Is dat een slecht punt dan?quote:Op maandag 16 juli 2012 15:30 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
het kan de laatste keer zijn voor oma!
Bijna eens ruzie veroorzaakt op die manier, was toen vlak nadat Rijkman Groenink weg moest bij ABN Amro. Ze gingen bijna met elkaar op de vuistquote:Op maandag 16 juli 2012 15:32 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Trollen op een kringverjaardag, goed idee
Hoe Nederlands, het is ook overal hetzelfde. Precies de reden dat ik er niet aan mee doe. Die standaard schalen met nootjes en van dat konijnenvoer. En de schaal met de bittergarnituur niet te vergeten. Het eeuwige gezemel van ome Jan die dé oplossing van de crisis heeft bedacht, tante Hermien een nieuwe zaak begint in knip en plak spullen.quote:Op maandag 16 juli 2012 15:29 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Ja, dat is wel wat anders dan luisteren in kringverband naar tante Truus die vertelt over haar dochter die net geslaagd is voor het vmbo. Of over ome Koos die vanwege veertig jaar jubileum is wezen paintballen met de zaak....
Of een andere flapdrol die wel simplistisch uitlegt waarom er op dit moment crisis is en wat de oplossing is.
God, van dat soort verhalen sterf je toch gewoon van binnen.
Waarschijnlijk praat je tegen die oom die qua oplossing voor de wereldproblematiek niet verder komt dan "Ze mosten ze gewoon allemoal de loan uut sture!quote:Op maandag 16 juli 2012 15:31 schreef Piethur het volgende:
[..]
Weet je wat leuk is om eens te doen als ze het over de crisis hebben? Je moet gewoon beginnen over dat die bonussen eigenlijk heel positief zijn en de productivieit zeer verhogen en dat daarom in de financiele sector zo hard wordt gewerkt.
Heb je echt een topavond!
1 troost, de begrafenis komt nog.quote:Op maandag 16 juli 2012 15:30 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
het kan de laatste keer zijn voor oma!
Ik dacht, ik geef je nog even iets hoopgevends mee.quote:
Hoe je een trein kaapt zeker ?quote:Bij mijn ouders in de buurt wonen heel veel Molukkers, daar kunnen wij Nederlanders nog wat van leren!
"Naar de kroeg. Alle ergenissen van zo'n kringverjaardag van me af zuipen."quote:"Wat heb je te doen dan, dat niet kan wachten?"
"Maak een foto van me, dan kun je altijd naar me kijken. De groeten, ik ben naar de kroeg."quote:"We zien je al zo weinig!"
Staat garant voor een mooie discussie.quote:Op maandag 16 juli 2012 15:37 schreef Piethur het volgende:
Over het feit beginnen dat mensen op het MBO niet studeren maar naar school gaan, is ook altijd leuk!
Ik niet ik blijf bij mn ouders op Zolder wonen en op redtube zittenquote:Op maandag 16 juli 2012 14:51 schreef LXIV het volgende:
Iedereen zit wel te zeuren over kringverjaardagen, rijtjeshuizen, Opel Astra's, in de file staan, suffe kantoorjobs, met kleine kinderen naar de camping et cetera.
Maar vergis jullie niet, lieve FOK!ertjes, het is het voorland voor de overgrote meerderheid van jullie voor de komende 40 jaar.
Als jullie klaar zijn met studeren dan krijg je ook zo'n suffe kutbaan op kantoor, ga je samenwonen in iets waarvoor je hypotheek krijg, raakt je vriendin zwanger en krijgt een pittig kapsel en voor je het weet ga je ook op vakantie in de regen op de camping en naar de kringverjaardagen in de buurt.
Dat gaat in ieder geval voor 90% van iedereen hier. Het gros van de overige 10% blijft bij zijn pa en ma op een zolderkamertje wonen en trekt zich af op redtube.com.
Hooguit een stuk of 10 man zullen echt iets gaan ondernemen, zoals werken in het buitenland, kapitaal maken met een goed idee of beleeft ooit een avontuur.
Binnen 10 jaar zit het gros van jullie met een dik wijf met een pittig kapsel en 2 jankende en lelijke kinderen op z'n schoot op een kringverjaardag in het identieke rijtjeshuis van de buren.
En iedereen denkt nu: ja, dat geldt voor het gros, maar niet voor mij. Let op.
Ik heb nog nooit gehoord dat iemand dat studeren noemde.quote:Op maandag 16 juli 2012 15:37 schreef Piethur het volgende:
Over het feit beginnen dat mensen op het MBO niet studeren maar naar school gaan, is ook altijd leuk!
dan is er tenminste nog iets leuk aan een kringverjaardag.quote:Op maandag 16 juli 2012 15:34 schreef Piethur het volgende:
[..]
Bijna eens ruzie veroorzaakt op die manier, was toen vlak nadat Rijkman Groenink weg moest bij ABN Amro. Ze gingen bijna met elkaar op de vuist![]()
Nee? Dat noemen ze bijna allemaal, moet je maar eens opletten. Dan zijn ze afgestudeerd als Onderwijs Assistentquote:Op maandag 16 juli 2012 15:38 schreef Chai het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit gehoord dat iemand dat studeren noemde.
Maar hoe heb je er voor gezorgd dat jij buiten schot bleef dan? Want er moet wel eerst iemand het met jou eens zijn anders ben jij het doelwit.quote:Op maandag 16 juli 2012 15:34 schreef Piethur het volgende:
[..]
Bijna eens ruzie veroorzaakt op die manier, was toen vlak nadat Rijkman Groenink weg moest bij ABN Amro. Ze gingen bijna met elkaar op de vuist![]()
Als jij dan zelf ook maar HBO hebt gedaan ben je meteen Meneer de Professor.quote:Op maandag 16 juli 2012 15:37 schreef Piethur het volgende:
Of zeer hoog opgeleid.quote:Op maandag 16 juli 2012 15:39 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Als jij dan zelf ook maar HBO hebt gedaan ben je meteen Meneer de Professor..
Dan heb je gewoon je opleiding gehaald? ben je geslaagd. Dan heb je je diploma voor onderwijs assistent? Echt nog nooit zoiets gehoord.quote:Op maandag 16 juli 2012 15:39 schreef Piethur het volgende:
[..]
Nee? Dat noemen ze bijna allemaal, moet je maar eens opletten. Dan zijn ze afgestudeerd als Onderwijs Assistent
Dat deed ik ook nog weleens ja. Of aan tante Truus vragen of ze zich realiseert dat haar dochter - net kappersacademie afgerond - al op haar piek zit en eigenlijk een heel nietsbetekenend leven gaat leiden. Pijnlijke stilte krijg je dan.quote:Op maandag 16 juli 2012 15:37 schreef Piethur het volgende:
Gewoon vaak zeggen van:"Wat vind jij daarvan?" of "Geef jij je mening eens?" , niet zo heel moeilijk hoorquote:Op maandag 16 juli 2012 15:39 schreef Chai het volgende:
[..]
Maar hoe heb je er voor gezorgd dat jij buiten schot bleef dan? Want er moet wel eerst iemand het met jou eens zijn anders ben jij het doelwit.
Is geen onbekend fenomeen.quote:Op maandag 16 juli 2012 15:41 schreef Chai het volgende:
[..]
Dan heb je gewoon je opleiding gehaald? ben je geslaagd. Dan heb je je diploma voor onderwijs assistent? Echt nog nooit zoiets gehoord.
Ja, maar als jij de voorzet geeft en niemand is het daarmee eens.quote:Op maandag 16 juli 2012 15:42 schreef Piethur het volgende:
[..]
Gewoon vaak zeggen van:"Wat vind jij daarvan?" of "Geef jij je mening eens?" , niet zo heel moeilijk hoor
Weet je zeker dat je er volgend jaar niet bij bent.quote:Op maandag 16 juli 2012 15:41 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Dat deed ik ook nog weleens ja. Of aan tante Truus vragen of ze zich realiseert dat haar dochter - net kappersacademie afgerond - al op haar piek zit en eigenlijk een heel nietsbetekenend leven gaat leiden. Pijnlijke stilte krijg je dan.
dat doet me denken aan post ooit van iemand die ageerde tegen vrouwen die "naar de sportschool gingen". Een situp, kletsen met de anderen en dan thuis de snoepkast leegvreten "omdat ze zo goed hadden gesport". hehehe.quote:Op maandag 16 juli 2012 15:41 schreef Maikuuul het volgende:
Te saai inderdaad, daarom vier ik thuis ook geen verjaardagen meer.
Lekker clubben met vrienden is veul leuker.
Waarom worden Nederlandse vrouwen zoals in alle afbeeldingen in dit topic altijd zo moddervet ? Daar kan toch nooit iemand gelukkig van worden een vette zeug van 110 kilo die zogenaamd gaat sporten. Eigenlijk ligt ze met Tiny op de grond, 20 situps en dan weer snel naar de bar om een AA drink te zuipen.
Ik begin nu steeds minder vertrouwen te krijgen in mijn omgevingquote:Op maandag 16 juli 2012 15:41 schreef Chai het volgende:
[..]
Dan heb je gewoon je opleiding gehaald? ben je geslaagd. Dan heb je je diploma voor onderwijs assistent? Echt nog nooit zoiets gehoord.
Dat is ook een mooie, of iemand die Recreatie en Tourisme heeft gedaan vertellen dat hij opgeleid is tot gediplomeerd vrijwillger of werkloze. (zelfde geldt voor Sport en Beweging of 1 of andere achterlijke opleiding)quote:Op maandag 16 juli 2012 15:41 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Dat deed ik ook nog weleens ja. Of aan tante Truus vragen of ze zich realiseert dat haar dochter - net kappersacademie afgerond - al op haar piek zit en eigenlijk een heel nietsbetekenend leven gaat leiden. Pijnlijke stilte krijg je dan.
Overigens heb ik die kringverjaardagen, net als jij, wel afgezworen nu. Geen zin meer in, die koffie, gebak en borrelnootjes mogen we wat mij betreft ergens ander insteken, geen zin meer in dat saaie gedoe. Het kost je ook vaak een zaterdagavond en dat is nog erger.quote:Op maandag 16 juli 2012 15:43 schreef cvboer het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je er volgend jaar niet bij bent.
Dat heb ik ook gedaan. Erg prettig en laten we eerlijk zijn, je mist helemaal nietsquote:Op maandag 16 juli 2012 15:45 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Overigens heb ik die kringverjaardagen, net als jij, wel afgezworen nu. Geen zin meer in, die koffie, gebak en borrelnootjes mogen we wat mij betreft ergens ander insteken, geen zin meer in dat saaie goed. Het kost je ook vaak een zaterdagavond en dat is nog erger.
Nee, naaste familie kom ik nog wel maar dan meestal in de ochtend een uurtje of de dag erna. Maar ik ga niet meer als de hele kring er is.quote:Op maandag 16 juli 2012 15:45 schreef Piethur het volgende:
[..]
Dat heb ik ook gedaan. Erg prettig en laten we eerlijk zijn, je mist helemaal niets
Dat is gelukkig niet herkenbaar, lijkt me ook wel dat dat een sterke plaatsvervangende schaamte oproept.quote:Op maandag 16 juli 2012 15:48 schreef Garisson72 het volgende:
Of zo'n gezellige oom die zijn accordeon meeneemt en gezellig ongevraagd en plotseling een meedeiner inzet, begeleid door zijn toondove gezang.
En het was niet eens een echte oom maar 'de nieuwe vriend' van mijn tante (zelf inmiddels 60+) dus die probeerde een leuke band te forceren met de familie. Iedereen vond het leuk en gezellig, uiteraard.quote:Op maandag 16 juli 2012 15:48 schreef Frank_Drebin het volgende:
Dat is gelukkig niet herkenbaar, lijkt me ook wel dat dat een sterke plaatsvervangende schaamte oproept.
Jawel, standaard soep met stokbrood en kruidenboter. Vaak aangevuld met patat of andere zooi uit de frituur.quote:Op maandag 16 juli 2012 15:46 schreef Axia het volgende:
Wordt er nooit voor avondeten gezorgd op jullie verjaardagen?
Ja, het geforceerde applaus en schaamteloos beweren dat die man er gevoel voor heeft en dergelijke natuurlijk.quote:Op maandag 16 juli 2012 15:50 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
En het was niet eens een echte oom maar 'de nieuwe vriend' van mijn tante (zelf inmiddels 60+) dus die probeerde een leuke band te forceren met de familie. Iedereen vond het leuk en gezellig, uiteraard.
quote:Op maandag 16 juli 2012 15:52 schreef cvboer het volgende:
[..]
Jawel, standaard soep met stokbrood en kruidenboter. Vaak aangevuld met patat of andere zooi uit de frituur.Ik ben er wel klaar mee. Waardeloze sociale bijeenkomsten.
Ondertussen piepen je oren nog na van het schrille stemgeluid van de overige kringzitters, zelf zing je niet mee natuurlijk, je doet alsof.quote:Op maandag 16 juli 2012 15:52 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Ja, het geforceerde applaus en schaamteloos beweren dat die man er gevoel voor heeft en dergelijke natuurlijk.
Als ik zo al deze verhalen hoor begin ik in het scheppingsverhaal van de Bijbel te geloven want iedereen schijnt dezelfde familie te hebben dus dan moeten we wel allemaal van dezelfde mens afstammen.quote:Op maandag 16 juli 2012 15:54 schreef cvboer het volgende:
[..]
Ondertussen piepen je oren nog na van het schrille stemgeluid van de overige kringzitters, zelf zing je niet mee natuurlijk, je doet alsof.
"och dè is toch leuuuuuk!!" en dat hij wel echt gezelligheid meebrengt. Van die tenenkrommende Oud-Hollandse kneutergezelligheid.quote:Op maandag 16 juli 2012 15:52 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Ja, het geforceerde applaus en schaamteloos beweren dat die man er gevoel voor heeft en dergelijke natuurlijk.
De leeftijd dat ik in sprookjes geloofde ligt ver achter mij. Ik noem het maar " Nederlandse traditie"quote:Op maandag 16 juli 2012 15:57 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Als ik zo al deze verhalen hoor begin ik in het scheppingsverhaal van de Bijbel te geloven want iedereen schijnt dezelfde familie te hebben dus dan moeten we wel allemaal van dezelfde mens afstammen.
In zo'n situatie: begeef je naar het rokersbalkon, altijd.quote:Op maandag 16 juli 2012 15:58 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
"och dè is toch leuuuuuk!!" en dat hij wel echt gezelligheid meebrengt. Van die tenenkrommende Oud-Hollandse kneutergezelligheid.
Het enige wat je kan redden, als je niet onder zo'n situatie uit kan komen, is de edele kunst van de tune-out. Dat is uiteindelijk mijn ervaring.
Dat is er niet, geen rokers in mijn familie.quote:Op maandag 16 juli 2012 15:59 schreef siface het volgende:
In zo'n situatie: begeef je naar het rokersbalkon, altijd.
Ook al rook je niet, ga er gewoon bij staan.quote:Op maandag 16 juli 2012 15:59 schreef siface het volgende:
[..]
In zo'n situatie: begeef je naar het rokersbalkon, altijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |