(ik heb nog tot februari hoor, maar toch. ik vrees dat ik in m'n eentje nooit aan 30 van die dingen kom)quote:ik wil graag deze gaan maken, maar heb daar dan wel een heleboel van die binnen-eieren voor nodig. wie is er bereid ze met me mee te gaan sparen?
Juf was er heel blij mee. Geen grote zakken met snoep maar gewoon iets kleins en lekkers. Kinderen vonden het allemaal helemaal leuk en lekker in ieder geval. Leuke reacties gehad!!quote:
daar heb ik er een zooi van liggen, dacht ik. heb je ze nog nodig? dan ga ik even in mijn hobbyhok zoeken.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:07 schreef trui het volgende:
ik had er een in V&A gezet, maar kreeg daar niet zoveel respons op. FHF kan ik nog proberen inderdaad.
knap van je dat je dat zonder beschrijvinge kan. ik wil ze wel kwijt hoor. ik blijf gewoon dooreten denk ik.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:06 schreef trui het volgende:
cool!! maar wil je ze wel kwijt? en wat wil je ervoor hebben? ik PM je wel even.
en mijn italiaans, hoezo? oooh dat doe ik verder wel zonder beschrijving joh.
F heeft een fruitbakje getrakteerd. Is nóg makkelijker dan een stokjequote:Op dinsdag 10 juli 2012 15:14 schreef miss_sly het volgende:
Onze dame wil volgende week fruit op een stokje trakteren. Dat krijg ik wel in elkaar geknutseld
Ze wil er alleen ook kaas bij, haha.
Door een red velvet cake te bakken (is echt supergrappig, met hele gekke ingredienten) en dan de cake verkruimelen en de frosting erdoor mengen en dan als gehakt daar balletjes van draaien.quote:Op woensdag 11 juli 2012 19:29 schreef lady-wrb het volgende:
wat leuk zeg!
maar hoe maak je red velvet cakepops?
Ow, dat klinkt ook erg leuk! Maar onze dame weet, zo jong als ze is, heel goed wat ze wil, en het fruit moet op een stokjequote:Op woensdag 11 juli 2012 09:18 schreef MaLo het volgende:
[..]
F heeft een fruitbakje getrakteerd. Is nóg makkelijker dan een stokje.
Bij de Makro bakjes gekocht met tropische fruitfiguurtjes op de zijkant, en in het bakje als echt fruit aardbei gedoopt in chocola, druiven en frambozen en als snoepjes een kersje en een banaantje. Een clowntjesprikkertje erin en F was helemaal blij
ben nu al benieuwd naar je foto's! Klinkt superleuk. Waar haal je die flesjes vandaan?quote:Op maandag 27 augustus 2012 09:39 schreef ueberduitser het volgende:
Dat ziet er leuk uit, die Marienkäfers trouwens ook!
Onze meneer wordt over 2 weken 6 jaar en moeders is bezig met de uitnodigingen voor het feestje.
Moeders heeft het weer meesterlijks bedacht: een piratenfeestje en de uitnodigingen zijn schatkaarten in een fles, soort van flessenpost. Heb nog geen foto's, zal vanavond even wat schieten.
Mooie blanco schatkaart van i-net gehaald, beetje ingekleurd en voorzien van tekst in een OldEnglish lettertype. Papier van te voren ingestreken met thee(en laten drogen natuurlijk), dan lijkt het papier oud. Schatkaart met tekst erop geprint. Kaart uitgescheurd en de randjes verbrand. Net echt!
Kaartje oprollen en met een touwtje dichtknopen, in de fles wat fijn zand, kaart erin, kurk erop en een stukje strotouw erom. Helemaal geweldig.
Zogezegd, de foto's volgen.
Via Ebay zijn echt hele mooie kleine flesjes te bestellen, maar wij hebben kleine witte wijnflesjes en Jilz flesjes gebruikt.quote:
Ontspanning heet dat bij ons...quote:Op maandag 17 september 2012 15:32 schreef -Spring het volgende:
Jeuzes, ik krijg al de zenuwen als ik er aan denk.
Dat is leuk! Zie .nlquote:Op maandag 17 september 2012 15:45 schreef trui het volgende:
haha je kunt ook overdrijven UD. en het Giga Konijnenhol?? wat is dat nou weer?
Wat leuk!!!quote:Op maandag 17 september 2012 22:35 schreef _Bar_ het volgende:
Dit hadden wij bij Roy getrakteerd; Cakepop ijsjes
Die komen bij Oosterik (Denekamp) vandaan en kosten iets van ¤15 als ik het goed heb.quote:Op maandag 17 september 2012 22:08 schreef Sandous het volgende:
maar n offtopic vraag (jaa ik weet) ik vind je vazen zo gaaf!! waar komen die vandaan?
quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:49 schreef lady-wrb het volgende:
voor de rest vind ik maar een zweverig gedoe met die michael.
Lijkt me antroposofisch, geloof niet dat er andere stromingen zijn die aan Michaël doen. Maar voor de peuters maken ze er een oogstfeest van, dat lijkt me een prima thema voor peuters.quote:Op zondag 23 september 2012 13:06 schreef Moonah het volgende:
[..]Dat dacht ik ook al.
Vind het ook nogal abstract voor peuters.
Wat voor visie houdt die psz er op na Poppejans? (Just interested).
Het is een peuterspeelzaal van de Vrije school, antroposofisch dus.quote:Op zondag 23 september 2012 13:06 schreef Moonah het volgende:
[..]Dat dacht ik ook al.
Vind het ook nogal abstract voor peuters.
Wat voor visie houdt die psz er op na Poppejans? (Just interested).
Daar zaten de bloempotjes in.quote:Op dinsdag 25 september 2012 09:44 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Leuk!!!![]()
Mag ik vragen waar je die vierkante boxjes vandaan hebt?
Leuke naam ook trouwens
Ik zag Angrybirds van Babybell kaasjes. Is dat wat?quote:Op dinsdag 25 september 2012 09:46 schreef Vicky het volgende:
Heel leuk!
Ik moet voor Amber ook wat gaan verzinnen.. Heb gelukkig nog wel even. Wilde eerst angrybirds cakepops, maken mar dat vind ik toch te moeilijk en te veel werk
ik ga eens kijken..quote:Op dinsdag 25 september 2012 11:03 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ik zag Angrybirds van Babybell kaasjes. Is dat wat?
En superleuk geworden Spring! Vrolijk, gezond en leuk.
Bij ons is de regel óf iets lekkers, óf een 'kadootje'. niet allebei (om het niet teveel uit de hand te laten lopen). en dat vind ik wel een goede.quote:Op dinsdag 25 september 2012 11:35 schreef snoopy het volgende:
Hier op school mogen er geen 'kadootjes' bij de traktaties.
Dá's pas veel werk idd. Dit was eigenlijk zo gepiept. Ze zijn wel erg leuk, Saffier!quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:48 schreef Nijna het volgende:
Hahaha Spring
Saffier, wat een werk! Ze zijn wel erg leuk geworden.
Graag! Doe rustig aan,ik heb ze pas in december nodigquote:Op dinsdag 25 september 2012 11:11 schreef Brighteyes het volgende:
Wat leuk spring!
Poppejans, ik heb de zandkoekjes zelf gemaakt met zandtaartdeeg.
Ik kan thuis evt. wel het recept opzoeken.
Oh jaaaa, leuk!! Of anders wat bodpa ook vraagt, heb je een boektitel? Klinkt wel zo leuk dat ik zelf ook wel zo'n boek wil proberen op de kop te tikkenquote:Op dinsdag 25 september 2012 16:47 schreef -Spring het volgende:
PJ, L heeft van mijn moeder een érg leuk (buiten)knutselboek gekregen. Met allemaal 'O ja, dat ken ik nog van vroeger-ideeen'. Spatten bijvoorbeeld en stempelen met bladeren. En poppetjes van kastanjes.
Zal eens kijken of daar nog wat in staat.
Dank je! Deze zag ik ook nog bij bol, lijkt me ook erg leuk!quote:Op dinsdag 25 september 2012 19:58 schreef -Spring het volgende:
'Mijn eerste knutselboek'.
ISBN 978-90-447-3157-6.
quote:Op maandag 1 oktober 2012 10:01 schreef debuurvrouw het volgende:
Aangezien ze bij ons op school niks knutselen (want dan ondersteun je dat commerciele gedoe) voor vader- en moederdag neem ik aan dat ze ook niks hoeven voor de dag van de leraar. Qua commercieel gedoe.
wat zij zegtquote:Op maandag 1 oktober 2012 10:01 schreef debuurvrouw het volgende:
Aangezien ze bij ons op school niks knutselen (want dan ondersteun je dat commerciele gedoe) voor vader- en moederdag neem ik aan dat ze ook niks hoeven voor de dag van de leraar. Qua commercieel gedoe.
quote:Op maandag 1 oktober 2012 10:01 schreef debuurvrouw het volgende:
Bedankt voor de tip! Sasha is momenteel heel erg bezig met knutselen en dit boek is een schot in de roos!quote:Op dinsdag 25 september 2012 19:58 schreef -Spring het volgende:
'Mijn eerste knutselboek'.
ISBN 978-90-447-3157-6.
Leuk! Heb je m al ook?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 17:28 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip! Sasha is momenteel heel erg bezig met knutselen en dit boek is een schot in de roos!Zo gezellig ook, samen van alles maken.
Het zandkoekjes-recept:
200gr bloem
1/4theelepel zout (ik doe zelfs nog minder voor kinderen)
100gr witte basterdsuiker
150gr koude boter
Bloem en suiker zeven (sla ik als luie kok over)
De koude boter er met twee messen doorheen snijden in kleine stukjes
Kneed alle ingredienten snel met één hand tot een samenhangende bal
Verpak het deeg in plastic folie en laat het minstens 39 minuten rusten in de koelkast
Verwarm de oven op 175graden en bekleed een bakplaat met bakpapier
Rol het deeg uit tot een lap van 3-4mm en steek er met een vorm koekjes uit óf
Maal een rol van het deeg en snij er plakjes vanaf die je op de bakplaat legt
Bak de koekjes vervolgens lichtbruin en gaat in het midden van de voorverwarmde oven (15-20 minuten)
En gooi kleurstof door het deeg tijdens het mengen om ze te kleuren.
rood glazuur is wel te koop bij de taartenbakwinkelsquote:Op dinsdag 6 november 2012 11:06 schreef amaranta het volgende:
En is het veel werk? Ik heb alleen de donderdagavond om ze te maken nl.
En anders worden het mandarijn paddestoelen. Mandarijn met een eierkoek erop, en dan rood glazuur (als ik dat ergens kan kopen) en smarties erboven op.
[ afbeelding ]
Zoals ik al vertelde in het andere topic. Ik heb zo'n siliconending. Maar ik krijg ze er niet mooi uit.quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:02 schreef amaranta het volgende:
Even hier naar toe vanuit de sc.
Ik overweeg ook om cakepops te maken...
Buuf vertelt dat het ook zonder cakepop maker kan.
Maar gaat dat makkelijk? En heeeft iemand dat siliconending van de xenos?
En wat voor deeg gebruik je? Gewoon cakedeeg?quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:32 schreef Pvoesss het volgende:
Ik rol de balletjes gewoon met de hand
Ja, dat had ik dus ook gedaan, Maar dan heet het een cakeball ipv een cakepop. Denk ik.quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:32 schreef Pvoesss het volgende:
Ik rol de balletjes gewoon met de hand
Achja, het gaat er tohc wel in bij de kinderenquote:Op dinsdag 6 november 2012 11:33 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ja, dat had ik dus ook gedaan, Maar dan heet het een cakeball ipv een cakepop. Denk ik.
ik heb ook dat siliconen dingquote:Op dinsdag 6 november 2012 11:02 schreef amaranta het volgende:
Als je zoekt op cakeballs vind je het wel denk ik. Een cake verkruimelen, icing erdoor en daar dan ballen van rollen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:33 schreef amaranta het volgende:
[..]
En wat voor deeg gebruik je? Gewoon cakedeeg?
deze heb ik gemaakt Amarantaquote:Op woensdag 11 juli 2012 20:52 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou ja, in ieder geval niet dít recept
http://www.bakerella.com/red-velvet-cake/
http://www.bakerella.com/category/pops-bites/cake-balls/quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:37 schreef amaranta het volgende:
[..]
En heb je daar toen de balletjes van gedraaid?
* amaranta is echt totally newbie
ligt eraan hoeveel je er moet bakken. hij bakt er 6 tegelijk in ongeveer 10 minutenquote:Op dinsdag 6 november 2012 12:00 schreef Meimeltje het volgende:
Een cupcakemaker scheelt tijd? Of zijn er nog meer voordelen?
Hier ook nog wat cupcakes gemaakt, om te trakteren op de BSO.
[ afbeelding ]
ja dat klopt. ik vind dat ideaal om te versieren zo.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:27 schreef Meimeltje het volgende:
Die zijn wel erg leuk geworden!! Ze zien er ook platter uit? Ik heb idd weleens een mislukte (te bol om mooi met marsepein te kunnen bekleden).
kan ook, maar doordat ik dat ding gebruik, ben ik in één keer klaarquote:Op dinsdag 6 november 2012 12:28 schreef laziness het volgende:
Je kan de top er af snijden. Of nog makkelijker is een snijplank er bovenop gooien zodra ze uit de oven komen.
Heel goed invetten ze goed vol doen met beslag, bij mij gaan ze er nog altijd heel prima uit.quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:25 schreef Tally het volgende:
[..]
Zoals ik al vertelde in het andere topic. Ik heb zo'n siliconending. Maar ik krijg ze er niet mooi uit.
Ik houd halve over. Er zal vast een handigheidje in zitten maar ben ik nog niet achter.
Maar ook pas 1 keer geprobeerd
Ik ga het eens proberen. Bedankt voor de tipquote:Op dinsdag 6 november 2012 15:55 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Heel goed invetten ze goed vol doen met beslag, bij mij gaan ze er nog altijd heel prima uit.
ik heb het silliconending van de xenos.quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:02 schreef amaranta het volgende:
Wat is nou icing? En waar haal je dat? of hoe maak je dat?quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:34 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Als je zoekt op cakeballs vind je het wel denk ik. Een cake verkruimelen, icing erdoor en daar dan ballen van rollen.
Ik had een Red Velvetcake gebruikt.
je kan het kant en klaar kopen, maar je kan het ook maken.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:29 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Wat is nou icing? En waar haal je dat? of hoe maak je dat?
nee, icing is gewoon glazuur. en frosting is een laag op de buitenkant die iets dikker is dan glazuurquote:Op dinsdag 6 november 2012 16:36 schreef Vlindur het volgende:
Icing zijn/is dus gewoon meringues?Maar dan met citroensap en niet in de oven gebakken
de eerste keer had ik er te weinig in gedaan en werden het niet echt mooie bollen, de 2de keer heb ik er meer in gedaan en kreeg ik wel mooie bollen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:26 schreef amaranta het volgende:
En is jouw ervaring dezelfde als die van tally, of vind jij ze wel fijn?
Ik had gewone witte chocola en icing van de Xenos om te smelten. Ik kon met de icing net iets beter uit de voeten, maar met gewone chocola wil het ook prima!quote:Op woensdag 7 november 2012 17:56 schreef
amaranta het volgende:
Ik heb de cakepopmakersiliconending gehaald. NU alleen nog chocola om te smelten. Maar dan zou in principe ook met gewone chocola moeten kunnen? OFf moet ik echt speciale smeltchocolade kopenn?
Denk opzich dat die pops best snel klaar zijn, alleen het versieren zou wat meer werk zijn.
Ik doe er trouwens geen cadeautje bij. Dus alleen iets lekkers voor de klasgenootjes en iets voor de juf.
Witte crispy chocolaquote:Op woensdag 7 november 2012 19:12 schreef RockabeIIa het volgende:
Leuke tip misschien; Lidl blokken witte chocolade met bijv aardbeistukjes of noot. Smelt prima in de magnetron en staat ook leuk (en lekker!!!!) zonder verdere versieringen.
En tnx voor de leuke reacties! Was idd gebaseerd op scream.
Waar koop ik dat (in een lijfelijke winkel zeg maar) ??quote:Op woensdag 7 november 2012 19:16 schreef Pvoesss het volgende:
Ik vind zelf de candymelts ook gewoon heel erg fijn![]()
En het is er in alle kleuren
Google geeft mij http://www.keekies.nl/quote:Op woensdag 7 november 2012 19:40 schreef amaranta het volgende:
[..]
Waar koop ik dat (in een lijfelijke winkel zeg maar) ??
Daar kan ik langskomen alsik naar mn werk gaquote:Op woensdag 7 november 2012 19:48 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Google geeft mij http://www.keekies.nl/
Hebben een winkellocatie in de buurt
Hmm daar kan ik ook kijken natuurlijk. Doe er toch altijd mn dagelijkse boodschappen.quote:Op woensdag 7 november 2012 19:43 schreef RockabeIIa het volgende:
Zag het laatst zelfs bij jumbo liggen.
je hebt van die speciale chocomelts in allerlei hippe kleuren.quote:Op woensdag 7 november 2012 22:38 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik vond een reep chocola smelten helemaal niet prettig werken met de pops. Veel te dik.,Heb toen van dr oetker chocoglazuur gehaald.....dat ging perfect.
en vind maar eens eens doos aarbeien met aardbeien in dezelfde groottequote:Op maandag 19 november 2012 19:05 schreef Troel het volgende:
Erg leuk inderdaad, maar niet te betalen in de winter
Ey! Niks mis met aardbeien ja!quote:Op dinsdag 20 november 2012 09:49 schreef Luigi het volgende:
Too much time topic.
Wat is er mis met het zakje chips. Daar was je vroeger toch helemaal trots op, als je van je ouders op een zakje chips mocht trakteren? Doosje paprika en naturel en delen maar. Ik zag me vroeger al met een schaal aardbeien langs gaan.
Het lijkt wel of er neergekeken wordt op een zakje snoep of chips. Of gewoon een stuk fruit zoals idd een mandarijn in een zakdoek. Die knutsels gaan meestal linea recta de vuilnisbak in, dat doe je echt voor je zelf vrees ik. Terwijl ze 2 weken terug hyper thuis kwam dat ze chips op school had gegeten! Normaal moet je zo'n freubeltje uit d'r tas vissen en hoor je d'r niks over.quote:Op dinsdag 20 november 2012 10:03 schreef laziness het volgende:
Vroegah deelde ik juist heel trots niet het standaard zakje chips uit hoor. En niet als enige afwijkend ook nog.
Mijn kind wordt trouwens twee. Deelde A. toen ook al chips uit Luigi?
ik zou er persoonlijk niet vrolijk van worden als alle 30 kinderen in de klas chips gingen trakteren. Net als die tray, zo van de groothandel, met enorme lollies erop.quote:Op dinsdag 20 november 2012 10:05 schreef Luigi het volgende:
[..]
Het lijkt wel of er neergekeken wordt op een zakje snoep of chips. Of gewoon een stuk fruit zoals idd een mandarijn in een zakdoek. Die knutsels gaan meestal linea recta de vuilnisbak in, dat doe je echt voor je zelf vrees ik. Terwijl ze 2 weken terug hyper thuis kwam dat ze chips op school had gegeten! Normaal moet je zo'n freubeltje uit d'r tas vissen en hoor je d'r niks over.
het lijkt me dat dat erg snel inzakt (en er dan dus niet meer uitziet). frustrerend! maar voor 't kerstdiner wel een leuk idee.quote:Op maandag 19 november 2012 16:49 schreef snakelady het volgende:
Misschien een leuk idee voor kindjes die rond de feestdagen jarig zijn.
[ afbeelding ]
Iedereen gelijk... brrrrrrrr. Dat is juist de verkeerde boodschap om kinderen te leren.quote:Op dinsdag 20 november 2012 10:56 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ik ben al blij dat ze bij ons op school niet mogen trakteren en daar ook een koekje van de school mogen uitdelen. Veel beter en zo is het voor ieder kindje ook gelijk
Hier welquote:Op dinsdag 20 november 2012 11:12 schreef miss_sly het volgende:
Maar wordt er dan op school en op de BSO getrakteerd?
het is bij jou ook niet gauw goed he? of eigenlijk nooit.quote:Op dinsdag 20 november 2012 11:16 schreef Luigi het volgende:
[..]
Iedereen gelijk... brrrrrrrr. Dat is juist de verkeerde boodschap om kinderen te leren.
Lees het dan niet.quote:Op dinsdag 20 november 2012 11:27 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
het is bij jou ook niet gauw goed he? of eigenlijk nooit.
Ja, dan is het op twee dagen, de verjaardag zelf op de BSO want geen school en voor of na de vakantie op school, toch? Dat vind ik wat anders. Maar als ze op een gewone schooldag jarig zijn dan op school en op de BSO? Waar ook nog eens overlap is met kindjes enzo? Beetje overdreven, denk ik.quote:Op dinsdag 20 november 2012 11:27 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Hier welMaar jarig midden in de zomer. Dus bij de bso waterijsjes.
dat is niet de reden van de school hoor..ze willen gewoon voorkomen dat er godmagweten wat allemaal getrakteerd wordt. En om te voorkomen dat er ouders zijn die toch geen gehoor geven aan wat wel of niet is toegestaan hebben ze het zo opgelost.quote:Op dinsdag 20 november 2012 11:16 schreef Luigi het volgende:
[..]
Iedereen gelijk... brrrrrrrr. Dat is juist de verkeerde boodschap om kinderen te leren.
Dat sowieso. Maar later in het leven wordt je ook niet gelijk behandelt. Dus ik vind het raar dat er op school zo de nadruk op ligt. Bij ons op school ook hoor. Er zijn nu eenmaal arme en rijke kindjes, slimme en wat minder slimme kinderen, volgzame en brutale kinderen. En kinderen die graag op een zak snoep trakteren en kinderen met een overactieve moederquote:
Nee nee, da's een foute aanname. Ik verbáás me erover dat het gebeurt, en vooral het hoe gekker/groter/maller/creatiever gedeelte er aan maar iedereen moet verder vooral doen wat ze nodig achten. Maar dan mag ik er nog wel eenquote:Op dinsdag 20 november 2012 14:15 schreef trui het volgende:
iedereen trakteert op zakjes chips wat jou betreft, toch?
En alleen de oogjes trakteren? En als je een oven hebt, zou ik eerder zelf de cupcakes maken dan ze kopen, veel goedkoperquote:Op dinsdag 20 november 2012 14:25 schreef _Ingrid_ het volgende:
Hmmm, ben er nog steeds niet over uit wat de kinderen gaan trakteren. Tyler heeft dus wiebeloogjes, maar geen idee wat ik erbij moet geven op de peuterspeelzaal. Hij lust zelf al zo weinig, sowieso geen snoep. Misschien maar gewoon een koekje erbij, of een mini cupcake, die zag ik in de supermarkt.
Kim gaat klaphandjes geven en ze wil er graag cupcakes bij trakteren. Of kaas en worst. Ik zal eens aan de juf vragen wat er zoal wordt getrakteerd.
Dat vind ik zo karig. En ik heb een oven. Geen mini cupcake vorm. Maar is vast wel een mouw aan te passen. Of ik doe er 1 dora/garfield koekje bij.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:28 schreef Troel het volgende:
[..]
En alleen de oogjes trakteren? En als je een oven hebt, zou ik eerder zelf de cupcakes maken dan ze kopen, veel goedkoper
Een eierkoek en daar de oogjes insteken?quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:25 schreef _Ingrid_ het volgende:
Hmmm, ben er nog steeds niet over uit wat de kinderen gaan trakteren. Tyler heeft dus wiebeloogjes, maar geen idee wat ik erbij moet geven op de peuterspeelzaal. Hij lust zelf al zo weinig, sowieso geen snoep. Misschien maar gewoon een koekje erbij, of een mini cupcake, die zag ik in de supermarkt.
Kim gaat klaphandjes geven en ze wil er graag cupcakes bij trakteren. Of kaas en worst. Ik zal eens aan de juf vragen wat er zoal wordt getrakteerd.
Op de school waar mijn kinderen zitten mag je geen ships uitdelen of iets anders van snoepgoed.quote:Op dinsdag 20 november 2012 10:05 schreef Luigi het volgende:
[..]
Het lijkt wel of er neergekeken wordt op een zakje snoep of chips. Of gewoon een stuk fruit zoals idd een mandarijn in een zakdoek. Die knutsels gaan meestal linea recta de vuilnisbak in, dat doe je echt voor je zelf vrees ik. Terwijl ze 2 weken terug hyper thuis kwam dat ze chips op school had gegeten! Normaal moet je zo'n freubeltje uit d'r tas vissen en hoor je d'r niks over.
Ik heb ze eens gemaakt, en het was best wel wat werk.quote:Op dinsdag 20 november 2012 17:05 schreef ohnee het volgende:
die muizen zijn gaaf! simpel en toch leuk om te zien. ^^
quote:Op dinsdag 20 november 2012 17:03 schreef amaranta het volgende:
Je bedoelt toch deze dingen?
http://static.mijnwebwink(...)n/article8552078.jpg
Lust hij soesjes? Ik heb al eens eens een rups gemaaktmet dropveter pootjes van soesjes. Bovenop gekleurde hagelslag gestrooid. En dan een vlinder in de kleuren vannde hagelsag als versiering erbijquote:Op dinsdag 20 november 2012 22:25 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Tnx voor de suggestie. Is wel leuk, ik hou het in gedachten voor Kim. Tyler is zo moeilijk met eten, die lust dat niet. Ik wil wel iets geven wat hij zelf ook lust.
Nee, ookal niet. Denk dat het maar een mini cupcake of simpel koekje gaat worden. ik bedacht me nog wel dat hij gek is op de yoghurt rijst dingen van de hema.quote:Op dinsdag 20 november 2012 23:09 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Lust hij soesjes? Ik heb al eens eens een rups gemaaktmet dropveter pootjes van soesjes. Bovenop gekleurde hagelslag gestrooid. En dan een vlinder in de kleuren vannde hagelsag als versiering erbij
Jochem is gisteren "uitgevlogen"quote:Op zondag 2 december 2012 22:27 schreef Cathmar het volgende:
Mijn dochter gaat per 31-12 van de opvang af. Als ik weer aan het werk ga rond oktober gaat ze waarschijnlijk weer terug. Maar de super lieve leidsters van haar groep zijn er dan waarschijnlijk niet meer, want reorganisatie. Maar goed, dochter gaat dus trakteren en ik wil iets leuks (extra) geven aan de leidsters. Maar, wat? Denk niet dat ik ze een plezier doe met snoep ed. En veel dingen zijn zo enorm smaak gevoelig (en ik ben hormonaal besluiteloos).
Iemand een leuk idee?
Ik vind een soepstengel met een dropveter altijd leuk, doosje rozijntjes met een plaatje van een vis erop. Hengel!quote:Op zondag 30 december 2012 10:04 schreef Kyara het volgende:
Midas wordt bijna 1 en nou mag hij ook trakteren. Ik wil of doosjes rozijnen of een soepstengel trakteren maar dan wel een beetje leuk aangekleed. Iemand nog een idee? Die kleurplaat was trouwens ook superieur, heeft iemand die nog?
En hij trakteert natuurlijk ook al zijn zusjes geboren zijn maar nog geen idee wat...
lange vinger, biscuitje of cake met muisjes?quote:Op zondag 30 december 2012 10:04 schreef Kyara het volgende:
En hij trakteert natuurlijk ook al zijn zusjes geboren zijn maar nog geen idee wat...
Oh dat is wel een leuk idee! Maar hoe neem je dat leuk mee? Dat je wel kan zien wat het is zeg maar?quote:Op zondag 30 december 2012 10:36 schreef mikoxx het volgende:
[..]
Ik vind een soepstengel met een dropveter altijd leuk, doosje rozijntjes met een plaatje van een vis erop. Hengel!
ja, dat zal het wel worden idd, even in de witte chocola en daarna door de muisjes. Maar hoe lang van te voren zou je dat kunnen maken? Niet zo heel lang lijkt me?quote:Op zondag 30 december 2012 10:39 schreef PureEvil het volgende:
[..]
lange vinger, biscuitje of cake met muisjes?
In een glas of bekerquote:Op zondag 30 december 2012 10:49 schreef Kyara het volgende:
[..]
Oh dat is wel een leuk idee! Maar hoe neem je dat leuk mee? Dat je wel kan zien wat het is zeg maar?
In een zelfgemaakt aquarium, van een schoenendoos? Of in een kom, glazen vaas, oid?quote:Op zondag 30 december 2012 10:49 schreef Kyara het volgende:
[..]
Oh dat is wel een leuk idee! Maar hoe neem je dat leuk mee? Dat je wel kan zien wat het is zeg maar?
Soepstengel met roze muisjes (indippen)quote:Op zondag 30 december 2012 11:01 schreef Kyara het volgende:
ja maar dat vind ik zelf minder geschikt om op een kdv te trakteren. Meer iets voor de kraamvisite of zo.
Ken je die vouwwerkjes van vroeger. Je vouwde het een paar keer, en dan werd het een spellejtes. Dan vroeg je een cijfer. En dan vouwde je hem zo vaak open en dicht als dat cijfer, En dan stonden er cijfers op de flapjes, en dan onder het flapje een stom woord.quote:Op zondag 30 december 2012 17:06 schreef DJMomo het volgende:
Hier ook weer een uitdeel moment. Zoon gaat per 1/2 naar een ander Kdv. Zijn nieuwe groep heet "kikkers" dus denk aan iets met dat thema. Ben weinig inspiratieloos, denk dat ik een uitdeelboekje van Kikker met een doosje rozijntjes oid doe. Doelgroep is 2-4 jr.
Ha goed idee... blijken er verdeurie 22 kinderen opeens op zijn groep te zitten. Hoezo moeten ze verhuizen dan ivm te weinig kinderen? grrrr. Ennieweej, die kikkerboekjes wordt me dan te prijzig (kniepert), 30 euro voor 30 boekjes (nog 8 over ook, terwijl ik zelf kikker helegaar niet leuk vind).quote:Op zondag 6 januari 2013 18:39 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ken je die vouwwerkjes van vroeger. Je vouwde het een paar keer, en dan werd het een spellejtes. Dan vroeg je een cijfer. En dan vouwde je hem zo vaak open en dicht als dat cijfer, En dan stonden er cijfers op de flapjes, en dan onder het flapje een stom woord.
Als je dat kan vouwen, dan heb je een kikkerbekje, oogjes erop plakken en het is een kikker.
Niks. Of je doet er een plak peperkoek in. Peperkoek wel verpakken in huishoudfolie oid.quote:Op zondag 6 januari 2013 18:46 schreef DJMomo het volgende:
[..]
Ha goed idee... blijken er verdeurie 22 kinderen opeens op zijn groep te zitten. Hoezo moeten ze verhuizen dan ivm te weinig kinderen? grrrr. Ennieweej, die kikkerboekjes wordt me dan te prijzig (kniepert), 30 euro voor 30 boekjes (nog 8 over ook, terwijl ik zelf kikker helegaar niet leuk vind).
Maarre, mijn kop zit vol snot. Wat doe je dan verder met dat kikkerbekje?
hij komt oorspronkelijk helemaal niet van Fok!, ik heb 'm juist van een ander forum.quote:Op zondag 6 januari 2013 21:23 schreef Troel het volgende:
Iemand trouwens nog de originele Fokkleurplaat bij de hand? Ik wil even proberen of ik hem als uitnodiging kan gebruiken voor het feestje van Ruben en zijn klasgenootje
Ik kwam op Pinterest dynamietstaafjes tegen, zet je er gewoon op "mijn zusje is tha bomb"quote:Op maandag 7 januari 2013 09:13 schreef MeNicole2 het volgende:
Gezocht: geboortetraktatie voor 6/7 jarigen. Moet wel iets stoers zijn want anders wil ie niet trakteren!
Heb je plaatjequote:Op maandag 7 januari 2013 11:12 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ik kwam op Pinterest dynamietstaafjes tegen, zet je er gewoon op "mijn zusje is tha bomb"
Ondanks het overweldigende gebrek aan reacties hierquote:Op zondag 6 januari 2013 16:48 schreef livelink het volgende:
Wij moesten ook weer aan de traktaties. Het wordt steeds moeilijker naarmate ze ouder worden. Het is al snel te kinderachtig.
Dit is het geworden, hopelijk valt het in de smaak
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |