Wel onder doktersbegeleiding.quote:Ben je gek... en dan wordt er steeds zwaardere drugs gebruikt totdat wielrenners dood neervallen op de fiets. Juist zwaarder straffen... het mag gewoon helemaal niet eens in je zelf opkomen om doping te gebruiken. Dan fietsen ze maar wat langzamer hoor, zo lang niemand het gebruikt komt het op hetzelfde neer als dat iedereen het gebruikt.
Je bent precies op tijd om de etappe hélemaal te volgen. Hopelijk wordt het iets leuks deze etappe, maar ik heb dit keer geen verwachtingen.quote:Op woensdag 18 juli 2012 10:20 schreef Sasman het volgende:
Hihi...Nu pas wakker van nachtje stappen. Weet van niks maar is dit dus echt een vochtafdrijvendmiddel? Zoja...Wat ene malloot.
twitter:bramtankink twitterde op woensdag 18-07-2012 om 09:44:50@laurenstendam komt net op het toilet en vraagt zich af of ik vergiftigd ben. Niet te harden volgens hem. reageer retweet
quote:Op woensdag 18 juli 2012 10:53 schreef Zelva het volgende:
twitter:bramtankink twitterde op woensdag 18-07-2012 om 09:44:50@laurenstendam komt net op het toilet en vraagt zich af of ik vergiftigd ben. Niet te harden volgens hem. reageer retweet
quote:Op woensdag 18 juli 2012 10:53 schreef Zelva het volgende:
Tja, als ze zelf labs en handelsnetwerken hebben om de 'drugs' te maken, dan is het niet zo anders dan klassieke drugssmokkel, of wel. Dus dan is het eigenlijk wel een vorm van georganizeerde criminaliteit. Maar inderdaad zo een verhaal is een goed voorbeeld. Tests hebben eigenlijk geen nut en geven juist meer een stok aan dopende renners om mee te slaan dan dat ze cleane renners beschermen.quote:Op woensdag 18 juli 2012 10:16 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Dopingmafia, klinkt zo zwaar maar de werkwijze klopt wel. Kijk naar THG van het Balco lab van Victor Conte (die eigenlijk een bassist was bij een groepje maar het op een dag in de gaten had dat het erg makkelijk was om veel te verdienen als amateur chemicus!). Victor zegt zelf ook in een documentaire dat je gewoon een bestaande molecule lichtjes aanpast zodat de werking nagenoeg hetzelfde blijft maar niet gedetecteerd zal worden bij dopingcontroles.
Marion Jones, Tim Montgommery (ex-WR 100 m.), en vele anderen konden deze designersteroïde (THG) jarenlang gebruiken tot dat Trevor Graham (coach) een spuitje met het middel naar de dopinginstanties verstuurde. Dan pas kon er een nieuwe test gemaakt worden zodat het gebruik ervan kon opgespoord worden. Marion Jones heeft +100 controles altijd negatief getest en geen enkele keer positief, pas toen ze het zelf toegaf was er zekerheid omtrent haar gebruik. Ik geloof dat Dwain Chambers één van de weinigen was die er toch op gepakt werd maar dat lag waarschijnlijk puur aan zichzelf.
Ik vrees dat topsport, paspoort of geen paspoort, gewoon niet clean is. Waar veel geld te verdienen valt, zullen er altijd 'leveranciers' te vinden zijn. Ik denk soms dat het toelaten van doping niet zo slecht zou zijn, het zou alleszins de hypocrisie erond opheffen.
Ik weet het en je hebt gelijk, bij maffia denk ik ook nog steeds aan paardekoppen en betonnen schoenen.quote:[Tja, als ze zelf labs en handelsnetwerken hebben om de 'drugs' te maken, dan is het niet zo anders dan klassieke drugssmokkel, of wel. Dus dan is het eigenlijk wel een vorm van georganizeerde criminaliteit. Maar inderdaad zo een verhaal is een goed voorbeeld. Tests hebben eigenlijk geen nut en geven juist meer een stok aan dopende renners om mee te slaan dan dat ze cleane renners beschermen.
quote:Op woensdag 18 juli 2012 14:14 schreef Parafernalia het volgende:
Hij heeft een illegaal middel genomen maar ze kunnen hem niet uit de koers halen? Ik snap t niet helemaal geloof ik?
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:12 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Hij is betrapt op een specified substance, niet een prohibited substance. Bij dat laatste wordt je direct voorlopig geschorst als je betrapt wordt (bv. EPO). Bij middelen van dat eerste soort zit dat anders, en kan het afhankelijk zijn van de omstandigheden of je uiteindelijk ook een schorsing krijgt. Hij kan dus zeker wel geschorst worden, maar gezien het middel krijgt hij dus niet direct een voorlopige schorsing na zijn positieve test.
Je hebt aanwijzingen dat ze altijd gepakt worden?quote:Op woensdag 18 juli 2012 15:21 schreef AciD_Nightmare het volgende:
Denken die dopinggebruikers dan echt dat zij niet gepakt zullen worden?
Dat is het punt jaquote:Op woensdag 18 juli 2012 17:51 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je hebt aanwijzingen dat ze altijd gepakt worden?
http://www.demorgen.be/dm(...)dokter-Fuentes.dhtmlquote:Op vrijdag 20 juli 2012 17:23 schreef Littlerabbit het volgende:
Werkelijk verschrikkelijk dit. Hij is wel 1 van de weinige sporters waar ik ook echt geloof dat hij vergiftigd is. Ik heb meerdere interviews gezien van hem en weiger te geloven dat deze grote persoonlijkheid zich zou verlagen tot doping, laat staan het innemen van een plaspil.
Als zelfs deze ideale schoonzoon al doping gebruikt, dan loopt de wielrensport weer een grote deuk op. Daarom hoop ik ook dat wat je zegt klopt en hier een groots duister complot achter schuilgaat.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 17:23 schreef Littlerabbit het volgende:
Werkelijk verschrikkelijk dit. Hij is wel 1 van de weinige sporters waar ik ook echt geloof dat hij vergiftigd is. Ik heb meerdere interviews gezien van hem en weiger te geloven dat deze grote persoonlijkheid zich zou verlagen tot doping, laat staan het innemen van een plaspil.
zou hij niet al jaren gebruiken dan?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 17:27 schreef DonRaja het volgende:
Het zijn vaak 2 groepen die gebruiken:
Diegenen die aan de top staan, om hun positie te behouden of diegenen die tegen de top aanhikken om de laatste stap te kunnen maken.
Waarom Schleck juist nú zou gebruiken vind ik vreemd qua timing...
Er is maar 1 groep die gebruikt: Allenquote:Op vrijdag 20 juli 2012 17:27 schreef DonRaja het volgende:
Diegenen die aan de top staan, om hun positie te behouden of diegenen die tegen de top aanhikken om de laatste stap te kunnen maken.
Dit dus. Verder schijnen er ook allemaal ruzies en machtsspelletjes gaande te zijn bij zijn ploeg. Hoewel ik het eerst een beetje een vreemd verhaal vond, begin ik nu toch ook steeds meer te denken dat hij echt is vergiftigd.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 17:27 schreef DonRaja het volgende:
Hij is toch in het verleden al eerder gecontroleerd?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 17:29 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
zou hij niet al jaren gebruiken dan?
Wel een erg sombere kijk op de sportquote:Op vrijdag 20 juli 2012 17:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Er is maar 1 groep die gebruikt: Allen
dan heb je weer 2 groepen:
1) degenen die betrapt worden
2) degenen die niet betrapt worden
Ja, ik geloof daar niet zo in, dat men éénmalig pakt. Hij was gewoon uitgeschoten met de diureticum xipamide oidquote:Op vrijdag 20 juli 2012 17:30 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Hij is toch in het verleden al eerder gecontroleerd?
Dat die Bruyneel als ploegleider ook niet naar Frankrijk ging vind ik ook wat verdachtquote:Op vrijdag 20 juli 2012 17:36 schreef DonRaja het volgende:
Ik vind het sowieso maar een eng clubje dat RadioShack-Nissan-Trek...
Ik denk dat ze van Schleck afwilden, toen dat via een normale juridische weg niet lukte hebben ze hun toevlucht gezocht in het toedienen van vergif bij Schleck. Heel erg dubieus allemaal! Ik hoop dat hij ook echt aangifte doet en dat dit tot op de bodem wordt uitgezocht.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 17:36 schreef DonRaja het volgende:
Ik vind het sowieso maar een eng clubje dat RadioShack-Nissan-Trek...
Doping conspiracy allegationsquote:Op vrijdag 20 juli 2012 17:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat die Bruyneel als ploegleider ook niet naar Frankrijk ging vind ik ook wat verdacht
Hadden ze hem daar in Frankrijk om kunnen arresteren?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 17:42 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Doping conspiracy allegations
As of May 2010 he was under investigation by the Belgian cycling federation, after being accused by Floyd Landis of involvement in systematic doping whilst director sportif of Lance Armstrong's US Postal team.
On June 28 2012, Bruyneel was formally charged by USADA with administration and trafficking of prohibited substances. Allegations include the assertion that Bruyneel was part of a long-running doping conspiracy, including the use of erythropoietin, autologous blood transfusions, anabolic steroids, human growth hormone, and other banned methods to augment the performance of the cycling teams which he directed. As a result of this indictment, Bruyneel declined to appear at the 2012 Tour de France, where he had been expected to direct the RadioShack-Nissan team.
Volgens mij wel inderdaadquote:Op vrijdag 20 juli 2012 17:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hadden ze hem daar in Frankrijk om kunnen arresteren?
eehh, de Schleckjes wilde net zelf weg toch? Zij spanden die procedure aan vanwege achterstallig loon en zij willen toch heel graag in de op te richten ploeg Alpecin?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 17:40 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Ik denk dat ze van Schleck afwilden, toen dat via een normale juridische weg niet lukte hebben ze hun toevlucht gezocht in het toedienen van vergif bij Schleck. Heel erg dubieus allemaal! Ik hoop dat hij ook echt aangifte doet en dat dit tot op de bodem wordt uitgezocht.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |