abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 vrijdag 20 juli 2012 @ 16:08:32 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_114465694
Drie vrouwelijke punkers die werden opgepakt na een grap over Vladimir Poetin blijven in elk geval nog een halfjaar in voorarrest. Dat heeft de rechter in Moskou vrijdag bepaald, meldt de Britse omroep BBC.

De leden van punkformatie Pussy Riot riskeren een celstraf van zeven jaar voor het zingen van 'Moeder Maria, verdrijf Poetin' in de belangrijkste Russisch-orthodoxe kerk van Moskou. Nadat de vijfkoppige band de kansel van Christus Verlosser-kathedraal bestormden, baden ze tot Maria om Rusland te verlossen van een derde presidentstermijn van Poetin.

Nadezjda Tolokonnikova (23), Jekaterina Samoetsevitsj (29) en Maria Alechina (24) zouden zich volgens staatsmedia schuldig hebben gemaakt aan godslastering en gebrek aan eerbied jegens de Russisch-orthodoxe kerk. Bij de rechtbank waar het proces werd gehouden stonden vrijdag agenten van de oproerpolitie en critici en aanhangers van de band.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_114466486
Misschien 7 jaar de bak in, niet mis
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  Trouwste user 2022 vrijdag 20 juli 2012 @ 16:55:34 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_114467816
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 16:24 schreef Knutknuttsson het volgende:
Triest toch ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 20 juli 2012 @ 17:15:22 #4
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_114468616
quote:
belachelijk idd :N

Free Pussy Riot! :)
Robert Moog died for our synths
pi_114468729
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 17:15 schreef Gehenna het volgende:
Free Pussy Riot! :)
Zou een betere bandnaam geweest zijn dan Pussy Riot.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_114470519
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 16:55 schreef tong80 het volgende:

[..]

Triest toch ?

Inderdaad.
  zaterdag 21 juli 2012 @ 09:48:27 #7
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_114489758
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 17:18 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Zou een betere bandnaam geweest zijn dan Pussy Riot.
:')14.gif

De band ziet er wel feestelijk uit btw.
  zaterdag 21 juli 2012 @ 10:26:46 #8
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_114490238
ze kunnen wel goed dansen
  Trouwste user 2022 zaterdag 21 juli 2012 @ 12:31:58 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_114492915
quote:
:{

Trouwste user 2022 donderdag 26 juli 2012 @ 08:26:31 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_114671624
Leden van punkgroep Pussy Riot staan voor de rechter. Hun protestoptreden tegen de dubieuze relatie tussen kerk en staat, houdt hen tot zeker januari in de cel. Tijdens het jaarlijkse Afisja-festival in Moskou trotseerde de Schotse rockformatie Franz Ferdinand de felle zon.

Zanger Alex Kapranos keek over de heuvels van het Kolomenskaja-park en droeg een nummer op aan 'alle muzikanten die de gevangenis ingaan voor wat ze zingen'. Even was het stil. "Dit is voor Pussy Riot!", riep hij vanaf het podium. Het publiek reageerde met luid applaus. Twee dagen later trok Antony Kiedis, de zanger van de Red Hot Chili Peppers, een Pussy Riot t-shirt aan tijdens een groot concert in het Loezjniki-stadion.

De drie jonge vrouwen, Nadezjda Tolokonnikova, Maria Aljochina en Jekaterina Samoetsevitsj, die als de punk-formatie Pussy Riot afgelopen februari een illegaal concert gaven in de Christus-de-Verlosserkerk, zijn in een paar maanden een internationaal fenomeen geworden. Op verdenking van 'hooliganisme', een dubbelzinnig artikel in het wetboek van strafrecht, hangt de leden van Pussy Riot zeven jaar gevangenisstraf boven het hoofd. Een Moskouse rechtbank oordeelde deze week dat het drietal tot januari 2013 in voorarrest blijft.

'In februari had ik niets met Pussy Riot, echt niet', schrijft de bekende journalist en presentator Tichon Dzjadko op de website van radiozender Echo Moskvy. 'Maar hoe verder het proces loopt, hoe meer ik de provocatie ben gaan waarderen. Dankzij het optreden in de kerk komen veel pijnpunten in de samenleving naar buiten. Hoe agressief, complex en onrechtvaardig het rechtssysteem kan zijn. En daarmee heeft de actie juist effect gehad.'

De drie meisjes in panty's leggen de precaire verhoudingen tussen kerk en staat in Rusland bloot. Het Russisch-orthodoxe geloof is na decennia van onderdrukking in opkomst, en patriarch Kirill noemde Vladimir Poetin in de aanloop naar de presidentsverkiezingen afgelopen maart de 'redder van de natie'. De orthodoxe kerk kwam onder vuur te liggen nadat onderzoek uitwees dat het instituut enorme zakelijke belangen heeft, en dat er volgens de Russische Kamer van Koophandel tientallen dubieuze bedrijven zijn ingeschreven op het adres van de Christus-de-Verlosserkerk. Bloggers ridiculiseerden de patriarch nadat een duur Zwitsers horloge was weggepoetst van officiële foto's.

Orthodoxe gelovigen vinden evenwel dat hun geloof is gekwetst door de provocatie. Pussy Riot komt voort uit het kunstcollectief Voina ('oorlog'), dat de afgelopen jaren furore maakte met schokkende acties. De band is een vrij gezelschap van activisten, in principe maakt iedereen die een felgekleurde panty over het hoofd trekt er deel van uit. Intussen begint ook het buitenland (onder meer Amnesty International in de Verenigde Staten) zich te mengen in de zaak. "De internationale druk helpt natuurlijk. Dit is een zaak die zo veel mogelijk aandacht verdient", legt Violetta Volkova uit, een van de advocaten van het collectief. "We doen wat we kunnen. Maar als de overheid heeft besloten dat die meisjes de cel ingaan, dan is daar bijna niets meer aan te doen."

pi_114674521
Helaas voor de meisjes maakt Rusland zich nooit zo druk over internationale druk.
  donderdag 26 juli 2012 @ 16:02:46 #12
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114683976
In Post Communist Russia, Pussies go Jail
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Trouwste user 2022 maandag 30 juli 2012 @ 05:48:32 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_114835288
Het proces tegen drie bandleden van de meidenpunkgroep Pussy Riot begint maandag in de Russische hoofdstad Moskou. De vrouwen kunnen zeven jaar celstraf krijgen voor het verstoren van een kerkdienst.

De bandleden zitten sinds maart vast op verdenking van georganiseerd vandalisme. Ze waren bij een kerkdienst binnengedrongen, waar ze een kritisch 'punkgebed' ten gehore brachten over president Vladimir Poetin en de Russisch-Orthodoxe Kerk. Daarin riepen ze het hoofd van de kerk op te geloven in God, niet in Poetin.

De zaak krijgt zowel binnen als buiten Rusland veel aandacht. Artiesten als zanger Sting en rockgroep the Red Hot Chili Peppers hebben hun steun uitgesproken voor de punkband. Het proces krijgt zoveel media-aandacht dat het vermoedelijk ook via internet te volgen is. De rechtszaal is te klein voor alle journalisten

maandag 30 juli 2012 @ 09:51:28 #14
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_114837042
New album coming out in +- 7 years *O*
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
  Trouwste user 2022 maandag 30 juli 2012 @ 11:05:52 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_114838745
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 09:51 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
New album coming out in +- 7 years *O*

Trouwste user 2022 dinsdag 31 juli 2012 @ 14:26:35 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_114895686
MOSKOU - De drie bandleden van de Russische meidenpunkgroep Pussy Riot hebben dinsdag op de tweede dag van het proces tegen hen gezegd dat ze in gevangenschap worden gemarteld. Dat meldde het Russische persbureau Interfax.

"Ik kan niet aan het proces deelnemen. We hebben niet geslapen en geen eten gekregen, dat is foltering'', zei bandlid Maria Alechina. Het proces werd daarop tijdelijk stilgelegd om de vrouwen de gelegenheid te geven even bij te komen en wat te eten.

De drie waren in februari binnengedrongen bij een kerkdienst, waar ze een 'punkgebed' over president Vladimir Poetin en de Russisch-Orthodoxe Kerk lieten horen. De vrouwen kunnen 7 jaar celstraf krijgen voor het verstoren van de kerkdienst. Hun advocaten spreken echter van een politiek schijnproces.

De bandleden zitten al 5 maanden in voorarrest. Russische mensenrechtengroepen hekelen de situatie in gevangenissen waar mensen in voorarrest zitten.

pi_114920080
Wat een vreselijke kutmuziek. die kunnen niet lang genoeg worden opgesloten.
  Trouwste user 2022 woensdag 1 augustus 2012 @ 13:44:25 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_114945015
MOSKOU - De drie bandleden van de Russische meidenpunkgroep Pussy Riot zijn woensdag op de derde dag van het proces tegen hen onwel geworden. Een aantal artsen werd naar de rechtbank in Moskou gestuurd om ze medisch te onderzoeken, meldde persbureau Interfax.

Volgens advocaten van de twintigers hebben de meiden flink te lijden door slaaptekort, een gebrek aan eten en de lange tijden die ze onafgebroken in de rechtszaal moeten doorbrengen. Een rechtbankfunctionaris zei dat het medische onderzoek heeft uitgewezen dat ze wel degelijk in staat zijn hun proces bij te wonen.

De drie waren in februari binnengedrongen bij een kerkdienst, waar ze een 'punkgebed' over president Vladimir Poetin en de Russisch-Orthodoxe Kerk lieten horen.

Trouwste user 2022 donderdag 2 augustus 2012 @ 23:08:41 #19
7889 tong80
Spleenheup
pi_115025247
De Russische vrouwenband Pussy Riot 'zat fout', maar verdient geen 'erg zware straf'. Dat heeft de Russische president Vladimir Poetin donderdagavond gezegd. Hij hoopt dat 'de rechtbank een eerlijk, goed onderbouwd vonnis velt'.

Poetins commentaar op de rechtszaak tegen drie leden van de vijfkoppige punkgroep lijkt erop te wijzen dat het Kremlin niet mikt op de maximumstraf van zeven jaar cel. Russische rechters volgen doorgaans nauwlettend de vingerwijzigingen van de regering.

De strafzaak tegen bandleden Nadezjda Tolokonnikova, Jekaterina Samoetsevitsj en Maria Alechina heeft wereldwijd verontwaardigde reacties losgemaakt. Ze werden vijf maanden geleden, twee weken voor de presidentsverkiezingen, gearresteerd voor het zingen van een punkgebed in de belangrijkste Russisch-orthodoxe kerk van Moskou. Nadat ze de kansel van de Christus Verlosser-kathedraal hadden bestormd zongen de vrouwen de woorden 'Moeder Maria, verdrijf Poetin'.

pi_115029746
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 23:08 schreef tong80 het volgende:
De Russische vrouwenband Pussy Riot 'zat fout', maar verdient geen 'erg zware straf'. Dat heeft de Russische president Vladimir Poetin donderdagavond gezegd. Hij hoopt dat 'de rechtbank een eerlijk, goed onderbouwd vonnis velt'.
Ah, dus het komt toch nog goed voor de dames.
  Trouwste user 2022 zaterdag 4 augustus 2012 @ 11:34:23 #21
7889 tong80
Spleenheup
pi_115089126
De leden van een meidenpunkband die terechtstaan voor het zingen van een protestlied in een Moskouse kathedraal krijgen waarschijnlijk hoge celstraffen. Dit zei de advocaat van de meidengroep vrijdag, ondanks de opmerking van president Vladimir Poetin een dag eerder dat de drie meiden wat hem betreft niet zwaar bestraft hoeven te worden. .

Een rechtbank in Moskou weigerde vrijdag om de meeste getuigen van de verdediging op te roepen in de rechtszaak tegen punkband Pussy Riot. 'Poetin heeft ons weer bedrogen', vond advocaat Nikolai Polozov.

'De rechtbank blijft ons en de verdachten verder onder druk zetten.' Ook mensenrechtengroepen zien de hoop vervliegen dat Maria Aljokhina (24), Nadezjda Tolokonnikova (22) en Jekaterina Samutsevitsj (29) onder lange straffen kunnen uitkomen.

De bandleden kunnen maximaal 7 jaar gevangenisstraf krijgen als hooliganisme wordt bewezen in de rechtszaak, die internationaal veel kritiek heeft losgemaakt.

Poetin zei donderdag in Londen dat er 'niets goeds was' aan het protestlied. Onder aanroeping van de Heilige maagd Maria bij het altaar van de kathedraal zong de groep in een 'punkgebed': 'Gooi Poetin eruit'.

'Toch denk ik niet dat ze hard voor deze woorden moeten worden beoordeeld', zei de voormalige KGB-spion. De leden van Pussy Riot zitten in elk geval sinds februari in hechtenis.

Overall beste user 2022 zaterdag 4 augustus 2012 @ 12:15:24 #22
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_115090203
Waarom wil die Poetin zich nu weer bemoeien met die rechtzaak? Is er geen scheiding der machten daar? Ik hoop dat de rechter didelijk maakt dat die er wel is en dus Poetin's opdracht tot het geven cvan een lichte straf naast zich neerlegt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Trouwste user 2022 zaterdag 4 augustus 2012 @ 12:42:04 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_115090963
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 12:15 schreef Ulx het volgende:
Waarom wil die Poetin zich nu weer bemoeien met die rechtzaak? Is er geen scheiding der machten daar? Ik hoop dat de rechter didelijk maakt dat die er wel is en dus Poetin's opdracht tot het geven cvan een lichte straf naast zich neerlegt.
Pavlov :D

Trouwste user 2022 zondag 5 augustus 2012 @ 19:26:42 #24
7889 tong80
Spleenheup
pi_115149735
Supporters van Pussy Riot hopen dat
Madonna de Russische punkband steunt
als ze komende week in Moskou optreedt.
Drie leden van de band hangt een
celstraf boven het hoofd vanwege een
anti-Poetin-optreden in een kerk.

Verschillende artiesten hebben openlijk
al hun steun betuigd aan Pussy Riot.
Faith No More nodigde de overige
bandleden uit op het podium in Moskou
en Anthony Kiedis van de Red Hot Chili
Peppers droeg vervolgens een T-shirt
van de band in Sint Petersburg.

Ook onder meer Sting en Franz Ferdinand
hebben hun steun uitgesproken.Pussy
Riot liet zich inspireren door Madonna.

Trouwste user 2022 maandag 6 augustus 2012 @ 23:27:41 #25
7889 tong80
Spleenheup
pi_115216053
Madonna hoopt dat de vrouwelijke rockers van de Russische band Pussy Riot snel vrijkomen. De zangeres is naar eigen zeggen voor vrijheid van meningsuiting en hoopt dat de rechter mededogen toont.

"Ik ben tegen censuur, dus ik hoop dat de rechter hen vergeeft en dat ze snel vrijkomen", aldus de Queen of Pop. Madonna treedt dinsdag en donderdag op in Rusland als onderdeel van haar MDNA-toer.

De bandleden van Pussy Riot, bestaande uit Nadezjda Tolokonnikova, Jekaterina Samoetsevitsj en Maria Alechina, werden vijf maanden geleden opgepakt nadat ze een punkgebed hadden gezongen in de belangrijkste Russisch-orthodoxe kerk van Moskou. Daarbij vielen ook de woorden 'Moeder Maria, verdrijf Poetin'.

President Vladimir Poetin zei vorige week dat Pussy Riot geen 'erg zware straf' verdient. Ook hoopt hij dat de rechtbank een 'eerlijk, goed onderbouwd vonnis velt'.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')