Een kind van 3 kun je dan ook niet alleen, zonder supervisie, op straat laten spelen. Als je weet dat er daar een gevaarlijke situatie kan ontstaan moet je simpelweg zorgen dat hij daar niet kan komen. Dat heeft niets met verbieden te maken dat heeft te maken met zelf actief zorgen dat hij in huis blijft.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:22 schreef joey_k het volgende:
Natuurlijk ben ik op de hoogte dat je als ouder zelf ook verantwoordelijk bent en op je kids let. Maar iedereen met kinderen weet dat je soms 10 keer iets kunt verbieden en dat het toch gebeurt.
Nee. Jij bent verantwoordelijk en niemand anders.quote:Is de aannemer verantwoordelijk, of de gemeente? Hoe pak ik dit het beste aan?
Exact. De aannemer behoort het spul dusdanig op te slaan / weg te leggen dat het geen gevaar voor omstanders kan opleveren. Het neerleggen op een openbaar grasveld zonder afzetting is simpelweg niet toegestaan.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:30 schreef Lienekien het volgende:
Ik neem aan dat de aannemer verantwoordelijk is om de spullen goed op te slaan. En de gemeente voor het toezicht.
Dit. Beiden waren helaas fout!quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:37 schreef BrandX het volgende:
[..]
Exact. De aannemer behoort het spul dusdanig op te slaan / weg te leggen dat het geen gevaar voor omstanders kan opleveren. Het neerleggen op een openbaar grasveld zonder afzetting is simpelweg niet toegestaan.
Andere kant: als ouder heb je ook verantwoording. Je hebt je kind toegestaan daar te spelen. Dat had je sowieso ook niet moeten doen natuurlijk.
Je had je kind op het hart moeten drukken ver uit de buurt van de bouwmaterialen te blijven (in plaats van hem slechts verbieden erop te klimmen). Dan hoef je 'm echt niet binnen te houden en kun je ook gerust even 2 minuten naar de wc.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:46 schreef joey_k het volgende:
Dat dus; het is een openbaar stuk grasveld, de straat is doodlopend, alleen tweewielers hebben doorgang. Het is eigenlijk een soort "hofje"..
En met deze temperaturen een kind binnenhouden? Ja als het voor een paar dagen is oké, maar maanden achtereen?
En tuurlijk is het ook onze verantwoording, maar iedereen met kids weet dus dat je soms ook even bij je andere kind moet kijken of even naar de wc moet. Je kan dan toch niet iedere keer je kind mee naar binnen slepen....
Gelukkig luistert een kind altijdquote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:58 schreef r_one het volgende:
[..]
Je had je kind op het hart moeten drukken ver uit de buurt van de bouwmaterialen te blijven (in plaats van hem slechts verbieden erop te klimmen). Dan hoef je 'm echt niet binnen te houden en kun je ook gerust even 2 minuten naar de wc.
Dat laat overigens onverlet dat de aannemer nalatig is door geen afscheiding te plaatsen.
inderdaad, nieuwbouw wijken waren het leukst om te spelen. half gebouwde huizen waren ideaal voor verstoppertjequote:Op zaterdag 7 juli 2012 21:31 schreef ElisaB het volgende:
Ja,, en dan staat er een hek omheen en dan krijgt je zoon de bloempot uit de tuin van de buren op z'n kop. Of stoot zijn knie tegen een openbare prullenbak.
Ik weet het niet hoor, maar toen wij klein waren, werd bij ons in het dorp doorlopend gebouwd. Dat we nog leven mag een godswonder heten
Het leven zit vol gevaren. Hou je kinderen gewoon in de gaten en ga niet zo in de stress als er eens iets gebeurt. Neem gerust van me aan dat er tussen nu en een jaartje of 15 nog wel een paar keer iets gebeurt
je hebt helemaal gelijk hoor, doch ik gaf antwoord op de vraag of dat de wijze van opslag van de aannemer zo mocht. En dat is nee. Doch de ouder heeft hier ook verantwoording. En dat vergeet TS even.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 21:31 schreef ElisaB het volgende:
Ja,, en dan staat er een hek omheen en dan krijgt je zoon de bloempot uit de tuin van de buren op z'n kop. Of stoot zijn knie tegen een openbare prullenbak.
Ik weet het niet hoor, maar toen wij klein waren, werd bij ons in het dorp doorlopend gebouwd. Dat we nog leven mag een godswonder heten
Het leven zit vol gevaren. Hou je kinderen gewoon in de gaten en ga niet zo in de stress als er eens iets gebeurt. Neem gerust van me aan dat er tussen nu en een jaartje of 15 nog wel een paar keer iets gebeurt
Maar toch niet met 3 jaar alquote:Op zaterdag 7 juli 2012 21:45 schreef BrandX het volgende:
Btw, inderdaad, wij speelden ook altijd bij (nieuw)bouw. Joh we deden tikkertje op de stellages die tegen de huizen in amsterdam werden gezet bij renovatie. Op drie hoog aan een stalen pijp slingeren en springen, why not
dat er nooit iemand naar beneden viel is idd een godswonder. En de gaten in mijn hoofd, ellebogen, knieen, open handen, schaaf- en snijplekken om het nog maar niet te hebben over alle blauwe plekken, dat hoorde er idd bij. En thuis ook altijd steevast het antwoord krijgen als je een betraant gezicht had: ''Word je groot en sterk van, moet je maar uit kijken! Hup, naar buiten, we eten om zes uur!'' En dan ging je maar weer naar buiten toe
nee inderdaad toen lette onze ouders nog op. en als er iets gebeurde dan begonnen ze niet iedereen zwart te maken maar was het eigen schuldquote:
Dat pleit de aannemer niet vrij, hoor.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 22:03 schreef kijkmij het volgende:
Daar komt bij dat die kinderen een hut hebben gebouwd van het losliggende materiaal en niet de aannemer.
Je hebt er meer verstand van dan ik, maar toch zie ik regelmatig bouwmaterialen staan. En daar staat maar héél zelden een hek omheen. Eigenlijk zie ik alleen wel eens een hek staan rondom machines. Maar van die grote stapels stenen, die staan hier echt overalquote:
Ja tuurlijk. Ze gaan echt niet om alle stenen en buizen een hek zetten. Als het goed is staan die stenen op pallets en bij normaal gebruik kun je er op klimmen zonder dat er iets gebeurd. Je kunt er hooguit afvallen. Maar in deze situatie hebben buurkinderen een hut gebouwd van die stenen en die hut is omgevallen niet de stapel stenen. En zo zal een jurist dat ook bekijken. En ik weet een beetje van dit soort projecten.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 22:08 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Je hebt er meer verstand van dan ik, maar toch zie ik regelmatig bouwmaterialen staan. En daar staat maar héél zelden een hek omheen. Eigenlijk zie ik alleen wel eens een hek staan rondom machines. Maar van die grote stapels stenen, die staan hier echt overal
Dat gaat goed zolang het goed gaat. Als kinderen er niet mee of op gaan spelen, is er ook haast geen noodzaak ze af te scheiden.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 22:08 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Je hebt er meer verstand van dan ik, maar toch zie ik regelmatig bouwmaterialen staan. En daar staat maar héél zelden een hek omheen. Eigenlijk zie ik alleen wel eens een hek staan rondom machines. Maar van die grote stapels stenen, die staan hier echt overal
Dit dus en dat merk ik steeds vaker, dat ouders verantwoordelijkheid afschuiven.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 21:36 schreef Janneke141 het volgende:
Elisa, ik ben het helemaal met je eens dat kinderen met vallen en opstaan mogen leren en niet voor álles beschermd hoeven te worden, en daar hoort inderdaad wel eens huisartsenpostbezoek bij. Worden ze hard van, zo kijk ik ook aan tegen opvoeden.
Maar wat je dan als ouder niet moet doen, is gaan zoeken naar aansprakelijkheid of verantwoordelijkheid als er dan iets gebeurt. Het is kiezen of delen.
Nou ja, waar ik in dit geval een beetje mee zit is eigenlijk dat het een beetje gezocht is (imho). Kinderen spelen en zijn onverantwoord. Ik snap dat een bouwbedrijf een hek moet zetten om gevaarlijke machines en scherpe dingen. Maar 'gevaarlijke' dingen vind je overal.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 22:12 schreef r_one het volgende:
Dat gaat goed zolang het goed gaat. Als kinderen er niet mee of op gaan spelen, is er ook haast geen noodzaak ze af te scheiden.
Ja, dat snap ikquote:Op zaterdag 7 juli 2012 22:11 schreef kijkmij het volgende:
en dat die machines achter hekken staan heeft er mee te maken dat er anders de volgende dag soms geen ruiten meer in die machines zitten.
Een van de slechtste ontwikkelingen van de laatste jaren, dat (1) altijd voor alles een schuldige of verantwoordelijke zou moeten worden aangewezen, en (2) dat je dat nooit zelf bent.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 22:16 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Dit dus en dat merk ik steeds vaker, dat ouders verantwoordelijkheid afschuiven.
Wanneer je een kind van 3 jaar daar alleen laat spelen is het vragen om ellende, heel simpel.
De vraag die je jezelf moet stellen, is: geeft de aannemer, door bouwmaterialen onbeschermd achter te laten, aanleiding tot mogelijk gevaarlijke constructies van Bob de Bouwertjes?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 22:16 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Nou ja, waar ik in dit geval een beetje mee zit is eigenlijk dat het een beetje gezocht is (imho). Kinderen spelen en zijn onverantwoord. Ik snap dat een bouwbedrijf een hek moet zetten om gevaarlijke machines en scherpe dingen. Maar 'gevaarlijke' dingen vind je overal.
Wij hebben hier voor een pleintje en 's zomers doen kinderen daar echt de meest gekke dingen. Bouwen een baan met obstakels om overheen te fietsen met spulletjes die ze in de buurt vinden (plankjes, stenen, etc).
Stel nou dat de aannemer die materialen onveilig had opgestapeld en de boel was door de wind ingestort, dan zou ik het iets anders vinden.
Als die Bob de bouwertjes gewoon met hun handjes overal van afblijven is er niks aan de hand. En nou weet ik wel dat het kinderen zijn maar vaak staan die stenen (zoals ik al gezegd heb) op pallets die stevig staan. Die Bob de Bouwertjes die gaan ermee kloten. Waaom stelt TS niet die kinderen aansprakelijk die die hut hebben gebouwd? Zij hebben een ondeugdelijk bouwwerk gebouwd.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 22:27 schreef r_one het volgende:
[..]
De vraag die je jezelf moet stellen, is: geeft de aannemer, door bouwmaterialen onbeschermd achter te laten, aanleiding tot mogelijk gevaarlijke constructies van Bob de Bouwertjes?
Dat is dan wel het geval denk ik.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 22:27 schreef r_one het volgende:
De vraag die je jezelf moet stellen, is: geeft de aannemer, door bouwmaterialen onbeschermd achter te laten, aanleiding tot mogelijk gevaarlijke constructies van Bob de Bouwertjes?
Heeft er mee te maken dat hij (TS) wil dat er iemand schuldig is maar hij zelf niet. Terwijl hij waarschijnlijk zelf wel beseft dat hij zelf niet goed op zijn kind heeft gepast en dus zelf schuldig is. Maar ja het is vervelend om,zelf schuldig te zijn dus ja dan moet je (ook voor je eigen gevoel) maar een andere zondebok zoeken die schuldig is.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 22:35 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Dat is dan wel het geval denk ik.
Blijf het overigens vreemd vinden dat TS wél gevaar zag, maar er niet voor koos de aannemer daar gewoon over aan te spreken en tóch zijn zoon er liet spelen. Nu is het misgegaan en zoekt hij iemand om de zwarte piet in de schoenen te schuiven. Er klopt iets niet
Precies. En dat kan een aannemer natuurlijk ook op z'n klompen aanvoelen, vandaar dat de aannemer nalatigheid verweten kan worden als hij zijn materialen niet deugdelijk afscheidt.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 22:33 schreef kijkmij het volgende:
[..]
Als die Bob de bouwertjes gewoon met hun handjes overal van afblijven is er niks aan de hand. En nou weet ik wel dat het kinderen zijn maar vaak staan die stenen (zoals ik al gezegd heb) op pallets die stevig staan. Die Bob de Bouwertjes die gaan ermee kloten. Waaom stelt TS niet die kinderen aansprakelijk die die hut hebben gebouwd? Zij hebben een ondeugdelijk bouwwerk gebouwd.
Dat was ik al met je eensquote:Op zaterdag 7 juli 2012 22:35 schreef ElisaB het volgende:
Blijf het overigens vreemd vinden dat TS wél gevaar zag, maar er niet voor koos de aannemer daar gewoon over aan te spreken en tóch zijn zoon er liet spelen.
Als hij er een zaak van gaat maken heeft hij volgens mij geen poot om op te staan. En zoals ik al eerder heb gezegd weet ik een beetje van dit soort projecten. Sterker nog ik begeleid ze zelf ook. Ik heb een keer op een klus gehad dat iemand zijn ramen s'nachts werden ingegooid met straatstenen. Die heeft de gemeente aansprakelijk gesteld en na heel veel juridisch gesteggel (waar mijn collega's van de juridische afdeling maar al te graag induiken want hoe meer zaken hoe liever omdat het hun broodwinning is) was de uitkomst dat de gemeente en aannemer niks te verwijten viel omdat bij dit soort projecten nou eenmaal losliggend materiaal kan liggen end at als notmaal kan worden ervaren in dat soort omstandigheden en niet de gemeente of aannemer maar een of andere onverlaat willens en wetens met een losliggende steen een raam heeft ingegooid.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 22:39 schreef r_one het volgende:
[..]
Precies. En dat kan een aannemer natuurlijk ook aan zien komen, vandaar dat de aannemer nalatigheid verweten kan worden als hij zijn materialen niet deugdelijk afscheidt.
Een pallet stenen kan overigens prima met krimpfolie beschermd worden tegen grijpgrage vingertjes, dat zal een rechter alleszins afdoende vinden.
Dat verbaast me ook niets maar is m.i. niet vergelijkbaar.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 22:44 schreef kijkmij het volgende:
[..]
Als hij er een zaak van gaat maken heeft hij volgens mij geen poot om op te staan. En zoals ik al eerder heb gezegd weet ik een beetje van dit soort projecten. Sterker nog ik begeleid ze zelf ook. Ik heb een keer op een klus gehad dat iemand zijn ramen s'nacht werden ingegooid met straatstenen. Die heeft de gemeente aansprakelijk gesteld en na heel veel juridisch gesteggel (waar mijn collega's van de juridische afdeling maar al te graag induiken want hoe meer zaken hoe liever omdat het hun broodwinning is) was de uitkomst dat de gemeente en aannemer niks te verwijten viel omdat bij dit soort projecten nou eenmaal losliggend materiaal kan liggen end at als notmaal kan worden ervaeren ind at soort omstandigheden en niet de gemeente of aannemer maar een of andere onverlaat willens en wetens met een losliggende steen een raam heeft ingegooid.
Een beetje wel. Ook hier lag er dus bouwmateriaal waar een derde een raam mee heeft ingegooid. In TS zijn geval hebben derden (en of dat kinderen zijn of niet maakt me niks uit, tenminste zo zou ik me formeel op mijn werk opstellen) een hut gebouwd waardoor dit is gebeurd.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 22:51 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat verbaast me ook niets maar is m.i. niet vergelijkbaar.
Laat dat wat jou niks uitmaakt nu juist de onderscheidende factor zijnquote:Op zaterdag 7 juli 2012 22:54 schreef kijkmij het volgende:
[..]
Een beetje wel. Ook hier lag er dus bouwmateriaal waar een derde een raam mee heeft ingegooid. In TS zijn geval hebben derden (en of dat kinderen zijn of niet maakt me niks uit, tenminste zo zou ik me formeel op mijn werk opstellen) een hut gebouwd waardoor dit is gebeurd.
????? Begrijp je reactie niet. Laat ook maar voegt dus niks toe. Ik vertel alleen maar wat ik heb meegemaakt uit eigen ervaring en hoe een aantal zaken zijn afgelopen. En een claim indienen heeft geen zin (waarom kun je dus teruglezen) en ik blijf gewoon van mening dat je de gemeente en aannemer niet aansprakelijk kunt stellen voor iets wat anderen met dat materiaal doen. En dat TS gewoon zelf op zijn kind had moeten letten en nu om zijn eigen schuldgevoel weg te nemen een andere zondebok zoekt terwijl hij zelf verantwoordelijk is.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 22:56 schreef r_one het volgende:
[..]
Laat dat wat jou niks uitmaakt nu juist de onderscheidende factor zijn
Dat het kinderen zijn, maakt juist wel wat uit. Juist dát maakt het verschil tussen wel of geen nalatigheid van de aannemer.quote:
quote:Laat ook maar voegt dus niks toe.
[bladiebla]
Volgens mij was het geen discussie. Tenminste dat idee had ik niet. En heb ik ook niet eens zin in.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 23:10 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat het kinderen zijn, maakt juist wel wat uit. Juist dát maakt het verschil tussen wel of geen nalatigheid van de aannemer.
[..]![]()
Ja, dan laat ik beter maar de discussie met jou voor wat het is![]()
"Laat ook maar voegt dus niks toe" roepen en dan mij ongeïnteresseerdheid en respectloosheid verwijtenquote:Op zaterdag 7 juli 2012 23:27 schreef kijkmij het volgende:
[..]
Volgens mij was het geen discussie. Tenminste dat idee had ik niet. En heb ik ook niet eens zin in.
Met dat "bladiebladiebla" in je quote geeft je aan dat het je niks intereseert hoe dit soort dingen in de praktijk worden opgepakt. Het zijn mijn eigen praktijkervaringen. Beetje respectloos zelfs in wgr om dat te doen. Als het nou onz zou zijn Ik geef alleen maar aan vanuit mijn praktijkervaring hoe dit soort dingen aangepakt worden, en dat het voor TS geen zin heeft om hiervoor een instantie (aannemer of wie dan ook) aansprakelijk te stellen omdat hij zelf niet goed op zijn kinderen heeft gepast.
Tsja, het bekende 'pech-moet-weg'-denken... en als er toch 'pech' optreedt dan gaan we meteen op zoek naar iets of iemand waar we de verantwoordelijkheid op kunnen afschuiven.quote:Op zondag 8 juli 2012 12:03 schreef Luxuria het volgende:
Ik vind het zo ontzettend ergerlijk dat tegenwoordig als iemand maar struikelt, er meteen iemand aansprakelijk gesteld moet worden
OUDquote:
Dat had ik zelfs toen F van de fiets gevallen was en haar arm brak. Het fietspad van school naar huis is verhoogd, ernaast liggen vrij diepe sloten. F was aan het flierefluiten op de fiets, haar hand gleed van het stuur en ze viel zo de sloot in. Helemaal haar eigen schuld dus. En ik heb van twee mensen gehoord dat ik de gemeente moest inschakelen, dat zo'n sloot naast een druk fietspad veel te gevaarlijk wasquote:Op zaterdag 7 juli 2012 22:16 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Dit dus en dat merk ik steeds vaker, dat ouders verantwoordelijkheid afschuiven.
Wanneer je een kind van 3 jaar daar alleen laat spelen is het vragen om ellende, heel simpel.
Als ik morgen TS aan de telefoon krijg moet ik wel even lachen denk ik.quote:Op zondag 8 juli 2012 20:59 schreef MaLo het volgende:
[..]
Als ik TS was zou ik eens contact opnemen met de gemeente, wat die ervan vindt. Niet iemand aansprakelijk stellen, maar informatie inwinnen kan m.i. geen kwaad.
Tja, kan ik me wat bij voorstellenquote:Op zondag 8 juli 2012 21:10 schreef kijkmij het volgende:
[..]
Als ik morgen TS aan de telefoon krijg moet ik wel even lachen denk ik.
Wat deels weer van je eigen risico afgaat.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:37 schreef Peter het volgende:
En welke schade heb jij? Het doktersbezoek wordt door je verzekering vergoed...
Zou ik maar niet doen.quote:Op zondag 8 juli 2012 21:10 schreef kijkmij het volgende:
[..]
Als ik morgen TS aan de telefoon krijg moet ik wel even lachen denk ik.
Door jet opvoedsteunpunt wordt het zelfs aangemoedigd om je kind alleen alleen buiten te laten spelen, dus dat zal wel meevallen.quote:Op zondag 8 juli 2012 20:32 schreef bijdehand het volgende:
Ik zou hem maar niet aanklagen, als Jeugdzorg hoort dat jij je 3 jaar oude kindje in z'n eentje naar buiten laat gaan om daar te spelen, terwijl er een niet-afgeschermde bouwplaats in de buurt was, dan zullen ze ook wel het e.e.a. uitzoeken.
Een kind van 3 niet.quote:Op zondag 8 juli 2012 22:53 schreef klipper het volgende:
Door
[..]
Door jet opvoedsteunpunt wordt het zelfs aangemoedigd om je kind alleen alleen buiten te laten spelen, dus dat zal wel meevallen.
Bron waarin ze aanmoedigen om een kind van 3 alleen buiten te laten spelen bij een veldje waar bouwmateriaal ligt?quote:Op zondag 8 juli 2012 22:53 schreef klipper het volgende:
Door
[..]
Door jet opvoedsteunpunt wordt het zelfs aangemoedigd om je kind alleen alleen buiten te laten spelen, dus dat zal wel meevallen.
Drie pagina's met reacties, en nu hier de eerste inhoudelijk robuuste reactie!quote:Op zondag 8 juli 2012 22:35 schreef HarryP het volgende:
De aannemer is verantwoordelijk!
Daar heeft de rijdende rechter een paar jaar terug nog een keer een uitspraak over gedaan.
Update, link naar de uitspraak:
http://www.google.nl/url?(...)16BAp77Lp_R9bVpuyy1Q
Het feit dat TS vindt dat het een gevaarlijke situatie betreft betekent natuurlijk niet direct dat het ook een gevaarlijke situatie ís.quote:Op maandag 9 juli 2012 03:01 schreef Mishu het volgende:
TS heeft zelf vooraf aan de aannemer duidelijk gemaakt dat het onveilig is met een verzoek om het af te dekken. Als je dat dan toch negeert vind ik je nalatig. Zeker als er gebouwd wordt NAAST een kinderspeelplaats.
Aan de andere kant: TS vond het zelf schijnbaar een gevaarlijke situatie maar dat weerhield hem er niet van zijn kind er te laten spelen. Maar ja, je moet wat heh, met die hitte. Stel je voor dat je kind binnen gaat zitten etteren de hele dagquote:Op maandag 9 juli 2012 03:01 schreef Mishu het volgende:
TS heeft zelf vooraf aan de aannemer duidelijk gemaakt dat het onveilig is met een verzoek om het af te dekken. Als je dat dan toch negeert vind ik je nalatig. Zeker als er gebouwd wordt NAAST een kinderspeelplaats.
niet zo snel joh!quote:Op maandag 9 juli 2012 09:17 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Zijn we nu allemaal klaar om te roepen dat het onverantwoord is om een kind van drie daar te laten spelen? Als dat kind nu 6 was? Was het dan wel verantwoord?
Nee, niet als de plaats naar inschatting van TS zo gevaarlijk was dat hij er anoniem melding van moest maken.quote:Op maandag 9 juli 2012 09:17 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Zijn we nu allemaal klaar om te roepen dat het onverantwoord is om een kind van drie daar te laten spelen? Als dat kind nu 6 was? Was het dan wel verantwoord?
Maar het feit dat er vervolgens wel iets gebeurt maakt de aannemer wel aansprakelijk.quote:Op maandag 9 juli 2012 07:49 schreef CutCake het volgende:
[..]
Het feit dat TS vindt dat het een gevaarlijke situatie betreft betekent natuurlijk niet direct dat het ook een gevaarlijke situatie ís.
De andere kant op andere kant op geeft het natuurlijk wel te denken dat TS een kind van 3(!) alsnog op een door hem als onveilig aangemerkte plek laat spelen zonder toezicht.
Ik zou eens contact opnemen met de gemeente aangezien zij opdrachtgever zijn en in eerste instantie ook verantwoordelijk voor de veiligheid.
Waar slaat dit nu opquote:Op maandag 9 juli 2012 08:03 schreef matthijst het volgende:
Grappig dat je het bij een kind van drie al steeds over je "zoon" hebt; het mannetje kan net lopen en een beetje brabbelen. Om die nou alleen op een bouwplaats te laten spelen.
Of ueberhaupt alleen buiten laat spelen. Tsja, ik weet het niet hoor...
Niet per definitie natuurlijk.quote:Op maandag 9 juli 2012 10:26 schreef klipper het volgende:
[..]
Maar het feit dat er vervolgens wel iets gebeurt maakt de aannemer wel aansprakelijk.
Het gaat niet om het bouwterrein maar om materialen welke hier tijdelijk staan/liggen.quote:Op maandag 9 juli 2012 10:38 schreef Thirty5 het volgende:
Valt me mee dat ik dit nog niet bij Hart van Nederland voorbij heb zien komen. Die houden wel van dit soort items!!!
Maar in principe moet de aannemer wel een hek om zijn bouwterrein zetten.
Ook die dienen in principe afgeschermd te worden.quote:Op maandag 9 juli 2012 10:40 schreef CutCake het volgende:
[..]
Het gaat niet om het bouwterrein maar om materialen welke hier tijdelijk staan/liggen.
Bron?quote:Op maandag 9 juli 2012 10:48 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ook die dienen in principe afgeschermd te worden.
In principe als in, mocht er wat gebeuren dan is de aannemer of weetikveel wie die troep daar heeft neergezet aansprakelijk.quote:Op maandag 9 juli 2012 10:55 schreef CutCake het volgende:
[..]
Bron?
Namelijk niet in principe maar situatie specifiek.
En aangezien TS niet beschouwd wordt als zijnde een ster in het inschatten van situaties, getuige dit topic, twijfel ik daar een beetje aan of dat nu ook het geval was.
Hij heeft wel toegegeven dat zijn zoontje alleen aan het spelen was.quote:Op maandag 9 juli 2012 11:52 schreef jroz het volgende:
Wat een commentaar op TS zeg. Waar staat dat het zoontje van TS alleen aan het spelen was? Misschien zat TS wel in de voortuin om alles in de gaten te houden? Je kan bij een kind van 3 niet constant ernaast blijven staan. Een kind van 3 wil op onderzoek uit, dingen ontdekken, dingen doen. Zolang je je kind van drie in de gaten houdt (ook al is dat van een afstandje) valt naar mijn mening TS weinig te verwijten.
Er was minstens een meisje op diezelfde plek aan het spelen.quote:Op maandag 9 juli 2012 11:58 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Hij heeft wel toegegeven dat zijn zoontje alleen aan het spelen was.
En wat dan nog?quote:Op maandag 9 juli 2012 11:58 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Niet.quote:Op maandag 9 juli 2012 11:58 schreef Luxuria het volgende:
[..]
We hebben niet voor niets verkleinwoorden natuurlijkquote:Op maandag 9 juli 2012 10:28 schreef klipper het volgende:
Waar slaat dit nu op![]()
Het is toch zijn zoon of zoontje, het is niet het kind van de buren.
TS was zo bang voor de bouwplaats dat hij de aannemer erover mailde.quote:Op maandag 9 juli 2012 11:52 schreef jroz het volgende:
Wat een commentaar op TS zeg. Waar staat dat het zoontje van TS alleen aan het spelen was? Misschien zat TS wel in de voortuin om alles in de gaten te houden?
Het is gewoon een reactie dat wat diegene die ik gequote heb zegt, niet kloptquote:
Zucht...quote:
Hieruit blijkt dus dat het kind alleen was op het moment dat het ongelukje gebeurde. En ondanks wat TS hierboven zegt, geloof ik niet dat hij er verder de hele tijd bij was.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:46 schreef joey_k het volgende:
En tuurlijk is het ook onze verantwoording, maar iedereen met kids weet dus dat je soms ook even bij je andere kind moet kijken of even naar de wc moet. Je kan dan toch niet iedere keer je kind mee naar binnen slepen....
Totaal niet relevant voor de vraag in de OP.quote:Op maandag 9 juli 2012 12:51 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Het is gewoon een reactie dat wat hij zegt, niet klopt.
Die user zei dat TS nergens heeft gezegd dat hij zijn zoontje alleen heeft gelaten. Dat is niet waar en dat geef ik aan.quote:Op maandag 9 juli 2012 12:56 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Totaal niet relevant voor de vraag in de OP.
Aannemer is gewoon aansprakelijk. Of papa er nu wel bij was of niet.
Neehoor. In dit topic niet.quote:Op maandag 9 juli 2012 12:57 schreef Luxuria het volgende:
Jij ligt ook echt overal op te zeiken wat totaal niet relevant is.
Dus dit is volgens jou allemaal relevant aan de vraag in de OP?quote:
quote:
quote:Op maandag 9 juli 2012 09:17 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
quote:
Ja dat is relevant want ik probeer de discussie terug te sturen naar de daadwerkelijk vraag in de OP.quote:Op maandag 9 juli 2012 13:22 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Dus dit is volgens jou allemaal relevant aan de vraag in de OP?
[..]
[..]
[..]
Zo ken ik d'r ook nog wel een paarquote:Op maandag 9 juli 2012 13:28 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ja dat is relevant want ik probeer de discussie terug te sturen naar de daadwerkelijk vraag in de OP.
Nee, zo interpreteer jij dat. Dat is iets anders.quote:Op maandag 9 juli 2012 12:53 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Zucht...
[..]
Hieruit blijkt dus dat het kind alleen was op het moment dat het ongelukje gebeurde. En ondanks wat TS hierboven zegt, geloof ik niet dat hij er verder de hele tijd bij was.
Die wil dat die arrogante nonchalante aannemer zijn excuus aan gaat bieden en zijn zaakjes in orde moet brengen.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:22 schreef joey_k het volgende:
Nu ben ik echt niet in gedachten om hier een flink slaatje uit te slaan (komop, we leven niet in Amerika), maar wil wel dat de verantwoordelijke aannemer hier van op de hoogte wordt gebracht, en zijn verantwoordelijkheid neemt.
Is de aannemer verantwoordelijk, of de gemeente? Hoe pak ik dit het beste aan?
Het is inderdaad een interpretatie, maar iedereen valt over hem heen dat hij zijn zoontje van 3 alleen heeft gelaten en hij heeft dat nergens tegengesprokenquote:Op maandag 9 juli 2012 13:55 schreef jroz het volgende:
[..]
Nee, zo interpreteer jij dat. Dat is iets anders.
Ach bij centrum kristal zijn ze heus wel wat gewend hoor.quote:Op maandag 9 juli 2012 20:59 schreef kijkmij het volgende:
Het begint zo langzamerhand een beetje welles nietes te worden.
Maar ben wel benieuwd wat TS heeft gedaan. Of hij de aannemer nog aangesproken heeft of contact heeft gehad met de gemeente.
Ben op mijn werk vandaag trouwens (omdat ik aan dit topic moest denken) nog op een pallet met stenen geklommen en van de een naar de ander gesprongen en een stuk of wat achter elkaar. Ze staan hartstikke stevig en bij normaal gebruik gebeurd er echt niks. Op mijn klussen staan ze ook niet achter een hek.
De straatmakers die bezig waren keken wel een beetje vreemd dat ik van de ene stapel naar de andere sprong. Volgens mij dachten ze dat ik was doorgedraaid ofzo![]()
Daar gaat mijn gezag
Tja, wat verwacht je van iemand die zijn drie jarige kind alleen buiten laat spelen en vervolgens enkel denkt aan iemand vervolgen.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:37 schreef bijdehand het volgende:
Hatelijk dit, topic waar de TS iets vraagt, de antwoorden niet positief zijn (voor hem dan) en vervolgens niet meer terug komt.
Dat kan wel zijn. Maar het blijft een feit dat de aannemer niks heeft gedaan om zijn opslag af te sluiten, dus al is het kind 1 jaar en pimpelpaars met oranje stippen. De aannemer is aansprakelijk.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 20:23 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Tja, wat verwacht je van iemand die zijn drie jarige kind alleen buiten laat spelen en vervolgens enkel denkt aan iemand vervolgen.
Zoals ik het begrepen heb heeft deze TS al in het begin die aannemer gemaild. Hij kreeg geen antwoord, en heeft zijn kind daar TOCH laten buiten spelen, omdat hij het te druk had met zijn andere kind. Met andere woorden: pure luiheid.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 20:30 schreef zweefbij het volgende:
[..]
Dat kan wel zijn. Maar het blijft een feit dat de aannemer niks heeft gedaan om zijn opslag af te sluiten, dus al is het kind 1 jaar en pimpelpaars met oranje stippen. De aannemer is aansprakelijk.
Maakt nog steeds niks uit.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 20:34 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Zoals ik het begrepen heb heeft deze TS al in het begin die aannemer gemaild. Hij kreeg geen antwoord, en heeft zijn kind daar TOCH laten buiten spelen, omdat hij het te druk had met zijn andere kind. Met andere woorden: pure luiheid.
Verder denk ik dat jij zelf geen kinderen hebt (maar toch blaat)
Het maakt een heleboel uit of je op je kinderen let of niet. Een drie jarig kind laat je niet alleen spelen. Punt.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 20:40 schreef zweefbij het volgende:
Ik heb geen kinderen, en heeft dat er iets mee te maken.
Maar het maakt geen zak uit of de ts lui is en niet op zijn kinderen let. Het gaat om het simpele feit dat de aannemer aansprakelijk is. En wat ik of jij persoonlijk er van vindt, dat doet er niet toe. De aannemer had zijn opslag moeten afschermen.
Als de TS heel moeilijk gaat doen en hij laat het voor de rechter komen ( Laten we even heel gek doen ). Dan wordt de aannemer aansprakelijk gesteld. Om het simpele feit, hij heeft zijn opslag niet afgeschermd. Waarom denk je dat veel aannemers hun spullen achter hekken zetten, al zijn het 3 betonbuizen. Dat is niet omdat ze bang zijn dat er een buis wordt gestolen. Nee, er moet maar eens een kind van 3 opklimmen en vallen.
Dat was volgens mij de discussie niet, het ging erom of de aannemer aansprakelijk is of niet. En wat ik er persoonlijk van vindt, doet er in dit geval niet toe.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 20:45 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Het maakt een heleboel uit of je op je kinderen let of niet. Een drie jarig kind laat je niet alleen spelen. Punt.
Groet, moeder van een 26 jarig kind.
Blaat dan niet zo, hoe weet jij nou of de aannemer aansprakelijk is of niet.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 20:48 schreef zweefbij het volgende:
[..]
Dat was volgens mij de discussie niet, het ging erom of de aannemer aansprakelijk is of niet. En wat ik er persoonlijk van vindt, doet er in dit geval niet toe.
Tuurlijk.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 20:50 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Nee feit is dat aannemer aansprakelijk is.
Niks meer niks minder.
Nee, omdat meerdere juristen dat al hebben aangegeven in dit topic.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 20:59 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Tuurlijk.
Omdat jij het zegt is het zo
Oh? Dat lees ik helemaal niet uit dit topic. Dus troll, ga een eind uit dit topic.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:11 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nee, omdat meerdere juristen dat al hebben aangegeven in dit topic.![]()
Alleen lees jij als dolle mina hier alleen maar dat papa zijn 3 jarig zoontje onbewaakt heeft buiten laten spelen en heb jij schijnbaar de drang om hier jouw afschuw van uit te spreken. Dat is prima hoor. Alleen beetje mosterd na de maaltijd.
Doe de groeten aan je kind van 26.
Al een beetje dement aan het worden?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:12 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Oh? Dat lees ik helemaal niet uit dit topic. Dus troll, ga een eind uit dit topic.
Of ga helemaal niet een eind uit dit topic, frankly, I don't give a damn![]()
Groetjes van MAX.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 20:23 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Tja, wat verwacht je van iemand die zijn drie jarige kind alleen buiten laat spelen en vervolgens enkel denkt aan iemand vervolgen.
Zijn dat de juristen waar je het over had?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:15 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Al een beetje dement aan het worden?
Hier een geheugensteuntje:
[..]
Groetjes van MAX.
Nee dat is de omroep waar jij lid van bent.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:17 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Zijn dat de juristen waar je het over had?
Je gaat wel heel erg offtopic.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:21 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nee dat is de omroep waar jij lid van bent.
Dus nee, niet Max Moszkowicz, maar omroep MAX
Neehoor, topic was allang dood totdat jij de drang had nog even jouw mening over hoe onverantwoord papa wel niet was hier te moeten komen verkondigen.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:22 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Je gaat wel heel erg offtopic.
Maar ja, dat heb je als je maar wat blaat, he
Het topic is toch nog steeds open? Dat betekent toch dat je dat nog steeds kan reageren?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:24 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Neehoor, topic was allang dood totdat jij de drang had nog even jouw mening over hoe onverantwoord papa wel niet was hier te moeten komen verkondigen.
Maar ik wil best wel ontopic gaan hoor.
Leg eens uit.
Waarom is de aannemer niet aansprakelijk?
En dan mensen die het wel weten ervan betichten maar wat te blaten.quote:
Arbeidsomstandighedenbesluit.quote:Net zo min als iedereen hier.
Nee dat is het punt niet.quote:Punt is wel dat papa hier aansprakelijk is voor de hoofdwond van zijn eigen zoon. Een kind van drie laat je niet alleen spelen. En dat zal je wel merken als je zelf ooit kinderen hebt. Want een kind van drie is een handenbinder die nog niet weet wat hij doet.
Fijn dat jij het zo goed weet! Wat zouden we moeten zonder mensen zoals jij!quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:36 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
En dan mensen die het wel weten ervan betichten maar wat te blaten.
[..]
Arbeidsomstandighedenbesluit.
[..]
Nee dat is het punt niet.
TS vraagt of de aannemer aansprakelijk is. En dat is deze.
Ja, ... wat dan?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:42 schreef matthijst het volgende:
Als je het nou meteen zo had verwoord....
Pfffff
Niet genoeg lol van je geprovoceer?quote:Op woensdag 11 juli 2012 07:09 schreef matthijst het volgende:
Nee koters; hoe je het verwoordt bepaalt hoe mensen antwoorden op je vraag.
TS loopt nogal verontwaardigd te doen met z'n "sabel me maar neer".
quote:Op woensdag 11 juli 2012 07:09 schreef matthijst het volgende:
Nee koters; hoe je het verwoordt bepaalt hoe mensen antwoorden op je vraag.
TS loopt nogal verontwaardigd te doen met z'n "sabel me maar neer".
Zeker wel.quote:Op woensdag 11 juli 2012 07:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Niet genoeg lol van je geprovoceer?
Hoe ik dat weet. Nou, omdat ik in de civiele techniek werk. (leidinggevende functie, voor de duidelijkheid ) . Dus dit 1 van de onderwerpen is waar ik regelmatig mee te maken krijg. En zoals ik al eerder schreef. Hoe ik er persoonlijk over denk, dat doet er niet toe en je leest ook nergens terug hoe ik er over denk. Dus ik vind de blaat niet zo reaktie een beetje triest.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 20:49 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Blaat dan niet zo, hoe weet jij nou of de aannemer aansprakelijk is of niet.
Feit is dat de TS niet voor niets hier niet meer terugkeert, omdat hij wel weet hoe of wat.
^^ Wat hij zegt.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:29 schreef Kumerian het volgende:
[..]
Een kind van 3 kun je dan ook niet alleen, zonder supervisie, op straat laten spelen. Als je weet dat er daar een gevaarlijke situatie kan ontstaan moet je simpelweg zorgen dat hij daar niet kan komen. Dat heeft niets met verbieden te maken dat heeft te maken met zelf actief zorgen dat hij in huis blijft.
[..]
Nee. Jij bent verantwoordelijk en niemand anders.
Dat klopt, hij is verantwoordelijk. Maar de aannemer is aansprakelijk, en daar gaat het om.quote:Op woensdag 11 juli 2012 08:33 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
^^ Wat hij zegt.
Sowieso, geef je kind tenminste een helm als je hem op een bouwplaats laat spelen!
Bron? En niet jouw ervaring, maar een geschreven bron aub, dan steken wij er hier ook nog wat van opquote:Op woensdag 11 juli 2012 08:37 schreef zweefbij het volgende:
[..]
Dat klopt, hij is verantwoordelijk. Maar de aannemer is aansprakelijk, en daar gaat het om.
Hier is je bronquote:Op woensdag 11 juli 2012 08:41 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Bron? En niet jouw ervaring, maar een geschreven bron aub, dan steken wij er hier ook nog wat van op
quote:Artikel 10
1. Indien bij of in rechtstreeks verband met de arbeid die de werkgever door zijn werknemers doet verrichten in een bedrijf of een inrichting of in de onmiddellijke omgeving daarvan gevaar kan ontstaan voor de veiligheid of de gezondheid van andere personen dan die werknemers, neemt de werkgever doeltreffende maatregelen ter voorkoming van dat gevaar.
Thanks.quote:Op woensdag 11 juli 2012 09:08 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Hier is je bron
Even doorscrollen naar artikel 10, krijg hem niet goed gelinked of lees hieronder:
[..]
Het was geen bouwplaats, maar een grasveldje voor de deur waar materiaal opgeslagen ligt. Dat terzijde.quote:Op woensdag 11 juli 2012 10:16 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik mijn kinderen ook niet op een bouwplaats laten spelen, maar TS zal van zijn fout leren.
De aannemer moet zijn verantwoordelijkheid nemen voor dit ongeluk. Dat zegt hij toch!quote:Op woensdag 11 juli 2012 16:36 schreef Lienekien het volgende:
Hij wil niet verhalen of claimen. Zie zijn laatste reactie.
Ik haal dat niet uit zijn reactie, dat hij schade vergoed wil krijgen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 16:48 schreef Gia het volgende:
[..]
De aannemer moet zijn verantwoordelijkheid nemen voor dit ongeluk. Dat zegt hij toch!
De aannemer kan niets meer veranderen aan wat gebeurd is. Hij kan nu alsnog een hek gaan plaatsen, of de spelende kinderen steeds wegjagen.
Maar onder verantwoordelijkheid nemen voor iets wat gebeurd is, versta ik schade vergoeden.
Dan vraag ik me af wat TS bedoelt met het nemen van zijn verantwoordelijkheid voor wat er gebeurd is.quote:Op woensdag 11 juli 2012 16:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik haal dat niet uit zijn reactie, dat hij schade vergoed wil krijgen.
Zijn eigen of die van de aannemer?quote:Op woensdag 11 juli 2012 16:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af wat TS bedoelt met het nemen van zijn verantwoordelijkheid voor wat er gebeurd is.
Om ervoor te zorgen dat er geen onveilige situatie kan ontstaan. Lijkt me nogal logisch.quote:Op woensdag 11 juli 2012 16:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af wat TS bedoelt met het nemen van zijn verantwoordelijkheid voor wat er gebeurd is.
Zie laatste zin in de OP.
'Wie is verantwoordelijk, de aannemer of de gemeente?'
Verantwoordelijk in welke zin?
Bedoel dus 'van de aannemer'.quote:Op woensdag 11 juli 2012 17:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zijn eigen of die van de aannemer?
Van hemzelf de erkenning dat hij zijn kind daar niet had moeten laten spelen. Van de aannemer de erkenning dat hij dat bouwmateriaal daar niet zo onbeheerd had moeten achterlaten door dat nu niet meer te doen (dus weghalen of hek eromheen).
Onze buuv heeft vaak twee of drie fietsen voor de deur staan. Wat als die op een kind vallen, omdat een ander kind daar een bal tegenaan trapt?quote:Op woensdag 11 juli 2012 17:02 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Om ervoor te zorgen dat er geen onveilige situatie kan ontstaan. Lijkt me nogal logisch.
Lees de OP: "Bij ons in de de buurt is een aannemer bezig met het aanleggen van nieuwe infrastructuur. (hemelwaterafvoer, straat en verlichting)."quote:Op woensdag 11 juli 2012 17:17 schreef Lienekien het volgende:
Een aannemer kan zijn spullen niet maar vrijelijk laten slingeren in een woonwijk. Dat lijkt mij persoonlijk geen onderwerp voor discussie.
Hij is gewoon wettelijk verplicht afdoende veiligheidsmaatregelen te nemen. Heeft hij niet gedaan dus aansprakelijk.quote:Op woensdag 11 juli 2012 17:20 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Lees de OP: "Bij ons in de de buurt is een aannemer bezig met het aanleggen van nieuwe infrastructuur. (hemelwaterafvoer, straat en verlichting)."
Waar denk jij dat deze aannemer dat aanlegt?! Hij kan z'n materiaal moeilijk op een aanhangertje elke dag meenemen...
Een afsluitbare container? Ik zie die vaak genoeg staan.quote:Op woensdag 11 juli 2012 17:20 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Lees de OP: "Bij ons in de de buurt is een aannemer bezig met het aanleggen van nieuwe infrastructuur. (hemelwaterafvoer, straat en verlichting)."
Waar denk jij dat deze aannemer dat aanlegt?! Hij kan z'n materiaal moeilijk op een aanhangertje elke dag meenemen...
Voor losse stenen? Hoe blij word jij van hogere gemeentelijke belastingen?quote:Op woensdag 11 juli 2012 17:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Een afsluitbare container? Ik zie die vaak genoeg staan.
Hek er omheen volstaat ook.quote:Op woensdag 11 juli 2012 17:33 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Voor losse stenen? Hoe blij word jij van hogere gemeentelijke belastingen?
Wat zeur je nou?quote:Op woensdag 11 juli 2012 17:33 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Voor losse stenen? Hoe blij word jij van hogere gemeentelijke belastingen?
In die afsluitbare container zit meestal klein materiaal (pvc-hulpstukken, snelcement, klein gereedschap). Hoeveel containers denk je dat ze nodig voor bijvoorbeeld 1000 m2 straatstenen? En als ze er allemaal containers neer gaan zetten heb je wel weer zeikerds die beginnen te klagen over uitzicht.quote:Op woensdag 11 juli 2012 17:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar je had dat fort en de onveiligheid van dat fort toch kunnen zien?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:46 schreef joey_k het volgende:
Dat dus; het is een openbaar stuk grasveld, de straat is doodlopend, alleen tweewielers hebben doorgang. Het is eigenlijk een soort "hofje"..
En met deze temperaturen een kind binnenhouden? Ja als het voor een paar dagen is oké, maar maanden achtereen?
Het is toch helemaal geen bouwplek, het is een speelveld waar een aannemer wat materieel heeft gestald.quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:00 schreef HostiMeister het volgende:
Hoe kun je iemand hier verantwoordelijk voor stellen?
Spelen op bouwplekken enzo mocht ik vroeger nooit, toch deed ik het en toch bezeerde ik mezelf. Shit happens, deal with it.
Zelfde verhaal toch?quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:55 schreef mootie het volgende:
[..]
Het is toch helemaal geen bouwplek, het is een speelveld waar een aannemer wat materieel heeft gestald.
quote:
Ehm ... neequote:
Dan klimmen ze op die containers en vallen ervan af. Krijg je weer gezeur over containers in een woonwijk. Hek zelfde verhaal. Nodigt uit tot klimmen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 17:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die aannemer heeft net zo goed gewoon een plicht om geen onnodige onveilige situatie te creëeren.quote:Op donderdag 12 juli 2012 06:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan klimmen ze op die containers en vallen ervan af. Krijg je weer gezeur over containers in een woonwijk. Hek zelfde verhaal. Nodigt uit tot klimmen.
Kinderen moeten gewoon van andermans spullen afblijven. Ouders moeten dat in de gaten houden en zijn hiervoor verantwoordelijk.
Ik begrijp niet waarom je er zo op gespitst bent om die aannemer van ook maar de minste verantwoordelijkheid te ontslaan.quote:Op donderdag 12 juli 2012 07:35 schreef Gia het volgende:
Als er nu scherpe voorwerpen zouden slingeren, glasscherven, of giftige stoffen, dan zou ik dat nog als onnodig gevaar typeren. Maar een stapel stenen niet.
Dat kinderen daar een onveilige situatie van maken, ligt niet aan die aannemer. Zelfs van een stuk stof, een lint, een ketting om een hek dicht te maken, weten kinderen nog wel een gevaarlijke situatie te maken.
Kind jat ketting, overdag, als hek niet op slot zit, en slaat er een ander kind mee. Schuld van aannemer? Moet die de hele dag opletten dat kinderen niets gevaarlijk uithalen met zijn spullen? Dacht het niet!
Is dat ook bij een tijdelijke opslagplaats zoals bovengenoemd speeltuintje zo? Of geld dat alleen op de bouwplaats zelf?quote:Op donderdag 12 juli 2012 08:03 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
De wet schrijft voor dat er afdoende veiligheidsmaatregelen genomen dienen te worden om ongelukken te voorkomen. Die zijn niet genomen dus ligt de aansprakelijkheid bij de aannemer.
Wat jij voor de rest vindt doet daar helemaal niet aan af.
Jazeker wel, het is gevaarlijk, dat hebben je ouders je gezegd en toch ga je er lopen kutten. Same shit.quote:
Nee. Dat er situaties zijn op straat die gevaar op kunnen leveren. Zoals geparkeerde fietsen op een trottoir waar een kind op een trapkar aan 't spelen is. Maar ook een stapel stenen voor een verbouwing kan gevaar opleveren. Er is heel veel op straat wat gevaar op kan leveren voor hele kleine kinderen. Maar ik vind een stapel stenen niet vallen onder 'onnodig gevaar', een geparkeerde fiets ook niet. Giftige stoffen daarentegen, bijvoorbeeld, weer wel, of glas.quote:Op donderdag 12 juli 2012 08:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waarom je er zo op gespitst bent om die aannemer van ook maar de minste verantwoordelijkheid te ontslaan.
Wat is nou je punt? Dat kinderen onberekenbaar zijn? Dat ouders beter moeten opvoeden?
Ok, dus de verantwoordelijkheid is er wel voor de aannemer. We kunnen vervolgens eindeloos twisten wat daar wel of niet binnen valt, maar die verantwoordelijkheid heeft hij.quote:Op donderdag 12 juli 2012 09:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee. Dat er situaties zijn op straat die gevaar op kunnen leveren. Zoals geparkeerde fietsen op een trottoir waar een kind op een trapkar aan 't spelen is. Maar ook een stapel stenen voor een verbouwing kan gevaar opleveren. Er is heel veel op straat wat gevaar op kan leveren voor hele kleine kinderen. Maar ik vind een stapel stenen niet vallen onder 'onnodig gevaar', een geparkeerde fiets ook niet. Giftige stoffen daarentegen, bijvoorbeeld, weer wel, of glas.
Hoe naiefquote:Op donderdag 12 juli 2012 09:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ok, dus de verantwoordelijkheid is er wel voor de aannemer. We kunnen vervolgens eindeloos twisten wat daar wel of niet binnen valt, maar die verantwoordelijkheid heeft hij.
De aannemer voelde zich niet geroepen toen hij de mail van TS kreeg. Als ik TS was geweest, had ik vervolgens de gemeente gebeld. Als die na het in ogenschouw nemen van de situatie geen reden had gezien de aannemer tot actie te manen, had ik daar als ouder mijn conclusies uit getrokken.
Dat de gemeente daadwerkelijk de situatie gaat evalueren aan de hand van een email.quote:
Ik zou de gemeente bellen. Dus dan zou je direct horen wat ze wel of niet doen. Best kans dat ze er een wijkbeheerder even laten kijken.quote:Op donderdag 12 juli 2012 10:03 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Dat de gemeente daadwerkelijk de situatie gaat evalueren aan de hand van een email.
Grote kans dat ze je afwimpelen omdat ze wel wat beters te doen hebben dan een stapel straatstenen te laten controleren.quote:Op donderdag 12 juli 2012 10:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zou de gemeente bellen. Dus dan zou je direct horen wat ze wel of niet doen. Best kans dat ze er een wijkbeheerder even laten kijken.
Echt he?quote:Op donderdag 12 juli 2012 10:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Grote kans dat ze je afwimpelen omdat ze wel wat beters te doen hebben dan een stapel straatstenen te laten controleren.
Ik ben wat optimistischer. Waar ik woon maken ze er veel werk van om je de weg te wijzen naar de verschillende opties om je melding te doen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 10:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Grote kans dat ze je afwimpelen omdat ze wel wat beters te doen hebben dan een stapel straatstenen te laten controleren.
Denk dat ze hun lachen moeten inhouden aan de telefoon eerlijk gezegd. Vervolgens kom je aan de muur te hangen als 'Meest Onzinnig Telefoongesprek Van De Maand'.quote:
Oh maar ik heb ook elk vertrouwen in het feit dat je melding aangenomen wordt. Dat ze er vervolgens niks mee doen is een tweede.quote:Op donderdag 12 juli 2012 10:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik ben wat optimistischer. Waar ik woon maken ze er veel werk van om je de weg te wijzen naar de verschillende opties om je melding te doen.
Dus jij wint elk jaar de 'Grootste Nsb'er van wijk' award? Of hoe moet ik dat zien?quote:Op donderdag 12 juli 2012 10:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik ben wat optimistischer. Waar ik woon maken ze er veel werk van om je de weg te wijzen naar de verschillende opties om je melding te doen.
Gheghequote:Op donderdag 12 juli 2012 10:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Denk dat ze hun lachen moeten inhouden aan de telefoon eerlijk gezegd. Vervolgens kom je aan de muur te hangen als 'Meest Onzinnig Telefoongesprek Van De Maand'.
Je onderschat echt hoe gemeenten omgaan met meldingen van burgers. Ik zie daar op wijkniveau gewoon de resultaten van.quote:Op donderdag 12 juli 2012 10:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oh maar ik heb ook elk vertrouwen in het feit dat je melding aangenomen wordt. Dat ze er vervolgens niks mee doen is een tweede.
Ik weet niet hoe jij tot de conclusie komt dat ik aan de lopende band zaken meld?quote:Op donderdag 12 juli 2012 10:17 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Dus jij wint elk jaar de 'Grootste Nsb'er van wijk' award? Of hoe moet ik dat zien?
[..]
Gheghe
Goed, ik weet het niet zeker, echter lijkt het me dat als je gaat bellen over een stapel stenen (zoals je in dit topic eerder al aangaf), je op de hoogte bent van de algehele procedure (waardoor ik mag aannemen dat het niet je eerste keer zal zijn) en je over het algemeen nogal ... tja hoe zeg ik dat netjes... niet zomaar over je heen laat lopen (zoals je postgeschiedenis aanduidt) kan ik voorzichtig een dergelijke conclusie trekken (nofi hoorquote:Op donderdag 12 juli 2012 10:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe jij tot de conclusie komt dat ik aan de lopende band zaken meld?
Ik heb beschreven wat ik zou doen, niet dat ik het ooit gedaan heb.quote:Op donderdag 12 juli 2012 10:24 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Goed, ik weet het niet zeker, echter lijkt het me dat als je gaat bellen over een stapel stenen (zoals je in dit topic eerder al aangaf), je op de hoogte bent van de algehele procedure (waardoor ik mag aannemen dat het niet je eerste keer zal zijn) en je over het algemeen nogal ... tja hoe zeg ik dat netjes... niet zomaar over je heen laat lopen (zoals je postgeschiedenis aanduidt) kan ik voorzichtig een dergelijke conclusie trekken (nofi hoor)
Ik onderschat niks, ik deel alleen niet dezelfde ervaringen met slagvaardige gemeentesquote:Op donderdag 12 juli 2012 10:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je onderschat echt hoe gemeenten omgaan met meldingen van burgers. Ik zie daar op wijkniveau gewoon de resultaten van.
Ja, dat kan. Ik ben overigens ook erg voor slagvaardige burgers. Ik denk dat ik misschien mijn vriend op de aannemer had afgestuurd om eens een praatje te maken.quote:Op donderdag 12 juli 2012 10:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik onderschat niks, ik deel alleen niet dezelfde ervaringen met slagvaardige gemeentes
Voor de vraag of de aannemer nalatig is, maakt het nogal verschil of hij zijn bouwmaterialen opslaat op een speelgelegenheid of op een braakliggend terrein.quote:Op donderdag 12 juli 2012 09:18 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Jazeker wel, het is gevaarlijk, dat hebben je ouders je gezegd en toch ga je er lopen kutten. Same shit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |