Daarom ben ik gestopt met familieverjaardagen. Kom alleen nog op de verjaardag van mijn ouders en broertje. Verder ga ik wel naar verjaardagen van vrienden. Maar dat is altijd wel gezellig.quote:Op maandag 16 juli 2012 12:12 schreef Frank_Drebin het volgende:
Vergeet niet dat je vaak met een bakje koffie en een stuk zompig gebak naar de simpele verhalen van een één of andere kutoom zit te luisteren die verteld over zijn snertbaantje waar niemand een neuk omgeeft, iedereen een mening heeft over de politiek dat doorgaans nergens op slaat of absoluut niet uitvoerbaar is. Mensen die geforceerd nep lachen om de standaard grappenmaker die, uiteraard, helemaal niet grappig is. Nee, dan doen ze het in het buitenland wel beter.
Kringverjaardagen, ga er nooit meer heen
Ik doel natuurlijk niet op de topicstarter.quote:Op maandag 16 juli 2012 16:56 schreef kort het volgende:
Hoe kan je de OP uitmaken voor een meeklager?
Ik herken dit soort typische Hollandse taferelen niet, aangezien ik niet vaak op typische Hollandse verjaardagen kom. Vandaar dat ik me afvroeg wat een kringverjaardag precies was en of de verjaardagen zoals ik deze ken, waar mensen ook vaak naast elkaar zittend converseren, ook onder de definitie vielen.quote:Op maandag 16 juli 2012 16:58 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
maar op het moment dat dat niet het geval is zorgt een kring voor typische Hollandse taferelen die we allemaal herkennen.
quote:Op maandag 16 juli 2012 16:31 schreef Piye het volgende:
De Nederlandse verjaardagen waar ik kom zijn van echte feestgangers dus de stoelen staan in het begin van de avond wel in een kring, maar aan het eind van de avond loopt iedereen de polonaise en worden de stoelen door de ramen van de buren gegooid.
Post dan gewoon waar je het uit haalt: Kringverjaardagquote:Op maandag 16 juli 2012 12:14 schreef kort het volgende:
Foto's ter ondersteuning:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:
dan nog is er een verschil tussen verjaardag vieren en verjaardag vieren.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:31 schreef FixYou het volgende:
Wat een stelletje ...zielenpieten (ik wou bijna autisten zeggen maar ik had pas in een ander topic gevraagd of mensen dit niet wilden doen) zijn jullie. Meeste zullen ook nog wel jongeren zijn die mee 'moeten'. Nu ik niet meer mee moet is het niet zo erg. Zoals iemand boven mij al zei, het is een mooie kans om je familie weer eens te zien.
Foto 2. Grrr. Ik hou wel van wat vollere meisjesquote:Op maandag 16 juli 2012 12:14 schreef kort het volgende:
Foto's ter ondersteuning:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het zou ook wel leuk kunnen zijn als er gewoon overwegend statafels zouden zijn en je dus een beetje van gezelschap kunt wisselen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:31 schreef FixYou het volgende:
Wat een stelletje ...zielenpieten (ik wou bijna autisten zeggen maar ik had pas in een ander topic gevraagd of mensen dit niet wilden doen) zijn jullie. Meeste zullen ook nog wel jongeren zijn die mee 'moeten'. Nu ik niet meer mee moet is het niet zo erg. Zoals iemand boven mij al zei, het is een mooie kans om je familie weer eens te zien.
Meisjes? Die op de foto mag je inderdaad wel in meervoud aansprekenquote:Op dinsdag 17 juli 2012 23:04 schreef Piebe het volgende:
[..]
Foto 2. Grrr. Ik hou wel van wat vollere meisjes
Volslankquote:Op dinsdag 17 juli 2012 23:04 schreef Piebe het volgende:
[..]
Foto 2. Grrr. Ik hou wel van wat vollere meisjes
als het jouw verjaardag is kun je het vieren zoals je wilt, dus...quote:
Lijkt me fucking saai maar ik ken er wel een paar.quote:Op woensdag 18 juli 2012 09:04 schreef Socios het volgende:
Bonusklacht: mensen die ieder weekend "een verjaardag hebben"_!
Ik ben zelf roker maar met 10 andere rokers in een kleine huiskamer zitten trek ik niet.quote:Op woensdag 18 juli 2012 09:23 schreef TripleS het volgende:
In Achterhoek zijn de verjaardagen nog wel te pruimen maar dat komt door de hoeveelheid drank, eten en je kan 9/10 keer binnen roken .
iedereen vind zijn/haar (klein)kinderen uiteraard het meest leuke onderwerp en praten dan zo veel mogelijk daarover. Ik ken ze. Heel leuk als je er niet echt over kan meepraten omdat je nog geen kinderen hebt (en dan nog zou ik het over wel meer willen hebben dan kinderen).quote:Op woensdag 18 juli 2012 09:21 schreef TripleS het volgende:
Ik was laatst ook slachtoffer; Ik ging nog extra vroeg zodat ik niet al die mensen af moest gaan maar helaas, het volk zat al klaar![]()
Meest vreselijke van de avond waren de zwangerschapsverhalen en andere kinderpraatjes ,![]()
Als je aan mij vraagt hoe het mijn kind gaat dan krikg je standaard dot antwoord ' Goed,groeit goed en poept goed .'
Hielden meer mensen het maar zo kort
Waarom ga je er dan überhaupt naartoe?!quote:Op woensdag 18 juli 2012 09:21 schreef TripleS het volgende:
Ik was laatst ook slachtoffer; Ik ging nog extra vroeg zodat ik niet al die mensen af moest gaan maar helaas, het volk zat al klaar![]()
Meest vreselijke van de avond waren de zwangerschapsverhalen en andere kinderpraatjes ,
Als je aan mij vraagt hoe het mijn kind gaat dan krikg je standaard dot antwoord ' Goed,groeit goed en poept goed .'
Hielden meer mensen het maar zo kort
Jij gaat liever op zo'n verjaardag zitten zwijgen? Ja, ik geef je geen ongelijk hoor, maar mijn ervaring is dat dat toch vreemd gevonden wordt.quote:Op woensdag 18 juli 2012 09:31 schreef najazeg het volgende:
Waarom moet er überhaupt eigenlijk altijd gepraat worden? Dat moet je altijd al
nou ja praten is niet verkeerd maar ik heb weer trauma's van mensen die elk jaar hetzelfde vragen omdat ze vinden dat ze het moeten vragen maar het ze eigenlijk geen reet kan schelen. Daarnaast doe ik graag iets.quote:Op woensdag 18 juli 2012 11:06 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Jij gaat liever op zo'n verjaardag zitten zwijgen? Ja, ik geef je geen ongelijk hoor, maar mijn ervaring is dat dat toch vreemd gevonden wordt.
Altijd leuk trouwens, als er ineens zo'n stilte valt. Vindt men vaak ongemakkelijk, gaan ze in hun lege koffiekopje zitten kijken, naarstig op zoek naar een onderwerp. En dan begint er weer iemand over de waardeloze Nederlandse zomers van tegenwoordig te klagen.
Mijn oma moest tot na mijn 35ste nog iedere keer zeggen "och jonge wa binde toch gróót!!". Ook fijns.quote:Op woensdag 18 juli 2012 11:20 schreef najazeg het volgende:
nou ja praten is niet verkeerd maar ik heb weer trauma's van mensen die elk jaar hetzelfde vragen omdat ze vinden dat ze het moeten vragen maar het ze eigenlijk geen reet kan schelen. Daarnaast doe ik graag iets.
Dan gewoon vragen "iemand nog bier?" waarna alle mannen een zucht van verlichting slaken en het feest echt kan beginnenquote:Op woensdag 18 juli 2012 11:06 schreef Garisson72 het volgende:
Altijd leuk trouwens, als er ineens zo'n stilte valt. Vindt men vaak ongemakkelijk, gaan ze in hun lege koffiekopje zitten kijken, naarstig op zoek naar een onderwerp. En dan begint er weer iemand over de waardeloze Nederlandse zomers van tegenwoordig te klagen.
Heb deze zelf ook jaar na jaar moeten aanhoren, ook van tantes, terwijl er niet bijster veel van klopte.quote:Op woensdag 18 juli 2012 11:26 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Mijn oma moest tot na mijn 35ste nog iedere keer zeggen "och jonge wa binde toch gróót!!". Ook fijns..
alsof je na je 20e nog echt verder gegroeid wasquote:Op woensdag 18 juli 2012 11:26 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Mijn oma moest tot na mijn 35ste nog iedere keer zeggen "och jonge wa binde toch gróót!!". Ook fijns..
En je zet zeker ook een partytent in je tuin? Tering, als er íets burgerlijk en ordinair is, zijn het wel statafels.quote:
Waarom ben ik het altijd met jou eens xdquote:Op maandag 16 juli 2012 12:15 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Ik vier geen verjaardagen. Ik ga geen feest vieren om iets waar absoluut geen prestatie voor geleverd is.
zo'n loungehoek is daar volgens mij weer de opvolger vanquote:Op woensdag 18 juli 2012 14:30 schreef Hagelkaas het volgende:
[..]
En je zet zeker ook een partytent in je tuin? Tering, als er íets burgerlijk en ordinair is, zijn het wel statafels.
Haha jij hebt betere verjaardagen dan ik?! Nee hoor, droom lekker verder met je tompoezen, dadels met monchou en Japanse mix.quote:Op woensdag 18 juli 2012 14:30 schreef Hagelkaas het volgende:
[..]
En je zet zeker ook een partytent in je tuin? Tering, als er íets burgerlijk en ordinair is, zijn het wel statafels.
Mijn verjaardagen bestaan uit een avond met twaalfuurmomentje in een barretje en later een club oid met mijn vrienden. Volgende dag met familie en vrienden aan een grote tafel buitensporig veel lekker eten en flink doorzakken met kaas en wijn, en vaak eindigt dat in beschonken danspasjes in de huiskamer tot de buren het écht helemaal zat zijn en op het raam beginnen te bonken omdat we de bel uit hebben gezetquote:Op woensdag 18 juli 2012 23:07 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Haha jij hebt betere verjaardagen dan ik?! Nee hoor, droom lekker verder met je tompoezen, dadels met monchou en Japanse mix.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |