SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fietsmeet Vreeswijk bij Gripper
Op zaterdag 11 of 25 augustus wil ik weer een Vreeswijk-meet doen. Een stukkie fietsen (110-120 km max) + daarna BBQ-en in de tuin.
Voor sfeerimpressie van vorig jaar zie: Fietsmeet vreeswijk 2011, zaterdag 9 juli
Discussies over de meet van 2012 kunnen we ook weer gewoon daar voorzetten.
en om je beschikbaarheid in te vullen:
http://www.doodle.com/bqpfgy6fhs7kcfdg
al aangemeld:
Gripper
Patroon
kaasplankje en zn 30 pseudoniemen
Blik (& blikchick + blikbaby)
misschien:
Captain_Fabulous
Erik92
Oksel & OkselchickMijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
Die 500 is lekker klein waarbij die 800 volgens mij een beetje model koelkast is. Ik denk dat ik binnenkort een 500 haal, zo'n rode met het betere type hartslagband.quote:Op donderdag 19 juli 2012 10:21 schreef Blik het volgende:
Probleem van de 500 is natuurlijk ook het gebrek aan kaart, waardoor je niet kunt zien waar je naartoe kunt rijden. Dan is een Edge 800 een stuk beter (ik snap sowieso niet waarom je een 500 zou kopen als er een 800 is)
OK, ik had nog geen doodle-update gezien, dus ging ik van misschien uit. Maar wie weet kies ik dit jaar wel voor cheap-ass prefab hamburgers van de Lidlquote:Op donderdag 19 juli 2012 10:56 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik kom natuurlijk, jij weet nog niet hoe goed Gripper met BBQ is![]()
![]()
![]()
Succes!quote:En vandaag weer in de sportschool aan m'n revalidatie werken, als ik vandaag ook zonder pijn door de intervaltraining kom, is er zelfs kans dat ik met het fietsen de groep kan volgen![]()
![]()
Ik vertrouw er op, dat je dit niet met je geweten intact kan doen. Ik heb je zien koken.quote:Op donderdag 19 juli 2012 11:30 schreef Gripper het volgende:
Maar wie weet kies ik dit jaar wel voor cheap-ass prefab hamburgers van de Lidl
Snap best dat het handig is, maar ik ga denk ik geen ingewikkelde routes rijden, en anders heb ik altijd nog een smartphone bij me met google maps etc.quote:Op donderdag 19 juli 2012 11:23 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb de 800, juist omdat er kaarten met navigatie bij zit. Als je dat niet wilt/hoeft is het imo niet de moeite om een 800 ipv 500 te kopen.
Een 800 is groot, maar niet megagroot. Past nog makkelijk op de stuurpen.
Als je hier op zondag door Veenendaal en Rhenen rijdt word je aangevallen met hooivorken en brandende fakkels...quote:
jupquote:
quote:Op donderdag 19 juli 2012 11:01 schreef 1299 het volgende:
[..]
Die 500 is lekker klein waarbij die 800 volgens mij een beetje model koelkast is. Ik denk dat ik binnenkort een 500 haal, zo'n rode met het betere type hartslagband.
Heb de 500 gekocht omdat die wel een mooie formaat heeft en hier in de polder werkt het volgen van een lijntje prima, alleen omdat ik op de heuvelrug totaal niet bekend ben en sommige paadjes niet meteen opvallen en dat in combinatie met het feit dat het bijwerken van je positie op het lijntje even kan duren kan je wel eens verkeerd rijden. En er is een probleem met de 500 dat het lijntje wel eens weg wilt vallen. Zitten een paar nadelen aan de 500 maar over het algemeen ben ik er wel tevreden mee.quote:Op donderdag 19 juli 2012 11:23 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb de 800, juist omdat er kaarten met navigatie bij zit. Als je dat niet wilt/hoeft is het imo niet de moeite om een 800 ipv 500 te kopen.
Een 800 is groot, maar niet megagroot. Past nog makkelijk op de stuurpen.
arm? ja , dat ben je wel na aankoop van een beetje fiets lol. Maar ja, het warmrijden is meestal het ergst.quote:Op donderdag 19 juli 2012 12:57 schreef Olle. het volgende:
Heb jullie trouwens ook dat de eerste 10 minuten eigenlijk op de fiets het zwaarste zijn qua inspanning, en vervolgens ben je arm en dan fiets je lekker door!
Nee, daar heb ik geen last van..maar ik begin dan ook altijd rustig met de handjes boven op het stuur, licht verzetje en warm draaien. Later heb ik dan wel intensievere blokken in de training, die normaliter een stuk zwaarder zijn dan het warm draaien.quote:Op donderdag 19 juli 2012 12:57 schreef Olle. het volgende:
Heb jullie trouwens ook dat de eerste 10 minuten eigenlijk op de fiets het zwaarste zijn qua inspanning, en vervolgens ben je arm en dan fiets je lekker door!
scherp!quote:Op donderdag 19 juli 2012 13:14 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
arm? ja , dat ben je wel na aankoop van een beetje fiets lol. Maar ja, het warmrijden is meestal het ergst.
Hoe klein is de 500 dan, want de 800 vind ik ook al kleinquote:Op donderdag 19 juli 2012 11:01 schreef 1299 het volgende:
[..]
Die 500 is lekker klein waarbij die 800 volgens mij een beetje model koelkast is. Ik denk dat ik binnenkort een 500 haal, zo'n rode met het betere type hartslagband.
quote:Op donderdag 19 juli 2012 13:25 schreef Blik het volgende:
[..]
Hoe klein is de 500 dan, want de 800 vind ik ook al klein
Heb het alquote:Op donderdag 19 juli 2012 13:25 schreef Blik het volgende:
[..]
Hoe klein is de 500 dan, want de 800 vind ik ook al klein
Kun je gewoon downloaden via OpenStreetMapquote:Op donderdag 19 juli 2012 13:36 schreef 1299 het volgende:
Ik had ergens gelezen dat je voor die 800 ook weer kaarten moet kopen e.d. daarna deze verder niet meer overwogen. Mij teveel werk.
Het enige wat me irritant lijkt is dat de resultaten telkens via een USB kabel moet uploaden. Hadden ze beter met bluetooth kunnen doen oid.
http://openmtbmap.org/quote:Op donderdag 19 juli 2012 14:02 schreef Blik het volgende:
[..]
Kun je gewoon downloaden via OpenStreetMap
Vandaag toch wel zo'n beetje de laatste regendag, morgen mwah, en komend weekend weer zon en 20-25 graden.quote:
Moest je koerieren?quote:Op donderdag 19 juli 2012 14:45 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Pfff, die wind man, ik ben gesloopt.
Ja, ik werk momenteel 5 dagen per week op de fiets. Maandag en woensdag van 7:15 tot 18u en de overige dagen 8:15 tot 18u.quote:
Ja, nog een goede week en het is hier al 2 weken 30 graden. Zou mooi zijn als het volgend weekend lekker is want mis de racertquote:Op donderdag 19 juli 2012 14:45 schreef Gripper het volgende:
[..]
Vandaag toch wel zo'n beetje de laatste regendag, morgen mwah, en komend weekend weer zon en 20-25 graden.
Maar jij zit/zat nu toch in japan?
Dus als je fulltime koerier bent leg je al snel 25k per jaar af. Best veel!quote:Op donderdag 19 juli 2012 14:57 schreef kaasplankje het volgende:
Ruim 100km per dag gemiddeld. Dus ongeveer 10km per uur. Netto fietstijd misschien een uur of 5 á 6.
Dus gemiddelde snelheid zonder de pauzes 20/25km/u gemiddeld.
Japan!quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ja, nog een goede week en het is hier al 2 weken 30 graden. Zou mooi zijn als het volgend weekend lekker is want mis de racert
Dat doet ook vrijwel niemand hoor, ik normaal ook niet, meestal een dag of 3/4 max. per week.quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dus als je fulltime koerier bent leg je al snel 25k per jaar af. Best veel!
Nee dat heb ik niet, want de eerste 10 minuten fiets ik rustig warm. De essentie van warmrijden isquote:Op donderdag 19 juli 2012 12:57 schreef Olle. het volgende:
Dat wegvallen schijnt met de firmware updates te maken te hebben. Daarmee is het apparaat verslechterd. Van dat soort fratsen word ik altijd heel chagrijnig. De 800 vind ik ook een koelkast, komt er bij mij niet op. Geen enkel apparaat is momenteel voldoende doorontwikkeld naar mijn smaak.quote:Op donderdag 19 juli 2012 12:57 schreef MarcoD het volgende:
[..]
[..]
Heb de 500 gekocht omdat die wel een mooie formaat heeft en hier in de polder werkt het volgen van een lijntje prima, alleen omdat ik op de heuvelrug totaal niet bekend ben en sommige paadjes niet meteen opvallen en dat in combinatie met het feit dat het bijwerken van je positie op het lijntje even kan duren kan je wel eens verkeerd rijden. En er is een probleem met de 500 dat het lijntje wel eens weg wilt vallen. Zitten een paar nadelen aan de 500 maar over het algemeen ben ik er wel tevreden mee.
Maar met behulp van een smartphone met de viewranger app kan je de weg wel weer vinden alleen de accuduur is niet goed, en met die app kan je ook kaartmateriaal (opencyclemap bijvoorbeeld) downloaden zodat je geen netwerkverbinding nodig heb.
En een andere reden dat ik voor de 500 ben gegaan was dat ik hem van me vakantiegeld heb gekocht en ik ook een nieuw broek + shirt moest hebben dus geen geld voor een 800.
Maar voortaan als ik weer in een onbekend gebied regel ik wel een 800 oid want onderliggend kaartmateriaal is buitengewoon handig dan, misschien dat ik met de fietsgroep samen een 800 koop zodat als iemand ergens wilt gaan fietsen dat ding gewoon mee kan nemen.
Heb je er ervaring? Jammer dat je de kaart niet online kunt bekijken. Als ik met openstreetmap/cyclemap een route uitteken door het bos voor de CX kom ik nog regelmatig op ruiterpaden enzo. Een kaart met singletracks moet er komen..quote:
Ik stond op 1214km.quote:Op donderdag 19 juli 2012 16:50 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hoeveel kilometer was het nou ivo? verheug me op een uitgebreid resiverslag!
Ik heb daar de kaart van NL en BE van, maar gebruik de routeplotter nooit eigenlijk. Ik zie altijd wel waar ik kom.quote:Op donderdag 19 juli 2012 18:18 schreef eentwee het volgende:
[..]
Nee dat heb ik niet, want de eerste 10 minuten fiets ik rustig warm. De essentie van warmrijden is
dat het niet als een zware inspanning voelt.
[..]
Dat wegvallen schijnt met de firmware updates te maken te hebben. Daarmee is het apparaat verslechterd. Van dat soort fratsen word ik altijd heel chagrijnig. De 800 vind ik ook een koelkast, komt er bij mij niet op. Geen enkel apparaat is momenteel voldoende doorontwikkeld naar mijn smaak.
[..]
Heb je er ervaring? Jammer dat je de kaart niet online kunt bekijken. Als ik met openstreetmap/cyclemap een route uitteken door het bos voor de CX kom ik nog regelmatig op ruiterpaden enzo. Een kaart met singletracks moet er komen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |