Waterfiets huren is leuk, maar idd Vondelpark is aanrader, woon er 5 minuten lopen vanafquote:Op zondag 1 juli 2012 07:51 schreef EK-burger het volgende:
Wat zijn nou echt toffe dingen om te doen in Amsterdam.
Wel een beetje cultureel de Wallen gaan we sowieso over. Artis lijkt me geen mooie dierentuin.
Andere dingen die niet extreem toeristisch zijn maar wel echt de moeite waard? Leuke kroegen of restaurants etc?
Helaas, maar wel redelijk goedkoopquote:Op zondag 1 juli 2012 05:11 schreef Omnifacer het volgende:
Wammes! We zijn thuis! Kolere wat een tuig stapt er in die nachtbus naar bijlmer, niet te zuinig!
Brouwerij het IJ is uiteraard ook een aanrader.quote:Op zondag 1 juli 2012 14:30 schreef WammesWaggel het volgende:
www.yelp.nl/biz/distilleerderij-t-nieuwe-diep-amsterdam
Hier een keer wat gaan drinken is zeker een tip, heel sprookjesachtig gelegen in het Flevopark!
Alleen ook al ontdekt door toeristen, dankzij de Lonely Planet. Maakt het bier niet minder lekker overigens. Wil binnenkort ook eens even kijken bij de Biertuin. Net geopend op de Linaeusstraat.quote:Op zondag 1 juli 2012 15:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Brouwerij het IJ is uiteraard ook een aanrader.
Ach, we hebben de Prael nog. Ook lekker bierquote:Op zondag 1 juli 2012 16:19 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Alleen ook al ontdekt door toeristen, dankzij de Lonely Planet. Maakt het bier niet minder lekker overigens. Wil binnenkort ook eens even kijken bij de Biertuin. Net geopend op de Linaeusstraat.
ter hoogte van? als ik het zo hoor moet je voor goed bier gewoon in een straal van een kilometer rond mijn woning zijnquote:Op zondag 1 juli 2012 16:19 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Alleen ook al ontdekt door toeristen, dankzij de Lonely Planet. Maakt het bier niet minder lekker overigens. Wil binnenkort ook eens even kijken bij de Biertuin. Net geopend op de Linaeusstraat.
Dat is echt een super-relaxed festival, zeker als het mooi weer is. Dat is Amsterdam op z'n best.quote:Op zondag 1 juli 2012 19:00 schreef thettes het volgende:
Volgende week dat gratis wereldmuziekfestival in het oosterpark trouwens, is dat wat? Ga sowieso wel ff kijken denk ik, als het weer niet té slecht is.
Vraag iemand of hij erover wil tweeten + oproep om te RTen. Zo komen vaker dingen terecht.quote:Op zondag 1 juli 2012 22:38 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
Verloren USB 2 GB naam erop gegraveerd, zilver
Ah ja. Een lekkere Johnny op de namiddag gaat er altijd goed in daar.quote:Op zondag 1 juli 2012 17:52 schreef Thorical het volgende:
[..]
Ach, we hebben de Prael nog. Ook lekker bier
Nummertje 29 van de Linnaeusstraat. Dus niet zo heel ver van Brouwerij 't IJ af.quote:Op zondag 1 juli 2012 17:55 schreef thettes het volgende:
[..]
ter hoogte van? als ik het zo hoor moet je voor goed bier gewoon in een straal van een kilometer rond mijn woning zijn
Oke dat is dus 200 meter van mn huis, thnx voor me de buurt leren kennenquote:Op zondag 1 juli 2012 23:50 schreef Littlecreep het volgende:
Nummertje 29 van de Linnaeusstraat. Dus niet zo heel ver van Brouwerij 't IJ af.
Die discussie loopt nog toch?quote:Op donderdag 5 juli 2012 22:03 schreef Againzender het volgende:
We mogen straks weer onder het Rijks door fietsen!
En er mogen geen scooters/brommers door, eens kijken hoe lang dat gehandhaafd gaat worden, wordt in het Vondelpark ook regelmatig van mijn fiets gereden door die teringlijers.
ik hoorde net nota bene op het landelijke nieuws dat de gemeenteraad voor is.quote:Op donderdag 5 juli 2012 22:06 schreef Piles het volgende:
[..]
Die discussie loopt nog toch?
Waar een 'grote' stad klein in kan zijn
De museumdirecteur ligt nog wat dwars geloof ik... Die wil dat je er alleen 's avonds door heen kan fietsen ofzo, als tussenwegquote:Op donderdag 5 juli 2012 22:11 schreef Againzender het volgende:
[..]
ik hoorde net nota bene op het landelijke nieuws dat de gemeenteraad voor is.
Maar het is inderdaad kneuterigheid ten topVoor de verbouwing begon was er al gezegd dat de passage open zou blijven voor fietsers.
Op zich wel nieuws: politici houden zich aan hun woorden!
klopt, dat was zijn laatste voorstel. Maar ja, er was voor de verbouwing besloten dat de onderdoorgang als fietsroute gebruikt zou blijven worden. Dan kan je als directeur wat anders willen, maar er was ooit iets besloten door de politiek.quote:Op donderdag 5 juli 2012 22:12 schreef Piles het volgende:
[..]
De museumdirecteur ligt nog wat dwars geloof ik... Die wil dat je er alleen 's avonds door heen kan fietsen ofzo, als tussenweg
zal wel ergens in 2023 worden zoals dit project gaat...quote:Op donderdag 5 juli 2012 22:28 schreef Piles het volgende:
Ben onderhand wel heel benieuwd eigenlijk. Wanneer gaat het open?
Oh, ik dacht dat de discussie er was omdat het bijna ging gebeurenquote:Op donderdag 5 juli 2012 22:35 schreef Againzender het volgende:
[..]
zal wel ergens in 2023 worden zoals dit project gaat...
volgens mij moet het volgend jaar open gaan, maar volgens de oorspronkelijke planning had het al een paar jaar open moeten zijn nu...quote:Op donderdag 5 juli 2012 22:36 schreef Piles het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat de discussie er was omdat het bijna ging gebeuren
Is er dan een fietstunnel onder het Rijksmuseum?quote:Op donderdag 5 juli 2012 22:17 schreef Againzender het volgende:
[..]
klopt, dat was zijn laatste voorstel. Maar ja, er was voor de verbouwing besloten dat de onderdoorgang als fietsroute gebruikt zou blijven worden. Dan kan je als directeur wat anders willen, maar er was ooit iets besloten door de politiek.
Raar dus dat dit zo lang heeft doorge-etterd. Moest nog een vergader quotum gehaald worden kennelijk.
Gaat niet veel tijdwinst opleveren trouwens, maar is wel het mooiste fietspad van Nederland.
Precies in het midden, je fietste er vroeger gewoon dwars doorheen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:06 schreef DonJames het volgende:
[..]
Is er dan een fietstunnel onder het Rijksmuseum?Ik kom er al 3 jaar vrijwel dagelijks langs, nooit geweten.. Waar zitten de in- en uitgangen dan?
Ah, het is dus niet echt een ondergrondse tunnel o.i.d. Ik zat al te denken aan de ingang van de busparkeerplaats..quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:11 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Precies in het midden, je fietste er vroeger gewoon dwars doorheen.
Dat is de ingang van de busparkeerplaats.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:17 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ah, het is dus niet echt een ondergrondse tunnel o.i.d. Ik zat al te denken aan de ingang van de busparkeerplaats..
quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:17 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ah, het is dus niet echt een ondergrondse tunnel o.i.d. Ik zat al te denken aan de ingang van de busparkeerplaats..
Ja. Zeker in de zomer, als je er van noord naar zuid erdoorheen fietste. Onder de gewelven heerlijk koel en donker, en dan opeens overal warmte, licht en ruimte, zodra je er aan de pleinkant uikwam. Ik fietste er vaak doorheen en heb destijds zelfs nog een petitie getekend om de doorgang open te houdenquote:Op zondag 8 juli 2012 13:45 schreef -Miauw- het volgende:
Als het goed is volgend voorjaarerg bijzonder om er te lopen of te fietsen
Ik was het ook alweer vergeten eigenlijkquote:Op zondag 8 juli 2012 13:47 schreef jimjim1983 het volgende:
kan me amper herinneren dat ik er doorheen fietste, zo lang geleden is het alweer
ze gaan overigens een half jaar kijken of het goed gaat, anders sluiten ze m alsnog.
Jaaaquote:Op zondag 8 juli 2012 14:03 schreef Lkw het volgende:
[..]
Ja. Zeker in de zomer, als je er van noord naar zuid erdoorheen fietste. Onder de gewelven heerlijk koel en donker, en dan opeens overal warmte, licht en ruimte, zodra je er aan de pleinkant uikwam. Ik fietste er vaak doorheen en heb destijds zelfs nog een petitie getekend om de doorgang open te houden
Net als de N/Z-lijn. Al loopt het daar nu wel op rolletjes.quote:Op zondag 8 juli 2012 14:12 schreef Lkw het volgende:
Zo was het vroeger:
[ afbeelding ]
Deze is ook wel grappig, in welke jaar leven we nu?
[ afbeelding ]
Tot de Munttoren opeens met een donderende klap over het kruispunt valtquote:Op zondag 8 juli 2012 14:13 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Net als de N/Z-lijn. Al loopt het daar nu wel op rolletjes.
Nou als het goed is zijn er goede maatregelen getroffenquote:Op zondag 8 juli 2012 14:20 schreef Lkw het volgende:
[..]
Tot de Munttoren opeens met een donderende klap over het kruispunt valt
Ik woon hier ook alweer bijna vierenhalf á vijf jaar, maar nog nooit onderdoor gegaanquote:Op zondag 8 juli 2012 13:47 schreef jimjim1983 het volgende:
kan me amper herinneren dat ik er doorheen fietste, zo lang geleden is het alweer
ze gaan overigens een half jaar kijken of het goed gaat, anders sluiten ze m alsnog.
Correct.quote:Op maandag 9 juli 2012 18:34 schreef Scrutinizer het volgende:
Eind 2003 is de verbouwing begonnen volgens mij.
t zou wat zijn als t na 9 jaar ook nog strontlelijk zou zijnquote:Op maandag 9 juli 2012 18:37 schreef eriksd het volgende:
[..]
Correct.
Overigens is het erg mooi geworden.
Kijk nergens meer van op als het om de overheid gaat.quote:Op maandag 9 juli 2012 19:04 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
t zou wat zijn als t na 9 jaar ook nog strontlelijk zou zijn
Op de wallen zie je het JUIST! Door heel amsterdam eigenlijk.. Nog nooit ergens iemand gezien die door de politie werd aangesproken op openbaar drinken.quote:Op maandag 9 juli 2012 19:24 schreef bl_henkie2 het volgende:
Mag je in Amsterdam nou met bier in je handen rondlopen op straat?
Wat ik heb begrepen is dat het is toegestaan behalve in bepaalde "war zones" zoals de Wallen.
Klopt dit?
Bij de AH achter het Paleis mag het bijvoorbeeld niet. Maar die maatregel is vooral ingesteld om de massa's zuipende zwervers die zich daar altijd verzamelden te kunnen verjagen. Als je er als normale burger zonder rauw geschreeuw of vaag gerochel in de zon een biertje drinkt, lijkt het me stug dat de politie je wegjaagt. En dat principe geldt waarschijnlijk voor de hele stad.quote:Op maandag 9 juli 2012 19:24 schreef bl_henkie2 het volgende:
Mag je in Amsterdam nou met bier in je handen rondlopen op straat?
Wat ik heb begrepen is dat het is toegestaan behalve in bepaalde "war zones" zoals de Wallen.
Klopt dit?
Timing heb je, vandaag op AT5: http://www.at5.nl/artikel(...)ar-langer-stadsdelenquote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:47 schreef KingRoland het volgende:
Wanneer worden die stadsdelen ook alweer van elkaar gescheiden? en wat voor gevolgen heeft dat?
Thanksquote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:49 schreef Piles het volgende:
[..]
Timing heb je, vandaag op AT5: http://www.at5.nl/artikel(...)ar-langer-stadsdelen
Geen idee wat het voor gevolgen heeft trouwens...
Oh goede tipquote:Op woensdag 11 juli 2012 18:40 schreef Jungle_Jim het volgende:
Deze week kan je gratis idfa docu's zien @ pakhuis de zwijger, buiten.
Gister the ambassador gezien, vandaag durf ik niet
http://www.at5.nl/artikelen/79000/eye-slecht-rolstoeltoegankelijkquote:Op donderdag 12 juli 2012 18:54 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Volgende maand gaan we enkele dagen naar Amsterdam. We zijn op zoek naar een slaapplaats. Nu zit ik zelf in een rolstoel en wil vragen wat jullie kunnen aanraden als meest geschikte hotel of bed and breakfast.
Zijn er trouwens plaatsen, bezienswaardigheden of gebouwen echt niet te doen met een rolstoel?
een half jaar kijken of het goed gaat. Neem elke drukke fietsroute in de stad, en je kan na een half jaar concluderen dat het niet goed gaatquote:Op zondag 8 juli 2012 13:47 schreef jimjim1983 het volgende:
quote:Op donderdag 12 juli 2012 20:12 schreef Againzender het volgende:
[..]
een half jaar kijken of het goed gaat. Neem elke drukke fietsroute in de stad, en je kan na een half jaar concluderen dat het niet goed gaat
dat bedoel ik ook eigenlijk: als je er objectief naar kijkt denk je: wat een teringchaos!! Maar de fietsers vinden dit normaal, zijn er aan gewend. Wij Amsterdamse fietsers zijn gewoon pro's eigenlijkquote:Op donderdag 12 juli 2012 20:23 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik had het er laatst met een vriend over hoe weinig gewonden er eigenlijk vallen, en hoe verbazend dat is
Preciesquote:Op donderdag 12 juli 2012 20:33 schreef Againzender het volgende:
[..]
dat bedoel ik ook eigenlijk: als je er objectief naar kijkt denk je: wat een teringchaos!! Maar de fietsers vinden dit normaal, zijn er aan gewend. Wij Amsterdamse fietsers zijn gewoon pro's eigenlijk
Ik verbaas me er ook nog wel eens over in het Vondelpark. Alles wandelt, skate, rent en fietst door elkaar, en dat gaat allemaal eigenlijk best goed.quote:Op donderdag 12 juli 2012 20:23 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik had het er laatst met een vriend over hoe weinig gewonden er eigenlijk vallen, en hoe verbazend dat is
Was dat de dochter van Anna Enquist? Daar was toen veel om te doen. Geschept op de Dam.quote:Op donderdag 12 juli 2012 22:04 schreef VeX- het volgende:
Ik wou dat ik dezelfde ervaring had.
Na een van mijn eerste ervaringen als student in Amsterdam mocht ik meelopen bij een mars van een studente die door een vrachtwagen geschept was.
daar is die gedenksteen voor die daar ligt? Ligt daar een steen met een meisjesnaam, naam ben ik vergeten.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 01:38 schreef VeX- het volgende:
Nee, het was een meisje dat geschept werd op de hoek van de Heineken Brouwerij.
Dat ongeval op de Dam heb ik niet meegekregen.
Hahaha en wat gebeurt er dan?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 15:50 schreef Omnifacer het volgende:
Toevallig: elke keer als ik over de Nieuwendijk loop is half Purmerend er ook
Net sta ik even in de kledingwinkel, is er zo'n dikkig blond mokkel met reuze-tieten die dan een shirtje staat te passen wat echt twee maten te klein is... Verkoper probeert voorzichtig of ze niet een maatje groter wilde proberen maar ze "kon het goed hebben" zei ze zelfquote:
Ach zoquote:Op zaterdag 14 juli 2012 16:22 schreef Hristo het volgende:
[..]
Ik verbaas me ook altijd over de hoeveelheid patserug volk wat daar rondloopt
Dat soort dingen snap ik ook nietquote:Op zaterdag 14 juli 2012 16:27 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Net sta ik even in de kledingwinkel, is er zo'n dikkig blond mokkel met reuze-tieten die dan een shirtje staat te passen wat echt twee maten te klein is... Verkoper probeert voorzichtig of ze niet een maatje groter wilde proberen maar ze "kon het goed hebben" zei ze zelfOMG
Is een verkoper een keer eerlijk...quote:Op zaterdag 14 juli 2012 16:27 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Net sta ik even in de kledingwinkel, is er zo'n dikkig blond mokkel met reuze-tieten die dan een shirtje staat te passen wat echt twee maten te klein is... Verkoper probeert voorzichtig of ze niet een maatje groter wilde proberen maar ze "kon het goed hebben" zei ze zelfOMG
Tram 9 vanuit Diemen, al hebben ze wel allemaal blauwe zones ingevoerd in Diemen, maar niet 's avonds volgens mij. Klein half uurtje met de tram.quote:Op donderdag 19 juli 2012 19:11 schreef Geckoo het volgende:
Ik ga vanavond naar een trilogie in de Tuschinski maar waar kan ik een beetje parkeren zonder dat het >¤30 kost? (zit ongeveer 9 uur in de bios (van 23:30 tot denk 8:30)
Parkeer garage heb ik al gevonden Stopera is idd de goedkoopste (¤ 3.75 p/u = ¤ 33.-
Jullie nog ideeen?
eventueel tram vanuit ander gedeelte.
Arena? is dan nog 10 minuutjes met de metro.quote:Op donderdag 19 juli 2012 19:11 schreef Geckoo het volgende:
Ik ga vanavond naar een trilogie in de Tuschinski maar waar kan ik een beetje parkeren zonder dat het >¤30 kost? (zit ongeveer 9 uur in de bios (van 23:30 tot denk 8:30)
Parkeer garage heb ik al gevonden Stopera is idd de goedkoopste (¤ 3.75 p/u = ¤ 33.-
Jullie nog ideeen?
Da's dan idd handiger. Veel plezier iig!quote:Op donderdag 19 juli 2012 19:19 schreef Geckoo het volgende:
pak wss de p&r vanaf zeeburg... moet nog wat ophalen bij sbs
Ik weet welke trilogie.quote:Op donderdag 19 juli 2012 19:11 schreef Geckoo het volgende:
Jullie nog ideeen?
ziet ik u daar?quote:Op donderdag 19 juli 2012 19:23 schreef donroyco het volgende:
[..]
Ik weet welke trilogie.
Veel plezier.
Nee, ik kijk zaterdag TDKR in Pathé Arena, omdat IMAX.quote:
Nice! Nee, wel naar de Arena morgen, geldt dat ook als festival?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:56 schreef Rebubbled het volgende:
Ik ben vanavond voor dezelfde trilogie bij Pathe Arena. Zo maar even een slaapje doen.Iemand die naar 1 van de 3 festivals gaat zaterdag?
A Day At The Parkquote:Op vrijdag 20 juli 2012 14:51 schreef Sjacq het volgende:
Wat een leuk topic.
Welke festivals zijn er?
Klopt ja.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 15:20 schreef Scrutinizer het volgende:
Zondag is ook Appelsap in het Oosterpark volgens mij.
Ja, volgens mij heeft dat festival behoorlijk te lijden gehad van het eigen succes.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 15:28 schreef Sjacq het volgende:
[..]
Klopt ja.
Appelsap, ooit een mooi, gratis, kleinschalig festival met leuke mensen en onbekende artiesten.
Appelsap; het enige festival waar ik totaal niet in geïnteresseerd ben, zoals die nu is in ieder geval.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 15:28 schreef Sjacq het volgende:
[..]
Klopt ja.
Appelsap, ooit een mooi, gratis, kleinschalig festival met leuke mensen en onbekende artiesten.
Oja, dat lijkt me dus helemaal niks.quote:
Ik ga ook, dus telt!quote:Op vrijdag 20 juli 2012 14:00 schreef donroyco het volgende:
[..]
Nice! Nee, wel naar de Arena morgen, geldt dat ook als festival?
Yes. En vantevoren wat borrels doen op het plein met mooi weer vind ik festivalish genoegquote:
quote:
Klopt ja, ik geloof dat ze 32,50 voor een kaartje willen hebben.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 15:45 schreef wspa_ het volgende:
Appelsap is tegenwoordig niet meer gratis dacht ik..
Dat plein ziet er echt cool uit als je daar met zn allen in het rood-wit staat. Lekker bij de tjong-ping een drankje doen. Kan niet wachten tot het seizoen weer begint.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 15:45 schreef Ladylicious het volgende:
[..]
Yes. En vantevoren wat borrels doen op het plein met mooi weer vind ik festivalish genoeg
Goddamnquote:Op vrijdag 20 juli 2012 15:53 schreef Sjacq het volgende:
[..]
Klopt ja, ik geloof dat ze 32,50 voor een kaartje willen hebben.
Dit weekend? Ik dacht dat dat niet doorging wegens problemen in het bestuur en mislukte subsidieaanvraag?quote:
Klopt, gaat helaas niet door. Mag daar graag eten halen voor een paar dagen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 01:34 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Dit weekend? Ik dacht dat dat niet doorging wegens problemen in het bestuur en mislukte subsidieaanvraag?
quote:Het Kwakoe Zomerfestival 2012 gaat door. Zaterdag 21 en zondag 22 juli is het eerste weekend in het Bijlmerpark. Begin deze week was dat nog helemaal niet zo zeker, omdat het park in één grote modderpoel was veranderd. Aanhoudende regen en een slecht werkend drainagesysteem in het vernieuwde park waren de boosdoener. Het festivalterrein heeft nog altijd te maken met wateroverlast. Het stadsdeel heeft geprobeerd zoveel mogelijk water weg te pompen. Het zomerweer wordt beter, maar laarzen zijn dit eerste weekend ‘geen overbodige luxe’, aldus stadszender AT5.
Dat wordt een keertje extra sporten in de week. Goede zaak, was er helemaal niet van op de hoogte.quote:
quote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:39 schreef Sjacq het volgende:
[..]
Dat wordt een keertje extra sporten in de week. Goede zaak, was er helemaal niet van op de hoogte.
Hopelijk wordt er niemand gepopt.
Volgende week maar even langs, heb mijn moksi meti, bara met kip-kerrie en djogos gemist vorig jaar!!quote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:45 schreef Rebubbled het volgende:
Oh tof, misschien morgen even langsgaan.
Ik was gister even in het park. Volgens mij is 10 euro van de entreeprijs alleen al om de hekken te kunnen betalen om de mensen buiten te houden.quote:Op zondag 22 juli 2012 14:49 schreef jimjim1983 het volgende:
Appelsap is nu te zien op 101tv, ziet er best wel kut uit
Eeuwig zonde. Voor gratis zou ik wel gaan.quote:Op maandag 23 juli 2012 07:39 schreef -Miauw- het volgende:
Ik had via Facebook kaartjes gewonnen voor de Jeugd van Tegenwoordig (op Appelsap) maar het bericht zat in een of andere spambox, zag ik vanochtend
Coole site ookquote:Op maandag 23 juli 2012 18:57 schreef jimjim1983 het volgende:
http://100db-in-de-binnenstad.nl/
die atoombunker
Ik wist wel dat ie er was ja, en vroeg me ook al af of er niks leuks mee kon. Ook lekker dichtbijquote:Op maandag 23 juli 2012 18:57 schreef jimjim1983 het volgende:
die atoombunker
Waar? 'Officieel' zijn daar geen zwemplaatsen.quote:Op donderdag 26 juli 2012 10:07 schreef Rebubbled het volgende:
Lekker zwemmen in het IJ met dit weer!
Ja, wat de fuck was dat, zat te eten op de prinsengracht en werd er horendol vanquote:Op donderdag 26 juli 2012 11:25 schreef El_Liberaliste het volgende:
Wat een gedoe gister met die helikopters de hele tijd.
Je was niet de enige die er gek van werdquote:Op donderdag 26 juli 2012 11:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, wat de fuck was dat, zat te eten op de prinsengracht en werd er horendol van.
NDSM-werf, bij Pllek. Ze hebben daar een strandje gemaakt en een pallet als trap erin gehangen zodat je er weer uit kan.quote:Op donderdag 26 juli 2012 11:25 schreef novel het volgende:
[..]
Waar? 'Officieel' zijn daar geen zwemplaatsen.
Maar waar kan het goed?
Ik heb al gegoogled, maar niks kunnen vinden
Het Stenen Hoofd?quote:Op donderdag 26 juli 2012 20:46 schreef Rebubbled het volgende:
Westelijke eilanden is ook een strandje waar je het IJ in kunt. Daar waar Pluk De Nacht ook elk jaar is.
Paar gasten op het dak bij de Nes. Moeilijk gedoe weerquote:Op donderdag 26 juli 2012 11:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, wat de fuck was dat, zat te eten op de prinsengracht en werd er horendol van.
Geen idee, heet het zo? Gister heeft een mevrouw van mijn fotocursus nog foto's daar gemaakt van zwemmende mensen. Dus je kunt er gewoon heen.quote:Op donderdag 26 juli 2012 20:57 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Het Stenen Hoofd?Ik dacht dat 'ie dicht was.
Thanks! Er viel goed te zwemmen. (wel een blakerende vlakte, zeg. Noorderlicht is iets gematigder)quote:Op donderdag 26 juli 2012 12:12 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
NDSM-werf, bij Pllek. Ze hebben daar een strandje gemaakt en een pallet als trap erin gehangen zodat je er weer uit kan.Superchill.
quote:Op maandag 23 juli 2012 18:57 schreef jimjim1983 het volgende:
die atoombunker
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 08:17 schreef Vierkante_Ogen het volgende:
Excuus voor de kick, maar dit leek me de meest geschikte om mijn vraag te stellen. Ben toch samen met mijn partner aan het kijken voor wonen in Amsterdam, vooralsnog vrije sector huur. De sociale huur komen we natuurlijk nooit meer in; kopen willen we net nog even mee wachten, dus blijft huren over.
Hoe zijn de meningen over de buurt bij Cornelis Lelylaan / Rembrandpark / Einsteinweg, rondom station Lelylaan richting het park bijvoorbeeld? Dat is Overtoomse Veld als wijk als ik het goed heb. Verder zijn we aan het overwegen, naast eventuele buitenkansjes in de bekende wijken, om richting Beatixpark/Amstelpark te zoeken, of zit je dan echt net te ver weg? Wat zijn de meest acceptabele wijken en buurten waar je net niet in de meest populaire gedeeltes en ook niet in de meest nare buurten?
Het is allemaal vrij lastig, veel informatie is er wel te vinden, maar ook wel gedateerd. Mocht iemand wat info hebben, dan graag.
Tja. Ze doen het puur en alleen om geld te vangen. Al vanaf het begin, toen de wijken direct rondom het centrum het haasje waren. De stad staat even vol met auto's als 20 jaar geleden, alleen betaal je je nu scheel als je wilt parkeren. Oplichters. Maffia.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:06 schreef Juicyhil het volgende:
Nu krijgen we dus in Zuidoost betaald parkeren
Uurtarief is dus 1,40 euro. Triest is dat op zondag men voor maximaal een uur mag parkeren. Heb ik bezoek, moet die ieder uur naar beneden rennen om een nieuw kaartje te kopen
Ze doen dat met de gedachte om de overlast die zou worden veroorzaakt door forensen en bezoekers van evenementen tegen te gaan. Maar we hebben helemaal geen overlast. Tijdens evenementen is het netjes afgesloten voor auto's. Nooit problemen.
In grote delen van Oost kun je ook over de hoofddoekjes lopen, dus ik weet niet of het veel uit zal maken. Of je moet iets in de Watergraafsmeer kunnen vinden (omgeving Pythagorasstraat), maar dan moet je wel voldoende geld in kas hebben.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:12 schreef Mister_Bojangles het volgende:
West of Oost? Woon nu al 2 jaar in oud west, maar krijg de laatste tijd steeds vaker het idee om eens wat in oost te gaan zoeken.. Waar dat idee op gebaseerd is weet ik eigenlijk niet, heb het hier best naar mn zin... Alleen ben eerlijk gezegd wel een beetje klaar met die ontelbare kebabzaken/turkse kledingmakers/nachtwinkeltjes/turkse supermarkten in de buurt![]()
Niet dat ik racistisch ben maar er hangt gewoon 24 uur per dag zo'n gore knoflookmeur in de straat hier, dat ik blij ben als ik na een weekje ff een weekend naar het platteland mag
Zat eigenlijk meer te denken van de buurt bij Roeterseiland/Artis oid.. De plantagebuurt. Volgens mij valt het daar wel mee toch?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:20 schreef Lkw het volgende:
[..]
In grote delen van Oost kun je ook over de hoofddoekjes lopen, dus ik weet niet of het veel uit zal maken. Of je moet iets in de Watergraafsmeer kunnen vinden (omgeving Pythagorasstraat), maar dan moet je wel voldoende geld in kas hebben.
Ik woon zelf aan de van lennepstraat, ter hoogte van Hema, is echt heerlijk, totaal geen last van druktequote:Op zondag 5 augustus 2012 01:56 schreef Mister_Bojangles het volgende:
[..]
Zat eigenlijk meer te denken van de buurt bij Roeterseiland/Artis oid.. De plantagebuurt. Volgens mij valt het daar wel mee toch?
Woon momenteel aan de Kinkerstraat, maar ben wel een beetje klaar met de hele dag trams/sirenes/brommers voor mijn huis langs..
Wil gewoon lekker in een rustig straatje wonen
Kinkerstraat, dan noem je ook wel de meest vreselijke straat qua drukte, shoarmalucht en geluidsoverlast.quote:Op zondag 5 augustus 2012 01:56 schreef Mister_Bojangles het volgende:
[..]
Zat eigenlijk meer te denken van de buurt bij Roeterseiland/Artis oid.. De plantagebuurt. Volgens mij valt het daar wel mee toch?
Woon momenteel aan de Kinkerstraat, maar ben wel een beetje klaar met de hele dag trams/sirenes/brommers voor mijn huis langs..
Mja ergens heeft het ook wel weer wat natuurlijk.. Woon zelf ter hoogte van de dacosta kade...quote:Op zondag 5 augustus 2012 10:40 schreef Haunter het volgende:
[..]
Kinkerstraat, dan noem je ook wel de meest vreselijke straat qua drukte, shoarmalucht en geluidsoverlast.![]()
Ik woon aan de Admiralengracht. Bevalt me zeer goed!
Mij hoef je niet te overuigen hoorquote:Op zondag 5 augustus 2012 10:47 schreef Mister_Bojangles het volgende:
[..]
Mja ergens heeft het ook wel weer wat natuurlijk.. Woon zelf ter hoogte van de dacosta kade...
Binnen no time in het vondelpark om mijn dagelijkse hardlooprondje te doen, leidseplein is op kruipafstand, mn werk zit ook in west en studeren doe ik meestal in de OBA in plaats van op de uni, dus dat is gewoon een kwestie van lijntje 17 uitrijden..
Maar inderdaad, al die shoarmatenten en pauperwinkels op de kinkerstraat zijn kut, anderzijds zitten ook alle goede winkels als dixons, hema, AH, Mc, Subway, goede Vishandel, Freerecordshop, H&M, allemaal om de hoek..
Dat heb je dan op de overtoom bijvoorbeeld weer niet, daar zitten meer de eenmanszaakjes/exclusievere winkeltjes.
Af en toe probeer ik mezelf te overtuigenquote:Op zondag 5 augustus 2012 11:00 schreef Haunter het volgende:
[..]
Mij hoef je niet te overuigen hoorIk woon er om de hoek en zie de voordelen van die straat zeker wel ja. Alles is er te vinden. Maar echt rustig wonen zit er daar volgens mij niet in.
Volgens mij kun jij beter lekker in Amstelveen gaan wonenquote:Op zondag 5 augustus 2012 01:56 schreef Mister_Bojangles het volgende:
[..]
ijburg is ook rustigquote:Op zondag 5 augustus 2012 01:56 schreef Mister_Bojangles het volgende:
[..]
Mja maar als ik bij een vriend van me in de pijp een peuk sta te roken op het balkon hoor je de vogeltjes fluitenquote:Op zondag 5 augustus 2012 11:12 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Volgens mij kun jij beter lekker in Amstelveen gaan wonen![]()
Verkeersgeluiden, 'hoofddoekjes', uitgaansgeluiden, het hoort gewoon bij een stad als Amsterdam.
Dat bedoel ik, Amstelveel, Abcoudequote:Op zondag 5 augustus 2012 11:15 schreef Mister_Bojangles het volgende:
[..]
Mja maar als ik bij een vriend van me in de pijp een peuk sta te roken op het balkon hoor je de vogeltjes fluiten, en op de kinkerstraat hoor je sirenes, tramgebulder en geschreeuw..
Kom toch uit een dorp he![]()
Vind het overigens niet verschrikkelijk hoor, maar na 2 jaar aan de kinkerstraat wil ik eigenlijk wel weer eens wat anders proberen.
quote:
quote:Zeven gewonden door steigerend politiepaard
Bij een incident met een politiepaard zijn zaterdagavond in Amsterdam zeven gewonden gevallen. Een omstander had het beest een klap gegeven waarna het begon te steigeren, meldt de politie.
Het incident gebeurde op de Amstel ter hoogte van de Halvemaansteeg. Zowel het paard als de berijder vielen op de grond. Zeven omstanders liepen verwondingen op. Vijf van hen zijn voor controle naar een ziekenhuis in de buurt gebracht. De ruiter bleef ongedeerd, het paard liep een kreupel been op.
Ah, okee. Maar dat is eigenlijk geen Oost. Valt onder Centrum. Ik woon zelf op de Kadijken, dat is fijn en redelijk rustig wonen. Sowieso is het hele centrum ten oosten van de Amstel een heel stuk rustiger dan het gedeelte ten westen ervan. De Plantage en de Kadijken kan ik je van harte aanbevelen. Alleen de Roetersstraat is nogal druk, veel studenten en gedoe rondom Kriterion. Wel erg gezellig en vaak een goeie sfeer, maar niet fijn om pal in de buurt te wonen. Niet als je van enige rust houdt althans.quote:Op zondag 5 augustus 2012 01:56 schreef Mister_Bojangles het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik woon vlakbij de ring, dat is pas herrie.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:12 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Verkeersgeluiden, 'hoofddoekjes', uitgaansgeluiden, het hoort gewoon bij een stad als Amsterdam.
Een hele late reactie weliswaar maar je hoeft toch niet te betalen tussen 12 uur 's nachts en 9 uur 's morgens? Met een beetje geluk een plekje vinden op de Amstel, voor een uurtje geld in de parkeer automaat en klaar ben jequote:Op donderdag 19 juli 2012 19:11 schreef Geckoo het volgende:
Jullie nog ideeen?
Te laat dusquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:47 schreef bl_henkie2 het volgende:
[..]
Een hele late reactie weliswaar maar je hoeft toch niet te betalen tussen 12 uur 's nachts en 9 uur 's morgens? Met een beetje geluk een plekje vinden op de Amstel, voor een uurtje geld in de parkeer automaat en klaar ben je
Vind ik niet. Amsterdam heeft vele gezichten, ook in het centrum en de oude wijken. Het is volgens mij onzin om als Amsterdammer allerlei herrie maar als vast gegeven te moeten zien. Er zijn gelukkig zat rustige plekjes, waar je geen last hebt van de punten die jij noemt. Legio ook binnen de ring.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:12 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Nou, dan is er niets aan de hand toch?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:47 schreef Lkw het volgende:
[..]
Vind ik niet. Amsterdam heeft vele gezichten, ook in het centrum en de oude wijken. Het is volgens mij onzin om als Amsterdammer allerlei herrie maar als vast gegeven te moeten zien. Er zijn gelukkig zat rustige plekjes, waar je geen last hebt van de punten die jij noemt. Legio ook binnen de ring.
Behalve dat we het blijkbaar oneens zijn, maar daar kan ik misschien wel mee leren levenquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:57 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Nou, dan is er niets aan de hand toch?
Dat zou ik maar doen jaquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:59 schreef Lkw het volgende:
[..]
Behalve dat we het blijkbaar oneens zijn, maar daar kan ik misschien wel mee leren leven
Hiquote:
Amsterdamse Bos is leuk, kan je ook zwemmen of een kano hurenquote:Op zondag 12 augustus 2012 12:12 schreef Zocalo het volgende:
Wat zijn chille plekjes met dit weer? Naast de parken (geen water), Blijburg (te ver weg) of het stenen hoofd (liggen in de hondenkak)?
Ik weet niet hoe lang je al staat ingeschreven, maar houd anders studentenwoningweb in de gaten. Binnenkort gaan er weer containers op de Stavangerweg in de aanbieding. 320, alles inclusief met eigen douche.quote:Op maandag 13 augustus 2012 18:48 schreef sjaak_trekbek het volgende:
Shit, wederom afgewezen na hospiteren. Dacht nog wel dat het zo goed klikte met de bewoonster.
Ze had 791 aanmeldingen via kamernet!
Als iemand iets weet voor max 450,-, maak me gek!
Ik heb nu alleen een betaald account bij kamernet. Is Studentenweb de moeite om een account voor aan te maken?quote:Op maandag 13 augustus 2012 18:58 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe lang je al staat ingeschreven, maar houd anders studentenwoningweb in de gaten. Binnenkort gaan er weer containers op de Stavangerweg in de aanbieding. 320, alles inclusief met eigen douche.
Officieel staat er dat de containers over een jaar gesloopt gaan worden, maar daar hoef je je voorlopig niet echt zorgen om te maken. Toen ik er drie jaar geleden kwam wonen, werd mij verteld dat ik er na een half jaar al uit zou moeten. Inmiddels woon ik er nog steeds. Het bouwproject dat er eigenlijk moet komen ligt door de crisis nog wel paar jaar op zijn gat.
Sjezus, wat een geld voor een konijnenhok. Ik verhuis binnenkort lekker naar Almere, heb 3 keer zoveel huis voor dat geld. Ja, dan maar Almerequote:Op maandag 13 augustus 2012 19:03 schreef -Miauw- het volgende:
Iemand nog op zoek naar een (onbetaalbare) net gerenoveerde studio midden in de Pijp? 30 m2 en ¤800 exc. Een mooie keuken en fijne badkamer en erg licht door de drie grote ramen. Het is een kleine studio maar wel een prettige indeling zodat je niet met je hoofd tegen het fornuis hoeft te liggen
Ja. Al heb je wel te maken met een wachtlijst. Als je je nu inschrijft hoef je voorlopig nog niet te rekenen op een kamer. Wellicht over een half jaar, maar dan moet je rekening houden met een kamer in Diemen, Osdorp of Noord.quote:Op maandag 13 augustus 2012 19:04 schreef sjaak_trekbek het volgende:
[..]
Ik heb nu alleen een betaald account bij kamernet. Is Studentenweb de moeite om een account voor aan te maken?
Precies, Almere.quote:Op maandag 13 augustus 2012 19:24 schreef Piles het volgende:
[..]
Sjezus, wat een geld voor een konijnenhok. Ik verhuis binnenkort lekker naar Almere, heb 3 keer zoveel huis voor dat geld. Ja, dan maar Almere
Heb je tenminste niet van die stinkgrachtenquote:Op maandag 13 augustus 2012 19:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Precies, Almere.
Moet ik nog meer zeggen?
Ik zou er zelf ook nooit zoveel geld voor willen betalen maar Almere is toch weer het andere uiterste hoorquote:Op maandag 13 augustus 2012 19:24 schreef Piles het volgende:
[..]
Sjezus, wat een geld voor een konijnenhok. Ik verhuis binnenkort lekker naar Almere, heb 3 keer zoveel huis voor dat geld. Ja, dan maar Almere
Stinkgrachtenquote:Op maandag 13 augustus 2012 20:36 schreef Piles het volgende:
[..]
Heb je tenminste niet van die stinkgrachten
En de meeste mensen laten zich lekker leiden door vooroordelen, maar dat geeft nietEn het is minder dan Amsterdam ja, maar daar is de prijs ook naar.
Tja, keuzes maken, je kan niet alles hebbenquote:Op maandag 13 augustus 2012 20:44 schreef -Miauw- het volgende:
Ik zou er zelf ook nooit zoveel geld voor willen betalen maar Almere is toch weer het andere uiterste hoor![]()
Zekerquote:Maarre fijn huis gevonden?
Hangt er beetje vanaf waarheen, maar Centrum -> Centraal is 23 minutenquote:Op maandag 13 augustus 2012 20:48 schreef eriksd het volgende:
Je zit wel binnen no-time in Amsterdam. Dat scheelt. Trein 15 minuten toch ofzo?
Almere heeft niet eens een eigen topic in dit subforumquote:Op maandag 13 augustus 2012 20:46 schreef Piles het volgende:
[..]
Tja, keuzes maken, je kan niet alles hebben
[..]
Zeker
Ik heb eerlijk gezegd ook niet heel veel met Amsterdam, dat scheelt ook
Wat?!quote:Op maandag 13 augustus 2012 20:53 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Almere heeft niet eens een eigen topic in dit subforum
Goed zo, aanpakken die gasten. Beetje dit topic bevuilen, hoe durven ze!quote:Op maandag 13 augustus 2012 20:53 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Almere heeft niet eens een eigen topic in dit subforum
Ik kreeg al lasogen van pagina 1. Man man man.quote:
Oh je hebt gelijk! De topics vliegen er doorheen, ik zag het niet eens johquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.With the stars as her umbrella
quote:Op maandag 13 augustus 2012 20:56 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Oh je hebt gelijk! De topics vliegen er doorheen, ik zag het niet eens joh
Ik ben het Zeeland-topic gewend, daar gaat het net zoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 13 augustus 2012 20:55 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik kreeg al lasogen van pagina 1. Man man man.
Je zult je vast snel thuis voelen in (het topic over) Almerequote:Op maandag 13 augustus 2012 20:56 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik ben het Zeeland-topic gewend, daar gaat het net zo
Proef ik sarcasme?quote:Op maandag 13 augustus 2012 20:58 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Je zult je vast snel thuis voelen in (het topic over) Almere
Wat een liefde in dit topic.quote:Op maandag 13 augustus 2012 21:03 schreef Piles het volgende:
[..]
Proef ik sarcasme?Want ik zie de overeenkomst verder niet echt
Ik plaag je maarquote:Op maandag 13 augustus 2012 21:03 schreef Piles het volgende:
[..]
Proef ik sarcasme?Want ik zie de overeenkomst verder niet echt
Dat meen je niet.quote:Op maandag 13 augustus 2012 21:12 schreef Piles het volgende:
Kut Amsterdammers, zal blij zijn als ik weg ben
Ik ben voor Feyenoord.quote:Op maandag 13 augustus 2012 21:16 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Nog even en we jagen hem met pek en veren de stad uit
wij zijn ook blij als jij weg bent. nu al die andere import nog.quote:Op maandag 13 augustus 2012 21:12 schreef Piles het volgende:
Kut Amsterdammers, zal blij zijn als ik weg ben
Ik durf mijn voetbalvoorkeur hier ook niet uit te spreken maar verder, Amsterdamquote:
quote:Op maandag 13 augustus 2012 21:16 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
wij zijn ook blij als jij weg bent. nu al die andere import nog.
Amsterdam, de meest tolerante stad ter wereldquote:Op maandag 13 augustus 2012 21:20 schreef -Miauw- het volgende:
[..]![]()
Ik woon hier al langer dan in iedere andere stad waar ik heb gewoond dus
kan wel wezen, de importcijfers stijgen nu echt de pan uit. het nieuwe amsterdams accent is met een errrrrquote:Op maandag 13 augustus 2012 21:20 schreef -Miauw- het volgende:
[..]![]()
Ik woon hier al langer dan in iedere andere stad waar ik heb gewoond dus
Dude, hoe woon je? Wil best ruilenquote:Op maandag 13 augustus 2012 21:21 schreef Piles het volgende:
[..]
Amsterdam, de meest tolerante stad ter wereld
Schijnt het ooit geweest te zijn
Ik moest nog aan jou denken vandaag. Ik luisterde Marvin Gayequote:Op maandag 13 augustus 2012 21:44 schreef Godtje het volgende:
Almere.... mensen die daar willen wonen verdienen ook niet beter
Zelfs een kogel tussen de ogen is te vriendelijk
Gaypride. Hele grap weer KAPOT gemaakt!quote:
Kusje op je niet-grappige-grapjequote:Op maandag 13 augustus 2012 22:29 schreef eriksd het volgende:
[..]
Gaypride. Hele grap weer KAPOT gemaakt!
Vlakbij Hoofddorpplein.quote:Op maandag 13 augustus 2012 23:10 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
In welk gedeelte van Amsterdam zit jij eigenlijk?
quote:Op maandag 13 augustus 2012 23:27 schreef Nielsch het volgende:
Grappig, al die mensen hier die denken dat ze later wel even makkelijk een huis kopen in een hip gedeelte van Amsterdam.
Later?quote:Op maandag 13 augustus 2012 23:27 schreef Nielsch het volgende:
Grappig, al die mensen hier die denken dat ze later wel even makkelijk een huis kopen in een hip gedeelte van Amsterdam.
Tsja, het is natuurlijk makkelijk om vanuit je studentenkamertje of je krappe flatje 3 hoog achter mensen die naar bijvoorbeeld Almere, Diemen of de Bijlmer verhuizen belachelijk te maken, maar feit is dat er ook mensen zijn die kinderen krijgen en dergelijk en die a) wel wat ruimer willen wonen, b) dat in een relatief groene en veilige wijk willen doen en c) niet een vijfdubbele hoofdprijs daarvoor willen betalen. En ja, dan kom je in hip Amsterdam niet zo ver. Amsterdam is een hele leuke stad maar de prijs / kwaliteitsverhouding is wat mij betreft wel wat zoek daar.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 10:47 schreef Godtje het volgende:
[..]
Later?![]()
En niet alles is Zwart-wit. Er is een hoop grijs tussen hip Amsterdam en Almere.
Het staat er los van. Je kan ook in Noord, sloten of whatever een stuk goedkoper wonen in vergelijking met hip Amsterdam. Er zijn tig dorpen, steden die goedkoper zijn. Van Alkmaar naar Purmerend tot aan Zandvoort.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 11:16 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Tsja, het is natuurlijk makkelijk om vanuit je studentenkamertje of je krappe flatje 3 hoog achter mensen die naar bijvoorbeeld Almere, Diemen of de Bijlmer verhuizen belachelijk te maken, maar feit is dat er ook mensen zijn die kinderen krijgen en dergelijk en die a) wel wat ruimer willen wonen, b) dat in een relatief groene en veilige wijk willen doen en c) niet een vijfdubbele hoofdprijs daarvoor willen betalen. En ja, dan kom je in hip Amsterdam niet zo ver. Amsterdam is een hele leuke stad maar de prijs / kwaliteitsverhouding is wat mij betreft wel wat zoek daar.
Begrijp me niet verkeerd, ik zou ook niet in Almere willen wonen hoor. Dat heeft echter meer te maken met al die oud-Amsterdammers die er naartoe zijn verkast en het de godganse dag hebben over 'toen ik nog in Amsterdam dit...' en 'toen ik nog in Amsterdam dat...'
idd, zelfs bij onze kinderen op school hoor ik het al veels te veel. Dacht dat dat meer wat was voor centrum en zuid, niet voor Slotervaartquote:Op maandag 13 augustus 2012 21:22 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
kan wel wezen, de importcijfers stijgen nu echt de pan uit. het nieuwe amsterdams accent is met een errrrr
vlakbij Ton Overmars dusquote:
Voor ¤850,- in de maand heb je in mijn buurt echt geen zelfstandig 3 kamerappartement hoor, misschien een overdekte parkeerplek voor de auto.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 11:25 schreef Nielsch het volgende:
Ik ken genoeg mensen die ook belachelijk werden gemaakt door hun vrienden omdat ze naar Noord gingen. En ja, dat was dan door mensen die het prima vonden om 850 euro per maand te betalen voor een klein driekamerappartement in het centrum. Dan denk ik echter; "wie gaat er nu 850 euro per maand exclusief betalen voor een klein hutje?"
Maar goed dat ben ik dan he.
Die is/was op vakantiequote:
dan heb ik een goede periode gekozen om op vakantie te gaanquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 16:45 schreef eriksd het volgende:
[..]
Die is/was op vakantieNet als de banketbakker, maar die is weer open.
Afgaande op je FB: jij staat wel eens bij de halte van bus 15 toch?quote:
Almere is voor de echte Amsterdamse bazen.quote:
Lang niet gezien Juicyquote:Op woensdag 15 augustus 2012 09:59 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Almere is voor de echte Amsterdamse bazen.
Whehe, ja ik was gisteren thuisgekomen van vakantie. Dus ik ben redelijk stil geweest. Maar, zoals een echte fokbaas betaamt, ik was daar met wat fokkersquote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:05 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Lang niet gezien JuicyLeuke binnenkomer
Je ging op vakantie met...FOK!kers?!?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:16 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Whehe, ja ik was gisteren thuisgekomen van vakantie. Dus ik ben redelijk stil geweest. Maar, zoals een echte fokbaas betaamt, ik was daar met wat fokkers
Af en toe als het regent, maar vaker bij de halte van lijn 2..quote:Op woensdag 15 augustus 2012 09:50 schreef eriksd het volgende:
Afgaande op je FB: jij staat wel eens bij de halte van bus 15 toch?
Hihi, jaquote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:34 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Je ging op vakantie met...FOK!kers?!?
Oja, dat ken ik wel (van horen zeggen dan).quote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:53 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Hihi, ja
Was Sziget, dus daar gingen sowieso al redelijk wat fokkers naartoe.
Jazekersquote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:54 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Oja, dat ken ik wel (van horen zeggen dan).
Leuk gehad?
Ik dacht dat jij niet van de hoge temperaturen wasquote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:55 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
JazekersMooi weer (graadje of 30), veel bier en muziek.
Maar toch is het ook weer fijn terug te zijn in Amsterdam
Ben ik ook niet. Maar of ik nou hier met een hittegolf zit, of daar.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:57 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij niet van de hoge temperaturen was
Juicyquote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:58 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ben ik ook niet. Maar of ik nou hier met een hittegolf zit, of daar.
Wel heul erg verbrand, m'n mooie witte huid weg (of nou ja, alles onder m'n t-shirt is nog mooi)
Juicyquote:
haha ik ook, we hebben echt zoveel gemeenquote:
Niet naar Hit Rock Bottom op de parade?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:14 schreef -Miauw- het volgende:
Morgen ben ik toerist in eigen stad, iemand tips?
Oja, niet de Parade of de Wallen
Zo vaak, hèquote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:23 schreef eriksd het volgende:
Altijd genieten, toeristen die vechten met de tramdeuren.
Ik moest net ook even wennen in de metro dat de deuren niet automatisch open gaan. Dat gingen ze in Boedapest de afgelopen week namelijk welquote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:23 schreef eriksd het volgende:
Altijd genieten, toeristen die vechten met de tramdeuren.
Ik vind de Parade te 'hip'quote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:16 schreef Godtje het volgende:
[..]
Niet naar Hit Rock Bottom op de parade?
Waarom niet heerlijk de hele dag met een boek en een beker van de Starbucks in het Vondelpark zitten?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:28 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Ik vind de Parade te 'hip'![]()
Dus nee ik ga niet
Dat heb ik gisteren al gedaanquote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:29 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Waarom niet heerlijk de hele dag met een boek en een beker van de Starbucks in het Vondelpark zitten?
Wat hip!quote:
Enorrrrmquote:
Was heerlijk zaterdagquote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:28 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Ik vind de Parade te 'hip'![]()
Dus nee ik ga niet
Het wordt het Scheepvaartmuseum denk ikquote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:31 schreef Godtje het volgende:
[..]
Was heerlijk zaterdag![]()
Vanavond misschien weer
Naar Eyequote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:37 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Het wordt het Scheepvaartmuseum denk iken daarna 'hip' doen bij Hanneke's Boom
![]()
En ik wil nog een keer naar Nemomaar dat schijnt echt voor kiddo's te zijn.
Wil ik ook nog heen! Dat gebouwquote:
Andere vrienden?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:42 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Wil ik ook nog heen! Dat gebouw![]()
Ben alleen met een vriend morgen die nogal van blockbusters houdt dus dat gaat 'm niet worden denk ik
quote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:15 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
haha ik ook, we hebben echt zoveel gemeen
Hey ja, ik ook. Mijn eigen buurvrouw zelfs tegengekomen!quote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:53 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Hihi, ja
Was Sziget, dus daar gingen sowieso al redelijk wat fokkers naartoe.
Ojaaa, daar ben ik laatst voorbij gevaren, dat is redelijk in de buurtquote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:46 schreef Godtje het volgende:
[..]
Andere vrienden?![]()
Eten bij de The Harbour Club, met een bootje naar Loetje en biefstukje op de boot eten
Voor de betere biefstuk Castell maar daar kan je niet op de boot etenquote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:54 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Ojaaa, daar ben ik laatst voorbij gevaren, dat is redelijk in de buurt![]()
En Loetje, mijn to-do-list wordt alsmaar groter, Thanks Godtje
quote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:56 schreef Godtje het volgende:
[..]
Voor de betere biefstuk Castell maar daar kan je niet op de boot eten
quote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:55 schreef eriksd het volgende:
Wat is er toch zo geweldig aan Loetje? Veilige keuze, maar verder?
Nou ik ben er nooit geweest, maar de verhalenquote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:55 schreef eriksd het volgende:
Wat is er toch zo geweldig aan Loetje? Veilige keuze, maar verder?
Oh die verhalen moet je niet geloven. Het is prima voor een keten en de prijs is redelijk in orde maar het is echt niet de biefstuk ooit.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:56 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Nou ik ben er nooit geweest, maar de verhalen
Ook niet die in Overveen?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:57 schreef Godtje het volgende:
[..]
Oh die verhalen moet je niet geloven. Het is prima voor een keten en de prijs is redelijk in orde maar het is echt niet de biefstuk ooit.
Ha, daar moet ik nog naartoe. Mijn ouders wonen er erg in de buurt, zit lekker vol altijd.quote:
Beter bakken.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:00 schreef -Miauw- het volgende:
En alles is beter dan mijn eigen biefstuk
Ja kloptquote:
Vlees kamertemp laten worden in elk geval niet te koud, 100 gram margarine, verhitten tot de schuim weg is, blijven bewegen in de pan. En toch kruiden voor je het de pan in doet.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:06 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Ja kloptmaar biefstuk en ik zijn gewoon geen match
![]()
Ik heb een keer een date zelf zijn biefstuk laten bakken
Hahaha thanksquote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:11 schreef Godtje het volgende:
[..]
Vlees kamertemp laten worden in elk geval niet te koud, 100 gram margarine, verhitten tot de schuim weg is, blijven bewegen in de pan. En toch kruiden voor je het de pan in doet.
http://www.cafeloetje.nl/pdf/pers/allerhande.pdfquote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:15 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Hahaha thanks![]()
Het ging bij stap 1 al mis
Oh coolquote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:15 schreef Godtje het volgende:
[..]
http://www.cafeloetje.nl/pdf/pers/allerhande.pdf
Oefenenquote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:22 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Oh cool![]()
Geen excuus voor een slechte biefstuk meer
100 gram? Dan ben je bijna aan het friturenquote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:11 schreef Godtje het volgende:
[..]
Vlees kamertemp laten worden in elk geval niet te koud, 100 gram margarine, verhitten tot de schuim weg is, blijven bewegen in de pan. En toch kruiden voor je het de pan in doet.
Frituren doe je in Olie. Een biefstuk moet wel zwemmen jaquote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:29 schreef computergirl het volgende:
[..]
100 gram? Dan ben je bijna aan het frituren
Dealquote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:23 schreef Godtje het volgende:
[..]
Oefenen
Wanneer kom je er eentje brengen?
Nee dat dan weer nietquote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:52 schreef Ziba het volgende:
[..]Meen je! Vind jij het vondelpark ook zo leuk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |