Samenvatting vorige topic: verjaardagen in een kringetje zijn theoretisch kansloos en typisch Nederlands, in de praktijk soms best leuk. De ware klacht is niet de kring, maar de suffe omgeving die het saai maakt. Veel mensen willen liever statafels zodat je makkelijk van stomme gesprekken weg kunt lopen. Ook is roken een optie, vaak ontstaat er een tweede feestje buiten, omdat ook niet-rokers er 'gezellig bij komen staan'.quote:Op zondag 23 januari 2011 18:45 schreef boyv het volgende:
Ga je zo op verjaardag, is het echt zo'n typische verjaardag. Alle stoelen in een kringzodat iedereen lekker met elkaar kan kletsen en keuvelen over hun dagelijkse routine
Wat een ontzettende afgang is dat toch altijd. Typerend voor oma's en mensen die "een stukje gaan fietsen" zien als iets doen
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 04:28 schreef Skazminko het volgende:
Of van die feestjes waarbij alle mannen op het eind de sleutels in een grote schaal moet doen en dat alle vrouwen een voor een eentje mogen pakken.
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:04 schreef Staal het volgende:
Oef, wat herkenbaar. Ik heb het bij een ex meegemaakt. Hij jarig en toen werden werkelijk waar de tuinstoelen in de woonkamer gezet en ik kon zonder hulp de hele dag serveerster spelen. Koffie, taart, drankjes (vrouwen sinas, mannen bier, nootjes en kaas. "Wilt u nog wat drinken?" "Ja, want ik moet wel mijn verjaardagscadeau eruit halen.".
Twee van die verjaardagen meegemaakt, toen ging het gelukkig uit.
Nederlandse bruiloften zijn trouwens ook verschrikkelijk.
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 02:42 schreef StringsOfLife het volgende:
Of een oom die achterlijk hard gaat praten om er zeker van te zijn dat de slechthorende opa iets meekrijgt van het oninteressante verhaal dat hij wil vertellen.
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 00:07 schreef KevinMalone het volgende:
Een vriendin van mij had laatst een verjaardagsfeestje georganiseerd en toen waren de stoelen niet in een kring gezet. Maar nu komt het, die vriendin heeft ook een panisch vriendinnetje en die begon toch een partij raar te doen zeg, ze spartelde op de grond en schudde heel hard met haar hoofd, het slijm vloog in het rond. Wij 112 gebeld want wij dachten dat ze misschien iets verkeerds had geslikt of misschien had ze een epileptische aanval of wel een stiekeme pinda-allergie, maar wat bleek ze werd gewoon helemaal gek omdat de stoelen niet in een kring stonden. Tja gewoontes hè?
quote:Op maandag 24 januari 2011 18:17 schreef Papa-roach het volgende:
Vorig jaar ook he, was er dus ook een kringverjaardag. Mijn ouders dus om 1 uur er al heen, ik zou later komen. Kom ik dus met een paar maten met een aantal kratten bier en dozen frituursnacks![]()
De gastvrouw ging helemaal over de rooie, echt niet normaal, en eerst vond de rest van de visite het ook niks, maar na een paar biertjes en hapjes, kwamen ze toch tot de conclusie dat bitterballen en bier wel wat lekkerder is dan kaas en thee
En toen werd het gezellig, en de gastvrouw zat daar de hele dag maar een beetje aan de limonade
quote:Op maandag 24 januari 2011 13:35 schreef opastokvis het volgende:
[..]
en de gezellige niet-rokers komen dan ook langzamerhand buiten druppelen. tot het binnen over roken gaat en buiten een gezellig ouwehoerpraatje wordt gehouden met de kratten bier om op te zitten.![]()
tot de ongezellige truttenbende afdruipt en de kratten mee naar binnen gaan, waar dan veel te veel wordt gezopen, 'maar het was wel gezellig!'
Vorige deel: Verjaardagen in een kringquote:Op zondag 23 januari 2011 19:00 schreef Adelante het volgende:
Familie en overige ouderen zitten in de voorkamer in kring, vrienden en zulks hangen in de achterkamer aan statafels... Halverwege de avond schuift er dan ook hippe familie door naar achteren
Dat zal inderdaad de beste oplossing zijn.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:33 schreef Garisson72 het volgende:
We raken hier nooit over uitgepraat. Misschien moeten we in een kring gaan zitten.
Goed idee! Even wat hapjes pakken hoor.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:33 schreef Garisson72 het volgende:
We raken hier nooit over uitgepraat. Misschien moeten we in een kring gaan zitten.
Zul je zien dat ik weer tussen twee jonge moeders in kom te zitten.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:35 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Goed idee! Even wat hapjes pakken hoor.
[ afbeelding ]
Leuk toch! Ik zal het even gezellig maken trouwens.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:37 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Zul je zien dat ik weer tussen twee jonge moeders in kom te zitten.
Ik zoek ff HollandFM op de radio.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:38 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Leuk toch! Ik zal het even gezellig maken trouwens.
[ afbeelding ]
Moorkoppen zijn dan nog toffer om uit te delen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:38 schreef Beach het volgende:
Of je krijgt een tompouce met alleen een klein vorkje, probeer dat maar eens netjes op te eten terwijl je het schoteltje beet moet houden
Henk is woensdag jarig, maar hij viert het zondag. Leuk dat je ook komt, vergeet je fotoboek met vakantiefoto's niet mee te nemen!quote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:39 schreef Maanvis het volgende:
Wanneer is het volgende feestje? Kom ik weer langs.
Nu nog een kadootje. Ik twijfel nog tussen een fles badschuim en een plastic vingerplantquote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:40 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Henk is woensdag jarig, maar hij viert het zondag. Leuk dat je ook komt, vergeet je fotoboek met vakantiefoto's niet mee te nemen!
Dodelijke stiltes zul je bij mijn familie nooit zien, dat ratelt maar door aan 1 stukquote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:50 schreef AciD_Nightmare het volgende:
Hahaha, herkenbare verhalen!!
Die dodelijke stiltes bij sommige familiesKan er niet tegen......
Wat ik ook een paar keer heb meegemaakt is dat van die mensen tegen mij zeggen:
' Zo jij drinkt ook wel veel he. ' terwijl ik nog maar 3 biertjes heb gehad...
Dat mensen echt erop gaan wijzen dat ik niet meer zoveel moet drinken![]()
![]()
bij ons ook, en hoe meer men drinkt, hoe harder men gaat praten. Wat ook altijd leuk is zijn dan die tantes die emotioneel worden als er een wijntje teveel in zit.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:52 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dodelijke stiltes zul je bij mijn familie nooit zien, dat ratelt maar door aan 1 stuk.
Hey die maak ik ook altijd voor mijn kringverjaardagen! Wel lekker! Verder moet je natuurlijk zoveel mensen uitnodigen dat het sowieso niet meer past als iedereen gaat zitten, ben je meteen van je kring af.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:37 schreef BasEnAad het volgende:
Het kutste vind ik nog de dadels met monchou. Vieze zoete meelhap.
De gastvrouw probeert origineel te doen, maar serveert een cliche.
[ afbeelding ]
Ik kom deze krengen juist op ieder feestje tegen;quote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:37 schreef BasEnAad het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:37 schreef BasEnAad het volgende:
[ afbeelding ]
doe het dan goed en neem Bossche Bollenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 12:39 schreef Staal het volgende:
[..]
Moorkoppen zijn dan nog toffer om uit te delen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |