abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 juli 2012 @ 11:34:56 #181
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_114560106
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 11:32 schreef ArtistA het volgende:

[..]

De muziek was ook van topkwaliteit. Ik vond Bane zeer goed neergezet en een prima prestatie van Tom Hardy!
idd, Hans Zimmer heeft zich weereens bewezen. De muziek tilt de film zeker naar een hoger niveau
pi_114560284
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 11:13 schreef planethugo het volgende:
Ook genoten van IMAX, wát een geluid zeg. Heerlijk

Het geluid is mooi en helder, maar wat staat het belachelijk hard zeg! Met name dat stemgeluid van Bane sneed dwars door mijn trommelvlies.
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
  maandag 23 juli 2012 @ 12:13:26 #183
8369 speknek
Another day another slay
pi_114561164
The Stoning of Soraya M. (2009, imdb 7.8)

Iraans gesproken film (met _O_ Shohreh Aghdashloo _O_ en vreemd genoeg Jim Caviezel) over een stel kutmannen in een Iraans dorpje. Een van de mannen heeft een truc bedacht om een lekker jong mokkeltje van 14 tot een huwelijk te kunnen dwingen, alleen moet ie dan nog wel van z'n huidige vrouw af, en hij heeft geen geld voor een scheiding. Met de andere mannen spreekt ie af dat ze zogenaamd vreemd is gegaan en zoals dat gaat in de Sharia heb je genoeg aan een paar getuigeverklaringen, waarna de film langzaam maar onherroepelijk naar de titel toe beweegt. Die voorspelbaarheid doet echter niets af aan de emotionele impact, wat je eerder ook al zag bij the Passion of the Christ waar de film wel enige gelijkenissen mee vertoont (misschien daarom ook Caviezel). Enige nuance kun je wel vergeten. De bijna 20 minuten durende steniging is een ware mokerslag in je maag. Als je wat cynisch bent zou je kunnen lachen om momenten van overacting, de soms wat cartooneske karakters en de wel erg directe en cliche-e expositie van de regisseur, maar het is gezien het thema en het acteerwerk onmogelijk om niet geraakt te worden.

8.5/10
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 23 juli 2012 @ 12:34:27 #184
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_114561806

We volgen buitenbeentje Ken, die nog bij zijn moeder woont en de kost verdient als ijs-verkoper.
Ken is in het verleden hard aangepakt door de jongens van het high-school basketbal team, waar ie zelf net buiten viel, en jaren later worden die jongens 1 voor 1 bruut afgeslacht.

Trailer vond ik erg goed, helaas bleek de film zelf beduidend minder.

Hoogtepunt was Barry Bostwick (de burgemeester uit Spin City) als sherriff.

5/10

quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 11:34 schreef Kluts het volgende:
Some Guy Who Kills People
Een 6,5 ? :o
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_114562071
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 12:34 schreef PBateman1978 het volgende:
[ afbeelding ]

We volgen buitenbeentje Ken, die nog bij zijn moeder woont en de kost verdient als ijs-verkoper.
Ken is in het verleden hard aangepakt door de jongens van het high-school basketbal team, waar ie zelf net buiten viel, en jaren later worden die jongens 1 voor 1 bruut afgeslacht.

Trailer vond ik erg goed, helaas bleek de film zelf beduidend minder.

Hoogtepunt was Barry Bostwick (de burgemeester uit Spin City) als sherriff.

5/10

[..]

Een 6,5 ? :o
wel nog waard om te zien of overslaan?
  maandag 23 juli 2012 @ 12:43:43 #186
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_114562088
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 12:43 schreef casper019 het volgende:

[..]

wel nog waard om te zien of overslaan?
Wel waard om te zien hoor.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_114573081
The Dark Knight Rises

De verwachtingen waren enorm voor mij, persoonlijk vond ik The Dark Knight de beste film die ik ooit in de bios gekeken heb. Hij heeft z'n voorgaande niet overtroffen, maar dan kon ook bijna niet. Maar wat is dit een vette film. Tom Hardy speelt Bane gewoon briljant, sowieso is het een geweldige acteur iets wat je toch niet zo snel zou verwachten voor zo'n beer. The Joker was niet te overtreffen, maar dit is gewoon uitstekend gedaan.

Gewoon een klasse film, blijft enorm boeiend tot het eind.

9.0
  Moderator maandag 23 juli 2012 @ 19:08:26 #188
9859 crew  Karina
Woman
pi_114573717
REC 3-Genesis
Horror

Dit derde deel speelt zich af op een bruiloft, de gasten worden zombies. Verder over het verhaal eigenlijk niet zoveel te vertellen.

Echt spannend vond ik het allemaal niet, eerder af en toe lachwekkend (man in Sponge Bob pak :') ).

Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_114582688
quote:
99s.gif Op maandag 23 juli 2012 19:08 schreef Karina het volgende:
REC 3-Genesis
Horror

Dit derde deel speelt zich af op een bruiloft, de gasten worden zombies. Verder over het verhaal eigenlijk niet zoveel te vertellen.

Echt spannend vond ik het allemaal niet, eerder af en toe lachwekkend (man in Sponge Bob pak :') ).

[ afbeelding ]
Waar heb je deze gezien? :o
  Moderator maandag 23 juli 2012 @ 22:26:52 #190
9859 crew  Karina
Woman
pi_114582726
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 22:26 schreef d1ce het volgende:

[..]

Waar heb je deze gezien? :o
Gewoon thuis ;)
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_114583444
quote:
99s.gif Op maandag 23 juli 2012 22:26 schreef Karina het volgende:

[..]

Gewoon thuis ;)
Dacht dat die nog niet uit was, toevallig afgelopen week nog de trailer zitten te bekijken. :') Thanks for the heads up.
pi_114585166
Kung Fu Panda 2

Erg leuke en onderhoudende film. Heb een aantal keer echt dubbel gelegen om de vaak goed gevonden grappen. Vond de stunteligheid van Po zelf uiteindelijk iets tè, maar aan de andere kant is dat juist ook wel weer de charme van het karakter.

Ontspannende en leuke film, vol humor en is een prettige afwisseling tussen andere vaak wat zwaarder op de hand liggender films.

8,5
pi_114588150

de film begint heel tof en sterk, heb echt een aantal keren hard moeten lachen tof en leuk verhaal en goeie orginele grappen.. maar halferwge de film zakt de film helaas een beetje in.. en krijg je van halferwege tot het eind een beetje rare mix
Halferwege verliest de film zn humor en veranderd een beetje in een standerd ''slappe romantische komedie verhaal'' jongen verliest meisje door beste vriend, beste vriend wil t goed maken, blablablabla
en dan gebeurd er wat met de beste vriend en krijg je wat actie scenes...
Nu klinkt dit vrij negatief maar ik heb me toch ontzettend vermaakt met deze film en geef hem 6.5
alleen vind ik het erg jammer dat het de kracht waarmee de film begon niet vast heeft kunnen houden want anders was het echt een top film geweest
pi_114588440
REC 3 Genesis

quote:
Koldo en Clara zijn dolgelukkig samen en besluiten een groot trouwfeest te geven. Ze kunnen hun geluk niet op en feesten de gehele avond in een groot landhuis omringd door vrienden en familie. Toch wel raar dat er mannen in witte pakken in de tuin op zoek zijn naar ‘iets’ en waarom begint oom Victor toch rare trekjes te vertonen na de beet van een hond?
Ontzettende ruk film. Ik snap hoe die man (regisseur) het eerste deel heeft kunnen verzinnen, wat in mijn ogen een van de betere horror films van de afgelopen tijd is/was. Typische B-film met plotholes, romantische bullshit, zombies die soms rennen en soms gewoon even geen zin hebben. Achterlijke dialogen, slecht camerawerk en het verhaal? Welk verhaal? Het enige pluspuntje aan deze film was de SpongeJohn.

1/10
pi_114588622
quote:
13s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 00:22 schreef d1ce het volgende:
REC 3 Genesis
[ afbeelding ]

[..]

Ontzettende ruk film. Ik snap hoe die man (regisseur) het eerste deel heeft kunnen verzinnen, wat in mijn ogen een van de betere horror films van de afgelopen tijd is/was. Typische B-film met plotholes, romantische bullshit, zombies die soms rennen en soms gewoon even geen zin hebben. Achterlijke dialogen, slecht camerawerk en het verhaal? Welk verhaal? Het enige pluspuntje aan deze film was de SpongeJohn.

1/10
Ik vond het ook een kutfilm Maar het waren toch geen zombies maar demonen?
  dinsdag 24 juli 2012 @ 09:17:48 #196
8369 speknek
Another day another slay
pi_114595418
Gisteren The Dark Knight Rises gekeken. Ik moet hem nog een keer zien om een goed oordeel te krijgen, maar ik denk dat ik hem de minste van de trilogie vond. Grootste minpunten waren dat het verhaal vrijwel hetzelfde verliep als BB, Gotham nu helemaal geen Gotham meer was, Bane te cartoonesk, bom met timer, en ik vind dat Nolan zich in het vervolg maar tot het schrijven van interessante verhalen/screenplays moet beperken, want ik word echt gestoord van zijn letterlijke expositie. Einde was wel zeer episch. Grootste pluspunt Catwoman.

8/10.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 13:31:57 #197
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_114602321
The Revenant

Ooit door een tip in dit topic binnengehaald maar viel wat tegen. Een militair staat op uit de dood als een kruising tussen een zombie en vampier maar is geestelijk normaal, behalve dat hij bloed wil drinken. Zijn beste vriend helpt hem daarbij. Het concept is best grappig en er zijn ook wel verschillende grappige scene's maar die worden dan afgewisseld door bizzarre plotwendingen en overbodige lange scene's waarin een camera in of uitzoomt met een dramatisch muziek eronder dat alleen maar irriteert. En hij duurt ook 20 minuten te lang waardoor je steeds denkt dat het afgelopen is maar dan komt er weer een of andere vreemde scene. The Revenant wil een komedie zijn maar komt ook met afgezaagd drama en af en toe met wat scene's die totaal niet bij de film passen, en dat haalt de betere scene's ook naar beneden.

6.0
  dinsdag 24 juli 2012 @ 17:08:16 #198
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_114608824
Tabu, a Story of the South Seas
Tabu handelt over twee jonge geliefden uit Polynesië. Een stam van een eiland verderop eist een meisje op, maar die wil natuurlijk niet gaan, omdat ze hevig verliefd is op een jongeman. Uiteindelijk slaan ze dus op de vlucht.
Het is geschreven door Murnau en Flaherty en de samenwerking tussen deze twee is goed te merken. Flaherty, bekend van Nanook of the North (een docu over eskimo's) probeert van Tabu een cultuur/antropologisch feestje met uitgebreide dansscenes van te maken, terwijl Murnau veel meer geïnteresseerd is om een indringend drama op het doek te toveren. In beide doelen voelt Tabu een beetje halfbakken aan. Had zelf niet het idee dat ik nou een goed inkijkje in de Polynesische samenleving uit de jaren '30 kreeg en het drama zelf was ook niet zo bijzonder als bijvoorbeeld Sunrise. Anyway,dit was toch wel goed te doen en kan op een ruime voldoende rekenen. Cijfer: 7

The Dark Knight Rises
Jajaja, toffe blockbuster. Af en toe lichtelijk overdreven gecompliceerd, zoals Nolan wel vaker doet in zijn films. Maar boeiend bleef het wel, dus dat viel wel te doen. Uiteindelijk kun je het gewoon lekker simpel samenvatten als een bom met een timer die ontmanteld moet worden. Tegen het eind werd The Black Knight Rises hoe dan ook het best met superspektakel. Echt woow was het. Dat tilt de film toch gemakkelijk naar een prima score. Cijfer: 7,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 24 juli 2012 @ 18:57:09 #199
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_114611992
Als voorbereiding op The Dark Knight Rises van vanavond heb ik vanmiddag gekeken:

Batman Begins
Christopher Nolan`s reboot van de Batman franchise is waarschijnlijk de beste origin story ooit, die ik met iedere kijkbeurt steeds beter begin te vinden.
Alles klopt, van de ronkende muzikale score en het verhaal tot de heerlijke donkere sfeer, van Christian Bale die Batman geweldig vertolkt to de sterke regie van Nolan
Fantastisch.

IMDB Cijfer: 8,3/10
Mijn Cijfer: 8,5/10

The Dark Knight
Drie jaar na het sterke eerste deel kwam Nolan met het vervolg The Dark Knight, de op-één-na beste sequel ooit en de beste comic book verfilming aller tijden (tot nu toe).
Nog donkerder dan z`n voorganger, nog harder en nog beter. Met natuurlijk de legendarische rol van Heath Ledger als hoogtepunt.
Alhoewel ik ontzettend benieuwd ben naar The Dark Knight Rises en m`n verwachtingen heel hoog zijn gespannen denk ik niet dat dit ooit nog overtroffen gaat worden in de wereld van de comic book verfilmingen, want ook deze wordt met de jaren alleen maar beter.
Geniaal!

IMDB Cijfer: 8,9/10
Mijn Cijfer: 9,5/10
pi_114612211
http://www.moviemeter.nl/film/76133/

Michael is een schuchtere verzekeringsagent die alleen woont – tenminste dat denkt iedereen.
In werkelijkheid is hij een kinderverkrachter die een tienjarige jongen, Wolfgang, in zijn kelder opgesloten houdt. En toch heeft hij een liefhebbende moeder en een zuster die niet wil dat hij de vakantie alleen
doorbrengt.

Echt een film waarbij je denkt, het kan dus iedereen zijn :X die aardige buurman of die
beleefde man op kantoor.

Best een abrupt einde heeft deze film, het einde moet je eigenlijk zelf invullen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_114612373
The Dark Knight Rises

Was te laat met reserveren en zat uiteindelijk helemaal vooraan waardoor ik met mijn neus op een IMAX-scherm zat...
Had echt moeite met het volgen van de film en kreeg koppijn van de veel te grote ondertiteling.

Maar volgens mij is hij wel leuk :')
Beste recentie ooit
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
  dinsdag 24 juli 2012 @ 20:16:32 #202
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_114614945
Beetje jammer inderdaad, ik heb daarom ook maar voor een willekeurige maandag (gisteren) gekozen. Onderaan zitten is echt killing. Niet alleen voor de filmervaring, maar ook voor je ledematen. :+
pi_114615490
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 20:16 schreef vinnypassy het volgende:
Beetje jammer inderdaad, ik heb daarom ook maar voor een willekeurige maandag (gisteren) gekozen. Onderaan zitten is echt killing. Niet alleen voor de filmervaring, maar ook voor je ledematen. :+
Dit was voor mij de eerste en ook de laatste keer :')
De mensen op de eerste rij konden tenminste hun benen voluit strekken en lekker onderuit gaan zitten. Ik zat echter op de tweede rij en kon geen kant op...

En dan nog evenveel moeten betalen als iemand met een perfecte plek ;(
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_114617153
A Good Old Fashioned Orgy (2011)
Stoned een redelijk grappig geheel, nuchter zal het een bar slecht filmpje zijn. Gelukkig in de eerste staat bekeken.

Grappen zijn aardig, verhaal is matigjes en met het thema had iets veel leukers gedaan kunnen worden.

6.5/10 (nuchter: 5/10) (IMDB: 6.2/10)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_114617321
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 21:11 schreef El_Matador het volgende:
A Good Old Fashioned Orgy (2011)
Stoned een redelijk grappig geheel, nuchter zal het een bar slecht filmpje zijn. Gelukkig in de eerste staat bekeken.

Grappen zijn aardig, verhaal is matigjes en met het thema had iets veel leukers gedaan kunnen worden.

6.5/10 (nuchter: 5/10) (IMDB: 6.2/10)
wel een aanrader als je een leuke komedie zoekt?
pi_114617479
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 21:16 schreef casper019 het volgende:

[..]

wel een aanrader als je een leuke komedie zoekt?
Er is nogal wat aanbod in comedy, dus ik zou ff verder zoeken. Comedies die mij (als niet zo comedy-fan) dit jaar wel meer dan die orgy bevielen:
- Malice in Wonderland
- New Kids Turbo
- God Bless America
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 24 juli 2012 @ 21:25:31 #207
380096 Aladeen
Supreme leader of Wadiya
pi_114617659
A Bronx Tale (1993)

Gangster Sonny is the big man in the Bronx neighborhood of an Italian small boy named Calogero. A shooting witnessed by the boy (nicknamed C) is the starting point of a lasting bond between the gangster and the boy. Father (bus driver Lorenzo), however, disapproves. C grows up under the wing of both men, torn between his own natural honesty and his fascination with Sonny. C's neighborhood cronies get involved in theft, use of guns, and racial fights. When C falls for an African American girl, things don't get any easier. C's leap to manhood is marked by tragedy, but also by his recognition of the many faces of love.

IMDB : 7.7/10
Mijn mening : 9.6/10

Heb de film trouwens al meer dan 10x gezien.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 21:29:48 #208
165633 eriksd
The grand facade...
pi_114617822

Get the Gringo

Een nieuwe film met Mel. Na 2006 werd het stil rond hem voor wat betreft de acteerprestaties, en namen de problemen in zijn privéleven toe. Na de publiciteit rond zijn vermeende antisemitisme sloten veel deuren in Hollywood en was Mel's carrière feitelijk over.

Vakman als hij is blijft hij vechten tegen de stroming (voor het geld hoeft hij het niet meer te doen) en dus beginnen sporadisch weer films te verschijnen: Edge of Darkness (soort Payback-light), The Beaver (wat een vreemde film) en dan nu Get the Gringo.

Om maar met de deur in huis te vallen: een film die hem precies past als acteur die niets meer te verliezen heeft. Opgesloten in een smerige Mexicaanse gevangenis duurt het een tijdje voordat de film op gang komt, maar als het boemeltje eenmaal begint te lopen is er geen houden meer aan. Goede actie, erg sterk acteerwerk en (oke, wat vergezocht) verrassend plot maken het tot een zeer vermakelijke film. Er wordt ook stevig gerookt en gezopen in de film, wat de perfecte match oplevert met de stem van Gibson die partieel als voice-over functioneert.

Wat mij betreft smaakt dit naar meer.

IMDB: 7,2
Ik: 8,3
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 22:12:33 #209
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_114619839
Cloudy with a Chance of Meatballs (2009, VS, Phil Lord & Chris Miller)
Verrassend leuke film. Hij heeft een hoge grappendichtheid en heb dan ook meerdere malen hard moeten lachen. Ook heeft die zo'n lekkere vaart dat hij nooit verveeld.
cijfer: 7.8
  woensdag 25 juli 2012 @ 08:24:06 #210
286575 Roces18
Chef de party
pi_114633031
The A-Team

Toen die uit kwam in 2010 dacht ik nee, die ga ik nooit van mijn leven bekijken. "Een rip-off van de serie" , maar bij gebrek aan betere actiefilms toch maar gaan kijken. Maar het viel reuze mee, en ik heb me er prima mee vermaakt. We krijgen dit keer namelijk te weten hoe het viertal elkaar ontmoet heeft, en waar de vliegangst van B.A vandaan komt wat ik in de serie nooit heb gezien. Bradley Cooper en Sharlto Copley zorgen voor de grappige scenes met enkele leuke verwijzingen. Liam Neeson is wat minder gecast doordat hij nogal serieus is, en een teveel Engelse tongval heeft. En die grote neger stoort mij eigenlijk niet, maar waar vind je nou gozers van 125kg die een beetje kunnen acteren. Heerlijk overdreven actie, en zeker kijken!

7,5
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_114671695

Hij raakt zijn baan kwijt, ze kunnen hun appartement in New York niet meer betalen en gaan naar Atlanta waar zijn broer hem een baan kan regelen. Ze komen uiteindelijk terecht bij een commune, waar zij zich helemaal thuis voelt en hij niet.
Free love, alles met elkaar delen, geen deuren in huis (ook geen wc of badkamer deur), een stelletje hippies bij elkaar. Het levert grappige momenten op, maar is het net niet. Net niet grof genoeg, net niet shockerend, net niet ondeugend genoeg. Het gevoel van een net niet comedy blijft bij mij hangen na deze film.
Every living creature on earth dies alone
pi_114676142
Get Low (2009)

quote:
geregisseerd door Aaron Schneider
met Robert Duvall, Bill Murray en Sissy Spacek

De film vertelt het opmerkelijke en waargebeurde verhaal van Felix "Bush" Breazeale (Robert Duvall), een kluizenaar uit Tennessee. Op een dag besluit Felix begrafenisondernemer Frank Quinn (Bill Murray) in te schakelen om zijn eigen begrafenis te organiseren. Hij is vervolgens van plan zijn begrafenis zelf bij te wonen om te kijken hoe mensen uit zijn omgeving over hem denken.
Ik had alleen naar de beschrijving van de film gekeken en niet naar het genre of wat dan ook.
En eerlijk is eerlijk; een film over een man die zijn eigen begrafenis wil bijwonen trekt wel mijn aandacht! :P
Ik heb een groot deel van de film dan ook zitten twijfelen wat voor film ik zat te kijken. Drama? Komedie? Of een combinatie?

De film zelf schommelt vooral tussen die 2 genre's, waarbij Bill Murray weer heerlijk de cynische droogkloot speelt en Robert Duvall in - een voor mij - bekende rol op zich neemt. Geen snel verhaal, geen grote twists en de uiteindelijke climax is wat mij betreft toch wat teleurstellend.
Wél goed geacteerd en prachtig gefilmd.
pi_114700146

Redelijk goeie film, het is alleen geen horror film maar meer een mysterieuze thriller..
De film begint wel iets traag en het duurt even voordat het echt interessant word maar als je eenmaal in de film zit merk je dat de film beter in elkaar zit dan je eerst denkt en dat het er meer verhaal insteekt dan de ''gemiddelde'' mysterieuze thriller.
Het einde heeft een toffe twist en vooral na het einde toe word het steeds spannender
Ik zou er niet voor naar de bios gaan maar wel een leuke spannende film om een x te zien
6.5
pi_114701128

http://www.imdb.com/title/tt1217209/

Leuke film, alleen wel wat zoetsappig op sommige momenten, inclusief 'gevoelige' liedjes :r
Maar de humor maakt veel goed, leuke characters ook. En het voorfilmpje is ook leuk!
Children of the night. What music they make.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 00:29:31 #215
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_114704182
The Dark Knight Rises
Toch wel verrassend om eens een keer een trailer van een film te zien die niet liegt: "the epic conclusion".
Episch was het zeker. Eén van de beste trilogieën ooit krijgt het slotstuk dat het verdiend. Nolan heeft de donkere toon van de eerste twee delen voortgezet met een fantastische Tom Hardy als bad guy Bane.
Met twee uur en drie kwartier duurt de film wel wat te lang voor een blockbuster en had er best wat geknipt mogen worden (want raar genoeg vond ik de rol van Anne Hathaway maar weinig toevoegen). En hoewel er af en toe (vooral in het eerste deel) iets meer vaart in had gemogen (en voor andere dingen meer tijd genomen had mogen worden) verveelt de film wel nergens.

Met weer een prachtige muzikale score en een daverende tweede helft krijgen we een geweldige climax, waar helaas ook meteen het (voor mij) enige nadeel van de film zit: het einde. Dat bezorgde me een dikke portie kippenvel (met Caine`s speech als prachtig middelpunt) en als Nolan en de studio echt ballen hadden gehad was het één van de beste en meest memorabele eindes aller tijden geweest.
Nu krijgen we op het allerlaatst een kleine anti-climax en kun je slechts hopen op dat wat het had kunnen (en misschien wel moeten) zijn...

Maar zoals Nolan de film nu af heeft geleverd is het nog steeds een meer dan waardig einde aan een geniale trilogie. En wie had gedacht dat ooit te kunnen zeggen over een reeks superhelden films?

IMDB Cijfer: 9,1/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
  vrijdag 27 juli 2012 @ 23:11:33 #216
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_114742741
Hôhokekyo tonari no Yamada-kun (My Neighbors the Yamadas) (1999, Jap, Isao Takahata)
Deze anime is erg bijzonder; ten eerste is er de simpele tekenstijl, ten tweede focust de film op een doorsnee familie, ten derde bestaat het uit steeds kleine sketches. Isao Takahata verdient zeker credits voor de moed om zo van de gebaande paden af te wijken. Alleen daarom is de film een must-see voor elk zelfverklaarde anime fan.
Hoewel de film niet uitermate grappig was -ik vermoed dat veel grappen niet overkwamen door taal en cultuurverschillen-, toch heeft de film mede door die bijzondere tekenstijl en vertelvorm van kleine sketches een ontspannen sfeertje. Waardoor het hoewel niet bijzonder grappig of interessant. best aangenaam was om het te kijken.
cijfer: 6.5
  vrijdag 27 juli 2012 @ 23:19:23 #217
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_114743308
Net 50/50 gekeken: http://www.imdb.com/title/tt1306980/

Met Joseph Gordon-Levitt en Seth Rogen.
Gaat over een jongen van 27 die kanker krijgt en hoe hij daarmee omgaat/zijn omgeving etc.

Ik vond het een prachtige film met komedie en drama door elkaar heen lopend, ik heb gehuild.
IMDB geeft hem een 7,9
Ik geef hem een 8. ;)

[ Bericht 13% gewijzigd door VeerEli op 27-07-2012 23:28:23 ]
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
pi_114753537
Tucker and Dale vs evil (2010)

*** GA NIET DE OMSCHRIJVING EN/OF DE TRAILER BEKIJKEN WANT DIE BEVAT VEEL TE VEEL SPOILERS ***

Onlangs kwam ik deze film toevallig tegen in de piraten winkel, ik zocht nog wel een leuke flauwe comedy of horror, helaas heb ik dus ook de trailer bekeken... Hoewel het me meteen aansprak zit hij wel bomvol spoilers wat gewoon klote is. Het concept er is erg goed, het is een horror comedy.

Dit is geen scary movie bagger, dit is verfrissend! De cast is en speelt geweldig, ik vind dit echt een aanrader om te kijken als je in een flauw bui bent, wat biertjes aan het drinken bent met maten e.d.

Reviews van IMDB omschrijven het als "Instant cult classic" "A hidden treasure" en "Horror comedy is back".
Ik wil ook niks inhoudelijks over het verhaal vertellen, je moet hem gewoon maar eens kijken!

Cijfer van 7.6 op IMDB, daar ben ik het wel mee eens.
pi_114756005
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 23:19 schreef VeerEli het volgende:

[ afbeelding ]

Gaat over een jongen van 27 die kanker krijgt en hoe hij daarmee omgaat/zijn omgeving etc.

Ik vond het een prachtige film met komedie en drama door elkaar heen lopend, ik heb gehuild.
IMDB geeft hem een 7,9
Ik geef hem een 8. ;)
brrr dit zijn nou dé films die ik liever niet kijk
  Boks-Chick zaterdag 28 juli 2012 @ 08:41:56 #220
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_114756106
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 21:13 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

jij hebt dit gedrocht nog nooit gezien? ;( :{
omg wat is dát vreselijk slecht _O-!

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 18:27 schreef Soury het volgende:
Hachiko http://www.imdb.com/title/tt1028532/

Al meerder keren voorbij gekomen, maar wat een prachtige film. Leuk om Richard Gere weer
eens te bewonderen. Top film, wel een enorme tearjerker.
Altijd tof met dit soort films dat er een ware achtergrond is.

Ik geef het een 8,5 ^O^
Sniff
Vorige week ook gezien, en inderdaad een prachtige film. Heel ontroerend.
lolwut
  zaterdag 28 juli 2012 @ 11:04:00 #221
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_114757732
Shame (2011)

In New York City, Brandon's carefully cultivated private life -- which allows him to indulge his sexual addiction -- is disrupted when his sister Sissy arrives unannounced for an indefinite stay.

Drama/101 min

Regie: Steve McQueen
Cast: Michael Fassbender, Carey Mulligan and James Badge Dale

Wat een goede film. Fassbender vertolkt misschien wel een van z'n beste rollen uit zijn carrière tot nu toe. In Prometheus vond ik hem ook heel sterk, maar dat is een science fiction film. Deze film grenst zo nauw aan de realiteit dat het verhaal heel geloofwaardig overkomt en dat geeft de film een zeer positieve lading naar mijn mening.
Een aanrader als je van drama films houdt.

Waardering
IMDb: 7.4
Moi: 8
  zaterdag 28 juli 2012 @ 12:06:43 #222
380433 Deesiebel
Simple Minds fan
pi_114759256
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 02:04 schreef Geo4kant het volgende:
Tucker and Dale vs evil (2010)

[ afbeelding ]

*** GA NIET DE OMSCHRIJVING EN/OF DE TRAILER BEKIJKEN WANT DIE BEVAT VEEL TE VEEL SPOILERS ***

Onlangs kwam ik deze film toevallig tegen in de piraten winkel, ik zocht nog wel een leuke flauwe comedy of horror, helaas heb ik dus ook de trailer bekeken... Hoewel het me meteen aansprak zit hij wel bomvol spoilers wat gewoon klote is. Het concept er is erg goed, het is een horror comedy.

Dit is geen scary movie bagger, dit is verfrissend! De cast is en speelt geweldig, ik vind dit echt een aanrader om te kijken als je in een flauw bui bent, wat biertjes aan het drinken bent met maten e.d.

Reviews van IMDB omschrijven het als "Instant cult classic" "A hidden treasure" en "Horror comedy is back".
Ik wil ook niks inhoudelijks over het verhaal vertellen, je moet hem gewoon maar eens kijken!

Cijfer van 7.6 op IMDB, daar ben ik het wel mee eens.
Ik heb 'm laatst ook gezien, en het was zeker de moeite waard, maar die trailer bevat inderdaad veel te veel, dan heb je 'm eigenlijk al voor 90% gezien.
Don't you forget about me
I'll be alone, dancing you know it baby
Going to take you apart
I'll put us back together at heart, baby
pi_114760450
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 23:19 schreef VeerEli het volgende:

[ afbeelding ]

IMDB geeft hem een 7,9
Ik geef hem een 8. ;)
Toffe film ^O^ JGL speelt trouwens ook geweldig.
pi_114763348
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 11:04 schreef ArtistA het volgende:
Shame (2011)

[ afbeelding ]

In New York City, Brandon's carefully cultivated private life -- which allows him to indulge his sexual addiction -- is disrupted when his sister Sissy arrives unannounced for an indefinite stay.

Drama/101 min

Regie: Steve McQueen
Cast: Michael Fassbender, Carey Mulligan and James Badge Dale

Wat een goede film. Fassbender vertolkt misschien wel een van z'n beste rollen uit zijn carrière tot nu toe. In Prometheus vond ik hem ook heel sterk, maar dat is een science fiction film. Deze film grenst zo nauw aan de realiteit dat het verhaal heel geloofwaardig overkomt en dat geeft de film een zeer positieve lading naar mijn mening.
Een aanrader als je van drama films houdt.

Waardering
IMDb: 7.4
Moi: 8
1 van de beste films van 2011. _O_
  zaterdag 28 juli 2012 @ 18:40:09 #225
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_114773199
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 12:46 schreef d1ce het volgende:

[..]

Toffe film ^O^ JGL speelt trouwens ook geweldig.
Hij speelt echt geweldig ja!

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 08:19 schreef boyv het volgende:

[..]

Hij is te doen hoor ;) Zit ook komedie doorheen.
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
pi_114774753
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 23:22 schreef DeHovenier het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.imdb.com/title/tt1217209/

Leuke film, alleen wel wat zoetsappig op sommige momenten, inclusief 'gevoelige' liedjes :r
Maar de humor maakt veel goed, leuke characters ook. En het voorfilmpje is ook leuk!
Dat paard. :D

Voorfilmpje was mooi inderdaad! Net als de film zelf trouwens. Al duurde het wel even voor het verhaal goed op gang kwam.

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 08:19 schreef boyv het volgende:

[..]

Het is juist relatief luchtig gebracht. Daarom hou ik van een mix tussen drama en komedie. :)
  zaterdag 28 juli 2012 @ 19:56:37 #227
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_114775267
Shi mian mai fu (2004)

A romantic police captain breaks a beautiful member of a rebel group out of prison to help her rejoin her fellows, but things are not what they seem.

Actie/avontuur/119 min

Regie: Yimou Zhang
Cast: Ziyi Zhang, Takeshi Kaneshiro and Andy Lau

Een prachtige film. Het eerste uur overlappen de vechtscènes elkaar nog net niet. De creativiteit in de gevechten worden heel mooi afgewisseld met schitterende en kleurrijke landschappen die een uitstekende achtergrond bieden voor deze legendarische chinese vechtfilm.
Dit is niet mijn genre en verder dan Jackie Chan-films en een enkele Bruce Lee kom ik niet.

Het enige minpunt vond ik de ietwat matige special effects.

Waardering
IMDb: 7.6
Moi: 8.5
  zaterdag 28 juli 2012 @ 19:57:00 #228
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_114775275
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 09:56 schreef speknek het volgende:
Ha, ja ik vind Batman Begins misschien nog wel beter dan The Dark Knight, die ik wel erg droog en humorloos vond worden.
Alfred: I suppose they're gonna lock me up as well. as your accomplice
Batman: Accomplice? I'm gonna tell them the whole thing was your idea.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  zaterdag 28 juli 2012 @ 20:24:37 #229
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_114776078
The Dark Knight Rises (2012)

Ik ben gisteren naar "The dark knight rises" geweest. Ik vond dit een supergoeie Batman-installment. Over "The dark knight" (2008) was ik namelijk niet zo te spreken. Ik dacht dat ik mij dit keer weer zou ergeren aan de hoofdpersoon gespeeld door Christian Bale. Maar dit viel erg mee. Het verhaal is niet superslecht maar maakt wel afentoe onlogische sprongen. En vergeet naturlijk niet de cliches die je van ver ziet aankomen maar het is ook een comic-verfilimg. De actie en special effects waren wel heel erg goed voor mekaar. Ik heb de film gewoon in 2D gezien want dit was dichterbij. En "Cat" is delicious!

9

The Dark Knight (2008)

Nadat ik "rises" had gezien heb ik "batman - dark knight" nog een tweede kans gegegeven. En ik moet zeggen helemaal geen slechte film. Heb geen idee waarom ik het de eerste keer niks vond. 2.5 uur genoten van actie, toffe verhicles, en special-effects. The Joker werd goed neergezet door H. Ledger. Ik vind het wel vreemd dat "Harvey Dent aka Two-face" een heel korte appearance kreeg in deze Batman-franchise.

9

The Amazing Spiderman (2012, Real3D)

Toen ik de officiele trailer zag heb ik mij negatief uitgelaten ovder de film. Je komt namelijk om in de vreselijk slechte films tegenwoordig dus een oordeel is snel gemaakt omdta je keuzen moet maken. Ze hebben bij Marvel gewoon de meest vreselijke stukjes in de officiele trailer verwerkt. Want de film vond ik erg goed gedaan. De nieuwe Spiderman went snel en de film viel absoluut niet tegen.

9
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_114777495
TDKR is alleen in 2D.
pi_114777842
quote:
0s.gif

The Amazing Spiderman (2012, Real3D)

Toen ik de officiele trailer zag heb ik mij negatief uitgelaten ovder de film. Je komt namelijk om in de vreselijk slechte films tegenwoordig dus een oordeel is snel gemaakt omdta je keuzen moet maken. Ze hebben bij Marvel gewoon de meest vreselijke stukjes in de officiele trailer verwerkt. Want de film vond ik erg goed gedaan. De nieuwe Spiderman went snel en de film viel absoluut niet tegen.

9
Spiderman was veel slechter dan Batman. Verdient ook zeker geen 9. De acteurs vond ik nu niet bepaalt super. Daarnaast was de badass nu niet speciaal. Had graag gezien dat het er anders uit zag. Eerder een 7 maar zeker geen 9.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 22:02:49 #232
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_114780057
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 19:56 schreef ArtistA het volgende:
Shi mian mai fu (2004)

[ afbeelding ]

A romantic police captain breaks a beautiful member of a rebel group out of prison to help her rejoin her fellows, but things are not what they seem.

Actie/avontuur/119 min

Regie: Yimou Zhang
Cast: Ziyi Zhang, Takeshi Kaneshiro and Andy Lau

Een prachtige film. Het eerste uur overlappen de vechtscènes elkaar nog net niet. De creativiteit in de gevechten worden heel mooi afgewisseld met schitterende en kleurrijke landschappen die een uitstekende achtergrond bieden voor deze legendarische chinese vechtfilm.
Dit is niet mijn genre en verder dan Jackie Chan-films en een enkele Bruce Lee kom ik niet.

Het enige minpunt vond ik de ietwat matige special effects.

Waardering
IMDb: 7.6
Moi: 8.5
Heb je Hero al gezien (of was jij degene die die onlangs reviewde hier)? Dat is zeker een aanrader als je deze mooi vond.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 22:49:57 #233
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_114782341
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:17 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Spiderman was veel slechter dan Batman. Verdient ook zeker geen 9. De acteurs vond ik nu niet bepaalt super. Daarnaast was de badass nu niet speciaal. Had graag gezien dat het er anders uit zag. Eerder een 7 maar zeker geen 9.
Ik maakt een uitstapje naar Amsterdam. Voor mijn doen dus best interessant. En dan maakt spontaan een leuke film pakken meer indruk mischien. Maar ik vond hem zeker niet slecht gedaan.
pi_114792448
Meeting evil, even gekeken net.

Goeie film, je blijft kijken omdat je wilt weten waarom en hoe etc.
Enja zelfs evil heeft in deze film een dubbele zijde.

Half open eind vind ik zelf.
Aanrader.
Ik zwaai naar dieren.
pi_114799884
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:17 schreef MrGuma het volgende:

[..]

SPOILER
pi_114800177
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 13:32 schreef d1ce het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
pi_114804397

Intouchables ..

Wat een geweldige film is dit zeg .. O+
Hij bezorgde mij zowel een lach als een traan, ik heb genoten!

9,5
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_114807783
Brave: Was geinig maar viel voor een pixar een beetje tegen. Vooral leuk voor jongere publiek.

Spiderman; een totaal nieuwe inslag. Leuke film dat wel, 3D ook zeker leuk gedaan maar nee gevoel was er niet.

step up 4; 3D gebruikt zoals het bedoeld is, je het gevoel geven dat je er midden in zit. Verhaal hier en daar wat losse schroeven. Dans en muziek; geweldig. Geen gebrek aan chemie tussen de acteurs.
'Good enough is better than perfect if it leaves time for fun,'
pi_114815176
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 15:22 schreef Miam het volgende:
[ afbeelding ]

Intouchables ..

Wat een geweldige film is dit zeg .. O+
Hij bezorgde mij zowel een lach als een traan, ik heb genoten!

9,5
Die was echt geweldig ! _O_
pi_114815488
Get the gringo met Mel Gibson. Aardige film om zo eens te kijken. Wel voorspelbaar dus dat is dan weer jammer.... Geef em een 6.5
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')