abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114338626
quote:
The UCI on Tuesday announced that it had informed Fränk Schleck (RadioShack-Nissan) of an Adverse Analytical Finding for the diuretic Xipamide in a sample taken on July 14.

Schleck can request to have his B Sample tested.

The UCI Anti-Doping Rules do not provide for a provisional suspension given the nature of the substance, which is a specified substance, read the UCIs release.

However, the UCI is confident that his team will take the necessary steps to enable the Tour de France to continue in serenity and to ensure that their rider has the opportunity to properly prepare his defense in particular within the legal timeline, which allows four days for him to have his B sample analyzed.

Under the World Anti-Doping Code and the UCI Anti-Doping Rules, the UCI is unable to provide any additional information at this time.
Hier weer verder.
Neil LOVES Carrots!
pi_114338738
Frank Schleck zegt dus dat hij het product niet kent, er nog nooit van gehoord heeft. Het product kan alleen je lichaam in door het opzettelijk te slikken, geen natuurlijke manieren mogelijk.

Dus ofwel hij liegt, ofwel hij heeft een random pilletje geslikt dat hij voorgeschreven kreeg waar dit spul toevallig inzat.
pi_114338771
Ze kunnen radioshack er niet uitgooien, zou ook te debiel voor woorden zijn. Kans is natuurlijk wel aanwezig, het is natuurlijk wel Frankrijk en als je ziet dat de gemiddelde kindermoordenaar nog menselijker en met minder politie opgepakt wordt 8)7
  dinsdag 17 juli 2012 @ 22:50:12 #4
11102 knep
Mountainfreak
pi_114338822
Is een soort Clentadortje dit alleen dan met een ander middel en een grotere hoeveelheid :P.
pi_114338849
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 22:48 schreef Panthera. het volgende:
Frank Schleck zegt dus dat hij het product niet kent, er nog nooit van gehoord heeft. Het product kan alleen je lichaam in door het opzettelijk te slikken, geen natuurlijke manieren mogelijk.

Dus ofwel hij liegt, ofwel hij heeft een random pilletje geslikt dat hij voorgeschreven kreeg waar dit spul toevallig inzat.
Ja en het spul maskeert maar ondertussen word je er heel moe van. Heeft het wel nut?
pi_114338851
Deel 2? Wat hebben jullie allemaal gezegd in die twee uur tijd? :')
pi_114338885
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 22:50 schreef Nober het volgende:
Ik moet ook even bijlezen, maar verdomme zeg -O-
  Redactie Sport dinsdag 17 juli 2012 @ 22:51:30 #8
274204 crew  Mexicanobakker
pi_114338897
quote:
Dat Frenk Slak dat middel in zijn lichaam heeft gestopt. En alles eromheen. En alle sensatie. Het is net een soort livetopic. :')
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 17 juli 2012 @ 22:51:46 #9
11102 knep
Mountainfreak
pi_114338914
En al die opgetrommelde politie also het een seriemoordenaar betreft, er staat nog net geen SWAT :').
  dinsdag 17 juli 2012 @ 22:52:52 #10
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_114338986
Schakel ook net in. Dit en zijn 'trainingsadvies' van fuentes, hup eruit ermee.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_114338997
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 22:51 schreef knep het volgende:
En al die opgetrommelde politie also het een seriemoordenaar betreft, er staat nog net geen SWAT :').
Idd. Gaat allemaal veel te ver. Alsof Frank zou vluchten.
★★★
  dinsdag 17 juli 2012 @ 22:53:19 #12
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_114339008
Dat ze Frank nog niet de bak hebben ingegooid zeg. Al zou dat wel heel overdreven zijn.
pi_114339031
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 22:50 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ja en het spul maskeert maar ondertussen word je er heel moe van. Heeft het wel nut?
Dat weet ik niet. Kans van 1/10 dat je er negatieve effecten van ondervindt heb ik begrepen. Mocht alles opzettelijk gepland zijn, dan kan je ervan uitgaan dat hij een heel programma aan middeltjes, maskeringen en dergelijke slikt/spuit/whatever met gedegen begeleiding en zullen de negatieve gevolgen waarschijnlijk wel uitgesloten worden.

Een andere mogelijkheid is nog dat hij op de één of andere manier wist dat hij bij een test positief bevonden zou worden op iets anders en dit in paniek heeft geslikt om dat te maskeren, aangezien dit middel wellicht makkelijker te verdedigen is. Maar nu ga ik erg speculeren.
pi_114339055
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 22:51 schreef knep het volgende:
Het mooie was dat het juist effect leek te hebben. Het waren paardenmiddelen die heksenjacht maar de trend was in de goede richting. Ik las vandaag nog dat de tijden van de klimmers zich te leken normaliseren naar een doping-vrij niveau. Jammer dat je dan dit soort dingen weer hoort.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 22:54:39 #15
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_114339068
quote:
20.000x ''maarishetweldopingneemaarhetkangebruiktwordenomdopingtemaskeren"
pi_114339149
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 22:54 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Het mooie was dat het juist effect leek te hebben. Het waren paardenmiddelen die heksenjacht maar de trend was in de goede richting. Ik las vandaag nog dat de tijden van de klimmers zich te leken normaliseren naar een doping-vrij niveau. Jammer dat je dan dit soort dingen weer hoort.
Dat van die klimtijden klopt. Excessief EPO gebruiken is vrijwel onmogelijk tegenwoordig. Maar hoe minder dat mogelijk is, hoe minder dat ook mogelijk is voor je concurrenten. In dat opzicht is er niks verandert, hoewel je minder zou kunnen dopen, kan dat beetje nog steeds net genoeg zijn omdat je concurrenten in hetzelfde schuitje zitten.
pi_114339430
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 22:56 schreef Panthera. het volgende:

[..]

Dat van die klimtijden klopt. Excessief EPO gebruiken is vrijwel onmogelijk tegenwoordig. Maar hoe minder dat mogelijk is, hoe minder dat ook mogelijk is voor je concurrenten. In dat opzicht is er niks verandert, hoewel je minder zou kunnen dopen, kan dat beetje nog steeds net genoeg zijn omdat je concurrenten in hetzelfde schuitje zitten.
Ja dat verklaart ook waarom die heksenjacht - en terecht blijkt maar weer - nog steeds doorgaat. In die zin moeten we dit als positief nieuws opvatten... in de goede zin van het woord. Want de marges en daarmee ook de risico's die renners durven aan te gaan worden steeds kleiner. Het is een stap in de goede richting, maar het blijft natuurlijk vervelend nieuws dit. Zeker van een renner die ik hoog had zitten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2012 23:02:33 ]
pi_114339550
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 22:27 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Wie zijn ze?
Ik denk dat alle renners om de zoveel tijd getest worden. Niet zo gek natuurlijk. En dan compleet willekeurig.

Zijn er hier überhaupt mensen die wel eens een dopingtest meegemaakt hebben?
Alle renners (sporters) worden ooit gecontroleerd compleet willekeurig. Dat kan tijdens de tour zijn of ergens in november. Daarvoor zijn de whereabouts, je geeft 6 maanden van tevoren op waar je bent en houdt dat constant bij zodat er altijd een dopingcontroleur voor je neus kan staan. Die blijft bij je tot je geplast hebt.

Tijdens grote wedstrijden worden de winnen sporters over het algemeen wel vaker getest maar worden onder andere deelnemers ook steekproeven gehouden.

Elke (olympishce en paralympsche) topsporter zit vast aan de whereabouts.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 23:03:02 #19
357984 JavaForumsNL
OndertitelException
pi_114339591
Hoop dat dit niet Schleckt afloopt.
www.Diablolivestream.com | DiabloLiveStream | The Diablo live stream community
www.javaforums.nl/community/stats | JavaForums.nl voor studenten en beginnende ontwikkelaars! Heeft u Java gerelateerde vragen?
pi_114339738
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 23:00 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Ja dat verklaart ook waarom die heksenjacht - en terecht blijkt maar weer - nog steeds doorgaat. In die zin moeten we dit als positief nieuws opvatten... in de goede zin van het woord. Want de marges en daarmee ook de risico's die renners durven aan te gaan worden steeds kleiner. Het is een stap in de goede richting, maar het blijft natuurlijk vervelend nieuws dit. Zeker van een renner die ik hoog had zitten.
Tsja, hoog had zitten... Ze hadden tot voor kort een redelijke aaibaarheidsfactor, al is dat de laatste 2/3 jaar wel achteruitgegaan. Maar Frank Schleck heeft ook betaling aan ene mr Fuentes op zijn rekening staan...
  dinsdag 17 juli 2012 @ 23:07:10 #21
11102 knep
Mountainfreak
pi_114339841
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 22:54 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Nou nou, alleen wegens sportieve en commerciële fraude? Ik ken heel wat schurken die minder hard worden aangepakt. Mijns inziens overdreven. De sport instanties moeten juist harde maatregelen nemen maar nee, zie de Spaanse bond de doofpot eens openen en sluiten.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 23:07:38 #22
38114 beantherio
pi_114339876
Zo langzamerhand ben ik op het punt gekomen dat ik claims van dopinggebruik minder geloofwaardig vindt dan degenen waarvan men zegt dat ze doping gebruiken (en die het vervolgens ontkennen). Omdat er zo enorm jacht wordt gemaakt op dopinggebruikers moet je toch wel goed gek zijn om er aan te beginnen. :{
pi_114340070
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 23:07 schreef knep het volgende:

[..]

Nou nou, alleen wegens sportieve en commerciële fraude? Ik ken heel wat schurken die minder hard worden aangepakt. Mijns inziens overdreven. De sport instanties moeten juist harde maatregelen nemen maar nee, zie de Spaanse bond de doofpot eens openen en sluiten.
Om te beginnen in hij uit de Tour en dit verhaal zal ongetwijfeld een flinke staart krijgen. Hoeveel harder wil je de maatregelen hebben dan?

Commerciële fraude kan me wat, maar om het dan toch maar even de aaibaarheidsfactor te noemen vind ik het van zulke renners toch een grotere teleurstelling.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2012 23:12:03 ]
  Moderator dinsdag 17 juli 2012 @ 23:11:35 #24
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_114340119
Het is wel een nieuwe trend. Renners worden niet meer op EPO betrapt maar op maskeermiddelen (Contador, Schleck, Kolobnev).
pi_114340193
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 23:11 schreef Slobeend het volgende:
Het is wel een nieuwe trend. Renners worden niet meer op EPO betrapt maar op maskeermiddelen (Contador, Schleck, Kolobnev).
Mja, toen ik net begon met roken poetste ik ook vier keer per dag m'n tanden. En m'n moeder maar denken dat ik de mondhygiëne zo serieus nam.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2012 23:14:32 ]
  dinsdag 17 juli 2012 @ 23:14:30 #26
14505 OProg
A Life in Music
pi_114340286
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 23:12 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Mja, toen ik net begon met roken poetste ik ook vier keer per dag m'n tanden. En m'n moeder maar denken dat ik zo fris rook...
Haha. Of dat je na een pepermuntje dacht dat je niet naar bier rook. :P
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_114340303
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 23:14 schreef OProg het volgende:

[..]

Haha. Of dat je na een pepermuntje dacht dat je niet naar bier rook. :P
ninja-edit :P

ja dat dus ;)
pi_114340347
Ik hoop uit de grond van mijn hart dat Schleck niet geschorst wordt en na de Tour gewoon verder kan gaan met wielrennen.
pi_114340475
Hij heeft een diuretica (plaspil) gebruikt..
Dat is opzich geen doping, in de zin van dat je er beter gaat van presteren.

vaag
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  dinsdag 17 juli 2012 @ 23:18:13 #30
11102 knep
Mountainfreak
pi_114340513
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 23:10 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Om te beginnen in hij uit de Tour en dit verhaal zal ongetwijfeld een flinke staart krijgen. Hoeveel harder wil je de maatregelen hebben dan?

Commerciële fraude kan me wat, maar om het dan toch maar even de aaibaarheidsfactor te noemen vind ik het van zulke renners toch een grotere teleurstelling.
Nationale bonden, UCI en WADA die samenwerken ipv elkaar tegenwerken om maar eens te beginnen :P.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 23:35:36 #31
38114 beantherio
pi_114341522
Schleck schlickt? :+
  dinsdag 17 juli 2012 @ 23:42:16 #32
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_114341819
maskeermiddel , waar rook is is vuur... jammer maar helaas
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 23:44:41 #33
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_114341934
Na zijn betaling aan fuentes geloofde toch niemand meer frank?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_114342022
Ik heb niet bijgelezen, dus excuus als spuit elf :P

Het is op zich geen doping nee, maar:
- Het helpt bij het verliezen van gewicht
- Het kan bloedtransfusies en spierversterkers verhullen
- Het gaat hoge bloeddruk tegen

Het heeft hem trouwens niet echt geholpen, hij doet het niet bepaald goed.
pi_114342089
Neem EPO --> % rode bloedlichaampjes stijgt --> neem vocht tot je --> % rode bloedlichaampjes daalt --> wordt getest --> test negatief --> neem plaspillen --> % rode bloedlichaampjes stijgt --> wedstrijd.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_114342665
Liegen over maskeringsmiddel. De echte doping wordt nooit achterhaalt. Methode blijft dus bruikbaar maar is in dit geval dus foutgegaan. Net als Kolobnev waarschijnlijk niet eens geschorst worden. Dus weer gewoon verder alsof er niets is gebeurd.

Doping mag dus. Zelfs als je per ongeluk wel een keer gepakt wordt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 23:48 schreef marcodej het volgende:
Neem EPO --> % rode bloedlichaampjes stijgt --> neem vocht tot je --> % rode bloedlichaampjes daalt --> wordt getest --> test negatief --> neem plaspillen --> % rode bloedlichaampjes stijgt --> wedstrijd.
Het is iets complexer. Massaal epo en je test postief voor de EPO test. Dus bloedtransfusies doen. Maar dan is de verhouding van nieuwe en oude bloedlichaampjes ineens versoort. Dus EPO doseren zodat er op het juiste moment nieuwe bloedlichaamjes aangemaakt wordt. Inderdaad dan wel extra vocht en vochtafdrijvers. Dan krijg je soms dus wel de schommelingen in het bloedpaspoort. Maar er moeten dan drie onafhankelijke mensen zeggen dat doping op basis van die waardes te bewijzen is. Dus zelfs als alle drie denken dat er gedoped wordt is dat nog niet genoeg bewijs.
Tot nu toe heeft men nog niemand kunnen schorsen op basis van het bloedpaspoort. Maar men weet wel wie er wel rommelen.

Dan zijn er nog die middelen die ze in alle sporten gebruiken en die je sowieso niet kunt testen.
  woensdag 18 juli 2012 @ 06:33:33 #37
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_114349072
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 23:59 schreef Pandarus het volgende:
Dan zijn er nog die middelen die ze in alle sporten gebruiken en die je sowieso niet kunt testen.
Zoals?
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 23:02 schreef -0- het volgende:

[..]

Alle renners (sporters) worden ooit gecontroleerd compleet willekeurig. Dat kan tijdens de tour zijn of ergens in november. Daarvoor zijn de whereabouts, je geeft 6 maanden van tevoren op waar je bent en houdt dat constant bij zodat er altijd een dopingcontroleur voor je neus kan staan. Die blijft bij je tot je geplast hebt.

Tijdens grote wedstrijden worden de winnen sporters over het algemeen wel vaker getest maar worden onder andere deelnemers ook steekproeven gehouden.

Elke (olympishce en paralympsche) topsporter zit vast aan de whereabouts.
Klopt ja. Niet alleen olympische, ook nationale topsporters.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 18 juli 2012 @ 09:08:50 #38
40566 Ericr
Livewrong
pi_114350373
quote:
De Luxemburgse wielrenner Fränk Schleck denkt dat hij vergiftigd is. Dat liet de renner van RadioShack-Nissan-Trek weten in een reactie op zijn positieve dopingtest tijdens de Ronde van Frankrijk. .

Schleck stapte dinsdag uit de Tour nadat de internationale wielrenunie UCI hem had laten weten dat in zijn urine sporen zijn gevonden van een verboden vochtafdrijvend middel.

'Ik betwist dat ik een verboden stof heb genomen', aldus Schleck in een verklaring. 'Ik begrijp de uitslag van deze controle dan ook niet en laat een contra-expertise uitvoeren.'

'Als deze de uitslag van de eerste test bevestigt, dien ik een klacht in tegen een voor mij nog onbekend persoon voor vergiftiging.' .
http://www.volkskrant.nl/(...)ergiftigd-zijn.dhtml

:')

Weer eens wat anders dan de hond, je nooit geboren tweelingbroer, vriendin of iets anders de schuld te geven. Lijkt me ook echt een middel om iemand te vergiftigen.
pi_114350464
Prima toch van Schleck. Als je écht niet weet hoe dit spul in je lichaam gekomen kan zijn, ik geloof Schleck vollédig, moet je er natuurlijk ook alles aan doen om te voorkomen dat je onterecht wordt beschuldigd en wordt geschorst.
pi_114350664
Ik durf mijn hand niet in het vuur te stoppen dat er geen sprake is van een "complot" oid
pi_114350847
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 23:59 schreef Pandarus het volgende:
Liegen over maskeringsmiddel. De echte doping wordt nooit achterhaalt. Methode blijft dus bruikbaar maar is in dit geval dus foutgegaan. Net als Kolobnev waarschijnlijk niet eens geschorst worden. Dus weer gewoon verder alsof er niets is gebeurd.

Doping mag dus. Zelfs als je per ongeluk wel een keer gepakt wordt.

[..]

Het is iets complexer. Massaal epo en je test postief voor de EPO test. Dus bloedtransfusies doen. Maar dan is de verhouding van nieuwe en oude bloedlichaampjes ineens versoort. Dus EPO doseren zodat er op het juiste moment nieuwe bloedlichaamjes aangemaakt wordt. Inderdaad dan wel extra vocht en vochtafdrijvers. Dan krijg je soms dus wel de schommelingen in het bloedpaspoort. Maar er moeten dan drie onafhankelijke mensen zeggen dat doping op basis van die waardes te bewijzen is. Dus zelfs als alle drie denken dat er gedoped wordt is dat nog niet genoeg bewijs.
Tot nu toe heeft men nog niemand kunnen schorsen op basis van het bloedpaspoort. Maar men weet wel wie er wel rommelen.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 06:33 schreef kanovinnie het volgende:

Zoals?
Ten eerste is het altijd een probleem om te zien of lichaamseigen stoffen als EPO en testosteron natuurlijk of toegevoegd zijn. Natuurlijk zijn extreem hoge waardes verdacht. Maar men weet schijnbaar wanneer men out of control getest wordt. Ten minste, dat is vaak beweerd.

Ten tweede zijn er nu honderden moleculen die iets in het lichaam doen waarvan je voor elk molecul een nieuwe test nodig hebt. Niet alleen komen er steeds meer bij van de medische wereld. Er gaan geruchten dat de dopingmaffia, die er zou zijn, zelf in hun laberatoria nieuwe versies maakt. Dus een paar atomen veranderen aan het molecul en de test werkt niet meer.

http://www.scientificamerican.com/article.cfm?id=doping-by-design

Alles in het lichaam wordt gereguleerd. Aanmaken van spieren, verhouding tussen witte en rode spierweefsels, groeihormomen, rode bloedlichaampjes, groeifactoren, er zijn duizenden processen daarmee bezig. En voor elk process zijn er proteine en hormonen die het reguleren.
Men is zo lang bezig geweest iets simpels als HGH te vinden. En toen men net voor de spelen in Barcelona een test had mocht men die niet gebruiken want dan zou men direct zoveel mensen pakken dat de spelen nooit door zouden gaan.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/sport/271686.stm
http://www.wada-ama.org/e(...)-Growth-Hormone-hGH/
Dus klaar voor Sydney maar pas gebruikt in Athene. Als ze hadden getest waren de spelen geannuleerd omdat 50% ofzo dan positief zou zijn.

Nu heeft men andere middelen die hetzelfde doen als HGH maar die anders zijn. IGF-3 bijvoorbeeld. Als je die direct in de spier inspuit kun je alleen positief testen als men een spier-bioptie van dat weefsel neemt.
Vorig jaar werd er iemand gepakt met TB 500 rond de tour. Dat middel gebruikt men normaal alleen voor renpaarden. Zou ook herstel stimuleren. Ik zie dus ook veel voetballers zo een middel gebruiken als men enkelbanden verrekt en toch wil gaan spelen. Ze proberen ook publiekelijk allemaal dingen zoals inspuiten van stamcellen van een kalf. Als je zo iets bij voetbal doet als men geblesseerd is ziet men dat sowieso niet als doping. Maar als men bij wielrennen iets inspuit om de spieren te repareren voor de volgende dag is dat gewoon doping.
Müller-Wohlfahrt is een meer publiekelijk figuur welke wel eens een dopingdocter kan zijn.

Dopingdokter zijn is gewoon erg interessant en heeft veen aantrekkingskracht. Dat zie je ook met meneer Ferrari en hoe er over hem gepraat werd. Het is gewoon kickken wanneer je heel veel trucs uithaalt om jouw atleet te laten winnen en ook de dopingtesters te slim af te zijn.

http://www.spiegel.de/spiegel/a-571031-druck.html
Vertaling na het engels:
http://www.gamefaqs.com/boards/212-/62575394
  woensdag 18 juli 2012 @ 10:16:56 #42
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_114352025
quote:
Er gaan geruchten dat de dopingmaffia, die er zou zijn, zelf in hun laberatoria nieuwe versies maakt. Dus een paar atomen veranderen aan het molecul en de test werkt niet meer.
Dopingmafia, klinkt zo zwaar maar de werkwijze klopt wel. Kijk naar THG van het Balco lab van Victor Conte (die eigenlijk een bassist was bij een groepje maar het op een dag in de gaten had dat het erg makkelijk was om veel te verdienen als amateur chemicus!). Victor zegt zelf ook in een documentaire dat je gewoon een bestaande molecule lichtjes aanpast zodat de werking nagenoeg hetzelfde blijft maar niet gedetecteerd zal worden bij dopingcontroles.

Marion Jones, Tim Montgommery (ex-WR 100 m.), en vele anderen konden deze designersteroīde (THG) jarenlang gebruiken tot dat Trevor Graham (coach) een spuitje met het middel naar de dopinginstanties verstuurde. Dan pas kon er een nieuwe test gemaakt worden zodat het gebruik ervan kon opgespoord worden. Marion Jones heeft +100 controles altijd negatief getest en geen enkele keer positief, pas toen ze het zelf toegaf was er zekerheid omtrent haar gebruik. Ik geloof dat Dwain Chambers één van de weinigen was die er toch op gepakt werd maar dat lag waarschijnlijk puur aan zichzelf.

Ik vrees dat topsport, paspoort of geen paspoort, gewoon niet clean is. Waar veel geld te verdienen valt, zullen er altijd 'leveranciers' te vinden zijn. Ik denk soms dat het toelaten van doping niet zo slecht zou zijn, het zou alleszins de hypocrisie erond opheffen.

[ Bericht 4% gewijzigd door kl1172 op 18-07-2012 10:36:49 ]
  woensdag 18 juli 2012 @ 10:20:50 #43
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_114352141
Hihi...Nu pas wakker van nachtje stappen. Weet van niks maar is dit dus echt een vochtafdrijvendmiddel? Zoja...Wat ene malloot.
Trotse Belg.
pi_114352471
Lijkt wel alsof het een standaard bijverschijnsel van doping is, het ontkennen :')

Maar goed hij fietste sowieso niet erg goed deze Tour, had nog wat meer moeten nemen.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 10:16 schreef kl1172 het volgende:
Ik vrees dat topsport, paspoort of geen paspoort, gewoon niet clean is. Waar veel geld te verdienen valt, zullen er altijd 'leveranciers' te vinden zijn. Ik denk soms dat het toelaten van doping niet zo slecht zou zijn, het zou alleszins de hypocrisie erond opheffen.
Ben je gek... en dan wordt er steeds zwaardere drugs gebruikt totdat wielrenners dood neervallen op de fiets. Juist zwaarder straffen... het mag gewoon helemaal niet eens in je zelf opkomen om doping te gebruiken. Dan fietsen ze maar wat langzamer hoor, zo lang niemand het gebruikt komt het op hetzelfde neer als dat iedereen het gebruikt.
Facts don't care about your feelings
pi_114352782
  woensdag 18 juli 2012 @ 10:50:00 #46
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_114352946
quote:
Ben je gek... en dan wordt er steeds zwaardere drugs gebruikt totdat wielrenners dood neervallen op de fiets. Juist zwaarder straffen... het mag gewoon helemaal niet eens in je zelf opkomen om doping te gebruiken. Dan fietsen ze maar wat langzamer hoor, zo lang niemand het gebruikt komt het op hetzelfde neer als dat iedereen het gebruikt.
Wel onder doktersbegeleiding.

Ik ben vooral die hypocrisie beu samen met al de doofpotpraktijken en vriendjespolitiek die er onlosmakelijk mee verbonden is, dat vind ik erger dan het gebruik zelf. En harder straffen, dat gaat ze niet tegenhouden hoor. Ik vrees dat vanaf er geexperimenteerd werd met de eerste steroīden (in de jaren 50 dacht ik), de point of no return al bereikt werd + ze werden immers tot 1975 gedoogd.

Hoeveel renners in het peleton hebben 'astma'? :')

Oidipous, goede cartoon :D

[ Bericht 3% gewijzigd door kl1172 op 18-07-2012 10:58:24 ]
pi_114352993
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 10:20 schreef Sasman het volgende:
Hihi...Nu pas wakker van nachtje stappen. Weet van niks maar is dit dus echt een vochtafdrijvendmiddel? Zoja...Wat ene malloot.
Je bent precies op tijd om de etappe hélemaal te volgen. Hopelijk wordt het iets leuks deze etappe, maar ik heb dit keer geen verwachtingen.
  woensdag 18 juli 2012 @ 10:53:09 #48
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_114353031
bramtankink twitterde op woensdag 18-07-2012 om 09:44:50 @laurenstendam komt net op het toilet en vraagt zich af of ik vergiftigd ben. Niet te harden volgens hem. reageer retweet
  woensdag 18 juli 2012 @ 10:54:45 #49
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_114353066
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 10:53 schreef Zelva het volgende:
bramtankink twitterde op woensdag 18-07-2012 om 09:44:50 @laurenstendam komt net op het toilet en vraagt zich af of ik vergiftigd ben. Niet te harden volgens hem. reageer retweet
:D _O-
  woensdag 18 juli 2012 @ 10:56:00 #50
14505 OProg
A Life in Music
pi_114353100
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 10:53 schreef Zelva het volgende:
_O_
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')