SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fietsmeet Vreeswijk bij Gripper
Op zaterdag 11 of 25 augustus wil ik weer een Vreeswijk-meet doen. Een stukkie fietsen (110-120 km max) + daarna BBQ-en in de tuin.
Voor sfeerimpressie van vorig jaar zie: Fietsmeet vreeswijk 2011, zaterdag 9 juli
Discussies over de meet van 2012 kunnen we ook weer gewoon daar voorzetten.
en om je beschikbaarheid in te vullen:
http://www.doodle.com/bqpfgy6fhs7kcfdg
al aangemeld:
Gripper
Patroon
kaasplankje en zn 30 pseudoniemen
Blik (& blikchick + blikbaby)
misschien:
Captain_Fabulous
Erik92
Oksel & OkselchickMijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
Die 500 is lekker klein waarbij die 800 volgens mij een beetje model koelkast is. Ik denk dat ik binnenkort een 500 haal, zo'n rode met het betere type hartslagband.quote:Op donderdag 19 juli 2012 10:21 schreef Blik het volgende:
Probleem van de 500 is natuurlijk ook het gebrek aan kaart, waardoor je niet kunt zien waar je naartoe kunt rijden. Dan is een Edge 800 een stuk beter (ik snap sowieso niet waarom je een 500 zou kopen als er een 800 is)
OK, ik had nog geen doodle-update gezien, dus ging ik van misschien uit. Maar wie weet kies ik dit jaar wel voor cheap-ass prefab hamburgers van de Lidlquote:Op donderdag 19 juli 2012 10:56 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik kom natuurlijk, jij weet nog niet hoe goed Gripper met BBQ is![]()
![]()
![]()
Succes!quote:En vandaag weer in de sportschool aan m'n revalidatie werken, als ik vandaag ook zonder pijn door de intervaltraining kom, is er zelfs kans dat ik met het fietsen de groep kan volgen![]()
![]()
Ik vertrouw er op, dat je dit niet met je geweten intact kan doen. Ik heb je zien koken.quote:Op donderdag 19 juli 2012 11:30 schreef Gripper het volgende:
Maar wie weet kies ik dit jaar wel voor cheap-ass prefab hamburgers van de Lidl
Snap best dat het handig is, maar ik ga denk ik geen ingewikkelde routes rijden, en anders heb ik altijd nog een smartphone bij me met google maps etc.quote:Op donderdag 19 juli 2012 11:23 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb de 800, juist omdat er kaarten met navigatie bij zit. Als je dat niet wilt/hoeft is het imo niet de moeite om een 800 ipv 500 te kopen.
Een 800 is groot, maar niet megagroot. Past nog makkelijk op de stuurpen.
Als je hier op zondag door Veenendaal en Rhenen rijdt word je aangevallen met hooivorken en brandende fakkels...quote:
jupquote:
quote:Op donderdag 19 juli 2012 11:01 schreef 1299 het volgende:
[..]
Die 500 is lekker klein waarbij die 800 volgens mij een beetje model koelkast is. Ik denk dat ik binnenkort een 500 haal, zo'n rode met het betere type hartslagband.
Heb de 500 gekocht omdat die wel een mooie formaat heeft en hier in de polder werkt het volgen van een lijntje prima, alleen omdat ik op de heuvelrug totaal niet bekend ben en sommige paadjes niet meteen opvallen en dat in combinatie met het feit dat het bijwerken van je positie op het lijntje even kan duren kan je wel eens verkeerd rijden. En er is een probleem met de 500 dat het lijntje wel eens weg wilt vallen. Zitten een paar nadelen aan de 500 maar over het algemeen ben ik er wel tevreden mee.quote:Op donderdag 19 juli 2012 11:23 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb de 800, juist omdat er kaarten met navigatie bij zit. Als je dat niet wilt/hoeft is het imo niet de moeite om een 800 ipv 500 te kopen.
Een 800 is groot, maar niet megagroot. Past nog makkelijk op de stuurpen.
arm? ja , dat ben je wel na aankoop van een beetje fiets lol. Maar ja, het warmrijden is meestal het ergst.quote:Op donderdag 19 juli 2012 12:57 schreef Olle. het volgende:
Heb jullie trouwens ook dat de eerste 10 minuten eigenlijk op de fiets het zwaarste zijn qua inspanning, en vervolgens ben je arm en dan fiets je lekker door!
Nee, daar heb ik geen last van..maar ik begin dan ook altijd rustig met de handjes boven op het stuur, licht verzetje en warm draaien. Later heb ik dan wel intensievere blokken in de training, die normaliter een stuk zwaarder zijn dan het warm draaien.quote:Op donderdag 19 juli 2012 12:57 schreef Olle. het volgende:
Heb jullie trouwens ook dat de eerste 10 minuten eigenlijk op de fiets het zwaarste zijn qua inspanning, en vervolgens ben je arm en dan fiets je lekker door!
scherp!quote:Op donderdag 19 juli 2012 13:14 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
arm? ja , dat ben je wel na aankoop van een beetje fiets lol. Maar ja, het warmrijden is meestal het ergst.
Hoe klein is de 500 dan, want de 800 vind ik ook al kleinquote:Op donderdag 19 juli 2012 11:01 schreef 1299 het volgende:
[..]
Die 500 is lekker klein waarbij die 800 volgens mij een beetje model koelkast is. Ik denk dat ik binnenkort een 500 haal, zo'n rode met het betere type hartslagband.
quote:Op donderdag 19 juli 2012 13:25 schreef Blik het volgende:
[..]
Hoe klein is de 500 dan, want de 800 vind ik ook al klein
Heb het alquote:Op donderdag 19 juli 2012 13:25 schreef Blik het volgende:
[..]
Hoe klein is de 500 dan, want de 800 vind ik ook al klein
Kun je gewoon downloaden via OpenStreetMapquote:Op donderdag 19 juli 2012 13:36 schreef 1299 het volgende:
Ik had ergens gelezen dat je voor die 800 ook weer kaarten moet kopen e.d. daarna deze verder niet meer overwogen. Mij teveel werk.
Het enige wat me irritant lijkt is dat de resultaten telkens via een USB kabel moet uploaden. Hadden ze beter met bluetooth kunnen doen oid.
http://openmtbmap.org/quote:Op donderdag 19 juli 2012 14:02 schreef Blik het volgende:
[..]
Kun je gewoon downloaden via OpenStreetMap
Vandaag toch wel zo'n beetje de laatste regendag, morgen mwah, en komend weekend weer zon en 20-25 graden.quote:
Moest je koerieren?quote:Op donderdag 19 juli 2012 14:45 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Pfff, die wind man, ik ben gesloopt.
Ja, ik werk momenteel 5 dagen per week op de fiets. Maandag en woensdag van 7:15 tot 18u en de overige dagen 8:15 tot 18u.quote:
Ja, nog een goede week en het is hier al 2 weken 30 graden. Zou mooi zijn als het volgend weekend lekker is want mis de racertquote:Op donderdag 19 juli 2012 14:45 schreef Gripper het volgende:
[..]
Vandaag toch wel zo'n beetje de laatste regendag, morgen mwah, en komend weekend weer zon en 20-25 graden.
Maar jij zit/zat nu toch in japan?
Dus als je fulltime koerier bent leg je al snel 25k per jaar af. Best veel!quote:Op donderdag 19 juli 2012 14:57 schreef kaasplankje het volgende:
Ruim 100km per dag gemiddeld. Dus ongeveer 10km per uur. Netto fietstijd misschien een uur of 5 á 6.
Dus gemiddelde snelheid zonder de pauzes 20/25km/u gemiddeld.
Japan!quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ja, nog een goede week en het is hier al 2 weken 30 graden. Zou mooi zijn als het volgend weekend lekker is want mis de racert
Dat doet ook vrijwel niemand hoor, ik normaal ook niet, meestal een dag of 3/4 max. per week.quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dus als je fulltime koerier bent leg je al snel 25k per jaar af. Best veel!
Nee dat heb ik niet, want de eerste 10 minuten fiets ik rustig warm. De essentie van warmrijden isquote:Op donderdag 19 juli 2012 12:57 schreef Olle. het volgende:
Dat wegvallen schijnt met de firmware updates te maken te hebben. Daarmee is het apparaat verslechterd. Van dat soort fratsen word ik altijd heel chagrijnig. De 800 vind ik ook een koelkast, komt er bij mij niet op. Geen enkel apparaat is momenteel voldoende doorontwikkeld naar mijn smaak.quote:Op donderdag 19 juli 2012 12:57 schreef MarcoD het volgende:
[..]
[..]
Heb de 500 gekocht omdat die wel een mooie formaat heeft en hier in de polder werkt het volgen van een lijntje prima, alleen omdat ik op de heuvelrug totaal niet bekend ben en sommige paadjes niet meteen opvallen en dat in combinatie met het feit dat het bijwerken van je positie op het lijntje even kan duren kan je wel eens verkeerd rijden. En er is een probleem met de 500 dat het lijntje wel eens weg wilt vallen. Zitten een paar nadelen aan de 500 maar over het algemeen ben ik er wel tevreden mee.
Maar met behulp van een smartphone met de viewranger app kan je de weg wel weer vinden alleen de accuduur is niet goed, en met die app kan je ook kaartmateriaal (opencyclemap bijvoorbeeld) downloaden zodat je geen netwerkverbinding nodig heb.
En een andere reden dat ik voor de 500 ben gegaan was dat ik hem van me vakantiegeld heb gekocht en ik ook een nieuw broek + shirt moest hebben dus geen geld voor een 800.
Maar voortaan als ik weer in een onbekend gebied regel ik wel een 800 oid want onderliggend kaartmateriaal is buitengewoon handig dan, misschien dat ik met de fietsgroep samen een 800 koop zodat als iemand ergens wilt gaan fietsen dat ding gewoon mee kan nemen.
Heb je er ervaring? Jammer dat je de kaart niet online kunt bekijken. Als ik met openstreetmap/cyclemap een route uitteken door het bos voor de CX kom ik nog regelmatig op ruiterpaden enzo. Een kaart met singletracks moet er komen..quote:
Ik stond op 1214km.quote:Op donderdag 19 juli 2012 16:50 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hoeveel kilometer was het nou ivo? verheug me op een uitgebreid resiverslag!
Ik heb daar de kaart van NL en BE van, maar gebruik de routeplotter nooit eigenlijk. Ik zie altijd wel waar ik kom.quote:Op donderdag 19 juli 2012 18:18 schreef eentwee het volgende:
[..]
Nee dat heb ik niet, want de eerste 10 minuten fiets ik rustig warm. De essentie van warmrijden is
dat het niet als een zware inspanning voelt.
[..]
Dat wegvallen schijnt met de firmware updates te maken te hebben. Daarmee is het apparaat verslechterd. Van dat soort fratsen word ik altijd heel chagrijnig. De 800 vind ik ook een koelkast, komt er bij mij niet op. Geen enkel apparaat is momenteel voldoende doorontwikkeld naar mijn smaak.
[..]
Heb je er ervaring? Jammer dat je de kaart niet online kunt bekijken. Als ik met openstreetmap/cyclemap een route uitteken door het bos voor de CX kom ik nog regelmatig op ruiterpaden enzo. Een kaart met singletracks moet er komen..
Waar pak je die helling van 15%?quote:Op donderdag 19 juli 2012 22:00 schreef Erik92 het volgende:
Zo, weer terug van een rondje van 90 kilometer in een kleine 3 uur. Ook twee keer een helling van 15% (hoogte van 50 meter) gepakt. Daar rijd je ook niet veel harder dan 11 km/h.
Kweenie, heb geen idee of ik dan nog goede ontvangst heb.quote:Op donderdag 19 juli 2012 22:02 schreef 1299 het volgende:
Waarom zou die in de tas geen ontvangst hebben? Mijn telefoon bv kan ik prima in een waterdichte zak en vervolgens is mijn zadeltasje doen en die blijft prima werken.
Je zou het eens kunnen testen, maar je kan misschien ook zo'n telefoonhouder gebruiken die je aan je arm doet oid?quote:Op donderdag 19 juli 2012 22:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kweenie, heb geen idee of ik dan nog goede ontvangst heb.
Ik zal 'm morgen wel even in 't voorvakje van mijn tas doen.quote:Op donderdag 19 juli 2012 22:05 schreef 1299 het volgende:
[..]
Je zou het eens kunnen testen, maar je kan misschien ook zo'n telefoonhouder gebruiken die je aan je arm doet oid?
Leuk stukje, als je er dicht bij in de buurt woont zou ik die altijd even meepikkenquote:Op donderdag 19 juli 2012 22:03 schreef Erik92 het volgende:
[..]
De klimweg in Schoorl. Je mag er eigenlijk niet fietsen maar iedereen doet het.
Mergellandroute?quote:Op donderdag 19 juli 2012 22:09 schreef Narcotical het volgende:
Volgende week zondag een paar dagen met fietsmaat en vriendin naar limburg voor wat heuvels, zin in.
3 nachten kamperen op een boerderij, 2 dagen fietsen, 1 dag een amstel gold lus, 2e dag moet ik nog even wat leuks voor verzinnen
Wellicht net iets te gortig, m'n vriendin heeft pas een paar weken een racefietsquote:
Ok, dat is dan een beetje gortig inderdaadquote:Op donderdag 19 juli 2012 22:11 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Wellicht net iets te gortig, m'n vriendin heeft pas een paar weken een racefiets
Welke wielen gaat het om? In principe passen 8 en 9 speed cassettes dacht ik altijd op dezelfde body's. Misschien heb je nu een specifieke 10speed body? Wat meer info is dus nodigquote:Op donderdag 19 juli 2012 21:56 schreef KatyM het volgende:
Heren, ik heb mijn achterwiel verwisseld, maar nu lijkt het alsof mijn volledige cassette er niet meer op past. Kan het zo zijn dat ik een 9-speed wiel had en nu een 8-speed? Had die fietsenmaker wel ff mogen zeggen.
Verder bestaat mijn cassette uit 5 vaste kransjes en 4 losse, tussen die losse zit om en om een soort tussenstukje. Alleen heb ik volgens mij eentje te weinig. De laatste krans zit nu meteen op de een na laaste waardoor deze vrij kan bewegen omdat ik een tussenstukje te weinig heb. Ook niet helemaal de bedoeling.
Help?
We gaan waarschijnlijk voor lus 3 van de AGR, 79 km. Kijken hoe ze die verteerd. Voor de 2e dag lijkt me een soort gelijke afstand wel oke, maar dan wat andere heuvels ofzoquote:Op donderdag 19 juli 2012 22:13 schreef Blik het volgende:
[..]
Ok, dat is dan een beetje gortig inderdaad
Lus 3 is wel direct de zwaarste van de 3, met alle zware beklimmingen erin.quote:Op donderdag 19 juli 2012 22:19 schreef Narcotical het volgende:
[..]
We gaan waarschijnlijk voor lus 3 van de AGR, 79 km. Kijken hoe ze die verteerd. Voor de 2e dag lijkt me een soort gelijke afstand wel oke, maar dan wat andere heuvels ofzo.
Ja dat weet ik, maar die komt het mooiste langs de camping en als we het dan toch doen dan meteen maar goed tochquote:Op donderdag 19 juli 2012 22:22 schreef Blik het volgende:
[..]
Lus 3 is wel direct de zwaarste van de 3, met alle zware beklimmingen erin.
Dan weet je alleen wel zeker dat ze de tweede dag niet meer gaat fietsenquote:Op donderdag 19 juli 2012 22:22 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ja dat weet ik, maar die komt het mooiste langs de camping en als we het dan toch doen dan meteen maar goed toch
Ik zou de eerste dag de wat meer geleidelijke klimmen doen, met o.a. Camerig, 3-landenpunt, Loorberg etc.. Ook om even te wennen (ik ken de conditie niet van je vriendin).quote:Op donderdag 19 juli 2012 22:27 schreef Narcotical het volgende:
Wellicht lus 3 dan voor dag 2 bewaren, eerste dag een makkelijker rondje doen en een eventueel backup plan voor dag 2 als het "makkelijke" rondje toch ook al wat zwaar bleek
Cauberg valt volgens mij nog wel mee, maar de Keutenberg is echt een kutding als je zo de profielen zietquote:Op donderdag 19 juli 2012 22:34 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik zou de eerste dag de wat meer geleidelijke klimmen doen, met o.a. Camerig, 3-landenpunt, Loorberg etc.. Ook om even te wennen (ik ken de conditie niet van je vriendin).
Dan kun je de tweede dag altijd nog de Cauberg, Eyserbosweg en Keutenberg doen
thnx. Ik had een Easton, maar die konden ze niet meer leveren, nu dus een Shimano.quote:Op donderdag 19 juli 2012 22:13 schreef eentwee het volgende:
[..]
Welke wielen gaat het om? In principe passen 8 en 9 speed cassettes dacht ik altijd op dezelfde body's. Misschien heb je nu een specifieke 10speed body? Wat meer info is dus nodig
Je moet inderdaad wel overal een afstandsring tussen hebben..maar dat had je zelf ook al door
Die is wel leuk. 120km toch? En begin je bij 't vliegveld?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 07:53 schreef hetsjhokleek het volgende:
Zo de fiets ligt in de auto. Vandaag nog even werken, vanavond naar Maastricht en morgen de Mergelland route fietsen. Heb er zin in!
Ja, KOM op 1 van de vele segments op zo'n berg.quote:Op donderdag 19 juli 2012 23:56 schreef Blik het volgende:
Wel mooi dat hij ook KOM heeft bij al die bergen waar die overheen fietst, waaronder dus ook de Tourmalet
Je kan je hartslag terug zien dus hij heeft ergens gelijkquote:Op vrijdag 20 juli 2012 08:49 schreef eentwee het volgende:
Volgens mij denkt Mart dat Strava een geavanceerd trainingsanalyseprogramma is. Waar profrenners beter van kunnen worden.
Die heb ik afgelopen zaterdag gefietst. De weersverwachtingen zijn iig een stuk beter dan een week geleden.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 07:53 schreef hetsjhokleek het volgende:
Zo de fiets ligt in de auto. Vandaag nog even werken, vanavond naar Maastricht en morgen de Mergelland route fietsen. Heb er zin in!
Arme locals. Trainen zich al jaren suf op hun huisberg om de tijd wat scherper te stellen, en dan komt er een pro uit Nederland, nog niet eens specifiek een podiumtopper, die al je records aan diggelen rijdt.quote:Op donderdag 19 juli 2012 23:56 schreef Blik het volgende:
Wel mooi dat hij ook KOM heeft bij al die bergen waar die overheen fietst, waaronder dus ook de Tourmalet
Volg hem al vanaf het begin. Mooi om te zien.quote:Op donderdag 19 juli 2012 23:56 schreef Blik het volgende:
Je hartslag terug kunnen zien heeft niets met een geavanceerd trainingsysteem te maken.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 09:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je kan je hartslag terug zien dus hij heeft ergens gelijk
Zaterdagmiddag is er hier een aliekat. Zondag rust ik uit, de enige van de week. Anders had ik wel goesting gehad.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 10:20 schreef Gripper het volgende:
[..]
Arme locals. Trainen zich al jaren suf op hun huisberg om de tijd wat scherper te stellen, en dan komt er een pro uit Nederland, nog niet eens specifiek een podiumtopper, die al je records aan diggelen rijdt.
Ik kan zondag zonder me schuldig te voelen de hele dag gaan fietsen, want mn meisje heeft een meidendagje uit. Dus wat ga ik doen? Alle lussen van de AGR? 2x mergelland? rondje ijsselmeer? Ivo's 300 nog een keer fietsen? Wie heeft er tips, of wie heeft er evt. zin om samen een lang stuk (200 km zou leuk zijn) te gaan rijden?
Ik ben discreet en ik kan zowel ontvangen als verplaatsen
Zit nu nog op akajima. Hiervoor een week tokyo gedaan en morgen vliegen we naar Osaka. Dan nog paar dagen Kyoto en 1 dagje Tokyo. Dan naar huisquote:Op donderdag 19 juli 2012 15:34 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Japan!![]()
Waar zit je en is 't werk of vakantie?
Klinkt goed. Ik heb geen vervoer. Kom je de 11stedentocht fietsten?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 10:20 schreef Gripper het volgende:
[..]
Arme locals. Trainen zich al jaren suf op hun huisberg om de tijd wat scherper te stellen, en dan komt er een pro uit Nederland, nog niet eens specifiek een podiumtopper, die al je records aan diggelen rijdt.
Ik kan zondag zonder me schuldig te voelen de hele dag gaan fietsen, want mn meisje heeft een meidendagje uit. Dus wat ga ik doen? Alle lussen van de AGR? 2x mergelland? rondje ijsselmeer? Ivo's 300 nog een keer fietsen? Wie heeft er tips, of wie heeft er evt. zin om samen een lang stuk (200 km zou leuk zijn) te gaan rijden?
Dat vind ik eigenlijk best een leuk plan, ik fiets normaal nooit in Grunn of Fryslan! 240 km toch? jij kent de route uit je hoofd hè?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 10:53 schreef Patroon het volgende:
[..]
Klinkt goed. Ik heb geen vervoer. Kom je de 11stedentocht fietsten?
1x was ik in Japan. Kyoto is een toffe stad, en er is veel te zien. Het is niet zo heel groot en hectisch als Tokyo. Ga je ook nog Keirin kijken? Moet je doen, is vaak gratis.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 10:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zit nu nog op akajima. Hiervoor een week tokyo gedaan en morgen vliegen we naar Osaka. Dan nog paar dagen Kyoto en 1 dagje Tokyo. Dan naar huis![]()
Jij bent hier ook (een paar keer?) geweest toch? Nog weinig tuinen bezocht dus heb nog geen foto's voor je, maar komt vast goed in Kyoto
Hmm, staat niet op de planning. Lijkt me op zich wel leuk maar wordt lastig om m'n vriendin te overtuigen denk ikquote:Op vrijdag 20 juli 2012 10:59 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
1x was ik in Japan. Kyoto is een toffe stad, en er is veel te zien. Het is niet zo heel groot en hectisch als Tokyo. Ga je ook nog Keirin kijken? Moet je doen, is vaak gratis.
Ik heb toen stiekem foto's gemaakt, want dat mag niet.
[ afbeelding ]
Ik vind het een relaxed land. Als je naar Kyoto gaat is Nara wel een aanrader om te sightsee-en. Kyoto en omgeving staat echt vol met oude tempels.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 11:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hmm, staat niet op de planning. Lijkt me op zich wel leuk maar wordt lastig om m'n vriendin te overtuigen denk ik![]()
Tokyo vond ik meevallen, had er vooraf een veel extremer beeld van. En wat wordt daar veel geracefietst! Is de heuvelrug nog rustig vergeleken met de peletonnetjes die daar voorbij kwamen. Ook veel winkels, BMC Cervelo en Specialized naast elkaar
Zeer relaxed! En eten is zooooo goed.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 11:08 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik vind het een relaxed land. Als je naar Kyoto gaat is Nara wel een aanrader om te sightsee-en. Kyoto en omgeving staat echt vol met oude tempels.
Ik ken de route grotendeels uit mijn hoofd. De gehele route is ook aangegeven. We vertrekken dan vanuit Leeuwarden ipv Bolsward en fietsen eerst de bovenste lus in tegenovergestelde richting en dan de onderste lus normaal. Maar ik heb afgelopen 6 weken erg weinig gefietst dus weet niet hoe het me zal vergaan. Ik vind het ook prima om alleen de onderste lus te doen, toch het mooiste stuk van de 11stedentocht. Kunnen we ook iets later vertrekken.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 10:59 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dat vind ik eigenlijk best een leuk plan, ik fiets normaal nooit in Grunn of Fryslan! 240 km toch? jij kent de route uit je hoofd hè?
bij het laatste kransje is doorgaans een geheel en heeft geen afstandsring, maar dat zie je dan ook duidelijk door dat het kransje dikker is.quote:Op donderdag 19 juli 2012 22:13 schreef eentwee het volgende:
[..]
Welke wielen gaat het om? In principe passen 8 en 9 speed cassettes dacht ik altijd op dezelfde body's. Misschien heb je nu een specifieke 10speed body? Wat meer info is dus nodig
Je moet inderdaad wel overal een afstandsring tussen hebben..maar dat had je zelf ook al door
Ik heb ook nog een 200 route, 1e 100 door de Eifel, 2e 100 vlak door het Maasdal.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 10:20 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dit weekend bedoel je, of als losse route?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 14:23 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik heb ook nog een 200 route, 1e 100 door de Eifel, 2e 100 vlak door het Maasdal.
Geen stomme vraag, dat staat vast wel op 't doosje van je binnenband, of op de binnenband zelf.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 14:46 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Misschien een stomme vraag, maar als ik op 25 mm banden ga rijden. moet ik dan ook andere binnenbanden gaan gebruiken? Overstappen op 25mm lijkt me gewichttechnisch eigenlijk wel handig nameliik, of maakt dat niets uit?
Ik denk 't wel. Is het voor die trekking fiets van je? Op de racer ook geen slecht idee hoor.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 14:56 schreef Captain_Fabulous het volgende:
En zou het zin hebben om breder te gaan rijden? Qua comfort enzo? Ook rij ik nu m'n achterbanden heel snel vierkant, volgens mij ook door m'n gewicht, zou een breder bankje daar beter tegen kunnen? Ik zag dat die Lugano's als 25 mm niet zo duur zijn...
Ik dacht al, ik hoop dat ik dan m'n ouder reserve binnenbandjes eerst kan opgebruiken...quote:heb even gekeken op wat doosjes en Schwalbe en Conti gaan tot 28mm
Past dat nog in een race remmetje dan?quote:28mm achter.
rol weerstand speelt ook geen heel grote rol op de racefiets luchtweerstand en gewicht is veel meer mee te winnen zeker naar mate de snelheden toe nemen, bij lage snelheden (klimmen) speelt rolweerstand wel iets meer een rol, maar om door de polders te jagen maakt het geen fluit uitquote:Op vrijdag 20 juli 2012 15:34 schreef Patroon het volgende:
In de winter reed ik op 25mm. Niks gemerkt qua rolweerstand, wel van meer grip bij nat.
Goede deal! Wielen nog mooi rond enzo?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 16:39 schreef dop het volgende:
[..]
rol weerstand speelt ook geen heel grote rol op de racefiets luchtweerstand en gewicht is veel meer mee te winnen zeker naar mate de snelheden toe nemen, bij lage snelheden (klimmen) speelt rolweerstand wel iets meer een rol, maar om door de polders te jagen maakt het geen fluit uit
vandaag een setje wielen gescoord rigida dp18 met dura ace naven gp4000s bandjes en een 12-21 cassette alles nauwelijks gebruikt voor ¤100
perfect voor een grote zware man als ik zelf, om dagelijks mee te rollen
helemaal gaaf, van een oudere man die ze als reserve wielen had , maar ze weg deed omdat hij ze nooit gebruikt.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 18:13 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Goede deal! Wielen nog mooi rond enzo?
Ik ga even lezen, tot over een kwartierquote:
Heb je daar nou een tasje onder je zadel Oksel?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 22:51 schreef Oksel het volgende:
Gisteren de camper ingepakt, weggereden.. nu staat 'ie bij de garage.
[ afbeelding ]
Dat gezegd te hebben neem ik in France wel even zo'n klein tasje voor binnenbandje mee. Kan ik 2 binnenbandjes meenemen de bergen in. Mijn vriendin heeft zo'n super klein tasje van Continental met klitterband onder het zadel.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:13 schreef Patroon het volgende:
[..]
Heb je daar nou een tasje onder je zadel Oksel?
Een Gios Torino en een 70's Bianchi. Beide met Super Record en Wolber wielenquote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:14 schreef ultra_ivo het volgende:
Tegen zo'n mooie retrocamper horen eigenlijk 2 retrofietsen geparkeerd te staan.
Mijn vriendin en ik hebben beide een klein BBB tasje. Genoeg ruimte voor een bandje en 3 bandenlichters. Noodzakelijk kwaadquote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:19 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat gezegd te hebben neem ik in France wel even zo'n klein tasje voor binnenbandje mee. Kan ik 2 binnenbandjes meenemen de bergen in. Mijn vriendin heeft zo'n super klein tasje van Continental met klitterband onder het zadel.
Bij de garage zeg je...... Veel verder zal je met die Transit ook niet komen denk ik, hooguit tot de sloop. Maar een knus koepel tentje kan ook uitkomst brengen....quote:Op vrijdag 20 juli 2012 22:51 schreef Oksel het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb een tasje met bandenlichters, 2 banden, wat geld en een multitool. Als ik 't daarmee niet red bel ik naar huisquote:Op zaterdag 21 juli 2012 00:06 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Mijn vriendin en ik hebben beide een klein BBB tasje. Genoeg ruimte voor een bandje en 3 bandenlichters. Noodzakelijk kwaad
Zozo ome Buzz, nog wakker?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 01:03 schreef buzz1291 het volgende:
Bandnlichters? Ik druk die soepele Vittoria vouwbandjes er met twee duimen zo af. En ik ben echt geen RaymondK..........
quote:Op vrijdag 20 juli 2012 22:51 schreef Oksel het volgende:
[ afbeelding ]
Haha een klimbrevet in Nederland..quote:Op zaterdag 21 juli 2012 01:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zozo ome Buzz, nog wakker?
Heb net mijn klimbrevet van de hel van Ede-Wageningen per mail ontvangen. Mijn eerste
quote:
Ik geloof je wel maar kom op, wat valt er hier in NL te klimmen om er een brevet voor uit te geven...quote:
Geen idee, wist ook niet dat ik het zou krijgenquote:Op zaterdag 21 juli 2012 10:37 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik geloof je wel maar kom op, wat valt er hier in NL te klimmen om er een brevet voor uit te geven...
Los met dat je de remhoef heen en weer kan bewegen? Zo ja, dan kan je het inderdaad met een inbus vastdraaien.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 11:19 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik heb een vraag mijn man rijdt met campa record maar zijn rem achter zit los. Nu is hij ermee naar de fietsenmaker geweest maar die zegt dat ie daar niks aan kan doen. Is het niet gewoon een kwestie van het boutje waarmee de rem aan het frame vast zit vaster draaien? Ik vind het wel erg raar.
Even mijn glazen bol pakkenquote:Op zaterdag 21 juli 2012 11:19 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik heb een vraag mijn man rijdt met campa record maar zijn rem achter zit los. Nu is hij ermee naar de fietsenmaker geweest maar die zegt dat ie daar niks aan kan doen. Is het niet gewoon een kwestie van het boutje waarmee de rem aan het frame vast zit vaster draaien? Ik vind het wel erg raar.
Ja voor echte polderboys met het Kopje van Bloemendael als ultiem hoogtepunt (ik weet wel betere...) is dat wel even aanpoten. Maar hier op de Heuvelrug is dat gewoon een trainingsritje op een doordeweekse avond.quote:
Hoe oud is die Campa groep? Er zitten tegenwoordig alu boutjes op de remhoefbevestigingsbout met een Torcx passing. Dan heb je meer grip.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 11:19 schreef CyclingGirl het volgende:
Ga je ook mee Buzz?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 11:27 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ja voor echte polderboys met het Kopje van Bloemendael als ultiem hoogtepunt (ik weet wel betere...) is dat wel even aanpoten. Maar hier op de Heuvelrug is dat gewoon een trainingsritje op een doordeweekse avond.
Maar goed, het is een eerste opstapje naar Ardennen klassiekers, de Marmotte, de Fausto Coppi ende Dolomieten Marathon.
Oh? Ben benieuwd. Ik vond 't kopje van bloemendaal nou niet echt spannend ofzo. Misschien dinsdag of volgend weekend die klimweg in Schoorl proberen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 11:27 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ja voor echte polderboys met het Kopje van Bloemendael als ultiem hoogtepunt (ik weet wel betere...) is dat wel even aanpoten. Maar hier op de Heuvelrug is dat gewoon een trainingsritje op een doordeweekse avond.
Maar goed, het is een eerste opstapje naar Ardennen klassiekers, de Marmotte, de Fausto Coppi ende Dolomieten Marathon.
Zoals Hennie Kuiper ooit zei "de bergen zijn mijn vrienden niet meer".quote:
Noem jij 1050 euro KRIJGEN? Ik vind het een geweldig lullige service en garantie gezien het feit dat het percentage uitval (scheurende en brekende) frames bij Bianchi blijkbaar wat bovengemiddeld is.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 13:19 schreef Oksel het volgende:
Voor 1050 EUR krijg ik een nieuw frame van Bianchi, de Sempre..
Dan zagen ze 't oude frame in stukken..![]()
[ afbeelding ]
En dan m'n huidige wielen + groep overzetten.
Hij ging een rondje fietsen, daarna hebben we nooit meer iets van 'm gehoord.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 13:32 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Zoals Hennie Kuiper ooit zei "de bergen zijn mijn vrienden niet meer".
Maar heeft RAPTORIX die twee meier al betaald of is die gast met z'n bloods hurray ineens in rook opgegaan of verdwaald in een dark room?
3 jaar garantie.. frame uit 2008. Valt 't dus buiten.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 13:38 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Noem jij 1050 euro KRIJGEN? Ik vind het een geweldig lullige service en garantie gezien het feit dat het percentage uitval (scheurende en brekende) frames bij Bianchi blijkbaar wat bovengemiddeld is.
Waar baal je van? Dat je maar 21km hebt gefietstquote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:35 schreef kanovinnie het volgende:
http://app.strava.com/rides/14009141#259604445
Altijd dezelfde
Sorryquote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:35 schreef kanovinnie het volgende:
http://app.strava.com/rides/14009141#259604445
Altijd dezelfde
quote:Op zaterdag 21 juli 2012 18:38 schreef No-P het volgende:
Kijken jullie van te voren ook hoe de wind staat zodat je kan plannen welke KOM's je het beste kan aanvallen?
1500 ofzo.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:39 schreef Patroon het volgende:
Ik vind die eerste erg lelijk. De rode en mat zwarte is puur porno.
Wat kost zo'n frame normaal?
Heb je zelf nog spacers tussen je balhoofd en stuurpen? Zo ja, dan zou ik gaan kijken voor een frame met een balhoofd die er perfect tussen past. Anders zou ik een zelfde soort frame nemen qua verhoudingen dan je nu hebt.quote:
Werk huis. Maar ik zie jou ook nooit boven de 50 uitkomenquote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:38 schreef Patroon het volgende:
[..]
Waar baal je van? Dat je maar 21km hebt gefietst![]()
Zou ik ook van balen ja
Daar heb ik niet geredenquote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:14 schreef Erik92 het volgende:
Misschien ben ik je net wel tegengekomen kanovinnie. Ik reed net op de amsterdamseweg.
quote:
Nee.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 18:38 schreef No-P het volgende:
Kijken jullie van te voren ook hoe de wind staat zodat je kan plannen welke KOM's je het beste kan aanvallen?
Moet je ff in april en mei kijken. Heb 8 weken niet gefietst en ben nu weer bezig beetje opbouwen, vandaag en gisteren met mijn vriendin lekker gefietst.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 19:49 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Werk huis. Maar ik zie jou ook nooit boven de 50 uitkomen
Oh, ik zie het al. Het heet daar Westporterweg.quote:
Een fietscomputer met GPS zoals een Garmin of een smartphonequote:Op zaterdag 21 juli 2012 22:05 schreef Erik92 het volgende:
[..]
Oh, ik zie het al. Het heet daar Westporterweg.Ik ging in ieder geval door tot de Texashaven ongeveer. Een klein ritje van 30 km, maar nog wel een leuk gemiddelde van ongeveer 32 kmph. Op de dijk tussen Halfweg en Spaarndam viel wel tegen met die wind.
Trouwens, hoe werkt dat strava ongeveer? Heb je er nog iets speciaals voor nodig?
En laat mijn smartphone nou vorige maand gesneuveld zijn...quote:Op zaterdag 21 juli 2012 22:18 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Een fietscomputer met GPS zoals een Garmin of een smartphone
Eerst moeten patroon en ik maar eens concrete plannen maken, dit najaar vragen we nog wel eens rond wie er nou echt nog steeds serieus interesse hebben. En als raptorix sympathieke aanbod (de eerste 100¤ vond ik al leuk, de tweede 100 omdat minstens 5 man jou een lul noemde hoeft dan weer niet persé) dan nog steeds staat én we teamshirts laten maken, dan zou dat alleen maar leuk zijnquote:Op zaterdag 21 juli 2012 13:32 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Maar heeft RAPTORIX die twee meier al betaald of is die gast met z'n bloods hurray ineens in rook opgegaan of verdwaald in een dark room?
Mijn vriendin vertelde vandaag op de fiets dat ze de kortere versie van de Marmotte komend jaar wil fietsen, anders mee als verzorgster.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 22:23 schreef Gripper het volgende:
[..]
Eerst moeten patroon en ik maar eens concrete plannen maken, dit najaar vragen we nog wel eens rond wie er nou echt nog steeds serieus interesse hebben. En als raptorix sympathieke aanbod (de eerste 100¤ vond ik al leuk, de tweede 100 omdat minstens 5 man jou een lul noemde hoeft dan weer niet persé) dan nog steeds staat én we teamshirts laten maken, dan zou dat alleen maar leuk zijn
We kunnen idd dit najaar kijken wie er echt geïnteresseerd zijn. Je kan misschien iedereen het beste zelf laten inschrijven en evt. ook camping laten reserveren. Mochten er dan mensen afboeken om wat voor reden dan ook, heb je er iig geen berg werk aan gehad voor niks.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:00 schreef Patroon het volgende:
[..]
Mijn vriendin vertelde vandaag op de fiets dat ze de kortere versie van de Marmotte komend jaar wil fietsen, anders mee als verzorgster.
Ik mag ook eindelijk weer op normale tijden naar bed, nu ik niet meer elke avond de avondetappe hoef te kijkenquote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:10 schreef kaasplankje het volgende:
Ik hoor 't wel in Vreeswijk, zo maar eens naar bed.
Doe de groeten aan Eric en Sven als ze meerijdenquote:Op zondag 22 juli 2012 00:02 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik mag ook eindelijk weer op normale tijden naar bed, nu ik niet meer elke avond de avondetappe hoef te kijken![]()
Morgen moeten we topfit zijn, want ik ga samen met een fietsvriend mee met de groep van EP bikes in Zeist. Die rijden elke zondag een leuk rondje. Kijken of het geschikt trainingsgezelschap voor ons is.
Met m'n nieuwe helm die ik van mn ouders mocht uitzoeken voor m'n verjaardag (volgende week pas)
[ afbeelding ]
Mooie helm! Succes!quote:Op zondag 22 juli 2012 00:02 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik mag ook eindelijk weer op normale tijden naar bed, nu ik niet meer elke avond de avondetappe hoef te kijken![]()
Morgen moeten we topfit zijn, want ik ga samen met een fietsvriend mee met de groep van EP bikes in Zeist. Die rijden elke zondag een leuk rondje. Kijken of het geschikt trainingsgezelschap voor ons is.
Met m'n nieuwe helm die ik van mn ouders mocht uitzoeken voor m'n verjaardag (volgende week pas)
[ afbeelding ]
Dat is eigenlijk goed, want dan rijdt je zuinig.quote:Op zondag 22 juli 2012 08:26 schreef Erik92 het volgende:
Heerlijk weer inderdaad! Ik ga zo maar weer eens meedoen met m'n eerste clubwedstrijd sinds tijden.Benen voelen niet optimaal dus ik zie wel hoe 't gaat.
Jonguh, toen hebben wij samen de elfmerentocht gefietst als eckte bazenquote:Op zaterdag 21 juli 2012 20:17 schreef Patroon het volgende:
[..]
Moet je ff in april en mei kijken. Heb 8 weken niet gefietst en ben nu weer bezig beetje opbouwen, vandaag en gisteren met mijn vriendin lekker gefietst.
Klopt. Ik rij m'n beste koersen als ik er met zo'n instelling in ga. Als ik me goed voel ga ik teveel met m'n krachten smijtenquote:Op zondag 22 juli 2012 09:03 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk goed, want dan rijdt je zuinig.
Ik heb de kattebak gewonnen in 010 Tom, ik heb ze er allemaal afgereden over 50km ongeveer. Continu boven de 40/45 door de stad. Ik had er 2 in 't wiel uit Utrecht en 1 uit Eindhoven. Die hielden 't bij tot het laatste stuk, dat was tegenwind vanuit Rdam Lombardijen terug naar het centrum over de Erasmusbrug. Toen moesten ze eraf.quote:Op zondag 22 juli 2012 09:14 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Klopt. Ik rij m'n beste koersen als ik er met zo'n instelling in ga. Als ik me goed voel ga ik teveel met m'n krachten smijten
Dat was idd een mooi tochtjequote:Op zondag 22 juli 2012 09:11 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Jonguh, toen hebben wij samen de elfmerentocht gefietst als eckte bazen
Lees bij experts: mensen die er verstand van hebben, of in ieder geval dat denken! Ik wil graag beter worden!quote:Op zondag 22 juli 2012 13:33 schreef Martinous het volgende:
2 vragen aan de experts:
1: Wat zijn de beste eet momenten (voelen jullie dat zelf aan, of doen jullie per 10tal km wat eten?)
2: Hoe kan ik zorgen dat ik bij een rit als vandaag beter mee kom in de sprints?
Kaasbeestquote:Op zondag 22 juli 2012 09:22 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik heb de kattebak gewonnen in 010 Tom, ik heb ze er allemaal afgereden over 50km ongeveer. Continu boven de 40/45 door de stad. Ik had er 2 in 't wiel uit Utrecht en 1 uit Eindhoven. Die hielden 't bij tot het laatste stuk, dat was tegenwind vanuit Rdam Lombardijen terug naar het centrum over de Erasmusbrug. Toen moesten ze eraf.
Er waren 22 aan de start maar er was eigenlijk maar 1 Rotterdammer bij waar ik echt vrees voor had, en die werkt bij mij.
Ja, dat is toch pas 1 september? Ik moet nog wel inschrijven.quote:Op zondag 22 juli 2012 13:44 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Kaasbeest
Doe jij ook mee aan het NK volgende week?
1.) Vooraf goed eten, ritjes langer dan 2/3 uur moet er eten mee. Ik begin dan na 1 uur met wat eten op de fiets en dan probeer ik ieder (half) uur iets weg te proppen. Als jij 110km in 3 uurtjes wegtrapt hoef je amper 1 reepje mee te nemen als je 't mij vraagt.quote:Op zondag 22 juli 2012 13:33 schreef Martinous het volgende:
Net een tocht gemaakt, 110 km met 34,8 kmu gem.
Er waren 2 sprint momenten, deze kon ik beide niet aanDe eerste heb ik zwaar onderschat, ging er zo 500 m voor de streep vandoor, maar werd na 300 m opgeraapt..
Bij de 2e sprint kon ik het gat niet dicht maken en werd ik zo, hupsakee, opzij gezet..
Ik fiets net bij een nieuwe groep mee, ik reed eerst altijd alleen. Ik moet echt nog heel erg wennen aan het tempo ..
2 vragen aan de experts:
1: Wat zijn de beste eet momenten (voelen jullie dat zelf aan, of doen jullie per 10tal km wat eten?)
2: Hoe kan ik zorgen dat ik bij een rit als vandaag beter mee kom in de sprints?
Mooiquote:Op vrijdag 20 juli 2012 18:27 schreef dop het volgende:
[..]
helemaal gaaf, van een oudere man die ze als reserve wielen had , maar ze weg deed omdat hij ze nooit gebruikt.
Ben ik niet helemaal mee eens. Of je moet eten hangt niet alleen van de duur in tijd af maar ook van de intensiteit. Als je 110km in 3uur wegtrapt gebruikt je lichaam niet minder energie dan wanneer je 110km in 4 of 5 uren doet. Je moet gewoon aanleren om na het 1e uur te eten en dat regelmatig (zoals kaas zegt, elk half uur) aan te vullen. Hierbij is het ook van belang wat je in je bidon hebt zitten. Normaal gesproken kan je lichaam zo'n 60gram koolhydraten per uur opnemen. Als jij al 40gram in je bidon hebt zitten die je in 1 uur leeg drinkt, heeft het niet zoveel zin om daar nog eens 40gram koolhydraten bij te eten, je kan daar zelfs maagkrampen van krijgen.quote:Op zondag 22 juli 2012 13:54 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
1.) Vooraf goed eten, ritjes langer dan 2/3 uur moet er eten mee. Ik begin dan na 1 uur met wat eten op de fiets en dan probeer ik ieder (half) uur iets weg te proppen. Als jij 110km in 3 uurtjes wegtrapt hoef je amper 1 reepje mee te nemen als je 't mij vraagt.
Juist.quote:Op zondag 22 juli 2012 16:34 schreef eentwee het volgende:
Kaas maakte een grapje denk ik. 110km in 3u is bijna 37 km/u gemiddeld. Dat doe je niet in D1 en dus moet je de glycogeenvoorraad aanvullen. Voedingsadvies kan niet gegeven worden zonder meer info over de berijder. Veel hangt inderdaad af van de intensiteit en wat je gewend bent, m.n. hoe goed je vetverbrandingssysteem is.
Netjes man! Ik zou wel willen dat we hier ook wat meer van die groepjes hebben. Helaas zie je hier de meeste wielrenners alleen wanneer de zon schijnt. Akelig volk.quote:Op zondag 22 juli 2012 16:58 schreef Gripper het volgende:
Zo ja, ook weer terug. Rit met EP bikes ging hard! Veel mooie dure fietsen en gesoigneerde mannen, maar ze kunnen ook wel echt fietsen. Goed kop over kop op een aantal stukken, op de dijk hard tegen de 45/uur, de klimmetjes op je eigen tempo maar wel sociaal op elkaar wachten na een stuk uitleven. Aardige lui, daar ga ik vaker mee!
Eerst al vanaf huis naar Zeist, die rit was 100 km maar ik had daarna nog zin, dus na een uitsmijter ook nog een grote lus rondom utrecht, naar Breukelen en via montfoort terug. 192 km totaal, nu oppassen dat ik niet op de bank in slaap val en de eindsprint op de champs elysee mis
Tja, de elfstedentocht ging niet door bij gebrek aan ijs, en dit was ook leuk! Zelf een groepje opzetten via een fietsenwinkel/fietsvriendjes? Doet Belga niks qua samen rijden? Dit is gewoon een mailing van de eigenaar van EP bikes, en je kunt elke zondag aanhaken als je wilt.quote:Op zondag 22 juli 2012 17:00 schreef Patroon het volgende:
[..]
Netjes man! Ik zou wel willen dat we hier ook wat meer van die groepjes hebben. Helaas zie je hier de meeste wielrenners alleen wanneer de zon schijnt. Akelig volk.
Bij onze club wordt wel met elkaar afgesproken maar niet een centrale training ofzo. Er is wel elke dinsdag avond een training hier 25km vandaan, met zo;'n 20 man. Wel erg leuk maar als ik er heen fiets en ze gaan net een rondje de andere kant op, dan moet ik eerder afhaken om niet in het donker thuis te komen. Ik heb wel eens tegen de duisternis aan moeten fietsen, voordat ik weer in de bewoonde wereld was omdat we ergens boven Dokkum was beland.quote:Op zondag 22 juli 2012 17:04 schreef Gripper het volgende:
[..]
Tja, de elfstedentocht ging niet door bij gebrek aan ijs, en dit was ook leuk! Zelf een groepje opzetten via een fietsenwinkel/fietsvriendjes? Doet Belga niks qua samen rijden? Dit is gewoon een mailing van de eigenaar van EP bikes, en je kunt elke zondag aanhaken als je wilt.
Maar als jij koerst, dan train je toch ook wel bij een club?
quote:Op zondag 22 juli 2012 16:58 schreef Gripper het volgende:
Zo ja, ook weer terug. Rit met EP bikes ging hard! Veel mooie dure fietsen en gesoigneerde mannen, maar ze kunnen ook wel echt fietsen. Goed kop over kop op een aantal stukken, op de dijk hard tegen de 45/uur, de klimmetjes op je eigen tempo maar wel sociaal op elkaar wachten na een stuk uitleven. Aardige lui, daar ga ik vaker mee!
Eerst al vanaf huis naar Zeist, die rit was 100 km maar ik had daarna nog zin, dus na een uitsmijter ook nog een grote lus rondom utrecht, naar Breukelen en via montfoort terug. 192 km totaal, nu oppassen dat ik niet op de bank in slaap val en de eindsprint op de champs elysee mis
Liet jij vorige week niet heel nonchalant weten dat je 200 km had getrapt?quote:Op zondag 22 juli 2012 18:02 schreef buzz1291 het volgende:
Weer een e-penis gehalte hier vanmiddag van minstens 24 cm!
Maar ik heb gewoon lekker 85 km weggetrapt met 26,9 gemiddeld, en een koffie pauze genomen.
Ik was er zo trots opquote:Op zondag 22 juli 2012 18:08 schreef eentwee het volgende:
Baazz! Gewoon koffie drinken.Het is wel opvallend dat iedereen z'n gemiddeldes noemt idd
Zolang hij niet op een meet verschijnt noch foto's post geloof ik er toch niks van.quote:Op zondag 22 juli 2012 18:28 schreef Gripper het volgende:
Liet jij vorige week niet heel nonchalant weten dat je 200 km had getrapt?
Ik heb laatst voor het eerst serieuze problemen gehad om banden om velgen te krijgen. En dat waren ook Vittoria's. Evo CX om Cosmic Pro wielen (die blauwe). Zat een velox lint in, dat zal misschien ook schelen. NIET normaal zo strak, ik heb werkelijk alle trucs uit de kast moeten halen. Uiteindelijk twee bandenlichters nodig gehad en het werk over twee dagen uitgesmeerdquote:Op zaterdag 21 juli 2012 01:03 schreef buzz1291 het volgende:
Bandnlichters? Ik druk die soepele Vittoria vouwbandjes er met twee duimen zo af. En ik ben echt geen RaymondK..........
32 spaaks gewone oer degelijke DT swish spaken , naven zijn ouder wetse DA met 9 speed cassette gelijk aan waar ik zelf mee reed.quote:Op zondag 22 juli 2012 14:14 schreef eentwee het volgende:
[..]
MooiIs dat zo'n setje met 18/24 (aero)spaken? Welke DA naven? Van marktplaats?
Kan me dat niet herinneren. Vorige week zondag iets van 145 km weggetrapt dacht ik. Was een rondje Posbank met een extra lusje omdat ik verdwaald was en nog geen model koelkast Garmin op mijn stuurpen heb zitten.quote:Op zondag 22 juli 2012 18:28 schreef Gripper het volgende:
[..]
Liet jij vorige week niet heel nonchalant weten dat je 200 km had getrapt?
Als ik die banden nieuw monteer, ga ik er altijd eerst met twee voeten op staan en rek ze dan zo ver mogelijk uit. Dan is het omleggen echt een fluitje van een cent. Maar vroeger ook wel eens getobt tot aan gekneusde duimen aan toe.quote:Op zondag 22 juli 2012 19:24 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ik heb laatst voor het eerst serieuze problemen gehad om banden om velgen te krijgen. En dat waren ook Vittoria's. Evo CX om Cosmic Pro wielen (die blauwe). Zat een velox lint in, dat zal misschien ook schelen. NIET normaal zo strak, ik heb werkelijk alle trucs uit de kast moeten halen. Uiteindelijk twee bandenlichters nodig gehad en het werk over twee dagen uitgesmeerdVerbaast me want andere mavic velgen zijn juist klein (CXP33, Open pro). Wordt leuk als ik lek rijd.
Zeg lieverd, op 10 augustus vlieg ik voor 2 weken naar Singapore en Hong Kong om een paar Aziaten wat truukjes te leren, en vanaf 25 augustus fiets ik voor een weekje door Maleisië. en om dat nou te ruilen voor een fietsmeet..... Neuh!quote:Op zondag 22 juli 2012 18:36 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Zolang hij niet op een meet verschijnt noch foto's post geloof ik er toch niks van.
Hoeveel gemiddeld?quote:Op zondag 22 juli 2012 20:32 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Zeg lieverd, op 10 augustus vlieg ik voor 2 weken naar Singapore en Hong Kong om een paar Aziaten wat truukjes te leren, en vanaf 25 augustus fiets ik voor een weekje door Maleisië. en om dat nou te ruilen voor een fietsmeet..... Neuh!
Ik zie er wat voor aan.quote:
Jeuj, gemiddeldesdag! 155km 28.7 km/h gemiddeld.quote:Op zondag 22 juli 2012 18:08 schreef eentwee het volgende:
Baazz! Gewoon koffie drinken.Het is wel opvallend dat iedereen z'n gemiddeldes noemt idd
Als ik alleen fiets? Iets tussen de 26,5 en 28,5 km per uur tegenwoordig. En in een groep op zaterdagmorgen zoiets tussen de 29 en 31 gemiddeld. En dan is het continue 34 - 35 rijden om boven de 30 gemiddeld uit te komen op een afstand van 90 tot 110 km. Maar altijd wel hier een stuk over de Heuvelrug of de Veluwe op. En rijden we eens een keer langs de Vecht of Gein, dan moet je zo vaak inhouden dat dat aan het gemiddelde vreet. Maar het maakt mij allemaal niets uit joh. Ik kijk niet naar gemiddelden zolang ik er maar plezier aan beleef.quote:
Ik maakte een geintje. Het is dus waarschijnlijk een gecorrodeerde derailleur die niet meer beweegt!quote:Op zondag 22 juli 2012 21:54 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Grappig... Natuurlijk kon ik die wel vinden, ik ben niet dom... Er gebeurde alleen niks als ik daaraan zat.
En we hebben natuurlijk allemaal een verschillende mate van ervaring. Laat mij blij zijn met mijn eerste ritje.
Zo kwam het niet over. Kan aan mij liggenquote:Op zondag 22 juli 2012 22:10 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik maakte een geintje. Het is dus waarschijnlijk een gecorrodeerde derailleur die niet meer beweegt!
ja dat kan maar dan wel boel veel verkeerd , wat heb je er zelf aan gedaan?quote:Op zondag 22 juli 2012 22:13 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Zo kwam het niet over. Kan aan mij liggen
FM had er net naar gekeken en vertelde me dat hij prima schakelde en in goede staat was. Kan hij niet verkeerd afgesteld zijn dan?
Snapt ie niet denk ik.quote:Op zondag 22 juli 2012 22:30 schreef dop het volgende:
campa of shimano?
bij shimano is de binnen handel afschakelen (naar kleiner tandwiel)
en als je de binnen handel indrukt word hij dan slapper of verspringt hij en blijft hij op spanning?quote:Op zondag 22 juli 2012 22:38 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Shimano 105. Kabel die langs frame loopt is volgens mij niet heel erg strak.
Oh dat weet ik zo uit mijn hoofd niet. Zou ik even moeten nagaan. Wat hoort hij te doen?quote:Op zondag 22 juli 2012 22:41 schreef dop het volgende:
[..]
en als je de binnen handel indrukt word hij dan slapper of verspringt hij en blijft hij op spanning?
Vooral de navigatie is een grote meerwaarde.quote:Op zondag 22 juli 2012 20:17 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ben nu wel naar een Zwart-rode Garmin 500 aan het kijken, al weet ik nog niet wat de meerwaarde is tov een Polar CS200CAD.
Oh. Kan ook wel. Ik weet er niets vanquote:Op zondag 22 juli 2012 13:52 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, dat is toch pas 1 september? Ik moet nog wel inschrijven.
Wel aan Sven met z'n mooie willier met 80 mm carbonwielen. Eric was er niet vandaag. Maar Sven kon je zich zo 123 niet herinneren omdat ie zelf ook al lang niet meer meegereden had.quote:Op zondag 22 juli 2012 22:42 schreef Blik het volgende:
Gripper, nog de groeten gedaan aan Eric (eigenaar EP-Bikes) en Sven?
Dan hebben we het denk ik over een andere Sven, de Sven die ik ken en regelmatig met dat groepje meefietst heeft geen Wilierquote:Op zondag 22 juli 2012 22:52 schreef Gripper het volgende:
[..]
Wel aan Sven met z'n mooie willier met 80 mm carbonwielen. Eric was er niet vandaag. Maar Sven kon je zich zo 123 niet herinneren omdat ie zelf ook al lang niet meer meegereden had.
Dat was inderdaad een van de noodgrepen. Normaal doe ik dat nooit want volgens mij kun je de band ermee verzwakken.quote:Op zondag 22 juli 2012 20:22 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Als ik die banden nieuw monteer, ga ik er altijd eerst met twee voeten op staan en rek ze dan zo ver mogelijk uit. Dan is het omleggen echt een fluitje van een cent. Maar vroeger ook wel eens getobt tot aan gekneusde duimen aan toe.
Ik heb het vast gedraaid maar die rem blijft bewegen, ik zie die bout niet mee bewegen, die zit vast ik denk dat zijn rem gewoon kapot is.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 11:51 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hoe oud is die Campa groep? Er zitten tegenwoordig alu boutjes op de remhoefbevestigingsbout met een Torcx passing. Dan heb je meer grip.
quote:Op zondag 22 juli 2012 23:09 schreef Patroon het volgende:
Vandaag heerlijk met de vrouw gefietst, Lekker 1,5uur genieten van de zon en koffie tussendoor. We hadden maar liefst 25,2 gemiddeld!
Ik geloof het eigenlijk pas als ik ook een GPS-bestand erbij zie. Anders kan ik moeilijk geloven dat iemand met zijn eerste rondje 32 km/u gemiddeld draait.quote:
Njah, dat is voor mij ook trainen. Gewoon 80 km fietsen en af en toe een sprint trekkenquote:Op maandag 23 juli 2012 09:10 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ben niet serieus genoeg om me bezig te houden met trainen. ik fiets gewoon lekker. Das genoeg voor mij.
baasquote:Op maandag 23 juli 2012 09:43 schreef buzz1291 het volgende:
Trainen doe je toch alleen om doelen te bereiken? Voor de rest is het toch gewoon lekker genieten en vooral met mooi weer wanneer je veel meisjes met laag uitgesneden truitjes op de racefiets tegenkomt. Dan "train" ik niet in D1 t/m D4 maar analyseer ik cup AA t/m DD. Fietsen is toch ook een geweldige kijksport denk ik dan altijd maar.
Over Tacx gesproken. Ik ben dan wel pas volgende week jarig, maar ik heb mn cadeau van mnquote:Op maandag 23 juli 2012 10:31 schreef kanovinnie het volgende:
Superweber, heb je toevallig een pick up? Jij achterin op de tacx in d1, vriendin die met 38 km/uur rondjes rijd?
Maar de meeste mensen hier koersen niet, dus iedere training wordt gezien als een soort van koersquote:Op maandag 23 juli 2012 09:08 schreef Tommeke het volgende:
De laatste keer dat ik een gemiddelde van een training wist is zeker 4 jaar geleden
Da's wel gaaf, ik heb ook een Tacx (minder geavanceerd), maar na 1,5 uur op dat ding heb ik het meestal wel gezien, misschien dat zo'n schermpje die tijdsduur wat verlengt...quote:Op maandag 23 juli 2012 10:35 schreef Gripper het volgende:
[..]
Over Tacx gesproken. Ik ben dan wel pas volgende week jarig, maar ik heb mn cadeau van mngisteren al gekregen, omdat ze het zo leuk vond dat ze er niet mee kon wachten.
Een Tacx, een van de meest geavanceerde, http://www.tacxbushido.com/nl_home.html. WTF!!
Dan blijf ik in de winter ook lekker slank, elke avond een uurtje voor de TV (of als het regent: buiten onder de veranda) En ze had bedacht dat het kan helpen in de voorbereiding op de Marmotte 2013.
Gaaf! Zit er aan te denken om er voor de winter ook 1 te kopen. Kan alleen niet in de kamer zitten, dat vinden mijn ouders denk niet zo gaafquote:Op maandag 23 juli 2012 10:35 schreef Gripper het volgende:
[..]
Over Tacx gesproken. Ik ben dan wel pas volgende week jarig, maar ik heb mn cadeau van mngisteren al gekregen, omdat ze het zo leuk vond dat ze er niet mee kon wachten.
Een Tacx, een van de meest geavanceerde, http://www.tacxbushido.com/nl_home.html. WTF!!
Dan blijf ik in de winter ook lekker slank, elke avond een uurtje voor de TV (of als het regent: buiten onder de veranda) En ze had bedacht dat het kan helpen in de voorbereiding op de Marmotte 2013.
Maatje van me heeft er ook 1tje. Vraag me inderdaad af hoe leuk het is. Hij doet ook max 1-1.5 uur ofzo.quote:Op maandag 23 juli 2012 10:45 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Da's wel gaaf, ik heb ook een Tacx (minder geavanceerd), maar na 1,5 uur op dat ding heb ik het meestal wel gezien, misschien dat zo'n schermpje die tijdsduur wat verlengt...
Ze heeft er goed over nagedacht: wij hebben een oud & vrij gehorig huis met houten vloeren, dus dit zou de meest stille moeten zijn.quote:Op maandag 23 juli 2012 11:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Gaaf! Zit er aan te denken om er voor de winter ook 1 te kopen. Kan alleen niet in de kamer zitten, dat vinden mijn ouders denk niet zo gaaf
[..]
Maatje van me heeft er ook 1tje. Vraag me inderdaad af hoe leuk het is. Hij doet ook max 1-1.5 uur ofzo.
Of voortaan tegen elkaar gaan fietsen op de tacx in de winterquote:Op maandag 23 juli 2012 11:10 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ze heeft er goed over nagedacht: wij hebben een oud & vrij gehorig huis met houten vloeren, dus dit zou de meest stille moeten zijn.
Max 1,5 uur is natuurlijk al een hele nette training, zeker als je in de winter 2x in de week zo'n "rondje" doet. genoeg fietsers voeren in de winter helemaal geen ruk uit, en eten zich wel vol met de kerst, dus alles wat je van november tot februari binnen doet is mooi meegenomen.
Wezenloos trappen, maar intussen een beetje tv kijken is natuurlijk al prima om de tijd te doden, en ik denk dat als ik een etappe uit de tour ga meefietsen (met tegenstanders live op je scherm) of door een google earth streetview beeld rijden, dat het dan wel langer leuk blijft. Er kan echt enorm veel, zelfs online multiplayeren!
Ik heb niet die stuursensor-voetplaat erbij, dat vind ik zo suf: in je huiskamer meesturen. gelukkig kun je die functie ook uitzetten.
We kunnen tijdens de meet wel een tacx tijdrit doen. Iedereen in dezelfde omstandigheden dus gelijke kansen
Dat dacht je.. totdat je het verschil ervaart van die spanrol een slagje vaster of losser tegen je band aan drukkenquote:Op maandag 23 juli 2012 11:10 schreef Gripper het volgende:
[..]
We kunnen tijdens de meet wel een tacx tijdrit doen. Iedereen in dezelfde omstandigheden dus gelijke kansen
Of je achterband gewoon leeg laten lopenquote:Op maandag 23 juli 2012 11:23 schreef eentwee het volgende:
[..]
Dat dacht je.. totdat je het verschil ervaart van die spanrol een slagje vaster of losser tegen je band aan drukken
De bushido kun je calibreren, dus de weerstand zou redelijk hetzelfde moeten zijn. maar goed, ik moet alles nog uitvinden qua instellingen en mogelijkheden, en het laatste waar ik met dit weer aan denk is binnenfietsenquote:Op maandag 23 juli 2012 11:23 schreef eentwee het volgende:
[..]
Dat dacht je.. totdat je het verschil ervaart van die spanrol een slagje vaster of losser tegen je band aan drukken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |