Hier weer verder.quote:The UCI on Tuesday announced that it had informed Fränk Schleck (RadioShack-Nissan) of an Adverse Analytical Finding for the diuretic Xipamide in a sample taken on July 14.
Schleck can request to have his B Sample tested.
The UCI Anti-Doping Rules do not provide for a provisional suspension given the nature of the substance, which is a specified substance, read the UCIs release.
However, the UCI is confident that his team will take the necessary steps to enable the Tour de France to continue in serenity and to ensure that their rider has the opportunity to properly prepare his defense in particular within the legal timeline, which allows four days for him to have his B sample analyzed.
Under the World Anti-Doping Code and the UCI Anti-Doping Rules, the UCI is unable to provide any additional information at this time.
Ja en het spul maskeert maar ondertussen word je er heel moe van. Heeft het wel nut?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:48 schreef Panthera. het volgende:
Frank Schleck zegt dus dat hij het product niet kent, er nog nooit van gehoord heeft. Het product kan alleen je lichaam in door het opzettelijk te slikken, geen natuurlijke manieren mogelijk.
Dus ofwel hij liegt, ofwel hij heeft een random pilletje geslikt dat hij voorgeschreven kreeg waar dit spul toevallig inzat.
Ik moet ook even bijlezen, maar verdomme zegquote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:50 schreef Nober het volgende:
Deel 2? Wat hebben jullie allemaal gezegd in die twee uur tijd?
Dat Frenk Slak dat middel in zijn lichaam heeft gestopt. En alles eromheen. En alle sensatie. Het is net een soort livetopic.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:50 schreef Nober het volgende:
Idd. Gaat allemaal veel te ver. Alsof Frank zou vluchten.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:51 schreef knep het volgende:
En al die opgetrommelde politie also het een seriemoordenaar betreft, er staat nog net geen SWAT.
Dat weet ik niet. Kans van 1/10 dat je er negatieve effecten van ondervindt heb ik begrepen. Mocht alles opzettelijk gepland zijn, dan kan je ervan uitgaan dat hij een heel programma aan middeltjes, maskeringen en dergelijke slikt/spuit/whatever met gedegen begeleiding en zullen de negatieve gevolgen waarschijnlijk wel uitgesloten worden.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja en het spul maskeert maar ondertussen word je er heel moe van. Heeft het wel nut?
Het mooie was dat het juist effect leek te hebben. Het waren paardenmiddelen die heksenjacht maar de trend was in de goede richting. Ik las vandaag nog dat de tijden van de klimmers zich te leken normaliseren naar een doping-vrij niveau. Jammer dat je dan dit soort dingen weer hoort.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:51 schreef knep het volgende:
En al die opgetrommelde politie also het een seriemoordenaar betreft, er staat nog net geen SWAT.
20.000x ''maarishetweldopingneemaarhetkangebruiktwordenomdopingtemaskeren"quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:50 schreef Nober het volgende:
Dat van die klimtijden klopt. Excessief EPO gebruiken is vrijwel onmogelijk tegenwoordig. Maar hoe minder dat mogelijk is, hoe minder dat ook mogelijk is voor je concurrenten. In dat opzicht is er niks verandert, hoewel je minder zou kunnen dopen, kan dat beetje nog steeds net genoeg zijn omdat je concurrenten in hetzelfde schuitje zitten.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:54 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Het mooie was dat het juist effect leek te hebben. Het waren paardenmiddelen die heksenjacht maar de trend was in de goede richting. Ik las vandaag nog dat de tijden van de klimmers zich te leken normaliseren naar een doping-vrij niveau. Jammer dat je dan dit soort dingen weer hoort.
Ja dat verklaart ook waarom die heksenjacht - en terecht blijkt maar weer - nog steeds doorgaat. In die zin moeten we dit als positief nieuws opvatten... in de goede zin van het woord. Want de marges en daarmee ook de risico's die renners durven aan te gaan worden steeds kleiner. Het is een stap in de goede richting, maar het blijft natuurlijk vervelend nieuws dit. Zeker van een renner die ik hoog had zitten.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:56 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Dat van die klimtijden klopt. Excessief EPO gebruiken is vrijwel onmogelijk tegenwoordig. Maar hoe minder dat mogelijk is, hoe minder dat ook mogelijk is voor je concurrenten. In dat opzicht is er niks verandert, hoewel je minder zou kunnen dopen, kan dat beetje nog steeds net genoeg zijn omdat je concurrenten in hetzelfde schuitje zitten.
Alle renners (sporters) worden ooit gecontroleerd compleet willekeurig. Dat kan tijdens de tour zijn of ergens in november. Daarvoor zijn de whereabouts, je geeft 6 maanden van tevoren op waar je bent en houdt dat constant bij zodat er altijd een dopingcontroleur voor je neus kan staan. Die blijft bij je tot je geplast hebt.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wie zijn ze?
Ik denk dat alle renners om de zoveel tijd getest worden. Niet zo gek natuurlijk. En dan compleet willekeurig.
Zijn er hier überhaupt mensen die wel eens een dopingtest meegemaakt hebben?
Tsja, hoog had zitten... Ze hadden tot voor kort een redelijke aaibaarheidsfactor, al is dat de laatste 2/3 jaar wel achteruitgegaan. Maar Frank Schleck heeft ook betaling aan ene mr Fuentes op zijn rekening staan...quote:Op dinsdag 17 juli 2012 23:00 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ja dat verklaart ook waarom die heksenjacht - en terecht blijkt maar weer - nog steeds doorgaat. In die zin moeten we dit als positief nieuws opvatten... in de goede zin van het woord. Want de marges en daarmee ook de risico's die renners durven aan te gaan worden steeds kleiner. Het is een stap in de goede richting, maar het blijft natuurlijk vervelend nieuws dit. Zeker van een renner die ik hoog had zitten.
Nou nou, alleen wegens sportieve en commerciële fraude? Ik ken heel wat schurken die minder hard worden aangepakt. Mijns inziens overdreven. De sport instanties moeten juist harde maatregelen nemen maar nee, zie de Spaanse bond de doofpot eens openen en sluiten.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:54 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Het mooie was dat het juist effect leek te hebben. Het waren paardenmiddelen die heksenjacht maar de trend was in de goede richting. Ik las vandaag nog dat de tijden van de klimmers zich te leken normaliseren naar een doping-vrij niveau. Jammer dat je dan dit soort dingen weer hoort.
Om te beginnen in hij uit de Tour en dit verhaal zal ongetwijfeld een flinke staart krijgen. Hoeveel harder wil je de maatregelen hebben dan?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 23:07 schreef knep het volgende:
[..]
Nou nou, alleen wegens sportieve en commerciële fraude? Ik ken heel wat schurken die minder hard worden aangepakt. Mijns inziens overdreven. De sport instanties moeten juist harde maatregelen nemen maar nee, zie de Spaanse bond de doofpot eens openen en sluiten.
Mja, toen ik net begon met roken poetste ik ook vier keer per dag m'n tanden. En m'n moeder maar denken dat ik de mondhygiëne zo serieus nam.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 23:11 schreef Slobeend het volgende:
Het is wel een nieuwe trend. Renners worden niet meer op EPO betrapt maar op maskeermiddelen (Contador, Schleck, Kolobnev).
Haha. Of dat je na een pepermuntje dacht dat je niet naar bier rook.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 23:12 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Mja, toen ik net begon met roken poetste ik ook vier keer per dag m'n tanden. En m'n moeder maar denken dat ik zo fris rook...
ninja-editquote:Op dinsdag 17 juli 2012 23:14 schreef OProg het volgende:
[..]
Haha. Of dat je na een pepermuntje dacht dat je niet naar bier rook.
Nationale bonden, UCI en WADA die samenwerken ipv elkaar tegenwerken om maar eens te beginnenquote:Op dinsdag 17 juli 2012 23:10 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Om te beginnen in hij uit de Tour en dit verhaal zal ongetwijfeld een flinke staart krijgen. Hoeveel harder wil je de maatregelen hebben dan?
Commerciële fraude kan me wat, maar om het dan toch maar even de aaibaarheidsfactor te noemen vind ik het van zulke renners toch een grotere teleurstelling.
Het is iets complexer. Massaal epo en je test postief voor de EPO test. Dus bloedtransfusies doen. Maar dan is de verhouding van nieuwe en oude bloedlichaampjes ineens versoort. Dus EPO doseren zodat er op het juiste moment nieuwe bloedlichaamjes aangemaakt wordt. Inderdaad dan wel extra vocht en vochtafdrijvers. Dan krijg je soms dus wel de schommelingen in het bloedpaspoort. Maar er moeten dan drie onafhankelijke mensen zeggen dat doping op basis van die waardes te bewijzen is. Dus zelfs als alle drie denken dat er gedoped wordt is dat nog niet genoeg bewijs.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 23:48 schreef marcodej het volgende:
Neem EPO --> % rode bloedlichaampjes stijgt --> neem vocht tot je --> % rode bloedlichaampjes daalt --> wordt getest --> test negatief --> neem plaspillen --> % rode bloedlichaampjes stijgt --> wedstrijd.
Zoals?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 23:59 schreef Pandarus het volgende:
Dan zijn er nog die middelen die ze in alle sporten gebruiken en die je sowieso niet kunt testen.
Klopt ja. Niet alleen olympische, ook nationale topsporters.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 23:02 schreef -0- het volgende:
[..]
Alle renners (sporters) worden ooit gecontroleerd compleet willekeurig. Dat kan tijdens de tour zijn of ergens in november. Daarvoor zijn de whereabouts, je geeft 6 maanden van tevoren op waar je bent en houdt dat constant bij zodat er altijd een dopingcontroleur voor je neus kan staan. Die blijft bij je tot je geplast hebt.
Tijdens grote wedstrijden worden de winnen sporters over het algemeen wel vaker getest maar worden onder andere deelnemers ook steekproeven gehouden.
Elke (olympishce en paralympsche) topsporter zit vast aan de whereabouts.
http://www.volkskrant.nl/(...)ergiftigd-zijn.dhtmlquote:De Luxemburgse wielrenner Fränk Schleck denkt dat hij vergiftigd is. Dat liet de renner van RadioShack-Nissan-Trek weten in een reactie op zijn positieve dopingtest tijdens de Ronde van Frankrijk. .
Schleck stapte dinsdag uit de Tour nadat de internationale wielrenunie UCI hem had laten weten dat in zijn urine sporen zijn gevonden van een verboden vochtafdrijvend middel.
'Ik betwist dat ik een verboden stof heb genomen', aldus Schleck in een verklaring. 'Ik begrijp de uitslag van deze controle dan ook niet en laat een contra-expertise uitvoeren.'
'Als deze de uitslag van de eerste test bevestigt, dien ik een klacht in tegen een voor mij nog onbekend persoon voor vergiftiging.' .
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 23:59 schreef Pandarus het volgende:
Liegen over maskeringsmiddel. De echte doping wordt nooit achterhaalt. Methode blijft dus bruikbaar maar is in dit geval dus foutgegaan. Net als Kolobnev waarschijnlijk niet eens geschorst worden. Dus weer gewoon verder alsof er niets is gebeurd.
Doping mag dus. Zelfs als je per ongeluk wel een keer gepakt wordt.
[..]
Het is iets complexer. Massaal epo en je test postief voor de EPO test. Dus bloedtransfusies doen. Maar dan is de verhouding van nieuwe en oude bloedlichaampjes ineens versoort. Dus EPO doseren zodat er op het juiste moment nieuwe bloedlichaamjes aangemaakt wordt. Inderdaad dan wel extra vocht en vochtafdrijvers. Dan krijg je soms dus wel de schommelingen in het bloedpaspoort. Maar er moeten dan drie onafhankelijke mensen zeggen dat doping op basis van die waardes te bewijzen is. Dus zelfs als alle drie denken dat er gedoped wordt is dat nog niet genoeg bewijs.
Tot nu toe heeft men nog niemand kunnen schorsen op basis van het bloedpaspoort. Maar men weet wel wie er wel rommelen.
Dan zijn er nog die middelen die ze in alle sporten gebruiken en die je sowieso niet kunt testen.
Ten eerste is het altijd een probleem om te zien of lichaamseigen stoffen als EPO en testosteron natuurlijk of toegevoegd zijn. Natuurlijk zijn extreem hoge waardes verdacht. Maar men weet schijnbaar wanneer men out of control getest wordt. Ten minste, dat is vaak beweerd.quote:
Dopingmafia, klinkt zo zwaar maar de werkwijze klopt wel. Kijk naar THG van het Balco lab van Victor Conte (die eigenlijk een bassist was bij een groepje maar het op een dag in de gaten had dat het erg makkelijk was om veel te verdienen als amateur chemicus!). Victor zegt zelf ook in een documentaire dat je gewoon een bestaande molecule lichtjes aanpast zodat de werking nagenoeg hetzelfde blijft maar niet gedetecteerd zal worden bij dopingcontroles.quote:Er gaan geruchten dat de dopingmaffia, die er zou zijn, zelf in hun laberatoria nieuwe versies maakt. Dus een paar atomen veranderen aan het molecul en de test werkt niet meer.
Ben je gek... en dan wordt er steeds zwaardere drugs gebruikt totdat wielrenners dood neervallen op de fiets. Juist zwaarder straffen... het mag gewoon helemaal niet eens in je zelf opkomen om doping te gebruiken. Dan fietsen ze maar wat langzamer hoor, zo lang niemand het gebruikt komt het op hetzelfde neer als dat iedereen het gebruikt.quote:Op woensdag 18 juli 2012 10:16 schreef kl1172 het volgende:
Ik vrees dat topsport, paspoort of geen paspoort, gewoon niet clean is. Waar veel geld te verdienen valt, zullen er altijd 'leveranciers' te vinden zijn. Ik denk soms dat het toelaten van doping niet zo slecht zou zijn, het zou alleszins de hypocrisie erond opheffen.
Wel onder doktersbegeleiding.quote:Ben je gek... en dan wordt er steeds zwaardere drugs gebruikt totdat wielrenners dood neervallen op de fiets. Juist zwaarder straffen... het mag gewoon helemaal niet eens in je zelf opkomen om doping te gebruiken. Dan fietsen ze maar wat langzamer hoor, zo lang niemand het gebruikt komt het op hetzelfde neer als dat iedereen het gebruikt.
Je bent precies op tijd om de etappe hélemaal te volgen. Hopelijk wordt het iets leuks deze etappe, maar ik heb dit keer geen verwachtingen.quote:Op woensdag 18 juli 2012 10:20 schreef Sasman het volgende:
Hihi...Nu pas wakker van nachtje stappen. Weet van niks maar is dit dus echt een vochtafdrijvendmiddel? Zoja...Wat ene malloot.
twitter:bramtankink twitterde op woensdag 18-07-2012 om 09:44:50@laurenstendam komt net op het toilet en vraagt zich af of ik vergiftigd ben. Niet te harden volgens hem. reageer retweet
quote:Op woensdag 18 juli 2012 10:53 schreef Zelva het volgende:
twitter:bramtankink twitterde op woensdag 18-07-2012 om 09:44:50@laurenstendam komt net op het toilet en vraagt zich af of ik vergiftigd ben. Niet te harden volgens hem. reageer retweet
quote:Op woensdag 18 juli 2012 10:53 schreef Zelva het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |