abonnement Unibet Coolblue
pi_114612373
The Dark Knight Rises



Was te laat met reserveren en zat uiteindelijk helemaal vooraan waardoor ik met mijn neus op een IMAX-scherm zat...
Had echt moeite met het volgen van de film en kreeg koppijn van de veel te grote ondertiteling.

Maar volgens mij is hij wel leuk :')
Beste recentie ooit
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
  dinsdag 24 juli 2012 @ 20:16:32 #202
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_114614945
Beetje jammer inderdaad, ik heb daarom ook maar voor een willekeurige maandag (gisteren) gekozen. Onderaan zitten is echt killing. Niet alleen voor de filmervaring, maar ook voor je ledematen. :+
pi_114615490
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 20:16 schreef vinnypassy het volgende:
Beetje jammer inderdaad, ik heb daarom ook maar voor een willekeurige maandag (gisteren) gekozen. Onderaan zitten is echt killing. Niet alleen voor de filmervaring, maar ook voor je ledematen. :+
Dit was voor mij de eerste en ook de laatste keer :')
De mensen op de eerste rij konden tenminste hun benen voluit strekken en lekker onderuit gaan zitten. Ik zat echter op de tweede rij en kon geen kant op...

En dan nog evenveel moeten betalen als iemand met een perfecte plek ;(
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_114617153
A Good Old Fashioned Orgy (2011)
Stoned een redelijk grappig geheel, nuchter zal het een bar slecht filmpje zijn. Gelukkig in de eerste staat bekeken.

Grappen zijn aardig, verhaal is matigjes en met het thema had iets veel leukers gedaan kunnen worden.

6.5/10 (nuchter: 5/10) (IMDB: 6.2/10)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_114617321
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 21:11 schreef El_Matador het volgende:
A Good Old Fashioned Orgy (2011)
Stoned een redelijk grappig geheel, nuchter zal het een bar slecht filmpje zijn. Gelukkig in de eerste staat bekeken.

Grappen zijn aardig, verhaal is matigjes en met het thema had iets veel leukers gedaan kunnen worden.

6.5/10 (nuchter: 5/10) (IMDB: 6.2/10)
wel een aanrader als je een leuke komedie zoekt?
pi_114617479
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 21:16 schreef casper019 het volgende:

[..]

wel een aanrader als je een leuke komedie zoekt?
Er is nogal wat aanbod in comedy, dus ik zou ff verder zoeken. Comedies die mij (als niet zo comedy-fan) dit jaar wel meer dan die orgy bevielen:
- Malice in Wonderland
- New Kids Turbo
- God Bless America
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 24 juli 2012 @ 21:25:31 #207
380096 Aladeen
Supreme leader of Wadiya
pi_114617659
A Bronx Tale (1993)



Gangster Sonny is the big man in the Bronx neighborhood of an Italian small boy named Calogero. A shooting witnessed by the boy (nicknamed C) is the starting point of a lasting bond between the gangster and the boy. Father (bus driver Lorenzo), however, disapproves. C grows up under the wing of both men, torn between his own natural honesty and his fascination with Sonny. C's neighborhood cronies get involved in theft, use of guns, and racial fights. When C falls for an African American girl, things don't get any easier. C's leap to manhood is marked by tragedy, but also by his recognition of the many faces of love.

IMDB : 7.7/10
Mijn mening : 9.6/10

Heb de film trouwens al meer dan 10x gezien.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 21:29:48 #208
165633 eriksd
The grand facade...
pi_114617822


Get the Gringo

Een nieuwe film met Mel. Na 2006 werd het stil rond hem voor wat betreft de acteerprestaties, en namen de problemen in zijn privéleven toe. Na de publiciteit rond zijn vermeende antisemitisme sloten veel deuren in Hollywood en was Mel's carrière feitelijk over.

Vakman als hij is blijft hij vechten tegen de stroming (voor het geld hoeft hij het niet meer te doen) en dus beginnen sporadisch weer films te verschijnen: Edge of Darkness (soort Payback-light), The Beaver (wat een vreemde film) en dan nu Get the Gringo.

Om maar met de deur in huis te vallen: een film die hem precies past als acteur die niets meer te verliezen heeft. Opgesloten in een smerige Mexicaanse gevangenis duurt het een tijdje voordat de film op gang komt, maar als het boemeltje eenmaal begint te lopen is er geen houden meer aan. Goede actie, erg sterk acteerwerk en (oke, wat vergezocht) verrassend plot maken het tot een zeer vermakelijke film. Er wordt ook stevig gerookt en gezopen in de film, wat de perfecte match oplevert met de stem van Gibson die partieel als voice-over functioneert.

Wat mij betreft smaakt dit naar meer.

IMDB: 7,2
Ik: 8,3
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 22:12:33 #209
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_114619839
Cloudy with a Chance of Meatballs (2009, VS, Phil Lord & Chris Miller)
Verrassend leuke film. Hij heeft een hoge grappendichtheid en heb dan ook meerdere malen hard moeten lachen. Ook heeft die zo'n lekkere vaart dat hij nooit verveeld.
cijfer: 7.8
  woensdag 25 juli 2012 @ 08:24:06 #210
286575 Roces18
Chef de party
pi_114633031
The A-Team

Toen die uit kwam in 2010 dacht ik nee, die ga ik nooit van mijn leven bekijken. "Een rip-off van de serie" , maar bij gebrek aan betere actiefilms toch maar gaan kijken. Maar het viel reuze mee, en ik heb me er prima mee vermaakt. We krijgen dit keer namelijk te weten hoe het viertal elkaar ontmoet heeft, en waar de vliegangst van B.A vandaan komt wat ik in de serie nooit heb gezien. Bradley Cooper en Sharlto Copley zorgen voor de grappige scenes met enkele leuke verwijzingen. Liam Neeson is wat minder gecast doordat hij nogal serieus is, en een teveel Engelse tongval heeft. En die grote neger stoort mij eigenlijk niet, maar waar vind je nou gozers van 125kg die een beetje kunnen acteren. Heerlijk overdreven actie, en zeker kijken!

7,5
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_114671695


Hij raakt zijn baan kwijt, ze kunnen hun appartement in New York niet meer betalen en gaan naar Atlanta waar zijn broer hem een baan kan regelen. Ze komen uiteindelijk terecht bij een commune, waar zij zich helemaal thuis voelt en hij niet.
Free love, alles met elkaar delen, geen deuren in huis (ook geen wc of badkamer deur), een stelletje hippies bij elkaar. Het levert grappige momenten op, maar is het net niet. Net niet grof genoeg, net niet shockerend, net niet ondeugend genoeg. Het gevoel van een net niet comedy blijft bij mij hangen na deze film.
Every living creature on earth dies alone
pi_114676142
Get Low (2009)


quote:
geregisseerd door Aaron Schneider
met Robert Duvall, Bill Murray en Sissy Spacek

De film vertelt het opmerkelijke en waargebeurde verhaal van Felix "Bush" Breazeale (Robert Duvall), een kluizenaar uit Tennessee. Op een dag besluit Felix begrafenisondernemer Frank Quinn (Bill Murray) in te schakelen om zijn eigen begrafenis te organiseren. Hij is vervolgens van plan zijn begrafenis zelf bij te wonen om te kijken hoe mensen uit zijn omgeving over hem denken.
Ik had alleen naar de beschrijving van de film gekeken en niet naar het genre of wat dan ook.
En eerlijk is eerlijk; een film over een man die zijn eigen begrafenis wil bijwonen trekt wel mijn aandacht! :P
Ik heb een groot deel van de film dan ook zitten twijfelen wat voor film ik zat te kijken. Drama? Komedie? Of een combinatie?

De film zelf schommelt vooral tussen die 2 genre's, waarbij Bill Murray weer heerlijk de cynische droogkloot speelt en Robert Duvall in - een voor mij - bekende rol op zich neemt. Geen snel verhaal, geen grote twists en de uiteindelijke climax is wat mij betreft toch wat teleurstellend.
Wél goed geacteerd en prachtig gefilmd.
pi_114700146


Redelijk goeie film, het is alleen geen horror film maar meer een mysterieuze thriller..
De film begint wel iets traag en het duurt even voordat het echt interessant word maar als je eenmaal in de film zit merk je dat de film beter in elkaar zit dan je eerst denkt en dat het er meer verhaal insteekt dan de ''gemiddelde'' mysterieuze thriller.
Het einde heeft een toffe twist en vooral na het einde toe word het steeds spannender
Ik zou er niet voor naar de bios gaan maar wel een leuke spannende film om een x te zien
6.5
pi_114701128

http://www.imdb.com/title/tt1217209/

Leuke film, alleen wel wat zoetsappig op sommige momenten, inclusief 'gevoelige' liedjes :r
Maar de humor maakt veel goed, leuke characters ook. En het voorfilmpje is ook leuk!
Children of the night. What music they make.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 00:29:31 #215
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_114704182
The Dark Knight Rises
Toch wel verrassend om eens een keer een trailer van een film te zien die niet liegt: "the epic conclusion".
Episch was het zeker. Eén van de beste trilogieën ooit krijgt het slotstuk dat het verdiend. Nolan heeft de donkere toon van de eerste twee delen voortgezet met een fantastische Tom Hardy als bad guy Bane.
Met twee uur en drie kwartier duurt de film wel wat te lang voor een blockbuster en had er best wat geknipt mogen worden (want raar genoeg vond ik de rol van Anne Hathaway maar weinig toevoegen). En hoewel er af en toe (vooral in het eerste deel) iets meer vaart in had gemogen (en voor andere dingen meer tijd genomen had mogen worden) verveelt de film wel nergens.

Met weer een prachtige muzikale score en een daverende tweede helft krijgen we een geweldige climax, waar helaas ook meteen het (voor mij) enige nadeel van de film zit: het einde. Dat bezorgde me een dikke portie kippenvel (met Caine`s speech als prachtig middelpunt) en als Nolan en de studio echt ballen hadden gehad was het één van de beste en meest memorabele eindes aller tijden geweest.
Nu krijgen we op het allerlaatst een kleine anti-climax en kun je slechts hopen op dat wat het had kunnen (en misschien wel moeten) zijn...

Maar zoals Nolan de film nu af heeft geleverd is het nog steeds een meer dan waardig einde aan een geniale trilogie. En wie had gedacht dat ooit te kunnen zeggen over een reeks superhelden films?

IMDB Cijfer: 9,1/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
  vrijdag 27 juli 2012 @ 23:11:33 #216
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_114742741
Hôhokekyo tonari no Yamada-kun (My Neighbors the Yamadas) (1999, Jap, Isao Takahata)
Deze anime is erg bijzonder; ten eerste is er de simpele tekenstijl, ten tweede focust de film op een doorsnee familie, ten derde bestaat het uit steeds kleine sketches. Isao Takahata verdient zeker credits voor de moed om zo van de gebaande paden af te wijken. Alleen daarom is de film een must-see voor elk zelfverklaarde anime fan.
Hoewel de film niet uitermate grappig was -ik vermoed dat veel grappen niet overkwamen door taal en cultuurverschillen-, toch heeft de film mede door die bijzondere tekenstijl en vertelvorm van kleine sketches een ontspannen sfeertje. Waardoor het hoewel niet bijzonder grappig of interessant. best aangenaam was om het te kijken.
cijfer: 6.5
  vrijdag 27 juli 2012 @ 23:19:23 #217
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_114743308
Net 50/50 gekeken: http://www.imdb.com/title/tt1306980/



Met Joseph Gordon-Levitt en Seth Rogen.
Gaat over een jongen van 27 die kanker krijgt en hoe hij daarmee omgaat/zijn omgeving etc.

Ik vond het een prachtige film met komedie en drama door elkaar heen lopend, ik heb gehuild.
IMDB geeft hem een 7,9
Ik geef hem een 8. ;)

[ Bericht 13% gewijzigd door VeerEli op 27-07-2012 23:28:23 ]
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
pi_114753537
Tucker and Dale vs evil (2010)



*** GA NIET DE OMSCHRIJVING EN/OF DE TRAILER BEKIJKEN WANT DIE BEVAT VEEL TE VEEL SPOILERS ***

Onlangs kwam ik deze film toevallig tegen in de piraten winkel, ik zocht nog wel een leuke flauwe comedy of horror, helaas heb ik dus ook de trailer bekeken... Hoewel het me meteen aansprak zit hij wel bomvol spoilers wat gewoon klote is. Het concept er is erg goed, het is een horror comedy.

Dit is geen scary movie bagger, dit is verfrissend! De cast is en speelt geweldig, ik vind dit echt een aanrader om te kijken als je in een flauw bui bent, wat biertjes aan het drinken bent met maten e.d.

Reviews van IMDB omschrijven het als "Instant cult classic" "A hidden treasure" en "Horror comedy is back".
Ik wil ook niks inhoudelijks over het verhaal vertellen, je moet hem gewoon maar eens kijken!

Cijfer van 7.6 op IMDB, daar ben ik het wel mee eens.
pi_114756005
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 23:19 schreef VeerEli het volgende:
Net 50/50 gekeken: http://www.imdb.com/title/tt1306980/

[ afbeelding ]

Met Joseph Gordon-Levitt en Seth Rogen.
Gaat over een jongen van 27 die kanker krijgt en hoe hij daarmee omgaat/zijn omgeving etc.

Ik vond het een prachtige film met komedie en drama door elkaar heen lopend, ik heb gehuild.
IMDB geeft hem een 7,9
Ik geef hem een 8. ;)
brrr dit zijn nou dé films die ik liever niet kijk
  Boks-Chick zaterdag 28 juli 2012 @ 08:41:56 #220
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_114756106
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 21:13 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

jij hebt dit gedrocht nog nooit gezien? ;( :{
omg wat is dát vreselijk slecht _O-!

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 18:27 schreef Soury het volgende:
Hachiko http://www.imdb.com/title/tt1028532/

Al meerder keren voorbij gekomen, maar wat een prachtige film. Leuk om Richard Gere weer
eens te bewonderen. Top film, wel een enorme tearjerker.
Altijd tof met dit soort films dat er een ware achtergrond is.

Ik geef het een 8,5 ^O^
Sniff
Vorige week ook gezien, en inderdaad een prachtige film. Heel ontroerend.
lolwut
  zaterdag 28 juli 2012 @ 11:04:00 #221
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_114757732
Shame (2011)



In New York City, Brandon's carefully cultivated private life -- which allows him to indulge his sexual addiction -- is disrupted when his sister Sissy arrives unannounced for an indefinite stay.

Drama/101 min

Regie: Steve McQueen
Cast: Michael Fassbender, Carey Mulligan and James Badge Dale

Wat een goede film. Fassbender vertolkt misschien wel een van z'n beste rollen uit zijn carrière tot nu toe. In Prometheus vond ik hem ook heel sterk, maar dat is een science fiction film. Deze film grenst zo nauw aan de realiteit dat het verhaal heel geloofwaardig overkomt en dat geeft de film een zeer positieve lading naar mijn mening.
Een aanrader als je van drama films houdt.

Waardering
IMDb: 7.4
Moi: 8
  zaterdag 28 juli 2012 @ 12:06:43 #222
380433 Deesiebel
Simple Minds fan
pi_114759256
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 02:04 schreef Geo4kant het volgende:
Tucker and Dale vs evil (2010)

[ afbeelding ]

*** GA NIET DE OMSCHRIJVING EN/OF DE TRAILER BEKIJKEN WANT DIE BEVAT VEEL TE VEEL SPOILERS ***

Onlangs kwam ik deze film toevallig tegen in de piraten winkel, ik zocht nog wel een leuke flauwe comedy of horror, helaas heb ik dus ook de trailer bekeken... Hoewel het me meteen aansprak zit hij wel bomvol spoilers wat gewoon klote is. Het concept er is erg goed, het is een horror comedy.

Dit is geen scary movie bagger, dit is verfrissend! De cast is en speelt geweldig, ik vind dit echt een aanrader om te kijken als je in een flauw bui bent, wat biertjes aan het drinken bent met maten e.d.

Reviews van IMDB omschrijven het als "Instant cult classic" "A hidden treasure" en "Horror comedy is back".
Ik wil ook niks inhoudelijks over het verhaal vertellen, je moet hem gewoon maar eens kijken!

Cijfer van 7.6 op IMDB, daar ben ik het wel mee eens.
Ik heb 'm laatst ook gezien, en het was zeker de moeite waard, maar die trailer bevat inderdaad veel te veel, dan heb je 'm eigenlijk al voor 90% gezien.
Don't you forget about me
I'll be alone, dancing you know it baby
Going to take you apart
I'll put us back together at heart, baby
pi_114760450
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 23:19 schreef VeerEli het volgende:
Net 50/50 gekeken: http://www.imdb.com/title/tt1306980/

[ afbeelding ]

Met Joseph Gordon-Levitt en Seth Rogen.
Gaat over een jongen van 27 die kanker krijgt en hoe hij daarmee omgaat/zijn omgeving etc.

Ik vond het een prachtige film met komedie en drama door elkaar heen lopend, ik heb gehuild.
IMDB geeft hem een 7,9
Ik geef hem een 8. ;)
Toffe film ^O^ JGL speelt trouwens ook geweldig.
pi_114763348
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 11:04 schreef ArtistA het volgende:
Shame (2011)

[ afbeelding ]

In New York City, Brandon's carefully cultivated private life -- which allows him to indulge his sexual addiction -- is disrupted when his sister Sissy arrives unannounced for an indefinite stay.

Drama/101 min

Regie: Steve McQueen
Cast: Michael Fassbender, Carey Mulligan and James Badge Dale

Wat een goede film. Fassbender vertolkt misschien wel een van z'n beste rollen uit zijn carrière tot nu toe. In Prometheus vond ik hem ook heel sterk, maar dat is een science fiction film. Deze film grenst zo nauw aan de realiteit dat het verhaal heel geloofwaardig overkomt en dat geeft de film een zeer positieve lading naar mijn mening.
Een aanrader als je van drama films houdt.

Waardering
IMDb: 7.4
Moi: 8
1 van de beste films van 2011. _O_
  zaterdag 28 juli 2012 @ 18:40:09 #225
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_114773199
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 12:46 schreef d1ce het volgende:

[..]

Toffe film ^O^ JGL speelt trouwens ook geweldig.
Hij speelt echt geweldig ja!

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 08:19 schreef boyv het volgende:

[..]

brrr dit zijn nou dé films die ik liever niet kijk
Hij is te doen hoor ;) Zit ook komedie doorheen.
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')