abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 vrijdag 20 juli 2012 @ 16:08:32 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_114465694
Drie vrouwelijke punkers die werden opgepakt na een grap over Vladimir Poetin blijven in elk geval nog een halfjaar in voorarrest. Dat heeft de rechter in Moskou vrijdag bepaald, meldt de Britse omroep BBC.

De leden van punkformatie Pussy Riot riskeren een celstraf van zeven jaar voor het zingen van 'Moeder Maria, verdrijf Poetin' in de belangrijkste Russisch-orthodoxe kerk van Moskou. Nadat de vijfkoppige band de kansel van Christus Verlosser-kathedraal bestormden, baden ze tot Maria om Rusland te verlossen van een derde presidentstermijn van Poetin.

Nadezjda Tolokonnikova (23), Jekaterina Samoetsevitsj (29) en Maria Alechina (24) zouden zich volgens staatsmedia schuldig hebben gemaakt aan godslastering en gebrek aan eerbied jegens de Russisch-orthodoxe kerk. Bij de rechtbank waar het proces werd gehouden stonden vrijdag agenten van de oproerpolitie en critici en aanhangers van de band.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_114466486
Misschien 7 jaar de bak in, niet mis
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  Trouwste user 2022 vrijdag 20 juli 2012 @ 16:55:34 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_114467816
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 16:24 schreef Knutknuttsson het volgende:
Triest toch ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 20 juli 2012 @ 17:15:22 #4
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_114468616
quote:
belachelijk idd :N

Free Pussy Riot! :)
Robert Moog died for our synths
pi_114468729
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 17:15 schreef Gehenna het volgende:
Free Pussy Riot! :)
Zou een betere bandnaam geweest zijn dan Pussy Riot.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_114470519
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 16:55 schreef tong80 het volgende:

[..]

Triest toch ?

Inderdaad.
  zaterdag 21 juli 2012 @ 09:48:27 #7
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_114489758
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 17:18 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Zou een betere bandnaam geweest zijn dan Pussy Riot.
:')14.gif

De band ziet er wel feestelijk uit btw.
  zaterdag 21 juli 2012 @ 10:26:46 #8
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_114490238
ze kunnen wel goed dansen
  Trouwste user 2022 zaterdag 21 juli 2012 @ 12:31:58 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_114492915
quote:
:{

Trouwste user 2022 donderdag 26 juli 2012 @ 08:26:31 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_114671624
Leden van punkgroep Pussy Riot staan voor de rechter. Hun protestoptreden tegen de dubieuze relatie tussen kerk en staat, houdt hen tot zeker januari in de cel. Tijdens het jaarlijkse Afisja-festival in Moskou trotseerde de Schotse rockformatie Franz Ferdinand de felle zon.

Zanger Alex Kapranos keek over de heuvels van het Kolomenskaja-park en droeg een nummer op aan 'alle muzikanten die de gevangenis ingaan voor wat ze zingen'. Even was het stil. "Dit is voor Pussy Riot!", riep hij vanaf het podium. Het publiek reageerde met luid applaus. Twee dagen later trok Antony Kiedis, de zanger van de Red Hot Chili Peppers, een Pussy Riot t-shirt aan tijdens een groot concert in het Loezjniki-stadion.

De drie jonge vrouwen, Nadezjda Tolokonnikova, Maria Aljochina en Jekaterina Samoetsevitsj, die als de punk-formatie Pussy Riot afgelopen februari een illegaal concert gaven in de Christus-de-Verlosserkerk, zijn in een paar maanden een internationaal fenomeen geworden. Op verdenking van 'hooliganisme', een dubbelzinnig artikel in het wetboek van strafrecht, hangt de leden van Pussy Riot zeven jaar gevangenisstraf boven het hoofd. Een Moskouse rechtbank oordeelde deze week dat het drietal tot januari 2013 in voorarrest blijft.

'In februari had ik niets met Pussy Riot, echt niet', schrijft de bekende journalist en presentator Tichon Dzjadko op de website van radiozender Echo Moskvy. 'Maar hoe verder het proces loopt, hoe meer ik de provocatie ben gaan waarderen. Dankzij het optreden in de kerk komen veel pijnpunten in de samenleving naar buiten. Hoe agressief, complex en onrechtvaardig het rechtssysteem kan zijn. En daarmee heeft de actie juist effect gehad.'

De drie meisjes in panty's leggen de precaire verhoudingen tussen kerk en staat in Rusland bloot. Het Russisch-orthodoxe geloof is na decennia van onderdrukking in opkomst, en patriarch Kirill noemde Vladimir Poetin in de aanloop naar de presidentsverkiezingen afgelopen maart de 'redder van de natie'. De orthodoxe kerk kwam onder vuur te liggen nadat onderzoek uitwees dat het instituut enorme zakelijke belangen heeft, en dat er volgens de Russische Kamer van Koophandel tientallen dubieuze bedrijven zijn ingeschreven op het adres van de Christus-de-Verlosserkerk. Bloggers ridiculiseerden de patriarch nadat een duur Zwitsers horloge was weggepoetst van officiële foto's.

Orthodoxe gelovigen vinden evenwel dat hun geloof is gekwetst door de provocatie. Pussy Riot komt voort uit het kunstcollectief Voina ('oorlog'), dat de afgelopen jaren furore maakte met schokkende acties. De band is een vrij gezelschap van activisten, in principe maakt iedereen die een felgekleurde panty over het hoofd trekt er deel van uit. Intussen begint ook het buitenland (onder meer Amnesty International in de Verenigde Staten) zich te mengen in de zaak. "De internationale druk helpt natuurlijk. Dit is een zaak die zo veel mogelijk aandacht verdient", legt Violetta Volkova uit, een van de advocaten van het collectief. "We doen wat we kunnen. Maar als de overheid heeft besloten dat die meisjes de cel ingaan, dan is daar bijna niets meer aan te doen."

pi_114674521
Helaas voor de meisjes maakt Rusland zich nooit zo druk over internationale druk.
  donderdag 26 juli 2012 @ 16:02:46 #12
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114683976
In Post Communist Russia, Pussies go Jail
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Trouwste user 2022 maandag 30 juli 2012 @ 05:48:32 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_114835288
Het proces tegen drie bandleden van de meidenpunkgroep Pussy Riot begint maandag in de Russische hoofdstad Moskou. De vrouwen kunnen zeven jaar celstraf krijgen voor het verstoren van een kerkdienst.

De bandleden zitten sinds maart vast op verdenking van georganiseerd vandalisme. Ze waren bij een kerkdienst binnengedrongen, waar ze een kritisch 'punkgebed' ten gehore brachten over president Vladimir Poetin en de Russisch-Orthodoxe Kerk. Daarin riepen ze het hoofd van de kerk op te geloven in God, niet in Poetin.

De zaak krijgt zowel binnen als buiten Rusland veel aandacht. Artiesten als zanger Sting en rockgroep the Red Hot Chili Peppers hebben hun steun uitgesproken voor de punkband. Het proces krijgt zoveel media-aandacht dat het vermoedelijk ook via internet te volgen is. De rechtszaal is te klein voor alle journalisten

maandag 30 juli 2012 @ 09:51:28 #14
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_114837042
New album coming out in +- 7 years *O*
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
  Trouwste user 2022 maandag 30 juli 2012 @ 11:05:52 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_114838745
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 09:51 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
New album coming out in +- 7 years *O*

Trouwste user 2022 dinsdag 31 juli 2012 @ 14:26:35 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_114895686
MOSKOU - De drie bandleden van de Russische meidenpunkgroep Pussy Riot hebben dinsdag op de tweede dag van het proces tegen hen gezegd dat ze in gevangenschap worden gemarteld. Dat meldde het Russische persbureau Interfax.

"Ik kan niet aan het proces deelnemen. We hebben niet geslapen en geen eten gekregen, dat is foltering'', zei bandlid Maria Alechina. Het proces werd daarop tijdelijk stilgelegd om de vrouwen de gelegenheid te geven even bij te komen en wat te eten.

De drie waren in februari binnengedrongen bij een kerkdienst, waar ze een 'punkgebed' over president Vladimir Poetin en de Russisch-Orthodoxe Kerk lieten horen. De vrouwen kunnen 7 jaar celstraf krijgen voor het verstoren van de kerkdienst. Hun advocaten spreken echter van een politiek schijnproces.

De bandleden zitten al 5 maanden in voorarrest. Russische mensenrechtengroepen hekelen de situatie in gevangenissen waar mensen in voorarrest zitten.

pi_114920080
Wat een vreselijke kutmuziek. die kunnen niet lang genoeg worden opgesloten.
  Trouwste user 2022 woensdag 1 augustus 2012 @ 13:44:25 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_114945015
MOSKOU - De drie bandleden van de Russische meidenpunkgroep Pussy Riot zijn woensdag op de derde dag van het proces tegen hen onwel geworden. Een aantal artsen werd naar de rechtbank in Moskou gestuurd om ze medisch te onderzoeken, meldde persbureau Interfax.

Volgens advocaten van de twintigers hebben de meiden flink te lijden door slaaptekort, een gebrek aan eten en de lange tijden die ze onafgebroken in de rechtszaal moeten doorbrengen. Een rechtbankfunctionaris zei dat het medische onderzoek heeft uitgewezen dat ze wel degelijk in staat zijn hun proces bij te wonen.

De drie waren in februari binnengedrongen bij een kerkdienst, waar ze een 'punkgebed' over president Vladimir Poetin en de Russisch-Orthodoxe Kerk lieten horen.

Trouwste user 2022 donderdag 2 augustus 2012 @ 23:08:41 #19
7889 tong80
Spleenheup
pi_115025247
De Russische vrouwenband Pussy Riot 'zat fout', maar verdient geen 'erg zware straf'. Dat heeft de Russische president Vladimir Poetin donderdagavond gezegd. Hij hoopt dat 'de rechtbank een eerlijk, goed onderbouwd vonnis velt'.

Poetins commentaar op de rechtszaak tegen drie leden van de vijfkoppige punkgroep lijkt erop te wijzen dat het Kremlin niet mikt op de maximumstraf van zeven jaar cel. Russische rechters volgen doorgaans nauwlettend de vingerwijzigingen van de regering.

De strafzaak tegen bandleden Nadezjda Tolokonnikova, Jekaterina Samoetsevitsj en Maria Alechina heeft wereldwijd verontwaardigde reacties losgemaakt. Ze werden vijf maanden geleden, twee weken voor de presidentsverkiezingen, gearresteerd voor het zingen van een punkgebed in de belangrijkste Russisch-orthodoxe kerk van Moskou. Nadat ze de kansel van de Christus Verlosser-kathedraal hadden bestormd zongen de vrouwen de woorden 'Moeder Maria, verdrijf Poetin'.

pi_115029746
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 23:08 schreef tong80 het volgende:
De Russische vrouwenband Pussy Riot 'zat fout', maar verdient geen 'erg zware straf'. Dat heeft de Russische president Vladimir Poetin donderdagavond gezegd. Hij hoopt dat 'de rechtbank een eerlijk, goed onderbouwd vonnis velt'.
Ah, dus het komt toch nog goed voor de dames.
  Trouwste user 2022 zaterdag 4 augustus 2012 @ 11:34:23 #21
7889 tong80
Spleenheup
pi_115089126
De leden van een meidenpunkband die terechtstaan voor het zingen van een protestlied in een Moskouse kathedraal krijgen waarschijnlijk hoge celstraffen. Dit zei de advocaat van de meidengroep vrijdag, ondanks de opmerking van president Vladimir Poetin een dag eerder dat de drie meiden wat hem betreft niet zwaar bestraft hoeven te worden. .

Een rechtbank in Moskou weigerde vrijdag om de meeste getuigen van de verdediging op te roepen in de rechtszaak tegen punkband Pussy Riot. 'Poetin heeft ons weer bedrogen', vond advocaat Nikolai Polozov.

'De rechtbank blijft ons en de verdachten verder onder druk zetten.' Ook mensenrechtengroepen zien de hoop vervliegen dat Maria Aljokhina (24), Nadezjda Tolokonnikova (22) en Jekaterina Samutsevitsj (29) onder lange straffen kunnen uitkomen.

De bandleden kunnen maximaal 7 jaar gevangenisstraf krijgen als hooliganisme wordt bewezen in de rechtszaak, die internationaal veel kritiek heeft losgemaakt.

Poetin zei donderdag in Londen dat er 'niets goeds was' aan het protestlied. Onder aanroeping van de Heilige maagd Maria bij het altaar van de kathedraal zong de groep in een 'punkgebed': 'Gooi Poetin eruit'.

'Toch denk ik niet dat ze hard voor deze woorden moeten worden beoordeeld', zei de voormalige KGB-spion. De leden van Pussy Riot zitten in elk geval sinds februari in hechtenis.

Overall beste user 2022 zaterdag 4 augustus 2012 @ 12:15:24 #22
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_115090203
Waarom wil die Poetin zich nu weer bemoeien met die rechtzaak? Is er geen scheiding der machten daar? Ik hoop dat de rechter didelijk maakt dat die er wel is en dus Poetin's opdracht tot het geven cvan een lichte straf naast zich neerlegt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Trouwste user 2022 zaterdag 4 augustus 2012 @ 12:42:04 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_115090963
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 12:15 schreef Ulx het volgende:
Waarom wil die Poetin zich nu weer bemoeien met die rechtzaak? Is er geen scheiding der machten daar? Ik hoop dat de rechter didelijk maakt dat die er wel is en dus Poetin's opdracht tot het geven cvan een lichte straf naast zich neerlegt.
Pavlov :D

Trouwste user 2022 zondag 5 augustus 2012 @ 19:26:42 #24
7889 tong80
Spleenheup
pi_115149735
Supporters van Pussy Riot hopen dat
Madonna de Russische punkband steunt
als ze komende week in Moskou optreedt.
Drie leden van de band hangt een
celstraf boven het hoofd vanwege een
anti-Poetin-optreden in een kerk.

Verschillende artiesten hebben openlijk
al hun steun betuigd aan Pussy Riot.
Faith No More nodigde de overige
bandleden uit op het podium in Moskou
en Anthony Kiedis van de Red Hot Chili
Peppers droeg vervolgens een T-shirt
van de band in Sint Petersburg.

Ook onder meer Sting en Franz Ferdinand
hebben hun steun uitgesproken.Pussy
Riot liet zich inspireren door Madonna.

Trouwste user 2022 maandag 6 augustus 2012 @ 23:27:41 #25
7889 tong80
Spleenheup
pi_115216053
Madonna hoopt dat de vrouwelijke rockers van de Russische band Pussy Riot snel vrijkomen. De zangeres is naar eigen zeggen voor vrijheid van meningsuiting en hoopt dat de rechter mededogen toont.

"Ik ben tegen censuur, dus ik hoop dat de rechter hen vergeeft en dat ze snel vrijkomen", aldus de Queen of Pop. Madonna treedt dinsdag en donderdag op in Rusland als onderdeel van haar MDNA-toer.

De bandleden van Pussy Riot, bestaande uit Nadezjda Tolokonnikova, Jekaterina Samoetsevitsj en Maria Alechina, werden vijf maanden geleden opgepakt nadat ze een punkgebed hadden gezongen in de belangrijkste Russisch-orthodoxe kerk van Moskou. Daarbij vielen ook de woorden 'Moeder Maria, verdrijf Poetin'.

President Vladimir Poetin zei vorige week dat Pussy Riot geen 'erg zware straf' verdient. Ook hoopt hij dat de rechtbank een 'eerlijk, goed onderbouwd vonnis velt'.

Trouwste user 2022 dinsdag 7 augustus 2012 @ 12:25:08 #26
7889 tong80
Spleenheup
pi_115233039
MOSKOU - De Russische justitie heeft dinsdag 3 jaar celstraf geëist tegen de drie leden van punkgroep Pussy Riot.

De vrouwen waren in februari binnengedrongen bij een kerkdienst, waar ze een 'punkgebed' over de huidige president Vladimir Poetin en de Russisch-Orthodoxe Kerk lieten horen.

Daarmee hebben ze moedwillig de gevoelens van gelovigen gekwetst, vinden de aanklagers. Pussy Riot kan maximaal 7 jaar celstraf krijgen.

Tijdens het proces verklaarden de leden van Pussy Riot dat ze in gevangenschap zijn gemarteld. Hun advocaten spraken van een schijnproces.

Trouwste user 2022 woensdag 8 augustus 2012 @ 12:52:17 #27
7889 tong80
Spleenheup
pi_115284855
MOSKOU - De rechtbank in Moskou doet vrijdagmiddag 17 augustus uitspraak in de zaak tegen de drie vrouwen van de punkband Pussy Riot. Dat heeft rechter Marina Syrowa woensdag laten weten.

De officier van justitie eiste dinsdag 3 jaar gevangenisstraf tegen Jekaterina Samoetsjevitsj (29), Maria Aljochina (24) en Nadja Tolokonnikova (22). Zij kunnen tot maximaal 7 jaar cel worden veroordeeld.

De vrouwen drongen op 21 februari tijdens een dienst de kathedraal van Christus de Verlosser vlak bij het Kremlin binnen en zongen een 'punkgebed' over de huidige president Vladimir Poetin en de Russisch-Orthodoxe Kerk. Zij vroegen de Maagd Maria Poetin af te zetten. Daarmee hebben zij volgens de aanklagers de gevoelens van gelovigen gekwetst. De verdediging heeft vrijspraak gevraagd.

Tolokonnikova vergeleek de rechtszaak met de showprocessen onder de communistische dictator Jozef Stalin (1922-1953). Zij voorspelde de ineenstorting van het Russische politieke systeem en noemde haar band "de leerlingen en afstammelingen van dissidenten'' onder het communisme.

Trouwste user 2022 donderdag 9 augustus 2012 @ 10:40:16 #28
7889 tong80
Spleenheup
pi_115327635
Het komt helemaal goed met de vrouwelijke punkband Pussy Riot, want Arjan El Fassed en Tofik Dibi van GroenLinks hebben schriftelijke vragen gesteld aan minister Uri Rosenthal van Buitenlandse Zaken. GroenLinks denkt namelijk dat Rusland het proces tegen de band gebruikt om vrijheid van meningsuiting in te perken.

Het oppakken van leden van de Russische rockband Pussy Riot zou een voorbeeld zijn van de 'zorgwekkende trend' om vrijheden in Rusland in te perken.

De twee initiatiefnemers willen dat Rosenthal de Russische ambassadeur op het matje roept. GroenLinks hoopt dat druk vanuit het buitenland mensen die in Rusland monddood worden gemaakt, weer een spreekstoel te geven.

Of Rusland onder de indruk gaat zijn valt nog te bezien.

Trouwste user 2022 zaterdag 11 augustus 2012 @ 19:57:04 #29
7889 tong80
Spleenheup
pi_115432633
Na onder anderen Madonna heeft ook Björk publiekelijk haar steun betuigd aan de Russische band Pussy Riot. "Als muzikant en moeder wil ik laten weten dat ik fel tegen de detentie van Pussy Riot ben", schrijft de IJslandse zangeres op haar website.

"Ik vind dat de Russische autoriteiten hen vrij moeten laten, zodat ze naar hun families en kinderen kunnen." Ook nodigt de 46-jarige Björk de drie bandleden uit met haar op het podium een nummer over gerechtigheid te komen zingen.

Madonna werd enkele dagen geleden bekritiseerd door de Russische vicepremier Dmitri Rogozin. De Queen of Pop liet tijdens een concert in Moskou de woorden 'Pussy Riot' op haar rug zien en vertelde haar fans dat de vrouwen een moedige actie hadden verricht. Rogozin maakte haar daarop uit voor hoer.

Eerder lieten artiesten als Kate Nash, Sting en de Red Hot Chili Peppers weten achter Pussy Riot te staan. Tegen de vrouwen, die vijf maanden geleden werden opgepakt nadat ze de woorden 'Moeder Maria, verdrijf Poetin' hadden geuit, werd afgelopen week drie jaar celstraf geëist.

pi_115435980
Rusland glijdt weer af naar de tijd van Stalin, inclusief showprocessen.
  Trouwste user 2022 zaterdag 11 augustus 2012 @ 22:16:59 #31
7889 tong80
Spleenheup
pi_115440084
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 21:02 schreef stekelzwijn het volgende:
Het is echt heel triest. Volg je dit ook een beetje ?

pi_115441132
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 22:16 schreef tong80 het volgende:

[..]

Het is echt heel triest. Volg je dit ook een beetje ?

Ja, en ik vind het een goede zaak dat er toch al heel wat collega-artiesten zijn die de idioterie in Rusland aan de kaak stellen.
  Trouwste user 2022 woensdag 15 augustus 2012 @ 13:33:18 #33
7889 tong80
Spleenheup
pi_115594852
Wereldwijd komen acties voor de vrijlating van de leden van de Russische feministische punkgroep Pussy Riot op stoom. Vrijdag worden in tientallen steden tegelijkertijd demonstraties gehouden, ongeveer een uur voordat de Russische rechtbank uitspraak doet in de zaak tegen de drie vrouwen. De verdachten horen dan of ze celstraf krijgen voor vandalisme. De aanklagers hebben drie jaar geëist.

Vrijdag gaan mensen rond 12.00 uur in tientallen steden de straat op. In Barcelona staat een demonstratie bij de Sagrada Familia-kathedraal gepland en in Londen is gekozen voor het veld voor de Russische ambassade. Betogers komen in Parijs bijeen op het Stravinsky-plein. De betoging wordt daar geleid door de 29-jarige Rus Aleksej Prokopjev van de in Parijs gevestigde organisatie Russie-Libertés, die ook helpt bij de organisatie van demonstraties in Marseille, Nice, Lyon en Montpellier. In New York wordt een protestactie bij het Russische consulaat georganiseerd en later op Times Square. Ook in Washington staat een betoging op de agenda.

Eerder werd ook al actie gevoerd voor de vrijlating van de drie leden van Pussy Riot. De burgemeester van het IJslandse Reykjavik Jon Gnarr nam deel aan een gaypride-optocht, verkleed als lid van Pussy Riot. Amnesty International heeft een sms-actie op touw gezet om handtekeningen te verzamelen voor een petitie die aan de Russische regering wordt aangeboden en de Verenigde Staten hebben herhaaldelijk hun zorgen geuit. De Franse minister van cultuur Aurélie Filippetti zei vorige week in een verklaring zich zorgen te maken over de artistieke vrijheid. Een groep van meer dan honderd Duitse politici noemde de mogelijke celstraf 'draconisch en buitensporig'.

Ook beroemdheden zijn in de bres gesprongen voor de drie vrouwen van Pussy Riot. Tijdens een concert in Moskou trok Madonna haar shirt uit, waarbij ze op haar rug de woorden Pussy Riot showde. De IJslandse zangeres Bjørk, Pete Townshend van The Who en een aantal leden van de Pet Shop Boys namen het eveneens voor de verdachten op. Yoko Ono stuurde een van de drie leden een persoonlijk briefje.

De drie punkers, Nadezjda Tolokonnikova, Jekaterina Samoetsevitsj en Maria Alechina, staan terecht omdat ze in februari de kansel van de Christus-Verlosserkerk in Moskou bestormden en een 'punkgebed' ten gehore brachten waarin ze onder meer de woorden 'Moeder Maria, verdrijf Poetin' zongen. De vrouwen werden direct na hun actie gearresteerd en zitten sinds februari in voorarrest. Er hangt ze een straf boven het hoofd wegens 'door godsdiensthaat gemotiveerd hooliganisme'.

Hoewel de bandleden en hun advocaten menen dat het vonnis volledig bepaald wordt door president Vladimir Poetin, hopen de actievoerders toch dat hun acties er toe leiden dat de drie vrouwen vrijkomen of in ieder geval minder zwaar gestraft worden. Poetin heeft eerder al gezegd dat de band 'fout zat' maar geen 'erg zware straf verdient'.

Trouwste user 2022 vrijdag 17 augustus 2012 @ 07:54:23 #34
7889 tong80
Spleenheup
pi_115670697
Vanmiddag wordt in zeven Russische steden en 44 steden elders ter wereld gedemonstreerd voor de vrijlating van de drie leden van Pussy Riot. .

Eerder hebben talloze internationale popsterren al steunbetuigingen geuit voor de feministische punkers. De burgemeester van Reykjavik hulde zich afgelopen zaterdag tijdens een Gay Pride-optocht in zijn stad in een roze bivakmuts en riep om hun vrijlating. Nederland behoort tot een klein groepje Europese landen waar weinig tot niets gebeurt.

De drie jonge Russinnen worden beschuldigd van 'hooliganisme' gemotiveerd door religieuze haat en de aanklager heeft een straf van drie jaar werkkamp geëist. Na een eerder optreden van acht Pussy Riot-vrouwen op het Rode Plein - waar ze Poetin's 'seksistische bewind' hekelden - kwamen de deelnemers er van af met boetes van 500 roebel (12,50 euro).

De rechter begint om 13.00 uur Nederlandse tijd met het voorlezen van het vonnis, wat enige uren kan duren.

vrijdag 17 augustus 2012 @ 08:36:11 #35
45206 Pietverdriet
pi_115671159
Tja, tong, dit topic laat zien dat dit Nederlanders geen fuck interesseert. Als er in de VS wat gebeurd, dan is het pas interessant.
pi_115671192
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 21:02 schreef stekelzwijn het volgende:
Is dat ooit echt weg geweest daar dan?
  Trouwste user 2022 vrijdag 17 augustus 2012 @ 09:43:49 #37
7889 tong80
Spleenheup
pi_115672242
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 08:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Tja, tong, dit topic laat zien dat dit Nederlanders geen fuck interesseert. Als er in de VS wat gebeurd, dan is het pas interessant.
Het valt mij ook tegen. Weing reacties in dit topic, vrijwel geen aandacht in de media en geen respons van Nederlandse ariesten.

vrijdag 17 augustus 2012 @ 09:47:15 #38
45206 Pietverdriet
pi_115672342
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 09:43 schreef tong80 het volgende:

[..]

Het valt mij ook tegen. Weing reacties in dit topic, vrijwel geen aandacht in de media en geen respons van Nederlandse ariesten.

Nederland is al 10 jaar met zichzelf bezig, wentelend in zelfmedelijden.
  Trouwste user 2022 vrijdag 17 augustus 2012 @ 10:00:44 #39
7889 tong80
Spleenheup
pi_115672688
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 09:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nederland is al 10 jaar met zichzelf bezig, wentelend in zelfmedelijden.
Maar we redden wel de walvis.

Trouwste user 2022 vrijdag 17 augustus 2012 @ 10:26:11 #40
7889 tong80
Spleenheup
pi_115673357
Sir Paul McCartney heeft zich nu ook
met de zaak rond Pussy Riot bemoeid.De
zanger schreef een brief op zijn
website aan de Russische punkband.

"Ik wil dat jullie weten dat ik heel
erg hoop dat de Russische autoriteiten
achter het principe van de vrijheid van
meningsuiting staan en dat ze jullie
niet vervolgen voor jullie protest.
Blijf sterk."

Nadezhda Tolokonnikova (22),Maria
Alekhina (24) en Katya Samutsevich (30)
hangt tot zeven jaar cel boven het
hoofd voor hun protestsong tegen Poetin
in een Russische kerk.Vrijdag is de
uitspraak tegen Pussy Riot.

vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:14:41 #41
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_115681077
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 08:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Als Tarkan de zwarte steen in Mekka had geswaffeld, zou er dan net zoveel hommeles zijn?
Ik ga naar huis.
  Trouwste user 2022 vrijdag 17 augustus 2012 @ 15:36:42 #42
7889 tong80
Spleenheup
pi_115684048
Ze zijn inmiddels schuldig bevonden. De rechter is al 2 uur bezig het vonnis van 80 pagina's voor te lezen. o|O

vrijdag 17 augustus 2012 @ 16:07:17 #43
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_115685128
quote:
Pussy Riot members jailed for two years for hooliganism
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-19297373
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 16:09:54 #44
45206 Pietverdriet
pi_115685203
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 10:00 schreef tong80 het volgende:

[..]

Maar we redden wel de walvis.

Een orka is een dolfijn, geen walvis.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 16:12:08 #45
45206 Pietverdriet
pi_115685271
In Nederland wordt iemand die een waxinelichtjehouder naar de gouden koets gooit 2 jaar vastgezet.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 16:12:57 #46
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_115685291
Koningin>kerk
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 16:17:53 #47
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_115685449
quote:
3s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 16:12 schreef Hyperdude het volgende:
Koningin>kerk
Voor ons misschien ja.

Al vind ik het wel raar dat de kerk in Rusland zo'n invloed heeft. Dacht altijd dat die Sovjets er een broertje dood aan hadden.
Ik ga naar huis.
  Trouwste user 2022 vrijdag 17 augustus 2012 @ 16:42:15 #48
7889 tong80
Spleenheup
pi_115686194
De drie leden van de punkband Pussy Riot zijn vandaag schuldig bevonden aan 'hooliganisme gemotiveerd door religieuze haat' na het zingen van een 'punkgedicht' gericht tegen president Poetin. De vrouwen zijn daarvoor veroordeeld tot twee jaar cel. .

De rechter in Moskou begon om 13:00 Nederlandse tijd met het voorlezen van het vonnis. De bandleden werd in het vonnis verweten het protestlied gezongen te hebben in een kerk, wat kwetsend was voor gelovigen. Daarbij kwam volgens de rechter het feit dat ze in die kerk ook nog kledingstukken hadden uitgetrokken, wat eveneens als kwetsend door gelovigen is ervaren.

Bovendien hebben de leden volgens de rechter haat verkondigd en droegen ze een politieke boodschap uit in een kerk.

Het volledige vonnis telt 80 bladzijden. De strafmaat werd pas drie uur na het begin van de zitting bekend, nadat de rechter het volledig voorgelezen had.

Vanmiddag werd in zeven Russische steden en 44 steden elders ter wereld gedemonstreerd voor de vrijlating van de drie leden van Pussy Riot.

Eerder hebben talloze internationale popsterren al steunbetuigingen geuit voor de feministische punkers. De burgemeester van Reykjavik hulde zich afgelopen zaterdag tijdens een Gay Pride-optocht in zijn stad in een roze bivakmuts en riep om hun vrijlating. Nederland behoort tot een klein groepje Europese landen waar weinig tot niets gebeurt.

De Amerikaanse ambassade in Moskou heeft in een reactie op het vonnis laten weten dat twee jaar cel 'disproportioneel lijkt in verhouding tot de actie'.

pi_115686650
Die kerk heeft daar ontzettend veel macht, de priesters rijden daar rond in BMW's en Mercedes met diplomatieke kentekens en komen weg met allerlei misdaden. Een tijdje geleden was er ook een rel met die gemanipuleerde foto waar een Breguet horloge was weg gephotoshopped.
Kasparov is trouwens ook flink aangepakt door de politie toen ie buiten bij het proces stond.
pi_115688213
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 16:55 schreef JackHerrer het volgende:
Die kerk heeft daar ontzettend veel macht, de priesters rijden daar rond in BMW's en Mercedes met diplomatieke kentekens en komen weg met allerlei misdaden. Een tijdje geleden was er ook een rel met die gemanipuleerde foto waar een Breguet horloge was weg gephotoshopped.
Kasparov is trouwens ook flink aangepakt door de politie toen ie buiten bij het proces stond.
dat soort geestelijken mogen van mij aan de hoogste boom worden opgeknoopt, hoe eerder hoe beter

Trouwste user 2022 vrijdag 17 augustus 2012 @ 18:44:48 #51
7889 tong80
Spleenheup
pi_115689856
Schaakgrootmeester Garri Kasparov is vanmiddag gearresteerd omdat hij protesteerde tegen de veroordeling van het Russische punkbandje Pussy Riot. Kasparov is een fel tegenstander van premier Poetin.

Kasparov werd al vaker opgepakt bij betogingen. In dit geval heeft de BBC opnames ter beschikking die tonen hoe de voormalig wereldkampioen schaken door de politie een busje in wordt gesleept.

Filmpje :

http://www.bbc.co.uk/news/world-africa-19300149

Trouwste user 2022 vrijdag 17 augustus 2012 @ 18:50:49 #52
7889 tong80
Spleenheup
pi_115690052
DEN HAAG - Minister Uri Rosenthal van Buitenlandse Zaken is teleurgesteld over de veroordeling van Pussy Riot en noemt de straf ,,veel te hoog''.

"Ik ga dit aan de orde stellen bij EU-collega's en met de hele EU spreken we Rusland aan. Het gaat hier om de vrijheid van meningsuiting'', aldus de minister, die het eens is met de internationale kritiek.

"Er was een lang voorarrest, een lange en onduidelijke aanklacht. Goede rechtsgang is belangrijk; dit staat op de EU-agenda met Rusland.'' Rosenthal had zijn zorgen over het proces vorige maand al overgebracht aan de Russische mensenrechtenambassadeur.

vrijdag 17 augustus 2012 @ 19:01:06 #53
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_115690437
Ze vliegen trouwens niet in een cel, maar in een strafkamp. Hoop barakken met een prikkeldraad en wachttorens eromheen. Klinkt meer als een concentratiekamp als je 't mij vraagt.

Wel grappig dat de EU zich plots zorgen maakt over de rechtsgang in Rusland. Er gebeuren daar toch al langer rare dingen, maar toen waren er natuurlijk geen dozijn celebs die erover begonnen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_115692684
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 19:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ze vliegen trouwens niet in een cel, maar in een strafkamp. Hoop barakken met een prikkeldraad en wachttorens eromheen. Klinkt meer als een concentratiekamp als je 't mij vraagt.

Wel grappig dat de EU zich plots zorgen maakt over de rechtsgang in Rusland. Er gebeuren daar toch al langer rare dingen, maar toen waren er natuurlijk geen dozijn celebs die erover begonnen.
Dan is het nu des te meer duidelijk dat Pussy Riot zich ingezet heeft voor een goede zaak.
  Trouwste user 2022 vrijdag 17 augustus 2012 @ 20:19:20 #55
7889 tong80
Spleenheup
pi_115693003
De Amerikaanse ambassade in Moskou heeft vrijdag het vonnis in de zaak tegen de drie vrouwen van de punkgroep Pussy Riot veroordeeld. De celstraf van 2 jaar waartoe zij zijn veroordeeld, lijkt niet in verhouding te staan tot hun daden, aldus de ambassade in een bericht op Twitter.

Ook de Duitse minister van Buitenlandse Zaken, Guido Westerwelle, heeft weinig goede woorden voor de uitspraak over. Niet alleen staat het "harde oordeel" van de rechter niet in verhouding tot de actie van de vrouwen in een kerk. Ook is hij bezorgd over de gevolgen die de straf voor hen zal hebben.

De vrijheid van geëngageerde kunstenaars om zich te uiten moet onderdeel zijn van elke levendige democratische samenleving, meent Westerwelle.

Trouwste user 2022 vrijdag 17 augustus 2012 @ 22:38:52 #56
7889 tong80
Spleenheup
pi_115698127
De Russisch-orthodoxe kerk heeft vrijdag om 'genade' gevraagd voor drie vrouwen van punkband Pussy Riot, die eerder op de dag tot 2 jaar cel waren veroordeeld.

"Zonder de rechtvaardigheid van de beslissing van de rechtbank in twijfel te trekken, roepen we de autoriteiten van de staat op genade te tonen voor de veroordeelde personen in het kader van de wet, in de hoop dat zij ervan zullen afzien godslasterlijke handelingen te herhalen", aldus een in Moskou uitgegeven verklaring.

Trouwste user 2022 vrijdag 17 augustus 2012 @ 22:40:44 #57
7889 tong80
Spleenheup
pi_115698189
Activisten van de Russische actiegroep Femen hebben in Kiev een enorm kruisbeeld omgezaagd. Dit deden zij als protest tegen de veroordeling van de leden van de punkgroep Pussy Riot eerder vandaag.

Op een filmpje dat op internet is verschenen, is te zien hoe een topless blondine met een kettingzaag het kruisbeeld te lijf gaat terwijl twee anderen met behulp van kabels het beeld stabiliseren.

pi_115699069
Gewoon terecht gestraft dat volk. Je moet je waardeloze provocerende lieden niet in een kerk spelen. Die mensen daar zitten er niet op te wachten.
pi_115699209
Alleen al vanwege die teringherrie is het een terechte straf.
pi_115708671
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 23:00 schreef Jahr00n het volgende:
Gewoon terecht gestraft dat volk. Je moet je waardeloze provocerende lieden niet in een kerk spelen. Die mensen daar zitten er niet op te wachten.
ik zit niet te wachten op het gezwam van die kerklieden en pastoors te wachten, moeten die dan ook 2 jaar de bak in als ze buiten de kerk hun ideeën verkondigen?
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 15:43:00 #61
45206 Pietverdriet
pi_115716352

zaterdag 18 augustus 2012 @ 15:43:56 #62
45206 Pietverdriet
pi_115716382
Ook Gary Kasparov zit trouwens vast, hem hangt 5 jaar boven het hoofd omdat hij een agent in het oor zou hebben gebeten
pi_115718074
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 15:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Ook Gary Kasparov zit trouwens vast, hem hangt 5 jaar boven het hoofd omdat hij een agent in het oor zou hebben gebeten
[ afbeelding ]
Die is vaak bij dat soort protesten aanwezig of niet? hij komt me iig bekend voor :P
  Trouwste user 2022 zaterdag 18 augustus 2012 @ 22:32:09 #64
7889 tong80
Spleenheup
pi_115728689
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 16:48 schreef Gehenna het volgende:

hij komt me iig bekend voor :P
Schijnt een goeie sportman geweest te zijn. Judo ofzo.

zaterdag 18 augustus 2012 @ 22:34:36 #65
45206 Pietverdriet
pi_115728815
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 22:32 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ga jij je eens heel snel schamen!
  Trouwste user 2022 zaterdag 18 augustus 2012 @ 22:37:00 #66
7889 tong80
Spleenheup
pi_115728921
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 22:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ga jij je eens heel snel schamen!
Hadden we het laatst niet over ironie ? ;)

pi_115739703
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 22:32 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ja schaakgrootmeester, hoorde ik... (Ik volg verder totaal geen sport, dus ook geen schaken :P)

maar ik heb 'm eerder gezien bij andere demonstraties dacht ik :P
  Trouwste user 2022 zondag 19 augustus 2012 @ 10:27:53 #68
7889 tong80
Spleenheup
pi_115739938
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 10:09 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Ja schaakgrootmeester, hoorde ik... (Ik volg verder totaal geen sport, dus ook geen schaken :P)

maar ik heb 'm eerder gezien bij andere demonstraties dacht ik :P
Niet zo maar een schaakgrootmeester. Eén van de beste ooit.

Hij staat inderdaad op de baricaden en heeft zelfs meegedaan aan verkiezingen.

Trouwste user 2022 zondag 19 augustus 2012 @ 13:29:44 #69
7889 tong80
Spleenheup
pi_115744084
Madonna roept op tot de vrijlating van Pussy Riot. De Queen of Pop noemt de veroordeling van de drie Russische meiden 'te hardvochtig' en 'onmenselijk'. "Ze hebben lang genoeg vast gezeten. Ik roep Rusland op Pussy Riot vrij te laten."

Drie leden van Pussy Riot werden vrijdag veroordeeld tot twee jaar cel vanwege vandalisme. De dames brachten in februari in de belangrijkste Russisch-orthodoxe kerk van Moskou een 'punkgebed' ten gehore. Ze verkondigden onder meer 'Moeder Maria, verdrijf Poetin'.

Madonna maakte zich al voor de veroordeling hard voor de meiden. Nadat de zangeres zich had uitgesproken tegen censuur, sprong ook onder anderen Paul McCartney op de bres voor Pussy Riot.

Madonna hoopt dat nog meer artiesten zich uitspreken tegen de veroordeling van de Russische feministenpunkband. "Ik dring er bij artiesten over de hele wereld op aan om te protesteren. Iedereen die voor vrijheid staat, moet deze onrechtvaardige straf veroordelen."

pi_115759266
Wanneer je vindt dat de opgelegde straf ridicuul is, kun je de petitie van Amnesty International tekenen:

http://www.amnesty.nl/act(...)laat-pussy-riot-vrij
  zondag 19 augustus 2012 @ 22:02:58 #71
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_115760761
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 21:29 schreef stekelzwijn het volgende:
Wanneer je vindt dat de opgelegde straf ridicuul is, kun je de petitie van Amnesty International tekenen:

http://www.amnesty.nl/act(...)laat-pussy-riot-vrij
Ik koop uit protest geen Russische producten meer. :')
pi_115762001
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 22:02 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ik koop uit protest geen Russische producten meer. :')
Je zou daarnaast ook de petitie kunnen tekenen.
  Moderator zondag 19 augustus 2012 @ 22:52:40 #73
9859 crew  Karina
Woman
pi_115763226
Om een idee te krijgen hoe het toegaat in een Russisch strafkamp:

quote:
Het dagelijks leven van de vrouwelijke gedetineerden is eentonig en zwaar. Het is de vrouwen verboden eigen kleding te dragen, het uniform, van een groene ruwe stof, is verplicht. De vrouwen hebben wel het recht te telefoneren, maar over het algemeen slechts één keer per maand. De conversatie mag nooit de 15 minuten overschrijden. In tegenstelling tot hun mannelijke 'collega's', mogen de vrouwelijke gevangenen een ongelimiteerd aantal pakketjes ontvangen.

De regel is dat er maximaal 100 gevangen in een 'cel' verblijven, maar soms kan dat oplopen tot 120. De dag begint al om 06.00 uur 's ochtends, als de vrouwen gewekt worden voor het appel. Dat betekent dat ze zich buiten op het centrale plein dienen te verzamelen om geteld te worden. Slechts als de temperaturen onder de 30 graden Celsius zakken, gebeurt het appel, dat wel tot dertig minuten in beslag kan nemen, binnen.

De groep vrouwelijke gedetineerden wordt binnen het kamp opgedeeld in recidivisten en vrouwen die voor het eerst gevangen zitten. Ook worden de vrouwen ingedeeld in drie types van bewaking: normaal, gereduceerd en zwaar. Normaal houdt in dat de gevangene zes korte visites (tot vier uur) en vier lange bezoeken (tot drie dagen) per jaar mag ontvangen. Tijdens de lange bezoeken is het toegestaan zich met man of ouders terug te trekken in een aparte ruimte. Bezoekers die buiten de familiale kring vallen, moeten toestemming krijgen van de directie van het kamp.

Naaien
Het is deze 'normale' vrouwen toegestaan eten en producten te kopen om in hun basisbehoeften te kunnen voorzien. Hier mag echter niet meer dan 75 euro per maand aan worden besteed. Zij die werk hebben binnen de kampmuren (minder dan de helft heeft die luxe) kunnen ook hun loon (tussen de 25 en 50 euro per maand) daarvoor aanspreken. Het werk bestaat meestal uit het naaien van uniformen voor de cipiers, het leger of het ministerie van Binnenlandse Zaken. Zij die geen baantje hebben, zijn afhankelijk van giften van buitenaf.

Vrouwen die onder het 'gereduceerde' regime vallen, meestal verkregen door goed gedrag, mogen onbeperkt voedsel en producten kopen, en krijgen bovenop de bezoeken van het normale regime, twee lange bezoeken extra per jaar.

Het strenge regime wordt gedurende drie maanden opgelegd aan vrouwen die de regels van het kamp overtreden hebben. Dat kan zijn door consumptie van alcohol of drugs, door tegenwerking of door het beledigen van een cipier. Deze vrouwen worden geïsoleerd van de anderen, mogen niet bellen of bezoek ontvangen, en komen slechts anderhalf uur per dag uit hun cel.
Bron en rest van het artikel
:{ Vreselijk.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Trouwste user 2022 maandag 20 augustus 2012 @ 07:56:08 #74
7889 tong80
Spleenheup
pi_115772536
Meer dan 5000 mensen hebben in dit weekend een onlinepetitie van Amnesty International voor de vrijlating van de punkband Pussy Riot ondertekend. Vrijdagavond werd de petitie gelanceerd, maandagochtend was de grens van 5000 supporters geslecht.

De organisatie wil de Russische autoriteiten ertoe bewegen de drie vrouwelijke leden van Pussy Riot vrij te laten. De dames werden vorige week tot twee jaar gevangenisstraf veroordeeld, omdat zij in een Moskouse kathedraal een anti-Poetinlied zongen.

Op het festival Lowlands konden mensen een papieren petitie ondertekenen. Hoeveel krabbels dat heeft opgeleverd, is niet bekend.

Trouwste user 2022 maandag 20 augustus 2012 @ 09:21:10 #75
7889 tong80
Spleenheup
pi_115773397
Meer dan 14.500 mensen hebben in dit weekend een petitie van Amnesty International voor de vrijlating van de Russische punkband Pussy Riot ondertekend. Dat meldde radiozender 3FM, die een van de initiators is van de petitie, maandagochtend

Zie ook:
•Pro-Pussyprotest in Keulse Dom
•Russische kerk wil 'genade' voor Pussy Riot
•EU twijfelt aan eerlijk proces Pussy Riot
•VS: straf Pussy Riot lijkt buitensporig
Vrijdagavond werd de petitie gelanceerd door Amnesty, 3FM, VPRO 3 voor 12 en het festival Lowlands. Ze willen de Russische autoriteiten ertoe bewegen de drie vrouwelijke leden van Pussy Riot vrij te laten. De dames werden vorige week tot twee jaar gevangenisstraf veroordeeld, omdat zij in een Moskouse kathedraal een anti-Poetinlied zongen.

Op het festival Lowlands konden mensen een papieren petitie ondertekenen bij een speciale stand. Op de website van Amnesty konden mensen digitaal hun steun uitspreken. Maandagochtend, na afloop van Lowlands, was de petitie 14.608 keer ondertekend.

Het is de bedoeling dat de ingezamelde krabbels in de loop van deze week aan de Russische ambassade worden aangeboden.

Trouwste user 2022 maandag 20 augustus 2012 @ 11:05:55 #76
7889 tong80
Spleenheup
pi_115775712
De drie vrouwen van de Russische punkband Pussy Riot, die vrijdag tot 2 jaar celstraf zijn veroordeeld, zullen geen gratie vragen aan president Vladimir Poetin. Hun advocaat heeft dat maandag gezegd.

"Letterlijk is dit wat ze zeiden: Laten ze naar de hel lopen met hun gratie", aldus advocaat Nikolai Polozov.

Trouwste user 2022 maandag 20 augustus 2012 @ 13:27:44 #77
7889 tong80
Spleenheup
pi_115780026
MOSKOU - Oud-wereldkampioen schaken Garri Kasparov is ervan beschuldigd een agent in zijn hand te hebben gebeten. De schaker zou dat hebben gedaan toen hij vrijdag werd opgepakt bij de protesten tegen de veroordeling van punkband Pussy Riot.

Kasparov moet zich maandag bij de politie verantwoorden, meldde hij op zijn website. Zelf ontkent hij een agent te hebben aangevallen. Volgens hem is dat duidelijk te zien op video's van zijn arrestatie. Als hij schuldig wordt bevonden, kan hij tot 5 jaar celstraf krijgen of een boete van ten hoogste circa 5000 euro.

Kasparov (49) staat bekend als een fel tegenstander van de Russische president Vladimir Poetin. De Russische politie heeft de schaakgrootmeester al vaker aangehouden.

Trouwste user 2022 maandag 20 augustus 2012 @ 16:54:31 #78
7889 tong80
Spleenheup
pi_115787795
MOSKOU - De Russische justitie is een strafrechtelijk onderzoek begonnen naar bandleden van de punkband Pussy Riot die tot nu toe op vrije voeten zijn gebleven. Dat meldde de politie maandag.

Twee andere bandleden van het wisselende muziekgezelschap deden ook mee, maar werden niet vervolgd. Tijdens het proces van de drie vrouwen werden ze als "onbekende deelnemers'' aangeduid.

maandag 20 augustus 2012 @ 20:35:26 #79
321876 Cherna
Fuck the System
pi_115796725
Och die meiden krijgen een stukje heropvoeding. Die zullen straks na de heropvoeding Poetin waarderen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  Trouwste user 2022 dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:24:04 #80
7889 tong80
Spleenheup
pi_115822578
MOSKOU - De Russische punkband Pussy Riot wil zijn naam als beschermd merk laten registreren. Op die manier wil de band voorkomen dat derden de naam Pussy Riot voor dubieuze praktijken gebruiken. Dat heeft de advocaat van de punkband dinsdag gezegd tegen persbureau Interfax.

Een rechtbank in Moskou heeft vrijdag drie leden van de punkband Pussy Riot tot 2 jaar celstraf veroordeeld. De drie drongen in februari tijdens een dienst de kathedraal van Christus de Verlosser vlak bij het Kremlin binnen en zongen een 'punkgebed' over de huidige president Vladimir Poetin en de Russisch-Orthodoxe Kerk.

Ook naar andere leden van de groep doet justitie onderzoek.

pi_115824499
Directeur van Lowlands wil zeg graag voor de volgende editie boeken...

http://3voor12.vpro.nl/ni(...)r-Lowlands-2013.html

quote:
Eric van Eerdenburg wil de Russische band Pussy Riot naar de volgende editie van Lowlands halen. Dat zei de directeur van het festival zondag tegen DJ Roosmarijn Reijmer op 3FM. Volgens Van Eerdenburg moet het een soort zegetocht voor de vrijheid van meningsuiting worden. Het wordt heel breed gedragen door alle artiesten en mensen uit de business, en politici, dat dit een absurde, absurde, absurde toestand is. Van Eerdenburg ziet Pussy Riot graag langs alle festivals in Europa en Amerika gaan, te beginnen bij Californische festival Coachella en te eindigen op Lowlands.

Dit weekend startten het Lowlandsfestival zelf in samenwerking met 3FM, VPRO 3voor12 en Amnesty International een handtekeningenactie op waarin gepleit wordt voor de directe vrijlating van Pussy Riot. Het is de bedoeling dat de handtekeningen later deze week worden aangeboden aan de Russische ambassade. De petitie ondertekenen kan op de website Amnesty.nl. 8664 mensen hebben inmiddels al hun steun betuigd.

Pussy Riot heeft al veel steunbetuigingen ontvangen van artiesten, onder andere van Paul McCartney, Sting, Madonna en Yoko Ono. Op Lowlands hadden verschillende bands , waaronder Refused en Feist, een banner met de tekst Free Pussy Riot op hun instrumenten bevestigd. De Heideroosjes droegen het nummer Break The Public Peace aan de Russen op. Een dag na de veroordeling bracht de punkband een tweede protestsong uit, Putin Lights Up The Fires.

Drie leden van de Russische punkband werden afgelopen vrijdag veroordeeld tot gevangenisstraffen van twee jaar vanwege "hooliganisme gemotiveerd door religieuze haat". De rechter in Moskou gaf gehoor aan Poetins wens om clemente straffen uit te delen. Om die reden moeten de leden hun straf uitzitten in een strafkamp.

Op 21 februari dit jaar gaf de band een spontaan optreden in de Christus Verlosserskathedraal in Moskou om te protesteren tegen de hechte band tussen de Russisch Orthodoxe kerk en het autoritaire regime in Rusland. Daarbij riepen de leden onder meer de maagd Maria op de Russische president Poetin te verdrijven. Volgens de Russische justitie heeft Pussy Riot de gevoelens van gelovigen ernstig gekwetst.
zal lastig worden...

Zwarte Cross had dat al door blijkbaar:
zwartecross twitterde op dinsdag 21-08-2012 om 09:25:47 Eerste afmelding ZC13: Pussy Riot. reageer retweet
pi_115847599
Wat is die van Eerdenburg toch altijd een politiek geëngageerd mannetje :')
  Trouwste user 2022 vrijdag 24 augustus 2012 @ 13:49:15 #83
7889 tong80
Spleenheup
pi_115950007
Het Haagse Residentie Orkest wil optreden met de Russische punkband Pussy Riot. Drie leden van de band werden vorige week veroordeeld tot 2 jaar cel omdat ze in een Moskouse kathedraal een anti-Poetinlied hadden gezongen. Zodra de dames op vrije voeten zijn, hoopt het orkest dat ze naar Den Haag komen voor een samenwerking.

Het orkest heeft inmiddels contact gehad met de advocaat van de punkgroep, aldus de woordvoerder. Er is vanuit Rusland echter nog niet inhoudelijk op de uitnodiging gereageerd. 'We kunnen ons voorstellen dat ze op dit moment ook wel iets anders aan hun hoofd hebben.' Wat het Haagse gezelschap betreft, kan in het programma voor 2013-2014 nog wel een gaatje worden vrijgelaten voor een show met de punkmeiden. 'Maar het hangt er vooral vanaf wanneer ze vrijkomen.'

De klassieke musici hopen een programma te kunnen samenstellen waarbij het orkest een aantal nummers van Pussy Riot speelt en een paar stukken ten gehore brengt van andere componisten die ooit om hun kritische houding in de problemen kwamen. 'Het optreden van Pussy Riot laat zien dat maatschappijkritische muziek van alle tijden is. Een programma samen met Pussy Riot past naadloos in ons nieuwe artistieke profiel', aldus directeur Niels Veenhuijzen.

Volgens de woordvoerder past de uitnodiging aan de Russische band perfect in het nieuwe beleid om meer aansluiting te vinden met de actualiteit.

vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:04:06 #84
13973 ranja
image means nothing
pi_115953207
In de Nusport van deze week een interview met de russische voetballer Bulykin.
Die vindt de straf wel wat hoog maar wel terecht omdat ze in zijn ogen wel wat strafbaars bewust fout gedaan hebben.
  Trouwste user 2022 vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:11:49 #85
7889 tong80
Spleenheup
pi_115953547
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 15:04 schreef ranja het volgende:
In de Nusport van deze week een interview met de russische voetballer Bulykin.
Die vindt de straf wel wat hoog maar wel terecht omdat ze in zijn ogen wel wat strafbaars bewust fout gedaan hebben.
Te triest.

vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:28:34 #86
13973 ranja
image means nothing
pi_115954204
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 15:11 schreef tong80 het volgende:

Te triest.

Ja, hoewel het ook wel een andere kant laat zien. In het westen is vrijwel iedereen erg verontwaardigd maar de russen zelf zijn dus niet allemaal op de hand van de band... zeker als je, zoals Bulykin, bij het geloof hoort van de kerk waar die band binnenviel.
  Trouwste user 2022 zaterdag 25 augustus 2012 @ 07:07:02 #87
7889 tong80
Spleenheup
pi_115982644
Er schuilt iets zeer verontrustends in hoe het Westen zich de zaak van deze vrouwen aantrekt. Het inzetten van dissidenten is gevaarlijk. Dat betoogt Ruslandkenner Vadim Nikitin. .

Dissidenten zien er niet tegenop om het baasje te bijtenVan Madonna tot Björk, van de elitaire New Yorker tot de populistische Daily Mail, schaarde de wereld zich als één man achter de oneerbiedige, Russische feministische activisten van Pussy Riot als protest tegen hun botte en wrede behandeling door de staat. Het heeft de showrechtbank van Vladimir Poetin er weliswaar niet van weerhouden om ze tot twee jaar gevangenisstraf te veroordelen wegens 'vandalisme', maar door de alomvattende internationale mediadruk heeft deze zaak het Kremlin toch wel ernstig in verlegenheid gebracht.

Toch schuilt er iets zeer verontrustends in hoe het Westen zich de zaak van deze jonge vrouwen aantrekt en hoe de denkbeelden, het activisme en zelfs de muziek van Pussy Riot al snel op de achtergrond zijn geraakt en het alleen nog maar gaat om het in diskrediet brengen van een van de geopolitieke vijanden van de VS.

In de jaren zeventig maakte het de Verenigde Staten en bondgenoten weinig uit wat Sovjet-dissidenten zeiden, zolang het maar tegen het Kremlin gericht was. Geen wonder dat zoveel Amerikanen die nog nooit een boek van Aleksandr Solzjenitsyn hadden gelezen en zo opgetogen waren toen hij afgaf op de Sovjet-Unie, later nogal geschokt waren, zich zelfs beledigd en verraden voelden, toen hij kritiek had op veel van dezelfde tekortkomingen in zijn nieuwe vaderland. Die man stond toch aan onze kant?

Het inzetten van dissidenten om politiek te scoren tegen het Russische bewind is net zo gevaarlijk als een tijger als huisdier nemen: hoe getemd ze ook lijken, uiteindelijk zijn het vrije geesten die er niet tegenop zien om het baasje te bijten.

Hoeveel fans van het absurde 'punkgebed' dat Pussy Riot in de kathedraal van Christus de Verlosser opvoerde en van de erudiete en ontroerende slotverklaring van Nadezja Tolokonnikova waren even enthousiast over haar deelname, naakt en hoogzwanger, aan een openbare orgie in een Moskous museum in 2008? Die performance van de radicale kunstgroep Voina ('Oorlog') moest uitdrukken hoe de Russen door hun overheden werden misbruikt. Eerder had Voina al een politieauto in brand gestoken en obscene afbeeldingen aangebracht op een ophaalbrug in Sint-Petersburg.

Voor dergelijke stunts zou je overal worden gearresteerd, niet alleen in het autoritaire Rusland. Pussy Riot en hun kameraden van Voina vormen echter een totaalpakket: hun opgewekte, prodemocratische, anti-Poetin feminisme is onlosmakelijk verbonden met hun opruiende anarchisme, extreme seksuele provocaties, opzettelijke obsceniteiten en extreemlinkse opvattingen.

Tenzij je dat allemaal prima vindt (maar ik vermoed dat 99 procent van degenen die Pussy Riot in de mainstreammedia steunen er niet zo over denkt) is het alleen nu steunen van Pussy Riot, nu ze duidelijk onschuldig zijn en de staat duidelijk fout zit, puur opportunisme. Net als in de slechte oude tijd is een dergelijke automatische maar selectieve steun voor Russische dissidenten - zonder hun ideeën ten volle te onderschrijven - niet alleen schijnheilig, maar bewijst het hun zaak ook een slechte dienst.

Aan de mediakoorts over Pussy Riot ligt een fundamenteel onbegrip ten grondslag over waar het deze Russische dissidenten om gaat. Sommige media hebben de zaak voorgesteld als het zoeken naar vrijheid van meningsuiting en andere basisprincipes van de liberale democratie. Het begrip 'vrijheid van meningsuiting', met zijn connotaties van fatsoenlijk burgerlijk protest om stoom af te blazen terwijl het leven doorgaat, past echter totaal niet in het Russische radicale gedachtengoed. De leden van Pussy Riot zijn geen liberalen die op zoek zijn naar zelfexpressie. Het zijn zelfverklaarde afstammelingen van de surrealisten en de Russische futuristen en ze zijn vastbesloten om de samenleving radicaal en zelfs met geweld te veranderen.

Iedereen die de moeite heeft genomen om verder te kijken dan hun relevantie als anti-Kremlinfiguren kan weten dat deze jonge mensen net zo'n grote hekel hebben aan het kapitalisme als aan het Poetinisme.

De westerse aanhangers van Pussy Riot moeten inzien dat de dissidentie van hun helden niet alleen tegen Poetin is gericht en dat ze ook niet zullen ophouden als Rusland een 'normale' liberale democratie wordt. Wat Pussy Riot nastreeft, is namelijk net zo afschrikwekkend, uitdagend en bedreigend voor de gevestigde orde in Rusland als in het Westen: bevrijd zijn van patriarchaat, kapitalisme, religie, conventionele moraal, ongelijkheid en het hele systeem van de corporatieve staat. We moeten deze dappere vrouwen alleen steunen als wij zelf ook dapper genoeg zijn om zo ver te gaan.

Vadim Nikitin is journalist en Ruslandkenner. Dit artikel verscheen eerder in The New York Times.
© The New York Times
Vertaling: Leo Reijnen

zaterdag 25 augustus 2012 @ 09:39:13 #88
45206 Pietverdriet
pi_115983550
Gebrek aan enige kennis van zaken heeft mensen nooit in de weg gestaan een mening te hebben over iets.
  Trouwste user 2022 zondag 26 augustus 2012 @ 14:01:29 #89
7889 tong80
Spleenheup
pi_116021903
Twee leden van de Russische punkband Pussy Riot zijn Rusland ontvlucht. Dat werd zondag bekendgemaakt op de Twitter-account van de band. De twee werden gezocht door de Russische politie.

Vijf leden van Pussy Riot brachten in februari een 'punkgebed ten gehore' in de belangrijkste Russisch-orthodoxe kerk. In het punkgebed kwamen de woorden 'Moeder Maria, bevrijd ons van Poetin' voor. Met hun actie wilden ze er naar eigen zeggen tegen protesteren dat het hoofd van de kerk kiezers had opgeroepen bij de presidentsverkiezingen op Vladimir Poetin te stemmen.

De vrouwen droegen tijdens hun optreden in de kerk kleurrijke bivakmutsen. De Russische autoriteiten wisten drie vrouwen te identificeren. De drie werden opgepakt en op 17 augustus tot twee jaar strafkamp veroordeeld. Enkele dagen later zei de politie op zoek te zijn naar de andere twee Pussy Riot-leden.

Op Twitter zei Pussy Riot zondag dat de twee leden van de band Rusland zijn ontvlucht en 'bezig zijn buitenlandse feministen te ronselen voor nieuwe protestacties'.

Trouwste user 2022 zondag 26 augustus 2012 @ 17:53:14 #90
7889 tong80
Spleenheup
pi_116031626
Een groep demonstranten die een kerkdienst verstoorden, in navolging van de Russische punkband Pussy Riot, kijkt mogelijk tegen een langere straf aan dan hun helden.

De groep, twee mannen van 23 en 25, en een vrouw van 20, drong gekleed in kleurige bivakmutsen de kathedraal van Keulen binnen, deelde flyers uit, zong en riep slogans terwijl er een kerkdienst bezig was. Ze werden snel door de beveiliging van de kathedraal naar buiten geëscorteerd, en aangeklaagd wegens het verstoren van een religieuze dienst, wat in Duitsland een maximumstraf van 3 jaar met zich meebrengt.

"Het recht om te demonstreren mag niet prevaleren boven het recht op religieuze vrijheid en de religieuze gevoelens van de congregatie," zo zegt diaken Robert Kleine: "De vrede van de kathedraal van Keulen is verstoord - we kunnen en zullen dit niet accepteren." De bisschop van Keulen, die bij het voorval aanwezig was, belooft de demonstranten, Pussy Riot en het Russische volk in de gebeden tijdens de dienst op te nemen.

De Russische punkband Pussy Riot kreeg onlangs twee jaar gevangenisstraf voor "hooliganisme", omdat ze een kerkdienst verstoorden, ondanks luide protesten uit binnen- en buitenland.

Trouwste user 2022 woensdag 29 augustus 2012 @ 08:18:13 #91
7889 tong80
Spleenheup
pi_116137418
Maandagavond waren de rollen in
Rusland even omgedraaid toen orthodoxe
christenen een toneelstuk over de
punkband Pussy Riot verstoorden.

In een experimenteel theater in Moskou
werd een gratis voorstelling over de
drie bandleden gegeven.Die zijn voor
een anti-Poetin lied in een kerk tot
twee jaar strafkamp veroordeeld."Waarom
zo negatief over het orthodoxe geloof?"
en "Je zal berouw hebben",schreeuwden
de betogers.

De actie leidde tot boe-geroep van het
publiek,maar geen van de activisten
werd opgepakt.De leden van Pussy Riot
gaan in hoger beroep tegen hun straf.

pi_116141737
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 08:18 schreef tong80 het volgende:
Maandagavond waren de rollen in
Rusland even omgedraaid toen orthodoxe
christenen een toneelstuk over de
punkband Pussy Riot verstoorden.

In een experimenteel theater in Moskou
werd een gratis voorstelling over de
drie bandleden gegeven.Die zijn voor
een anti-Poetin lied in een kerk tot
twee jaar strafkamp veroordeeld."Waarom
zo negatief over het orthodoxe geloof?"
en "Je zal berouw hebben",schreeuwden
de betogers.

De actie leidde tot boe-geroep van het
publiek,maar geen van de activisten
werd opgepakt.De leden van Pussy Riot
gaan in hoger beroep tegen hun straf.

nou 2 jaar in het strafkamp met die idiote extremisten :')
  Trouwste user 2022 woensdag 29 augustus 2012 @ 12:33:44 #93
7889 tong80
Spleenheup
pi_116143843
De mensenrechtenraad van het Kremlin heeft woensdag vraagtekens gezet bij de veroordeling van de leden van de feministische Russische punkband Pussy Riot.

Volgens de mensenrechtenraad is in de zaak ten onrechte het strafrecht gehanteerd. Ook vraagt de raad zich af waarom twee van de drie vrouwen geen voorwaardelijke celstraf hebben gekregen, zodat ze in staat zouden zijn geweest om voor hun jonge kinderen te zorgen.

De drie leden van Pussy Riot werden veroordeeld, omdat ze in februari in de belangrijkste Russisch-orthodoxe kerk van Moskou een 'punkgebed' ten gehore brachten, waarin de woorden 'Moeder Maria, bevrijd ons van Poetin' voorkwamen.

Op de strafzaak tegen Pussy Riot was de afgelopen tijd internationaal veel kritiek.

Trouwste user 2022 donderdag 30 augustus 2012 @ 13:56:41 #94
7889 tong80
Spleenheup
pi_116185767
In het Russische Kazan zijn in een woning de vermoorde lijken gevonden van een 76-jarige vrouw en haar 38-jarige dochter. Op de muur van de woning stond de, 'waarschijnlijk' met bloed geschreven boodschap 'Free Pussy Riot'. Dat heeft het Russische Onderzoekscomité vanochtend bekend gemaakt. .

Beide vrouwen zouden tussen 24 en 26 augustus om het leven zijn gekomen door meerdere steekwonden. Een van de advocaten van Pussy Riot, Nikolaj Polozov, sprak van een 'smerige provocatie' en zei te hopen dat de daders spoedig gevonden zullen worden. Hij voegde eraan toe dat Pussy Riot supporters 'veelal mensen zijn die zich houden aan legale manieren van protest' en riep via twitter journalisten op de moordenaars geen Pussy Riot aanhangers te noemen. Komsomolskaja Pravda meldde aanvankelijk op zijn website 'Aanhangers Pussy Riot plegen moord', maar corrigeerde snel zijn berichtgeving na een verzoek van het Onderzoekscomite 'geen labels' te plakken maar te wachten op het resultaten van het onderzoek.

Volgens een woordvoerder in Tatarstan zijn de onderzoekers 'niet geneigd' te denken dat de moord werkelijk door een Pussy Riot aanhanger is gepleegd. Diefstal wordt voorlopig als het het waarschijnlijke motief voor de moord gezien. 'Waarschijnlijk was het een gek of iemand die onder zware invloed van drugs handelde', zei een woordvoerder van het Onderzoekscomite in Tatarstan tegen Komsomolskaja Pravda. 'Het opschrift was niet meer dan een provocatie'. .

Maar de website van Vesti.ru - een nieuwsdienst van de staatstelevisie - meldde het nieuws vanmiddag nog altijd onder de kop 'Mensen zijn begonnen te moorden voor Pussy Riot'.

Sinds de veroordeling op 17 augustus van drie leden van Pussy Riot tot twee jaar strafkolonie wegens 'hooliganisme gemotiveerd door religieuze haat' zijn op een aantal plaatsen in Rusland orthodoxe kruisen verwoest.

De echtgenoot van een van de Pussy Riot-leden veroordeelde de acties ondubbelzinnig. In oppositiekringen werden de incidenten beschreven als 'provocatie' van de autoriteiten. Tegelijk lieten ook orthodoxe activisten weten zich te organiseren en aanvallen te zullen plegen op Godslasteraars en aanhangers van Pussy Riot. De afgelopen week waren er een paar incidenten in Moskou waarbij orthodoxe activisten in aanvaring kwamen met burgers die een Pussy Riot t-shirt droegen.

Ook vielen belagers een theater binnen waar een bijeenkomst was met de advocaten van Pussy Riot en enkele journalisten die verslag hadden gedaan van het proces. Een erotisch museum in Moskou kreeg een baksteen naar binnen gegooid. 'De eerste baksteen', luidde het dreigement: 'als het museum niet sluit, volgt meer.'

Trouwste user 2022 woensdag 5 september 2012 @ 17:04:23 #95
7889 tong80
Spleenheup
pi_116426418
Meer dan 63.000 (63.246) mensen hebben een petitie van Amnesty International voor de vrijlating van de Russische punkband Pussy Riot ondertekend. Dat heeft een zegsman van Amnesty International gezegd. De petitie wordt donderdag aangeboden aan de Russische ambassade in Den Haag.

Amnesty, 3FM, VPRO 3voor12 en het festival Lowlands hebben de petitie geïnitieerd. Ze willen de Russische autoriteiten ertoe bewegen de drie vrouwelijke leden van Pussy Riot vrij te laten.

De vrouwen werden tot 2 jaar gevangenisstraf veroordeeld, omdat zij in een Moskouse kathedraal een anti-Poetinlied hadden gezongen.

Trouwste user 2022 woensdag 12 september 2012 @ 20:29:28 #96
7889 tong80
Spleenheup
pi_116703094
De Russische premier Medvedev vindt
dat de leden van de punkband Pussy Riot
moeten worden vrijgelaten.Volgens hem
is een langere straf "niet productief".

Drie leden van Pussy Riot zitten al
meer dan vijf maanden vast.Ze werden
opgepakt omdat ze in een kathedraal
in Moskou een anti-Poetin-lied hadden
gezongen.De vrouwen werden vorige maand
tot twee jaar strafkamp veroordeeld.Hun
hoger beroep dient op 1 oktober.

Wereldwijd is geprotesteerd tegen de
arrestatie van de leden van de band.In
Nederland tekenden tienduizenden mensen
een petitie van Amnesty International
die oproept tot hun vrijlating.

Trouwste user 2022 zaterdag 22 september 2012 @ 08:34:50 #97
7889 tong80
Spleenheup
pi_117106676
Yoko Ono, de weduwe van ex-Beatle John Lennon, heeft vrijdag in New York de Lennon Ono Grant for Peace toegekend aan de Russische punkband Pussy Riot, van wie drie zangeressen gevangenzitten. Bij de ceremonie was de echtgenoot aanwezig van een van de bandleden, die de prijs in ontvangst nam.

Ono loofde de leden van Pussy Riot om hun geloof in vrijheid van meningsuiting en zei zich te zullen inzetten voor hun directe vrijlating. De vredesprijs wordt om de 2 jaar uitgereikt.

De drie vrouwen van Pussy Riot werden vorige maand veroordeeld tot 2 jaar cel, omdat ze in een kerk een protestlied tegen president Vladimir Poetin hadden gezongen. De bandleden zijn in hoger beroep gegaan tegen het vonnis. Het hoger beroep begint naar verwachting begin oktober.

Trouwste user 2022 maandag 1 oktober 2012 @ 11:27:07 #98
7889 tong80
Spleenheup
pi_117458353
Als de drie gedetineerde leden van de Russische punkband Pussy Riot berouw tonen voor hun 'punkgebed' in de belangrijkste kathedraal van Moskou, dan zal de Russisch-orthodoxe kerk om genade vragen. Dat heeft de kerk zondag in een verklaring laten weten.

De kerk zei dat als de vrouwen tonen dat ze spijt hebben van hun actie, daar iets tegenover moet staan.

Eerder deze maand zei premier Dmitri Medvedev dat het 'niet productief' zou zijn om de drie langer vast te houden, een uitspraak die bij sommigen de hoop deed leven dat de vrouwen spoedig worden vrijgelaten. Anderen menen dat het onwaarschijnlijk is dat ze vrij komen.

maandag 1 oktober 2012 @ 12:01:55 #99
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_117459470
quote:
Vergeef ons onze schulden, gelijk ook wij vergeven onze schuldenaren. (Lukas 7 : 36-50)
wordt altijd zo weinig in de praktijk gebruikt :P
  Trouwste user 2022 woensdag 10 oktober 2012 @ 08:58:04 #100
7889 tong80
Spleenheup
pi_117804275
MOSKOU - De drie veroordeelde leden van de Russische punkband Pussy Riot staan woensdag opnieuw voor de rechter. Een rechtbank in Moskou buigt zich dan in hoger beroep over de veroordeling van de punkmeiden tot 2 jaar celstraf wegens hooliganisme en religieuze haat.

Op 1 oktober stelde de rechtbank de behandeling van het hoger beroep nog uit nadat een van de vrouwen om een nieuwe advocaat had gevraagd. Raadsvrouw Violetta Volkova gooide president Vladimir Poetin dinsdag in de krant Kommersant voor de voeten het hof van beroep onder druk te zitten. Veel hoop op strafvermindering van het internationaal bekritiseerde vonnis van 17 augustus is er niet.

De punkmeiden zitten sinds begin maart achter de tralies omdat zij in een kathedraal in Moskou een protestlied tegen president Poetin ten gehore hadden gebracht. In het 'punkgebed' vroegen ze de maagd Maria om Poetin af te zetten. Tegen de bandleden was 3 jaar gevangenisstraf geëist.

Westerse regeringen hebben de opgelegde straf excessief genoemd.

woensdag 10 oktober 2012 @ 15:00:15 #101
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_117814708
Een lid Pussy Riot komt vrij

quote:
De rechtbank in Moskou heeft in hoger beroep de werkstraf voor twee leden van Pussy Riot gehandhaafd en een derde lid van de band vrijgelaten.

In eerste instantie kregen de drie leden van de punkband twee jaar werkstraf. Een van hen heeft nu een voorwaardelijke straf gekregen. Dat betekent dat ze meteen op vrije voeten komt.

Ze werd door bewakers verwijderd uit de kathedraal in Moskou nog voor de band begon aan het gewraakte anti-Poetinlied.
Uitzitten

De twee andere vrouwen moeten hun straf helemaal uitzitten. Ze willen hun zaak aan het Europese Hof voor de Mensenrechten voorleggen. De vrouwen zitten nu al zeven maanden vast. Ze worden binnenkort overgebracht naar een strafkamp.

Premier Medvedev en kerkelijke autoriteiten lieten in de afgelopen weken weten dat de drie vrouwen wat hun betreft konden worden vrijgelaten.

De leden van Pussy Riot betoogden vandaag opnieuw dat hun lied een politieke aanklacht was, en geen aanval op de godsdienst.
http://nos.nl/artikel/427850-een-lid-pussy-riot-komt-vrij.html
  Trouwste user 2022 woensdag 10 oktober 2012 @ 19:25:43 #102
7889 tong80
Spleenheup
pi_117825005
Fijn voor haar.

Maar blijft te triest voor de anderen.

Trouwste user 2022 woensdag 20 februari 2013 @ 18:01:54 #103
7889 tong80
Spleenheup
pi_123125869
Zo in 1 vandaag.

pi_123126819
Nu op Eenvandaag. Wat een herrie maken die meiden. Enigszins begrijpelijk dat ze gearresteerd zijn :@
  Trouwste user 2022 woensdag 20 februari 2013 @ 18:32:34 #105
7889 tong80
Spleenheup
pi_123126868
quote:
15s.gif Op woensdag 20 februari 2013 18:30 schreef Leslie.Chow het volgende:
Nu op Eenvandaag. Wat een herrie maken die meiden. Enigszins begrijpelijk dat ze gearresteerd zijn :@
Klerenheriie idd. Maar iedereen heeft recht om klerenherrie te maken. ;)

pi_123127045
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 18:32 schreef tong80 het volgende:

[..]

Klerenheriie idd. Maar iedereen heeft recht om klerenherrie te maken. ;)

Rechtvaardigt het niet inderdaad, twee jaar voor dit protest.
  Trouwste user 2022 maandag 4 maart 2013 @ 12:06:44 #107
7889 tong80
Spleenheup
pi_123611489
De Russische autoriteiten hebben zondag een toneelstuk onderbroken waarin het proces tegen vrouwenpunkband Pussy Riot werd nagespeeld. De Zwitserse regisseur Milo Rau zegt dat de immigratiedienst binnenviel bij het Sacharov Centrum in Moskou, maar spoedig weer moest afdruipen toen bleek dat zijn visum in orde was.

"Het was meer Kafka dan Stalin", reageerde Rau maandag. Hij was in Rusland om in drie dagen verschillende processen tegen kunstenaars na te spelen, waaronder die tegen Pussy Riot. Twee leden van de band zitten vast voor onder meer vandalisme, nadat ze begin vorig jaar in de belangrijkste Russisch-orthodoxe kerk van Moskou een punkgebed ten gehore hadden gebracht waarmee ze actie voerden tegen Vladimir Poetin.

Sinds de herverkiezing van Poetin tot president maken westerse landen en mensenrechtenorganisaties zich in toenemende mate zorgen om de mensenrechtensituatie in Rusland.

Trouwste user 2022 donderdag 23 mei 2013 @ 12:18:31 #108
7889 tong80
Spleenheup
pi_126898100
BEREZNIKI - Maria Aljochina van de Russische meidengroep Pussy Riot is woensdag in hongerstaking gegaan. Zij protesteerde op deze manier tegen het feit dat zij een rechtszitting over haar mogelijke vervroegde vrijlating niet persoonlijk mocht bijwonen.

Twee leden van Pussy Riot zitten in een kamp een straf van 2 jaar uit. De vrouwen verstoorden in februari 2012 een kerkdienst in de belangrijkste Russisch-orthodoxe kathedraal in Moskou. Ze zongen een protestlied waarin ze de maagd Maria vroegen om Poetin af te zetten

Trouwste user 2022 woensdag 29 mei 2013 @ 08:28:00 #109
7889 tong80
Spleenheup
pi_127139464
Een bandlid van de Russische protestgroep Pussy Riot dat in hongerstaking was, is opgenomen in het ziekenhuis. Dat heeft haar man dinsdag bekendgemaakt.

De vrouw, Maria Aljochina (24), kreeg vorige week te horen dat ze voorlopig in de gevangenis moet blijven. Volgens de rechter heeft Aljochina de gevangenisregels overtreden. Zo zou ze haar bed niet hebben opgemaakt en tijdens het eten brieven hebben geschreven.

Aljochina was in hongerstaking gegaan uit protest tegen het feit dat ze een rechtszitting over haar mogelijke vervroegde vrijlating niet mocht bijwonen.

Trouwste user 2022 dinsdag 16 juli 2013 @ 20:51:36 #110
7889 tong80
Spleenheup
pi_129019791
De Russische vrouwelijke punkformatie Pussy Riot is terug met een nieuw protestnummer. In de videoclip, de eerste in bijna een jaar tijd, gaan de vrouwen een oliepijpleiding met een moker te lijf en besmeuren het portret van Igor Sechin, de baas van de staatsoliemaatschappij Rosneft, met olie.

In de nieuwe clip treden vier vrouwen op, hun gezichten verscholen achter hun kenmerkende felgekleurde bivakmutsen. Het nummer is een aanklacht tegen de nauwe banden tussen de Russische president Vladimir Poetin en de Russische olie-industrie. De bandleden zwaaien met fakkels en dansen op oliepijpleidingen. De clip heeft de titel 'Als een rode gevangenis'.

In februari 2012 werd Pussy Riot wereldwijd bekend door het 'punkgebed' in de Christus Verlosserkathedraal in Moskou. Gekleed in de gekleurde bivakmutsen scandeerden de vrouwen: 'Je president is als een ayatollah in Iran en je kerk is als die in de Verenigde Arabische Emiraten.' Drie vrouwen werden gearresteerd, twee van hen werden veroordeeld tot twee jaar strafkamp wegens het schenden van de openbare orde en hooliganisme.

Poetin wordt internationaal bekritiseerd voor zijn steeds fellere bewind tegen politieke activisten. De arrestatie van de vrouwen stuitte op wereldwijde kritiek. De Russische rechters toonden zich echter ongevoelig voor de buitenlandse verontwaardiging. In augustus vorig jaar publiceerden de vrouwen het nummer 'Putin lights up the fire' met een clip met beelden van hun punkgebed en de rechtszaak tegen de drie gearresteerde leden.

dinsdag 16 juli 2013 @ 22:12:20 #111
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_129023872
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 20:51 schreef tong80 het volgende:
De Russische vrouwelijke punkformatie Pussy Riot is terug met een nieuw protestnummer. In de videoclip, de eerste in bijna een jaar tijd, gaan de vrouwen een oliepijpleiding met een moker te lijf en besmeuren het portret van Igor Sechin, de baas van de staatsoliemaatschappij Rosneft, met olie.

In de nieuwe clip treden vier vrouwen op, hun gezichten verscholen achter hun kenmerkende felgekleurde bivakmutsen. Het nummer is een aanklacht tegen de nauwe banden tussen de Russische president Vladimir Poetin en de Russische olie-industrie. De bandleden zwaaien met fakkels en dansen op oliepijpleidingen. De clip heeft de titel 'Als een rode gevangenis'.

In februari 2012 werd Pussy Riot wereldwijd bekend door het 'punkgebed' in de Christus Verlosserkathedraal in Moskou. Gekleed in de gekleurde bivakmutsen scandeerden de vrouwen: 'Je president is als een ayatollah in Iran en je kerk is als die in de Verenigde Arabische Emiraten.' Drie vrouwen werden gearresteerd, twee van hen werden veroordeeld tot twee jaar strafkamp wegens het schenden van de openbare orde en hooliganisme.

Poetin wordt internationaal bekritiseerd voor zijn steeds fellere bewind tegen politieke activisten. De arrestatie van de vrouwen stuitte op wereldwijde kritiek. De Russische rechters toonden zich echter ongevoelig voor de buitenlandse verontwaardiging. In augustus vorig jaar publiceerden de vrouwen het nummer 'Putin lights up the fire' met een clip met beelden van hun punkgebed en de rechtszaak tegen de drie gearresteerde leden.

Ze gaan er muzikaal wel op vooruit :)
pi_129024746
dat dit al een jaar geleden is :o
  Trouwste user 2022 dinsdag 16 juli 2013 @ 22:52:43 #113
7889 tong80
Spleenheup
pi_129026139
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 22:12 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Ze gaan er muzikaal wel op vooruit :)
Viel mij ook op. :D

Trouwste user 2022 maandag 22 juli 2013 @ 17:11:10 #114
7889 tong80
Spleenheup
pi_129225218
Ruim 70 artiesten hebben hun steun getoond aan de leden van de Russische vrouwenband Pussy Riot door een open brief van mensenrechtenorganisatie Amnesty International te ondertekenen. Amnesty voert campagne voor de vrijlating van twee van de vrouwen.

In de brief lieten de artiesten, onder wie Madonna, Adele, Coldplay en Elton John, weten dat ze het proces en de gevangenschap van de bandleden 'schokkend en onrechtvaardig' vinden. Amnesty had de veroordeling eerder al 'een bittere aanslag op de vrijheid van meningsuiting in Rusland' genoemd. "Jullie kracht, moed en onverschrokkenheid dient als een inspiratie voor ons allemaal", zo staat er in de brief.

De drie vrouwen van Pussy Riot verstoorden in februari 2012 een kerkdienst in de belangrijkste Russisch-orthodoxe kathedraal in de hoofdstad Moskou. Ze zongen een protestlied waarin ze de maagd Maria vroegen om president Vladimir Poetin af te zetten.

Bandleden Marija Aljochina en Nadezhda Tolokonnikova werden veroordeeld tot 2 jaar cel wegens 'vandalisme op grond van religieuze haat'. Het derde bandlid, Jekatarina Samoetsevitsj, werd op borgtocht vrijgelaten. Deze week vindt het hoger beroep plaats in de rechtszaak tegen de vrouwen.

Trouwste user 2022 dinsdag 23 juli 2013 @ 19:17:57 #115
7889 tong80
Spleenheup
pi_129262778
LICHTENVOORDE - De Russische vrouwenband Pussy Riot vindt het 'great' dat 450 mensen in hun blootje over het terrein van de Zwarte Cross in Lichtenvoorde gaan rennen om aandacht te vragen voor de repressie in Rusland onder het bewind van president Poetin. Dat heeft bandlid Katya dinsdag gezegd in een Skype-gesprek met journalisten en De Feestfabriek, de organisatie van de Zwarte Cross.

The Naked Run for Freedom heeft vrijdag plaats in samenwerking met Amnesty International. De inschrijving voor de blote race was in een mum van tijd vol. Deelnemers zijn alleen 'gekleed' in een bromfietshelm.

„Elke actie heeft resultaat, we zullen zien of dit gevolgen heeft”, aldus de Russische zangeres. Ze wilde eigenlijk zelf naar Nederland komen, maar mag tot 10 oktober Rusland niet verlaten. Ze lost vrijdag via een videoverbinding het startschot voor de Naked Run.

„Het is belangrijk dat Russen zien dat mensen ons steunen. Daar zijn we dankbaar voor.” Katya heeft al bijna een jaar geen contact gehad met bandleden Masha en Nadya, die in de gevangenis zitten. Zelf moet ze ook erg voorzichtig zijn, want bij de minste aanleiding gaat ze ook achter de tralies, zo vertelde de Russische dinsdag.

Trouwste user 2022 woensdag 24 juli 2013 @ 18:11:34 #116
7889 tong80
Spleenheup
pi_129298439
Bandlid Maria Aljochina van de Russische punkband Pussy Riot blijft toch vastzitten. Een verzoek om vervroegd te worden vrijgelaten, is in hoger beroep verworpen door een Russisch hof. Dat heeft Amnesty International woensdag laten weten.

De 24-jarige Aljochina zit een straf uit van 2 jaar, omdat ze met haar band in februari 2012 een mis verstoorde en een protestlied zong dat gericht was tegen de huidige Russische president Vladimir Poetin. Ook twee anderen werden veroordeeld, van wie er één vorig jaar in hoger beroep werd vrijgesproken. Aljochina probeerde eerder dit jaar al vervroegd vrij te komen en ging nog 10 dagen in hongerstaking.

Tegen de veroordeling van de vrouwen bestaat internationaal veel protest. Deze week ondertekenden nog tientallen artiesten een brief van Amnesty International, waarin ze hun steun betuigen aan de bandleden en oproepen tot hun vrijlating. In 2 dagen tijd is de petitie ondertekend door zeker 15.000 mensen wereldwijd, aldus de mensenrechtenorganisatie. Vrijdag wordt in Nederland op het Zwarte Crossfestival een naaktloop gehouden ter ere van Pussy Riot.

Aljochina heeft een kind van 5 jaar oud, wat ze aanvoert als een van de redenen dat ze vrij wil komen. Haar hoger beroep is echter verworpen, omdat de rechters met dat gegeven al rekening hadden gehouden bij de strafoplegging, meldt Amnesty.

De hogerberoepszaak voor eerdere vrijlating van het andere bandlid Nadezjda Tolokonnikova wordt op 26 juli behandeld.

Trouwste user 2022 dinsdag 24 september 2013 @ 09:26:27 #117
7889 tong80
Spleenheup
pi_131504304
Nadezjda Tolokonnikova, het lid van de gedetineerde punkband Pussy Riot dat in hongerstaking is gegaan, is verplaatst naar een 'veilige cel'. Dat meldden Russische media dinsdag.

Het lid van de feministische punkgroep werd naar eigen zeggen regelmatig bedreigd door andere gevangenen en werknemers van het werkkamp, waar zij een straf van 2 jaar uitzit. Vandaar dat ze is overgeplaatst. Ze ging in hongerstaking uit protest tegen de 'slavenarbeid' die ze moet doen in het kamp; ze moet 17 uur per dag politie-uniformen naaien.

Samen met twee andere leden van haar groep zit ze vast, omdat ze met haar band in februari 2012 een mis verstoorde met een protestlied tegen de huidige president Vladimir Poetin.

pi_131505192
Goed bezig tong80, dat mag gezegd worden.
  Trouwste user 2022 dinsdag 24 september 2013 @ 10:16:20 #119
7889 tong80
Spleenheup
pi_131505342
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 september 2013 10:09 schreef indiaantje89 het volgende:
Goed bezig tong80, dat mag gezegd worden.
Helaas moet je in Rusland uitkijken met wat je zegt. ;)

Trouwste user 2022 zondag 3 november 2013 @ 02:55:37 #120
7889 tong80
Spleenheup
pi_132844923
Zangeres Nadezjda Tolokonnikova van de Russische punkband Pussy Riot wordt, zoals haar familie al vermoedde, overgebracht naar een ander strafkamp. Dat heeft het Russische persbureau Interfax zaterdag gemeld. Eerder deze week had de man van Tolokonnikova geklaagd dat hij geen contact met zijn vrouw kon krijgen.

Volgens de Federale Penitentiaire Dienst wordt de familie uiterlijk tien dagen nadat Tolokonnikova in de nieuwe strafkolonie is aangekomen op de hoogte gesteld. Tolokonnikova ging in september in hongerstaking uit protest tegen de omstandigheden in de gevangenis.

Half oktober werd al bekend dat ze naar een andere gevangenis zou worden gebracht. Dat zou per trein gebeuren. Getuigen zeggen dat ze haar hebben gezien tijdens een tussenstop van de trein in Tsjeljabinsk, in de Oeral.

Vorig jaar werden Tolokonnikova en medebandlid Maria Alechina - en in eerste instantie ook Jekaterina Samoetsevitsj - tot twee jaar strafkamp veroordeeld, omdat zij in februari 2012 in de belangrijkste Russisch-orthodoxe kathedraal van Moskou een protestlied tegen Vladimir Poetin ten gehore hadden gebracht. Samoetsevitsj kreeg in hoger beroep een voorwaardelijke straf.

Trouwste user 2022 dinsdag 5 november 2013 @ 19:13:47 #121
7889 tong80
Spleenheup
pi_132934329
Nadezjda Tolokonnikova van de Russische punkband Pussy Riot is naar een strafkamp in Krasnojarsk in het oosten van Siberië overgebracht. Dat heeft haar echtgenoot Pjotr Verzilov dinsdag via Twitter laten weten.

De Russische autoriteiten willen niet zeggen waar het lid van Pussy Riot zich bevindt. De vader van Tolokonnikova zei enkele dagen geleden dat zijn dochter al 2 weken geen contact meer had gehad met haar familie. De Russin zou rond die tijd naar een ander strafkamp worden overgeplaatst, nadat ze een hongerstaking had aangekondigd.

Vladimir Loekin, de ombudsman van de Russische regering, liet dinsdag weten dat Tolokonnikova het redelijk goed maakt en dat ze voldoende eet. Hij bevestigde dat Tolokonnikova naar een andere strafkamp wordt overgebracht, maar zei niet waar dat is.

Pussy Riot verstoorde in februari 2012 in de belangrijkste Russisch-orthodoxe kathedraal in Moskou een mis met een 'punkgebed' tegen president Vladimir Poetin. Tolokonnikova en lotgenote Maria Aljochina zitten een celstraf van 2 jaar uit. Een derde bandlid kreeg een voorwaardelijke straf.

Trouwste user 2022 zondag 17 november 2013 @ 01:28:23 #122
7889 tong80
Spleenheup
pi_133334283
Nadezjda Tolokonnikova, een van de gevangen leden van de Russische punkband Pussy Riot, verblijft sinds een paar dagen in een ziekenhuis in de afgelegen stad Krasnojarsk. Over haar toestand bestond onduidelijkheid sinds ze drie weken geleden op transport werd gesteld naar een strafkamp in het oosten van Siberië.

Haar echtgenoot Pjotr Verzilov zei tegen de nieuwssite The Daily Beast dat hij vrijdag telefonisch van haar verblijfplaats op de hoogte werd gebracht. Aanvankelijk kregen ze elkaar ook via de telefoon te spreken, later via een videoverbinding in het ziekenhuis. Verzilov noemde het vreemd om 'zo dicht bij elkaar te zijn in twee verschillende gebouwen van hetzelfde ziekenhuis, maar elkaar via een beeldverbinding te moeten spreken'. Verder zei hij dat ze er 'heel mooi uitzag in haar nieuwe donkere blauwwit-geblokte gevangenispyjama'.

Strafkamp
Verzilov wachtte de komst van zijn echtgenote aanvankelijk af in het vrouwenstrafkamp IK-50, 300 kilometer buiten Krasnojarsk. Hij reisde ijlings af naar Krasnojarsk zodra hij had vernomen dat Tolokonnikova daar in het ziekenhuis was opgenomen.

Verzilov maakt zich over de ziekenhuisopname geen zorgen. Tolokonnikova ging in september in hongerstaking, mede vanwege de onmenselijke omstandigheden waaronder ze gevangen zat.

pi_133334859
wat de neuk doet dit in muziek :?
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
  Trouwste user 2022 zondag 17 november 2013 @ 03:49:17 #124
7889 tong80
Spleenheup
pi_133335654
quote:
5s.gif Op zondag 17 november 2013 02:10 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Hoort eigenlijk in het keldertje idd. Maar daar heb ik geen toegang.

pi_133336634
quote:
5s.gif Op zondag 17 november 2013 02:10 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Af en toe schijnen ze ook wat muziek te maken... Ze klinken wel een beetje boos overigens. Beter geen discussie mee voeren... ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_133336674
Hm nou voorhuid dan maar ~:)
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_133370585
In navolging van Tong gooi ik er maar een politieke mening overheen.

Wat wel apart is dat je ziet dat hemel en aarde wordt bewogen en degene die zich het minst drukt maakt om dit alles is Poetin zelf die zoiets heeft van: "Jullie doen maar,maar ik doe toch lekker zelf waar ik zin in heb als veredelde Tsaar van Rusland en gooi iedereen de cel in waarvan ik vind dat die dat verdienen."
  Trouwste user 2022 vrijdag 31 januari 2014 @ 08:56:33 #128
7889 tong80
Spleenheup
pi_136161592
AMSTERDAM - Nadezjda Tolokonnikova en Maria Aljochina van de Russische vrouwenpunkband Pussy Riot zijn vrijdag in Amsterdam. Ze openen het Human Rights Weekend in debatcentrum De Balie. Daar vertellen ze over hun tijd in de Russische gevangenis, het regime van de Russische president Vladimir Poetin en het plan een mensenrechtenorganisatie op te zetten.

De Balie vertoont vrijdagavond de documentaire Pussy Riot: A Punk Prayer. In de film worden de bandleden tot in de rechtszaal gevolgd en wordt het verhaal van de vrouwen achter de bivakmutsen getoond. Na afloop is er een gesprek met de vrouwen van Pussy Riot.

Tolokonnikova en Aljochina werden vorige maand vervroegd vrijgelaten uit een Russische gevangenis. Ze kregen een celstraf van 2 jaar wegens 'hooliganisme'. Ze hadden in februari 2012 met felgekleurde bivakmutsen Moskou's heiligste kathedraal bestormd.

Human Rights Weekend in Amsterdam is een samenwerkingsverband tussen Human Rights Watch, De Balie, ASN Bank en De Groene Amsterdammer.

pi_136161734
kunnen ze toch mooi geld verdienen met het uitbuiten van hun straf ^O^
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  Trouwste user 2022 vrijdag 7 februari 2014 @ 09:55:41 #130
7889 tong80
Spleenheup
pi_136429958
MOSKOU - Nadezjda Tolokonnikova en Maria Aljochina maken niet langer onderdeel uit van Pussy Riot. Dat laten 5 anonieme leden van de punkgroep weten via een bericht op de website van de band.

"Wij staan nu aan verschillende kanten van de barricades, dus maak alsjelieft onderscheid tussen ons", zo schrijft het 5-tal volgens The Hollywood Reporter, die de blogpost vanuit het Russisch vertaalde. "Wij zijn niet langer hen en zij zijn niet langer Pussy Riot."

Contact
Nadezjda en Maria negeren hen en de idealen van de groep, zo schrijven de 5. De anonieme bandleden, die het bericht hebben ondertekend met de bijnamen Kot, Garadzha, Fara, Shaiba, Serafima and Schumacher, zeggen blij te zijn dat Nadezjda en Maria zijn vrijgelaten. "Helaas kunnen we hen hier niet persoonlijk mee feliciteren, omdat ze elk contact met ons weigeren. Tot onze spijt zijn ze zo ondergedompeld geraakt in de problemen in Russische gevangenissen dat ze de agenda en idealen van onze band volledig zijn vergeten."

De 5 zijn bijzonder ontevreden over een poster waarmee een optreden van Nadezjda en Maria tijdens een concert van Amnesty International in New York deze week werd aangekondigd. Daarop stond een afbeelding van een man in een bivakmuts. "Wij zijn een feministische seperatistische groep, en een man kan ons niet vertegenwoordigen in het echt of op een poster." Vorige week vrijdag waren Nadezjda en Maria in Amsterdam.

pi_136430665
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 09:55 schreef tong80 het volgende:
zo schrijven de 5. De anonieme bandleden, die het bericht hebben ondertekend met de bijnamen Kot, Garadzha, Fara, Shaiba, Serafima and Schumacher,
ik tel er 6 :P
  vrijdag 7 februari 2014 @ 11:32:36 #132
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_136432344
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 10:29 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

ik tel er 6 :P
1 bijnaam bevat een komma? :P
  vrijdag 7 februari 2014 @ 13:14:09 #133
27648 Weakling
available in strong mint
pi_136435322
Paar dagen terug zaten ze bij Stephen Colbert aan tafel. Was een leuk en gevat interview, maar ging uiteraard niet heel erg diep.
http://pitchfork.com/news(...)-the-colbert-report/
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Trouwste user 2022 donderdag 6 maart 2014 @ 10:18:29 #134
7889 tong80
Spleenheup
pi_137440345
Twee leden van de punkband Pussy Riot, Nadezhda Tolokonnikova en Maria Alyokhin, zijn donderdagochtend belaagd door een horde agressieve mensen.

De twee bevonden zich in de McDonald's in de Russische stad Nizhny Novgorod toen jonge mensen ineens metalen voorwerpen en eten naar ze gooiden. Ook werden de vrouwen overgoten met een nog onbekende groene vloeistof.

Beiden hebben lichte verwondingen opgelopen. Ze hebben aangifte gedaan bij de politie.

Tolokonnikova en Aljochina zaten bijna 2 jaar vast wegens ernstige verstoring van de openbare orde. Ze hadden met de band in een Russisch-orthodoxe kathedraal ongenodigd een protestlied tegen president Poetin ten gehore gebracht. Ze kwamen in december via een amnestieregeling iets eerder vrij.

Het filmpje

http://www.telegraaf.nl/b(...)t_aangevallen__.html

Trouwste user 2022 dinsdag 29 juli 2014 @ 07:06:11 #135
7889 tong80
Spleenheup
pi_142839121
Twee vrouwen van de Russische punkgroep Pussy Riot eisen elk 130.000 euro schadevergoeding van de Russische staat. Ze werden in 2012 wegens 'hooliganisme' tot een gevangenisstraf van 2 jaar veroordeeld. De twee bandleden hebben een klacht tegen Rusland ingediend bij het Europees Hof voor de Mensenrechten in Straatsburg, zo meldde de Britse krant The Guardian. .

Maria Aljochina en Nadzjda Tolokonnikova kwamen eind vorig jaar vervroegd vrij, nadat ze ongeveer 1,5 jaar in een strafkamp hadden vastgezeten. Zij waren veroordeeld, omdat ze in februari 2012 met een 'punkgebed' een dienst hadden verstoord in de Christus de Verlosserkathedraal in de buurt van het Kremlin in Moskou. In dat 'gebed' bekritiseerden zij de toenmalige presidentskandidaat en huidige president Vladimir Poetin.

pi_142839271
ze denken: de camera's staan nu toch al richting Rusland gericht, laat ik maar snel in beeld springen :')
  Trouwste user 2022 dinsdag 29 juli 2014 @ 09:02:25 #137
7889 tong80
Spleenheup
pi_142839939
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 07:45 schreef Leipo666 het volgende:
ze denken: de camera's staan nu toch al richting Rusland gericht, laat ik maar snel in beeld springen :')
Ze zoeken al jaren de publiciteit.

dinsdag 29 juli 2014 @ 09:11:58 #138
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_142840069
Deze band is muzikaal nog slechter dan de bandnaam. :')

Gelukkig is het meeste in het Russisch en kan ik niet vaststellen of het tekstueel net zo slecht is. Het zou ook kunnen dat het toch Engels is, maar ook dat is moeilijk te horen, zo slecht is het.

Omdat ze de punkwereld weinig gebracht hebben, compenseren ze het maar met hun gedrag. En alles wat tegen Putin is steun ik, dus Pussy Riot ga door. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')