Ik vier het wel gewoon een hele dag mogen mensen langskomen en er zit geen enkele structuur in en in de avond op stap. Uiteindelijk komt iedereen in de avond en wordt er veel gezopen en afgelopen jaar gingen twee ooms gewoon mee Groningen in. Statafels en veel zelfbediening doen wonderen want dan gaan mensen ook lopen en blijven die ouwe stijve zeurende tarrels weg.quote:Op maandag 16 juli 2012 15:56 schreef siface het volgende:
Herkenbaar. Ik vier mijn verjaardag al sinds mijn tiende niet meer om die reden. Nu ik in het nabije buitenland woon (en wil verhuizen naar het iets verdere buitenland) zie ik mijn familie bewust niet meer (behalve ouders dan). Heerlijk!
De familie aan vaders kant bestaat ook voornamelijk uit van die vrouwen (10 zussen of zo) die Joke of Berta heten en wiens man op zijn 40ste eindelijk wijs is geworden en is gevlucht. Ze zijn ook echt allemaal creabea en vouwen kerstkaarten voor de hele familie. Moeders kant is ook niet veel soeps.
Nog zoiets ergs: van die surpriseparties georganiseerd door mensen die stiekem liever een kringverjaardag wilden. Zelfde 'sfeer' maar dan krijg je je blokje kaas van de ober. Nee, gewoon, NEE.
Accordeon ook wel eens meegemaakt, maar dan met de een of andere motormuis die een liefde voor Ierland had, dat was wel weer tof.
Wat een drama is dat zeg, no way outquote:Op maandag 16 juli 2012 16:00 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Dat is er niet, geen rokers in mijn familie.
Deed ik als klein kind altijd alquote:Op maandag 16 juli 2012 16:00 schreef cvboer het volgende:
[..]
Ook al rook je niet, ga er gewoon bij staan.
Je kan er altijd mee beginnenquote:Op maandag 16 juli 2012 16:00 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Dat is er niet, geen rokers in mijn familie.
'Kinderen', waar ik dus nog gewoon bij hoor, want er is nog geen generatie na mij, gaan gerust aan een andere tafel zitten kaarten oid.quote:Op maandag 16 juli 2012 15:59 schreef siface het volgende:
[..]
In zo'n situatie: begeef je naar het rokersbalkon, altijd.
Vaak zie je ook dat de leuke ooms en tantes uiteindelijk lekker bij de jongere mensen gaan zitten en dat de verjaardag in twee delen uit elkaar valtquote:Op maandag 16 juli 2012 16:02 schreef Chai het volgende:
[..]
'Kinderen', waar ik dus nog gewoon bij hoor, want er is nog geen generatie na mij, gaan gerust aan een andere tafel zitten kaarten oid.
Die dikke zeug kan beter een 3 literse fles cola pakken ipv die dildo lijkt me zoquote:Op maandag 16 juli 2012 12:14 schreef kort het volgende:
Foto's ter ondersteuning:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Iedere verjaardag in mijn eentje een pakje wegpaffen. Shit so crazy, it just might work.quote:
Mooi is dat, ik zit als 30 plusser liever bij de jongeren dan bij die verzuurde 50 plussers.quote:Op maandag 16 juli 2012 16:04 schreef Piethur het volgende:
[..]
Vaak zie je ook dat de leuke ooms en tantes uiteindelijk lekker bij de jongere mensen gaan zitten en dat de verjaardag in twee delen uit elkaar valt
Die hele fles ga je niet weer terug vinden..quote:Op maandag 16 juli 2012 16:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Die dikke zeug kan beter een 3 literse fles cola pakken ipv die dildo lijkt me zo![]()
Ik ging altijd roken net voor of net na de rest. Zo voorkwam ik dat ik zelfs onder het roken de ellende nog moest ondergaan. Waren altijd fijne rustmomentjes die echt nodig had.quote:Op maandag 16 juli 2012 16:06 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Iedere verjaardag in mijn eentje een pakje wegpaffen. Shit so crazy, it just might work.
Mijn familie is inmiddels nog een generatie verder, dus het onderwerp verschuift langzamerhand naar ouderdomsziektes en wie er nu weer op sterven ligt of dood is.quote:Op maandag 16 juli 2012 16:07 schreef cvboer het volgende:
[..]
Mooi is dat, ik zit als 30 plusser liever bij de jongeren dan bij die verzuurde 50 plussers.
Ook van dat eeuwige gejank altijd. Alle nare herinneringen komen weer naar boven. Nee, kringverjaardagen, nooit weer.quote:Op maandag 16 juli 2012 16:09 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Mijn familie is inmiddels nog een generatie verder, dus het onderwerp verschuift langzamerhand naar ouderdomsziektes en wie er nu weer op sterven ligt of dood is..
Al is erover zeiken wel weer leuk aan de ene kant. Zeker ook omdat alle verhalen zo herkenbaar zijn.quote:Op maandag 16 juli 2012 16:11 schreef cvboer het volgende:
[..]
Ook van dat eeuwige gejank altijd. Alle nare herinneringen komen weer naar boven. Nee, kringverjaardagen, nooit weer.
Precies, iedereen hier herkent zich er wel in of kent het fenomeen wel.quote:Op maandag 16 juli 2012 16:12 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Al is erover zeiken wel weer leuk aan de ene kant. Zeker ook omdat alle verhalen zo herkenbaar zijn.
Zie je het voor je? Een Fok! kringgesprek?quote:Op maandag 16 juli 2012 16:15 schreef Garisson72 het volgende:
We zouden eigenlijk in een kring moeten zitten. Maar als ik opsta om naar de wc te gaan, niet ineens op mijn plek gaan zitten hè!
Zal eerder op groepstherapie lijken dan...quote:Op maandag 16 juli 2012 16:15 schreef cvboer het volgende:
[..]
Zie je het voor je? Een Fok! kringgesprek?
Dat is kut ja. En dan altijd overdreven zeggen sorry even mijn drankje pakken. En dan zeggen zij oh zat jij hier? En dan zeg jij weer nee maakt niet uit hoor en ga je ergens anders saaie gesprekken voeren.quote:Op maandag 16 juli 2012 16:15 schreef Garisson72 het volgende:
We zouden eigenlijk in een kring moeten zitten. Maar als ik opsta om naar de wc te gaan, niet ineens op mijn plek gaan zitten hè!
Wel kut als je dan je plek opgeeft naast die ene persoon die je wel kan verdragen.quote:Op maandag 16 juli 2012 16:16 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Dat is kut ja. En dan altijd overdreven zeggen sorry even mijn drankje pakken. En dan zeggen zij oh zat jij hier? En dan zeg jij weer nee maakt niet uit hoor en ga je ergens anders saaie gesprekken voeren.
Ik weet nog wel die leuke feestjes in de pubertijd. Had je net die ene plek naast die chick. Dan moest je echt je plas ophouden of je begon weer achteraan de doorschuif-rij. Slechte ratio's manquote:Op maandag 16 juli 2012 16:18 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Wel kut als je dan je plek opgeeft naast die ene persoon die je wel kan verdragen.
Kun je naast een of andere flapdrol plaatsnemen om vervolgens een nieuwe conversatie proberen op gang te brengenquote:Op maandag 16 juli 2012 16:18 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Wel kut als je dan je plek opgeeft naast die ene persoon die je wel kan verdragen.
Dat is klote, zit je eindelijk naast een lekker wijf die al bijna helemaal hebt uitgekleed ( met je ogen ) moet je weg om te pissen.quote:Op maandag 16 juli 2012 16:19 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Ik weet nog wel die leuke feestjes in de pubertijd. Had je net die ene plek naast die chick. Dan moest je echt je plas ophouden of je begon weer achteraan de doorschuif-rij. Slechte ratio's man
quote:Op maandag 16 juli 2012 16:23 schreef DE_krumpel het volgende:
ik moet mijn verjaardag wel zo vieren anders ben ik altijd dure dingen kwijt zoals sieraden of gewoon geld
Hu?quote:Op maandag 16 juli 2012 16:23 schreef DE_krumpel het volgende:
ik moet mijn verjaardag wel zo vieren anders ben ik altijd dure dingen kwijt zoals sieraden of gewoon geld
Op die leeftijd geloof je nog stellig dat er een wonder kan gebeuren als je maar zorgt dat je vlak in de buurt blijft, dus dat maakt het extra erg natuurlijk.quote:Op maandag 16 juli 2012 16:24 schreef cvboer het volgende:
[..]
Dat is klote, zit je eindelijk naast een lekker wijf die al bijna helemaal hebt uitgekleed ( met je ogen ) moet je weg om te pissen.
Visueel heb je d'r helemaal plat geneukt....quote:Op maandag 16 juli 2012 16:26 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Op die leeftijd geloof je nog stellig dat er een wonder kan gebeuren als je maar zorgt dat je vlak in de buurt blijft, dus dat maakt het extra erg natuurlijk..
Of keihard gaan zitten hopen dat hij dat niet doet.quote:Op maandag 16 juli 2012 16:20 schreef cvboer het volgende:
[..]
Kun je naast een of andere flapdrol plaatsnemen om vervolgens een nieuwe conversatie proberen op gang te brengen
als ik niet iedereen in de gaten kan houden worden er spullen gestolenquote:
Huur een kroeg of zaal af en ga daar een feestje bouwen tot in de late uurtjes.quote:Op maandag 16 juli 2012 16:30 schreef KreKkeR het volgende:
Maar hoe moet een verjaardag dan zijn volgens jullie?
In ieder geval selectief worden in wie je uitnodigt.quote:Op maandag 16 juli 2012 16:30 schreef DE_krumpel het volgende:
[..]
als ik niet iedereen in de gaten kan houden worden er spullen gestolen![]()
mischien word het eens tijd mijn vrienden te dumpen...
Flodder?quote:Op maandag 16 juli 2012 16:31 schreef Piye het volgende:
De Nederlandse verjaardagen waar ik kom zijn van echte feestgangers dus de stoelen staan in het begin van de avond wel in een kring, maar aan het eind van de avond loopt iedereen de polonaise en worden de stoelen door de ramen van de buren gegooid.
Waarom zou je? Alsof het in het eigen huis niet gezellig kan zijn.quote:Op maandag 16 juli 2012 16:31 schreef cvboer het volgende:
[..]
Huur een kroeg of zaal af en ga daar een feestje bouwen tot in de late uurtjes.
Nee want de buren feesten gewoon mee en komen zelf op het idee die stoelen te gooien. De volgende dag als ze weer nuchter zijn beseffen ze dat zij zelf die buren zijn door wiens ramen we stoelen hebben zitten gooien.quote:
Bij ons is er geen kringetje. Iedereen zit overal. En een groep dames helpt altijd in de keuken.quote:Op maandag 16 juli 2012 16:30 schreef KreKkeR het volgende:
Maar hoe moet een goede verjaardag dan zijn volgens jullie?
In je eigen huis kan wel, maar dan moet je gaan selecteren wie je uitnodigt.quote:Op maandag 16 juli 2012 16:33 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Waarom zou je? Alsof het in het eigen huis niet gezellig kan zijn.
Ik vind het onzin dat er per se gedanst moet worden om een leuke verjaardag te kunnen hebben. Met genoeg drank en gezellige muziek en de juiste mensen kun ook een gezellige avond hebben, terwijl mensen toch veel zitten en staan (iets wat hier volgens mij als kringverjaardag wordt beschouwd).
In een bordeel.quote:Op maandag 16 juli 2012 16:30 schreef KreKkeR het volgende:
Maar hoe moet een goede verjaardag dan zijn volgens jullie?
Zo zijn de meeste verjaardagen die ik ken.quote:Op maandag 16 juli 2012 16:39 schreef Axia het volgende:
[..]
Bij ons is er geen kringetje. Iedereen zit overal. En een groep dames helpt altijd in de keuken.
En veel eten en drinken. En dan ook echt veel. Avondeten (meestal Indische rijsttafel: nasi of bami en alles wat erbij hoort of Surinaams). En daarnaast horen er ook hapjes erbij. Het is uit den boze om dit niet te hebben.
Je bent in KLB, ga ergens anders vragen stellen. Klagen zul je!quote:Op maandag 16 juli 2012 16:44 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Zo zijn de meeste verjaardagen die ik ken.
Maar misschien is het mij dan niet helemaal duidelijk wat men precies bedoelt met 'kringverjaardag'. Doelt men op alle verjaardagen waar de meerderheid (in de buurt van elkaar) zit? Of doelt men echt alleen specifiek op verjaardagen waar men in een kring zit? Want in dat geval is een vergelijkbare verjaardag waar men net niet in een onafgebroken kring zit dus geen kringverjaadag.
En is de sfeer niet veel relevanter?
Wil ik best proberen, maar ik wil wel graag weten waar ik nu eigenlijk over klaag in plaats vandat ik klaag omdat iedereen het doet.quote:Op maandag 16 juli 2012 16:52 schreef kort het volgende:
[..]
Je bent in KLB, ga ergens anders vragen stellen. Klagen zul je!
Het hoeft niet één grote kring te zijn, het kunnen ook 2 of 3 kringen zijn. Één hoofdkring plus eventuele kleinere sub-kringen. In de hoofdkring zitten meestal de ouderen die er als eerste waren en de mensen die het minst mobiel zijn. In de sub-kringen meestal de jongeren, de "lopers" en de mensen die niet zo lang blijven. Het gaat ook niet zo zeer om het vormen van de perfecte kring maar meer om de gevolgen die het naar elkaar toe zitten in een krappe ruimte met zich meebrengt. Een kring is logisch op het moment dat je iets te doen of te bespreken hebt (teambespreking, zingen, groepstherapie, bukkake etc.) maar op het moment dat dat niet het geval is zorgt een kring voor typische Hollandse taferelen die we allemaal herkennen.quote:Op maandag 16 juli 2012 16:44 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Zo zijn de meeste verjaardagen die ik ken.
Maar misschien is het mij dan niet helemaal duidelijk wat men precies bedoelt met 'kringverjaardag'. Doelt men op alle verjaardagen waar de meerderheid (in de buurt van elkaar) zit? Of doelt men echt alleen specifiek op verjaardagen waar men in een kring zit? Want in dat geval is een vergelijkbare verjaardag waar men net niet in een onafgebroken kring zit dus geen kringverjaadag.
En is de sfeer niet veel relevanter?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |