rust gunnen. Nu is mijn lichaam in een betere staat en kan ik doorrijen. 30Km verderop is de volgende controle. Deze weg was 4 jaar geleden helemaal opgebroken. Nu is het een prettige weg die vaak de loop van kleine riviertjes volgt. Soepel rij ik door, donker is het niet echt en het weer blijft prettig. Zonder problemen bereik ik dan ook de controle van Krozhnozero. Ik besluit hier te gaan slapen. De problemen van de vorige nacht staan me nog bij, toen moest ik te lang doorrijden. De volgende controle is welliswaar maar 56km verderop maar dat zal waarschijnlijk net teveel zijn.
pi_114625156
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 19:27 schreef kaasplankje het volgende:
[ afbeelding ]

Frame los 790 gram :9~
Mooi :Y
  dinsdag 24 juli 2012 @ 23:42:47 #95
62913 Blik
The one and Only!
pi_114625468
Leuk verhaal weer Ivo!
pi_114625920
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 20:30 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Dus eigenlijk juist heel goed, het is lichter, stijver en sneller kapot.
Ja, commercieel gezien wel haha.

@dop: Daarom check ik de lagers van m'n koersfiets ook regelmatig. Bij m'n crosser wil ik dat niet doen, omdat dat zo snel gaat qua slijtage.
pi_114634064
Zelfde rondje als zondag gefiets, dit keer met een andere App. Runkeeper gaf aan dat het rondje 36km was, terwijl Roadbike 27 aangaf. Flink verschil zeg! Roadbike heeft het bij het rechte eind, als ik online de route uitstippel...

Welke app gebruiken jullie?
pi_114634120
RunKeeper.

Gebruik hem pas net en nog geen volledig rondje kunnen rijden dat helemaal gemeten wordt :P.
Zal eens controleren dit weekend.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_114634251
Oke. Ja ik vond het wel raar dat er zo'n groot verschil in zat :+
  woensdag 25 juli 2012 @ 09:47:13 #100
62913 Blik
The one and Only!
pi_114634436
Strava!

Wat leuk is aan Strava dat er segmenten zijn waarop je tijd gemeten wordt met andere mensen die hetzelfde segment hebben gereden. Zo ontstaat er een soort van virtuele mini-competitie. Ook met jezelf want de app geeft ook aan of je voor jezelf een PR hebt gereden op een segment waar je al eerder een tijd op hebt gezet.

Bij mij verschilt het rondje trouwens ook standaard 0.1 km. Is altijd verschillend. 9 km is echter wel heel erg veel, dan moet de GPS een stuk niet gemeten hebben lijkt het wel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')