Is het dan slim om voor een partij te stemmen die direct in jouw beurs plukt om zo de crisis te bestrijden? Ik moet wel respect hebben voor de VVD, dat ze er niet omheen draaien, zelfs niet tijdens de verkiezingen. Vrijwel alles wat niet populair is, wordt niet van geweken, waar driekwart van de Nederlanders zal moeten zuchten onder het regiem van de VVD. en niemand er op vooruit zal gaan in tegenstelling tot wat andere partijen beloven.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 00:34 schreef Fir3fly het volgende:
Omdat Nederlanders als geheel gemiddeld slimmer zijn dan de gemiddelde FOK!ker.
Kunnen die dat waarmaken?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 00:42 schreef MakkieR het volgende:
[..]
in tegenstelling tot wat andere partijen beloven.
Ik geloof dat veel VVD-ers dat niet zo ervaren hoor. Die denken volgens mij veelal met name aan toekomstige belastingvoordeeltjes, en dat hen verder niets zal overkomen. stelselmatige draconische bezuinigingen op groepen die het minder hebben getroffen worden vervolgens altijd door hen afgedaan als noodzaak, zijzelf werken tenslotte hard en willen immers ook 3 keer per jaar op vakantie, het is nu eenmaal crisis.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 00:42 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Is het dan slim om voor een partij te stemmen die direct in jouw beurs plukt om zo de crisis te bestrijden? Ik moet wel respect hebben voor de VVD, dat ze er niet omheen draaien, zelfs niet tijdens de verkiezingen. Vrijwel alles wat niet populair is, wordt niet van geweken, waar driekwart van de Nederlanders zal moeten zuchten onder het regiem van de VVD. en niemand er op vooruit zal gaan in tegenstelling tot wat andere partijen beloven.
Dat is nou juist het struikelpunt, niemand kan het waarmaken, met het verschil dat de VVD bij deze al lang zijn ware gezicht heeft getoond tijdens de coalitie, waar ik van schrok.quote:
Mensen zien dus in dat dat goede zaken zijn.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 00:53 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Dat is nou juist het struikelpunt, niemand kan het waarmaken, met het verschil dat de VVD bij deze al lang zijn ware gezicht heeft getoond tijdens de coalitie, waar ik van schrok.
Het lijkt wel alsof de helft van Nederland zijn verliezen al heeft genomen, door het beleid wat de VVD nu voert met Brussel en de nieuwe verdragen die zijn gemaakt, om meer macht over te dragen naar Brussel ivm het overeind houden van de Europese Banken, waar de burgers daar toch heel fel op tegen waren. Lijkt het de potentiele VVD kiezer nu niet meer te deren gezien de stijgende populariteit van de VVD.
Tot de VVD weer aan de macht komt en we in herhaling vallen waar hele pijnlijke maatregelen vallen waar zelfs de HRA het moet ontgelden en de VVD geen spaan meer heel laat van de reiskosten vergoedingen. Los van het feit wat de VVD nu zegt want iedereen weet dat dit de bekende verkiezingspraatjes zijn en realiteit weer pijnlijk na de uitslag naar boven komen.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 00:54 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Mensen zien dus in dat dat goede zaken zijn.
De VVD is juist de enige partij die de HRA ongemoeid wilt laten.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 01:00 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Tot de VVD weer aan de macht komt en we in herhaling vallen waar hele pijnlijke maatregelen vallen waar zelfs de HRA het moet ontgelden en de VVD geen spaan meer heel laat van de reiskosten vergoedingen. Los van het feit wat de VVD nu zegt want iedereen weet dat dit de bekende verkiezingspraatjes zijn en realiteit weer pijnlijk na de uitslag naar boven komen.
Misschien geeft dit gewoon weer, hoe makkelijk een kiezer in het algemeen bij alle partijen te beinvloeden zijn, door mooie praatjes die worden gehouden tijdens de verkiezingen.
Maar hier red je het toch niet mee? ik mis bij de VVD een ware visie, ik hoor alleen maar over pijnlijke maatregelingen, waarbij onze economie letterlijk is kapot bezuinigd en niet even later wordt er weer een smak met geld naar europa gestuurd, terwijl ik geen doel zie. Als ik bezuinig, dan wil ik hier een resultaat mee boeken, waardoor ik niet nog meer moet bezuinigen. Maar bij de VVD lijkt hier geen einde aan te komen en het erge is dat ze dit doen met een brede grijns. Echt heel vreemd.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 00:52 schreef Froop het volgende:
Misschien uit idealisme? Het zijn de maatregelen zoals strenger beleid op uitkeringen die het goed doen
Niet volgens de lente akkoord (akkoord waar wilders voor weg liep) toch? daar moesten de starters ook aan geloven om geen HRA te krijgen alleen het HRA van bestaande hypotheken bleef bestaan, wat de koop van huizen niet stimuleert, aangezien je de starters in koophuizen wilt krijgen om zo die molen te laten draaien.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 01:03 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
De VVD is juist de enige partij die de HRA ongemoeid wilt laten.
Wel allerlei andere zaken hervormen / kapot bezuinigen, zelfs de huurmarkt moet er aan geloven, maar een marktverstorend element als de HRA laten ze ongemoeid.
Nee maar in het vandaag gepresenteerde verkiezingsprogramma wordt met geen woord gerept over beperken of hervormen van de HRA.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 01:09 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Niet volgens de lente akkoord toch? daar moesten de starters ook aan geloven om geen HRA te krijgen alleen het bestaande HRA bleef bestaan, wat de koop van huizen niet stimuleert, aangezien je de starters in koophuizen wilt krijgen om zo die molen te laten draaien.
Daaraan kan je zien dat de VVD er niet is voor Nederland, maar alleen voor de eigen achterban. Met de beperking van de HRA voor starters pak je namelijk ook niet de mensen die al een hoog inkomen hebben.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 01:03 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
De VVD is juist de enige partij die de HRA ongemoeid wilt laten.
Wel allerlei andere zaken hervormen / kapot bezuinigen, zelfs de huurmarkt moet er aan geloven, maar een marktverstorend element als de HRA laten ze ongemoeid.
Ik denk dat ze het met een brede grijns doen omdat de achterban er niet door wordt gepakt en ze er zelf wel beter van worden als de staatsschuld laag is.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 01:06 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Maar hier red je het toch niet mee? ik mis bij de VVD een ware visie, ik hoor alleen maar over pijnlijke maatregelingen, waarbij onze economie letterlijk is kapot bezuinigd en niet even later wordt er weer een smak met geld naar europa gestuurd, terwijl ik geen doel zie. Als ik bezuinig, dan wil ik hier een resultaat mee boeken, waardoor ik niet nog meer moet bezuinigen. Maar bij de VVD lijkt hier geen einde aan te komen en het erge is dat ze dit doen met een brede grijns. Echt heel vreemd.
Maar gelooft de potentiele VVD kiezer dan heilig dat de VVD niet meer aan de HRA zal komen als eenmaal een colalitie is gevormd met andere partijen? Ben geneigd te denken dat je een verkiezingsprogramma niet zo nou moet nemen. verschil tussen een verkiezingsprogramma en een regeerakkoord is vaak erg verschillend zeker met de huidige politieke landschap.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 01:12 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee maar in het vandaag gepresenteerde verkiezingsprogramma wordt met geen woord gerept over beperken of hervormen van de HRA.
Die 24 miljardwordt echt overduidelijk volledig bij de burger gelegd die het minder heeft getroffen, in de zorg en de sociale zekerheid, en bij de overheid / ambtenarij dan, gemeenten gaan het nog moeilijk krijgen vermoed ik.
Dat is inderdaad ook een onderwerp waar de VVD graag mee mag pronken "het laag houden van de staatsschuld" Een onderwerp dat voor mij zo onbereikbaar is en zo onbepaalbaar.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 01:14 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Daaraan kan je zien dat de VVD er niet is voor Nederland, maar alleen voor de eigen achterban. Met de beperking van de HRA voor starters pak je namelijk ook niet de mensen die al een hoog inkomen hebben.
[..]
Ik denk dat ze het met een brede grijns doen omdat de achterban er niet door wordt gepakt en ze er zelf wel beter van worden als de staatsschuld laag is.
Geen van beide, want een hoge staatsschuld brengt rente met zich mee. Daar moet weer een schuld voor worden aangegaan, en zo herhaalt het proces zich. Waar men zich op moet spitsen is totale aflossing van de staatsschuld. Een bedrijf leeft toch ook niet van schulden? Een persoon toch ook niet?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 01:24 schreef MakkieR het volgende:
De vraag is wat beter is voor een land. een gezonde economie met een zogenaamde hoge staatschuld of een ongezonde economie met een lage staatschuld.
Klopt, die staatsschuld is ook een redelijk abstract begrip. De VVD had daar 2 jaar geleden een radiospotje over. Daarin hoorde je Mark Rutte zeggen "Wist u dat onze staatsschuld zo hoog is dat dat x keer zoveel is als dat wij in totaal aan onderwijs besteden" of woorden in gelijke strekking.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 01:24 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Dat is inderdaad ook een onderwerp waar de VVD graag mee mag pronken "het laag houden van de staatsschuld" Een onderwerp dat voor mij zo onbereikbaar is en zo onbepaalbaar.
Wat is een hoog staatschuld en wat is laag, is deze nu hoog of laag en wat voor factoren zorgt voor de verandering. Dit alleen al is zo complex, dat bezuinigen alleen niet helpt bij het oplossen van de staatschuld. Als je de economie kapot bezuinigd, waardoor iedereen op straat staat, kun je nog zo goed bezuinigen, maar er komt geen inkomsten belasting binnen, als een voorbeeld.
De vraag is wat beter is voor een land. een gezonde economie met een zogenaamde hoge staatschuld of een ongezonde economie met een lage staatschuld.
Tomatenboer heeft aardig wat punten genoemd waarom de VVD zo steeds zo populair is, maar ik wil er nog wat aan het verhaal bijdragen. Ik denk dat de VVD zo populair is omdat mensen denken dat de VVD goed voor hun eigen portefeuille is. Verder spreekt de spierballentaal van de VVD een aantal kiezer zeer aan.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 00:23 schreef MakkieR het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom de VVD vandaag de dag nog steeds zo mateloos populair is?
Ik vind een - desnoods tijdelijke - belastingverhoging voor echt hoge inkomens (dus zeker niet onder ¤ 100.000) in tijden van crisis anders niet heel onredelijk. In goede tijden hebben we de belastingen verlaagd van 72%, naar 60%, naar 55%, naar 52% nu, dan mag er in economisch mindere tijden ook wel weer een bijdrage worden verlangd.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 02:13 schreef Shreyas het volgende:
Het feit dat we zo moeten bezuinigen komt omdat we als Staat te veel geld uitgeven. Daar ben ik het ook mee eens. In Nederland zijn er teveel lapzwansen, nietsnutten en profiteurs die slechts 30% of minder van zichzelf geven en voor de rest hopen en denken dat de Staat hun problemen en shit maar even oplost.
Ik heb groot respect voor mensen die wel werken en dus zo bijdragen aan de samenleving, partijen die praten over 72% of 60% inkomstenbelasting kan ik bij voorbaat al niet serieus nemen.
Als je daar zo'n groot voorstander van bent dan heb je dus weinig bij de VVD te zoeken, zeker niet zolang Fred Teeven daar veiligheid en justitie onder zich heeft.quote:Ook ben ik groot voorstander van zo min mogelijk overheidsbemoeienissen. Mensen moeten gewoon binnen de regels van de (recht)staat vrij kunnen leven.
Voorbeeld:quote:Op zaterdag 7 juli 2012 02:28 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik vind een - desnoods tijdelijke - belastingverhoging voor echt hoge inkomens (dus zeker niet onder ¤ 100.000) in tijden van crisis anders niet heel onredelijk. In goede tijden hebben we de belastingen verlaagd van 72%, naar 60%, naar 55%, naar 52% nu, dan mag er in economisch mindere tijden ook wel weer een bijdrage worden verlangd.
Ik vind dat veiligheid altijd boven privacy moet gaan, dat is inderdaad een uitzondering op mijn statement betreft overheidsbemoeienissen.quote:Als je daar zo'n groot voorstander van bent dan heb je dus weinig bij de VVD te zoeken, zeker niet zolang Fred Teeven daar veiligheid en justitie onder zich heeft.
Hier geef ik je deels gelijk maar er is geen partij waar de liberale mensen zich meer thuis voelen. Alleen D66 komt misschien nog in de buurt maar die houdt mijn inziens allochtonen te veel het hand boven het hoofd, maar het is zeker wel mijn tweede keus.quote:Nog een punt waarom ik niet begrijp dat zichzelf liberaal noemende mensen om die reden nog op de VVD durven stemmen. Hoe komt de VVD toch aan dat imago.
Hoezo houdt D66 'allochtonen' teveel de hand boven het hoofd?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 02:42 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Hier geef ik je deels gelijk maar er is geen partij waar de liberale mensen zich meer thuis voelen. Alleen D66 komt misschien nog in de buurt maar die houdt mijn inziens allochtonen te veel het hand boven het hoofd, maar het is zeker wel mijn tweede keus.
Over welke linkse hobby's heb je het dan?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:00 schreef Furia het volgende:
En misschien omdat mensen zich ook wel realiseren dat dit allemaal helemaal niet nodig was geweest, als de overheid niet jarenlang de kans heeft gehad om allerlei linkse hobby's uit te oefenen en met geld te smijten dat er niet was?
Voor meer belastingen en verboden?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:06 schreef Voorschrift het volgende:
Och hobbies of niet, het kan altijd kapitalistischer.
Dus daarom VVD.
We moeten toch ergens de bommen van betalen of niet? Ziekenhuizen afstoten en JSF's aanschaffen.quote:
Vergeleken met de rest komen de werkende nl-ers er nog goed vanaf bij de VVD.quote:
Ja iets afbestellen wat je al betaald hebt is slimquote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:09 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
We moeten toch ergens de bommen van betalen of niet? Ziekenhuizen afstoten en JSF's aanschaffen.
Goede partij.
Klopt, de rekening schuift de VVD namelijk met heel veel plezier door naar de volgende generaties.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:10 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Vergeleken met de rest komen de werkende nl-ers er nog goed vanaf bij de VVD.
Ik ben enkel gehuld in een gewaad van teleurstelling omtrent de JSF afschaffing.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:11 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Ja iets afbestellen wat je al betaald hebt is slim
Wel lekker populistisch, en blijkbaar werkt het!
De werkelijke vliegtuigen zijn nog niet besteldquote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:11 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Ja iets afbestellen wat je al betaald hebt is slim
Wel lekker populistisch, en blijkbaar werkt het!
Het apparaat is nog lang niet helemaal ontwikkeld, die prijs gaat nog wel een keer over de kopquote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:12 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik ben enkel gehuld in een gewaad van teleurstelling omtrent de JSF afschaffing.
Liever vandaag dan morgen die dingen op de startbaan.
Kameeljockeys bombarderen met materiaal van 30 jaar oud is ook ten hele gedwaald. Straks vliegen die proleten van 3e wereld landen nog in beter materiaal dan wij.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De werkelijke vliegtuigen zijn nog niet besteld. En altijd maar ergens mee doorgaan omdat je er ooit aan begonnen bent is slim? Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald is het toch?
Boeiend, al gaat 'ie 5 keer over de kop.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het apparaat is nog lang niet helemaal ontwikkeld, die prijs gaat nog wel een keer over de kop.
Je kan ook gloednieuwe F16's bestellen, daarmee zit je de komende decennia gewoon aan de absolute top. En je hebt eerder je nieuwe vliegtuigjes dan met de JSf waarvan het nog maar de vraag is of ze ooit daadwerkelijk gebouwd wordenquote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:13 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Kameeljockeys bombarderen met materiaal van 30 jaar oud is ook ten hele gedwaald. Straks vliegen die proleten van 3e wereld landen nog in beter materiaal dan wij.
Dat is net zoiets als een nieuwe Golf kopen omdat 'die ook wel rijdt' terwijl je een nieuwe Mercedes al in bestelling hebt staan.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je kan ook gloednieuwe F16's bestellen, daarmee zit je de komende decennia gewoon aan de absolute top. En je hebt eerder je nieuwe vliegtuigjes dan met de JSf waarvan het nog maar de vraag is of ze ooit daadwerkelijk gebouwd worden
Nee, dit is gewoon een Mercedes bestellen omdat het nog maar de vraag is of die Spijker waar je al bakken met geld aan uitgegeven hebt en die nog eens drie keer zoveel gaat kosten ooit wel gebouwd gaat worden.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:17 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat is net zoiets als een nieuwe Golf kopen omdat 'die ook wel rijdt' terwijl je een nieuwe Mercedes al in bestelling hebt staan.
Zwartgallig weer zeg.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee, dit is gewoon een Mercedes bestellen omdat het nog maar de vraag is of die Spijker waar je al bakken met geld aan uitgegeven hebt en die nog eens drie keer zoveel gaat kosten ooit wel gebouwd gaat worden.
Het probleem zit niet hier maar aan de andere kant van de grote plas. Die moeten er veel meer hebben en dan doet de grote overschrijding ook meer pijn.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:21 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zwartgallig weer zeg.
En wat dan nog, dan haal je gewoon een paar euro extra op bij de minima en weg is je gat in het budget.
Ja de wereld leiden kost nou eenmaal geld.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het probleem zit niet hier maar aan de andere kant van de grote plas. Die moeten er veel meer hebben en dan doet de grote overschrijding ook meer pijn.
En het zorgt voor onzekerheid over het project (en daarmee voor nog meer kosten en vertraging)quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:36 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja de wereld leiden kost nou eenmaal geld.
Nogmaals, who cares.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En het zorgt voor onzekerheid over het project (en daarmee voor nog meer kosten en vertraging)
De VVD heeft nog nooit zo veel gedraaid en gelogen als in de afgelopen regeer periode, hoezo realistisch en eerlijk? En Rutte was helemaal erg, die was gewoon keihard Wilders bitch. Als je echt denkt dat de VVD realistisch en eerlijk is dan heb je gewoon een enorm blok beton voor je kop.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:00 schreef Furia het volgende:
ik heb liever een partij die realistisch en eerlijk lijkt, dan eentje die nog steeds doet alsof de gouden bergen tot de hemel reiken.
Lijken partij-aanhangers op voetbalsupporters?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:51 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
De VVD heeft nog nooit zo veel gedraaid en gelogen als in de afgelopen regeer periode, hoezo realistisch en eerlijk? En Rutte was helemaal erg, die was gewoon keihard Wilders bitch. Als je echt denkt dat de VVD realistisch en eerlijk is dan heb je gewoon een enorm blok beton voor je kop.
Je wordt er bijna trots van hoe jij het verwoord.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:00 schreef rockstah het volgende:
Er spelen denk ik een aantal dingen mee. In het kort: ze zijn wat pragmatischer dan de gemiddelde partij en hebben dus ook wat minder moeite met het volgen van moderne politieke trends. Ze hebben meer binding met het bedrijfsleven en zo ook de wereld van marketing en PR en hadden ook het grootste campagne budget.
Daarbij bedienen ze hun achterban buitengewoon goed: iedereen is voor bezuinigingen en repressie zolang het henzelf maar niet raakt. Daarom zie je ook VVD'ers op fok! die op op hun achterste benen gaan staan wanneer het gaat om de forensentaks terwijl ze bij bezuinigingen op cultuur en sociale zekerheid hun schouders ophalen.
Hierdoor kiezen ze zorgvuldig, en zo is het voor hun ook mogelijk om een dubbele standaard te behouden zonder dat er teveel mensen gaan piepen.
Dát is de kracht van de VVD, een onfeilbaar imago. Ze hebben de juiste groep uitgekozen. Het zijn vooral minderheden of groepen die toch al niet op de VVD zouden stemmen die geraakt worden: studenten, immigranten, kanslozen, werklozen. De "werkende Nederlander" komt er echt zo slecht niet vanaf. Zorgbijdragen stijgen maar dat is goed verkoopbaar, en voor de rest is het allemaal vrij beperkt. Voor die groep word ook zorgvuldig het liberale imago behouden, ze mogen 130 rijden en de leeftijdsgrens voor alcohol blijft waar het is. Khat verbieden ze dan weer wel, want die paar Somaliërs gaan toch niet op het malieveld staan om te protesteren. Dat soort pragmatisme word in bijna al hun beleid doorgetrokken.
Regeren is niet moeilijk als je je niet laat tegenhouden door principes, en in die zin zijn zij gewoon de slimsten geweest de afgelopen jaren.
Om jou nog wat meer te irriteren.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 00:57 schreef Pleun2011 het volgende:
Waarom stemmen mensen in godsnaam op die verdomde VVD??
En omdat winnaars altijd elkaar opzoeken. Hoi held Stargazerquote:
Wel mooi hoe je vervolgens flipt wanneer dat pragmatisme niet in de voor jou gewenste richting gaat.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:11 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Je wordt er bijna trots van hoe jij het verwoord.
Hoewel dat wellicht niet je bedoeling was denk ik..
Daarom twijfelen jullie beide aan je keuze voor de VVD?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:00 schreef eriksd het volgende:
[..]
En omdat winnaars altijd elkaar opzoeken. Hoi held Stargazer
Dit is helaas het standaard-fabeltje dat je steeds hoort van VVD-mensen, maar er klopt geen reet van. De meeste mensen die een bijstandsuitkering hebben mankeren iets of zijn op een andere manier kansloos op de arbeidsmarkt. De meesten willen echter gewoon werken. Het is echt geen pretje om in de bijstand te zitten. Ik kan het weten want ik werk dagelijks met deze groep mensen.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 02:13 schreef Shreyas het volgende:
Het feit dat we zo moeten bezuinigen komt omdat we als Staat te veel geld uitgeven. Daar ben ik het ook mee eens. In Nederland zijn er teveel lapzwansen, nietsnutten en profiteurs die slechts 30% of minder van zichzelf geven en voor de rest hopen en denken dat de Staat hun problemen en shit maar even oplost.
Ik heb groot respect voor mensen die wel werken en dus zo bijdragen aan de samenleving
Oh, jij bent zo'n hulpverlener wiens baan bestaat bij de gratie van zielige mensen. Ja, dan snap ik wel waarom je blijft beweren dat er zoveel zieligheid is.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:09 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dit is helaas het standaard-fabeltje dat je steeds hoort van VVD-mensen, maar er klopt geen reet van. De meeste mensen die een bijstandsuitkering hebben mankeren iets of zijn op een andere manier kansloos op de arbeidsmarkt. De meesten willen echter gewoon werken. Het is echt geen pretje om in de bijstand te zitten. Ik kan het weten want ik werk dagelijks met deze groep mensen.
Dit soort dingen is dus waarom ik een hekel heb aan de VVD. Mensen met een uitkering nog verder uitknijpen omdat ze ' lui' zouden zijn, terwijl beperken van de HRA voor hogere hyoptheken niet in hun hersenpan opkomt omdat ze daar zelf last van hebben.
Dat inderdaad, maar ook de totale hypocrisie mbt de HRA is tenenkrommend.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:09 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dit is helaas het standaard-fabeltje dat je steeds hoort van VVD-mensen, maar er klopt geen reet van. De meeste mensen die een bijstandsuitkering hebben mankeren iets of zijn op een andere manier kansloos op de arbeidsmarkt. De meesten willen echter gewoon werken. Het is echt geen pretje om in de bijstand te zitten. Ik kan het weten want ik werk dagelijks met deze groep mensen.
Dit soort dingen is dus waarom ik een hekel heb aan de VVD. Mensen met een uitkering nog verder uitknijpen omdat ze ' lui' zouden zijn, terwijl beperken van de HRA voor hogere hyoptheken niet in hun hersenpan opkomt omdat ze daar zelf last van hebben.
Typisch voor de denkwijze van de gemiddelde VVDer. Niet kunnen indenken dat mensen ook andere motieven kunnen hebben dan puur eigen belang.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:10 schreef eriksd het volgende:
[..]
Oh, jij bent zo'n hulpverlener wiens baan bestaat bij de gratie van zielige mensen. Ja, dan snap ik wel waarom je blijft beweren dat er zoveel zieligheid is.
Ik werk in de hulpverlening ja (sociaal raadsman) en preek niet voor eigen parochie hoor. Het is gewoon een feit dat VVD' ers maar wat roepen en dat valt natuurlijk hartstikke goed bij de achterban. Helaas weten ze niet waar ze het over hebben.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:10 schreef eriksd het volgende:
[..]
Oh, jij bent zo'n hulpverlener wiens baan bestaat bij de gratie van zielige mensen. Ja, dan snap ik wel waarom je blijft beweren dat er zoveel zieligheid is.
Ach, alsof de gemiddelde VVDer er iets vanaf weet joh. Die lopen maar wat te brallen.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:17 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik werk in de hulpverlening ja (sociaal raadsman) en preek niet voor eigen parochie hoor. Het is gewoon een feit dat VVD' ers maar wat roepen en dat valt natuurlijk hartstikke goed bij de achterban. Helaas weten ze niet waar ze het over hebben.
Er is natuurlijk altijd een groep die inderdaad liever niet wil werken of die de boel loopt te flessen, maar dat zijn niet zoveel mensen als de VVD graag wil doen geloven. Het streven om iedereen aan het werk te helpen vind ik overigens prima, maar dan moet dat werk er wel zijn.
Het is ingewikkelde materie maar sinds ik de politiek wat meer volg (dat is eigenlijk sinds de VVD bezig is met alles kapot te maken, daar ben ik een beetje van geschrokken) heb ik de indruk gekregen dat de partij-politiek dit land geen goed heeft gedaan. Hervormingen op de woningmarkt hadden jaren geleden al plaats moeten vinden maar zijn altijd tegen gehouden, zeker ook door de VVD. Zonder dat egoisme had de woningmarkt er nu beter voor gestaan. En de economie waarschijnlijk ook. De VVD is dus inderdaad een hypocriete partij.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:13 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat inderdaad, maar ook de totale hypocrisie mbt de HRA is tenenkrommend.
Ze willen wel de huurtoeslag afschaffen omdat die marktverstorend zou werken.
Maar de HRA willen ze in standhouden.
Hoe is dit met droge ogen te verkopen?
Hoi held Erik.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:00 schreef eriksd het volgende:
[..]
En omdat winnaars altijd elkaar opzoeken. Hoi held Stargazer
Je moet altijd kritisch blijven. Daarbij is de twijfel nog steeds aanwezig.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Daarom twijfelen jullie beide aan je keuze voor de VVD?
Eerlijk gezegd weet ik niet hoe de gemiddelde VVD ' er eruit ziet. Ik kan mij niet voorstellen dat alle VVD-stemmers zo ongelofelijk welgesteld zijn. Daarom begrijp ik ook niet dat de VVD zoveel stemmers trekt. En als dat nieuwe ontslagrecht wordt ingevoerd wil ik veel mensen nog wel eens horen, als ze geen baan meer hebben dankzij hun fijne VVD.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:22 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ach, alsof de gemiddelde VVDer er iets vanaf weet joh. Die lopen maar wat te brallen.
Die leven in hun eigen - veelal welgestelde - wereldje zonder zorgen, goede baan, en zien alleen de geneugden des levens. Hebben een vriendenkring waarbij de meesten veelal ook zijn "geslaagd" en denken dat het leven voor iedereen zo eenvoudig zal zijn.
Velen hebben daardoor een "blinde vlek" voor degenen die met minder talent zijn geboren, of een valse start hebben gemaakt in het leven, en het moeilijker hebben onderaan de maatschappelijke ladder.
Hypocrisie is menselijk.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wel mooi hoe je vervolgens flipt wanneer dat pragmatisme niet in de voor jou gewenste richting gaat.
Ik zeg ook niet dat alle VVDers welgesteld zijn. Wel denk ik dat veel VVDers denken of hopen in de toekomst tot die "happy few" te horen, en ik denk eerlijk gezegd ook dat veel VVDers redelijk weinig tegenslagen hebben gekend in hun leven en het leven ze bovengemiddeld goed afgaat, waardoor ze wellicht een vertekend beeld hebben van de moeilijkheden die je kunt treffen in het leven. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:27 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd weet ik niet hoe de gemiddelde VVD ' er eruit ziet. Ik kan mij niet voorstellen dat alle VVD-stemmers zo ongelofelijk welgesteld zijn. Daarom begrijp ik ook niet dat de VVD zoveel stemmers trekt. En als dat nieuwe ontslagrecht wordt ingevoerd wil ik veel mensen nog wel eens horen, als ze geen baan meer hebben dankzij hun fijne VVD.
Waarom zou je ook altijd vanuit anderen moeten redeneren, ik hoor jou ook niet nadenken over hoe het leven van mij eruit ziet en wat voor mij het beste zou zijn. Waarom zou ik dan wel bij de mensen moeten stilstaan die toevallig onderaan de ladder staan?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:30 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat alle VVDers welgesteld zijn. Wel denk ik dat veel VVDers denken of hopen in de toekomst tot die "happy few" te horen, en ik denk eerlijk gezegd ook dat veel VVDers redelijk weinig tegenslagen hebben gekend in hun leven en het leven ze bovengemiddeld goed afgaat, waardoor ze wellicht een vertekend beeld hebben van de moeilijkheden die je kunt treffen in het leven. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.
-We gaan er niet allemaal op achteruit met de VVD. VVD 'ers zorgen namelijk goed voor zichzelfquote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:00 schreef Furia het volgende:
Misschien omdat ze tenminste eerlijk zeggen dat we er allemaal op achteruit gaan? En misschien omdat mensen zich ook wel realiseren dat dit allemaal helemaal niet nodig was geweest, als de overheid niet jarenlang de kans heeft gehad om allerlei linkse hobby's uit te oefenen en met geld te smijten dat er niet was?
Gevechtsvliegtuigen zijn ook nuttiger dan bloemschikcursussen voor moslima's of snoepreisjes voor jeugddelinquenten naar Aruba.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:37 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
-We gaan er niet allemaal op achteruit met de VVD. VVD 'ers zorgen namelijk goed voor zichzelf
-Linkse hobby's is een onzinbegrip. Dan kan je ook beginnen over rechtse hobby's, zoals de JSF. Dat onzinproject kost miljarden maar daar hoor je geen VVD ' er over
Zeker, maar waarschijnlijk kan het wel een paar miljard goedkoper als je een ander vliegtuig kiest. Maar nee, defensie moest per se de JSF hebben.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:40 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Gevechtsvliegtuigen zijn ook nuttiger dan bloemschikcursussen voor moslima's of snoepreisjes voor jeugddelinquenten naar Aruba.
Ach, de PvdA is gewoon een schijnheilige kutpartij, verstand hoef je daar toch niet te verwachten.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:46 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Zeker, maar waarschijnlijk kan het wel een paar miljard goedkoper als je een ander vliegtuig kiest. Maar nee, defensie moest per se de JSF hebben.![]()
Overigens ben ik niet per se links of rechts in mijn opvattingen. Zo vind ik het onbegrijpelijk en dom dat de 2e kamer heeft geweigerd om die tanks aan Indonesie te verkopen.
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:47 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ach, de PvdA is gewoon een schijnheilige kutpartij, verstand hoef je daar toch niet te verwachten.
Inderdaad, inburgeren is helemaal niet belangrijk!quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:40 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Gevechtsvliegtuigen zijn ook nuttiger dan bloemschikcursussen voor moslima's of snoepreisjes voor jeugddelinquenten naar Aruba.
Inburgeren.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:49 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Inderdaad, inburgeren is helemaal niet belangrijk!
De PvdA is niet schijnheiliger dan de VVD, waarschijnlijk denken ze dat door de verkoop van die tanks te blokkeren de eigen achterban een plezier te doen.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:47 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ach, de PvdA is gewoon een schijnheilige kutpartij, verstand hoef je daar toch niet te verwachten.
De PvdA wou die tanks juist weg in de eerste plaats, ze hebben op hun programma nu zelfs nog extra bezuinigingen staan voor Defensie. Nu kunnen die krengen weg en krijgen ze hun zin en dan gaan ze lopen janken over dat er wat mensen met de zweep krijgen in Jakarta.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:52 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
De PvdA is niet schijnheiliger dan de VVD, waarschijnlijk denken ze dat door de verkoop van die tanks te blokkeren de eigen achterban een plezier te doen.
Ik vraag me echter af of dit zo is. In tijden van enorme bezuinigingen moet je blij zijn als je een paar overbodige tanks voor 200 miljoen kan verkopen. Dan moet je niet opeens de principiele lulhannes uithangen. Dat is gewoon dom.
Is het dan bewezen, dat de mensenrechtensituatie in Indonesie zo slecht is? Om eerlijk te zijn word ik een beetje misselijk van dat Hollandse geheven vingertje. Ik geloof niet dat wij ons zo netjes hebben gedragen toen we daar nog de baas waren. Mensenrechten interesseren me vrij weinig in Verweggistan en volgens mij is Indonesie een democratie. Die tanks hadden ze dus gewoon moeten verkopen. Nu doet Duitsland het en hebben wij het nakijken. Kan me voorstellen dat ze boos zijn bij Defensie.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:53 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
De PvdA wou die tanks juist weg in de eerste plaats, ze hebben op hun programma nu zelfs nog extra bezuinigingen staan voor Defensie. Nu kunnen die krengen weg en krijgen ze hun zin en dan gaan ze lopen janken over dat er wat mensen met de zweep krijgen in Jakarta.
Ik bedoel maar, wat kan ons het nou verrotten wat Indonesië doet of niet doet, zolang ze die krengen voor 200 miljoen willen kopen vind ik het prima. Maar goed, de PvdA wil goedkoop scoren voor de verkiezingen met hun geheven vinger. De dag dat die partij opgeheven wordt gaat hier de vlag uit.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:57 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Is het dan bewezen, dat de mensenrechtensituatie in Indonesie zo slecht is? Om eerlijk te zijn word ik een beetje misselijk van dat Hollandse geheven vingertje. Ik geloof niet dat wij ons zo netjes hebben gedragen toen we daar nog de baas waren. Mensenrechten interesseren me vrij weinig in Verweggistan en volgens mij is Indonesie een democratie. Die tanks hadden ze dus gewoon moeten verkopen. Nu doet Duitsland het en hebben wij het nakijken. Kan me voorstellen dat ze boos zijn bij Defensie.
Toch legt juist een VVD daar veel nadruk opquote:
Prima, maar dat mogen ze lekker zelf (op eigen kosten) doen.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Toch legt juist een VVD daar veel nadruk op. Iedereen moet zich aanpassen aan de Hollandse prak van zo'n club.
Daarin verschilt de VVD dus van geen enkele andere politieke partijquote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:30 schreef Arolsen het volgende:
Omdat de VVD goed is in het verkopen van leugens en mensen wijs maakt dat hun beleid goed zou zijn voor Nederland.
Ach, dat kun je ook van de VVD zeggen. Als ik kij naar het huidige economische beleid dan zie ik daar ook niet echt veel verstand zitten. Ten koste van alles nu zo hard mogelijk bezuinigen en als gevolg de economie nog verder naar de klote helpen is ook niet goed. Misschien is het wel beter om iets minder drastisch te werk te gaan en wat meer tijd te nemen.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:47 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Er zijn niet veel mogelijkheden om aan die Europese norm van 3% te komen. En linkse mensen die idealistisch roepen dat de hogere inkomens dan zwaarder belast moeten worden snappen niet dat dat relatief maar heel weinig oplevert.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:09 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Ach, dat kun je ook van de VVD zeggen. Als ik kij naar het huidige economische beleid dan zie ik daar ook niet echt veel verstand zitten. Ten koste van alles nu zo hard mogelijk bezuinigen en als gevolg de economie nog verder naar de klote helpen is ook niet goed. Misschien is het wel beter om iets minder drastisch te werk te gaan en wat meer tijd te nemen.
Als het aan mij ligt dan zegt het volgende kabinet fuck you tegen die 3%. Ik heb daar niet voor gekozen net zoals vele andere Nederlanders daar niet voor hebben gekozen. Ik zie niet in waarom ik moet bloeden voor een stel falende politici die hun bek niet kunnen houden en zo nodig het braafste jongetje van de klas willen zijn. Als je kijkt naar het programma van de PvdA dan zie je dat zij iets meer tijd willen nemen om in 2017 uiteindelijk op een begrotingsevenwicht uit te komen. Dat heb ik liever dan een stel VVD'ers met oogkleppen op die NL naar de klote bezuinigen.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:31 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Er zijn niet veel mogelijkheden om aan die Europese norm van 3% te komen.
Na het lezen van je eerste zin kan ik jou bij voorbaat al niet serieus nemen. Nederland behoort nogsteeds tot de top 5 rijkste landen van Europa, Er zijn in Europa landen die minder rijk zijn en ook gewoon de 3% halen. Men vergeet dat die 3% in het leven is geroepen met een reden, namelijk dat je staatsschuld binnen de perken blijft en overzichtelijk.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:46 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Als het aan mij ligt dan zegt het volgende kabinet fuck you tegen die 3%. Ik heb daar niet voor gekozen net zoals vele andere Nederlanders daar niet voor hebben gekozen. Ik zie niet in waarom ik moet bloeden voor een stel falende politici die hun bek niet kunnen houden en zo nodig het braafste jongetje van de klas willen zijn. Als je kijkt naar het programma van de PvdA dan zie je dat zij iets meer tijd willen nemen om in 2017 uiteindelijk op een begrotingsevenwicht uit te komen. Dat heb ik liever dan een stel VVD'ers met oogkleppen op die NL naar de klote bezuinigen.
ik heb in vkz posts gelezen van vvd-stemmers die zeiden de vvd en hun acties de afgelopen 2 jaar kritisch gevolgd hebben en het er in sommige gevallen ronduit mee oneens zijn. toch gaan deze mensen weer op de vvd stemmen, zo zeggen ze.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 00:38 schreef Tomatenboer het volgende:
Daar zijn volgens mij meerdere redenen / misvattingen voor:
- Omdat mensen graag minder belasting betalen.
- Omdat nog altijd het misverstand bestaat dat VVD-beleid goed en degelijk financieel beleid is
- Omdat veel mensen de illusie of de hoop hebben om in de nabije toekomst ook tot de "happy few" te horen.
- Omdat de maatschappij de afgelopen 30 jaar in rap tempo is geindividualiseerd, sociaal zijn en oog hebben voor anderen in de samenleving wordt steeds minder vanzelfsprekend. Een klimaat / gedachtengang waarin de VVD uiteraard prima gedijt.
Je kunt het oneens zijn met een deel van de standpunten van een politieke partij, maar geen beter alternatief zien natuurlijk.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:57 schreef dawg het volgende:
[..]
ik heb in vkz posts gelezen van vvd-stemmers die zeiden de vvd en hun acties de afgelopen 2 jaar kritisch gevolgd hebben en het er in sommige gevallen ronduit mee oneens zijn. toch gaan deze mensen weer op de vvd stemmen, zo zeggen ze.
ik vind dat onbegrijpelijk. wat is dan dat "kritisch" volgen nog waard?
Over welke beloftes heb je het? Voorbeelden?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:54 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Na het lezen van je eerste zin kan ik jou bij voorbaat al niet serieus nemen. Nederland behoort nogsteeds tot de top 5 rijkste landen van Europa, Er zijn in Europa landen die minder rijk zijn en ook gewoon de 3% halen. Men vergeet dat die 3% in het leven is geroepen met een reden, namelijk dat je staatsschuld binnen de perken blijft en overzichtelijk.
Verder snap ik niet dat je ook daadwerkelijk gelooft dat de PvdA de economie op de rails krijgt in 2017, in het verleden hebben dergelijke beloftes ons alleen maar in moeilijker economisch vaarwater gebracht.
Wat de neuk heb ik met die andere landen te maken, ik woon daar niet. Het gaat mij om het beleid in NL.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:54 schreef Shreyas het volgende:
Na het lezen van je eerste zin kan ik jou bij voorbaat al niet serieus nemen. Nederland behoort nog steeds tot de top 5 rijkste landen van Europa, Er zijn in Europa landen die minder rijk zijn en ook gewoon de 3% halen.
Hmmm,beloftes.... Zoals die mooie belofte van de VVD bij de vorige verkiezingen dat ze de economie weer gezond zouden maken? Ja, daar is echt veel van uitgekomenquote:Verder snap ik niet dat je ook daadwerkelijk gelooft dat de PvdA de economie op de rails krijgt in 2017, in het verleden hebben dergelijke beloftes ons alleen maar in moeilijker economisch vaarwater gebracht.
snap ik, dat was mijn punt niet. wel dat de gemiddelde vvd'er dus helemaal niet zo kritisch is.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je kunt het oneens zijn met een deel van de standpunten van een politieke partij, maar geen beter alternatief zien natuurlijk.
De PvdA doet ook geen concessies om de staatsschuld omlaag te krijgen, sterker nog, itt de VVD wil de PvdA naar een evenwicht. Het grote verschil is dat zij wat verstandiger te werk gaan en er iets meer tijd voor willen nemen zodat de economie nu niet kapot bezuinigd hoeft te worden. Consumenten bestedingen/vertrouwen staan al op een historisch laag punt dus als je nu nog harder gaat bezuinigen wordt er nog minder uitgegeven. Resultaat is dat de overheid nog minder geld binnen krijgt waardoor er als gevolg nog meer bezuinigd moet worden. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen?quote:Op zondag 8 juli 2012 01:03 schreef Keyos het volgende:
Ik denk dat de VVD zo populair is, omdat een groot percentage in Nederland zich bewust is dat er alles op alles gezet moet worden om de staatsschuld omlaag te krijgen en de VVD de enige partij is die geen concessies doet om dat te bereiken.
Ik ook gezien het feit dat het kabinet Rutte 1 ons van een krimp in een recessie heeft gestort. Waarom wordt dat zo makkelijk over het hoofd gezien door VVD aanhangers?quote:Als de VVD en CDA er met deze bezuinigingen al moeite heeft om de kosten in de perken te houden, hoe zou dat dan gaan met een PvdA - SP like programma ? Daar maak ik mij vrij ongerust over, zeker met de verkiezingen op komst.
Ik absoluut niet. De historische feiten laten ook zien dat tijdens "linkse" kabinetten de staatsschuld juist naar beneden ging. Tijdens de periode Van Agt is het tekort sterk opgelopen naar meer dan 6%. Tijdens de periode Lubbers ging het wel wat naar beneden maar zaten we aan het eind van de rit nog steeds op bijna 4%. Tijdens de periode Kok 1 en 2 is het tekort sterk terug gebracht om onder Balkenende weer op te lopen. Zie je het patroon?quote:Er zijn twee partijen die ik blind een portemonnee toevertrouw, dat is het CDA en de VVD
Je redenering is iets te kort door te bocht. Het is te goedkoop om het succes van een partij of premier te testen op het begrotingstekort, wat begrotingstekort betreft speelt het momentum natuurlijk een hele grote rol. Kok was MP tijdens een geweldige periode, de technologische markt was booming, alles werd gedigitaliseerd en er werden miljarden geinvesteerd, dan is het niet meer dan logisch dat je geen begrotingstekort oploopt. Zelfs Amerika had geen begrotingstekort in de periode Kok met Clinton als president, dat heeft niets met Clinton te maken, maar ook gewoon met het momentum.quote:Ik absoluut niet. De historische feiten laten ook zien dat tijdens "linkse" kabinetten de staatsschuld juist naar beneden ging. Tijdens de periode Van Agt is het tekort sterk opgelopen naar meer dan 6%. Tijdens de periode Lubbers ging het wel wat naar beneden maar zaten we aan het eind van de rit nog steeds op bijna 4%. Tijdens de periode Kok 1 en 2 is het tekort sterk terug gebracht om onder Balkenende weer op te lopen. Zie je het patroon?
Je leest steeds hetzelfde riedeltje. En de onzinprojecten van de VVD dan? Zoals de al zo vaak genoemde JSF? Mag dat allemaal wel? Er zijn vast nog wel meer voorbeelden te verzinnen van projecten die door de VVD zijn gesteund en een financiele ramp bleken te zijn. (Noord-Zuidlijn?)quote:Op zondag 8 juli 2012 10:36 schreef Keyos het volgende:
[..]
Het probleem wat ik met linkse partijen heb is dat ze vaak geld verbrassen aan onzinprojecten (het is toch te gek voor woorden dat er met miljoenen gesmeten worden zodat mensen een hybride auto gaan kopen), en ze dit uiteindelijk bekostigen met lastenverzwaringen. In Nederland is de trend dat er moeilijker wordt gedaan om bezuinigingen dan om lastenverzwaringen (komt denk ik ook omdat de liberaal niet zo snel de straat op gaat i.v.m het cultuur volk), dus komen ze er altijd mee weg. De PvdA wil bijvoorbeeld een belastingschaal op 60%, dan denk ik van "waar houd het op? ". je zit nu in een crisis, dan neem je die maatregel, over 10 jaar kan je in weer in zo een crisis zetten, gaan we hem dan op 70% zetten?
Het klopt dat de VVD ook projecten heeft die geld verbrassen, maar ik vind wel dat er een verschil zit tussen zaken als een autosubsidie of de vervanging van afgeschreven F16's. Het is echter te makkelijk om te oordelen over het JSF project, het is een gesloten project waar de resultaten, statistieken met banen, niet in onze handen zijn (die resultaten kunnen positiever en ook negatiever uitvallen dan wat we nu weten). Het is echter wel duidelijk dat het project niet goed gaat.quote:Op zondag 8 juli 2012 11:07 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Je leest steeds hetzelfde riedeltje. En de onzinprojecten van de VVD dan? Zoals de al zo vaak genoemde JSF? Mag dat allemaal wel? Er zijn vast nog wel meer voorbeelden te verzinnen van projecten die door de VVD zijn gesteund en een financiele ramp bleken te zijn. (Noord-Zuidlijn?)
Het begrotingstekort terugdringen lijkt bij de VVD een doel op zichzelf en dat vind ik een beetje eng. Zoals ik hierboven ook al las maken al die bezuinigingen de economie juist kapot, wordt er minder besteed, komt er minder in de staatskas en moet er nog meer bezuinigd worden. Ik kan maar 1 reden bedenken waarom VVD 'ers ogenschijnlijk zo'n bord voor hun kop hebben en dat is dat de bezuinigingen hen grotendeels niet deren en ze er beter van hopen te worden. Wanneer de staatsschuld laag is en de financiele markten vertrouwen hebben in Nederland, zal dat wel goed zijn voor hun aandeeltjes en overige vermogen, vermoed ik zo..
Dit is dus iets wat ik niet begrijp.. Ik weet het niet zeker maar volgens mij is er sinds ik op deze aardkloot rondloop een staatsschuld geweest. De ene periode wat groter dan de andere. Nooit is dat een probleem geweest, soms moest er bezuinigd worden, soms niet. That's it.quote:Op zondag 8 juli 2012 11:18 schreef Keyos het volgende:
[..]
Er zijn verschillende voordelen die we hebben bij een lage staatsschuld natuurlijk, het klopt inderdaad dat we er van profiteren door een laag rentetarief. Een lage staatsschuld resulteerd vanzelfsprekend ook in een lagere rente afdracht = meer geld over voor Nederland. Probleem is inderdaad dat alles voor en nadelen heeft. Niet investeren en bezuinigen zorgt voor langzamer uit de crisis komen, dat weet ik uiteraard ook wel, maar alles gaat voor een gigantische staatsschuld en lastenverzwaringen bij mij.
Een staatsschuld hebben is op zich geen groot probleem, maar wel wanneer deze uit de klauwen loopt. Staatsschulden zullen we altijd blijven houden , ze worden uiteindelijk afbetaald door het afsluiten van nieuwe leningen, echter is het wel gewoon zonde als je miljarden aan rente betaald wanneer dit minder kan. Echter hebben we het hier over de aanpak van problemen via de linkse manier en de rechtse manier, welke met de betere oplossingen komt is voor ieder ander persoon verschillend, en daar kunnen we ook niet uit komen.quote:Op zondag 8 juli 2012 11:25 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dit is dus iets wat ik niet begrijp.. Ik weet het niet zeker maar volgens mij is er sinds ik op deze aardkloot rondloop een staatsschuld geweest. De ene periode wat groter dan de andere. Nooit is dat een probleem geweest, soms moest er bezuinigd worden, soms niet. That's it.
Maar bij de VVD lijkt het opeens (?) wel een soort religieus thema...een mantra: staatschuld terugdringen...staatsschuld terugdringen...staatsschuld terugdringen...ik hoor het hen al collectief mompelen.
Ik kan begrijpen dat mensen zich druk maken over milieu, veiligheid, hun baan, arme kindertjes en dat soort thema;s. Maar je druk maken om de staatsschuld... Hoe ver ben je dan heen van de normale menselijke maatschappij?
Ach weet je wat het is.. Staatschuld zo laag mogelijk houden is natuurlijk goed, maar politici presteren het telkens weer om miljarden te verbrassen aan zaken die (bijna) niemand wil. Ik hoef geen voorbeelden te noemen. Het gemak waarmee over miljardensteun wordt gesproken aan zuidelijke eurolanden vind ik erg verontrustend. Dat zouden ze vast niet zo makkelijk doen als het hun eigen geld was.quote:Op zondag 8 juli 2012 11:30 schreef Keyos het volgende:
[..]
Een staatsschuld hebben is op zich geen groot probleem, maar wel wanneer deze uit de klauwen loopt. Staatsschulden zullen we altijd blijven houden , ze worden uiteindelijk afbetaald door het afsluiten van nieuwe leningen, echter is het wel gewoon zonde als je miljarden aan rente betaald wanneer dit minder kan. Echter hebben we het hier over de aanpak van problemen via de linkse manier en de rechtse manier, welke met de betere oplossingen komt is voor ieder ander persoon verschillend, en daar kunnen we ook niet uit komen.
Klopt, we verbrassen straks miljarden doordat je jezelf afhankelijk hebt gemaakt van de financien in het Zuiden, die gewoon op een totaal ander niveau liggen dan bij ons. Ben je één van de rijkste landen van Europa, en dus de wereld, ga je jezelf afhankelijk maken van landen die er een potje van maken, schandalig eigenlijk.quote:Op zondag 8 juli 2012 11:37 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ach weet je wat het is.. Staatschuld zo laag mogelijk houden is natuurlijk goed, maar politici presteren het telkens weer om miljarden te verbrassen aan zaken die (bijna) niemand wil. Ik hoef geen voorbeelden te noemen. Het gemak waarmee over miljardensteun wordt gesproken aan zuidelijke eurolanden vind ik erg verontrustend. Dat zouden ze vast niet zo makkelijk doen als het hun eigen geld was.
Hou toch op, nederland is 1 van de sociaalste landen op de wereld. Dat sociaal zijn heeft een prijs en die prijs is tegenwoordig te hoog.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 00:38 schreef Tomatenboer het volgende:
- Omdat de maatschappij de afgelopen 30 jaar in rap tempo is geindividualiseerd, sociaal zijn en oog hebben voor anderen in de samenleving wordt steeds minder vanzelfsprekend. Een klimaat / gedachtengang waarin de VVD uiteraard prima gedijt.
Het CDA en de VVD hebben toch vrijwel altijd in de regering gezeten dus dan lijkt het mij zeer vreemd om nou juist die twee partijen te vertrouwen en de rest niet.quote:Op zondag 8 juli 2012 01:03 schreef Keyos het volgende:
Ik denk dat de VVD zo populair is, omdat een groot percentage in Nederland zich bewust is dat er alles op alles gezet moet worden om de staatsschuld omlaag te krijgen en de VVD de enige partij is die geen concessies doet om dat te bereiken. Van mij mag de VVD nog wel een stukkie rechtser, in mijn ogen zijn er teveel lastenverzwaringen doorgevoerd (zeker met het lenteakkoord ) terwijl ik juist uit principe een partij wil steunen die tegen lastenverzwaringen is. Daardoor steun ik dus de VVD omdat het de enige grote partij is in Nederland die in de buurt komt van mijn ideaal.
Als de VVD en CDA er met deze bezuinigingen al moeite heeft om de kosten in de perken te houden, hoe zou dat dan gaan met een PvdA - SP like programma ? Daar maak ik mij vrij ongerust over, zeker met de verkiezingen op komst. Niet alles wat de VVD doet ben ik even blij mee, maar ik durf ze wel de portemonnee toe te vertrouwen, in tegenstelling tot de 2 bovengenoemde partijen. Er zijn twee partijen die ik blind een portemonnee toevertrouw, dat is het CDA en de VVD, de rest zijn populisten die teveel uit emotie of een duur onzinnig ideaal willen regeren (al die groene plannen bijvoorbeeld, kost alleen maar geld).
Partijen die zeggen het beste met de toekomst voor te hebben maar ondertussen met onzin als een langstudeerboete aankomen zijn eigenlijk nog een veel groterequote:Op zondag 8 juli 2012 12:05 schreef Abed het volgende:
Partijen die het begrotingstekort willen doorschuiven
Amen.quote:Op zondag 8 juli 2012 12:14 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Partijen die zeggen het beste met de toekomst voor te hebben maar ondertussen met onzin als een langstudeerboete aankomen zijn eigenlijk nog een veel groterewaard.
quote:Op zondag 8 juli 2012 11:43 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Hou toch op, nederland is 1 van de sociaalste landen op de wereld. Dat sociaal zijn heeft een prijs en die prijs is tegenwoordig te hoog.
Het alternatief is gegarandeerde armoede voor iedereen (partij- en familieleden uiteraard uitgezonderd).quote:Op zondag 8 juli 2012 14:33 schreef EchtGaaf het volgende:
Veel studenten stemmen op de VVD omdat ze denken dat ze met zekerheid tot de happy few gaan horen en de sociale zekerheid een ver van hun bedshow is. En dan met gerust hart op de VVD kunnen stemmen. Totdat ze achter komen dat het niet vanzelfsprekend is dat succes voor iedereen gegarandeerd is.
Als je gegarandeerde armoede wilt, moet je vooral dit jaar op de VVD stemmen. Programma gelezen?quote:Op zondag 8 juli 2012 15:03 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Het alternatief is gegarandeerde armoede voor iedereen (partij- en familieleden uiteraard uitgezonderd).
PvdA heeft het grootste budget.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:00 schreef rockstah het volgende:
Er spelen denk ik een aantal dingen mee. In het kort: ze zijn wat pragmatischer dan de gemiddelde partij en hebben dus ook wat minder moeite met het volgen van moderne politieke trends. Ze hebben meer binding met het bedrijfsleven en zo ook de wereld van marketing en PR en hadden ook het grootste campagne budget.
Daarbij bedienen ze hun achterban buitengewoon goed: iedereen is voor bezuinigingen en repressie zolang het henzelf maar niet raakt. Daarom zie je ook VVD'ers op fok! die op op hun achterste benen gaan staan wanneer het gaat om de forensentaks terwijl ze bij bezuinigingen op cultuur en sociale zekerheid hun schouders ophalen.
Hierdoor kiezen ze zorgvuldig, en zo is het voor hun ook mogelijk om een dubbele standaard te behouden zonder dat er teveel mensen gaan piepen.
Dát is de kracht van de VVD, een onfeilbaar imago. Ze hebben de juiste groep uitgekozen. Het zijn vooral minderheden of groepen die toch al niet op de VVD zouden stemmen die geraakt worden: studenten, immigranten, kanslozen, werklozen. De "werkende Nederlander" komt er echt zo slecht niet vanaf. Zorgbijdragen stijgen maar dat is goed verkoopbaar, en voor de rest is het allemaal vrij beperkt. Voor die groep word ook zorgvuldig het liberale imago behouden, ze mogen 130 rijden en de leeftijdsgrens voor alcohol blijft waar het is. Khat verbieden ze dan weer wel, want die paar Somaliërs gaan toch niet op het malieveld staan om te protesteren. Dat soort pragmatisme word in bijna al hun beleid doorgetrokken.
Regeren is niet moeilijk als je je niet laat tegenhouden door principes, en in die zin zijn zij gewoon de slimsten geweest de afgelopen jaren.
haha, kun je er niet goed tegen scorpie? tegen de feiten?quote:Op zondag 8 juli 2012 15:13 schreef Scorpie het volgende:
Mooi he, zo`n VVD bashtopic. Laten we er ook 1 voor de SP, de PvdA en CDA maken. Gewoon, omdat het kan.
Ja, want de VVD wil iedereen even arm krijgen einz!!111quote:Op zondag 8 juli 2012 15:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Als je gegarandeerde armoede wilt, moet je vooral dit jaar op de VVD stemmen. Programma gelezen?
Welke feiten? Die borrelpraat afkomstig van Fokkers die allemaal tot de WAJONG / arbeiders klasse horen en minder dan modaal verdient? Natuurlijk kankeren die op de VVD, ik had niet anders verwacht. De VVD is de partij voor mensen die meer dan 1.5x modaal verdienen, zo simpel is het.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:14 schreef dawg het volgende:
[..]
haha, kun je er niet goed tegen scorpie? tegen de feiten?
Nee, niet iedereen. Wassenaer en Aerdenhout, Baarn en Soest moeten wel ontzien worden, dus ze blijven wel van de HRA af.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, want de VVD wil iedereen even arm krijgen einz!!111
je zou in elk geval geen modderfiguur slaan naast rutte.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Welke feiten? Die borrelpraat afkomstig van Fokkers die allemaal tot de WAJONG / arbeiders klasse horen en minder dan modaal verdient? Natuurlijk kankeren die op de VVD, ik had niet anders verwacht. De VVD is de partij voor mensen die meer dan 1.5x modaal verdienen, zo simpel is het.
Ja, want in die plaatsen wonen alleen maar mensen met een eigen huis, ofzo. Die 3.9 miljoen andere huizen laten we maar achterwege.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, niet iedereen. Wassenaer en Aerdenhout, Baarn en Soest moeten wel ontzien worden, dus ze blijven wel van de HRA af.
Liever Rutte dan Staatskameraad Roemer, die 100% belasting wil heffen op alles wat bovenmodaal verdient. Alleen bekt dat niet zo bij het wat minder intelligente stemvolk van de SP, dus zetten ze dat maar niet in het A4tje wat de SP kiezer onder ogen krijgt.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:17 schreef dawg het volgende:
[..]
je zou in elk geval geen modderfiguur slaan naast rutte.
i rest my case.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Liever Rutte dan Staatskameraad Roemer, die 100% belasting wil heffen op alles wat bovenmodaal verdient.
Doe toch niet zo zielig, man. Jezus. Je wordt er niet echt geloofwaardiger op met dit soort gebazel.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Liever Rutte dan Staatskameraad Roemer, die 100% belasting wil heffen op alles wat bovenmodaal verdient.
Heel goed, hou jij maar gewoon je mond dicht, stem SP en wees dankbaar voor je uitkering die je bij Gods gratie krijgt.quote:
Zegt de man die begint over Wassenaar en HRA in 1 zinquote:Op zondag 8 juli 2012 15:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Doe toch niet zo zielig, man. Jezus. Je wordt er niet echt geloofwaardiger op met dit soort gebazel.
ik stem geen sp.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Heel goed, hou jij maar gewoon je mond dicht, stem SP en wees dankbaar voor je uitkering die je bij Gods gratie krijgt.
Voor je eigen uitkering zou je het wel moeten stemmen vriend. De SP is zo ongeveer de enige partij die jou gratis geld wil blijven geven, dus waarom je op een andere partij zou stemmen is mij een raadsel.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:21 schreef dawg het volgende:
[..]
ik stem geen sp.
je komt gewoon dom over nu, that's it.
ik zie het al; je bent gewoon jaloers!quote:Op zondag 8 juli 2012 15:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Voor je eigen uitkering zou je het wel moeten stemmen vriend. De SP is zo ongeveer de enige partij die jou gratis geld wil blijven geven, dus waarom je op een andere partij zou stemmen is mij een raadsel.
waar val ik scorpie aan dan? eerder andersom. maar dat zijn we van hem gewend.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:25 schreef 99.999 het volgende:
Probeer elkaar een beetje netjes te behandelen aub.
'huhuhu je bent jaloers, maar waarop, dat weet ik niet. huhuhuh'.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:27 schreef dawg het volgende:
[..]
geen idee, kun jij beter zelf beantwoorden. je komt in elk geval een beetje kortzichtig en jaloers over.
quote:Op zondag 8 juli 2012 15:26 schreef dawg het volgende:
[..]
waar val ik scorpie aan dan? eerder andersom. maar dat zijn we van hem gewend.
jij huilt genoeg voor dit hele topic, beste scorpie.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
'huhuhu je bent jaloers, maar waarop, dat weet ik niet. huhuhuh'.
[..]
Ik zou gaan huilen als ik jou was.
Ik geniet eerlijk gezegd van dit soort topics, vol afgunst en jaloezie naar de VVD, die wederom de grootste zal zijn bij de verkiezingen. Blijkt maar weer hoeveel mensen er bang zijn voor het succes van de VVD.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:27 schreef dawg het volgende:
of gefrustreerd, ik ben er nog niet helemaal uit.
omdat je dan lekker persoonlijk kunt bashen?quote:Op zondag 8 juli 2012 15:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik geniet eerlijk gezegd van dit soort topics, vol afgunst en jaloezie naar de VVD, die wederom de grootste zal zijn bij de verkiezingen. Blijkt maar weer hoeveel mensen er bang zijn voor het succes van de VVD.
Persoonlijk? Ik maak niks persoonlijk. Ik geef je een stemadvies mee. Daarnaast heb ik al het begrip voor het feit dat je de VVD haat. Ze zullen je namelijk je uitkering afpakken zodra ze aan de macht komen, dus ik snap volkomen dat je als have-not graag bij de have`s wil horen en daarom maar op een PvdA/SP stemt. Gewoon een doodnormale stem voor eigen portomonnee, niks mis mee.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:29 schreef dawg het volgende:
jammer dat je het zo persoonlijk moet maken trouwens. ik schaam me niet voor mijn gezondheid en/of uitkering. jij kennelijk wel voor je medemens. daar zou ik eens mee aan de slag gaan.
je probeert me uit de tent te lokken met je uitspraken, niet zo schijnheilig doen.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Persoonlijk? Ik maak niks persoonlijk. Ik geef je een stemadvies mee. Daarnaast heb ik al het begrip voor het feit dat je de VVD haat. Ze zullen je namelijk je uitkeringkje afpakken zodra ze aan de macht komen, dus ik snap volkomen dat je als have-not graag bij de have`s wil horen en daarom maar op een PvdA/SP stemt. Gewoon een doodnormale stem voor eigen portomonnee, niks mis mee.
Je laat wel merken de politiek niet echt te volgen. Ook de linkse partijen geven aan dat er bezuinigd moet worden, ze kiezen alleen andere doelen en een andere manier.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:31 schreef kijkmij het volgende:
Omdat er geen andere alternatieven zijn. PVV is de meeste mensen een paar stappen te ver. CDA is helemaal onbetrouwbaar en links is ook niet echt een alternatief want die zijn van plan om de geldkraan weer helemaal open te draaien voor allerlei flauwekul en de staatsschuld daardoor nog verder op te laten lopen. Links is zelfs in staat om ons verder de schulden te steken en wel extra geld aan bijvoorbeeld ontwikkelingshulp uit te geven. dan is de VVD ineens zo'n gek idee nog niet. Hoewel ik het op heel veel punten ook niet met de VVD eens ben. Maar ja dat heb ik met de meeste partijen.
Het probleem is wel dat hij daarmee recht denkt te hebben op jouw portemonnee. Via de democratie is het in eens legaal om geld van anderen af te pakken.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Persoonlijk? Ik maak niks persoonlijk. Ik geef je een stemadvies mee. Daarnaast heb ik al het begrip voor het feit dat je de VVD haat. Ze zullen je namelijk je uitkering afpakken zodra ze aan de macht komen, dus ik snap volkomen dat je als have-not graag bij de have`s wil horen en daarom maar op een PvdA/SP stemt. Gewoon een doodnormale stem voor eigen portomonnee, niks mis mee.
Dus nu ga je ook al voor mij bepalen wat ik denk en wat ik bedoel? Je bent geknipt voor de Staatscommunisten hoor dawg, ik zou toch nog even een second opinion erbij nemen, just in case.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:33 schreef dawg het volgende:
[..]
je probeert me uit de tent te lokken met je uitspraken, niet zo schijnheilig doen.
en ik heb al gezegd dat ik niet zoveel om geld geef, wel om andere dingen en daar mijn partijkeuze op baseer.
echt, wat is dat toch met mensen die rechtse opvattingen hebben dat ze altijd aannames doen zodra ze weten dat iemand een uitkering heeft?quote:Op zondag 8 juli 2012 15:34 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het probleem is wel dat hij daarmee recht denkt te hebben op jouw portemonnee. Via de democratie is het in eens legaal om geld van anderen af te pakken.
En ik zeg het wel. En nu? Jij piept dat je erop aangevallen wordt, ik heb geen enkel negatief woord over je uitkering gezegd, ik heb alleen gezegd dat je uit eigenbelang op de SP zou moeten stemmen. Ik heb het nooit in twijfel getrokken of gezegt dat je daarop gekort zou moeten worden. Waarom je je nu dan aangesproken voelt is mij een regelrecht raadsel.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:33 schreef dawg het volgende:
[..]
ik heb het woord uitkering niet eens genoemd tot jij ermee kwam.
dat doe jij, lees maar terug.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus nu ga je ook al voor mij bepalen wat ik denk en wat ik bedoel? Je bent geknipt voor de Staatscommunisten hoor dawg, ik zou toch nog even een second opinion erbij nemen, just in case.
Wat alsnog een hoop geld extra zal kosten, maar dat laat men maar heel slim achterwege.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je laat wel merken de politiek niet echt te volgen. Ook de linkse partijen geven aan dat er bezuinigd moet worden, ze kiezen alleen andere doelen en een andere manier.
quote:Op zondag 8 juli 2012 15:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En ik zeg het wel. En nu? Jij piept dat je erop aangevallen wordt, ik heb geen enkel negatief woord over je uitkering gezegd, ik heb alleen gezegd dat je uit eigenbelang op de SP zou moeten stemmen. Ik heb het nooit in twijfel getrokken of gezegt dat je daarop gekort zou moeten worden. Waarom je je nu dan aangesproken voelt is mij een regelrecht raadsel.
quote:Op zondag 8 juli 2012 15:36 schreef dawg het volgende:
[..]
dat doe jij, lees maar terug.
volgens mij ben je inderdaad niet zo slim. en ja, dat is inderdaad wel een waardeoordeel, echter gebaseerd op je posts.
Dus als ik een andere mening heb volg ik de politiek ineens niet? Hmmm, tja. Ik schat in dat jij een SP aanhanger bent.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je laat wel merken de politiek niet echt te volgen. Ook de linkse partijen geven aan dat er bezuinigd moet worden, ze kiezen alleen andere doelen en een andere manier.
L_V is vooral links georienteerd, niet echt onder te brengen in een partij. Feit is wel dat hij een gruwelijke hekel heeft aan alles dat rechts ruikt.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:37 schreef kijkmij het volgende:
[..]
Dus als ik een andere mening heb volg ik de politiek ineens niet? Hmmm, tja. Ik schat in dat jij een SP aanhanger bent.
hoor je mij klagen over mijn financiele situatie? of uberhaupt mijn situatie? nee heh. jij huilt over mijn situatie.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus nu val je mij persoonlijk aan? Hoor je mij klagen? Hoor je mij huilen? Nee he. Dat is het verschil tussen jou en mij, een ruggegraat. Ik zou zeggen kweek er 1.
Noem het beestje gewoon bij z'n naam zou ik zeggen.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
L_V is vooral links georienteerd, niet echt onder te brengen in een partij. Feit is wel dat hij een gruwelijke hekel heeft aan alles dat rechts ruikt.
quote:Op zondag 8 juli 2012 15:38 schreef dawg het volgende:
[..]
hoor je mij klagen over mijn financiele situatie? of uberhaupt mijn situatie? nee heh. jij huilt over mijn situatie.
je snapt niet eens dat het geen persoonlijke aanval was.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Blijf lekker persoonlijk worden, helpt je zaak echt goed.
Nee, wel als je willens en wetens leugens verspreidt met je 'kraan opendraaien'. Dat mag best je mening zijn, maar probeer dan wel een mening te hebben die gebaseerd is op feiten en niet op propaganda.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:37 schreef kijkmij het volgende:
[..]
Dus als ik een andere mening heb volg ik de politiek ineens niet? Hmmm, tja. Ik schat in dat jij een SP aanhanger bent.
ik val je nergens aan. dat je dat denkt zegt genoeg over jou en je vermogen tot begrijpend lezen. maar dat heb ik al een paar keer gezegd, ik vermoed niet dat het nog beter zal worden.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Blijkbaar lees je de posts van de mods ook al niet.
Nou ja, kraan opendraaien is het niet, maar een SP die qua bezuinigingen wat minder doet en hoopt meer op te halen door belastingverzwaringen is natuurlijk ook niet het toonbeeld van efficiente bezuinigingsdrift.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, wel als je willens en wetens leugens verspreidt met je 'kraan opendraaien'. Dat mag best je mening zijn, maar probeer dan wel een mening te hebben die gebaseerd is op feiten en niet op propaganda.
We kunnen wel verder gaan in DM hoor, als je dat liever hebt? Dit soort offtopic geneuzel komt het topic niet ten goede. Maar dan niet gaan huilen bij de modjes he?quote:Op zondag 8 juli 2012 15:44 schreef dawg het volgende:
[..]
ik val je nergens aan. dat je dat denkt zegt genoeg over jou en je vermogen tot begrijpend lezen. maar dat heb ik al een paar keer gezegd, ik vermoed niet dat het nog beter zal worden.
In tegenstelling tot de Kunduzcoalitie die alles wil bereiken door bezuinigen en helemaal geen lastenverzwaring gepland heeft? Oh, wacht...quote:Op zondag 8 juli 2012 15:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou ja, kraan opendraaien is het niet, maar een SP die qua bezuinigingen wat minder doet en hoopt meer op te halen door belastingverzwaringen is natuurlijk ook niet het toonbeeld van efficiente bezuinigingsdrift.
Bij deze dan nogmaals.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Blijkbaar lees je de posts van de mods ook al niet.
Het eigen risico verhogen is geen lastenverzwaring? Hoe zie jij dat dan?quote:Op zondag 8 juli 2012 15:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
In tegenstelling tot de Kunduzcoalitie die alles wil bereiken door bezuinigen en helemaal geen lastenverzwaring gepland heeft? Oh, wacht...
Je weet wat 'oh, wacht' achter een zin betekent?quote:Op zondag 8 juli 2012 15:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het eigen risico verhogen is geen lastenverzwaring? Hoe zie jij dat dan?
Ik zou het programma eens lezen.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:48 schreef robin007bond het volgende:
En om antwoord te geven op de TT.
De VVD doet het gewoon goed omdat mensen zien dat de partij oplossingen biedt. Bijna alle werkenden komen er ook wel goed van af. Het zijn echt hele kleine minderheden die er slechter af komen met de VVD, maar die zouden waarschijnlijk toch al niet VVD stemmen.
Aha, op die fiets. Ik dacht dat je serieus wasquote:Op zondag 8 juli 2012 15:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je weet wat 'oh, wacht' achter een zin betekent?
Heb ik gedaan.quote:
Tuurlijk, want 24 miljard is makkelijk te halen met een goedgepraat verhoging van ER en het slopen van alleen de sociale zekerheid. De rest van ons gaat er helemaal niks van merken. Natuurlijk.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:51 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Heb ik gedaan.
De ziektekosten stijgen waarschijnlijk, maar dat is nog wel recht te praten. Alleen mensen die erg afhankelijk zijn van de overheid kunnen er echt op achteruit gaan.
De VVD, net zoals alle andere partijen, kan er niet omheen om lastenverzwaring in te voeren voor het gros van de mensen. Het is niet zo dat je even van de bovenste 0.1% van de bevolking 10% extra kan vragen en hoera, Nederland is uit de zorgen. Zo werkt het nu eenmaal niet. Elke partij heeft maatregelen die het merendeel van Nederland zal gaan voelen, de vraag is alleen waar je de details op wil invullen.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:51 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Heb ik gedaan.
De ziektekosten stijgen waarschijnlijk, maar dat is nog wel recht te praten. Alleen mensen die erg afhankelijk zijn van de overheid kunnen er echt op achteruit gaan.
En idem dito bij de SP, PvdA, GL, D66, CDA en PVV. Als dat je beweegredenen zijn om niet op een partij te stemmen, dan word het dus niet stemmen.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Tuurlijk, want 24 miljard is makkelijk te halen met een goedgepraat verhoging van ER en het slopen van alleen de sociale zekerheid. De rest van ons gaat er helemaal niks van merken. Natuurlijk.
Zeker. Maar dan wordt het dus een afweging van wat je belangrijk vindt. Vind je het belangrijk dat de HRA in stand blijft, stem je VVD. Wil je dat iedereen hier in dit land fatsoenlijk te vreten heeft, dan stem je geen VVD.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En idem dito bij de SP, PvdA, GL, D66, CDA en PVV. Als dat je beweegredenen zijn om niet op een partij te stemmen, dan word het dus niet stemmen.
Want de afgelopen jaren toen de VVD aan de macht was is gebleken dat er miljoenen mensen aan hongersnood zijn overleden in Nederland. En ik maar denken dat oma een natuurlijke dood stierf aan hartfalen.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Zeker. Maar dan wordt het dus een afweging van wat je belangrijk vindt. Vind je het belangrijk dat de HRA in stand blijft, stem je VVD. Wil je dat iedereen hier in dit land fatsoenlijk te vreten heeft, dan stem je geen VVD.
Ik ben wel benieuwd naar de cijfertjes inderdaad.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Want de afgelopen jaren toen de VVD aan de macht was is gebleken dat er miljoenen mensen aan hongersnood zijn overleden in Nederland. En ik maar denken dat oma een natuurlijke dood stierf aan hartfalen.
Duizenden, zo niet miljoenen mensen zijn er al overleden sinds de invoering van de HRA in 1893, dat is algemeen bekend. Daar zullen er vast wel een paar bij zijn die door ondervoeding zijn overleden, dus HRA = hongersnood. Simpel.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:59 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd naar de cijfertjes inderdaad.
Met dank aan de Voedselbanken valt het aantal inderdaad mee. Dan kun je je natuurlijk afvragen of je zonder schaamrood op je kaken het bestaan en de noodzaak van voedselbanken in een van de rijkste landen ter wereld kunt goedpraten.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Want de afgelopen jaren toen de VVD aan de macht was is gebleken dat er miljoenen mensen aan hongersnood zijn overleden in Nederland. En ik maar denken dat oma een natuurlijke dood stierf aan hartfalen.
De zorg natuurlijk ook, maar ook dat is alleen voor mensen die afhankelijk zijn van de overheid.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Tuurlijk, want 24 miljard is makkelijk te halen met een goedgepraat verhoging van ER en het slopen van alleen de sociale zekerheid. De rest van ons gaat er helemaal niks van merken. Natuurlijk.
Dat is zeer goed goed te praten, hoeveel mensen zorgen wel niet dat ze zelf in de problemen komen door niet met geld te kunnen omgaan. Niemand in Nederland hoeft om te komen van armoede, het zijn vaak de mensen die zich helemaal de pleuris kopen en in het rood staan die een dergelijk lot voor zich hebben, om nog te zwijgen over zwervers e.d. die dat leven juist verkiezen, net als krakers. Van een bijstand of WW uitkering kan je prima eten kopen, en met huursubsidie ook prima een sociale huurwoning hebben.quote:Op zondag 8 juli 2012 16:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Met dank aan de Voedselbanken valt het aantal inderdaad mee. Dan kun je je natuurlijk afvragen of je zonder schaamrood op je kaken het bestaan en de noodzaak van voedselbanken in een van de rijkste landen ter wereld kunt goedpraten.
Je hebt 25 jaar gewerkt, een levenspatroon opgebouwd, een huis gekocht en je krijgt de zak. Aan de bak kom je niet meer want je bent 'te oud'. Geen sprake van je 'de pleuris' kopen (wat trouwens ook weer zoń leuk en nergens onderbouwd vooroordeel is), maar je zit wel met je vaste lasten. Je huis raak je niet kwijt, maar de hypotheek gaat wel door. Allemaal je eigen schuld, zeker?quote:Op zondag 8 juli 2012 16:03 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat is zeer goed goed te praten, hoeveel mensen zorgen wel niet dat ze zelf in de problemen komen door niet met geld te kunnen omgaan. Niemand in Nederland hoeft om te komen van armoede, het zijn vaak de mensen die zich helemaal de pleuris kopen en in het rood staan die een dergelijk lot voor zich hebben, om nog te zwijgen over zwervers e.d. die dat leven juist verkiezen, net als krakers. Van een bijstand of WW uitkering kan je prima eten kopen, en met huursubsidie ook prima een sociale huurwoning hebben.
Je bedoelt de hypotheek die 3 keer is overgesloten en waarvan men met de overwaarde een nieuwe auto, plasma en keuken kocht, waarmee men op verjaardagen zat te koketteren? En waarvan men nu een verlies moet nemen omdat men jarenlang genoten heeft als babyboomer zijnde van die overwaarde? Tja, wel genieten in tijden van voorspoed, maar huilie huilie doen als het even niet meezit, iets met billen en blaren natuurlijk.quote:Op zondag 8 juli 2012 16:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je hebt 25 jaar gewerkt, een levenspatroon opgebouwd, een huis gekocht en je krijgt de zak. Aan de bak kom je niet meer want je bent 'te oud'. Geen sprake van je 'de pleuris' kopen (wat trouwens ook weer zoń leuk en nergens onderbouwd vooroordeel is), maar je zit wel met je vaste lasten. Je huis raak je niet kwijt, maar de hypotheek gaat wel door. Allemaal je eigen schuld, zeker?
Tot je chronisch ziek bent of de GGZ nodig hebt althans.quote:Op zondag 8 juli 2012 16:03 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat is zeer goed goed te praten, hoeveel mensen zorgen wel niet dat ze zelf in de problemen komen door niet met geld te kunnen omgaan. Niemand in Nederland hoeft om te komen van armoede, het zijn vaak de mensen die zich helemaal de pleuris kopen en in het rood staan die een dergelijk lot voor zich hebben, om nog te zwijgen over zwervers e.d. die dat leven juist verkiezen, net als krakers. Van een bijstand of WW uitkering kan je prima eten kopen, en met huursubsidie ook prima een sociale huurwoning hebben.
Que? Jij vind dus dat mensen recht hebben op meer dan standaard levensvoorziening zonder daarvoor te hoeven betalen? Waarom?quote:Op zondag 8 juli 2012 16:07 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Tot je chronisch ziek bent of de GGZ nodig hebt althans.
Zijn ook genoeg mensen die hard werken en het mogen uitzoeken met 1200 euro per maand schoon. Dan kun je natuurlijk in Oost-Groningen gaan wonen waar de huren laag zijn, maar hoe je dan op je werk komt?
En dan heb ik het nog niet over reiskosten en dergelijke.
Feit is dat mensen echt in problemen gaan komen. En iedereen heeft recht op meer dan alleen een huis, een matras en een paar korsten brood. En dat kan ook.
quote:Op zondag 8 juli 2012 16:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je bedoelt de hypotheek die 3 keer is overgesloten en waarvan men met de overwaarde een nieuwe auto, plasma en keuken kocht, waarmee men op verjaardagen zat te koketteren? En waarvan men nu een verlies moet nemen omdat men jarenlang genoten heeft als babyboomer zijnde van die overwaarde? Tja, wel genieten in tijden van voorspoed, maar huilie huilie doen als het even niet meezit, iets met billen en blaren natuurlijk.
Ja, want die mensen zijn zwaar in de meerderheid inderdaad, en alleen om die kleine groep moeten we ons hele landelijke beleid omgooien en vooral SP gaan stemmen. Kom op zeg. Jij weet net zo goed als ik dat wanneer je door de achterstandswijken rijdt dat 't daar echt niet allemaal te wijten is aan ontslagen op je 40'ste of een handicap.quote:Op zondag 8 juli 2012 16:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je hebt 25 jaar gewerkt, een levenspatroon opgebouwd, een huis gekocht en je krijgt de zak. Aan de bak kom je niet meer want je bent 'te oud'. Geen sprake van je 'de pleuris' kopen (wat trouwens ook weer zoń leuk en nergens onderbouwd vooroordeel is), maar je zit wel met je vaste lasten. Je huis raak je niet kwijt, maar de hypotheek gaat wel door. Allemaal je eigen schuld, zeker?
Omdat dit fatsoenlijk is, en omdat je de sociale cohesie moet bewakenquote:Op zondag 8 juli 2012 16:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Que? Jij vind dus dat mensen recht hebben op meer dan standaard levensvoorziening zonder daarvoor te hoeven betalen? Waarom?
Je moet ze eens de kost geven, de mensen die op hun overwaarde teerden in de jaren 80-90. Ben je er zelf ook zo`n 1 toevallig?quote:Op zondag 8 juli 2012 16:08 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Echt geen flauw benul van de wereld waarin je leeft he jij?
Sociale cohesie, uit zich dat in materiele zaken dan? Of bedoel je toegang tot (basis) zorg en een oudedagsvoorziening?quote:Op zondag 8 juli 2012 16:09 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Omdat dit fatsoenlijk is, en omdat je de sociale cohesie moet bewaken
Ik heb het over werkende mensen he?
Dus laat maar rotten? Wat een onzin.quote:Op zondag 8 juli 2012 16:09 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, want die mensen zijn zwaar in de meerderheid inderdaad, en alleen om die kleine groep moeten we ons hele landelijke beleid omgooien en vooral SP gaan stemmen. Kom op zeg. Jij weet net zo goed als ik dat wanneer je door de achterstandswijken rijdt dat 't daar echt niet allemaal te wijten is aan ontslagen op je 40'ste of een handicap.
Neequote:Op zondag 8 juli 2012 16:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je moet ze eens de kost geven, de mensen die op hun overwaarde teerden in de jaren 80-90. Ben je er zelf ook zo`n 1 toevallig?
Ik zeg nergens laat maar rotten, ik zeg dat jullie zwaar overdrijven.quote:Op zondag 8 juli 2012 16:10 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Dus laat maar rotten? Wat een onzin.
Waarom doe je het dan af als onzin? Die mensen die met een tophypotheek van 8 tot 10 keer hun inkomen nu in de shit zitten, zitten die daar omdat ze niet anders konden, of omdat ze het prachtig vonden en het in tijden van voorspoed toch allemaal niet slechter kon gaan? Ik neig naar het tweede.quote:
Die groep wordt idd wel zwaar uitvergroot.quote:Op zondag 8 juli 2012 16:11 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik zeg nergens laat maar rotten, ik zeg dat jullie zwaar overdrijven.
Nou vertel dan maar eensquote:Op zondag 8 juli 2012 15:48 schreef robin007bond het volgende:
De VVD doet het gewoon goed omdat mensen zien dat de partij oplossingen biedt.
Sociale cohesie holt achteruit wanneer je mensen hebt die met al hun werk nog steeds geen vakantietje of weekendje weg kunnen betalen ja.quote:Op zondag 8 juli 2012 16:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sociale cohesie, uit zich dat in materiele zaken dan? Of bedoel je toegang tot (basis) zorg en een oudedagsvoorziening?
Ik heb het over mensen die nooit een koophuis zullen hebben, eerlijk gezegd.quote:Op zondag 8 juli 2012 16:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom doe je het dan af als onzin? Die mensen die met een tophypotheek van 8 tot 10 keer hun inkomen nu in de shit zitten, zitten die daar omdat ze niet anders konden, of omdat ze het prachtig vonden en het in tijden van voorspoed toch allemaal niet slechter kon gaan? Ik neig naar het tweede.
Jij claimt iets.quote:Op zondag 8 juli 2012 16:14 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Waarom zouden ze er anders op stemmen?
Maar die groep is er, die groep is groeiende.quote:Op zondag 8 juli 2012 16:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die groep wordt idd wel zwaar uitvergroot.
Dus je pleit voor beter betaalde banen voor laag opgeleiden ?quote:Op zondag 8 juli 2012 16:13 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Sociale cohesie holt achteruit wanneer je mensen hebt die met al hun werk nog steeds geen vakantietje of weekendje weg kunnen betalen ja.
Mensen moeten een beetje mee kunnen komen met anderen. Als je mensen het idee geeft dat je schijt aan ze hebt, dan zullen ze ook schijt aan jou gaan krijgen. De tegenstellingen worden te groot en er ontstaat frictie.
Dat is niet waar L_V het over had.quote:Op zondag 8 juli 2012 16:14 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Ik heb het over mensen die nooit een koophuis zullen hebben, eerlijk gezegd.
Niet specifiek. Ik pleit wel voor meer zekerheid en een iets hoger bestaansminimum. En ik pleit voor een oplossing voor chronisch zieken en mensen die de GGZ en eventuele medicatie nodig hebben.quote:Op zondag 8 juli 2012 16:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus je pleit voor beter betaalde banen voor laag opgeleiden ?
Hoezo zwijgen we ze dood dan?quote:Op zondag 8 juli 2012 16:15 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Maar die groep is er, die groep is groeiende.
Kortom: geen enkel argument om die groep dood te zwijgen.
Dat bleek niet uit je post.quote:Op zondag 8 juli 2012 16:16 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik claim dat mensen er blijkbaar oplossingen in zien
Eigen toedoen is relatief.quote:Op zondag 8 juli 2012 16:18 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Hoezo zwijgen we ze dood dan?
Ik heb altijd gezegd dat die mensen moeten worden ondersteund, maar mensen die door eigen toedoen in de penarie zitten hoef ik niet per se te ondersteunen met meer dan brood en water en wellicht wat pleisters.
En dat is mijn probleem precies omdat?quote:Op zondag 8 juli 2012 16:20 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Eigen toedoen is relatief.
Sommige mensen zijn gewoon enorm dom.
Een koophuis voor linksen? Dat klinkt wel heel erg a-socialistisch zeg. Een kleine flatwoning (zonder tuin) voor iedereen is toch het linkse ideaal?quote:Op zondag 8 juli 2012 16:14 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Ik heb het over mensen die nooit een koophuis zullen hebben, eerlijk gezegd.
Dan moet je juist op de VVD stemmen want die worden altijd (en terecht) ontzien bij bezuinigingen.quote:Op zondag 8 juli 2012 16:17 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Niet specifiek. Ik pleit wel voor meer zekerheid en een iets hoger bestaansminimum. En ik pleit voor een oplossing voor chronisch zieken en mensen die de GGZ en eventuele medicatie nodig hebben.
LOL, sterke repliek.quote:Op zondag 8 juli 2012 16:21 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
En dat is mijn probleem precies omdat?
Bron?quote:Op zondag 8 juli 2012 16:23 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Dan moet je juist op de VVD stemmen want die worden altijd (en terecht) ontzien bij bezuinigingen.
Extra belasting heffen is tegenwoordig bezuinigen in de ogen van de politiek.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Heb je geen brood te snijden vrouwmensch?quote:Op zondag 8 juli 2012 16:22 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Een koophuis voor linksen? Dat klinkt wel heel erg a-socialistisch zeg. Een kleine flatwoning (zonder tuin) voor iedereen is toch het linkse ideaal?
Omdat het vertrouwen in PvdA, CDA en zelfs de PVV wegebt, dus blijven er twee grote partijen over, de VVD en de SP. Uiteindelijk werd het een tweedeling waar wij politiek op uit kwamen na een politiek proces van zeker veertig jaar, vooral na 9/11 in een stroomversnelling gekomen.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 00:23 schreef MakkieR het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom de VVD vandaag de dag nog steeds zo mateloos populair is?
De 'rechtse' kiezer wordt richting de VVD geduwt, de 'linkse' kiezer richting de SP, daarom blijft de VVD zo groot (PVV begint steeds meer LPF te lijken, Groenlink ook al gerommel, alleen PvdA blijft op 'links' nog over) Het gaat alleen maar om die tweedeling, die je ook ziet in andere Europese landen.quote:Gezien hun programma, liegen ze er niet om en gezien hun regeerperiode bluffen de heren van de VVD niet om ons langzaam te wurgen, net zolang tot we uiteindelijk helemaal niets meer over hebben om rond te kunnen komen, met het zuur verdiende geld.
Al die dure termen zoals socialsme, liberalisme, vrijheid, groen, links, rechts zijn kiezersbedrog, niets anders dan de kiezer een label geven zodat die zich thuisvoelt bij de partij, dit bestaat allemaal niet meer, want het ging alleen maar om die zetels (macht) binnen te loodsen.quote:Het draait allang niet meer om het liberale gevoel, waar de VVD mee pronkt, waar hard werkende Nederlanders net zo hard moeten bloeden als niet werkende Nederlanders.
Zo is het ook met de SP kiezers, het is niet meer wat iemand bindt, er is geen alternatief meer, dus gaat de massa over op de laatste pseudo-alternatieven, VVD en SP (waardoor er al een heel eind een historische tweedeling ontstaat)quote:En nog steeds is de VVD mateloos populair, ik vraag me af wat de VVD kiezer bindt aan deze partij? loopt elke potentiele VVD kiezer met een godsvermogen rond ofzo?
Ik heb geen zin om andermans fouten en domheid te financieren, dus inderdaad, ik weiger ook te stemmen op een partij die daar wel behoefte aan heeft. Ieder z'n ding.quote:Op zondag 8 juli 2012 16:27 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
LOL, sterke repliek.
Als jij de tering ingetrapt wordt op straat is dat ook niet mijn probleem. Maar echt een goed argument om rustig toe te kijken is dat niet, toch?
Zo ook in dit geval. Het is een kwestie van fatsoen.
Als jij schijt hebt aan mij, heb ik schijt aan jou. Ik kan je nu al vertellen wie er dan huilend zijn relaas gaat doen in de Telegraaf en bij de politie met een flinke scheut "IN WAT VOOR WERELD LEVEN WIJ!?".
Je mag niet verwachten dat anderen respect voor jou hebben als je dit anderen ook niet geeft. En daar wringt bij mij de schoen. Je bent geen haar beter dan de mensen waar je graag op afgeeft, alleen is jouw positie beter dan die van hen. Dus heb je de luxe net te doen alsof iedereen het zelf maar uit moet zoeken.
Maar zo werkt het niet. We moeten een beetje voor elkaar zorgen
Doen we dit niet, dan haalt de harde realiteit ons vanzelf wel in.
Waar fatsoen gelijk de deur uit vliegt zodra er geen geld mee te verdienen isquote:Op zondag 8 juli 2012 16:33 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Ook voor fatsoen zit je prima bij de VVD!
En je betaalt geen belasting dus?quote:Op zondag 8 juli 2012 16:31 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik heb geen zin om andermans fouten en domheid te financieren, dus inderdaad, ik weiger ook te stemmen op een partij die daar wel behoefte aan heeft. Ieder z'n ding.
En voor een 6-traps vibrator schat?quote:Op zondag 8 juli 2012 16:33 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Ook voor fatsoen zit je prima bij de VVD!
Zeker, en linksen gebruiken natuurlijk gewoon een banaan.quote:Op zondag 8 juli 2012 16:37 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
En voor een 6-traps vibrator schat?
Ja die linksche vrouwtjes zijn wat minder diepgevroren, dus 6-traps zal niet nodig zijn.quote:Op zondag 8 juli 2012 16:39 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Zeker, en linksen gebruiken natuurlijk gewoon een banaan.
Ik betaal belasting, afdoende m.i.quote:Op zondag 8 juli 2012 16:36 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
En je betaalt geen belasting dus?
Maar wel eerlijk van je, al blijft het enorm kortzichtig van je om er maar vanuit te gaan dat je het allemaal in je eentje gedaan hebt.
You don't give love, then you won't get loved, you don't push then you won't get shoved.
Voor mensen als jou kan ik dan ook niet zoveel empathie meer opbrengen. Dat is wat zwak, maar wel de waarheid. Want reken maar dat je van anderen wel verwacht dat ze zich om je bekommeren als het er op aankomt.
Ik dacht dat je geen dommigheden en fouten wilde financieren?quote:
Is maar een momentopname. Onthoud het goed en we zullen zien hoe je er later over denktquote:En ik behoef ook geen empathie, dus wat dat betreft zitten we wel op 1 lijn dan.
Daarom stem ik ook op een partij die voor belastingverlaging ipv verhoging is.quote:Op zondag 8 juli 2012 16:46 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Ik dacht dat je geen dommigheden en fouten wilde financieren?
Ik ga van 't positieve uit.quote:Is maar een momentopname. Onthoud het goed en we zullen zien hoe je er later over denkt
Lood om oud ijzer.quote:Op zondag 8 juli 2012 16:47 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Daarom stem ik ook op een partij die voor belastingverlaging ipv verhoging is.
Dat is een mooie gedachte die verder weinig invloed zal hebben als het er op aankomt.quote:Ik ga van 't positieve uit.
Dat zal me aan m'n kont roesten, heb het nu goed, heb enkel betere vooruitzichten.quote:Op zondag 8 juli 2012 17:01 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Lood om oud ijzer.
[..]
Dat is een mooie gedachte die verder weinig invloed zal hebben als het er op aankomt.
Het grappige is dat heel veel werkenden een baan hebben bij de overheid. Op de overheid wordt echter bezuinigd en dus verliezen heel veel werkenden een baan. Het onderscheid tussen werkenden en niet-werkenden is een beetje dom. Voor je het weet behoor je namelijk tot de niet-werkenden, zeker als het aan de VVD ligt. Ik ben geen ambtenaar, maar als ik dat wel was zou ik de VVD nog meer verafschuwen dan ik nu al doe.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:48 schreef robin007bond het volgende:
De VVD doet het gewoon goed omdat mensen zien dat de partij oplossingen biedt. Bijna alle werkenden komen er ook wel goed van af. Het zijn echt hele kleine minderheden die er slechter af komen met de VVD, maar die zouden waarschijnlijk toch al niet VVD stemmen.
Mooiquote:Op zondag 8 juli 2012 17:05 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat zal me aan m'n kont roesten, heb het nu goed, heb enkel betere vooruitzichten.
Noeste arbeid is goed, maar meer mensen verrichten noeste arbeid dan enkel arbeiders.quote:Op zondag 8 juli 2012 17:23 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Mooi
Jammer alleen dat je niet inziet dat je daar zonder de noeste arbeid van anderen niet was gekomen.
Ik gun het je dat je het goed hebt, maar heb je dan geen enkel mededogen met de mensen in dit land die het buiten hun schuld minder goed hebben? Ik denk bijvoorbeeld aan chronisch zieken, arbeidsgehandicapten etc. Op hen bezuinigen vind ik gewoon slecht.quote:Op zondag 8 juli 2012 17:05 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat zal me aan m'n kont roesten, heb het nu goed, heb enkel betere vooruitzichten.
Ik geef geloof ik overal aan dat mensen die zonder hun eigen schuld in de problemen geraken gewoon gesteund mogen worden van me.quote:Op zondag 8 juli 2012 17:32 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik gun het je dat je het goed hebt, maar heb je dan geen enkel mededogen met de mensen in dit land die het buiten hun schuld minder goed hebben? Ik denk bijvoorbeeld aan chronisch zieken, arbeidsgehandicapten etc. Op hen bezuinigen vind ik gewoon slecht.
Zelf maak ik een onderscheid tussen 'eigen volk' en het buitenland. Van het oeverloos blijven pompen van miljarden in de bodemloze put van zwakke eurolanden vind ik veel vervelender en verontrustender dan het niet-bezuinigen op sociale zekerheid in Nederland. Ontwikkelingshulp ben ik ook geen voorstander van, dat kan wel op een laag pitje tot we het zelf beter voor elkaar hebben. Geld pompen in het buitenland en ondertussen bezuinigen in eigen land vind ik heel erg storend.
Natuurlijk. Maar die krijgen meer dan wat wisselgeld.quote:Op zondag 8 juli 2012 17:32 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Noeste arbeid is goed, maar meer mensen verrichten noeste arbeid dan enkel arbeiders.
Maar wat is "eigen schuld"?quote:Op zondag 8 juli 2012 17:37 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik geef geloof ik overal aan dat mensen die zonder hun eigen schuld in de problemen geraken gewoon gesteund mogen worden van me.
Ok. Heb niet alles gelezen, vandaar.quote:Op zondag 8 juli 2012 17:37 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik geef geloof ik overal aan dat mensen die zonder hun eigen schuld in de problemen geraken gewoon gesteund mogen worden van me.
Niet met geld kunnen omgaan.quote:
net zo goed de PVV natuurlijk met de nadruk op een wat ander onderdeel van het 'rechtse' maar wel het onderdeel wat beeldbepalend isquote:Op zondag 8 juli 2012 17:44 schreef Keyos het volgende:
. Als ik denk aan een rechtse partij/beweging die zich rechts kan meten als SP links is, is dat de libertarische beweging, en die is vreselijk klein tot niet aanwezig in Nederland.
Het ding is dat de PVV geen rechtser alternatief is voor de VVD als het om de liberale achtergrond gaat. Het enige alternatief dat rechtser is dan de VVD voor zover ik weet, is het libertarisme. Echter gaat voor mij het libertarisme te ver, ik zou wel liever een grote libertarische beweging willen zien in de plaats van de PVV.quote:Op zondag 8 juli 2012 17:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
net zo goed de PVV natuurlijk met de nadruk op een wat ander onderdeel van het 'rechtse' maar wel het onderdeel wat beeldbepalend is.
Ik mag eigenlijk niet klagen omdat ik m'n geld eraan verdien, maar denk aan teveel kredieten.quote:
Het liberale? Daar heeft de VVD zich al jaren geleden van afgewend toch? Het is gewoon een conservatieve volkspartij. Daarin is met de PVV gewoon een duidelijk rechtser alternatief beschikbaar.quote:Op zondag 8 juli 2012 17:53 schreef Keyos het volgende:
[..]
Het ding is dat de PVV geen rechtser alternatief is voor de VVD als het om de liberale achtergrond gaat. Het enige alternatief dat rechtser is dan de VVD voor zover ik weet, is het libertarisme. Echter gaat voor mij het libertarisme te ver, ik zou wel liever een grote libertarische beweging willen zien in de plaats van de PVV.
Nederland is dan ook zwaar geliberaliseerd, er is weinig ruimte meer voor liberalisering. Op economisch vlak nog wel, maar in een polderland als dit werkt dat toch niet.quote:Op zondag 8 juli 2012 17:58 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het liberale? Daar heeft de VVD zich al jaren geleden van afgewend toch? Het is gewoon een conservatieve volkspartij. Daarin is met de PVV gewoon een duidelijk rechtser alternatief beschikbaar.
En ach die libertarische mafklappers, leuk dat ze er zijn maar die zullen nooit een meer dan marginale aanhang krijgen. De meeste mensen zijn namelijk realisten.
Daar heb je een puntquote:Op zondag 8 juli 2012 18:35 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nederland is dan ook zwaar geliberaliseerd, er is weinig ruimte meer voor liberalisering. Op economisch vlak nog wel, maar in een polderland als dit werkt dat toch niet.
Daarom.quote:Op zondag 8 juli 2012 18:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Daar heb je een punt. En met zaken als ontslagrecht of de woningmarkt kan een VVD zich echt niet meer onderscheiden van anderen op liberaal gebied.
Nederland is zwaar geliberaliseerdquote:Op zondag 8 juli 2012 18:35 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nederland is dan ook zwaar geliberaliseerd, er is weinig ruimte meer voor liberalisering. Op economisch vlak nog wel, maar in een polderland als dit werkt dat toch niet.
Blij dat je het zo volwassen opvat.quote:Op zondag 8 juli 2012 19:36 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Nederland is zwaar geliberaliseerd![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
HAHAHAHAHA ik heb me echt kapot gelachen![]()
Goede grap man!
Nog een extra smiley voor jou:quote:Op zondag 8 juli 2012 19:37 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Blij dat je het zo volwassen opvat.
De PVV rechtser? Ik zie de PVV juist eerder als een SP met nationalistische trekjesquote:Op zondag 8 juli 2012 17:58 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het liberale? Daar heeft de VVD zich al jaren geleden van afgewend toch? Het is gewoon een conservatieve volkspartij. Daarin is met de PVV gewoon een duidelijk rechtser alternatief beschikbaar.
En ach die libertarische mafklappers, leuk dat ze er zijn maar die zullen nooit een meer dan marginale aanhang krijgen. De meeste mensen zijn namelijk realisten.
Landen die ontwikkelingshulp ontvangen ontwikkelen zich minder dan landen die het niet ontvangen. En ook zou het helpen. Het is iets dat je gemakkelijk individueel kan regelen. Als iemand wil geven geeft hij, en zo niet dan niet. Democratischer kan het niet.quote:Op maandag 9 juli 2012 17:28 schreef EchtGaaf het volgende:
De VVD bewijst weer met het program de omgekeerde Robin Hood te zijn.... Geld weghalen bij diegenen die het minst kunnen hebben, de sterken geheel ontziend of juist tegemoetkomend.....Goedkoper kan het niet. Sociale zekerheid kapot maken met 9 miljard (!) aan bezuinigingen; ontwikkelingshulp met 70% korten (= drie miljard!) en zieke mensen nog meer eigen bijdragen laten betalen (terwijl de zorg voor een groeiende groep al onbetaalbaar is geworden).
Mensen maar denken dat ze zelf niet bij diegenen terecht kunnen komen bij wie de VVD de klappen uitdeelt.
Een genadeloos, nietsontziend hardvochtig programma, ik begrijp echt niet dat de partij zo populair kan zijn. Nederland wordt steeds minder mooi.![]()
We gaan hard naar de situatie zoals die in Amerika is. Zorg is daar alleen betaalbaar voor mensen met een dikke portemonnee. Voor diegenen die het niet kunnen betalen kunnen zo nu en dan hun kiezen laten trekken bij de rondtrekkende tenttandarts die daar vrijwilligerswerk doet voor de armen.![]()
De helft van de 24 miljard dat VVD wil ombuigen wil de VVD weghalen bij uitkeringsgerechtigden (9 mld) en bij de allerarmsten in de wereld. (3 mld)
Hoe diep kan je dan zinken?
Waarom noemt men dit een boete? Ik ben ook nog steeds mijn studie aan het terugbetalen. Was geen gift, die laatste paar maanden die ik er langer over deed? Was dat dan niet ook al een boete? Moet het gewoon betalen hoor. Snap de ophef niet zo erg zul je wellicht begrijpen - misschien moet DUO mijn lening ook maar kwijtschelden dan, vind het eigenlijk ook niet zo eerlijk dat ik nu een boete moet betalen.quote:Op maandag 9 juli 2012 11:00 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik las net dat in het VVD-verkiezingsprogramma staat dat de langstudeerboete wordt afgeschaft. Bij het Lenteakkoord is de langstudeerboete echter gehandhaafd. Straks moeten studenten dus die boete betalen, terwijl het een jaar later alweer wordt afgeschaft. Dat zou erg oneerlijk zijn, nog oneerlijker dan die boete al was. Laf ook van de VVD om alweer terug te komen op een maatregel waar ze een paar maanden geleden nog mee hebben ingestemd. Maar ja, studenten behoren ook tot de (potentiele) achterban van de VVD natuurlijk.
Je lening terugbetalen is iets anders dan 3 ruggen extra moeten betalen, alleen om te MOGEN studeren. Dat noem ik een boete, ja.quote:Op maandag 9 juli 2012 19:05 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Waarom noemt men dit een boete? Ik ben ook nog steeds mijn studie aan het terugbetalen. Was geen gift, die laatste paar maanden die ik er langer over deed? Was dat dan niet ook al een boete? Moet het gewoon betalen hoor. Snap de ophef niet zo erg zul je wellicht begrijpen - misschien moet DUO mijn lening ook maar kwijtschelden dan, vind het eigenlijk ook niet zo eerlijk dat ik nu een boete moet betalen.
Nog eens proberen dan maar:quote:Op maandag 9 juli 2012 19:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je lening terugbetalen is iets anders dan 3 ruggen extra moeten betalen, alleen om te MOGEN studeren. Dat noem ik een boete, ja.
Mensen worden door "links" echt niet bewust in een uitkering gehouden tbv electorale motieven hoor.quote:Op maandag 9 juli 2012 18:05 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Landen die ontwikkelingshulp ontvangen ontwikkelen zich minder dan landen die het niet ontvangen. En ook zou het helpen. Het is iets dat je gemakkelijk individueel kan regelen. Als iemand wil geven geeft hij, en zo niet dan niet. Democratischer kan het niet.
We geven jaarlijks 20% van ons BNP uit aan allerhande uitkeringen. Dat is geen teken van beschaving. Dat is mensen in een uitkering sjorren om ze als stemvee te gebruiken.
Nee je moest extra LENEN om door te KUNNEN studeren. Wat je nu krijgt is dat mensen extra moeten lenen EN 3 ruggen moeten betalen bovenop de toch al idioot hoge collegegelden.quote:Op maandag 9 juli 2012 19:24 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Nog eens proberen dan maar:
Ik moest EXTRA betalen om door te MOGEN studeren. Dat geld MOET ik nu TERUG betalen.
Dus ik MOEST al EXTRA BETALEN om DOOR te MOGEN studeren.
Ze hebben alleen de boete verhoogd. Maarja, inflatie he, zijn toch moeilijke tijden allemaal.
Anders maak je je studie even binnen de tijd af, heb je nergens last van.
De PVV is xenofoob [islam, links] en de SP (en links in het algemeen) is nationalistisch. De VVD daarentegen verwelkomt iedereen die zich nuttig wil en kan maken [voor de samenleving].quote:Op maandag 9 juli 2012 17:40 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De PVV rechtser? Ik zie de PVV juist eerder als een SP met nationalistische trekjes
Officieel heet het de langstudeermaatregel maar door de meeste studenten wordt het beschouwd als een boete ja. Een boete met oneerlijke spelregels, want er is geen overgangsregeling. Bovendien staat het bedrag niet in verhouding tot het 'vergrijp': langer doen over je studie dan er voor staat, hoe kort die overschrijding van de studieduur ook is. Er kunnen tal van redenen zijn waardoor mensen zijn uitgelopen met hun studie, maar ik geloof niet dat veel studenten er tegenwoordig nog met de pet naar gooien. Bovendien weten veel jonge mensen vaak nog niet precies wat ze willen, er is geen ruimte meer om een verkeerde keuze te maken. Kortom, ik vind het een belachelijke maatregel en terecht als die wordt teruggedraaid.quote:Op maandag 9 juli 2012 19:24 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Nog eens proberen dan maar:
Ik moest EXTRA betalen om door te MOGEN studeren. Dat geld MOET ik nu TERUG betalen.
Dus ik MOEST al EXTRA BETALEN om DOOR te MOGEN studeren.
Ze hebben alleen de boete verhoogd. Maarja, inflatie he, zijn toch moeilijke tijden allemaal.
Anders maak je je studie even binnen de tijd af, heb je nergens last van.
Dan moet je op de SP stemmen.quote:Op maandag 9 juli 2012 20:24 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Officieel heet het de langstudeermaatregel maar door de meeste studenten wordt het beschouwd als een boete ja. Een boete met oneerlijke spelregels, want er is geen overgangsregeling. Bovendien staat het bedrag niet in verhouding tot het 'vergrijp': langer doen over je studie dan er voor staat, hoe kort die overschrijding van de studieduur ook is. Er kunnen tal van redenen zijn waardoor mensen zijn uitgelopen met hun studie, maar ik geloof niet dat veel studenten er tegenwoordig nog met de pet naar gooien. Bovendien weten veel jonge mensen vaak nog niet precies wat ze willen, er is geen ruimte meer om een verkeerde keuze te maken. Kortom, ik vind het een belachelijke maatregel en terecht als die wordt teruggedraaid.
De VVD is er nu ook opeens op tegen, staat in hun programma. Dus voor dit hoef je geen SP te stemmen. Dat ga ik overigens wel doen. Niet omdat ik de SP nou zo geweldig vind, maar omdat ik niet wil dat de VVD de grootste partij wordt.quote:
Enfin, of ik nu een jaartje langer of korter stufi moet terugbetalen maakt niet uit. Studenten maken een drama omdat ze meer moeten betalen als ze langer gebruik maken van faciliteiten. Zie het als een onderdeel van je studie omdat te leren.quote:Op maandag 9 juli 2012 20:43 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
De VVD is er nu ook opeens op tegen, staat in hun programma. Dus voor dit hoef je geen SP te stemmen. Dat ga ik overigens wel doen. Niet omdat ik de SP nou zo geweldig vind, maar omdat ik niet wil dat de VVD de grootste partij wordt.
quote:Op maandag 9 juli 2012 22:17 schreef DeParo het volgende:
Gewoon lekker SP stemmen dames en heren, kom op, willen jullie nu echt dat die rijke patsers de boel gaan overnemen en alles verstieren, want dat krijg je, als je op de VVD stemt.
Grappig dat de discussie op Fok telkens tussen SP/VVD zit terwijl er zoveel partijen ertussen zitten.. Worden die dan allemaal onder de VVD geschoven?quote:Op maandag 9 juli 2012 22:17 schreef DeParo het volgende:
Gewoon lekker SP stemmen dames en heren, kom op, willen jullie nu echt dat die rijke patsers de boel gaan overnemen en alles verstieren, want dat krijg je, als je op de VVD stemt.
Angst. Twee grootste partijen zover je nu kunt zien, ergens anders op stemmen wordt gezien als zinloos blijkbaar.quote:Op maandag 9 juli 2012 22:26 schreef Shodan het volgende:
[..]
Grappig dat de discussie op Fok telkens tussen SP/VVD zit terwijl er zoveel partijen ertussen zitten.. Worden die dan allemaal onder de VVD geschoven?
Dat jij het kennelijk makkelijk kan ophoesten en er niet mee zit is geen graadmeter. 3000 euro is voor veel mensen een hoop geld en voor velen ook een reden om met een studie te stoppen. Tuurlijk is het niet verkeerd om te investeren in je toekomst, maar enorme studieschulden achtervolgen je jarenlang, of je nou een goede baan hebt of niet.quote:Op maandag 9 juli 2012 21:48 schreef NiGeLaToR het volgende:
Maargoed, maatregel wordt teruggedraaid, we zetten de geldpers gewoon nog even aan![]()
Kunnen die langstudeerders voor elke 3k die ze nu niet hoeven te dokken straks gewoon 'n jaartje langer werken, geen probleem
Daar ben ik het mee eens. De vraag waarom een voldoende groot deel van het volk nog niet dat populisme heeft begrepen blijft echter nog onbeantwoord.quote:De VVD heeft met succes het beeld gecreëerd dat ze een uitermate verantwoordelijke partij zijn, die het beste voor heeft met de 'hardwerkende Nederlander' en met 'iedereen die iets van zijn leven wil maken'. Met succes hebben ze linkse partijen afgeschilderd als potverteerders; de feiten spreken dat trouwens volledig tegen.
De VVD goochelt met belastingverlagingen, maar als puntje bij paaltje komt, is het juist betalen geblazen. Hoger eigen risico in de zorg, geld weghalen bij mensen die een uitkering krijgen, snijden in persoonsgebonden budget voor zorg, bezuinigen op sociale werkplaatsen en speciaal onderwijs: niets is de VVD te min.
De VVD is de Partij van de Egoïsten; de partij voor mensen die het goed hebben en die zo min mogelijk van hun (vaak riante) welvaart met anderen willen delen. En de groep mensen die het goed heeft, groeit. Partijen als PvdA en CDA worden bedankt voor bewezen diensten; mensen stemmen op hun eigen portemonnee. Althans: dat denken ze, want mensen met een gemiddeld inkomen worden door de VVD hard genaaid; ze merken het alleen niet.
De VVD is de beschermheer van de allerrijksten. Overtollige luxe, zoals het uitkeren van een hypotheekrenteaftrek aan mensen met torenhoge inkomens in riante villa's, wordt in stand gehouden. Maar linksom of rechtsom betaalt de consument toch wel voor die luxe. En dan zijn het generieke ingrepen aan de onderkant, die mensen met lagere inkomens relatief hard raken.
Allemaal nog tot daar aan toe, als het beleid z'n vruchten zou afwerpen. Maar dat doet het dus niet. Het werkt juist averechts. We hebben twee jaar rechts VVD-afbraakbeleid achter de rug. Wat is er verbeterd of opgelost in die tijd? Helemaal niks. Nederland kent een begrotingstekort van 4,7 procent, de werkloosheid is opgelopen (dus ook méér mensen die een uitkering vangen), het consumentenvertrouwen is tot een historisch dieptepunt gezakt, de consumptieve bestedingen zijn veel te laag. Nederland is in een recessie beland, daar waar de economie in omliggende landen voorzichtige groei toonde.
Afgelopen jaar zijn de overheidsuitgaven licht beperkt. Maar die uitgaven vormen niet het probleem. Het probleem ligt bij de inkomsten: die zijn veel lager dan een jaar eerder. Minder mensen werken, minder mensen besteden, er komen minder belastingen binnen. Het beleid werkt dus niet.. Ook ondernemers zien dat en hebben recent het kabinet een onvoldoende gegeven.
En Rutte? Die blijft vrolijk roepen wat -ie in 2010 ook riep: Nederland sterker uit de crisis laten komen. En weer hollen complete volksstammen er blindelings achteraan. Uit vermeend eigenbelang, of omdat ze simpelweg weigeren om zich in feiten te verdiepen.
De VVD: populistischer dan ooit én de grootste partij van het land. Dat kán geen toeval zijn.
Wat is precies je punt?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 00:42 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat jij het kennelijk makkelijk kan ophoesten en er niet mee zit is geen graadmeter. 3000 euro is voor veel mensen een hoop geld en voor velen ook een reden om met een studie te stoppen. Tuurlijk is het niet verkeerd om te investeren in je toekomst, maar enorme studieschulden achtervolgen je jarenlang, of je nou een goede baan hebt of niet.
Dus omdat het VWO slecht is kost een opleiding van 4 jaar in ene 7 jaar?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 15:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Je hebt gemakkelijk lullen wanneer je zelf een gemakkelijke (ik suggereer niet dat alle vierjarige opleidingen gemakkelijk zijn) vierjarige opleiding hebt gevolgd die een slimme student met 10 uur studeren per week afrondt. Ik zeg niet dat dat voor jou geldt maar het geldt voor veel mensen wel.
Veel technische opleidingen kosten in een normale week zo'n 40 uur en dan nog hebben veel van die studenten 4 jaar nodig voor de bachelorfase en 3 jaar voor de masterfase. Niet omdat ze dom zijn maar omdat het VWO slecht aansluit op die opleidingen en omdat er eisen worden gesteld. Een gevolg van die Halbeheffing en de Prestatiebeurs is dat jaarlijks de eisen worden verminderd. Is dat goed beleid?
Njah, ik heb ook deeltijd gestudeerd. Dus elke maand vakantiedagen opnemen, elke weekend studeren naast een 40-urige werkweek. En dat kostte nog 30k, waarvan m'n werk gelukkig een groot deel betaalde. Een en ander hangt ook samen met motivatie. Ik hoor aan de ene kant boegeroep als dingen geld kosten en aan de andere kant zie ik nog niets gebeuren om studenten tijdig door hun studie te slepen. Langstuderen moet blijkbaar normaal zijn?quote:Heb je er bij stilgestaan dat het door die Halbeheffing onmogelijk is geworden om in deeltijd te studeren, tenzij je nog aardig wat oud geld op de bank hebt staan of na vele jaren werken je zuurverdiende vermogen opoffert. Voor een deeltijdbachelor staat minstens 6 jaar en dan moet je dus al minstens 44 uur per week werken (24 uur betaald werk, 20 uur opleiding), je moet dus 6000 Euro extra betalen. Voor een deeltijdmaster staat minstens 4 jaar, je dus 3000 Euro extra betalen. De minimale totale extra kosten waarmee de deeltijdstudent die goed presteert wordt genaaid zijn dus 9000 Euro. Dat mag je rustig bijzonder asociaal noemen van de VVD, het CDA, de PVV en de SGP.
Ah, dus je moet gewoon twee verschillende studies op kosten van de gemeenschap moeten doen en dan het liefste extralangdradig ook. Dan kun je twee studies van 4 jaar uitsmeren over in totaal.. 14 jaar?quote:Tenslotte wil ik nog even het probleem aansnijden dat je voor een tweede opleiding niet alleen niet minder hoeft te betalen (bij zo'n klein percentage van het totale aantal studenten lijkt mij dat toch wel billijk, het zou ook verstandig zijn als je DAADWERKELIJK een kenniseconomie wil nastreven en het niet alleen met mond beweert) maar ook nog eens het zesvoudige moet betalen.
Dit terwijl het juist goed zou zijn wanneer een arts ook een opleiding werktuigkunde volgt, wanneer een elektrotechnicus ook een opleiding wiskunde volgt enz.
De maatschappij heeft nood aan mensen die twee vakgebieden beheersen, ga dan geen drempels opwerken maar faciliteer het volgen van een tweede opleiding!
Ik heb het uiteraard over vijfjarige opleidingen aangezien bijna alle opleidingen die wat zwaarder zijn vijf jaar duren. Internationaal is het trouwens de norm dat universitaire opleidingen vijf jaar duren, enkel in Nederland zijn er zoveel vierjarige universitaire opleidingen. Dat heeft te maken met een bezuinigingsmaatregel van enkele decennia geleden die de meeste Nederlanders alweer vergeten zijn. Oorspronkelijk was de bedoeling dat de kortere studieduur gecompenseerd zou worden in de derde fase (PhD), dat is niet gebeurd.quote:Dus omdat het VWO slecht is kost een opleiding van 4 jaar in ene 7 jaar?
Volgens mij is er een discrete grens en geen continue grens maar laten we dat maar even in het midden laten totdat iemand naar de cijfers kan verwijzen.quote:Overigens waren de eisen al laag, opleidingen krijgen naarmate iemand langer doet over studeren minder geld per student.
Het is produktiever om het niveau vast te houden, dus niet de eisen te verminderen, duidelijk een signaal te geven naar het VWO en het VWO-niveau weer te laten stijgen met als gevolg dat de VWO-cohortes relatief kleiner worden.quote:Langstudeerders zijn voor opleidingen nogal duur dus - vandaar die inHolland praktijken. Daar was geen 'boete' voor nodig om die eisen te verminderen.
De norm is dat het werk dat niet betaalt! Daar moet je dus als overheid vanuit gaan.quote:En dat kostte nog 30k, waarvan m'n werk gelukkig een groot deel betaalde.
Nee, een goed niveau moet normaal zijn. Als de gemiddelde student daar 7 jaar in plaats van 5 jaar voor nodig blijkt te hebben dan moet de nominale studieduur worden verhoogd en moet het VWO-niveau worden verhoogd.quote:Langstuderen moet blijkbaar normaal zijn?
Nogmaals, het percentage studenten wat een tweede studie volgt in elke studentencohorte (per opleiding, per jaar) is zeer klein. Dat zal ook zeer klein blijven als je minder betaalt dan het collegegeld. De extra kosten die hiermee gepaard gaan zijn dus zeer klein! Of dat je nu hoorcollege geeft aan 80 studenten of aan 85 studenten, er moet toch 1 docent staan in dezelfde zaal die exact evenveel werk heeft enz.quote:Ah, dus je moet gewoon twee verschillende studies op kosten van de gemeenschap moeten doen en dan het liefste extralangdradig ook.
Nope, totaal niet. Jij verbonden aan een onderwijs instelling?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
De norm is dat het werk dat niet betaalt! Daar moet je dus als overheid vanuit gaan.
Ik gok eventjes dat jij een financiële opleiding volgde. Accountancy misschien?
Je betoog is vlammend en inspirerend - alleen ook exemplarisch waarom het niet uit zal maken. De mensen op het pluche zullen weinig boodschap hebben aan het verhaal dat het überhaupt beter moet worden in onderwijsland - enige wat ze bedenken is dat bij gelijkblijvende situatie studenten een hardere prikkel moeten krijgen om hun studie tijdig af te maken. Want anders lopen andere studenten die wel hun best doen iets mis en loopt de overheid inkomsten mis c.q. moeten langer bekostigen.quote:Nee, een goed niveau moet normaal zijn. Als de gemiddelde student daar 7 jaar in plaats van 5 jaar voor nodig blijkt te hebben dan moet de nominale studieduur worden verhoogd en moet het VWO-niveau worden verhoogd.
Njah, tis dubbel.. als je als arts dan tegen je 32e eindelijk arts kunt gaan spelen en je zou dan ook nog 4 jaar wiskunde moeten kunnen doen - misschien niet het beste voorbeeld. In 'mijn tijd' was het overigens gebruikelijk om binnen je opleiding ook andere colleges te volgen. Dat was toen niet verboden en het was ook (nog) niet vreemd om je op verschillende opleidingen in te schrijven. Er hoefde dan niet dubbel collegegeld betaald te worden.quote:Nogmaals, het percentage studenten wat een tweede studie volgt in elke studentencohorte (per opleiding, per jaar) is zeer klein.
Ja, ik vind dat iedereen tegen een laag tarief een tweede opleiding moet volgen aangezien heel de maatschappij daar baat bij heeft. Een tweede opleiding volg je enkel wanneer je zeer gemotiveerd bent en zoals gezegd is het voor de maatschappij buitengewoon nuttig wanneer een arts ook een exacte opleiding volgt, wanneer een ingenieur ook een zuiver-wetenschappelijke opleiding volgt enz.
Dat levert de maatschappij waarschijnlijk veel meer op dan dat het kost.
We moeten eens ophouden met steeds naar de kosten te kijken. Er is veel meer wat waarde heeft dan enkel geld.
En in je laatste alinea raak je voor mij de essentie - je hebt je lot in eigen hand - shitoverheid of niet.quote:Een mens is meer
Een dier is meer dan een lap vlees
Een mens is meer dan een consument
Een land is meer dan een bv
Wat je doet is wat je bent
De school is toch geen markt
En de zorg toch geen product
Wie rijkdom niet kan delen
Is als mens totaal mislukt
Het rijke westen is geen eiland
En Europa is geen fort
Wie bang is voor wat vreemd is
Doet vooral zichzelf tekort
Blijf niet mokkend aan de kant staan
Stel een daad en toon je moed
Laat je woede hand in hand gaan
Met het goede dat je doet
Hoezo eindelijk?quote:Ik stem VVD omdat ze eindelijk eens de uitkeringen omlaag doen...
Hebben we voor de Euro mogen stemmen? Vertel eens, wanneer was dat?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 17:45 schreef Nanoeef het volgende:
Toen er voor de euro gestemd werd,stemde de meerderheid van de bevolking tegen,en het is er toen toch doorheen gekomen.
Precies! Met wat meer zelfverantwoordelijkheid en zelfstandigheid zou Bram een prima VVD'er kunnen worden.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 17:08 schreef NiGeLaToR het volgende:
En in je laatste alinea raak je voor mij de essentie - je hebt je lot in eigen hand - shitoverheid of niet.
1. Uitkeringen worden al jaren achtereen verlaagd, geschrapt, of bevroren. Dus waar heb je het over?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 17:45 schreef Nanoeef het volgende:
Hoezo;waarom is de VVD nog mateloos populair? Ik stem VVD omdat ze eindelijk eens de uitkeringen omlaag doen,zodat het niet meer onaantrekkelijk is om te werken(dus je gaat er op vooruit als je werkt),ontwikkelingssamenwerking is inderdaad niet het probleem van heel Nederland,iedereen kan zelf doneren,als ze er zo veel om geven. (Begrijp me niet verkeerd,ik vind het vreselijk wat er overal gebeurt,maar we geven al zo lang geld en er heerst nog steeds armoede). Je kunt beter onze kennis naar ontwikkelingslanden sturen dan geld lijkt me. En het immigratiebeleid hoeft van mij niet per definitie extreem aangescherpt te worden. Ik denk dat het juist een verrijking is voor Nederland als 'buitenlanders' hier komen studeren,werken en dus ook integreren. Aan zulke mensen heb je meer dan de 1000den uitkeringstrekkers die we nu rijk zijn. Maar hoe dan ook,de regering doet uiteindelijk toch wat het zelf wil. Toen er voor de euro gestemd werd,stemde de meerderheid van de bevolking tegen,en het is er toen toch doorheen gekomen. Hadden we toen maar iemand zoals Wilders,die er was er op zijn minst tegen in gegaan. Er zijn ook gewoon veel te veel partijen waaruit gestemd kan worden,zo blijf je sukkellen met bij elkaar ge-grabbelde kabinetsformaties,die zelden snel ergens iets doorheen gejaagd krijgen. En als ze zo door blijven modderren en dwars blijven liggen komt het nooit goed met Nederland. En vooral nu moet er snel gekozen worden: Of veel macht afstaan en 1 unie creeeren of de euro verlaten. Af en toe is het wel zonde dat de 'gewone burger' het verschil niet kan maken...
Ik bedoeld dit: http://nl.wikipedia.org/w(...)or-_en_tegenstandersquote:Op dinsdag 10 juli 2012 17:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hebben we voor de Euro mogen stemmen? Vertel eens, wanneer was dat?
Ik bedoelde dat inderdaad. Maar denk je dat (sociaal) links stemmen ons land wel vooruit helpt?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 17:53 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
1. Uitkeringen worden al jaren achtereen verlaagd, geschrapt, of bevroren. Dus waar heb je het over?
2. Het is al jaren niet meer onaantrekkelijk om vanuit een uitkering aan het werk te gaan, gezien de laagte van een uitkering. Doordat de hoogte van uitkeringen jarenlang zijn bevroren is het verschil tussen een uitkering en inkomen uit arbeid juist enorm toegenomen.
3. Ontwikkelingshulp werkt deels niet omdat ontwikkelingshulp deels samenhangt met het dwangmatig opleggen van neoliberale regelgeving vanuit de EU. Het VVD stokpaardje dus. Ontwikkelingslanden moeten - willen ze ontwikkelingshulp blijven ontvangen - voldoen aan opgelegde regels zoals het liberaliseren van markten in hun landen en het opengooien van de grenzen voor invoer van producten uit de EU. Hun eigen afzet mogen ze vervolgens NIET kwijt in Europa.
4. Er is nooit een referendum over de Euro geweest. Jij bedoelt de Europese grondwet. Dat die er toch kwam - maar dan als "verdrag" - is grotendeels het CDA en de VVD te verwijten. Al waren eigenlijk alle partijen hierover eens op de SP na.
Kortom, van je post klopt weinig, en de oorzaak van je kritiek is veelal juist aan de VVD te danken ipv dat VVD stemmen daarvoor een oplossing biedt.
Jij kunt beter op de SP stemmen want je klinkt wel heel erg zielig.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 17:53 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
1. Uitkeringen worden al jaren achtereen verlaagd, geschrapt, of bevroren. Dus waar heb je het over?
2. Het is al jaren niet meer onaantrekkelijk om vanuit een uitkering aan het werk te gaan, gezien de laagte van een uitkering. Doordat de hoogte van uitkeringen jarenlang zijn bevroren is het verschil tussen een uitkering en inkomen uit arbeid juist enorm toegenomen.
3. Ontwikkelingshulp werkt deels niet omdat ontwikkelingshulp deels samenhangt met het dwangmatig opleggen van neoliberale regelgeving vanuit de EU. Het VVD stokpaardje dus. Ontwikkelingslanden moeten - willen ze ontwikkelingshulp blijven ontvangen - voldoen aan opgelegde regels zoals het liberaliseren van markten in hun landen en het opengooien van de grenzen voor invoer van producten uit de EU. Hun eigen afzet mogen ze vervolgens NIET kwijt in Europa.
4. Er is nooit een referendum over de Euro geweest. Jij bedoelt de Europese grondwet. Dat die er toch kwam - maar dan als "verdrag" - is grotendeels het CDA en de VVD te verwijten. Al waren eigenlijk alle partijen hierover eens op de SP na.
Kortom, van je post klopt weinig, en de oorzaak van je kritiek is veelal juist aan de VVD te danken ipv dat VVD stemmen daarvoor een oplossing biedt.
Wat is er zielig aan de feiten?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 17:55 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Jij kunt beter op de SP stemmen want je klinkt wel heel erg zielig.
Probeer het eens zonder jij-bakken.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 17:55 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Jij kunt beter op de SP stemmen want je klinkt wel heel erg zielig.
Wellicht, Garanties bestaan niet.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 17:55 schreef Nanoeef het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat inderdaad. Maar denk je dat (sociaal) links stemmen ons land wel vooruit helpt?
Enkel als student (TU).quote:Jij verbonden aan een onderwijs instelling?
Dan moet de overheid die specifieke opleidingen aanpakken. Dat wil niet noodzakelijk zeggen dat die opleidingen hervormd moeten worden, ook met quota kan dit worden opgelost.quote:Als we de cirkel dan toch rond maken dan wil ik je er ook op attenderen dat op dit moment opleidingen worden afgerond door mensen die met de verkregen kennis geen werk gaan vinden. Mijn vorige werkgever verdiende een goede boterham aan het opleiden van mensen met een afgeronde hbo of universitaire titel zodat ze meteen aan het werk konden bij onze klanten. Dat gat is gapend en groeiend.
Er zijn artsen die ook nog een wetenschappelijke opleiding volgen omdat ze het enkel stampen zat zijn en wat meer willen begrijpen. Sommigen combineren zelfs geneeskunde met een ingenieursopleiding maar dat is natuurlijk niet weggelegd voor de meeste studenten.quote:Njah, tis dubbel.. als je als arts dan tegen je 32e eindelijk arts kunt gaan spelen en je zou dan ook nog 4 jaar wiskunde moeten kunnen doen - misschien niet het beste voorbeeld. In 'mijn tijd' was het overigens gebruikelijk om binnen je opleiding ook andere colleges te volgen. Dat was toen niet verboden en het was ook (nog) niet vreemd om je op verschillende opleidingen in te schrijven. Er hoefde dan niet dubbel collegegeld betaald te worden.
Dat is inderdaad een nare linkse gewoonte die je soms onbewust overneemt.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 17:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Probeer het eens zonder jij-bakken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |