De flesjes zijn we helaas nog niet kwijt. We mogen van de LK met 10 ml per week (per voeding) afbouwen en komende vrijdag gaan we naar 40 ml per voeding. Dat gaat nog wel even duren dus...quote:Op woensdag 11 juli 2012 09:10 schreef Tinuviel het volgende:
Kyara die buikfoto had ik nog niet gezien, dus ik gokte dat die links boven op de eerste rij de eerste foto was. Ik vind trouwens behalve de allereerste babyfototjes zijn gezicht niet veranderd, hooguit een beetje ouder en wat ronder.
Phaidra fijn deze bevestiging dat het goed gaat toch? Dus nu ga je niet meer tussentijds wegen en bijvoeden met een flesje?
Nee dat doen ze volgende week woensdag. Dan hebben we een afspraak in Veghel. En ik vrees dat er toch een helm moet...ze heeft echt een plat hoofd, en ik vind het lelijk (erg om dat te zeggen over je eigen kindquote:Op woensdag 11 juli 2012 09:18 schreef Kyara het volgende:
PE, hebben ze Christel hoofdje nu al opgemeten? Of heb ik daar overheen gelezen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja heerlijk toch!!quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:20 schreef Cyntiaa het volgende:
En nog even wachten dan mag je nog zo'n kindje begroeten
Whaha dat weet ik niet. Maar probeer erachter te komen wie Dikkie-Dik is die onder een kloon in Zwangerschap postquote:
Hahaha! En daarom dacht, als dat zo is, dan is dat DikkieDik!quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:21 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Whaha dat weet ik niet. Maar probeer erachter te komen wie Dikkie-Dik is die onder een kloon in Zwangerschap post
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. ga het er zelf over hebben, m'nvond het lastig om er zo opeens over te beginnen over de telf dus regel ik het zelf wel
Verder lief dat ze komt helpen & ik wil het ook graag positief houden, maar ik zit er nu eenmaal mee.
LOL, nee het geluid van een ploppende handkolf is fijnquote:Op woensdag 11 juli 2012 14:33 schreef Xanteh het volgende:
En vanmiddag komt de handkolf binnen. Werd knettergek van het lawaai van die electrische kolf
Vooral 's nachts is het erg, dan zit ik in het halfdonker te knikkebollen op de bank.quote:Op woensdag 11 juli 2012 16:35 schreef Susie het volgende:
Ik werd altijd slaperig van dat bromgeluid van die kolf
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daan heeft vandaag voor het eerst maar 2 slaapjes gedaan. Niet echt een succes, gezien het brullen, maar slapen leverde krijspartijen op. En nu ligt hij wel lekker te slapen. Anders hield het na 2-2,5 uur wakker zijn wel op. Nu ruim 4 uur.. Hoelang zijn jullie mini's eigenlijk wakker zo rond de 6-7 maand. Volgens mij slaapt hij best een hoop..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama van F. (2012) en M. (2016)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wij douchen ook in bad, en douchen alleen met S als we er beide bij zijn. We wikkelen haar in een hydrofiel zodat ze niet zo glibberig is. Vind ze echt heerlijk!
Stomme vraag misschien, maar hoe doe je het dan met afdrogen?quote:[b]Op woensdag 11 juli 2012 22:20 schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile
Ik douche altijd alleen met Cara, douche aan, inzepen en dan op de arm mee (draag altijd een strak topje zodat ze niet weg glijdt)
Heb een badcape klaar liggen in de douche en dan wikkel ik haar in voordat we de badkamer verlatenquote:Op woensdag 11 juli 2012 22:22 schreef Bleie het volgende:
[..]
Stomme vraag misschien, maar hoe doe je het dan met afdrogen?
Jammer dat onze wasbak zo klein is, maar dat idee met het wipstoeltje kan ik wel eens gaan proberenquote:Op woensdag 11 juli 2012 22:37 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Je kan bijvoorbeeld een bedje van handdoeken in de wasbak maken. Kind daar even stallen, zelf een handdoek of badjas dan wel om of aan doen en dan verder met je kind gaan.
Zo deed ik het in ieder geval altijd.
Je kan ook het wipstoeltje klaar zetten met een handdoek er in bijvoorbeeld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
Sinds ze in dr ledikant slaapt (en die staat ook bij een andere muur dan de wieg, laatst hadden we het ook over stand van het bedje enz) slaapt ze veel beterquote:Op donderdag 12 juli 2012 12:04 schreef Tinuviel het volgende:
Wow Zoe vind het zo apart, dat ze nu al een hele nacht doorslaapt. Dat doet de mijne nog niet. Moet ik ook wel toegeven, dat ik hem echt graag nog een keer s'nachts voed omdat ik bang ben voor mijn productie. En de laatste 2 nachten heb ik hem uitdeindelijk uit bed gevist en aangelegd, na zo'n 5-6 uur. Dus wie weet had hij wel langer geslapen.
That's mequote:Op donderdag 12 juli 2012 22:38 schreef Susie het volgende:
Oh, kan filmpje op mobiel niet zien, hoor alleen een vrouwelijk persoon met een zachte g![]()
Ah ok, ik dacht al. En uiteraard met beleidquote:Op vrijdag 13 juli 2012 12:03 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Nou als er geen verkleving is moet het geen probleem zijn omdat het al los zit daar. Wel met beleid uiteraard.
Maar als er dus wel een verkleving zit ben je geneigd het te forceren en dat mag dus niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lach maar.. We zijn rond half 8 begonnen om het spul in slaap te krijgen. Nu is het al 3 minuten stil..quote:
Och gerrumms... Nee dan is het iig niet om te lachen, sorryquote:Op vrijdag 13 juli 2012 21:05 schreef Deepfreeze het volgende:
Mereltje, welkom
[..]
Lach maar.. We zijn rond half 8 begonnen om het spul in slaap te krijgen. Nu is het al 3 minuten stil..
Jij ff mazzelquote:Op zaterdag 14 juli 2012 06:46 schreef Bleie het volgende:
Geen fokwet! Meneer heeft tot 6.30 geslapen, en toen moesten we toch zo'n beetje opstaan.
Ze sliep zo rond 12 uur vannacht (na een pcm, want toch een lichte verhoging), half 3 even wakker en toen tot half 7, dus niet zo heel slecht eigenlijk. Wel werd ze wakker met een dichtgeplakt oog (inmiddels wel weer open, maar nog wat dikkig) en mega verkouden en hoesten dus. Vanmorgen heeft ze nog geslapen van half 9 tot half 11. Zojuist was ze even vertrokken, maar ik zie en hoor haar lekker rommelen in bed, wellicht dat ze zo nog even omvalt. Ze is wel wat zielig hoor, maar ze eet en drinkt verder goed.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 09:06 schreef Deepfreeze het volgende:
Lekker bleie!
En jij Susie?
Hier de jongens anderhalf uur later in bed, en geen minuut later wakker. Alleen entertainden ze elkaar nog even! Kon ik nog tot 7.15 blijven liggen.. Daan ligt alweer, mopperig spul vandaag denk ik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welkom KatyM, met het jongetje met de superleuke naam!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
Ik verhuis even naar dat topic! Bedanktquote:Op zaterdag 14 juli 2012 11:47 schreef Nirak het volgende:
Katy, drinkt B niet live bij je? Een kindje haalt nml meer uit je borst dan een kolfapparaat en een baby aan de borst is dus ook beter voor je productie dan een kolf.. Wie heeft je aan die kolf gezet? Die kan ooit ondersteunen om het op gang te krijgen, maar na een week nog kolven?
In OUD staat trouwens ook een mooi bv topichier: Borstvoeding deel 132
Kusje heeft overdag geholpen, leek wel weg gisteravond, maar vanmorgen had ze op beide ogen prut.... Slapen ging gisteren ook niet goed, uiteindelijk sliep ze zo rond 10. Even wakker rond 12 en 5, maar toen was het in ene half 7!quote:Op zaterdag 14 juli 2012 13:25 schreef bitterend het volgende:
ow goss Anoukje met een prut oogje!erop!
Hier was het ineens over. Na een week ongeveer. Was geen land mee te bezeilen. Veel afwisseling hielp, in de box, huilen, spelen bij mamma, huilen, op het speelkleed, huilen, zittend spelen, huilen, spelen in de box, huilen, spelen bij mamma, huilen.. U kent het welquote:Op zondag 15 juli 2012 10:44 schreef Kyara het volgende:
oh.... en hoe lang duurde dat bitterend?
Hij is nu wel lief aan het spelen maar bij het minste of geringste is het huilen. Tussen 11 en half 12 maar een flesje en hopen dat hij daarna nog even een ruk kan maken....
De app is heel handigquote:Op zondag 15 juli 2012 10:51 schreef Tinuviel het volgende:
Kyara misschien is het boekje van oei ik groei iets voor jou. Daarin staan alle sprongetjes fases aangegeven, inclusief wat kinderen na die sprong vaak kunnen en op latere leeftijd ook het speelgoed wat ze leuk vinden. Daarom vind ik het een superhandig boekje. Ik kan zo even voor je kijken, er is ook een website van: oeikgroei.nl dacht ik.
Het duurde hier rond de 3 weken denk ik...het was gelukkig minder heftig dan de 4 maanden sprong! toen heb ik de ha post gebeld want ze bleef krijsenquote:Op zondag 15 juli 2012 10:44 schreef Kyara het volgende:
oh.... en hoe lang duurde dat bitterend?
Hij is nu wel lief aan het spelen maar bij het minste of geringste is het huilen. Tussen 11 en half 12 maar een flesje en hopen dat hij daarna nog even een ruk kan maken....
De langste is de echte puberteit straks.. Jaren..quote:Op zondag 15 juli 2012 14:46 schreef Tassiepassie het volgende:
Hier duren de sprongetjes tot nu toe maar een paar dagen....ik begrijp dus dat ze steeds langer gaan duren?![]()
Vind het zo zielig als je niks kunt doen dan troosten
Ik kan me voorstellen dat het je sloopt. Ik kan helaas ook geen tips etc geven. Maar wel een virtuele knuffelquote:Op zondag 15 juli 2012 15:54 schreef NotTheSame het volgende:
Kyara, eerlijk gezegd, nee, ik trek dit niet meer. Fysiek begin ik er nu ook last van te krijgen. Constant hoofdpijn, rugpijn, verminderde weerstand, noem maar op. Mentaal is het ook gewoonweg vreselijk, je weet dat er niets aan te doen is en dat je je zo goed en zo kwaad als het kan, elke dag maar weer moet herpakken, want je kan niet zeggen 'vandaag even niet'.
Dus we pakken maar door en ik hoop elke avond dat we toch weer wat rust kunnen pakken.
Ach het was meer vermoeiend voor papa en mamaquote:Op zondag 15 juli 2012 16:50 schreef Tinuviel het volgende:
Faithz dank. Ik wist niet dat er een app van bestaat.
Tinuviel gaat gelijk op zoek.
Tassiepassie, wat een lieve kaart. Een schatje heb jij zo te zien. Wat jammer dat ze tijdens het bezoek bij opa en oma in een sprongetje zat.
Nts dat is natuurlijk geen sprong meer. En je hebt nog niets kunnen vinden waar net aan ligt? Idd misschien weer even een nacht of een weekend rust om bij te komen?
Susie, dus jij hebt ook beveiliging voor lades of kasten nodig? Dan hoef je er niet voor te blijven zitten
Kyara fijn dat het eten zo goed ging. En bij Df ook, lekker banaan
Hier ook meneer in een sprongetje en slaapt daarom overdag alleen in de doek, een bewegende kinderwagen of naast mama in bed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tot in het dreumestopic!![]()
Ik vermoedde al dat jullie dat al geprobeerd hadden. Jammer dat het niet (lang) geholpen heeft.quote:Op maandag 16 juli 2012 07:04 schreef NotTheSame het volgende:
Jeeeej Elise!!! Wat ga ik jullie missen hier! Tot over 5 maanden in het dreumestopic!!!
Phaidra, wij zijn ook al meerdere keren bij een osteopaat geweest, het heeft helaas slechts tijdelijk geholpen.
Ook al half 6...ik had gehoopt dat half 7 het nieuwe uitslapen zou zijn, maar helaas. Vervolgens wel half 7 weer naar bed willen. Eruit om half 9, om vervolgens nu weer te slapen... Hoop dat ze om 11 zelf weer wakker wordt, want om half 12 naar de ha. Niet handig om nu het enigszins schema dat we hadden om te gooienquote:Op maandag 16 juli 2012 08:56 schreef Deepfreeze het volgende:
Gefeliciteerd Sanne!
Hier ook alleen een slaapzak, Daan is ook een zwerver. Die het vanochtend om half 6 wel ochtend vond. Nu is hij wakker van zijn ochtenddut.
Herkenbaar... ik wilde ook minimaal een half jaar bv gaan geven maar na 5 weken kwam er niks meer uit,ondanks dat ik 8x per dag/nacht aan die rotpomp hingquote:Op maandag 16 juli 2012 16:19 schreef covie het volgende:
Hallo![]()
De hoogste tijd om me te melden!
Vandaag is de kleine alweer 8 weken en dat is gevierd met de eerste prikjes (krijsen!!![]()
)
Het gaat echt super, ze slaapt al vanaf het begin gelijk door, eet goed, groeit goed dus helemaal tevreden.
Alleen heel veel moeite gehad met bv en dat is niet goed genoeg op gang gekomen, dus dat is afgelopen helaas. Maar heb me er maar bij neergelegd dat ze tot 6 weken voornamelijk bv gehad heeft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met bv is inderdaad jammer. In het kort:
Het begon echt heel goed met opmerkingen van "geef je haar slagroom?" enz.
Maar ze bleef steeds langer drinken, ging meer huilen. Weer een week volledige rust gaan houden, en elke 2 uur aanleggen, 's nachts kolven om dat dan in de loop van de dag dan weer te geven. Maar ze wilde steeds meer maar de hoeveelheid melk bleef de hele tijd gelijk. En op een gegeven moment was ik helemaal op, mijn kind slaapt 's nachts door maar toch gebroken nachten omdat ik aan zo'n stomme pomp moet gaan hangen. (Wat je zegt tassiepassie, zeker een half uur kolven voor een schamele 50/60 ml maakt het er niet leuker op.)
En nu zijn we allebei vrolijk en ze groeit een stuk beter ook.![]()
quote:Op maandag 16 juli 2012 19:39 schreef bitterend het volgende:
Er is hoofdluis op de opvang!![]()
Even inlezen wat ik moet doen als ik die beestjes op mijn baby zie lopen
Tja...bij ons hebben ze wel luizenzakken, maar als ze 's middags buiten gespeeld hebben gooien ze vervolgens de jasjes op een grote hoop op de tafel. Ze keken me raar aan toen ik zei dat die luizenzakken dan ook niet zoveel nut hebbenquote:Op maandag 16 juli 2012 20:13 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Hebben ze geen luizenzakken op de opvang? Niet dat het dan niet meer voor komt maar het helpt wel iets.
quote:Op maandag 16 juli 2012 21:09 schreef __Isis__ het volgende:
Susie, gewone thee is zwarte thee. Sterkte met de oogjes!
Sam1993, dan staat dat meestal voor het geboortejaarquote:Op maandag 16 juli 2012 21:28 schreef Tinuviel het volgende:
Sam ik wist niet dat jij nog zo jong was. Ben echt onder de indruk. Ik weet niet of ik dat op die leeftijd had aangedurfd.
Heel dapper inderdaadquote:Op maandag 16 juli 2012 21:28 schreef Tinuviel het volgende:
Sam ik wist niet dat jij nog zo jong was. Ben echt onder de indruk. Ik weet niet of ik dat op die leeftijd had aangedurfd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |