Geweldige film inderdaadquote:Op woensdag 11 juli 2012 23:40 schreef andreas612 het volgende:
once upon time in America (1984)
[ afbeelding ]
Een klassieker, hij duurt bijna 4 uur maar is echt een meesterwerk. Je volgt 'noodles' en zijn omgeving ongeveer zijn hele leven, maar de verschillende perioden worden verschillend door elkaar getoond, dit kan tijdens de film een beetje verwarrend zijn maar op het einde valt het allemaal op z'n plek. Echt magnefiek verhaal en verfilmd, de sfeer, de muziek en de personages dragen allemaal erg goed bij aan de film. Aanrader!
IMDB: 8,4/10
Ik, 8,9/10
Dank, morgen maar even downloaden.quote:Op woensdag 11 juli 2012 23:40 schreef andreas612 het volgende:
[ afbeelding ]
Een klassieker, hij duurt bijna 4 uur maar is echt een meesterwerk. Je volgt 'noodles' en zijn omgeving ongeveer zijn hele leven, maar de verschillende perioden worden verschillend door elkaar getoond, dit kan tijdens de film een beetje verwarrend zijn maar op het einde valt het allemaal op z'n plek. Echt magnefiek verhaal en verfilmd, de sfeer, de muziek en de personages dragen allemaal erg goed bij aan de film. Aanrader!
Ik, 8,9/10
Ik blijf me na het zien altijd afvragen wat noodles nou eigenlijk gedaan heeft in de 30 jaar dat hij weg was. Het blijft telkens aan me knagen, dus ik wil hem niet meer zienquote:Op woensdag 11 juli 2012 23:40 schreef andreas612 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik, 8,9/10
Dat mag je volgens kenners nooit zeggen he, the Matrix was gebaseerd op die filmquote:Op donderdag 12 juli 2012 10:36 schreef planethugo het volgende:
Dark City
[ afbeelding ]
Sci-fi uit de jaren 90 die een beetje aan de Matrix doet denken. Aliens controleren de geheugens van de mens en creeeren constant verschillende situaties. Waarom wordt vanzelf duidelijk. 1 iemand blijkt plotseling een vrije wil te hebben en daar zit niemand op te wachten. Al met al een vermakelijke sci-fi thriller, niets hoogstaands maar het kijkt lekker weg. Al vond ik het op een gegeven wel wat over de top gaan.
Wel een geinige rol van Kiefer Sutherland als een geflipte professor.
7.0
mwa weet ik niet, daarvoor was het toch wat te oppervlakkig allemaal en de effects op het einde wel erg matig. Ook voor 1998 want rond die tijd zijn er genoeg toppers verschenen die ik nu ook nog wel een 9 zou gevenquote:Op donderdag 12 juli 2012 10:44 schreef JDx het volgende:
[..]
Typische film die je in die tijd een 8,5 zou geven en nu een 7.
Ik heb hem van de week ook gezien en ik vindt hem zelf meer dan aardig, er hangt de hele film een soort spanning in de lucht tussen Gene Hackman en Clint en Morgan, ondanks ze bijna geen scenes samen hebben. Vooral Clint Eastwood speelt de nukkige varkensboer met een crimineel verleden erg sterk, hij lijkt geknipt voor deze rol (of zou dat kunnen omdat ie zelf director is van de film?quote:Op donderdag 12 juli 2012 08:23 schreef SnuggLe het volgende:
Unforgiven 1992
Western met Gene Hackman, Morgan Freeman en Clint Eastwood. Aardig, onderhoudend, een echte western, maar haalt het ondanks de cast niet bij de klassieke westerns zoals "Once Upon a Time" e.d.
Thanks! ja was idd. een teleurstelling ja, had er meer van verwacht. Hopen (misschien tegen beter weten in) dat een extended cut het beter gaat doen als die op blu-ray uitkomt...quote:Op woensdag 11 juli 2012 00:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]Goeie review. Alleen vanwege de teleurstelling gaf ik een puntje lager.
Tegenvaller.
lijkt me leuk, is het een beetj een actie film of??quote:Op donderdag 12 juli 2012 23:07 schreef HostiMeister het volgende:
Hero (2002)
[ afbeelding ]
Een prachtig verhaal over een van de mythen over het ontstaan van het keizerrijk China. De koning van een van de 6 koninkrijken heeft een beloning uitgeloofd voor drie moordenaars, deze beloning wordt geclaimd door een onbekende krijger.
Tja, het blijft een van mijn favoriete films. Je moet er van houden dat abstracte gedoe, het symbolisme. Het is een simpel verhaal dat naarmate de film vordert steeds meer diepte krijgt. Een verhaal dat prachtig in beeld wordt gebracht. Alles is gewoon goed aan deze film. Zelfs de slechterik is geen slechterik. Mijn favoriete sprookje.
Imdb: 7.9
ik: 9
Je moet m niet kijken voor de actie (die trouwens ook prachtig is), dan kom je bedrogen uit denk ik.quote:Op donderdag 12 juli 2012 23:09 schreef casper019 het volgende:
[..]
lijkt me leuk, is het een beetj een actie film of??
wat voor soort film is het danquote:Op donderdag 12 juli 2012 23:10 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Je moet m niet kijken voor de actie (die trouwens ook prachtig is), dan kom je bedrogen uit denk ik.
Een kruising tussen een mozaiek film, een martial arts film, een wraakfilm en een bewegend schilderij.quote:
Een kunstzinnig sprookje met prachtig gechoreografeerde gevechten.quote:Op donderdag 12 juli 2012 23:13 schreef speknek het volgende:
Hero.
Was inderdaad net hetzelfde aan het typen, er zit mooie actie in, maar je moet Hero zeker niet als actiefilm benaderen, eerder als een kunstzinnig sprookje.
[..]
Een kruising tussen een mozaiek film, een martial arts film en een bewegend schilderij.
Het heeft ook wel zijn charme dat je vrij bent om dat zelf in te vullen. Geeft het iets mysterieus.quote:Op donderdag 12 juli 2012 10:38 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik blijf me na het zien altijd afvragen wat noodles nou eigenlijk gedaan heeft in de 30 jaar dat hij weg was. Het blijft telkens aan me knagen, dus ik wil hem niet meer zien
Zombiefilm dus. Of beter gezegd een "Zomcom" uit het straatje Shaun of the Dead en Zombieland. Film kijkt lekker weg en het is een leuke aanvulling op het redelijk uitgemolken zombiegenre. Gewoon lekker verstand op 0 en een beetje langs enkele voorspelbare dingetjes en het matige acteerwerk kijken je je hebt een prima film. Paar keer goed gelachen en dat is ook het belangrijkste doel van de film..Spanning of schrikeffecten hoef je verder niet te verwachten, maar dat hoeft ook niet imo. Hij krijgt een 6.4 op IMDB, zou hem zelf een 7 geven.quote:De 40-jarige Juan leeft al het grootste gedeelte van zijn leven in Cuba waar hij samen met zijn vriend Lázaro zijn dagen vult met niksdoen. Juans enige emotionele band is die met zijn dochter Camila. Plots gebeuren er vreemde dingen: mensen worden gewelddadig en vallen elkaar aan. Langzaamaan ontdekken Juan en zijn vrienden dat de aanvallers geen normale mensen zijn en het lastig is ze te doden. Door een simpele beet verandert het slachtoffer ook in een moordmachine, en de enige manier om ze te doden is door hun hersenen te vernietigen. Juan besluit dat de beste manier om met de situatie om te gaan is door er geld aan te verdienen.
Het is alweer even geleden dat ik Hero heb gezien, maar in mijn herinnering was het 90% actie...quote:Op donderdag 12 juli 2012 23:10 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Je moet m niet kijken voor de actie (die trouwens ook prachtig is), dan kom je bedrogen uit denk ik.
Dan herinner je het je verkeerdquote:Op vrijdag 13 juli 2012 00:19 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Het is alweer even geleden dat ik Hero heb gezien, maar in mijn herinnering was het 90% actie...
dat was ikquote:Op vrijdag 13 juli 2012 11:27 schreef JDx het volgende:
Tim and Eric's Billion Dollar Movie
Iemand gaf het hier een redelijk cijfer. Are you kidding me? Wat een bullshit film, echt dommer dan leuk dom.
4 (omdat ik hem heb uitgekeken).
datgedeelte van bewegind schilderij lijkt me niksquote:Op donderdag 12 juli 2012 23:13 schreef speknek het volgende:
Hero.
Was inderdaad net hetzelfde aan het typen, er zit mooie actie in, maar je moet Hero zeker niet als actiefilm benaderen, eerder als een kunstzinnig sprookje.
[..]
Een kruising tussen een mozaiek film, een martial arts film, een wraakfilm en een bewegend schilderij.
Dronken of stoned dus?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 11:33 schreef planethugo het volgende:
[..]
dat was ik
maar ik zei er ook bij dat je hem in de juiste 'stemming' en niet alleen moet kijken
Ik heb die echt al 3x gezien en blijf hem mooi vinden.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 14:46 schreef Eenskijken het volgende:
The Road
Een verhaal over een vader en zoon die moeten overleven in een postapocalyptische wereld.
Wordt verder niets verteld over hoe de wereld zo gekomen is, het laat alleen grauwe beelden zien (wel indrukwekkend) en mensen die moeten zien te overleven door bv cannibalisme of door groepen te vormen..
Ik vond het zelfs een beetje op fallout lijken, maar deze film focust meer op de relatie tussen vader en zoon. Weet eigenlijk niet echt wat ik van de film moet vinden, vond hem wel mooi op zich maar er zijn nog wel een aantal vragen die open liggen.. Ik geef m nu een 7.5
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die muziek is ook prachtig in de film.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verbaast me man! Dat je 'm nog niet had gezien en dat je er niet zo van onder de indruk wasquote:Op vrijdag 13 juli 2012 09:52 schreef DragonFodder het volgende:
Goodfellas
Geen idee waarom ik deze nog nooit gezien had, waarschijnlijk een beetje van mijn radar gegaan.
Welbekend en bemind, deze film, en ik vond hem zeker niet slecht. Maar ook niet het meesterwerk wat een 8.8 scoort op imdb.
De acteerprestaties zijn solide, maar van alle acteurs heb ik beter gezien. Verder is Karen (de vrouw van Liotta in de film) erg hysterisch, wat me behoorlijk irriteerde op een gegeven moment.
Het mafiasfeertje wordt wel goed neergezet, met veel van de (inmiddels cliché, maar toen nog veel minder) hyperactieve itialiaans-amerikaanse dialogen, en de misplaatste loyaliteit van en bijna naïeviteit van sommige personages.
Wat ik jammer vond is op het einde, dat het karakter van Liotta de vierde wand doorbreekt. Voor mijn gevoel een stijlbreuk die ik niets aan de film toe vond voegen, behalve dat het geforceerd en misplaatst leek.
Goede film, geen meesterwerk imho.
7,7 (imdb 8,8)
quote:Op vrijdag 13 juli 2012 15:36 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Ik heb die echt al 3x gezien en blijf hem mooi vinden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die muziek is ook prachtig in de film.Jup inderdaad. Maar je weet dus niet of die andere mensen zeg maar good guys zijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik las trouwens ook dat er een boek van was, misschien dat ik die ergens kan oppikken.There are only 151 Pokémon.
Hoe je het einde interpreteert hangt, (zoals vaak bij open eindes) af van je eigen persoonlijkheid en wereldvisie.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 15:39 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
Jup inderdaad. Maar je weet dus niet of die andere mensen zeg maar good guys zijn
Ik las trouwens ook dat er een boek van was, misschien dat ik die ergens kan oppikken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 13 juli 2012 15:45 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Hoe je het einde interpreteert hangt, (zoals vaak bij open eindes) af van je eigen persoonlijkheid en wereldvisie.
.
Het boek is ook mooi. Maar als je het boek vooral wilt lezen omdat je antwoorden op je vragen wilt kan je het beter laten.
Ontroerendste moment vind ik zelfDat stukje was ook mooi en zielig jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
The Furiesquote:The Furies
Mooi Western drama met Barbara Stanwyck in de hoofdrol als de dochter van een grootgrondbezitter in New Mexico. Het verhaal draait om de strijd tussen haar en haar vader, die een heel andere kijk heeft op het leven, op zaken en op de manier hoe zijn dochter haar liefdesleven moet invullen.
Stanwyck en vooral Walter Huston als de vader (in zijn laatste rol) zijn erg sterk en de cinematografie is prachtig.
IMDB Cijfer: 7,4/10
Mijn Cijfer: 7,8/10
In Double Indemnity is ze anders ook geweldigquote:Op zaterdag 14 juli 2012 12:32 schreef trebremmit het volgende:
[..]
The FuriesStanwyck haar beste rol ooit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welnee joh.quote:Op maandag 16 juli 2012 11:20 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Nou.....hij staat NAAST Johnny in die scene, hij is de undercover collega
Tjezus....ben ik zo in de war dan? Tis zeker maandag vandaagquote:Op maandag 16 juli 2012 11:22 schreef Mike het volgende:
[..]
Welnee joh.Dat is deze gast: http://www.imdb.com/name/nm0217938/
Dat was de collega van Depp in de serie.
Tja, wat moet ik er van zeggen. Ik blijf met een tweeslachtig gevoel zitten. aan de ene kant best een indringende film met een goed onderwerp. Aan de andere kant ontging me de transformatie een beetje. het ene moment was ze een hardcore nazi die weigert buitenlanders te helpen aan de kassa, het andere moment laat ze een Afghaanse vluchteling de zaak van haar moeder leegroven zonder dat je echt iets meekrijgt van haar beweegredenen. Jammer, gemiste kans.quote:Duitsland
Drama
100 minuten
geregisseerd door David Wnendt
met Alina Levshin, Jella Haase en Gerdy Zint
Marisa is een 20-jarig Duits meisje en haat buitenlanders, Joden, de politie en iedereen die volgens haar schuldig is aan de achteruitgang van Duitsland. Ze drinkt, vecht en haar volgende tatoeage zal een portret van Adolf Hitler worden. De enige plaats waar ze zich thuis voelt is de neonazi-club waar ze deel van uitmaakt. Wanneer de 14-jarige Svenja lid wordt van de groep, wordt Marisa een soort rolmodel voor haar.
Ah, gelukkig. Begin ik toch nog niet seniel te wordenquote:Op maandag 16 juli 2012 11:22 schreef Mike het volgende:
[..]
Welnee joh.Dat is deze gast: http://www.imdb.com/name/nm0217938/
Dat was de collega van Depp in de serie.
Misschien toch maar niet naar de Sneak gaan dan.quote:Op maandag 16 juli 2012 20:07 schreef Godtje het volgende:
ATM
On a late night visit to an ATM, three co-workers end up in a desperate fight for their lives when they become trapped by an unknown man.
[ afbeelding ]
Gewoon heel slecht. Slechte acteurs, slecht verhaal. Waarom heb ik dit in godsnaam uitgekeken.
Dit is een waarschuwing. Kijk het niet.
some people just want to see the world burn..quote:
Één emoticon is genoeg om deze film mee te beoordelen:quote:In deze horrorkomedie houden twee plattelandsjongens vakantie in de bossen. Een stel jongeren viert hun voorjaarvakantie in hetzelfde bos en ziet de twee goedzakken aan voor enge moordenaars. Zelfs als het simpele duo één van de meiden van de verdrinkingsdood redt, verdenken de tieners hen van slechte bedoelingen. Hun pogingen de moordenaars te ontlopen én ze te ontmaskeren lopen alleen nogal slecht af. Sterker nog, hun angst voor de twee goudeerlijke jongens loopt uit op een bloedbad…
ja deze film is genietenquote:Op dinsdag 17 juli 2012 00:23 schreef Iemand91 het volgende:
Tucker and Dale vs Evil (2010)
[ afbeelding ]
[..]
Een emoticon is genoeg om deze film mee te beoordelen:![]()
Het plot spreekt me niet echt aan maar omdat de film in dit topic als ik het me goed herinner wel goed werd onthaald én hij vanavond op Film1 langs kwam toch meer even gekeken. Goede keus geweest.
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 00:23 schreef Iemand91 het volgende:
Tucker and Dale vs Evil (2010)
[ afbeelding ]
[..]
Één emoticon is genoeg om deze film mee te beoordelen:![]()
Het plot spreekt me niet echt aan maar omdat de film in dit topic als ik het me goed herinner wel goed werd onthaald én hij vanavond op Film1 langs kwam toch meer even gekeken. Goede keus geweest.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heerlijke film, maar het lijkt ook alsof hij voor mij is geschreven. Heb hem al een tijd niet meer gezien, misschien binnenkort weer een keertje aanzetten.
8/10
Zeker vette actie. Alleen wat jammer dat het verhaal niet boeiend genoeg is..quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:09 schreef vinnypassy het volgende:
The Raid (2011, Gareth Evans) [ afbeelding ]
Godskolere wat een actie. Het kleine beetje verhaal in Serbuan Maut (rode draad is corruptie in verband met drugshandel) blijkt een prima excuus voor een overdosis aan actie, waarbij een gezond stukje gore niet ontzien wordt. Het verwordt gelukkig nooit pulp en blijft op een acceptabel niveau. De muziek en cinematografie werkt pulserend, de montage is bijzonder strak en de actie wordt perfect afgewisseld met enkele kalme momenten, die afwisselend werkt om de spanning op te bouwen of om op adem te komen na weer een fantastisch gechoreografeerde actiescène. Helaas komt er wel nog een stukje sentiment in de film, wat het tempo er iets uit haalt. Maar niet teveel nadenkend over realisme en dat 'verplichte' sentiment is dit een exercitie in actie, rauwe en brute actie, van een zeer aangenaam niveau.
die trailer zag er wel vet uitquote:Op maandag 16 juli 2012 20:07 schreef Godtje het volgende:
ATM
On a late night visit to an ATM, three co-workers end up in a desperate fight for their lives when they become trapped by an unknown man.
[ afbeelding ]
Gewoon heel slecht. Slechte acteurs, slecht verhaal. Waarom heb ik dit in godsnaam uitgekeken.
Ik had weinig tot niets gelezen over de film, maar afgaande op de trailer verwachtte ik ook weinig verhaal. Dat verwachtende valt het allemaal te relativeren, want deze film is slechts voor een klein beetje gemaakt als aanklacht op corruptie en een heleboel om kneiter dikke actie op je beeldscherm te krijgen. En dat is dus wel aardig gelukt.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:15 schreef kilozout het volgende:
[..]
Zeker vette actie. Alleen wat jammer dat het verhaal niet boeiend genoeg is..
Voor mij juist niet.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:59 schreef El_Matador het volgende:
Het werkt ook beter dan als je al veel leest over de films die je gaat kijken; minder teleurstelling,
Helemaal mee eens. Ik heb ook wel eens een review gelezen van iemand die zich erg stoorde aan het "overacting" van een bepaalde actrice. Onbewust ga je er toch op letten en het jouw ook storen, terwijl je het anders waarschijnlijk nooit heb opgemerkt. En sommige trailers kunnen de boel ook verpesten....zoals Man on a Ledgequote:
Hoe meer ik over een film heb gelezen voor ik m kijk, hoe groter de kans dat ie tegen valt.quote:Op woensdag 18 juli 2012 09:20 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Ik heb ook wel eens een review gelezen van iemand die zich erg stoorde aan het "overacting" van een bepaalde actrice. Onbewust ga je er toch op letten en het jouw ook storen, terwijl je het anders waarschijnlijk nooit heb opgemerkt. En sommige trailers kunnen de boel ook verpesten....zoals Man on a Ledge
Deze heb ik van de week ook gezien. En inderdaad is het een herhaling van de vorige films. Toch vond ik het wel weer vermakelijk. Voor mij een 6.5quote:Op maandag 16 juli 2012 21:35 schreef Mikkie het volgende:
American Reunion
Deel zoveel uit de American Pie-reeks. De oude garde is weer terug en je merkt dat dat toch wat beter werkt dan een hoop prut tussendoor, maar het blijft gewoon een herhaling van zetten die niet meer voldoende weet te boeien.
Een mager zesje.
Een hele sneakzaal liep gisteren half mopperend de bioscoop uit.quote:Op maandag 16 juli 2012 20:07 schreef Godtje het volgende:
ATM
[ afbeelding ]
Hadden ze mijn waarschuwing niet mee gekregen?quote:Op woensdag 18 juli 2012 12:04 schreef Copycat het volgende:
[..]
Een hele sneakzaal liep gisteren half mopperend de bioscoop uit.
We wisten niet wat we kregen voorgeschoteld.quote:Op woensdag 18 juli 2012 12:04 schreef Godtje het volgende:
Hadden ze mijn waarschuwing niet mee gekregen?![]()
En belangrijker... ben jij blijven zitten of ben je weg gegaan?
Vanaf dat ik de titel voor het eerst hoorde had ik er een onzalig gevoel bij. Zit er wat relativerende humor in? Want een film met deze premise moet niet de fout maken zichzelf te serieus te nemen imho.quote:Op woensdag 18 juli 2012 10:33 schreef Arquero het volgende:
Ik dacht gisteravond Abraham Lincoln: Vampire Hunter te gaan kijken, maar had me vergist en het werd dus Abraham Lincoln vs. Zombies.
Wat een bizar slechte film is dat.
Bagger, ongeïnteresseerd acteerwerk, stikt van de fouten, hele foute plakbaarden en -snorren, en ga zo maar door.
Eigenlijk zo slecht dat het af en toe toch wel leuk was. Aardig gelachen om de film met m'n vriendin
Krijgt een 3,3 op IMDB, maar van mij een 2.
Nee, dat is het erge aan allesquote:Op woensdag 18 juli 2012 12:31 schreef DragonFodder het volgende:
[..]
Zit er wat relativerende humor in?
Da's idd erg. Moet je je voorstellen wat Buffy zonder humor zou zijn. Dat is wel de doodsteek. Als je iets belachelijks maakt, moet je je daar niet voor verschuilen, maar het omarmen.quote:
Zie Tucker & Dale vs. Evilquote:Op woensdag 18 juli 2012 13:18 schreef DragonFodder het volgende:
[..]
Da's idd erg. Moet je je voorstellen wat Buffy zonder humor zou zijn. Dat is wel de doodsteek. Als je iets belachelijks maakt, moet je je daar niet voor verschuilen, maar het omarmen.
precies, heerlijke film!quote:
Mja, het is niet dat ik me verveeld heb, maar het wordt een beetje meer van hetzelfde, de serie is z'n schwung kwijt denk ik.quote:Op woensdag 18 juli 2012 10:27 schreef AeneasII het volgende:
[..]
Deze heb ik van de week ook gezien. En inderdaad is het een herhaling van de vorige films. Toch vond ik het wel weer vermakelijk. Voor mij een 6.5
Voordat je straks een pagina kwijt bent in je dagboek, weet je zeker dat je dit hier wilde posten?quote:Op woensdag 18 juli 2012 23:40 schreef JDx het volgende:
We waren vanavond om 17.00uur klaar met werken en wilden met de trein van Leiden naar Den Haag (HS & CS), niemand kon naar huis, we hebben wat gegeten en om 18.30uur ging nog geen enkele trein.
We hebben besloten een filmpje te downloaden en te kijken en voor we het wisten zaten we tot 23.00uur aan de films.
De eerste weet ik niet, toen zat ik bij de Eazie, maar daarna hebben we Project X en Tucker & Dale gekeken (beide al gezien), maar ik werd geprezen voor mijn film keuze... was weer heerlijk genieten met een drankje erbij. Alleen jammer dat het morgen donderdag is, slaap op de zaak, dus douchen en brak achter m'n laptop morgen. Check ya laterrr...
PS... beide een 8
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Being Flynn (2012)Best een goede film, hoewel ik het geen topper vond. Vond DeNiro en zijn tegenspeler best een sterke rol spelen, al werd ik soms een beetje moe van die continue apathische blik van Nick Flynn.quote:Nick Flynn (Paul Dano) wordt overvallen door het feit dat zijn excentrieke vader (Robert De Niro) weer bij hem op de stoep staat, die hij al jaren niet gezien heeft. Zijn vader biedt aan hem te helpen. Nick worstelt nog steeds met het verlies van zijn moeder, en hij is net een relatie aan het opbouwen met Denise (Olivia Thirlby). De laatste persoon die Nick wil zien is zijn vader. Maar hij beseft dat hij nu eindelijk zijn leven weer op de rails kan krijgen, niet alleen voor zichzelf, maar ook voor zijn worstelende vader.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.IMDB: 6.5
Ik: 7.0
[ Bericht 38% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2012 11:42:30 ]
Als je veel van Mexico en zijn tradities weet, is hij dan wellicht meer het kijken waard?quote:Op donderdag 19 juli 2012 17:11 schreef Roces18 het volgende:
casa de mi padre
[ afbeelding ]
Scheming on a way to save their father's ranch, the Alvarez brothers find themselves in a war with Mexico's most feared drug lord.
Een nieuwe film van Ferrel echter een stuk slechter dan zijn laatste film "everything must go" dat ook al hopeloos was. Dit maal speelt hij een rancher die problemen krijgt met een mexicaanse drugsbaas. Echter is het een parodie, zo zien we hem paardrijden op neppe paarden en een ventilator die wind door zijn haren blaast, zien we billboards als achtergrond en de touwen bij een stunt. Tja, het is weer wat anders maar het doet me niks. De goedkope aankleding heeft zo zijn charme en brengt een sfeer met zich mee maar verder is het een verschrikkelijk slechte film waarvan ik die zes miljoen wel beter kon besteden. Hele stukken doorgespoeld en in totaal maar een keer gelachen, nee. Niet kijken dus. IMDB: 5,6
quote:Op donderdag 19 juli 2012 17:17 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Als je veel van Mexico en zijn tradities weet, is hij dan wellicht meer het kijken waard?
Begin bijvoorbeeld al met de adelaar met slang op de poster, komt die ergens terug in de film?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.melksommelier en vertrouwenspersoon fok
Door deze post net Hachi gekeken. Ahhhhhhhhhhhhhh, wat een mooie film zeg. Muziek was prachtig. Puppyhachi te schattig en zeker een traantje weg moeten pinken. Mooi mooi mooi.quote:Op maandag 16 juli 2012 01:01 schreef Robby87 het volgende:
Hachiko: A Dog's Story (2009)
Nu nog bij het uitzoeken voor een still van de film krijg ik een brok in mijn keel, zo'n halfuur na het kijken van deze zeer ontroerende film van Lasse Hallström, bekend van o.a. Chocolat (2000) en What's Eating Gilbert Grape (1993).
Het verhaal is erg eenvoudig, maar zéér emotioneel beladen. De plotwending wist mij ook enigszins te verrassen, wat bijdraagt aan de vertelling vanuit het hoofdpersonage: Hachiko.
De muziek is erg goed gekozen, niet té aanwezig maar wel erg begeleidend. Een kwartier voor het einde van de film kon ik mijn tranen niet meer bedwingen, alsmede een kwartier na afloop.
Tenslotte vond ik het ook erg knap gefilmd, natuurlijk met het oogpunt op iets wat niet volledig is te regisseren, maar wat wel het hoofdpersonage van de film is.
IMDB: 8,1
8,5
Mooi hèquote:Op donderdag 19 juli 2012 21:00 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Door deze post net Hachi gekeken. Ahhhhhhhhhhhhhh, wat een mooie film zeg. Muziek was prachtig. Puppyhachi te schattig en zeker een traantje weg moeten pinken. Mooi mooi mooi.
[ Bericht 4% gewijzigd door Mike op 19-07-2012 21:26:47 ]
Heath Ledgerquote:Op vrijdag 20 juli 2012 09:26 schreef planethugo het volgende:
The Dark Knight
[ afbeelding ]
Ter voorbereiding op vanavond deze herkeken, ook een paar jaar na dato nog indrukwekkend goed.
9.7
Lincoln vs. zombies is van The Asylum, die maken alleen maar bagger. Soms erg vermakelijk, dat wel.quote:Op woensdag 18 juli 2012 12:31 schreef DragonFodder het volgende:
[..]
Vanaf dat ik de titel voor het eerst hoorde had ik er een onzalig gevoel bij. Zit er wat relativerende humor in? Want een film met deze premise moet niet de fout maken zichzelf te serieus te nemen imho.
Vaak behoorlijk vermakelijk imo omdat ze zichzelf niet serieus nemen. Bij Lincoln vs zombies is dat helaas wel het geval..film ziet er beter uit dan de meeste Asylum dingen (op de opplaksnorren naquote:Op vrijdag 20 juli 2012 12:43 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Lincoln vs. zombies is van The Asylum, die maken alleen maar bagger. Soms erg vermakelijk, dat wel.
politiek correct gezegd, maar nogal zacht gezegdquote:Op vrijdag 20 juli 2012 14:41 schreef vinnypassy het volgende:
The Fall (2006, Tarsem Singh) [ afbeelding ]
de wat minder intrigerende plot bijna vergeten
Ik vond het echt niet zo heel slecht hoor, hoewel duidelijk ondergeschikt aan het visuele. De manier waarop hij lijdt onder zijn verloren liefde en dit verwerkt in zijn half verzonnen verhaal en de wijze waarop het meisje hem uiteindelijk weet te weerhouden van zelfmoord vond ik toch nog een zeer aardige plot. Hoe meer ik er zelfs over nadenk, hoe meer ik dat waardeer. Met in mijn achterhoofd toch wetende dat het niet veel voorstelt. Cognitieve dissonantie lijkt het wel.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 14:54 schreef Roces18 het volgende:
[..]
politiek correct gezegd, maar nogal zacht gezegd
Dat kon je zelf ook wel verzinnen tochquote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:05 schreef pimmetje2010 het volgende:
American Warship 2012
[ afbeelding ]
Slecht verhaal, slechte film, slecht gespeeld etc^ 9347593847593845734958734958734956278941362893
Ja achteraf wel maar ik zoek films zelden op imdb.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:09 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Dat kon je zelf ook wel verzinnen tochmet die 2.9 op imdb. Beter kijk je Battleship die is ongeveer 2,5 keer beter.
Wel doen maar danquote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:11 schreef pimmetje2010 het volgende:
[..]
Ja achteraf wel maar ik zoek films zelden op imdb.
Is het ook een film leuk voor de ouderen onder ons die het boek niet gelezenhebben of is het meer een kinder film?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 22:25 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb net Achtste-groepers huilen niet gekeken, naar het gelijknamige boek van Jacques Vriens. Bij het boek al tranen met tuiten gehuild toen ik een kind was en nu met de film ook weer. Wat een mooie, maar zielige film is dat zeg
Mwah, ik ben 25 en ik hou wel van dit soort zielige films, maar echt van een hoog niveau is het natuurlijk nietquote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:11 schreef casper019 het volgende:
[..]
Is het ook een film leuk voor de ouderen onder ons die het boek niet gelezenhebben of is het meer een kinder film?
Ga dit ook maar proberen, als filmliefhebber TDK nooit afgekeken omdat het me niet boeide, terwijl ik de meest rare films heb gezien (kijk ongeveer 7-10 per week al 5 jaar). Denk dat ik toen ziek was ofzo... heeeeeeuuulll ziekquote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:15 schreef DragonFodder het volgende:
the dark knight rises
Net terug. Mijn bevindingen: (spoilervrij)
Als eerste: het geluid in Imax stond veel, maar dan ook veel te hard. Vooral Bane's stem, met alle digitale vervorming snerpt je hersenpan binnen. Ik vond hem overigens prima te verstaan.
Maar goed:
Wauw! Als derde deel van een trilogie een zeer goede film! De actie is goed en vooral veel bruter dan in de eerste twee films. De acteerprestaties zijn zeer goed, met wat mij betreft extra eervolle vermeldingen voor Michael Caine, Joseph Gordon-Levitt en Gary Oldman.
Ook vond ik Tom Hardy/Bane een prima schurk. Nee, het is geen Joker, maar desalniettemin een gedenkwaardig karakter, al was het maar om de dreiging die hij uitstraalt.
Nolan heeft me een paar verrassingen bezorgd, maar een aantal zaken zie je wel aankomen.
Een ding waar ik me aan stoorde was de soms wat houterige expositie van stukken plot. Dat brak hier en daar wat de sfeer, alsof Nolan wilde zeggen: Dit moet ik even goed uitleggen, want dit is belangrijk.
Derde kritiekpunt (hoewel) is dat er genoeg plot in de film zit voor twee films, waardoor sommige momenten nét wat minder impact hebben dan wat er aan potentie in zit (hoewel Caine me meerdere keren een brok in mijn keel bezorgde). Dit is echt een film die ik denk ik een paar keer moet kijken om er alles uit te halen.
Het einde vond ik bevredigend. Al met al een meer dan waardige afsluiter van een van de beste filmtrilogieën allertijden (imho), maar niet de beste van de drie. Dikke 8,5.
Overigens verschilt de film in karakter net zoveel van de vorige twee films als TDK van BB verschilt. Erg knap dat je drie films kunt maken die in essentie alledrie in een ander (sub)genre vallen, maar toch als een geheel aanvoelen.
Moon [2009]: http://www.imdb.com/title/tt1182345/quote:Astronaut Sam Bell has a quintessentially personal encounter toward the end of his three-year stint on the Moon, where he, working alongside his computer, GERTY, sends back to Earth parcels of a resource that has helped diminish our planet's power problems.
quote:Family guy Jack Sadelstein prepares for the annual event he dreads: the Thanksgiving visit of his twin sister, the needy and passive-aggressive Jill, who then refuses to leave.
Waarom doe je dan niet een héél klein beetje research, voor je een film gaat kijken?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 21:07 schreef Godtje het volgende:
Jack and Jill
[..]
[ afbeelding ]
Ik ga nog even door met kut films kijken. Wat een kut pulp ook weer. Ik kan best hartelijk lachen om een leuke Adam Sandler film maar dit is gewoon dikke prut. Welke malloot wil daar nou aan meewerken na het lezen van het script? Kennelijk Al Pacino
Misschien hou ik er gewoon van deze week om mezelf pijn te doen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 21:10 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Waarom doe je dan niet een héél klein beetje research, voor je een film gaat kijken?
jij hebt dit gedrocht nog nooit gezien?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:11 schreef pimmetje2010 het volgende:
[..]
Ja achteraf wel maar ik zoek films zelden op imdb.
Dit is wel echt de slechtste film die ik ooit gezien heb
quote:Op zaterdag 21 juli 2012 21:11 schreef Godtje het volgende:
[..]
Misschien hou ik er gewoon van deze week om mezelf pijn te doen.
quote:Op zaterdag 21 juli 2012 21:13 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
jij hebt dit gedrocht nog nooit gezien?![]()
Ik moest hard op lachenquote:Op zaterdag 21 juli 2012 21:13 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Bij sommige films ga ik nog liever naar een muur zitten staren...quote:Op zaterdag 21 juli 2012 21:13 schreef Roces18 het volgende:
Soms is het wel relaxt zo'n luchtige bioscoopfilm kijken waarvan je weet dat het toch niet veel boeiend is. Hoef je een keer niet bij na te denken
Ja, dat had ik bij http://www.imdb.com/title/tt0276919.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 22:53 schreef GieJay het volgende:
Bij sommige films ga ik nog liever naar een muur zitten staren...
Hier nog een goedequote:Op zaterdag 21 juli 2012 21:13 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Als ze een andere stem op zou zetten zou ze onherkenbaar zijnquote:
Ik ben nu wel benieuwd naar Brave.quote:Op zondag 22 juli 2012 16:05 schreef shiNinG_staR het volgende:
Ik dacht dat hij tegen zou vallen, omdat ik in recensies las dat dit de minste Pixar tot nu toe was. Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Het verhaaltje is misschien wat dunner dan bij andere Pixars, maar ik heb bij deze bijvoorbeeld vaker gelachen dan bij Up of Ratatouille.
Een dikke vier sterren!
De eerste 10 minuten van Up horen tot mijn favoriete scenes in films ooit.quote:Op zondag 22 juli 2012 17:40 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik ben nu wel benieuwd naar Brave.
Ratatouille is namelijk m'n favoriete Pixar, samen met Finding Nemo.
Up vind ik echter echt bar en bar slecht.
Idem ditoquote:Op zondag 22 juli 2012 21:46 schreef DragonFodder het volgende:
[..]
De eerste 10 minuten van Up horen tot mijn favoriete scenes in films ooit.
Tja, smaken verschilen hè?quote:Op zondag 22 juli 2012 21:46 schreef DragonFodder het volgende:
[..]
De eerste 10 minuten van Up horen tot mijn favoriete scenes in films ooit.
quote:The affair between King Edward VIII and American divorcée Wallis Simpson, and a contemporary romance between a married woman and a Russian security guard.
De muziek was ook van topkwaliteit. Ik vond Bane zeer goed neergezet en een prima prestatie van Tom Hardy!quote:Op maandag 23 juli 2012 11:13 schreef planethugo het volgende:
The Dark Knight Rises
[ afbeelding ]
Net niet zo indrukwekkend als The Dark Knight maar dat is ook een onmogelijke opgave. Toch ruim 2.5 uur deze achtbaanrit mogen ervaren als een geweldige actiefilm van een ongekende omvang. Goed verhaal, schitterende actie, met Bane een coole badguy (nee, natuurlijk is t geen joker) en eenCatwoman. Jammer dat sommige dingen wat makkelijk opgelost worden maar dat is Nolan vergeven. Ook genoten van IMAX, wát een geluid zeg. Heerlijk
Epische actiefilms van deze omvang kwaliteit zijn er gewoon niet, op zijn voorganger na dan.
9.3
idd, Hans Zimmer heeft zich weereens bewezen. De muziek tilt de film zeker naar een hoger niveauquote:Op maandag 23 juli 2012 11:32 schreef ArtistA het volgende:
[..]
De muziek was ook van topkwaliteit. Ik vond Bane zeer goed neergezet en een prima prestatie van Tom Hardy!
Het geluid is mooi en helder, maar wat staat het belachelijk hard zeg! Met name dat stemgeluid van Bane sneed dwars door mijn trommelvlies.quote:Op maandag 23 juli 2012 11:13 schreef planethugo het volgende:
Ook genoten van IMAX, wát een geluid zeg. Heerlijk
Een 6,5 ?quote:
wel nog waard om te zien of overslaan?quote:Op maandag 23 juli 2012 12:34 schreef PBateman1978 het volgende:
[ afbeelding ]
We volgen buitenbeentje Ken, die nog bij zijn moeder woont en de kost verdient als ijs-verkoper.
Ken is in het verleden hard aangepakt door de jongens van het high-school basketbal team, waar ie zelf net buiten viel, en jaren later worden die jongens 1 voor 1 bruut afgeslacht.
Trailer vond ik erg goed, helaas bleek de film zelf beduidend minder.
Hoogtepunt was Barry Bostwick (de burgemeester uit Spin City) als sherriff.
5/10
[..]
Een 6,5 ?
Wel waard om te zien hoor.quote:Op maandag 23 juli 2012 12:43 schreef casper019 het volgende:
[..]
wel nog waard om te zien of overslaan?
Waar heb je deze gezien?quote:Op maandag 23 juli 2012 19:08 schreef Karina het volgende:
REC 3-Genesis
Horror
Dit derde deel speelt zich af op een bruiloft, de gasten worden zombies. Verder over het verhaal eigenlijk niet zoveel te vertellen.
Echt spannend vond ik het allemaal niet, eerder af en toe lachwekkend (man in Sponge Bob pak).
[ afbeelding ]
Dacht dat die nog niet uit was, toevallig afgelopen week nog de trailer zitten te bekijken.quote:
Ontzettende ruk film. Ik snap hoe die man (regisseur) het eerste deel heeft kunnen verzinnen, wat in mijn ogen een van de betere horror films van de afgelopen tijd is/was. Typische B-film met plotholes, romantische bullshit, zombies die soms rennen en soms gewoon even geen zin hebben. Achterlijke dialogen, slecht camerawerk en het verhaal? Welk verhaal? Het enige pluspuntje aan deze film was de SpongeJohn.quote:Koldo en Clara zijn dolgelukkig samen en besluiten een groot trouwfeest te geven. Ze kunnen hun geluk niet op en feesten de gehele avond in een groot landhuis omringd door vrienden en familie. Toch wel raar dat er mannen in witte pakken in de tuin op zoek zijn naar ‘iets’ en waarom begint oom Victor toch rare trekjes te vertonen na de beet van een hond?
Ik vond het ook een kutfilm Maar het waren toch geen zombies maar demonen?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 00:22 schreef d1ce het volgende:
REC 3 Genesis
[ afbeelding ]
[..]
Ontzettende ruk film. Ik snap hoe die man (regisseur) het eerste deel heeft kunnen verzinnen, wat in mijn ogen een van de betere horror films van de afgelopen tijd is/was. Typische B-film met plotholes, romantische bullshit, zombies die soms rennen en soms gewoon even geen zin hebben. Achterlijke dialogen, slecht camerawerk en het verhaal? Welk verhaal? Het enige pluspuntje aan deze film was de SpongeJohn.
1/10
Dit was voor mij de eerste en ook de laatste keerquote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:16 schreef vinnypassy het volgende:
Beetje jammer inderdaad, ik heb daarom ook maar voor een willekeurige maandag (gisteren) gekozen. Onderaan zitten is echt killing. Niet alleen voor de filmervaring, maar ook voor je ledematen.
wel een aanrader als je een leuke komedie zoekt?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 21:11 schreef El_Matador het volgende:
A Good Old Fashioned Orgy (2011)
Stoned een redelijk grappig geheel, nuchter zal het een bar slecht filmpje zijn. Gelukkig in de eerste staat bekeken.
Grappen zijn aardig, verhaal is matigjes en met het thema had iets veel leukers gedaan kunnen worden.
6.5/10 (nuchter: 5/10) (IMDB: 6.2/10)
Er is nogal wat aanbod in comedy, dus ik zou ff verder zoeken. Comedies die mij (als niet zo comedy-fan) dit jaar wel meer dan die orgy bevielen:quote:Op dinsdag 24 juli 2012 21:16 schreef casper019 het volgende:
[..]
wel een aanrader als je een leuke komedie zoekt?
Ik had alleen naar de beschrijving van de film gekeken en niet naar het genre of wat dan ook.quote:geregisseerd door Aaron Schneider
met Robert Duvall, Bill Murray en Sissy Spacek
De film vertelt het opmerkelijke en waargebeurde verhaal van Felix "Bush" Breazeale (Robert Duvall), een kluizenaar uit Tennessee. Op een dag besluit Felix begrafenisondernemer Frank Quinn (Bill Murray) in te schakelen om zijn eigen begrafenis te organiseren. Hij is vervolgens van plan zijn begrafenis zelf bij te wonen om te kijken hoe mensen uit zijn omgeving over hem denken.
brrr dit zijn nou dé films die ik liever niet kijkquote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:19 schreef VeerEli het volgende:
Net 50/50 gekeken: http://www.imdb.com/title/tt1306980/
[ afbeelding ]
Met Joseph Gordon-Levitt en Seth Rogen.
Gaat over een jongen van 27 die kanker krijgt en hoe hij daarmee omgaat/zijn omgeving etc.
Ik vond het een prachtige film met komedie en drama door elkaar heen lopend, ik heb gehuild.
IMDB geeft hem een 7,9
Ik geef hem een 8.
omg wat is dát vreselijk slechtquote:Op zaterdag 21 juli 2012 21:13 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Vorige week ook gezien, en inderdaad een prachtige film. Heel ontroerend.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 18:27 schreef Soury het volgende:
Hachiko http://www.imdb.com/title/tt1028532/
Al meerder keren voorbij gekomen, maar wat een prachtige film. Leuk om Richard Gere weer
eens te bewonderen. Top film, wel een enorme tearjerker.
Altijd tof met dit soort films dat er een ware achtergrond is.
Ik geef het een 8,5![]()
Sniff
Ik heb 'm laatst ook gezien, en het was zeker de moeite waard, maar die trailer bevat inderdaad veel te veel, dan heb je 'm eigenlijk al voor 90% gezien.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 02:04 schreef Geo4kant het volgende:
Tucker and Dale vs evil (2010)
[ afbeelding ]
*** GA NIET DE OMSCHRIJVING EN/OF DE TRAILER BEKIJKEN WANT DIE BEVAT VEEL TE VEEL SPOILERS ***
Onlangs kwam ik deze film toevallig tegen in de piraten winkel, ik zocht nog wel een leuke flauwe comedy of horror, helaas heb ik dus ook de trailer bekeken... Hoewel het me meteen aansprak zit hij wel bomvol spoilers wat gewoon klote is. Het concept er is erg goed, het is een horror comedy.
Dit is geen scary movie bagger, dit is verfrissend! De cast is en speelt geweldig, ik vind dit echt een aanrader om te kijken als je in een flauw bui bent, wat biertjes aan het drinken bent met maten e.d.
Reviews van IMDB omschrijven het als "Instant cult classic" "A hidden treasure" en "Horror comedy is back".
Ik wil ook niks inhoudelijks over het verhaal vertellen, je moet hem gewoon maar eens kijken!
Cijfer van 7.6 op IMDB, daar ben ik het wel mee eens.
Toffe filmquote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:19 schreef VeerEli het volgende:
Net 50/50 gekeken: http://www.imdb.com/title/tt1306980/
[ afbeelding ]
Met Joseph Gordon-Levitt en Seth Rogen.
Gaat over een jongen van 27 die kanker krijgt en hoe hij daarmee omgaat/zijn omgeving etc.
Ik vond het een prachtige film met komedie en drama door elkaar heen lopend, ik heb gehuild.
IMDB geeft hem een 7,9
Ik geef hem een 8.
1 van de beste films van 2011.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 11:04 schreef ArtistA het volgende:
Shame (2011)
[ afbeelding ]
In New York City, Brandon's carefully cultivated private life -- which allows him to indulge his sexual addiction -- is disrupted when his sister Sissy arrives unannounced for an indefinite stay.
Drama/101 min
Regie: Steve McQueen
Cast: Michael Fassbender, Carey Mulligan and James Badge Dale
Wat een goede film. Fassbender vertolkt misschien wel een van z'n beste rollen uit zijn carrière tot nu toe. In Prometheus vond ik hem ook heel sterk, maar dat is een science fiction film. Deze film grenst zo nauw aan de realiteit dat het verhaal heel geloofwaardig overkomt en dat geeft de film een zeer positieve lading naar mijn mening.
Een aanrader als je van drama films houdt.
Waardering
IMDb: 7.4
Moi: 8
Hij speelt echt geweldig ja!quote:Op zaterdag 28 juli 2012 12:46 schreef d1ce het volgende:
[..]
Toffe filmJGL speelt trouwens ook geweldig.
Hij is te doen hoorquote:Op zaterdag 28 juli 2012 08:19 schreef boyv het volgende:
[..]
brrr dit zijn nou dé films die ik liever niet kijk
Dat paard.quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:22 schreef DeHovenier het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.imdb.com/title/tt1217209/
Leuke film, alleen wel wat zoetsappig op sommige momenten, inclusief 'gevoelige' liedjes
Maar de humor maakt veel goed, leuke characters ook. En het voorfilmpje is ook leuk!
Het is juist relatief luchtig gebracht. Daarom hou ik van een mix tussen drama en komedie.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 08:19 schreef boyv het volgende:
[..]
brrr dit zijn nou dé films die ik liever niet kijk
Alfred: I suppose they're gonna lock me up as well. as your accomplicequote:Op woensdag 18 juli 2012 09:56 schreef speknek het volgende:
Ha, ja ik vind Batman Begins misschien nog wel beter dan The Dark Knight, die ik wel erg droog en humorloos vond worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
Spiderman was veel slechter dan Batman. Verdient ook zeker geen 9. De acteurs vond ik nu niet bepaalt super. Daarnaast was de badass nu niet speciaal. Had graag gezien dat het er anders uit zag. Eerder een 7 maar zeker geen 9.quote:![]()
The Amazing Spiderman (2012, Real3D)
Toen ik de officiele trailer zag heb ik mij negatief uitgelaten ovder de film. Je komt namelijk om in de vreselijk slechte films tegenwoordig dus een oordeel is snel gemaakt omdta je keuzen moet maken. Ze hebben bij Marvel gewoon de meest vreselijke stukjes in de officiele trailer verwerkt. Want de film vond ik erg goed gedaan. De nieuwe Spiderman went snel en de film viel absoluut niet tegen.
9
Heb je Hero al gezien (of was jij degene die die onlangs reviewde hier)? Dat is zeker een aanrader als je deze mooi vond.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 19:56 schreef ArtistA het volgende:
Shi mian mai fu (2004)
[ afbeelding ]
A romantic police captain breaks a beautiful member of a rebel group out of prison to help her rejoin her fellows, but things are not what they seem.
Actie/avontuur/119 min
Regie: Yimou Zhang
Cast: Ziyi Zhang, Takeshi Kaneshiro and Andy Lau
Een prachtige film. Het eerste uur overlappen de vechtscènes elkaar nog net niet. De creativiteit in de gevechten worden heel mooi afgewisseld met schitterende en kleurrijke landschappen die een uitstekende achtergrond bieden voor deze legendarische chinese vechtfilm.
Dit is niet mijn genre en verder dan Jackie Chan-films en een enkele Bruce Lee kom ik niet.
Het enige minpunt vond ik de ietwat matige special effects.
Waardering
IMDb: 7.6
Moi: 8.5
Ik maakt een uitstapje naar Amsterdam. Voor mijn doen dus best interessant. En dan maakt spontaan een leuke film pakken meer indruk mischien. Maar ik vond hem zeker niet slecht gedaan.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:17 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Spiderman was veel slechter dan Batman. Verdient ook zeker geen 9. De acteurs vond ik nu niet bepaalt super. Daarnaast was de badass nu niet speciaal. Had graag gezien dat het er anders uit zag. Eerder een 7 maar zeker geen 9.
quote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:17 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Spiderman was veel slechter dan Batman. Verdient ook zeker geen 9. De acteurs vond ik nu niet bepaalt super. Daarnaast was de badass nu niet speciaal. Had graag gezien dat het er anders uit zag. Eerder een 7 maar zeker geen 9.
quote:Op zondag 29 juli 2012 13:32 schreef d1ce het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die was echt geweldig !quote:Op zondag 29 juli 2012 15:22 schreef Miam het volgende:
[ afbeelding ]
Intouchables ..
Wat een geweldige film is dit zeg ..![]()
Hij bezorgde mij zowel een lach als een traan, ik heb genoten!
9,5
Ja, nou en of! fantastische film ..quote:
Daar sluit ik me bij aan.quote:Op zondag 29 juli 2012 20:03 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Yep, de beste die ik sinds tijden heb gezien.
Ik denk dat dit de mooiste film is die ik ooit heb gezien. Alles klopt aan dit verhaal. Geweldig geacteerd, geweldig verhaal, super goeie balans tussen komedie (ben echt stuk gegaan) en drama (heb een traantje gelaten) Heb hem nu al 2x gekeken en allebei de keren genoten. Van mij krijgt deze film een 10, echt.quote:Op zondag 29 juli 2012 15:22 schreef Miam het volgende:
[ afbeelding ]
Intouchables ..
Wat een geweldige film is dit zeg ..![]()
Hij bezorgde mij zowel een lach als een traan, ik heb genoten!
9,5
quote:Op zondag 29 juli 2012 20:25 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Ik denk dat dit de mooiste film is die ik ooit heb gezien. Alles klopt aan dit verhaal. Geweldig geacteerd, geweldig verhaal, super goeie balans tussen komedie (ben echt stuk gegaan) en drama (heb een traantje gelaten) Heb hem nu al 2x gekeken en allebei de keren genoten. Van mij krijgt deze film een 10, echt.
Het mooie was, dat ik hem ging kijken zonder een trailer te zien en zonder te horen waar hij over ging. Dus ik werd er echt helemaal in meegezogen. Ik kan er niet positief genoeg over zijn gewoon, hij is echt helemaal superquote:Op zondag 29 juli 2012 20:31 schreef Miam het volgende:
[..]Ja, alles is in balans.. fantastisch. Ik deel je mening.
Ik had`m overigens een paar weken terug al geprobeerd te kijken (eerste half uur) maar
werd steeds onderbroken. (telefoon, onverwachts bezoek) toen heb ik`m afgezet en vanmiddag van begin tot eind helemaal gekeken.
Ik ben er nog steeds ondersteboven van. geweldig.echt een prachtige film ..
Dan val je er heel anders in ja.quote:Op zondag 29 juli 2012 20:33 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Het mooie was, dat ik hem ging kijken zonder een trailer te zien en zonder te horen waar hij over ging. Dus ik werd er echt helemaal in meegezogen. Ik kan er niet positief genoeg over zijn gewoon, hij is echt helemaal super
Die staat na het zien van deze inmiddels wel op de lijst. Die schijnt wel wat zweveriger te zijn toch? Ik kan me een scène voor de geest halen waar twee gasten in gevecht zijn op een meer en stuiteren over het water.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:02 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Heb je Hero al gezien (of was jij degene die die onlangs reviewde hier)? Dat is zeker een aanrader als je deze mooi vond.
Ik weet wel waar die niet naartoe gaat, Intouchables.quote:Op zondag 29 juli 2012 22:39 schreef QEX het volgende:
kom ook net van intouchables. 10 met een griffel. Wij weten wel waar de oscar naar toe gaat volgend jaar.
Serieus uit 2011? en niet genomineerd???quote:Op zondag 29 juli 2012 22:49 schreef BankAardappel het volgende:
[..]
Ik weet wel waar die niet naartoe gaat, Intouchables.![]()
Is een film uit 2011, en was geeneens genomineerd vorig jaar.
Vond het zelf ook wel een hele fijne film, maar is wel super aangedikt natuurlijk ten opzichte van het waargebeurde verhaal, en daarom niet erg realistisch. Desalniettemin, een lekkere feelgood film.
Als je realistische gevechten wilt moet je hem niet kijken.quote:Op zondag 29 juli 2012 22:11 schreef ArtistA het volgende:
[..]
Die staat na het zien van deze inmiddels wel op de lijst. Die schijnt wel wat zweveriger te zijn toch? Ik kan me een scène voor de geest halen waar twee gasten in gevecht zijn op een meer en stuiteren over het water.
Yep. The Artist was natuurlijk ook een Franse film, en die kreeg voorrang, won ook beste film uiteindelijk.quote:
Prima film idd!quote:Op maandag 30 juli 2012 08:34 schreef JayHovah het volgende:
Three Kings
[ afbeelding ]
Tijdens een routinecontrole tijdens de Golfoorlog in Irak vindt Staff Sergeant Barlow (Mark Wahlberg) een kaart in bezit van een Irakese soldaat, en samen met Staff Sergeant Elgin (Ice Cube), Major Gates (George Clooney) en Private Vig (Spike Jonze) komen ze erachter dat het een kaart is naar het verborgen goud van Saddam, dat hij van Kuweit heeft gestolen. Samen besluiten ze er s'ochtends vandoor te gaan en hun pensioen veilig te stellen. Al snel komen ze klem te zitten tussen de politieke strijd tussen het leger van Saddam en de rebellerende burgerbevolking en hun oorspronkelijke missie (het goud van Saddam). Door diverse gebeurtenissen raken ze steeds meer en meer betrokken en begint het behoorlijk aan hun geweten te knagen.
De film komt traag op gang maar plaatst je daarna stevig in je zetel. De acteurs spelen erg sterk en ook het camerawerk spat van het scherm. Een meer dan plezierige film die eens niet over de saaiheid van de Golfoorlog gaat (zie Jarhead) maar over vier soldaten die Saddam's goud willen roven.
IMDB: 7.2
Mijn cijfer: 7.5
Precies hetzelfde hier. 3D voegde echt veel te weinig toe. Erg jammer.quote:Op maandag 30 juli 2012 21:26 schreef QEX het volgende:
ice age 4. Leuke film. Persoonlijk minder dan 1 en 2, 3D voegt weinig toe vind ik.
Je heb van die films die je, nadat je ze ooit in een ver verleden een keer heb gezien, weer een warm gevoel geeft tijdens het herkijken. Dit is er een van wat mij betreftquote:
Heimlichquote:Op zondag 29 juli 2012 22:51 schreef Lonewolf2003 het volgende:
A Bug's Life (1998, VS, John Lasseter & Andrew Stanton)
Stukken beter dan het vergelijkbare Antz. Hoewel het plot natuurlijk erg voorspelbaar is (het blijft toch ook een kinderfilm), heeft de film met leuke karakters en geinige grappen precies wat het nodig heeft voor een vermakelijk anderhalf uur.
cijfer: 7.2
Dat heb ik ook met Three Kings.quote:Op maandag 30 juli 2012 21:45 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Je heb van die films die je, nadat je ze ooit in een ver verleden een keer heb gezien, weer een warm gevoel geeft tijdens het herkijken. Dit is er een van wat mij betreft
daar zal jake gyllenhaal vast anders over denkenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.melksommelier en vertrouwenspersoon fok
Erg vermakelijke film, de eerste Nederlandse film in lánge tijd die ik goed vond. Vooral Ruben vd Meer speelt een quasi-chagrijnige schlemiel die hij echt heel goed neerzet vond ik. Enige kleine smet is Victor Löw in een klein bijrolletje, die kerel kan alleen maar overacteren.quote:Ronald Plasmeyer (Ruben van der Meer) is een Amsterdamse rechercheur met een twijfelachtige reputatie en gokschulden. De Chinese onderwereldfiguur Hao bedreigt Ronalds ex-vrouw en zoontje om zijn geld terug te krijgen. Ronald bedenkt een geniaal plan om alles recht te zetten. Althans …dat denkt hij… Twee kleine criminelen (Ton Kas en René van 't Hof) zullen een illegaal pokertoernooi overvallen. Omdat Ronald zelf meespeelt, heeft hij een perfect alibi. Snel, simpel en niemand raakt gewond. Een waterdicht plan… Totdat er doden vallen. Wanneer Ronalds partners in crime er met het geld vandoor gaan en zijn collega's bij de politie hem van de overval beginnen te verdenken, volgt een zenuwslopend spel op leven en dood.
En Ronald is all-in… met de slechtste hand van z'n leven.
quote:Op dinsdag 31 juli 2012 10:00 schreef Roces18 het volgende:
[..]
daar zal jake gyllenhaal vast anders over denkenJake mag datSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ "Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
Dat einde.....creepyquote:Op maandag 30 juli 2012 23:16 schreef Timo20 het volgende:
Don`t Look Now
Huiveringwekkende thriller van Nicolas Roeg met Donald Sutherland in de hoofdrol. Roeg gebruikt op ingenieuze wijze montage en flashforwards om een
creepy desorienterende sfeer te creeëren.
Heel lang weet je als kijker eigenlijk niet wat er nu précies aan de hand is en ben je metgezel van Sutherland`s getroubeleerde personage. Dat blijft zo tot aan de `t memorabele einde.
De beeldkwaliteit van de UK blu-ray is trouwens op z`n minst bedenkelijk te noemen. Vaak is het beeld té schoon en zien Sutherland en Christie er uit als paspoppen: het DNR spook is ook hier weer opgedoken. Aan de andere kant is er, vooral in donkere scenes, een redelijk grote hoeveelheid ruis te zien. Het is dan ook vooral die combinatie die deze uitgave eigenlijk bijna niet om aan te zien maakt...
IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 7,8/10
Is die al te downloaden of zo? Komt pas uit in september....quote:Op dinsdag 31 juli 2012 19:04 schreef Mainport het volgende:
[ afbeelding ]
Adrien Brody, Marcia Gay Harden, James Caan, Christina Hendricks, Tim Blake Nelson, Lucy Liu, William Petersen en Bryan Cranston. Budget onbekend. Gross: $71,177. IMDb-cijfer: 7.7.
Detachment toont de lelijke kant van het Amerikaanse onderwijs, en meer dan dat. Het probeert geen realistisch verhaal te zijn zoals Half Nelson, Entre les murs of Monsieur Lazhar, maar laat in een paar schokkende, zeer grove scènes zien waar mensen die niemand meer hebben toe in staat zijn. Christina Hendricks wordt in haar gezicht gespuugd door een leerling, dikke kinderen worden met de grond gelijk gemaakt, James Caan maakt smerige opmerkingen naar minderjarige meisjes en geeft hen foto's waar een met gonorroe geïnfecteerde kut opstaat. Heerlijk cynische film zonder hoop.
Same here.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 20:11 schreef -Strawberry- het volgende:
Klinkt wel als het soort film waar ik van hou.
het is een film uit 2011quote:Op dinsdag 31 juli 2012 20:11 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Is die al te downloaden of zo? Komt pas uit in september....
Klinkt wel als het soort film waar ik van hou.
Hahaha ohjaa, die film, was ik alweer vergeten, te grappig en zooo dom.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 20:06 schreef jimjim1983 het volgende:
Symbol
[ afbeelding ]
Japanse film over een man in een witte kamer met allemaal engelenpiemeltjes aan de muur. Als hij hierop drukt dan gaat er ergens in de kamer een luikje open en valt er iets uit, zoals bijvoorbeeld een vaas, sojasaus of een afrikaanse krijger. Tussendoor loopt ook nog een verhaal over een rokende non, een worstelaar en een paar kinderen ergens in Mexico, spaans gesproken.
IMDB: 7.3
Ik: •´¯`»★
Bah ja.... Dat had ik niet verwachtquote:
Onder een spoiler verklappen? Ik ben nieuwsgierig door jullie reactiesquote:
Wil ik best doen maar misschien kun je de film beter eerst kijken, anders is de spanning eraf natuurlijkquote:Op dinsdag 31 juli 2012 23:51 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Onder een spoiler verklappen? Ik ben nieuwsgierig door jullie reacties
Nehh ik ga hem toch niet kijken denk ikquote:Op woensdag 1 augustus 2012 00:06 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Wil ik best doen maar misschien kun je de film beter eerst kijken, anders is de spanning eraf natuurlijkHij zal vast wel ergens binnen te halen zijn
Banshun (Late Spring)
Ozu regulars Chishû Ryû en Setsuko Hara zijn dit keer vader,een weduwnaar, en dochter, die nog bij haar vader thuis woont.
Dochterlief hoeft niet zo nodig het huis uit en heeft geen zin om te trouwen maar vader wil per se dat ze wel een man vind en zo voor zich zelf leert te zorgen.
Eén van Ozu`s, vooral in het tweede deel, meest aangrijpende films. Zoals bij ongeveer alle Ozu films past hij ook hier weer zijn kenmerkende stijl (zowel verhalend als film technisch) toe: op het eerste gezicht gebeurd er niet veel maar door middel van een vaak laag geplaatste camera (op de grond, op dezelfde hoogte als waar de personages zitten) plaatst Ozu de kijker midden in het dagelijks leven van de personages. Zo worden we metgezel in hun belevenissen, leven we met hen mee en kruipt dit prachtige drama langzaam onder de huid.
IMDB Cijfer: 8,1/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
Jammer,moet je eens doenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 00:10 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Nehh ik ga hem toch niet kijken denk ik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ich veul mich net enne klok, want ich tik neet richtig
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 00:21 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Jammer,moet je eens doenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
wat?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 20:06 schreef jimjim1983 het volgende:
Symbol
[ afbeelding ]
Japanse film over een man in een witte kamer met allemaal engelenpiemeltjes aan de muur. Als hij hierop drukt dan gaat er ergens in de kamer een luikje open en valt er iets uit, zoals bijvoorbeeld een vaas, sojasaus of een afrikaanse krijger. Tussendoor loopt ook nog een verhaal over een rokende non, een worstelaar en een paar kinderen ergens in Mexico, spaans gesproken.
IMDB: 7.3
Ik: •´¯`»★
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 00:26 schreef VeerEli het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ich veul mich net enne klok, want ich tik neet richtig
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:54 schreef Timo20 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
Gisteren Detachment gezien, en ik moet zeggen dat Adrien Brody zijn rol wel erg goed speelt, hij steelt gewoon de show (al is dat niet moeilijk als 90% van de scenes met hem zijn). De sfeer in de film is erg grauw en donker, niet het favoriete soort film van mij maar evengoed blijft het verhaal je boeien en vraag je jezelf af hoe het gaat aflopen.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 19:04 schreef Mainport het volgende:
[ afbeelding ]
Adrien Brody, Marcia Gay Harden, James Caan, Christina Hendricks, Tim Blake Nelson, Lucy Liu, William Petersen en Bryan Cranston. Budget onbekend. Gross: $71,177. IMDb-cijfer: 7.7.
Detachment toont de lelijke kant van het Amerikaanse onderwijs, en meer dan dat. Het probeert geen realistisch verhaal te zijn zoals Half Nelson, Entre les murs of Monsieur Lazhar, maar laat in een paar schokkende, zeer grove scènes zien waar mensen die niemand meer hebben toe in staat zijn. Christina Hendricks wordt in haar gezicht gespuugd door een leerling, dikke kinderen worden met de grond gelijk gemaakt, James Caan maakt smerige opmerkingen naar minderjarige meisjes en geeft hen foto's waar een met gonorroe geïnfecteerde kut opstaat. Heerlijk cynische film zonder hoop.
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 08:15 schreef SnuggLe het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zoals altijd is de ouderwets met de hand getekende animatie weer prachtig om te zien. Wat niet verrassend is aangezien debuterend regisseur Yonebayashi hiervoor hoofdanimator was voor vele bekende Ghibli films. Grootmeester Miyazaki is wel nog betrokken geweest bij het script en die invloed is duidelijk te merken, vooral in het personage van Arriety zelf.
Maar het bevatte niet die ware magie van de echte meesterwerken uit de Ghilbi stal.
cijfer: 6.8
Mooie film dit, naar mijn smaak iets te opdringerig.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 19:04 schreef Mainport het volgende:
[ afbeelding ]
Hele goede film inderdaad maar niet uit 2011:Pquote:Op donderdag 2 augustus 2012 19:09 schreef GuitarJJ het volgende:
Donnie Darko (2011)
2 oktober 1988, een gewone dag in het leven van de verwarde 16-jarige Donnie Darko. Dan valt er vanuit het niets een vliegtuigmotor door het dak van z'n huis, recht in Donnie's kamer. Gelukkig ligt Donnie niet in bed, aangezien hij hiervoor in een visioen gewaarschuwd is door een 2 meter lang konijn. Terwijl Donnie het leven en de liefde begint te verkennen ontdekt hij de geheimen van het universum waardoor hij de mogelijkheid krijgt om de tijd en zijn lot te veranderen.
Ik heb deze geniale film natuurlijk al eens eerder gezien, een paar jaar geleden, maar vond hem het herbekijken toch zeker wel waard! Ik kwam er vorige week namelijk achter dat Donnie gespeeld is door Jake Gyllenhaal (bekend uit bijvoorbeeld Source Code). Je zou hem haast niet herkennen!
Maar wat een goede film. Gyllenhaal voert zijn rol geweldig uit, leuke muziek en het verhaal is goed en laat nog wat fantasie over. Één van de weinige films waarbij ik achteraf nog even op internet heb gezocht naar uitleg. Bij deze film zijn er nogal wat theorieën, over de film in het algemeen, maar ook bijvoorbeeld over Frank en de rest van de karakters.
IMDb: 8
Ik: 8
Fixed!quote:Op donderdag 2 augustus 2012 19:26 schreef GieJay het volgende:
[..]
Hele goede film inderdaad maar niet uit 2011:P
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |